abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194192025

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @onlogisch @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194192048
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:51 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Een R0 die, inclusief onzekerheidsmarge, volledig boven de 1 ligt heeft niets met clickbait te maken. Dat is een teken dat het hier, net als in zo ongeveer alle landen om ons heen, opnieuw misgaat.

Ik neem aan dat het OMT op korte termijn weer bijeenkomt om de regering te adviseren.
De effectieve R (niet de R0, dat is iets anders) staat inmiddels om de week boven de 1.
Dat zegt op zichzelf heel weinig en is pas een alarmbel als er ook andere cijfers in de oranje zone komen.
pi_194192081
Als versoepelingen worden teruggedraaid hoop ik dat hier heel kritisch naar gekeken wordt. Ik zou het bijvoorbeeld onzin vinden als de hele horecasector opnieuw zou moeten sluiten. Ik geloof dat het bijvoorbeeld in restaurants best goed gaat.
pi_194192091
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:01 schreef Cynicio het volgende:
Als versoepelingen worden teruggedraaid hoop ik dat hier heel kritisch naar gekeken wordt. Ik zou het bijvoorbeeld onzin vinden als de hele horecasector opnieuw zou moeten sluiten. Ik geloof dat het bijvoorbeeld in restaurants best goed gaat.
En dat ze het Noorden gewoon met rust laten en dat er vooral een muur om Brabant gaat en het huis van Guus.
Go hard or go home
pi_194192105
quote:
Je krijgt dat er niet meer in bij de Nederlanders hoor.

Bovendien sloop je de economie zo echt. Ik weet niet wat er nou belangrijker is..
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_194192109
Maatregelen terugdraaien terwijl er niet wordt gehandhaafd op de huidige maatregelen zou ook echt onzin zijn.
Als ze nou eerst eens handhaven op de 1,5m in de horeca.
pi_194192114
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:02 schreef Noek het volgende:

[..]

En dat ze het Noorden gewoon met rust laten en dat er vooral een muur om Brabant gaat en het huis van Guus.
Andere provincies gaan net zo, zo niet slechter.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194192115
quote:
Het is vooral belangrijk om te kijken waar het mis gaat en waarom.
Sectoren die open zijn en amper tot besmettingen leiden moeten gewoon open blijven.
pi_194192128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Je krijgt dat er niet meer in bij de Nederlanders hoor.

Bovendien sloop je de economie zo echt. Ik weet niet wat er nou belangrijker is..
Aan de andere kant zou het onverantwoordelijk zijn om niks te doen als het de spuigaten weer uit loopt. Ik zou zeggen meer maatwerk en misschien ook strengere handhaving. Er worden opvallend weinig boetes uitgedeeld terwijl we met z'n allen goed weten wat er speelt.
pi_194192133
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Veel wel, ik ben heel benieuwd wat er nou voor zorgt dat een jong gezond iemand niks heeft bij wijze van of doodziek wordt. Er moet eem verklaring voor zijn en op die manier kunnen we meer risicogevallen in kaart brengen.
Opzicht kan je natuurlijk best wat proberen te voorkomen bij de echte risico gevallen.
Na een paar maanden zijn dit de cijfers van overleden mensen van onder de 70:

Cardio-vasculaire aandoeningen en hypertensie 43.4%
Chronische longaandoeningen 23.4%
Chronische neurologische of neuromusculaire aandoeningen 14.7%
Diabetes 25.9%
Maligniteit 15.8%
Nieraandoening 8.5%
Obesitas3 7.3%

Totaal z'n 500 gevallen onder de 70 waar je wellicht wat voor kunt betekenen (en wellicht jezelf in bescherming nemen)
De meeste doden (z'n 5000) zijn echter gevallen boven de 70, daarover zijn geen verder details bekend van onderliggende problemen in de rapportage van RIVM
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194192141
quote:

[..]

Liever om de Randstad op dit moment.
pi_194192156
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:03 schreef Hannnnn het volgende:
Maatregelen terugdraaien terwijl er niet wordt gehandhaafd op de huidige maatregelen zou ook echt onzin zijn.
Welgeteld 26 gevallen, waarvan de meeste terug zijn te brengen zijn naar 1 café in Hillegom.
Waarschijnlijk de barman die het kleine bruine café heeft volgehoest, kan bijna niet anders.

Het blijft gewoon ontzettend belangrijk, waar dan ook, blijf thuis bij klachten.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 15:06:55 #13
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194192159
quote:

[..]

Ik was dus afgelopen week een weekje op vakantie in Drenthe. Echt heel relaxed daar idd, ook uiteraard een heel stuk minder dichtbevolkt dan de randstad.

Dan wel weer jammer dat net die ene keer dat ik ff daar naar de lokale supermarkt moest, er een meneer een paar meter achter mij in de rij stond die werkelijk de hele winkel bij elkaar aan het blaffen hoesten was. :{
pi_194192179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is vooral belangrijk om te kijken waar het mis gaat en waarom.
Sectoren die open zijn en amper tot besmettingen leiden moeten gewoon open blijven.
Mee eens. En goede opvolging van gevonden brandhaarden. Iedereen die zich in dat café in Hillegom bevond op de bewuste avond thuis blijven, klachten of geen klachten.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:08:57 #15
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194192196
quote:
Begin eerst maar eens met handhaven. Als er één sector is waar werkelijk niemand zich aan afstandsregels houdt, dan is het de horeca wel.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194192203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Opzicht kan je natuurlijk best wat proberen te voorkomen bij de echte risico gevallen.
Na een paar maanden zijn dit de cijfers van overleden mensen van onder de 70:

Cardio-vasculaire aandoeningen en hypertensie 43.4%
Chronische longaandoeningen 23.4%
Chronische neurologische of neuromusculaire aandoeningen 14.7%
Diabetes 25.9%
Maligniteit 15.8%
Nieraandoening 8.5%
Obesitas3 7.3%

Totaal z'n 500 gevallen onder de 70 waar je wellicht wat voor kunt betekenen (en wellicht jezelf in bescherming nemen)
De meeste doden (z'n 5000) zijn echter gevallen boven de 70, daarover zijn geen verder details bekend van onderliggende problemen in de rapportage van RIVM
Tja wat kan je eraan doen? Los van afvallen en gezonder leven.
Mensen die echt risico lopen worden niet extra beschermd.
Ik heb astma en wordt ook 3 dagen per week op kantoor verwacht evenals anderen die ook in risicogroepen zitten.
Zolang het vrijblijvend is allemaal en er niet op bescherming gehamerd wordt loop je gewoon meer risico.
Blijkbaar is het een groep die door de regering/omt wordt gezien als verwaarloosbare statistiek.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:10:08 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194192213
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik heb astma en wordt ook 3 dagen per week op kantoor verwacht evenals anderen die ook in risicogroepen zitten.
Dan heb je gewoon een teringchef als je gewoon thuis je werk kan doen die andere 2 dagen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194192229
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan heb je gewoon een teringchef als je gewoon thuis je werk kan doen die andere 2 dagen.
Dit. hij mag zeker in deze periode wat meer naar de riscogevallen omkijken (en een werkbare oplossing proberen te maken)
pi_194192243
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:07 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Mee eens. En goede opvolging van gevonden brandhaarden. Iedereen die zich in dat café in Hillegom bevond op de bewuste avond thuis blijven, klachten of geen klachten.
Ze hebben al gezegd dat ze die mensen dus niet meer kunnen traceren en dus is dit niet waterdicht te krijgen. Bezoekers zelf zullen ook in veel gevallen niet thuis blijven als ze geen klachten hebben (want dat is de tendens).

Als de horeca zo enorm laks gecontroleerd blijft worden of zelf omgaat met de regels van afstand en hygiëne, wordt dit steeds problematischer.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 15:12:03 #20
Dick Laurent Is Dead
pi_194192247
quote:

[..]

Misschien iets te kort door de bocht deze opmerking, maar ja vind wel dat je werkgever je tegemoet moet komen in je veiligheid en gevoel van veiligheid op je werk.
Bij mij zijn ze daar iig wel heel coulant en meegaand in.
pi_194192266
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Begin eerst maar eens met handhaven. Als er één sector is waar werkelijk niemand zich aan afstandsregels houdt, dan is het de horeca wel.
Supermarkten. Winkels. Ik noem maar wat. Ook zat lui die er niet bij stil staan. Verschillende malen uit eten geweest en er word daar veel beter gecontroleerd dan bij een gemiddelde supermarkt of winkel hoor. Zit ook wel een verschil tussen een discotheek en een restaurant natuurlijk.
pi_194192290
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Supermarkten. Winkels. Ik noem maar wat. Ook zat lui die er niet bij stil staan. Verschillende malen uit eten geweest en er word daar veel beter gecontroleerd dan bij een gemiddelde supermarkt of winkel hoor. Zit ook wel een verschil tussen een discotheek en een restaurant natuurlijk.
Supermarkten en winkels zijn dan ook vluchtige bezoekjes.
pi_194192292
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ze hebben al gezegd dat ze die mensen dus niet meer kunnen traceren en dus is dit niet waterdicht te krijgen. Bezoekers zelf zullen ook in veel gevallen niet thuis blijven als ze geen klachten hebben (want dat is de tendens).

Als de horeca zo enorm laks gecontroleerd blijft worden of zelf omgaat met de regels van afstand en hygiëne, wordt dit steeds problematischer.
Helaas heb je waarschijnlijk gelijk. Ik zou er toch wel even bij stilstaan als ik te horen kreeg dat ik present was bij een uitbraak in een café.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:15:27 #24
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194192303
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ben echt bang dat het straks niet meer getraceerd wordt omdat mensen zich niet meer aan de regels houdt en nog wel steeds laks zijn. Ik durf zeker te zeggen dat er een tweede golf zich aan dient te komen, hoe ernstig is of het meevalt kan ik niet zeggen. Naar cijfers van vorige week zag het ook niet goed uit... en komende week nog hogere cijfers te komen via de test..... klinkt het niet goed.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194192331
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hoeveel % van de besmettingen wordt daar opgedaan? Je gaat niet handhaven om het handhaven.
Ik denk dat je de grootste winst kan behalen daar waar veel besmettingen worden opgedaan. Dat is vooral bij mensen thuis, maar daar valt weinig aan te doen. Daarna komt het werk volgens mij, dus: thuisblijven bij klachten.
Leuk dat die café's en feesten in het nieuws komen, maar hun aandeel is maar een fractie.
I'll give you something to do
pi_194192353
quote:

[..]

Bezetting is laag, men houdt 1,5m afstand en er staan zeepompjes.
En bij klachten thuis blijven.

Comform de richtlijnen van het rivm trepft het bepdrijf maatregelen. Aerosolen worden niet benadrukt door het rivm dus het pand blijft potdicht met luchtcirculatie.

En los daarvan heerst ook erg de gedachte dat het wel grotendeels klaar is nu.

Als het OMT zegt iedereen die dmv verklaring van de huisarts in een risicogroep valt bv thuis moet werken wanneer dit kan is het beter maar het blijft heel vrijblijvend allemaal.
pi_194192355
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:17 schreef galantis het volgende:

[..]
Dat is vooral bij mensen thuis, maar daar valt weinig aan te doen.
Toch lopen ook mensen 'thuis' het elders op, dat moet haast wel toch?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:19:31 #28
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194192359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Hoeveel % van de besmettingen wordt daar opgedaan? Je gaat niet handhaven om het handhaven.
Ik denk dat je de grootste winst kan behalen daar waar veel besmettingen worden opgedaan. Dat is vooral bij mensen thuis, maar daar valt weinig aan te doen. Daarna komt het werk volgens mij, dus: thuisblijven bij klachten.
Leuk dat die café's en feesten in het nieuws komen, maar hun aandeel is maar een fractie.
Er gaat ook een signaalwerking van uit natuurlijk. Toen op 1 juli bijna alles weer open ging verkondigde Rutte daarmee de boodschap 'het virus ligt achter ons', en dan gaan mensen daar ook naar handelen. Dat zie je aan alle kanten. Door weer wat versoepelingen terug te draaien verlaag je niet alleen het aantal besmettingen, maar verhoog je ook het gevoel van noodzaak bij de bevolking om zich aan de regels te houden.
pi_194192361
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:15 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik ben echt bang dat het straks niet meer getraceerd wordt omdat mensen zich niet meer aan de regels houdt en nog wel steeds laks zijn. Ik durf zeker te zeggen dat er een tweede golf zich aan dient te komen, hoe ernstig is of het meevalt kan ik niet zeggen. Naar cijfers van vorige week zag het ook niet goed uit... en komende week nog hogere cijfers te komen via de test..... klinkt het niet goed.
En nog steeds beweren mensen hier dat er geen mensen zijn die dit roepen.
Why tho..?
Go hard or go home
pi_194192372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Toen op 1 juli bijna alles weer open ging verkondigde Rutte daarmee de boodschap 'het virus ligt achter ons', en dan gaan mensen daar ook naar handelen.
Dit heeft Rutte nooit zo verwoord.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:20:34 #31
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194192375
quote:

[..]

En dan mogen de Brabanders ervoor betalen zeker?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:21:58 #32
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194192391
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, maar dat is wel hoe heel veel mensen dat geïnterpreteerd hebben.
pi_194192397
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dan mogen de Brabanders ervoor betalen zeker?
Yes! It will be terrific. The best!
Go hard or go home
pi_194192407
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:21 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dit is meer door de media zo gecommuniceerd (programma's als Beau etc.) dan door Rutte. Die heeft altijd een tweeledige boodschap (en terecht).
pi_194192408
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:21 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Lul toch niet voor anderen, man. Daar ben je echt compleet ongeschikt voor.
Go hard or go home
pi_194192411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit is meer door de media zo gecommuniceerd (programma's als Beau etc.) dan door Rutte. Die heeft altijd een tweeledige boodschap (en terecht).
Media met hun clickbait koppen zorgen voor de beeldvorming idd.
pi_194192414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toch lopen ook mensen 'thuis' het elders op, dat moet haast wel toch?
Lijkt me wel ja. Dat maakt die uiteenzetting eigenlijk een beetje waardeloos.
pi_194192422
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Supermarkten en winkels zijn dan ook vluchtige bezoekjes.
Snap ik. Maar ik denk dat er ook wel een beetje overschat word hoeveel contact je nou daadwerkelijk hebt met andere mensen in een gemiddeld restaurant. Afstand tussen de tafels is vaak gewoon minimaal 1,5 meter. Over het algemeen praat of schreeuw ik niet richting een andere tafel. Als er iemand op staat is dan meestal enkel voor de wc en dan stop je ook niet even om even goed over andere mensen heen te niezen. Wellicht dat je besmet kan raken via een oppervlak (of menu kaart bv), maar daar is alles ook wel mee gezegd denk ik. Aan de andere kant lees ik natuurlijk ook dat verhaal uit Hillegom. Dat zal vast niet komen van een menu kaart. Geen idee hoe dat dan is gebeurd.

quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:19 schreef Noek het volgende:

[..]

En nog steeds beweren mensen hier dat er geen mensen zijn die dit roepen.
Why tho..?
:D

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 15:24:38 ]
pi_194192428
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Yes! It will be terrific. The best!
Blaas de bruggen op. De moerdijk-brug, de merwede-brug, de martinus nijhoefbrug en de waalbruggen bij Nijmegen, ben je al een heel end.
pi_194192448
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Er gaat ook een signaalwerking van uit natuurlijk. Toen op 1 juli bijna alles weer open ging verkondigde Rutte daarmee de boodschap 'het virus ligt achter ons', en dan gaan mensen daar ook naar handelen. Dat zie je aan alle kanten. Door weer wat versoepelingen terug te draaien verlaag je niet alleen het aantal besmettingen, maar verhoog je ook het gevoel van noodzaak bij de bevolking om zich aan de regels te houden.
Zo heb ik Rutte niet geinterpreteerd, maar moet toegeven dat de versoepelingen wel als een verrassing kwamen. Kan me dan voorstellen dat men denkt, 'oh nu dat allemaal weer mag, dan kan zus en zo ook wel weer'.
Ben alleen bang dat je eerst een stevige toename in besmettingen moet krijgen voordat mensen er weer de noodzaak van in zien, en dat slechts terugdraaien van versoepelingen niet het gewenste effect heeft.
pi_194192469
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:03 schreef Hannnnn het volgende:
Of als de horeca nu zelf eerst eens hun verantwoordelijkheid neemt? Waarom moet er gehandhaafd worden? Blijkbaar kan de horeca hetzelf niet aan, anders was er geen handhaving noodzakelijk.
pi_194192471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Media met hun clickbait koppen zorgen voor de beeldvorming idd.
Ik heb juist het idee dat de media ook nooit echt heeft laten weten dat het virus achter ons zou liggen; eerder het tegenovergestelde, ik vind de media vaak nogal doemdenkerig overkomen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:29:02 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194192478
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:26 schreef galantis het volgende:

[..]

Zo heb ik Rutte niet geinterpreteerd, maar moet toegeven dat de versoepelingen wel als een verrassing kwamen. Kan me dan voorstellen dat men denkt, 'oh nu dat allemaal weer mag, dan kan zus en zo ook wel weer'.
Ben alleen bang dat je eerst een stevige toename in besmettingen moet krijgen voordat mensen er weer de noodzaak van in zien, en dat slechts terugdraaien van versoepelingen niet het gewenste effect heeft.
Mensen gaan pas de noodzaak weer zien als ze bij bosjes naar het ziekenhuis moeten of het aantal doden weer significant stijgt.

Remember, we zaten eind april/begin mei nog op veel hogere cijfers qua besmettingen en toen waren heel veel mensen er ook al klaar mee. 7 doden per week en 5 opnamen gaat niemand meer afschrikken.
pi_194192481
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat de media ook nooit echt heeft laten weten dat het virus achter ons zou liggen; eerder het tegenovergestelde, ik vind de media vaak nogal doemdenkerig overkomen.
Dan heb je veel gemist. Bij programma's als M werd al snel over een 'post Corona' tijdperk gesproken. Terugblikken over 'hoe het 3 maanden geleden nog was..' etc. Gewoon echt alsof er een vaccin was en we nu lekker weer ons gangetje konden gaan.
pi_194192490
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Idd. Ik zou de persconferentie nog maar eens terugkijken.
pi_194192492
quote:

[..]

In het grote geheel wel. Net als dat we niet op de hoogte gehouden worden over herstel of andere positieve ontwikkelingen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:32:09 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194192504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

In het grote geheel wel. Net als dat we niet op de hoogte gehouden worden over herstel of andere positieve ontwikkelingen.
Blijft sowieso raar dat over herstelden - dus mensen die gewoon nergens last meer van hebben - vrijwel nooit iets is gemeld in Nederland. Alsof het totaal geen nieuws of een issue is.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 15:32:54 #48
Dick Laurent Is Dead
pi_194192515
Als je kijkt naar hoe een substantieel deel mensen dat hier post al reageert met uitspraken als: "niks aan de hand joh" "de media blaast alles op" "die 1.5 meter is nergens voor nodig" ... Dan kan je imho wel concluderen dat er gemiddeld veel mensen zijn die denken dat het wel voorbij is en er niks meer aan het handje is.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:33:04 #49
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194192517
quote:
Bijna een hele Belgische familie bleek tijdens een weekje vakantie in Nederland besmet te zijn met het coronavirus. Twaalf van de vijftien familieleden hebben het virus opgelopen. Volgens de GGD zijn de besmettingen al in België opgelopen.
quote:
Volgens de GGD Zeeland hebben de besmettingen al vóór de familievakantie plaatsgevonden. Dat concludeert de gezondheidsdienst op basis van informatie van het Belgische RIVM, dat een bron- en contactonderzoek heeft uitgevoerd. "Als de Belgische gezondheidsautoriteit reden had gehad om aan te nemen dat de besmetting in Zeeland was opgelopen, dan was GGD Zeeland direct geïnformeerd", schrijft de dienst.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elgisch-vakantiepark

Als er binnenkort een uitbraak in Cadzand/Zeeland is weten we waar het vandaan komt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194192526
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Snap ik. Maar ik denk dat er ook wel een beetje overschat word hoeveel contact je nou daadwerkelijk hebt met andere mensen in een gemiddeld restaurant. Afstand tussen de tafels is vaak gewoon minimaal 1,5 meter. Over het algemeen praat of schreeuw ik niet richting een andere tafel. Als er iemand op staat is dan meestal enkel voor de wc en dan stop je ook niet even om even goed over andere mensen heen te niezen. Wellicht dat je besmet kan raken via een oppervlak (of menu kaart bv), maar daar is alles ook wel mee gezegd denk ik. Aan de andere kant lees ik natuurlijk ook dat verhaal uit Hillegom. Dat zal vast niet komen van een menu kaart. Geen idee hoe dat dan is gebeurd.
[..]

Wel belangrijk om te achterhalen. Ik geloof meer in Maurice de Hond's Aerosolen stokpaardje in deze situatie dan iemand die de boel ondergehoest heeft.
Aan de andere zoveel situaties waarbij er waarschijnlijk ook wel besmette mensen tussen liepen/zaten en er geen uitbraken waren.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:34:37 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194192540
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:33 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)elgisch-vakantiepark

Als er binnenkort een uitbraak in Cadzand/Zeeland is weten we waar het vandaan komt.
Ik snap de strekking maar de eerste 2 zinnen zijn wel heel misleidend opgeschreven.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:34:40 #52
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194192541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
Als je kijkt naar hoe een substantieel deel mensen dat hier post al reageert met uitspraken als: "niks aan de hand joh" "de media blaast alles op" "die 1.5 meter is nergens voor nodig" ... Dan kan je imho wel concluderen dat er gemiddeld veel mensen zijn die denken dat het wel voorbij is en er niks meer aan het handje is.
Echt naïef zijn die mensen wel, maar we zien nu langzamerhand gevolgen hier van... dat ze niks van de maatregelen aantrekken. Echter komt ergste nog wel als ze door blijven gaan wat ze nu doen.
pi_194192554
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Blijft sowieso raar dat over herstelden - dus mensen die gewoon nergens last meer van hebben - vrijwel nooit iets is gemeld in Nederland. Alsof het totaal geen nieuws of een issue is.
Ja, je hoort er niks meer over.
Ik zou graag veel meer horen, positief en negatief hoe het gaat met de mensen die hersteld zijn.
Het wordt ook gewoon niet getracked.
pi_194192561
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
Ik denk dat het merendeel van de mensen die zich minder strikt aan de regels houden echt wel beseffen dat het niet voorbij is, maar wel het risico aanvaarden wat de minder strikte naleving van de regels met zich meebrengt. Voor jezelf en de omgeving.

En ik blijf erbij dat bij een besmetting 2 ' schuldigen' zijn. Niet alleen de besmetter is daar debet aan.
pi_194192575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan heb je veel gemist. Bij programma's als M werd al snel over een 'post Corona' tijdperk gesproken. Terugblikken over 'hoe het 3 maanden geleden nog was..' etc. Gewoon echt alsof er een vaccin was en we nu lekker weer ons gangetje konden gaan.
Dat kwam op mij júíst doemdenkerig over. Weemoedig terugkijken naar pre-corona en daarnaast hard geilen op hoe dystopisch anders de wereld er wel niet uit gaat zien. Ik werd er op een gegeven moment kotsmisselijk van.
pi_194192584
Overigens, mijn nichtje van 3 heeft wat klachten de op Corona klachten lijken. Moest vandaag naar de opvang, maar voor de zekerheid hebben d'r ouders toch even de GGD gebeld.

GGD: Ach joh, zo'n test voor zo'n kleintje is echt vervelend, ik zou er niet aan beginnen.

Ouders: Mag ze naar de opvang? GGD: Ik zou haar even een zetpil geven zodat de koorts zakt, daarna kan ze gewoon gaan.
Ouders: En wij als ouders? GGD: Voor jullie is er niets aan de hand verder.

Dus zelfs de GGD is al aardig soepel hierin.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 15:39:51 ]
pi_194192586
Belangrijkste graadmeter was de bezetting/capaciteit van de zorg.

Er liggen nu 16 personen op de IC.

Zolang daar geen enorme stijgingen zijn danwel we niet richting de max gaan is er niks aan de hand.

De risicogroepen zullen nu wel een stuk actiever de risico s mijden en de niet risico groepen krijgen milde klachten.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:40:22 #58
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194192598
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef Kickinalfa het volgende:

Zolang daar geen enorme stijgingen zijn danwel we niet richting de max gaan is er niks aan de hand.

De risicogroepen zullen nu wel een stuk actiever de risico s mijden en de niet risico groepen krijgen milde klachten.
Klinkt stabiel....
pi_194192600
quote:

Precies dit ja.
pi_194192601
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Overigens, mijn nichtje van 3 heeft wat klachten de op Corona klachten lijken. Moest vandaag naar de opvang, maar voor de zekerheid hebben d'r ouders toch even de GGD gebeld. Ach joh, zo'n test voor zo'n kleintje is echt vervelend, ik zou er niet aan beginnen.

Mag ze naar de opvang? Ik zou haar even een zetpil geven zodat de koorts zakt, daarna kan ze gewoon gaan.
En wij als ouders? Voor jullie is er niets aan de hand verder.

Gewoon voor dr zekerheid thuis houden en de ouders ook. De GGD is ook lekker iedereen in gevaar aan het brengen met dat soort adviezen.
pi_194192604
quote:
Overigens, mijn nichtje van 3 heeft wat klachten de op Corona klachten lijken. Moest vandaag naar de opvang, maar voor de zekerheid hebben d'r ouders toch even de GGD gebeld.

GGD: Ach joh, zo'n test voor zo'n kleintje is echt vervelend, ik zou er niet aan beginnen.

Ouders: Mag ze naar de opvang? GGD: Ik zou haar even een zetpil geven zodat de koorts zakt, daarna kan ze gewoon gaan.

Bijzonder kwalijk.
pi_194192615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bijzonder kwalijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Gewoon voor dr zekerheid thuis houden en de ouders ook. De GGD is ook lekker iedereen in gevaar aan het brengen met dat soort adviezen.
Het is 100% hoe het gesprek verliep (aangenomen dat mn schoonzusje niet liegt)en echt niet aangedikt of opgeklopt.

De medewerker gaf aan dat vanaf september speekseltesten gedaan zouden kunnen worden bij kinderen. Tot dan geven ze aan dat kleine kinderen zonder hoge koorts beter niet kunnen komen. Het neusje is nog niet volledig ontwikkeld waardoor de test nog vervelender zou zijn.

Ze is overigens ook gewoon naar de opvang, en de ouders werken. Dus het zijn echt niet de mensen die de regels overtreden die altijd de boosdoener zijn. Dit is precies volgens het boekje en de regels gegaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 15:43:44 ]
pi_194192631
quote:
Overigens, mijn nichtje van 3 heeft wat klachten de op Corona klachten lijken. Moest vandaag naar de opvang, maar voor de zekerheid hebben d'r ouders toch even de GGD gebeld. Ach joh, zo'n test voor zo'n kleintje is echt vervelend, ik zou er niet aan beginnen.

Mag ze naar de opvang? Ik zou haar even een zetpil geven zodat de koorts zakt, daarna kan ze gewoon gaan.
En wij als ouders? Voor jullie is er niets aan de hand verder.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:36 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik denk dat het merendeel van de mensen die zich minder strikt aan de regels houden echt wel beseffen dat het niet voorbij is, maar wel het risico aanvaarden wat de minder strikte naleving van de regels met zich meebrengt. Voor jezelf en de omgeving.

En ik blijf erbij dat bij een besmetting 2 ' schuldigen' zijn. Niet alleen de besmetter is daar debet aan.
Hoe bedoel je dat laatste? Wat kan je eraan doen als jij in de supermarkt of op werk besmet wordt door iemand die met klachteb daar is?
pi_194192636
quote:

[..]

De media heeft sowieso vaak maar 1 doel, zoveel mogelijk horrorkoppen en verhalen wat extra overdrijven, wat lockdown uitspraken van virologen erin, en de clickbait is compleet

Daar scoren ze mee, niet met nuance.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 15:43:46 #65
Dick Laurent Is Dead
pi_194192638
quote:

Pfff.... Hier in Utrecht waren afgelopen week nog 4 medewerkers van een kinderdagverblijf positief getest:

https://www.rtvutrecht.nl(...)met-coronavirus.html

Maar nee, een kind kan niet/nauwelijks iemand besmetten, dus idd prop er gewoon een zetpil in en hup naar de BSO ermee ^O^

:{
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:44:45 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194192648
Een kind met koorts en klachten laat je toch niet naar de opvang gaan man
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194192651
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het is 100% hoe het gesprek verliep (aangenomen dat mn schoonzusje niet liegt)en echt niet aangedikt of opgeklopt.

De medewerker gaf aan dat vanaf september speekseltesten gedaan zouden kunnen worden bij kinderen. Tot dan geven ze aan dat kleine kinderen zonder hoge koorts beter niet kunnen komen. Het neusje is nog niet volledig ontwikkeld waardoor de test nog vervelender zou zijn.
Ik snap dapt bij kleintjes de test niet gedaan wordt. Kennis van mij heeft overigens een kind van 4 wat morgen getest wordt hoorde ik net.
Kan trouwens toch ook via je keel ipv dat stokje in je hersenen?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:46:52 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194192677
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik snap dapt bij kleintjes de test niet gedaan wordt. Kennis van mij heeft overigens een kind van 4 wat morgen getest wordt hoorde ik net.
Kan trouwens toch ook via je keel ipv dat stokje in je hersenen?
Minder betrouwbaar

Zijn wel bezig met nieuwe testmethoden ontwikkelen o.a. omdat deze test nu niet zo comfortabel is. Dus dat wordt dan ook makkelijker voor kinderen
pi_194192680
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:44 schreef Molo het volgende:
Bij klachten iedereen uit het huishouden thuis zou eigenlijk moeten.
Collega kwam 2 weken terug doodleuk werken terwijl zijn vrouw getest werd.
Kinderen ook gewoon naar opvang/school.
pi_194192683
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

[..]

Hoe bedoel je dat laatste? Wat kan je eraan doen als jij in de supermarkt of op werk besmet wordt door iemand die met klachteb daar is?
Doordat je er op dat moment ook was. Ja, heel zwart-wit, maar zo is het wel.
Als je echt zoveel mogelijk risico wilt ontlopen is er heel veel mogelijk. Door naar de winkel te gaan neem je een risico, dat is nou eenmaal zo (niet alleen op Corona maar okay).
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:47:46 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194192685
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

En wat vond je werkgever daarvan?
pi_194192688
quote:

Daarom is het zo raar dat sommigen lijken te denken dat het doel is aangepast van ''ziekenhuis niet overbelasten, aantal besmettingen is niet relevant'' naar ''besmettingen mogen niet stijgen''. Zolang de zorg het aan kan en zolang er goed getest word is er niks aan de hand.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De media heeft sowieso vaak maar 1 doel, zoveel mogelijk horrorkoppen en verhalen wat extra overdrijven, wat lockdown uitspraken van virologen erin, en de clickbait is compleet

Daar scoren ze mee, niet met nuance.
Ja, eens. Daarom snap ik ook niet dat er geopperd werd dat mensen het niet meer serieus nemen vanwege de media. Als de media al iets doet dan is het sensatie creëren. Ophef creëren. Wellicht dat er enkele programma's dat signaal achterlaten bij kijkers (dat we er vanaf zijn), maar ik kijk geen TV. Lees vooral nieuwsberichten en daar krijg ik meer het beeld bij wat jij ook schetst.
pi_194192691
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Minder betrouwbaar

Zijn wel bezig met nieuwe testmethoden ontwikkelen o.a. omdat deze test nu niet zo comfortabel is. Dus dat wordt dan ook makkelijker voor kinderen
Ik hoop het. Ik las dat veel mensen zich ook niet laten testen omdat het er pijnlijk uit ziet.
pi_194192693
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Pfff.... Hier in Utrecht waren afgelopen week nog 4 medewerkers van een kinderdagverblijf positief getest:

https://www.rtvutrecht.nl(...)met-coronavirus.html

Maar nee, een kind kan niet/nauwelijks iemand besmetten, dus idd prop er gewoon een zetpil in en hup naar de BSO ermee ^O^

:{
Ja mee eens, er zijn ongeveer 50.000 kinderdagverblijven/opvang locaties en een miljoen kinderen die ernaar te gaan.

En bij 1 locatie in Utrecht zijn mensen besmet.
pi_194192699
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:44 schreef Molo het volgende:
Ik wil ze kost niet geven die dat wel gewoon doen (en pre-Corona deden).
Van de andere kant, als de koorts weg is, en het kind alleen een loopneus heeft en de GGD ook nog eens aangeeft dat het kan.....
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:49:07 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194192703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik hoop het. Ik las dat veel mensen zich ook niet laten testen omdat het er pijnlijk uit ziet.
Een antwoord mogelijk: mensen :')
pi_194192706
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar als je thuis blijft wanneer iemand anders klachten heeft, diegene is op dag 4 klachtenvrij, en de rest ook.
Wat doe je dan? Nog 2 weken thuis blijven? Want je kunt immers al besmet zijn.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:50:20 #78
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194192717
Partijen in de Tweede Kamer zijn ongerust over de snelle stijging van het aantal nieuwe besmettingen. Het RIVM meldde bijna duizend nieuwe gevallen deze week.

,,Zorgelijke cijfers over stijging coronabesmettingen'', twitterde Joba van den Berg van het CDA. Haar collega Antje Diertens (D66) deelt haar zorgen. Hayke Veldman van de VVD spreekt ook van zorgelijke cijfers. ,,Als basisregels, zoals 1,5m afstand, genegeerd worden zal ook aantal ziekenhuis/IC-opnamen stijgen. Dat is niet wenselijk en betekent mogelijk weer strengere maatregelen. Dat moeten we niet willen. Niet voor ons zelf en niet voor onze bedrijven.''

Corinne Ellemeet van GroenLinks stelt Kamervragen over de stijging die zij een 'zorgelijke ontwikkeling' noemt. PvdA'er Lilianne Ploumen is 'verontrust'. Ze wil dat het kabinet de Kamer binnen een week een brief stuurt waarin wordt ingegaan op de cijfers. Ook wil ze meer weten over inkomende vluchten uit coronagebieden en scenario's voor lokale en regionale uitbraken.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)nje-gebied~af1dcac6/

Dan wordt weer een nieuw corona-debat binnen zeer korte tijd, ze komen dan even terug van zomerreces.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:50:47 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194192724
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:48 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik wil ze kost niet geven die dat wel gewoon doen (en pre-Corona deden).
Van de andere kant, als de koorts weg is, en het kind alleen een loopneus heeft en de GGD ook nog eens aangeeft dat het kan.....
Eerste vind ik toch altijd wel bizar. Zeg ik, zelf een kind hebbend.

In tweede geval, als je RIVM regels opvolgt, dan zou ik het ook doen.

Maar een ziek kind naar de opvang, hell no, corona of niet
pi_194192728
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:47 schreef Molo het volgende:

[..]

En wat vond je werkgever daarvan?
Niks, hij had geen klachten dus boeide het niet. Pas als zij positief had getest moest hij thuis blijven.
Als hij zelf had gezegd thuis te willen blijven had het overigens wel gemogen.
pi_194192734
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Eerste vind ik toch altijd wel bizar. Zeg ik, zelf een kind hebbend.

In tweede geval, als je RIVM regels opvolgt, dan zou ik het ook doen.

Maar een ziek kind naar de opvang, hell no, corona of niet
Ik snap je. Maar (zelf een peuter hebbende) bij een kind kan het ook heel snel omslaan van doodziek en 40 graden koorts, naar niets aan de hand binnen een paar uurtjes.
pi_194192745
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:49 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar als je thuis blijft wanneer iemand anders klachten heeft, diegene is op dag 4 klachtenvrij, en de rest ook.
Wat doe je dan? Nog 2 weken thuis blijven? Want je kunt immers al besmet zijn.
Volwassenen moeten bij twijfel getest worden vind ik en tot dab thuis blijven.

Kleine kinderen thuis tot ze klachtenvrij zijn.
pi_194192756
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Volwassenen moeten bij twijfel getest worden vind ik en tot dab thuis blijven.

Kleine kinderen thuis tot ze klachtenvrij zijn.
Zou een optie kunnen zijn.

Het punt blijft gewoon dat het echt niet te controleren is. Dus het ligt volledig in de welwillendheid van de bevolking.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:53:41 #84
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194192760
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:50 schreef Ven1972 het volgende:
Dan wordt weer een nieuw corona-debat binnen zeer korte tijd, ze komen dan even terug van zomerreces.
Laten we het hopen ^O^
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 15:54:42 #85
Dick Laurent Is Dead
pi_194192768
quote:

Zucht.... Hoe vaak moeten we nog melden dat opname op de IC vertraagd werkt. Mensen die op IC belanden zijn in de meeste gevallen al minimaal een week, vaak twee weken ziek. De stijging die je nu ziet kwa besmettingen zal dus niet lineair lopen met IC opnames, daar zit minimaal twee weken vertraging in. Nogal wiedes dat je anno vandaag dus NOG geen grote toenames ziet.
pi_194192773
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Zucht.... Hoe vaak moeten we nog melden dat opname op de IC vertraagd werkt. Mensen die op IC belanden zijn in de meeste gevallen al minimaal een week, vaak twee weken ziek. De stijging die je nu ziet kwa besmettingen zal dus niet lineair lopen met IC opnames, daar zit minimaal twee weken vertraging in. Nogal wiedes dat je anno vandaag dus NOG geen grote toenames ziet.
Maar zelfs dan ben je nog (heel) ver weg van de grenzen. En laten we eerlijk zijn, dit wordt al maanden geroepen he.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 15:55:51 ]
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 21 juli 2020 @ 15:57:55 #87
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_194192796
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:55 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar zelfs dan ben je nog (heel) ver weg van de grenzen. En laten we eerlijk zijn, dit wordt al maanden geroepen he.
De situatie is wel: wat ga je doen? Horeca weer dicht heeft geen draagvlak. Namelijk weinig besmettingen naar te herleiden op die ene haard in Hillegom (tot nu toe) na. Het gaat fout bij familiefeestjes. Verjaardagen die worden ingehaald, BBQ's, etc. Hoe ga je dat nu nog verbieden én handhaven?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:58:29 #88
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194192805
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Laten we het hopen ^O^
Daar is wel een grote kans op, en crisisteam keert dan weer terug eventueel met wekelijkse persconferenties.
pi_194192810
Ook 2 besmettingen geconstateerd bij ADO Den Haag (speler en medewerker) die nu in quarantaine zijn gegaan.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:59:29 #90
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194192813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook 2 besmettingen geconstateerd bij ADO Den Haag (speler en medewerker) die nu in quarantaine zijn gegaan.
Ja, dat heb je ook in andere landen bij het voetbal gehad.... in Spanje, Engeland of Italië.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:59:48 #91
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194192817
quote:

[..]

Je hebt zelf toch mee kunnen maken hoe rap het gegaan is op het begin?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:01:43 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194192832
quote:

[..]

Begin juni zaten we ook nog geregeld rond en boven de 200 besmettingen per dag, weinig aan de hand op de IC.
pi_194192838
quote:
Eerder een muur om Zuid en Noord Holland.

twitter
pi_194192841
quote:

[..]

Hoe vertraagd wil je het hebben? na bijna 2 maanden is er nauwelijks iets veranderd.
pi_194192844
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Blijkbaar is het begrip over exponentiële groei weer heel snel weggezakt bij sommigen. :D
pi_194192908
Update 21-7 van LCPS

Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 15. Dat is 1 patiënt minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 579 non-COVID-patiënten op de IC, 12 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 594, 11 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 90, 9 meer dan gisteren.
pi_194192911
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

De situatie is wel: wat ga je doen? Horeca weer dicht heeft geen draagvlak. Namelijk weinig besmettingen naar te herleiden op die ene haard in Hillegom (tot nu toe) na. Het gaat fout bij familiefeestjes. Verjaardagen die worden ingehaald, BBQ's, etc. Hoe ga je dat nu nog verbieden én handhaven?
Nouja, volgens mij is in huizen handhaven inmiddels uitgesloten, dus dat gaat sowieso niet meer.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat geen enkele maatregel die beperkingen oplegt nog breed draagblaak gaat krijgen. Zeker niet in de vakantieperiode.
pi_194192923
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:59 schreef Dven het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Blijkbaar is het begrip over exponentiële groei weer heel snel weggezakt bij sommigen. :D
Ja, maar dat was wel een periode waarin veel minder getest werd.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 16:09:05 ]
pi_194192929
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Begin juni zaten we ook nog geregeld rond en boven de 200 besmettingen per dag, weinig aan de hand op de IC.
Het gaat niet om de aantallen. Het gaat om de trend.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:09:13 #100
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194192937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:07 schreef _serial_ het volgende:
Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 90, 9 meer dan gisteren.
:o
pi_194192951
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:07 schreef _serial_ het volgende:
Update 21-7 van LCPS

Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 15. Dat is 1 patiënt minder dan gisteren. Er liggen daarnaast 579 non-COVID-patiënten op de IC, 12 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 594, 11 patiënten meer dan de voorgaande dag. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 90, 9 meer dan gisteren.
Binnen 14 dagen gaan ook de IC's stijgen :).
pi_194192958
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:58 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Daar is wel een grote kans op, en crisisteam keert dan weer terug eventueel met wekelijkse persconferenties.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:12:58 #103
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194192974
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

begin deze maand ook al kon zien dat het nu zou gaan stijgen. Nog een weddenschap over gehad met een user die daar niet in geloofde. Kan het helaas niet meer terugvinden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 16:13:01 #104
Dick Laurent Is Dead
pi_194192975
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

:o
Yep. Waarvan ook steeds een deel door zal schuiven naar IC helaas... maar goed, over enkele weken zullen we zien wat de effecten zijn. Wie weet valt het mee, ik hoop het iig.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:14:09 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194192989
Zie de hoop in de posts van sommige mensen hier...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194192993
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Yep. Waarvan ook steeds een deel door zal schuiven naar IC helaas... maar goed, over enkele weken zullen we zien wat de effecten zijn. Wie weet valt het mee, ik hoop het iig.
Het jammere is dat ik het gevoel heb dat een aantal hier die laatste zin niet met je eens zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:14 schreef Red_85 het volgende:
Zie de hoop in de posts van sommige mensen hier...
Dit dus.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 16:14:55 ]
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:17:09 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194193032
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:51 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik snap je. Maar (zelf een peuter hebbende) bij een kind kan het ook heel snel omslaan van doodziek en 40 graden koorts, naar niets aan de hand binnen een paar uurtjes.
Klopt, en dan kan kind paar uurtjes later naar de crèche
pi_194193036
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt, en dan kan kind paar uurtjes later naar de crèche
Bij ons KDV mag je ze in ieder geval niet brengen als er een zetpil in moe(s)t.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:27:37 #109
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194193140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Bij ons KDV mag je ze in ieder geval niet brengen als er een zetpil in moe(s)t.
Dat wordt na de schoolgaande leeftijd alleen wat moeilijker, want leerplicht.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194193152
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat wordt na de schoolgaande leeftijd alleen wat moeilijker, want leerplicht.
Hoezo? als je ze ziek meldt is er weinig aan de hand.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:29:18 #111
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194193161
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hoezo? als je ze ziek meldt is er weinig aan de hand.
Alleen als de schoolarts vindt dat ze 'ziek genoeg' zijn om thuis te blijven. Wat waarschijnlijk niet zo is als ze alleen een snotneus hebben.
pi_194193174
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Alleen als de schoolarts vindt dat ze 'ziek genoeg' zijn om thuis te blijven. Wat waarschijnlijk niet zo is als ze alleen een snotneus hebben.
In Nederland? Nee joh.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:34:25 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194193214
quote:

[..]

De schoolarts? In welk land woon jij :D
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:35:30 #114
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194193226
quote:

[..]

Schoolarts wat?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:36:02 #115
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194193233
quote:

[..]

:')
Ik ben inmiddels overleden
pi_194193236
quote:
Zucht.... Hoe vaak moeten we nog melden dat opname op de IC vertraagd werkt. Mensen die op IC belanden zijn in de meeste gevallen al minimaal een week, vaak twee weken ziek. De stijging die je nu ziet kwa besmettingen zal dus niet lineair lopen met IC opnames, daar zit minimaal twee weken vertraging in
#RemindMe! we zullen eens kijken hoeveel IC opnames er zijn over 14 dagen. Ik voorspel dat het ongeveer hetzelfde is als nu.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:36:44 #117
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194193242
Geschat aantal besmettelijke mensen in Nederland: 6.479
Bron: Dashboard Overheid
Link: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:36:53 #118
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194193245
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:34 schreef Molo het volgende:

[..]

De schoolarts? In welk land woon jij :D
Toen ik nog op de basisschool zat hadden we die nog.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:38:27 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194193270
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Toen ik nog op de basisschool zat hadden we die nog.
Je komt uit 1983??

Vaag verhaal.

Maar goed, ouders melden ziek, kind is dan terecht thuis, einde verhaal, klaar.
Onzin verspreiden kun je elders
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:39:59 #120
21467 franske19
Hit the deck!
pi_194193292
Half België is naar Maastricht afgereisd vandaag. Wilde terrasje pakken vanmiddag maar was niet te doen. Lang geleden dat het zo druk geweest is in het centrum.
pi_194193346
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:36 schreef Ven1972 het volgende:
Geschat aantal besmettelijke mensen in Nederland: 6.479
Bron: Dashboard Overheid
Link: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Sodeknetters, dat waren er 2770 ofzo?
Tap tap tap
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:44:37 #122
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194193359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:39 schreef franske19 het volgende:
Half België is naar Maastricht afgereisd vandaag. Wilde terrasje pakken vanmiddag maar was niet te doen. Lang geleden dat het zo druk geweest is in het centrum.
Zijn de terrasjes in België nog dicht?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:47:31 #124
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194193375
quote:
Die voelen de bui alweer hangen dat bij hun alle horeca binnenkort weer dicht moet.
pi_194193390
quote:
Dat is al weken zo.
pi_194193414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die voelen de bui alweer hangen dat bij hun alle horeca binnenkort weer dicht moet.
Mondkapjes verplichting daar zal ook z'n effect hebben denk ik zo.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 16:51:24 #127
Dick Laurent Is Dead
pi_194193415
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Poeh, al die cijfers zijn iig in een klap flink omhoog gegaan :{

Ben oprecht nu al benieuwd naar volgende week dinsdag...
  dinsdag 21 juli 2020 @ 16:52:37 #128
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194193430
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dat "totaal aantal besmettelijke personen" is wel een schatting.
pi_194193437
quote:

[..]

Ik mis een beetje waar het precies mis gaat nu.
pi_194193536
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Voornamelijk 'thuis' terug traceerbaar.. maar dat vind ik een wassen neus om eerlijk te zijn.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:03:40 #131
14505 OProg
A Life in Music
pi_194193589
quote:

Ik snap echt niet waarom dit zo'n verrassing is allemaal. Je kan elke dat de cijfers al zien via bddataplan en ik zie ze hier ook elke dag voorbij komen. Het is slechts een kwestie van optellen om tot deze conclusie te komen. Komende dagen kan je ook al op dagbasis zien welke kant het op gaat.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194193620
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het totaal aantal geschatte besmettelijke personen is verdriedubbeld in een week, bijvoorbeeld. Verder is het aantal besmettingen begin dit jaar exponentieel toegenomen. Met de huidige houding van veel mensen is er geen enkele reden om te denken dat dat niet weer kan gebeuren.

Overigens hadden m'n oom en tante afgelopen weekend een verjaardag. Daar werd door net name mensen uit de Randstad gewoon weer handen geschud en 3 zoenen gegeven?! Mijn neef gaf herhaaldelijk aan dat niet te willen en men ging hem serieus vragen waarom niet. Lekker bezig, zo komen we er wel..
pi_194193621

Heeeeeeeeuuuuurlijk. Abbie ziet weer een extra maand aan schnabbels!!

[ Bericht 56% gewijzigd door RipCity op 21-07-2020 17:12:55 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194193660
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom dit zo'n verrassing is allemaal. Je kan elke dat de cijfers al zien via bddataplan en ik zie ze hier ook elke dag voorbij komen. Het is slechts een kwestie van optellen om tot deze conclusie te komen. Komende dagen kan je ook al op dagbasis zien welke kant het op gaat.
Hier ben ik het mee eens.
pi_194193670
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voornamelijk 'thuis' terug traceerbaar.. maar dat vind ik een wassen neus om eerlijk te zijn.
Ja daar gaat het niet initieel mis.
Maar waar dan, werk? Ov? Feestjes?
pi_194193698
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef wpor het volgende:

[..]

Het totaal aantal geschatte besmettelijke personen is verdriedubbeld in een week, bijvoorbeeld. Verder is het aantal besmettingen begin dit jaar exponentieel toegenomen. Met de huidige houding van veel mensen is er geen enkele reden om te denken dat dat niet weer kan gebeuren.

Overigens hadden m'n oom en tante afgelopen weekend een verjaardag. Daar werd door net name mensen uit de Randstad gewoon weer handen geschud en 3 zoenen gegeven?! Mijn neef gaf herhaaldelijk aan dat niet te willen en men ging hem serieus vragen waarom niet. Lekker bezig, zo komen we er wel..
Ja man, de algehele gedachtegang is dat het weg is en wellicht in september weer omhoog gaat. Men verwacht niet dat het nu al gebeurd.
Zal mij benieuwen of versoepelingen binnenkort teruggedraaid worden.
pi_194193703
Het is natuurlijk ook een kansenspel. Het virus wordt vooral groot dankzij superspread-events, en die heb je niet 10x op een dag. Maar als die events hebben plaatsgevonden is er geen houden aan. Laten we niet vergeten dat de recente cijfers de situatie van 2 weken terug vertegenwoordigen.

We gaan weer naar 1000 besmettingen per dag en snel ook.
pi_194193766
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bijzonder kwalijk.
compleet achterlijk eigenlijk.....maar dat was het in April/mei ook al toen er niemand getest werd.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194193795
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Woohoo, de hoeveelste keer is het dat dit geroepen word inmiddels? :D
pi_194193904
En meer testen is ook meer besmettingen, want vooral via bron-en-contact onderzoek is die verhoging van 0,6% naar 1,0% te herkennen. Kan best zo zijn dat het alleen maar lijkt alsof er meer besmettingen zijn en dat het niet zo heel erg verschilt van toen we nog niet vol op aan het testen waren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_194193934
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Geen flauw idee, maar het is meer domme logica.
pi_194193940
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:25 schreef Discombobulate het volgende:
En meer testen is ook meer besmettingen, want vooral via bron-en-contact onderzoek is die verhoging van 0,6% naar 1,0% te herkennen. Kan best zo zijn dat het alleen maar lijkt alsof er meer besmettingen zijn en dat het niet zo heel erg verschilt van toen we nog niet vol op aan het testen waren.
Ja maar dan zijn er toch ook meer mensen met klachten?
pi_194193955
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja maar dan zijn er toch ook meer mensen met klachten?
Wellicht waren die mensen er met klachten eerst ook al wel, maar kozen ze ervoor om er niks mee te doen (waardoor ze niet meegenomen werden). Kan zijn dat die mensen nu wel worden gevonden via brononderzoek (of er zelf voor kiezen om toch een test af te nemen), waardoor ze nu wel worden meegenomen in de cijfers. Die 0,4% stijging hoeft dus niet veel te betekenen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 17:30:48 ]
pi_194193992
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wellicht waren die mensen er met klachten eerst ook al wel, maar kozen ze ervoor om er niks mee te doen (waardoor ze niet meegenomen werden). Kan zijn dat die mensen nu wel worden gevonden via brononderzoek (of er zelf voor kiezen om toch een test af te nemen), waardoor ze nu wel worden meegenomen in de cijfers. Die 0,4% stijging hoeft dus niet veel te betekenen.
We zullen het zien komende weken. Als er consistent op dezelfde manier getest wordt kunnen we goed zien of het erger wordt.
pi_194194012
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

We zullen het zien komende weken. Als er consistent op dezelfde manier getest wordt kunnen we goed zien of het erger wordt.
Inderdaad ^O^
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:35:55 #146
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194194035
quote:

[..]

Waarschijnlijk hebben die de test even uitgesteld omdat ze eerst op vakantie wilden _O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194194062
quote:

[..]

Dit idd.
pi_194194074
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja man, de algehele gedachtegang is dat het weg is en wellicht in september weer omhoog gaat. Men verwacht niet dat het nu al gebeurd.
Zal mij benieuwen of versoepelingen binnenkort teruggedraaid worden.
Ja, het virus houdt zich niet aan de afspraak om in de zomer te gaan "slapen" en pas in het "najaar" weer "actiever te worden". :') :') :')
pi_194194145
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Iets met exponentiële groei.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194194166
quote:

[..]

Het is op zichzelf een logische gevolgtrekking van een toenemend aantal besmettingen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194194185
quote:
Die 0,4% stijging hoeft dus niet veel te betekenen.
Procentpunt, de stijging is 60-70%. Wel even een verschil.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:52:50 #152
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194194273
quote:

[..]

Ga jij straks iedereen weer beter maken?

Bedankt, alvast.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194194295
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is op zichzelf een logische gevolgtrekking van een toenemend aantal besmettingen.
Het kan een gevolg zijn. Begin juni zaten we ook nog rond de 200 besmettingen en toen bleven de opnames ook dalen/stabiel. Het hoeft dus niks te betekenen.
pi_194194303
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ga jij straks iedereen weer beter maken?

Bedankt, alvast.
_O-
  dinsdag 21 juli 2020 @ 17:56:40 #155
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_194194325
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

_O-
Dan kan ik ook even vrij nemen ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194194561
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Inderdaad, net zoiets als met die "1 miljoen tests ongebruikt!!!1!!1!!!" Terwijl je op 1 juni al kon bedenken dat we dat moment half juli zouden bereiken als je elke dag maar zo'n 7000 van de 30000 mogelijke tests afneemt.
pi_194194710
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 17:39 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ja, het virus houdt zich niet aan de afspraak om in de zomer te gaan "slapen" en pas in het "najaar" weer "actiever te worden". :') :') :')
Ik heb het ook niet bedacht. Om je heen hoor je volop de gedachte dat het erger wordt als de R weer in de maand zit.
Men verwacht niet dat het nu alweer hard gaat.
pi_194194785
Maar goed, het was ook te verwachten met de versoepelingen.

Ik ben vooral benieuwd hoe veel het gaat stijgen de komende tijd. Het lijkt me dat je uiteindelijk wel een treshold raakt. En die ligt sowieso lager dan begin maart, maar wel hoger dan net na de semi lockdown. Dus hoe veel besmettingen zijn acceptabel? Dan hoeven die besmettingen thuis of op het werk niet zo veel uit te maken op het geheel, er zijn immers nog altijd gewoon maatregelen van kracht.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 18:40:36 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194194802
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:39 schreef Discombobulate het volgende:

Ik ben vooral benieuwd hoe veel het gaat stijgen de komende tijd. Het lijkt me dat je uiteindelijk wel een treshold raakt. En die ligt sowieso lager dan begin maart, maar wel hoger dan net na de semi lockdown. Dus hoe veel besmettingen zijn acceptabel? Dan hoeven die besmettingen thuis of op het werk niet zo veel uit te maken op het geheel, er zijn immers nog altijd gewoon maatregelen van kracht.
Die signaal waarden vind je op het dashboard.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 21 juli 2020 @ 18:49:34 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194194914
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:39 schreef Discombobulate het volgende:

Er zijn nog wel maatregelen, maar steeds meer mensen houden zich er niet aan en ik heb ook niet de indruk dat er erg actief gehandhaafd wordt.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 18:53:34 #161
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194194970
Corona in Hillegom: 'We zitten dicht tegen een regionale lockdown aan'
EIDEN - 'In Hillegom is het aantal coronabesmettingen nu nog te beperkt voor een regionale lockdown, maar we zitten er dicht tegenaan', zegt de Leidse burgemeester Henri Lenferink als voorzitter van de veiligheidsregio Hollands Midden. 'Als het in Hillegom niet lukt om de zaak onder controle te houden dan zouden we in een deel van Hollands Midden en misschien Kennemerland tot maatregelen komen; hier worden we in een keer weer heel veel strenger.'
'Strenger worden kunnen we beter op een regionale schaal doen, dan in heel Nederland', vervolgt Lenferink. 'Dat is in het begin ook in Brabant geprobeerd. Maar daar was het al zo ver, dat het niet meer lukte. Maar als je er snel bij bent dan moet dat kunnen.'

Met dicht tegen een regionale lockdown aan bedoelt de Leidse burgemeester dat het aantal coronamaatregelen niet meer te controleren is. 'Als je niet meer de mensen kunt identificeren met wie degene die besmet zijn contact hebben gehad. Dat is nu nog niet het geval.'

'Gebied helemaal afsluiten zijn we niet gewend'
Bij een regionale lockdown komen er een heleboel maatregelen terug die in het begin van de coronaperiode ook geldig waren, verklaart Lenferink. 'Scholen kunnen dichtgaan, horeca kan dichtgaan. Maar ook dat het veel strenger wordt bij de supermarkten. Dat er een heleboel dingen niet meer mogen, die de laatste tijd wel mochten.'
Bron: OmroepWest.nl
Link: https://www.omroepwest.nl(...)gionale-lockdown-aan
pi_194194976
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er zijn nog wel maatregelen, maar steeds meer mensen houden zich er niet aan en ik heb ook niet de indruk dat er erg actief gehandhaafd wordt.
Dat maakt blijkbaar ook niet zo veel uit, want de meeste besmettingen zijn afkomstig uit de thuissituatie. En je kunt je daar er ook niet echt aan houden of handhaven. Voor de rest gaat het prima. Besmettingen op werk staan op nummer 2, daar zouden we nog wel wat aan kunnen proberen te doen.
pi_194195443
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 18:53 schreef Ven1972 het volgende:
EIDEN - 'In Hillegom is het aantal coronabesmettingen nu nog te beperkt voor een regionale lockdown, maar we zitten er dicht tegenaan', zegt de Leidse burgemeester Henri Lenferink als voorzitter van de veiligheidsregio Hollands Midden. 'Als het in Hillegom niet lukt om de zaak onder controle te houden dan zouden we in een deel van Hollands Midden en misschien Kennemerland tot maatregelen komen; hier worden we in een keer weer heel veel strenger.'
'Strenger worden kunnen we beter op een regionale schaal doen, dan in heel Nederland', vervolgt Lenferink. 'Dat is in het begin ook in Brabant geprobeerd. Maar daar was het al zo ver, dat het niet meer lukte. Maar als je er snel bij bent dan moet dat kunnen.'

Met dicht tegen een regionale lockdown aan bedoelt de Leidse burgemeester dat het aantal coronamaatregelen niet meer te controleren is. 'Als je niet meer de mensen kunt identificeren met wie degene die besmet zijn contact hebben gehad. Dat is nu nog niet het geval.'

Bij een regionale lockdown komen er een heleboel maatregelen terug die in het begin van de coronaperiode ook geldig waren, verklaart Lenferink. 'Scholen kunnen dichtgaan, horeca kan dichtgaan. Maar ook dat het veel strenger wordt bij de supermarkten. Dat er een heleboel dingen niet meer mogen, die de laatste tijd wel mochten.'
Doe dan maar per GGD regio of provincie :') zit hier net in andere regio/provincie op 3 kilometer
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:23:56 #164
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194195444
quote:

Tja, daar kon je op wachten natuurlijk.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:26:45 #165
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194195486
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Tja, daar kon je op wachten natuurlijk.
Ik weet echt niet of een regionale lockdown wel kan werken, maar in het begin van onze pandemie in Nederland, eerst was het een regionale lockdown in heel Brabant geweest. Dat heeft echt niet gewerkt zodat we het virus zo snel konden indammen. Ik denk dat een regionale lockdown averechts werkt, want dan gaan vele mensen er op uit in een andere regio!

Als het niet anders kan, waar nu ook 96 brandhaarden zijn in heel Nederland, zegt het ook echt dat het een regionale lockdown niet kan werken waar het ook in heel Nederland later toch weer in semi-lockdown moet gaan.
pi_194195499
Nou ik trap er deze keer mooi niet in. Corona is gewoon klaar
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:28:15 #167
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194195514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:26 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik weet echt niet of een regionale lockdown wel kan werken, maar in het begin van onze pandemie in Nederland, eerst was het een regionale lockdown in heel Brabant geweest. Dat heeft echt niet gewerkt zodat we het virus zo snel konden indammen. Ik denk dat een regionale lockdown averechts werkt, want dan gaan vele mensen er op uit in een andere regio!
Als je er morgen aan begint dan zou het misschien kunnen, omdat het zich vanuit Hillegom (voor zover bekend) niet echt heeft verspreid. Als je een week wacht kan het hele land weer plat.

Maar als je een regio lockdownt, dan moet je die ook afsluiten. Je wil juist voorkomen dat mensen erin en eruit gaan.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:30:10 #168
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194195541
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als je er morgen aan begint dan zou het misschien kunnen, omdat het zich vanuit Hillegom (voor zover bekend) niet echt heeft verspreid. Als je een week wacht kan het hele land weer plat.

Maar als je een regio lockdownt, dan moet je die ook afsluiten. Je wil juist voorkomen dat mensen erin en eruit gaan.
Ja dat is wel een risico, maar het politiek is nu weer laks met direct maatregelen te nemen dat het weer nodig is.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:32:22 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194195565
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat is wel een risico, maar het politiek is nu weer laks met direct maatregelen te nemen dat het weer nodig is.
Ze zijn niet laks, ze maken andere keuzes dan jij zou maken
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:34:13 #170
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194195591
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze zijn niet laks, ze maken andere keuzes dan jij zou maken
Ja, maar ze willen even aanzien hoe het virus nog verspreidt... ze zien nu nog geen noodzaak om maatregelen nog terugdraaien.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:35:39 #171
14505 OProg
A Life in Music
pi_194195613
Ik las ook dat er bij een routinetest een speler van ADO positief is bevonden die geen symptomen had. Als dat zo blijft hoop ik eigenlijk dat zo iemand mee zou willen werken aan het bekijken wat het gevolg bij hem dan voor de antistoffen is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_194195689
quote:

Gaan ze er dan eigenlijk ook voor zorgen dat die mensen niet in een dorp of stad verderop op het terras gaan zitten :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:41:57 #173
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194195709
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:40 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Gaan ze er dan eigenlijk ook voor zorgen dat die mensen niet in een dorp of stad verderop op het terras gaan zitten :?
Dat lijkt mij heel lastig te controleren voor de politie of BOA's in andere dorp of een stad verder op, helaas dat kan niet...
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:43:11 #174
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194195728
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:41 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij heel lastig te controleren voor de politie of BOA's in andere dorp of een stad verder op, helaas dat kan niet...
Wel als er een echte lockdown is in Hillegom zelf natuurlijk. Want dan mag je daar gewoon de straat niet op behalve om even boodschappen te doen. Kun je ook niet naar een dorp verderop.
pi_194195735
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En juist daarom zie ik het niet gebeuren. Dat is zo on-nederlands.
zie email 27 oktober
pi_194195745
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:41 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Hmzzz dat wordt dan een wassen neus natuurlijk... Gerda en Henk laten zich niet tegenhouden :')
pi_194195750
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:43 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Wel als er een echte lockdown is in Hillegom zelf natuurlijk. Want dan mag je daar gewoon de straat niet op behalve om even boodschappen te doen. Kun je ook niet naar een dorp verderop.
Dat gaat niet gebeuren.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 19:44:13 #178
5428 crew  miss_sly
pi_194195752
Ik kwam toevallig deze tegen. Bericht is kennelijk inmiddels verwijderd, maar de bewuste kroeg heeft, zo lijkt het, tamelijk bewust het risico genomen: https://www.thebestsocial(...)gom-corona-facebook/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:45:15 #179
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194195770
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik kwam toevallig deze tegen. Bericht is kennelijk inmiddels verwijderd, maar de bewuste kroeg heeft, zo lijkt het, tamelijk bewust het risico genomen: https://www.thebestsocial(...)gom-corona-facebook/
De horecabranche heeft dan ook bij herhaling aangegeven schijt te hebben aan de anderhalvemetersamenleving.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:45:51 #180
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194195782
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:43 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Is dat wel te controleren denk je?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:46:32 #181
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194195799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:45 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Is dat wel te controleren denk je?
Met de handhaving zoals we die in Nederland kennen? Weinig kans. Maar als je zou willen dan kan het natuurlijk prima.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:47:34 #182
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194195815
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:46 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Met de handhaving zoals we die in Nederland kennen? Weinig kans. Maar als je zou willen dan kan het natuurlijk prima.
Denk het ook ja, het loopt langzamerhand weer uit de hand... zo lijkt het. Het lijkt er op dat het virus weer aan kracht wint om meer mensen te besmetten.
pi_194195818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:44 schreef miss_sly het volgende:
En ik lees net een jankverhaal in het AD dat ze echt niet weten hoe dit heeft kunnen gebeuren _O-
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 19:50:48 #184
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194195858
Ik ben gematigd positief, komt wel goed jongens
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  dinsdag 21 juli 2020 @ 19:55:13 #185
14505 OProg
A Life in Music
pi_194195919
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:50 schreef R-woud93 het volgende:
Ik ben gematigd positief
Dan moet je nog steeds twee weken in quarantaine.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 20:00:35 #186
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194195996
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:55 schreef OProg het volgende:

[..]

Beste post in dit topic, hulde
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_194196020
quote:

[..]

Go hard or go home
pi_194196165
quote:
Rare journal om onderzoek naar Covid-19 in te publiceren trouwens.
Kanttekening is ook hier wel weer dat het geen gerandomiseerde dubbelblinde trial betreft, dus enige nuance van de resultaten is wel op zijn plek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194196204
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 19:45 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De horecabranche heeft dan ook bij herhaling aangegeven schijt te hebben aan de anderhalvemetersamenleving.
De schuld hoef je daar niet neer te leggen. De mensen schijnbaar ook want die doen er graag (niet) aan mee. Daar mag je mezelf ook bij rekenen overigens.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 20:17:27 #191
249559 crew  Lavenderr
pi_194196208
quote:

[..]

_O_
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 20:18:41 #192
249559 crew  Lavenderr
pi_194196229
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

De schuld hoef je daar niet neer te leggen. De mensen schijnbaar ook want die doen er graag (niet) aan mee. Daar mag je mezelf ook bij rekenen overigens.
Inderdaad. De mensen zoeken zelf de horeca op.
pi_194196272
Als je ziet hoe het gros rondbanjert en doet alsof er niks aan de hand is en hoe drommen dagjesmensen en toeristen bovenop elkaar vakantie vieren, als je al weer snotterende, hoestende en niezende mensen ziet en hoort, als je ziet hoe mensen lak hebben aan die mondkapjes, als je ziet hoe dicht mensen op elkaar zitten in restaurants en cafés, als je ziet dat er horden jongeren zowat in elkaars reet op strandjes en perkjes zitten schreeuwend en gillend, als niemand meer zijn karretje schoonmaakt en als familieuitje door de supermarkt loopt en lustig spreekspeeksel rondspettert, als op de roltrap van het station niemand zelfs 1 trede afstand neemt, als mensen in een rij op ca. 50 cm afstand staan, als inmiddels vliegtuigen landen met besmette mensen, als we een beetje snotteren eigenlijk geen reden vinden om thuis te blijven en/of je te laten testen.....
Hoezo zijn we verbaasd als het aantal besmettingen ineens weer omhoog schiet??

Mensen zijn gewoon oer en oerstom. Je ziet het virus niet, je voelt ook niks op het moment dat je het binnenkrijgt. Dus vergeten we het en geloven het bijna niet dat het er is.
Een beetje afstand houden en voorzichtig zijn, is zooooooooooo vreselijk moeilijk en afschuwelijk dat we nog liever samen naar de verdommenis gaan dan dit even een tijdje volhouden.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:25:01 #194
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194196322
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:21 schreef Injetta het volgende:
Als je ziet hoe het gros rondbanjert en doet alsof er niks aan de hand is en hoe drommen dagjesmensen en toeristen bovenop elkaar vakantie vieren, als je al weer snotterende, hoestende en niezende mensen ziet en hoort, als je ziet hoe mensen lak hebben aan die mondkapjes, als je ziet hoe dicht mensen op elkaar zitten in restaurants en cafés, als je ziet dat er horden jongeren zowat in elkaars reet op strandjes en perkjes zitten schreeuwend en gillend, als niemand meer zijn karretje schoonmaakt en als familieuitje door de supermarkt loopt en lustig spreekspeeksel rondspettert, als op de roltrap van het station niemand zelfs 1 trede afstand neemt, als mensen in een rij op ca. 50 cm afstand staan, als inmiddels vliegtuigen landen met besmette mensen, als we een beetje snotteren eigenlijk geen reden vinden om thuis te blijven en/of je te laten testen.....

Mensen zijn gewoon oer en oerstom. Je ziet het virus niet, je voelt ook niks op het moment dat je het binnenkrijgt. Dus vergeten we het en geloven het bijna niet dat het er is.
Een beetje afstand houden en voorzichtig zijn, is zooooooooooo vreselijk moeilijk en afschuwelijk dat we nog liever samen naar de verdommenis gaan dan dit even een tijdje volhouden.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:26:54 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194196357
quote:

Doe niet zo zuur en schijnheilig man. Het is vrij menselijk dat het in deze situatie allemaal wat afzwakt.

Het is nu vooral een kwestie van pas op de plaats maken en de scherpte er weer even in te krijgen.
pi_194196385
Ging al mis in de trein vanmorgen. Haar dag is er zo te zien niet beter op geworden. Meid meid!
Go hard or go home
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:30:01 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194196414
quote:

Haha viesmad
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194196444
quote:

[..]

quote:
9s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:28 schreef Noek het volgende:
Ging al mis in de trein vanmorgen. Haar dag is er zo te zien niet beter op geworden. Meid meid!
_O-
pi_194196540
En alle dombo's die nu of zeer recent nog riepen van tis onzin, tis maar een griepje, in de winter misschien pas weer etc. die staan straks weer hardst te roepen dat de overheid schuld is.

Het ergste van corona is niet de ziekte zelf maar dat 't des te meer weer liet zien hoe ziekelijk dom onze maatschappij als massa is.

Omdat je je het langst volhoud met je aan de maatregelen houden wordt je haast voor gek verklaart, ondertussen mag je toezien hoe die lui er debet aan zijn dat straks iedereen weer bang is.. Tot het moment dat het weer verbetert, dan was 't allemaal weer overdreven onzin..

Hopeloos.
pi_194196560
En we zullen de eerste samenleving zijn in de geschiedenis als we ons ineens wél allemaal perfect aan de regels houden. Deze pandemie gaat volledig volgens de boekjes, precies dezelfde sociale gedragingen zoals we ook zagen bij andere epidemieën en pandemieën. Altijd maar dat geklaag op mensen wordt ik ook moe van.
pi_194196585
Wat een jankerds hier zeg.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:41:28 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194196604
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:39 schreef Discombobulate het volgende:
En we zullen de eerste samenleving zijn in de geschiedenis als we ons ineens wél allemaal perfect aan de regels houden. Deze pandemie gaat volledig volgens de boekjes, precies dezelfde sociale gedragingen zoals we ook zagen bij andere epidemieën en pandemieën. Altijd maar dat geklaag op mensen wordt ik ook moe van.
Ach op internet kun je het voorbeeld-jongentje of meisje uithangen
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:41:33 #203
445514 DonDruiper
pi_194196605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:37 schreef VacaLoca het volgende:
En alle dombo's die nu of zeer recent nog riepen van tis onzin, tis maar een griepje, in de winter misschien pas weer etc. die staan straks weer hardst te roepen dat de overheid schuld is.

Het ergste van corona is niet de ziekte zelf maar dat 't des te meer weer liet zien hoe ziekelijk dom onze maatschappij als massa is.

Omdat je je het langst volhoud met je aan de maatregelen houden wordt je haast voor gek verklaart, ondertussen mag je toezien hoe die lui er debet aan zijn dat straks iedereen weer bang is.. Tot het moment dat het weer verbetert, dan was 't allemaal weer overdreven onzin..

Hopeloos.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194196608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Doe niet zo zuur en schijnheilig man. Het is vrij menselijk dat het in deze situatie allemaal wat afzwakt.

Het is nu vooral een kwestie van pas op de plaats maken en de scherpte er weer even in te krijgen.
Tja, "menselijk".. Dus: ongekend korte termijn visie, egoïstisch, dom en ongeduldig?

Het is bizar dat als je je nog wél aan de maatregelen houd je voor gek verklaart wordt terwijl je als enige het juiste doet.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:46:04 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194196685
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:41 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Tja, "menselijk".. Dus: ongekend korte termijn visie, egoïstisch, dom en ongeduldig?

Het is bizar dat als je je nog wél aan de maatregelen houd je voor gek verklaart wordt terwijl je als enige het juiste doet.
Tja, je kan er allerlei termen aan hangen. Maar scherpte zwakt af wanneer er een tijd niks misgaat. Zo is het gewoon. Het heeft geen enkele zin zuur erover te doen.

Kennelijk is de grens van wat mogelijk is nu bereikt en moet er gestuurd worden. Dus Rutte en De Jonge mogen Irma weer even bellen en aan de natie uitleggen dat maatregelen weer strakker gehandhaafd gaan worden.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:47:05 #206
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194196708
Wat voor reacties lees ik het allemaal, maar neem het virus nog lang mogelijk heel serieus! Want het virus is nog lang niet klaar met ons, het zal wel even duren voor dat hij helemaal uitgedoofd is in Nederland. Maar we zijn nog lang niet veilig!
pi_194196720
quote:

[..]

Dit ja. Net 2 uitnodigingen voor feestjes in augustus gekregen, waarvan ik weet dat het niet eens mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden in hun tuin (nog geen halve meter zelfs!), en waarvan ik ook weet dat ik er echt op aangekeken ga worden als ik ervoor bedank.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:48:00 #208
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194196721
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Nog steeds keurig hoor.

R ligt helaas wat hoog maar daar weten we van dat het niet al te betrouwbaar is bij lagere waardes, en het wordt gebaseerd op het aantal gemeten besmettingen dat weer afhankelijk is van het aantal testen en de effectiviteit van die testen.

Vooralsnog helemaal geen reden voor de totale paniek van sommigen hier. Wel in de gaten blijven houden, zeker als ziekenhuisopnames weer op gaan lopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:53:00 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194196793
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:47 schreef Ven1972 het volgende:
Wat voor reacties lees ik het allemaal, maar neem het virus nog lang mogelijk heel serieus! Want het virus is nog lang niet klaar met ons, het zal wel even duren voor dat hij helemaal uitgedoofd is in Nederland. Maar we zijn nog lang niet veilig!
Daarom even pas op de plaats in plaats van weer paniek gaan zaaien.
pi_194196797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:48 schreef Drekkoning het volgende:

Nog steeds keurig hoor.

R ligt helaas wat hoog maar daar weten we van dat het niet al te betrouwbaar is bij lagere waardes, en het wordt gebaseerd op het aantal gemeten besmettingen dat weer afhankelijk is van het aantal testen en de effectiviteit van die testen.

Vooralsnog helemaal geen reden voor de totale paniek van sommigen hier. Wel in de gaten blijven houden, zeker als ziekenhuisopnames weer op gaan lopen.
Je ziet dat het hard begint op te lopen.
Het voelt of we weer in februari zitten.

Het is wel slim om wat voorzorgsmaatregelen te hebben en kijken waar het mis gaat en dat aanpassen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:57:35 #211
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194196879
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je ziet dat het hard begint op te lopen.
Het voelt of we weer in februari zitten.

Het is wel slim om wat voorzorgsmaatregelen te hebben en kijken waar het mis gaat en dat aanpassen.
Ik zie vooralsnog enkel een toename in positieve testen. Dat kan wijzen op meer besmettingen, maar ook op meer testen of op beter gerichte testen (BCO is ook veel meer op gang nu).

Dus dat is helemaal geen reden om gelijk in de paniek modus te schieten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:01:18 #212
5428 crew  miss_sly
pi_194196951
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:48 schreef Drekkoning het volgende:

Nog steeds keurig hoor.

Volgens het artikel op NOS.nl ligt de bekende marge van het R-getal nu voor het eerst sinds 15 maart wel geheel boven de 1 en is de bandbreedte niet zo groot als hij was.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:02:30 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194196969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens het artikel op NOS.nl ligt de bekende marge van het R-getal nu voor het eerst sinds 15 maart wel geheel boven de 1 en is de bandbreedte niet zo groot als hij was.
Die R is niet betrouwbaar bij lage getallen en wordt ook nog eens gebaseerd op het aantal positieve testen. Dus dat zegt niet zoveel in dit geval.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:09:32 #214
5428 crew  miss_sly
pi_194197092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die R is niet betrouwbaar bij lage getallen en wordt ook nog eens gebaseerd op het aantal positieve testen. Dus dat zegt niet zoveel in dit geval.
Dat heb ik ook altijd begrepen. Toch was de idee dat de bandbreedte dus ook heel groot was bij lage getallen, en betrouwbaarder en kleiner wordt bij hogere getallen.

Dus nu is de bandbreedte klein, als deze geheel boven 1 ligt. Hoe is dat te verklaren? Wiskunde is niet zo mijn ding :)
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:17:31 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194197242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd begrepen. Toch was de idee dat de bandbreedte dus ook heel groot was bij lage getallen, en betrouwbaarder en kleiner wordt bij hogere getallen.

Dus nu is de bandbreedte klein, als deze geheel boven 1 ligt. Hoe is dat te verklaren? Wiskunde is niet zo mijn ding :)
R is gebaseerd op de toe- of afname van het aantal positieve testen.

Maar de vraag is of die toename niet komt door meer of beter gerichte testen.

Normaal is R ook gebaseerd op het aantal ziekenhuisopnames, dat is alweer een veel betrouwbaardere statistiek. Alleen nu liggen die ziekenhuisopnames veeeel te laag om statistiek mee te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:26:23 #216
5428 crew  miss_sly
pi_194197422
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

R is gebaseerd op de toe- of afname van het aantal positieve testen.

Maar de vraag is of die toename niet komt door meer of beter gerichte testen.

Normaal is R ook gebaseerd op het aantal ziekenhuisopnames, dat is alweer een veel betrouwbaardere statistiek. Alleen nu liggen die ziekenhuisopnames veeeel te laag om statistiek mee te maken.
Ah, op die manier.
De besmettingen zijn echter procentueel ook meer gegroeid dan het aantal afgenomen testen. Dus daar zit ook een stijging.
pi_194197477
quote:

[..]

dat hebben we de afgelopen maanden toch gezien ? :r 8)7
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:33:03 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194197528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, op die manier.
De besmettingen zijn echter procentueel ook meer gegroeid dan het aantal afgenomen testen. Dus daar zit ook een stijging.
Is dat zo? Ik kon de info over afgenomen testen zo snel niet vinden namelijk.

Maar dan nog, er wordt ook meer gedaan aan contactonderzoek enzo. Dus dan ben je veel gerichter aan het testen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194197536
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daarom even pas op de plaats in plaats van weer paniek gaan zaaien.
er word helemaal geen paniek gezaaid hier, realisme en feiten mogen toch gewoon ?
als iemand zegt dat het aantal besmettingen weer omhoog gaat is het gelijk paniek zaaien, wat een bullshit
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:34:08 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194197544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er word helemaal geen paniek gezaaid hier, realisme en feiten mogen toch gewoon ?
als iemand zegt dat het aantal besmettingen weer omhoog gaat is het gelijk paniek zaaien, wat een bullshit
Sommige mensen grijpen het aan weer paniek te zaaien.

Ik vind het vooral een zaak om de mensen weer even bij de les te krijgen.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:43:18 #221
5428 crew  miss_sly
pi_194197666
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik kon de info over afgenomen testen zo snel niet vinden namelijk.

Maar dan nog, er wordt ook meer gedaan aan contactonderzoek enzo. Dus dan ben je veel gerichter aan het testen.
Percentage is gestegen van 0,4% naar 1%. Significant verschil.
Dat je met gerichter testen dmv BCO op meer besmettingen stuit, is logisch, maar dan nog is er echt een stijging.

Nog steeds geen ramp, zolang de ziekenhuisopnames niet als volgende gaan stijgen.
pi_194197739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat je met gerichter testen dmv BCO op meer besmettingen stuit, is logisch, maar dan nog is er echt een stijging.

Nog steeds geen ramp, zolang de ziekenhuisopnames niet als volgende gaan stijgen.
als de besmettingen blijven stijgen dan stijgt het aantal ziekenhuis opnames ook vanzelf, is helemaal geen probleem maar als het blijft stijgen zullen ze vast wel een aantal versoepelingen terug gaan draaien en/of verplicht mondkapjes ergens, en nu ben ik waarschijnlijk weer een paniekzaaier _O-
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:54:30 #223
5428 crew  miss_sly
pi_194197888
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als de besmettingen blijven stijgen dan stijgt het aantal ziekenhuis opnames ook vanzelf, is helemaal geen probleem maar als het blijft stijgen zullen ze vast wel een aantal versoepelingen terug gaan draaien en/of verplicht mondkapjes ergens, en nu ben ik waarschijnlijk weer een paniekzaaier _O-
Dat is dus niet vanzelfsprekend. Tenminste, het aantal ziekenhuisopnames zal waarschijnlijk wel stijgen, maar als de besmettingen voor een heel groot deel plaatsvinden onder jongeren die er nu eenmaal minder vaak en minder ernstig ziek van worden, hoeft dat niet tot overlopen van de ziekenhuizen te leiden, lijkt me.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:58:09 #224
249559 crew  Lavenderr
pi_194197943
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sommige mensen grijpen het aan weer paniek te zaaien.

Ik vind het vooral een zaak om de mensen weer even bij de les te krijgen.
Dat laatste vind ik ook. Weer ff nadenken voordat je te makkelijk weer op de oude manier de winkel in gaat of met lui aan de praat raakt op straat.
pi_194197950
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is dus niet vanzelfsprekend. Tenminste, het aantal ziekenhuisopnames zal waarschijnlijk wel stijgen, maar als de besmettingen voor een heel groot deel plaatsvinden onder jongeren die er nu eenmaal minder vaak en minder ernstig ziek van worden, hoeft dat niet tot overlopen van de ziekenhuizen te leiden, lijkt me.
waar zeg ik overlopen ???
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:59:54 #226
5428 crew  miss_sly
pi_194197971
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waar zeg ik overlopen ???
Zeg ik dat jij dat zegt? Rustig maar, hoor, niets aan de hand.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:00:36 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194197982
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik ook. Weer ff nadenken voordat je te makkelijk weer op de oude manier de winkel in gaat of met lui aan de praat raakt op straat.
In juni ging alles prima dus dat is ongeveer het niveau waar we dan naar terug moeten.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 22:01:15 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_194197992
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In juni ging alles prima dus dat is ongeveer het niveau waar we dan naar terug moeten.
Ja, dat zou prima zijn. Nog ff volhouden.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:01:56 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194198005
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat zou prima zijn. Nog ff volhouden.
Ben jij het Rutte?

:P
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 22:04:02 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_194198040
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ben jij het Rutte?

:P
:P :D
pi_194198305
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

0.6% naar 1% volgens mij. :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En eens.

Ik snap best dat mensen alert zijn, dat is ook wel logisch gezien hoe het in februari/maart ging, maar toch staan we er nu heel anders voor als toen. Alert zijn is goed; een stijging in besmettingen (terwijl de rest stabiel is) aangrijpen om nu al te pleiten voor maatregelen vind ik echter wel in de buurt komen van paniek.

We moeten het gewoon nuchter in de gaten houden, maar vooral niet uit het oog verliezen dat het oorspronkelijke doel volgens mij draaide om de ziekenhuizen; dat die niet aan het overstromen waren. Met versoepelingen was een (kleine) stijging in besmettingen te verwachten. Nooit het doel geweest om het aantal besmettingen naar 0 te brengen of om nooit meer een stijging te zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 22:22:57 ]
  dinsdag 21 juli 2020 @ 22:32:42 #232
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_194198566
Heeft Maurice de Hond al wat van zich laten horen
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 22:35:08 #233
5428 crew  miss_sly
pi_194198634
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]

Klopt, foutje van mijn kant. De stijging is 0,4%, van 0,6 naar 1.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 23:16:24 #234
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_194199630
Ik zit te denken..

Geen perso's meer geen hoe noemde je die te volgen presentaties van van Dissel ook alweer?
Mensen zijn standaard dom en/of egoistisch... maar als de overheid belang ook niet meer zo relevant vindt door die informatieverschaffingen niet meer door te laten gaan, werk je het misschien de toenames ook wel een beetje in de hand?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_194199883
Zweden +20, 👈
  dinsdag 21 juli 2020 @ 23:36:11 #236
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194199916
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik zit te denken..

Geen perso's meer geen hoe noemde je die te volgen presentaties van van Dissel ook alweer?
Mensen zijn standaard dom en/of egoistisch... maar als de overheid belang ook niet meer zo relevant vindt door die informatieverschaffingen niet meer door te laten gaan, werk je het misschien de toenames ook wel een beetje in de hand?
En extra testen, hoe meer je test hoe meer......etc. Het is wel weer wekelijks volgens mij, die cijfertjes.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 23:44:50 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194200006
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:32 schreef Adrie072 het volgende:
Zweden +20, 👈
graden?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 23:50:51 #238
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_194200087
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:36 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

En extra testen, hoe meer je test hoe meer......etc. Het is wel weer wekelijks volgens mij, die cijfertjes.
Ik bedoel meer als informatie ophoudt of minder vaak gestrooid wordt, dan is het misschien niet verwonderlijk dat mensen denken dat het allemaal wel meevalt en zich dus weer minder bewust gaat gedragen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_194200353
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:47 schreef Ven1972 het volgende:
Ben je nog steeds bezig :')
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:21:23 #240
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194200367
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:50 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik bedoel meer als informatie ophoudt of minder vaak gestrooid wordt, dan is het misschien niet verwonderlijk dat mensen denken dat het allemaal wel meevalt en zich dus weer minder bewust gaat gedragen
Klopt, was meer een aanvulling op jouw post.
pi_194200416
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:19 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ben je nog steeds bezig :')
Ook echt alsof het virus een persoonlijkheid heeft en ervoor kiest om tegen ons te vechten :D
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:32:25 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194200439
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ook echt alsof het virus een persoonlijkheid heeft en ervoor kiest om tegen ons te vechten :D
pi_194200446
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik zit te denken..

Nog paar weken hoertjes neuken op de wallen en lekker naar de kroeg in Hillegom en we zijn weer bezig.
Groot fan van User Wotte
pi_194200873
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:32 schreef Adrie072 het volgende:
Zweden +20, 👈
We moeten Zweden op onze blote knietjes bedanken voor dit "experiment". Een land die niet mee doet aan lockdown waanzin. Een grote kanshebber om als beste uit de bus te komen. De zorg is daar ook nooit komen te overspoelen dus ik snap de kritiek niet. Daarom is de doemdenkerij van de overspoeling van de zorg in NL ook nergens op gebasseerd. Misschien was dat wel een eenmalige piek.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 22 juli 2020 @ 01:43:24 #245
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194200954
Meer testen betekent meer bevestigingen.

Het is wel weer goed om mensen bang te maken. Want iedereen trapt er weer in.
pi_194201001
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 01:43 schreef Ixnay het volgende:
Meer testen betekent meer bevestigingen.

Het is wel weer goed om mensen bang te maken. Want iedereen trapt er weer in.
Juistem! Ik snap de paniek niet zo. Het is al maanden druk op straat, in de bouwmarkt, in de supermarkt. Jongeren spraken gewoon thuis met elkaar af. Legio voorbeelden. En vergeet de protesten ook niet. En dat terwijl het virus toen veel meer aanwezig (het had simpelweg meer dragers) was in het land.

Nu wordt er gedaan alsof door die versoepelingen of doordat mensen zich niet aan de regels houden alles weer stijgt. Ik zal jullie verklappen dat mensen zich al maanden niet aan de regels houden (bewust of onbewust) of drukke plekken bezoeken. Maar ja lekker de horeca van alles de schuld geven. Dat is toch echt wel het pispaaltje hier in het COR subforum.

Mensen zijn echt knettergek geworden. Gehersenspoeld en verblind door angst door onze MSM en overheid.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 22 juli 2020 @ 02:15:12 #247
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194201126
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 01:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Juistem! Ik snap de paniek niet zo. Het is al maanden druk op straat, in de bouwmarkt, in de supermarkt. Jongeren spraken gewoon thuis met elkaar af. Legio voorbeelden. En vergeet de protesten ook niet. En dat terwijl het virus toen veel meer aanwezig (het had simpelweg meer dragers) was in het land.

Nu wordt er gedaan alsof door die versoepelingen of doordat mensen zich niet aan de regels houden alles weer stijgt. Ik zal jullie verklappen dat mensen zich al maanden niet aan de regels houden (bewust of onbewust) of drukke plekken bezoeken. Maar ja lekker de horeca van alles de schuld geven. Dat is toch echt wel het pispaaltje hier in het COR subforum.

Mensen zijn echt knettergek geworden. Gehersenspoeld en verblind door angst door onze MSM en overheid.
Er is in de hele afgelopen week, van 14 t/m 21 juli welgeteld 1 (één) dode gevallen! En in de week daarvoor 3.

Maar dat wordt niet vermeld.
pi_194201208
Nederland moet echt wat doen want het gaat weer uit de hand lopen met de vele besmettingen.
Waarom doen ze het hier niet net zoals België en Duitsland? Gewoon overal mondkapjes op. In winkels en zo. Je went er zo aan hoor.
Vandaag nog een buurvrouw gesproken. Ze was mogelijk besmet met Corona zei ze en ze had een test gehad. Nou ik sprong gelijk verder achteruit en heb haar meteen gezegd dat ze niet verantwoord bezig is door op straat te blijven en toch naar haar werk te gaan en dat ik al vier mensen in de familie doodziek heb weer.
Ik hou me hart vast. Gelukkig hoeven we de komende dagen niet te werken en als ze uitslag heeft geeft ze mij wel een seintje als het mis is maar toch.
Nou moeten we door haar ook binnen blijven. Ben zo kwaad hier over! En kan nu niet slapen door de zenuwen.
;(
pi_194201397
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 02:33 schreef quirina het volgende:
Nederland moet echt wat doen want het gaat weer uit de hand lopen met de vele besmettingen.
Waarom doen ze het hier niet net zoals België en Duitsland? Gewoon overal mondkapjes op. In winkels en zo. Je went er zo aan hoor.
Vandaag nog een buurvrouw gesproken. Ze was mogelijk besmet met Corona zei ze en ze had een test gehad. Nou ik sprong gelijk verder achteruit en heb haar meteen gezegd dat ze niet verantwoord bezig is door op straat te blijven en toch naar haar werk te gaan en dat ik al vier mensen in de familie doodziek heb weer.
Ik hou me hart vast. Gelukkig hoeven we de komende dagen niet te werken en als ze uitslag heeft geeft ze mij wel een seintje als het mis is maar toch.
Nou moeten we door haar ook binnen blijven. Ben zo kwaad hier over! En kan nu niet slapen door de zenuwen.
;(
Stond je binnen 1,5 meter van haar? En was het binnen?
Somebody that I used to know
pi_194201418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 02:15 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Er is in de hele afgelopen week, van 14 t/m 21 juli welgeteld 1 (één) dode gevallen! En in de week daarvoor 3.

Maar dat wordt niet vermeld.
De rest volgt over een week of over twee weken (als het gebeurt)
Somebody that I used to know
  woensdag 22 juli 2020 @ 04:32:33 #251
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194201653
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 01:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

We moeten Zweden op onze blote knietjes bedanken voor dit "experiment". Een land die niet mee doet aan lockdown waanzin. Een grote kanshebber om als beste uit de bus te komen. De zorg is daar ook nooit komen te overspoelen dus ik snap de kritiek niet. Daarom is de doemdenkerij van de overspoeling van de zorg in NL ook nergens op gebaseerd. Misschien was dat wel een eenmalige piek.
Zweden betaal je veel belasting, maar alles vloeit ook terug naar de burger, zoals de zorg.
niet zoals bij die geldgraaiers hier.
pi_194202364
quote:
;(
In België worden mondkapjes mogelijk verplicht in de openbare ruimte. Minister Maggie De Block liet na afloop van het Overlegcomité aan VTM NIEUWS weten er donderdag aangescherpte maatregelen aangekondigd worden na de geplande Veiligheidsraad.

,,De situatie is toch ernstig", zei De Block na afloop van het Overlegcomité. ,,Mogelijk hebben de mensen nog meer gedaan dan toegelaten was - ook achter gesloten deuren. En dan is het moeilijk om te ontdekken wat het is fout gelopen in al die gemeenten waar haarden opduiken", aldus de minister.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194202578
quote:
;(
Deze stress bezorgt je waarschijnlijk meer schade.
pi_194202900
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]

En eens.

Ik snap best dat mensen alert zijn, dat is ook wel logisch gezien hoe het in februari/maart ging, maar toch staan we er nu heel anders voor als toen. Alert zijn is goed; een stijging in besmettingen (terwijl de rest stabiel is) aangrijpen om nu al te pleiten voor maatregelen vind ik echter wel in de buurt komen van paniek.

We moeten het gewoon nuchter in de gaten houden, maar vooral niet uit het oog verliezen dat het oorspronkelijke doel volgens mij draaide om de ziekenhuizen; dat die niet aan het overstromen waren. Met versoepelingen was een (kleine) stijging in besmettingen te verwachten. Nooit het doel geweest om het aantal besmettingen naar 0 te brengen of om nooit meer een stijging te zien.
Vergeet niet dat een positive test bij deze manier van testen (PCR) niet aantoont dat je daadwerkelijk besmettelijk bent. "Dode" virusdeeltjes (zelfs bij genezen verklaarden) kunnen ook voor een positieve uitslag zorgen. Bijzonder (en vervelend imo) dat je daar zo weinig over hoort, zéker als het aantal positieve testen zo laag is (0.6% - 1%).
pi_194202990
Ik denk toch wel dat de overheid binnen 4-6 weken overgaat op het verplicht dragen van mondkapjes (binnen winkels).
pi_194203012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk toch wel dat de overheid binnen 4-6 weken overgaat op het verplicht dragen van mondkapjes (binnen winkels).
Dat zal inderdaad de eerste maatregel zijn.
pi_194203020
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:57 schreef byah het volgende:

[..]

Dat zal inderdaad de eerste maatregel zijn.
Als je de economie nog een laatste zetje de afgrond in wil helpen, zeker.
pi_194203058
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als je de economie nog een laatste zetje de afgrond in wil helpen, zeker.
Waarom? Het wordt steeds beter geaccepteerd en normaal bevonden. Mensen accepteren het ook als ze op vakantie willen met het vliegtuig en in het buitenland zo'n kapje op moeten.
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:01:31 #259
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194203059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 03:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

De rest volgt over een week of over twee weken (als het gebeurt)
Hebben we dat soort dingen niet vaker gehoord?
pi_194203102
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom? Het wordt steeds beter geaccepteerd en normaal bevonden. Mensen accepteren het ook als ze op vakantie willen met het vliegtuig en in het buitenland zo'n kapje op moeten.
Dat is ook alleen maar omdat ze dan geen keuze hebben (vakantie al geboekt, niet meer kunnen annuleren zonder kosten, ze moeten reizen)

De dag dat ik een mondkapje op moet in de winkels, ga ik volledig over op online shoppen, en zie je mij niet meer in de stad, jammer voor de lokale middenstand, maar het zij zo.
pi_194203148
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is ook alleen maar omdat ze dan geen keuze hebben (vakantie al geboekt, niet meer kunnen annuleren zonder kosten, ze moeten reizen)

De dag dat ik een mondkapje op moet in de winkels, ga ik volledig over op online shoppen, en zie je mij niet meer in de stad, jammer voor de lokale middenstand, maar het zij zo.
Leuk dat jij zo redeneert, maar er zijn genoeg mensen die bewust hebben gekozen (last-minute) een reis te boeken naar het buitenland. Ook per auto naar België hoort daar nu bij trouwens. Je moet daar een mondkapje op en er zullen maar weinig mensen besluiten daarom hun reis te cancellen.

De oproep van ondernemers in de Kalverstraat gisteren was duidelijk - daar waar geen 1.5m gehandhaafd kan worden, zal een mondkapje nodig zijn.
pi_194203182
quote:

[..]

Wat ben jij een aansteller zeg. Doen alsof het dragen van een mondkapje het einde van de wereld is.

Ook slaat je stelling nergens op. In Duitsland is het dragen van een mondkapje al maanden verplicht. Daar doet de middenstand het niet slechter dan in Nederland.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jaeger85 op 22-07-2020 09:19:35 ]
pi_194203199
quote:

[..]

Verschrikkelijk voor de lokale middenstand dat jij niet meer komt inderdaad.
pi_194203268
quote:

[..]

Haha, wat heb je de afgelopen maanden uitgegeven aan de middenstand?

Als mondkapjes verplicht worden zal ik juist eerder in de stad shoppen en zal ik minderen op online shoppen.
pi_194203488
quote:

[..]

Wat is er nou eigenijk zo erg aan het dragen van een mondkapje?

Ik zou zelf ook nooit hebben gedacht dat ik een mondkap zou gaan dragen en dat doe ik ook nog niet, maar dat is meer uit gewenning. Mocht het zo zijn dat door een mondkapje te dragen er meer mogelijk blijft en het eventueel helpt heb ik er geen enkel probleem mee om het te proberen.
Snap de fanatieke afkeer niet zo goed
pi_194203532
Gisteren bij de fysio voor het eerst zo een stoffenmondkapje opgehad, respect voor de mensen die dit de hele dag moeten dragen.....
pi_194203550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:43 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Snap de fanatieke afkeer niet zo goed
Dat komt meer voort uit een 'de overheid wil ons indoctrineren' gedachte heb ik het idee. Sterk de indruk gekregen dat het aantal complotdenkers ook exponentieel gegroeid is in Nederland de laatste 4 maanden.
pi_194203660
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:46 schreef Questular het volgende:
Gisteren bij de fysio voor het eerst zo een stoffenmondkapje opgehad, respect voor de mensen die dit de hele dag moeten dragen.....
Ja het is irritant maar beter dan niets imo.
Als het oplaait moet het gewoon verplicht worden dit binnen te dragen.
Maarja zolang Jaap van Dissel een plaat voor zijn kop heeft omtrent mondkapjes want schijnveiligheid, is te moeilijk voor mensen en aerosolen spelen amper een rol. Hierdoor houdt men hier koppig de boot af.

Mondkapje bij indoor activiteiten is gewoon een goede oplossing om dingen draaiende te houden met minimale kans op verspreiding. Beter dan alles weer dicht.
pi_194203675
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mondkapje bij indoor activiteiten is gewoon een goede oplossing om dingen draaiende te houden met minimale kans op verspreiding. Beter dan alles weer dicht.
Dit inderdaad, maar velen zien het - op z'n Amerikaans - als een beperking van hun rechten en vrijheid. :')
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 juli 2020 @ 09:59:09 #270
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194203697
Overigens zijn de tickets vanuit Brazilië voor volgende week geboekt, ik ben erg benieuwd. Ze blijft na aankomst uiteraard twee weken zoveel mogelijk uit de buurt van anderen, dus gewoon thuis en alleen naar buiten op rustige momenten voor een wandeling of training (dat is immers gewoon nodig), maar dat kan hier tussen de weilanden prima op wegen waar ruime afstand houden erg makkelijk is. Ik kan in elk geval twee weken thuiswerken, ook al zit er nauwelijks iemand op kantoor, het lijkt me wel zo collegiaal. We gaan het zien dinsdag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:02:39 #271
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194203733
twitter
pi_194203951
quote:

[..]

Haha hoezo? Uit principe ofzo? Waarom heb je er zo'n afkeer tegen? Komt me nogal kinderachtig over eerlijk gezegd. Ik denk dat het wel meevalt met dat er dan minder mensen naar de winkels gaan.
pi_194203970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat komt meer voort uit een 'de overheid wil ons indoctrineren' gedachte heb ik het idee. Sterk de indruk gekregen dat het aantal complotdenkers ook exponentieel gegroeid is in Nederland de laatste 4 maanden.
Ja. Met name onder bepaalde lagen van de bevolking. Social media zoals met name Facebook zijn daarin de grootste boosdoener. In de echo chambers waar al die mensen zich bevinden denken ze dat iedereen zo denkt en dat ze volledig gelijk hebben.
pi_194204094
Ik zou mondkapjes in winkels alleen maar toejuichen. Het is niet optimaal, maar als dat betekent dat we wel kunnen blijven functioneren als maatschappij dan heb ik dat er graag voor over. Ik maak me alleen zorgen om de mensen die hem incorrect gebruiken. Die hem op en af doen, bij het opbergen het vieze gedeelte vastpakken. Of inderdaad de mensen die dan opeens denken dat die 1,5 meter er helemaal niet meer toe doet binnen. Mochten veel mensen hem incorrect gebruiken dan loop je juist het risico dat er meer word besmet.
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:38:15 #275
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194204151
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wat ben jij een aansteller zeg. Doen alsof het dragen van een mondkapje het einde van de wereld is.

Ook slaat je stelling nergens op. In Duitsland is het dragen van een mondkapje al maanden verplicht. Daar doet de middenstand het niet slechter dan in Nederland.
Dat is een terugkerend riedeltje van desbetreffende user. Vindt het blijkbaar noodzakelijk dat om de paar dagen te herhalen :D
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:39:53 #276
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194204180
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zou mondkapjes in winkels alleen maar toejuichen. Het is niet optimaal, maar als dat betekent dat we wel kunnen blijven functioneren als maatschappij dan heb ik dat er graag voor over. Ik maak me alleen zorgen om de mensen die hem incorrect gebruiken. Die hem op en af doen, bij het opbergen het vieze gedeelte vastpakken. Of inderdaad de mensen die dan opeens denken dat die 1,5 meter er helemaal niet meer toe doet binnen. Mochten veel mensen hem incorrect gebruiken dan loop je juist het risico dat er meer word besmet.
En weetje, het went allemaal echt wel. Ben ook nog maar een paar keer zo'n loser tegengekomen die begint te janken als hij zonder mondkapje niet binnengelaten wordt.
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:40:07 #277
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194204185
Ik zag dacht ik gister iets voorbij komen dat er heel veel neiuwe besmettingen of ziekenhuisopnames waren.
Maar als ik kijk naar onderstaande, zie ik wel een hoger aantal "gemeld bij het ziekenhuis", maar echt "opnames" of "overlijdens" zijn niet gestegen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

Jullie houden het hier wat beter bij. Maar klopt het wat ik hier zie/uit lees?

Want in de laatste berichten van jullie lees ik ook wat negativiteit tot hoe het nu gaat
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:41:38 #278
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194204203
quote:
De vraag is een beetje wat het doel wordt van het dragen van het mondkapje. Is het verspreiding bij hoesten tegen te gaan. Dan zal het wel wat helpen, zit een extra laag op en dan is het minder van belang dat men hem niet helemaal correct gebruikt.

Is het ook echt om handen niet te besmetten door aanraking gezicht enzo. Dan wordt het lastig en denk ook net dat dat realistisch wordt.
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:45:49 #279
445514 DonDruiper
pi_194204259
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:40 schreef Cue_ het volgende:
Ik zag dacht ik gister iets voorbij komen dat er heel veel neiuwe besmettingen of ziekenhuisopnames waren.
Maar als ik kijk naar onderstaande, zie ik wel een hoger aantal "gemeld bij het ziekenhuis", maar echt "opnames" of "overlijdens" zijn niet gestegen.

Want in de laatste berichten van jullie lees ik ook wat negativiteit tot hoe het nu gaat
Ja hallo, niet te positief hé!

Dood en verderf willen we hier.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194204293
Gisteren een dagje Amsterdam gedaan met de trein. Ik verwachtte een relatief rustig centrum maar het tegendeel bleek waar. Wat een drukte in het centrum met toeristen. Aan afstand houden deed niemand. Ik mijd te drukke winkelstraten en zoek al gauw de grachtengordel op. Vervelend vond ik dat ik de museumwinkels van het Stedelijk en het Rijksmuseum niet binnen kon zonder een ticket of reservering. Dit dagje was voor mij ter voorbereiding op mijn stedentrip naar Berlijn volgende week, waar je ook in winkels een mondkap moet dragen. Het dragen van het ding in de trein viel me eigenlijk best mee. Ik droeg er ook een als ik winkels binnen ging om er alvast aan te wennen. Slechts een enkeling deed hetzelfde. Aangezien de landen om ons heen een mondkap verplicht stellen in winkels, zie ik dat hier ook na de zomer ingevoerd worden.
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:50:31 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194204315
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:39 schreef Dven het volgende:

[..]

En weetje, het went allemaal echt wel. Ben ook nog maar een paar keer zo'n loser tegengekomen die begint te janken als hij zonder mondkapje niet binnengelaten wordt.
ik zou het toch wel vervelend vinden, ik heb het een paar keer opgehad en vond het niet prettig, punt is ook wanneer doe je dat ding op, als op weg naar de supermarkt niet nodig is en je het dan voor de ingang doet met "vieze" handen schiet het ook niet echt veel op lijkt me, maar goed als het verplicht wordt is het niet anders.
pi_194204320
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:40 schreef Cue_ het volgende:

Er zit een vertraging tussen stijging van het aantal besmettingen en de stijging van het aantal ziekenhuisopnames.
pi_194204335
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:48 schreef Nia het volgende:
Gisteren een dagje Amsterdam gedaan met de trein. Ik verwachtte een relatief rustig centrum maar het tegendeel bleek waar. Wat een drukte in het centrum met toeristen. Aan afstand houden deed niemand. Ik mijd te drukke winkelstraten en zoek al gauw de grachtengordel op. Vervelend vond ik dat ik de museumwinkels van het Stedelijk en het Rijksmuseum niet binnen kon zonder een ticket of reservering. Dit dagje was voor mij ter voorbereiding op mijn stedentrip naar Berlijn volgende week, waar je ook in winkels een mondkap moet dragen. Het dragen van het ding in de trein viel me eigenlijk best mee. Ik droeg er ook een als ik winkels binnen ging om er alvast aan te wennen. Slechts een enkeling deed hetzelfde. Aangezien de landen om ons heen een mondkap verplicht stellen in winkels, zie ik dat hier ook na de zomer ingevoerd worden.
Hoezo zou je een stedentrip voorbereiden met een stedentrip?

Dat terzijde.

Als je ziet hoe weinig mensen zich aan de regels houden en hoe weinig mensen er nog op de IC liggen, zeg ik dat we prima bezig zijn toch?
pi_194204337
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik zou het toch wel vervelend vinden, ik heb het een paar keer opgehad en vond het niet prettig, punt is ook wanneer doe je dat ding op, als op weg naar de supermarkt niet nodig is en je het dan voor de ingang doet met "vieze" handen schiet het ook niet echt veel op lijkt me, maar goed als het verplicht wordt is het niet anders.
Bij elke supermarkt staat desinfecterende gel. Dus je maakt je handen eerst daarmee schoon en zet het mondkapje dan op.
pi_194204357
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Dat terzijde.

Als je ziet hoe weinig mensen zich aan de regels houden en hoe weinig mensen er nog op de IC liggen, zeg ik dat we prima bezig zijn toch?
Een dagje in eigen land vind ik toch wel anders dan 4 dagen Berlijn.
pi_194204367
quote:

[..]

Dat terzijde.

De regels worden nog vrij aardig nageleefd hoor. En ja, die toeristen in Amsterdam zijn wel een dingetje, helemaal omdat juist dat soort internationele bewegingen ook weer nieuwe haarden kunnen introduceren.
We zien wel stijgingen in het aantal positieve gevallen. De hamvraag is of dat zich de komende weken ook gaat vertalen in een significante stijging van het gevallen op de IC.
pi_194204412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

De regels worden nog vrij aardig nageleefd hoor. En ja, die toeristen in Amsterdam zijn wel een dingetje, helemaal omdat juist dat soort internationele bewegingen ook weer nieuwe haarden kunnen introduceren.
We zien wel stijgingen in het aantal positieve gevallen. De hamvraag is of dat zich de komende weken ook gaat vertalen in een significante stijging van het gevallen op de IC.
Ik merk van het hanteren van regels niet heel veel meer hoor.

Stranden vol, supermarkten lopen we weer door elkaar zonder afstand, in de kroeg idem.
  woensdag 22 juli 2020 @ 10:58:42 #288
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194204421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ga er wel vanuit dat een lichte stijging is ingecalculeerd met het weer toelaten van toeristen. En als dat zich niet vertaalt in significant meer opnamen valt het vooralsnog binnen de veilige bandbreedte.
pi_194204436
Ik ben een paar dagen in Duitsland, hier is het dragen van een mondkapje volledig ingeburgerd. Went binnen een dag. Mijn dochters van 10 en 12 moeten ze ook op en die vinden inmiddels dat ze in Nederland hopeloos achterlopen.
pi_194204459
quote:

[..]

Dat staat haaks op elkaar. Het lage IC aantal komt doordat we ons tijden lang wel aan de maatregelen hebben gehouden. Nu zie je weer een voorzichtige opleving. Gisteren werd dit nog bij Nieuwsuur door lokale ondernemers in Zwolle uitgelegd: pas vanaf half / eind Juni zien ze pas weer een toename in drukte in het straatbeeld en de winkels. Met de heropening van de horeca is er een extra argument gekomen om het 'dagje shoppen' weer op te gaan pakken.

Dat zie je nu terug in de voorzichtige stijging in de cijfers.
pi_194204475
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ga er wel vanuit dat een lichte stijging is ingecalculeerd met het weer toelaten van toeristen. En als dat zich niet vertaalt in significant meer opnamen valt het vooralsnog binnen de veilige bandbreedte.
Klopt, en Amsterdam trekt natuurlijk ook wel het slechtste soort toeristen aan.
pi_194204485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:48 schreef Nia het volgende:
Tis al dagen in het nieuws dat het druk is in Amsterdam. :{
pi_194204494
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Binnenstad is ook gewoon krap.
pi_194204500
quote:
Ik snap die weerstand ook niet.
Echt, waar gaat het over?

Wel fantastisch die beelden uit the US waar mensen flippen als ze verplicht worden in een winkel.
Hillbillies en Karens O+
Don’t touch my freedom :D
Go hard or go home
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:04:01 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194204515
quote:

[..]

De link met de flinke stijging daar lijkt inderdaad snel gelegd.

Hier is het ook best druk overal, maar weinig toeristen en stampvolle horeca, hoewel dit een grote gemeente is zijn hier de laatste twee weken nauwelijks nog besmettingen gemeld.
pi_194204525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:01 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Tis al dagen in het nieuws dat het druk is in Amsterdam. :{
Afgelopen weekend werd de Kalverstraat een eenrichtingsstraat. Daar was gisteren geen sprake van.
pi_194204529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Binnenstad is ook gewoon krap.
Ja klopt, ik ben blij dat die proleten die komen blowen en zuipen grotendeels lekker naar Amsterdam gaan en niet hier in Utrecht komen. :P
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:08:31 #298
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194204584
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:51 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Bij elke supermarkt staat desinfecterende gel. Dus je maakt je handen eerst daarmee schoon en zet het mondkapje dan op.
dan ben je toch al binnen, tenminste in "mijn" supermarkt wel
pi_194204586
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:04 schreef Nia het volgende:

[..]

Afgelopen weekend werd de Kalverstraat een eenrichtingsstraat. Daar was gisteren geen sprake van.
Dus je hebt gehoord hoe druk het is en toch komen....
pi_194204587
Ik was afgelopen weekend in België, in Brussel, Brugge en Oostende. Wtf? Daar zaten gewoon café's vol met mensen die zaten te zuipen. Zo veel mensen opeengepakt dat ik er niet in de buurt durfde te komen.

Echt, zo dom. In de winkels doet iedereen braaf zijn mondkapje op. Maar in de avond gaat iedereen in de café's in elkaar's gezicht zitten hoesten. Terwijl het aantal besmettingen daar al weer met 60% was gestegen.
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:10:31 #301
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194204615
quote:

[..]

ik denk toch ook wel dat het te maken heeft met de laconiekere houding hier tov mondkapjes etc. dan kiezen mensen uit de omringende landen makkelijker NL uit voor een stedentrip en dat is dan 9 van de 10 Amsterdam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')