abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195090501
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:05 schreef Gretzl het volgende:
Marike Stellinga en Lex Hoogduin, twee prominente economen die nu ook al tot de conclusie komen dat een beleid van indammen zeker de minste schade geeft aan de economie. Ik heb in deze reeks al meer dan eens beargumenteerd om welke specifieke redenen je veel beter kunt indammen naar écht lage aantallen als je de economie zoveel mogelijk overeind wilt houden, dus dat ga ik nu niet herhalen ;) Voor iedereen die de wetenschappelijke basis wil lezen raadt ik het KPMG-rapport van Koolman en Ikkersheim aan 'De tweede golf, dat zijn wij'

[ twitter ]

Goed onderbouwde tegenargumenten voor deze stelling dat indammen het beste is voor economie zie ik graag voorbij komen, want ik vind het interessant om de verschillende inzichten rondom dit thema tot me te nemen.
Ik heb hier nog weinig goede, Nederlandse stukken over gelezen. Er wordt vaak maar gewoon aangenomen dat het virus indammen enorme economische schade tot gevolg heeft. Ik ben geneigd jouw standpunt in te nemen, maar dat is op basis van gezond verstand en niet zozeer op basis van gedegen cijfers of argumentatie (met uitzondering van het stuk over The hammer and the dance).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195090504
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:12 schreef Breekfast het volgende:
Geen beste cijfers :{

Wanneer gaan de veiligheidsregio's in de Randstad een keer ingrijpen dan? Als ze het nu laten lopen dan is dat hele regionale beleid een farce. Dan kunnen we over een maand weer landelijk hard ingrijpen.
Het zal mij benieuwen of ze weten wáár ze moeten ingrijpen. Strooien met avondklokken of sluitingen voor de horeca is leuk voor vorm maar heeft weinig zin als het probleem hem zit bij bijv privefeestjes. Je gaat niet ingrijpen om het ingrijpen.
I'll give you something to do
pi_195090522
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Hopen op een snel vaccin dan maar
@:Scrummie2.1
Paar weken volgens TrumpGOAT
pi_195090549
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zag dat er vaochtend discussie over was of er een 'g' voor 'een' moest staan, maar gezien deze tekst, denk ik dat er in een enkele regio weer begonnen is met spreiding van de zorg.
Gisteren zei Kuipers dat in de regio Haaglanden het regionale coördinatiecentrum weer opgestart was.
  woensdag 16 september 2020 @ 15:19:01 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195090562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

er wonen alleen maar oude mensen, onbegrijpelijk dat die zoveel feesten
Hier minimaal 4 feestjes per dag. Dus ja, druk is het maar we komen er mee uit en weg.

Ik zou willen dat de mensen weer flink zouden roken want dan kun je teminste zien waar hun adem blijft en weet dat je het virus inademt als je het kunt ruiken. Doorgaans koste het mij minimaal een nacht voordat de rooklucht uit het lokaal een beetje was verdwenen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195090567
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Het zal mij benieuwen of ze weten wáár ze moeten ingrijpen. Strooien met avondklokken of sluitingen voor de horeca is leuk voor vorm maar heeft weinig zin als het probleem hem zit bij bijv privefeestjes. Je gaat niet ingrijpen om het ingrijpen.
Als dat niet duidelijk is moet het niet resulteren in schijnmsatregelen.
Ze zouden dat nu inmiddels wel duidelijk moeten hebben.

Ik hoop al een poosje op regionale maatregeplen die effectief blijken maar we polderen maart.
This is fine! Beleid
pi_195090571
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet in een maakbare wereld of onglovige invivudalist die uitgaat van eigenrecht en zelfbeschikking.
Je zult daarin toch echt ook wat moeten doen. Ik geloof niet zo in hoop anders dan die jezelf met anderen gaat bieden. Zelfs wanneer "je" alles denkt te hebben gedaan, zal er iets zijn dat daarin te verbeteren is.
Ik ben een ongelovige individualist die uitgaat van zelfbeschikking en daarnaast een aanhanger van de categorische imperatief van Kant, die ongeveer luidt dat je alleen dat moet doen waarvan je zou kunnen willen dat iedereen het doet. Da's immers de enige manier waarop een vrije samenleving zou kunnen bestaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 16 september 2020 @ 15:20:16 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195090581
quote:

[..]

dat is dus het punt, er is geen mankracht voor de handhaving
pi_195090595
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Sws geen slechte insteek, doe ik - ondanks mijn kritiek - ook. In het slechtste geval heb je (en ik) ongelijk met de beroepsgroep die het immers kan/moet weten.

Wat mij vaak triggert is dat de wetenschappers zelf alle belang heeft dat succes (en promo-belofte) zo na te willen streven. Zelf als het onhaalbaar is. Ik hou zelf van "wetenschap" & "ontwikkeling" en weet daarom ook dat je die persoon vooral niet moet laten beslissen over de sturing voor, laat staan van, het beleid.

Een wetenschapper die zonder "alles" te hebben onderzocht en uitgesloten heeft, zegt dat het niet kan omdat het hem/haar niet lukt; is sws geen knip voor de neus eigen waard. Dus ja, de wetenschap moet intrinsiek gelijk hebben en altijd hoop houden dat zij met een betere verklaring komt.

De discussie is voor mij niet zozeer over de kennis & aspiraties maar de verwachtingen die daarmee worden gewekt. Wanneer een wetenschapper zegt dat er een reactie/werking is etc., zegt dat niets over de nuttige kwaliteit (laat staan, voor wie) daarvan en of dat bruikbare garanties gaat geven.
Wat probeer je precies te zeggen? Ik zit zelf ook in laatste jaar van de master, dus ik snap wat je bedoelt, maar wat heeft dit te maken met de unanieme verwacting van deze mensen dat een vaccin dit in de tweede helft van komend jaar onder controle brengt en ons van al deze verschrikkelijke kut maatregelen en -beperkingen afhelpt?

En persoonlijk belang hebben deze mensen niet hoor. Het zijn in geen geval hun vaccins. En Fauci is al de hele pandemie niet bang omslecht nieuws te brengen (zoals hij nu ook doet de laatste weken), te zeggen dat hij het liefst de microfoon uit Trumps handen zou timmeren, etc. zijn werk is ook public health.

Feit is gewoon dat de ruime, overgrote meerderheid van experts er van uit gaan dat we deze pandemie door vaccinatie ergens tussen begin en eind volgend jaar achter ons gaan laten en de beperkingen daarmee ook kunnne opheffen en weer gewoon normaal naar een event toe kunnen, kunnen knuffelen, en alle andere dingen d ie we leuk vinden.

Van van Gucht tot Neyts en van Fauci tot Osterhaus en van aanhangers van indambeleid (Osterhaus, heel sterk) tot OMT leden (Kluytmans, Vossen, Van Dissel recent nog etc) tot aan de WHO ( "duurt nog max 2 jaar, zal eindigen door vaccinatie") tot aan mensen die ik het zelf gevraagd heb persoonlijk (director van de welcome trust, john hopkins, wereldwijd hoofd onderzoek WHO oa.Ik kreeg van niemand een ander antwoord).

Er is altijd wel een marginale mening te vinden zoals zo'n gast uit Alberta ofzo die denkt dat een vaccin nog 10 jaar duurt, maar de consencus is gewoon dat in loop van volgend jaar de pandemie/crisis en daarmee de maatregelen de wereld uit geholpen gaat worden met vaccinatie en medicijnen. Ik neem dus aan dat dat klopt.

Fauci verworde het goed "it will be far into 2021 before we will really have protection for the community at large, we might not be back to our pre-covid way of life untill the end of 2021". Maar hij verwacht het dus wel gewoon uiteindelijk, ergens in loop van tweede helft volgend jaar.

Geen van die mensen heeft direct belang in welk vaccin dan ook, ze geloven gewoon dat het goedkomt, omdat alle signalen daar gewoon 100% op wijzen.

Ik houd het optimisme erin!
#WeesGeenWhales
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 15:21:08 #160
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195090597
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Maar even hierop inhakend. Serieus, ik hoop dus écht dat dat niet gaat gebeuren. Als uber-pannenkoek Trump over enkele weken al met een vaccin komt wat natuurlijk gigantisch rushed is en nauwelijks FDA-approved zal zijn, dan is maar de vraag hoe effectief en veilig dat vaccin zal zijn. En als blijkt dat het vaccin meer schade doet dan goed zal het draagvlak voor vaccineren natuurlijk weer enorm kelderen bij de bevolking. Zo dom :'(
pi_195090601
quote:

[..]

Die man is knettergek bizar dat hij er nog zit.
blablablabla
pi_195090609
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Die man is knettergek bizar dat hij er nog zit.
Doe normaal joh, beste president VS van de laatste 30 jaar.
  woensdag 16 september 2020 @ 15:23:06 #163
14505 OProg
A Life in Music
pi_195090633
quote:

[..]

Hier in mijn omgeving - middelgroot dorp - zie ik het in de horeca juist wel aardig netjes geregeld. Die doen gewoon hun best alles te reguleren over het algemeen.

Die indruk heb ik al een stuk minder als ik soms groepen mensen met een BBQ in het park of in de tuin zie zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195090637
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 14:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Waar staat daar dat de ziekenhuizen vol liggen met mensen met angstklachten?

Hoeveel covid patiënten komen er dagelijks per NL ziekenhuis op de reguliere opname, 2?

En vooral, hoeveel daarvan gaan dezelfde dag weer huiswaarts?
pi_195090641
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is dus het punt, er is geen mankracht voor de handhaving
Als je begint met vanaf nu maar weer 30 mensen toe te staan in openbare ruimtes, winkels en horeca hoef je daar maar steekproefsgewijs op te handhaven.

Daar zullen ze wel naar teruggrijpen.
blablablabla
pi_195090644
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
Sorry maar ik heb regelmatig als ik een post van jou lees dat ik denk; wat zeg je nu allemaal in hemelsnaam?!
weet d
[..]

Maar even hierop inhakend. Serieus, ik hoop dus écht dat dat niet gaat gebeuren. Als uber-pannenkoek Trump over enkele weken al met een vaccin komt wat natuurlijk gigantisch rushed is en nauwelijks FDA-approved zal zijn, dan is maar de vraag hoe effectief en veilig dat vaccin zal zijn. En als blijkt dat het vaccin meer schade doet dan goed zal het draagvlak voor vaccineren natuurlijk weer enorm kelderen bij de bevolking. Zo dom :'(
1000000000% mee eens, beter komend voorjaar een aantal fatsoenlijke vaccins dan nu (halve) rotzooi, om preciés die redenen!
#WeesGeenWhales
  woensdag 16 september 2020 @ 15:24:27 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195090656
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Beste president sinds Nixon!
  woensdag 16 september 2020 @ 15:25:31 #168
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195090673
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb hier nog weinig goede, Nederlandse stukken over gelezen. Er wordt vaak maar gewoon aangenomen dat het virus indammen enorme economische schade tot gevolg heeft. Ik ben geneigd jouw standpunt in te nemen, maar dat is op basis van gezond verstand en niet zozeer op basis van gedegen cijfers of argumentatie (met uitzondering van het stuk over The hammer and the dance).
Het verhaal dat gezondheidseconomen zoals Xander Koolman vertellen over de schadelijkheid van nieuwe lockdowns en het alternatief (de curve pletten en er dan met TTI en BCO in slagen om consequent lage aantallen te scoren) is in feite volledig in lijn met de artikelen van Tomas Pueyo, waaronder het welbekende The hammer and the dance. In het rapport waar ik naar verwees worden meerdere berekeningen toegepast waar volgens mij niet zo snel een speld tussen te krijgen is. Uiteraard moet je bij een toekomstverwachting wel voor een deel uitgaan van aannames, dat is onvermijdelijk. Maar aannames, dat doen de pleitbezorgers van mitigatie/rondgaan die mikken op de mogelijk voordelige effecten van groepsimmuniteit natuurlijk ook. We zullen het uiteindelijk toch moeten doen met best educated guesses als het gaat om de toekomst op de middellange termijn :)
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195090681
quote:

[..]

Trump liegt. As usual.
pi_195090703
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Als we presidenten alleen beoordelen op het aantal betrokken schandalen zeker.
Wat betreft Corona ook, heb je die tapes van Bob Woodward gehoord? Hij wist het gewoon in februari al hé, bewust duizenden Amerikanen de dood ingejaagd met zijn gebagatelliseer :N
blablablabla
  woensdag 16 september 2020 @ 15:28:17 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195090729
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je begint met vanaf nu maar weer 30 mensen toe te staan in openbare ruimtes, winkels en horeca hoef je daar maar steekproefsgewijs op te handhaven.

Daar zullen ze wel naar teruggrijpen.
Ik neem dat feestje van gisteren bij mij achter even als voorbeeld, ik weet niet eens hoeveel mensen er waren maar de politie komt zegt dat ze naar huis moeten gaan en that's it, dan ben je in principe al te laat.

En 30 mensen? Die 1,5m is toch niet opgeheven dus dat zouden ze nu ook al kunnen doen, ik denk dat ze te druk zijn met de excessen om regulier te controleren, tenminste in Amsterdam, in een dorp met 1 café en 1 veldwachter is het allemaal wat makkelijker
pi_195090731
quote:
15s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:23 schreef OProg het volgende:

[..]

Hier in mijn omgeving - middelgroot dorp - zie ik het in de horeca juist wel aardig netjes geregeld. Die doen gewoon hun best alles te reguleren over het algemeen.

Die indruk heb ik al een stuk minder als ik soms groepen mensen met een BBQ in het park of in de tuin zie zitten.
Ik denk ook zeker niet dat dat daar het probleem zit.
Volgens mij is het 't meest de informele aangelegenheden zoals inderdaad bbq's of verjaardagen, huisfeestjes, etc. Ik heb geen harde cijfers maar die bieden denk ik wel de meeste ruimte voor 'losbandig' gedrag.
I'll give you something to do
pi_195090736
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:23 schreef Za het volgende:

[..]

Waar staat daar dat de ziekenhuizen vol liggen met mensen met angstklachten?
In de post van jouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2020 15:28:38 ]
pi_195090737
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Trump liegt. As usual.
quote:
Volgens Trumps topadviseur, infectiedeskundige Anthony Fauci, is Trumps inschatting waarschijnlijk te optimistisch. Deze maand zei Fauci dat de meeste experts het erover eens zijn dat er een vaccin kan zijn in november of december. Oktober noemde hij onwaarschijnlijk.

https://nos.nl/artikel/23(...)e-of-vier-weken.html

|:(
blablablabla
pi_195090743
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Trump liegt. As usual.
Helemaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: