Nee hoor, brengt nuance aan, maar blijf jij je nou maar blindstaren op cijfers.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, want zo'n lege huls als 'nietszeggende cijfers' is gewoon kinderachtig een knuppel in het hoenderhok gooien.
Ik kijk gelukkig wel iets verder dan dat en zie de zorgwekkende trend die er aan het ontstaan is. Dat ontkennen is pas 'blindstaren'.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:43 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Nee hoor, brengt nuance aan, maar blijf jij je nou maar blindstaren op cijfers.
Heel Zuid-Limburg lijkt nog aardig goed te gaan. Mijn gemeente is het hardste geraakt van Zuid-Limburg in de 1e golf:quote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh Amsterdam blijft het maar doorknetteren he... terwijl dat niet echt een specifieke studentenstad is ofzo...
Wat me overigens verbaasd is dat Maastricht nog geen enkele keer in beeld is gekomen omdat ze niet eens de +10 besmettingen halen. Terwijl dat toch een middelgrote stad is met een relatief hoog aantal studenten.
Fair enough.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
De kans daarop zal interessant zijn en acht ik heel klein; ook omdat die partijen geen background hebben in het land. De(ze) partijen, hoewel ze (terecht) een sentiment, vertegenwoordigen zullen het niet maken in tijden van ellende. Mensen kiezen liever voor een zekerheid van wat er aan leiding is dan op visie als kans op hoe het beter kan (hoort te) zijn. Liever 10% inleveren, weten waar je aan toe bent dan 10% meer en dat dan afwachten.
PVV heeft niet echt een antwoord anders dan tegen de regering schoppen en FvD idem zonder helderheid voor welke regering het dan wel is/kan zijn. Maar dit (en meer) is verder politek elders speculeren.
Zie dit gifje van de geografische verspreiding in de afgelopen 2 weken:quote:Op woensdag 16 september 2020 14:46 schreef Justin_Case het volgende:
Tsja, je kan Amsterdam opnoemen ja maar eigenlijk is afgaande op de cijfertjes heel de randstad gewoon een donkerrood gebied.
quote:Op woensdag 16 september 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie dit gifje van de geografische verspreiding in de afgelopen 2 weken:
[ twitter ]
Nederland is niet zo groot, natuurlijk, en heeft vrij grote mobiliteit dus het zal zich als een olievlek verspreiden, vermoedelijk.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:46 schreef Justin_Case het volgende:
Tsja, je kan Amsterdam opnoemen ja maar eigenlijk is afgaande op de cijfertjes heel de randstad gewoon een donkerrood gebied.
het hardst geraakt maar dat is dan toch nog weinig?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Heel Zuid-Limburg lijkt nog aardig goed te gaan. Mijn gemeente is het hardste geraakt van Zuid-Limburg in de 1e golf:
Doden per 100.000 inwoners 105
Ziekenhuisopnames per 100.000 inwoners 210
Eijsden-Margraten
In Maastricht is het niet heel veel beter gegaan. Misschien dat de plekken waar de 1e golf hard is binnengekomen een stuk strenger zijn op het naleven van alle maatregelen?
Prinsjesdag + 2 dagen debat, klinkt misschien lullig maar een corona persconferentie past er gewoon even niet bijquote:Op woensdag 16 september 2020 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
Lijkt erop dat de remmen grotendeels los zijn ja![]()
Ergens wel verbazingwekkend dat er (nog) geen persco of iets van nieuwe maatregelen naar buiten gebracht worden. We zitten in een soort limbo nu.
(en niet de game, voor de kenners)
Mijn stad (Breda) staat ook al lang niet meer op de lijsten. Terwijl het toch een top-10 stad van NL is qua inwoners en met twee hogescholen en duizenden studenten.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
Poeh Amsterdam blijft het maar doorknetteren he... terwijl dat niet echt een specifieke studentenstad is ofzo...
Wat me overigens verbaasd is dat Maastricht nog geen enkele keer in beeld is gekomen omdat ze niet eens de +10 besmettingen halen. Terwijl dat toch een middelgrote stad is met een relatief hoog aantal studenten.
Inderdaad verbazingwekkende stilte wat betreft persco's. Zullen ze het nog aankijken? Er nog niet uit zijn? Zou het toch niet meer dan normaal vinden als er nu eentje kwam, al was het maar om onrust weg te nemen ofzo.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
Ergens wel verbazingwekkend dat er (nog) geen persco of iets van nieuwe maatregelen naar buiten gebracht worden. We zitten in een soort limbo nu.
Het is vooral pappen en nathouden met voorzichtig de koers van alleen het vaccin gaan verlaten. Dat zie je (ik) tussen de oogwimpers. Voorlopig is men met maatregelen ca 9 maanden zo verder, tot na de verkiezingen.quote:Op woensdag 16 september 2020 13:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De vraag is vooral hoe het zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Blijft het stabiel of lager, wordt het draagvlak steeds kleiner om maatregelen te handhaven. Gaat het echt onhandelbaar omhoog zul je iets moeten.
Feit is naar mijn idee dat je niet oneindig maatregelen kunt volhouden tot je een vaccin hebt bij gelijkblijvende omstandigheden.
Limboquote:Op woensdag 16 september 2020 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
Bron en contactonderzoek is ook gewoon ondoenlijk met zulke aantallen.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland is niet zo groot, natuurlijk, en heeft vrij grote mobiliteit dus het zal zich als een olievlek verspreiden, vermoedelijk.
quote:De meeste bloeddonoren met antistoffen zijn in Noord-Brabant en Limburg, namelijk tot 10 procent van de getesten. In Drenthe en Flevoland bleek het kleinste percentage bloeddonors antistoffen te hebben, tot maximaal 2 procent.
of testen ze minder?quote:Op woensdag 16 september 2020 14:52 schreef Elan het volgende:
Misschien is er in Brabant en Limburg wel meer sprake van groepsimmuniteit.
Ja, als het met duizenden gaat dan valt dat op zijn achterwerk, inderdaad.quote:Op woensdag 16 september 2020 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Bron en contactonderzoek is ook gewoon ondoenlijk met zulke aantallen.
Gok dat ze het daar allemaal ook een stuk serieuzer nemen dan bij ons in De Randstad, best veel mensen hebben daar mensen verloren of in elk geval via via mensen extreem ziek zien worden.quote:
Geweldige game. Ps4 en PC sowieso. Wel behoorlijk duister en evil. Niet spelen als je een teer zieltje hebtquote:Op woensdag 16 september 2020 14:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Pc? Ps3? Is het leuk? Misschien voor na fairy tail 😂
Maximaal 30 mensen werkte nog wel in het voorjaar toen er alleen wat werd getraind. Nu zit je ook met competities voor alle leeftijden.quote:
ik tot nu toe ook nietquote:Op woensdag 16 september 2020 14:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Gok dat ze het daar allemaal ook een stuk serieuzer nemen dan bij ons in De Randstad, best veel mensen hebben daar mensen verloren of in elk geval via via mensen extreem ziek zien worden.
Ik ken eigenlijk niemand die het gehad heeft. Laat staan overleden is of op de IC terecht kwam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |