abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193712994
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat de hoge heren van een ziekenhuis dat vrij snel weten ja, ook in China.
Mwa die man kan ook iets gezegd hebben als. "We moeten nu duizend miljard kapjes leveren aan beijing, het lijkt wel of het nog erger je als toen in Wuhan". En dat de overheid inderdaad een miljoen miljard wil hebben Just to be sure. Ik kan namelijk op die tweet van sywert na, nergens een bron vinden van een "mogelijk gemuteerde meer besmettelijke stam In Beijing"
pi_193712996
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:45 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Zeker kan het wel in begrijpelijk Nederlands. Maar goed, ik bedoel hiermee dat het virus toch snel kan muteren in een andere soort virus die we nog niet kennen.
Daarom snap ik eigenlijk ook niet zo goed waarom het vliegverkeer weer zo snel hervat is. Je haalt toch zo net ff alle mutaties binnen?
pi_193712999
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:40 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat is ook waar, maar met doortastend optreden brengt ook veel risico's mee wat het ook voor meer verspreiding kan zorgen Zeker dat we een tweet hebben gelezen dat er in China een nieuw virus die nog besmettelijker wordt, kan hier ook in Nederland opduiken... dus overal... Dus we zijn nog lang niet af van het coronavirus.
Dat hij besmettelijker is wil nog niet zeggen dat hij net zo gevaarlijk is als "de eerste versie". Een mutatie naar besmettelijker resulteert vaak in een afzwakking van het virus. Een virus wil namelijk overleven en door de maatregelen kan dat niet. Een virus wil dus weer gastheren hebben en muteert dus naar een mildere variant.

"A mutation that primarily affects the nasal area could enable the virus to multiply better, something which "leads to virus epidemics actually becoming more harmless over time," said Drosten in his podcast with the German public broadcaster NDR."
https://www.google.com/am(...)s-harmful/a-53839943

Maar we moeten anno 2020 mensen natuurlijk behoeden van een verkoudheid, dat kan echt niet meer. :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193713059
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:45 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Zeker kan het wel in begrijpelijk Nederlands. Maar goed, ik bedoel hiermee dat het virus toch snel kan muteren in een andere soort virus die we nog niet kennen.
En daarom moet je handelen en niet blijven aankijken. Volgens mij bedoelen wij hetzelfde.
zie email 27 oktober
pi_193713063
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat hij besmettelijker is wil nog niet zeggen dat hij net zo gevaarlijk is als "de eerste versie". Een mutatie naar besmettelijker resulteert vaak in een afzwakking van het virus. Een virus wil namelijk overleven en door de maatregelen kan dat niet. Een virus wil dus weer gastheren hebben en muteert dus naar een mildere variant.

"A mutation that primarily affects the nasal area could enable the virus to multiply better, something which "leads to virus epidemics actually becoming more harmless over time," said Drosten in his podcast with the German public broadcaster NDR."
https://www.google.com/am(...)s-harmful/a-53839943

Maar we moeten anno 2020 mensen natuurlijk behoeden van een verkoudheid, dat kan echt niet meer. :')
Het is natuurlijk geen hogere wiskunde dat "minder dodelijk, meer besmettelijk" de beste "tactiek" voor een virus is. Maar dat wil niet zeggen dat dit altijd zo gaat natuurlijk.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:55:42 #181
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193713067
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat de hoge heren van een ziekenhuis dat vrij snel weten ja, ook in China.
Als dat zo is dan weten de Chinese onderzoekers en CCP-officials, maar een buitenlandse leverancier krijgt daar dan echt nog niets van mee.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193713074
En d as t een virus kan muteren naar iets wat we nog niet kennen geldt natuurlijk voor elk virus. Niet alleen voor het corona virus.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:56:35 #183
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193713078
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En daarom moet je handelen en niet blijven aankijken. Volgens mij bedoelen wij hetzelfde.
Precies, echter kunnen we echt niet alles voorkomen.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:56:52 #184
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193713082
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:55 schreef koemleit het volgende:

[..]

Het is natuurlijk geen hogere wiskunde dat "minder dodelijk, meer besmettelijk" de beste "tactiek" voor een virus is. Maar dat wil niet zeggen dat dit altijd zo gaat natuurlijk.
Zolang het virus maar kan overspringen voordat de gastheer dood en begraven is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193713108
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:55 schreef koemleit het volgende:

[..]

Nee, dat klopt inderdaad. Maar het zou wel mooi meegenomen zijn toch? Ik heb meer mijn hoop hierop gevestigd dan op dat vaccin. SARS, het broertje van Covid-19 was ook snel weer verdwenen. Dat was ook een vergelijkbaar virus.

En we moeten tenslotte ook niet doen alsof dit virus voor eeuwig in deze vorm onder ons gaat zijn, of zelfs erger. Die indruk krijg ik wel van de virologen en dat is fout en niet nodig.
pi_193713112
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Zolang het virus maar kan overspringen voordat de gastheer dood en begraven is.
Juust, en hoe langer het duurt dat iemand dood is of dus helemaal niet doorgaat, hoe meer kans zo'n virus maakt.
pi_193713123
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee, dat klopt inderdaad. Maar het zou wel mooi meegenomen zijn toch? Ik heb meer mijn hoop hierop gevestigd dan op dat vaccin. SARS, het broertje van Covid-19 was ook snel weer verdwenen. Dat was ook een vergelijkbaar virus.
Tuurlijk, zou mooi zijn.
pi_193713138
Er zijn de laatste tijd zoveel doden t.o.v. ziekenhuisopnames dat ik me afvraag in hoeverre corona nog wel echt de doodsoorzaak is en misschien niet met corona overleden zijn i.p.v. aan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193713153
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Er zijn de laatste tijd zoveel doden t.o.v. ziekenhuisopnames dat ik me afvraag in hoeverre corona nog wel echt de doodsoorzaak is en misschien niet met corona overleden zijn i.p.v. aan.
Een kankerpatient bij wie corona is geconstateerd, en komt te overlijden, word als coronadode geteld. Bijvoorbeeld
pi_193713170
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
SARS, het broertje van Covid-19 was ook snel weer verdwenen. Dat was ook een vergelijkbaar virus.
De uitbraak van SARS (overigens is Covid-19 ook SARS: SARS-CoV) was veel minder wijdverspreid en kon je doorgaans alleen doorgeven mét verschijnselen. Met andere woorden: iedereen die besmettelijk was kon je ruim op tijd isoleren. Nu is SARS-CoV-2 veel meer onder de radar verspreid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:10:38 #191
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193713216
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:24 schreef Ven1972 het volgende:
Update IC:
Op de intensive cares van de Nederlandse ziekenhuizen liggen momenteel 57 mensen met het coronavirus. Dat zijn er evenveel als vrijdag.

Volgens het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) behandelen de intensive cares 602 mensen met andere aandoeningen dan het coronavirus. Dat zijn er tien meer dan vrijdag.

Op de verpleegafdelingen van ziekenhuizen liggen nog 220 mensen met Covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt Dat zijn er vijftien minder dan vrijdag.

,,Het totaal aantal Covid-patiënten is nu minder dan 300. Het aantal non-Covid-patiënten op de ic's, normaal ruim 900, schommelde sinds 15 mei tussen de 480 en 580 en is nu voor het eerst boven de 600. Dat is een teken dat de reguliere zorg heel geleidelijk aantrekt", aldus Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg.
Bron; AD.nl

Niet gestegen of gedaald, maar is stabiel gebleven tegenover gisteren. Maar helaas zijn er veel mensen die nog verpleegd wordt op een cohortafdeling voor het coronavirus, is wel weer gedaald met 15 patiënten minder dan gisteren. Volgens mij zou het kunnen zijn dat mensen na het coronavirus nog veel problemen met longen en beademing hebben die ooit weer terug komen op ic.
is dat nog steeds met zeer strenge eisen dat je pas wordt getest en opgenomen in het zkh?
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:25:54 #192
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_193713372
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:40 schreef OProg het volgende:

[..]

Lees dit interview met Ab van 28 februari maar. Ab was ook gewoon veel te laat geweest.

https://www.newscientist.(...)osterhaus-nuanceert/
Uiteindelijk kun je op Taiwan na vrijwel elk land verwijten dat ze eerder hadden moeten ingrijpen met het stilleggen van vluchten, reisbeperkingen, quarantines niet? Ik doelde er zelf vooral op dat Ab Osterhaus in de begindagen voor een strengere aanpak pleitte dan RIVM/OMT. Een echte lockdown net zoals een hoop andere Europese landen had voor een minder hoge piek op de IC's gezorgd.

In februari ging Osterhaus er inderdaad vanuit dat Nederland nog genoeg middelen had om te kunnen indammen, maar dat hebben RIVM/GGD helaas *veel te snel* opgegeven. M.u.v. Noord-Brabant en delen van Limburg had er in maart met voldoende testen en BCO prima kunnen worden ingedamd. Maar toen was het narratief al van 'mitigatie/'zachte' landing is de enige realistische mogelijkheid'
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:32:11 #193
473584 Gretzl
pi_193713437
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Uiteindelijk kun je logischerwijs constateren dat het grootste deel van de oversterfte een direct verband moet hebben met COVID-19. Want er was dit jaar geen griepepidemie die een ander deel van de oversterfte kan verklaren. Andere mogelijkheden zoals vereenzaming bij ouderen liggen ook niet in de lijn der verwachting. Een klein deel van de oversterfte kan komen door uitgestelde zorg en of mensen die de huisarts/ziekenhuis vermeden uit angst voor coronabesmetting en daarna overvallen werden door een andere ziekte.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:33:00 #194
473584 Gretzl
pi_193713446
De bal begint intussen aardig te rollen, nu internationale journalisten als Stefan Simanowitz ook op het Nederlandse schandaal beginnen te duiken. Ik denk dat het kabinet komende week een hoop uit te leggen heeft.
StefSimanowitz twitterde op zaterdag 20-06-2020 om 13:37:58 1/. The Dutch strategy for dealing with #coronavirus mirrors that being attempted by @BorisJohnson's govt & is described as "a masterclass in framing & gaslighting."

But in recent days, leaks & good journalism are exposing the Dutch #HerdImmunityScandal.
https://t.co/oF6rXoPD4i reageer retweet
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:37:59 #195
473584 Gretzl
pi_193713498
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In deze crisis is geen plaats voor voorzichtigheid, direct doortastend optreden.
Hopelijk gaan betrokkenen ook eindelijk beseffen dat de complexiteitswetenschap in crises als deze bepaald niet onbelangrijk is. Het voorzorgsprincipe waar mensen als Bert Slagter, Tomas Pueyo en Yaneer Bar-Yam het al maanden over hebben. Als er zoveel onzekerheid is over de gevolgen van een wereldwijd virus dan is het bijna altijd beter om direct ingrijpende maatregelen te treffen om de uitbraak een halt toe te brengen. Dan is beter dan achteraf te moeten concluderen dat je in het begin te weinig hebt gedaan.

https://decorrespondent.n(...)65013224046-1a4a5973
pi_193713531
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:33 schreef Gretzl het volgende:
De bal begint intussen aardig te rollen, nu internationale journalisten als Stefan Simanowitz ook op het Nederlandse schandaal beginnen te duiken. Ik denk dat het kabinet komende week een hoop uit te leggen heeft.
StefSimanowitz twitterde op zaterdag 20-06-2020 om 13:37:58 1/. The Dutch strategy for dealing with #coronavirus mirrors that being attempted by @:BorisJohnson's govt & is described as "a masterclass in framing & gaslighting."

But in recent days, leaks & good journalism are exposing the Dutch #HerdImmunityScandal.
https://t.co/oF6rXoPD4i reageer retweet
Gaan ze niet doe. We evalueren na de crisis
zie email 27 oktober
pi_193713561
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:37 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Hopelijk gaan betrokkenen ook eindelijk beseffen dat de complexiteitswetenschap in crises als deze bepaald niet onbelangrijk is. Het voorzorgsprincipe waar mensen als Bert Slagter, Tomas Pueyo en Yaneer Bar-Yam het al maanden over hebben. Als er zoveel onzekerheid is over de gevolgen van een wereldwijd virus dan is het bijna altijd beter om direct ingrijpende maatregelen te treffen om de uitbraak een halt toe te brengen. Dan is beter dan achteraf te moeten concluderen dat je in het begin te weinig hebt gedaan.

https://decorrespondent.n(...)65013224046-1a4a5973
Maar dat krijg je maatschappelijk niet uitgelegd. Dat is ook een factor.
zie email 27 oktober
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:48:10 #198
473584 Gretzl
pi_193713596
Goed punt van Ab. Het is werkelijk ridicuul dat de Nederlandse regering (en hun adviseurs) het belang van mondkapjes nog steeds niet volledig hebben onderkend. De bewijzen voor het nut bij het voorkomen van nieuwe verspreiding stapelen zich op:

zaterdag 20 juni 2020 @ 17:53:18 #199
473584 Gretzl
pi_193713639
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gaan ze niet doe. We evalueren na de crisis
Ik mag toch hopen dat het onafhanklijke onderzoek dat er onder druk van de oppositiepartijen is gekomen ook daadwerkelijk een onafhankelijke evaluatie zal zijn. Er is geen tijd om op een parlementaire enquête te wachten zolang er nog geen vaccin is. Het moet nu zo snel mogelijk duidelijk worden met welke keuzes RIVM/OMT/kabinet volledig de mist in zijn gegaan. Dan kan er hopelijk in de toekomst wél aan effectieve bestrijding worden gedaan.
pi_193713659
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dat krijg je maatschappelijk niet uitgelegd. Dat is ook een factor.
Een factor waar ze duidelijk niets om geven though. Grote groepen in de maatschappij snappen ook de willekeur van huidige maatregelen niet helemaal. Of de nieuwe wetten die ze erdoor heen proberen te jagen. Krijgen ze ook niet fatsoenlijk uitgelegd - de noodzaak er van, maar dat maakt ze niks uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')