abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 18:56:18 #201
5428 crew  miss_sly
pi_193727597
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Some people just want to watch the world burn.
Echt? Of is dat een eigen invulling? Ik ken ze niet hoor, die mensen.

Ik denk echt dat het gewoon angst is. En of dat nou terecht is of niet, dat verandert niets aan hoe iemand het voelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 18:57:24 #202
5428 crew  miss_sly
pi_193727611
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat was dus mijn vraag.
Nee, je vraag was of het wensdenken of angst is. Waarom zou het wensdenken zijn?
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 19:00:17 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_193727651
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, je vraag was of het wensdenken of angst is. Waarom zou het wensdenken zijn?
Dat moet je niet aan mij vragen maar aan degenen die steeds zeggen dat de tweede golf er misschien aan komt.
Bovendien stel ik jou die vraag niet maar aan de mensen die dit steeds roepen.
pi_193727685
Hoeveel gevangenen hebben corona gehad? Is dat ergens bekend?
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 19:03:11 #205
5428 crew  miss_sly
pi_193727686
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat moet je niet aan mij vragen maar aan degenen die steeds zeggen dat de tweede golf er misschien aan komt.
Discussieforum, daar reageren ook wel eens mensen op iets wat je niet rechtstreeks aan hen vraagt :)

Ik vind dat je iemand nogal wat in de schoenen schuift als je ze beschuldigt van wensdenken. Want daarmee zegje dus dat je denkt dat zij genieten van alle ellende en dat ze hopen dat dat maar lang mag duren. Ik geloof daar niet zo in.
pi_193727693
Een virus grijpt niet om zich heen. Dat is overdraagbaar en/of besmettelijk, je bent niet enkel overgeleverd aan een virus wat springt of grijpt. Er is nl wel degelijk controle maar dat interesseert mensen geen kont want die zijn dol op zulke Telegraaf-termen. Debiel gedoe.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 19:06:00 #207
249559 crew  Lavenderr
pi_193727717
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Discussieforum, daar reageren ook wel eens mensen op iets wat je niet rechtstreeks aan hen vraagt :)

Ik vind dat je iemand nogal wat in de schoenen schuift als je ze beschuldigt van wensdenken. Want daarmee zegje dus dat je denkt dat zij genieten van alle ellende en dat ze hopen dat dat maar lang mag duren. Ik geloof daar niet zo in.
Ik stelde een vraag. En daar zou ik best antwoord op willen krijgen van degenen die het steeds over het terugkerende virus hebben.
pi_193727797
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoe dodelijk de griep zou zijn zonder antistoffen in de bevolking.
Corona is ook niet zo dodelijk als 60% antistoffen heeft.
Dit vergeten mensen. Goed dat je het benoemt.
pi_193727980
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je vraagt het me niet, maar mag ik even zeggen dat ik jou één van de meest waardevolle users in dit topic vind? Ontzettend prettig hier ook iemand te zien die in grijzen kan denken en ook nog de moeite neemt om anderen grijs te laten zien. ^O^
pi_193728218
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar wat is er in hemelsnaam zo raar aan om te denken dat er misschien een tweede golf aankomt. Dat is virus eigen, die komen en gaan altijd in golven. Daarnaast heb ik al eens eerder uitgelegd dat een tweede golf niet per se een ramp hoeft te zijn, alleen dat we misschien iets voorzichtiger moeten zijn en hopelijk alleen lokaal dingen te hoeven sluiten.

Hoe je dat associeert met wensdenken is mij een raadsel.
pi_193728439
Vandaag is zeker weer zo'n 'daar komt de piek' dag :D
pi_193728512
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:03 schreef F.Sinatra het volgende:
Vandaag is zeker weer zo'n 'daar komt de piek' dag :D
Denk het. Morgen komt er vast weer iemand vertellen dat we het allemaal niet snappen, behalve hij dan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193728569
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Echt? Of is dat een eigen invulling? Ik ken ze niet hoor, die mensen.

Ik denk echt dat het gewoon angst is. En of dat nou terecht is of niet, dat verandert niets aan hoe iemand het voelt.
Die mensen zijn er genoeg in de wereld. Spreekwoord is er niet voor niets. Dat jij ze niet kent betekent niet dat ze er niet zijn. Criminelen zat bijvoorbeeld. Die alleen maar genieten van pijn. Zijn er ook zat die zelf niet eens doorhebben dat ze paniek en pijn bij anderen eigenlijk wel spannend vinden. Wees blij dat je niemand kent die zo in elkaar zit :D
pi_193728601
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:03 schreef potjecreme het volgende:
Hoeveel gevangenen hebben corona gehad? Is dat ergens bekend?
Geen naar wat ik begrepen heb, gevangenen zijn doorgaans relatief jong. Daarnaast over algemeen gezond, goed eten, geen alcohol, weinig drugs en veel rust.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193728657
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Denk het. Morgen komt er vast weer iemand vertellen dat we het allemaal niet snappen, behalve hij dan.
En bij positief nieuws is het nog te vroeg om te zeggen of de piek komt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 juni 2020 @ 20:49:14 #216
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193728968
Een eventuele tweede golf wil niet meteen zeggen dat het weer duizenden doden gaat opleveren. Een tweede golf is heel normaal bij uitbraken. Het heeft helemaal niks te maken met "de wereld willen zien branden" of wat voor onzin dan ook.

Er is weinig mis met oplettend en voorbereid zijn. Hoe het er nu aan toe gaat zie ik persoonlijk geen reden voor een tweede golf, maar het kan er zomaar wel zijn en dan is er toch niks mis met voorbereid zijn?

Of hebben jullie liever weer een situatie zoals eind februari / begin maart waar een groot deel van de experts dachten dat het hier toch niet zou komen en wij best wel onvoorbereid waren.
pi_193729129
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:

Of hebben jullie liever weer een situatie zoals eind februari / begin maart waar een groot deel van de experts dachten dat het hier toch niet zou komen en wij best wel onvoorbereid waren.
God no ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 21 juni 2020 @ 21:12:20 #218
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193729191
Dit hebben we nu alvast voor noodgevallen :D
Het zou erg fijn zijn als deze apparaten nu naar landen gaan die ze goed kunnen gebruiken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 21:15:47 #219
5428 crew  miss_sly
pi_193729234
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je vraagt het me niet, maar mag ik even zeggen dat ik jou één van de meest waardevolle users in dit topic vind? Ontzettend prettig hier ook iemand te zien die in grijzen kan denken en ook nog de moeite neemt om anderen grijs te laten zien. ^O^
:@
Dank je!
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 21:19:29 #220
5428 crew  miss_sly
pi_193729280
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Die mensen zijn er genoeg in de wereld. Spreekwoord is er niet voor niets. Dat jij ze niet kent betekent niet dat ze er niet zijn. Criminelen zat bijvoorbeeld. Die alleen maar genieten van pijn. Zijn er ook zat die zelf niet eens doorhebben dat ze paniek en pijn bij anderen eigenlijk wel spannend vinden. Wees blij dat je niemand kent die zo in elkaar zit :D
Ik had het specifiek over dit onderwerp en het wensdenken waar aan gerefereerd wordt. Ik vind het echt een beetje vreemd zoals op de posts van hooibaal wordt gereageerd. Ze zijn negatief, helemaal eens. Hij laat weinig ruimte voor positieve zaken, ook eens. Wensdenken? Hopen dat er nog allerlei ellende aan komt? Oneens. Ik zal dan wel ee; idealist zijn, maar ik vind de invulling ‘wensdenken’ erg naar en best een beschuldiging en ik geloof dat het angst is.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 21:22:37 #221
5428 crew  miss_sly
pi_193729323
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:49 schreef Kyran het volgende:
Een eventuele tweede golf wil niet meteen zeggen dat het weer duizenden doden gaat opleveren. Een tweede golf is heel normaal bij uitbraken. Het heeft helemaal niks te maken met "de wereld willen zien branden" of wat voor onzin dan ook.

Er is weinig mis met oplettend en voorbereid zijn. Hoe het er nu aan toe gaat zie ik persoonlijk geen reden voor een tweede golf, maar het kan er zomaar wel zijn en dan is er toch niks mis met voorbereid zijn?

Eens.
pi_193729411
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geen naar wat ik begrepen heb, gevangenen zijn doorgaans relatief jong. Daarnaast over algemeen gezond, goed eten, geen alcohol, weinig drugs en veel rust.
In de gevangenis zelf leeft men tot op zekere hoogte wel iets gezonder, maar je hebt wel relatief veel mensen die met een zwakke gezondheid binnenkomen.
pi_193729491
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik had het specifiek over dit onderwerp en het wensdenken waar aan gerefereerd wordt. Ik vind het echt een beetje vreemd zoals op de posts van hooibaal wordt gereageerd. Ze zijn negatief, helemaal eens. Hij laat weinig ruimte voor positieve zaken, ook eens. Wensdenken? Hopen dat er nog allerlei ellende aan komt? Oneens. Ik zal dan wel ee; idealist zijn, maar ik vind de invulling ‘wensdenken’ erg naar en best een beschuldiging en ik geloof dat het angst is.
Het was dan ook maar enkel een vraag van Lavenderr; vandaag de vraagtekens. Betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo is natuurlijk.
pi_193729515
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jong zijn maakt je niet immuun
https://m.limburger.nl/cn(...)n-gevangenis-sittard
https://www.parool.nl/ams(...)ona-besmet~b5cb802f/
  zondag 21 juni 2020 @ 21:46:32 #225
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193729665
Geen enkel weldenkend mens 'hoopt' op een tweede golf, dus ik ook niet. Ik begrijp gewoon niet dat mensen echt denken dat we het virus inmiddels hebben overwonnen en dat we de regels rondom social distancing los kunnen laten en alles weer open kunnen doen. Zo ver zijn we gewoon nog lang niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')