abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193706371
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou welke talloze landen doel je dan op waar men vrolijk festivals zonder mondkapjes houdt. ^O^

Want op mijn vraag waar dit antwoord van iemand anders kwam heb je nog niet geantwoord.
Ik heb niet de behoefte om oude onderzoeken te linken die ingaan op geringe besmettingskans buiten. Die kan je gewoon Googlen.

En jammer dat je mij woorden in de mond legt. Ik heb nergens geopperd dat mensen zingend en schreeuwend met duizenden op elkaar op een festivalterrein moeten staan. Ten aanzien van je landen vraag: Azië zet al sinds jaren lang in op mondkapjes in plaats van 1.5m/social distancing. Landen met veel meer ervaring met dit soort virussen. Maar nee, we kunnen beter louter op eigen onderzoek van het RIVM varen, anders zijn we immers levensgevaarlijk bezig.
pi_193706476
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ik heb niet de behoefte om oude onderzoeken te linken die ingaan op geringe besmettingskans buiten. Die kan je gewoon Googlen.

En jammer dat je mij woorden in de mond legt. Ik heb nergens geopperd dat mensen zingend en schreeuwend met duizenden op elkaar op een festivalterrein moeten staan. Ten aanzien van je landen vraag: Azië zet al sinds jaren lang in op mondkapjes in plaats van 1.5m/social distancing. Landen met veel meer ervaring met dit soort virussen. Maar nee, we kunnen beter louter op eigen onderzoek van het RIVM varen, anders zijn we immers levensgevaarlijk bezig.
Men loopt daar massaal met mondkapjes en toch verspreidde ook dit virus zich snel. Toch een beetje gek
pi_193706502
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:27 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En er zijn wel onderzoeken die anderhalve meter wel onderbouwen. De meest bekende is al een jaar of vijftien oud, een onderzoek wat verdedigd is en vaak naar verwezen is. De onderzoeken die anderhalve meter onzin vinden, zijn paar maanden oud en vallen in de put van 15.000 corona onderzoeken dit jaar.

Ik ga voor dat oude uitgebreide onderzoek. Jij niet?

Verder, heeft zo'n maatregelen bijeffecten. Net zoals we doen met afval scheiden. Het is beter om na inzameling het afval met machines te scheiden (mensen maken veel fouten, te lage recyclegraad). Dus gemeentes halen helemaal geen gescheiden afval meer op, alles op de grote hoop en daarna wordt het machinaal gescheiden. Dit is goedkoper alleen daarmee wordt de mens zich niet bewust van afval (computers, piepschuim, chemisch afval) en recycling. Moetenn we dus stoppen met scheiden? Dacht t niet nee
Ik neem aan dat je het onderzoek van Wells bedoelt, dat overigens veel verder teruggaat dan 15 jaar. Wells stelt inderdaad dat de bekende druppels een meter lang kunnen reizen alvorens ze op de aarde neervallen. Hence de anderhalve meter. Dit onderzoek is overigens geschreven vanuit het perspectief van tuberculose.

Meer recente onderzoeken benadrukken, naast de gangbare 'druppeltheorie', ook het belang van airborne verspreiding via kleinere elementen. Dit zijn bijvoorbeeld de beruchte aërosolen. Het RIVM weet dit en onderkent dit, maar houdt krampachtig vast aan de 1.5m maatregel. Persoonlijk denk ik dat er sprake is van tunnelvisie en angst om nu te versoepelen omdat je dan impliciet toegeeft dat de maatregelen in mei-juni-verder te streng waren met alle gevolgen van dien.
pi_193706611
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ik kan zelf heel veel bewijzen googlen dat de aarde vlak is, dat iets ergens staat maakt het nog lang geen wetenschappelijk onderbouwd argument
quote:
Oké jou oplossing is dus overal in de openbare ruimte mondkapjes gaan dragen, denk je echt dat dit voor eigenwijze Nederlanders een serieus alternatief zal worden tegenover 1.5 meter afstand proberen te houden waar we ook al moeite mee hebben.

En over Azië, waarom neemt China dan steeds zulke stringente maatregelen als er weer een kleine uitbraak is, dan zou men daar toch ook het alleen bij mondmaskertjes in het openbaar kunnen laten. ;)
pi_193706662
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 00:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik kan zelf heel veel bewijzen googlen dat de aarde vlak is, dat iets ergens staat maakt het nog lang geen wetenschappelijk onderbouwd argument
[..]

Oké jou oplossing is dus overal in de openbare ruimte mondkapjes gaan dragen, denk je echt dat dit voor eigenwijze Nederlanders een serieus alternatief zal worden tegenover 1.5 meter afstand proberen te houden waar we ook al moeite mee hebben.

En over Azië, waarom neemt China dan steeds zulke stringente maatregelen als er weer een kleine uitbraak is, dan zou men daar toch ook het alleen bij mondmaskertjes in het openbaar kunnen laten. ;)
Het onderzoek over besmettingskans in de buitenlucht (hiervan zijn er dus meer):

https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~b28c006b/

Goed punt dat je aanhaalt: stringente maatregelen in het beginstadium van een uitbraak is niks mis mee. Je moet alleen rationeel genoeg durven zijn om niet langer relevante maatregelen na verloop van tijd terug te draaien. Dat is precies hoe Azië het al decennia doet.

Tijd om te slapen. Stay safe :P
pi_193706740
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:57 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het onderzoek van Wells bedoelt, dat overigens veel verder teruggaat dan 15 jaar. Wells stelt inderdaad dat de bekende druppels een meter lang kunnen reizen alvorens ze op de aarde neervallen. Hence de anderhalve meter. Dit onderzoek is overigens geschreven vanuit het perspectief van tuberculose.

Meer recente onderzoeken benadrukken, naast de gangbare 'druppeltheorie', ook het belang van airborne verspreiding via kleinere elementen. Dit zijn bijvoorbeeld de beruchte aërosolen. Het RIVM weet dit en onderkent dit, maar houdt krampachtig vast aan de 1.5m maatregel. Persoonlijk denk ik dat er sprake is van tunnelvisie en angst om nu te versoepelen omdat je dan impliciet toegeeft dat de maatregelen in mei-juni-verder te streng waren met alle gevolgen van dien.
Zou een #teamVanDissel echt bang zijn dat wij ze op de markt vastzetten on een schandpaal en dan met rotte eieren en tomaten gaan bekogelen als ze terugkomen op eerdere beslissingen?

Mij niet gezien. Er was toen veel onbekend en nu nog steeds. En laten we niet vergeten, het zijn niet per se de virulogen maar de epidemiologen die bezig zijn met one-size-fits-all maatregelen.

En zo zal er vast en zeker goede argumenten zijn dat 1,5 meter in veel gevallen onnodig is. Zeg tegen Nederlanders dat je rustig de kroeg in kan en we hangen met de benen weer buiten de deur
pi_193706779
Lege kroeg binnenlopen en horen dat t a vol zit :'). Dan maar buiten blikken bier wegtikken.

Gelukkig was het een uur geleden niet meer half vol, 't werd een beetje koud buiten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jed1Gam op 20-06-2020 09:28:04 ]
pi_193706954
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:57 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Bij welke universiteit heb jij je studie virologie precies gedaan?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193707217
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 22:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Dit gedeelte snap ik niet. Vind jij dat een 1.5m maatregel buiten af te dwingen is als de kans om buiten besmet te worden pak 'm beet 1/7000 is? Dat is wel wat je suggereert.
Overigens, de kans dat je nu buiten besmet wordt is kleiner dan ooit, simpelweg omdat er amper besmette mensen meer over zijn.

Het afdwingen van deze maatregel en een bijbehorende noodwet zijn echt krankzinnig. Het gebrek aan interesse of vermogen (ik weet oprecht niet welke het is) om dergelijke zaken ter discussie te stellen vind ik ongelooflijk.
Ik reageerde simpelweg op de stelling of aanname dat er geen besmetting heeft plaatsgevonden in de buitenlucht of in het stadion, in het bijzonder dan bij die bewuste wedstrijd in maart. Daar is gewoon geen bewijs voor.

Dat staat los van of ik de huidige 1,5 meter maatregel en de noodwet nog proportioneel vind. Daar heb ik het ook helemaal niet over gehad trouwens. Sterker nog, ik heb het hier als ik me niet vergis nog nóóit gehad over 1,5 meter en de noodwet. Geen idee waarom jij dat er bijhaalt. Al schreef ik wel in de tegenwoordige zin, misschien zorgt dat voor de verwarring. Maar ik reageer puur op een gedeelte besmettelijkheid in de buitenlucht; niets meer, niets minder. Ik suggereer verder ook helemaal niets; afgezien van in jouw beleving blijkbaar.

Het is eigenlijk heel simpel: er kan nog steeds sprake zijn van besmetting in de buitenlucht, hoe klein ook. Het is aan de beleidsmakers en wetenschappers om daar rekening mee te houden, en te kijken in hoeverre evenementen, sportwedstrijden en festivals dan toch kunnen doorgaan of niet, per wanneer dat dan is, onder welke voorwaarden, met of zonder noodwet of 1,5 metermaatregel.

Als jij denkt die 1,5 metermaatregel en de noodwet zomaar klakkeloos in mijn schoenen te kunnen schuiven, dan heb je het toch echt mis.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 01:31:26 #85
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193707389
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat lekker in Brazilië met bijna 50K aan nieuwe besmettingen alleen vandaag al... flinke puinhoop daar.
Zit wel een achterstand in doordat een deel van het systeem niet werkte gister... maar alsnog zitten ze volgens mij elke dag aan hun test max zo'n beetje.

Sowieso veel cases wereldwijd vandaag. Een record volgens mij. Worldometers staat nu op bijna 180.000 vandaag.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 20 juni 2020 @ 02:25:39 #86
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_193707673
Ik ben zelf enorm opgelucht sinds een paar dagen, omdat er nu eindelijk een kentering lijkt te komen in het Nederlandse coronabeleid (strategie). Steeds meer (kwaliteits)media uiten de laatste kritiek op de mitigatiestrategie van het kabinet en die lijkt dan ook niet lang meer houdbaar te zijn. Een aantal OMT-leden beginnen intussen ook al te draaien :)

Afgelopen maanden leek het nog vrij hopeloos omdat eigenlijk alleen De Groene, Nieuwsuur en een handjevol oppositieleden zich daadwerkelijk kritisch uitspraken over het gevoerde beleid. Maar intussen lijken ze bij o.a. NRC en VK het ook door te krijgen dat er na de beroemde toespraak van Rutte (16 maart) nog maandenlang is ingezet op mitigatie, omdat men ten onrechte veronderstelde dat er snel genoeg groepsimmuniteit kon worden opgebouwd of dat het niet mogelijk was om succesvol in te dammen. Over groepsimmuniteit hoef ik het niet meer uitgebreid te hebben, de feiten die er de afgelopen tijd naar buiten zijn gekomen spreken voor zich (het gaat veel te langzaam en het is onduidelijk of mensen überhaupt immuun blijven). Dat succesvolle containment/indammen heel goed mogelijk is hebben al verscheidende landen bewezen, overal ter wereld!

We zijn vanaf maart voorgelogen (voor de gek gehouden) door een regering die maar bleef dwalen en jokken over het mitigatiebeleid en de wetenschappelijke onderbouwing erachter, maar het spel lijkt nu bijna voorbij te zijn!

Deze longread van NRC (30 min. lezen via incognitomodus, aanrader). Op zo'n stuk zat ik als groot voorstander van effectieve containment echt al maanden op te wachten. Dit kon eigenlijk gewoon niet uitblijven. In Den Haag zal het ook als een mokerslag aankomen. Binnenkort definitief passé met dat rare mitigatiebeleid ('gecontroleerde verspreiding, 'groepsimmuniteit') waar de Nederlandse regering de eerste maanden voor ging? Dat lijkt me wel nu de publieke opinie snel aan het keren is en de RIVM-website ook alvast een update heeft gekregen (dat er een nieuwe aanpak in deze fase aankomt).

Een dag eerder was er al mijn favoriete (Volks)krant, waar ze nu ook eindelijk lijkten te snappen wat er moet gebeuren :) Maandenlang was er nauwelijks kritisch op de Nederlandse koers en werden de adviezen van het RIVM constant de hemel in geprezen, maar die tijd lijkt voorbij. (Dankjewel Duitse vrienden van SZ om het balletje te doen laten rollen _O_ )

Mocht je nog niet helemaal goed begrijpen wat nu het verschil is tussen containment/indammen (waar vrijwel alle landen voor kiezen) en mitigatie (de koers waar o.a. Zweden eerst op mikte) dan raad ik je deze heldere uiteenzetting aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gretzl op 20-06-2020 02:39:00 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 20 juni 2020 @ 02:33:18 #87
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_193707732
Verwacht dat er zeker dit jaar nog wel belangrijke koppen gaan rollen, dat kan niet anders. Er zijn ongelofelijke blunders gemaakt, waardoor er in Nederland een hoop onnodige doden en ernstig zieken te betreuren zijn geweest.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_193708492
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 02:33 schreef Gretzl het volgende:
Verwacht dat er zeker dit jaar nog wel belangrijke koppen gaan rollen, dat kan niet anders. Er zijn ongelofelijke blunders gemaakt, waardoor er in Nederland een hoop onnodige doden en ernstig zieken te betreuren zijn geweest.
Hoezo? Volgens mij zijn er amper westerse landen die het echt beter hebben gedaan.
pi_193708514
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 08:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Hoezo? Volgens mij zijn er amper westerse landen die het echt beter hebben gedaan.
Die zijn er ook niet maar je bent hier in COR
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 20 juni 2020 @ 08:57:57 #90
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193708568
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 08:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

:D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193708636
quote:

[..]

Goed punt :D
pi_193708683
quote:

[..]

Dat staat toch voor Complottheoriën Omtrent het RIVM?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193708862
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 23:04 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Er zijn talloze landen die geen 1.5m hanteren,

Noem eens een paar landen die nooit social distancing regels gehad hebben?
pi_193708867
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 01:04 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik reageerde simpelweg op de stelling of aanname dat er geen besmetting heeft plaatsgevonden in de buitenlucht of in het stadion, in het bijzonder dan bij die bewuste wedstrijd in maart. Daar is gewoon geen bewijs voor.

Dat staat los van of ik de huidige 1,5 meter maatregel en de noodwet nog proportioneel vind. Daar heb ik het ook helemaal niet over gehad trouwens. Sterker nog, ik heb het hier als ik me niet vergis nog nóóit gehad over 1,5 meter en de noodwet. Geen idee waarom jij dat er bijhaalt. Al schreef ik wel in de tegenwoordige zin, misschien zorgt dat voor de verwarring. Maar ik reageer puur op een gedeelte besmettelijkheid in de buitenlucht; niets meer, niets minder. Ik suggereer verder ook helemaal niets; afgezien van in jouw beleving blijkbaar.

Het is eigenlijk heel simpel: er kan nog steeds sprake zijn van besmetting in de buitenlucht, hoe klein ook. Het is aan de beleidsmakers en wetenschappers om daar rekening mee te houden, en te kijken in hoeverre evenementen, sportwedstrijden en festivals dan toch kunnen doorgaan of niet, per wanneer dat dan is, onder welke voorwaarden, met of zonder noodwet of 1,5 metermaatregel.

Als jij denkt die 1,5 metermaatregel en de noodwet zomaar klakkeloos in mijn schoenen te kunnen schuiven, dan heb je het toch echt mis.
Bij nader inzien lijk je inderdaad slechts aan te geven dat beleidsmakers rekening houden met het gegeven, zonder dat je nadrukkelijk steun uitspreekt voor enige maatregel(en). Excuses :s)
pi_193708878
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Bij nader inzien lijk je inderdaad slechts aan te geven dat beleidsmakers rekening houden met het gegeven, zonder dat je nadrukkelijk steun uitspreekt voor enige maatregel(en). Excuses :s)
Netjes van je. ^O^
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193708891
quote:

[..]

Dat er geen landen zijn die het beter gedaan hebben wil toch niet automatisch zeggen dat we hier alles goed gedaan hebben? 8)7

Er is in nederland behoorlijk wat mis gegaan; zeker in het begin en in aanloop naar.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193708892
quote:

[..]

We hadden het nog beter kunnen doen.
pi_193708896
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat er geen landen zijn die het beter gedaan hebben wil toch niet automatisch zeggen dat we hier alles goed gedaan hebben? 8)7

Er is in nederland behoorlijk wat mis gegaan; zeker in het begin en in aanloop naar.
:Y
  zaterdag 20 juni 2020 @ 09:52:10 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193708934
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 01:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zit wel een achterstand in doordat een deel van het systeem niet werkte gister... maar alsnog zitten ze volgens mij elke dag aan hun test max zo'n beetje.

Sowieso veel cases wereldwijd vandaag. Een record volgens mij. Worldometers staat nu op bijna 180.000 vandaag.
Zuid-Amerika, maar ook Azië (India, Pakistan, Bangladesh, Saudi-Arabie) gaat het hard.
pi_193709045
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 09:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Het verloop van de aanpak was in ieder geval heel onduidelijk.

- Eerst een beetje lachen, geen handjes schudden, toch doen. En daarna nog meer lachen :')

- Weekje later: Het is ernstig,
maar we gaan voor groepsimmuniteit.

- We gaan toch niet voor groepsimmuniteit, maar het word niet duidelijk gecommuniceerd naar het volk

- Paar weken later hoge boetes uitschrijven voor van alles en nog wat. Ondertussen 0 ondersteuning met middelen in de verpleeghuizen, een te kort aan mondkapjes.

- Mondkapjes verplichten in ov, na 2 maanden te hebben verkondigd dat het zinloos is om ze te dragen. Maar echte goede kapjes mag je niet gebruiken. Als tip in de toespraak wordt gegeven zelf 1 te maken, van een sok aan de hand van een YouTube filmpje. _O-

-Een app proberen te ontwikkelen, proces dat compleet fout gelopen is.

-Spoedwet willen doordrukken, met weinig amino bij het volk. Een document dat door allerlei instanties en advocaten als onduidelijk geformuleerd beschouwd word.

Dit is enkel wat direct bij me opkomt.IC capaciteit opschroeven in zeer korte tijd is een enkel punt dat wel goed verlopen is. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')