abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195090753
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Helemaal niet.
Jawel joh, wil puur stemmen winnen want de verkiezingen zijn al over 7 weken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195090754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Helemaal niet.
Oh. Dus toen hij in maart zei dat het virus uit zichzelf weg zou gaan met een paar weken sprak hij de waarheid? Toen hij dat 2 maanden later herhaalde? Etc etc etc etc ad nauseam.
pi_195090756
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mogelijk omdat het een studentenstad is?
Ja. Dat denk ik dus ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195090757
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh. Dus toen hij in maart zei dat het virus uit zichzelf weg zou gaan met een paar weken sprak hij de waarheid? Toen hij dat 2 maanden later herhaalde? Etc etc etc etc ad nauseam.
Ga weg met je Trump discussie, daar zijn andere topics voor :).
  woensdag 16 september 2020 @ 15:31:00 #180
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195090760
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben een ongelovige individualist die uitgaat van zelfbeschikking en daarnaast een aanhanger van de categorische imperatief van Kant, die ongeveer luidt dat je alleen dat moet doen waarvan je zou kunnen willen dat iedereen het doet. Da's immers de enige manier waarop een vrije samenleving zou kunnen bestaan.
Ah ik vermoed dat de categorische imperatief van Kant dan goed te vergelijken is met de Gulden en de Zilveren regels? Daar ben ik dan zelf ook zeker een aanhanger van :) Want absolute persoonlijke vrijheid bestaat niet. We zullen bij ons streven naar vrijheid altijd rekening moeten houden met de vrijheid van anderen. Je eigen vrijheid eindigt wanneer je de vrijheid van iemand anders begint in te perken.

[quote]De essentie van ethiek is misschien wel symmetrie. Oog om oog, tand om tand. Heb uw naasten lief als uzelf. Het staat bekend als de gulden regel: ‘Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.’
(...)
In zijn boek Skin in the Game betoogt de Libanees-Amerikaanse denker Nassim Taleb dat de zilveren regel, de inverse van de gulden regel, nog robuuster is: ‘Behandel anderen niet zoals je zelf niet behandeld zou willen worden.’ Of zoals we vroeger op school leerden: ‘Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.’
Bron: https://www.ftm.nl/artike(...)n&utm_source=twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195090789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Jij begon er over, volgens mij.

Maar hier, kan je het nog even nalezen wat Trump over corona heeft gezegd: https://www.theatlantic.c(...)-coronavirus/608647/
pi_195090793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik neem dat feestje van gisteren bij mij achter even als voorbeeld, ik weet niet eens hoeveel mensen er waren maar de politie komt zegt dat ze naar huis moeten gaan en that's it, dan ben je in principe al te laat.

En 30 mensen? Die 1,5m is toch niet opgeheven dus dat zouden ze nu ook al kunnen doen, ik denk dat ze te druk zijn met de excessen om regulier te controleren, tenminste in Amsterdam, in een dorp met 1 café en 1 veldwachter is het allemaal wat makkelijker
Zag dat voorbij komen op de vlog van het AD, was blijkbaar een rave in de open lucht?
https://www.at5.nl/artike(...)oeden-illegaal-feest

Geloof ook totaal niet dat de ontstane problematiek ligt bij die paar illegale feesten, meer dat het overal te druk is. Daar waar de meeste mensen wonen en werken zie je daardoor ook de grootste clusters ontstaan.
blablablabla
pi_195090796
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar hier, kan je het nog even nalezen wat Trump over corona heeft gezegd: https://www.theatlantic.c(...)-coronavirus/608647/
Succes ermee.
pi_195090799
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het verhaal dat gezondheidseconomen zoals Xander Koolman vertellen over de schadelijkheid van nieuwe lockdowns en het alternatief (de curve pletten en er dan met TTI en BCO in slagen om consequent lage aantallen te scoren) is in feite volledig in lijn met de artikelen van Tomas Pueyo, waaronder het welbekende The hammer and the dance. In het rapport waar ik naar verwees worden meerdere berekeningen toegepast waar volgens mij niet zo snel een speld tussen te krijgen is. Uiteraard moet je bij een toekomstverwachting wel voor een deel uitgaan van aannames, dat is onvermijdelijk. Maar aannames, dat doen de pleitbezorgers van mitigatie/rondgaan die mikken op de mogelijk voordelige effecten van groepsimmuniteit natuurlijk ook. We zullen het uiteindelijk toch moeten doen met best educated guesses als het gaat om de toekomst op de middellange termijn :)
De curve pletten en dan alles laaghouden met tactische 'maatregelen' is natuurlijk de droom van elk land. Maarja dit is een beetje als de verkiezingspraatjes van politieke partijen: die willen óveral meer geld naartoe. Ja dat verkoopt leuk maar uiteindelijk wordt het toch een compromis.

Cijfers laag houden en lichte maatregelen zijn een beetje elkaars tegenpolen. Wil je het één, dan moet je het ander loslaten.
I'll give you something to do
  woensdag 16 september 2020 @ 15:33:27 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195090801
Ik zie nu 15 opnames op ruim 1500 positieve tests, dat is op zich een logisch cijfer dan, weer die 1 procent.
pi_195090803
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Je begon zelf over Trump.
blablablabla
pi_195090817
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Je begon zelf over Trump.
Ja en? Ik post enkel 'volgens trumpgoat enkele weken'. Daar is niets aan gelogen, en ik had daarmee niet echt de intentie (lijkt me logisch) om daar alle uitspraken van Trump omtrent corona mee te bespreken.
pi_195090846
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Het zal mij benieuwen of ze weten wáár ze moeten ingrijpen. Strooien met avondklokken of sluitingen voor de horeca is leuk voor vorm maar heeft weinig zin als het probleem hem zit bij bijv privefeestjes. Je gaat niet ingrijpen om het ingrijpen.
Dit.
Je moet cijfers hebben in welke setting het virus zich verspreidt.
Dan kun je veel gerichter actie ondernemen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195090851
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:33 schreef galantis het volgende:
Cijfers laag houden en lichte maatregelen zijn een beetje elkaars tegenpolen. Wil je het één, dan moet je het ander loslaten.
Ik zie die niet als per se tegenstrijdig. Het hangt puur af van je detectie-instrumenten. Als je vrijwel iedereen vroegtijdig kunt targetten die besmettelijk is, kan de rest haar leven gewoon vervolgen. Dat was de reden waarom SARS-1 zo makkelijk uit te roeien was.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195090859
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja en? Ik post enkel 'volgens trumpgoat enkele weken'. Daar is niets aan gelogen, en ik had daarmee niet echt de intentie (lijkt me logisch) om daar alle uitspraken van Trump omtrent corona mee te bespreken.
Als jij begint over een specifiek onderwerp is het vrij gebruikelijk dat mensen daarop inhaken. Als je dat niet wil, waarom begin je er dan überhaupt over?

Ik, en vermoed nog wel wat mensen hebben er wel een meninkje over hoe die vent duizenden de dood in heeft gejaagd met zijn regelrechte wanbeleid.
blablablabla
pi_195090871
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach ik vind het wel komisch hier zeuren dat het slecht gaat maar als er 1 land op dit moment voor ongecontroleerde groepsimmuniteit gaat is het wel de VS.
pi_195090900
Ah Corona is terug op de voorpagina:

Niet over besmettingen maar met name dit bericht lijkt op de diverse nieuwssites groot nieuws:

https://www.telegraaf.nl/(...)nten-om-coronadrukte
blablablabla
pi_195090922
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:37 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ach ik vind het wel komisch hier zeuren dat het slecht gaat maar als er 1 land op dit moment voor ongecontroleerde groepsimmuniteit gaat is het wel de VS.
Ja, dat is wel heel bijzonder inderdaad.
pi_195090926
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Als jij begint over een specifiek onderwerp is het vrij gebruikelijk dat mensen daarop inhaken. Als je dat niet wil, waarom begin je er dan überhaupt over?

Ik, en vermoed nog wel wat mensen hebben er wel een meninkje over hoe die vent duizenden de dood in heeft gejaagd met zijn regelrechte wanbeleid.
Mention me dan niet, Wilfred Genee.
pi_195090943
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Mention me dan niet, Wilfred Genee.
Ik mention je vanwege ons weddenschapje, dat weet je best. Akwasi.
blablablabla
pi_195090956
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie nu 15 opnames op ruim 1500 positieve tests, dat is op zich een logisch cijfer dan, weer die 1 procent.
Zo moet je het niet bekijken natuurlijk. Besmettingen en opnames komen voort uit verschillende tijden van besmet raken en dermate ziek worden dat je op de IC beland (lijkt me).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195090975
Enfin:

quote:
,,De stijgende trend zet door met meer dan duizend nieuwe gevallen per dag”, aldus Aura Timen, hoofd van het Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding bij het RIVM. ,,De patronen zijn vergelijkbaar: veel jongeren raken besmet, studenten, twintigers: bij hen gaat het virus met gemak rond. Sommige regio’s springen eruit met hoge percentages positieve tests: Amsterdam, Rotterdam en Haaglanden. Daar zullen maatregelen genomen worden gericht op deze doelgroepen”, herhaalt Timen de oproep van Jaap van Dissel eerder deze week.

Lijkt me redelijk laat? Benieuwd ook hoe ze dat in het vaatje zullen gieten.
blablablabla
pi_195090986
FWIW, in Frankrijk met meer dan 10.000 besmettingen per dag komen er wekelijks 120 IC patiënten bij.

26 augustus naast 16 september:

Met een geschatte half miljoen besmettingen op 60 miljoen inwoners totaal 759 covid IC opnames.
pi_195090999
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:39 schreef Elan het volgende:
Ah Corona is terug op de voorpagina:

Niet over besmettingen maar met name dit bericht lijkt op de diverse nieuwssites groot nieuws:

https://www.telegraaf.nl/(...)nten-om-coronadrukte
Ik vind het verbazingwekkend dat het aantal besmettingen niet eens genoemd wordt. Net als dat de landelijke concrete aantallen niet genoemd worden op het dashboard. Nieuwe strategie? Cijfers wegmoffelen?
  woensdag 16 september 2020 @ 15:44:07 #200
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195091012
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zo moet je het niet bekijken natuurlijk. Besmettingen en opnames komen voort uit verschillende tijden van besmet raken en dermate ziek worden dat je op de IC beland (lijkt me).
Gaat niet om IC-opnames maar om reguliere opnames.

Verder heb je wel gelijk mbt die vertraging, hoewel ze natuurlijk ook opnames soms niet altijd op dezelfde dag melden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')