Een antwoord mogelijk: mensenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik las dat veel mensen zich ook niet laten testen omdat het er pijnlijk uit ziet.
Maar als je thuis blijft wanneer iemand anders klachten heeft, diegene is op dag 4 klachtenvrij, en de rest ook.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bij klachten iedereen uit het huishouden thuis zou eigenlijk moeten.
Collega kwam 2 weken terug doodleuk werken terwijl zijn vrouw getest werd.
Kinderen ook gewoon naar opvang/school.
Eerste vind ik toch altijd wel bizar. Zeg ik, zelf een kind hebbend.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik wil ze kost niet geven die dat wel gewoon doen (en pre-Corona deden).
Van de andere kant, als de koorts weg is, en het kind alleen een loopneus heeft en de GGD ook nog eens aangeeft dat het kan.....
Niks, hij had geen klachten dus boeide het niet. Pas als zij positief had getest moest hij thuis blijven.quote:
Ik snap je. Maar (zelf een peuter hebbende) bij een kind kan het ook heel snel omslaan van doodziek en 40 graden koorts, naar niets aan de hand binnen een paar uurtjes.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerste vind ik toch altijd wel bizar. Zeg ik, zelf een kind hebbend.
In tweede geval, als je RIVM regels opvolgt, dan zou ik het ook doen.
Maar een ziek kind naar de opvang, hell no, corona of niet
Volwassenen moeten bij twijfel getest worden vind ik en tot dab thuis blijven.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar als je thuis blijft wanneer iemand anders klachten heeft, diegene is op dag 4 klachtenvrij, en de rest ook.
Wat doe je dan? Nog 2 weken thuis blijven? Want je kunt immers al besmet zijn.
Zou een optie kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volwassenen moeten bij twijfel getest worden vind ik en tot dab thuis blijven.
Kleine kinderen thuis tot ze klachtenvrij zijn.
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:50 schreef Ven1972 het volgende:
Dan wordt weer een nieuw corona-debat binnen zeer korte tijd, ze komen dan even terug van zomerreces.
Zucht.... Hoe vaak moeten we nog melden dat opname op de IC vertraagd werkt. Mensen die op IC belanden zijn in de meeste gevallen al minimaal een week, vaak twee weken ziek. De stijging die je nu ziet kwa besmettingen zal dus niet lineair lopen met IC opnames, daar zit minimaal twee weken vertraging in. Nogal wiedes dat je anno vandaag dus NOG geen grote toenames ziet.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Belangrijkste graadmeter was de bezetting/capaciteit van de zorg.
Er liggen nu 16 personen op de IC.
Zolang daar geen enorme stijgingen zijn danwel we niet richting de max gaan is er niks aan de hand.
Maar zelfs dan ben je nog (heel) ver weg van de grenzen. En laten we eerlijk zijn, dit wordt al maanden geroepen he.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zucht.... Hoe vaak moeten we nog melden dat opname op de IC vertraagd werkt. Mensen die op IC belanden zijn in de meeste gevallen al minimaal een week, vaak twee weken ziek. De stijging die je nu ziet kwa besmettingen zal dus niet lineair lopen met IC opnames, daar zit minimaal twee weken vertraging in. Nogal wiedes dat je anno vandaag dus NOG geen grote toenames ziet.
De situatie is wel: wat ga je doen? Horeca weer dicht heeft geen draagvlak. Namelijk weinig besmettingen naar te herleiden op die ene haard in Hillegom (tot nu toe) na. Het gaat fout bij familiefeestjes. Verjaardagen die worden ingehaald, BBQ's, etc. Hoe ga je dat nu nog verbieden én handhaven?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar zelfs dan ben je nog (heel) ver weg van de grenzen. En laten we eerlijk zijn, dit wordt al maanden geroepen he.
Daar is wel een grote kans op, en crisisteam keert dan weer terug eventueel met wekelijkse persconferenties.quote:
Ja, dat heb je ook in andere landen bij het voetbal gehad.... in Spanje, Engeland of Italië.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook 2 besmettingen geconstateerd bij ADO Den Haag (speler en medewerker) die nu in quarantaine zijn gegaan.
Je hebt zelf toch mee kunnen maken hoe rap het gegaan is op het begin?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar zelfs dan ben je nog (heel) ver weg van de grenzen. En laten we eerlijk zijn, dit wordt al maanden geroepen he.
Begin juni zaten we ook nog geregeld rond en boven de 200 besmettingen per dag, weinig aan de hand op de IC.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Eerder een muur om Zuid en Noord Holland.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:01 schreef Cynicio het volgende:
Als versoepelingen worden teruggedraaid hoop ik dat hier heel kritisch naar gekeken wordt. Ik zou het bijvoorbeeld onzin vinden als de hele horecasector opnieuw zou moeten sluiten. Ik geloof dat het bijvoorbeeld in restaurants best goed gaat.
Hoe vertraagd wil je het hebben? na bijna 2 maanden is er nauwelijks iets veranderd.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zucht.... Hoe vaak moeten we nog melden dat opname op de IC vertraagd werkt. Mensen die op IC belanden zijn in de meeste gevallen al minimaal een week, vaak twee weken ziek. De stijging die je nu ziet kwa besmettingen zal dus niet lineair lopen met IC opnames, daar zit minimaal twee weken vertraging in. Nogal wiedes dat je anno vandaag dus NOG geen grote toenames ziet.
Blijkbaar is het begrip over exponentiële groei weer heel snel weggezakt bij sommigen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Je hebt zelf toch mee kunnen maken hoe rap het gegaan is op het begin?
Nouja, volgens mij is in huizen handhaven inmiddels uitgesloten, dus dat gaat sowieso niet meer.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
De situatie is wel: wat ga je doen? Horeca weer dicht heeft geen draagvlak. Namelijk weinig besmettingen naar te herleiden op die ene haard in Hillegom (tot nu toe) na. Het gaat fout bij familiefeestjes. Verjaardagen die worden ingehaald, BBQ's, etc. Hoe ga je dat nu nog verbieden én handhaven?
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Je hebt zelf toch mee kunnen maken hoe rap het gegaan is op het begin?
Ja, maar dat was wel een periode waarin veel minder getest werd.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het begrip over exponentiële groei weer heel snel weggezakt bij sommigen.
Het gaat niet om de aantallen. Het gaat om de trend.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Begin juni zaten we ook nog geregeld rond en boven de 200 besmettingen per dag, weinig aan de hand op de IC.
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:07 schreef _serial_ het volgende:
Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 90, 9 meer dan gisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |