Idd de meesten zuchten en steunen wanneer ze eens een weekje 40 uur moeten werken.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat is een harde studie? Geologie?
Verder: deels eens. Om me heen vinden de meesten die semi-traditionele verdeling wel prima. Vrouw parttime + kinderen + poetsen, man werken en soms een beetje ‘meehelpen’
Je bedoelt geneeskunde of de pabo?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 08:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Een serieuze studie en geen communicatie, genderstudies of vrijetijdsmanagement.
Studies waar je na je afstuderen wel een fatsoenlijke baan mee krijgt.
Hij lijkt wel een fokker met geldquote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:46 schreef nostra het volgende:
Er is ook geen onderwerp waar Jort niet iets van vindt, hè. Peter R 2.0.
Daar is op zich niets mis mee.quote:
Je buitenlandse familie hoort bij de 1% in hun land?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:50 schreef Brybry het volgende:
Deels eens..
Het ligt ook wel aan de indeling van onze maatschappij. We zijn vrij individualistisch, kinderopvang is duur waardoor het lastig is om werk en gezin te combineren.
Vrijwel al mijn vrouwelijke familieleden van de buitenlandse tak van m'n familie hebben stevige carrière s opgebouwd door fulltime te werken. Dit doen ze door de zorg voor kinderen deels over te laten aan familie en aan (huis) personeel.
Geef mij een nanny en een kok en ik ga morgen beginnen met fulltime werken
Ons werd gevraagd om bij microbiologie allemaal onze vaatdoek uit de keuken mee te nemen om de bacteriën die er in zaten te kweken. De prof werd bijzonder enthousiast van sommige vaatdoeken! Deze hadden waarschijnlijk al wekenlang etensresten opgenomen en werden steeds weer vochtig gemaakt.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik denk wel dat er vaker een schoon vaatdoekje zal liggen dan bij ons
Hoogopgeleiden zijn smeerlap met vaatdoek
Haha nee hoor. Grootouders/oudtantes die met pensioen zijn bijvoorbeeld maar grotendeels een vaste nanny.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je buitenlandse familie hoort bij de 1% in hun land?
Je andere familie die dan voor de kinderen zorgt werkt ook fulltime?
Die wonen dan in 1 groot huis?quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:00 schreef Brybry het volgende:
[..]
Haha nee hoor. Grootouders/oudtantes die met pensioen zijn bijvoorbeeld maar grotendeels een vaste nanny.
Dat is toch geen doen? Je kinderen afschuiven op familie (die dan niet werkt?) of een nanny. Begin dan niet aan kinderen denk ik dan.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:50 schreef Brybry het volgende:
Deels eens..
Het ligt ook wel aan de indeling van onze maatschappij. We zijn vrij individualistisch, kinderopvang is duur waardoor het lastig is om werk en gezin te combineren.
Vrijwel al mijn vrouwelijke familieleden van de buitenlandse tak van m'n familie hebben stevige carrière s opgebouwd door fulltime te werken. Dit doen ze door de zorg voor kinderen deels over te laten aan familie en aan (huis) personeel.
Geef mij een nanny en een kok en ik ga morgen beginnen met fulltime werken
Hier ben ik het eigenlijknwel eens.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Maar eh in mijn tijd had je sleutelkinderen.
Geef je kroos gewoon een sleutel en laat ze wat eerder zelfstandig worden goed voor ze!
En je kunt dan fulltime werken en weer trots zijn op jezelf omdat je bijdraagt aan de maatschappij en je gezin,
--> weg rent uit dit topic
En dat. Onze huizen zijn niet ingericht op zorgen voor elkaar, daar wel. Daar wonen families samen op een "compound" of zijn de huizen dusdanig ruim dat er ruimte is voor meerdere familieleden.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die wonen dan in 1 groot huis?
Bij mij thuis is er absoluut geen ruimte voir 1 of 2 extra volwassenen.
En toch werkt het in veel delen van de wereld zo. Ik vind m'n kinderen zien opgroeien belangrijker dan carrière maken en die luxe heb ik omdat we in Nederland wonenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is toch geen doen? Je kinderen afschuiven op familie (die dan niet werkt?) of een nanny. Begin dan niet aan kinderen denk ik dan.
Ja de vader van Maxima was minister en vermogend.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je buitenlandse familie hoort bij de 1% in hun land?
Je andere familie die dan voor de kinderen zorgt werkt ook fulltime?
's middags een paar uurtjes alleen thuis zonder aan je kop zeikende ouders, ik vond dat vroeger heerlijk.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 09:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Maar eh in mijn tijd had je sleutelkinderen.
Geef je kroos gewoon een sleutel en laat ze wat eerder zelfstandig worden goed voor ze!
En je kunt dan fulltime werken en weer trots zijn op jezelf omdat je bijdraagt aan de maatschappij en je gezin,
--> weg rent uit dit topic
Ja precies (al had ik wel een irritant zusjequote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
's middags een paar uurtjes alleen thuis zonder aan je kop zeikende ouders, ik vond dat vroeger heerlijk.
Ja precies. De buurvrouw die een oogje in het zeik hield en mijn moeder die gewoon weer ging werken zodra het kon, ondanks dat mijn vader liever had dat ze voor ons thuis bleef. Wat een tof mensquote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
's middags een paar uurtjes alleen thuis zonder aan je kop zeikende ouders, ik vond dat vroeger heerlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |