abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2020 @ 15:00:17 #126
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195090191
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, als het met duizenden gaat dan valt dat op zijn achterwerk, inderdaad.

Er was een goede reden dat er geprobeerd is met een app te komen voor dat probleem maar dat lijkt maar heel beperkt te werken, zelfs landen waar men wel een goed werkende app heeft en minder privacy issues hebben daar moeite mee.
Het probleem blijft hoe dan ook het gebrek aan testcapaciteit. Want met alleen een melding van een app kun je geen mensen thuis houden.
pi_195090210
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het probleem blijft hoe dan ook het gebrek aan testcapaciteit. Want met alleen een melding van een app kun je geen mensen thuis houden.
Oh, absoluut.
pi_195090212
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, als het met duizenden gaat dan valt dat op zijn achterwerk, inderdaad.

Er was een goede reden dat er geprobeerd is met een app te komen voor dat probleem maar dat lijkt maar heel beperkt te werken, zelfs landen waar men wel een goed werkende app heeft en minder privacy issues hebben daar moeite mee.
Geen app
Steeds minder testmogelijkheden
BCO niet meer mogelijk.

Komt allemaal wel goed ^O^
blablablabla
pi_195090213
Niets aan de hand, gewoon blijven doorfeesten.
For great justice!
pi_195090221
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maximaal 30 mensen werkte nog wel in het voorjaar toen er alleen wat werd getraind. Nu zit je ook met competities voor alle leeftijden.
Sporten in de buitenlucht zal allemaal niet zo'n probleem zijn (het voetbal werd in het voorjaar ook veels te snel compleet geannuleerd op alle niveaus). Alles er om heen wordt echter problematischer: omkleden, douchen (wat nu al zeer beperkt wordt) en kantinebezoek komen in de knel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 16 september 2020 @ 15:02:51 #131
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195090246
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Geen app
Steeds minder testmogelijkheden
BCO niet meer mogelijk.

Komt allemaal wel goed ^O^
Het bizarste aan dit alles vind ik dat de getallen nog helemaal niet *zo* hoog zijn. Ze hebben echt zitten slapen bij de GGD als deze hoeveelheden al voor problemen zorgen. Hoe moet het dan straks als er een veelvoud van deze aantallen besmet raken?
pi_195090247
quote:

[..]

Maximaal 30 mensen werkte nog wel in het voorjaar toen er alleen wat werd getraind. Nu zit je ook met competities voor alle leeftijden.
Volgens mij houden ze er bij veel clubs al rekening mee dat ze de competitie niet gaan uitspelen.
  woensdag 16 september 2020 @ 15:03:05 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195090252
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sporten in de buitenlucht zal allemaal niet zo'n probleem zijn (het voetbal werd in het voorjaar ook veels te snel compleet geannuleerd op alle niveaus). Alles er om heen wordt echter problematischer: omkleden, douchen (wat nu al zeer beperkt wordt) en kantinebezoek komen in de knel.
En van dat kantinebezoek moeten nu net alle verenigingen het hebben. Die in het voorjaar al een paar maanden veel omzet hebben misgelopen.
pi_195090263
quote:

[..]

Dat zal dan ook wel weer tijdelijk opgeschort worden. Benieuwd of de eredivisie gewoon door kan draaien.
blablablabla
pi_195090280
Ik heb weekend van de 26e Mudmasters in Biddinghuizen, benieuwd of dat doorgaat. Wel groot oppervlakte en buiten, maar toch, er is toch een concentratie van mensen dan.
pi_195090282
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zal dan ook wel weer tijdelijk opgeschort worden. Benieuwd of de eredivisie gewoon door kan draaien.
Zolang de besmettingen bij teams (die meerdere malen per week getest worden) beperkt blijven, zullen de competities best door blijven lopen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 16 september 2020 @ 15:05:05 #137
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195090295
Marike Stellinga en Lex Hoogduin, twee prominente economen die nu ook al tot de conclusie komen dat een beleid van indammen zeker de minste schade geeft aan de economie. Ik heb in deze reeks al meer dan eens beargumenteerd om welke specifieke redenen je veel beter kunt indammen naar écht lage aantallen als je de economie zoveel mogelijk overeind wilt houden, dus dat ga ik nu niet herhalen ;) Voor iedereen die de wetenschappelijke basis wil lezen raadt ik het KPMG-rapport van Koolman en Ikkersheim aan 'De tweede golf, dat zijn wij'

twitter

Goed onderbouwde tegenargumenten voor deze stelling dat indammen het beste is voor economie zie ik graag voorbij komen, want ik vind het interessant om de verschillende inzichten rondom dit thema tot me te nemen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195090318
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:52 schreef Elan het volgende:
Misschien is er in Brabant en Limburg wel meer sprake van groepsimmuniteit.
Dat denk ik ook. Ik woon in de buurt van een brandhaard in de eerste golf in Brabant. Veel mensen zijn toen ziek geweest toen testen nog amper mogelijk was. De maatregels worden hier ook niet echt nageleefd. Je hebt wel besmettingen er zijn altijd mensen die de dans ontsprongen zijn maar het is wel veel minder dan in de rest van Nederland.
  woensdag 16 september 2020 @ 15:06:55 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195090330
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:46 schreef eragon2890 het volgende:
Het zij zo... maar al het vaccinnieuws tot nu toe is iig super positief, dus het moet goed komen. :) Fauci, Kluytmans, Osterhaus, Van Gucht, en ga zo maar door zijn (zowat) unaniem allemaal super positief, dus dan ben ik dat ook
Sws geen slechte insteek, doe ik - ondanks mijn kritiek - ook. In het slechtste geval heb je (en ik) ongelijk met de beroepsgroep die het immers kan/moet weten.

Wat mij vaak triggert is dat de wetenschappers zelf alle belang heeft dat succes (en promo-belofte) zo na te willen streven. Zelf als het onhaalbaar is. Ik hou zelf van "wetenschap" & "ontwikkeling" en weet daarom ook dat je die persoon vooral niet moet laten beslissen over de sturing voor, laat staan van, het beleid.

Een wetenschapper die zonder "alles" te hebben onderzocht en uitgesloten heeft, zegt dat het niet kan omdat het hem/haar niet lukt; is sws geen knip voor de neus eigen waard. Dus ja, de wetenschap moet intrinsiek gelijk hebben en altijd hoop houden dat zij met een betere verklaring komt.

De discussie is voor mij niet zozeer over de kennis & aspiraties maar de verwachtingen die daarmee worden gewekt. Wanneer een wetenschapper zegt dat er een reactie/werking is etc., zegt dat niets over de nuttige kwaliteit (laat staan, voor wie) daarvan en of dat bruikbare garanties gaat geven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 15:07:13 #140
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195090336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:05 schreef Gretzl het volgende:
Marike Stellinga en Lex Hoogduin, twee prominente economen die nu ook al tot de conclusie komen dat een beleid van indammen zeker de minste schade geeft aan de economie. Ik heb in deze reeks al meer dan eens beargumenteerd om welke specifieke redenen je veel beter kunt indammen naar écht lage aantallen als je de economie zoveel mogelijk overeind wilt houden, dus dat ga ik nu niet herhalen ;) Voor iedereen die de wetenschappelijke basis wil lezen raadt ik het KPMG-rapport van Koolman en Ikkersheim aan 'De tweede golf, dat zijn wij'

[ twitter ]

Goed onderbouwde tegenargumenten voor deze stelling dat indammen het beste is voor economie zie ik graag voorbij komen, want ik vind het interessant om de verschillende inzichten rondom dit thema tot me te nemen.
Niet meer dan logisch lijkt mij. Het laatste wat je wilt is weer lockdown'achtige maatregelen.
Alles dicht, iedereen verplicht thuis, dan krijgt de economie de hardste klappen. Zelfs iemand als ik die nul kennis van economie heeft begrijpt dat :P
pi_195090351
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het bizarste aan dit alles vind ik dat de getallen nog helemaal niet *zo* hoog zijn. Ze hebben echt zitten slapen bij de GGD als deze hoeveelheden al voor problemen zorgen. Hoe moet het dan straks als er een veelvoud van deze aantallen besmet raken?
Besmettingen moet je eigenlijk los zien van het testbeleid, als van de 10.000 er 1000 positief zouden testen wil dat niet zeggen dat je testbeleid heeft gefaald.

Probleem zijn oplopende besmettingen én geen testcapaciteit. Dit is echt een absolute no go waar we ons momenteel in bevinden.
blablablabla
pi_195090359
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Vast wel. Maar of publiek ook welkom blijft is een tweede
pi_195090375
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vast wel. Maar of publiek ook welkom blijft is een tweede
Hopen op een snel vaccin dan maar
@Scrummie2.1
blablablabla
  woensdag 16 september 2020 @ 15:09:38 #144
473584 Gretzl
pi_195090383
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Bron en contactonderzoek is ook gewoon ondoenlijk met zulke aantallen.
Ja, vandaar dat verstandige landen hun doelstellingen baseren op het voorkomen van zoveel mogelijk infecties, zodat BCO een stuk makkelijker vol te houden is. Slagen ze daar in dan zorgt BCO voor een extra positief effect, omdat de de reductie van de R0 groter wordt naarmate je de BCO steeds effectiever kunt uitvoeren.

Zelfde geldt in feite ook voor het testbeleid. Als je mensen stimuleert om zich zo vroeg als mogelijk te laten testen en hen ook die mogelijkheid biedt blijf ze minder lang besmettelijk rondlopen in de maatschappij. Geeft ook al snel een significant effect op het reproductiegetal. Het wordt helaas anders als er zoals nu in Nederland als snel een week overheen gaat tussen aanmelding en uitslag. Hoe langer de wachttijd, hoe minder mensen ook bereidwillig zullen zijn om alvast in zelfquarantaine te gaan en zich niet meer onder andere mensen te begeven.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_195090396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Geweldige game. Ps4 en PC sowieso. Wel behoorlijk duister en evil. Niet spelen als je een teer zieltje hebt ;)
Thanks! Heb ik niet don't worry :D Ik houd van roze kawaii happy girly stuff, maar dit klinkt ook leuk <3

Back to topic :3
#WeesGeenWhales
pi_195090421
Geen beste cijfers :{

Wanneer gaan de veiligheidsregio's in de Randstad een keer ingrijpen dan? Als ze het nu laten lopen dan is dat hele regionale beleid een farce. Dan kunnen we over een maand weer landelijk hard ingrijpen.
pi_195090452
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:31 schreef capricia het volgende:
Wageningen grootste stijger per 100.000 inwoners.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijk omdat het een studentenstad is?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Redactie Games woensdag 16 september 2020 @ 15:14:01 #148
181272 crew  Noppie2000
pi_195090465
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:12 schreef Breekfast het volgende:
Geen beste cijfers :{

Wanneer gaan de veiligheidsregio's in de Randstad een keer ingrijpen dan? Als ze het nu laten lopen dan is dat hele regionale beleid een farce. Dan kunnen we over een maand weer landelijk hard ingrijpen.
Dat is de vraag inderdaad.
  woensdag 16 september 2020 @ 15:14:15 #149
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195090467
quote:
4s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

"Hope for the best, prepare for the worst" is een goed credo als het gaat om een crisis.
Niet in een maakbare wereld of onglovige invivudalist die uitgaat van eigenrecht en zelfbeschikking.
Je zult daarin toch echt ook wat moeten doen. Ik geloof niet zo in hoop anders dan die jezelf met anderen gaat bieden. Zelfs wanneer "je" alles denkt te hebben gedaan, zal er iets zijn dat daarin te verbeteren is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 16 september 2020 @ 15:16:00 #150
473584 Gretzl
pi_195090494
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:31 schreef capricia het volgende:
Wageningen grootste stijger per 100.000 inwoners.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben blij dat ik er sinds 3 jaar niet meer woon :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')