Die blijft dit gewoon tot de verkiezingen vol houden, de week voor de verkiezingen is het bijna klaar en mochten ze hem herkiezen blijkt het daarna niet te kloppen.quote:
Er is sowieso amper chocolade te maken van hoe die cijfers en correcties allemaal tot stand komen. Geeft al aan hoe versnipperd die GGD's, testlocaties etc. allemaal te werk gaan en er dus nooit echt grip lijkt te zijn op de cijfers.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat niet om IC-opnames maar om reguliere opnames.
Verder heb je wel gelijk mbt die vertraging, hoewel ze natuurlijk ook opnames soms niet altijd op dezelfde dag melden.
Bij onvoldoende testcapaciteit verliezen die cijfers eigenlijk hun relevantie. Terecht wel dus.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het verbazingwekkend dat het aantal besmettingen niet eens genoemd wordt. Net als dat de landelijke concrete aantallen niet genoemd worden op het dashboard. Nieuwe strategie? Cijfers wegmoffelen?
Oneens. Het geeft juist aan dat het % besmettingen stijgende is (vandaag tussen de 5 en 6% zo'n beetje uitgaande van 25-30k tests).quote:Op woensdag 16 september 2020 15:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij onvoldoende testcapaciteit verliezen die cijfers eigenlijk hun relevantie. Terecht wel dus.
Inderdaad. Dat is wat ook wat die lui van Containment Nu willen. Als je er bovenop zit met testen + BCO en de gevallen effectief in quarantaine kunt houden, hoeft de rest van de maatschappij zich niet streng aan allerlei maatregelen te houden. Bovendien is testen + BCO veel beter te doen als je het aantal besmettingen laag kunt houden. Dat had prima gekund vanaf juli, toen het aantal gevallen extreem laag was. Maar inmiddels is de geest alweer uit de fles.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie die niet als per se tegenstrijdig. Het hangt puur af van je detectie-instrumenten. Als je vrijwel iedereen vroegtijdig kunt targetten die besmettelijk is, kan de rest haar leven gewoon vervolgen. Dat was de reden waarom SARS-1 zo makkelijk uit te roeien was.
Nee klopt, dat is het al vanaf het begin niet eigenlijk. Paar weken terug doken er nog cijfers uit maart of april op in de rapportages...quote:Op woensdag 16 september 2020 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is sowieso amper chocolade te maken van hoe die cijfers en correcties allemaal tot stand komen. Geeft al aan hoe versnipperd die GGD's, testlocaties etc. allemaal te werk gaan en er dus nooit echt grip lijkt te zijn op de cijfers.
Ik spreek niet (eens) over eigen belang voor de winst of zo. Het optimisme en geloof van een bepaald resultaat moet je impliciet bij je hebben als onderzoeker. Het is de vraag willen stellen, die dan "beantwoorden" waarbij de wetenschapper (in zichzelf) alles zal doen om het bewijs te ontkrachten.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat probeer je precies te zeggen? Ik zit zelf ook in laatste jaar van de master, dus ik snap wat je bedoelt, maar wat heeft dit te maken met de unanieme verwacting van deze mensen dat een vaccin dit in de tweede helft van komend jaar onder controle brengt en ons van al deze verschrikkelijke kut maatregelen en -beperkingen afhelpt?
En persoonlijk belang hebben deze mensen niet hoor. Het zijn in geen geval hun vaccins. En Fauci is al de hele pandemie niet bang omslecht nieuws te brengen (zoals hij nu ook doet de laatste weken), te zeggen dat hij het liefst de microfoon uit Trumps handen zou timmeren, etc. zijn werk is ook public health.
Feit is gewoon dat de ruime, overgrote meerderheid van experts er van uit gaan dat we deze pandemie door vaccinatie ergens tussen begin en eind volgend jaar achter ons gaan laten en de beperkingen daarmee ook kunnne opheffen en weer gewoon normaal naar een event toe kunnen, kunnen knuffelen, en alle andere dingen d ie we leuk vinden.
Van van Gucht tot Neyts en van Fauci tot Osterhaus en van aanhangers van indambeleid (Osterhaus, heel sterk) tot OMT leden (Kluytmans, Vossen, Van Dissel recent nog etc) tot aan de WHO ( "duurt nog max 2 jaar, zal eindigen door vaccinatie") tot aan mensen die ik het zelf gevraagd heb persoonlijk (director van de welcome trust, john hopkins, wereldwijd hoofd onderzoek WHO oa.Ik kreeg van niemand een ander antwoord).
Er is altijd wel een marginale mening te vinden zoals zo'n gast uit Alberta ofzo die denkt dat een vaccin nog 10 jaar duurt, maar de consencus is gewoon dat in loop van volgend jaar de pandemie/crisis en daarmee de maatregelen de wereld uit geholpen gaat worden met vaccinatie en medicijnen. Ik neem dus aan dat dat klopt.
Fauci verworde het goed "it will be far into 2021 before we will really have protection for the community at large, we might not be back to our pre-covid way of life untill the end of 2021". Maar hij verwacht het dus wel gewoon uiteindelijk, ergens in loop van tweede helft volgend jaar.
Geen van die mensen heeft direct belang in welk vaccin dan ook, ze geloven gewoon dat het goedkomt, omdat alle signalen daar gewoon 100% op wijzen.
Ik houd het optimisme erin!
Dat is hier ook zo dacht ik, betere behandelmethode.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:50 schreef Za het volgende:
FWIW, in Frankrijk komen er dagelijks 50-70 mensen op een IC covid gerelateerd, dat zou betekenen dat er elke week 350-490 IC patiënten bij zouden moeten komen, dat aantal is echter 120.
MAW, mensen zijn ook in Frankrijk vrij snel van de IC's af.
Dat sowieso. Alleen als een groep met symptomatische klachten zich niet kan laten testen kan dat percentage net zo goed een stuk hoger liggen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oneens. Het geeft juist aan dat het % besmettingen stijgende is (vandaag tussen de 5 en 6% zo'n beetje uitgaande van 25-30k tests).
Klopt, daarom ben ik ook zo benieuwd naar hoeveel mensen dus dagelijks NIET getest kunnen worden en in hoeverre dat opschuift of uiteindelijk achterwege blijft (want de klachten gaan over, men gaat gewoon niet meer etc.)quote:Op woensdag 16 september 2020 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat sowieso. Alleen als een groep met symptomatische klachten zich niet kan laten testen kan dat percentage net zo goed een stuk hoger liggen.
Het kunnen er dus in theorie net zo goed 1700 zijn, of 1900. Of god mag weten hoeveel.
Die cijfers gaan nooit in beeld komen, denk dat ze daar niet eens moeite voor doen.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, daarom ben ik ook zo benieuwd naar hoeveel mensen dus dagelijks NIET getest kunnen worden en in hoeverre dat opschuift of uiteindelijk achterwege blijft (want de klachten gaan over, men gaat gewoon niet meer etc.)
Dat niet getest kunnen worden zal wel meevallen, maar de testbereidheid zal ongetwijfeld afnemen als je meer moeite moet doen. Dat zie je al in dit topic ontstaan, je belt en je kunt niet geholpen worden. Ok dan niet, life goes onquote:Op woensdag 16 september 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, daarom ben ik ook zo benieuwd naar hoeveel mensen dus dagelijks NIET getest kunnen worden en in hoeverre dat opschuift of uiteindelijk achterwege blijft (want de klachten gaan over, men gaat gewoon niet meer etc.)
Nou ja, dat percentage is gewoon met behoorlijke zekerheid je ondergrens en in principe altijd hoger.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Trouwens wel eens dat het % wel een goede indicatie vormt, alleen die absolute aantallen verliezen hun relevantie.
Corona +1 maar op de IC's gaat het alsnog behoorlijk hard.quote:Op de intensive cares liggen op dit moment, naast de 54 coronapatiënten, ook 646 mensen met andere aandoeningen, 45 meer dan op dinsdag. In totaal behandelen ic’s dus 700 patiënten, het hoogste aantal sinds 30 mei.
https://www.telegraaf.nl/(...)nten-om-coronadrukte
Is de totale capaciteit 1400 of opgehoogd (op te hogen) naar 2000?quote:Op woensdag 16 september 2020 16:01 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk liggen de IC's dus al voor de helft vol.
Klopt, ik ben ook pas opnieuw gaan bellen toen vriendin van de oudste koorts kreeg (dag ervoor nog bij ons geweest). Die wordt nu getest, inmiddels 4 in ons huishouden klachten, maar we wachten zijn uitslag wel af, daarna zien we wel weer.quote:Op woensdag 16 september 2020 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat niet getest kunnen worden zal wel meevallen, maar de testbereidheid zal ongetwijfeld afnemen als je meer moeite moet doen. Dat zie je al in dit topic ontstaan, je belt en je kunt niet geholpen worden. Ok dan niet, life goes on.
Trouwens wel eens dat het % wel een goede indicatie vormt, alleen die absolute aantallen verliezen hun relevantie.
Dat klopt, maar er zit één kink in de kabel van je redenering: niet één van deze mensen AFAIK (behalve Neyts) ontwikkelt zelf een vaccin. Naast Fauci houden ze zich er niet eens mij bezig voor zover ik weet. Dus waarom die bias dan?quote:Op woensdag 16 september 2020 15:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik spreek niet (eens) over eigen belang voor de winst of zo. Het optimisme en geloof van een bepaald resultaat moet je impliciet bij je hebben als onderzoeker. Het is de vraag willen stellen, die dan "beantwoorden" waarbij de wetenschapper (in zichzelf) alles zal doen om het bewijs te ontkrachten.
Impliciet zal een wetenschapper een soort geloof of bias moeten hechten aan onderzoek en zijn te verwachten resultaten. Een onderzoeker zal niet iets onderzoeken dat hij niet ziet zitten. Een scriptie maken over iets dat je tegenstaat zal je niet kunnen gaan verdedigen om op te promoveren.
Waar ik zelf, noem het zwartkijken, dat vast zal gaan werken waarbij totaal onbekend is of dat dan een bruikbaar resultaat heeft. Doorgaans mag je blij zijn dat iets is dat "soms" lijkt te werken.
Ik denk dat we eens kunnen zijn dat een vaccin niet de (enige) oplossing laat staan dat permanent op termijn zal gaan zijn.
Dat al die vermaarde wetenschappers, zicht hebben op kansen is voor mij geen garantie dat het bruikbaar is.
Het is ook niet dat ik ontken dat er een vaccin komt. Natuurlijk komt er iets dat dan een plekje zal verwerven in het medische arsenaal. Al was het maar door een oud vaccin voor iets anders zo een nieuwe plekje te kunnen geven.
Waar ik voor wil waken is dat het dan klaar is of noem het verder willen kijken.
Met vaccins is men (ik noem het als een malle) bezig met iets van 600 en 145 verschillende prospects waarvan er een stuk of 10 nu in de klinische fase zijn.
Bij mijn weten houdt men daar geen rekening met onderliggende aandoeningen waar het virus juist met gevolgen huishoudt.
In vaccin-onderzoek zit ook iets incestueus of weerzinwekkend. Een wetenschapper, in tegenstelling tot een ontwikkelaar !!, gaat geen fondsen krijgen voor iets dat geen kansen heeft.
Los van Covid19 knaagt er met alle mogelijkheden, voortdurend een stemmetje dat we op deze wijze de bevolking kunstmatig overeind willen houden met als impliciet gevolg dat daarmee de totale sterkte achteruit zal hollen.
Een sterkte die afhankelijk wordt van geboden (BigPharma) mogelijkheden en zal stoppen omdat het onhaalbaar is iedereen oneindige (en een gelijke kans of recht op) gezondheid te bieden.
PS. Leuke discussiesom dit weer 's te laten bezinken. Ook voor wie er welke hoop dan is. Ik ben ook optimistisch met een accent voor een ander akkoord.
Is niet vreemd. De zomer is voorbij. Ook veel electieve patiënten komen op de IC.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Corona +1 maar op de IC's gaat het alsnog behoorlijk hard.
Enig verloop zal normaal zijn, maar kan iemand vertellen of dit normale cijfers zijn?
@:Lenny_Leonard
Duidelijk, thxquote:Op woensdag 16 september 2020 16:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is niet vreemd. De zomer is voorbij. Ook veel electieve patiënten komen op de IC.
Vaatchirurgie, neurochirurgie, etc. Gewoon geplande zorg. In de zomer is dat altijd een stuk lager.
4 meer valt mee danquote:Op woensdag 16 september 2020 16:03 schreef _serial_ het volgende:
54 COVID-patiënten op IC
16 september 2020
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 54. Dat is 1 patiënt meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 646 non-COVID-patiënten op de IC, 25 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 700, 26 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 191, 4 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 245.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID-patienten is licht verder gestegen. In een enkele regio is de regionale spreiding weer hervat om de reguliere zorg optimaal te garanderen.’
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De G was toch niet vergeten gisteren. En ik vermoed dat Regio Amsterdam de regio is waar eea verplaatst zou kunnen worden, gezien de aantallen besmettingen
Maar zo wordt het niet gebracht, een voorbeeld:quote:Op woensdag 16 september 2020 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat is hier ook zo dacht ik, betere behandelmethode.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |