Ach op internet kun je het voorbeeld-jongentje of meisje uithangenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:39 schreef Discombobulate het volgende:
En we zullen de eerste samenleving zijn in de geschiedenis als we ons ineens wél allemaal perfect aan de regels houden. Deze pandemie gaat volledig volgens de boekjes, precies dezelfde sociale gedragingen zoals we ook zagen bij andere epidemieën en pandemieën. Altijd maar dat geklaag op mensen wordt ik ook moe van.
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:37 schreef VacaLoca het volgende:
En alle dombo's die nu of zeer recent nog riepen van tis onzin, tis maar een griepje, in de winter misschien pas weer etc. die staan straks weer hardst te roepen dat de overheid schuld is.
Het ergste van corona is niet de ziekte zelf maar dat 't des te meer weer liet zien hoe ziekelijk dom onze maatschappij als massa is.
Omdat je je het langst volhoud met je aan de maatregelen houden wordt je haast voor gek verklaart, ondertussen mag je toezien hoe die lui er debet aan zijn dat straks iedereen weer bang is.. Tot het moment dat het weer verbetert, dan was 't allemaal weer overdreven onzin..
Hopeloos.
Tja, "menselijk".. Dus: ongekend korte termijn visie, egoïstisch, dom en ongeduldig?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Doe niet zo zuur en schijnheilig man. Het is vrij menselijk dat het in deze situatie allemaal wat afzwakt.
Het is nu vooral een kwestie van pas op de plaats maken en de scherpte er weer even in te krijgen.
Tja, je kan er allerlei termen aan hangen. Maar scherpte zwakt af wanneer er een tijd niks misgaat. Zo is het gewoon. Het heeft geen enkele zin zuur erover te doen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:41 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Tja, "menselijk".. Dus: ongekend korte termijn visie, egoïstisch, dom en ongeduldig?
Het is bizar dat als je je nog wél aan de maatregelen houd je voor gek verklaart wordt terwijl je als enige het juiste doet.
Dit ja. Net 2 uitnodigingen voor feestjes in augustus gekregen, waarvan ik weet dat het niet eens mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden in hun tuin (nog geen halve meter zelfs!), en waarvan ik ook weet dat ik er echt op aangekeken ga worden als ik ervoor bedank.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:41 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Tja, "menselijk".. Dus: ongekend korte termijn visie, egoïstisch, dom en ongeduldig?
Het is bizar dat als je je nog wél aan de maatregelen houd je voor gek verklaart wordt terwijl je als enige het juiste doet.
Daarom even pas op de plaats in plaats van weer paniek gaan zaaien.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:47 schreef Ven1972 het volgende:
Wat voor reacties lees ik het allemaal, maar neem het virus nog lang mogelijk heel serieus! Want het virus is nog lang niet klaar met ons, het zal wel even duren voor dat hij helemaal uitgedoofd is in Nederland. Maar we zijn nog lang niet veilig!
Je ziet dat het hard begint op te lopen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:48 schreef Drekkoning het volgende:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Nog steeds keurig hoor.
R ligt helaas wat hoog maar daar weten we van dat het niet al te betrouwbaar is bij lagere waardes, en het wordt gebaseerd op het aantal gemeten besmettingen dat weer afhankelijk is van het aantal testen en de effectiviteit van die testen.
Vooralsnog helemaal geen reden voor de totale paniek van sommigen hier. Wel in de gaten blijven houden, zeker als ziekenhuisopnames weer op gaan lopen.
Ik zie vooralsnog enkel een toename in positieve testen. Dat kan wijzen op meer besmettingen, maar ook op meer testen of op beter gerichte testen (BCO is ook veel meer op gang nu).quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je ziet dat het hard begint op te lopen.
Het voelt of we weer in februari zitten.
Het is wel slim om wat voorzorgsmaatregelen te hebben en kijken waar het mis gaat en dat aanpassen.
Volgens het artikel op NOS.nl ligt de bekende marge van het R-getal nu voor het eerst sinds 15 maart wel geheel boven de 1 en is de bandbreedte niet zo groot als hij was.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:48 schreef Drekkoning het volgende:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Nog steeds keurig hoor.
R ligt helaas wat hoog maar daar weten we van dat het niet al te betrouwbaar is bij lagere waardes, en het wordt gebaseerd op het aantal gemeten besmettingen dat weer afhankelijk is van het aantal testen en de effectiviteit van die testen.
Vooralsnog helemaal geen reden voor de totale paniek van sommigen hier. Wel in de gaten blijven houden, zeker als ziekenhuisopnames weer op gaan lopen.
Die R is niet betrouwbaar bij lage getallen en wordt ook nog eens gebaseerd op het aantal positieve testen. Dus dat zegt niet zoveel in dit geval.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens het artikel op NOS.nl ligt de bekende marge van het R-getal nu voor het eerst sinds 15 maart wel geheel boven de 1 en is de bandbreedte niet zo groot als hij was.
Dat heb ik ook altijd begrepen. Toch was de idee dat de bandbreedte dus ook heel groot was bij lage getallen, en betrouwbaarder en kleiner wordt bij hogere getallen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die R is niet betrouwbaar bij lage getallen en wordt ook nog eens gebaseerd op het aantal positieve testen. Dus dat zegt niet zoveel in dit geval.
R is gebaseerd op de toe- of afname van het aantal positieve testen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heb ik ook altijd begrepen. Toch was de idee dat de bandbreedte dus ook heel groot was bij lage getallen, en betrouwbaarder en kleiner wordt bij hogere getallen.
Dus nu is de bandbreedte klein, als deze geheel boven 1 ligt. Hoe is dat te verklaren? Wiskunde is niet zo mijn ding
Ah, op die manier.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
R is gebaseerd op de toe- of afname van het aantal positieve testen.
Maar de vraag is of die toename niet komt door meer of beter gerichte testen.
Normaal is R ook gebaseerd op het aantal ziekenhuisopnames, dat is alweer een veel betrouwbaardere statistiek. Alleen nu liggen die ziekenhuisopnames veeeel te laag om statistiek mee te maken.
dat hebben we de afgelopen maanden toch gezien ?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:41 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kon de info over afgenomen testen zo snel niet vinden namelijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, op die manier.
De besmettingen zijn echter procentueel ook meer gegroeid dan het aantal afgenomen testen. Dus daar zit ook een stijging.
er word helemaal geen paniek gezaaid hier, realisme en feiten mogen toch gewoon ?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarom even pas op de plaats in plaats van weer paniek gaan zaaien.
Sommige mensen grijpen het aan weer paniek te zaaien.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er word helemaal geen paniek gezaaid hier, realisme en feiten mogen toch gewoon ?
als iemand zegt dat het aantal besmettingen weer omhoog gaat is het gelijk paniek zaaien, wat een bullshit
Percentage is gestegen van 0,4% naar 1%. Significant verschil.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kon de info over afgenomen testen zo snel niet vinden namelijk.
Maar dan nog, er wordt ook meer gedaan aan contactonderzoek enzo. Dus dan ben je veel gerichter aan het testen.
als de besmettingen blijven stijgen dan stijgt het aantal ziekenhuis opnames ook vanzelf, is helemaal geen probleem maar als het blijft stijgen zullen ze vast wel een aantal versoepelingen terug gaan draaien en/of verplicht mondkapjes ergens, en nu ben ik waarschijnlijk weer een paniekzaaierquote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Percentage is gestegen van 0,4% naar 1%. Significant verschil.
Dat je met gerichter testen dmv BCO op meer besmettingen stuit, is logisch, maar dan nog is er echt een stijging.
Nog steeds geen ramp, zolang de ziekenhuisopnames niet als volgende gaan stijgen.
Dat is dus niet vanzelfsprekend. Tenminste, het aantal ziekenhuisopnames zal waarschijnlijk wel stijgen, maar als de besmettingen voor een heel groot deel plaatsvinden onder jongeren die er nu eenmaal minder vaak en minder ernstig ziek van worden, hoeft dat niet tot overlopen van de ziekenhuizen te leiden, lijkt me.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als de besmettingen blijven stijgen dan stijgt het aantal ziekenhuis opnames ook vanzelf, is helemaal geen probleem maar als het blijft stijgen zullen ze vast wel een aantal versoepelingen terug gaan draaien en/of verplicht mondkapjes ergens, en nu ben ik waarschijnlijk weer een paniekzaaier
Dat laatste vind ik ook. Weer ff nadenken voordat je te makkelijk weer op de oude manier de winkel in gaat of met lui aan de praat raakt op straat.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sommige mensen grijpen het aan weer paniek te zaaien.
Ik vind het vooral een zaak om de mensen weer even bij de les te krijgen.
waar zeg ik overlopen ???quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dus niet vanzelfsprekend. Tenminste, het aantal ziekenhuisopnames zal waarschijnlijk wel stijgen, maar als de besmettingen voor een heel groot deel plaatsvinden onder jongeren die er nu eenmaal minder vaak en minder ernstig ziek van worden, hoeft dat niet tot overlopen van de ziekenhuizen te leiden, lijkt me.
Zeg ik dat jij dat zegt? Rustig maar, hoor, niets aan de hand.quote:
In juni ging alles prima dus dat is ongeveer het niveau waar we dan naar terug moeten.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik ook. Weer ff nadenken voordat je te makkelijk weer op de oude manier de winkel in gaat of met lui aan de praat raakt op straat.
Ja, dat zou prima zijn. Nog ff volhouden.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In juni ging alles prima dus dat is ongeveer het niveau waar we dan naar terug moeten.
Ben jij het Rutte?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat zou prima zijn. Nog ff volhouden.
0.6% naar 1% volgens mij.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Percentage is gestegen van 0,4% naar 1%. Significant verschil.
Dat je met gerichter testen dmv BCO op meer besmettingen stuit, is logisch, maar dan nog is er echt een stijging.
Nog steeds geen ramp, zolang de ziekenhuisopnames niet als volgende gaan stijgen.
En eens.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 21:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dus niet vanzelfsprekend. Tenminste, het aantal ziekenhuisopnames zal waarschijnlijk wel stijgen, maar als de besmettingen voor een heel groot deel plaatsvinden onder jongeren die er nu eenmaal minder vaak en minder ernstig ziek van worden, hoeft dat niet tot overlopen van de ziekenhuizen te leiden, lijkt me.
Klopt, foutje van mijn kant. De stijging is 0,4%, van 0,6 naar 1.quote:
En extra testen, hoe meer je test hoe meer......etc. Het is wel weer wekelijks volgens mij, die cijfertjes.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik zit te denken..
Geen perso's meer geen hoe noemde je die te volgen presentaties van van Dissel ook alweer?
Mensen zijn standaard dom en/of egoistisch... maar als de overheid belang ook niet meer zo relevant vindt door die informatieverschaffingen niet meer door te laten gaan, werk je het misschien de toenames ook wel een beetje in de hand?
Ik bedoel meer als informatie ophoudt of minder vaak gestrooid wordt, dan is het misschien niet verwonderlijk dat mensen denken dat het allemaal wel meevalt en zich dus weer minder bewust gaat gedragenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:36 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
En extra testen, hoe meer je test hoe meer......etc. Het is wel weer wekelijks volgens mij, die cijfertjes.
Ben je nog steeds bezigquote:Op dinsdag 21 juli 2020 20:47 schreef Ven1972 het volgende:
Wat voor reacties lees ik het allemaal, maar neem het virus nog lang mogelijk heel serieus! Want het virus is nog lang niet klaar met ons, het zal wel even duren voor dat hij helemaal uitgedoofd is in Nederland. Maar we zijn nog lang niet veilig!
Klopt, was meer een aanvulling op jouw post.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik bedoel meer als informatie ophoudt of minder vaak gestrooid wordt, dan is het misschien niet verwonderlijk dat mensen denken dat het allemaal wel meevalt en zich dus weer minder bewust gaat gedragen
quote:Op woensdag 22 juli 2020 00:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook echt alsof het virus een persoonlijkheid heeft en ervoor kiest om tegen ons te vechten
Nog paar weken hoertjes neuken op de wallen en lekker naar de kroeg in Hillegom en we zijn weer bezig.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 23:16 schreef ondeugend het volgende:
Ik zit te denken..
Geen perso's meer geen hoe noemde je die te volgen presentaties van van Dissel ook alweer?
Mensen zijn standaard dom en/of egoistisch... maar als de overheid belang ook niet meer zo relevant vindt door die informatieverschaffingen niet meer door te laten gaan, werk je het misschien de toenames ook wel een beetje in de hand?
We moeten Zweden op onze blote knietjes bedanken voor dit "experiment". Een land die niet mee doet aan lockdown waanzin. Een grote kanshebber om als beste uit de bus te komen. De zorg is daar ook nooit komen te overspoelen dus ik snap de kritiek niet. Daarom is de doemdenkerij van de overspoeling van de zorg in NL ook nergens op gebasseerd. Misschien was dat wel een eenmalige piek.quote:
Juistem! Ik snap de paniek niet zo. Het is al maanden druk op straat, in de bouwmarkt, in de supermarkt. Jongeren spraken gewoon thuis met elkaar af. Legio voorbeelden. En vergeet de protesten ook niet. En dat terwijl het virus toen veel meer aanwezig (het had simpelweg meer dragers) was in het land.quote:Op woensdag 22 juli 2020 01:43 schreef Ixnay het volgende:
Meer testen betekent meer bevestigingen.
Het is wel weer goed om mensen bang te maken. Want iedereen trapt er weer in.
Er is in de hele afgelopen week, van 14 t/m 21 juli welgeteld 1 (één) dode gevallen! En in de week daarvoor 3.quote:Op woensdag 22 juli 2020 01:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Juistem! Ik snap de paniek niet zo. Het is al maanden druk op straat, in de bouwmarkt, in de supermarkt. Jongeren spraken gewoon thuis met elkaar af. Legio voorbeelden. En vergeet de protesten ook niet. En dat terwijl het virus toen veel meer aanwezig (het had simpelweg meer dragers) was in het land.
Nu wordt er gedaan alsof door die versoepelingen of doordat mensen zich niet aan de regels houden alles weer stijgt. Ik zal jullie verklappen dat mensen zich al maanden niet aan de regels houden (bewust of onbewust) of drukke plekken bezoeken. Maar ja lekker de horeca van alles de schuld geven. Dat is toch echt wel het pispaaltje hier in het COR subforum.
Mensen zijn echt knettergek geworden. Gehersenspoeld en verblind door angst door onze MSM en overheid.
Stond je binnen 1,5 meter van haar? En was het binnen?quote:Op woensdag 22 juli 2020 02:33 schreef quirina het volgende:
Nederland moet echt wat doen want het gaat weer uit de hand lopen met de vele besmettingen.
Waarom doen ze het hier niet net zoals België en Duitsland? Gewoon overal mondkapjes op. In winkels en zo. Je went er zo aan hoor.
Vandaag nog een buurvrouw gesproken. Ze was mogelijk besmet met Corona zei ze en ze had een test gehad. Nou ik sprong gelijk verder achteruit en heb haar meteen gezegd dat ze niet verantwoord bezig is door op straat te blijven en toch naar haar werk te gaan en dat ik al vier mensen in de familie doodziek heb weer.
Ik hou me hart vast. Gelukkig hoeven we de komende dagen niet te werken en als ze uitslag heeft geeft ze mij wel een seintje als het mis is maar toch.
Nou moeten we door haar ook binnen blijven. Ben zo kwaad hier over! En kan nu niet slapen door de zenuwen.
De rest volgt over een week of over twee weken (als het gebeurt)quote:Op woensdag 22 juli 2020 02:15 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er is in de hele afgelopen week, van 14 t/m 21 juli welgeteld 1 (één) dode gevallen! En in de week daarvoor 3.
Maar dat wordt niet vermeld.
Zweden betaal je veel belasting, maar alles vloeit ook terug naar de burger, zoals de zorg.quote:Op woensdag 22 juli 2020 01:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We moeten Zweden op onze blote knietjes bedanken voor dit "experiment". Een land die niet mee doet aan lockdown waanzin. Een grote kanshebber om als beste uit de bus te komen. De zorg is daar ook nooit komen te overspoelen dus ik snap de kritiek niet. Daarom is de doemdenkerij van de overspoeling van de zorg in NL ook nergens op gebaseerd. Misschien was dat wel een eenmalige piek.
In België worden mondkapjes mogelijk verplicht in de openbare ruimte. Minister Maggie De Block liet na afloop van het Overlegcomité aan VTM NIEUWS weten er donderdag aangescherpte maatregelen aangekondigd worden na de geplande Veiligheidsraad.quote:Op woensdag 22 juli 2020 02:33 schreef quirina het volgende:
Nederland moet echt wat doen want het gaat weer uit de hand lopen met de vele besmettingen.
Waarom doen ze het hier niet net zoals België en Duitsland? Gewoon overal mondkapjes op. In winkels en zo. Je went er zo aan hoor.
Vandaag nog een buurvrouw gesproken. Ze was mogelijk besmet met Corona zei ze en ze had een test gehad. Nou ik sprong gelijk verder achteruit en heb haar meteen gezegd dat ze niet verantwoord bezig is door op straat te blijven en toch naar haar werk te gaan en dat ik al vier mensen in de familie doodziek heb weer.
Ik hou me hart vast. Gelukkig hoeven we de komende dagen niet te werken en als ze uitslag heeft geeft ze mij wel een seintje als het mis is maar toch.
Nou moeten we door haar ook binnen blijven. Ben zo kwaad hier over! En kan nu niet slapen door de zenuwen.
Deze stress bezorgt je waarschijnlijk meer schade.quote:Op woensdag 22 juli 2020 02:33 schreef quirina het volgende:
Vergeet niet dat een positive test bij deze manier van testen (PCR) niet aantoont dat je daadwerkelijk besmettelijk bent. "Dode" virusdeeltjes (zelfs bij genezen verklaarden) kunnen ook voor een positieve uitslag zorgen. Bijzonder (en vervelend imo) dat je daar zo weinig over hoort, zéker als het aantal positieve testen zo laag is (0.6% - 1%).quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
0.6% naar 1% volgens mij.
[..]
En eens.
Ik snap best dat mensen alert zijn, dat is ook wel logisch gezien hoe het in februari/maart ging, maar toch staan we er nu heel anders voor als toen. Alert zijn is goed; een stijging in besmettingen (terwijl de rest stabiel is) aangrijpen om nu al te pleiten voor maatregelen vind ik echter wel in de buurt komen van paniek.
We moeten het gewoon nuchter in de gaten houden, maar vooral niet uit het oog verliezen dat het oorspronkelijke doel volgens mij draaide om de ziekenhuizen; dat die niet aan het overstromen waren. Met versoepelingen was een (kleine) stijging in besmettingen te verwachten. Nooit het doel geweest om het aantal besmettingen naar 0 te brengen of om nooit meer een stijging te zien.
Dat zal inderdaad de eerste maatregel zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk toch wel dat de overheid binnen 4-6 weken overgaat op het verplicht dragen van mondkapjes (binnen winkels).
Als je de economie nog een laatste zetje de afgrond in wil helpen, zeker.quote:Op woensdag 22 juli 2020 08:57 schreef byah het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad de eerste maatregel zijn.
Waarom? Het wordt steeds beter geaccepteerd en normaal bevonden. Mensen accepteren het ook als ze op vakantie willen met het vliegtuig en in het buitenland zo'n kapje op moeten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 08:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je de economie nog een laatste zetje de afgrond in wil helpen, zeker.
Hebben we dat soort dingen niet vaker gehoord?quote:Op woensdag 22 juli 2020 03:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
De rest volgt over een week of over twee weken (als het gebeurt)
Dat is ook alleen maar omdat ze dan geen keuze hebben (vakantie al geboekt, niet meer kunnen annuleren zonder kosten, ze moeten reizen)quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom? Het wordt steeds beter geaccepteerd en normaal bevonden. Mensen accepteren het ook als ze op vakantie willen met het vliegtuig en in het buitenland zo'n kapje op moeten.
Leuk dat jij zo redeneert, maar er zijn genoeg mensen die bewust hebben gekozen (last-minute) een reis te boeken naar het buitenland. Ook per auto naar België hoort daar nu bij trouwens. Je moet daar een mondkapje op en er zullen maar weinig mensen besluiten daarom hun reis te cancellen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar omdat ze dan geen keuze hebben (vakantie al geboekt, niet meer kunnen annuleren zonder kosten, ze moeten reizen)
De dag dat ik een mondkapje op moet in de winkels, ga ik volledig over op online shoppen, en zie je mij niet meer in de stad, jammer voor de lokale middenstand, maar het zij zo.
Wat ben jij een aansteller zeg. Doen alsof het dragen van een mondkapje het einde van de wereld is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar omdat ze dan geen keuze hebben (vakantie al geboekt, niet meer kunnen annuleren zonder kosten, ze moeten reizen)
De dag dat ik een mondkapje op moet in de winkels, ga ik volledig over op online shoppen, en zie je mij niet meer in de stad, jammer voor de lokale middenstand, maar het zij zo.
Verschrikkelijk voor de lokale middenstand dat jij niet meer komt inderdaad.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Haha, wat heb je de afgelopen maanden uitgegeven aan de middenstand?quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat is er nou eigenijk zo erg aan het dragen van een mondkapje?quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat komt meer voort uit een 'de overheid wil ons indoctrineren' gedachte heb ik het idee. Sterk de indruk gekregen dat het aantal complotdenkers ook exponentieel gegroeid is in Nederland de laatste 4 maanden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:43 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Snap de fanatieke afkeer niet zo goed
Ja het is irritant maar beter dan niets imo.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:46 schreef Questular het volgende:
Gisteren bij de fysio voor het eerst zo een stoffenmondkapje opgehad, respect voor de mensen die dit de hele dag moeten dragen.....
Dit inderdaad, maar velen zien het - op z'n Amerikaans - als een beperking van hun rechten en vrijheid.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mondkapje bij indoor activiteiten is gewoon een goede oplossing om dingen draaiende te houden met minimale kans op verspreiding. Beter dan alles weer dicht.
Haha hoezo? Uit principe ofzo? Waarom heb je er zo'n afkeer tegen? Komt me nogal kinderachtig over eerlijk gezegd. Ik denk dat het wel meevalt met dat er dan minder mensen naar de winkels gaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja. Met name onder bepaalde lagen van de bevolking. Social media zoals met name Facebook zijn daarin de grootste boosdoener. In de echo chambers waar al die mensen zich bevinden denken ze dat iedereen zo denkt en dat ze volledig gelijk hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat komt meer voort uit een 'de overheid wil ons indoctrineren' gedachte heb ik het idee. Sterk de indruk gekregen dat het aantal complotdenkers ook exponentieel gegroeid is in Nederland de laatste 4 maanden.
Dat is een terugkerend riedeltje van desbetreffende user. Vindt het blijkbaar noodzakelijk dat om de paar dagen te herhalenquote:Op woensdag 22 juli 2020 09:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat ben jij een aansteller zeg. Doen alsof het dragen van een mondkapje het einde van de wereld is.
Ook slaat je stelling nergens op. In Duitsland is het dragen van een mondkapje al maanden verplicht. Daar doet de middenstand het niet slechter dan in Nederland.
En weetje, het went allemaal echt wel. Ben ook nog maar een paar keer zo'n loser tegengekomen die begint te janken als hij zonder mondkapje niet binnengelaten wordt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zou mondkapjes in winkels alleen maar toejuichen. Het is niet optimaal, maar als dat betekent dat we wel kunnen blijven functioneren als maatschappij dan heb ik dat er graag voor over. Ik maak me alleen zorgen om de mensen die hem incorrect gebruiken. Die hem op en af doen, bij het opbergen het vieze gedeelte vastpakken. Of inderdaad de mensen die dan opeens denken dat die 1,5 meter er helemaal niet meer toe doet binnen. Mochten veel mensen hem incorrect gebruiken dan loop je juist het risico dat er meer word besmet.
De vraag is een beetje wat het doel wordt van het dragen van het mondkapje. Is het verspreiding bij hoesten tegen te gaan. Dan zal het wel wat helpen, zit een extra laag op en dan is het minder van belang dat men hem niet helemaal correct gebruikt.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zou mondkapjes in winkels alleen maar toejuichen. Het is niet optimaal, maar als dat betekent dat we wel kunnen blijven functioneren als maatschappij dan heb ik dat er graag voor over. Ik maak me alleen zorgen om de mensen die hem incorrect gebruiken. Die hem op en af doen, bij het opbergen het vieze gedeelte vastpakken. Of inderdaad de mensen die dan opeens denken dat die 1,5 meter er helemaal niet meer toe doet binnen. Mochten veel mensen hem incorrect gebruiken dan loop je juist het risico dat er meer word besmet.
Ja hallo, niet te positief hé!quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:40 schreef Cue_ het volgende:
Ik zag dacht ik gister iets voorbij komen dat er heel veel neiuwe besmettingen of ziekenhuisopnames waren.
Maar als ik kijk naar onderstaande, zie ik wel een hoger aantal "gemeld bij het ziekenhuis", maar echt "opnames" of "overlijdens" zijn niet gestegen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Jullie houden het hier wat beter bij. Maar klopt het wat ik hier zie/uit lees?
Want in de laatste berichten van jullie lees ik ook wat negativiteit tot hoe het nu gaat
ik zou het toch wel vervelend vinden, ik heb het een paar keer opgehad en vond het niet prettig, punt is ook wanneer doe je dat ding op, als op weg naar de supermarkt niet nodig is en je het dan voor de ingang doet met "vieze" handen schiet het ook niet echt veel op lijkt me, maar goed als het verplicht wordt is het niet anders.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:39 schreef Dven het volgende:
[..]
En weetje, het went allemaal echt wel. Ben ook nog maar een paar keer zo'n loser tegengekomen die begint te janken als hij zonder mondkapje niet binnengelaten wordt.
Er zit een vertraging tussen stijging van het aantal besmettingen en de stijging van het aantal ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:40 schreef Cue_ het volgende:
Ik zag dacht ik gister iets voorbij komen dat er heel veel neiuwe besmettingen of ziekenhuisopnames waren.
Maar als ik kijk naar onderstaande, zie ik wel een hoger aantal "gemeld bij het ziekenhuis", maar echt "opnames" of "overlijdens" zijn niet gestegen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Jullie houden het hier wat beter bij. Maar klopt het wat ik hier zie/uit lees?
Want in de laatste berichten van jullie lees ik ook wat negativiteit tot hoe het nu gaat
Hoezo zou je een stedentrip voorbereiden met een stedentrip?quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:48 schreef Nia het volgende:
Gisteren een dagje Amsterdam gedaan met de trein. Ik verwachtte een relatief rustig centrum maar het tegendeel bleek waar. Wat een drukte in het centrum met toeristen. Aan afstand houden deed niemand. Ik mijd te drukke winkelstraten en zoek al gauw de grachtengordel op. Vervelend vond ik dat ik de museumwinkels van het Stedelijk en het Rijksmuseum niet binnen kon zonder een ticket of reservering. Dit dagje was voor mij ter voorbereiding op mijn stedentrip naar Berlijn volgende week, waar je ook in winkels een mondkap moet dragen. Het dragen van het ding in de trein viel me eigenlijk best mee. Ik droeg er ook een als ik winkels binnen ging om er alvast aan te wennen. Slechts een enkeling deed hetzelfde. Aangezien de landen om ons heen een mondkap verplicht stellen in winkels, zie ik dat hier ook na de zomer ingevoerd worden.
Bij elke supermarkt staat desinfecterende gel. Dus je maakt je handen eerst daarmee schoon en zet het mondkapje dan op.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zou het toch wel vervelend vinden, ik heb het een paar keer opgehad en vond het niet prettig, punt is ook wanneer doe je dat ding op, als op weg naar de supermarkt niet nodig is en je het dan voor de ingang doet met "vieze" handen schiet het ook niet echt veel op lijkt me, maar goed als het verplicht wordt is het niet anders.
Een dagje in eigen land vind ik toch wel anders dan 4 dagen Berlijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Hoezo zou je een stedentrip voorbereiden met een stedentrip?
Dat terzijde.
Als je ziet hoe weinig mensen zich aan de regels houden en hoe weinig mensen er nog op de IC liggen, zeg ik dat we prima bezig zijn toch?
De regels worden nog vrij aardig nageleefd hoor. En ja, die toeristen in Amsterdam zijn wel een dingetje, helemaal omdat juist dat soort internationele bewegingen ook weer nieuwe haarden kunnen introduceren.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Hoezo zou je een stedentrip voorbereiden met een stedentrip?
Dat terzijde.
Als je ziet hoe weinig mensen zich aan de regels houden en hoe weinig mensen er nog op de IC liggen, zeg ik dat we prima bezig zijn toch?
Ik merk van het hanteren van regels niet heel veel meer hoor.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
De regels worden nog vrij aardig nageleefd hoor. En ja, die toeristen in Amsterdam zijn wel een dingetje, helemaal omdat juist dat soort internationele bewegingen ook weer nieuwe haarden kunnen introduceren.
We zien wel stijgingen in het aantal positieve gevallen. De hamvraag is of dat zich de komende weken ook gaat vertalen in een significante stijging van het gevallen op de IC.
Ik ga er wel vanuit dat een lichte stijging is ingecalculeerd met het weer toelaten van toeristen. En als dat zich niet vertaalt in significant meer opnamen valt het vooralsnog binnen de veilige bandbreedte.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
De regels worden nog vrij aardig nageleefd hoor. En ja, die toeristen in Amsterdam zijn wel een dingetje, helemaal omdat juist dat soort internationele bewegingen ook weer nieuwe haarden kunnen introduceren.
We zien wel stijgingen in het aantal positieve gevallen. De hamvraag is of dat zich de komende weken ook gaat vertalen in een significante stijging van het gevallen op de IC.
Dat staat haaks op elkaar. Het lage IC aantal komt doordat we ons tijden lang wel aan de maatregelen hebben gehouden. Nu zie je weer een voorzichtige opleving. Gisteren werd dit nog bij Nieuwsuur door lokale ondernemers in Zwolle uitgelegd: pas vanaf half / eind Juni zien ze pas weer een toename in drukte in het straatbeeld en de winkels. Met de heropening van de horeca is er een extra argument gekomen om het 'dagje shoppen' weer op te gaan pakken.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:51 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Klopt, en Amsterdam trekt natuurlijk ook wel het slechtste soort toeristen aan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga er wel vanuit dat een lichte stijging is ingecalculeerd met het weer toelaten van toeristen. En als dat zich niet vertaalt in significant meer opnamen valt het vooralsnog binnen de veilige bandbreedte.
Tis al dagen in het nieuws dat het druk is in Amsterdam.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:48 schreef Nia het volgende:
Gisteren een dagje Amsterdam gedaan met de trein. Ik verwachtte een relatief rustig centrum maar het tegendeel bleek waar. Wat een drukte in het centrum met toeristen. Aan afstand houden deed niemand. Ik mijd te drukke winkelstraten en zoek al gauw de grachtengordel op. Vervelend vond ik dat ik de museumwinkels van het Stedelijk en het Rijksmuseum niet binnen kon zonder een ticket of reservering. Dit dagje was voor mij ter voorbereiding op mijn stedentrip naar Berlijn volgende week, waar je ook in winkels een mondkap moet dragen. Het dragen van het ding in de trein viel me eigenlijk best mee. Ik droeg er ook een als ik winkels binnen ging om er alvast aan te wennen. Slechts een enkeling deed hetzelfde. Aangezien de landen om ons heen een mondkap verplicht stellen in winkels, zie ik dat hier ook na de zomer ingevoerd worden.
Binnenstad is ook gewoon krap.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, en Amsterdam trekt natuurlijk ook wel het slechtste soort toeristen aan.
Ik snap die weerstand ook niet.quote:Op woensdag 22 juli 2020 10:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
De link met de flinke stijging daar lijkt inderdaad snel gelegd.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, en Amsterdam trekt natuurlijk ook wel het slechtste soort toeristen aan.
Afgelopen weekend werd de Kalverstraat een eenrichtingsstraat. Daar was gisteren geen sprake van.quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tis al dagen in het nieuws dat het druk is in Amsterdam.
Ja klopt, ik ben blij dat die proleten die komen blowen en zuipen grotendeels lekker naar Amsterdam gaan en niet hier in Utrecht komen.quote:
dan ben je toch al binnen, tenminste in "mijn" supermarkt welquote:Op woensdag 22 juli 2020 10:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bij elke supermarkt staat desinfecterende gel. Dus je maakt je handen eerst daarmee schoon en zet het mondkapje dan op.
Dus je hebt gehoord hoe druk het is en toch komen....quote:Op woensdag 22 juli 2020 11:04 schreef Nia het volgende:
[..]
Afgelopen weekend werd de Kalverstraat een eenrichtingsstraat. Daar was gisteren geen sprake van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |