Bronquote:Jort Kelder vindt dat vrouwen iets minder vaak in de slachtofferrol moeten kruipen en iets vaker moeten gaan werken, in plaats van een paar ochtendjes per week. Dat zegt hij in gesprek met de Playboy. Vrouwen moeten de hand in eigen boezem steken, vindt Jort. “Nergens in de moderne wereld werken vrouwen zoveel parttime. Kennelijk kunnen ze zich dat permitteren. Of ze vinden het wel handig als hij zich over de kop werkt om het huis, de auto en de vakanties bij elkaar te zweten.“
In het chique Amsterdam-Zuid ‘wemelt het ervan’, zegt Jort. “Hij uren draaien op de Zuidas, zij naar pilates in het park en een chardonnaytje toe op het terras. En geef ze eens ongelijk.”
Totdat het huwelijk kapotgaat. “Dan kun je wel je hand op gaan houden bij je vent voor alimentatie, maar dat is toch een sneue afhankelijkheid waar we vanaf willen?”
En maar klagen dat ze minder betaald krijgen, aldus Jort. “Feministen geven van die afhankelijkheid vaak mannen en rolpatronen de schuld. Kan zijn. Maar vaststaat dat mannen hardere studies doen, meer uren werken en dus ook meer verdienen, waardoor de zo gewenste gelijkheid ver weg is.”
Je kunt in Nederland makkelijk carrière maken als vrouw, zegt hij. “Velen wentelen zich in slachtofferschap, maar waar dat voor de oma’s en moeders niet gold, zijn de Samantha’s en Fleurine’s van nu uitstekend in staat hun dromen te verwezenlijken.”
“Ze moeten alleen wel willen en ja, sorry, ook harder werken dan een paar dagen in de week.”
Het is wel lekker generaliserend geschreven natuurlijk, maar ja het is een stuk in de Playboy.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat is een harde studie? Geologie?
Verder: deels eens. Om me heen vinden de meesten die semi-traditionele verdeling wel prima. Vrouw parttime + kinderen + poetsen, man werken en soms een beetje ‘meehelpen’
Een serieuze studie en geen communicatie, genderstudies of vrijetijdsmanagement.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Verder: deels eens. Om me heen vinden de meesten die semi-traditionele verdeling wel prima. Vrouw parttime + kinderen + poetsen, man werken en soms een beetje ‘meehelpen’
Maar 24 uur per week werken voor de vrouw wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie.![]()
Precies, beetje kortzichtig van meneer Kelder.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Chardonnay-drinkend zuidasvolk is niet bepaald exemplarisch voor de gemiddelde Nederlandse gezinssituatie.![]()
Hier thuis doen we hetzelfde, alleen zijn er nog geen kinderen. Ik vind het ook prima eerlijk gezegd, we redden het prima met het geld dat we hebben en ik heb liever meer vrije tijd dan dat ik geld aan het verdienen ben voor m'n werkgever.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Dat is meneer Kelder zijn wereldbeeld nu eenmaal.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Precies, beetje kortzichtig van meneer Kelder.
Mwah, is vaak een overeenkomst tussen man en vrouw. Een gezin kan je (imho) simpelweg niet op een gezonde manier draaien met 2x fulltime banen. Kan je niet maken naar je kinderen toe vind ik. Als je dan een kerel hebt die niet bereid is wat minder te werken, en een vrouw die het wel convenient vindt om een paar dagen of zelfs niet te werken, dan ben je al uit balans qua afhankelijkheid van beide kanten. Kortom, je .oet het samen doen. En die chardonnay dames als uitgangspunt gebruiken is natuurlijk vrij bekrompen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar 24 uur per week werken voor de vrouw wel.
Maar waarom gaat de vrouw dan 24 uur werken en niet de man?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, is vaak een overeenkomst tussen man en vrouw. Een gezin kan je (imho) simpelweg niet op een gezonde manier draaien met 2x fulltime banen. Kan je niet maken naar je kinderen toe vind ik. Als je dan een kerel hebt die niet bereid is wat minder te werken, en een vrouw die het wel convenient vindt om een paar dagen of zelfs niet te werken, dan ben je al uit balans qua afhankelijkheid van beide kanten. Kortom, je .oet het samen doen. En die chardonnay dames als uitgangspunt gebruiken is natuurlijk vrij bekrompen.
Waarom "moet" dit veranderen van bepaalde groeperingen terwijl het anno 2020 een duidelijke éigen keuze is?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:41 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Maar waarom gaat de vrouw dan 24 uur werken en niet de man?
van mij moet niks maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij de vrouw een zelfde soort opleiding heeft genoten en toch werkt de man meer.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom "moet" dit veranderen van bepaalde groeperingen terwijl het anno 2020 een duidelijke éigen keuze is?
Prima dat je dat als gezin overeenkomt maar als er vervolgens geklaagd wordt dat vrouwen minder verdienen en minder vaak op topposities komen moet je bij mij niet mee aankomen.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, is vaak een overeenkomst tussen man en vrouw. Een gezin kan je (imho) simpelweg niet op een gezonde manier draaien met 2x fulltime banen. Kan je niet maken naar je kinderen toe vind ik. Als je dan een kerel hebt die niet bereid is wat minder te werken, en een vrouw die het wel convenient vindt om een paar dagen of zelfs niet te werken, dan ben je al uit balans qua afhankelijkheid van beide kanten. Kortom, je .oet het samen doen. En die chardonnay dames als uitgangspunt gebruiken is natuurlijk vrij bekrompen.
Prima toch. Dat moeten mensen lekker zelf weten.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:46 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
van mij moet niks maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij de vrouw een zelfde soort opleiding heeft genoten en toch werkt de man meer.
Omdat die man denkt dat carrière maken alleen mogelijk is met 40+ uur per week en work first dan family? Heb ik in mijn omgeving nog gezien. Man vond dat vrouw ook moest werken. Maar zelf hadtie werk op 1 en dan zijn gezin. Ja, zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:41 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Maar waarom gaat de vrouw dan 24 uur werken en niet de man?
quota ben ik ook niet voor. Gewoon beste man of vrouw op een bepaalde positie. sekse is odnergeschikt.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Prima toch. Dat moeten mensen lekker zelf weten.
Mocht een vrouw met een degelijke opleiding alleen komen te staan dan heeft ze dus prima papieren om aan de slag te kunnen.
Maar met die pretstudies of VBO administratie kom je inderdaad niet in aanmerking voor hogere functies als receptioniste. Allemaal vrij logisch en daar hebben we helemaal geen vrouwen-quota voor nodig. Ik ben écht blij dat de TU/e is terug gefloten met hun idioterie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |