abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194335082
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Omdat die man denkt dat carrière maken alleen mogelijk is met 40+ uur per week en work first dan family? Heb ik in mijn omgeving nog gezien. Man vond dat vrouw ook moest werken. Maar zelf hadtie werk op 1 en dan zijn gezin. Ja, zo werkt het niet.
Ja dat probeerde ik ook een beetje vragend te stellen ;) het traditionele denken is natuurlijk dat de man alleen 40 uur kan werken.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 08:52:24 #27
5428 crew  miss_sly
pi_194335093
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:41 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Maar waarom gaat de vrouw dan 24 uur werken en niet de man? ;)
Dat zegt hij toch: een man die niet bereid is minder te gaan werken, een vrouw die het wel prima vindt. Het is toch in de meeste gevallen iets wat je samen zo regelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:52:53 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194335101
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:51 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Ja dat probeerde ik ook een beetje vragend te stellen ;) het traditionele denken is natuurlijk dat de man alleen 40 uur kan werken.
Dat is al aan het veranderen imo, steeds meer mannen werken minder. Maar dat gaat allemaal niet in 3 jaar om. Dat kost gewoon veel tijd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194335144
Jort heeft gewoon gelijk.
No amount of money ever bought a second of time.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 31 juli 2020 @ 08:57:51 #30
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194335150
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie. :')
Dit inderdaad. Dan bekijk je de wereld wel heel erg vanuit een zeer beperkte bubbel. Overigens gaat hij volgens mij uit van kinderloze relaties en dan zal ook mama niet alle tijd van de wereld hebben voor ‘pilatesles’. Zeker niet in een gemiddeld NL gezin. Ik kan me voorstellen dat er dan niet twee keer fulltime gewerkt wordt, of dat daar in ieder geval niet per se naar gestreefd wordt. Dat de vrouw dan parttime werkt, kan aan verschillende zaken liggen (zoals wel degelijk traditionele rolpatronen of allerhande zaken). Vrouwen werken sowieso steeds meer uren (gemiddeld 28 uur vs 39 bij man), al dan niet nog steeds parttime. Ik snap zijn punt wel, maar hij slaat in zijn frustratie enorm de plank mis.

Btw: werken op de Zuid-As als je je nìet een slag in de rondte wil werken, :').
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  vrijdag 31 juli 2020 @ 08:58:14 #31
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194335157
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Mwah, is vaak een overeenkomst tussen man en vrouw. Een gezin kan je (imho) simpelweg niet op een gezonde manier draaien met 2x fulltime banen. Kan je niet maken naar je kinderen toe vind ik. Als je dan een kerel hebt die niet bereid is wat minder te werken, en een vrouw die het wel convenient vindt om een paar dagen of zelfs niet te werken, dan ben je al uit balans qua afhankelijkheid van beide kanten. Kortom, je .oet het samen doen. En die chardonnay dames als uitgangspunt gebruiken is natuurlijk vrij bekrompen.
Eens.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:00:42 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194335188
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een serieuze studie en geen communicatie, genderstudies of vrijetijdsmanagement.

Studies waar je na je afstuderen wel een fatsoenlijke baan mee krijgt.
Rechten en bedrijfseconomie zijn harde studies omdat je er later lekker het menetsjment mee in kunt en biologie en klassieke talen zijn geen harde studies?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_194335197
Kijkend naar mijn werkplek werkt zo ongeveer 80% van de mannen 5 dagen in de week. En die 20% is voor het overgrote deel mannen op een wat gevorderde leeftijd die een generatieregeling hebben.

Van de vrouwen is het hard halen als 20% 5 dagen in de week werkt. Maar goed, daarnaast werken de meeste van die overige 80% thuis ivm kinderen en het huishouden.

