Hmm, dat is nieuwe info voor me.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hadden ze niet drie indicatoren bedacht die in de gaten gehouden moesten worden? Ik dacht te hebben gelezen dat ze pas weer versoepelingen gaan terugdraaien als we echt in de buurt komen van een gestelde grens. Beetje net als in Duitsland met dat stoplichten systeem. Zolang ze allemaal op groen staan is er niks aan de hand. Een oranje ook niet, maar op moment dat er twee naar oranje gaan of 1 naar rood dan zouden er weer maatregelen komen. Dacht zoiets ook voor NL te hebben gelezen.
Waar we nog steeds geen duidelijkheid over hebben. Verhalen zullen er altijd te vinden zijn; ook al het slechts om 1% gaat. Dat moeten ze veel beter onderzoeken/communiceren.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence, maar nee! Hoe vaak is nu al niet in artikelen en verhalen naar voren gekomen dat vele jonge, voorheen gezonde (en niet obees dikke) mensen zeer lang klachten houden en zéér moeilijk herstellen van covid. En dit zijn JUIST die mensen die met "milde klachten" zonder ziekenhuisopname thuis hebben uitgeziekt.
Meer dan drie/vier maanden lang ziek zijn en daarna misschien zelfs nooit meer de oude worden, zou jij dat willen?
De vraag is denk ik meer: hadden ze verwacht dat dit al zo snel na 1 Juli toe zou nemen?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:47 schreef Cynicio het volgende:
Vraag me af hoeveel extra besmettingen zijn ingecalculeerd als gevolg van de versoepelingen per 1 juli. Wellicht vallen deze cijfers niet heel ver uit de bandbreedte die intern is opgesteld? Het zou een wonder zijn als de versoepelingen niet tot een stijging in besmettingen zouden leiden.
Klopt. En jij trekt daar in al jouw wijsheid een negatieve conclusie uit. En dat is eigenlijk een beetje simpel...quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:20 schreef Za het volgende:
[..]
Deze info komt van de Universiteit van Oxford zelf. Ze publiceren alles, ook over de apen, ook over wat het vaccin behelst.
https://nos.nl/artikel/23(...)een-wake-upcall.htmlquote:De verspreiding van het coronavirus in Nederland neemt toe. Het aantal besmettingen is in een week bijna verdubbeld: van 534 naar 987. Intussen steeg het percentage positieve tests met twee derde.
Wie het coronavirus eenmaal heeft opgelopen, besmet nu bovendien meer andere patiënten. Het zogenoemde besmettingsgetal is gestegen tot 1,29. Dat betekent dat 100 coronapatiënten samen 129 andere mensen besmetten. Alleen als het besmettingsgetal onder de 1 wordt teruggedrongen, neemt de verspreiding van het virus af.
Het besmettingsgetal kent een onzekerheidsmarge, maar voor het eerst sinds 15 maart ligt die marge helemaal boven de 1. Daarmee lijkt de verspreiding van het virus dus sowieso toe te nemen, waarschuwt het RIVM.
"Op alle vlakken is dit een forse stijging", zegt Aura Timen van het Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, die de cijfers verontrustend noemt. "Als dit zo doorgaat, kunnen we het verliezen van het virus. Dit is een wake-upcall: we moeten niet zo verder."
Het antwoord is ja, er is rekening gehouden met een stijging na 1 juli, en dat komt uit, want de incubatietijd is maximaal 2 weken.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vraag is denk ik meer: hadden ze verwacht dat dit al zo snel na 1 Juli toe zou nemen?
Clickbait en niets meer.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)een-wake-upcall.html
Nieuwe maatregelen zijn dus vereist. Hebben de mensen trouwens volledig aan zichzelf te danken.
Ik kan me niet voorstellen dat deze situatie als een verrassing komt. Dat zou erg naief zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vraag is denk ik meer: hadden ze verwacht dat dit al zo snel na 1 Juli toe zou nemen?
Hoe weet je dat? En kunnen we uit de pushmeldingen van het NOS wellicht opmaken dat dit juist wel te snel gaat?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het antwoord is ja, er is rekening gehouden met een stijging na 1 juli, en dat komt uit, want de incubatietijd is maximaal 2 weken.
Van wat ik uit meerdere bronnen heb gelezen om en nabij de 20% dus 1 op de 5 (ongeacht leeftijd) die lang tot zeer lang klachten houden.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Antwoord is natuurlijk absoluut niet. Maar om hoeveel % gaat het dan?
En een tijdelijke opdonder voor je lichaam of chronisch patient?
Zie het dashboard. Zolang de IC en reguliere ziekenhuisopnames laag blijven zou er geen reden voor paniek moeten zijn. Deze twee indicatoren staan nog volop in het groen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal ff zoeken of ik het ergens terug kan vinden.
Een R0 die, inclusief onzekerheidsmarge, volledig boven de 1 ligt heeft niets met clickbait te maken. Dat is een teken dat het hier, net als in zo ongeveer alle landen om ons heen, opnieuw misgaat.quote:
Sinds wanneer is NOS de overheid?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? En kunnen we uit de pushmeldingen van het NOS wellicht opmaken dat dit juist wel te snel gaat?
Het RIVM (en andere instanties) zullen altijd een bericht van voorzichtigheid naar buiten brengen. Je wil mensen niet het signaal geven dat het allemaal wel meevalt, dus publieke statements =/= de werkelijke assessment.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? En kunnen we uit de pushmeldingen van het NOS wellicht opmaken dat dit juist wel te snel gaat?
Niks vereist.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)een-wake-upcall.html
Nieuwe maatregelen zijn dus vereist. Hebben de mensen trouwens volledig aan zichzelf te danken.
Veel wel, ik ben heel benieuwd wat er nou voor zorgt dat een jong gezond iemand niks heeft bij wijze van of doodziek wordt. Er moet eem verklaring voor zijn en op die manier kunnen we meer risicogevallen in kaart brengen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Van wat ik uit meerdere bronnen heb gelezen om en nabij de 20% dus 1 op de 5 (ongeacht leeftijd) die lang tot zeer lang klachten houden.
Natuurlijk kunnen die cijfers nog veranderen in de toekomst maar het is wel een signaal vind ik en een 'loterij' die je écht niet wilt winnen bij een eventuele besmetting.
Ja, en als je puur zou kijken naar mensen onder de 50 dan zou dat percentage alweer stukken lager liggen waarschijnlijk. Er is een reden dat ze ook de ouderen meenemen; ze weten best dat het percentage dan hoger komt te liggen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Van wat ik uit meerdere bronnen heb gelezen om en nabij de 20% dus 1 op de 5 (ongeacht leeftijd) die lang tot zeer lang klachten houden.
Natuurlijk kunnen die cijfers nog veranderen in de toekomst maar het is wel een signaal vind ik en een 'loterij' die je écht niet wilt winnen bij een eventuele besmetting.
Eens!quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Veel wel, ik ben heel benieuwd wat er nou voor zorgt dat een jong gezond iemand niks heeft bij wijze van of doodziek wordt. Er moet eem verklaring voor zijn en op die manier kunnen we meer risicogevallen in kaart brengen.
Ik denk dat het doel is zo min mogelijk besmettingen met zoveel mogelijk behoud van levenskwaliteit en de economie.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niks vereist.
Weet je wat de reden van al die maatregelen was? De ziekenhuizen konden het niet meer aan. Jij was een van de velen die er maar op bleef hameren dat we ons niet blind moesten staren op de besmettingen; dat het vooral ging om de ziekenhuisopnames. Dat de ziekenhuis aan het overstromen waren. De zorg moest worden ontzien. Er zou weer kunnen worden versoepeld zodra de opnames zouden dalen.
Spring paar maandjes vooruit. Hoppa, ziekenhuisopnames al tijden stabiel. Laag. En nu wil je opeens maatregelen in gaan zetten vanwege de besmettingen. Het doel is volgens mij nog steeds om ervoor te zorgen dat de zorg het aan kan. Niet om op 0 besmettingen te zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |