abonnement Unibet Coolblue
pi_194334776
quote:
Jort Kelder vindt dat vrouwen iets minder vaak in de slachtofferrol moeten kruipen en iets vaker moeten gaan werken, in plaats van een paar ochtendjes per week. Dat zegt hij in gesprek met de Playboy. Vrouwen moeten de hand in eigen boezem steken, vindt Jort. “Nergens in de moderne wereld werken vrouwen zoveel parttime. Kennelijk kunnen ze zich dat permitteren. Of ze vinden het wel handig als hij zich over de kop werkt om het huis, de auto en de vakanties bij elkaar te zweten.“
In het chique Amsterdam-Zuid ‘wemelt het ervan’, zegt Jort. “Hij uren draaien op de Zuidas, zij naar pilates in het park en een chardonnaytje toe op het terras. En geef ze eens ongelijk.”

Totdat het huwelijk kapotgaat. “Dan kun je wel je hand op gaan houden bij je vent voor alimentatie, maar dat is toch een sneue afhankelijkheid waar we vanaf willen?”

En maar klagen dat ze minder betaald krijgen, aldus Jort. “Feministen geven van die afhankelijkheid vaak mannen en rolpatronen de schuld. Kan zijn. Maar vaststaat dat mannen hardere studies doen, meer uren werken en dus ook meer verdienen, waardoor de zo gewenste gelijkheid ver weg is.”

Je kunt in Nederland makkelijk carrière maken als vrouw, zegt hij. “Velen wentelen zich in slachtofferschap, maar waar dat voor de oma’s en moeders niet gold, zijn de Samantha’s en Fleurine’s van nu uitstekend in staat hun dromen te verwezenlijken.”

“Ze moeten alleen wel willen en ja, sorry, ook harder werken dan een paar dagen in de week.”
Bron
pi_194334806
eens.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194334810
Wat is een harde studie? Geologie?

Verder: deels eens. Om me heen vinden de meesten die semi-traditionele verdeling wel prima. Vrouw parttime + kinderen + poetsen, man werken en soms een beetje ‘meehelpen’
pi_194334814
eens
pi_194334822
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:22 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Bron
En wat vindt jij daarvan, TS?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:28:00 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194334823
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie. :')
We have always been at war with Eastasia.
pi_194334824
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat is een harde studie? Geologie?

Verder: deels eens. Om me heen vinden de meesten die semi-traditionele verdeling wel prima. Vrouw parttime + kinderen + poetsen, man werken en soms een beetje ‘meehelpen’
Het is wel lekker generaliserend geschreven natuurlijk, maar ja het is een stuk in de Playboy. ;)
pi_194334826
Ik vond naakte wijven toch een betere vorm van vrouwonvriendelijkheid. De Playboy is er kennelijk niet op vooruit gegaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194334859

Lebbis heeft hier een heel mooi stukje over gehad in het verleden.
pi_194334877
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat is een harde studie? Geologie?

Verder: deels eens. Om me heen vinden de meesten die semi-traditionele verdeling wel prima. Vrouw parttime + kinderen + poetsen, man werken en soms een beetje ‘meehelpen’
Een serieuze studie en geen communicatie, genderstudies of vrijetijdsmanagement.

Studies waar je na je afstuderen wel een fatsoenlijke baan mee krijgt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194334896
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie. :')
Maar 24 uur per week werken voor de vrouw wel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:36:18 #12
11170 jerney
catlady 4life
pi_194334907
Jort moet zich met z’n eigen zaken bemoeien. :P
Als je een beetje normaal met je geld doet, kan het best. Ook alleen (in België toch :P).
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 juli 2020 @ 08:37:31 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_194334918
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie. :')
Precies, beetje kortzichtig van meneer Kelder.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_194334932
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat is een harde studie? Geologie?

Verder: deels eens. Om me heen vinden de meesten die semi-traditionele verdeling wel prima. Vrouw parttime + kinderen + poetsen, man werken en soms een beetje ‘meehelpen’
Hier thuis doen we hetzelfde, alleen zijn er nog geen kinderen. Ik vind het ook prima eerlijk gezegd, we redden het prima met het geld dat we hebben en ik heb liever meer vrije tijd dan dat ik geld aan het verdienen ben voor m'n werkgever.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:38:58 #15
11170 jerney
catlady 4life
pi_194334935
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie. :')
:D
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:40:08 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194334946
Die walgelijke dandy met z'n grote bek altijd :')
pi_194334953
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Precies, beetje kortzichtig van meneer Kelder.
Dat is meneer Kelder zijn wereldbeeld nu eenmaal.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:40:58 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194334955
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar 24 uur per week werken voor de vrouw wel.
Mwah, is vaak een overeenkomst tussen man en vrouw. Een gezin kan je (imho) simpelweg niet op een gezonde manier draaien met 2x fulltime banen. Kan je niet maken naar je kinderen toe vind ik. Als je dan een kerel hebt die niet bereid is wat minder te werken, en een vrouw die het wel convenient vindt om een paar dagen of zelfs niet te werken, dan ben je al uit balans qua afhankelijkheid van beide kanten. Kortom, je .oet het samen doen. En die chardonnay dames als uitgangspunt gebruiken is natuurlijk vrij bekrompen.
pi_194334964
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Mwah, is vaak een overeenkomst tussen man en vrouw. Een gezin kan je (imho) simpelweg niet op een gezonde manier draaien met 2x fulltime banen. Kan je niet maken naar je kinderen toe vind ik. Als je dan een kerel hebt die niet bereid is wat minder te werken, en een vrouw die het wel convenient vindt om een paar dagen of zelfs niet te werken, dan ben je al uit balans qua afhankelijkheid van beide kanten. Kortom, je .oet het samen doen. En die chardonnay dames als uitgangspunt gebruiken is natuurlijk vrij bekrompen.
Maar waarom gaat de vrouw dan 24 uur werken en niet de man? ;)
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:44:22 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194334992
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:41 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Maar waarom gaat de vrouw dan 24 uur werken en niet de man? ;)
Waarom "moet" dit veranderen van bepaalde groeperingen terwijl het anno 2020 een duidelijke éigen keuze is?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194335019
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom "moet" dit veranderen van bepaalde groeperingen terwijl het anno 2020 een duidelijke éigen keuze is?
van mij moet niks maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij de vrouw een zelfde soort opleiding heeft genoten en toch werkt de man meer.
pi_194335035
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Mwah, is vaak een overeenkomst tussen man en vrouw. Een gezin kan je (imho) simpelweg niet op een gezonde manier draaien met 2x fulltime banen. Kan je niet maken naar je kinderen toe vind ik. Als je dan een kerel hebt die niet bereid is wat minder te werken, en een vrouw die het wel convenient vindt om een paar dagen of zelfs niet te werken, dan ben je al uit balans qua afhankelijkheid van beide kanten. Kortom, je .oet het samen doen. En die chardonnay dames als uitgangspunt gebruiken is natuurlijk vrij bekrompen.
Prima dat je dat als gezin overeenkomt maar als er vervolgens geklaagd wordt dat vrouwen minder verdienen en minder vaak op topposities komen moet je bij mij niet mee aankomen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:48:02 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194335040
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:46 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

van mij moet niks maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij de vrouw een zelfde soort opleiding heeft genoten en toch werkt de man meer.
Prima toch. Dat moeten mensen lekker zelf weten.
Mocht een vrouw met een degelijke opleiding alleen komen te staan dan heeft ze dus prima papieren om aan de slag te kunnen.

Maar met die pretstudies of VBO administratie kom je inderdaad niet in aanmerking voor hogere functies als receptioniste. Allemaal vrij logisch en daar hebben we helemaal geen vrouwen-quota voor nodig. Ik ben écht blij dat de TU/e is terug gefloten met hun idioterie.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:50:03 #24
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194335067
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:41 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Maar waarom gaat de vrouw dan 24 uur werken en niet de man? ;)
Omdat die man denkt dat carrière maken alleen mogelijk is met 40+ uur per week en work first dan family? Heb ik in mijn omgeving nog gezien. Man vond dat vrouw ook moest werken. Maar zelf hadtie werk op 1 en dan zijn gezin. Ja, zo werkt het niet.
pi_194335070
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Prima toch. Dat moeten mensen lekker zelf weten.
Mocht een vrouw met een degelijke opleiding alleen komen te staan dan heeft ze dus prima papieren om aan de slag te kunnen.

Maar met die pretstudies of VBO administratie kom je inderdaad niet in aanmerking voor hogere functies als receptioniste. Allemaal vrij logisch en daar hebben we helemaal geen vrouwen-quota voor nodig. Ik ben écht blij dat de TU/e is terug gefloten met hun idioterie.
quota ben ik ook niet voor. Gewoon beste man of vrouw op een bepaalde positie. sekse is odnergeschikt.
pi_194335082
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Omdat die man denkt dat carrière maken alleen mogelijk is met 40+ uur per week en work first dan family? Heb ik in mijn omgeving nog gezien. Man vond dat vrouw ook moest werken. Maar zelf hadtie werk op 1 en dan zijn gezin. Ja, zo werkt het niet.
Ja dat probeerde ik ook een beetje vragend te stellen ;) het traditionele denken is natuurlijk dat de man alleen 40 uur kan werken.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 08:52:24 #27
5428 crew  miss_sly
pi_194335093
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:41 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Maar waarom gaat de vrouw dan 24 uur werken en niet de man? ;)
Dat zegt hij toch: een man die niet bereid is minder te gaan werken, een vrouw die het wel prima vindt. Het is toch in de meeste gevallen iets wat je samen zo regelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:52:53 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194335101
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:51 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Ja dat probeerde ik ook een beetje vragend te stellen ;) het traditionele denken is natuurlijk dat de man alleen 40 uur kan werken.
Dat is al aan het veranderen imo, steeds meer mannen werken minder. Maar dat gaat allemaal niet in 3 jaar om. Dat kost gewoon veel tijd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194335144
Jort heeft gewoon gelijk.
No amount of money ever bought a second of time.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 31 juli 2020 @ 08:57:51 #30
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194335150
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie. :')
Dit inderdaad. Dan bekijk je de wereld wel heel erg vanuit een zeer beperkte bubbel. Overigens gaat hij volgens mij uit van kinderloze relaties en dan zal ook mama niet alle tijd van de wereld hebben voor ‘pilatesles’. Zeker niet in een gemiddeld NL gezin. Ik kan me voorstellen dat er dan niet twee keer fulltime gewerkt wordt, of dat daar in ieder geval niet per se naar gestreefd wordt. Dat de vrouw dan parttime werkt, kan aan verschillende zaken liggen (zoals wel degelijk traditionele rolpatronen of allerhande zaken). Vrouwen werken sowieso steeds meer uren (gemiddeld 28 uur vs 39 bij man), al dan niet nog steeds parttime. Ik snap zijn punt wel, maar hij slaat in zijn frustratie enorm de plank mis.

Btw: werken op de Zuid-As als je je nìet een slag in de rondte wil werken, :').
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:58:14 #31
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194335157
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Mwah, is vaak een overeenkomst tussen man en vrouw. Een gezin kan je (imho) simpelweg niet op een gezonde manier draaien met 2x fulltime banen. Kan je niet maken naar je kinderen toe vind ik. Als je dan een kerel hebt die niet bereid is wat minder te werken, en een vrouw die het wel convenient vindt om een paar dagen of zelfs niet te werken, dan ben je al uit balans qua afhankelijkheid van beide kanten. Kortom, je .oet het samen doen. En die chardonnay dames als uitgangspunt gebruiken is natuurlijk vrij bekrompen.
Eens.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:00:42 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194335188
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een serieuze studie en geen communicatie, genderstudies of vrijetijdsmanagement.

Studies waar je na je afstuderen wel een fatsoenlijke baan mee krijgt.
Rechten en bedrijfseconomie zijn harde studies omdat je er later lekker het menetsjment mee in kunt en biologie en klassieke talen zijn geen harde studies?
We have always been at war with Eastasia.
pi_194335197
Kijkend naar mijn werkplek werkt zo ongeveer 80% van de mannen 5 dagen in de week. En die 20% is voor het overgrote deel mannen op een wat gevorderde leeftijd die een generatieregeling hebben.

Van de vrouwen is het hard halen als 20% 5 dagen in de week werkt. Maar goed, daarnaast werken de meeste van die overige 80% thuis ivm kinderen en het huishouden.

M.i. is het verder aan de vrouw zelf wanneer deze zich wil toeleggen op een carrière ipv gezin. Maar aub niet zeuren als je voor een gezin kiest, zelf voornamelijk voor de kinderen gaat zorgen en daarmee je carrièrekansen verspeelt (op wat uitzonderingen na die beide kunnen combineren). En ga je voor een carrière en gezin dan zal je een partner moeten hebben die je daar in steunt. Misschien dat daar nog wat te winnen valt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:01:54 #34
117098 Hathor
Effe niet
pi_194335200
fleURINE
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194335202
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie. :')
Klopt, mijn vriendin werkt ook niet en houdt helemaal niet van wijn.
pi_194335225
Hij heeft op dit punt gewoon gelijk.

Vrouwen werken weinig en klagen veel.

En kennis bijhouden dmv certificeren en dergelijke dat doen ze niet met als excuus de kids.

Een man krijgt de zak als deze zijn certificaten niet in orde heeft (terecht overigens).
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194335233
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Rechten en bedrijfseconomie zijn harde studies omdat je er later lekker het menetsjment mee in kunt en biologie en klassieke talen zijn geen harde studies?
Ik zou rechten geen harde studie noemen. 1 van de eenvoudigere wo studies. Biologie ook niet.

Ik heb overigens nog nooit ergens gewerkt waar iemand met rechten in het management terecht is gekomen.

Maar als je klassieke talen studeert moet je natuurlijkniet klagen als je minder verdient dan iemand die bedrijfseconomie heeft gedaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:08:30 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194335251
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Rechten en bedrijfseconomie zijn harde studies omdat je er later lekker het menetsjment mee in kunt en biologie en klassieke talen zijn geen harde studies?
Jouw definitie van een harde studie was dat je er na je afstuderen een fatsoenlijke baan mee kon krijgen. Ik ben het er niet mee oneens dat je van tevoren best mag kijken naar de carriereperspectieven, maar klassieke talen is bv niet bepaald een pretstudie en het niveau zal daar bepaald niet lager liggen dan bij massastudies als rechten en bedrijfseconomie.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:09:24 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194335261
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:01 schreef Montagui het volgende:
Kijkend naar mijn werkplek werkt zo ongeveer 80% van de mannen 5 dagen in de week. En die 20% is voor het overgrote deel mannen op een wat gevorderde leeftijd die een generatieregeling hebben.

Van de vrouwen is het hard halen als 20% 5 dagen in de week werkt. Maar goed, daarnaast werken de meeste van die overige 80% thuis ivm kinderen en het huishouden.

M.i. is het verder aan de vrouw zelf wanneer deze zich wil toeleggen op een carrière ipv gezin. Maar aub niet zeuren als je voor een gezin kiest, zelf voornamelijk voor de kinderen gaat zorgen en daarmee je carrièrekansen verspeelt (op wat uitzonderingen na die beide kunnen combineren). En ga je voor een carrière en gezin dan zal je een partner moeten hebben die je daar in steunt. Misschien dat daar nog wat te winnen valt.
Wij hebben 5 HR miepen in dienst die allemaal 1/5de FTE werken, echt handig die keren wanneer je eens iets moet hebben van die afdeling, elke dag iemand anders voor je neus die dan uiteraard niet weet waar het over gaat :')
pi_194335269
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Rechten en bedrijfseconomie zijn harde studies omdat je er later lekker het menetsjment mee in kunt en biologie en klassieke talen zijn geen harde studies?
Rechten ja daar kun je wat mee als tweede studie.
Net als biologie plak daar scheikunde aan vast en je kunt er zeker een baan mee vinden.
Klassieke talen --> pretstudie zonder baangarantie. ---> tenzij je internationaal belastingsrecht erbij doet oid dan heeft het wel toegevoegde waarde.

// mijn mening ;)
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194335281
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat is een harde studie? Geologie?

Verder: deels eens. Om me heen vinden de meesten die semi-traditionele verdeling wel prima. Vrouw parttime + kinderen + poetsen, man werken en soms een beetje ‘meehelpen’
Nou ja, dat is wat anders dan Kelder stelt natuurlijk. Hoe je het ook wendt of keert, voor kinderen moet ook gezorgd worden en dat kost gewoon tijd. Ik zie om me heen wel veel collega's die toch ook een dagje minder gaan werken om toch ook een dagje extra aan de opvoeding te kunnen bijdragen. Toch zie ik de situatie dat bij het krijgen van het kind het de vrouw is die teruggaat naar 3 dagen of minder per week en de man die gewoon full-time doorwerkt. Ook in situaties waarbij de vrouw gewoon de beter verdienende baan heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:12:25 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194335300
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:10 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Rechten ja daar kun je wat mee als tweede studie.
Net als biologie plak daar scheikunde aan vast en je kunt er zeker een baan mee vinden.
Klassieke talen --> pretstudi zonder baangarantie. ---> tenzij je internationaal belastingsrecht erbij doet oid dan heeft het wel toegevoegde waarde.

// mijn mening ;)
Ik gok zomaar dat een studie klassieke talen zwaarder is dan rechten of economie. (niet dat die laatste twee op zich geen prima studies zouden zijn)
We have always been at war with Eastasia.
pi_194335306
De klacht moet zijn: vrouwen.

De enige reden dat mannen er mee om gaan is omdat ze een fluffy holletje hebben.
U MAD?
pi_194335325
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat een studie klassieke talen zwaarder is dan rechten of economie. (niet dat die laatste twee op zich geen prima studies zouden zijn)
De decaan op mijn middelbare school zei altijd dat als je echt niets kon, je altijd nog rechten kon gaan studeren. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194335351
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat een studie klassieke talen zwaarder is dan rechten of economie. (niet dat die laatste twee op zich geen prima studies zouden zijn)
Dat weet ik nog zo net niet.

Maar vertel eens eerlijk als je wat wil gaan verdienen na het afstuderen dan komt klassieke talen gewoon niet voor in de studiekeuzelijst.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:17:36 #46
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194335353
Als mijn eigen sma meer dan ik zou verdienen, dan zou ik best 8 uurtjes in de week minder willen werken :@
pi_194335370
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, dat is wat anders dan Kelder stelt natuurlijk. Hoe je het ook wendt of keert, voor kinderen moet ook gezorgd worden en dat kost gewoon tijd. Ik zie om me heen wel veel collega's die toch ook een dagje minder gaan werken om toch ook een dagje extra aan de opvoeding te kunnen bijdragen. Toch zie ik de situatie dat bij het krijgen van het kind het de vrouw is die teruggaat naar 3 dagen of minder per week en de man die gewoon full-time doorwerkt. Ook in situaties waarbij de vrouw gewoon de beter verdienende baan heeft.
Dit herken ik ook bij m’n collega. Zij met drie dagen verdient evenveel als dr man fultime. Waarom kies je dan voor die verdeling, dan zou ieder 4 dagen echt veel beter zijn.

Vrouwen zonder kinderen die parttime werken en man wel fulltime vind ik wel lui in het algemeen. Al hebben die natuurlijk niet die werkster die wij wel hebben (2 uur per week), dat is hun argument om het goed te praten.
pi_194335394
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit herken ik ook bij m’n collega. Zij met drie dagen verdient evenveel als dr man fultime. Waarom kies je dan voor die verdeling, dan zou ieder 4 dagen echt veel beter zijn.

Vrouwen zonder kinderen die parttime werken en man wel fulltime vind ik wel lui in het algemeen. Al hebben die natuurlijk niet die werkster die wij wel hebben (2 uur per week), dat is hun argument om het goed te praten.
Nou ja, als je je geen werkster kan veroorloven, dan woon je ook niet in een huis waarvan het schoonmaken 2 werkdagen in beslag neemt, lijkt me.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194335411
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, als je je geen werkster kan veroorloven, dan woon je ook niet in een huis waarvan het schoonmaken 2 werkdagen in beslag neemt, lijkt me.
Ik denk wel dat er vaker een schoon vaatdoekje zal liggen dan bij ons
Hoogopgeleiden zijn smeerlap met vaatdoek
pi_194335422
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er vaker een schoon vaatdoekje zal liggen dan bij ons
Hoogopgeleiden zijn smeerlap met vaatdoek
Geen last van, hier maakt zo'n robotding de vloer schoon. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194335530
Maar eh in mijn tijd had je sleutelkinderen.

Geef je kroos gewoon een sleutel en laat ze wat eerder zelfstandig worden goed voor ze!

En je kunt dan fulltime werken en weer trots zijn op jezelf omdat je bijdraagt aan de maatschappij en je gezin,

--> weg rent uit dit topic :P
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194335557
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat is een harde studie? Geologie?

Verder: deels eens. Om me heen vinden de meesten die semi-traditionele verdeling wel prima. Vrouw parttime + kinderen + poetsen, man werken en soms een beetje ‘meehelpen’
Idd de meesten zuchten en steunen wanneer ze eens een weekje 40 uur moeten werken.
Terwijl het voor de mannen standaard is.

Overigens geef ik ze groot gelijk. Zit zelf ook te denken om maar 32 uur te gaan werken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:44:13 #53
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194335583
Eens _O_

Vrouwen die hun hand ophouden bij een man, schaam je
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194335602
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een serieuze studie en geen communicatie, genderstudies of vrijetijdsmanagement.

Studies waar je na je afstuderen wel een fatsoenlijke baan mee krijgt.
Je bedoelt geneeskunde of de pabo?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194335610
Er is ook geen onderwerp waar Jort niet iets van vindt, hè. Peter R 2.0.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194335611
Ons jortje wilt weer aandacht na zijn vorige interview waar hij de plank missloeg over corona.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194335618
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:46 schreef nostra het volgende:
Er is ook geen onderwerp waar Jort niet iets van vindt, hè. Peter R 2.0.
Hij lijkt wel een fokker met geld
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194335626
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hij lijkt wel een fokker met geld
Daar is op zich niets mis mee.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194335649
Deels eens..

Het ligt ook wel aan de indeling van onze maatschappij. We zijn vrij individualistisch, kinderopvang is duur waardoor het lastig is om werk en gezin te combineren.

Vrijwel al mijn vrouwelijke familieleden van de buitenlandse tak van m'n familie hebben stevige carrière s opgebouwd door fulltime te werken. Dit doen ze door de zorg voor kinderen deels over te laten aan familie en aan (huis) personeel.

Geef mij een nanny en een kok en ik ga morgen beginnen met fulltime werken
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:50:51 #60
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194335654
Eens met Jort.

Als je doordeweeks een keer vrij bent en je gaat de stad in zie je hoofdzakelijk vrouwen. Ook qua sport smorgens op een werkdag, wat zie je? Vrouwen.

Geeft gewoon aan dat vrouwen veel vaker niet werken dan mannen. Ik geef ze totaal geen ongelijk. Maar vervolgens niet gaan huilen als zij die topfunctie niet krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194335670
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:50 schreef Brybry het volgende:
Deels eens..

Het ligt ook wel aan de indeling van onze maatschappij. We zijn vrij individualistisch, kinderopvang is duur waardoor het lastig is om werk en gezin te combineren.

Vrijwel al mijn vrouwelijke familieleden van de buitenlandse tak van m'n familie hebben stevige carrière s opgebouwd door fulltime te werken. Dit doen ze door de zorg voor kinderen deels over te laten aan familie en aan (huis) personeel.

Geef mij een nanny en een kok en ik ga morgen beginnen met fulltime werken
Je buitenlandse familie hoort bij de 1% in hun land?
Je andere familie die dan voor de kinderen zorgt werkt ook fulltime?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194335675
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

Ik denk wel dat er vaker een schoon vaatdoekje zal liggen dan bij ons
Hoogopgeleiden zijn smeerlap met vaatdoek
Ons werd gevraagd om bij microbiologie allemaal onze vaatdoek uit de keuken mee te nemen om de bacteriën die er in zaten te kweken. De prof werd bijzonder enthousiast van sommige vaatdoeken! Deze hadden waarschijnlijk al wekenlang etensresten opgenomen en werden steeds weer vochtig gemaakt.

Verder kan ik niet mee gaan in dit stuk van Jort. In ons huishouden ben ik diegene die het meest werkt en het meest verdient. Maar gemiddeld zal dat wel anders zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194335722
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je buitenlandse familie hoort bij de 1% in hun land?
Je andere familie die dan voor de kinderen zorgt werkt ook fulltime?
Haha nee hoor. Grootouders/oudtantes die met pensioen zijn bijvoorbeeld maar grotendeels een vaste nanny.
pi_194335745
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:00 schreef Brybry het volgende:

[..]

Haha nee hoor. Grootouders/oudtantes die met pensioen zijn bijvoorbeeld maar grotendeels een vaste nanny.
Die wonen dan in 1 groot huis?

Bij mij thuis is er absoluut geen ruimte voir 1 of 2 extra volwassenen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:02:26 #65
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194335756
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:50 schreef Brybry het volgende:
Deels eens..

Het ligt ook wel aan de indeling van onze maatschappij. We zijn vrij individualistisch, kinderopvang is duur waardoor het lastig is om werk en gezin te combineren.

Vrijwel al mijn vrouwelijke familieleden van de buitenlandse tak van m'n familie hebben stevige carrière s opgebouwd door fulltime te werken. Dit doen ze door de zorg voor kinderen deels over te laten aan familie en aan (huis) personeel.

Geef mij een nanny en een kok en ik ga morgen beginnen met fulltime werken
Dat is toch geen doen? Je kinderen afschuiven op familie (die dan niet werkt?) of een nanny. Begin dan niet aan kinderen denk ik dan.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:03:54 #66
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194335767
Vind het nogal afhangen van de situatie.

Als je er bv samen voor gekozen hebt dat de vrouw minder gaat werken voor de kinderen vind ik alimentatie helemaal niet onredelijk.

Mag van mij best een grens aan zitten, voornamelijk gericht op de overheid hoeft niet op te draaien voor de keuze van twee mensen.
En een beperking in de duur (wat ook het geval is, het is ‘maar’ 5 jaar inmiddels).

Wat mensen zoals jort maar niet meenemen in hun verhaaltje is dat de mannen in kwestie het prima vinden dat de vrouw minder gaat werken.
Dat de meeste ervan het fijner vinden dat er iemand thuis is voor de kinderen. Zodat zij ongestoord carrière kunnen maken, zodat er geen hoge kosten voor kinderopvang zijn en ga zo maar door.

Die mannen zijn daar zelf ook bij.
Die hoeven daar niet voor te kiezen, dat doen ze ook echt zelf.
Samen wordt er gekozen voor die vorm. En dat heeft voor beiden voor en nadelen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_194335774
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Maar eh in mijn tijd had je sleutelkinderen.

Geef je kroos gewoon een sleutel en laat ze wat eerder zelfstandig worden goed voor ze!

En je kunt dan fulltime werken en weer trots zijn op jezelf omdat je bijdraagt aan de maatschappij en je gezin,

--> weg rent uit dit topic :P
Hier ben ik het eigenlijknwel eens.

Ik heb zelf twee kinderen, en mijn vrouw en ik werken allebei 36 uur (full time in onze branches). Dat is schipperen voor ons, maar ook voor onze kinderen. Die moeten naar de BSO wat ze niet willen.

En juist dat is o.a. onderdeel van de opvoeding. Dat hun moeder ook gewoon carriere kan en mag maken en dat ze soms dingen moeten doen die ze niet leuk vinden.

Zowel ik als mijn vrouw hebben allebei een dag dat we thuis zijn (en dan zijn we er ook echt voor ze, al is die behoefte ook steeds minder) en één dag zijn ze bij hun grootouders.

Ze zijn hierdoor best flexibel geworden en zien dat een vrouw net zo goed carrière kan maken als een man... hoop ik :-)
pi_194335855
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die wonen dan in 1 groot huis?

Bij mij thuis is er absoluut geen ruimte voir 1 of 2 extra volwassenen.
En dat. Onze huizen zijn niet ingericht op zorgen voor elkaar, daar wel. Daar wonen families samen op een "compound" of zijn de huizen dusdanig ruim dat er ruimte is voor meerdere familieleden.
pi_194335872
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is toch geen doen? Je kinderen afschuiven op familie (die dan niet werkt?) of een nanny. Begin dan niet aan kinderen denk ik dan.
En toch werkt het in veel delen van de wereld zo. Ik vind m'n kinderen zien opgroeien belangrijker dan carrière maken en die luxe heb ik omdat we in Nederland wonen
pi_194335903
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je buitenlandse familie hoort bij de 1% in hun land?
Je andere familie die dan voor de kinderen zorgt werkt ook fulltime?
Ja de vader van Maxima was minister en vermogend.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:15:09 #71
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194335911
Vrouwen die als hulpbehoevend huisvrouwtje de hele dag thuis zitten en zichzelf feminist noemen :')
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:16:16 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194335931
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Maar eh in mijn tijd had je sleutelkinderen.

Geef je kroos gewoon een sleutel en laat ze wat eerder zelfstandig worden goed voor ze!

En je kunt dan fulltime werken en weer trots zijn op jezelf omdat je bijdraagt aan de maatschappij en je gezin,

--> weg rent uit dit topic :P
's middags een paar uurtjes alleen thuis zonder aan je kop zeikende ouders, ik vond dat vroeger heerlijk.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194335933
Jort slaat de spijker op zijn kop, en met betrekking tot 'vrouwen' quota's: Als je 20-24 uur werkt kan je geen manager zijn, lijkt mij vrij simpel, het is appels met sinaasappels vergelijken. Pas als je net zoveel werk als ieder ander ben je beschikbaar voor alle functies.
pi_194335958
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

's middags een paar uurtjes alleen thuis zonder aan je kop zeikende ouders, ik vond dat vroeger heerlijk.
Ja precies (al had ik wel een irritant zusje :') :') ) :P
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:22:00 #75
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194336005
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

's middags een paar uurtjes alleen thuis zonder aan je kop zeikende ouders, ik vond dat vroeger heerlijk.
Ja precies. De buurvrouw die een oogje in het zeik hield en mijn moeder die gewoon weer ging werken zodra het kon, ondanks dat mijn vader liever had dat ze voor ons thuis bleef. Wat een tof mens _O_
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194336017
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:01 schreef Montagui het volgende:
Kijkend naar mijn werkplek werkt zo ongeveer 80% van de mannen 5 dagen in de week. En die 20% is voor het overgrote deel mannen op een wat gevorderde leeftijd die een generatieregeling hebben.

Van de vrouwen is het hard halen als 20% 5 dagen in de week werkt. Maar goed, daarnaast werken de meeste van die overige 80% thuis ivm kinderen en het huishouden.

M.i. is het verder aan de vrouw zelf wanneer deze zich wil toeleggen op een carrière ipv gezin. Maar aub niet zeuren als je voor een gezin kiest, zelf voornamelijk voor de kinderen gaat zorgen en daarmee je carrièrekansen verspeelt (op wat uitzonderingen na die beide kunnen combineren). En ga je voor een carrière en gezin dan zal je een partner moeten hebben die je daar in steunt. Misschien dat daar nog wat te winnen valt.
Inderdaad. Laten we nu blij zijn dat de mogelijkheid bestaat om in deeltijd te werken. Vrouwen of mannen moeten zelf die keuze maken. Ondanks dat Nederland koploper is mbt deeltijd werken is het wel zeer effectief.

Bovendien kiest niet iedereen voor een carrière. Er bestaat ook nog zoiets als de normale werkzaamheden op mbo niveau.

Maar uit de bretels van Jort komt niet iets zinnigs. Alles kijkt hij door de bril van de grachtengordel.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 10:30:51 #77
5428 crew  miss_sly
pi_194336131
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Vind het nogal afhangen van de situatie.

Als je er bv samen voor gekozen hebt dat de vrouw minder gaat werken voor de kinderen vind ik alimentatie helemaal niet onredelijk.

Mag van mij best een grens aan zitten, voornamelijk gericht op de overheid hoeft niet op te draaien voor de keuze van twee mensen.
En een beperking in de duur (wat ook het geval is, het is ‘maar’ 5 jaar inmiddels).

Wat mensen zoals jort maar niet meenemen in hun verhaaltje is dat de mannen in kwestie het prima vinden dat de vrouw minder gaat werken.
Dat de meeste ervan het fijner vinden dat er iemand thuis is voor de kinderen. Zodat zij ongestoord carrière kunnen maken, zodat er geen hoge kosten voor kinderopvang zijn en ga zo maar door.

Die mannen zijn daar zelf ook bij.
Die hoeven daar niet voor te kiezen, dat doen ze ook echt zelf.
Samen wordt er gekozen voor die vorm. En dat heeft voor beiden voor en nadelen.
Dit inderdaad. Het is iets waar stellen samen voor kiezen. Overigens zie ik dat ook in homoseksuele gezinnen: ook daar werkt vaak één ouder minder uren dan de andere en neemt meer zorgtaken op zich.

Dat op dit moment het logisch is dat je geen carriere kan maken als je 20-24 uur werkt, lijkt me evident. Het probleem zit hem er ook niet in dat vrouwen die 20-24 uur werken geen carriere kunnen maken, maar dat vrouwen die wél fulltime willen werken en geen kinderen hebben of de zorg anders oplossen (wel een partner die meer doet, meer opvang) en wél carriere willen maken, tegen de vooroordelen oplopen die er over vrouwen heersen. Zoals dat ze beter thuis kunnen blijven, parttime kunnen werken, beter zijn in zorgtaken, vast wel zwanger worden dus ongeschikt voor een bepaalde functie, etc.
Net als sommige mannen aanlopen tegen de vooroordelen dat parttime werken niet voor mannen is, dat mannen minder geschikt zijn voor zorgtaken, dat het je minder mannelijk maakt als je (gedeeltelijk) thuisblijft voor de kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194336188
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het is iets waar stellen samen voor kiezen. Overigens zie ik dat ook in homoseksuele gezinnen: ook daar werkt vaak één ouder minder uren dan de andere en neemt meer zorgtaken op zich.

Dat op dit moment het logisch is dat je geen carriere kan maken als je 20-24 uur werkt, lijkt me evident. Het probleem zit hem er ook niet in dat vrouwen die 20-24 uur werken geen carriere kunnen maken, maar dat vrouwen die wél fulltime willen werken en geen kinderen hebben of de zorg anders oplossen (wel een partner die meer doet, meer opvang) en wél carriere willen maken, tegen de vooroordelen oplopen die er over vrouwen heersen. Zoals dat ze beter thuis kunnen blijven, parttime kunnen werken, beter zijn in zorgtaken, vast wel zwanger worden dus ongeschikt voor een bepaalde functie, etc.
Net als sommige mannen aanlopen tegen de vooroordelen dat parttime werken niet voor mannen is, dat mannen minder geschikt zijn voor zorgtaken, dat het je minder mannelijk maakt als je (gedeeltelijk) thuisblijft voor de kinderen.
Dit, Ik wil geen carrière maken. Een leuke baan waarvan ik leuke dingen kan doen in voldoende. Man of geen man.


Ik (single) werk niet fulltime. Vind ik echt zonde van mijn tijd op aarde.
pi_194336218
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dit, Ik wil geen carrière maken. Een leuke baan waarvan ik leuke dingen kan doen in voldoende. Man of geen man.


Ik (single) werk niet fulltime. Vind ik echt zonde van mijn tijd op aarde.
Maar klaag jij ook dagelijks dat je de top niet bereikt?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194336276
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Maar klaag jij ook dagelijks dat je de top niet bereikt?
Ik vraag mij af of er nu zoveel vrouwen of mannen klagen dat ze de top niet bereiken. En wat is de top? Velen hebben die ambitie niet eens. Het is meer een ratrace. Daar moet je ook maar zin in hebben. Het zijn zo van die vragen die je tijdens een functioneringsgesprek krijgt. Hebt u nog ambities. Daar nee op zeggen is hilarisch.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 31 juli 2020 @ 10:44:53 #81
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194336331
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:16 schreef JannekeC5 het volgende:
Jort slaat de spijker op zijn kop, en met betrekking tot 'vrouwen' quota's: Als je 20-24 uur werkt kan je geen manager zijn, lijkt mij vrij simpel, het is appels met sinaasappels vergelijken. Pas als je net zoveel werk als ieder ander ben je beschikbaar voor alle functies.
Vrouwen werken gemiddeld 26 uur overigens (t.o.v. 36 uur bij mannen, 2017) en dat is iets dat steeds is opgelopen (en scheelt 'slechts' 8 uur in de categorie 25-35 jaar - namelijk 30 vs 38). Mogelijk zet dat steeds verder door. De rest van je post heb ik een andere mening over, maar reageer ik nu ook niet op. Maar als je cijfers roept, staaf ze dan ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door ChipsZak. op 31-07-2020 10:51:48 ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194336394
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Vind het nogal afhangen van de situatie.

Als je er bv samen voor gekozen hebt dat de vrouw minder gaat werken voor de kinderen vind ik alimentatie helemaal niet onredelijk.

Mag van mij best een grens aan zitten, voornamelijk gericht op de overheid hoeft niet op te draaien voor de keuze van twee mensen.
En een beperking in de duur (wat ook het geval is, het is ‘maar’ 5 jaar inmiddels).

Wat mensen zoals jort maar niet meenemen in hun verhaaltje is dat de mannen in kwestie het prima vinden dat de vrouw minder gaat werken.
Dat de meeste ervan het fijner vinden dat er iemand thuis is voor de kinderen. Zodat zij ongestoord carrière kunnen maken, zodat er geen hoge kosten voor kinderopvang zijn en ga zo maar door.

Die mannen zijn daar zelf ook bij.
Die hoeven daar niet voor te kiezen, dat doen ze ook echt zelf.
Samen wordt er gekozen voor die vorm. En dat heeft voor beiden voor en nadelen.
Die mannen vinden het inderdaad prima. Tot aan de scheiding, dan had ze ineens toch moeten werken...
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:50:54 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194336395
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Maar klaag jij ook dagelijks dat je de top niet bereikt?
Dat doen de chardonnaydrinkende Zuid-as echtgenotes ook niet hè.

Wat Jort doet is weer eens een heleboel dingen samenvoegen die helemaal niet met elkaar te maken hebben.

Vrouwen die last hebben van het glazen plafond zijn vrouwen die wel fulltime werken en dat ook vrijwel altijd gedaan hebben.
Dat zal echter wel veel meer verdwijnen en komt/kwam vooral voor bij vrouwen die van voor de studiefinanciering zijn.
Die werd in 1986 ingevoerd, dus ga uit van vrouwen van voor 1968.

Ik denk dat de huidige generatie studenten daar nauwelijks meer mee te maken krijgt.

Wel grappig dat Jort altijd partners heeft die geen 9 tot 5 baan hebben, en dat hij ook de laatste relatie is voor ze een kind krijgen.
Wellicht is Jort dus ook niet zo goed geïnformeerd en vult hij vooral een hoop in op hoe hij denkt dat het zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194336436
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doen de chardonnaydrinkende Zuid-as echtgenotes ook niet hè.

Wat Jort doet is weer eens een heleboel dingen samenvoegen die helemaal niet met elkaar te maken hebben.

Vrouwen die last hebben van het glazen plafond zijn vrouwen die wel fulltime werken en dat ook vrijwel altijd gedaan hebben.
Dat zal echter wel veel meer verdwijnen en komt/kwam vooral voor bij vrouwen die van voor de studiefinanciering zijn.
Die werd in 1986 ingevoerd, dus ga uit van vrouwen van voor 1968.

Ik denk dat de huidige generatie studenten daar nauwelijks meer mee te maken krijgt.

Wel grappig dat Jort altijd partners heeft die geen 9 tot 5 baan hebben, en dat hij ook de laatste relatie is voor ze een kind krijgen.
Wellicht is Jort dus ook niet zo goed geïnformeerd en vult hij vooral een hoop in op hoe hij denkt dat het zit.
Het is een artikel in de playboy he, verwacht niet teveel hoogstandjes ;)
pi_194336447
Vrouwen zijn ook veel minder ambitieus en geïnteresseerd in hun vak. Ze zijn meer bezig met zwangerschappen en vakanties dan een vaktechnisch overleg van een paar uur. Leuk om erbij te hebben, maar een bedrijf kan er niet op gebouwd worden.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:56:42 #86
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194336467
Jort mag daar natuurlijk een mening over hebben, maar dat is toch iets dat je als koppel samen regelt. En ja, het is inderdaad nogsteeds normaal dat de man dan voltijd blijft werken en de vrouw part time gaat werken of stopt, maar daar zie je langzaam wel verandering in komen gelukkig. Ik denk dat beide partners daar op de lange termijn blijer van worden.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 10:57:16 #87
236264 crew  capricia
pi_194336474
Denk dat nu met die oplopende werkloosheid parttime werken juist heel sociaal is.

Jort zijn echte klacht is eigenlijk die mannen, die hun hele leven in een kantoor slijten. Wat een bestaan. :D
Definitely not CIA
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:59:54 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194336508
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Die mannen vinden het inderdaad prima. Tot aan de scheiding, dan had ze ineens toch moeten werken...
Voordeel van nu vs 25-30 jaar geleden is dan dat ze vaak nog wel een baan hebben, maar niet full-time.

Dat is een enorme winst op de generatie die helemaal stopte met werken als er kinderen kwamen (kinderopvang was destijds minder beschikbaar, de werkgever moest een plaats kopen en de eigen bijdrage was hoger), die hadden vaak een desastreus gat in hun CV.
Gelukkig waren dat ook nog vaak vrouwen van voor de stufi, of van er net na want destijds ging je alleen maar studeren als je vwo gedaan had, anders ging je gewoon werken (havo->hbo kon ook maar gebeurde veel minder).

Anyway, de huidige generatie moeders stopt niet meer maar is vaak wel degene die minder uren gaat draaien als er kinderen komen, en dat is na een scheiding al een stuk gunstiger dan 7 jaar helemaal niet gewerkt hebben, want dan kun je weer onderaan de ladder beginnen en is je studie zo goed als weggegooide inspanning en geld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 31 juli 2020 @ 11:00:15 #89
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194336513
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:57 schreef capricia het volgende:
Denk dat nu met die oplopende werkloosheid parttime werken juist heel sociaal is.

Jort zijn echte klacht is eigenlijk die mannen, die hun hele leven in een kantoor slijten. Wat een bestaan. :D
:D
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194336516
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:57 schreef capricia het volgende:
Denk dat nu met die oplopende werkloosheid parttime werken juist heel sociaal is.

Jort zijn echte klacht is eigenlijk die mannen, die hun hele leven in een kantoor slijten. Wat een bestaan. :D
Afgunst lees ik ook in de openingspost hoor daar niet van ;)

Maar hij heeft een punt.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194336557
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:00 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Afgunst lees ik ook in de openingspost hoor daar niet van ;)

Maar hij heeft een punt.
Hij zegt dan ook duidelijk "En geef ze eens ongelijk". Want ik ben an sich ook wel jaloers op vrouwen die wel geld hebben, maar ook niet hoeven te werken. Klinkt geweldig. Ik ken ze ook wel, en die hebben niet eens kinderen. Maar vraag me dan ook af wat ze in godsnaam gaan doen als ze hun partner niet leuk meer vinden, want dan zit je wel erg vast. Of als je partner jou niet leuk meer vindt, dan heb je niet eens meer een keus als hij van je af wil en jij de bijstand in moet. Of een k.baan moet gaan doen, omdat je totaal geen werkervaring hebt, te oud bent en je diploma's van vroeger niks meer waard na al die jaren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194336575
Beetje makkelijk scoren, dit soort uitspraken. Ik ben het er wel mee eens dat je in zo'n situatie eigen initiatief kan tonen.
quote:
“Nergens in de moderne wereld werken vrouwen zoveel parttime. Kennelijk kunnen ze zich dat permitteren.
Altijd lastig te vergelijken. Misschien dat in andere delen van de wereld er betere kinderopvang is, of goedkopere, bij het werk opvang is of grootouders wonen in.
quote:
In het chique Amsterdam-Zuid ‘wemelt het ervan’, zegt Jort.
Goh, je verwacht het niet.
quote:
Totdat het huwelijk kapotgaat. “Dan kun je wel je hand op gaan houden bij je vent voor alimentatie, maar dat is toch een sneue afhankelijkheid waar we vanaf willen?”
Dit valt wel mee. Als je scheidt ben je als vrouw zelf verantwoordelijk voor je inkomen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_194336596
Helemaal gelijk! En die kut kinderen die je eigenlijk niet wil maar dolgraag wil zijn ook geen invulling van je leven maar een aanvulling, kan makkelijk in de vrije tijd of je flikkert alle verantwoordelijkheden voor deze prachtige snowflakes to be bij een 16 jarige tut hola die lekker mee doet aan iedere Instagram challenge. Net zo als je partner, invulling? Ben je gek! Aanvulling bedoel je.
Nee, je werk, dat is de invulling van ieders leven! Laten we de zaken wel even helder hebben, je BENT je werk niet je DOET je werk. Want er ding is zeker, sinds vrouwen net doen alsof ze mannen zijn en op ieder facet in de arbeidsmarkt aanwezig zijn gaat het tenminste stukken beter op alle vlakken, sociaal en economisch. Een echte WIN WIN situatie. Dus hup voltijd werken verplichten maken voor die achterlijke luie vrouwen, is echt voor je eigen welzijn. Een volk teruggebracht tot wat ze zijn, arbeidspopulatie!
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:13:35 #94
3542 Gia
User under construction
pi_194336630
Het was toch Jort Kelder die, tijdens de lockdown, klaagde dat hij niet naar zijn vakantiehuis in Zeeland mocht?

Hij voelde zich slachtoffer van de Coronacrisis, omdat hij niet al zijn huizen vrijuit kon gebruiken.

Die moet nodig wat zeggen!
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:14:12 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194336639
Ik weet dat in de klas van mijn jongste diverse kinderen een moeder hebben die het grootste inkomen binnenbrengt, daar zijn het ook meestal de vaders op het schoolplein.

En ons huis is net verkocht aan een alleenstaande moeder met een prima baan en dat was een huis ruim boven de gemiddelde verkoopprijs in de randstad, plus dat ze het flink heeft laten verbouwen.
Dat doe je niet met een hypotheek op de alimentatie :')

Ergo; in mijn omgeving komt de vrouw als primaire verdiener in het huishouden regelmatig voor, maar dat is dan ook weer de categorie hoogopgeleid.

Ik kan me voorstellen dat je met een minder hoge opleiding of pretstudie andere keuzes maakt als er kinderen komen en er sowieso genoeg geld binnenkomt.
Juist voor die Zuid-as types is het ook wel prestige natuurlijk; je kunnen permitteren dat je partner niet buiten de deur werkt, het liefst in combinatie met een huis op een plek die waanzinnig duur is.

Je hebt als Zuid-asser met een huis in Oud-Zuid en een niet-werkende partner waarschijnlijk meer status dan je collega met werkende partner en villa in Hoogland.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194336642
Vrouwen zijn emotioneel actief...maar economisch lui.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:22:35 #97
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194336746
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:54 schreef Confetti het volgende:
Vrouwen zijn ook veel minder ambitieus en geïnteresseerd in hun vak. Ze zijn meer bezig met zwangerschappen en vakanties dan een vaktechnisch overleg van een paar uur. Leuk om erbij te hebben, maar een bedrijf kan er niet op gebouwd worden.
Pardon?
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194336756
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:50 schreef Red_85 het volgende:
Eens met Jort.

Als je doordeweeks een keer vrij bent en je gaat de stad in zie je hoofdzakelijk vrouwen. Ook qua sport smorgens op een werkdag, wat zie je? Vrouwen.

Geeft gewoon aan dat vrouwen veel vaker niet werken dan mannen. Ik geef ze totaal geen ongelijk. Maar vervolgens niet gaan huilen als zij die topfunctie niet krijgen.
Misschien, heel misschien, zijn de vrouwen die parttime werken niet de vrouwen die behoefte hebben aan een topbaan.
Sterker nog, zelfs de meeste vrouwen die fulltime werken, hebben die behoefte niet. Dat zie je ook bij mannen die fulltime werken. Ook die hoeven niet allemaal een topfunctie.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:23:25 #99
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_194336759
Ik weet niet hoor, maar een semi-traditionele rolverdeling doet ons niet zo slecht. Ik als man werk dan fulltime maar doe minder in het huishouden en vrouw werkt parttime maar doet meer in het huishouden. Qua gewerkte uren zit je dan op even-steven.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:25:00 #100
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194336775
Ik ben het eens met de OP.

Dat hier vrouwen zo veel parttime kunnen werken is puur welvaart.

Je hebt er ook zo weinig aan, parttimers. Waar ik werk zijn 2 vrouwen aangenomen. 1 voor 3 dagen in de week en 1 voor 4 dagen in de week. Proeftijd voorbij en ze zeggen beide zwanger te zijn. Die van 3 dagen had al een kind, vandaar 3 dagen.

Dus over 5 maanden valt de ene weg en nog een maand later de andere. Het inwerken van een medewerker duurt misschien wel een half jaar. Dan pas kan iemand vol meedraaien. Op het moment dat zo iemand wegvalt vanwege zwangerschap heb je dus al iemand anders nodig. Die je ook eerst weer mag inwerken. Als die bevallen vrouwen vervolgens terugkomen, dan is de vraag of die weer verder gaan met enigszins productief zijn en hoe gemotiveerd die zijn om 100% zich op werk te focussen. Denk je echt dat die in hun hoofd nog bezig zijn met dat werk als thuis een baby ligt?

In dezelfde tijd loopt je bedrijf wel door en heb je mensen nodig die die belangrijke taak uitvoeren. Als eerste moet je die mensen vinden en vervolgens inwerken. En over ontslag mag je niet eens praten. Je hebt het maar te accepteren als baas.

Als je als man zijnde vlak na je proefperiode vertelt dat je over een half jaar teruggaat van 5 dagen naar 3 dagen en je gaat je bezighouden met een bepaalde privezaak, een hobby ofzo. Dan mag je van alles vinden van zo'n gast en is het heel begrijpelijk dat de baas zich bedrogen voelt. Hij investeert en krijgt niet terug wat hij gedacht had. Stel het is een vrouw en die privezaak is een baby dan vervalt alle empathie voor die baas en wordt hij de sponsor van die baby en of hij ooit nog wat van zijn geld terugziet is maar de vraag.

Bij de overheid zijn ze nauwelijks bezig met het financieel overleven van de zaak. Want het geld stroomt toch wel binnen. Hier zitten dan ook opvallend veel vrouwen die parttime werken.
pi_194336816
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:22 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Pardon?
Dat is ook mijn indruk van de vele vrouwen waar ik mee samengewerkt heb.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194336872
Veel meer vrouwelijke parttimers in Nederland dan in de rest van Europa.

Er is de afgelopen jaren genoeg over geschreven: Nederland is kampioen deeltijdwerken. Dit idee wordt opnieuw bevestigd door het rapport van Oeso dat vandaag is verschenen over parttimers.
Hierin is te lezen dat 37,4 procent van de Nederlanders in 2017 wekelijks minder dan dertig uur per week werkte.

Het gemiddelde van Nederland ligt daarmee twee keer zo hoog als dat van de overige 35 Oeso-landen bij elkaar.

https://www.ad.nl/ad-werk(...)van-europa~a4651d28/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:33:16 #103
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194336898
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:28 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Dat is ook mijn indruk van de vele vrouwen waar ik mee samengewerkt heb.
Ligt misschien aan de sector of je sociale omgeving, ik ken meer vrouwen die carriere proberen te maken dan huisvrouw zijn
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:33:59 #104
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194336909
Wel de lusten niet de lasten. Te veel vrouwen in een nutshell.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:35:08 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194336922
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:22 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

Pardon?
Ik denk dat er in basis echt wel waarheid in zit.
Waar mannen dromen van dikke auto's, geld en een goede baan, dromen vrouwen van kinderen krijgen en moeder zijn.

Ja.. heel generaliserend en genoeg mensen die hier vanaf wijken
pi_194336951
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:54 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Het is een artikel in de playboy he, verwacht niet teveel hoogstandjes ;)
Hoezo? De Playboy lees je toch juist vanwege de goede artikelen? O-)
pi_194336953
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:25 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben het eens met de OP.

Dat hier vrouwen zo veel parttime kunnen werken is puur welvaart.

Je hebt er ook zo weinig aan, parttimers. Waar ik werk zijn 2 vrouwen aangenomen. 1 voor 3 dagen in de week en 1 voor 4 dagen in de week. Proeftijd voorbij en ze zeggen beide zwanger te zijn. Die van 3 dagen had al een kind, vandaar 3 dagen.

Dus over 5 maanden valt de ene weg en nog een maand later de andere. Het inwerken van een medewerker duurt misschien wel een half jaar. Dan pas kan iemand vol meedraaien. Op het moment dat zo iemand wegvalt vanwege zwangerschap heb je dus al iemand anders nodig. Die je ook eerst weer mag inwerken. Als die bevallen vrouwen vervolgens terugkomen, dan is de vraag of die weer verder gaan met enigszins productief zijn en hoe gemotiveerd die zijn om 100% zich op werk te focussen. Denk je echt dat die in hun hoofd nog bezig zijn met dat werk als thuis een baby ligt?
Dat zou je gewoon toeval kunnen noemen. Ik heb dit namelijk nooit op werk meegemaakt en ik werk voornamelijk bij grote verzekeraars.
Ook zie ik dat vrouwen na zwangerschapsverlof weer staan te springen om te kunnen werken. Wat ik van hen begrijp is dat thuis hun sociale wereld toch wel erg klein is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_194336980
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:33 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Ligt misschien aan de sector of je sociale omgeving, ik ken meer vrouwen die carriere proberen te maken dan huisvrouw zijn
Ik zie op FOK! idd vaker dat mannen zich hier vaak in zo'n bekrompen omgeving bevinden met alleen maar van die gare vrouwtjes.
pi_194336983
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:33 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Ligt misschien aan de sector of je sociale omgeving, ik ken meer vrouwen die carriere proberen te maken dan huisvrouw zijn
ICT in de randstad diverse grote werkgevers.
De mensen die doorstromen naar de hogere lagen zijn zeker 95 % mannen.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:40:00 #110
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194336988
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:39 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik zie op FOK! idd vaker dat mannen zich hier vaak in zo'n bekrompen omgeving bevinden met alleen maar van die gare vrouwtjes.
Wat zijn gare vrouwtjes?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194336989
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:39 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

ICT in de randstad diverse grote werkgevers.
De mensen die doorstromen naar de hogere lagen zijn zeker 95 % mannen.
En dan idd in zo'n sector.
pi_194336996
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat zijn gare vrouwtjes?
Die vrouwen waar hij die indruk van heeft.
pi_194337047
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:40 schreef Chia het volgende:

[..]

En dan idd in zo'n sector.
Ja niet iedereen kan genderadviseur worden he :D
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:47:40 #114
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194337080
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:39 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik zie op FOK! idd vaker dat mannen zich hier vaak in zo'n bekrompen omgeving bevinden met alleen maar van die gare vrouwtjes.
Hee een vrouw die fulltime werkt en geen broedmachine is _O_
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:48:09 #115
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194337084
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:44 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ja niet iedereen kan genderadviseur worden he :D
Of een nagelstudio openen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:48:54 #116
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194337094
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Of een nagelstudio openen.
Niks mis mee als de vrouw daarbij haar eigen inkomen genereert
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:51:17 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194337121
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Misschien, heel misschien, zijn de vrouwen die parttime werken niet de vrouwen die behoefte hebben aan een topbaan.
Sterker nog, zelfs de meeste vrouwen die fulltime werken, hebben die behoefte niet. Dat zie je ook bij mannen die fulltime werken. Ook die hoeven niet allemaal een topfunctie.
Nee, prima toch?

Als vrouwen dan meer part time werken naar verhouding en ook naar verhouding minder behoefte hebben aan een topfunctie, dan blijven er qua percentage zeker minder vrouwen over voor zo'n topfunctie.

Dan is het wel raar dat er geopperd wordt voor een specifiek quotum. Dat is mijn punt
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194337125
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:47 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Hee een vrouw die fulltime werkt en geen broedmachine is _O_
En ook nog werkzaam is als projectleider in een technisch beroep in een mannenwereld _O_ want blijkbaar is de kost verdienen als genderadviseur of met een eigen nagelbedrijf inferieur. :') Terwijl me dat toch net zo goed een prestatie als gevolg van hard werken lijkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2020 11:52:37 ]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:52:31 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194337139
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:33 schreef Harvest89 het volgende:
Wel de lusten niet de lasten. Te veel vrouwen in een nutshell.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:54:52 #120
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194337172
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:48 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Niks mis mee als de vrouw daarbij haar eigen inkomen genereert
Studiotjes zijn wel vaak gebouwd of betaald door de man.
Maar goed, dat mag iedereen zelf weten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:56:47 #121
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194337204
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:51 schreef Chia het volgende:

[..]

En ook nog werkzaam is als projectleider in een technisch beroep in een mannenwereld _O_ want blijkbaar is de kost verdienen als genderadviseur of met een eigen nagelbedrijf inferieur. :') Terwijl me dat toch net zo goed een prestatie als gevolg van hard werken lijkt.
Allemaal gebouwd of betaald door de man lees ik net
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  Spellchecker vrijdag 31 juli 2020 @ 11:57:30 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:57:49 #123
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194337218
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:56 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Allemaal gebouwd of betaald door de man lees ik net
Jij kunt niet lezen. :*
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194337232
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:56 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Allemaal gebouwd of betaald door de man lees ik net
Oh. Die man doet de acquisitie voor zijn vrouw de genderadviseur? :') Of hoe moet ik dat voor me zien?
pi_194337258
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:41 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Maar waarom gaat de vrouw dan 24 uur werken en niet de man? ;)
Scheelt geld vaak.
.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:07:39 #126
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194337382
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Maar klaag jij ook dagelijks dat je de top niet bereikt?
Verreweg de meeste vrouwen die of normaal werk hebben (geen carrière naar de top) of deeltijd werken klagen daar niet over.
Niet mbt zichzelf iig.

De vrouwen die wel voor die top positie gaan en te maken krijgen met vooroordelen klagen wel en daarover wordt geklaagd.
Het we kiezen niet voor jou, want je gaat een gezin krijgen en dat zal je niet goed kunnen combineren.

Mannen hebben dat andersom en dat is net zo goed stinkend vervelend.

Dat zijn de rolpatronen die beperkend werken.
Voor beide geslachten.

Dat is al aan het veranderen. Maar heeft tijd nodig.
En ik denk dat er vooral te winnen valt op het gebied van mannen emancipatie.
Meer (en/of gedeeld) verlof rond de geboorte van een kind. Het meer normaler worden dat de man zorg voor de kinderen heeft (bv niet standaard mams gebeld wordt als het kind ziek is, zelfs als paps voor dat moment als eerstelijns staat).
Het normaler is dat ook de man iets minder kan werken, geen 50/60 uur per week hoeft te draaien voor die carrière omdat er vanuit wordt gegaan dat er wel een thuisfront is die het andere opvangt.

Er zijn in de afgelopen generaties veelste veel mensen (mannen voornamelijk) geweest die hebben moeten kiezen tussen een carrière of een leven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_194337553
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:56 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Allemaal gebouwd of betaald door de man lees ik net
Komt vaak voor ja het vrouwtje wil ook iets doen maar kan eigenlijk niets en wordt dus nergens aangenomen.

De oplossing manlieft tikt wat geld neer zodat ze een winkeltje/boetiek kan starten.

En na een jaar of twee weer sluiten in de meeste gevallen...
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:22:34 #128
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194337568
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:21 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Komt vaak voor ja het vrouwtje wil ook iets doen maar kan eigenlijk niets en wordt dus nergens aangenomen.

De oplossing manlieft tikt wat geld neer zodat ze een winkeltje/boetiek kan starten.

En na een jaar of twee weer sluiten in de meeste gevallen...
Nogmaals, dat vrouwen in jouw ogen hulpbehoevend zijn ligt denk ik meer aan je sociale omgeving
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194337593
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:22 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Nogmaals, dat vrouwen in jouw ogen hulpbehoevend zijn ligt denk ik meer aan je sociale omgeving
Idd
pi_194337594
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:22 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Nogmaals, dat vrouwen in jouw ogen hulpbehoevend zijn ligt denk ik meer aan je sociale omgeving
Nope daar is niets mis mee je mocht willen dat jij hier in dit postcodegebied een woning kon betalen :D
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:24:43 #131
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194337601
quote:
16s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:24 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Nope daar is niets mis mee je mocht willen dat jij hier in dit postcodegebied een woning kon betalen :D
Sociale omgeving is niet hetzelfde als postcodegebied he :')
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:26:47 #132
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194337634
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie. :')
Voor Jort wel.
pi_194337667
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:24 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Sociale omgeving is niet hetzelfde als postcodegebied he :')
Nee maar het zegt wel wat.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:29:45 #134
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194337677
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Nee maar het zegt wel wat.
Ja hou maar op _O-
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:30:13 #135
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194337681
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Die mannen vinden het inderdaad prima. Tot aan de scheiding, dan had ze ineens toch moeten werken...
Yep.

In mijn omgeving een mooi vb.
Man was heel stellig, mijn kinderen gaan echt niet naar de opvang, echt geen naschoolse opvang, echt geen sleutelkinderen... Enorm grote mond over mensen die het anders deden.
Zij verdient minder als ze gaat werken, dus is dat niet zinnig, kan ik minder werken en dat schiet niet op.
Hij had een baan waardoor hij soms op stel en sprong weg moest kunnen. Verdiende idd goed, maar was niet mogelijk geweest als zij het thuisfront niet op zich had genomen.

Toen het jongste kind een jonge puber was is ze toch gaan werken in deeltijd.
Hij klaagde dat dat hem in de weg zat.

Twee jaar later wil hij scheiden en tot op de dag van vandaag klaagt hij. Zij werkte niet en daarom moet ik betalen.
Mensen in zijn omgeving hebben wel voorzichtig tegen hem gezegd dat hij dat zelf toch niet wilde, maar dat wil hij niet horen.

Het erge is dat hij niet eens het volle pond betaald, dat wilde ze niet.
Hij heeft gekozen voor een eens in de twee weken regeling mbt zijn kinderen, want anders kan hij zijn werk niet doen en of zij daar maar flexibel in kan zijn, want anders is hij het slachtoffer.

Natuurlijk zijn er andersom ook voorbeelden
Ik vind het gekkenwerk als een vrouw meer vraagt dan nodig is om gewoon normaal te kunnen leven. Of zonder dat er kinderen zijn nogsteeds lekker thuis zit (grotendeels).

Maar feit is dat vele mannen bewust voor een bepaalde constructie kiezen (en de vrouwen net zo goed hoor), maar klagen over de consequenties ervan.

Dus jort kan wel een klaagzang houden over vrouwen die klagen. Maar ziet hij niet dat hij net zo’n jankerd is?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_194337696
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dit, Ik wil geen carrière maken. Een leuke baan waarvan ik leuke dingen kan doen in voldoende. Man of geen man.


Ik (single) werk niet fulltime. Vind ik echt zonde van mijn tijd op aarde.
^O^
Altijd parttime gewerkt, ook toen ik single was. Met parttime werk kun je ook prima jezelf onderhouden
En nee ik klaag niet dat ik niet hogerop kom :P
pi_194337708
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:29 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Ja hou maar op _O-
Hou zelf op.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:37:12 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194337773
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:56 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Allemaal gebouwd of betaald door de man lees ik net
Maar de man die het gebouwd en betaald heeft is wel weer gebaard door een vrouw :7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194337843
Mijn idee om vrouwen harder aan het werk te krijgen was ook al een dramatische accijnsverhoging op de rose. Maar ik wil vrouwen helemaal niet harder aan het werk, mannen ook niet trouwens en de verdeling kunnen volwassen partners prima zelf uit zoeken.

Vroeger was het welvaart dat vrouwen niet hoefden te werken. Het idee dat het een vooruitgang zou zijn dat beide partners 40 uur per week of meer zouden moeten werken voor een financieel comfortabel leven is natuurlijk onzin. De parasieten aan de top hebben dan meer om af te romen, maar dat heeft met welvaart niet zoveel te maken.

Nederlandse vrouwen hebben het over het algemeen mooi voor elkaar, want in Nederland kun je een mooie carriere hebben met parttime werk. Ik denk niet dat er veel belemmeringen zijn voor een omgekeerde rolverdeling. Die rolverdeling verbaast me ook niet, testosteron veroorzaakt niet alleen geldingsdrang maar geeft ook energie. Ik heb zelf die werkkracht ook niet maar ik zie onder vrouwen vaker voorkomen dat ze snel moe zijn, een middagdutje moeten doen en hun 8 uur slaap echt nodig hebben. Ik zie meer mannen met schijnbaar tomeloze energie. Ik kijk absoluut niet op tegen van die 'beukers' maar je moet wel respecteren dat het nou eenmaal zo werkt dat dat financieel beloond wordt en ook in de beter betalende beroepen de norm is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 12:42:57 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194337852
Dat is ook een beetje het punt hè, een stel wil kinderen en dan is het geen keuze wie die kinderen gaat krijgen, dat staat vast; de vrouw is de enige die het kind kan krijgen, dus een man die zwangerschapsverlof nodig heeft bestaat niet, hoogstens verlof na de bevalling.

Vervolgens moeten die kinderen ook verzorgd worden, kinderen 5 dagen per week naar het KDV is een beetje veel, dus iemand zal minder moeten gaan werken, als je het goed doet ga allebei 3 of 4 dagen werken, maar in de meeste gevallen zal het degene met het laagste inkomen zijn die minder gaat werken, en dat is vaak de vrouw, als het niet vanwege een minder prestigieuze opleiding is dan wel omdat ze een paar jaar jonger is en dus lager op de carrièreladder staat.

Hoe dan ook zijn het zaken die stellen zelf bepalen, en de gemiddelde hoogopgeleide man kan prima overzien wat de gevolgen zijn bij een scheiding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 12:44:47 #141
5428 crew  miss_sly
pi_194337875
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:07 schreef Aether het volgende:

[..]

Altijd lastig te vergelijken. Misschien dat in andere delen van de wereld er betere kinderopvang is, of goedkopere, bij het werk opvang is of grootouders wonen in.
[..]

Ook landen waar vrouwen moeten stoppen met werken als er kinderen komen.

Met dat parttime werken kun je twee kanten op: "luie wezens, ze willen niet meer fulltime werken en alleen maar wijntjes drinken", maar ook "gelukkig is hier de optie om parttime te werken, zo zorg en werken te combineren, zodat een vrouw kan blijven werken en heeft ze als de kinderen groter zijn (als bij een scheiding) meer opties in verband met werk in inkomen".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194337930
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ook landen waar vrouwen moeten stoppen met werken als er kinderen komen.
Net als hier 40 jaar geleden, maar komt inderdaad nog vaak voor.
quote:
Met dat parttime werken kun je twee kanten op: "luie wezens, ze willen niet meer fulltime werken en alleen maar wijntjes drinken", maar ook "gelukkig is hier de optie om parttime te werken, zo zorg en werken te combineren, zodat een vrouw kan blijven werken en heeft ze als de kinderen groter zijn (als bij een scheiding) meer opties in verband met werk in inkomen".
Met beide is niets mis, zolang je maar niet gaat klagen dat je iets niet kunt (kopen) terwijl je wel de mogelijkheid hebt er iets aan te doen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:01:15 #143
11170 jerney
catlady 4life
pi_194338088
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:48 schreef Aether het volgende:

[..]

Net als hier 40 jaar geleden, maar komt inderdaad nog vaak voor.
[..]

Met beide is niets mis, zolang je maar niet gaat klagen dat je iets niet kunt (kopen) terwijl je wel de mogelijkheid hebt er iets aan te doen.
Dit ja. :)

Het wordt altijd wel wat veroordeeld of op z’n minst een beetje vreemd gevonden als je niet fulltime wil werken zonder kinderen. Wat is er mis met wat meer vrijheid? O+
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:02:52 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194338116
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:48 schreef Aether het volgende:

[..]

Net als hier 40 jaar geleden, maar komt inderdaad nog vaak voor.
[..]

Met beide is niets mis, zolang je maar niet gaat klagen dat je iets niet kunt (kopen) terwijl je wel de mogelijkheid hebt er iets aan te doen.
Veel minder lang geleden ook nog; 25 jaar geleden was er wel kinderopvang, maar je moest je kind ongeveer 10 maanden voor de bevalling inschrijven, want wachtlijsten, plus dat het toen "samen" opgelost werd en de kosten verdeeld werden: ⅓ overheid, ⅓ werkgevers en ⅓ door de ouders, en de werkgever moest een plek op het kinderdagverblijf "kopen".

Het geneuzel begon dus al met welke werkgever (die van vader of moeder) de plek op het KDV moest kopen, dus dat maakte het al niet makkelijker, plus dat het daardoor nog minder aantrekkelijk was een vrouw met kinderen of in de vruchtbare leeftijd in dienst te nemen.

Pas met de hervorming van dat systeem en de invoering van de kinderopvangtoeslag werd het veel makkelijker te gaan of blijven werken met kinderen, plus de omslag in het denken, want 25 jaar geleden was je toch echt wel een ontaard kutwijf als je je baby van 3 maanden naar het KDV ging brengen, en dat kreeg je ook wel te horen, ongeacht of je om iemands mening vroeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194338177
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ook landen waar vrouwen moeten stoppen met werken als er kinderen komen.

Met dat parttime werken kun je twee kanten op: "luie wezens, ze willen niet meer fulltime werken en alleen maar wijntjes drinken", maar ook "gelukkig is hier de optie om parttime te werken, zo zorg en werken te combineren, zodat een vrouw kan blijven werken en heeft ze als de kinderen groter zijn (als bij een scheiding) meer opties in verband met werk in inkomen".
Of je bemoeit je met je eigen zaken en oordeelt niet.
Maar dat is lastig voor mediageile wannabee bners
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 13:08:52 #146
5428 crew  miss_sly
pi_194338200
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Of je bemoeit je met je eigen zaken en oordeelt niet.
Dat lijkt me sowieso vrijwel altijd de beste optie, maar het ging er nu om dat Jort Kelder wel een oordeel wenste te ventileren :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194338225
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Mijn idee om vrouwen harder aan het werk te krijgen was ook al een dramatische accijnsverhoging op de rose. Maar ik wil vrouwen helemaal niet harder aan het werk, mannen ook niet trouwens en de verdeling kunnen volwassen partners prima zelf uit zoeken.

Vroeger was het welvaart dat vrouwen niet hoefden te werken. Het idee dat het een vooruitgang zou zijn dat beide partners 40 uur per week of meer zouden moeten werken voor een financieel comfortabel leven is natuurlijk onzin. De parasieten aan de top hebben dan meer om af te romen, maar dat heeft met welvaart niet zoveel te maken.

Nederlandse vrouwen hebben het over het algemeen mooi voor elkaar, want in Nederland kun je een mooie carriere hebben met parttime werk. Ik denk niet dat er veel belemmeringen zijn voor een omgekeerde rolverdeling. Die rolverdeling verbaast me ook niet, testosteron veroorzaakt niet alleen geldingsdrang maar geeft ook energie. Ik heb zelf die werkkracht ook niet maar ik zie onder vrouwen vaker voorkomen dat ze snel moe zijn, een middagdutje moeten doen en hun 8 uur slaap echt nodig hebben. Ik zie meer mannen met schijnbaar tomeloze energie. Ik kijk absoluut niet op tegen van die 'beukers' maar je moet wel respecteren dat het nou eenmaal zo werkt dat dat financieel beloond wordt en ook in de beter betalende beroepen de norm is.
Vind je het leuk om te generaliseren?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194338230
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat lijkt me sowieso vrijwel altijd de beste optie, maar het ging er nu om dat Jort Kelder wel een oordeel wenste te ventileren :)
Nee hij wil media aandacht en fok geeft hem dat platform.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194338254
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

-knip-
Pas met de hervorming van dat systeem en de invoering van de kinderopvangtoeslag werd het veel makkelijker te gaan of blijven werken met kinderen, plus de omslag in het denken, want 25 jaar geleden was je toch echt wel een ontaard kutwijf als je je baby van 3 maanden naar het KDV ging brengen, en dat kreeg je ook wel te horen, ongeacht of je om iemands mening vroeg.
Hopelijk kreeg vader dan ook te horen dat hij een ontaarde eikel was.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:12:17 #150
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194338260
Een ding wat ik ondertussen heb geleerd:
Laat vrouwen die wijn drinken (of dat nu rosé of Chardonnay is lekker boeiend) links liggen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:13:11 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194338270
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat lijkt me sowieso vrijwel altijd de beste optie, maar het ging er nu om dat Jort Kelder wel een oordeel wenste te ventileren :)
Jort moet zich ook een beetje in de kijker blijven spelen, zijn rol als vermeend Corona-deskundige is ook wel zo ongeveer uitgespeeld, dus hij moet wat en dan wordt het gewoon de volgende controversiële mening, want een man van 55 zit niet echt in de groep van ouders met jonge kinderen, dus hij heeft het alleen maar van verdere invulling op basis zijn eigen toch al niet realistische kijk op de maatschappij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 13:14:11 #152
5428 crew  miss_sly
pi_194338284
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:12 schreef Chia het volgende:

[..]

Hopelijk kreeg vader dan ook te horen dat hij een ontaarde eikel was.
Natuurlijk niet.
Zoals met aan Monica Keizer vroeg hoe ze het partijleiderschap dacht te gaan combineren met het moederschap, en men die vraag niet aan Hugo de Jonge of Pieter Omtzigt stelde. Hooguit een enkele journalist om duidelijk te maken hoe vreemd die vraag is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194338285
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:54 schreef Confetti het volgende:
Vrouwen zijn ook veel minder ambitieus en geïnteresseerd in hun vak. Ze zijn meer bezig met zwangerschappen en vakanties dan een vaktechnisch overleg van een paar uur. Leuk om erbij te hebben, maar een bedrijf kan er niet op gebouwd worden.
Leuk een mening als feit verkondigen.
Sowieso lijkt FOK echt vol te zitten met mannen die echt een vreemde kijk op vrouwen hebben, jij bent een van de vele hier.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 13:15:43 #154
5428 crew  miss_sly
pi_194338306
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jort moet zich ook een beetje in de kijker blijven spelen, zijn rol als vermeend Corona-deskundige is ook wel zo ongeveer uitgespeeld, dus hij moet wat en dan wordt het gewoon de volgende controversiële mening, want een man van 55 zit niet echt in de groep van ouders met jonge kinderen, dus hij heeft het alleen maar van verdere invulling op basis zijn eigen toch al niet realistische kijk op de maatschappij.
Ach, Jort zal nog niet over de verkoop van zijn Maserati heen zijn. Arme man heeft nog maar 6 of 7 auto's in zijn garage staan, las ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194338321
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Vind je het leuk om te generaliseren?
Ik generaliseer niet en het verondersteld probleem bestaat alleen maar bij gratie van generalisatie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:19:08 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194338352
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:12 schreef Chia het volgende:

[..]

Hopelijk kreeg vader dan ook te horen dat hij een ontaarde eikel was.
Nee natuurlijk niet :D
Zorg voor de kinderen was immers niet de taak van de vader en is dat vaak nog steeds niet.

Kijk hoe vaak een (fulltime) werkende vrouw de vraag krijgt hoe ze dat met de kinderen combineert en hoe vaak een man die vraag krijgt.

Misschien zouden ze dat bij sollicitatiegesprekken ook eens aan mannen moeten gaan vragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:20:10 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194338363
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:12 schreef Harvest89 het volgende:
Een ding wat ik ondertussen heb geleerd:
Laat vrouwen die wijn drinken (of dat nu rosé of Chardonnay is lekker boeiend) links liggen.
En bierdrinkende vrouwen? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194338380
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Zoals met aan Monica Keizer vroeg hoe ze het partijleiderschap dacht te gaan combineren met het moederschap, en men die vraag niet aan Hugo de Jonge of Pieter Omtzigt stelde. Hooguit een enkele journalist om duidelijk te maken hoe vreemd die vraag is.
Die hand boven het hoofd houderij is waar Jort in is blijven hangen blijkbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2020 13:23:38 ]
pi_194338385
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zorg voor de kinderen was immers niet de taak van de vader en is dat vaak nog steeds niet.

Dit zie je vaak genoeg en ik snap dat echt niet. Als je een kind krijgt dan wil je daar toch zoveel mogelijk bij zijn? 1 van de eerste dingen die mijn vriendin en ik hebben gedaan is om de tafel zitten om te kijken hoe we minder konden gaan werken.
pi_194338386
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet :D
Zorg voor de kinderen was immers niet de taak van de vader en is dat vaak nog steeds niet.

Kijk hoe vaak een (fulltime) werkende vrouw de vraag krijgt hoe ze dat met de kinderen combineert en hoe vaak een man die vraag krijgt.

Misschien zouden ze dat bij sollicitatiegesprekken ook eens aan mannen moeten gaan vragen.
Was ook meer een retorische vraag/opmerking

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2020 13:24:11 ]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:22:56 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194338401
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Zoals met aan Monica Keizer vroeg hoe ze het partijleiderschap dacht te gaan combineren met het moederschap, en men die vraag niet aan Hugo de Jonge of Pieter Omtzigt stelde. Hooguit een enkele journalist om duidelijk te maken hoe vreemd die vraag is.
Zelfs Sigrid Kaag, wiens jongste kind al bijna volwassen is, kreeg in een interview de vraag cq stelling dat ze haar partijleiderschap wel even thuis met man en kinderen had moeten overleggen :D
In 2020 :')

Maar nee hoor, het ligt allemaal aan de vrouwen die lui en/of gemakzuchtig zijn :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194338403
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:21 schreef Questular het volgende:

[..]

Dit zie je vaak genoeg en ik snap dat echt niet. Als je een kind krijgt dan wil je daar toch zoveel mogelijk bij zijn? 1 van de eerste dingen die mijn vriendin en ik hebben gedaan is om de tafel zitten om te kijken hoe we minder konden gaan werken.
Dat is wat ik op mijn werk dus ook zie bij collega's (m/v pakken dat hetzelfde aan) maar blijkbaar is dat in andere bubbels niet bepaald de norm.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:24:08 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194338418
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:14 schreef Questular het volgende:

[..]

Leuk een mening als feit verkondigen.
Sowieso lijkt FOK echt vol te zitten met mannen die echt een vreemde kijk op vrouwen hebben, jij bent een van de vele hier.
De meeste van hen hebben dan ook geen relatie of gezin, daar zal wel een reden voor zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:25:38 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194338442
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

En bierdrinkende vrouwen? :D
Zeldzaam, niet veel ervaring mee.

Veel vrouwen drinken wijn alsof het siroop is.
Er is naar mijn mening niets zo irritanter als een aangeschoten of dronken vrouw. Hele tijd giechelen om niets, te klef zijn, hangen, 10x zoveel praten als normaal, 10x zoveel zeuren als normaal.

Leuk was dat. :')

Met een dronken man kun je tenminste nog een beetje ouwhoeren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:26:00 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194338448
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach, Jort zal nog niet over de verkoop van zijn Maserati heen zijn. Arme man heeft nog maar 6 of 7 auto's in zijn garage staan, las ik.
Och toch, de arme ziel :'(
#PrayForJort
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:27:38 #166
11170 jerney
catlady 4life
pi_194338474
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zeldzaam, niet veel ervaring mee.

Veel vrouwen drinken wijn alsof het siroop is.
Er is naar mijn mening niets zo irritanter als een aangeschoten of dronken vrouw. Hele tijd giechelen om niets, te klef zijn, hangen, 10x zoveel praten als normaal, 10x zoveel zeuren als normaal.

Leuk was dat. :')

Met een dronken man kun je tenminste nog een beetje ouwhoeren.
Wijn is ook gewoon kut.. als ik het eens drink ergens, merk ik ook gewoon dat je er idd een hele andere buzz van krijgt. Heeft op een of andere manier meer impact dan sterke drank. Maar een paar Duveltjes, da’s ook niet ideaal :P
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:29:13 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194338495
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:21 schreef Chia het volgende:

[..]

Was ook meer een retorische vraag/opmerking
Van jou weet ik dat, maar er komt een generatie aan die dat echt niet weet.
Dat is ook de winst nu, en dat maakt het gelul van Jort zo vreselijk achterhaald.

Want waar hij het vooral over heeft is de generatie die amper een keuze had, dus wel de moeders en grootmoeders van Samantha en Fleurine.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!fotograaf vrijdag 31 juli 2020 @ 13:29:38 #168
842 Zorro
Z
pi_194338503
Verzameltopic van op de teentjes getrapte vrouwen _O-
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_194338504
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:01 schreef jerney het volgende:

[..]

Dit ja. :)

Het wordt altijd wel wat veroordeeld of op z’n minst een beetje vreemd gevonden als je niet fulltime wil werken zonder kinderen. Wat is er mis met wat meer vrijheid? O+
Dit schreef ik dus ;)

Ligt eraan: als je allebei parttime werkt snap ik het, maar als de een fulltime werkt en de ander zo weinig dat de broek niet zelfstandig op te houden is, dan vind ik dat wel lui ja, ook al zou die man het wel best vinden. Waarom zou de vrouw de luxe hebben van 18 uur per week en de man niet?

Als je allebei ‘zo lui bent’ dat je beiden weinig uur werkt, dan is het waarschijnlijk meer een minimalistische levensstijl oid?
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 13:31:34 #170
236264 crew  capricia
pi_194338524
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit schreef ik dus ;)

Ligt eraan: als je allebei parttime werkt snap ik het, maar als de een fulltime werkt en de ander zo weinig dat de broek niet zelfstandig op te houden is, dan vind ik dat wel lui ja, ook al zou die man het wel best vinden. Waarom zou de vrouw de luxe hebben van 18 uur per week en de man niet?

Als je allebei ‘zo lui bent’ dat je beiden weinig uur werkt, dan is het waarschijnlijk meer een minimalistische levensstijl oid?
Sommigen houden gewoon van werken en van hun werk. Anderen wat minder. :P
Definitely not CIA
pi_194338525
Eens maar ja, golddiggers gonna golddig.

Lijkt soms alsof NL-vrouwen geen golddiggers zijn omdat ze soms gympen dragen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:33:24 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194338546
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zeldzaam, niet veel ervaring mee.

Veel vrouwen drinken wijn alsof het siroop is.
Er is naar mijn mening niets zo irritanter als een aangeschoten of dronken vrouw. Hele tijd giechelen om niets, te klef zijn, hangen, 10x zoveel praten als normaal, 10x zoveel zeuren als normaal.

Leuk was dat. :')

Met een dronken man kun je tenminste nog een beetje ouwhoeren.
Als wij op een terrasje zitten en de bestelling wordt gebracht door iemand anders dan degene die de bestelling opgenomen heeft dan gaat dat idd meestal fout, want de rode wijn is voor mijn man en het biertje voor mij :D

Overigens zijn dronken mensen sowieso vervelend als je zelf nuchter bent, ongeacht of het een dronken man of vrouw is en ongeacht wat ze gedronken hebben.
Hoewel de categorie mannen die in de kroeg aan de Baco's zit vaak wel van het kaliber is dat extra schijtirritant wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194338553
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:29 schreef Zorro het volgende:
Verzameltopic van zure vrijgezelle mannen. _O-
Of dit ?
pi_194338569
Walgelijk dat iedereen tegenwoordig maar fulltime moet gaan werken. Vrouwen mogen best meer (betaald) gaan werken, maar betekend dit ook dat mannen minder moeten gaan werken en meer thuis moeten gaan zitten? Decenia geleden dachten we nog dat we vandaag de dag allemaal parttime bezig zouden zijn, door de gemakken die de robotisering en automatisering met zich mee zouden brengen. Tegenwoordig is het nog niet genoeg als de man full time en de vrouw part time werkt.
Men moet minstens twee autos voor de deur, twee keer per jaar op vakantie, de nieuwste mobieltjes van meer dan 1000 euro en designer kleiding voor de kids. Prima voor degenen die dat willen, maar ik denk dat onze samenleving van al dat materialisme en individualisme er niet beter op wordt. En waar halen we het vandaan, zoveel banen dat iedereen maar full time kan werken?
Het belangrijkste is dat de vrouw zich niet meer zo afhankelijk voelt van de man en vrijer is in die keuzes die ze maakt. Dit moet toch ook te realiseren zijn zonder een maatschappij waarin iedereen een fulltime baan heeft en waarbij kinderen van opvang naar opvang worden gebracht?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:36:28 #175
11170 jerney
catlady 4life
pi_194338589
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:29 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit schreef ik dus ;)

Ligt eraan: als je allebei parttime werkt snap ik het, maar als de een fulltime werkt en de ander zo weinig dat de broek niet zelfstandig op te houden is, dan vind ik dat wel lui ja, ook al zou die man het wel best vinden. Waarom zou de vrouw de luxe hebben van 18 uur per week en de man niet?

Als je allebei ‘zo lui bent’ dat je beiden weinig uur werkt, dan is het waarschijnlijk meer een minimalistische levensstijl oid?
Het hoeft niet per se luiheid te zijn he, gewoon anders in het leven staan. :) Ik heb periodes dat ik harder werk dan veel mensen met een fulltime baan. Maar ook periodes waarbij ik het wat rustiger aan doe met mijn nevenactiviteit, ik moet gewoon veel bijtanken, anders gaat het mis. :P

En zolang beide partners het zo ok vinden, wat is het probleem dan eigenlijk? Ik weet ook van stellen die de vrouw helemaal niet laten werken omdat ze haar kennen en haar liever energiek, gezond en ontspannen zien. Die verdienen genoeg en hebben er totaal geen probleem mee. Ik vind dat juist wel getuigen van liefde. :)
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:37:04 #176
11170 jerney
catlady 4life
pi_194338597
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:29 schreef Zorro het volgende:
Verzameltopic van op de teentjes getrapte vrouwen _O-
:D

Mijn tenen kunnen wel wat hebben :P
pi_194338606
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:29 schreef Zorro het volgende:
Verzameltopic van op de teentjes getrapte vrouwen _O-
Dit inderdaad. Triest. Dacht wel dat er genoeg te doen was achter het aanrecht met dit mooie weer -> Lees: groenten snijden, shaslicks maken etc.
Zodat manlief goed geprepareerd achter de Napoleon kan staan met een pilsje.
U MAD?
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 13:42:19 #178
236264 crew  capricia
pi_194338654
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Triest. Dacht wel dat er genoeg te doen was achter het aanrecht met dit mooie weer -> Lees: groenten snijden, shaslicks maken etc.
Zodat manlief goed geprepareerd achter de Napoleon kan staan met een pilsje.
Is gisteravond allemaal bezorgd door de Appie.
Vanavond gaat de fik er in, zodra mijn man thuis komt. Dan geef ik hem een biertje, zelf neem ik een biologische chardonnay.
Ondertussen spelen de kinderen in het zwembad in de tuin.

Hij hoeft niet zo veel te werken. Maar hij doet het graag.
Ik heb andere hobbies.

Iedereen gelukkig. O+
Definitely not CIA
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:43:28 #179
11170 jerney
catlady 4life
pi_194338671
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Is gisteravond allemaal bezorgd door de Appie.
Vanavond gaat de fik er in, zodra mijn man thuis komt. Dan geef ik hem een biertje, zelf neem ik een biologische chardonnay.
Ondertussen spelen de kinderen in het zwembad in de tuin.

Hij hoeft niet zo veel te werken. Maar hij doet het graag.
Ik heb andere hobbies.

Iedereen gelukkig. O+
Iedereen behalve Jort dan :P
pi_194338676
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Is gisteravond allemaal bezorgd door de Appie.
Vanavond gaat de fik er in, zodra mijn man thuis komt. Dan geef ik hem een biertje, zelf neem ik een biologische chardonnay.
Ondertussen spelen de kinderen in het zwembad in de tuin.

Hij hoeft niet zo veel te werken. Maar hij doet het graag.
Ik heb andere hobbies.

Iedereen gelukkig. O+
nog een leuk setje voor hem aan vanavond?
pi_194338679
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:42 schreef capricia het volgende:

Is gisteravond allemaal bezorgd door de Appie.
Vanavond gaat de fik er in, zodra mijn man thuis komt. Dan geef ik hem een biertje, zelf neem ik een biologische chardonnay.
Ondertussen spelen de kinderen in het zwembad in de tuin.

Hij hoeft niet zo veel te werken. Maar hij doet het graag.
Ik heb andere hobbies.

Iedereen gelukkig. O+
Kijk hier, een normale vrouw _O_
U MAD?
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 13:44:35 #182
236264 crew  capricia
pi_194338684
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:43 schreef jerney het volgende:

[..]

Iedereen behalve Jort dan :P
Ja, van Jort moeten zo veel mogelijk mensen zo hard mogelijk werken. Lijkt wel een VVDer. :+
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 13:45:49 #183
5428 crew  miss_sly
pi_194338695
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Triest. Dacht wel dat er genoeg te doen was achter het aanrecht met dit mooie weer -> Lees: groenten snijden, shaslicks maken etc.
Zodat manlief goed geprepareerd achter de Napoleon kan staan met een pilsje.
Niet een volledige BBQ door de slager laten bezorgen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194338718
Jort Kelder moet nog even wennen aan het idee dat je je in een duurzame maatschappij niet kapot hoeft te werken voor een fatsoenlijk bestaan als je de taken maar eerlijk verdeelt. Dit gebrek aan inzicht wordt waarschijnlijk veroorzaakt door zijn afstand tot een relatie en kind(eren). Ik bespeur bij hem nog symptomen van de laatste golf van het neoliberale virus. Komt goed Jort! ;)
pi_194338719
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet een volledige BBQ door de slager laten bezorgen :')
een BBQ uitbesteden :') Niks meer mannelijker dan je eigen vlees bereiden.
  FOK!fotograaf vrijdag 31 juli 2020 @ 13:49:34 #186
842 Zorro
Z
pi_194338747
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet een volledige BBQ door de slager laten bezorgen :')
Niet gewoon uitgenodigd worden om ergens te komen BBQen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:50:31 #187
11170 jerney
catlady 4life
pi_194338761
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, van Jort moeten zo veel mogelijk mensen zo hard mogelijk werken. Lijkt wel een VVDer. :+
O+
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 13:51:00 #188
5428 crew  miss_sly
pi_194338770
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

een BBQ uitbesteden :') Niks meer mannelijker dan je eigen vlees bereiden.
Bereiden? op het vuur leggen, bedoel je.

Schalen met goed vlees en alles erbij laat je toch wel voorbereiden en bezorgen door een goede slager?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194338792
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bereiden? op het vuur leggen, bedoel je.

Schalen met goed vlees en alles erbij laat je toch wel voorbereiden en bezorgen door een goede slager?
Ik BBQ het liefst naakt. Moet wel oppassen dat ik mijn XXL niet aanzie voor de reuze saucijzen.
U MAD?
pi_194338803
Ach, dit is wat Jort in zijn directe omgeving ziet en ik snap wel dat hij daartegen ageert. Al vind ik ook dat die mannen niet een trophy wife moeten kiezen om er vervolgens over te klagen dat hun vrouwen te weinig werken en te veel geld uitgeven in de PC Hooftstraat.

Wat mij betreft moeten vrouwen niet meer gaan werken maar mannen minder. Het accent ligt bij mannen als Jort en z'n opvolger Sander Schimmelnogwat op het verkeerde aspect. Tijd voor de emancipatie van de man.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 13:55:32 #191
3542 Gia
User under construction
pi_194338817
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:

een BBQ uitbesteden :') Niks meer mannelijker dan je eigen vlees bereiden.
Hier staat de Weber al klaar voor vanavond. Vlees komt net binnen. 😉
  vrijdag 31 juli 2020 @ 14:07:05 #192
11170 jerney
catlady 4life
pi_194338997
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ach, dit is wat Jort in zijn directe omgeving ziet en ik snap wel dat hij daartegen ageert. Al vind ik ook dat die mannen niet een trophy wife moeten kiezen om er vervolgens over te klagen dat hun vrouwen te weinig werken en te veel geld uitgeven in de PC Hooftstraat.

Wat mij betreft moeten vrouwen niet meer gaan werken maar mannen minder. Het accent ligt bij mannen als Jort en z'n opvolger Sander Schimmelnogwat op het verkeerde aspect. Tijd voor de emancipatie van de man.
Juist, die optie moet er voor iedereen zijn. Vrijheid blijheid. :P

Ik heb mijn ex ook zo vaak gezegd dat het echt helemaal ok is als hij gas terug zou nemen, ook met een baan waarmee hij een stuk minder zou gaan verdienen. Maar hij vond het toch nog te interessant ondanks de rat race die er aan vast hangt. :)
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 14:08:30 #193
236264 crew  capricia
pi_194339007
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:07 schreef jerney het volgende:

[..]

Juist, die optie moet er voor iedereen zijn. Vrijheid blijheid. :P

Ik heb mijn ex ook zo vaak gezegd dat het echt helemaal ok is als hij gas terug zou nemen, ook met een baan waarmee hij een stuk minder zou gaan verdienen. Maar hij vond het toch nog te interessant ondanks de rat race die er aan vast hangt. :)
Heel herkenbaar.
Veel mannen willen helemaal niet minder werken. Ze houden er echt van.
Ik vind het prima als hij daar gelukkig van wordt.
Definitely not CIA
  vrijdag 31 juli 2020 @ 14:12:17 #194
11170 jerney
catlady 4life
pi_194339053
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.
Veel mannen willen helemaal niet minder werken. Ze houden er echt van.
Ik vind het prima als hij daar gelukkig van wordt.
Ja precies. :) Nouja, ik denk dat hij het wel graag iets minder had gewild hoor, maar bij zo’n functie was het niet echt een optie voor een man bij dat bedrijf. En dat is inderdaad scheef.
pi_194339087
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Heel herkenbaar.
Veel mannen willen helemaal niet minder werken. Ze houden er echt van.
Ik vind het prima als hij daar gelukkig van wordt.
Op macroniveau is dat een opmerking in de orde van 'vrouwen willen gewoon voor de kinderen zorgen'. Het is maar zeer de vraag of dat zo is. Onder andere omstandigheden zouden vrouwen misschien wel een gelijkwaardigere rol voor mannen in de zorg voor kind en huishouden willen en mannen een gelijkwaardigere rol voor vrouwen ten aanzien van werk en financiële verantwoordelijkheid. We hebben hier bovendien met ingesleten denkbeelden te maken die lange tijd in onze cultuur geworteld zijn geweest. Die veranderen niet zomaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 14:18:59 #196
236264 crew  capricia
pi_194339121
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Op macroniveau is dat een opmerking in de orde van 'vrouwen willen gewoon voor de kinderen zorgen'. Het is maar zeer de vraag of dat zo is. Onder andere omstandigheden zouden vrouwen misschien wel een gelijkwaardigere rol voor mannen in de zorg voor kind en huishouden willen en mannen een gelijkwaardigere rol voor vrouwen ten aanzien van werk en financiële verantwoordelijkheid. We hebben hier bovendien met ingesleten denkbeelden te maken die lange tijd in onze cultuur geworteld zijn geweest. Die veranderen niet zomaar.
Daar ben ik me bewust van. En ik hoop dat het in de volgende generaties meer tot evenwicht komt.
Maar nu zijn die patronen nog wel vaak ingesleten.
En ik kan alleen uit persoonlijke ervaring vertellen en vanuit mijn eigen bubbel. :)
Definitely not CIA
  vrijdag 31 juli 2020 @ 14:21:40 #197
11170 jerney
catlady 4life
pi_194339146
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Op macroniveau is dat een opmerking in de orde van 'vrouwen willen gewoon voor de kinderen zorgen'. Het is maar zeer de vraag of dat zo is. Onder andere omstandigheden zouden vrouwen misschien wel een gelijkwaardigere rol voor mannen in de zorg voor kind en huishouden willen en mannen een gelijkwaardigere rol voor vrouwen ten aanzien van werk en financiële verantwoordelijkheid. We hebben hier bovendien met ingesleten denkbeelden te maken die lange tijd in onze cultuur geworteld zijn geweest. Die veranderen niet zomaar.
Ik las dat daar niet in, maar snap de associatie wel. Het was ook ongenuanceerd, er zijn ook genoeg mannen die ook graag niet werken en vrouwen die zot zouden worden met twee kleuters aan hun rok hangend de hele dag. :P

Maar dat hardnekkige rollenpatroon heeft inderdaad nog altijd wel z’n uitwerking op hoe veel mensen dit thema ervaren. Ik ben het met je eens dat dat jammer is.
pi_194339173
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar ben ik me bewust van. En ik hoop dat het in de volgende generaties meer tot evenwicht komt.
Maar nu zijn die patronen nog wel vaak ingesleten.
En ik kan alleen uit persoonlijke ervaring vertellen en vanuit mijn eigen bubbel. :)
Bubbels spelen een belangrijke rol, denk ik. In mijn bubbel werken de meeste mannen en vrouwen met jonge kinderen beiden een dag of vier in de week. Er zijn verschillen in het belang dat aan carrière wordt gehecht: soms heeft de man de bestbetaalde baan en meer carrièredruk, soms de vrouw. De zorg voor kinderen en huishouden wordt min of meer gelijk verdeeld, al zijn er altijd verschillen (vrouwen geven borstvoeding en richten de kinderkledingkast in, mannen zetten vuilnis buiten en nemen het klussen op zich). In het huishouden zie je vaak traditionele rolpatronen ontstaan.

Ik ervaar in ieder geval totaal geen probleem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 14:28:43 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_194339221
Het meeste wat hij zegt klopt wel, maar ik gok dat de Zuidas trophy wives die Pilates doen terwijl manlief 's avonds laat de secretaresse aandouwt op het eikenhouten bureau, niet degene zijn die klagen over dat ze zo achtergesteld worden. Dus hij slaat ook de plank mis.

Ah en verder helemaal eens met wat claudia_x zegt. Het probleem is niet de vrouw die te weinig werkt, maar de man die teveel werkt. Ik werk vier dagen en als het kan nog minder.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 14:30:50 #200
11170 jerney
catlady 4life
pi_194339248
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:28 schreef speknek het volgende:
Het meeste wat hij zegt klopt wel, maar ik gok dat de Zuidas trophy wives die Pilates doen terwijl manlief 's avonds laat de secretaresse aandouwt op het eikenhouten bureau, degene zijn die klagen over dat ze zo achtergesteld worden. Dus hij slaat ook de plank mis.
Elk topic heeft een speknekpost nodig. O+
pi_194339270
Jort Kelder met zijn 'o jeetje, waar is mijn OB'tje' humor.
pi_194339493
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Veel minder lang geleden ook nog; 25 jaar geleden was er wel kinderopvang, maar je moest je kind ongeveer 10 maanden voor de bevalling inschrijven, want wachtlijsten, plus dat het toen "samen" opgelost werd en de kosten verdeeld werden: ⅓ overheid, ⅓ werkgevers en ⅓ door de ouders, en de werkgever moest een plek op het kinderdagverblijf "kopen".
Toen ontstond dat inderdaad. Maar 15 jaar daarvoor - waar ik indirect op doelde - had je als vrouw minder rechten en telde bijvoorbeeld een salaris niet mee bij een hypotheek. Was natuurlijk ook niet nodig want er kwamen direct kinderen en het was duidelijk wie er thuis bleef ;)
quote:
want 25 jaar geleden was je toch echt wel een ontaard kutwijf als je je baby van 3 maanden naar het KDV ging brengen, en dat kreeg je ook wel te horen, ongeacht of je om iemands mening vroeg.
Dat laatste klinkt meer als iets typisch Nederlands en niet specifiek voor dit onderwerp ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_194339682
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:28 schreef speknek het volgende:
Het meeste wat hij zegt klopt wel, maar ik gok dat de Zuidas trophy wives die Pilates doen terwijl manlief 's avonds laat de secretaresse aandouwt op het eikenhouten bureau, niet degene zijn die klagen over dat ze zo achtergesteld worden. Dus hij slaat ook de plank mis.

Ah en verder helemaal eens met wat claudia_x zegt. Het probleem is niet de vrouw die te weinig werkt, maar de man die teveel werkt. Ik werk vier dagen en als het kan nog minder.
Je ziet bij kantoorbanen wel dat het steeds meer geaccepteerd is pm 4 dagen te werken ipv 5 dagen. Niet alleen vanwege kinderen, maar oom doordat steeds meer mannen inzien dat het leven meer is dan alleen werken.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 15:13:01 #204
236264 crew  capricia
pi_194339756
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:07 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Je ziet bij kantoorbanen wel dat het steeds meer geaccepteerd is pm 4 dagen te werken ipv 5 dagen. Niet alleen vanwege kinderen, maar oom doordat steeds meer mannen inzien dat het leven meer is dan alleen werken.
Het is ook beter voor de economie.
Dat niemand dat nog genoemd heeft!

Als iedereen een beetje parttime werkt, kunnen er meer mensen aan het werk. Is er minder uitkering nodig.

Er komt een recessie aan. Veel verlies aan arbeidsplaatsen.
Parttime werken kan een stukje hiervan oplossen.
Definitely not CIA
pi_194339833
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is ook beter voor de economie.
Dat niemand dat nog genoemd heeft!

Als iedereen een beetje parttime werkt, kunnen er meer mensen aan het werk. Is er minder uitkering nodig.

Er komt een recessie aan. Veel verlies aan arbeidsplaatsen.
Parttime werken kan een stukje hiervan oplossen.
Bij een aantal verzekeraars zie je al dat 36 uur per week wordt gezien als fulltime. Mensen werken dan vaak 4 x 9 uur per week.
ROBODEMONS..................|:(
pi_194339872
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Bij een aantal verzekeraars zie je al dat 36 uur per week wordt gezien als fulltime. Mensen werken dan vaak 4 x 9 uur per week.
Ik werk de ene week 4 de andere week 5 dagen, dat is ook erg prettig (en is fulltime)
pi_194339876
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 14:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Op macroniveau is dat een opmerking in de orde van 'vrouwen willen gewoon voor de kinderen zorgen'. Het is maar zeer de vraag of dat zo is. Onder andere omstandigheden zouden vrouwen misschien wel een gelijkwaardigere rol voor mannen in de zorg voor kind en huishouden willen en mannen een gelijkwaardigere rol voor vrouwen ten aanzien van werk en financiële verantwoordelijkheid. We hebben hier bovendien met ingesleten denkbeelden te maken die lange tijd in onze cultuur geworteld zijn geweest. Die veranderen niet zomaar.
En hoe zouden die in onze cultuur geworteld zijn geraakt? Welke belemmering voor stelletjes die het willen omdraaien zijn er precies?

Ik denk dat die vrouwen heel goed beseffen dat ze dan veel harder moeten werken in een baan die ze veel minder leuk vinden. Die denken mooi, die vent van mij haalt voldoening uit zoveel mogelijk geld verdienen, daardoor leven we comfortabel terwijl ik wel een baan heb die ik interessant vindt terwijl ik nog genoeg tijd voor de kinderen en de wijntjes heb. Dat lijkt mij erg geemancipeerd, maar ik zie vrouwenemancipatie dan ook niet als het zoveel mogelijk imiteren van mannen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194339910
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Bij een aantal verzekeraars zie je al dat 36 uur per week wordt gezien als fulltime. Mensen werken dan vaak 4 x 9 uur per week.
In de zorg is fulltime ook vaak 36 uur
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 15:26:16 #209
236264 crew  capricia
pi_194339926
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Bij een aantal verzekeraars zie je al dat 36 uur per week wordt gezien als fulltime. Mensen werken dan vaak 4 x 9 uur per week.
Het levert ook werkgelegenheid op. :)
Definitely not CIA
pi_194339997
Jort kan dat wel opmerkelijk vinden, maar dat doen die vrouwen daar in Amsterdam (-Zuid)toch niet.

Geef ze eens gelijk, ze zijn jong, mooi en slim.
Dan ga je toch niet voor zo'n Corporate werken, die je uitperst als een Limoen.

Ik zie ze wel eens in Amsterdam, net een oase van vruchtbaarheid, beeldschone hertjes in de weide.

Dat motiveert als man zijnde natuurlijk wel voor de rat race.

Had ik maar eerder carrière gemaakt en meer ambitie gehad, had je zo'n modelletje op de bank gehad.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 15:41:10 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194340134
Het probleem is dus vooral dat fulltime als 40 uur wordt gezien (soms 36 uur), waarbij de carrièrekansen al snel wegvallen als je niet fulltime werkt.
Als 32 uur fulltime zou worden en je daarmee de carrièrekansen zou hebben die je met 40 uur hebt dan kunnen ouders de taken beter gelijk verdelen, zowel qua kinderen, huis als werk.

Hoewel je op de Zuid-as al niet wegkomt met 40 uur, zeker de eerste jonge jaren niet.

Het probleem is dus vooral hoe we in het algemeen tegen werk aankijken en de manier waarop dat te combineren valt met een gezin.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 16:29:08 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194340860
nou bedankt Jort ... lekker belangrijk weer :')

gelukkig lezen we het blad niet voor de messcherpe artikeltjes _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 31-07-2020 17:09:29 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194341269
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:22 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik werk de ene week 4 de andere week 5 dagen, dat is ook erg prettig (en is fulltime)
Dat lijkt mij ideaal. O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Het levert ook werkgelegenheid op. :)
Dat ook ja.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 31 juli 2020 @ 16:57:24 #214
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_194341302
Vandaag op de Zuidas moest men hier best hard om lachen!

Dus mensen laat u niet kennen! Wij werken even verderop en ontmoetten hem voor corona regelmatig in de plaatselijke horeca. We kennen de getalenteerde Jort (vroegere Quote) eigenlijk als binnenstebuiten en ervaren hem als zeer plezierig gezelschap.

Gelet op zeer veel goede dingen over hem weet men dan al vrij snel dat hij hierbij ook best wat overdrijft, gaarne provoceert zoals hij wel vaker doet. Hij weet wel beter, men moet hem kennen want óók dit is Jort! :D

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_194341374
Helemaal mee eens w/ ... werken met je luie kadaver.
pi_194341389
Populair topic O+
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:04:49 #217
11170 jerney
catlady 4life
pi_194341427
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:01 schreef Tuned22 het volgende:
Helemaal mee eens w/ ... werken met je luie kadaver.
Ik weiger, da’s het voordeel van links tuig te zijn. :P
pi_194341446
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 16:57 schreef Scjvb het volgende:
Vandaag op de Zuidas moest men hier best hard om lachen!

Dus mensen laat u niet kennen! Wij werken even verderop en ontmoetten hem voor corona regelmatig in de plaatselijke horeca. We kennen de getalenteerde Jort (vroegere Quote) eigenlijk als binnenstebuiten en ervaren hem als zeer plezierig gezelschap.

Gelet op zeer veel goede dingen over hem weet men dan al vrij snel dat hij hierbij ook best wat overdrijft, gaarne provoceert zoals hij wel vaker doet. Hij weet wel beter, men moet hem kennen want óók dit is Jort! :D

Scjvb
Goed verhaal.
pi_194341510
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:22 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Bron
Het beste zou zijn dat alle vrouwen eens stopten met werken, dan zouden we kunnen zien of mannen ook in staat zijn om zoveel werk te verzetten.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:28:23 #220
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194341724
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is ook beter voor de economie.
Dat niemand dat nog genoemd heeft!

Als iedereen een beetje parttime werkt, kunnen er meer mensen aan het werk. Is er minder uitkering nodig.

Er komt een recessie aan. Veel verlies aan arbeidsplaatsen.
Parttime werken kan een stukje hiervan oplossen.
Omdat het zo niet werkt in de praktijk, in theorie ook niet trouwens. Ben wel voorstander van kortere werkweken niettemin, kopen we maar wat minder luxe iphones/ autos met z"n allen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:30:24 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194341750
Het grappige over die "luie vrouwen" is eigenlijk vooral dat ik regelmatig lees dat ze blij zijn als ze op het werk zijn omdat het daar veel minder aanpoten is dan thuis met de kinderen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:39:37 #222
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_194341888
Wat Jort zegt klopt natuurlijk wel. Niemand haalt de top met halve dagen. En afgezien van "de top" halen, waarom zou je jezelf niet willen ontplooien en zo onafhankelijk mogelijk zijn? Er is geen enkele reden waarom dat de vrouw meer zorgtaken op zich zou moeten nemen dan de man, net zoals er geen enkele reden is dat de man meer zou moeten werken dan de vrouw. Ongetwijfeld is er maatschappelijke druk om een bepaalde rol aan te nemen, maar uiteindelijk maken vrouwen die keuze toch echt zelf.
2000 light years from home
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:43:09 #223
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_194341947
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:30 schreef Leandra het volgende:
Het grappige over die "luie vrouwen" is eigenlijk vooral dat ik regelmatig lees dat ze blij zijn als ze op het werk zijn omdat het daar veel minder aanpoten is dan thuis met de kinderen....
Niemand zal beweren dat voor kinderen zorgen geen inspanning vereist, maar in geen enkele wereld is onbetaald vrijwilligerswerk gelijkwaardig aan een betaalde baan. Als je jezelf wijsmaakt dat voor de kinderen zorgen ook zwaar is en dat het daarom allemaal maar oké is om parttime te werken, dan plaats je jezelf in de slachtofferrol. Waarom werkt de man niet een dag minder en neemt hij wat zorgtaken opzich? Of waarom breng je de kinderen niet vaker naar de kinderopvang? Genoeg alternatieven. Kom op zeg, je bent toch een individu met behoeftes om jezelf te ontplooien en te ontwikkelen, het leven is zoveel meer dan een rol vervullen in het leven van anderen. Parttime thuis voor de kinderen zorgen is echt de weg van de minste weerstand, en dat kan je inderdaad "lui" noemen, ondanks dat voor de kinderen zorgen inderdaad soms iets is om gek van te worden en zeker geen ontspannende activiteit is.
2000 light years from home
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:50:15 #224
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_194342039
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:28 schreef tfors het volgende:

[..]

Omdat het zo niet werkt in de praktijk, in theorie ook niet trouwens. Ben wel voorstander van kortere werkweken niettemin, kopen we maar wat minder luxe iphones/ autos met z"n allen.
Ik heb een idee dat je de waarde van goederen niet goed kan inschatten als je iPhones en auto's in dezelfde categorie plaatst. Voor een beetje fatsoenlijke auto kan je 30 iPhones kopen.
2000 light years from home
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:53:08 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194342069
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:43 schreef Merkie het volgende:

[..]

Niemand zal beweren dat voor kinderen zorgen geen inspanning vereist, maar in geen enkele wereld is onbetaald vrijwilligerswerk gelijkwaardig aan een betaalde baan. Als je jezelf wijsmaakt dat voor de kinderen zorgen ook zwaar is en dat het daarom allemaal maar oké is om parttime te werken, dan plaats je jezelf in de slachtofferrol. Waarom werkt de man niet een dag minder en neemt hij wat zorgtaken opzich? Of waarom breng je de kinderen niet vaker naar de kinderopvang? Genoeg alternatieven. Kom op zeg, je bent toch een individu met behoeftes om jezelf te ontplooien en te ontwikkelen, het leven is zoveel meer dan een rol vervullen in het leven van anderen. Parttime thuis voor de kinderen zorgen is echt de weg van de minste weerstand, en dat kan je inderdaad "lui" noemen, ondanks dat voor de kinderen zorgen inderdaad soms iets is om gek van te worden en zeker geen ontspannende activiteit is.
Mwah, ik vind zelf voor je eigen kinderen zorgen een behoorlijk belangrijke taak, inherent aan het hebben van kinderen.
Niets mis met een kinderdagverblijf, maar ik snap heel goed dat sommige mensen die keuze liever niet maken, en dat betekent dus dat ze hun kinderen zelf verzorgen op momenten dat anderen hun kinderen naar het kinderdagverblijf zouden brengen.

En dat is nog even los van de categorie grote gezinnen waarbij een van de ouders meer "oplevert" door thuis te zijn voor hun grote gezin dan om voor al die kinderen opvang te betalen en zelf buiten de deur amper meer dan minimumloon te verdienen.

Dat hele ontplooien is leuk, maar als je qua capaciteiten niet verder komt dan de lopende band of achter de kassa bij de Blokker dan wordt die afweging een heel andere.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:55:28 #226
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194342108
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:43 schreef Merkie het volgende:

[..]

Niemand zal beweren dat voor kinderen zorgen geen inspanning vereist, maar in geen enkele wereld is onbetaald vrijwilligerswerk gelijkwaardig aan een betaalde baan. Als je jezelf wijsmaakt dat voor de kinderen zorgen ook zwaar is en dat het daarom allemaal maar oké is om parttime te werken, dan plaats je jezelf in de slachtofferrol. Waarom werkt de man niet een dag minder en neemt hij wat zorgtaken opzich? Of waarom breng je de kinderen niet vaker naar de kinderopvang? Genoeg alternatieven. Kom op zeg, je bent toch een individu met behoeftes om jezelf te ontplooien en te ontwikkelen, het leven is zoveel meer dan een rol vervullen in het leven van anderen. Parttime thuis voor de kinderen zorgen is echt de weg van de minste weerstand, en dat kan je inderdaad "lui" noemen, ondanks dat voor de kinderen zorgen inderdaad soms iets is om gek van te worden en zeker geen ontspannende activiteit is.
Er zijn meer manieren om jezelf te ontwikkelen en te ontplooien dan door (betaald) werk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_194342120
Het valt wel op dat veel die het hier allemaal letterlijk nemen over de Chardonnay en de Zuidas dan weer vrouwen zijn, die de humor van overdrijven en generaliseren niet begrijpen.

Verder heeft Jort zeker een goed punt. Er wordt allemaal geklaagd dat er te weinig vrouwen in topfuncties zijn, maar daar kom je inderdaad niet met 24 uur werken per week. En terecht. Je mist de helft. Ik ben altijd werkzaam geweest in een mannenomgeving, maar heb nooit het gevoel gehad dat ik me meer moet bewijzen dan een man.

Ik ben belastingadviseur en zie het bij bijna alle klanten. Degenen waarbij de vrouw meer werkt en meer verdient dan de man, dat zijn er denk ik 3 op de 350. Terwijl die vrouwen toch vaak universitair geschoold zijn. In de praktijk maak ik ook vaak echtscheidingsellende mee door deze ongelijkheid. Of dat er niet gescheiden wordt terwijl dat wel beter zou zijn, omdat het om financiële redenen niet kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door bloodymary1 op 31-07-2020 18:04:26 ]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 17:58:36 #228
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_194342151
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, ik vind zelf voor je eigen kinderen zorgen een behoorlijk belangrijke taak, inherent aan het hebben van kinderen.
Natuurlijk, maar er is geen reden om deze taken niet evenredig te verdelen en niet ten koste te laten van je eigen carriere (=onafhankelijkheid).
quote:
Niets mis met een kinderdagverblijf, maar ik snap heel goed dat sommige mensen die keuze liever niet maken, en dat betekent dus dat ze hun kinderen zelf verzorgen op momenten dat anderen hun kinderen naar het kinderdagverblijf zouden brengen.
Natuurlijk snap ik dat, en dat moet iedereen ook zelf weten. Alleen als je deze keuze maakt heeft dat consequenties, zoals minder tijd om te werken. En ook hier geldt dat er geen enkele reden voor de vrouw om deze gevolgen op zich te nemen.

quote:
En dat is nog even los van de categorie grote gezinnen waarbij een van de ouders meer "oplevert" door thuis te zijn voor hun grote gezin dan om voor al die kinderen opvang te betalen en zelf buiten de deur amper meer dan minimumloon te verdienen.
Dit is een kortzichtige gedachte natuurlijk. Dat verschil zal alleen maar groter worden als je parttime gaat werken en wordt dan onoverbrugbaar. Daarnaast waag ik te betwijfelen in welke mate het echt een onoverkomelijke uitkomst is dat dan maar de vrouw minder gaat werken. Als je met een paar honderd euro bruto minder per maand kan overleven, dan is dat een lage prijs voor onafhankelijkheid en gelijkwaardigheid.

quote:
Dat hele ontplooien is leuk, maar als je qua capaciteiten niet verder komt dan de lopende band of achter de kassa bij de Blokker dan wordt die afweging een heel andere.
Dat geldt net zo goed voor mannen toch?
2000 light years from home
pi_194342244
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:30 schreef Leandra het volgende:
Het grappige over die "luie vrouwen" is eigenlijk vooral dat ik regelmatig lees dat ze blij zijn als ze op het werk zijn omdat het daar veel minder aanpoten is dan thuis met de kinderen....
Ik lees juist dat vrouwen van geluk schreeuwen wanneer ze kinderen krijgen, want dan hoeven ze niet meer te werken.
pi_194342282
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:05 schreef L_ het volgende:

[..]

Ik lees juist dat vrouwen van geluk schreeuwen wanneer ze kinderen krijgen, want dan hoeven ze niet meer te werken.
Link? Ik lees dat nooit, ook niet op het Viva forum.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 18:08:40 #231
11170 jerney
catlady 4life
pi_194342294
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:05 schreef L_ het volgende:

[..]

Ik lees juist dat vrouwen van geluk schreeuwen wanneer ze kinderen krijgen, want dan hoeven ze niet meer te werken.
Liever fulltime werken dan kinders opvoeden anders. :P
pi_194342303
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:30 schreef Leandra het volgende:
Het grappige over die "luie vrouwen" is eigenlijk vooral dat ik regelmatig lees dat ze blij zijn als ze op het werk zijn omdat het daar veel minder aanpoten is dan thuis met de kinderen....
Meestal is het ook nog eens zo, dat de kinderen de luie vrouwen achtervolgen met een groot leeg bord of glas, en verwachten dat de luie vrouwen die grote lege borden volscheppen met voedsel en de glazen vullen met drinken. Dat soort overlast hebben de verwekkers van die kinderen niet.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 18:09:27 #233
11170 jerney
catlady 4life
pi_194342304
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:30 schreef Leandra het volgende:
Het grappige over die "luie vrouwen" is eigenlijk vooral dat ik regelmatig lees dat ze blij zijn als ze op het werk zijn omdat het daar veel minder aanpoten is dan thuis met de kinderen....
Bij deze geverifieerd :P
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 31 juli 2020 @ 18:12:11 #234
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194342342
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:39 schreef Merkie het volgende:
Wat Jort zegt klopt natuurlijk wel. Niemand haalt de top met halve dagen. En afgezien van "de top" halen, waarom zou je jezelf niet willen ontplooien en zo onafhankelijk mogelijk zijn? Er is geen enkele reden waarom dat de vrouw meer zorgtaken op zich zou moeten nemen dan de man, net zoals er geen enkele reden is dat de man meer zou moeten werken dan de vrouw. Ongetwijfeld is er maatschappelijke druk om een bepaalde rol aan te nemen, maar uiteindelijk maken vrouwen die keuze toch echt zelf.
Er is inderdaad geen enkele reden waarom een vrouw meer zorgtaken op zich moet nemen dan de man, maar toch gebeurt dit. Overigens wil een deel van de mannen ook inderdaad wel deeltijds werken maar hangt dit níet samen met zorg voor de kinderen, bij vrouwen wel (bron later in reactie maar 23% vs 2%). En ik vind het wel opvallend dat je zegt 'waarom zou je jezelf niet willen ontplooien?' alsof betaald werk het enige is dat voor zelfontplooiing kan zorgen. In veel gevallen is dat natuurlijk lang niet zo, denk aan wc-dames, schoonmaaksters, etc. Sterker nog, zelfontplooiing wordt regelmatig genoemd als reden om voor deeltijd i.p.v. voltijds te kiezen (bijv. opleiding, vrijwilligerswerk, etc).

Mannen zijn net wat meer bereid dan vrouwen om mensen in hun privéleven 'wat tekort' te doen t.b.v. hun carrière en hebben minder behoefte aan tijd over houden voor andere dingen (bron). En het is natuurlijk erg simpel om te zeggen 'uiteindelijk maakt de vrouw die keuze zelf' want in het geval van een partner, maken er twee die keuze. De man is, zoals iemand eerder ook benoemde, er zelf bij. En die vindt het blijkbaar hartstikke prima. Ook dit blijkt 'Veel vrouwen en mannen vinden dat als je samenwoont, het niet uitmaakt wie wat verdient, zolang er genoeg inkomen binnenkomt om samen van te leven' aldus onderzoek vanuit het OCW.

Ik ben het met je eens dat ik niet snap waarom je financieel afhankelijk zou willen zijn, maar goed. Het zou ook niet mijn keuze zijn om afhankelijk te zijn. Maar ruim 60% van de vrouwen is financieel onafhankelijk, dus dat is gelukkig al een aardige hoeveelheid (t.o.v. 79% van de mannen) met die parttime banen. De overige 40% is overigens niet per se baanloos. Beiden een fulltime baan levert ook weer andere issues op (of in elk geval, wat het gezin ziet als issues, zoals hoge kosten kinderopvang, minder tijd voor kinderen, etc etc.). Wel blijkt ook weer dat zowel mannen als vrouwen een 50/50 verdeling van huishouden/zorg als ideaal zien, hoewel dit dus niet zo in praktijk wordt uitgevoerd (zie spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja goed, er valt van alles over te zeggen en zaken hangen allemaal met elkaar samen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194342374
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:08 schreef jerney het volgende:

[..]

Liever fulltime werken dan kinders opvoeden anders. :P
Sowieso liever een roestige spijker door mijn handpalm rammen of mijn testikels in een tosti-ijzer hangen dan kinderen opvoeden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 31 juli 2020 @ 18:15:20 #236
11170 jerney
catlady 4life
pi_194342393
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sowieso liever een roestige spijker door mijn handpalm rammen of mijn testikels in een tosti-ijzer hangen dan kinderen opvoeden.
:D
pi_194342440
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:08 schreef Chia het volgende:

[..]

Link? Ik lees dat nooit, ook niet op het Viva forum.
Google maar op: "(Nederlandse) vrouwen willen part-time/niet werken", het staat vast in één van die tientallen artikelen die er over geschreven zijn.
pi_194342461
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:08 schreef jerney het volgende:

[..]

Liever fulltime werken dan kinders opvoeden anders. :P
Ben je sociaal gewenste antwoorden aan het geven?
Of nooit kinderen gekregen?
pi_194342523
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:18 schreef L_ het volgende:

[..]

Google maar op: "(Nederlandse) vrouwen willen part-time/niet werken", het staat vast in één van die tientallen artikelen die er over geschreven zijn.
:')
Dat is iets anders dan lezen dat vrouwen van geluk schreeuwen dat ze kunnen stoppen met werken.
pi_194342545
quote:
13s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:25 schreef Chia het volgende:

[..]

:')
Dat is iets anders dan lezen dat vrouwen van geluk schreeuwen dat ze kunnen stoppen met werken.
Ik heb het in één van deze artikelen gelezen. Ik ben het niet vergeten, maar weet het exacte artikel niet, aangezien het een poos geleden is dat in het las.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 18:28:19 #241
11170 jerney
catlady 4life
pi_194342557
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:20 schreef L_ het volgende:

[..]

Ben je sociaal gewenste antwoorden aan het geven?
Of nooit kinderen gekregen?
Wat is daar sociaal wenselijk aan? Nee, geen kinderen. Anders had ik zoiets ook niet op een forum gepost, tof als ze dat lezen ooit. 😁

Wel een soort van ex...leasekind, maar die was om de twee weken een weekendje bij ons en nu is hij 19. Geen opvoeden aan gehad dus. Op misschien 5 momenten na in tien jaar. :P

Vond dat op zich nog wel gezellig hoor, was een makkelijk en lief kind... maar ik moet er niet aan denken om er zelf aan te beginnen.
pi_194342570
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:27 schreef L_ het volgende:

[..]

Ik heb het in één van deze artikelen gelezen.
Ja geschreven door Jort of Sander zeker die vrouwen zulke kreten in de mond leggen.
pi_194342601
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:28 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja geschreven door Jort of Sander zeker die vrouwen zulke kreten in de mond leggen.
Nee het was een vrouw over een vrouw. Ik dacht dat de vrouw Scandinavische was en hier al een tijd woonde, en zich verbaasde.
pi_194342659
Vrouwen moeten inderdaad meer werken of minder feministisch zeiken.
pi_194342849
Doen wij mannen gewoon het smerige, saaie en langdradige werk van de carrière ladder.

Gaan eerder dood door stress, of zware lichamelijke arbeid.

En laten we gewoon vrouwen voor de babyfabrieken die ze altijd waren, ondanks pogingen van de feministische golf om dit beeld te ontkrachten.
pi_194342863
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En hoe zouden die in onze cultuur geworteld zijn geraakt? Welke belemmering voor stelletjes die het willen omdraaien zijn er precies?
Ik kan mezelf best als voorbeeld nemen. Ik ben hoger opgeleid dan mijn lief en heb altijd financieel onafhankelijk willen zijn. Toen we kinderen namen was ik degene die verlof kreeg, die ochtendmisselijkheid had, fysiek gehavend raakte, borstvoeding gaf, nachtvoedingen op zich nam, op het werk aanrommelde met kolven, met mannelijke leidinggevenden te maken kreeg die het moederen maar onzin vonden. En ik merkte dat door de borstvoeding de baby's afhankelijker van mij werden dan van mijn lief waardoor er haast als vanzelfsprekend meer zorgtaken bij mij kwamen te liggen.

In zo'n periode raakt een vrouw dus gemakkelijk op achterstand (wat carrière betreft) en een man ook (ten aanzien van de band met kinderen). Je zou al vroeg in moeten grijpen om dat te voorkomen - en het is maar zeer de vraag of dat wenselijk is. Als ik mijn lief een gelijk aandeel in het voeden had willen geven, dan had ik bijvoorbeeld meer moeten kolven of ik had geen borstvoeding moeten geven. Beide waren geen opties voor ons geweest.

quote:
Ik denk dat die vrouwen heel goed beseffen dat ze dan veel harder moeten werken in een baan die ze veel minder leuk vinden. Die denken mooi, die vent van mij haalt voldoening uit zoveel mogelijk geld verdienen, daardoor leven we comfortabel terwijl ik wel een baan heb die ik interessant vindt terwijl ik nog genoeg tijd voor de kinderen en de wijntjes heb. Dat lijkt mij erg geemancipeerd, maar ik zie vrouwenemancipatie dan ook niet als het zoveel mogelijk imiteren van mannen.
Ik denk vooral dat na het krijgen van kinderen de prioriteiten veranderen. Dat is ook een biologisch proces: naarmate de bevalling dichterbij komt, wordt je wereld steeds kleiner. En als de juiste stofjes hun werk doen, dan is er ruime tijd alleen de baby. In de loop der tijd (soms is dat een kwestie van jaren) verandert dat. Je ziet dan ook dat vrouwen vaak dingen naast hun werk op gaan pakken om meer zin aan hun leven te geven buiten het kind om.

Wat ik betreur dat is dat mannen na het krijgen van kinderen vaak de rol in de schoenen geschoven krijgen van kostwinner. Let maar eens op reclames: ontzettend seksistisch ten aanzien van mannen in dit opzicht. Verantwoordelijkheid voor het gezin heb je samen, ook financieel en ook als de één op een zeker moment meer geld binnenhaalt dan de ander.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194342997
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan mezelf best als voorbeeld nemen. Ik ben hoger opgeleid dan mijn lief en heb altijd financieel onafhankelijk willen zijn. Toen we kinderen namen was ik degene die verlof kreeg, die ochtendmisselijkheid had, fysiek gehavend raakte, borstvoeding gaf, nachtvoedingen op zich nam, op het werk aanrommelde met kolven, met mannelijke leidinggevenden te maken kreeg die het moederen maar onzin vonden. En ik merkte dat door de borstvoeding de baby's afhankelijker van mij werden dan van mijn lief waardoor er haast als vanzelfsprekend meer zorgtaken bij mij kwamen te liggen.

In zo'n periode raakt een vrouw dus gemakkelijk op achterstand (wat carrière betreft) en een man ook (ten aanzien van de band met kinderen). Je zou al vroeg in moeten grijpen om dat te voorkomen - en het is maar zeer de vraag of dat wenselijk is. Als ik mijn lief een gelijk aandeel in het voeden had willen geven, dan had ik bijvoorbeeld meer moeten kolven of ik had geen borstvoeding moeten geven. Beide waren geen opties voor ons geweest.
[..]

Ik denk vooral dat na het krijgen van kinderen de prioriteiten veranderen. Dat is ook een biologisch proces: naarmate de bevalling dichterbij komt, wordt je wereld steeds kleiner. En als de juiste stofjes hun werk doen, dan is er ruime tijd alleen de baby. In de loop der tijd (soms is dat een kwestie van jaren) verandert dat. Je ziet dan ook dat vrouwen vaak dingen naast hun werk op gaan pakken om meer zin aan hun leven te geven buiten het kind om.

Wat ik betreur dat is dat mannen na het krijgen van kinderen vaak de rol in de schoenen geschoven krijgen van kostwinner. Let maar eens op reclames: ontzettend seksistisch ten aanzien van mannen in dit opzicht. Verantwoordelijkheid voor het gezin heb je samen, ook financieel en ook als de één op een zeker moment meer geld binnenhaalt dan de ander.
Okay, wel lullig van die managers.
Maar hoe lang duurt borstvoeding dan? Toch ook geen jaren.
pi_194343033
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:39 schreef Merkie het volgende:
Niemand haalt de top met halve dagen.
Daar geloof ik trouwens niets van. Volgens mij is dat iets wat mensen die in de top zitten elkaar aanpraten en waar ze jongere generaties gek mee maken. Ik ben ervan overtuigd dat ik bij mijn huidige werkgever met vier dagen in de week een topbaan kan hebben. Ik doe nu al mijn werk beter en efficiënter dan menig mannelijke collega die fulltime of meer werkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194343111
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:56 schreef L_ het volgende:

[..]

Okay, wel lullig van die managers.
Maar hoe lang duurt borstvoeding dan? Toch ook geen jaren.
Ik heb dat een jaar gedaan en bij een tweede ga je een vergelijkbaar proces in. Tel de zwangerschappen erbij op en je hebt met een traject van jaren te maken. Het is voor elke vrouw natuurlijk anders, maar in het algemeen gaat wel op: 9 maanden zwanger, 9 maanden om de oude te worden. En daarna zit je nog steeds met een heel jong kind dat veel aandacht vraagt en aan je spreekwoordelijke rok hangt.

Onze kinderen zijn nu 9 en 10 en ik kan wel zeggen dat de verhoudingen bij ons zijn rechtgetrokken. Als ik niet al die tijd bewust en tegen een bepaalde prijs werk had gemaakt van mijn carrière, dan was dat niet het geval geweest. En mijn lief heeft zijn deel gedaan: hij heeft enkele jaren meer aandacht besteed aan het draaiende houden van ons gezin dan ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194343121
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:12 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Er is inderdaad geen enkele reden waarom een vrouw meer zorgtaken op zich moet nemen dan de man, maar toch gebeurt dit. Overigens wil een deel van de mannen ook inderdaad wel deeltijds werken maar hangt dit níet samen met zorg voor de kinderen, bij vrouwen wel (bron later in reactie maar 23% vs 2%). En ik vind het wel opvallend dat je zegt 'waarom zou je jezelf niet willen ontplooien?' alsof betaald werk het enige is dat voor zelfontplooiing kan zorgen. In veel gevallen is dat natuurlijk lang niet zo, denk aan wc-dames, schoonmaaksters, etc. Sterker nog, zelfontplooiing wordt regelmatig genoemd als reden om voor deeltijd i.p.v. voltijds te kiezen (bijv. opleiding, vrijwilligerswerk, etc).

Mannen zijn net wat meer bereid dan vrouwen om mensen in hun privéleven 'wat tekort' te doen t.b.v. hun carrière en hebben minder behoefte aan tijd over houden voor andere dingen (bron). En het is natuurlijk erg simpel om te zeggen 'uiteindelijk maakt de vrouw die keuze zelf' want in het geval van een partner, maken er twee die keuze. De man is, zoals iemand eerder ook benoemde, er zelf bij. En die vindt het blijkbaar hartstikke prima. Ook dit blijkt 'Veel vrouwen en mannen vinden dat als je samenwoont, het niet uitmaakt wie wat verdient, zolang er genoeg inkomen binnenkomt om samen van te leven' aldus onderzoek vanuit het OCW.
Voor heel veel mannen geldt ook dat professionele zelfontplooiing bestaat uit het alfamannetje zijn en meer verdienen dan andere mannetjes. Het zijn ook mannen die de economie waar we historisch vandaan komen hebben vormgegeven en daarin de meest competitieve mannetjes exorbitant te belonen. Meer inzet, langer en harder werken, is onderdeel van dat hypercompetitieve.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:08:27 #251
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194343185
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:46 schreef L_ het volgende:
Doen wij mannen gewoon het smerige, saaie en langdradige werk van de carrière ladder.

Moet je een leukere baan zoeken vriend :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194343187
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Voor heel veel mannen geldt ook dat professionele zelfontplooiing bestaat uit het alfamannetje zijn en meer verdienen dan andere mannetjes. Het zijn ook mannen die de economie waar we historisch vandaan komen hebben vormgegeven en daarin de meest competitieve mannetjes exorbitant te belonen. Meer inzet, langer en harder werken, is onderdeel van dat hypercompetitieve.
Juist en vrouwen moeten zich voegen naar het ritme van "de man".

Als het echt gelijkwaardig was, zou er meer rekening gehouden worden met het ritme van "de vrouw".
pi_194343332
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:08 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Juist en vrouwen moeten zich voegen naar het ritme van "de man".

Als het echt gelijkwaardig was, zou er meer rekening gehouden worden met het ritme van "de vrouw".
Het het hele onderwijssysteem is ingericht op de vrouw.
Als je zelfs met Universiteit al geen fatsoenlijke baan kunt bemachtigen, dan liggen je prioriteiten er gewoon niet.
  Beste debater 2022 vrijdag 31 juli 2020 @ 19:15:44 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194343338
incel topic
verder: jort :z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194343369
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb dat een jaar gedaan en bij een tweede ga je een vergelijkbaar proces in. Tel de zwangerschappen erbij op en je hebt met een traject van jaren te maken. Het is voor elke vrouw natuurlijk anders, maar in het algemeen gaat wel op: 9 maanden zwanger, 9 maanden om de oude te worden. En daarna zit je nog steeds met een heel jong kind dat veel aandacht vraagt en aan je spreekwoordelijke rok hangt.

Onze kinderen zijn nu 9 en 10 en ik kan wel zeggen dat de verhoudingen bij ons zijn rechtgetrokken. Als ik niet al die tijd bewust en tegen een bepaalde prijs werk had gemaakt van mijn carrière, dan was dat niet het geval geweest. En mijn lief heeft zijn deel gedaan: hij heeft enkele jaren meer aandacht besteed aan het draaiende houden van ons gezin dan ik.
Okay respect, maar denk dat jij dan een uitzondering bent.

Maar de macro discussie is meer gericht op statistieken.

Het percentage part time werkende vrouwen vóórdat er kinderen zijn, is in Nederland gewoon heel hoog.

Deze verhouding is in Amsterdam (Zuid), goed te zien.
pi_194343450
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:15 schreef L_ het volgende:

[..]

Het het hele onderwijssysteem is ingericht op de vrouw.
Als je zelfs met Universiteit al geen fatsoenlijke baan kunt bemachtigen, dan liggen je prioriteiten er gewoon niet.
Ja en nu is de arbeidsmarkt aan de beurt.
pi_194343460
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan mezelf best als voorbeeld nemen. Ik ben hoger opgeleid dan mijn lief en heb altijd financieel onafhankelijk willen zijn. Toen we kinderen namen was ik degene die verlof kreeg, die ochtendmisselijkheid had, fysiek gehavend raakte, borstvoeding gaf, nachtvoedingen op zich nam, op het werk aanrommelde met kolven, met mannelijke leidinggevenden te maken kreeg die het moederen maar onzin vonden. En ik merkte dat door de borstvoeding de baby's afhankelijker van mij werden dan van mijn lief waardoor er haast als vanzelfsprekend meer zorgtaken bij mij kwamen te liggen.

In zo'n periode raakt een vrouw dus gemakkelijk op achterstand (wat carrière betreft) en een man ook (ten aanzien van de band met kinderen). Je zou al vroeg in moeten grijpen om dat te voorkomen - en het is maar zeer de vraag of dat wenselijk is. Als ik mijn lief een gelijk aandeel in het voeden had willen geven, dan had ik bijvoorbeeld meer moeten kolven of ik had geen borstvoeding moeten geven. Beide waren geen opties voor ons geweest.
Dat zijn geen maatschappelijke belemmeringen maar bioligische. Een achterstand tov je man is natuurlijk maar zeer relatief als jij een maximaal verdienen carrierepad had gevolgd en je man voor de leuke veel andere voldoening gevende baan was gegaan.

quote:
Ik denk vooral dat na het krijgen van kinderen de prioriteiten veranderen. Dat is ook een biologisch proces: naarmate de bevalling dichterbij komt, wordt je wereld steeds kleiner. En als de juiste stofjes hun werk doen, dan is er ruime tijd alleen de baby. In de loop der tijd (soms is dat een kwestie van jaren) verandert dat. Je ziet dan ook dat vrouwen vaak dingen naast hun werk op gaan pakken om meer zin aan hun leven te geven buiten het kind om.

Wat ik betreur dat is dat mannen na het krijgen van kinderen vaak de rol in de schoenen geschoven krijgen van kostwinner. Let maar eens op reclames: ontzettend seksistisch ten aanzien van mannen in dit opzicht. Verantwoordelijkheid voor het gezin heb je samen, ook financieel en ook als de één op een zeker moment meer geld binnenhaalt dan de ander.
Dat lijkt me wat teveel eer voor reclame, het is eerder volgend dan leidend en ik zie niet zoveel seksisme behalve de vrouw die bekwaam leiding geeft aan huishouden leidt terwijl de man een onhandige klungel is. Ook die kostwinnersrol is enigzins biologisch maar we hebben het over volwassen mensen die een stel vormen en keuzes kunnen maken. Het gaat mij verder niet aan wat voor keuzes mij onbekende stelletjes allemaal maken zolang dat niet komt door allerlei kunstmatige maatschappelijke beletselen om een andere keuze te maken. En die zie ik gewoon niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194343493
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
incel topic
verder: jort :z
Dit, verbaas me elke dag weer hoeveel er hier op fok rondstruinen. Ik dacht dat ze vooral bij R&P te vinden waren.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:37:03 #259
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_194343575
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Er zijn meer manieren om jezelf te ontwikkelen en te ontplooien dan door (betaald) werk.
Zeker, alleen leiden die zelden tot onafhankelijkheid waardoor je toch in een kunstmatig kleine wereld leeft. En je moet dan vervolgens natuurlijk ook niet klagen als mannen beter betaalde functies hebben en meer verdienen. Dat is een gevolg van je eigen keuzes.
2000 light years from home
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:38:15 #260
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_194343599
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 18:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar geloof ik trouwens niets van. Volgens mij is dat iets wat mensen die in de top zitten elkaar aanpraten en waar ze jongere generaties gek mee maken. Ik ben ervan overtuigd dat ik bij mijn huidige werkgever met vier dagen in de week een topbaan kan hebben. Ik doe nu al mijn werk beter en efficiënter dan menig mannelijke collega die fulltime of meer werkt.
Vier dagen is natuurlijk ook geen halve dagen. Desalniettemin hangt dit wel af van de bedrijfscultuur.
2000 light years from home
pi_194343718
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 13:34 schreef polyp11 het volgende:
Walgelijk dat iedereen tegenwoordig maar fulltime moet gaan werken. Vrouwen mogen best meer (betaald) gaan werken, maar betekend dit ook dat mannen minder moeten gaan werken en meer thuis moeten gaan zitten? Decenia geleden dachten we nog dat we vandaag de dag allemaal parttime bezig zouden zijn, door de gemakken die de robotisering en automatisering met zich mee zouden brengen. Tegenwoordig is het nog niet genoeg als de man full time en de vrouw part time werkt.
Men moet minstens twee autos voor de deur, twee keer per jaar op vakantie, de nieuwste mobieltjes van meer dan 1000 euro en designer kleiding voor de kids. Prima voor degenen die dat willen, maar ik denk dat onze samenleving van al dat materialisme en individualisme er niet beter op wordt. En waar halen we het vandaan, zoveel banen dat iedereen maar full time kan werken?
Het belangrijkste is dat de vrouw zich niet meer zo afhankelijk voelt van de man en vrijer is in die keuzes die ze maakt. Dit moet toch ook te realiseren zijn zonder een maatschappij waarin iedereen een fulltime baan heeft en waarbij kinderen van opvang naar opvang worden gebracht?
Bij de meeste gezinnen zijn die twee inkomens waarschijnlijk eerder nodig om maandelijks de woonlasten en andere vaste lasten op te kunnen hoesten ipv zichzelf met allerlei luxe te omringen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194343855
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zijn geen maatschappelijke belemmeringen maar bioligische.
Het gaat om een combinatie tussen sociale en biologische belemmeringen. Verlof is een voorbeeld van het eerste, net als bedrijfscultuur. Ik werkte in de wetenschap: rara wie zijn daar de baas?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 19:58:40 #263
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194343905
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:30 schreef Questular het volgende:

[..]

Dit, verbaas me elke dag weer hoeveel er hier op fok rondstruinen. Ik dacht dat ze vooral bij R&P te vinden waren.
Wat is hier incel aan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 vrijdag 31 juli 2020 @ 20:06:45 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194344013
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat is hier incel aan?
Dat in de kern vrouwen gewoon zeikerige labiele emotionele rotwezens zijn; hetzij te kortpittig en feministisch, hetzij te bemoederend en verzorgend. Hoe dan ook: vrouwen zijn bah. En moeten niet zeiken. En een sandwich gaan maken in de keuken.

Sijpelt altijd wel door in dit soort topics. Niet vreemd ook met dat bataljon FvD'ers alhier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194344126
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat is hier incel aan?
Misschien dan geen incel gedrag maar een gezonde afkeer naar vrouwen gecombineerd met een mannen zijn übermenschen toontje.
Uitspraken die meestal gedaan worden door mannen die "bewust" geen relatie hebben.
pi_194344149
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je bedoelt geneeskunde of de pabo?
Onder anderen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:18:44 #267
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_194344186
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie. :')
Raar dat je dat over valt want dat was meer een kwinkslag denk ik. De rest van zijn verhaal staat wel natuurlijk.

Maar of dat erg is weet ik niet.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  Beste debater 2022 vrijdag 31 juli 2020 @ 20:20:14 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194344206
Dat hard werken automatisch aan veel geld binnenharken gerelateerd wordt is dan wel weer echt super Jortiaans. Er bestaat werkelijk niets anders dan de H. Economie.

Precies de reden dat we in deze shit zitten, ironisch genoeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:22:23 #269
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194344238
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat in de kern vrouwen gewoon zeikerige labiele emotionele rotwezens zijn; hetzij te kortpittig en feministisch, hetzij te bemoederend en verzorgend. Hoe dan ook: vrouwen zijn bah. En moeten niet zeiken. En een sandwich gaan maken in de keuken.

Sijpelt altijd wel door in dit soort topics. Niet vreemd ook met dat bataljon FvD'ers alhier.
Nogmaals, wat is daar incel aan?
Ik zie vooral kroegpraat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 vrijdag 31 juli 2020 @ 20:24:39 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194344265
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is daar incel aan?
Ik zie vooral kroegpraat.
Graaf wat dieper, komt vanzelf genoeg etter uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194344271
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het gaat om een combinatie tussen sociale en biologische belemmeringen. Verlof is een voorbeeld van het eerste, net als bedrijfscultuur. Ik werkte in de wetenschap: rara wie zijn daar de baas?
Geen idee, wetenschappers? Ik vind het zwangerschapsverlof voor mannen ook belachelijk kort in Nederland maar verder zie ik vooral biologische gegevens en sociale belemmeringen die geen belemmering zijn maar slechts ruis. Niets wat in de weg staat aan samen je partner je eigen keuzes te maken, en die partner heb je ook zelf gekozen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:28:10 #272
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194344305
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Graaf wat dieper, komt vanzelf genoeg etter uit.
Zelfreflectie heb je wel gelukkig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194344342
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat in de kern vrouwen gewoon zeikerige labiele emotionele rotwezens zijn; hetzij te kortpittig en feministisch, hetzij te bemoederend en verzorgend. Hoe dan ook: vrouwen zijn bah. En moeten niet zeiken. En een sandwich gaan maken in de keuken.

Sijpelt altijd wel door in dit soort topics. Niet vreemd ook met dat bataljon FvD'ers alhier.
Klopt wel voor een deel wat jij hier zegt.
Echter denk vind ik sommige mannen veel extremer en egoïstischer dan vrouwen.

Op beide geslachten zijn gewoon dingen aan te merken, nu ging het over de post van Jort dit topic.
  Beste debater 2022 vrijdag 31 juli 2020 @ 20:31:44 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194344344
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zelfreflectie heb je wel gelukkig.
Neuh, heb nooit zo de aandrang gevoeld mijn eigen tekortkomingen te camoufleren door hele volksstammen (in dit geval vrouwen) de grond in te boren en als raison d'etre van alle misere te zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 31 juli 2020 @ 20:32:19 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194344354
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:31 schreef L_ het volgende:

[..]

Klopt wel voor een deel wat jij hier zegt.
Echter denk vind ik sommige mannen veel extremer en egoïstischer dan vrouwen.

Op beide geslachten zijn gewoon dingen aan te merken, nu ging het over de post van Jort dit topic.
Dat weet ik, dat je vindt dat het klopt wat ik schertsmatig schreef; dat bewijst mijn punt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:38:58 #276
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194344448
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Neuh, heb nooit zo de aandrang gevoeld mijn eigen tekortkomingen te camoufleren door hele volksstammen (in dit geval vrouwen) de grond in te boren en als raison d'etre van alle misere te zien.
Ik denk dat je een beetje de weg kwijt bent. Weinig mensen zullen dat zien in dit topic.
Er wordt wat geplaagd hier en daar en beide geslachten uiten een beetje frustratie over de ander. Is niet hetzelfde als vrouwen raison d'etre van alle misere te zien en met je arrogante toon iedereen hier als incel te bestempelen.

Is Jort Kelder ook een incel?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 vrijdag 31 juli 2020 @ 20:40:08 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194344465
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik denk dat je een beetje de weg kwijt bent. Weinig mensen zullen dat zien in dit topic.
Er wordt wat geplaagd hier en daar en beide geslachten uiten een beetje frustratie over de ander. Is niet hetzelfde als vrouwen raison d'etre van alle misere te zien en met je arrogante toon iedereen hier als incel te bestempelen.

Is Jort Kelder ook een incel?
Oh nu ben ík arrogant?

"Harder werken"
"Echte studie doen"
"Nagelstudiootje"
"Kinderen krijgen is een keuze"
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194344477
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat weet ik, dat je vindt dat het klopt wat ik schertsmatig schreef; dat bewijst mijn punt.
Maar ik vind mannen nog erger op een bepaalde manier, ik hou niet bijzonder veel van mensen.

Ik vind dat beide geslachten zeiken, nu is het gewoon een artikel van Jort en zijn uitspraken zijn op macro niveau gewoon waar, uitzonderingen daargelaten.

Zodra een blondje op hoge hakken met een oudere man over straat loopt moet het afkeurend wel een 'golddigger' zijn, maar ondertussen de part time werkende vrouwen (in Amsterdam) die tactisch bijhouden welke man succesvol is (of kan zijn in de toekomst), mogen wij niet af keuren.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:14:00 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194344872
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:18 schreef L_ het volgende:

[..]

Okay respect, maar denk dat jij dan een uitzondering bent.

Maar de macro discussie is meer gericht op statistieken.

Het percentage part time werkende vrouwen vóórdat er kinderen zijn, is in Nederland gewoon heel hoog.

Deze verhouding is in Amsterdam (Zuid), goed te zien.
Ja, @Claudia_x is de uitzondering en wat je in Amsterdam-Zuid ziet is de norm? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:23:08 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194344984
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 19:37 schreef Merkie het volgende:

[..]

Zeker, alleen leiden die zelden tot onafhankelijkheid waardoor je toch in een kunstmatig kleine wereld leeft. En je moet dan vervolgens natuurlijk ook niet klagen als mannen beter betaalde functies hebben en meer verdienen. Dat is een gevolg van je eigen keuzes.
Nogmaals, het klagen daarover gebeurt vooral door vrouwen die daar tegenaan lopen, en die klagen daar terecht over, die zijn geen 15 jaar parttime gaan werken tot de jongste 12 is, die zijn al die tijd vrijwel fulltime (4-5 dagen per week) blijven werken en lopen er toch tegenaan.
Dat zijn degenen die er over klagen, en terecht.

Maar dat gaat steeds minder worden want de huidige generatie 30-plussers is al opgegroeid met het idee dat minder werken kapitaalvernietiging is, daarmee heb je voor niets al die jaren gestudeerd en dus verdwijnt dat glazen plafond de komende jaren helemaal.
Als de stufigeneratie de leeftijd heeft voor boardfuncties gaat het vanzelf wegvallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:27:41 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194345030
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Geen idee, wetenschappers? Ik vind het zwangerschapsverlof voor mannen ook belachelijk kort in Nederland maar verder zie ik vooral biologische gegevens en sociale belemmeringen die geen belemmering zijn maar slechts ruis. Niets wat in de weg staat aan samen je partner je eigen keuzes te maken, en die partner heb je ook zelf gekozen.
Waar heeft een man zwangerschapsverlof voor nodig?
Bevallingsverlof zou logisch zijn, maar zwangerschapsverlof?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:31:47 #282
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_194345087
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nogmaals, het klagen daarover gebeurt vooral door vrouwen die daar tegenaan lopen, en die klagen daar terecht over, die zijn geen 15 jaar parttime gaan werken tot de jongste 12 is, die zijn al die tijd vrijwel fulltime (4-5 dagen per week) blijven werken en lopen er toch tegenaan.
Dat zijn degenen die er over klagen, en terecht.

Maar dat gaat steeds minder worden want de huidige generatie 30-plussers is al opgegroeid met het idee dat minder werken kapitaalvernietiging is, daarmee heb je voor niets al die jaren gestudeerd en dus verdwijnt dat glazen plafond de komende jaren helemaal.
Als de stufigeneratie de leeftijd heeft voor boardfuncties gaat het vanzelf wegvallen.
Ik denk dat dat tegenvalt hoor. Zodra er kinderen om de hoek komen kijken is men uiteindelijk toch niet zo progressief.
2000 light years from home
pi_194345132
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, @:Claudia_x is de uitzondering en wat je in Amsterdam-Zuid ziet is de norm? :D
Het zijn de statistieken.
Er was hier zelfs een vrouw die met belastingen werkt, en poste dat van haar 350 klanten, maar 3 vrouwen daarvan meer inkomen/vermogen hebben dan de man.
En een significant deel van de partners van deze mannelijke klanten zijn wel Universitair opgeleid.

En ik ben er zelf klaar mee, maar google gerust het percentage part time werkende (hoogopgeleide) vrouwen zonder kinderen in Nederland.
De resultaten zijn niet enkel van Jort of Sander, wellicht zelfs het CBS.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:49:12 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194345316
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:35 schreef L_ het volgende:

[..]

Het zijn de statistieken.
Er was hier zelfs een vrouw die met belastingen werkt, en poste dat van haar 350 klanten, maar 3 vrouwen daarvan meer inkomen/vermogen hebben dan de man.
En een significant deel van de partners van deze mannelijke klanten zijn wel Universitair opgeleid.

En ik ben er zelf klaar mee, maar google gerust het percentage part time werkende (hoogopgeleide) vrouwen zonder kinderen in Nederland.
De resultaten zijn niet enkel van Jort of Sander, wellicht zelfs het CBS.
Ehm ons vermogen zit in het huis, okay nu even niet, en de BD weet helemaal niet wat de verdeling daarvan is tot we het zouden moeten opsplitsen, en in ons geval heeft de een op dit moment recht op de dubbele van de ander als we het nu moesten splitsen naar eigendom en volgens de HV.
Daar heeft de BD pas wat mee te maken als ze bij een scheiding moeten weten dat er geen sprake is van een schenking maar dat ieder gewoon zijn/haar deel van het gezamemlijk vermogen heeft ontvangen.

Maar goed, een vrouw die met belastingen werkt, dat is dus een boekhouder of fiscalist, die klanten zijn voornamelijk mannen met bedrijven, als het even wil werkt de hoogopgeleide vrouw ook gewoon in het bedrijf, niet noodzakelijk in haar vakgebied.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:50:50 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194345338
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:31 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat tegenvalt hoor. Zodra er kinderen om de hoek komen kijken is men uiteindelijk toch niet zo progressief.
Ik denk dat het meevalt, ik zie veel jonge moeders gewoon 4 dagen blijven werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194345646
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 21:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm ons vermogen zit in het huis, okay nu even niet, en de BD weet helemaal niet wat de verdeling daarvan is tot we het zouden moeten opsplitsen, en in ons geval heeft de een op dit moment recht op de dubbele van de ander als we het nu moesten splitsen naar eigendom en volgens de HV.
Daar heeft de BD pas wat mee te maken als ze bij een scheiding moeten weten dat er geen sprake is van een schenking maar dat ieder gewoon zijn/haar deel van het gezamemlijk vermogen heeft ontvangen.

Maar goed, een vrouw die met belastingen werkt, dat is dus een boekhouder of fiscalist, die klanten zijn voornamelijk mannen met bedrijven, als het even wil werkt de hoogopgeleide vrouw ook gewoon in het bedrijf, niet noodzakelijk in haar vakgebied.
Kijk je doet nu net alsof jou persoonlijk aanval, maar dit is een discussie op 'macro' niveau.
De conclusies zijn gebaseerd op cijfers en dan gericht op het aantal part-time werkende Nederlandse vrouwen zonder kinderen.
Of langer dan noodzakelijk part-time werkende vrouwen na het krijgen van kinderen, waarbij de man (extra) hard werkt.

Ik ken genoeg voorbeelden op reddit waarbij, vaak Amerikaanse vrouwen, een deeltijd Master hebben gedaan terwijl zij kinderen baardde en opvoedde.

De fiscalist kan ook enkel vermogende particuliere klanten van (belasting) advies voorzien. Dan wordt er dus veel naar inkomen uit loondienst gekeken en waarschijnlijk merkt zij op dat, ondanks de hoogopgeleide partners, de man significant meer verdient.

Opmerkelijk dat mannen overigens veel vaker (succesvol) ondernemen, ondanks het zo nagestreefde opleidingsniveau van de Nederlandse vrouw eens op te krikken.

Over verdere studie keuzes en/of carrière verloop van de gemiddelde Nederlandse vrouw is al genoeg geschreven en mag iedereen zelf bepalen of dat goed heeft uitgepakt.

Persoonlijk is het voor jou prettig dat jij en jouw partner vermogen hebt kunnen opbouwen in een woning.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:13:57 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194345717
Nee dat doe ik helemaal niet, maar mevrouw die de belastingen doet doet dat meestal zakelijk en hoeft helemaal geen inzicht te hebben in het privévermogen van haar cliënten en diens partners, en al helemaal niet in hun opleidingsniveaus.

En dat vermogen in een woning zit betekent niet dar het daar ook in is opgebouwd...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194345749
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:13 schreef Leandra het volgende:
Nee dat doe ik helemaal niet, maar mevrouw die de belastingen doet doet dat meestal zakelijk en hoeft helemaal geen inzicht te hebben in het privévermogen van haar cliënten en diens partners, en al helemaal niet in hun opleidingsniveaus.

En dat vermogen in een woning zit betekent niet dar het daar ook in is opgebouwd...
Ik werk ook met belastingen en kan je verzekeren van wel, zodra je een naam hebt kun je ook op Linkedin kijken voor het opleidingsniveau.

Ok dus jullie huis was een gift of iets dergelijks.

Fijn voor jullie, ik heb nog nooit een huis gekregen.

Ik weet persoonlijk niet wat dit met de discussie op voorhand te maken heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door L_ op 31-07-2020 22:28:11 ]
pi_194346023
Wijndrinkende yogavrouwen in Amsterdam-Zuid. Kelder heeft weer precies de gemiddelde vrouw in het oog :')_!
pi_194346195
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:27 schreef bamibij het volgende:
Wijndrinkende yogavrouwen in Amsterdam-Zuid. Kelder heeft weer precies de gemiddelde vrouw in het oog :')_!
Dat soort vrouwen is er genoeg. Mijn zus werkt voor een groot advocatenkantoor en de vrouwtjes van de partners zitten vaak thuis..hoeven niet te werken want er komt toch genoeg binnen. Verder vind ik de discussie die Jort aanzwengelt niet zo boeiend.. wil je als vrouw voor je carrière gaan dan krijg je altijd kansen, maar veel vrouwen willen dat niet omdat zij ook kids hebben die wat tijd van je vragen. Nou prima toch.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 22:35:53 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194346207
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:15 schreef L_ het volgende:

[..]

Ik werk ook met belastingen en kan je verzekeren van wel, zodra je een naam hebt kun je ook op Linkedin kijken voor het opleidingsniveau.

Ok dus jullie huis was een gift of iets dergelijks.

Fijn voor jullie, ik heb nog nooit een huis gekregen.

Ik weet persoonlijk niet wat dit met de discussie op voorhand te maken heeft.
Ehm nee, voor iemand die met belastingen werkt lees je erg slecht.
Dat vermogen in een huis zit betekent niet dat het daar ook in is opgebouwd...
Je kunt vermogen dat je hebt ook gebruiken om een huis te kopen, ongeacht of dat voldoende is om het hele huis te kopen.

Wat het er mee te maken heeft is dat degene die die belastingen zakelijk doet helemaal niet op de hoogte hoeft te zijn van het privé vermogen van de partner van degene wiens zakelijke belastingen hij/zij doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194346406
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 22:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ehm nee, voor iemand die met belastingen werkt lees je erg slecht.
Dat vermogen in een huis zit betekent niet dat het daar ook in is opgebouwd...
Je kunt vermogen dat je hebt ook gebruiken om een huis te kopen, ongeacht of dat voldoende is om het hele huis te kopen.

Wat het er mee te maken heeft is dat degene die die belastingen zakelijk doet helemaal niet op de hoogte hoeft te zijn van het privé vermogen van de partner van degene wiens zakelijke belastingen hij/zij doet.
Nu probeer je het persoonlijk te maken en de initiële discussie van deze post gaat over compleet andere zaken.

Wat ik wel weet is dat de particulieren die gebruik maken van belastingadvies kantoren, over een meer dan gemiddeld vermogen beschikken, zij het in vastgoed, effecten, BV's of andere zaken.

De particulieren die 'eenvouderige'vermogen/schuld verhoudingen hebben, doen de aangiftes zelf en schakelen geen dure belastingadvies kantoren in.

Mocht er een gehuwd echtpaar, zij het overige samenlevingsconstucties zijn, dan is het gezamenlijk inkomen belastbaar en derhalve moeten over alle vormen van inkomsten en vermogen/schuld verhoudingen aangifte inkomstenbelasting gedaan worden ten behoeve van de Belastingdienst.

[ Bericht 9% gewijzigd door L_ op 31-07-2020 22:54:16 ]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 23:23:23 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194347033
Ik probeer niks persoonlijk te maken, jij leest niet goed en als je niks van belastingen snapt is dat vervelend, maar als belastingen je vak zijn helemaal.

Particulieren die gebruikmaken van advieskantoren zijn de kruimels van de cake, daar kan een belastingadviseur niet van leven, die moet het echt hebben van bedrijven, dus die particulieren die er gebruik van maken zijn wederom niet representatief.

Ergo: "Een vrouw die met belastingen werkt zegt dat van haar 350 klanten dit dat zus en zo" is geen graadmeter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194347304
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 23:23 schreef Leandra het volgende:
Ik probeer niks persoonlijk te maken, jij leest niet goed en als je niks van belastingen snapt is dat vervelend, maar als belastingen je vak zijn helemaal.

Particulieren die gebruikmaken van advieskantoren zijn de kruimels van de cake, daar kan een belastingadviseur niet van leven, die moet het echt hebben van bedrijven, dus die particulieren die er gebruik van maken zijn wederom niet representatief.

Ergo: "Een vrouw die met belastingen werkt zegt dat van haar 350 klanten dit dat zus en zo" is geen graadmeter.
Ook al zijn het 'kruimels', dan zouden het alsnog een significant aantal zijn om te bepalen wie het hoogste inkomen heeft, de man of de vrouw.

Dus mevrouw van zojuist heeft 350 klanten, zo heeft mijn kantoor er wellicht 200.

Dan zijn er alsnog significant veel gezamenlijke inkomens in te zien waarbij je kan oordelen dat mannen de grootste inkomens hebben en vaker full-time werken.
pi_194347325
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:46 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

van mij moet niks maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij de vrouw een zelfde soort opleiding heeft genoten en toch werkt de man meer.
Komt omdat vrouwen die een hoge opleiding genoten hebben vaak een sterke man willen hebben 'zelfstandige onafhankelijke vrouw... wie kan mij temmen' staat er dan in haar tinderprofiel. Nou, en dan krijgen ze een kerel die haar kan temmen en die wint dan natuurlijk de discussie over wie er 24u moet gaan werken. Ze kiezen zelf voor zo'n man. Ze hadden ook een watje kunnen kiezen die haar lekker haar carriere had laten najagen terwijl ie zelf gaat parttimen in zijn heerlijk relaxte kantoorbaantje ;)
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194347410
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 23:48 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Komt omdat vrouwen die een hoge opleiding genoten hebben vaak een sterke man willen hebben 'zelfstandige onafhankelijke vrouw... wie kan mij temmen' staat er dan in haar tinderprofiel. Nou, en dan krijgen ze een kerel die haar kan temmen en die wint dan natuurlijk de discussie over wie er 24u moet gaan werken. Ze kiezen zelf voor zo'n man. Ze hadden ook een watje kunnen kiezen die haar lekker haar carriere had laten najagen terwijl ie zelf gaat parttimen in zijn heerlijk relaxte kantoorbaantje ;)
Yep, en je uiteindelijk nergens voor hoeven te schamen en te verantwoorden.

Het rare is dat ze vaak al part-time werken, voordat ze überhaupt een partner hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door L_ op 31-07-2020 23:58:40 ]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 23:59:33 #297
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194347486
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat in de kern vrouwen gewoon zeikerige labiele emotionele rotwezens zijn; hetzij te kortpittig en feministisch, hetzij te bemoederend en verzorgend. Hoe dan ook: vrouwen zijn bah. En moeten niet zeiken. En een sandwich gaan maken in de keuken.

Sijpelt altijd wel door in dit soort topics. Niet vreemd ook met dat bataljon FvD'ers alhier.
Wordt ook altijd geroepen door de users die in R&P klagen dat ze geen vriendin kunnen vinden
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  Beste debater 2022 zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:07:12 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194347603
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 23:59 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Wordt ook altijd geroepen door de users die in R&P klagen dat ze geen vriendin kunnen vinden
heel gek
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194347614
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 23:48 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Komt omdat vrouwen die een hoge opleiding genoten hebben vaak een sterke man willen hebben 'zelfstandige onafhankelijke vrouw... wie kan mij temmen' staat er dan in haar tinderprofiel. Nou, en dan krijgen ze een kerel die haar kan temmen en die wint dan natuurlijk de discussie over wie er 24u moet gaan werken. Ze kiezen zelf voor zo'n man. Ze hadden ook een watje kunnen kiezen die haar lekker haar carriere had laten najagen terwijl ie zelf gaat parttimen in zijn heerlijk relaxte kantoorbaantje ;)
Waarom wel een stereotype vrouw hier beschrijven en is de man weer de beste? ;)

Eens hoor verder. :7
Moet ik Viva forum afstruinen voor een ander antwoord?
pi_194347694
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 00:07 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Waarom wel een stereotype vrouw hier beschrijven en is de man weer de beste? ;)

Eens hoor verder. :7
Moet ik Viva forum afstruinen voor een ander antwoord?
Het is een feit dat hoogopgeleide dames vaak alsnog omhoog zoeken voor een man. Vandaar dat de spoeling voor hen relatief dun is. Was nog wel eens een artikel of docu over. Als de dame wint, dan is die man meestal niet zo interessant meer. Ze willen een sterke man ;)
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194347695
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 00:07 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Waarom wel een stereotype vrouw hier beschrijven en is de man weer de beste? ;)

Eens hoor verder. :7
Moet ik Viva forum afstruinen voor een ander antwoord?
Ja doe maar, die kunnen dan weer van alles weerleggen op persoonlijke ervaring en dan begint alles van vooraf aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')