abonnement Unibet Coolblue
pi_194717160

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Infographic verbanden en sponsoring
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je n van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wl weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij genspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet genspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knecht


quote:
Het is toch wel een hele mooie dag aan het worden. KOZP word echt op alle fronten vernederd.
Eerst schrappen ze de meeste demonstraties omdat ze te weinig deelnemers hebben, vervolgens word hun door de gemeentes een hoop beperkende maatregelen opgelegd. De bussen naar Den Helder werden 2x tot stoppen gedwongen door de politie. Vervolgens worden ze overal weggejaagd en aangevallen. In Rotterdam zelfs door zowel voetbalfans als de politie zelf.

En de enige arrestaties zijn er onder KOZP'ers _O_
Alternatieve Sinterklaas journaals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

ZWARTE PIET _O_ *O* *O* *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194717178
quote:
Over en uit voor Zwarte Piet bij grote webshops, Amazon sluit zich in de rij aan
Zwarte Piet lijkt geen rol van betekenis meer te spelen bij de grote webwinkels in Nederland. Na Bol.com en Coolblue gaat ook Amazon de term ‘Zwarte Piet’ niet langer gebruiken in de teksten over producten die het verkoopt. Dat bevestigt een woordvoerder van Amazon tegenover deze site. Nu de Amerikaanse webwinkelreus zich terugtrekt kunnen klanten voortaan uitsluitend bij carnavalswinkels en kleinere retailers terecht.
https://www.ad.nl/economi(...)de-rij-aan~a916dc12/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194718498
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 10:01 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zwarte Piet moet geen mens voorstellen? Opmerkelijk, kun je dan de uiterlijke aspecten verklaren zoals kroeshaar en dikke lippen?
[..]

Dit geef ik inderdaad ook aan :). Helaas is die vergelijking dus wel gemaakt.
[..]

Interessant, dus als Sinterklaas nu met roetveegpieten wordt gevierd, dan is het feest niet meer hetzelfde? Simpelweg omdat het knechtje van Sinterklaas dan niet meer compleet zwart is? Dit lijkt me een beetje overdreven. Ik heb dan ook het gevoel dat er eigenlijk meer achter zit.
Dit verwoordt het wel aardig:

https://opiniez.com/2020/(...)iet/inesvanbokhoven/

Als ook de docu 'wild geraas' van Arnold Jan Scheer.

Totaal andere insteek dan Zwarte Piet moet een neger(slaaf) voorstellen. Ik heb Zwarte Piet nimmer als -echt mens-, of iemand die een echt mens moest voorstellen, gezien. Nadat ik van de controverse hoorde ben ik na gaan lezen of mijn beeld van Zwarte Piet wel klopte. Alhoewel ik kan begrijpen dat er mensen zijn die Zwarte Piet anders interpreteren ben ik niet van mening veranderd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194727107
keurig.

Leuk voor de lokale partyshops. Kunnen zij weer omzet draaien tijdens de feestdagen ipv het grote geld.

ZP gaat toch niet verdwijnen ondanks alle laffe en racistische acties van de zelfverklaarde policor en zeurpieten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194727287
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dit verwoordt het wel aardig:

https://opiniez.com/2020/(...)iet/inesvanbokhoven/

Als ook de docu 'wild geraas' van Arnold Jan Scheer.

Totaal andere insteek dan Zwarte Piet moet een neger(slaaf) voorstellen. Ik heb Zwarte Piet nimmer als -echt mens-, of iemand die een echt mens moest voorstellen, gezien. Nadat ik van de controverse hoorde ben ik na gaan lezen of mijn beeld van Zwarte Piet wel klopte. Alhoewel ik kan begrijpen dat er mensen zijn die Zwarte Piet anders interpreteren ben ik niet van mening veranderd.
Ik vind dit niet echt een overtuigend stuk. Een beetje tegenstrijdig zelfs, het bevestigd dat het karikatuur van Zwarte Piet is gebaseerd op mogelijke elementen van slavernij. Dit ligt dus precies in lijn met wat ik al had aangehaald betreffende de Moorse pages. Die zie je overigens ook terug in die schilderijen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:47 schreef Red_85 het volgende:
keurig.

Leuk voor de lokale partyshops. Kunnen zij weer omzet draaien tijdens de feestdagen ipv het grote geld.

ZP gaat toch niet verdwijnen ondanks alle laffe en racistische acties van de zelfverklaarde policor en zeurpieten.
Welke laffe en racistische acties heb je het nu precies over? :)
pi_194727423
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:47 schreef Red_85 het volgende:
ZP gaat toch niet verdwijnen
Nou, denk toch echt dat het game over is voor ZP.
pi_194727462
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:05 schreef blackmirror het volgende:

[..]

Nou, denk toch echt dat het game over is voor ZP.
Als ieder jaar bij de ZP centrales de vraag naar exclusief ZP intact blijft?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194728377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:47 schreef Red_85 het volgende:
keurig.

Leuk voor de lokale partyshops. Kunnen zij weer omzet draaien tijdens de feestdagen ipv het grote geld.

ZP gaat toch niet verdwijnen ondanks alle laffe en racistische acties van de zelfverklaarde policor en zeurpieten.
Dit dus. Door al die big corp deugbedrijven krijgen de kleine winkeltjes weer wat macht terug en zwakt de grote aandacht ervoor af. Kunnen wij in de provincie lekker traditioneel Sinterklaas blijven vieren, inclusief zwarte piet, weg gezeik. Zoals het voor de intrede van social media was eigenlijk.
pi_194728891
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:57 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik vind dit niet echt een overtuigend stuk. Een beetje tegenstrijdig zelfs, het bevestigd dat het karikatuur van Zwarte Piet is gebaseerd op mogelijke elementen van slavernij. Dit ligt dus precies in lijn met wat ik al had aangehaald betreffende de Moorse pages. Die zie je overigens ook terug in die schilderijen.

Het is verder ook niet de bedoeling om te overtuigen. Het punt is dat Zwarte Piet een mengelmoes van herkomsten is en niemand eenduidig kan bepalen wie of wat Zwarte Piet is of moet voorstellen. Ik vind de houding van KOZP en aanhangers dan ook erg aanmatigend, alsof zij de wijsheid in pacht hebben. Nota bene het beter weten wat deze traditie inhoudt dan de van oudsher autochtone bevolking. :') Totale onzin.

Voor mij ligt de betekenis van het zwart van Zwarte Piet veel meer in de lijn van de nacht, het kwaad, de duivel. Waarbij deze abstracte begrippen door het zwart allegorisch geduid worden en de duivel via een personificatie.

Als een mens dat zou moeten uitbeelden dan schminkt hij zich zwart.

De Sint is dan uiteraard wit en symboliseert de overwinning van de dag over de nacht, het goede over het kwade en hij "knecht" de duivel. Afijn, voor mij hoort het zwart dan ook onlosmakelijk bij het Sinterklaasfeest. Maar laat iedereen lekker in zijn waarde en het Sinterklaasfeest vieren zoals men zelf wil. Met een traditionele zwarte Zwarte Piet, een schoorsteenveger of met een nieuwerwetse sidekick van de Sint. En dring niet een bepaalde duiding op als de enige ware waarbij als je het er niet mee eens bent in een onterecht hokje wordt geduwd, ...of erger. Dat riekt ergens naar....

(M.b.t. een eventueel Moorse afkomst nog even dit. In Zuid Oost Nederland bestaat de geschiedenis van bisschop Sonnius en zijn Moorse beulsknechten. Wie weet stamt Zwarte Piet daar wel vanaf....)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:03:30 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194731405
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194737699
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194737819
quote:
Toch wel vreemd hoor, dat een Amerikaans bedrijf invloed heeft op hoe hier (of nouja, dit keer in Belgi dan) de winkelstraten eruit zien. Die man wil al van alles gaan aanpassen.
pi_194738745
Terwijl op landelijke televisie vorig jaar al geen Zwarte Piet te meer te bekennen was is weer een afhaker bekend: supermarkt PLUS toont geen Sinterklaas en Zwarte Piet meer op haar verpakkingen van alle soorten kruidnoten.

Volgens de kranten en nieuwstelevisie is Zwarte Piet nog altijd populair: maar liefst 95 procent van Nederland is voorstander van Zwarte Piet in de traditionele versie. Een populaire theorie is dan ook dat de afhakende partijen bang zijn voor een kleine groep activisten.

Momenteel zijn er op internet gelukkig jaarlijks weer filmpjes te vinden met de traditionele Zwarte Pieten:



Ook de Kruidvat verkoopt sinds afgelopen week weer kruidnoten. De PLUS heeft het grootste aanbod, allerlei smaken kruidnoten.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  vrijdag 4 september 2020 @ 10:22:37 #14
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_194879517
quote:
Zo ziet Piet er dit jaar uit in Eindhoven: ‘Een vrolijk, fris en kleurrijk uiterlijk’

Met de introductie van een nieuw uiterlijk voor de Eindhovense Piet wil de stichting Sint Nicolaas Intocht Eindhoven een punt zetten achter maanden van vaak felle discussie. De nieuwe Eindhovense Piet heeft een vrolijk, fris en kleurrijk uiterlijk gekregen, waarin traditie en vernieuwing hand in hand gaan, zegt voorzitter Leontine van Kollenburg.

,,We hebben geprobeerd recht te doen aan de traditie, maar tegelijkertijd Piet ook te ontdoen van de racistische en discriminerende elementen die door mensen als pijnlijk worden ervaren”, aldus Van Kollenburg bij de presentatie van de nieuwe Pieten-outfit, gisteravond in het Eindhovense stadhuis. ,,We houden nu ook op daarover te discussiren. En we rekenen erop dat de de mensen in de stad dat voorbeeld zullen volgen. Want alleen dan kan het Sinterklaasfeest weer het feest worden wat het in essentie ook is: een mooi. sfeervol en gezellig kinderfeest.”


Ik zou zeggen: kap er dan gewoon compleet mee. :')
pi_194879605
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zou zeggen: kap er dan gewoon compleet mee. :')
Dit zijn geen Pieten meer. Dit heeft er helemaal niks meer mee te maken.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 4 september 2020 @ 10:30:49 #16
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_194879663
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:27 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dit zijn geen Pieten meer. Dit heeft er helemaal niks meer mee te maken.
Daarom vond ik de opmerking "We hebben geprobeerd recht te doen aan de traditie" ook wel echt compleet lachwekkend. :D

Serieus: ik zit zo langzamerhand op het punt dat ik die "alternatieve pieten" eigenlijk nog erger vind dan het proberen weg te poetsen van Zwarte Piet. Doe dan maar helemaal geen pieten meer.
pi_194879769
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

Daarom vond ik de opmerking "We hebben geprobeerd recht te doen aan de traditie" ook wel echt compleet lachwekkend. :D

Serieus: ik zit zo langzamerhand op het punt dat ik die "alternatieve pieten" eigenlijk nog erger vind dan het proberen weg te poetsen van Zwarte Piet. Doe dan maar helemaal geen pieten meer.
Ik neig ook naar die kant, maar wellicht is dat precies wat ze willen. Dit lijken wel deelnemers van Castlefest.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 4 september 2020 @ 10:36:00 #18
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194879772
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:18 schreef Kaatje2658 het volgende:

Momenteel zijn er op internet gelukkig jaarlijks weer filmpjes te vinden met de traditionele Zwarte Pieten:

O, die zie ik op termijn ook nog wel weggecensureerd worden. De trein lijkt wat dat betreft voort te denderen richting een totale taboesering dan wel criminalisering van Zwarte Piet. Is dat goed? Nee. Past dat in de huidige tijdgeest? Ja. En zo zullen er nog wel meer zaken volgen voordat er, eventueel, misschien, ooit, een kentering komt. We zullen wel zien.
  Forum Admin vrijdag 4 september 2020 @ 10:38:18 #19
58651 crew  murp
murp
pi_194879805
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zou zeggen: kap er dan gewoon compleet mee. :')
Ach, dit ziet er toch feestelijk uit? 8}
pi_194879922
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:17 schreef Montagui het volgende:

Dit verwoordt het wel aardig:

https://opiniez.com/2020/(...)iet/inesvanbokhoven/

Als ook de docu 'wild geraas' van Arnold Jan Scheer.

Totaal andere insteek dan Zwarte Piet moet een neger(slaaf) voorstellen. Ik heb Zwarte Piet nimmer als -echt mens-, of iemand die een echt mens moest voorstellen, gezien. Nadat ik van de controverse hoorde ben ik na gaan lezen of mijn beeld van Zwarte Piet wel klopte. Alhoewel ik kan begrijpen dat er mensen zijn die Zwarte Piet anders interpreteren ben ik niet van mening veranderd.
Ik verwoord het al een tijdje op die manier :Y Ik heb zwarte piet altijd als een soort 'Pino' van sesamstraat gezien. Een cookie monster. Geen mens. En zeker geen mens met een donkere huidskleur. Die ik ook nooit als minderwaardig heb gezien en geen idee waarom een zwarte piet daarop zou lijken.

Desalniettemin sta ik wel open voor de argumenten van de mensen die zwarte piet wel een racistisch figuur vinden en mensen die er hinder van ondervinden. Een kinderfeest moet wel leuk zijn voor alle kinderen en niet tot pesten van donkere kinderen leiden.

Maar ja, ik heb ook een schoonzus die ontzettend veel lol beleefd aan jaarlijks zwarte piet (een heuse) spelen. Vindt het fantastisch om kinderen blij te maken, pepernoten uit te delen, beetje gek te doen. En er zit echt geen racistisch motief achter, ze heeft gewoon lol. En dat zou ik dan ook weer jammer vinden dat zo iemand dan als haardragende racist wordt neergezet :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194879928
ik zie cocane-piet, snuifpiet, crackpiet, thc-piet, wietpiet. wel helemaal hip.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194880370
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:22 schreef beantherio het volgende:
,We hebben geprobeerd recht te doen aan de traditie
Helaas een jammerlijk faal. Er wordt totaal geen recht gedaan aan de "traditie". Zwart, mysterieus en onherkenbaar zijn basiselementen. Allemaal weg. Het lijkt me zinvol om deze stichting een lespakket aan te bieden waarin ten eerste het woord 'traditie' wordt uitgelegd en daarna wat de Sinterklaastraditie inhoudt.

quote:
maar tegelijkertijd Piet ook te ontdoen van de racistische en discriminerende elementen
Racistische en discriminerende elementen die volledig subjectief zo opgevat worden, maar wanneer je je verdiept in de betekenis van het Sinterklaasfeest en de symboliek totaal niet racistisch of discriminerend zijn, en al zeker niet qua intentie.

quote:
die door mensen als pijnlijk worden ervaren”,
Er worden wel meer dingen als pijnlijk ervaren, alles maar afschaffen, of is het misschien een idee dat je aan jezelf werkt? Lees je in en weet dat het niet Zwarte Piet is die jou racistisch of discriminerend benaderd maar een mens (die daarvoor Zwarte Piet misbruikt).

quote:
,,We houden nu ook op daarover te discussiren. En we rekenen erop dat de de mensen in de stad dat voorbeeld zullen volgen.
Dat maken we altijd zelf nog uit. Ik hou niet van een dergelijk toontje. Dat riekt ergens naar.

quote:
Want alleen dan kan het Sinterklaasfeest weer het feest worden wat het in essentie ook is: een mooi. sfeervol en gezellig kinderfeest.”
Dat was het altijd al. Het is ook altijd al inclusief geweest. Iedereen kan en mag meedoen. Een grove leugen maakt dit feest kapot. Een leugen die jaar in jaar uit herhaalt wordt, zonder enige back up (behalve 'gevoel'), zonder enige poging tot discussie of begrip voor de traditie. Zonder empathie voor de autochtone bevolking van deze regio waarin de traditie ontstond, die zelfs beschuldigd worden allemaal racisten te zijn omdat ze dit feest op hun eigen manier vieren. De kracht van herhaling op herhaling en deze tijdgeest waarin 'gevoel' belangrijker is dan waarheidsvinding of recht gaat het lot bezegelen van de nationale en lokale zichtbare intochten.

Terug naar de tijd van deze traditie in eigen kring (zoals bv o.a. in de 17e eeuw) waar Zwarte Piet nog zwart mag zijn.

Mij best.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194880377
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:45 schreef Isabeau het volgende:

Maar ja, ik heb ook een schoonzus die ontzettend veel lol beleefd aan jaarlijks zwarte piet (een heuse) spelen. Vindt het fantastisch om kinderen blij te maken, pepernoten uit te delen, beetje gek te doen. En er zit echt geen racistisch motief achter, ze heeft gewoon lol. En dat zou ik dan ook weer jammer vinden dat zo iemand dan als haardragende racist wordt neergezet :{
En daar moet ze vooral mee doorgaan. ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194880404
Damn die pieten uit Eindhoven. Ik had daar als kind doodsbang voor geweest .

Doet me denken aan een televisie aflevering van Kippenvel. Was een stadje waar iedereen een lijkbleek gezicht had. Super creepy vond ik dat toen :')
pi_194880932
Wat grappig zou zijn is als ze per ongeluk een facebook pagina van een neger verwijderen met lippenstift en oorbellen :')
Facts don't care about your feelings
pi_194881247
Ik vind die Eindhovense pieten wel tof hoor, grijs lijkt me een mooie tussenoplossing en met accenten mask je er verschillende karakters van.

Zijn we de Club van Sinterklaas vergeten, met een profpiet, testpiet etc. Dat waren ook al typetjes, alleen de kleur van hun gezicht wijkt nu af.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194881277


[ Bericht 100% gewijzigd door TLC op 04-09-2020 12:18:07 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
  FOK!fotograaf vrijdag 4 september 2020 @ 12:19:34 #28
842 Zorro
Z
pi_194881321
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zou zeggen: kap er dan gewoon compleet mee. :')
Je ziet dat ze volledig onherkenbaar zijn, wat natuurlijk de belangrijkste reden was om ze zwart te kleuren. Maar duidelijk dat dit ook gaat perfect werken. :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194881731
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]

O, die zie ik op termijn ook nog wel weggecensureerd worden. De trein lijkt wat dat betreft voort te denderen richting een totale taboesering dan wel criminalisering van Zwarte Piet. Is dat goed? Nee. Past dat in de huidige tijdgeest? Ja. En zo zullen er nog wel meer zaken volgen voordat er, eventueel, misschien, ooit, een kentering komt. We zullen wel zien.
Een kentering van wat?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 4 september 2020 @ 12:41:23 #30
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194881759
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een kentering van wat?
Nou, niet in de positie van Zwarte Piet in elk geval. Die verdwijnt gewoon.
pi_194881781
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:41 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nou, niet in de positie van Zwarte Piet in elk geval. Die verdwijnt gewoon.
quote:
Ja. En zo zullen er nog wel meer zaken volgen voordat er, eventueel, misschien, ooit, een kentering komt. We zullen wel zien.
Een kentering van wat?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 4 september 2020 @ 12:43:54 #32
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194881803
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Een kentering van wat?
In de dominante maatschappelijke trends. Ik verwees toch naar de tijdgeest? Is dit een kruisverhoor?
pi_194881848
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:43 schreef Iblardi het volgende:

[..]

In de dominante maatschappelijke trends. Ik verwees toch naar de tijdgeest? Is dit een kruisverhoor?
Ik zie niet in wat het verdwijnen van zwarte piet voor kentering zal zorgen. Het zal mogelijk wel leiden tot meer woede en onbegrip onderling. Zelfs als zwarte piet je niets kan schelen zou dat je zorgen moeten baren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 4 september 2020 @ 12:47:56 #34
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194881890
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat het verdwijnen van zwarte piet voor kentering zal zorgen. Het zal mogelijk wel lijden tot meer woede en onbegrip onderling. Zelfs als zwarte piet je niets kan schelen zou dat je zorgen moeten baren.
Je hebt blijkbaar gemist dat ik (a) voorstander van Zwarte Piet ben, (b) al sinds 2013 in die hoedanigheid aan deze discussie deelneem, en (c) ik me in het algemeen kritisch uitlaat over de tijdgeest die dit soort problematiek genereert. Goed, dat kan.
pi_194882153
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:47 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je hebt blijkbaar gemist dat ik (a) voorstander van Zwarte Piet ben, (b) al sinds 2013 in die hoedanigheid aan deze discussie deelneem, en (c) ik me in het algemeen kritisch uitlaat over de tijdgeest die dit soort problematiek genereert. Goed, dat kan.
Ik probeer gewoon je post te begrijpen. Zoals ik nu begrijp denk jij dat als we een paar vergelijkbare gevallen die gecensureerd/ afgeschaft worden hebben gehad, dat het volk het niet meer pikt en we niet nog meer gevallen gaan krijgen?

Klopt dat een beetje?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 4 september 2020 @ 13:09:52 #36
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194882245
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik probeer gewoon je post te begrijpen. Zoals ik nu begrijp denk jij dat als we een paar vergelijkbare gevallen die gecensureerd/ afgeschaft worden hebben gehad, dat het volk het niet meer pikt en we niet nog meer gevallen gaan krijgen?

Klopt dat een beetje?
Een beetje, maar ik bedoelde dat niet zo specifiek. Ik denk dat de problemen veel dieper zitten en dat die samenhangen met moderne fenomenen als technologische expansie, individualisering van de samenleving en het wegvallen van traditionele begrenzingen en structuren.
pi_194882292
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:09 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Een beetje, maar ik bedoelde dat niet zo specifiek. Ik denk dat de problemen veel dieper zitten en dat die samenhangen met moderne fenomenen als technologische expansie, individualisering van de samenleving en het wegvallen van traditionele begrenzingen en structuren.
Dan hoop ik dat die kentering ook gaat komen, maar heb daar wel ijdele hoop in. In de VS gaat het nog altijd vol gas de andere kant op en hier in Nederland nemen we steeds meer van dergelijke sociale ontwikkelingen over.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 4 september 2020 @ 13:15:33 #38
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194882360
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat die kentering ook gaat komen, maar heb daar wel ijdele hoop in. In de VS gaat het nog altijd vol gas de andere kant op en hier in Nederland nemen we steeds meer van dergelijke sociale ontwikkelingen over.
Voorlopig zeker niet nee. Dat zou zich wel uitstrekken over meerdere generaties, als die tijd er berhaupt nog is.
  vrijdag 4 september 2020 @ 13:17:28 #39
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194882400
Goed, ik stop er maar weer eens mee. Ik word altijd licht depressief van het discussiren over actualiteiten.
pi_194884007
Je herkent de mensen achter die zilveren kleur ook direct als kind.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194884389
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zou zeggen: kap er dan gewoon compleet mee. :')
Kijk, op de eerste plaats maakt de kleur van een piet mij dus niet uit, en prima dat ze alternatieve dingen verzinnen... Maar dit... :N

Soort hyper moderne punky hipster "lekker gekkies" koekoek wausjes shit. :')

Dit lijkt toch niet samen met die ouderwetse traditionele Sinterklaas?

Overigens zie ik geen getinte mensen? Die mogen niet mee doen? 8)7 _O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194884621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zou zeggen: kap er dan gewoon compleet mee. :')
Dit past beter bij Halloween en heeft weinig meer met pieten te maken
Oh ja dat is natuurlijk ook de bedoeling
Kut volk
pi_194955502
Ik kan mijn Sinter-class niet posten. het is PHP code.
Cloudflare komt met een melding.

https://pastebin.com/btSikynw

waarom mag ik dit niet posten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194990216
quote:
Het ministerie van Defensie stopt met het gebruik van de traditionele Zwarte Piet bij sinterklaasvieringen. "Soms is het nodig om tradities te veranderen", staat in een brief die onder defensiepersoneel is verspreid.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-afschaffen-traditie
  donderdag 10 september 2020 @ 18:38:27 #45
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194990246
quote:
Man, man, man daar moet je dan de oorlog mee winnen :')
(Daar kunnen ze Piet gewoon camouflage kleuren geven; Geurrilla Piet)



[ Bericht 6% gewijzigd door the-eye op 10-09-2020 18:44:43 ]
pi_194990283
quote:
Moet niet veel gekker worden.
Straks mogen de militairen ook geen 'PINDA PINDA' meer roepen tijdens schietoefeningen. :)
pi_194990365
‘Met de tijd meegaan’. Fijn dat KOZP en BLM in onze huidige tijdgeest bepalen wat wel en wat niet mag.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_194990428
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:41 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Moet niet veel gekker worden.
Straks mogen de militairen ook geen 'PINDA PINDA' meer roepen tijdens schietoefeningen. :)
Mogen ze nu al niet . En terecht.
pi_194990448
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:49 schreef Poefbank het volgende:
‘Met de tijd meegaan’. Fijn dat KOZP en BLM in onze huidige tijdgeest bepalen wat wel en wat niet mag.
Nee hoor... De defensietop commandeert het leger.
  donderdag 10 september 2020 @ 19:04:58 #50
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_194990542
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee hoor... De defensietop commandeert het leger.
Wat ben jij toch een rare snuiter, ongekend.
pi_194990798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:49 schreef Poefbank het volgende:
‘Met de tijd meegaan’. Fijn dat KOZP en BLM in onze huidige tijdgeest bepalen wat wel en wat niet mag.
Dit zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen met Gea "inclusiviteit" van Craaikamp als SG defensie...

[ Bericht 20% gewijzigd door AchJa op 10-09-2020 19:32:42 ]
pi_194990822
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194991748
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat mogen de militairen prima.
wat zeg je me nou... militairen mogen in oefening doen alsof ze indo's neerschieten ?
pi_194991820
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:38 schreef the-eye het volgende:

[..]

Man, man, man daar moet je dan de oorlog mee winnen :')

Haha :D
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  donderdag 10 september 2020 @ 20:49:05 #56
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194992032
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:41 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Moet niet veel gekker worden.
Straks mogen de militairen ook geen 'PINDA PINDA' meer roepen tijdens schietoefeningen. :)
Ik voorzie inderdaad wel een verpopcornisering van de schietoefening. Al die Amerikaanse invloeden doen onze cultuur nog de das om.
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 21:03:56 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194992259
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat zeg je me nou... militairen mogen in oefening doen alsof ze indo's neerschieten ?
pinda's zijn een soort nootjes maar ook weer niet echt

De pinda (Arachis hypogaea), ook wel aardnoot, grondnoot, olienoot of apennoot genoemd, is, ondanks al deze namen, botanisch gezien geen noot, maar een peulvrucht met daarin twee of drie zaden. De pindaplant behoort zoals alle peulvruchtdragenden tot de vlinderbloemenfamilie (Leguminosae oftewel Fabaceae).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinda
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 10 september 2020 @ 21:25:32 #58
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_194992658
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:41 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Moet niet veel gekker worden.
Straks mogen de militairen ook geen 'PINDA PINDA' meer roepen tijdens schietoefeningen. :)
Naeve vraag: waarom eigenlijk "pinda pinda"? Benadert dat de klank en/of het ritme van een automatisch geweer beter dan "pang pang" of "pief paf poef"?
  donderdag 10 september 2020 @ 21:50:33 #59
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_194993189
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen met Gea "inclusiviteit" van Craaikamp als SG defensie...
In het bericht staat overigens nergens een opdracht. Het is de "mening van de SG en de CDS" en zij "vinden dat...". Lachwekkend. Geef gewoon ondubbelzinnig een opdracht in plaats van deze kolder. :')
pi_194993231
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:29 schreef Bluesdude het volgende:

wat zeg je me nou... militairen mogen in oefening doen alsof ze indo's neerschieten ?
Bewapend met de MAG, .50 of Minimi dien je natuurlijk Snicker! Snicker! te roepen.
pi_194993275
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:04 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een rare snuiter, ongekend.
???
Is het niet waar dat de defensietop het leger commandeert ?
pi_194993297
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bewapend met de MAG, .50 of Minimi dien je natuurlijk Snicker! Snicker! te roepen.
racisten vinden dat wel humor
pi_194993306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:50 schreef detaris het volgende:

In het bericht staat overigens nergens een opdracht. Het is de "mening van de SG en de CDS" en zij "vinden dat...". Lachwekkend. Geef gewoon ondubbelzinnig een opdracht in plaats van deze kolder. :')
Yup.

quote:
Traditionele uiterlijk van zwarte Piet verdwijnt ook bij Defensie

10 september 2020 | 08:27

Iedereen die bij Defensie werkt moet zich veilig en gewaardeerd voelen. Dat is belangrijk voor secretaris-generaal van Defensie Gea van Craaikamp en Commandant der Strijdkrachten luitenant-admiraal Rob Bauer. Ze vinden dat het daarom tijd is om afscheid te nemen van het traditionele uiterlijk van zwarte Piet.

Via een persoonlijke boodschap, bedoeld voor iedereen binnen de organisatie, lichten beide autoriteiten hun mening vandaag toe.

Hier volgt de letterlijke tekst van de secretaris-generaal en de Commandant der Strijdkrachten:

Het lijkt nog ver weg, 5 december. Dan vieren velen weer het feest van Sinterklaas. Of we dan samen kunnen komen of dat we hem digitaal zullen verwelkomen, is nog maar de vraag. Maar we willen nu al wel stilstaan bij zijn komst.

Defensie is met 60.000 werknemers een veelzijdige werkgever. Burgers, militairen, vrouwen, mannen, mensen met een verschillende culturele achtergrond, LHBT’ers, gelovigen, niet-gelovigen, et cetera werken nauw met elkaar samen. Al deze mensen hebben hun eigen kwaliteiten, ervaringen, achtergronden en denkbeelden. Om ieders persoonlijke kwaliteiten en vaardigheden optimaal tot z’n recht te laten komen, is het belangrijk dat het werk- en leefklimaat veilig zijn.

Defensie is een moderne organisatie en tegelijkertijd een organisatie met eeuwen oude tradities die bestaan uit gewoonten, gebruiken, uitdrukkingen en ongeschreven regels. Dat is ook wat Defensie zo bijzonder maakt. Tradities geven ons een eigen gezicht, maken ons sterk en we voelen ons er prettig bij. Maar soms is het nodig om tradities te veranderen. Omdat bijvoorbeeld blijkt dat er stereotyperingen gebruikt worden en mensen binnen en buiten onze organisatie zich gekwetst voelen door deze tradities, waardoor ze zich minder veilig of minder prettig voelen in onze organisatie. Dat willen we voorkomen.

Zwarte piet is een traditie die misschien ouder is dan sommige onderdelen van de krijgsmacht. Wij vinden echter dat het tijd is om van deze traditie afscheid te nemen. Niet van Piet zelf, die is van harte welkom. Maar wel van zijn traditionele zwarte uiterlijk, zodat iedereen die hier werkt zich veilig en gewaardeerd kan voelen. Dat is waar we voor staan! En om de nadruk te kunnen blijven leggen op het feestelijke karakter van Sinterklaas, met name voor de kinderen.

Wij zouden het dan ook zeer op prijs stellen dat wanneer Sinterklaas voortaan onze defensielocaties bezoekt, hij vergezeld gaat van zijn pieten. Pieten die weliswaar niet helemaal schoon uit de schoorsteen zijn gekomen, maar zeker niet ouderwets zwart zijn geschminkt. Pieten dus, die diversiteit uitstralen.

We rekenen op jullie medewerking.

Gea van Craaikamp
Secretaris-Generaal

Rob Bauer
Commandant der Strijdkrachten
Wees idd gewoon een commandant en zeg gewoon dat je het niet meer wil hebben ipv dit geleuter.
pi_194993427
Weet je, dit gebakkelei kan nog vele jaren en honderden topicdelen zo doorgaan, maar ik denk dat er een prima alternatief is, en dat is Piet vanaf nu gewoon een bivakmuts te laten dragen.

- Een bivakmuts beeldt geen ras uit, dus er kan geen sprake zijn van racisme.
- Met een bivakmuts is de voor Piet spelende oom of pa net zo onherkenbaar als met wat smink.
- Een bivakmuts past goed bij de merkwaardige wijze waarop Piet woningen betreedt, en vertelt ook iets over de eventuele manier waarop de goedheiligman aan al die cadeautjes is gekomen.

Opgelost?
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 22:18:39 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194993746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 21:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

racisten vinden dat wel humor
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:04 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een rare snuiter, ongekend.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194994499
Voorstanders van zwarte piet :')
Het begint nu wel echt triest te worden om nu nog te strijden voor zwarte piet :')
West-Melanesia
pi_194994531
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:00 schreef Oceanier het volgende:
Voorstanders van zwarte piet :')
Het begint nu wel echt triest te worden om nu nog te strijden voor zwarte piet :')
Het begint juist triest te worden om tegen zwarte piet te strijden onder het mom van racisme. Boehoeh, Nederland is zo'n racistisch land.
pi_194994601
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:02 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Het begint juist triest te worden om tegen zwarte piet te strijden onder het mom van racisme. Boehoeh, Nederland is zo'n racistisch land.
De strijders van zwarte piet. Gaan jullie ook champagne drinken met de kids als zwart piet de strijd overleeft :')
West-Melanesia
pi_194994698
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:07 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De strijders van zwarte piet. Gaan jullie ook champagne drinken met de kids als zwart piet de strijd overleeft :')
Gaan jullie, de tegenstanders van zwarte piet, ook rare hippie dansjes doen op een grasveld met je kids als zwarte piet verdwijnt? Of moet het hele sinterklaas feest maar verdwijnen net als alle standbeelden en straatnamen voordat je met je geindoctrineerde kut kids een feestje gaat vieren?
pi_194994850
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:12 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Gaan jullie, de tegenstanders van zwarte piet, ook rare hippie dansjes doen op een grasveld met je kids als zwarte piet verdwijnt? Of moet het hele sinterklaas feest maar verdwijnen net als alle standbeelden en straatnamen voordat je met je geindoctrineerde kut kids een feestje gaat vieren?
Ik was eigenlijk neutraal en het sinterklaasfeest verdwijnt niet. Maar ik irriteer me steeds meer aan die “dappere” pro-piet strijders. Straatnamen en standbeelden, geen probleem mee als die verdwijnen.
West-Melanesia
pi_194994982
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:21 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk neutraal en het sinterklaasfeest verdwijnt niet
.
Geef het 5 jaar, en we hebben hier geen sinterklaas meer. Want dan zijn er van die jankers die sinterklaas nog
associren met zwarte piet, en vinden dat ze alsnog niet normaal over straat kunnen in december.

quote:
Straatnamen en standbeelden, geen probleem mee als die verdwijnen.
Nee had ook niet anders verwacht.
pi_194995439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:30 schreef hyviiee het volgende:

[..]

.
Geef het 5 jaar, en we hebben hier geen sinterklaas meer. Want dan zijn er van die jankers die sinterklaas nog
associren met zwarte piet, en vinden dat ze alsnog niet normaal over straat kunnen in december.
[..]

Nee had ook niet anders verwacht.
Ik wilde zeggen ik hoop het niet, maar zelfs dan heb ik er geen problemen mee als sinterklaas verdwijnt. Ik ben namelijk erg geschrokken van die enge beelden van die agressieve pro-pieten meute. Sinterklaas associeer ik nu ongewild met hen.
West-Melanesia
pi_194995485
Rubberen robbies, meelopers en meningslozen.

Dat volk gaat mee met blm/kozp. Geen eigen mening en alleen luisteren naar een hoop feitenloos racistisch geschreeuw van een chronisch jankende minderheid die parasiteert op subsidie.

Wie wil zich daar nu mee identificeren?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194996416
quote:
Goed dat de rechter in zijn uitspraak nogmaals bevestigd dat verkleed zijn als een zwarte Zwarte Piet in Nederland gewoon toegestaan is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194996510
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:00 schreef Oceanier het volgende:
Voorstanders van zwarte piet :')
Het begint nu wel echt triest te worden om nu nog te strijden voor zwarte piet :')
Mag een volk niet strijden voor behoud van haar tradities, cultuur, normen, etc?
  vrijdag 11 september 2020 @ 07:29:41 #78
22565 asco
Los in deze tent
pi_194996526
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:00 schreef Oceanier het volgende:
Voorstanders van zwarte piet :')
Het begint nu wel echt triest te worden om nu nog te strijden voor zwarte piet :')
Strijden?
Hier in het diepe Zuiden wordt er niet gestreden want hier zijn zulke zaken nog niet verpest door een teveel aan buitenlanders.
Succes in je ghetto. ^O^
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 08:07:34 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194996816
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik wilde zeggen ik hoop het niet, maar zelfs dan heb ik er geen problemen mee als sinterklaas verdwijnt. Ik ben namelijk erg geschrokken van die enge beelden van die agressieve pro-pieten meute. Sinterklaas associeer ik nu ongewild met hen.
ik heb iets vergelijkbaars met treinkapers
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 11 september 2020 @ 08:45:10 #80
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_194997202
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik ben namelijk erg geschrokken van die enge beelden van die agressieve pro-pieten meute. Sinterklaas associeer ik nu ongewild met hen.
Ach gossie toch. Hopelijk kun je wel goed slapen?

Vent kweek een paar ballen. Of ben je aan het trollen?
pi_194997248
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 00:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik wilde zeggen ik hoop het niet, maar zelfs dan heb ik er geen problemen mee als sinterklaas verdwijnt. Ik ben namelijk erg geschrokken van die enge beelden van die agressieve pro-pieten meute. Sinterklaas associeer ik nu ongewild met hen.
Ik ben erg geschrokken van die enge beelden van die opdringerige anti-pieten meute.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194997630
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 08:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik ben erg geschrokken van die enge beelden van die opdringerige anti-pieten meute.
achja. genoeg beelden waarbij dat tuig stuk voor stuk gearresteerd wordt.
voorheen was er een sinterklaas-intocht en een anti-pieten uittocht. die waren live hun arrestatie aan het streamen, bussen vol.
't hele jaar is er gezeik van dat werkschuwe volk. pas als de intocht echt zover is, blijft daar weinig van over.
omdat de intocht maar op 2 weekenden is, valt op hoe weinig anti-pieten er zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194997665
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 08:45 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Ach gossie toch. Hopelijk kun je wel goed slapen?

Vent kweek een paar ballen. Of ben je aan het trollen?
Hij wordt ook al bang van een beeldje op een stadsplein.
Teer zieltje, wees voorzichtig met hem.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 september 2020 @ 09:29:04 #84
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_194997753
Prima tekst van defensie. Vindt deze gematigde pro-Pieter. De nadruk ligt op de sterke traditionele elementen. Dekkend zwart schminken en vervolgens met de duim een paar flinke vegen maken op de wangen en voorhoofd en je bent een heel eind.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_194997764
Ik associeer anti-pieten met uitkering, subsidieslurpers, immigrant, zielig doen, geweld tegen hulpverleners, kinderen verdrietig maken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194997773
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 09:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik associeer anti-pieten met uitkering, subsidieslurpers, immigrant, zielig doen, geweld tegen hulpverleners, kinderen verdrietig maken.
Anti blank racisme.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194998708
quote:
83s.gif Op vrijdag 11 september 2020 08:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb iets vergelijkbaars met treinkapers


Wat is er mis met treinkapers
West-Melanesia
pi_194998741
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:25 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Mag een volk niet strijden voor behoud van haar tradities, cultuur, normen, etc?
Alleen de zieke geesten die strijden nu nog voor zwarte piet, en de bounty’s die zwart van buiten zijn en wit van binnen.
West-Melanesia
pi_194998768
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 08:45 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Ach gossie toch. Hopelijk kun je wel goed slapen?

Vent kweek een paar ballen. Of ben je aan het trollen?
Kijk zelf maar naar die heil hitler foto’s strijders voor zwarte piet. Vreselijk enge mensen. Dat zijn nog de enige pro-pieten. De normale pro-pieten die vinden gekleurde pieten nu prima
West-Melanesia
pi_194998775
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 08:47 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik ben erg geschrokken van die enge beelden van die opdringerige anti-pieten meute.
Nee dat zijn demonstranten. Die pro-pieten met heil hitler moves zijn walgelijke lui. Moge allemaal klappe krijge
West-Melanesia
pi_194998871
exact. er is niets mis met Sinterklaas en Zwarte piet.
ronduit lachwekkend hoe twee subsidie-slurpers denken te kunnen bepalen hoe er in Nederland een feest gevierd dient te worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194998883
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat is er mis met treinkapers
Flikker toch een eind op man. Dat hele kozp terroristen groepje is een en al agressie. Laten kinderen huilen. Roepen op tot moord en doodslag. Roepen op tot aanslagen bij dodenherdenking. Kan je wel heel sneu een foto van internet afhalen, maar dat enge linkse "kijk mij eens begaan zijn met de vreemdelingen in dit land" groepje van beroepsdemonstranten en niksnutten, dat zijn pas de enge mensen
pi_194998891
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Alleen de zieke geesten die strijden nu nog voor zwarte piet, en de bounty’s die zwart van buiten zijn en wit van binnen.
Wanneer je alle pro-Pieten over 1 kam scheert en hen een zieke geest verwijt ben je zelf niet goed in de kop.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194998912
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:55 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Flikker toch een eind op man. Dat hele kozp terroristen groepje is een en al agressie. Laten kinderen huilen. Roepen op tot moord en doodslag. Roepen op tot aanslagen bij dodenherdenking. Kan je wel heel sneu een foto van internet afhalen, maar dat enge linkse "kijk mij eens begaan zijn met de vreemdelingen in dit land" groepje van beroepsdemonstranten en niksnutten, dat zijn pas de enge mensen
Ik heb nog geen enge foto’s gezien van anti-pieten. Je wordt al net zo agressief als die pro-pieten op die foto. En dat allemaal voor een kinderfeestje..
West-Melanesia
pi_194998915
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

en de bounty’s die zwart van buiten zijn en wit van binnen.
Hahahaha laat dat nou juist nt het geval zijn van die blanke gutmenschjes die denken dat ze zwarte zijn van binnen en dan maar tegen zwarte piet en "racisme" gaan strijden in dit land. ;(
pi_194998925
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:55 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wanneer je alle pro-Pieten over 1 kam scheert en hen een zieke geest verwijt ben je zelf niet goed in de kop.
Scheer ik niet. Het is bijna een feit dat alleen de zieke geesten nog over blijven als pro-piet en hardnekkig blijven volhouden. Met hier en daar een paar verdwaalde onzekere mannetjes die zich weigeren neer te leggen bij de nieuwe gekleurde piet.
West-Melanesia
pi_194998932
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:56 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik heb nog geen enge foto’s gezien van anti-pieten.
Nee hoe zal dat komen? Omdat de media dat soort figuren natuurlijk niet negatief in het daglicht willen stellen. Maar zoek maar eens een middagje naar de bekende namen van dat terroristen groepje. De een na de andere aanklacht van oproepen tot moord en aanslagen.
pi_194998933
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:57 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Hahahaha laat dat nou juist nt het geval zijn van die blanke gutmenschjes die denken dat ze zwarte zijn van binnen en dan maar tegen zwarte piet en "racisme" gaan strijden in dit land. ;(
Niks mis mee.
West-Melanesia
pi_194998945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:58 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Nee hoe zal dat komen? Omdat de media dat soort figuren natuurlijk niet negatief in het daglicht willen stellen. Maar zoek maar eens een middagje naar de bekende namen van dat terroristen groepje. De een na de andere aanklacht van oproepen tot moord en aanslagen.
Oh is het een complot van de media. Hebben we die ook weer gehoord. De strijd voor zwarte piet gaat verder lol
West-Melanesia
pi_194999066
Corona toch nog ergens goed voor.

Geen gekke pro- en anti-Piet demonstraties bij Sinterklaasintochten. Scheelt weer wat huilende kinderen.

Wantja.
Racisme :')
Traditie :')
pi_194999112
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:58 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Scheer ik niet. Het is bijna een feit dat alleen de zieke geesten nog over blijven als pro-piet en hardnekkig blijven volhouden. Met hier en daar een paar verdwaalde onzekere mannetjes die zich weigeren neer te leggen bij de nieuwe gekleurde piet.
Indien bv 50% van de Nederlandse bevolking (en dat is aan de lage kant) nog voor de authentieke zwarte Zwarte Piet is en jij beweert dat dat alleen zieke geesten zijn met "een paar" verdwaalde onzekere mannetjes dan scheer je toch zo'n 8,5 miljoen mensen over 1 kam en verwijt je die 8,5 miljoen mensen een zieke geest.

Best ziek joh.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194999155
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Indien bv 50% van de Nederlandse bevolking (en dat is aan de lage kant) nog voor de authentieke zwarte Zwarte Piet is en jij beweert dat dat alleen zieke geesten zijn met "een paar" verdwaalde onzekere mannetjes dan scheer je toch zo'n 8,5 miljoen mensen over 1 kam en verwijt je die 8,5 miljoen mensen een zieke geest.

Best ziek joh.
Hou toch op. Nog geen 1% is voor zwarte piet. Dat zijn idd grotendeels zieke geesten. Geesten die boos worden om een facebook pagina die verdwijnt..
Ik vind mensen die facebook hebben al zieke geesten...laat ik dan maar niet zeggen wat ik dan eigenlijk van pro pieten vind _O-
Veels te veel tijd over die mensen...
West-Melanesia
pi_194999193
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:15 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hou toch op. Nog geen 1% is voor zwarte piet. Dat zijn idd grotendeels zieke geesten. Geesten die boos worden om een facebook pagina die verdwijnt..
Ik vind mensen die facebook hebben al zieke geesten...laat ik dan maar niet zeggen wat ik dan eigenlijk van pro pieten vind _O-
Veels te veel tijd over die mensen...
Nou, dan zie ik daar graag bewijs van.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194999264
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:17 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Nou, dan zie ik daar graag bewijs van.
The truth is out there. Nederland is groter dan een dorp waar een kleine groepje heil hitler groeten brengt voor zwarte piet. Ga erop uit, toer door de stad, spreek mensen aan en ge zult zien dat de normale mensen die eerst nog geen probleem hadden met zwarte piet, gekleurde pieten ook prima vinden.
West-Melanesia
pi_194999274
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:21 schreef Oceanier het volgende:

[..]

The truth is out there. Nederland is groter dan een dorp waar een kleine groepje heil hitler groeten brengt voor zwarte piet. Ga erop uit, toer door de stad, spreek mensen aan en ge zult zien dat de normale mensen die eerst nog geen probleem hadden met zwarte piet, gekleurde pieten ook prima vinden.
Dus je hebt geen hard bewijs hiervoor. Dat dacht ik al.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194999294
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:21 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dus je hebt geen hard bewijs hiervoor. Dat dacht ik al.
Niet nodig. Ik geloof ook in God. Bewijs dat maar eens.
West-Melanesia
pi_194999307
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:15 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hou toch op. Nog geen 1% is voor zwarte piet. Dat zijn idd grotendeels zieke geesten. Geesten die boos worden om een facebook pagina die verdwijnt..
Ik vind mensen die facebook hebben al zieke geesten...laat ik dan maar niet zeggen wat ik dan eigenlijk van pro pieten vind _O-
Veels te veel tijd over die mensen...
1%? :') Hou toch op. Gewoon dingen claimen zonder bewijs, zo kennen we onze KOZP'ers weer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194999313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Niet nodig. Ik geloof ook in God. Bewijs dat maar eens.
Geloof wat je wilt geloven. Ik kies ervoor om zonder bewijs je posts niet te geloven.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:24:13 #109
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_194999324
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Kijk zelf maar naar die heil hitler foto’s strijders voor zwarte piet. Vreselijk enge mensen. Dat zijn nog de enige pro-pieten. De normale pro-pieten die vinden gekleurde pieten nu prima
Oja, die ene foto die steeds terugkomt. :')

Dat zijn Henk en Piet die overdag gewoon werken op de heftruck. Ietwat goedkoop volk, maar gevaarlijk? _O-

Antifa en BLM, dat is gevaarlijk.

Je weet het best.
pi_194999355
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

1%? :') Hou toch op. Gewoon dingen claimen zonder bewijs, zo kennen we onze KOZP'ers weer.
Ik denk dat het meer is dat de mensen het gejank gewoon zat zijn en ze maar gewoon hun zin geven om van het gedrein af te zijn.

Dat decadente gejank, oh de slaven oh wat hadden ze het slecht, chomp op een bigmac, op hippe nikes en een hip mobieltje in hun klauwtjes :D
pi_194999403
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:21 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dus je hebt geen hard bewijs hiervoor. Dat dacht ik al.
Oke je hebt gewonnen, morgen komt je piet pagina terug op facebook
West-Melanesia
pi_194999420
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

1%? :') Hou toch op. Gewoon dingen claimen zonder bewijs, zo kennen we onze KOZP'ers weer.
50% zeker niet
West-Melanesia
pi_194999426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:27 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oke je hebt gewonnen, morgen komt je piet pagina terug op facebook
Nog aannames ook :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194999431
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:23 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Geloof wat je wilt geloven. Ik kies ervoor om zonder bewijs je posts niet te geloven.
Is dat 1 van de reglementen in de strijd voor zwarte piet
West-Melanesia
pi_194999450
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:24 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Oja, die ene foto die steeds terugkomt. :')

Dat zijn Henk en Piet die overdag gewoon werken op de heftruck. Ietwat goedkoop volk, maar gevaarlijk? _O-

Antifa en BLM, dat is gevaarlijk.

Je weet het best.
Nou succes, liever BLM dan die Henk en Piet met sieg heil.
West-Melanesia
pi_194999457
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:28 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Nog aannames ook :')
Ja want geen bewijs.
West-Melanesia
pi_194999458
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Is dat 1 van de reglementen in de strijd voor zwarte piet
Vertel eens, hoe is je fairtrade phone, bevalt dat een beetje, slavenvrije gadgets?

Of... ik kan het me niet voorstellen maar profiteer je van de gele slaven en heb je een regulier merk?

Beetje eng hypocriet niet?

Of gele slaven tellen niet?

Vertel eens?
pi_194999498
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Vertel eens, hoe is je fairtrade phone, bevalt dat een beetje, slavenvrije gadgets?

Of... ik kan het me niet voorstellen maar profiteer je van de gele slaven en heb je een regulier merk?

Beetje eng hypocriet niet?

Of gele slaven tellen niet?

Vertel eens?
Snuif je drugs?
West-Melanesia
pi_194999520
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Snuif je drugs?
Jij wel?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194999571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Snuif je drugs?
Nou nee, maar vertel nou eens, wat doe jij om de moderne slavernij tegen te gaan, want dat is best actueel, en die mensen leven nu.

Ik vind het nogal makkelijk om je te richten op 1 groep slaven die niet eens meer te helpen zijn omdat ze al lang dood zijn. Jij kan keuzes maken, bijvoorbeeld door geen producten te kopen die door slaven zijn gemaakt. Fair trade, je kent het hopelijk.

Of verkies je je opzichtige cognitive dissonantie as m.o.?
pi_194999622
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nou nee, maar vertel nou eens, wat doe jij om de moderne slavernij tegen te gaan, want dat is best actueel, en die mensen leven nu.

Ik vind het nogal makkelijk om je te richten op 1 groep slaven die niet eens meer te helpen zijn omdat ze al lang dood zijn. Jij kan keuzes maken, bijvoorbeeld door geen producten te kopen die door slaven zijn gemaakt. Fair trade, je kent het hopelijk.

Of verkies je je opzichtige cognitive dissonantie as m.o.?
Waarom ik? Ik strijd niet voor of tegen zwarte piet. Dus dan heb ik nu het recht om slavengadgets te gebruiken? Ok, wat doe jij om moderne slavernij tegen te gaan?
West-Melanesia
pi_194999704
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:38 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Waarom ik? Ik strijd niet voor of tegen zwarte piet. Dus dan heb ik nu het recht om slavengadgets te gebruiken? Ok, wat doe jij om moderne slavernij tegen te gaan?
Het gaat niet om mij, jij maakt je in dit topic druk. Dus ik vroeg me af hoe jij zorgt dat je niet profiteert van slavernij, toch het basale punt van de pijn bij de anti-pieten club.
pi_194999724
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Het gaat niet om mij, jij maakt je in dit topic druk. Dus ik vroeg me af hoe jij zorgt dat je niet profiteert van slavernij, toch het basale punt van de pijn bij de anti-pieten club.
De enige die zich druk maken zijn de pro pieten die boos en verdrietig zijn dat er een facebook pagina is verdwenen
West-Melanesia
pi_194999734
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:44 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De enige die zich druk maken zijn de pro pieten die boos en verdrietig zijn dat er een facebook pagina is verdwenen
En daar maak jij je dan weer druk om zo te zien, er is altijd wel een niveau lager kennelijk

leuk hoor

:)
pi_194999794
't maakt mij geen bal uit hoeveel airfryers of aquaria er amok staan te maken. ietwat jammer dat ze teveel aandacht krijgen. echter blijft Sinterklaas een leuk feestje. familie bij elkaar. velen hebben ooit voor Zwarte piet gespeeld en dat blijft wel. naar mijn verwachting zullen er Zwarte pieten zijn die juist vanwege 't gedoe als Zwarte piet doorgaan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194999835
Zwarte Piet wordt steeds meer een feestje van sneue en onzekere mannen die helemaal geen kinderen hebben en vooral iemand zoeken om hun kutleven de schuld van te kunnen geven.
pi_194999847
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

En daar maak jij je dan weer druk om zo te zien, er is altijd wel een niveau lager kennelijk

leuk hoor

:)
Ik maak me niet druk, ik ben niet boos, ik scheld niet en wordt niet agressief. Ik vind het triest. Dat noem je een mening en daar hebben we een forum voor
West-Melanesia
pi_194999868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:50 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik maak me niet druk, ik ben niet boos, ik scheld niet en wordt niet agressief. Ik vind het triest. Dat noem je een mening en daar hebben we een forum voor
En waarom vind je het triest?
pi_194999946
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

En waarom vind je het triest?
Nou meneer GeneralRadek hierboven verwoordt zo’n beetje hoe de vork in de steel zit.
West-Melanesia
pi_194999983
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:54 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou meneer GeneralRadek hierboven verwoordt zo’n beetje hoe de vork in de steel zit.
Ok, en toen dacht je, dit ga ik kenbaar maken op een forum.

Verder wel een boeiend leven?
pi_195000069
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:49 schreef GeneralRadek het volgende:
Zwarte Piet wordt steeds meer een feestje van sneue en onzekere mannen die helemaal geen kinderen hebben en vooral iemand zoeken om hun kutleven de schuld van te kunnen geven.
dat kan je zeggen van de anti-pieten. bij de anti-pieten zijn ook de vrouwen best goed bezig met de boel verzieken.

gelukkig hebben we op fok leuke emoticons. zoals Zwarte piet die er wel raad mee weet. oO/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195000071
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ok, en toen dacht je, dit ga ik kenbaar maken op een forum.

Verder wel een boeiend leven?
2 posts per dag sinds 2013. Ziet er naar uit dat mijn leven het meest boeiend is van iedereen op dit forum. Eng he wanneer cijfers niet liegen.
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 12:02:56 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195000122
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat is er mis met treinkapers
ow niks hoor helemaal niks

ik zit er alleen liever niet bij in de trein _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195000133
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

2 posts per dag sinds 2013. Ziet er naar uit dat mijn leven het meest boeiend is van iedereen op dit forum. Eng he wanneer cijfers niet liegen.
Zo hey dat zijn inderdaad cijfers zeg, dat liegt er niet om, nou nou

en dan in dit topic alleen vandaag al 22 posts...

Je trekt het je dus heel erg aan allemaal, rot voor je man.

Misschien moet je je dan niet zo druk maken over een kinderfeestje, je hebt geen kinderen hoop ik, en zelf ben je neem ik aan ook wel uit de leeftijd gegroeid dat het nog boeide...

Nee, jij zal inderdaad het boeiendste bestaan van dit forum hebben

respect man
pi_195000152
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:30 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou succes, liever BLM dan die Henk en Piet met sieg heil.
Ach nee, dat vuistje omhoog van Lakeesha en Shaniqua is lekker. Is gewoon een soort sieg heil
pi_195000214
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:49 schreef GeneralRadek het volgende:
Zwarte Piet wordt steeds meer een feestje van sneue en onzekere mannen die helemaal geen kinderen hebben en vooral iemand zoeken om hun kutleven de schuld van te kunnen geven.
Klopt man. Kijk maar naar Oceanier.. Oh nee, wacht. Dat is juist een anti zwarte piet.. Huh?! |:(
pi_195000226
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:07 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Klopt man. Kijk maar naar Oceanier.. Oh nee, wacht. Dat is juist een anti zwarte piet.. Huh?! |:(
:D

Spijker & kop
pi_195000229
quote:
83s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow niks hoor helemaal niks

ik zit er alleen liever niet bij in de trein _O-
Nou als ik moest kieze dan wist ik het wel
West-Melanesia
pi_195000232
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Zo hey dat zijn inderdaad cijfers zeg, dat liegt er niet om, nou nou

en dan in dit topic alleen vandaag al 22 posts...

Je trekt het je dus heel erg aan allemaal, rot voor je man.

Misschien moet je je dan niet zo druk maken over een kinderfeestje, je hebt geen kinderen hoop ik, en zelf ben je neem ik aan ook wel uit de leeftijd gegroeid dat het nog boeide...

Nee, jij zal inderdaad het boeiendste bestaan van dit forum hebben

respect man
Waarom begin je er dan over?
West-Melanesia
pi_195000242
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:04 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Ach nee, dat vuistje omhoog van Lakeesha en Shaniqua is lekker. Is gewoon een soort sieg heil
Die zijn tenminste knap
West-Melanesia
pi_195000268
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Die zijn tenminste knap
Oke, dus knappe mensen mogen wel racistische gebaren maken?
pi_195000293
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:10 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Oke, dus knappe mensen mogen wel racistische gebaren maken?
Ja en lelijke mensen niet
West-Melanesia
pi_195000296
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:08 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Waarom begin je er dan over?
Ik begin nergens over, ik vraag me alleen af of je je alleen druk maakte over een kinderfeestje of over het onderliggende leed, of je consequent of hypocriet bent.

Maar kennelijk gaat het je alleen maar om het kinderfeestje

Datis prima verder, je moet wat als je een leeg kutleven hebt, zoals GeneralRadek al stelde. Nou knul, vermaak je he.
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 12:11:56 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195000302
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:08 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou als ik moest kieze dan wist ik het wel
ja precies, dan pakken we gewoon de volgende trein

wij snappen elkaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195000303
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

2 posts per dag sinds 2013. Ziet er naar uit dat mijn leven het meest boeiend is van iedereen op dit forum. Eng he wanneer cijfers niet liegen.
Begin je nou over cijfers die niet liegen????? :D :D :D
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195000317
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ik begin nergens over, ik vraag me alleen af of je je alleen druk maakte over een kinderfeestje of over het onderliggende leed, of je consequent of hypocriet bent.

Maar kennelijk gaat het je alleen maar om het kinderfeestje

Datis prima verder, je moet wat als je een leeg kutleven hebt, zoals GeneralRadek al stelde. Nou knul, vermaak je he.
Ik snap de link niet tussen een andere mening hebben met de boeiendheid van iemands leven
West-Melanesia
pi_195000327
quote:
83s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja precies, dan pakken we gewoon de volgende trein

wij snappen elkaar
Dat bedoel ik, een andere trein
West-Melanesia
pi_195000338
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:12 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik snap de link niet tussen een andere mening hebben met de boeiendheid van iemands leven
Je haalt goddomme zelf GeneralRadek erbij idioot :D

man man... hangt je gezicht soms een beetje scheef, dat duidt op een bloeding in een bij jou onvermoed orgaan
pi_195000339
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Begin je nou over cijfers die niet liegen????? :D :D :D
Ja voor sommige dingen staat het bewijs panklaar.
West-Melanesia
pi_195000347
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:11 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja en lelijke mensen niet
Waar gaat dit over... Ik zou wat van die drug die je neemt laten staan, want dit komt niet goed.
pi_195000356
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Je haalt goddomme zelf GeneralRadek erbij idioot :D

man man... hangt je gezicht soms een beetje scheef, dat duidt op een bloeding in een bij jou onvermoed orgaan
Nee jij begon met de vraag of ik nog een boeiend leven heb. Heb je soms geheugenverlies
West-Melanesia
pi_195000364
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:13 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Waar gaat dit over... Ik zou wat van die drug die je neemt laten staan, want dit komt niet goed.
Jij gaf mij die drugs
West-Melanesia
pi_195000391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:14 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee jij begon met de vraag of ik nog een boeiend leven heb. Heb je soms geheugenverlies
:') is goed knul... nou ik zal je verder met rust laten, dan kan je je weer ongestoord druk maken over een kinderfeestje

succesjes he
pi_195000399
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

:') is goed knul... nou ik zal je verder met rust laten, dan kan je je weer ongestoord druk maken over een kinderfeestje

succesjes he
Nee je bent in de war. De pro pieten dude.
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 12:19:10 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195000425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:13 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, een andere trein
zonder Mollukkers want als ik jouw visie doortrek zijn dat allemaal stuk voor stuk treinkapers :)

doe ik niet maar het maakt je wel een beetje hypocriet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195000763
quote:
‘Clarice Gargard werd bijna twee jaar geleden ernstig uitgescholden en bedreigd, nadat zij een livestream uitzond over de Sinterklaasintocht en Zwarte Piet. Onder de stream verschenen duizenden negatieve reacties. Het varieerde van beledigingen, groepsbeledigingen, het aanzetten tot discriminatie en het oproepen tot geweld. Dit ging soms heel ver, sommige reaguurders spraken over een nekschot, mensen neermaaien met een mitrailleur of het plaatsen van een bom. Gargard heeft aangifte gedaan en uiteindelijk heeft het Openbaar Ministerie besloten om 25 mensen te vervolgen voor belediging en/of bedreiging.’
https://dekanttekening.nl(...)maar-er-zijn-grenzen
pi_195002402
quote:
Niks aan het handje, gewoon sorry zeggen - zie Akwasi topic.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:00:28 #159
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195002507
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:46 schreef AchJa het volgende:
Bij gebrek aan een Maluku warchild of Nederlands Indie topic gaat onze huis Ambonees @:Oceanier maar in het ZP topic los... :')
Aha een Molukker, nu snap ik het.
pi_195002805
quote:
83s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

zonder Mollukkers want als ik jouw visie doortrek zijn dat allemaal stuk voor stuk treinkapers :)

doe ik niet maar het maakt je wel een beetje hypocriet
Nee dat is mijn visie niet. Wel de visie van die jongens op de foto.
West-Melanesia
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 14:44:49 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195003269
sure :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195003276
West-Melanesia
pi_195003277
slechts een paar uur verder en meerdere artikelen zijn over anti-pieten zijn op nieuwsites verschenen.

het gaat dan met name over het uiten van bedreigingen, oproepen tot geweld. dat is strafbaar maar vervolging blijft uit. toen dat nieuws kwam barstte de bom. al die mafketels dreigen nu met van alles en nog wat.

het geeft niets. Zwarte piet is vandaag trending.
een trend is een ontwikkeling van een bepaalde richting op langere termijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door spectrumanalyser op 11-09-2020 14:55:09 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195003447
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld
Voor mensen die een vergelijking maken met de verbale agressie van Akwasi.
Gargard heeft honderden malen meer verbale agressie ontvangen dan Akwasi deed

quote:
‘Waar gaat de rechtszaak precies over?
Clarice Gargard werd bijna twee jaar geleden ernstig uitgescholden en bedreigd, nadat zij een livestream uitzond over de Sinterklaasintocht en Zwarte Piet. Onder de stream verschenen duizenden negatieve reacties. Het varieerde van beledigingen, groepsbeledigingen, het aanzetten tot discriminatie en het oproepen tot geweld. Dit ging soms heel ver, sommige reaguurders spraken over een nekschot, mensen neermaaien met een mitrailleur of het plaatsen van een bom. Gargard heeft aangifte gedaan en uiteindelijk heeft het Openbaar Ministerie besloten om 25 mensen te vervolgen voor belediging en/of bedreiging.

https://dekanttekening.nl(...)aar-er-zijn-grenzen/

OM gaat slechts 25 mensen vervolgen.. als men nog eens goed selecteert kan men misschien 100 zogenaamde pietfans toevoegen voor kansrijke vervolging. Maar dat is veel te veel werk, kost tijd, geld .

Is zo'n orgie van verbale cyberagressie ook cancelcultuur te noemen ?
pi_195004641
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
slechts een paar uur verder en meerdere artikelen zijn over anti-pieten zijn op nieuwsites verschenen.

het gaat dan met name over het uiten van bedreigingen, oproepen tot geweld. dat is strafbaar maar vervolging blijft uit. toen dat nieuws kwam barstte de bom. al die mafketels dreigen nu met van alles en nog wat.

het geeft niets. Zwarte piet is vandaag trending.
een trend is een ontwikkeling van een bepaalde richting op langere termijn.
Schandalig dat er geen vervolging komt. Ook slechte jurisprudentie voor die andere zaak, tegen de (vermeend) racistische pro-pieten. Een soort van sorry zeggen is kennelijk genoeg om vervolging te ontlopen...

Schade aan de rechtsstaat!
pi_195004771
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:59 schreef Zwarte_Piet het volgende:

[..]

Schandalig dat er geen vervolging komt. Ook slechte jurisprudentie voor die andere zaak, tegen de (vermeend) racistische pro-pieten. Een soort van sorry zeggen is kennelijk genoeg om vervolging te ontlopen...

Schade aan de rechtsstaat!
Mee eens.
Het oproepen tot geweld is iets wat normaal gesproken bestraft zou worden. er hoeft maar een enkele idioot te zijn die zich geroepen voelt.
En inderdaad, nu er geen vervolging volgt grijpen anderen de kans aan om ook belachelijke bedreigingen te doen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195004994
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Voor mensen die een vergelijking maken met de verbale agressie van Akwasi.
Gargard heeft honderden malen meer verbale agressie ontvangen dan Akwasi deed
[..]


https://dekanttekening.nl(...)aar-er-zijn-grenzen/

OM gaat slechts 25 mensen vervolgen.. als men nog eens goed selecteert kan men misschien 100 zogenaamde pietfans toevoegen voor kansrijke vervolging. Maar dat is veel te veel werk, kost tijd, geld .

Is zo'n orgie van verbale cyberagressie ook cancelcultuur te noemen ?
Yep en dat is agressie richting een bestaand persoon. En dat allemaal vanwege een niet bestaand persoon dat niet eens verdwijnt maar een metamorfose krijgt :')
West-Melanesia
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:43:00 #168
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195005499
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Yep en dat is agressie richting een bestaand persoon. En dat allemaal vanwege een niet bestaand persoon dat niet eens verdwijnt maar een metamorfose krijgt :')
Dat is zo'n beetje de basis van de rivaliteit tussen jodendom, christendom en islam.
pi_195006673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:43 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is zo'n beetje de basis van de rivaliteit tussen jodendom, christendom en islam.
Oh jee, dan staat ons nog wat te wachten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195006722
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Yep en dat is agressie richting een bestaand persoon. En dat allemaal vanwege een niet bestaand persoon dat niet eens verdwijnt maar een metamorfose krijgt :')
Ik weet niet wat jij allemaal aan het brabbelen bent, maar zwarte pieten bestaan, ik zie ze elk jaar rondlopen. Iedereen ziet ze rondlopen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195007104
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:42 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij allemaal aan het brabbelen bent, maar zwarte pieten bestaan, ik zie ze elk jaar rondlopen. Iedereen ziet ze rondlopen.
Nietes... allemaal fake.
  vrijdag 11 september 2020 @ 19:21:17 #172
3542 Gia
User under construction
pi_195008123
quote:
Maar een Akwasi komt er mee weg. Hebben die mensen de mogelijkheid gehad om 'sorry Clarice' te zeggen?
  vrijdag 11 september 2020 @ 19:23:52 #173
3542 Gia
User under construction
pi_195008154
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Voor mensen die een vergelijking maken met de verbale agressie van Akwasi.
Gargard heeft honderden malen meer verbale agressie ontvangen dan Akwasi deed
[..]


https://dekanttekening.nl(...)aar-er-zijn-grenzen/

OM gaat slechts 25 mensen vervolgen.. als men nog eens goed selecteert kan men misschien 100 zogenaamde pietfans toevoegen voor kansrijke vervolging. Maar dat is veel te veel werk, kost tijd, geld .

Is zo'n orgie van verbale cyberagressie ook cancelcultuur te noemen ?
Maar die 25 personen gaan ook de optie krijgen om gewoon 'sorry' te zeggen? Toch?
  vrijdag 11 september 2020 @ 19:25:38 #174
3542 Gia
User under construction
pi_195008187
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nietes... allemaal fake.
So, what's the buzz, als ze er niet echt zijn?
pi_195008228
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar een Akwasi komt er mee weg. Hebben die mensen de mogelijkheid gehad om 'sorry Clarice' te zeggen?
Het OM heeft duizenden zaken per jaar waar men moet kiezen wel of niet een vervolging in te stellen.
Het feit dat men dat niet doet geeft al aan dat ze denken dat ze deze vervolging kunnen verliezen.
wbt Clarice Gargard heeft men dezelfde afweging gemaakt ... voor honderden. Die hoeven niet eens sorry te zeggen
Ze werd door een horde wolven belaagd werd. Beledigd tot in het racistische,
bedreigend door agressieve taal of duidelijk en met opzet bedreigd met lijfelijk geweld.
Dat was een orgie van haat en de meeste wolven worden niet aangepakt.

En wie heeft "sorry" gezegd tegen Clarice? Duizenden niet ?
pi_195008247
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het OM heeft duizenden zaken per jaar waar men moet kiezen wel of niet een vervolging in te stellen.
Het feit dat men dat niet doet geeft al aan dat ze denken dat ze deze vervolging kunnen verliezen.
wbt Clarice Gargard heeft men dezelfde afweging gemaakt ... voor honderden. Die hoeven niet eens sorry te zeggen
Ze werd door een horde wolven belaagd werd. Beledigd tot in het racistische,
bedreigend door agressieve taal of duidelijk en met opzet bedreigd met lijfelijk geweld.
Dat was een orgie van haat en de meeste wolven worden niet aangepakt.

En wie heeft "sorry" gezegd tegen Clarice? Duizenden niet ?

Wat is je excuus voor deze zaak?

https://www.rechtspraak.n(...)-Thierry-Baudet.aspx

quote:
De vrouw gaf naderhand zelf aan dat haar woorden als grap waren bedoeld en dat zij niet de bedoeling had anderen daadwerkelijk aan te zetten tot geweld tegen de politicus.
pi_195008290
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Wat is je excuus voor deze zaak?

FvD-topic is elders.
En ik hoef geen excuses te maken voor fouten van Baudet en anderen,
pi_195008312
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

FvD-topic is elders.
En ik hoef geen excuses te maken voor fouten van Baudet en anderen,
Dat ben je godverdomme de godganse dag aan het doen voor Akwasi.

Geef ik je een meer vergelijkbare zaak dan waar jij het de hele tijd over hebt, geef je weer eens niet thuis.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2020 19:38:35 ]
pi_195008354
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat ben je godverdomme de godganse dag aan het doen voor Akwasi.

nee hoor.... dat is jouw obsessie.
Wat hij fout doet... is zijn verantwoordelijkheid... ik maak geen excuses voor hem.
Of je bedoelt dat ik wijs op die duizenden agressieve reacties die Clarice Gargard binnenkreeg...?
pi_195008381
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nee hoor.... dat is jouw obsessie.
Wat hij fout doet... is zijn verantwoordelijkheid... ik maak geen excuses voor hem.
Of je bedoelt dat ik wijs op die duizenden agressieve reacties die Clarice Gargard binnenkreeg...?
Ik geef het weer op. Fijne avond :W
pi_195008487
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik geef het weer op. Fijne avond :W
idem :W
pi_195012191
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar een Akwasi komt er mee weg. Hebben die mensen de mogelijkheid gehad om 'sorry Clarice' te zeggen?
Tuurlijk komt Akwasi ermee weg. We zeggen allemaal wel eens nare dingen in onze emotie. De mensen die Clarice bedreigd hebben die mogen een boete of taakstraf krijgen want die zijn niet goed bij hun hoofd.
West-Melanesia
pi_195012247
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 16:43 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is zo'n beetje de basis van de rivaliteit tussen jodendom, christendom en islam.
Verkeerde topic
West-Melanesia
pi_195012283
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:42 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij allemaal aan het brabbelen bent, maar zwarte pieten bestaan, ik zie ze elk jaar rondlopen. Iedereen ziet ze rondlopen.
Een fictief persoon gespeeld door mensen. Scar van de leeuwenkoning bestaat ook niet.
West-Melanesia
pi_195012355
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:42 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Tuurlijk komt Akwasi ermee weg. We zeggen allemaal wel eens nare dingen in onze emotie. De mensen die Clarice bedreigd hebben die mogen een boete of taakstraf krijgen want die zijn niet goed bij hun hoofd.
Die uitspraak van Akwasi is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Die man heeft al minstens een decennium een intense haat tegen Zwarte Piet. Hij zegt dus niet 'wel eens' nare dingen.

Gelet op veel van je reacties lijk je Akwasi zelf wel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195012417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die uitspraak van Akwasi is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Die man heeft al minstens een decennium een intense haat tegen Zwarte Piet. Hij zegt dus niet 'wel eens' nare dingen.

Gelet op veel van je reacties lijk je Akwasi zelf wel.
Oh nu lijk ik op akwasi :'). Zwarte piet bestaat niet. Clarice wel en dat is een groot misdrijf om die te bedreigen.
West-Melanesia
pi_195012425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Een fictief persoon gespeeld door mensen. Scar van de leeuwenkoning bestaat ook niet.
Zodoende is er ook geen enkele reden om aanstoot te nemen tot Zwarte Piet. Wat niet bestaat kan ook geen emotionele respons teweeg brengen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195012517
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:51 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Zodoende is er ook geen enkele reden om aanstoot te nemen tot Zwarte Piet. Wat niet bestaat kan ook geen emotionele respons teweeg brengen.
Jawel hoor. Toen ik 9 was wilde ik ook Scar wat aan doen toen hij Mufasa losliet.
West-Melanesia
pi_195012542
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat is je excuus voor deze zaak?

https://www.rechtspraak.n(...)-Thierry-Baudet.aspx
[..]

De conclusie is dat je vogelvrij bent als je op enige wijze een patriot of nationalist bent en je als zodanig uit. Wie zich daar op enige wijze tegen verzet krijgt een royaal onthaal bij de systeemmedia, is de facto immuun voor strafrechtelijke vervolging en wordt voorzien van baantjes en centjes.

"We worden ondermijnt door onze instituten." zei Baudet ooit terecht.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195012597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:51 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oh nu lijk ik op akwasi :'). Zwarte piet bestaat niet. Clarice wel en dat is een groot misdrijf om die te bedreigen.
Zwarte Piet vertolkers bestaan wel, en het is, net als Clarice (of wie dan ook), een groot misdrijf om die te bedreigen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195012605
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Jawel hoor. Toen ik 9 was wilde ik ook Scar wat aan doen toen hij Mufasa losliet.
Door je verzet tegen Zwarte Piet erken je dus dat je die leeftijd mentaal nooit bent ontstegen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195012635
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Een fictief persoon gespeeld door mensen. Scar van de leeuwenkoning bestaat ook niet.
Onterechte vergelijking.

Scar zie ik niet elk jaar door onze straten lopen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195012673
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:58 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zwarte Piet vertolkers bestaan wel, en het is, net als Clarice (of wie dan ook), een groot misdrijf om die te bedreigen.
Oke waarom komt hij er dan mee weg? Wat is volgens jou de reden?
West-Melanesia
pi_195012701
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Onterechte vergelijking.

Scar zie ik niet elk jaar door onze straten lopen.
Hij hoefde niet perse door de straten te lopen om me boos te maken. Hij liet Mufasa los, toen werd ik boos.
West-Melanesia
pi_195012736
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:58 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Door je verzet tegen Zwarte Piet erken je dus dat je die leeftijd mentaal nooit bent ontstegen?
Treurig, de zoveelste met niveau van lik me vessie. Ik heb me nooit tegen zwarte piet verzet.
West-Melanesia
pi_195012828
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:00 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oke waarom komt hij er dan mee weg? Wat is volgens jou de reden?
Geen idee, want zijn 'sorry' is zo wie zo totaal ongeloofwaardig, en dus puur voor de buhne.

Ruim anderhalve maand na 1 juni verklaart hij nog:
quote:
De vader van Akwasi wilde dat de rapper publiekelijk zijn excuses zou aanbieden voor zijn omstreden toespraak op de Dam. De artiest wilde daar niet aan. ,,Waarom vader? Ik weet wat ik zeg. Het is te allen tijde belangrijk ergens voor te staan.’’
https://www.ad.nl/show/va(...)wat-ik-zeg~afcfa28f/

Dus ja, waarom komt hij er (vooralsnog) mee weg komt is de grote vraag.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195012838
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hij hoefde niet perse door de straten te lopen om me boos te maken. Hij liet Mufasa los, toen werd ik boos.
Okee.

Neuk je moeder ofzo met jouw bedroevende random quatch.

Weet ik veel.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195013284
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee.

Neuk je moeder ofzo met jouw bedroevende random quatch.

Weet ik veel.
Weet ik veel? Wat is er, bang dat je bericht wordt verwijdert door een mod? :'). Niet bang zijn, volgens mij mag dat wel hoor. Bedankt voor je bijdrage, namens de kinderen en de pro pieten beweging op commando “neuk je moeder Oceanier” :')

Schaam je, verdediger van een kinderfeest
West-Melanesia
pi_195013321
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:32 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Weet ik veel? Wat is er, bang dat je bericht wordt verwijdert door een mod? :'). Niet bang zijn, volgens mij mag dat wel hoor. Bedankt voor je bijdrage, namens de kinderen en de pro pieten beweging op commando “neuk je moeder Oceanier” :')

Schaam je, verdediger van een kinderfeest
Ja doei.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195013342
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Geen idee, want zijn 'sorry' is zo wie zo totaal ongeloofwaardig, en dus puur voor de buhne.

Ruim anderhalve maand na 1 juni verklaart hij nog:
[..]

https://www.ad.nl/show/va(...)wat-ik-zeg~afcfa28f/

Dus ja, waarom komt hij er (vooralsnog) mee weg komt is de grote vraag.
Ik heb het je al uitgelegd. Zwarte piet is een niet bestaand persoon. Clarice wel.
West-Melanesia
pi_195013352
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja doei.
Wij die vreedzaam sinterklaas willen vieren zitten niet te wachten op dat soort uitspraken. Dat soort dingen zeg je maar tegen je eigen moeder.
West-Melanesia
pi_195013576
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nee hoor.... dat is jouw obsessie.
Wat hij fout doet... is zijn verantwoordelijkheid... ik maak geen excuses voor hem.
Of je bedoelt dat ik wijs op die duizenden agressieve reacties die Clarice Gargard binnenkreeg...?
Laffe daas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195013587
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja doei.
Shame on you soldier.
West-Melanesia
pi_195013695
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:38 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik heb het je al uitgelegd. Zwarte piet is een niet bestaand persoon. Clarice wel.
En Zwarte Piet vertolkers zijn bestaande personen. De opmerking van Akwasi is aan hen gericht. Want zonder Zwarte Piet vertolkers zal hij nooit een Zwarte Piet tegen komen om te kopschoppen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195013720
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

En Zwarte Piet vertolkers zijn bestaande personen. De opmerking van Akwasi is aan hen gericht. Want zonder Zwarte Piet vertolkers zal hij nooit een Zwarte Piet tegen komen om te kopschoppen.
Dat wilde ik ook net posten :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_195013735
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

En Zwarte Piet vertolkers zijn bestaande personen. De opmerking van Akwasi is aan hen gericht. Want zonder Zwarte Piet vertolkers zal hij nooit een Zwarte Piet tegen komen om te kopschoppen.
Ik gaf al het voorbeeld van Scar. Maar dan nog, zwarte piet tolkers zijn iedereen en niemand. Dat is het verschil tussen zwarte piet willen schoppen en een specifiek persoon. Daarom komt hij ermee weg.
West-Melanesia
pi_195013766
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:16 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook net posten :Y
Dat is nou jammer.
West-Melanesia
pi_195013943
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik gaf al het voorbeeld van Scar. Maar dan nog, zwarte piet tolkers zijn iedereen en niemand. Dat is het verschil tussen zwarte piet willen schoppen en een specifiek persoon. Daarom komt hij ermee weg.
Laten we lekker Ajax-fans in hun gezicht gaan trappen. Iedere Ajax-fan is dat alleen als ze verkleed zijn als zodanig. Als je ze tegen zou komen buiten wedstrijddagen dan zal je ze niet herkennen. Maar van jou is dat prima, want Ajax-fans 'zijn iedereen en niemand'.

Je snapt zelf toch wel dat dat een debiele opmerking is?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195013970
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ik gaf al het voorbeeld van Scar. Maar dan nog, zwarte piet tolkers zijn iedereen en niemand. Dat is het verschil tussen zwarte piet willen schoppen en een specifiek persoon. Daarom komt hij ermee weg.
Hier ga je helemaal de mist in. Zwarte Piet vertolkers zijn niet iedereen en iemand. Elke Zwarte Piet vertolker (al is het er maar 1) kan zich bedreigd voelen door de opmerking van Akwasi. Elke Zwarte Piet vertolker zou zich kunnen beroepen op artikel 12. Indien ikzelf een Zwarte Piet vertolker zou zijn geweest zou ik me daar wel op beroepen. Er zijn teveel gekken in deze tijd die de speech van Akwasi zien als 'oproepen tot'.

Het OM geeft hen nu meer ruimte om de daad bij het woord te voegen. Dat in tegenstelling tot wat het OM beoogt met het niet vervolgen. Daarmee zou de rust wederkeren.....mwah, denk het niet.....
quote:
Het OM acht het statement van Akwasi waarin hij afstand neemt van de woorden ‘van groot belang’. ‘Juist om er zo voor te zorgen dat de kans op geweld vermindert en een ieder zich veilig kan voelen tijdens de aankomende Sinterklaasperiode.’
https://www.parool.nl/ned(...)volgt-niet~b86b53ff/

Zoals ik al een eerder aanhaalde, Akwasi verbindt niet, hij staat pal achter zijn haat:
quote:
De vader van Akwasi wilde dat de rapper publiekelijk zijn excuses zou aanbieden voor zijn omstreden toespraak op de Dam. De artiest wilde daar niet aan. ,,Waarom vader? Ik weet wat ik zeg. Het is te allen tijde belangrijk ergens voor te staan.’’
Ik voorspel olie op het vuur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195013973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Laten we lekker Ajax-fans in hun gezicht gaan trappen. Iedere Ajax-fan is dat alleen als ze verkleed zijn als zodanig. Als je ze tegen zou komen buiten wedstrijddagen dan zal je ze niet herkennen. Maar van jou is dat prima, want Ajax-fans 'zijn iedereen en niemand'.

Je snapt zelf toch wel dat dat een debiele opmerking is?
Ow die is ook nieuw. Schijnbaar heb ik nu gezegd dat het prima is. Het wordt steeds gekker en lachwekkender met de pro-pieten :')
West-Melanesia
pi_195014008
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:48 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ow die is ook nieuw. Schijnbaar heb ik nu gezegd dat het prima is. Het wordt steeds gekker en lachwekkender met de pro-pieten :')
quote:
zwarte piet tolkers zijn iedereen en niemand. Dat is het verschil tussen zwarte piet willen schoppen en een specifiek persoon. Daarom komt hij ermee weg.
Volgens jou komt hij ermee weg omdat hij een groep in zijn algemeen bedreigd en niet een individu. Dat is onzin.
Een groep bedreigen is strafbaar en word bijna altijd vervolgd. Dat die groep verkleed en geschminkt is en een andere rol vertolkt dan wat ze in de rest van hun leven zijn maakt niets uit.

Zoals ik al zei: als je dreigt om Ajax-fans, carnavalsvierders of amateur wielrenners in hun gezicht te schoppen dat word je daar gewoonlijk voor bestraft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195014020
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

Hier ga je helemaal de mist in. Zwarte Piet vertolkers zijn niet iedereen en iemand. Elke Zwarte Piet vertolker (al is het er maar 1) kan zich bedreigd voelen door de opmerking van Akwasi. Elke Zwarte Piet vertolker zou zich kunnen beroepen op artikel 12. Indien ikzelf een Zwarte Piet vertolker zou zijn geweest zou ik me daar wel op beroepen. Er zijn teveel gekken in deze tijd die de speech van Akwasi zien als 'oproepen tot'.

Het OM geeft hen nu meer ruimte om de daad bij het woord te voegen. Dat in tegenstelling tot wat het OM beoogt met het niet vervolgen. Daarmee zou de rust wederkeren.....mwah, denk het niet.....
[..]

https://www.parool.nl/ned(...)volgt-niet~b86b53ff/

Zoals ik al een eerder aanhaalde, Akwasi verbindt niet, hij staat pal achter zijn haat:
[..]

Ik voorspel olie op het vuur.
Maar je ziet het. Een specifiek persoon bedreigen weegt zwaarder dan een groep bedreigen die een niet bestaand persoon speelt. Hij bedreigt iets dat er niet is, over 3 maanden kan iedereen het zijn en vervolgens verdwijnt het weer. Blijkbaar reden genoeg om minder zwaar te wegen. Volkomen begrijpelijk.
West-Melanesia
pi_195014033
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]


[..]

Volgens jou komt hij ermee weg omdat hij een groep in zijn algemeen bedreigd en niet een individu. Dat is onzin.
Een groep bedreigen is strafbaar en word bijna altijd vervolgd. Dat die groep verkleed en geschminkt is en een andere rol vertolkt dan wat ze in de rest van hun leven zijn maakt niets uit.

Zoals ik al zei: als je dreigt om Ajax-fans, carnavalsvierders of amateur wielrenners in hun gezicht te schoppen dat word je daar gewoonlijk voor bestraft.
Oke als je het allemaal beter weet dan het OM. Waarom komt Akwasi er volgens jou mee weg en Clarice-bedreigers niet.
West-Melanesia
pi_195014058
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Maar je ziet het. Een specifiek persoon bedreigen weegt zwaarder dan een groep bedreigen die een niet bestaand persoon speelt. Hij bedreigt iets dat er niet is, over 3 maanden kan iedereen het zijn en vervolgens verdwijnt het weer. Blijkbaar reden genoeg om minder zwaar te wegen. Volkomen begrijpelijk.
Nee, bedreiging is bedreiging, In het geval van Clarice en Zwarte Piet vertolkers gaat het hem om fysieke levende personen.

Bedreiging is bedreiging. Clarice, Zwarte Piet vertolkers, Sylvana, Wilders, Akwasi, etc etc. ALLE bedreigingen dienen in een ECHTE rechtsstaat hetzelfde behandeld te worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195014062
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:56 schreef AchJa het volgende:
Wordt het niet eens tijd om weer eens wat blanken de wijk uit te jagen @:Oceanier?
Aha daar is me vriend de ex-soldaat weer.
West-Melanesia
pi_195014072
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oke als je het allemaal beter weet dan het OM. Waarom komt Akwasi er volgens jou mee weg en Clarice-bedreigers niet.
Omdat het OM hun persoonlijke mening mee laat wegen. Dat was al duidelijk met het groots opgezette proces inclusief informatieve filmpjes bij de Blokkeerfriezen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195014098
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, bedreiging is bedreiging, In het geval van Clarice en Zwarte Piet vertolkers gaat hem om fysieke levende personen.

Bedreiging is bedreiging. Clarice, Zwarte Piet vertolkers, Sylvana, Wilders, Akwasi, etc etc. ALLE bedreigingen dienen in een ECHTE rechtsstaat hetzelfde behandeld te worden.
Nou dan vindt het OM misschien dat zwarte piet vertolkers uitlokken en Clarice niet. Of het OM vindt dat het meer emotie was dan daadwerkelijke bedreiging.
West-Melanesia
pi_195014101
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Omdat het OM hun persoonlijke mening mee laat wegen. Dat was al duidelijk met het groots opgezette proces inclusief informatieve filmpjes bij de Blokkeerfriezen.
God ja, waar ook. Die Jip en Janneke uitleg animatie... :')

pi_195014103
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Omdat het OM hun persoonlijke mening mee laat wegen. Dat was al duidelijk met het groots opgezette proces inclusief informatieve filmpjes bij de Blokkeerfriezen.
Dus het OM is corrupt wil je eigenlijk zeggen.
West-Melanesia
pi_195014129
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:05 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Dus het OM is corrupt wil je eigenlijk zeggen.
Het OM is gekleurd. Dat zijn mijn woorden.
Ik had niet verwacht dat ik dat zou denken, maar na de grote show met de Blokkeerfriezen, de duidelijke politieke zaak tegen Wilders en een Akwasi die na meerdere bedreigingen met een sorry vrijuit gaat kan ik helaas niet anders denken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195014152
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

[quote]Nou dan vindt het OM misschien dat zwarte piet vertolkers uitlokken en Clarice niet. [quote]

[quote]0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou dan vindt het OM misschien dat zwarte piet vertolkers uitlokken en Clarice niet. Of het OM vindt dat het meer emotie was dan daadwerkelijke bedreiging.
Wauw. Een autochtone Europese Zwarte schmink traditie zou iets uitlokken die totaal niets met uitlokking te maken heeft maar alleen zodanig gedefinieerd wordt omdat iemand dat "VIND". Jeej, man, als Zwarte Piet racisme IS doe dan aangifte? Nee, dat gebeurt niet omdat Zwarte Piet geen racisme IS. Geen enkele rechter zal jezelf zwart schminken strafbaar stellen. Rest de publieke opinie. Do your thing.

Blijkt wel dat de intelligentie van de mensheid aardig aan het degenereren is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195014193
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het OM is gekleurd. Dat zijn mijn woorden.
Ik had niet verwacht dat ik dat zou denken, maar na de grote show met de Blokkeerfriezen, de duidelijke politieke zaak tegen Wilders en een Akwasi die na meerdere bedreigingen met een sorry vrijuit gaat kan ik helaas niet anders denken.
Als het niet corrupt is, wat bedoel je dan met gekleurd?
West-Melanesia
pi_195014200
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wauw. Een autochtone Europese Zwarte schmink traditie zou iets uitlokken die totaal niets met uitlokking te maken heeft maar alleen zodanig gedefinieerd wordt omdat iemand dat "VIND". Jeej, man, als Zwarte Piet racisme IS doe dan aangifte? Nee, dat gebeurt niet omdat Zwarte Piet geen racisme IS. Geen enkele rechter zal jezelf zwart schminken strafbaar stellen. Rest de publieke opinie. Do your thing.

Blijkt wel dat de intelligentie van de mensheid aardig aan het degenereren is.
Ja ik zoek ook maar naar wat de redenen zouden kunnen zijn. Of vind jij dat het OM corrupt is?
West-Melanesia
pi_195014223
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Als het niet corrupt is, wat bedoel je dan met gekleurd?
Dat ze niet geheel onafhankelijk zijn, maar hun persoonlijke mening mee laten wegen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195014244
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:23 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja ik zoek ook maar naar wat de redenen zouden kunnen zijn. Of vind jij dat het OM corrupt is?
Gelijke monniken, gelijke kappen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195014249
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat ze niet geheel onafhankelijk zijn, maar hun persoonlijke mening mee laten wegen.
Dat zou toch niet mogen
West-Melanesia
pi_195014253
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 01:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Gelijke monniken, gelijke kappen.
Ja als de zaken daadwerkijk wettelijk gezien gelijke monikken zijn.
West-Melanesia
  zaterdag 12 september 2020 @ 07:57:35 #232
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195015498
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:55 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Oke als je het allemaal beter weet dan het OM. Waarom komt Akwasi er volgens jou mee weg en Clarice-bedreigers niet.
Omdat Akwasi een hele zielige jongen is, een slaaf uit het zuiden. Die hebben het al zo moeilijk. Die kunnen we niet te hard aanpakken anders gaat ie gekke dingen doen. En het OM dat publiekelijk een bekende neger bestraft, dat kan niet. Racisten zullen het zijn!

Daarom wordt Akwasi niet bestraft.

Heeft allemaal met deugen van het OM te maken en vermeend racisme.
pi_195017604
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 07:57 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Omdat Akwasi een hele zielige jongen is, een slaaf uit het zuiden. Die hebben het al zo moeilijk. Die kunnen we niet te hard aanpakken anders gaat ie gekke dingen doen. En het OM dat publiekelijk een bekende neger bestraft, dat kan niet. Racisten zullen het zijn!

Daarom wordt Akwasi niet bestraft.

Heeft allemaal met deugen van het OM te maken en vermeend racisme.
Aha, volgens jou is het OM corrupt.
West-Melanesia
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 11:03:53 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195017641
manmanman :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195017690
Ja mensen we hebben allemaal op de verkeerde partijen gestemd vorige keer. Ik weet heel goed waar ik op ga stemmen volgend jaar
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 11:07:27 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195017704
ik heb uberhaupt noet gestemd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195017842
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:07 schreef sp3c het volgende:
ik heb uberhaupt noet gestemd
Dan moet je je stil houden
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 11:30:35 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195017982
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:17 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dan moet je je stil houden
lol

zie me maar stil te krijgen *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195018045
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

lol

zie me maar stil te krijgen *)
Mod Piet? ;)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zaterdag 12 september 2020 @ 11:39:27 #240
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195018059
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:01 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Aha, volgens jou is het OM corrupt.
Zeker, anders was Akwasi hier niet mee weggekomen. Het heeft in ieder geval zeker met zijn kleurtje en de situatie anno nu te maken.
pi_195018086
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:39 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Zeker, anders was Akwasi hier niet mee weggekomen. Het heeft in ieder geval zeker met zijn kleurtje en de situatie anno nu te maken.
De Nederlandse rechtsstaat is dus een groot complot, het OM is een racistisch instituut dat kleurlingen prefereert boven blanken.
West-Melanesia
pi_195018194
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De Nederlandse rechtsstaat is dus een groot complot, het OM is een racistisch instituut dat kleurlingen prefereert boven blanken.
Kap nou eens met telkens anderen woorden in hun mond te leggen. Ze kunnen prima voor zichzelf praten en hebben jou daar echt niet voor nodig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 12 september 2020 @ 11:53:35 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195018224
quote:
Veertigduizend euro voor nieuwe Piet



Nadat het Eindhovens college van B&W nzijdig de beslissing had genomen dat Zwarte Piet in Eindhoven niet meer welkom was had het college gedreigd om anders de subsidie voor de jaarlijkse intocht van ca. 20.000 euro in te houden. Dus stond het intochtcomit, die al decennialang de intocht tot een succes had gemaakt, voor de onmogelijke taak om daar een mouw aan te passen.

De gemeente beloofde het intochtcomit daarin bij te staan met een social designer, een communicatieadviseur en een make-up artiest. Afgezien dat het resultaat, in de ogen van veel inwoners van onze stad en ook vanuit heel Nederland bedroevend is heeft dit gedram van een zeer kleine minderheid, ons als belastingbetalers weer veertigduizend euro gekost. (40.000,00)

Inmiddel weten wij allemaal dat deze cultuurdrammers ook hier niet tevreden mee zijn. Ondertussen gaat de Gouden Koets door het gedram het museum in. De vraag rijst dan van welke Staatsman in dit land durft nu eens te roepen. Genoeg is Genoeg?

Maar wellicht is het Eindhovens college bereidt om dit van hun eigen salaris terug te betalen. Dat gaan we binnenkort toch eens aan hen vragen.



https://www.lijstpimfortu(...)aar/1235-40-000-euro
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195018276
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 07:57 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Omdat Akwasi een hele zielige jongen is, een slaaf uit het zuiden. Die hebben het al zo moeilijk. Die kunnen we niet te hard aanpakken anders gaat ie gekke dingen doen. En het OM dat publiekelijk een bekende neger bestraft, dat kan niet. Racisten zullen het zijn!

Daarom wordt Akwasi niet bestraft.

Heeft allemaal met deugen van het OM te maken en vermeend racisme.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195018282
quote:
84s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:53 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Walgelijke blauwe/zilvere Pieten in Eindhoven.

Maar ik blijf de LPF ook een amateuristisch zooitje vinden. De tekst is rommelig en de Zwarte Piet niet eens mooi uitgeknipt.

Was Pim er nog maar :'(
  zaterdag 12 september 2020 @ 12:21:07 #246
3542 Gia
User under construction
pi_195018574
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het akkoord is gesloten, zo te zien.
pi_195018777
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Kap nou eens met telkens anderen woorden in hun mond te leggen. Ze kunnen prima voor zichzelf praten en hebben jou daar echt niet voor nodig.
Ze kunnen idd prima voor zichzelf praten en hebben jou daar zeker niet voor nodig. Dan terug naar jou, of voel je je een beetje in het nauw gedreven?

Volgens jou is het OM niet geheel onafhankelijk, gekleurd en laten ze hun persoonlijke mening meewegen. Ik noem dat een misdrijf of corruptie, feitelijk gezien de juiste formulering. Maar aangezien dat volgens jou op de een of andere manier “woorden in de mond leggen is”....hoe noem jij, dit niet geheel onafhankelijk, gekleurd en persoonlijk meewegende besluitvorming van het OM dan?
West-Melanesia
  zaterdag 12 september 2020 @ 12:33:48 #248
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195018790
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:41 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De Nederlandse rechtsstaat is dus een groot complot, het OM is een racistisch instituut dat kleurlingen prefereert boven blanken.
:')

Meer hoef ik niet te zeggen denk ik
pi_195018822
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ze kunnen idd prima voor zichzelf praten en hebben jou daar zeker niet voor nodig. Dan terug naar jou, of voel je je een beetje in het nauw gedreven?

Volgens jou is het OM niet geheel onafhankelijk, gekleurd en laten ze hun persoonlijke mening meewegen. Ik noem dat een misdrijf of corruptie, feitelijk gezien de juiste formulering. Maar aangezien dat volgens jou op de een of andere manier “woorden in de mond leggen is”....hoe noem jij, dit niet geheel onafhankelijk, gekleurd en persoonlijk meewegende besluitvorming van het OM dan?
Corrupt is als ze zich laten betalen of op een andere manier gecompenseerd krijgen om een bepaalde beslissing te nemen. Ik zeg dat ze hun eigen mening/voorkeur laten meewegen in hun beslissing.

Dat zijn dus niet de woorden die jij in mijn mond probeert te leggen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195018872
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:33 schreef Mubassie het volgende:

[..]

:')

Meer hoef ik niet te zeggen denk ik
Laten we van je sarcasme uitgaan. Je vind het corrupt maar je wilt het niet corrupt noemen...
West-Melanesia
pi_195018880
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

. Ik zeg dat ze hun eigen mening/voorkeur laten meewegen in hun beslissing.

Je trapt een open deur in. Natuurlijk doen ze dat. Jij toch ook ?
Mensen die subjectief oordelen en dan anderen verwijten dat zij niet objectief zijn.
Is fatsoensrakkerij.

Rechters hebben onlangs Wilders vrijgesproken van haatzaaien en oproepen tot discriminatie.
Dat is hun eigen mening. Een objectieve mening bestaat niet
pi_195018921
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Corrupt is als ze zich laten betalen of op een andere manier gecompenseerd krijgen om een bepaalde beslissing te nemen. Ik zeg dat ze hun eigen mening/voorkeur laten meewegen in hun beslissing.

Dat zijn dus niet de woorden die jij in mijn mond probeert te leggen.
Corruptie is net als het woordje ghetto breed in definities. Hoeft niet alleen gehanteerd te worden bij geldzaken of voor wat hoort wat. We moeten dus specifieker zijn, aangezien je je niet wilt wagen aan de term corruptie. Het zijn criminelen? Ze doen iets wat niet hoort en niet zou mogen, wat ik ook al eerder zei?
West-Melanesia
pi_195019006
ik vind 't al heel wat dat het OM aangegeven heeft dat 'ie strafbaar bezig is.
die aquarium leeft van zijn racisme. 'een dag niet gediscrimineerd is een dag niet geleefd' is zijn motto.
de man heeft niet een kleine stoornis.
ga er maar vanuit dat 'ie opnieuw de fout in gaat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195019077
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik vind 't al heel wat dat het OM aangegeven heeft dat 'ie strafbaar bezig is.
die aquarium leeft van zijn racisme. 'een dag niet gediscrimineerd is een dag niet geleefd' is zijn motto.
heb je het over Wilders? Of Akwasi.?
In beide gevallen overdrijf je gigantisch. Vanwaar die grote haat en behoefte iemand te demoniseren ?
pi_195019105
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

heb je het over Wilders? Of Akwasi.?
In beide gevallen overdrijf je gigantisch. Vanwaar die grote haat en behoefte iemand te demoniseren ?
Aquarium. Prima als je denkt dat dit overdreven is.
Wellicht dat 'ie naar vrienden en familie best een prima kerel is.
Echter hebben de websites die hij heeft laten maken het karakter van een soort oorlogsverklaring.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195019212
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:59 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Aquarium.
Die persoon bestaat niet.
Je wilt iemand op zijn naam belachelijk maken.
Kinderachtig ... heel zwak

quote:
Prima als je denkt dat dit overdreven is.
Wellicht dat 'ie naar vrienden en familie best een prima kerel is.
Echter hebben de websites die hij heeft laten maken het karakter van een soort oorlogsverklaring.
Ik vind jouw bijdrages van daarnet ook best wel oorlogszuchtig
pi_195019237
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die persoon bestaat niet.
Je wilt iemand op zijn naam belachelijk maken.
Kinderachtig ... heel zwak
[..]

Ik vind jouw bijdrages van daarnet ook best wel oorlogszuchtig
prima, dat mag. oproepen tot geweld mag niet.
al die onzin die dat heerschap uitkotst, nergens voor nodig.
er is niets mis met Sinterklaas en Zwarte piet.
wij vieren Sinterklaas met Zwarte piet. dat is een man of vrouw met zwart schmink op. heel zwak.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195019429
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je trapt een open deur in. Natuurlijk doen ze dat. Jij toch ook ?
Mensen die subjectief oordelen en dan anderen verwijten dat zij niet objectief zijn.
Is fatsoensrakkerij.

Rechters hebben onlangs Wilders vrijgesproken van haatzaaien en oproepen tot discriminatie.
Dat is hun eigen mening. Een objectieve mening bestaat niet
Ik werk niet bij het OM. De verplichting voor hun om iedereen gelijk te behandelen, hun persoonlijke mening niet mee te laten wegen en te handelen naar feiten is een groot goed in de rechtstaat Nederland.

Dat zou het in elk geval moeten zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195019449
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:43 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Corruptie is net als het woordje ghetto breed in definities.
Nee, de definitie van van corruptie is duidelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 12 september 2020 @ 13:41:41 #260
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195019758
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die persoon bestaat niet.
Je wilt iemand op zijn naam belachelijk maken.
Kinderachtig ... heel zwak
[..]

Ze noemen mij wel eens Yves Montand. En nu?
pi_195019994
https://www.lijstpimfortu(...)aar/1235-40-000-euro


quote:
De gemeente beloofde het intochtcomit daarin bij te staan met een social designer, een communicatieadviseur en een make-up artiest. Afgezien dat het resultaat, in de ogen van veel inwoners van onze stad en ook vanuit heel Nederland bedroevend is heeft dit gedram van een zeer kleine minderheid, ons als belastingbetalers weer veertigduizend euro gekost. (40.000,00)
Tja :|W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2020 13:55:41 ]
pi_195020012
twitter


Moet kunnen, beetje samenwerken.
pi_195020035
veertig duizend euro weggegooid geld.
40.000 euro. dat is lekker snel verdiend.
wat gaat de persoon ermee doen die dat geld op z'n rekening krijgt?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195020787
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Moet kunnen, beetje samenwerken.
''Moet de witte man dood? Antwoord heel simpel: ja.''

Maar het zal wel weer woordkunst zijn.
pi_195021122
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

''Moet de witte man dood? Antwoord heel simpel: ja.''
Lekker moordlustige mening.
Zelf verzonnen?
  zaterdag 12 september 2020 @ 15:25:50 #266
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_195021180
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Kijk zelf maar naar die heil hitler foto’s strijders voor zwarte piet. Vreselijk enge mensen. Dat zijn nog de enige pro-pieten. De normale pro-pieten die vinden gekleurde pieten nu prima
Nou nee. Zwart met wat lichte vegen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_195021275
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Lekker moordlustige mening.
Zelf verzonnen?
Die persoon die dit wil bestaat echt.

https://www.geenstijl.nl/(...)alkshowgast-voor-je/
pi_195021286
Je hebt toch ook gewoon een rem?
pi_195021364
quote:
Die persoon die dit wil bestaat echt.

https://www.geenstijl.nl/(...)alkshowgast-voor-je/
Het Zwarte Piet trappen begint aan te slaan, als een tweet van deze mafkees ook nog eens geretweet wordt door New Urban Collective van Esajas.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195021440
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die persoon die dit wil bestaat echt.

https://www.geenstijl.nl/(...)alkshowgast-voor-je/
Wie is die persoon volgens jouw roddel ?
pi_195021524
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie is die persoon volgens jouw roddel ?
Hij is met zijn gezicht in beeld, maar er staat geen naam bij.
pi_195021559
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hij is met zijn gezicht in beeld, maar er staat geen naam bij.
Dus de roddel is dat in een onbekende video een onbekende persoon "ja" zei op een vraag .
Is vaag allemaal, en wat heeft dat te maken met de zp-verering ?
pi_195021602
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus de roddel is dat in een onbekende video een onbekende persoon "ja" zei op een vraag .
Is vaag allemaal, en wat heeft dat te maken met de zp-verering ?
Een vraag?

De vraag was ''moet de witte man dood''.
pi_195021670
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die persoon bestaat niet.
Je wilt iemand op zijn naam belachelijk maken.
Kinderachtig ... heel zwak
[..]

Ik vind jouw bijdrages van daarnet ook best wel oorlogszuchtig
Deze man _O-
pi_195027008
Bizar weer dat de OvJ die besloot om Akwasi niet te vervolgen omdat hij een soort van sorry had geveinsd, direct gelieerd is aan het vriendenclubje van diezelfde Akwasi.
En dan als OM serieus nog durven zeggen dat je op de hoogte was van die link en dat je dat wel vond kunnen.

Ik mag toch hopen dat de beslissing nog maar eens tegen het licht wordt gehouden, maar ook dat de bezem eens goed door dit OM gehaald gaat worden. Wat een bananenmonarchie is Nederland zo aan het worden. We lijken Suriname wel achterna te gaan.
  zaterdag 12 september 2020 @ 21:14:20 #276
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_195027495
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus de roddel is dat in een onbekende video een onbekende persoon "ja" zei op een vraag .
Is vaag allemaal, en wat heeft dat te maken met de zp-verering ?
Bekend of niet, boeiend.
Als iemand vindt dat de "witte man" dood moet dan is dit opeens allemaal vaag volgens jou?
pi_195028735
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:14 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Bekend of niet, boeiend.
Als iemand vindt dat de "witte man" dood moet dan is dit opeens allemaal vaag volgens jou?
Als daar zwarte man had gestaan dan had deze racist wel gereageerd en frl ook maar nu natuurlijk niet
pi_195028745
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:08 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Als daar zwarte man had gestaan dan had deze racist wel gereageerd en fel ook maar nu natuurlijk niet
pi_195029257
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:53 schreef Zwarte_Piet het volgende:
Bizar weer dat de OvJ die besloot om Akwasi niet te vervolgen omdat hij een soort van sorry had geveinsd, direct gelieerd is aan het vriendenclubje van diezelfde Akwasi.
En dan als OM serieus nog durven zeggen dat je op de hoogte was van die link en dat je dat wel vond kunnen.

Ik mag toch hopen dat de beslissing nog maar eens tegen het licht wordt gehouden, maar ook dat de bezem eens goed door dit OM gehaald gaat worden. Wat een bananenmonarchie is Nederland zo aan het worden. We lijken Suriname wel achterna te gaan.
De OvJ zat met een voorman van KOZP in een of ander bestuur. Verstappen en Vettel gamen samen na de race, Van Bommel van PSV en Sneijder van Ajax speelden samen in het Nederlands elftal en Wilders drinkt samen met Rutte champagne na het debat.

Kortom, niks meer dan shownieuws en sensatie
West-Melanesia
pi_195029458
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:37 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De OvJ zat met een voorman van KOZP in een of ander bestuur. Verstappen en Vettel gamen samen na de race, Van Bommel van PSV en Sneijder van Ajax speelden samen in het Nederlands elftal en Wilders drinkt samen met Rutte champagne na het debat.

Kortom, niks meer dan shownieuws en sensatie
Als je wil trollen moet je het iets minder opvallend doen. Nu trapt niemand er in.
pi_195029601
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:48 schreef Zwarte_Piet het volgende:

[..]

Als je wil trollen moet je het iets minder opvallend doen. Nu trapt niemand er in.
Deze man _O_ _O_
pi_195029631
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:37 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De OvJ zat met een voorman van KOZP in een of ander bestuur. Verstappen en Vettel gamen samen na de race, Van Bommel van PSV en Sneijder van Ajax speelden samen in het Nederlands elftal en Wilders drinkt samen met Rutte champagne na het debat.

Kortom, niks meer dan shownieuws en sensatie
Ken je het volgende gezegde;
het is de slager die zijn eigen vlees keurt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195029650
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:37 schreef Oceanier het volgende:

De OvJ zat met een voorman van KOZP in een of ander bestuur. Verstappen en Vettel gamen samen na de race, Van Bommel van PSV en Sneijder van Ajax speelden samen in het Nederlands elftal en Wilders drinkt samen met Rutte champagne na het debat.
En een club Molukkers zat samen met een stel anderen in een trein danwel schoolgebouw...
pi_195029700
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:48 schreef Zwarte_Piet het volgende:

[..]

Als je wil trollen moet je het iets minder opvallend doen. Nu trapt niemand er in.
Is geen trollen. Gwoon een aantal feitjes
West-Melanesia
pi_195029762
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:57 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Ken je het volgende gezegde;
het is de slager die zijn eigen vlees keurt
Ja en ken je deze;
De pro pieten zien door de verdwijnende bomen het bos niet meer
West-Melanesia
pi_195029788
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

En een club Molukkers zat samen met een stel anderen in een trein danwel schoolgebouw...
Vriend ik noem je slotjesjager. Je zorgt er altijd voor dat topics op slot gaan :)
West-Melanesia
pi_195029872
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Topics waar jij je in vertoont verdienen dat gewoon.
Oke dus topics die ik stom vind hoef ik me alleen nog maar voortaan in te vertonen :)
West-Melanesia
pi_195030070
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:02 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Ja en ken je deze;
De pro pieten zien door de verdwijnende bomen het bos niet meer
Nee dat gezegde ken ik niet. het bestaat volgens mij niet.
Er is niets mis met Sinterklaas ( <O) ) en zwarte piet ( 8} )

Zwarte piet. Op Facebook beter bekend als #000000-Piet en RGB(0,0,0)-Piet.
onze gemeente heeft geen 40k liggen voor een of andere Illustrator. Heel zwak.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195030113
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:16 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Nee dat gezegde ken ik niet. het bestaat volgens mij niet.
Er is niets mis met Sinterklaas ( <O) ) en zwarte piet ( 8} )

Zwarte piet. Op Facebook beter bekend als #000000-Piet en RGB(0,0,0)-Piet.
onze gemeente heeft geen 40k liggen voor een of andere Illustrator. Heel zwak.
Hehe bye bye zwarte piet.
West-Melanesia
pi_195030181
Stel je geeft Kick Out Zwarte Piet zijn zin.

Zal het dan ophouden?

Straatnamen veranderen. Standbeelden weghalen. Positieve discriminatie. 'White privelige training voor ambtenaren' *proest* En dus nu ook zwarte piet afschaffen.

Wat is de volgende stap? Moeten blanke vrouwen zich straks verplicht uit elkaar laten trekken door asieltuig?
pi_195030219
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:22 schreef SuperKaas het volgende:
Stel je geeft Kick Out Zwarte Piet zijn zin.

Zal het dan ophouden?

Straatnamen veranderen. Standbeelden weghalen. Positieve discriminatie. 'White privelige training voor ambtenaren' *proest* En dus nu ook zwarte piet afschaffen.

Wat is de volgende stap? Moeten blanke vrouwen zich straks verplicht uit elkaar laten trekken door asieltuig?
Weer eentje van heuvel naar mount everest. Het ene uiterste naar het andere uiterste. Van de maan naar de zon LOL altijd lache met boze propietjes
West-Melanesia
pi_195030271
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:24 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Weer eentje van heuvel naar mount everest. Het ene uiterste naar het andere uiterste. Van de maan naar de zon LOL altijd lache met boze propietjes
Kreeg jij een stijfje toen je hoorde dat je landgenoten kapotgeschoten waren in die Utrechtse tram? *O*
pi_195030308
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:27 schreef SuperKaas het volgende:

[..]

Kreeg jij een stijfje toen je hoorde dat je landgenoten kapotgeschoten waren in die Utrechtse tram? *O*
Door die Turk, nee jij wel?
West-Melanesia
pi_195030383
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:22 schreef SuperKaas het volgende:
Stel je geeft Kick Out Zwarte Piet zijn zin.

Zal het dan ophouden?

Straatnamen veranderen. Standbeelden weghalen. Positieve discriminatie. 'White privelige training voor ambtenaren' *proest* En dus nu ook zwarte piet afschaffen.

Wat is de volgende stap? Moeten blanke vrouwen zich straks verplicht uit elkaar laten trekken door asieltuig?
Windmolens. te weinig diversiteit onder molenaars.
bovendien is een windmolen wel erg ouderwets. de woningnood is te groot om traditionele oer-Hollandse windmolens te behouden. vanaf hier kun je de drogredenen van anti-pieten overnemen, over dat een traditie kan veranderen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195030464
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:19 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Hehe bye bye zwarte piet.
hohohoho, eerst verwelkomen we Sinterklaas en zwart piet. dat is op een weekend in November.
pas op 6 december is het bye bye zwarte piet.
wel de juiste volgorde hanteren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195030507
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:35 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

hohohoho, eerst verwelkomen we Sinterklaas en zwart piet. dat is op een weekend in November.
pas op 6 december is het bye bye zwarte piet.
wel de juiste volgorde hanteren.
Aiiaiiaii ziehier het resultaat van krampachtig vasthouden dat helaas heeft geleid tot hallucinaties.
West-Melanesia
pi_195030556
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 23:38 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Aiiaiiaii ziehier het resultaat van krampachtig vasthouden dat helaas heeft geleid tot hallucinaties.
er is niets mis met Sinterklaas en Zwarte piet.
je hebt dus Sinterklaas en zijn pieterbaas. Met andere woorden; piet heeft dus wel degelijk een leidinggevende functie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195030685
never ever heb ik getwijfeld aan Zwarte piet. altijd vrolijk, deelt snoep uit, acrobatisch. je zag Zwarte piet vroeger bij de intocht wel degelijk over het dak stunten.

maargoed, vandaag de dag is het aan zure figuren om te bepalen wie of wat Zwarte piet is.

ik probeer middels de Sinter-class uit te leggen hoe de vork in de steel zit.
1
2
3
<?php
class Piet extends Sinter
?>

en zo is het. Piet is een verlengstuk van de Sinter-class. Wat is Sinterclass nou zonder Piet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195050724
I will do what i must !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')