Ik snap de strekking maar de eerste 2 zinnen zijn wel heel misleidend opgeschreven.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:33 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elgisch-vakantiepark
Als er binnenkort een uitbraak in Cadzand/Zeeland is weten we waar het vandaan komt.
Echt naïef zijn die mensen wel, maar we zien nu langzamerhand gevolgen hier van... dat ze niks van de maatregelen aantrekken. Echter komt ergste nog wel als ze door blijven gaan wat ze nu doen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
Als je kijkt naar hoe een substantieel deel mensen dat hier post al reageert met uitspraken als: "niks aan de hand joh" "de media blaast alles op" "die 1.5 meter is nergens voor nodig" ... Dan kan je imho wel concluderen dat er gemiddeld veel mensen zijn die denken dat het wel voorbij is en er niks meer aan het handje is.
Ja, je hoort er niks meer over.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Blijft sowieso raar dat over herstelden - dus mensen die gewoon nergens last meer van hebben - vrijwel nooit iets is gemeld in Nederland. Alsof het totaal geen nieuws of een issue is.
Ik denk dat het merendeel van de mensen die zich minder strikt aan de regels houden echt wel beseffen dat het niet voorbij is, maar wel het risico aanvaarden wat de minder strikte naleving van de regels met zich meebrengt. Voor jezelf en de omgeving.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
Als je kijkt naar hoe een substantieel deel mensen dat hier post al reageert met uitspraken als: "niks aan de hand joh" "de media blaast alles op" "die 1.5 meter is nergens voor nodig" ... Dan kan je imho wel concluderen dat er gemiddeld veel mensen zijn die denken dat het wel voorbij is en er niks meer aan het handje is.
Dat kwam op mij júíst doemdenkerig over. Weemoedig terugkijken naar pre-corona en daarnaast hard geilen op hoe dystopisch anders de wereld er wel niet uit gaat zien. Ik werd er op een gegeven moment kotsmisselijk van.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je veel gemist. Bij programma's als M werd al snel over een 'post Corona' tijdperk gesproken. Terugblikken over 'hoe het 3 maanden geleden nog was..' etc. Gewoon echt alsof er een vaccin was en we nu lekker weer ons gangetje konden gaan.
Klinkt stabiel....quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Belangrijkste graadmeter was de bezetting/capaciteit van de zorg.
Er liggen nu 16 personen op de IC.
Zolang daar geen enorme stijgingen zijn danwel we niet richting de max gaan is er niks aan de hand.
De risicogroepen zullen nu wel een stuk actiever de risico s mijden en de niet risico groepen krijgen milde klachten.
Precies dit ja.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Zolang daar geen enorme stijgingen zijn danwel we niet richting de max gaan is er niks aan de hand.
De risicogroepen zullen nu wel een stuk actiever de risico s mijden en de niet risico groepen krijgen milde klachten.
Gewoon voor dr zekerheid thuis houden en de ouders ook. De GGD is ook lekker iedereen in gevaar aan het brengen met dat soort adviezen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Overigens, mijn nichtje van 3 heeft wat klachten de op Corona klachten lijken. Moest vandaag naar de opvang, maar voor de zekerheid hebben d'r ouders toch even de GGD gebeld. Ach joh, zo'n test voor zo'n kleintje is echt vervelend, ik zou er niet aan beginnen.
Mag ze naar de opvang? Ik zou haar even een zetpil geven zodat de koorts zakt, daarna kan ze gewoon gaan.
En wij als ouders? Voor jullie is er niets aan de hand verder.
Dus zelfs de GGD is al aardig soepel hierin.
Bijzonder kwalijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Overigens, mijn nichtje van 3 heeft wat klachten de op Corona klachten lijken. Moest vandaag naar de opvang, maar voor de zekerheid hebben d'r ouders toch even de GGD gebeld.
GGD: Ach joh, zo'n test voor zo'n kleintje is echt vervelend, ik zou er niet aan beginnen.
Ouders: Mag ze naar de opvang? GGD: Ik zou haar even een zetpil geven zodat de koorts zakt, daarna kan ze gewoon gaan.
Ouders: En wij als ouders? GGD: Voor jullie is er niets aan de hand verder.
quote:
Het is 100% hoe het gesprek verliep (aangenomen dat mn schoonzusje niet liegt)en echt niet aangedikt of opgeklopt.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gewoon voor dr zekerheid thuis houden en de ouders ook. De GGD is ook lekker iedereen in gevaar aan het brengen met dat soort adviezen.
Gewoon voor dr zekerheid thuis houden en de ouders ook. De GGD is ook lekker iedereen in gevaar aan het brengen met dat soort adviezen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Overigens, mijn nichtje van 3 heeft wat klachten de op Corona klachten lijken. Moest vandaag naar de opvang, maar voor de zekerheid hebben d'r ouders toch even de GGD gebeld. Ach joh, zo'n test voor zo'n kleintje is echt vervelend, ik zou er niet aan beginnen.
Mag ze naar de opvang? Ik zou haar even een zetpil geven zodat de koorts zakt, daarna kan ze gewoon gaan.
En wij als ouders? Voor jullie is er niets aan de hand verder.
Hoe bedoel je dat laatste? Wat kan je eraan doen als jij in de supermarkt of op werk besmet wordt door iemand die met klachteb daar is?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:36 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik denk dat het merendeel van de mensen die zich minder strikt aan de regels houden echt wel beseffen dat het niet voorbij is, maar wel het risico aanvaarden wat de minder strikte naleving van de regels met zich meebrengt. Voor jezelf en de omgeving.
En ik blijf erbij dat bij een besmetting 2 ' schuldigen' zijn. Niet alleen de besmetter is daar debet aan.
De media heeft sowieso vaak maar 1 doel, zoveel mogelijk horrorkoppen en verhalen wat extra overdrijven, wat lockdown uitspraken van virologen erin, en de clickbait is compleetquote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat de media ook nooit echt heeft laten weten dat het virus achter ons zou liggen; eerder het tegenovergestelde, ik vind de media vaak nogal doemdenkerig overkomen.
Pfff.... Hier in Utrecht waren afgelopen week nog 4 medewerkers van een kinderdagverblijf positief getest:quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Overigens, mijn nichtje van 3 heeft wat klachten de op Corona klachten lijken. Moest vandaag naar de opvang, maar voor de zekerheid hebben d'r ouders toch even de GGD gebeld.
GGD: Ach joh, zo'n test voor zo'n kleintje is echt vervelend, ik zou er niet aan beginnen.
Ouders: Mag ze naar de opvang? GGD: Ik zou haar even een zetpil geven zodat de koorts zakt, daarna kan ze gewoon gaan.
Ouders: En wij als ouders? GGD: Voor jullie is er niets aan de hand verder.
Ik snap dapt bij kleintjes de test niet gedaan wordt. Kennis van mij heeft overigens een kind van 4 wat morgen getest wordt hoorde ik net.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is 100% hoe het gesprek verliep (aangenomen dat mn schoonzusje niet liegt)en echt niet aangedikt of opgeklopt.
De medewerker gaf aan dat vanaf september speekseltesten gedaan zouden kunnen worden bij kinderen. Tot dan geven ze aan dat kleine kinderen zonder hoge koorts beter niet kunnen komen. Het neusje is nog niet volledig ontwikkeld waardoor de test nog vervelender zou zijn.
Minder betrouwbaarquote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap dapt bij kleintjes de test niet gedaan wordt. Kennis van mij heeft overigens een kind van 4 wat morgen getest wordt hoorde ik net.
Kan trouwens toch ook via je keel ipv dat stokje in je hersenen?
Bij klachten iedereen uit het huishouden thuis zou eigenlijk moeten.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:44 schreef Molo het volgende:
Een kind met koorts en klachten laat je toch niet naar de opvang gaan man
Doordat je er op dat moment ook was. Ja, heel zwart-wit, maar zo is het wel.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gewoon voor dr zekerheid thuis houden en de ouders ook. De GGD is ook lekker iedereen in gevaar aan het brengen met dat soort adviezen.
[..]
Hoe bedoel je dat laatste? Wat kan je eraan doen als jij in de supermarkt of op werk besmet wordt door iemand die met klachteb daar is?
En wat vond je werkgever daarvan?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bij klachten iedereen uit het huishouden thuis zou eigenlijk moeten.
Collega kwam 2 weken terug doodleuk werken terwijl zijn vrouw getest werd.
Kinderen ook gewoon naar opvang/school.
Daarom is het zo raar dat sommigen lijken te denken dat het doel is aangepast van ''ziekenhuis niet overbelasten, aantal besmettingen is niet relevant'' naar ''besmettingen mogen niet stijgen''. Zolang de zorg het aan kan en zolang er goed getest word is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Ja, eens. Daarom snap ik ook niet dat er geopperd werd dat mensen het niet meer serieus nemen vanwege de media. Als de media al iets doet dan is het sensatie creëren. Ophef creëren. Wellicht dat er enkele programma's dat signaal achterlaten bij kijkers (dat we er vanaf zijn), maar ik kijk geen TV. Lees vooral nieuwsberichten en daar krijg ik meer het beeld bij wat jij ook schetst.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De media heeft sowieso vaak maar 1 doel, zoveel mogelijk horrorkoppen en verhalen wat extra overdrijven, wat lockdown uitspraken van virologen erin, en de clickbait is compleet
Daar scoren ze mee, niet met nuance.
Ik hoop het. Ik las dat veel mensen zich ook niet laten testen omdat het er pijnlijk uit ziet.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Minder betrouwbaar
Zijn wel bezig met nieuwe testmethoden ontwikkelen o.a. omdat deze test nu niet zo comfortabel is. Dus dat wordt dan ook makkelijker voor kinderen
Ja mee eens, er zijn ongeveer 50.000 kinderdagverblijven/opvang locaties en een miljoen kinderen die ernaar te gaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pfff.... Hier in Utrecht waren afgelopen week nog 4 medewerkers van een kinderdagverblijf positief getest:
https://www.rtvutrecht.nl(...)met-coronavirus.html
Maar nee, een kind kan niet/nauwelijks iemand besmetten, dus idd prop er gewoon een zetpil in en hup naar de BSO ermee
Ik wil ze kost niet geven die dat wel gewoon doen (en pre-Corona deden).quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:44 schreef Molo het volgende:
Een kind met koorts en klachten laat je toch niet naar de opvang gaan man
Een antwoord mogelijk: mensenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik las dat veel mensen zich ook niet laten testen omdat het er pijnlijk uit ziet.
Maar als je thuis blijft wanneer iemand anders klachten heeft, diegene is op dag 4 klachtenvrij, en de rest ook.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bij klachten iedereen uit het huishouden thuis zou eigenlijk moeten.
Collega kwam 2 weken terug doodleuk werken terwijl zijn vrouw getest werd.
Kinderen ook gewoon naar opvang/school.
Eerste vind ik toch altijd wel bizar. Zeg ik, zelf een kind hebbend.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik wil ze kost niet geven die dat wel gewoon doen (en pre-Corona deden).
Van de andere kant, als de koorts weg is, en het kind alleen een loopneus heeft en de GGD ook nog eens aangeeft dat het kan.....
Niks, hij had geen klachten dus boeide het niet. Pas als zij positief had getest moest hij thuis blijven.quote:
Ik snap je. Maar (zelf een peuter hebbende) bij een kind kan het ook heel snel omslaan van doodziek en 40 graden koorts, naar niets aan de hand binnen een paar uurtjes.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerste vind ik toch altijd wel bizar. Zeg ik, zelf een kind hebbend.
In tweede geval, als je RIVM regels opvolgt, dan zou ik het ook doen.
Maar een ziek kind naar de opvang, hell no, corona of niet
Volwassenen moeten bij twijfel getest worden vind ik en tot dab thuis blijven.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar als je thuis blijft wanneer iemand anders klachten heeft, diegene is op dag 4 klachtenvrij, en de rest ook.
Wat doe je dan? Nog 2 weken thuis blijven? Want je kunt immers al besmet zijn.
Zou een optie kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volwassenen moeten bij twijfel getest worden vind ik en tot dab thuis blijven.
Kleine kinderen thuis tot ze klachtenvrij zijn.
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:50 schreef Ven1972 het volgende:
Dan wordt weer een nieuw corona-debat binnen zeer korte tijd, ze komen dan even terug van zomerreces.
Zucht.... Hoe vaak moeten we nog melden dat opname op de IC vertraagd werkt. Mensen die op IC belanden zijn in de meeste gevallen al minimaal een week, vaak twee weken ziek. De stijging die je nu ziet kwa besmettingen zal dus niet lineair lopen met IC opnames, daar zit minimaal twee weken vertraging in. Nogal wiedes dat je anno vandaag dus NOG geen grote toenames ziet.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar zelfs dan ben je nog (heel) ver weg van de grenzen. En laten we eerlijk zijn, dit wordt al maanden geroepen he.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zucht.... Hoe vaak moeten we nog melden dat opname op de IC vertraagd werkt. Mensen die op IC belanden zijn in de meeste gevallen al minimaal een week, vaak twee weken ziek. De stijging die je nu ziet kwa besmettingen zal dus niet lineair lopen met IC opnames, daar zit minimaal twee weken vertraging in. Nogal wiedes dat je anno vandaag dus NOG geen grote toenames ziet.
De situatie is wel: wat ga je doen? Horeca weer dicht heeft geen draagvlak. Namelijk weinig besmettingen naar te herleiden op die ene haard in Hillegom (tot nu toe) na. Het gaat fout bij familiefeestjes. Verjaardagen die worden ingehaald, BBQ's, etc. Hoe ga je dat nu nog verbieden én handhaven?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar zelfs dan ben je nog (heel) ver weg van de grenzen. En laten we eerlijk zijn, dit wordt al maanden geroepen he.
Daar is wel een grote kans op, en crisisteam keert dan weer terug eventueel met wekelijkse persconferenties.quote:
Ja, dat heb je ook in andere landen bij het voetbal gehad.... in Spanje, Engeland of Italië.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Ook 2 besmettingen geconstateerd bij ADO Den Haag (speler en medewerker) die nu in quarantaine zijn gegaan.
Je hebt zelf toch mee kunnen maken hoe rap het gegaan is op het begin?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar zelfs dan ben je nog (heel) ver weg van de grenzen. En laten we eerlijk zijn, dit wordt al maanden geroepen he.
Begin juni zaten we ook nog geregeld rond en boven de 200 besmettingen per dag, weinig aan de hand op de IC.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Eerder een muur om Zuid en Noord Holland.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:01 schreef Cynicio het volgende:
Als versoepelingen worden teruggedraaid hoop ik dat hier heel kritisch naar gekeken wordt. Ik zou het bijvoorbeeld onzin vinden als de hele horecasector opnieuw zou moeten sluiten. Ik geloof dat het bijvoorbeeld in restaurants best goed gaat.
Hoe vertraagd wil je het hebben? na bijna 2 maanden is er nauwelijks iets veranderd.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zucht.... Hoe vaak moeten we nog melden dat opname op de IC vertraagd werkt. Mensen die op IC belanden zijn in de meeste gevallen al minimaal een week, vaak twee weken ziek. De stijging die je nu ziet kwa besmettingen zal dus niet lineair lopen met IC opnames, daar zit minimaal twee weken vertraging in. Nogal wiedes dat je anno vandaag dus NOG geen grote toenames ziet.
Blijkbaar is het begrip over exponentiële groei weer heel snel weggezakt bij sommigen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Je hebt zelf toch mee kunnen maken hoe rap het gegaan is op het begin?
Nouja, volgens mij is in huizen handhaven inmiddels uitgesloten, dus dat gaat sowieso niet meer.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:57 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
De situatie is wel: wat ga je doen? Horeca weer dicht heeft geen draagvlak. Namelijk weinig besmettingen naar te herleiden op die ene haard in Hillegom (tot nu toe) na. Het gaat fout bij familiefeestjes. Verjaardagen die worden ingehaald, BBQ's, etc. Hoe ga je dat nu nog verbieden én handhaven?
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 15:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Je hebt zelf toch mee kunnen maken hoe rap het gegaan is op het begin?
Ja, maar dat was wel een periode waarin veel minder getest werd.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar is het begrip over exponentiële groei weer heel snel weggezakt bij sommigen.
Het gaat niet om de aantallen. Het gaat om de trend.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Begin juni zaten we ook nog geregeld rond en boven de 200 besmettingen per dag, weinig aan de hand op de IC.
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 16:07 schreef _serial_ het volgende:
Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 90, 9 meer dan gisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |