Mondkapjes verplichting daar zal ook z'n effect hebben denk ik zo.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die voelen de bui alweer hangen dat bij hun alle horeca binnenkort weer dicht moet.
Poeh, al die cijfers zijn iig in een klap flink omhoog gegaanquote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Sodeknetters, dat waren er 2770 ofzo?
Dat "totaal aantal besmettelijke personen" is wel een schatting.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Poeh, al die cijfers zijn iig in een klap flink omhoog gegaan
Ben oprecht nu al benieuwd naar volgende week dinsdag...
Ik mis een beetje waar het precies mis gaat nu.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Poeh, al die cijfers zijn iig in een klap flink omhoog gegaan
Voornamelijk 'thuis' terug traceerbaar.. maar dat vind ik een wassen neus om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik mis een beetje waar het precies mis gaat nu.
Ik snap echt niet waarom dit zo'n verrassing is allemaal. Je kan elke dat de cijfers al zien via bddataplan en ik zie ze hier ook elke dag voorbij komen. Het is slechts een kwestie van optellen om tot deze conclusie te komen. Komende dagen kan je ook al op dagbasis zien welke kant het op gaat.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:51 schreef dick_laurent het volgende:
Het totaal aantal geschatte besmettelijke personen is verdriedubbeld in een week, bijvoorbeeld. Verder is het aantal besmettingen begin dit jaar exponentieel toegenomen. Met de huidige houding van veel mensen is er geen enkele reden om te denken dat dat niet weer kan gebeuren.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik mis een beetje waar het precies mis gaat nu.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:03 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom dit zo'n verrassing is allemaal. Je kan elke dat de cijfers al zien via bddataplan en ik zie ze hier ook elke dag voorbij komen. Het is slechts een kwestie van optellen om tot deze conclusie te komen. Komende dagen kan je ook al op dagbasis zien welke kant het op gaat.
Ja daar gaat het niet initieel mis.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voornamelijk 'thuis' terug traceerbaar.. maar dat vind ik een wassen neus om eerlijk te zijn.
Ja man, de algehele gedachtegang is dat het weg is en wellicht in september weer omhoog gaat. Men verwacht niet dat het nu al gebeurd.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:05 schreef wpor het volgende:
[..]
Het totaal aantal geschatte besmettelijke personen is verdriedubbeld in een week, bijvoorbeeld. Verder is het aantal besmettingen begin dit jaar exponentieel toegenomen. Met de huidige houding van veel mensen is er geen enkele reden om te denken dat dat niet weer kan gebeuren.
Overigens hadden m'n oom en tante afgelopen weekend een verjaardag. Daar werd door net name mensen uit de Randstad gewoon weer handen geschud en 3 zoenen gegeven?! Mijn neef gaf herhaaldelijk aan dat niet te willen en men ging hem serieus vragen waarom niet. Lekker bezig, zo komen we er wel..
compleet achterlijk eigenlijk.....maar dat was het in April/mei ook al toen er niemand getest werd.quote:
Woohoo, de hoeveelste keer is het dat dit geroepen word inmiddels?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Binnen 14 dagen gaan ook de IC's stijgen.
Geen flauw idee, maar het is meer domme logica.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Woohoo, de hoeveelste keer is het dat dit geroepen word inmiddels?
Ja maar dan zijn er toch ook meer mensen met klachten?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:25 schreef Discombobulate het volgende:
En meer testen is ook meer besmettingen, want vooral via bron-en-contact onderzoek is die verhoging van 0,6% naar 1,0% te herkennen. Kan best zo zijn dat het alleen maar lijkt alsof er meer besmettingen zijn en dat het niet zo heel erg verschilt van toen we nog niet vol op aan het testen waren.
Wellicht waren die mensen er met klachten eerst ook al wel, maar kozen ze ervoor om er niks mee te doen (waardoor ze niet meegenomen werden). Kan zijn dat die mensen nu wel worden gevonden via brononderzoek (of er zelf voor kiezen om toch een test af te nemen), waardoor ze nu wel worden meegenomen in de cijfers. Die 0,4% stijging hoeft dus niet veel te betekenen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar dan zijn er toch ook meer mensen met klachten?
We zullen het zien komende weken. Als er consistent op dezelfde manier getest wordt kunnen we goed zien of het erger wordt.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wellicht waren die mensen er met klachten eerst ook al wel, maar kozen ze ervoor om er niks mee te doen (waardoor ze niet meegenomen werden). Kan zijn dat die mensen nu wel worden gevonden via brononderzoek (of er zelf voor kiezen om toch een test af te nemen), waardoor ze nu wel worden meegenomen in de cijfers. Die 0,4% stijging hoeft dus niet veel te betekenen.
Inderdaadquote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We zullen het zien komende weken. Als er consistent op dezelfde manier getest wordt kunnen we goed zien of het erger wordt.
Waarschijnlijk hebben die de test even uitgesteld omdat ze eerst op vakantie wildenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wellicht waren die mensen er met klachten eerst ook al wel, maar kozen ze ervoor om er niks mee te doen (waardoor ze niet meegenomen werden). Kan zijn dat die mensen nu wel worden gevonden via brononderzoek (of er zelf voor kiezen om toch een test af te nemen), waardoor ze nu wel worden meegenomen in de cijfers. Die 0,4% stijging hoeft dus niet veel te betekenen.
Dit idd.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, het virus houdt zich niet aan de afspraak om in de zomer te gaan "slapen" en pas in het "najaar" weer "actiever te worden".quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja man, de algehele gedachtegang is dat het weg is en wellicht in september weer omhoog gaat. Men verwacht niet dat het nu al gebeurd.
Zal mij benieuwen of versoepelingen binnenkort teruggedraaid worden.
Iets met exponentiële groei.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Sodeknetters, dat waren er 2770 ofzo?
Het is op zichzelf een logische gevolgtrekking van een toenemend aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 17:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Woohoo, de hoeveelste keer is het dat dit geroepen word inmiddels?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |