Zweden betaal je veel belasting, maar alles vloeit ook terug naar de burger, zoals de zorg.quote:Op woensdag 22 juli 2020 01:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We moeten Zweden op onze blote knietjes bedanken voor dit "experiment". Een land die niet mee doet aan lockdown waanzin. Een grote kanshebber om als beste uit de bus te komen. De zorg is daar ook nooit komen te overspoelen dus ik snap de kritiek niet. Daarom is de doemdenkerij van de overspoeling van de zorg in NL ook nergens op gebaseerd. Misschien was dat wel een eenmalige piek.
In België worden mondkapjes mogelijk verplicht in de openbare ruimte. Minister Maggie De Block liet na afloop van het Overlegcomité aan VTM NIEUWS weten er donderdag aangescherpte maatregelen aangekondigd worden na de geplande Veiligheidsraad.quote:Op woensdag 22 juli 2020 02:33 schreef quirina het volgende:
Nederland moet echt wat doen want het gaat weer uit de hand lopen met de vele besmettingen.
Waarom doen ze het hier niet net zoals België en Duitsland? Gewoon overal mondkapjes op. In winkels en zo. Je went er zo aan hoor.
Vandaag nog een buurvrouw gesproken. Ze was mogelijk besmet met Corona zei ze en ze had een test gehad. Nou ik sprong gelijk verder achteruit en heb haar meteen gezegd dat ze niet verantwoord bezig is door op straat te blijven en toch naar haar werk te gaan en dat ik al vier mensen in de familie doodziek heb weer.
Ik hou me hart vast. Gelukkig hoeven we de komende dagen niet te werken en als ze uitslag heeft geeft ze mij wel een seintje als het mis is maar toch.
Nou moeten we door haar ook binnen blijven. Ben zo kwaad hier over! En kan nu niet slapen door de zenuwen.
Deze stress bezorgt je waarschijnlijk meer schade.quote:Op woensdag 22 juli 2020 02:33 schreef quirina het volgende:
Nederland moet echt wat doen want het gaat weer uit de hand lopen met de vele besmettingen.
Waarom doen ze het hier niet net zoals België en Duitsland? Gewoon overal mondkapjes op. In winkels en zo. Je went er zo aan hoor.
Vandaag nog een buurvrouw gesproken. Ze was mogelijk besmet met Corona zei ze en ze had een test gehad. Nou ik sprong gelijk verder achteruit en heb haar meteen gezegd dat ze niet verantwoord bezig is door op straat te blijven en toch naar haar werk te gaan en dat ik al vier mensen in de familie doodziek heb weer.
Ik hou me hart vast. Gelukkig hoeven we de komende dagen niet te werken en als ze uitslag heeft geeft ze mij wel een seintje als het mis is maar toch.
Nou moeten we door haar ook binnen blijven. Ben zo kwaad hier over! En kan nu niet slapen door de zenuwen.
Vergeet niet dat een positive test bij deze manier van testen (PCR) niet aantoont dat je daadwerkelijk besmettelijk bent. "Dode" virusdeeltjes (zelfs bij genezen verklaarden) kunnen ook voor een positieve uitslag zorgen. Bijzonder (en vervelend imo) dat je daar zo weinig over hoort, zéker als het aantal positieve testen zo laag is (0.6% - 1%).quote:Op dinsdag 21 juli 2020 22:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
0.6% naar 1% volgens mij.
[..]
En eens.
Ik snap best dat mensen alert zijn, dat is ook wel logisch gezien hoe het in februari/maart ging, maar toch staan we er nu heel anders voor als toen. Alert zijn is goed; een stijging in besmettingen (terwijl de rest stabiel is) aangrijpen om nu al te pleiten voor maatregelen vind ik echter wel in de buurt komen van paniek.
We moeten het gewoon nuchter in de gaten houden, maar vooral niet uit het oog verliezen dat het oorspronkelijke doel volgens mij draaide om de ziekenhuizen; dat die niet aan het overstromen waren. Met versoepelingen was een (kleine) stijging in besmettingen te verwachten. Nooit het doel geweest om het aantal besmettingen naar 0 te brengen of om nooit meer een stijging te zien.
Dat zal inderdaad de eerste maatregel zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2020 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk toch wel dat de overheid binnen 4-6 weken overgaat op het verplicht dragen van mondkapjes (binnen winkels).
Als je de economie nog een laatste zetje de afgrond in wil helpen, zeker.quote:Op woensdag 22 juli 2020 08:57 schreef byah het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad de eerste maatregel zijn.
Waarom? Het wordt steeds beter geaccepteerd en normaal bevonden. Mensen accepteren het ook als ze op vakantie willen met het vliegtuig en in het buitenland zo'n kapje op moeten.quote:Op woensdag 22 juli 2020 08:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je de economie nog een laatste zetje de afgrond in wil helpen, zeker.
Hebben we dat soort dingen niet vaker gehoord?quote:Op woensdag 22 juli 2020 03:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
De rest volgt over een week of over twee weken (als het gebeurt)
Dat is ook alleen maar omdat ze dan geen keuze hebben (vakantie al geboekt, niet meer kunnen annuleren zonder kosten, ze moeten reizen)quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom? Het wordt steeds beter geaccepteerd en normaal bevonden. Mensen accepteren het ook als ze op vakantie willen met het vliegtuig en in het buitenland zo'n kapje op moeten.
Leuk dat jij zo redeneert, maar er zijn genoeg mensen die bewust hebben gekozen (last-minute) een reis te boeken naar het buitenland. Ook per auto naar België hoort daar nu bij trouwens. Je moet daar een mondkapje op en er zullen maar weinig mensen besluiten daarom hun reis te cancellen.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar omdat ze dan geen keuze hebben (vakantie al geboekt, niet meer kunnen annuleren zonder kosten, ze moeten reizen)
De dag dat ik een mondkapje op moet in de winkels, ga ik volledig over op online shoppen, en zie je mij niet meer in de stad, jammer voor de lokale middenstand, maar het zij zo.
Wat ben jij een aansteller zeg. Doen alsof het dragen van een mondkapje het einde van de wereld is.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is ook alleen maar omdat ze dan geen keuze hebben (vakantie al geboekt, niet meer kunnen annuleren zonder kosten, ze moeten reizen)
De dag dat ik een mondkapje op moet in de winkels, ga ik volledig over op online shoppen, en zie je mij niet meer in de stad, jammer voor de lokale middenstand, maar het zij zo.
Verschrikkelijk voor de lokale middenstand dat jij niet meer komt inderdaad.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Haha, wat heb je de afgelopen maanden uitgegeven aan de middenstand?quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wat is er nou eigenijk zo erg aan het dragen van een mondkapje?quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat komt meer voort uit een 'de overheid wil ons indoctrineren' gedachte heb ik het idee. Sterk de indruk gekregen dat het aantal complotdenkers ook exponentieel gegroeid is in Nederland de laatste 4 maanden.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:43 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Snap de fanatieke afkeer niet zo goed
Ja het is irritant maar beter dan niets imo.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:46 schreef Questular het volgende:
Gisteren bij de fysio voor het eerst zo een stoffenmondkapje opgehad, respect voor de mensen die dit de hele dag moeten dragen.....
Dit inderdaad, maar velen zien het - op z'n Amerikaans - als een beperking van hun rechten en vrijheid.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mondkapje bij indoor activiteiten is gewoon een goede oplossing om dingen draaiende te houden met minimale kans op verspreiding. Beter dan alles weer dicht.
Haha hoezo? Uit principe ofzo? Waarom heb je er zo'n afkeer tegen? Komt me nogal kinderachtig over eerlijk gezegd. Ik denk dat het wel meevalt met dat er dan minder mensen naar de winkels gaan.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja. Met name onder bepaalde lagen van de bevolking. Social media zoals met name Facebook zijn daarin de grootste boosdoener. In de echo chambers waar al die mensen zich bevinden denken ze dat iedereen zo denkt en dat ze volledig gelijk hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2020 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat komt meer voort uit een 'de overheid wil ons indoctrineren' gedachte heb ik het idee. Sterk de indruk gekregen dat het aantal complotdenkers ook exponentieel gegroeid is in Nederland de laatste 4 maanden.
Dat is een terugkerend riedeltje van desbetreffende user. Vindt het blijkbaar noodzakelijk dat om de paar dagen te herhalenquote:Op woensdag 22 juli 2020 09:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat ben jij een aansteller zeg. Doen alsof het dragen van een mondkapje het einde van de wereld is.
Ook slaat je stelling nergens op. In Duitsland is het dragen van een mondkapje al maanden verplicht. Daar doet de middenstand het niet slechter dan in Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |