Eh.... er zijn zoveel andere plekken waar je de grens kan trekken. Jij denkt wel extreem zwart-wit.quote:Op maandag 6 juli 2020 23:06 schreef trein2000 het volgende:
Je kent het verhaal van het geopende zakje pinda's niet? Dit is waarschijnlijk weer die cateraar op schiphol die een heel streng anti-diefstal beleid heeft.
Je weet als werknemer daar perfect waar je aan toe bent. Niks mis mee wat mij betreft. Stelen = weg. Waar trek je anders de grens.
Dit soort dingen mag ik gewoon doen van mijn baas. Ik mag echter bepaalde zaken niet zomaar meenemen en aan de zaak onttrekken. Deze medewerker had dit kunnen weten.quote:Op maandag 6 juli 2020 22:46 schreef LXIV het volgende:
In B4 mensen die “eigen schuld” gaan roepen en zelf nog noooit een velletje kopieerpapier gebruikt hebben of een prive-telefoontje hebben aangenomen in de baas zijn tijd.
quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Normale bedrijven bouwen dossiers op voor dit soort dingen. Een piloot of stewardess wordt om zo iets echt niet ontslagen, maar dit soort cateringmedewerker is voor een bedrijf een wegwerpartikel.
Dit dus.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Rechters geven toch ook niet bij elke winkeldiefstal of mishandeling gelijk de maximale straf of wel soms?
Er is zoiets als proportionaliteit en deze corrupte rechter, de heer Douwe Ruitinga, zelf onderwerp van een corruptie-onderzoek geweest, stelt alleen maar dat hij het kon weten. Ja ik kan ook weten dat op diefstal X jaar gevangenisstraf staat. Dat rechtvaardigt op zichzelf totaal niet dat die straf ook wordt opgelegd.
We moeten wel consequent zijn en een duidelijke lijn trekken. Anders kunnen de autisten er niet mee omgaan. Diefstal = diefstal.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Eh.... er zijn zoveel andere plekken waar je de grens kan trekken. Jij denkt wel extreem zwart-wit.
Of dacht je dat iemand die bij de Jamin een snoepje steelt dat al op de grond is gevallen, een zelfde straf krijgt als iemand die een auto steelt?
Dat ben je niet meer 9u na het drinken van een wijntje. Dus daar kan je ook claimen dat je meer maatwerk moet leveren qua hoeveelheid drank etc.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Onder invloed van alcohol zijn kan ernstige gevolgen hebben. Een stuk afval meenemen niet. Dus onvergelijkbaar.
Zie hier de basis van het ontstaan van de ZZP-er en de verdere groei van het aantal ZZP-ers, dat inmiddels is opgelopen naar 1.000.000.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo werkt dat bij de meeste werkgevers inderdaad. Die kijken naar de context en komen niet met autistische regels. Daarbij weeg je de staat van dienst van de werknemer af tegen de ernst van een vergrijp.
Dus wanneer ik op de printer een festivalticket uitprint zal niemand moeilijk doen. Als ik een pallet papier verduister dan wel.
Daarom hebben we ook rechters. Anders zouden we die wel kunnen vervangen door een computer.
Inderdaadquote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
We moeten wel consequent zijn en een duidelijke lijn trekken. Anders kunnen de autisten er niet mee omgaan. Diefstal = diefstal.
Dus of je nu een flesje water steelt dat toch al weggegooid zou worden of een trein overvalt en 2 miljoen buitmaakt, je krijgt altijd 10 jaar. Het gaat immers om het principe.
Klopt, dus als jouw werkgever daar geen staand beleid voor heeft, dan zal de beoordeling anders zijn dan bij een werkgever die er tot in den treure op hamert dat die autistische regels zijn beleid vormen en daar consequent naar handelt. Die werknemer wist dat ook, probeerde daarom zijn actie ook te verhullen, wordt gepakt. Dan kan je als werknemer niet achteraf aankomen met het verhaal dat je die regels allemaal maar overdreven vindt. Dat ik voor geen goud voor zo'n werkgever zou willen werken is een ander verhaal; maar die keuze maak je vooraf en niet achteraf.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:55 schreef Hexagon het volgende:
Zo werkt dat bij de meeste werkgevers inderdaad. Die kijken naar de context en komen niet met autistische regels. Daarbij weeg je de staat van dienst van de werknemer af tegen de ernst van een vergrijp.
En wat zegt jouw overtuiging over waarom dat dossier dan niet ter sprake gekomen is tijdens de zitting?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:46 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat zal achter de schermen ook gebeurd zijn, daar ben ik van overtuigd. Als vml NL werkgever.
Dat weten we niet.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wat zegt jouw overtuiging over waarom dat dossier dan niet ter sprake gekomen is tijdens de zitting?
Omdat medewerkers dan expres teveel inpakken om na afloop dit opdrinken.quote:Op maandag 6 juli 2020 22:58 schreef Banaanvragen het volgende:
Waarom flikkert KLM flessen water weg die nog niet geopend zijn?
Het gaat niet om bereid eten, maar om flesjes water die niet uitgedeeld zijn, de seal zit er nog op.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Omdat medewerkers dan expres teveel inpakken om na afloop dit opdrinken.
Zo wordt ook voedsel in restaurants weggegooid ipv uitdelen aan personeel, anders wordt er teveel ingekocht door het personeel om later gratis op te eten.
Maakt niks uit.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:11 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Het gaat niet om bereid eten, maar om flesjes water die niet uitgedeeld zijn, de seal zit er nog op.
bullshit: Dat kunnen ze gewoon terug in een trolley zetten en met de volgende vlucht mee laten gaanquote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maakt niks uit.
Dit wordt weggegooid omdat medewerkers dan express teveel mee gaan nemen om maar zelf op te drinken.
Omdat dat een andere zaak is. Men was te laat met op staande voet ontslaan begrijp ik.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wat zegt jouw overtuiging over waarom dat dossier dan niet ter sprake gekomen is tijdens de zitting?
Klopt anders krijg je willekeur...quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad
En zelf nadenken is zo ontzettend moeilijk voor velen. Dus geef ze maar rigide regels. Dat maakt het leven makkelijker.
Die werknemer niet. Maar wij kunnen wel een mening vormen over dat beleid. Het lijkt wel of regels hier tot een soort bijbel worden verheven die altijd gelijk heeft.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, dus als jouw werkgever daar geen staand beleid voor heeft, dan zal de beoordeling anders zijn dan bij een werkgever die er tot in den treure op hamert dat die autistische regels zijn beleid vormen en daar consequent naar handelt. Die werknemer wist dat ook, probeerde daarom zijn actie ook te verhullen, wordt gepakt. Dan kan je als werknemer niet achteraf aankomen met het verhaal dat je die regels allemaal maar overdreven vindt. Dat ik voor geen goud voor zo'n werkgever zou willen werken is een ander verhaal; maar die keuze maak je vooraf en niet achteraf.
En dat geldt net zo goed voor dat door jou vermeende bestaan van een dossier.quote:
Bij ontslag op staande voet speelt een eventueel opgebouwd dossier geen enkele rol. Het gaat puur om een 'dringende en onmiddellijke reden voor ontslag', in dit geval dus diefstal.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Dit dus.
En mocht er wel een dossier zijn opgebouwd en blijken dat er nog veel meer speelt, dan is het natuurlijk wat anders, maar ik baseer me puur op de informatie die nu voorhanden is.
Dat lijkt me sterk, dan was dit in het dossier/in de uitspraak teruggekomen.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:46 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat zal achter de schermen ook gebeurd zijn, daar ben ik van overtuigd. Als vml NL werkgever.
Dat hoeft niet persé een dossier te zijn...een verzameling functioneringsgesprekken kan een trigger geweest zijn. Kortom...we weten het niet.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat geldt net zo goed voor dat door jou vermeende bestaan van een dossier.
In dit verband heeft hij gewezen op zijn langdurige dienstverband, zijn goede functioneren en de ernstige gevolgen die het ontslag voor hem heeft.
Dit is niet weersproken, en er is geen dossier ter sprake gekomen. Mocht dat de ontslagzaak sterken dan was dat zeker gebeurd. Er zijn dus meer redenen die erop wijzen dat er géén dossier was opgebouwd, dan dat dat wel het geval zou zijn.
Wat jouw overtuigingen zijn is verder niet zo relevant.
Iemand met een hart bekijkt de situatie van deze werknemer. Is het een persoon die een dossier heeft opgebouwd dan is het een druppel. Dan zou een ontslag nog te begrijpen zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 09:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Triest zeker, maar als de beste man er al 25 jaar werkt had hij ook kunnen weten hoe hierop gereageerd zou worden, het komt niet zomaar uit de lucht vallen natuurlijk
Zijn er in Denemarken eigenlijk van dit soort gevallen/rechtzaken bekend?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:20 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat hoeft niet persé een dossier te zijn...een verzameling functioneringsgesprekken kan een trigger geweest zijn. Kortom...we weten het niet.
Kan dit niet ook te maken hebben met regelgeving in de luchtvaartbranche?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 11:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat ben je niet meer 9u na het drinken van een wijntje. Dus daar kan je ook claimen dat je meer maatwerk moet leveren qua hoeveelheid drank etc.
Punt is dat KLM ervoor kiest dat niet te doen en gewoon duidelijke zero tolerance regels hanteert op dit soort vlakken. En daar heel duidelijk over is.
Meld je voor je begint met werken dat je te kort geleden hebt gedronken? Dan hou je je baan en krijg je desnoods hulp als er een drankprobleem is. Volledig betaalt door de KLM en met behoud van salaris. Stap je toch in? Dan houdt die bescherming op.
Zelfde hier. Vind je het onzin dat je niet mag drinken? Bespreek het met je leidinggevende en zoek een oplossing. Maar als je op eigen houtje denkt “wat een onzinverhaal” en doet waar je zelf zin in hebt terwijl KLM heel duidelijk is in de consequenties dan doe je dat zelf.
Als je KLM puur op dit incident een slechte werkgever of erger noemt dan heb je geen idee.
53, 25 jaar in dienst. KCS CAO is niet mis voor oudere medewerkers.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Flauw, maar technisch gezien heeft KLM hier geen ongelijk.
Waarschijnlijk wilden ze gewoon graag van de medewerker af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |