Zeg ik dat jij dat zegt? Rustig maar, hoor, niets aan de hand.quote:
In juni ging alles prima dus dat is ongeveer het niveau waar we dan naar terug moeten.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik ook. Weer ff nadenken voordat je te makkelijk weer op de oude manier de winkel in gaat of met lui aan de praat raakt op straat.
Ja, dat zou prima zijn. Nog ff volhouden.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In juni ging alles prima dus dat is ongeveer het niveau waar we dan naar terug moeten.
Ben jij het Rutte?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat zou prima zijn. Nog ff volhouden.
0.6% naar 1% volgens mij.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Percentage is gestegen van 0,4% naar 1%. Significant verschil.
Dat je met gerichter testen dmv BCO op meer besmettingen stuit, is logisch, maar dan nog is er echt een stijging.
Nog steeds geen ramp, zolang de ziekenhuisopnames niet als volgende gaan stijgen.
En eens.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dus niet vanzelfsprekend. Tenminste, het aantal ziekenhuisopnames zal waarschijnlijk wel stijgen, maar als de besmettingen voor een heel groot deel plaatsvinden onder jongeren die er nu eenmaal minder vaak en minder ernstig ziek van worden, hoeft dat niet tot overlopen van de ziekenhuizen te leiden, lijkt me.
Klopt, foutje van mijn kant. De stijging is 0,4%, van 0,6 naar 1.quote:
En extra testen, hoe meer je test hoe meer......etc. Het is wel weer wekelijks volgens mij, die cijfertjes.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik zit te denken..
Geen perso's meer geen hoe noemde je die te volgen presentaties van van Dissel ook alweer?
Mensen zijn standaard dom en/of egoistisch... maar als de overheid belang ook niet meer zo relevant vindt door die informatieverschaffingen niet meer door te laten gaan, werk je het misschien de toenames ook wel een beetje in de hand?
Ik bedoel meer als informatie ophoudt of minder vaak gestrooid wordt, dan is het misschien niet verwonderlijk dat mensen denken dat het allemaal wel meevalt en zich dus weer minder bewust gaat gedragenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:36 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
En extra testen, hoe meer je test hoe meer......etc. Het is wel weer wekelijks volgens mij, die cijfertjes.
Ben je nog steeds bezigquote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:47 schreef Ven1972 het volgende:
Wat voor reacties lees ik het allemaal, maar neem het virus nog lang mogelijk heel serieus! Want het virus is nog lang niet klaar met ons, het zal wel even duren voor dat hij helemaal uitgedoofd is in Nederland. Maar we zijn nog lang niet veilig!
Klopt, was meer een aanvulling op jouw post.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik bedoel meer als informatie ophoudt of minder vaak gestrooid wordt, dan is het misschien niet verwonderlijk dat mensen denken dat het allemaal wel meevalt en zich dus weer minder bewust gaat gedragen
quote:Op woensdag 22 juli 2020 00:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook echt alsof het virus een persoonlijkheid heeft en ervoor kiest om tegen ons te vechten
Nog paar weken hoertjes neuken op de wallen en lekker naar de kroeg in Hillegom en we zijn weer bezig.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik zit te denken..
Geen perso's meer geen hoe noemde je die te volgen presentaties van van Dissel ook alweer?
Mensen zijn standaard dom en/of egoistisch... maar als de overheid belang ook niet meer zo relevant vindt door die informatieverschaffingen niet meer door te laten gaan, werk je het misschien de toenames ook wel een beetje in de hand?
We moeten Zweden op onze blote knietjes bedanken voor dit "experiment". Een land die niet mee doet aan lockdown waanzin. Een grote kanshebber om als beste uit de bus te komen. De zorg is daar ook nooit komen te overspoelen dus ik snap de kritiek niet. Daarom is de doemdenkerij van de overspoeling van de zorg in NL ook nergens op gebasseerd. Misschien was dat wel een eenmalige piek.quote:
Juistem! Ik snap de paniek niet zo. Het is al maanden druk op straat, in de bouwmarkt, in de supermarkt. Jongeren spraken gewoon thuis met elkaar af. Legio voorbeelden. En vergeet de protesten ook niet. En dat terwijl het virus toen veel meer aanwezig (het had simpelweg meer dragers) was in het land.quote:Op woensdag 22 juli 2020 01:43 schreef Ixnay het volgende:
Meer testen betekent meer bevestigingen.
Het is wel weer goed om mensen bang te maken. Want iedereen trapt er weer in.
Er is in de hele afgelopen week, van 14 t/m 21 juli welgeteld 1 (één) dode gevallen! En in de week daarvoor 3.quote:Op woensdag 22 juli 2020 01:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Juistem! Ik snap de paniek niet zo. Het is al maanden druk op straat, in de bouwmarkt, in de supermarkt. Jongeren spraken gewoon thuis met elkaar af. Legio voorbeelden. En vergeet de protesten ook niet. En dat terwijl het virus toen veel meer aanwezig (het had simpelweg meer dragers) was in het land.
Nu wordt er gedaan alsof door die versoepelingen of doordat mensen zich niet aan de regels houden alles weer stijgt. Ik zal jullie verklappen dat mensen zich al maanden niet aan de regels houden (bewust of onbewust) of drukke plekken bezoeken. Maar ja lekker de horeca van alles de schuld geven. Dat is toch echt wel het pispaaltje hier in het COR subforum.
Mensen zijn echt knettergek geworden. Gehersenspoeld en verblind door angst door onze MSM en overheid.
Stond je binnen 1,5 meter van haar? En was het binnen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 02:33 schreef quirina het volgende:
Nederland moet echt wat doen want het gaat weer uit de hand lopen met de vele besmettingen.
Waarom doen ze het hier niet net zoals België en Duitsland? Gewoon overal mondkapjes op. In winkels en zo. Je went er zo aan hoor.
Vandaag nog een buurvrouw gesproken. Ze was mogelijk besmet met Corona zei ze en ze had een test gehad. Nou ik sprong gelijk verder achteruit en heb haar meteen gezegd dat ze niet verantwoord bezig is door op straat te blijven en toch naar haar werk te gaan en dat ik al vier mensen in de familie doodziek heb weer.
Ik hou me hart vast. Gelukkig hoeven we de komende dagen niet te werken en als ze uitslag heeft geeft ze mij wel een seintje als het mis is maar toch.
Nou moeten we door haar ook binnen blijven. Ben zo kwaad hier over! En kan nu niet slapen door de zenuwen.
De rest volgt over een week of over twee weken (als het gebeurt)quote:Op woensdag 22 juli 2020 02:15 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er is in de hele afgelopen week, van 14 t/m 21 juli welgeteld 1 (één) dode gevallen! En in de week daarvoor 3.
Maar dat wordt niet vermeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |