quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of ligt dit er aan dat ze naar buiten eenheid willen uitstralen?
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 22:58 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat kan ook een mogelijkheid zijn ja. Maar een OMT-lid dat totaal niet achter de gekozen strategie staat die zal toch niet prime time in een televisieprogramma willen verdedigen? Geen idee wat hier allemaal speelt. Maar nu het mitigatiemuurtje van Rutte om begint te vallen vermoed ik dat de meeste OMT-leden het liefst naar anderen zullen wijzen. Ze zijn wel gek als ze nu nog beweren dat ze altijd voorstander waren van mitigatie.
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 02:25 schreef Gretzl het volgende:
Ik ben zelf enorm opgelucht sinds een paar dagen, omdat er nu eindelijk een kentering lijkt te komen in het Nederlandse coronabeleid (strategie). Steeds meer (kwaliteits)media uiten de laatste kritiek op de mitigatiestrategie van het kabinet en die lijkt dan ook niet lang meer houdbaar te zijn. Een aantal OMT-leden beginnen intussen ook al te draaien![]()
Afgelopen maanden leek het nog vrij hopeloos omdat eigenlijk alleen De Groene, Nieuwsuur en een handjevol oppositieleden zich daadwerkelijk kritisch uitspraken over het gevoerde beleid. Maar intussen lijken ze bij o.a. NRC en VK het ook door te krijgen dat er na de beroemde toespraak van Rutte (16 maart) nog maandenlang is ingezet op mitigatie, omdat men ten onrechte veronderstelde dat er snel genoeg groepsimmuniteit kon worden opgebouwd of dat het niet mogelijk was om succesvol in te dammen. Over groepsimmuniteit hoef ik het niet meer uitgebreid te hebben, de feiten die er de afgelopen tijd naar buiten zijn gekomen spreken voor zich (het gaat veel te langzaam en het is onduidelijk of mensen überhaupt immuun blijven). Dat succesvolle containment/indammen heel goed mogelijk is hebben al verscheidende landen bewezen, overal ter wereld!
We zijn vanaf maart voorgelogen (voor de gek gehouden) door een regering die maar bleef dwalen en jokken over het mitigatiebeleid en de wetenschappelijke onderbouwing erachter, maar het spel lijkt nu bijna voorbij te zijn!
Deze longread van NRC (30 min. lezen via incognitomodus, aanrader). Op zo'n stuk zat ik als groot voorstander van effectieve containment echt al maanden op te wachten. Dit kon eigenlijk gewoon niet uitblijven. In Den Haag zal het ook als een mokerslag aankomen. Binnenkort definitief passé met dat rare mitigatiebeleid ('gecontroleerde verspreiding, 'groepsimmuniteit') waar de Nederlandse regering de eerste maanden voor ging? Dat lijkt me wel nu de publieke opinie snel aan het keren is en de RIVM-website ook alvast een update heeft gekregen (dat er een nieuwe aanpak in deze fase aankomt).
Een dag eerder was er al mijn favoriete (Volks)krant, waar ze nu ook eindelijk lijkten te snappen wat er moet gebeurenMaandenlang was er nauwelijks kritisch op de Nederlandse koers en werden de adviezen van het RIVM constant de hemel in geprezen, maar die tijd lijkt voorbij. (Dankjewel Duitse vrienden van SZ om het balletje te doen laten rollen
)
Mocht je nog niet helemaal goed begrijpen wat nu het verschil is tussen containment/indammen (waar vrijwel alle landen voor kiezen) en mitigatie (de koers waar o.a. Zweden eerst op mikte) dan raad ik je deze heldere uiteenzetting aan.
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 23:18 schreef matigeuser het volgende:
Shit, sinds vandaag keelpijn bij het slikken. Afgelopen dagen ook al wat buikklachten en misselijkheid gehad.
Het was fijn om jullie gekend te hebben en om hier te mogen posten. Danny bedankt voor dit schitterende forum. Zonder Fok was ik niet de persoon geworden die ik vandaag de dag ben.
kom op! vitamine C en D erin gooien en verder gaanquote:Op zaterdag 20 juni 2020 23:18 schreef matigeuser het volgende:
Shit, sinds vandaag keelpijn bij het slikken. Afgelopen dagen ook al wat buikklachten en misselijkheid gehad.
Het was fijn om jullie gekend te hebben en om hier te mogen posten. Danny bedankt voor dit schitterende forum. Zonder Fok was ik niet de persoon geworden die ik vandaag de dag ben.
(draad)twitter:NaomiOhReally twitterde op zaterdag 20-06-2020 om 19:23:40The complacent and blundering Dutch response to Covid-19 is laid out in this massive investigative long read by @DerkStokmans and @Markla94.
https://t.co/3V7Ls1F9M6 reageer retweet
Europese landen die het substantieel veel beter hebben gedaan (als je de belangrijkste getallen in ogenschouw neemt):quote:Op zaterdag 20 juni 2020 08:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoezo? Volgens mij zijn er amper westerse landen die het echt beter hebben gedaan.
Ja. Doe ik.quote:Op zondag 21 juni 2020 01:10 schreef Gretzl het volgende:
@:potjecreme is het een idee om de longread/reconstructie van NRC in de OP te plaatsen onder het kopje Nederland? Nuttig voor users die zich in 20-30 min. willen inlezen wat er de afgelopen maanden ook alweer gebeurd is.
Dat mag ik hopen.quote:Op zondag 21 juni 2020 01:58 schreef Gretzl het volgende:
Deze ook nog maar even in herhaling gooien:
https://www.vn.nl/kabinet(...)l&utm_campaign=share
Kabinet en co. hebben vele alarmbellen gewoon genegeerd. Kan gewoon niet anders dat de uiteindelijke parlementaire enquête vernietigend zal zijn.
https://www.rki.de/DE/Con(...)blob=publicationFilequote:The sensitive R- value reported can be estimated by using a 4-day moving average of the number of new cases estimated by nowcasting. This 4-day value reflects the infection situation about one to two weeks ago. This value reacts sensitively to short-term changes in case numbers, such as those caused by individual outbreaks. This can lead to relatively large fluctuations, especially if the total number of new cases is small.
The current estimate of the 4-day R-value is 1.79 (95%-prediction interval: 1.33 – 2.23) and is based on electronically notified cases as of 20/06/2020, 12:00 AM.
Similarly, the 7-day R-value is estimated by using a moving 7-day average of the nowcasting curve. This compensates for fluctuations more effectively, as this value represents a slightly later course of infection of about one to a little over two weeks ago. The 7-day R-value is estimated at 1.55 (95% prediction interval: 1.25 – 1.83) and is based on electronically notified cases as of 20/06/2020, 12:00 AM.
In light of the still low daily case numbers, both R- values should be interpreted with caution and in their course over several days.
0,56quote:Op zondag 21 juni 2020 06:59 schreef Hamzoef het volgende:
Wat is momenteel in NL eigenlijk het reproductie getal?
Ik denk dat het eerder aan de bevolkingssamenstelling (meer ouderen/zwakkere gezondheid) ligt dan die maatregelen. Een land als Italië heeft al bijna 25% 65+ers, met lokaal in dorpen uitschieters die nog hoger liggen.quote:Op zondag 21 juni 2020 01:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Europese landen die het substantieel veel beter hebben gedaan (als je de belangrijkste getallen in ogenschouw neemt):
- Duitsland
- Denemarken
- Luxemburg
- Noorwegen
- Finland
- Oostenrijk
- Tsjechië
- Slowakije
- Hongarije
- Slovenië
- Kroatië
- Portugal
- Zwitserland
- Griekenland
- Roemenië
- Estland
- Letland
- Litouwen
- Polen
- IJsland
Zie cijfers: https://coronavirus.jhu.edu/data/mortality
[ afbeelding ]
https://ourworldindata.or(...)illion?region=Europe
Met de bemerking dat het de geschatte waarde voor 29 mei is, met een 95% betrouwbaarheidsinterval (ik neem aan dat ze dat bedoelen met "bandbreedte") van 0 - 1,4.quote:Op zondag 21 juni 2020 07:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
0,56
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Dat is mooi, en tegelijkertijd een behoorlijk verschil met Duitsland.quote:Op zondag 21 juni 2020 07:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
0,56
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Dat R getal is wel vaker boven de 1 geweest, zal nu wel komen door die uitbraak in dat slachthuis.quote:Op zondag 21 juni 2020 08:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is mooi, en tegelijkertijd een behoorlijk verschil met Duitsland.
Waar zou hem dat verschil in zitten?
En is het wel verstandig dat straks zoveel mensen op vakantie naar Duitsland gaan dan?
Het is inderdaad verwarrend. Hoe ik het zie: in het begin is er laconiek en te laat ingegrepen. Nu zijn er diverse maatregelen waar krampachtig aan vast wordt gehouden, wat op mij overkomt als compensatiegedrag. Meerdere bronnen geven dan ook aan dat achter de schermen artsen, virologen en andere experts aangeven dat verdere versoepelingen mogelijk zijn.quote:Op zondag 21 juni 2020 08:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik ben even de draad kwijt hoor![]()
Covid-19 is blijkbaar een griepje waar alleen bejaarden aan dood gaan en dat boeit verder niemand, dus alle maatregelen zijn overdreven en fascistisch.
Maar er moet wel een onderzoek komen omdat Nederland niet in begin veel extreme maatregelen heeft genomen?
quote:Bewoners proberen uit te breken uit quarantaineflat in Göttingen
De politie in het Duitse Göttingen heeft dit weekeinde de grootste moeite gehad om de quarantaine van een compleet flatgebouw te handhaven. In het gebouw zijn ongeveer 700 mensen geïsoleerd nadat bij bijna 120 bewoners het coronavirus was vastgesteld.
https://www.telegraaf.nl/(...)ineflat-in-gottingen
Kortom: het is niet goed of het deugd nietquote:Op zondag 21 juni 2020 09:49 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Het is inderdaad verwarrend. Hoe ik het zie: in het begin is er laconiek en te laat ingegrepen. Nu zijn er diverse maatregelen waar krampachtig aan vast wordt gehouden, wat op mij overkomt als compensatiegedrag. Meerdere bronnen geven dan ook aan dat achter de schermen artsen, virologen en andere experts aangeven dat verdere versoepelingen mogelijk zijn.
sowieso is het nog steeds te vroeg om conclusies te trekken, het loopt hier eigenlijk best wel goed ondanks of dankzij de genomen maatregelen, een smet vind ik wel de aanpak of eigenlijk geen aanpak in de verzorgingstehuizen, daar hadden ze de schade echt kunnen en moeten beperkenquote:Op zondag 21 juni 2020 10:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Kortom: het is niet goed of het deugd niet
Wie is ‘ze’ dan? Verzorgingstehuizen zijn zelfstandige bedrijven, Rutte is daar niet de baas.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
sowieso is het nog steeds te vroeg om conclusies te trekken, het loopt hier eigenlijk best wel goed ondanks of dankzij de genomen maatregelen, een smet vind ik wel de aanpak of eigenlijk geen aanpak in de verzorgingstehuizen, daar hadden ze de schade echt kunnen en moeten beperken
Op straat is die 1,5 meter ook praktisch niet meer te doen joh, als ik hier richting het centrum fiets kom ik al zoveel mensen tegen dat ik echt niet meer iedereen met een boogje kan gaan passeren, het is gewoonweg niet te doen om overal maar op te blijven letten. Bij verkeerslichten staan ook gewoon weer hele hordes fietsers naast elkaar die echt niet tot hetzelfde gezin behoren.quote:Op zondag 21 juni 2020 09:49 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Het is inderdaad verwarrend. Hoe ik het zie: in het begin is er laconiek en te laat ingegrepen. Nu zijn er diverse maatregelen waar krampachtig aan vast wordt gehouden, wat op mij overkomt als compensatiegedrag. Meerdere bronnen geven dan ook aan dat achter de schermen artsen, virologen en andere experts aangeven dat verdere versoepelingen mogelijk zijn.
En ja, er we zien een soortgelijk aantal overledenen als in een hevig griepseizoen. Was dit aantal hoger geweest in een situatie zonder maatregelen? Waarschijnlijk wel. Neemt niet weg dat dit virus zich op z'n zachtst gezegd bijzonder gedraagt en dat veel meer onderzoek nodig is om ook bovenstaande te bekrachtigen.
dat vind ik wel een wat te makkelijke conclusie in een crisissituatie waarin de regering het voortouw neemt. Wat ik begreep hebben zij niet de voorzorgsmaatregelen kunnen nemen omdat de ziekenhuizen voorrang kregen in zaken zoals testen, beschermende kleding etc. ondanks dat er aan de bel getrokken is.quote:Op zondag 21 juni 2020 10:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Wie is ‘ze’ dan? Verzorgingstehuizen zijn zelfstandige bedrijven, Rutte is daar niet de baas.
Door de privatisering van de zorg is er geen gezamenlijk depot voor zorgmiddelen en bescherming, maar dat is een maatregel die jaren geleden al genomen is toen het verschijnsel pandemie een ver van ons bed show was.
Individuele zorginstellingen bleken te gierig of niet in staat om op de markt middelen te kopen om hun medewerkers goed te beschermen.
En nu zijn ze enorm bang om weer een hoos aan doden te hebben, dus ze zijn soms strenger dan strikt moet
In februari was nog veel onbekend behalve dat het volgens China een extreem besmettelijk en zeer gevaarlijk virus betrof.quote:Op zondag 21 juni 2020 08:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Covid-19 is blijkbaar een griepje waar alleen bejaarden aan dood gaan en dat boeit verder niemand, dus alle maatregelen zijn overdreven en fascistisch.
Maar er moet wel een onderzoek komen omdat Nederland niet in begin veel extreme maatregelen heeft genomen?
Oooohhh ok, dus voortschrijdend inzicht is fout.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:30 schreef Za het volgende:
[..]
In februari was nog veel onbekend behalve dat het volgens China een extreem besmettelijk en zeer gevaarlijk virus betrof.
Als overheid bescherm je dan je bevolking op voorhand waar je kunt, en kom je niet pas in actie wanneer al 560.000 burgers besmet zijn.
Nogmaals, wanneer al 560.000 burgers geïnfecteerd zijn kun je je daar niet meer op beroepen.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Oooohhh ok, dus voortschrijdend inzicht is fout.
En tegelijkertijd wil je dat alle maatregelen worden afgeschaft omdat het virus nu niet makkelijk van mens op mens overgedragen wordtquote:Op zondag 21 juni 2020 11:47 schreef Za het volgende:
[..]
Nogmaals, wanneer al 560.000 burgers geïnfecteerd zijn kun je je daar niet meer op beroepen.
Er lag een berg aan documentatie beschikbaar gesteld door de Chinezen, met waardevolle info, vergaard tijdens de uitbraak daar.
Wanneer die info beschikbaar is, is het complete laksheid wanneer je dan gaat staan verkondigen dat het virus niet erg besmettelijk en niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is.
Dikgedrukte is nogal zwart/wit. Je kan prima de mening hebben dat de maatregelen te ver gingen, maar wél geven om verloren levens. Maar goede poging om ''pro versoepeling'' meningen weg te zetten als ''jullie vinden het prima als bejaarden dood gaan''. Dan ben je al meteen niet meer serieus te nemen.quote:Op zondag 21 juni 2020 08:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Je voelt je blijkbaar aangesproken , maar er zijn er hier die dat idd zo uitsprekenquote:Op zondag 21 juni 2020 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dikgedrukte is nogal zwart/wit. Je kan prima de mening hebben dat de maatregelen te ver gingen, maar wél geven om verloren levens. Maar goede poging om ''pro versoepeling'' meningen weg te zetten als ''jullie vinden het prima als bejaarden dood gaan''. Dan ben je al meteen niet meer serieus te nemen.
Nee, ik wil dat er maatregelen bijkomen.quote:Op zondag 21 juni 2020 11:55 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
En tegelijkertijd wil je dat alle maatregelen worden afgeschaft omdat het virus nu niet makkelijk van mens op mens overgedragen wordt
Ja, ga vooral bepalen hoe ik me voel. Dat is hoe je een argument wint.quote:Op zondag 21 juni 2020 12:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je voelt je blijkbaar aangesproken , maar er zijn er hier die dat idd zo uitspreken
Er is overigens helemaal niet extreem gereageerd, wij hebben de hele periode veel meer vrijheden gehad dan de ons omringende landen .
In België mocht je niet eens op stap om ergens te gaan fietsen
Ik kan het prima hebben en ik lees hier echt heel weinig nuance bij sommigen.quote:Op zondag 21 juni 2020 12:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ga vooral bepalen hoe ik me voel. Dat is hoe je een argument wint.![]()
Nee, ik voel me niet aangesproken. Ik reageer (inhoudelijk) op je bericht wat imo nergens op slaat. Sorry dat je dat niet kan hebben.
Ik heb niemand zien benoemen dat ze het niet erg vinden dat ouderen dood gaan. Ik zie mensen posten dat ze de maatregelen te extreem vinden en sommigen dat de dood nou eenmaal bij het leven hoort, maar jij maakt er toch echt zelf van dat ze zeggen dat ze het wel prima vinden dat ze dood zijn. Je leest wat je wil lezen zodat je er niet inhoudelijk op in hoeft te gaan en bepaalde meningen gewoon lekker aan de kant kan schuiven. Je mist de nuance.
Dat er landen waren waar je nog minder mocht haalt niet weg dat we het hier ook gewoon enorm slecht hebben aangepakt. Alsof we dan niet meer mogen klagen of zo.
Tjah, leuke correlatie...quote:Op zondag 21 juni 2020 12:28 schreef Za het volgende:
Mogelijk verband tussen virus en intensieve varkenshouderij.
Er kan een verband zijn tussen de opkomst van het nieuwe coronavirus (SARS-CoV-2) dat de ziekte van COVID-19, de intensieve varkenshouderij en het agro-industriële complex veroorzaakt, volgens een artikel dat in mei 2020 is gepubliceerd op ResearchGate , een onderzoeksnetwerk voor wetenschappers over de hele wereld.
Onderzoekers van de Universiteit van Nottingham, VK en Universiteit van Sao Paulo, Brazilië stelden een driehoekige hypothese voor : ze zeiden dat drie soorten - vleermuizen, varkens en mensen - dichtbij genoeg zijn gekomen om de ontwikkeling van een infectieus virus te bevorderen, mogelijk vanwege de industrialisatie van landbouw.
De oorsprong van SARS-CoV-2 in China kan volgens de auteurs van het artikel in verband worden gebracht met varkensfabrieken in de provincie Hubei in het land.
De provincie - met als hoofdstad Wuhan, waar de eerste gerapporteerde COVID-19-infectie werd ontdekt - staat bekend om de fabriekskweek van varkens voor varkensvlees.
https://www.downtoearth.o(...)ing-says-study-71474
Er is nu toestemming tot 13.30 voor de huidige aanwezigen. Als het niet te druk wordt, gewoon een demonstratie is en met afstand houdt, is dat natuurlijk ook prima.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ondanks een verbod is het toch best druk op het malieveld.
Het is lekker druk hier en er komen steeds meer bij. ME komt er al bijquote:Op zondag 21 juni 2020 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is nu toestemming tot 13.30 voor de huidige aanwezigen. Als het niet te druk wordt, gewoon een demonstratie is en met afstand houdt, is dat natuurlijk ook prima.
twitter:POL_DenHaag twitterde op zondag 21-06-2020 om 13:29:03We zien dat het aantal demonstranten toeneemt en de sfeer omslaat. Er zijn supporters van verschillende voetbalclubs op het #Malieveld. We roepen mensen op uit de buurt van het #Malieveld te blijven. #viruswaanzin reageer retweet
Io zie op foto's dat het best druk is, zonder afstand en alles. Kan wel gezellig worden nog.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is nu toestemming tot 13.30 voor de huidige aanwezigen. Als het niet te druk wordt, gewoon een demonstratie is en met afstand houdt, is dat natuurlijk ook prima.
Die voetbalclubs zullen blij zijn dat ze geassocieerd worden met dit tokkie volkquote:Op zondag 21 juni 2020 13:51 schreef ondeugend het volgende:
twitter:POL_DenHaag twitterde op zondag 21-06-2020 om 13:29:03We zien dat het aantal demonstranten toeneemt en de sfeer omslaat. Er zijn supporters van verschillende voetbalclubs op het #Malieveld. We roepen mensen op uit de buurt van het #Malieveld te blijven. #viruswaanzin reageer retweet
Lekker druk? Je beseft dat dergelijke woorden en de mensen die er nu dus staan en zich niet aan de afstand regels houden precies laten zien waarom het terecht was dat de demonstratie zoals deze opgezet was, verboden is?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is lekker druk hier en er komen steeds meer bij. ME komt er al bij
Dan word echt problemen verwacht he...quote:Op zondag 21 juni 2020 13:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
Io zie op foto's dat het best druk is, zonder afstand en alles. Kan wel gezellig worden nog.
Hoop het niet.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan word echt problemen verwacht he...
Ja, want dat is nieuw!quote:Op zondag 21 juni 2020 13:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die voetbalclubs zullen blij zijn dat ze geassocieerd worden met dit tokkie volk
That went fast. Net nog lekker druk en nu loopt het uit de klauwenquote:Op zondag 21 juni 2020 13:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit gaat gigantisch uit de klauwen lopen. Sfeer is aan het omslaan.
En jij houdt je netjes aan wat er van je gevraagd wordt?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is lekker druk en het loopt uit de klauwen. Het is een vreedzaam protest maar de ME is aan het provoceren.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
That went fast. Net nog lekker druk en nu loopt het uit de klauwen
I love these.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:47 schreef ondeugend het volgende:
Kon wel eens uit de hand gaan escaleren daar.
ME aan het provoceren?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is lekker druk en het loopt uit de klauwen. Het is een vreedzaam protest maar de ME is aan het provoceren.
quote:Op zondag 21 juni 2020 13:47 schreef ondeugend het volgende:
Kon wel eens uit de hand gaan escaleren daar.
Gezinnen met kinderen wordt gevraagd te vertrekken
En de ME beweegt
quote:Op zondag 21 juni 2020 13:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is lekker druk hier en er komen steeds meer bij. ME komt er al bij
quote:Op zondag 21 juni 2020 13:51 schreef ondeugend het volgende:
Klinkt gezellig mensen.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Die mogen lekker los dalijk.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:00 schreef Momo het volgende:
Arme voetbalclubs supporters die nu al 3 maanden niet hebben kunnen rellen
Ken je FOK's iddquote:
Ja, je moet wel een beetje werk voor jezelf creëren hè anders zit je straks zonder baan.quote:
O, lekker al de verantwoordelijkheid van de rellen afschuiven en bij de ME neerleggen. Stoer.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is lekker druk en het loopt uit de klauwen. Het is een vreedzaam protest maar de ME is aan het provoceren.
Ja echt he? Kon ook echt alleen van hem komen, deze opmerking. Bewijst maar weer eens dat hij alleen ziet wat hij wil zien.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, lekker al de verantwoordelijkheid van de rellen afschuiven en bij de ME neerleggen. Stoer.
Als er voldoende capaciteit is op de IC, wat let je dan om de verantwoording bij mensen zelf neer te leggen?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:05 schreef Momo het volgende:
Sowieso allemaal heel dubbel deze demonstratie. Ja, het is sneu dat die bejaarden binnen zitten. Maar als je weer bezoek massaal toelaat (alle kinderen en kleinkinderen), dan heb je zo een besmette bejaarde en dat gaat snel in de verzorgingstehuizen. Zijn die dezelfde mensen dan boos op het verzorgingstehuis en De Jonge?
Ook met de 1,5 m maatschappij ga compleet terug naar het normaal dan stijgen de besmettingen ook weer, dat zie je nu in meerdere Amerikaanse staten die vrijwel alle regels hebben ingetrokken.
Misschien zitten ze wel op erfenis te wachten en duurt het te lang.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:05 schreef Momo het volgende:
Sowieso allemaal heel dubbel deze demonstratie. Ja, het is sneu dat die bejaarden binnen zitten. Maar als je weer bezoek massaal toelaat (alle kinderen en kleinkinderen), dan heb je zo een besmette bejaarde en dat gaat snel in de verzorgingstehuizen. Zijn die dezelfde mensen dan boos op het verzorgingstehuis en De Jonge?
Ook met de 1,5 m maatschappij ga compleet terug naar het normaal dan stijgen de besmettingen ook weer, dat zie je nu in meerdere Amerikaanse staten die vrijwel alle regels hebben ingetrokken.
Dus hier provoceert de ME tot rellen maar in de VS bij de BLM protesten waren het allemaal relschoppers die de ME daar provoceren.quote:Op zondag 21 juni 2020 13:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Iddquote:Op zondag 21 juni 2020 14:08 schreef Noordzijde het volgende:
Er is helemaal niks aan de hand op het Malieveld. Kijk nou eens de livestreams:
https://www.facebook.com/OutsidersNL/videos/274714397063767/
Jullie laten je gek maken man. Niks aan de hand.
Wanneer wereldwijd uitbraken zijn in varkensslachterijen, zelfs in Duitsland waar het virus bijna uitgedoofd was, kunnen we er toch bijna niet meer omheen?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:32 schreef ludovico het volgende:
Tjah, leuke correlatie...
Maar als het vanuit dieren op mensen gaat overspringen ook, succes met het virus uitdoven dan........
Er roept één iemand dat de sfeer aan het omslaan is en er zijn al rellen?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, lekker al de verantwoordelijkheid van de rellen afschuiven en bij de ME neerleggen. Stoer.
In het artikel van AD staat dit:quote:Op zondag 21 juni 2020 14:05 schreef Momo het volgende:
En als we de hele lockdown niet hadden gedaan dan waren er zoveel meer doden geweest.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:10 schreef Salina het volgende:
[..]
In het artikel van AD staat dit:
"Een aantal mensen draagt een of meerdere bloemen en maakt duidelijk dat ze dit doen ‘ter nagedachtenis aan de democratie’."
Precies wat ik al dacht met die geplande 1 minuut stilte. Die was dus bedoeld voor de (vermeende) "dood" van de vrijheid, en niet voor de Corona-slachtoffers.
Wel sociale, compassievolle betogers verder.
omdat de IC capaciteit niet oneindig is... omdat dit ook zou inhouden dat je een epidemie onnodig laat doorgaan. Omdat het niet alleen om de verantwoordelijkheid van een individu gaat.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als er voldoende capaciteit is op de IC, wat let je dan om de verantwoording bij mensen zelf neer te leggen?
Mooie post.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:13 schreef JFlip het volgende:
[..]
omdat de IC capaciteit niet oneindig is... omdat dit ook zou inhouden dat je een epidemie onnodig laat doorgaan. Omdat het niet alleen om de verantwoordelijkheid van een individu gaat.
Als jij besmet raakt, geef je de besmetting weer aan anderen door, die het op hun beurt weer aan anderen doorgeven, die het op hun beurt weer aan anderen doorgeven, totdat het uiteindelijk bij iemand terecht komt die op Vaderdag zijn vader is het verzorgingshuis gaat bezoeken en zondig verantwoordelijkheid is voor een x aantal doden in het verzorgingstehuis. Het is geen individuele ziekte.
We weten nu toch al 3 maanden lang dat het aantal mensen op de IC's echt gigantisch dalen, dat het grote probleem praktisch alleen in Brabant bestond. Etc etc etc.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:13 schreef Momo het volgende:
[..]
En als we de hele lockdown niet hadden gedaan dan waren er zoveel meer doden geweest.
Een beetje verhaal van dit plaatje:
[ afbeelding ]
Net of mensen vrijwel dan niet naar restaurants waren gegaan of naar hun opa. Soms moet je gewoon als overheid ingrijpen in een uitzonderlijke situatie als dit.
quote:
Je moet wel reageren op wat ik zeg anders schiet het ook niet op.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als er voldoende capaciteit is op de IC, wat let je dan om de verantwoording bij mensen zelf neer te leggen?
Maar die capaciteit is er dus niet, en ook niet binnen een redelijke termijn te behalen. Als het virus opnieuw om zich heen grijpt dan ligt binnen de kortste keren alles weer vol.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Je moet wel reageren op wat ik zeg anders schiet het ook niet op.
Iedereen die de huidige maatregelen in acht wilt houden kan dat prima doen, geen idee waarom jij mij verantwoordelijk houdt voor de besmetting van iemand die een risicogroep niet voldoende risicomijdend benaderd.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:13 schreef JFlip het volgende:
[..]
omdat de IC capaciteit niet oneindig is... omdat dit ook zou inhouden dat je een epidemie onnodig laat doorgaan. Omdat het niet alleen om de verantwoordelijkheid van een individu gaat.
Als jij besmet raakt, geef je de besmetting weer aan anderen door, die het op hun beurt weer aan anderen doorgeven, die het op hun beurt weer aan anderen doorgeven, totdat het uiteindelijk bij iemand terecht komt die op Vaderdag zijn vader is het verzorgingshuis gaat bezoeken en zondig verantwoordelijkheid is voor een x aantal doden in het verzorgingstehuis. Het is geen individuele ziekte.
Er is nu prima capaciteit.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar die capaciteit is er dus niet, en ook niet binnen een redelijke termijn te behalen. Als het virus opnieuw om zich heen grijpt dan ligt binnen de kortste keren alles weer vol.
Remkes zal waarschijnlijk moeten aftreden, een klap in het gezicht van de zorgmedewerkers. Maar wacht eens, ik zie nog geen verbolgen tweets voorbijkomen van PVV, FVD en VVD?quote:Op zondag 21 juni 2020 13:55 schreef hooibaal het volgende:
Slappe zak is die Remkes zeg. Als de demonstratie verboden is, wat doen dan al die mensen daar?
Oei, dit wordt een tweede golf. Het virus gaat om zich heen grijpen in de buitenlucht.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar die capaciteit is er dus niet, en ook niet binnen een redelijke termijn te behalen. Als het virus opnieuw om zich heen grijpt dan ligt binnen de kortste keren alles weer vol.
Precies, iedereen wordt besmet van aerosols, die direct vervliegen in de buitenlucht.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:23 schreef groenen het volgende:
[..]
Oei, dit wordt een tweede golf. Het virus gaat om zich heen grijpen in de buitenlucht.
Nu ben ik het eigenlijk nooit eens met hooibaal, maar ik zie hem niet zeggen dat het protest van vandaag een tweede golf gaat veroorzaken. Enkel dat de zorg in rap tempo weer helemaal vol ligt wanneer er wel een tweede golf komt.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:23 schreef groenen het volgende:
[..]
Oei, dit wordt een tweede golf. Het virus gaat om zich heen grijpen in de buitenlucht.
Zal uiteindelijk allemaal wel mee vallen ja. Sensatie zal er altijd gezocht worden.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:28 schreef Noordzijde het volgende:
Waar was die grimmige sfeer en rellen nou?
twitter:POL_DenHaag twitterde op zondag 21-06-2020 om 14:35:36Bij het Centraal Station in #DenHaag is de ME ingezet om voetbalsupporters tegen te houden. De ME voert met paarden charges uit. We roepen mensen op om niet naar de binnenstad te komen. reageer retweet
Dan loop je even door naar HS.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:38 schreef Noordzijde het volgende:
Politie zet Den Haag CS af. Niemand kan naar huis nu. Heerlijk dit weer. ME staat provocerend opgesteld.
Of station laan van noiquote:
Al een tijdje hebben we last van bewolking hieroquote:Op zondag 21 juni 2020 14:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lekkere wandelingen in het zonnetje om de heethoofden af te koelen.
Klopt, je hebt gelijk, daar had ik ‘mogelijke’ bij moeten zetten.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er roept één iemand dat de sfeer aan het omslaan is en er zijn al rellen?
Waarmee je dus aantoont dat je het niet aan de individuele verantwoordelijkheid van burgers over kunt laten. Helaas, ik had het liever ook anders gezien, maar het is nu eenmaal hoe een besmettelijke ziekte die via de lucht verspreid wordt werkt.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:19 schreef ludovico het vol gende:
[..]
Iedereen die de huidige maatregelen in acht wilt houden kan dat prima doen, geen idee waarom jij mij verantwoordelijk houdt voor de besmetting van iemand die een risicogroep niet voldoende risicomijdend benaderd.
Zeg maar wat we nu aan het doen zijn? Op 1 juni Horeca weer beperkt open. Als het goed gaat (wat gelukkig zo is vooralsnog) dan op 1 Juli weer wat ruimer. Na lang beraad besluit men om de sportscholen weer op 1 Juli open te doen ipv op 1 September. Weer wat meer bezoek in het verpleeghuis. Sanitair op campings eerder open dan gepland.quote:Op zondag 21 juni 2020 14:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
We weten nu toch al 3 maanden lang dat het aantal mensen op de IC's echt gigantisch dalen, dat het grote probleem praktisch alleen in Brabant bestond. Etc etc etc.
Dan hoef je al je maatregelen niet 6 maanden aan te houden, dan kun je na een maand als het super goed gaat toch al concluderen dat de meest schadelijke maatregelen misschien ff teruggedraaid dienen te worden?
twitter:POL_DenHaag twitterde op zondag 21-06-2020 om 14:56:43We hebben zojuist de waterwerper ingezet om demonstranten te verspreiden. Een dringende oproep aan iedereen op en rondom het #Malieveld in #DenHaag om te vertrekken. Houd u aan onze aanwijzingen. reageer retweet
Daar toon ik helemaal niks mee aan, geen idee waarom jij het zo ziet, maar waarom zou ik, als ik geen directe link heb met een besmetting die we willen vermijden, mijn leven moeten aanpassen?quote:Op zondag 21 juni 2020 14:55 schreef JFlip het volgende:
[..]
Waarmee je dus aantoont dat je het niet aan de individuele verantwoordelijkheid van burgers over kunt laten. Helaas, ik had het liever ook anders gezien, maar het is nu eenmaal hoe een besmettelijke ziekte die via de lucht verspreid wordt werkt.
twitter:BobHGL twitterde op zondag 21-06-2020 om 14:36:45ME ging op de vlucht voor honderden supporters en demonstranten. https://t.co/LVufTMk5Cd reageer retweet
Dat wijf met die bloemenquote:Op zondag 21 juni 2020 15:00 schreef Momo het volgende:
twitter:BobHGL twitterde op zondag 21-06-2020 om 14:36:45ME ging op de vlucht voor honderden supporters en demonstranten. https://t.co/LVufTMk5Cd reageer retweet
twitter:
Als je nu gaat toekijken dan houdt nooit meer iemand zich aan een verbod. Ingrijpen is terecht.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:03 schreef Momo het volgende:
Volgens mij hadden ze het gaan beter door kunnen laten gaan als je zo ziet, nu komt er alleen maar meer gedoe.
Misschien wel terecht, maar wel dom.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je nu gaat toekijken dan houdt nooit meer iemand zich aan een verbod. Ingrijpen is terecht.
Of Willem Engel had moeten zeggen, toen hij het kort geding verloor, dat er dus geen demonstratie is. In plaats daarvan zei hij dat hij mensen natuurlijk niet kon vragen om niet te gaan.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:03 schreef Momo het volgende:
Volgens mij hadden ze het gaan beter door kunnen laten gaan als je zo ziet, nu komt er alleen maar meer gedoe.
quote:Op zondag 21 juni 2020 15:03 schreef Momo het volgende:
Kekke foto, heb jij die gemaakt?quote:
Simpel, omdat zij wel toestemming hadden en niet voornemens waren er een evenement van te maken. Maar daar hadden ze ook gewoon het waterkanon op moeten zetten en eventueel de lat in de nek moeten gooien toen uit de hand liep.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:11 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Maar waarom mochten die donkere mensen dan wel demonstreren? En waarom mag dit dan weer niet?
Kan je toch niet verkopen. Snap ergens wel dat dat hele veld wordt omgeploegd.
MOND-KAP-JEquote:
Waarom krijgt de ene groep wel toestemming en de ander niet? Prioriteiten van de overheid?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Simpel, omdat zij wel toestemming hadden en niet voornemens waren er een evenement van te maken. Maar daar hadden ze ook gewoon het waterkanon op moeten zetten en eventueel de lat in de nek moeten gooien toen uit de hand liep.
Maar ik ben bang dat het met dit publiek wel juist averechts werkt en hun hersentjes het verschil niet zullen kunnen verwerken.
Nee hoor.quote:
Ze hadden maar 100 mensen aangekondigd wat niet realistisch was en het was in evenementstijl georganiseerd. Heb je het programma gezien? Van 12 tot 17 uur allemaal optredens en 1 minuut stilte tussendoor. Dat is geen demonstratie, dat is een evenement organiseren.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:29 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Waarom krijgt de ene groep wel toestemming en de ander niet? Prioriteiten van de overheid?
Daar gaat het hier gewoon vaak over hoor.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Vind het ook frappant dat niemand in dit topic het heeft over de economie die tanende is, een nekslag krijgt en voordat iedereen het beseft hebben we een ondenkbaar hoog aantal werkelozen erbij. Dat gecombineerd met een instabiele wereldeconomie en een verdeelde samenleving is dat een recept voor een maatschappelijke ramp.
Dat heb ik hier al zo dikwijls aangekaart. Dát is pas een ramp. Laten ze nu eerst eens stoppen met steeds die cijfers noemen. Slaat helemaal nergens meer op.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Vind het ook frappant dat niemand in dit topic het heeft over de economie die tanende is, een nekslag krijgt en voordat iedereen het beseft hebben we een ondenkbaar hoog aantal werkelozen erbij. Dat gecombineerd met een instabiele wereldeconomie en een verdeelde samenleving is dat een recept voor een maatschappelijke ramp.
Waarom zag ik tijdens de BLM ook mensen optreden op podiums? Bijvoorbeeld de demonstratie in de Bijlmer keek ik live op youtube, en ik schrok hoe A) de anderhalve meter totaal niet in acht werd genomen en B) hoeveel optredens (muziek, poezie en dans) er gegeven werden.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ze hadden maar 100 mensen aangekondigd wat niet realistisch was en het was in evenementstijl georganiseerd. Heb je het programma gezien? Van 12 tot 17 uur allemaal optredens en 1 minuut stilte tussendoor. Dat is geen demonstratie, dat is een evenement organiseren.
Dat is iets wat ik ook niet begrijp. En ik begrijp ook niet waarom dit door sommigen hier tokkies worden genoemd. Omdat ze wit zijn?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:29 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Waarom krijgt de ene groep wel toestemming en de ander niet? Prioriteiten van de overheid?
twitter:Brandweer_HGL twitterde op zondag 21-06-2020 om 15:17:58Zondag rond 15.00 uur is er brand uitgebroken in de asfalt centrale. Deze brand bevind zich op ongeveer 30 meter hoogte daarom heeft de brandweer extra mensen en voertuigen ter plaatse laten komen. https://t.co/wYAFPnFjNm reageer retweet
Ik snap deze herhalende oproep van jou niet. Als het je niet boeit, dan lees je het toch niet? Het weer geeft ook iedere dag de temperatuur door, dat kan je toch ook links laten liggen?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik hier al zo dikwijls aangekaart. Dát is pas een ramp. Laten ze nu eerst eens stoppen met steeds die cijfers noemen. Slaat helemaal nergens meer op.
quote:Op zondag 21 juni 2020 15:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is iets wat ik ook niet begrijp. En ik begrijp ook niet waarom dit door sommigen hier tokkies worden genoemd. Omdat ze wit zijn?
Hier een racisme issue van makenquote:Op zondag 21 juni 2020 15:11 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Maar waarom mochten die donkere mensen dan wel demonstreren? En waarom mag dit dan weer niet?
Eens. Maar ik ben dan ook geen voorstander van al die BLM-demonstraties.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:34 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Waarom zag ik tijdens de BLM ook mensen optreden op podiums? Bijvoorbeeld de demonstratie in de Bijlmer keek ik live op youtube, en ik schrok hoe A) de anderhalve meter totaal niet in acht werd genomen en B) hoeveel optredens (muziek, poezie en dans) er gegeven werden.
Ik ben het totaal eens met hun recht om te demonstreren, maar als er bepaalde regels gelden moeten die voor ons allen gelden, en niet enkel wat de linkse elite uitkomt (zie Halsema).
Waarom cijfers noemen die zo aan het dalen zijn dat ze niet noemenswaardig meer zijn? Om mensen zenuwachtig te maken? Waarom denk jij?quote:Op zondag 21 juni 2020 15:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik snap deze herhalende oproep van jou niet. Als het je niet boeit, dan lees je het toch niet? Het weer geeft ook iedere dag de temperatuur door, dat kan je toch ook links laten liggen?
Zonde. Had een mooie foto geweest.quote:
Misschien juist om de angsthazen gerust te stellen? Of om transparantie te bieden? Alls we er niets van te zien kregen, zouden we het er ook niet mee eens zijn.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom cijfers noemen die zo aan het dalen zijn dat ze niet noemenswaardig meer zijn? Om mensen zenuwachtig te maken? Waarom denk jij?
Ik vind het zo jammer dat we als samenleving verdeeld raken, want ik heb niets tegen andermans kleur of cultuur. Wat mij nu opvalt is dat er eenzijdig een discussie wordt aangezwengeld zonder wederhoor, want enige vorm van nuance of kritiek is racisme. Zoals het aankaarten van de oververtegenwoordiging in de criminaliteit. Een tegenargument die enkel en alleen bestaat uit 'nazi', 'racist' en noem al die dooddoeners maar op, is gewoonweg geen goede manier om een gesprek aan te gaan. Racisten gebruiken immers dezelfde retoriek. In mijn eigen kring zie ik ook dat mijn allochtoonse maten hier precies hetzelfde over denken; men moet maar het gesprek aangaan.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is iets wat ik ook niet begrijp. En ik begrijp ook niet waarom dit door sommigen hier tokkies worden genoemd. Omdat ze wit zijn?
Het gaat er uiteraard om waarop de media de nadruk op legt. De gezondheidsgevolgen van corona of de economische gevolgen? Ik vind dat de laatstgenoemde gevolgen ook onderbelicht zijn.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik snap deze herhalende oproep van jou niet. Als het je niet boeit, dan lees je het toch niet? Het weer geeft ook iedere dag de temperatuur door, dat kan je toch ook links laten liggen?
Goed verwoord.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat we als samenleving verdeeld raken, want ik heb niets tegen andermans kleur of cultuur. Wat mij nu opvalt is dat er eenzijdig een discussie wordt aangezwengeld zonder wederhoor, want enige vorm van nuance of kritiek is racisme. Zoals het aankaarten van de oververtegenwoordiging in de criminaliteit. Een tegenargument die enkel en alleen bestaat uit 'nazi', 'racist' en noem al die dooddoeners maar op, is gewoonweg geen goede manier om een gesprek aan te gaan. Racisten gebruiken immers dezelfde retoriek. In mijn eigen kring zie ik ook dat mijn allochtoonse maten hier precies hetzelfde over denken; men moet maar het gesprek aangaan.
Dat is uiteraard even een andere discussie, maar ik wilde de verdeeldheid in de samenleving schetsen, die tegenwoordig wordt benadrukt in de vorm van zwart en wit (een onderscheid die ik nooit heb gemaakt in mijn leven). In combinatie met een verdere afglijding in het sociale verkeer (minder sociale contacten door corona dan voorheen), het financiële leven, (werkeloosheidscijfers), en uiteraard de doembeelden die door de media ingeprent wordt in de vorm van corona, kunnen er voor zorgen dat de samenleving daadwerkelijk compleet gedestabiliseerd wordt. Kijk maar uit als ongeschoold (en groot deel geschoold) Nederland op de bank komt te zitten; de frustraties komen wel vanzelf hoor.
Ik weet het wel, dagelijks moet die fakereden dat Corrie vreselijk dodelijk is ons door de strot geduwd blijven omdat "het morrende Volk" anders wel eens in opstand zou kunnen komen, en de 1½ BS samenleving nog niet in de grondwet staat én dat kutvaccin er maar niet komen wilquote:Op zondag 21 juni 2020 15:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom cijfers noemen die zo aan het dalen zijn dat ze niet noemenswaardig meer zijn? Om mensen zenuwachtig te maken? Waarom denk jij?
Maatschappelijk onrust wordt nog een tandje groter door Corona ook nog, inderdaad.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer dat we als samenleving verdeeld raken, want ik heb niets tegen andermans kleur of cultuur. Wat mij nu opvalt is dat er eenzijdig een discussie wordt aangezwengeld zonder wederhoor, want enige vorm van nuance of kritiek is racisme. Zoals het aankaarten van de oververtegenwoordiging in de criminaliteit. Een tegenargument die enkel en alleen bestaat uit 'nazi', 'racist' en noem al die dooddoeners maar op, is gewoonweg geen goede manier om een gesprek aan te gaan. Racisten gebruiken immers dezelfde retoriek. In mijn eigen kring zie ik ook dat mijn allochtoonse maten hier precies hetzelfde over denken; men moet maar het gesprek aangaan.
Dat is uiteraard even een andere discussie, maar ik wilde de verdeeldheid in de samenleving schetsen, die tegenwoordig wordt benadrukt in de vorm van zwart en wit (een onderscheid die ik nooit heb gemaakt in mijn leven). In combinatie met een verdere afglijding in het sociale verkeer (minder sociale contacten door corona dan voorheen), het financiële leven, (werkeloosheidscijfers), en uiteraard de doembeelden die door de media ingeprent wordt in de vorm van corona, kunnen er voor zorgen dat de samenleving daadwerkelijk compleet gedestabiliseerd wordt. Kijk maar uit als ongeschoold (en groot deel geschoold) Nederland op de bank komt te zitten; de frustraties komen wel vanzelf hoor.
Blijkbaar.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:54 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ik weet het wel, dagelijks moet die fakereden dat Corrie vreselijk dodelijk is ons door de strot geduwd blijven omdat "het morrende Volk" anders wel eens in opstand zou kunnen komen, en de 1½ BS samenleving nog niet in de grondwet staat én dat kutvaccin er maar niet komen wil
Dus blijven mekkeren over die paar dooie per week is essentieel
Daar wordt hard aan gewerkt en het lijkt te lukkenquote:Op zondag 21 juni 2020 15:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maatschappelijk onrust wordt nog een tandje groter door Corona ook nog, inderdaad.
Maar ik ben van mening dat er niet te praten valt met de extremisten aan beide zijdes... Waar ik vooral bang voor ben is dat die groep extremisten steeds groter wordt.
Bozigheid en frustratie die een uitlaatklep zoekt.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar wordt hard aan gewerkt en het lijkt te lukkenFatsoenlijke dialoog is blijkbaar uit de mode.
Dankjewel Lavenderquote:
Zo zwart/wit mag je dat niet zien.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:29 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ja, dat is het enge. Waar eindigt dit. De stellingen zijn ingenomen en niemand geeft een duimbreed toe.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bozigheid en frustratie die een uitlaatklep zoekt.
En dat is ook wat ik probeer te betogen. Corona zal het kantelpunt zijn die er mogelijk voor zou kunnen zorgen dat de maatschappelijke onrust zodanig wordt vergroot door die extreme partijen, dat we langs elkaar heen zullen leven.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maatschappelijk onrust wordt nog een tandje groter door Corona ook nog, inderdaad.
Maar ik ben van mening dat er niet te praten valt met de extremisten aan beide zijdes... Waar ik vooral bang voor ben is dat die groep extremisten steeds groter wordt.
Laat Akwasi of Johan Derksen deze opmerking niet horen!quote:
Maar heb je niet ook het gevoel dat deze bozigheid en frustratie wordt gevoed door onder andere media en politiek? Niet om de volledige schuld bij hen te leggen, maar soms heb ik het gevoel dat de media de onderbuikgevoelens exploiteert om zo meer oplages te verkopen, terwijl de politiek onhandige/verkeerde beslissingen hebben genomen omtrent het gekozen beleid. Hierdoor ontstaan onlustgevoelens bij het generale publiek die uiteindelijk ergens toe zal leiden.]quote:Op zondag 21 juni 2020 15:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bozigheid en frustratie die een uitlaatklep zoekt.
Je weet precies te verwoorden hoe het momenteel gaat. Knap.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:10 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar heb je niet ook het gevoel dat deze bozigheid en frustratie wordt gevoed door onder andere media en politiek? Niet om de volledige schuld bij hen te leggen, maar soms heb ik het gevoel dat de media de onderbuikgevoelens exploiteert om zo meer oplages te verkopen, terwijl de politiek onhandige/verkeerde beslissingen hebben genomen omtrent het gekozen beleid. Hierdoor ontstaan onlustgevoelens bij het generale publiek die uiteindelijk ergens toe zal leiden.]
Daarom vind ik het apart dat wel mag worden gedemonstreerd voor de rechten van de donkere mens (waar ik het mee eens ben hoor), maar er mag niet worden gedemonstreerd tegen overheidsingrijpen die verregaand is in de rechten van de normale burger. Zulke onhandige/verkeerde beslissingen creëren ook een tweespalt - hoe men het ook wendt of keert.
Eens. Goede posts.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:10 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar heb je niet ook het gevoel dat deze bozigheid en frustratie wordt gevoed door onder andere media en politiek? Niet om de volledige schuld bij hen te leggen, maar soms heb ik het gevoel dat de media de onderbuikgevoelens exploiteert om zo meer oplages te verkopen, terwijl de politiek onhandige/verkeerde beslissingen hebben genomen omtrent het gekozen beleid. Hierdoor ontstaan onlustgevoelens bij het generale publiek die uiteindelijk ergens toe zal leiden.]
Daarom vind ik het apart dat wel mag worden gedemonstreerd voor de rechten van de donkere mens (waar ik het mee eens ben hoor), maar er mag niet worden gedemonstreerd tegen overheidsingrijpen die verregaand is in de rechten van de normale burger. Zulke onhandige/verkeerde beslissingen creëren ook een tweespalt - hoe men het ook wendt of keert.
En eens. Volgens mij werd er een tijdje geleden aangegeven dat ze zouden stoppen met dagelijkse updates. Enkel op dinsdag een update zouden geven. Sindsdien zijn ze gewoon doorgegaan met de dagelijkse updates. Voegt helemaal niks toe. Behalve dat er na de cijfers elke dag in cirkeltjes gepraat word. Elke dag dezelfde discussies. De nummers zijn zo laag dat een wekelijkse update prima zou zijn.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik hier al zo dikwijls aangekaart. Dát is pas een ramp. Laten ze nu eerst eens stoppen met steeds die cijfers noemen. Slaat helemaal nergens meer op.
Dan kan je dat zeggen over alle meningen die hier dagelijks gegeven worden. Zijn ook vaak dezelfde users die dezelfde dingen blijven herhalen.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Waarom blijven mensen deze onzin herhalen. De organisatie van vandaag was verre van een demonstratie, eerder een festival.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:10 schreef Grishenko_ het volgende:
Daarom vind ik het apart dat wel mag worden gedemonstreerd voor de rechten van de donkere mens (waar ik het mee eens ben hoor), maar er mag niet worden gedemonstreerd tegen overheidsingrijpen die verregaand is in de rechten van de normale burger.
De BLM demonstratie op het Malieveld was uitstekend georganiseerd. Van te voren toestemming geregeld. Mensen stonden op afstand van elkaar, droegen mondkapjes en er is niet gereld.quote:Op zondag 21 juni 2020 15:11 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Er mag WEL worden gedemonstreerd door deze groep. Maar ze moeten dan wel de huidige regels voor demonstraties volgenquote:Op zondag 21 juni 2020 16:10 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Precies. Zo zag het er gisteren uit.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:38 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
De BLM demonstratie op het Malieveld was uitstekend georganiseerd. Van te voren toestemming geregeld. Mensen stonden op afstand van elkaar, droegen mondkapjes en er is niet gereld.
Het verschil met dit zooitje kan niet groter zijn
twitter:regio15 twitterde op zaterdag 20-06-2020 om 15:28:20Nog enkele foto's van het protest van Black Lives Matter op het #Malieveld in #DenHaag https://t.co/JmxPW174Ik reageer retweet
Ik vraag me af waarom die man van die ruzie een huichelaar is :pquote:
Ik bedoelde eigenlijk de eerste van poosje terug, maar deze ging ook keurig dus.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
Precies. Zo zag het er gisteren uit.twitter:regio15 twitterde op zaterdag 20-06-2020 om 15:28:20Nog enkele foto's van het protest van Black Lives Matter op het #Malieveld in #DenHaag https://t.co/JmxPW174Ik reageer retweet
Keurige bijeenkomst van de compleet gestoorde mongolen van dit land ja.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de eerste van poosje terug, maar deze ging ook keurig dus.
Ja dat was inderdaad een bende en had nooit op die manier door mogen gaan. Daar zijn we het allemaal over eens.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de eerste van poosje terug, maar deze ging ook keurig dus.
De eerste demonstratie van BLM in Den Haag was helemaal geen bende?quote:Op zondag 21 juni 2020 16:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ja dat was inderdaad een bende en had nooit op die manier door mogen gaan. Daar zijn we het allemaal over eens.
Daar gaat het helemaal niet om. Het mongolen niveau van vandaag lag minstens zo hoogquote:Op zondag 21 juni 2020 16:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Keurige bijeenkomst van de compleet gestoorde mongolen van dit land ja.
Volgens mij niet nee. Ze hadden op het gras tekens geplaatst waar mensen moesten staan om afstand te houden.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
De eerste demonstratie van BLM in Den Haag was helemaal geen bende?
Er is momenteel nauwelijks tot geen oversterfte, dus die vlieger gaat niet op.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 17:32 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Uiteindelijk kun je logischerwijs constateren dat het grootste deel van de oversterfte een direct verband moet hebben met COVID-19. Want er was dit jaar geen griepepidemie die een ander deel van de oversterfte kan verklaren. Andere mogelijkheden zoals vereenzaming bij ouderen liggen ook niet in de lijn der verwachting. Een klein deel van de oversterfte kan komen door uitgestelde zorg en of mensen die de huisarts/ziekenhuis vermeden uit angst voor coronabesmetting en daarna overvallen werden door een andere ziekte.
Enquote:U werd binnen een paar maanden van redelijk onbekende wetenschapper een bekende Nederlander, met alle gevolgen van dien. Op sociale media moet u het nogal eens ontgelden. De ene helft van Nederland zegt: Koopmans zat te slapen toen het virus op ons afkwam, de andere helft roept: dat enge mens heeft ons hele land op slot laten gooien. Hoe dealt u daarmee?
‘Dat is niet leuk, natuurlijk. Ik probeer er niet te veel aandacht aan te besteden, maar als iemand op Twitter suggereert dat virologen als ik moeten verdwijnen, gaat dat wel naar onze afdeling beveiliging. We hebben er hier thuis wel discussie over. Mijn zoon zegt: je moet het negeren, maar gewoon maar accepteren dat het erbij hoort tegenwoordig, vind ik eigenlijk belachelijk.
‘Het is fantastisch om op Twitter, pats, nieuws uit Wuhan te kunnen krijgen zodra daar iets speelt. Maar er is een keerzijde, en iedereen die in the picture is, krijgt daarmee te maken.’
quote:Wat opvalt als je terugkijkt: uw relativerende toon eind februari, begin maart. 'De kans dat je met het virus besmet wordt is ongelooflijk klein', zei u. En: 'Het virus is te stoppen.' Hoe kijkt u daarop terug?
'Ik krijg het op Twitter ook nog regelmatig voor de voeten geworpen en dan antwoord ik: ik baseerde me op de gegevens die we tóén hadden. Ik heb echt met de fascinatie van de wetenschapper naar China zitten kijken, ze hadden in Wuhan zo'n waanzinnige stunt uitgehaald met die massale quarantaine dat ik dacht: ze brengen het virus tot staan. Achteraf moet je constateren dat de manier van verspreiding gewoon veel ondergrondser is geweest dan ik aanvankelijk had ingeschat. Dan kun je zeggen: wat heb je nou aan al je kennis? Je houdt er niets mee tegen. Ja, dat klopt in dit geval.'
Neehoor, die superspread events hebben heel veel effect, en al het overige de overige 20%.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:27 schreef Kyran het volgende:
Zijn wij weer cijfers aan het vergelijken terwijl er nu nog steeds aardig wat maatregelen zijn, veel mensen thuiswerken en iedereen (als het goed is) met klachten thuisblijft.
Ik snap niet dat men nog steeds de huidige cijfers kan vergelijken met een gemiddelde griepepidemie. We zijn ondertussen vier maanden verder en sommigen lijken het nog niet te snappen.
Leuk dat de COVID-19 cijfers nu zo laag zijn, maar komt dat misschien ook niet door alle maatregelen? Zijn jullie dan echt zo zeker van jullie zaak dat de maatregelen nul effect hebben op hoe het allemaal heeft gelopen?
Het zijn er minder dan 100 - gister ook al trouwens - en aangezien sinds 1 juni veel meer tests worden gedaan zijn deze cijfers behoorlijk laag.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:09 schreef KennyPowers het volgende:
+100 nieuwe besmettingen is best veel toch? Tijdje niet gevolgd
Nu even NOS blog bekeken voor rellen
Uiteraard komt dat door de maatregelen. Daar komt nog bij dat veel kwetsbare ouderen door Covid-19 preventief geruimd zijn en daardoor de sterftecijfers na de piek juist weer worden gedrukt.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:27 schreef Kyran het volgende:
Zijn wij weer cijfers aan het vergelijken terwijl er nu nog steeds aardig wat maatregelen zijn, veel mensen thuiswerken en iedereen (als het goed is) met klachten thuisblijft.
Ik snap niet dat men nog steeds de huidige cijfers kan vergelijken met een gemiddelde griepepidemie. We zijn ondertussen vier maanden verder en sommigen lijken het nog niet te snappen.
Leuk dat de COVID-19 cijfers nu zo laag zijn, maar komt dat misschien ook niet door alle maatregelen? Zijn jullie dan echt zo zeker van jullie zaak dat de maatregelen nul effect hebben op hoe het allemaal heeft gelopen?
Kan ik mij gedeeltelijk in vinden.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neehoor, die superspread events hebben heel veel effect, en al het overige de overige 20%.
Maar die laaste 20% doet meer fout dan goed.
Juist, dat vergeet men ook wel een beetje.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Uiteraard komt dat door de maatregelen. Daar komt nog bij dat veel kwetsbare ouderen door Covid-19 preventief geruimd zijn en daardoor de sterftecijfers na de piek juist weer worden gedrukt.
Heb jij een goede verklaring waarom het aantal sterftes nu al een tijdje een veelvoud is van het aantal ziekenopnames? Terwijl je o.b.v. de piramide juist zou verwachten dat het aantal ziekenhuisopnames een veelvoud is van het aantal doden.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:36 schreef Kyran het volgende:
Het is normaal dat na een piek in oversterfte er een dal volgt.
Nou ja, dat ligt eraan wat de oversterfte veroorzaakt. Als het een ziekte zou zijn die vooral jonge kinderen zou treffen, dan was het "extra sterfte". Nu is het ook voor een groot deel voortijdige sterfte (op de korte termijn).quote:Op zondag 21 juni 2020 17:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Juist, dat vergeet men ook wel een beetje.
Het is normaal dat na een piek in oversterfte er een dal volgt.
True, bij oversterfte door griep zie je het bijvoorbeeld wel vaak terug. Aangezien men het leuk vindt om COVID-19 steeds met de griep te vergelijken ....quote:Op zondag 21 juni 2020 17:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat ligt eraan wat de oversterfte veroorzaakt. Als het een ziekte zou zijn die vooral jonge kinderen zou treffen, dan was het "extra sterfte". Nu is het ook voor een groot deel voortijdige sterfte (op de korte termijn).
Vrijwel niemand vergelijkt het meer met de griep, de enige die die vergelijking trekt ben jij. Compleet uit het niets.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
True, bij oversterfte door griep zie je het bijvoorbeeld wel vaak terug. Aangezien men het leuk vindt om COVID-19 steeds met de griep te vergelijken ....
@:DireStraits7 Langdurige opnamen in ziekenhuis/IC? Mensen die niet willen/kunnen worden opgenomen? Andere verklaringen kom ik zo even niet op, maar ook niet in verdiept.
Dat aantal opnames niet sterk stijgt is wel heel fijn in ieder geval
Wel heel langdurig dan, want deze trend is al weken aan de gang. Enige vertraging snap ik nog... Ik vraag me af hoeveel van de overlijdens een natuurlijke dood gestorven hebben, maar toch positief bleken te testen en daarom als coronadode geteld worden.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:42 schreef Kyran het volgende:
Langdurige opnamen in ziekenhuis/IC? Mensen die niet willen/kunnen worden opgenomen? Andere verklaringen kom ik zo even niet op, maar ook niet in verdiept.
Als je antistoffen Groningen met Brabant vergelijkt... Dan kom je wel op een factor 10 wss verschil in besmetting.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:35 schreef Kyran het volgende:
Kan ik mij gedeeltelijk in vinden.
Of het dan 80% of 50% is durf ik niet te zeggen, maar wil best geloven dat het voor minstens 50% van de besmettingen heeft gezorgd (carnaval, skivakanties, concerten, voetbalwedstrijden etc.).
In Brabant misschien, de rest van NL, en zeker Noord NL zeker niet.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:35 schreef Kyran het volgende:
De overige maatregelen waren zeker wel nodig om het zo snel mogelijk onder controle te krijgen, maar ben het dan wel weer eens dat het nu wel weer losser mag. Als tot halverwege juli geen gekken dingen gebeuren met de cijfers zouden ze behalve de grote evenementen alles gewoon weer open moeten gooien. Waar mogelijk met 1.5m regel, maar niet te moeilijk doen als het niet kan (horeca).
Met snel testen en gewoon thuisblijven bij klachten kunnen wij een heel eind komen denk ik.
Je hebt geen idee hoe dodelijk de griep zou zijn zonder antistoffen in de bevolking.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vrijwel niemand vergelijkt het meer met de griep, de enige die die vergelijking trekt ben jij. Compleet uit het niets.
Klopt, maar dat dat is ook wel een "vertekening".quote:Op zondag 21 juni 2020 17:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je antistoffen Groningen met Brabant vergelijkt... Dan kom je wel op een factor 10 wss verschil in besmetting.
In de drie noordelijke provincies moeten ze de boel gewoon weer gaan loslaten, afgezien van massa-evenementen. Geef die mensen gewoon eigen verantwoordelijkheid, en wie voorzichtiger aan wil blijven doen kan dat gewoon doen.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
In Brabant misschien, de rest van NL, en zeker Noord NL zeker niet.
Mwah het is nu heel hard aan het gaan in de Amerikas, en dat is niet omdat ze allemaal naar Pinkpop gaan. Naar je werk gaan lijkt me het superspread event.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neehoor, die superspread events hebben heel veel effect, en al het overige de overige 20%.
Maar die laaste 20% doet meer fout dan goed.
Dat is het punt niet zozeer, jij gaat er vanuit dat heel veel besmettingen van buiten de grote evenementen komen. Terwijl die grote evenementen nou juist het enige verschil is tussen Brabant en Groningen bijv.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:49 schreef Kyran het volgende:
Klopt, maar dat dat is ook wel een "vertekening".
Aangezien het exponentieel gaat wordt het verschil heel snel heel groot.
Of je nou ergens met 50 > 100 > 200 > 400 gaat of met 10 > 20 > 40 > 80 Dan zit je na vier verdubbelingen al op ee nverschil van 320.
Brabant heeft veel geimporteerd. Het noorden had geluk (geen carnaval, eerder vakantie) daardoor is het daar ook minder verspreid.
Ben het verder eens hoor dat super events waarschijnlijk de grootste rol spelen, maar het is ook weer niet zo zwart/wit.
@DireStraits7 Combinatie van dingen denk ik. Ik durf niet zo hard te beweren dat een heel groot deel sowieso wel binnen een paar weken was overleden, met of zonder COVID-19.
In slecht geventileerde propvolle metro's lijkt me dat wel ja.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah het is nu heel hard aan het gaan in de Amerikas, en dat is niet omdat ze allemaal naar Pinkpop gaan. Naar je werk gaan lijkt me het superspread event.
Eens.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kan ik mij gedeeltelijk in vinden.
Of het dan 80% of 50% is durf ik niet te zeggen, maar wil best geloven dat het voor minstens 50% van de besmettingen heeft gezorgd (carnaval, skivakanties, concerten, voetbalwedstrijden etc.).
De overige maatregelen waren zeker wel nodig om het zo snel mogelijk onder controle te krijgen, maar ben het dan wel weer eens dat het nu wel weer losser mag. Als tot halverwege juli geen gekken dingen gebeuren met de cijfers zouden ze behalve de grote evenementen alles gewoon weer open moeten gooien. Waar mogelijk met 1.5m regel, maar niet te moeilijk doen als het niet kan (horeca).
Met snel testen en gewoon thuisblijven bij klachten kunnen wij een heel eind komen denk ik.
quote:Op zondag 21 juni 2020 14:19 schreef hooibaal het volgende:
Als het virus opnieuw om zich heen grijpt
Is dit nu wensdenken of angst? Ik begrijp sommige mensen niet hoor. Wees toch eens blij met de prachtige cijfers.quote:
Ik geef jou een 10.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Is dit nu wensdenken of angst? Ik begrijp sommige mensen niet hoor. Wees toch eens blij met de prachtige cijfers.
Ramptoerisme denk ik.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Is dit nu wensdenken of angst? Ik begrijp sommige mensen niet hoor. Wees toch eens blij met de prachtige cijfers.
Leg me eens uit waarom het wensdenken zou zijn?quote:Op zondag 21 juni 2020 18:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Some people just want to watch the world burn.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leg me eens uit waarom het wensdenken zou zijn?
quote:There is no scientific evidence to support the disastrous two-metre rule. Poor quality research is being used to justify a policy with enormous consequences for us all.
De genomen maatregelen hebben ongetwijfeld bijgedragen aan het beperken van het aantal slachtoffers. Echter zijn er steeds meer signalen (en circumstantial evidence, of you will) dat de maatregelen direct en indirect hebben gezorgd voor géén grootschalige evenementen. Dit, samen met artikels als bovenstaande en het zeer lage aantal positief geteste mensen in de afgelopen weken pleit simpelweg tegen de 1.5m en het zogenaamde nieuwe normaal.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt, maar dat dat is ook wel een "vertekening".
Aangezien het exponentieel gaat wordt het verschil heel snel heel groot.
Of je nou ergens met 50 > 100 > 200 > 400 gaat of met 10 > 20 > 40 > 80 Dan zit je na vier verdubbelingen al op ee nverschil van 320.
Brabant heeft veel geimporteerd. Het noorden had geluk (geen carnaval, eerder vakantie) daardoor is het daar ook minder verspreid.
Ben het verder eens hoor dat super events waarschijnlijk de grootste rol spelen, maar het is ook weer niet zo zwart/wit.
@:DireStraits7 Combinatie van dingen denk ik. Ik durf niet zo hard te beweren dat een heel groot deel sowieso wel binnen een paar weken was overleden, met of zonder COVID-19.
Dat was dus mijn vraag.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leg me eens uit waarom het wensdenken zou zijn?
Echt? Of is dat een eigen invulling? Ik ken ze niet hoor, die mensen.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Some people just want to watch the world burn.
Nee, je vraag was of het wensdenken of angst is. Waarom zou het wensdenken zijn?quote:
Dat moet je niet aan mij vragen maar aan degenen die steeds zeggen dat de tweede golf er misschien aan komt.quote:Op zondag 21 juni 2020 18:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je vraag was of het wensdenken of angst is. Waarom zou het wensdenken zijn?
Discussieforum, daar reageren ook wel eens mensen op iets wat je niet rechtstreeks aan hen vraagtquote:Op zondag 21 juni 2020 19:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat moet je niet aan mij vragen maar aan degenen die steeds zeggen dat de tweede golf er misschien aan komt.
Bovendien stel ik jou die vraag niet maar aan de mensen die dit steeds roepen.
Ik stelde een vraag. En daar zou ik best antwoord op willen krijgen van degenen die het steeds over het terugkerende virus hebben.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Discussieforum, daar reageren ook wel eens mensen op iets wat je niet rechtstreeks aan hen vraagt
Ik vind dat je iemand nogal wat in de schoenen schuift als je ze beschuldigt van wensdenken. Want daarmee zegje dus dat je denkt dat zij genieten van alle ellende en dat ze hopen dat dat maar lang mag duren. Ik geloof daar niet zo in.
Dit vergeten mensen. Goed dat je het benoemt.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe dodelijk de griep zou zijn zonder antistoffen in de bevolking.
Corona is ook niet zo dodelijk als 60% antistoffen heeft.
Je vraagt het me niet, maar mag ik even zeggen dat ik jou één van de meest waardevolle users in dit topic vind? Ontzettend prettig hier ook iemand te zien die in grijzen kan denken en ook nog de moeite neemt om anderen grijs te laten zien.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Discussieforum, daar reageren ook wel eens mensen op iets wat je niet rechtstreeks aan hen vraagt
Ik vind dat je iemand nogal wat in de schoenen schuift als je ze beschuldigt van wensdenken. Want daarmee zegje dus dat je denkt dat zij genieten van alle ellende en dat ze hopen dat dat maar lang mag duren. Ik geloof daar niet zo in.
Maar wat is er in hemelsnaam zo raar aan om te denken dat er misschien een tweede golf aankomt. Dat is virus eigen, die komen en gaan altijd in golven. Daarnaast heb ik al eens eerder uitgelegd dat een tweede golf niet per se een ramp hoeft te zijn, alleen dat we misschien iets voorzichtiger moeten zijn en hopelijk alleen lokaal dingen te hoeven sluiten.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat moet je niet aan mij vragen maar aan degenen die steeds zeggen dat de tweede golf er misschien aan komt.
Bovendien stel ik jou die vraag niet maar aan de mensen die dit steeds roepen.
Denk het. Morgen komt er vast weer iemand vertellen dat we het allemaal niet snappen, behalve hij dan.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Vandaag is zeker weer zo'n 'daar komt de piek' dag
Die mensen zijn er genoeg in de wereld. Spreekwoord is er niet voor niets. Dat jij ze niet kent betekent niet dat ze er niet zijn. Criminelen zat bijvoorbeeld. Die alleen maar genieten van pijn. Zijn er ook zat die zelf niet eens doorhebben dat ze paniek en pijn bij anderen eigenlijk wel spannend vinden. Wees blij dat je niemand kent die zo in elkaar zitquote:Op zondag 21 juni 2020 18:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Echt? Of is dat een eigen invulling? Ik ken ze niet hoor, die mensen.
Ik denk echt dat het gewoon angst is. En of dat nou terecht is of niet, dat verandert niets aan hoe iemand het voelt.
Geen naar wat ik begrepen heb, gevangenen zijn doorgaans relatief jong. Daarnaast over algemeen gezond, goed eten, geen alcohol, weinig drugs en veel rust.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:03 schreef potjecreme het volgende:
Hoeveel gevangenen hebben corona gehad? Is dat ergens bekend?
En bij positief nieuws is het nog te vroeg om te zeggen of de piek komt.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denk het. Morgen komt er vast weer iemand vertellen dat we het allemaal niet snappen, behalve hij dan.
God noquote:Op zondag 21 juni 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
Of hebben jullie liever weer een situatie zoals eind februari / begin maart waar een groot deel van de experts dachten dat het hier toch niet zou komen en wij best wel onvoorbereid waren.
quote:Op zondag 21 juni 2020 19:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je vraagt het me niet, maar mag ik even zeggen dat ik jou één van de meest waardevolle users in dit topic vind? Ontzettend prettig hier ook iemand te zien die in grijzen kan denken en ook nog de moeite neemt om anderen grijs te laten zien.
Ik had het specifiek over dit onderwerp en het wensdenken waar aan gerefereerd wordt. Ik vind het echt een beetje vreemd zoals op de posts van hooibaal wordt gereageerd. Ze zijn negatief, helemaal eens. Hij laat weinig ruimte voor positieve zaken, ook eens. Wensdenken? Hopen dat er nog allerlei ellende aan komt? Oneens. Ik zal dan wel ee; idealist zijn, maar ik vind de invulling ‘wensdenken’ erg naar en best een beschuldiging en ik geloof dat het angst is.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die mensen zijn er genoeg in de wereld. Spreekwoord is er niet voor niets. Dat jij ze niet kent betekent niet dat ze er niet zijn. Criminelen zat bijvoorbeeld. Die alleen maar genieten van pijn. Zijn er ook zat die zelf niet eens doorhebben dat ze paniek en pijn bij anderen eigenlijk wel spannend vinden. Wees blij dat je niemand kent die zo in elkaar zit
Eens.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
Een eventuele tweede golf wil niet meteen zeggen dat het weer duizenden doden gaat opleveren. Een tweede golf is heel normaal bij uitbraken. Het heeft helemaal niks te maken met "de wereld willen zien branden" of wat voor onzin dan ook.
Er is weinig mis met oplettend en voorbereid zijn. Hoe het er nu aan toe gaat zie ik persoonlijk geen reden voor een tweede golf, maar het kan er zomaar wel zijn en dan is er toch niks mis met voorbereid zijn?
Of hebben jullie liever weer een situatie zoals eind februari / begin maart waar een groot deel van de experts dachten dat het hier toch niet zou komen en wij best wel onvoorbereid waren.
In de gevangenis zelf leeft men tot op zekere hoogte wel iets gezonder, maar je hebt wel relatief veel mensen die met een zwakke gezondheid binnenkomen.quote:Op zondag 21 juni 2020 20:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen naar wat ik begrepen heb, gevangenen zijn doorgaans relatief jong. Daarnaast over algemeen gezond, goed eten, geen alcohol, weinig drugs en veel rust.
Het was dan ook maar enkel een vraag van Lavenderr; vandaag de vraagtekens. Betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo is natuurlijk.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over dit onderwerp en het wensdenken waar aan gerefereerd wordt. Ik vind het echt een beetje vreemd zoals op de posts van hooibaal wordt gereageerd. Ze zijn negatief, helemaal eens. Hij laat weinig ruimte voor positieve zaken, ook eens. Wensdenken? Hopen dat er nog allerlei ellende aan komt? Oneens. Ik zal dan wel ee; idealist zijn, maar ik vind de invulling ‘wensdenken’ erg naar en best een beschuldiging en ik geloof dat het angst is.
Jong zijn maakt je niet immuunquote:Op zondag 21 juni 2020 20:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen naar wat ik begrepen heb, gevangenen zijn doorgaans relatief jong. Daarnaast over algemeen gezond, goed eten, geen alcohol, weinig drugs en veel rust.
Jajoh maar zoals Koopmans het vertelt is het natuurlijk gewoon mensen bang maken.quote:Op zondag 21 juni 2020 19:45 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar wat is er in hemelsnaam zo raar aan om te denken dat er misschien een tweede golf aankomt. Dat is virus eigen, die komen en gaan altijd in golven. Daarnaast heb ik al eens eerder uitgelegd dat een tweede golf niet per se een ramp hoeft te zijn, alleen dat we misschien iets voorzichtiger moeten zijn en hopelijk alleen lokaal dingen te hoeven sluiten.
Hoe je dat associeert met wensdenken is mij een raadsel.
Maar jij kan het niet laten om van ieder spoortje nieuws iets negatiefs te maken. Liggen er drie mensen dicht bij elkaar op het strand zullen we het over twee weken wel merken in de cijfers.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:46 schreef hooibaal het volgende:
Geen enkel weldenkend mens 'hoopt' op een tweede golf, dus ik ook niet. Ik begrijp gewoon niet dat mensen echt denken dat we het virus inmiddels hebben overwonnen en dat we de regels rondom social distancing los kunnen laten en alles weer open kunnen doen. Zo ver zijn we gewoon nog lang niet.
Het maakt mij heel weinig uit of het achteraf gezien de juiste methode blijkt te zijn, maar het is totale waanzin om je burgers opzettelijk bloot te stellen aan een virus waarvan je nog geen idee hebt wat de effecten op lange termijn zijn.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jajoh maar zoals Koopmans het vertelt is het natuurlijk gewoon mensen bang maken.
Criminele waanzin eigenlijk.
En die golf gaat ook komen omdat we in tijden dat we ruimte hebben op de IC niks van immuniteit opbouwen.
Het zal na a.s. winter wel blijken dat Zweden de juiste methode heeft gekozen.
twitter:regio15 twitterde op zondag 21-06-2020 om 21:47:26De politie maakt zojuist bekend dat er circa 400 (!) personen zijn aangehouden. #Malieveld #DenHaag https://t.co/dAde909WEy reageer retweet
Hoho, je mag de cijfers alleen als argument gebruiken als ze slecht zijn. Nu ze goed zijn zeggen ze niks meer.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:06 schreef 1Noek1 het volgende:
Er is niks overwonnen, het is onder controle in NL en dat schept ruimte voor versoepelingen. Waarbij Hooibaal na 1 dag een stijging op de IC alweer roept dat de versoepelingen moeten stoppen.
En gewoon elke dag de goede cijfers negeren maar er hoeft maar iets niet goed te zijn, gelijk stemming maken.
Nog steeds geen idee of hij echt is maar goed, lekker gek is het wel, net als die anti-vaxxers.
Wat goed zeg, proficiat!quote:Op zondag 21 juni 2020 22:06 schreef Slayage het volgende:
Eind goed al goed voor de stop de virus waanzin demonstratietwitter:regio15 twitterde op zondag 21-06-2020 om 21:47:26De politie maakt zojuist bekend dat er circa 400 (!) personen zijn aangehouden. #Malieveld #DenHaag https://t.co/dAde909WEy reageer retweet
Zou dit een normale demonstratie zijn dan?quote:Op zondag 21 juni 2020 22:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat goed zeg, proficiat!
Er zou maar normaal gedemonstreerd kunnen worden, wat voor land zou Nederland dan wel niet zijn.
Jij weet ook niet wat de effecten zijn van dat glas water uit de kraan dat je iedere dag drinkt. Het is echt ongekend dat jij jezelf blootstelt iedere dag aan dat kraanwater, dat zouden we moeten verbieden voor jou, want jij kan die keuze niet zelf maken of je vindt dat je het risico wel kunt lopen.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het maakt mij heel weinig uit of het achteraf gezien de juiste methode blijkt te zijn, maar het is totale waanzin om je burgers opzettelijk bloot te stellen aan een virus waarvan je nog geen idee hebt wat de effecten op lange termijn zijn.
Juist, ben ik met jou eens! Maar heel veel mensen laten 1,5 meter los, besef ik nu echt. Echter moeten we nog wel de regels respecteren tot dat het virus officieel is uitgedoofd of we allemaal een vaccin krijgen. Maar zowel grote deel van ons bevolking verwerpt nu al de coronaspoedwet, dat begrijp ik wel, echter is echt wel nodig.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:46 schreef hooibaal het volgende:
Geen enkel weldenkend mens 'hoopt' op een tweede golf, dus ik ook niet. Ik begrijp gewoon niet dat mensen echt denken dat we het virus inmiddels hebben overwonnen en dat we de regels rondom social distancing los kunnen laten en alles weer open kunnen doen. Zo ver zijn we gewoon nog lang niet.
quote:Op zondag 21 juni 2020 22:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Juist, ben ik met jou eens! Maar heel veel mensen laten 1,5 meter los, besef ik nu echt. Echter moeten we nog wel de regels respecteren tot dat het virus officieel is uitgedoofd of we allemaal een vaccin krijgen. Maar zowel grote deel van ons bevolking verwerpt nu al de coronaspoedwet, dat begrijp ik wel, echter is echt wel nodig.
Nee nee, maar je bent echt niet verplicht om een vaccin laten nemen, echter is het ook vrijwillig.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:23 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Gekke dictatuur, straks ook nog verplichten dat mensen een vaccin laten inspuiten zeker?
Laten we jeugdige risicogroepen dan eerst de optie geven, daarna de oudere risicogroepen, daarna de nauwelijks risicogroepen, mochten ze willen.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee nee, maar je bent echt niet verplicht om een vaccin laten nemen, echter is het ook vrijwillig.
Kan, maar eerst zien dan geloven.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Laten we jeugdige risicogroepen dan eerst de optie geven, daarna de oudere risicogroepen, daarna de nauwelijks risicogroepen, mochten ze willen.
Er zijn wel aardig wat geluiden dat hier helemaal geen vaccin voor gaat komen overigens.
Op Infowars zekerquote:Op zondag 21 juni 2020 22:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zijn wel aardig wat geluiden dat hier helemaal geen vaccin voor gaat komen overigens.
Dat er niks komt? Je snapt dat dat eeuwig wachten is?quote:
quote:
Hmm we kunnen ook niet eeuwig wachten hoor... helaas is alles nog onzeker.... de ontwikkelingen gaan echt snel...quote:Op zondag 21 juni 2020 22:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat er niks komt? Je snapt dat dat eeuwig wachten is?
Uhuh.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:34 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hmm we kunnen ook niet eeuwig wachten hoor... helaas is alles nog onzeker.... de ontwikkelingen gaan echt snel...
100 tegen 1 weddenschap aangaan dat er een werkzaam vaccin tegen coronavirus komt binnen nu en 5 jaar. Als het er komt krijg ik 100 euro, mocht het er niet zijn krijg je van mij 1 euro.quote:
Definieer werkend.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
100 tegen 1 weddenschap aangaan dat er een werkzaam vaccin tegen coronavirus komt binnen nu en 5 jaar. Als het er komt krijg ik 100 euro, mocht het er niet zijn krijg je van mij 1 euro.
Makkelijk verdient toch?
Gaan we nog 5 jaar krampachtig op anderhalve meter van elkaar zitten dan?quote:Op zondag 21 juni 2020 22:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
100 tegen 1 weddenschap aangaan dat er een werkzaam vaccin tegen coronavirus komt binnen nu en 5 jaar. Als het er komt krijg ik 100 euro, mocht het er niet zijn krijg je van mij 1 euro.
Makkelijk verdient toch?
Voorlopig hebben we helaas nog geen alternatief.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaan we nog 5 jaar krampachtig op anderhalve meter van elkaar zitten dan?
Totaal niet vergelijkbaar virus.. maar goed, door jouw comment weet ik weer met waar voor persoon ik te maken hebquote:Op zondag 21 juni 2020 22:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb je toevallig een vaccin voor HIV voor me?
Ik weet niet of je wel eens buiten komt, maar heel veel mensen waren er na 2 maanden al klaar mee. Dus dat is helaas geen plan voor jaren. Next.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voorlopig hebben we helaas nog geen alternatief.
Ik geef mezelf graag goede voorwaarden als ik ze zelf opstel.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaan we nog 5 jaar krampachtig op anderhalve meter van elkaar zitten dan?
Is allang duidelijk inmiddels dat die 1,5 meter buiten amper wat toevoegt. Echt puur voor de show. Natuurlijk blijft het kabinet erop hameren, anders komt die noodwet er opeens minder makkelijk doorheen. Nu denken sommige mensen nog dat die 1,5 meter noodzaak heeft. Dan hebben ze een excuus voor extra controles e.d.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voorlopig hebben we helaas nog geen alternatief.
Vertel eens, waar zit precies de criminele waanzin in dit verhaal?quote:Op zondag 21 juni 2020 21:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jajoh maar zoals Koopmans het vertelt is het natuurlijk gewoon mensen bang maken.
Criminele waanzin eigenlijk.
En die golf gaat ook komen omdat we in tijden dat we ruimte hebben op de IC niks van immuniteit opbouwen.
Het zal na a.s. winter wel blijken dat Zweden de juiste methode heeft gekozen.
Dat werkt natuurlijk niet. Je moet een richtlijn hebben waarop je waar nodig ook kunt handhaven. Probeer zoveel mogelijk afstand te houden waar mogelijk geeft je de vrijbrief om met dertig man de polonaise te lopen. Ja afstand houden lukte ff niet, sorry.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is allang duidelijk inmiddels dat die 1,5 meter buiten amper wat toevoegt. Echt puur voor de show. Natuurlijk blijft het kabinet erop hameren, anders komt die noodwet er opeens minder makkelijk doorheen. Nu denken sommige mensen nog dat die 1,5 meter noodzaak heeft. Dan hebben ze een excuus voor extra controles e.d.
Er is dus wel degelijk een alternatief. Mensen logisch laten nadenken buiten en die 1,5 meter buiten loslaten. Hou het bij een ''probeer zoveel mogelijk afstand van elkaar te houden waar mogelijk'' advies ipv deze tunnelvisie.
Ja, wel eens op zich. Massa-evenementen kunnen nog wel tot 1 januari in de ijskast. Maar b.v. mijn amateurclubje bezoeken zou ik wel graag weer doen vanaf september. Daar komen natuurlijk wel meerdere mensen kijken, maar schouder aan schouder staat het zeker niet.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik geef mezelf graag goede voorwaarden als ik ze zelf opstel.
Ik denk verder van niet, ik heb de stille hoop dat dit hele gezeik volgend jaar over is en ik gewoon naar de F1 in Zandvoort kan gaan. Als we ons nog even een beetje gedragen en deze zomer door weten te komen is de kans groot dat het ergste achter de rug is.
Wat mij betreft mag er best wel wat lichter om worden gegaan met doe 1.5m, je kunt best wel zelf de verantwoordelijkheid nemen met wie je aan een tafel gaat zitten op het terras. Voldoende ruimte en genoeg ventilatie helpt enorm zoals het er nu naar uit ziet.
Aan de andere kant zie ik liever nog geen evenementen tot na september, en misschien wel pas in 2021. Er is een behoorlijk verschil tussen met je maten op het terras zitten en kont aan kont je weg moeten wurmen naar de bar om een drankje te kunnen bestellen terwijl iedereen om je heen meebrult met de snollebollekes
Nee men vergelijkt het met griep op veel punten, dit virus muteert ook weer.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:53 schreef falling_away het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar virus.. maar goed, door jouw comment weet ik weer met waar voor persoon ik te maken heb
Misschien een keer met zn allen een vlucht boeken voor 35 euro?quote:Op zondag 21 juni 2020 23:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, wel eens op zich. Massa-evenementen kunnen nog wel tot 1 januari in de ijskast. Maar b.v. mijn amateurclubje bezoeken zou ik wel graag weer doen vanaf september. Daar komen natuurlijk wel meerdere mensen kijken, maar schouder aan schouder staat het zeker niet.
Helemaal nergens, leuk interview hoor, dat ze ook eens menselijker in beeld komt.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:58 schreef JFlip het volgende:
[..]
Vertel eens, waar zit precies de criminele waanzin in dit verhaal?
https://www.topics.nl/vir(...)D&utm_content=topics
BNW is hiernaast.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is allang duidelijk inmiddels dat die 1,5 meter buiten amper wat toevoegt. Echt puur voor de show. Natuurlijk blijft het kabinet erop hameren, anders komt die noodwet er opeens minder makkelijk doorheen.
De horeca krijgt echt hele hoge boetes als die regels niet worden nageleefd.quote:Op zondag 21 juni 2020 22:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik weet niet of je wel eens buiten komt, maar heel veel mensen waren er na 2 maanden al klaar mee. Dus dat is helaas geen plan voor jaren. Next.
quote:
Heel triest allemaal ja.quote:Op zondag 21 juni 2020 23:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De horeca krijgt echt hele hoge boetes als die regels niet worden nageleefd.
Dit beleid is simpelweg niet jaren vol te houden, dat weten de beleidsbepalers ook wel.quote:Op zondag 21 juni 2020 23:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De horeca krijgt echt hele hoge boetes als die regels niet worden nageleefd.
Ik denk dat er geen andere oplossing is.quote:Op zondag 21 juni 2020 23:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit beleid is simpelweg niet jaren vol te houden, dat weten de beleidsbepalers ook wel.
Tenzij ze echt de hele economie te gronde willen richten.
quote:Op zondag 21 juni 2020 23:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen andere oplossing is.
Geen plan B, zeg maar.
Ik denk dat die er wel is,quote:Op zondag 21 juni 2020 23:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen andere oplossing is.
Geen plan B, zeg maar.
Goed om te weten, thanksquote:
Nee dit is lekker inhoudelijk.quote:Op maandag 22 juni 2020 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goed om te weten, thanksGoed inhoudelijk gereageerd.
Als je denkt dat de overheid helemaal geen eigen agenda heeft dan ben je behoorlijk naïef imo.
Als je denkt dat de overheid de 1,5 meter in stand houdt om een noodwet erdoorheen te drukken ben je behoorlijk geschikt voor BNW.quote:Op maandag 22 juni 2020 00:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goed om te weten, thanksGoed inhoudelijk gereageerd.
Als je denkt dat de overheid helemaal geen eigen agenda heeft dan ben je behoorlijk naïef imo.
Ja, ik had het misschien ook een beetje verkeerd geformuleerd ik denk dat de regering geen plan B heeft, of in ieder geval niet open staat voor een plan B.quote:Op maandag 22 juni 2020 00:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat die er wel is,
- Horeca verplichten om per persoon een zitplek te hebben, maximum aantal naar oppervlak, 4m2 per persoon bijvoorbeeld
- Winkels ook maximum naar grondoppervlak
- Ventilatieplicht voor afgesloten ruimtes
- Bioscopen op 50%
- OV 50% van de zitplaatsen
- Thuiswerken blijven stimuleren
- Geen festivals, tenzij zittend
- Wedstrijden op 50% capaciteit stadion
- Campagne voor eigen verantwoordelijkheid "Weet wie er naast je zit"
- verplichte aanwezigheid van hygiënische middelen voor publiek toegankelijke ruimtes (kappen met dat idiote idee dat afgesloten toiletten helpen voor betere hygiëne)
- etc..
Beetje finetunen en we kunnen vanaf 1 augustus tot 1 januari vooruit
Wat valt er inhoudelijk te zeggen op ‘BNW is hiernaast’? Dan hield ik het nog best inhoudelijk.quote:
Wat een flauwe klaagzang, zorg wordt prima betaald. Schalen liggen hoger dan bedrijfsleven als je naar referentie niveau zou kijken.quote:Op zondag 21 juni 2020 23:09 schreef Jed1Gam het volgende:
Leuk artikeltje:
'vitaal beroep' 'helden van de zorg'...een paar maanden verder, en nu?... economie en vaccinaties miljarden gaan erheen. En de zorg?
Mijn koopkracht is van een applaus niet gestegen.
https://zorgjob.nu/blog/m(...)van-de-coronacrisis/
Uitstekend planquote:Op maandag 22 juni 2020 00:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat die er wel is,
- Horeca verplichten om per persoon een zitplek te hebben, maximum aantal naar oppervlak, 4m2 per persoon bijvoorbeeld
idem.quote:- Winkels ook maximum naar grondoppervlak
Op zich een goed plan maar ik vraag me af hoe realistisch dit is. Veel ruimtes hebben 1 deur en met mazzel een openslaand raam.quote:- Ventilatieplicht voor afgesloten ruimtes
Waarom zou dit veilig kunnen en is hier de 4 m2 niet nodig?quote:- Bioscopen op 50%
OV is en blijft drama, hoe je het ook inricht. Ik zou toch gewoon inzetten op ga met de fiets of de auto.quote:- OV 50% van de zitplaatsen
Misschien zelfs wel verplichten (of keus van de werknemer maken) voor de duur van de crisis.quote:- Thuiswerken blijven stimuleren
Gewoon helemaal niet. Geeft heel veel druk op het vervoer. Bovendien is bij de in en uitstroom de 1,5 meter gewoon niet te handhaven.quote:- Geen festivals, tenzij zittend
Zie bioscopen.quote:- Wedstrijden op 50% capaciteit stadion
Tja eigen verantwoordelijkheid, ik ben er groot fan van. Maar de realiteit is wel dat zelfs deze op papier vrij strenge maatregelen al massaal met voeten getreden worden. Hoe gaat dit werken?quote:- Campagne voor eigen verantwoordelijkheid "Weet wie er naast je zit"
Goed idee.quote:- verplichte aanwezigheid van hygiënische middelen voor publiek toegankelijke ruimtes (kappen met dat idiote idee dat afgesloten toiletten helpen voor betere hygiëne)
Ik denk dat we het optimum al wel aardig genaderd zijn eerlijk gezegd. De huidige praktijk is volgens mij iets wat enige maanden vol te houden is. Terwijl de cijfers er redelijk ok uit zien. Misschien dat je nog op een enkel punt een versoepeling moet doen omdat het raar uitvalt oid. Maar grote versoepelingen zie ik voorlopig niet meer komen.quote:- etc..
Beetje finetunen en we kunnen vanaf 1 augustus tot 1 januari vooruit
quote:Op maandag 22 juni 2020 01:23 schreef trein2000 het volgende:
OV is en blijft drama, hoe je het ook inricht. Ik zou toch gewoon inzetten op ga met de fiets of de auto.
Dan ben je flink uit je nek aan het lullen bij andere antwoorden, want je stelt net ook voor om thuiswerken te verplichten.quote:Tja eigen verantwoordelijkheid, ik ben er groot fan van.
Gemak. Om het maar even op mezelf te betrekken. Ik reis al jaren met het OV. Het is nog nooit noodzakelijk geweest. Het is gewoon makkelijk.quote:Op maandag 22 juni 2020 01:45 schreef aTypisch het volgende:
Wat denk je dat de reden is dat mensen met het OV gaan?
Eigen verantwoordelijkheid =/= alles maar toestaan.quote:Op maandag 22 juni 2020 01:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]Wat denk je dat de reden is dat mensen met het OV gaan?
[..]
Dan ben je flink uit je nek aan het lullen bij andere antwoorden, want je stelt net ook voor om thuiswerken te verplichten.
UIteraard, maar bij de meeste jonge mensen is het virus relatief onschuldig.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Jong zijn maakt je niet immuun
https://m.limburger.nl/cn(...)n-gevangenis-sittard
https://www.parool.nl/ams(...)ona-besmet~b5cb802f/
Valt mee hoor, het stereotype junk type bestaat namelijk nauwelijks meer, en komt zelden meer in de gevangenis.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:28 schreef trustychords het volgende:
[..]
In de gevangenis zelf leeft men tot op zekere hoogte wel iets gezonder, maar je hebt wel relatief veel mensen die met een zwakke gezondheid binnenkomen.
Goeie post. Alleen is vier m2 te weinig lijkt me, want dan kun je nooit 1,5m afstand houden. In winkels is het 10.quote:Op maandag 22 juni 2020 01:23 schreef trein2000 het volgende:
(knip)
Ik denk dat we het optimum al wel aardig genaderd zijn eerlijk gezegd. De huidige praktijk is volgens mij iets wat enige maanden vol te houden is. Terwijl de cijfers er redelijk ok uit zien. Misschien dat je nog op een enkel punt een versoepeling moet doen omdat het raar uitvalt oid. Maar grote versoepelingen zie ik voorlopig niet meer komen.
Maanden terug in dit topic al zeer duidelijk uitgelegd geweest waarom varkens gebruikt worden bij de ontwikkeling van vaccins. Ook voor coronavirussen waaronder SARS en MERS. Daar zijn vele onderzoeken naar geweest.quote:Op maandag 22 juni 2020 00:35 schreef Za het volgende:
FWIW
Ik heb net gelezen dat varkens de perfecte kandidaat waren om griep vaccins op te testen omdat zij net als mensen bevattelijk zijn voor griep, ze deze symptomatisch ondergaan er geïnfecteerd door raken en daarna antistoffen aanmaken.
Een vaccin laat dan zien of het kan voorkomen of een varken na vaccinatie ook nog ziek wordt van griep, en hoeveel voldoende is om een infectie te voorkomen.
Exact hetzelfde bedrijf geeft aan dat varkens om deze reden ook de perfecte kandidaat zijn om het coronavaccin op te testen.
Ik kan hier alleen maar uit afleiden dat varkens gewoon bevattelijk zijn voor corona, er ziek van worden en besmettelijk zijn.
Anders geen perfecte kandidaat voor The University of Oxford en Pirbright om de 300 miljoen vaccins op te testen.
Wederom wordt men voorgelogen om paniek te voorkomen.
Ik heb gelezen dat eventueel besmet vlees gewoon te eten is na verhitting, net zoals bij de salmonella op kip.
Toch zou eerlijkheid gepast zijn, en voel ik voor een uitgebreide thread met tientallen bronnen desnoods op BNW.
De verkiezingen komen eraan, dus niemand die het voortouw durft te nemen met te zeggen dat die 1.5m buiten flauwekul is (helemaal nu).quote:Op zondag 21 juni 2020 22:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is allang duidelijk inmiddels dat die 1,5 meter buiten amper wat toevoegt. Echt puur voor de show. Natuurlijk blijft het kabinet erop hameren, anders komt die noodwet er opeens minder makkelijk doorheen. Nu denken sommige mensen nog dat die 1,5 meter noodzaak heeft. Dan hebben ze een excuus voor extra controles e.d.
Er is dus wel degelijk een alternatief. Mensen logisch laten nadenken buiten en die 1,5 meter buiten loslaten. Hou het bij een ''probeer zoveel mogelijk afstand van elkaar te houden waar mogelijk'' advies ipv deze tunnelvisie. Heb ik het puur over buiten he.
virusverspreiding vermindering kan anders maar dan moet iedereen in de openbare ruimte met mondkapjes oplopen, dat zie ik helemaal niet gebeuren in nl.quote:Op maandag 22 juni 2020 07:50 schreef Jed1Gam het volgende:
Om maar te noodzaak te blijven onderstrepen. Het blijven verkopen dat het niet anders kan, dat het de enige weg is.
Hier in Zwitserland draagt nauwelijks iemand mondkapjes in het OV, af en toe een enkel oudje, maar het werd wel aanbevolen.quote:Op maandag 22 juni 2020 07:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
virusverspreiding vermindering kan anders maar dan moet iedereen in de openbare ruimte met mondkapjes oplopen, dat zie ik helemaal niet gebeuren in nl.
NOS.quote:Record: wereldwijd ruim 183.000 nieuwe besmettingen
Het aantal bevestigde coronabesmettingen is volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de afgelopen 24 uur toegenomen met 183.020. Dat is een record. Alleen al in Noord- en Zuid-Amerika kwamen er ruim 116.000 geregistreerde besmettingen bij.
Het vorige dagrecord was pas drie dagen oud: donderdag werden ruim 181.000 nieuwe besmettingen geteld. Wereldwijd zijn nu ruim 8,7 miljoen mensen positief getest op het coronavirus, zegt de WHO.
Meer testen dan ooit.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
NOS.
Meer besmettingen dan ooit, maar het virus is onder controle hoor.
In Nederland wel. Dat is exact wat ik schreef maar post vooral wat het beste uitkomt voor jou en je Telegraaf-publiek.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
NOS.
Meer besmettingen dan ooit, maar het virus is onder controle hoor.
ik denk dat niet het "Telegraaf-publiek" zo enorm voor die 1,5m samenleving isquote:Op maandag 22 juni 2020 08:29 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
In Nederland wel. Dat is exact wat ik schreef maar post vooral wat het beste uitkomt voor jou en je Telegraaf-publiek.![]()
Lekker achter de bank gaan liggen in Sneek met zn allen.
Gedeeltelijk true.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat niet het "Telegraaf-publiek" zo enorm voor die 1,5m samenleving is
Een daling die 3 weken blijft hangen is geen daling maar een afvlakking die blijft hangen.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch gebeurt niks dan een sterke daling die al 3 weken rond de 5-25 cases blijft hangen, zodoende drager er elke dag nog minder mensen mondkappen.
Met zo weinig cases voor een langere periode, kan je aannemen dat het virus zo goed als weg is hier.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een daling die 3 weken blijft hangen is geen daling maar een afvlakking die blijft hangen.
Een daling zou naar 0 moeten gaan.
Bij ons 8 juli.quote:Op maandag 22 juni 2020 09:02 schreef Blik het volgende:
Is al bekend wanneer de kdv-kosten uitbetaald worden aan ouders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |