abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194196585
Wat een jankerds hier zeg.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:41:28 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194196604
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:39 schreef Discombobulate het volgende:
En we zullen de eerste samenleving zijn in de geschiedenis als we ons ineens wél allemaal perfect aan de regels houden. Deze pandemie gaat volledig volgens de boekjes, precies dezelfde sociale gedragingen zoals we ook zagen bij andere epidemieën en pandemieën. Altijd maar dat geklaag op mensen wordt ik ook moe van.
Ach op internet kun je het voorbeeld-jongentje of meisje uithangen
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:41:33 #203
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194196605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:37 schreef VacaLoca het volgende:
En alle dombo's die nu of zeer recent nog riepen van tis onzin, tis maar een griepje, in de winter misschien pas weer etc. die staan straks weer hardst te roepen dat de overheid schuld is.

Het ergste van corona is niet de ziekte zelf maar dat 't des te meer weer liet zien hoe ziekelijk dom onze maatschappij als massa is.

Omdat je je het langst volhoud met je aan de maatregelen houden wordt je haast voor gek verklaart, ondertussen mag je toezien hoe die lui er debet aan zijn dat straks iedereen weer bang is.. Tot het moment dat het weer verbetert, dan was 't allemaal weer overdreven onzin..

Hopeloos.
:')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194196608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Doe niet zo zuur en schijnheilig man. Het is vrij menselijk dat het in deze situatie allemaal wat afzwakt.

Het is nu vooral een kwestie van pas op de plaats maken en de scherpte er weer even in te krijgen.
Tja, "menselijk".. Dus: ongekend korte termijn visie, egoïstisch, dom en ongeduldig?

Het is bizar dat als je je nog wél aan de maatregelen houd je voor gek verklaart wordt terwijl je als enige het juiste doet.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:46:04 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194196685
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:41 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Tja, "menselijk".. Dus: ongekend korte termijn visie, egoïstisch, dom en ongeduldig?

Het is bizar dat als je je nog wél aan de maatregelen houd je voor gek verklaart wordt terwijl je als enige het juiste doet.
Tja, je kan er allerlei termen aan hangen. Maar scherpte zwakt af wanneer er een tijd niks misgaat. Zo is het gewoon. Het heeft geen enkele zin zuur erover te doen.

Kennelijk is de grens van wat mogelijk is nu bereikt en moet er gestuurd worden. Dus Rutte en De Jonge mogen Irma weer even bellen en aan de natie uitleggen dat maatregelen weer strakker gehandhaafd gaan worden.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:47:05 #206
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194196708
Wat voor reacties lees ik het allemaal, maar neem het virus nog lang mogelijk heel serieus! Want het virus is nog lang niet klaar met ons, het zal wel even duren voor dat hij helemaal uitgedoofd is in Nederland. Maar we zijn nog lang niet veilig!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194196720
quote:

[..]

Dit ja. Net 2 uitnodigingen voor feestjes in augustus gekregen, waarvan ik weet dat het niet eens mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden in hun tuin (nog geen halve meter zelfs!), en waarvan ik ook weet dat ik er echt op aangekeken ga worden als ik ervoor bedank.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:48:00 #208
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194196721
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Nog steeds keurig hoor.

R ligt helaas wat hoog maar daar weten we van dat het niet al te betrouwbaar is bij lagere waardes, en het wordt gebaseerd op het aantal gemeten besmettingen dat weer afhankelijk is van het aantal testen en de effectiviteit van die testen.

Vooralsnog helemaal geen reden voor de totale paniek van sommigen hier. Wel in de gaten blijven houden, zeker als ziekenhuisopnames weer op gaan lopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:53:00 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194196793
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:47 schreef Ven1972 het volgende:
Wat voor reacties lees ik het allemaal, maar neem het virus nog lang mogelijk heel serieus! Want het virus is nog lang niet klaar met ons, het zal wel even duren voor dat hij helemaal uitgedoofd is in Nederland. Maar we zijn nog lang niet veilig!
Daarom even pas op de plaats in plaats van weer paniek gaan zaaien.
pi_194196797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:48 schreef Drekkoning het volgende:

Nog steeds keurig hoor.

R ligt helaas wat hoog maar daar weten we van dat het niet al te betrouwbaar is bij lagere waardes, en het wordt gebaseerd op het aantal gemeten besmettingen dat weer afhankelijk is van het aantal testen en de effectiviteit van die testen.

Vooralsnog helemaal geen reden voor de totale paniek van sommigen hier. Wel in de gaten blijven houden, zeker als ziekenhuisopnames weer op gaan lopen.
Je ziet dat het hard begint op te lopen.
Het voelt of we weer in februari zitten.

Het is wel slim om wat voorzorgsmaatregelen te hebben en kijken waar het mis gaat en dat aanpassen.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:57:35 #211
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194196879
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je ziet dat het hard begint op te lopen.
Het voelt of we weer in februari zitten.

Het is wel slim om wat voorzorgsmaatregelen te hebben en kijken waar het mis gaat en dat aanpassen.
Ik zie vooralsnog enkel een toename in positieve testen. Dat kan wijzen op meer besmettingen, maar ook op meer testen of op beter gerichte testen (BCO is ook veel meer op gang nu).

Dus dat is helemaal geen reden om gelijk in de paniek modus te schieten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:01:18 #212
5428 crew  miss_sly
pi_194196951
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:48 schreef Drekkoning het volgende:

Nog steeds keurig hoor.

Volgens het artikel op NOS.nl ligt de bekende marge van het R-getal nu voor het eerst sinds 15 maart wel geheel boven de 1 en is de bandbreedte niet zo groot als hij was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:02:30 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194196969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens het artikel op NOS.nl ligt de bekende marge van het R-getal nu voor het eerst sinds 15 maart wel geheel boven de 1 en is de bandbreedte niet zo groot als hij was.
Die R is niet betrouwbaar bij lage getallen en wordt ook nog eens gebaseerd op het aantal positieve testen. Dus dat zegt niet zoveel in dit geval.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:09:32 #214
5428 crew  miss_sly
pi_194197092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die R is niet betrouwbaar bij lage getallen en wordt ook nog eens gebaseerd op het aantal positieve testen. Dus dat zegt niet zoveel in dit geval.
Dat heb ik ook altijd begrepen. Toch was de idee dat de bandbreedte dus ook heel groot was bij lage getallen, en betrouwbaarder en kleiner wordt bij hogere getallen.

Dus nu is de bandbreedte klein, als deze geheel boven 1 ligt. Hoe is dat te verklaren? Wiskunde is niet zo mijn ding :)
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:17:31 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194197242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd begrepen. Toch was de idee dat de bandbreedte dus ook heel groot was bij lage getallen, en betrouwbaarder en kleiner wordt bij hogere getallen.

Dus nu is de bandbreedte klein, als deze geheel boven 1 ligt. Hoe is dat te verklaren? Wiskunde is niet zo mijn ding :)
R is gebaseerd op de toe- of afname van het aantal positieve testen.

Maar de vraag is of die toename niet komt door meer of beter gerichte testen.

Normaal is R ook gebaseerd op het aantal ziekenhuisopnames, dat is alweer een veel betrouwbaardere statistiek. Alleen nu liggen die ziekenhuisopnames veeeel te laag om statistiek mee te maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:26:23 #216
5428 crew  miss_sly
pi_194197422
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

R is gebaseerd op de toe- of afname van het aantal positieve testen.

Maar de vraag is of die toename niet komt door meer of beter gerichte testen.

Normaal is R ook gebaseerd op het aantal ziekenhuisopnames, dat is alweer een veel betrouwbaardere statistiek. Alleen nu liggen die ziekenhuisopnames veeeel te laag om statistiek mee te maken.
Ah, op die manier.
De besmettingen zijn echter procentueel ook meer gegroeid dan het aantal afgenomen testen. Dus daar zit ook een stijging.
pi_194197477
quote:

[..]

dat hebben we de afgelopen maanden toch gezien ? :r 8)7
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:33:03 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194197528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, op die manier.
De besmettingen zijn echter procentueel ook meer gegroeid dan het aantal afgenomen testen. Dus daar zit ook een stijging.
Is dat zo? Ik kon de info over afgenomen testen zo snel niet vinden namelijk.

Maar dan nog, er wordt ook meer gedaan aan contactonderzoek enzo. Dus dan ben je veel gerichter aan het testen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194197536
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daarom even pas op de plaats in plaats van weer paniek gaan zaaien.
er word helemaal geen paniek gezaaid hier, realisme en feiten mogen toch gewoon ?
als iemand zegt dat het aantal besmettingen weer omhoog gaat is het gelijk paniek zaaien, wat een bullshit
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:34:08 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194197544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er word helemaal geen paniek gezaaid hier, realisme en feiten mogen toch gewoon ?
als iemand zegt dat het aantal besmettingen weer omhoog gaat is het gelijk paniek zaaien, wat een bullshit
Sommige mensen grijpen het aan weer paniek te zaaien.

Ik vind het vooral een zaak om de mensen weer even bij de les te krijgen.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:43:18 #221
5428 crew  miss_sly
pi_194197666
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik kon de info over afgenomen testen zo snel niet vinden namelijk.

Maar dan nog, er wordt ook meer gedaan aan contactonderzoek enzo. Dus dan ben je veel gerichter aan het testen.
Percentage is gestegen van 0,4% naar 1%. Significant verschil.
Dat je met gerichter testen dmv BCO op meer besmettingen stuit, is logisch, maar dan nog is er echt een stijging.

Nog steeds geen ramp, zolang de ziekenhuisopnames niet als volgende gaan stijgen.
pi_194197739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Percentage is gestegen van 0,4% naar 1%. Significant verschil.
Dat je met gerichter testen dmv BCO op meer besmettingen stuit, is logisch, maar dan nog is er echt een stijging.

Nog steeds geen ramp, zolang de ziekenhuisopnames niet als volgende gaan stijgen.
als de besmettingen blijven stijgen dan stijgt het aantal ziekenhuis opnames ook vanzelf, is helemaal geen probleem maar als het blijft stijgen zullen ze vast wel een aantal versoepelingen terug gaan draaien en/of verplicht mondkapjes ergens, en nu ben ik waarschijnlijk weer een paniekzaaier _O-
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:54:30 #223
5428 crew  miss_sly
pi_194197888
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als de besmettingen blijven stijgen dan stijgt het aantal ziekenhuis opnames ook vanzelf, is helemaal geen probleem maar als het blijft stijgen zullen ze vast wel een aantal versoepelingen terug gaan draaien en/of verplicht mondkapjes ergens, en nu ben ik waarschijnlijk weer een paniekzaaier _O-
Dat is dus niet vanzelfsprekend. Tenminste, het aantal ziekenhuisopnames zal waarschijnlijk wel stijgen, maar als de besmettingen voor een heel groot deel plaatsvinden onder jongeren die er nu eenmaal minder vaak en minder ernstig ziek van worden, hoeft dat niet tot overlopen van de ziekenhuizen te leiden, lijkt me.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:58:09 #224
249559 crew  Lavenderr
pi_194197943
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sommige mensen grijpen het aan weer paniek te zaaien.

Ik vind het vooral een zaak om de mensen weer even bij de les te krijgen.
Dat laatste vind ik ook. Weer ff nadenken voordat je te makkelijk weer op de oude manier de winkel in gaat of met lui aan de praat raakt op straat.
pi_194197950
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is dus niet vanzelfsprekend. Tenminste, het aantal ziekenhuisopnames zal waarschijnlijk wel stijgen, maar als de besmettingen voor een heel groot deel plaatsvinden onder jongeren die er nu eenmaal minder vaak en minder ernstig ziek van worden, hoeft dat niet tot overlopen van de ziekenhuizen te leiden, lijkt me.
waar zeg ik overlopen ???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')