Wat valt er inhoudelijk te zeggen op ‘BNW is hiernaast’? Dan hield ik het nog best inhoudelijk.quote:
Wat een flauwe klaagzang, zorg wordt prima betaald. Schalen liggen hoger dan bedrijfsleven als je naar referentie niveau zou kijken.quote:Op zondag 21 juni 2020 23:09 schreef Jed1Gam het volgende:
Leuk artikeltje:
'vitaal beroep' 'helden van de zorg'...een paar maanden verder, en nu?... economie en vaccinaties miljarden gaan erheen. En de zorg?
Mijn koopkracht is van een applaus niet gestegen.
https://zorgjob.nu/blog/m(...)van-de-coronacrisis/
Uitstekend planquote:Op maandag 22 juni 2020 00:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat die er wel is,
- Horeca verplichten om per persoon een zitplek te hebben, maximum aantal naar oppervlak, 4m2 per persoon bijvoorbeeld
idem.quote:- Winkels ook maximum naar grondoppervlak
Op zich een goed plan maar ik vraag me af hoe realistisch dit is. Veel ruimtes hebben 1 deur en met mazzel een openslaand raam.quote:- Ventilatieplicht voor afgesloten ruimtes
Waarom zou dit veilig kunnen en is hier de 4 m2 niet nodig?quote:- Bioscopen op 50%
OV is en blijft drama, hoe je het ook inricht. Ik zou toch gewoon inzetten op ga met de fiets of de auto.quote:- OV 50% van de zitplaatsen
Misschien zelfs wel verplichten (of keus van de werknemer maken) voor de duur van de crisis.quote:- Thuiswerken blijven stimuleren
Gewoon helemaal niet. Geeft heel veel druk op het vervoer. Bovendien is bij de in en uitstroom de 1,5 meter gewoon niet te handhaven.quote:- Geen festivals, tenzij zittend
Zie bioscopen.quote:- Wedstrijden op 50% capaciteit stadion
Tja eigen verantwoordelijkheid, ik ben er groot fan van. Maar de realiteit is wel dat zelfs deze op papier vrij strenge maatregelen al massaal met voeten getreden worden. Hoe gaat dit werken?quote:- Campagne voor eigen verantwoordelijkheid "Weet wie er naast je zit"
Goed idee.quote:- verplichte aanwezigheid van hygiënische middelen voor publiek toegankelijke ruimtes (kappen met dat idiote idee dat afgesloten toiletten helpen voor betere hygiëne)
Ik denk dat we het optimum al wel aardig genaderd zijn eerlijk gezegd. De huidige praktijk is volgens mij iets wat enige maanden vol te houden is. Terwijl de cijfers er redelijk ok uit zien. Misschien dat je nog op een enkel punt een versoepeling moet doen omdat het raar uitvalt oid. Maar grote versoepelingen zie ik voorlopig niet meer komen.quote:- etc..
Beetje finetunen en we kunnen vanaf 1 augustus tot 1 januari vooruit
quote:Op maandag 22 juni 2020 01:23 schreef trein2000 het volgende:
OV is en blijft drama, hoe je het ook inricht. Ik zou toch gewoon inzetten op ga met de fiets of de auto.
Dan ben je flink uit je nek aan het lullen bij andere antwoorden, want je stelt net ook voor om thuiswerken te verplichten.quote:Tja eigen verantwoordelijkheid, ik ben er groot fan van.
Gemak. Om het maar even op mezelf te betrekken. Ik reis al jaren met het OV. Het is nog nooit noodzakelijk geweest. Het is gewoon makkelijk.quote:Op maandag 22 juni 2020 01:45 schreef aTypisch het volgende:
Wat denk je dat de reden is dat mensen met het OV gaan?
Eigen verantwoordelijkheid =/= alles maar toestaan.quote:Op maandag 22 juni 2020 01:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]Wat denk je dat de reden is dat mensen met het OV gaan?
[..]
Dan ben je flink uit je nek aan het lullen bij andere antwoorden, want je stelt net ook voor om thuiswerken te verplichten.
UIteraard, maar bij de meeste jonge mensen is het virus relatief onschuldig.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Jong zijn maakt je niet immuun
https://m.limburger.nl/cn(...)n-gevangenis-sittard
https://www.parool.nl/ams(...)ona-besmet~b5cb802f/
Valt mee hoor, het stereotype junk type bestaat namelijk nauwelijks meer, en komt zelden meer in de gevangenis.quote:Op zondag 21 juni 2020 21:28 schreef trustychords het volgende:
[..]
In de gevangenis zelf leeft men tot op zekere hoogte wel iets gezonder, maar je hebt wel relatief veel mensen die met een zwakke gezondheid binnenkomen.
Goeie post. Alleen is vier m2 te weinig lijkt me, want dan kun je nooit 1,5m afstand houden. In winkels is het 10.quote:Op maandag 22 juni 2020 01:23 schreef trein2000 het volgende:
(knip)
Ik denk dat we het optimum al wel aardig genaderd zijn eerlijk gezegd. De huidige praktijk is volgens mij iets wat enige maanden vol te houden is. Terwijl de cijfers er redelijk ok uit zien. Misschien dat je nog op een enkel punt een versoepeling moet doen omdat het raar uitvalt oid. Maar grote versoepelingen zie ik voorlopig niet meer komen.
Maanden terug in dit topic al zeer duidelijk uitgelegd geweest waarom varkens gebruikt worden bij de ontwikkeling van vaccins. Ook voor coronavirussen waaronder SARS en MERS. Daar zijn vele onderzoeken naar geweest.quote:Op maandag 22 juni 2020 00:35 schreef Za het volgende:
FWIW
Ik heb net gelezen dat varkens de perfecte kandidaat waren om griep vaccins op te testen omdat zij net als mensen bevattelijk zijn voor griep, ze deze symptomatisch ondergaan er geïnfecteerd door raken en daarna antistoffen aanmaken.
Een vaccin laat dan zien of het kan voorkomen of een varken na vaccinatie ook nog ziek wordt van griep, en hoeveel voldoende is om een infectie te voorkomen.
Exact hetzelfde bedrijf geeft aan dat varkens om deze reden ook de perfecte kandidaat zijn om het coronavaccin op te testen.
Ik kan hier alleen maar uit afleiden dat varkens gewoon bevattelijk zijn voor corona, er ziek van worden en besmettelijk zijn.
Anders geen perfecte kandidaat voor The University of Oxford en Pirbright om de 300 miljoen vaccins op te testen.
Wederom wordt men voorgelogen om paniek te voorkomen.
Ik heb gelezen dat eventueel besmet vlees gewoon te eten is na verhitting, net zoals bij de salmonella op kip.
Toch zou eerlijkheid gepast zijn, en voel ik voor een uitgebreide thread met tientallen bronnen desnoods op BNW.
De verkiezingen komen eraan, dus niemand die het voortouw durft te nemen met te zeggen dat die 1.5m buiten flauwekul is (helemaal nu).quote:Op zondag 21 juni 2020 22:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is allang duidelijk inmiddels dat die 1,5 meter buiten amper wat toevoegt. Echt puur voor de show. Natuurlijk blijft het kabinet erop hameren, anders komt die noodwet er opeens minder makkelijk doorheen. Nu denken sommige mensen nog dat die 1,5 meter noodzaak heeft. Dan hebben ze een excuus voor extra controles e.d.
Er is dus wel degelijk een alternatief. Mensen logisch laten nadenken buiten en die 1,5 meter buiten loslaten. Hou het bij een ''probeer zoveel mogelijk afstand van elkaar te houden waar mogelijk'' advies ipv deze tunnelvisie. Heb ik het puur over buiten he.
virusverspreiding vermindering kan anders maar dan moet iedereen in de openbare ruimte met mondkapjes oplopen, dat zie ik helemaal niet gebeuren in nl.quote:Op maandag 22 juni 2020 07:50 schreef Jed1Gam het volgende:
Om maar te noodzaak te blijven onderstrepen. Het blijven verkopen dat het niet anders kan, dat het de enige weg is.
Hier in Zwitserland draagt nauwelijks iemand mondkapjes in het OV, af en toe een enkel oudje, maar het werd wel aanbevolen.quote:Op maandag 22 juni 2020 07:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
virusverspreiding vermindering kan anders maar dan moet iedereen in de openbare ruimte met mondkapjes oplopen, dat zie ik helemaal niet gebeuren in nl.
NOS.quote:Record: wereldwijd ruim 183.000 nieuwe besmettingen
Het aantal bevestigde coronabesmettingen is volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de afgelopen 24 uur toegenomen met 183.020. Dat is een record. Alleen al in Noord- en Zuid-Amerika kwamen er ruim 116.000 geregistreerde besmettingen bij.
Het vorige dagrecord was pas drie dagen oud: donderdag werden ruim 181.000 nieuwe besmettingen geteld. Wereldwijd zijn nu ruim 8,7 miljoen mensen positief getest op het coronavirus, zegt de WHO.
Meer testen dan ooit.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
NOS.
Meer besmettingen dan ooit, maar het virus is onder controle hoor.
In Nederland wel. Dat is exact wat ik schreef maar post vooral wat het beste uitkomt voor jou en je Telegraaf-publiek.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
NOS.
Meer besmettingen dan ooit, maar het virus is onder controle hoor.
ik denk dat niet het "Telegraaf-publiek" zo enorm voor die 1,5m samenleving isquote:Op maandag 22 juni 2020 08:29 schreef 1Noek1 het volgende:
[..]
In Nederland wel. Dat is exact wat ik schreef maar post vooral wat het beste uitkomt voor jou en je Telegraaf-publiek.![]()
Lekker achter de bank gaan liggen in Sneek met zn allen.
Gedeeltelijk true.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat niet het "Telegraaf-publiek" zo enorm voor die 1,5m samenleving is
Een daling die 3 weken blijft hangen is geen daling maar een afvlakking die blijft hangen.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch gebeurt niks dan een sterke daling die al 3 weken rond de 5-25 cases blijft hangen, zodoende drager er elke dag nog minder mensen mondkappen.
Met zo weinig cases voor een langere periode, kan je aannemen dat het virus zo goed als weg is hier.quote:Op maandag 22 juni 2020 08:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een daling die 3 weken blijft hangen is geen daling maar een afvlakking die blijft hangen.
Een daling zou naar 0 moeten gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |