abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195088278

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
#WeesGeenWhales
pi_195088297
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er is echter geen enkele realistische coalitie met die twee mogelijk. Alleen FvD sluit de PVV niet uit.
Juist, en als we dus iets meer pech hebben en ze halen samen 76 zijn we er geweest.

Draagvlak houden dus, in godsnaam.
#WeesGeenWhales
pi_195088305
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zijn allemaal zaken die zij zonder al te veel problemen zouden kunnen doen en nu het niet mag dus illegaal doen, meer richten op de kwetsbaren lijkt me een beter uitgangspunt, we zijn er voorlopig niet vanaf en die burgerlijke ongehoorzaamheid gaat niet afnemen.
Die illegale feestjes waren er ook tijdens het hoogtepunt van de crisis.Acties of maatregelen gericht op specifieke groepen jong of oud gaan hem sowieso niet worden.
blablablabla
pi_195088330
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zijn allemaal zaken die zij zonder al te veel problemen zouden kunnen doen en nu het niet mag dus illegaal doen, meer richten op de kwetsbaren lijkt me een beter uitgangspunt, we zijn er voorlopig niet vanaf en die burgerlijke ongehoorzaamheid gaat niet afnemen.
De vraag is vooral hoe het zich gaat ontwikkelen de komende tijd. Blijft het stabiel of lager, wordt het draagvlak steeds kleiner om maatregelen te handhaven. Gaat het echt onhandelbaar omhoog zul je iets moeten.

Feit is naar mijn idee dat je niet oneindig maatregelen kunt volhouden tot je een vaccin hebt bij gelijkblijvende omstandigheden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195088336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Die illegale feestjes waren er ook tijdens het hoogtepunt van de crisis.Acties of maatregelen gericht op specifieke groepen jong of oud gaan hem sowieso niet worden.
Niet in de mate dat ze nu plaatsvinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195088352
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Juist, en als we dus iets meer pech hebben en ze halen samen 76 zijn we er geweest.

Draagvlak houden dus, in godsnaam.
Die kans is nihil. En ook dan hebben ze geen meerderheid in de eerste kamer :).
pi_195088373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kan deze discussie wellicht elders of via DM?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 16 september 2020 @ 13:35:09 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195088418
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:27 schreef Elan het volgende:

[..]

nee maar de ouderen moeten gewoon voorzichtiger zijn in hun omgang met jongeren en dat is dus meestal in familiekring want op die illegale feestjes komen ze niet
pi_195088422
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Niet in de mate dat ze nu plaatsvinden.
Merk je daar veel van in je omgeving dan? Mijn punt is meer dat op een legale manier samenkomen met redelijk grote groepen op de dag van schrijven niet bijster ingewikkeld is.

Waarschijnlijk ligt daar ook veel meer de problematiek, heel veel verschillende groepjes jong volk die lekker met 50-100 man de kroeg in duiken en daar besmet raken.
blablablabla
pi_195088482
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee maar de ouderen moeten gewoon voorzichtiger zijn in hun omgang met jongeren en dat is dus meestal in familiekring want op die illegale feestjes komen ze niet
Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij ouderen? Donderstraal gewoon op bij kwetsbare mensen als je de dagen daarvoor ergens hebt zitten zuipen met god mag weten wie.
blablablabla
  woensdag 16 september 2020 @ 13:41:21 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195088517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Feit is naar mijn idee dat je niet oneindig maatregelen kunt volhouden tot je een vaccin hebt bij gelijkblijvende omstandigheden.
Gelukkig duurt het ontwikkelen van een vaccin niet oneindig lang.
pi_195088567
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:55 schreef _serial_ het volgende:
Jawel, want als de kroeg in Groningen dicht moet gaat men heus wel naar een stad verderop, of het verplaatst naar huisfeestjes.
Dat hoor ik vaker, maar is vooralsnog pure speculatie. Natuurlijk zal er kruisbestuiving zijn, maar er zullen genoeg mensen zijn die het er dan maar bij laten zitten. Zeker als je perspectief biedt (bv. dat een maatregel voor slechts twee weken geldt).

Verder zou ik het opvallend vinden als een beleid dat grotendeels op vertrouwen vaart opeens geen vertrouwen meer zou hebben in de burger qua huisfeesten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195088574
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Oh dat laatste is waar, dank voor de geruststelling XD
#WeesGeenWhales
  woensdag 16 september 2020 @ 13:45:32 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195088588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:38 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom ligt die verantwoordelijkheid bij ouderen? Donderstraal gewoon op bij kwetsbare mensen als je de dagen daarvoor ergens hebt zitten zuipen met god mag weten wie.
omdat die in het algemeen wat wijzer en meer redenen hebben om voorzichtig te zijn en verantwoording heb ik niet genoemd maar omdat jongeren geen verantwoording nemen moeten ouderen dat ook maar laten?
  woensdag 16 september 2020 @ 13:46:52 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195088614
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaker, maar is vooralsnog pure speculatie. Natuurlijk zal er kruisbestuiving zijn, maar er zullen genoeg mensen zijn die het er dan maar bij laten zitten. Zeker als je perspectief biedt (bv. dat een maatregel voor slechts twee weken geldt).

Verder zou ik het opvallend vinden als een beleid dat grotendeels op vertrouwen vaart opeens geen vertrouwen meer zou hebben in de burger qua huisfeesten.
Ik denk sowieso dat verreweg de meeste mensen niet tegen de regels in willen gaan. Maar dan moeten die regels wel helder worden gecommuniceerd, in plaats van dat het blijft bij vage adviezen die de bestuurders zelf ook niet altijd serieus nemen.
pi_195088650
Het is toch niet zo moeilijk? Rekening houden met elkaar, dat is het. Niets meer, niets minder. Niet alleen de jongeren, niet alleen de ouderen. Niet alleen de sterken of de zwakken. Wij, als samenleving. Laat de politiek voor wat het is, voor zover mogelijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195088655
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Merk je daar veel van in je omgeving dan? Mijn punt is meer dat op een legale manier samenkomen met redelijk grote groepen op de dag van schrijven niet bijster ingewikkeld is.

Waarschijnlijk ligt daar ook veel meer de problematiek, heel veel verschillende groepjes jong volk die lekker met 50-100 man de kroeg in duiken en daar besmet raken.
Ja elke week is hier het bingo in de biesbosch en omgeving.

Problematiek ligt echt niet in die feestjes buiten, maar meer in de huisfeestjes die volle bak gegeven worden
pi_195088688
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
Het is toch niet zo moeilijk? Rekening houden met elkaar, dat is het. Niets meer, niets minder. Niet alleen de jongeren, niet alleen de ouderen. Niet alleen de sterken of de zwakken. Wij, als samenleving. Laat de politiek voor wat het is, voor zover mogelijk.
Met alleen rekening houden met elkaar dam je het virus niet in. Er is een reden waarom de besmettingen weer om zich heen grijpen en dan moet je waarschijnlijk terug naar de basis: afstand, hygiëne en het beperken van grote groepen binnenshuis.
pi_195088690
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat die in het algemeen wat wijzer en meer redenen hebben om voorzichtig te zijn en verantwoording heb ik niet genoemd maar omdat jongeren geen verantwoording nemen moeten ouderen dat ook maar laten?
Hoe zie je dat voor je een streng deurbeleid voor kleinkinderen met bijbehorende triage door ouderen. Jij feest dus jij neemt zelf de verantwoording als je naar opa of oma wil is dan logischer.

Of de echte risicogroep zoveel wijzer is laat staan in het hier en nu staat dan de gemiddelde twintiger kun je ook nog over twisten.
blablablabla
pi_195088713
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Met alleen rekening houden met elkaar dam je het virus niet in. Er is een reden waarom de besmettingen weer om zich heen grijpen en dan moet je waarschijnlijk terug naar de basis: afstand, hygiëne en het beperken van grote groepen binnenshuis.
Wijzen naar elkaar helpt niet, ook niet met anderhalve meter afstand.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_195088754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja elke week is hier het bingo in de biesbosch en omgeving.

Problematiek ligt echt niet in die feestjes buiten, maar meer in de huisfeestjes die volle bak gegeven worden
Denk ik ook ja, door jong en oud natuurlijk. Daarom samenkomsten inperken als daar de komende weken aanleiding toe zou zijn.
Te beginnen weer terug naar die 30 personen regel zoals in juni voor openbare plekken, winkels en horeca.
blablablabla
pi_195088773
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:52 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Wijzen naar elkaar helpt niet, ook niet met anderhalve meter afstand.
Hoe bedoel je wijzen naar elkaar? De basisregels zoals die in maart bekend werden zijn steeds meer los gelaten omdat 1. de besmettingen en IC bezetting lager werd (urgentie werd minder) en 2. het daardoor minder bewust in de hoofden van mensen aanwezig was en men weer terugviel in oude gewoontes (zie bijvoorbeeld Winston bij Miljoenenjacht afgelopen zondag automatisch iemand een hand geven).

Als je dat weer terug kunt krijgen door te wijzen op oplopende cijfers, terugkijken naar beelden van maart/april (klappen voor de zorg anyone?), dan ga je weer draagvlak creëren om voorzichtiger te zijn.
  woensdag 16 september 2020 @ 13:55:37 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195088777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Denk ik ook ja, door jong en oud natuurlijk. Daarom samenkomsten inperken als daar de komende weken aanleiding toe zou zijn.
Te beginnen weer terug naar die 30 personen regel zoals in juni voor openbare plekken, winkels en horeca.
Hoe ga je dat doen met sportclubs?
pi_195088805
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Ik had het over je bewering dat ziekenhuizen vol lagen met patiënten met angstklachten.
Dat zijn niet mijn woorden.

Ik heb aangegeven dat het ziekenhuis op Aruba (Horatio Oduber) aangeeft dat de toestroom van covid patiënten gezocht moet worden in angst gerelateerde klachten, en niet resulteert in (dagenlange) opnames.

Bij de eerste harthulp in NL zie je hetzelfde, 74% van de mensen met hartklachten heeft geen onderliggende hartaandoening en gaat dezelfde dag nog huiswaarts.

Bij een massapsychose als Covid-19 kun je iets soortgelijks verwachten, daarom vroeg ik naar de cijfers hieromtrent.
pi_195088818
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe ga je dat doen met sportclubs?
Hoe bedoel je?
blablablabla
pi_195088855
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Alleen als er geen draagvlak is, en de spoedwet (dat staat er letterlijk in) de regels ondertussen afschaft voor thuis, dan creer je dus:

- opnieuw gigantische economische schade
- terwijl je het qua virus alleen maar erger maakt omdat iedereen thuis gezellig samen gaat komen in kleine kutkamertjes waarvan je net in de wet hebt gezet die ze toch nog per 1 oktober (?) willen invoeren dat daar geen regels gelden.

Feest!
#WeesGeenWhales
pi_195088858
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:57 schreef Za het volgende:

[..]

Dat zijn niet mijn woorden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:47 schreef Za het volgende:
Gommers komt nu pas naar buiten met het verhaal dat mensen heden binnen 6 dagen alweer een IC verlaten tegenover 22 dagen in maart.

Wanneer gaat hij onthullen dat de reguliere covid opnames voor 90% bestaan uit mensen met angstklachten?
pi_195088864
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoe bedoel je wijzen naar elkaar? De basisregels zoals die in maart bekend werden zijn steeds meer los gelaten omdat 1. de besmettingen en IC bezetting lager werd (urgentie werd minder) en 2. het daardoor minder bewust in de hoofden van mensen aanwezig was en men weer terugviel in oude gewoontes (zie bijvoorbeeld Winston bij Miljoenenjacht afgelopen zondag automatisch iemand een hand geven).

Als je dat weer terug kunt krijgen door te wijzen op oplopende cijfers, terugkijken naar beelden van maart/april (klappen voor de zorg anyone?), dan ga je weer draagvlak creëren om voorzichtiger te zijn.
Wijzen als ik, elkaar de schuld geven. That's it.
[..]
pi_195088925
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Alleen als er geen draagvlak is, en de spoedwet (dat staat er letterlijk in) de regels ondertussen afschaft voor thuis, dan creer je dus:

- terwijl je het qua virus alleen maar erger maakt omdat iedereen thuis gezellig samen gaat komen in kleine kutkamertjes waarvan je net in de wet hebt gezet die ze toch nog per 1 oktober (?) willen invoeren dat daar geen regels gelden.

Feest!
Dat zien we dan wel weer. Draagvlak is totaal oninteressant als argument om iets wel of niet door te voeren. De boetes worden ook jaarlijks verhoogd. Hoeveel draagvlak denk je dat daar voor is? Of het verhogen van gemeentelijke belastingen?

Als het nodig is moet je gewoon durven ingrijpen. Regeren is vooruitzien.
blablablabla
pi_195088981
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zien we dan wel weer. Draagvlak is totaal oninteressant als argument om iets wel of niet door te voeren. De boetes worden ook jaarlijks verhoogd. Hoeveel draagvlak denk je dat daar voor is? Of het verhogen van gemeentelijke belastingen?

Als het nodig is moet je gewoon durven ingrijpen. Regeren is vooruitzien.
"Dat zien we dan wel weer" is in dit geval, itt die andere dingen die je noemt, een achterlijke redenering.

Gebrek aan draagvlak zorgt er in dit geval, zie mijn tweede punt, voor dat je van te voren weet dat hoe erg het ook is op het moment dat je het beleid invoert, het door het beleid actief alleen maar erger wordt. Dan doe je het dus niet. Nog los van de economische schade. Lijkt me simpel.
#WeesGeenWhales
pi_195088994
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Feest!
Wat stel jij voor om te doen als straks blijkt dat de zorg de druk niet aan kan en de overige zorg weer grotendeels/volledig stil valt?
  woensdag 16 september 2020 @ 14:12:30 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195089091
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 13:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je een streng deurbeleid voor kleinkinderen met bijbehorende triage door ouderen. Jij feest dus jij neemt zelf de verantwoording als je naar opa of oma wil is dan logischer.

Of de echte risicogroep zoveel wijzer is laat staan in het hier en nu staat dan de gemiddelde twintiger kun je ook nog over twisten.
want dan je kan niet naar je opa en oma? Natuurlijk kan dat wel alleen op gepaste afstand eventjes zonder kussen en omhelzingen
pi_195089145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:06 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"Dat zien we dan wel weer" is in dit geval, itt die andere dingen die je noemt, een achterlijke redenering.

Gebrek aan draagvlak zorgt er in dit geval, zie mijn tweede punt, voor dat je van te voren weet dat hoe erg het ook is op het moment dat je het beleid invoert, het door het beleid actief alleen maar erger wordt. Dan doe je het dus niet. Nog los van de economische schade. Lijkt me simpel.
Je weet niet eens of en hoe concreet dat gebrek aan eventueel draagvlak is. In maart had men weinig vertrouwen in de regering, tot er ingegrepen werd met die intelligente lockdown toen steeg het naar van 54% naar 77% in een week tijd. Dus het zou zomaar kunnen zijn dat mensen juist meer vertrouwen krijgen als er nu zou worden ingegrepen. Alleen al omdat het testbeleid op dit moment volledig dreigt vast te lopen en we op alle fronten geconfronteerd worden met redelijk alarmerende cijfers.

Verder een vriendelijk verzoek om zaken niet af te doen als "achterlijk" als de inhoud je simpelweg niet aan staat. Doen we ook niet bij jouw soms tamelijk dubieuze posts.
blablablabla
pi_195089194
Ik denk dat je best mag concluderen dat inderdaad - gelukkig - het gros van de Nederlandse bevolking begrip heeft voor de situatie en bijkomende maatregelen. Ook al is de groep complotdenkers vrij groot (laatst geraamd op 10%), dan nog ziet de andere 90% echt wel wat er qua cijfers gaande is.
pi_195089198
Positief getest: 1560
Totaal: 86320 (+1542 ivm -18 corr.)

Opgenomen: 15
Totaal: 12330

Opgenomen op IC*: 6
Huidig: 72
Totaal: 3105
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 2
Totaal: 6260
pi_195089200
Patiënten verpleegafdeling
Bevestigd: 40
Verdacht: 13
Huidig: 333 (+21)
Totaal: 12505

Patiënten IC
Bevestigd: 3
Verdacht: 1
Huidig: 72 (-3)
pi_195089201
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wat stel jij voor om te doen als straks blijkt dat de zorg de druk niet aan kan en de overige zorg weer grotendeels/volledig stil valt?
Ik ga er van uit dat er tegen die tijd wel draagvlak zal zijn, ik denk alleen dat het niet slim is om dat te negeren...
#WeesGeenWhales
  woensdag 16 september 2020 @ 14:18:30 #38
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195089215
Feest, weer een aanzienlijke toename van het aantal dagelijkse besmettingen. Wanneer stopt dit?

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 16 september 2020 @ 14:18:39 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195089218
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:

* bewezen of verdacht

:B
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Redactie Games woensdag 16 september 2020 @ 14:18:51 #40
181272 crew  Noppie2000
pi_195089225
Aantal testen onverminderd hoog, opnamen/IC gelukkig wat minder dan gister.
pi_195089235
quote:

* bewezen of verdacht

-O-
pi_195089241
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

want dan je kan niet naar je opa en oma? Natuurlijk kan dat wel alleen op gepaste afstand eventjes zonder kussen en omhelzingen
De vraag is of dat veilig is in een binnensituatie is vanuit de wetenschap nog niet eenduidig beantwoord.
blablablabla
pi_195089263
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:18 schreef Gretzl het volgende:
Feest, weer een aanzienlijke toename van het aantal dagelijkse besmettingen. Wanneer stopt dit?

[ twitter ]
Als er (lokaal) wordt ingegrepen?
pi_195089272
Niet best. IC en opnames vallen gelukkig reuze mee.
blablablabla
  woensdag 16 september 2020 @ 14:21:04 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195089275
1500zoveel maar op hoeveel testen?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195089276
quote:

* bewezen of verdacht