M.i. is het verder aan de vrouw zelf wanneer deze zich wil toeleggen op een carrière ipv gezin. Maar aub niet zeuren als je voor een gezin kiest, zelf voornamelijk voor de kinderen gaat zorgen en daarmee je carrièrekansen verspeelt (op wat uitzonderingen na die beide kunnen combineren). En ga je voor een carrière en gezin dan zal je een partner moeten hebben die je daar in steunt. Misschien dat daar nog wat te winnen valt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:01:54 #34
117098 Hathor
Effe niet
pi_194335200
fleURINE
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_194335202
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie. :')
Klopt, mijn vriendin werkt ook niet en houdt helemaal niet van wijn.
pi_194335225
Hij heeft op dit punt gewoon gelijk.

Vrouwen werken weinig en klagen veel.

En kennis bijhouden dmv certificeren en dergelijke dat doen ze niet met als excuus de kids.

Een man krijgt de zak als deze zijn certificaten niet in orde heeft (terecht overigens).
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194335233
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Rechten en bedrijfseconomie zijn harde studies omdat je er later lekker het menetsjment mee in kunt en biologie en klassieke talen zijn geen harde studies?
Ik zou rechten geen harde studie noemen. 1 van de eenvoudigere wo studies. Biologie ook niet.

Ik heb overigens nog nooit ergens gewerkt waar iemand met rechten in het management terecht is gekomen.

Maar als je klassieke talen studeert moet je natuurlijkniet klagen als je minder verdient dan iemand die bedrijfseconomie heeft gedaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:08:30 #38
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194335251
quote:

[..]

Jouw definitie van een harde studie was dat je er na je afstuderen een fatsoenlijke baan mee kon krijgen. Ik ben het er niet mee oneens dat je van tevoren best mag kijken naar de carriereperspectieven, maar klassieke talen is bv niet bepaald een pretstudie en het niveau zal daar bepaald niet lager liggen dan bij massastudies als rechten en bedrijfseconomie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:09:24 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194335261
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:01 schreef Montagui het volgende:
Kijkend naar mijn werkplek werkt zo ongeveer 80% van de mannen 5 dagen in de week. En die 20% is voor het overgrote deel mannen op een wat gevorderde leeftijd die een generatieregeling hebben.

Van de vrouwen is het hard halen als 20% 5 dagen in de week werkt. Maar goed, daarnaast werken de meeste van die overige 80% thuis ivm kinderen en het huishouden.

M.i. is het verder aan de vrouw zelf wanneer deze zich wil toeleggen op een carrière ipv gezin. Maar aub niet zeuren als je voor een gezin kiest, zelf voornamelijk voor de kinderen gaat zorgen en daarmee je carrièrekansen verspeelt (op wat uitzonderingen na die beide kunnen combineren). En ga je voor een carrière en gezin dan zal je een partner moeten hebben die je daar in steunt. Misschien dat daar nog wat te winnen valt.
Wij hebben 5 HR miepen in dienst die allemaal 1/5de FTE werken, echt handig die keren wanneer je eens iets moet hebben van die afdeling, elke dag iemand anders voor je neus die dan uiteraard niet weet waar het over gaat :')
pi_194335269
quote:

[..]

Rechten ja daar kun je wat mee als tweede studie.
Net als biologie plak daar scheikunde aan vast en je kunt er zeker een baan mee vinden.
Klassieke talen --> pretstudie zonder baangarantie. ---> tenzij je internationaal belastingsrecht erbij doet oid dan heeft het wel toegevoegde waarde.

// mijn mening ;)
pi_194335281
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat is een harde studie? Geologie?

Verder: deels eens. Om me heen vinden de meesten die semi-traditionele verdeling wel prima. Vrouw parttime + kinderen + poetsen, man werken en soms een beetje ‘meehelpen’
Nou ja, dat is wat anders dan Kelder stelt natuurlijk. Hoe je het ook wendt of keert, voor kinderen moet ook gezorgd worden en dat kost gewoon tijd. Ik zie om me heen wel veel collega's die toch ook een dagje minder gaan werken om toch ook een dagje extra aan de opvoeding te kunnen bijdragen. Toch zie ik de situatie dat bij het krijgen van het kind het de vrouw is die teruggaat naar 3 dagen of minder per week en de man die gewoon full-time doorwerkt. Ook in situaties waarbij de vrouw gewoon de beter verdienende baan heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:12:25 #42
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194335300
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:10 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Rechten ja daar kun je wat mee als tweede studie.
Net als biologie plak daar scheikunde aan vast en je kunt er zeker een baan mee vinden.
Klassieke talen --> pretstudi zonder baangarantie. ---> tenzij je internationaal belastingsrecht erbij doet oid dan heeft het wel toegevoegde waarde.

// mijn mening ;)
Ik gok zomaar dat een studie klassieke talen zwaarder is dan rechten of economie. (niet dat die laatste twee op zich geen prima studies zouden zijn)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_194335306
De klacht moet zijn: vrouwen.

De enige reden dat mannen er mee om gaan is omdat ze een fluffy holletje hebben.
U MAD?
pi_194335325
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat een studie klassieke talen zwaarder is dan rechten of economie. (niet dat die laatste twee op zich geen prima studies zouden zijn)
De decaan op mijn middelbare school zei altijd dat als je echt niets kon, je altijd nog rechten kon gaan studeren. :P
pi_194335351
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat weet ik nog zo net niet.

Maar vertel eens eerlijk als je wat wil gaan verdienen na het afstuderen dan komt klassieke talen gewoon niet voor in de studiekeuzelijst.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:17:36 #46
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194335353
Als mijn eigen sma meer dan ik zou verdienen, dan zou ik best 8 uurtjes in de week minder willen werken :@
pi_194335370
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, dat is wat anders dan Kelder stelt natuurlijk. Hoe je het ook wendt of keert, voor kinderen moet ook gezorgd worden en dat kost gewoon tijd. Ik zie om me heen wel veel collega's die toch ook een dagje minder gaan werken om toch ook een dagje extra aan de opvoeding te kunnen bijdragen. Toch zie ik de situatie dat bij het krijgen van het kind het de vrouw is die teruggaat naar 3 dagen of minder per week en de man die gewoon full-time doorwerkt. Ook in situaties waarbij de vrouw gewoon de beter verdienende baan heeft.
Dit herken ik ook bij m’n collega. Zij met drie dagen verdient evenveel als dr man fultime. Waarom kies je dan voor die verdeling, dan zou ieder 4 dagen echt veel beter zijn.

Vrouwen zonder kinderen die parttime werken en man wel fulltime vind ik wel lui in het algemeen. Al hebben die natuurlijk niet die werkster die wij wel hebben (2 uur per week), dat is hun argument om het goed te praten.
pi_194335394
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit herken ik ook bij m’n collega. Zij met drie dagen verdient evenveel als dr man fultime. Waarom kies je dan voor die verdeling, dan zou ieder 4 dagen echt veel beter zijn.

Vrouwen zonder kinderen die parttime werken en man wel fulltime vind ik wel lui in het algemeen. Al hebben die natuurlijk niet die werkster die wij wel hebben (2 uur per week), dat is hun argument om het goed te praten.
Nou ja, als je je geen werkster kan veroorloven, dan woon je ook niet in een huis waarvan het schoonmaken 2 werkdagen in beslag neemt, lijkt me.
pi_194335411
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, als je je geen werkster kan veroorloven, dan woon je ook niet in een huis waarvan het schoonmaken 2 werkdagen in beslag neemt, lijkt me.
Ik denk wel dat er vaker een schoon vaatdoekje zal liggen dan bij ons
Hoogopgeleiden zijn smeerlap met vaatdoek
pi_194335422
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er vaker een schoon vaatdoekje zal liggen dan bij ons
Hoogopgeleiden zijn smeerlap met vaatdoek
Geen last van, hier maakt zo'n robotding de vloer schoon. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties