abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:22:48 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193971751
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:21 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Kan dit niet ook te maken hebben met regelgeving in de luchtvaartbranche?
Uiteraard, maar die wetgeving schrijft geen staande voet ontslag voor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193971756
quote:
18s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:21 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

Zijn er in Denemarken eigenlijk van dit soort gevallen/rechtzaken bekend?
Nee, Denemarken kent geen ontslagprocedures zoals in NL. De werkgever kan zelf bepalen om iemand te ontslaan. Dus zonder tussenkomst van een derde, een persoon of een organisatie.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193971759
Niet-juristen moeten eigenlijk niet gaan zitten ouwehoeren over dingen waar ze geen verstand van hebben. Een dossier speelt geen rol bij ontslag op staande voet, hooguit speelt dat bij een werkgever intern een rol maar bij een rechter kan je daar niet mee aankomen en geldt alleen de 'dringende reden'
pi_193971780
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:23 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee, Denemarken kent geen ontslagprocedures zoals in NL. De werkgever kan zelf bepalen om iemand te ontslaan. Dus zonder tussenkomst van een derde, een persoon of een organisatie.
Oh ok.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 11:28:09 #255
446930 crew  ESF1Gamer
pi_193971834
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:23 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee, Denemarken kent geen ontslagprocedures zoals in NL. De werkgever kan zelf bepalen om iemand te ontslaan. Dus zonder tussenkomst van een derde, een persoon of een organisatie.
Dit gaat om Nederlandse case en niet in Denemarken. Dus wil je Denemarken is top ergens anders gaan voort zetten.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_193971853
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Bij ontslag op staande voet speelt een eventueel opgebouwd dossier geen enkele rol.
Het gaat puur om een 'dringende en onmiddellijke reden voor ontslag', in dit geval dus diefstal.

De medewerker gaat in hoger beroep dus hij kan nog even hopen. Best kans dat het hof op zijn minst aanstuurt op een schikking
Eerste dikgedrukte: mwah. Ook in geval van ontslag op staande voet zul je (als je een dossier hebt) dat inbegrengen. Uiteindelijk maakt dat je verhaal als werkgever beter.


Tweede dikgedrukte: waarom denk je dat? Bij ontslag op staande voet zal dat (op zitting) als volgt gaan :

Rechter laat doorschemeren dat hij ontslag op staande voet niet gaat toestaan. Maar de arbeidsverhouding is ook onherstelbaar beschadigd (wat op zichzelf weer een grond is voor een 'normale' ontslagprocedure).

Dan stuurt de rechter partijen de gang op / houdt hij de zaak aan tot over 6 weken.

Punt is, dat als een van de partijen aangeeft dat een 'schikking' er niet in zit, de rechter daar ook niet op zal sturen. Met deze uitspraak van de kantonrechter in de achterzak lijkt het me sterk dat in hb wél geschikt zal kunnen worden. Bovenstaande riedel is naar verwachting namelijk ook al bij de kantonrechter gedraaid.
  Redactie Sport dinsdag 7 juli 2020 @ 11:30:21 #257
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193971886
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

53, 25 jaar in dienst. KCS CAO is niet mis voor oudere medewerkers.
Is dus best duur zo'n iemand.
Zeker. Daarom wilden ze er waarschijnlijk van af.

Kun je over discussieren of het chique is, maar technisch gezien kun je ze geen ongelijk geven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:32:22 #258
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_193971941
Verbaast me niets. Heb een paar kennissen die bij KLM hebben gewerkt, zowel in het vliegtuig als op kantoor. Bedrijfscultuur is door en door verrot, om te janken.
pi_193971943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zeker. Daarom wilden ze er waarschijnlijk van af.

Kun je over discussieren of het chique is, maar technisch gezien kun je ze geen ongelijk geven.
En KCS heeft zich tegen dit beeld (dat een rechter wellicht ook al hebben) gewapend door andere recente voorbeelden te geven van ontslag op staande voet in vergelijkbare gevallen - om zo aannemelijk te maken dat het niet met deze specifieke persoon te maken heeft.
pi_193971954
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:29 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Eerste dikgedrukte: mwah. Ook in geval van ontslag op staande voet zul je (als je een dossier hebt) dat inbegrengen. Uiteindelijk maakt dat je verhaal als werkgever beter.

Tweede dikgedrukte: waarom denk je dat? Bij ontslag op staande voet zal dat (op zitting) als volgt gaan :

Rechter laat doorschemeren dat hij ontslag op staande voet niet gaat toestaan. Maar de arbeidsverhouding is ook onherstelbaar beschadigd (wat op zichzelf weer een grond is voor een 'normale' ontslagprocedure).

Dan stuurt de rechter partijen de gang op / houdt hij de zaak aan tot over 6 weken.

Punt is, dat als een van de partijen aangeeft dat een 'schikking' er niet in zit, de rechter daar ook niet op zal sturen. Met deze uitspraak van de kantonrechter in de achterzak lijkt het me sterk dat in hb wél geschikt zal kunnen worden. Bovenstaande riedel is naar verwachting namelijk ook al bij de kantonrechter gedraaid.
Ik baseer mij op eerdere vergelijkbare ontslagzaken.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:33:01 #261
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193971962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:23 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee, Denemarken kent geen ontslagprocedures zoals in NL. De werkgever kan zelf bepalen om iemand te ontslaan. Dus zonder tussenkomst van een derde, een persoon of een organisatie.
Voor iemand als jij het ultieme paradijs.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:35:05 #262
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_193972039
quote:
6s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:50 schreef Nikonlover het volgende:
Ontslag vanwege het stelen van een flesje water :') dat kennelijk zou zijn weggegooid.

[...]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:38:01 #263
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193972107
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 01:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nou, 53 jaar met een ontslag op staande voet en mogelijk daardoor ook nog een strafblad wegens diefstal. Ik wens hem veel succes. In theorie klopt het allemaal wel. Maar het is onmenselijk. Je raakt hiermee niet alleen de werknemer maar ook zijn vrouw/partner.

Je man/vrouw zal maar thuis komen met het bericht ontslag vanwege een flesje water.
Er zijn bedrijfshallen voor minder afgebrand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193972197
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat ben je niet meer 9u na het drinken van een wijntje. Dus daar kan je ook claimen dat je meer maatwerk moet leveren qua hoeveelheid drank etc.
Punt is dat KLM ervoor kiest dat niet te doen en gewoon duidelijke zero tolerance regels hanteert op dit soort vlakken. En daar heel duidelijk over is.
Meld je voor je begint met werken dat je te kort geleden hebt gedronken? Dan hou je je baan en krijg je desnoods hulp als er een drankprobleem is. Volledig betaalt door de KLM en met behoud van salaris. Stap je toch in? Dan houdt die bescherming op.

Zelfde hier. Vind je het onzin dat je niet mag drinken? Bespreek het met je leidinggevende en zoek een oplossing. Maar als je op eigen houtje denkt “wat een onzinverhaal” en doet waar je zelf zin in hebt terwijl KLM heel duidelijk is in de consequenties dan doe je dat zelf.

Als je KLM puur op dit incident een slechte werkgever of erger noemt dan heb je geen idee.
KLM zal zeker geen slechte werkgever zijn. En dat er bedrijfsmatige regels bestaan is prima. Waar het mij om gaat is een shiftleader of teammanager die met deze regels werkt en een rechter waar je afhankelijk van bent.

Maar goed, ik betaal graag belasting voor deze man die wel tot aan zijn pensioen in de bijstand zal zitten. En laten we maar niet hopen dat hij nog studerende kinderen heeft etc. Want op staande voet ontslagen worden op die leeftijd wegens diefstal wens ik je veel succes om nog werk te vinden. Daarom ook dat er vaak door een vakbond op aangedrongen word er een vaststellingovereenkomst van te maken. Zelfs een rechter kan tijdens de zitting hier nog op aandringen. Ontslag op staande voet is een paardenmiddel.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:54:00 #265
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193972396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

KLM zal zeker geen slechte werkgever zijn. En dat er bedrijfsmatige regels bestaan is prima. Waar het mij om gaat is een shiftleader of teammanager die met deze regels werkt en een rechter waar je afhankelijk van bent.

Maar goed, ik betaal graag belasting voor deze man die wel tot aan zijn pensioen in de bijstand zal zitten. En laten we maar niet hopen dat hij nog studerende kinderen heeft etc. Want op staande voet ontslagen worden op die leeftijd wegens diefstal wens ik je veel succes om nog werk te vinden. Daarom ook dat er vaak door een vakbond op aangedrongen word er een vaststellingovereenkomst van te maken. Zelfs een rechter kan tijdens de zitting hier nog op aandringen. Ontslag op staande voet is een paardenmiddel.
En dat is het verbijsterende van deze zaak. Dat er regels zijn prima. Dat regels gehandhaafd worden ook prima. Maar er is redelijkheid en billijkheid. En dat lijkt hier ver te zoeken.

Er is geen 100% grens tussen werk en privé. Er zijn plenty bedrijven zoals callcenters waar regels voor toiletbezoek zijn opgesteld. Gaan we het straks ook normaal vinden dat mensen op staande voet zijn ontslagen omdat ze een minuut te lang op het toilet zaten? Of drie in plaats van de twee toegestane velletjes hebben gebruikt? Dat kun je tenslotte ook in regeltjes zetten en overtreding diefstal noemen.

Het ergste vind ik nog dat er nogal wat mensen zijn die dit soort nazisme normaal vinden en dat er rechters zijn die er in mee gaan.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:55:37 #266
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_193972425
KLM is boven water gehouden door de overheid.

Ik als belastingbetaler vind dat deze man niet ontslagen had mogen worden.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 11:56:32 #267
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193972432
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:55 schreef cleanfreak het volgende:
KLM is boven water gehouden door de overheid.

Ik als belastingbetaler vind dat deze man niet ontslagen had mogen worden.
Oké we geven het door
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:06:07 #268
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193972552
quote:
2.14.
In de (als productie 2 bij het verweerschrift overgelegde) schriftelijke verklaring van 4 december 2019 van de veiligheidsdeskundige van KCS, die getuige is geweest van de door [werknemer] verrichte handeling met het waterflesje, is vermeld:

´Ik liep op 10 oktober jl op de gang vlak bij de ingang van de afdeling nf&b ica. (…) Rond 14.25u liep ik de afdeling nf&b ica op en liep richting het SL kantoor. Een groot gedeelte van de middag ploeg was al aanwezig (liepen de afdeling op of zaten op de band voor het SL kantoor, klaar voor de roll call). Toen ik richting het kantoor liep, liep ik langs de warme band (…). Ik zag meneer (kantonrechter: waarmee bedoeld is [werknemer] ) tussen de werkplek opgooier en opzetter staan met het gezicht naar de wand (waaraan ook het SL kantoor is) bij de vier grijze kratten (…). Daarbij zag ik dat meneer een rare beweging maakte in een grijze krat. Omdat de productie nog niet was begonnen liep ik 2 stappen terug (afstand tussen meneer en mij was 2 meter, meneer stond aan de ene kant van de band (achter de grijze kratten) en ik aan de andere kant. Ik zag toen dat meneer een flesje Thonon water aan het overgieten was in zijn drinkfles (bidon) in deze grijze krat.

Ik keek meneer aan omdat ik zag dat hij een handeling uitvoerde wat niet is toegestaan. Meneer keek mij aan alsof hij zich betrapt voelde en stopte met zijn handeling. (…)’
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNHO:2020:4242

Het lijkt mij dat de veiligheidsdeskundige wel erg ijverig zijn werk deed.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:07:48 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193972580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Iemand met een hart bekijkt de situatie van deze werknemer. Is het een persoon die een dossier heeft opgebouwd dan is het een druppel. Dan zou een ontslag nog te begrijpen zijn.

Heb je een persoon die er 25 jaar werkt en nooit voor problemen heeft gezorgd en een leeg dossier heeft voer je als teammanager eerst een goed gesprek. Mogelijk heeft de werknemer privé problemen, haast etc etc.

Maar ja, veel teammanagers willen carrière maken. En daar zitten onkundige, onzekere personen bij die geen leiding kunnen geven en het moeten hebben van het kruidenieren en een angstcultuur. Vaak zitten dit soort teammangers zelf op een schopstoel en moeten bepaalde cijfers halen.
Je ziet het dus ook vaak wanneer ze dure oude werknemers met een vast contract kwijt willen in ruil voor een contract met een Poolse detacheerder waarbij voor minder geld 2x zo hard gewerkt wordt en daarnaast ook nog een deel van het geld terug te vangen is door verplichte afname van huisvesting en voeding.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:09:17 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193972597
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNHO:2020:4242

Het lijkt mij dat de veiligheidsdeskundige wel erg ijverig zijn werk deed.
Dit soort figuren. Brrrrr. Kan hij niet gewoon tegen die man zeggen ‘je weet toch dat je geen flesjes mag overgieten ?”
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:09:55 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193972606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNHO:2020:4242

Het lijkt mij dat de veiligheidsdeskundige wel erg ijverig zijn werk deed.
Er zal vast een lekkere bedrijfscultuur heersen daar :X .

Waarom niet gewoon even erop wijzen dat dat niet de bedoeling is, en het daarbij laten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 07-07-2020 12:15:24 ]
Huilen dan.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:10:34 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193972617
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En dat is het verbijsterende van deze zaak. Dat er regels zijn prima. Dat regels gehandhaafd worden ook prima. Maar er is redelijkheid en billijkheid. En dat lijkt hier ver te zoeken.

Er is geen 100% grens tussen werk en privé. Er zijn plenty bedrijven zoals callcenters waar regels voor toiletbezoek zijn opgesteld. Gaan we het straks ook normaal vinden dat mensen op staande voet zijn ontslagen omdat ze een minuut te lang op het toilet zaten? Of drie in plaats van de twee toegestane velletjes hebben gebruikt? Dat kun je tenslotte ook in regeltjes zetten en overtreding diefstal noemen.

Het ergste vind ik nog dat er nogal wat mensen zijn die dit soort nazisme normaal vinden en dat er rechters zijn die er in mee gaan.
De droom van het neoliberale partijkartel. Onder het mom van ‘Het moet wel, anders raken we alle banen kwijt’.
Kijk naar Amazon, daar zijn ze al een eind op pad.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:12:15 #273
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193972635
Volgende stap, werkgever besluit dat de lucht in het bedrijfspand zijn eigendom is en dat werknemers voor het gebruik van bedrijfslucht een vergoeding moeten betalen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:15:35 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193972687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:12 schreef nixxx het volgende:
Volgende stap, werkgever besluit dat de lucht in het bedrijfspand zijn eigendom is en dat werknemers voor het gebruik van bedrijfslucht een vergoeding moeten betalen.
:D
Huilen dan.
pi_193972710
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Er zal vast een lekkere werksfeer hangen daar :X .

Waarom niet gewoon even erop wijzen dat dat niet de bedoeling is, en het daarbij laten?
Dit, of een berisping. Maar op dit soort werkvloeren heb je helaas met shiftleaders te maken die zelf onzeker zijn. Over het algemeen toch een bepaald soort slag volk.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:17:28 #276
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193972721
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Er zal vast een lekkere werksfeer hangen daar :X .

Waarom niet gewoon even erop wijzen dat dat niet de bedoeling is, en het daarbij laten?
Kan zijn dat daar camera's hangen en hem later gevraagd zou - kunnen- worden wat hij daar zag. Maar dan nog had hij anders kunnen handelen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_193972841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je ziet het dus ook vaak wanneer ze dure oude werknemers met een vast contract kwijt willen in ruil voor een contract met een Poolse detacheerder waarbij voor minder geld 2x zo hard gewerkt wordt en daarnaast ook nog een deel van het geld terug te vangen is door verplichte afname van huisvesting en voeding.
Dat durf ik niet te zeggen. Ook wij hebben een zeer streng beleid. Maar het is nog altijd de teammanager die het beleid toepast op zijn personeel. Bij mijn werkgever volgt er eerst een goed gesprek als je de regels hebt overtreden. En daar zit dan altijd een raadslid van de vakbond bij die de werknemer ondersteunt waarbij een dossier van groot belang is. En in het slechtste geval loopt het af met een ontslag met wederzijdse goedkeuring.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:29:09 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193972917
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen. Ook wij hebben een zeer streng beleid. Maar het is nog altijd de teammanager die het beleid toepast op zijn personeel. Bij mijn werkgever volgt er eerst een goed gesprek als je de regels hebt overtreden. En daar zit dan altijd een raadslid van de vakbond bij die de werknemer ondersteunt waarbij een dossier van groot belang is. En in het slechtste geval loopt het af met een ontslag met wederzijdse goedkeuring.
Bij KLM heb je in principe ook een vertegenwoordig bij zo een gesprek inderdaad. Lijkt me ook wel logisch.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193973213
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik baseer mij op eerdere vergelijkbare ontslagzaken.
Ik ook, daarom vraag ik me ook af hoe je erop komt (of hoeveel jij er van dichtbij hebt gezien).
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:57:13 #280
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193973375
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kan zijn dat daar camera's hangen en hem later gevraagd zou - kunnen- worden wat hij daar zag. Maar dan nog had hij anders kunnen handelen.
Zo'n 'veiligheidsdeskundige' loopt daar toch niet rond met het doel om elke overtreding van De Regels aan Het Gezag te melden, angstig om betrapt te worden op het niet naleven van Het Protocol door 'collega's' die hem vanuit de meldkamer continu in de smiezen houden?

Tenminste, dat hoop ik dan. Ik zou niet op zo'n manier willen werken, en als er consequenties volgen voor het niet rapporteren van iemand die een keer een flesje water pakt dat anders vernietigd zou worden.. nou, dan is dat maar zo. Voor zo'n werkgever zou ik überhaupt niet willen werken.
Huilen dan.
pi_193973384
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNHO:2020:4242

Het lijkt mij dat de veiligheidsdeskundige wel erg ijverig zijn werk deed.
Iedere beveiliger moet aan het eind van zijn dienst een rapport opmaken. Laat hij dit incident maar zitten, dan is dat een persoonlijke dus een foute beslissing. Het risico dat hij dan achteraf zelf wordt ontslagen is 100%

Zie dit filmpje eens:

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:04:50 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193973471
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:57 schreef cempexo het volgende:

[..]

Iedere beveiliger moet aan het eind van zijn dienst een rapport opmaken. Laat hij dit incident maar zitten, dan is dat een persoonlijke dus een foute beslissing. Het risico dat hij dan achteraf zelf wordt ontslagen is 100%
Angstcultuur _O_ . Personeelsmanagement dat niet zou misstaan op een katoenplantage _O_ .

Je moet je persooneel voetvolk natuurlijk wel een beetje onder de duim houden hè. Wacht, waar is mijn zweep?
Huilen dan.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:06:45 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193973491
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 11:54 schreef mcmlxiv het volgende:
Het ergste vind ik nog dat er nogal wat mensen zijn die dit soort nazisme normaal vinden en dat er rechters zijn die er in mee gaan.
Nou idd, verbazingwekkend gewoon.
pi_193973542
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar werd een mevrouw in Duitsland voor ontslagen :+ Telefoon opladen op het werk was electriciteit stelen :7
Nou ja zeg, wat een idioterie :{w
pi_193973545
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Och, dat schijnt allemaal best mee te vallen. Die werkgelegenheid verdwijnt niet compleet hè, en als mensen vervolgens aan de bak kunnen bij een bedrijf dat wel op een menselijke manier omgaat met personeel dan wordt iedereen daar nog beter van ook.

Maar goed, het (vermeende) belang van KLM is een andere discussie.
Voor een prikkie aan een andere grote capitalist, allerlei gekke juridische kosten eroverheen tussen curatoren etc... Ja nee, daar word je als Nederland niet beter van hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:12:46 #286
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193973569
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:54 schreef TornadoDK het volgende:
Belachelijk dat een rechter hier in mee gaat, zeker als je de gevolgen voor die man meeweegt. Doe het dan op zijn minst met een vaststellingsovereenkomst zodat de beste man nog WW kan krijgen.

Blijft wel oerstom van die man zeker omdat KLM zoiets vaker doet. Ik meen me een vergelijkbaar geval maar dan met een zakje pinda's te herinneren.
Oooooh ja dan mag je gewoon stelen idd als ze gevolgen door betrapt worden te groot zijn.
pi_193973655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:12 schreef incel het volgende:

[..]

Oooooh ja dan mag je gewoon stelen idd als ze gevolgen door betrapt worden te groot zijn.
Dom gelul, een waarschuwing was een prima begin geweest.

Als de doodstraf zou staan op door rood rijden en iemand heeft daar kritiek op, dan zou jij zeggen van “Ooohhh ja dan mag iedereen gewoon door rood rijden als de gevolgen door betrapt worden te groot zijn....”
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:20:35 #288
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193973667
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:19 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Dom gelul, een waarschuwing was een prima begin geweest.

Als de doodstraf zou staan op door rood rijden en iemand heeft daar kritiek op, dan zou jij zeggen van “Ooohhh ja dan mag iedereen gewoon door rood rijden als de gevolgen door betrapt worden te groot zijn....”
Stelen is stelen. Of het nou een flesje water is of een dikke tv van paar duizend euro.

Het is hele erge amorele misdaad.
pi_193973682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voor een prikkie aan een andere grote capitalist, allerlei gekke juridische kosten eroverheen tussen curatoren etc... Ja nee, daar word je als Nederland niet beter van hoor.
Nederlandse ambtenaren, Nederlandse politieke partijen, Nederlandse vakbonden vinden het geweldig, dat Nederland thans 64.000 regels heeft.

En nog meer goed nieuws: er komen ieder jaar er nog eens 1000 regels bij...voor de Nederlandse burger.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:23:58 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193973712
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Er zal vast een lekkere bedrijfscultuur heersen daar :X .

Waarom niet gewoon even erop wijzen dat dat niet de bedoeling is, en het daarbij laten?
Hee je bent nu zelf aan het nadenken. Volgens velen moet je daarmee ophouden wanneer het om regeltjes gaat.
pi_193973713
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:22 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nederlandse ambtenaren, Nederlandse politieke partijen, Nederlandse vakbonden vinden het geweldig, dat Nederland thans 64.000 regels heeft.

En nog meer goed nieuws: er komen ieder jaar er nog eens 1000 regels bij...voor de Nederlandse burger.
Uiteraard, discriminatie en racisme zijn verboden, maar de minister verzint nog wat extra regels, dat als je geen misdaad hebt begaan, je eigenlijk al wordt behandeld als misdadiger. Actief laten zien dat je niet discrimineert, ofzo, geen idee hoe dat moet overigens.

Of wordt de wet zo dat je actief "diversiteitsbeleid" moet voeren? Dat zou pas racisme zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193973716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:20 schreef incel het volgende:

[..]

Stelen is stelen. Of het nou een flesje water is of een dikke tv van paar duizend euro.

Het is hele erge amorele misdaad.
:D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 7 juli 2020 @ 13:26:04 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193973732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNHO:2020:4242

Het lijkt mij dat de veiligheidsdeskundige wel erg ijverig zijn werk deed.
Jezus christus :{ :{ :{ :{ :{
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:26:53 #294
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193973744
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:42 schreef nostra het volgende:

[..]

Het punt dat KCS natuurlijk maakt, en ik kan dat wel volgen, is dat zodra je die regel gaat voorzien van allerlei subjectiviteit, je in een onmogelijke handhaving terecht komt.

Flesje water = waarschuwing, prima, kan iedereen zich waarschijnlijk wel in vinden. En de tweede keer? Flesje wijn? Doosje wijn? Elke dag een zakje pinda's? Manager A zal X vinden, manager B legt de grens misschien wat hoger.

Het wordt in het personeelshandboek ook extreem duidelijk gemaakt. Wel tien keer wordt herhaald dat je ontslagen wordt als je een flesje water (letterlijk voorbeeld) buit maakt. Werknemer wist dat ook. Doet het toch. En wordt dan gesnitcht door iemand die om een hoekje meekijkt.

Het voelt inderdaad volkomen onredelijk, maar ik kan me wel voorstellen dat KCS deze lijn volgt.
Ik snap dat ze er sancties aan verbinden. Maar zeker 10 dagen na effectuering van de regel gaat dit nergens over.

Normaliter is een keer waarschuwen en dan ontslag menselijker en logischer.
En zeker wanneer het stelselmatig gebeurd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:27:29 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193973754
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:20 schreef incel het volgende:

[..]

Stelen is stelen. Of het nou een flesje water is of een dikke tv van paar duizend euro.

Het is hele erge amorele misdaad.
Ga jij ook aangifte doen als een zwerver een oud stuk eten uit jouw vuilnisbak haalt. :')

Want het gaat hier om afval
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:29:18 #296
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193973779
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ga jij ook aangifte doen als een zwerver een oud stuk eten uit jouw vuilnisbak haalt. :')

Want het gaat hier om afval
Bij heel veel supermarkten en horecagelegenheden is het ook gewoon verboden om afval mee te nemen of te nuttigen omdat het nog doorverkocht wordt volgens mij maken ze er dierenvoeding van of zo. Als iets niet van jou is en je eigent het jezelf toe dan is dit gewoon diefstal. Er bestaat niet zoiets als een beetje diefstal.
pi_193973781
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:10 schreef An_0_Niem het volgende:

Nou ja zeg, wat een idioterie :{w
Dat vond de rechter gelukkig in dit geval ook ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193973820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ga jij ook aangifte doen als een zwerver een oud stuk eten uit jouw vuilnisbak haalt. :')

Want het gaat hier om afval
Nee...het gaat hier om het eigendom van een ander, het bedrijf dus.-
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:32:38 #299
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_193973831
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 23:39 schreef Confetti het volgende:
De uitspraak is gedaan door een corrupte rechter, mr. D.P. Ruitinga, waartegen in 2011 nog aangifte is gedaan in de Chipshol-zaak. Natuurlijk is die zaak onder het tapijt geschoven.

Ik heb de uitspraak gelezen en verder dan 'werknemer wist van het beleid' komt de heer Ruitinga niet. Hij toetst het absurde van het beleid totaal niet en heeft geen enkel oog voor de catastrofale gevolgen voor meneer.

Wat een walgelijke rechter.
Hier wordt helaas overheen gelezen. Wat zo'n stuk schijt beslist over een zaak als deze, lijkt me niet heel relevant.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:33:36 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193973858
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:32 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee...het gaat hier om het eigendom van een ander, het bedrijf dus.-
Dat afval in mijn vuilnisbak is van mij of anders toekomstig voor de vuilverbrander. Dus ja enorm probleem als je het uit de vuilnisbak haalt!!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')