Ik heb niet de behoefte om oude onderzoeken te linken die ingaan op geringe besmettingskans buiten. Die kan je gewoon Googlen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou welke talloze landen doel je dan op waar men vrolijk festivals zonder mondkapjes houdt.![]()
Want op mijn vraag waar dit antwoord van iemand anders kwam heb je nog niet geantwoord.
Men loopt daar massaal met mondkapjes en toch verspreidde ook dit virus zich snel. Toch een beetje gekquote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik heb niet de behoefte om oude onderzoeken te linken die ingaan op geringe besmettingskans buiten. Die kan je gewoon Googlen.
En jammer dat je mij woorden in de mond legt. Ik heb nergens geopperd dat mensen zingend en schreeuwend met duizenden op elkaar op een festivalterrein moeten staan. Ten aanzien van je landen vraag: Azië zet al sinds jaren lang in op mondkapjes in plaats van 1.5m/social distancing. Landen met veel meer ervaring met dit soort virussen. Maar nee, we kunnen beter louter op eigen onderzoek van het RIVM varen, anders zijn we immers levensgevaarlijk bezig.
Ik neem aan dat je het onderzoek van Wells bedoelt, dat overigens veel verder teruggaat dan 15 jaar. Wells stelt inderdaad dat de bekende druppels een meter lang kunnen reizen alvorens ze op de aarde neervallen. Hence de anderhalve meter. Dit onderzoek is overigens geschreven vanuit het perspectief van tuberculose.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En er zijn wel onderzoeken die anderhalve meter wel onderbouwen. De meest bekende is al een jaar of vijftien oud, een onderzoek wat verdedigd is en vaak naar verwezen is. De onderzoeken die anderhalve meter onzin vinden, zijn paar maanden oud en vallen in de put van 15.000 corona onderzoeken dit jaar.
Ik ga voor dat oude uitgebreide onderzoek. Jij niet?
Verder, heeft zo'n maatregelen bijeffecten. Net zoals we doen met afval scheiden. Het is beter om na inzameling het afval met machines te scheiden (mensen maken veel fouten, te lage recyclegraad). Dus gemeentes halen helemaal geen gescheiden afval meer op, alles op de grote hoop en daarna wordt het machinaal gescheiden. Dit is goedkoper alleen daarmee wordt de mens zich niet bewust van afval (computers, piepschuim, chemisch afval) en recycling. Moetenn we dus stoppen met scheiden? Dacht t niet nee
Ik kan zelf heel veel bewijzen googlen dat de aarde vlak is, dat iets ergens staat maakt het nog lang geen wetenschappelijk onderbouwd argumentquote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik heb niet de behoefte om oude onderzoeken te linken die ingaan op geringe besmettingskans buiten. Die kan je gewoon Googlen.
Oké jou oplossing is dus overal in de openbare ruimte mondkapjes gaan dragen, denk je echt dat dit voor eigenwijze Nederlanders een serieus alternatief zal worden tegenover 1.5 meter afstand proberen te houden waar we ook al moeite mee hebben.quote:En jammer dat je mij woorden in de mond legt. Ik heb nergens geopperd dat mensen zingend en schreeuwend met duizenden op elkaar op een festivalterrein moeten staan. Ten aanzien van je landen vraag: Azië zet al sinds jaren lang in op mondkapjes in plaats van 1.5m/social distancing. Landen met veel meer ervaring met dit soort virussen. Maar nee, we kunnen beter louter op eigen onderzoek van het RIVM varen, anders zijn we immers levensgevaarlijk bezig.
Het onderzoek over besmettingskans in de buitenlucht (hiervan zijn er dus meer):quote:Op zaterdag 20 juni 2020 00:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik kan zelf heel veel bewijzen googlen dat de aarde vlak is, dat iets ergens staat maakt het nog lang geen wetenschappelijk onderbouwd argument
[..]
Oké jou oplossing is dus overal in de openbare ruimte mondkapjes gaan dragen, denk je echt dat dit voor eigenwijze Nederlanders een serieus alternatief zal worden tegenover 1.5 meter afstand proberen te houden waar we ook al moeite mee hebben.
En over Azië, waarom neemt China dan steeds zulke stringente maatregelen als er weer een kleine uitbraak is, dan zou men daar toch ook het alleen bij mondmaskertjes in het openbaar kunnen laten.
Zou een #teamVanDissel echt bang zijn dat wij ze op de markt vastzetten on een schandpaal en dan met rotte eieren en tomaten gaan bekogelen als ze terugkomen op eerdere beslissingen?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:57 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het onderzoek van Wells bedoelt, dat overigens veel verder teruggaat dan 15 jaar. Wells stelt inderdaad dat de bekende druppels een meter lang kunnen reizen alvorens ze op de aarde neervallen. Hence de anderhalve meter. Dit onderzoek is overigens geschreven vanuit het perspectief van tuberculose.
Meer recente onderzoeken benadrukken, naast de gangbare 'druppeltheorie', ook het belang van airborne verspreiding via kleinere elementen. Dit zijn bijvoorbeeld de beruchte aërosolen. Het RIVM weet dit en onderkent dit, maar houdt krampachtig vast aan de 1.5m maatregel. Persoonlijk denk ik dat er sprake is van tunnelvisie en angst om nu te versoepelen omdat je dan impliciet toegeeft dat de maatregelen in mei-juni-verder te streng waren met alle gevolgen van dien.
Bij welke universiteit heb jij je studie virologie precies gedaan?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:57 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het onderzoek van Wells bedoelt, dat overigens veel verder teruggaat dan 15 jaar. Wells stelt inderdaad dat de bekende druppels een meter lang kunnen reizen alvorens ze op de aarde neervallen. Hence de anderhalve meter. Dit onderzoek is overigens geschreven vanuit het perspectief van tuberculose.
Meer recente onderzoeken benadrukken, naast de gangbare 'druppeltheorie', ook het belang van airborne verspreiding via kleinere elementen. Dit zijn bijvoorbeeld de beruchte aërosolen. Het RIVM weet dit en onderkent dit, maar houdt krampachtig vast aan de 1.5m maatregel. Persoonlijk denk ik dat er sprake is van tunnelvisie en angst om nu te versoepelen omdat je dan impliciet toegeeft dat de maatregelen in mei-juni-verder te streng waren met alle gevolgen van dien.
Ik reageerde simpelweg op de stelling of aanname dat er geen besmetting heeft plaatsgevonden in de buitenlucht of in het stadion, in het bijzonder dan bij die bewuste wedstrijd in maart. Daar is gewoon geen bewijs voor.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Dit gedeelte snap ik niet. Vind jij dat een 1.5m maatregel buiten af te dwingen is als de kans om buiten besmet te worden pak 'm beet 1/7000 is? Dat is wel wat je suggereert.
Overigens, de kans dat je nu buiten besmet wordt is kleiner dan ooit, simpelweg omdat er amper besmette mensen meer over zijn.
Het afdwingen van deze maatregel en een bijbehorende noodwet zijn echt krankzinnig. Het gebrek aan interesse of vermogen (ik weet oprecht niet welke het is) om dergelijke zaken ter discussie te stellen vind ik ongelooflijk.
Zit wel een achterstand in doordat een deel van het systeem niet werkte gister... maar alsnog zitten ze volgens mij elke dag aan hun test max zo'n beetje.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat lekker in Brazilië met bijna 50K aan nieuwe besmettingen alleen vandaag al... flinke puinhoop daar.
Hoezo? Volgens mij zijn er amper westerse landen die het echt beter hebben gedaan.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 02:33 schreef Gretzl het volgende:
Verwacht dat er zeker dit jaar nog wel belangrijke koppen gaan rollen, dat kan niet anders. Er zijn ongelofelijke blunders gemaakt, waardoor er in Nederland een hoop onnodige doden en ernstig zieken te betreuren zijn geweest.
Die zijn er ook niet maar je bent hier in CORquote:Op zaterdag 20 juni 2020 08:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoezo? Volgens mij zijn er amper westerse landen die het echt beter hebben gedaan.
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 08:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die zijn er ook niet maar je bent hier in COR
Goed puntquote:Op zaterdag 20 juni 2020 08:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat staat toch voor Complottheoriën Omtrent het RIVM?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 08:46 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Noem eens een paar landen die nooit social distancing regels gehad hebben?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:04 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Er zijn talloze landen die geen 1.5m hanteren,
Bij nader inzien lijk je inderdaad slechts aan te geven dat beleidsmakers rekening houden met het gegeven, zonder dat je nadrukkelijk steun uitspreekt voor enige maatregel(en). Excusesquote:Op zaterdag 20 juni 2020 01:04 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik reageerde simpelweg op de stelling of aanname dat er geen besmetting heeft plaatsgevonden in de buitenlucht of in het stadion, in het bijzonder dan bij die bewuste wedstrijd in maart. Daar is gewoon geen bewijs voor.
Dat staat los van of ik de huidige 1,5 meter maatregel en de noodwet nog proportioneel vind. Daar heb ik het ook helemaal niet over gehad trouwens. Sterker nog, ik heb het hier als ik me niet vergis nog nóóit gehad over 1,5 meter en de noodwet. Geen idee waarom jij dat er bijhaalt. Al schreef ik wel in de tegenwoordige zin, misschien zorgt dat voor de verwarring. Maar ik reageer puur op een gedeelte besmettelijkheid in de buitenlucht; niets meer, niets minder. Ik suggereer verder ook helemaal niets; afgezien van in jouw beleving blijkbaar.
Het is eigenlijk heel simpel: er kan nog steeds sprake zijn van besmetting in de buitenlucht, hoe klein ook. Het is aan de beleidsmakers en wetenschappers om daar rekening mee te houden, en te kijken in hoeverre evenementen, sportwedstrijden en festivals dan toch kunnen doorgaan of niet, per wanneer dat dan is, onder welke voorwaarden, met of zonder noodwet of 1,5 metermaatregel.
Als jij denkt die 1,5 metermaatregel en de noodwet zomaar klakkeloos in mijn schoenen te kunnen schuiven, dan heb je het toch echt mis.
Netjes van je.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Bij nader inzien lijk je inderdaad slechts aan te geven dat beleidsmakers rekening houden met het gegeven, zonder dat je nadrukkelijk steun uitspreekt voor enige maatregel(en). Excuses
Dat er geen landen zijn die het beter gedaan hebben wil toch niet automatisch zeggen dat we hier alles goed gedaan hebben?quote:Op zaterdag 20 juni 2020 08:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoezo? Volgens mij zijn er amper westerse landen die het echt beter hebben gedaan.
We hadden het nog beter kunnen doen.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 08:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat er geen landen zijn die het beter gedaan hebben wil toch niet automatisch zeggen dat we hier alles goed gedaan hebben?
Er is in nederland behoorlijk wat mis gegaan; zeker in het begin en in aanloop naar.
Zuid-Amerika, maar ook Azië (India, Pakistan, Bangladesh, Saudi-Arabie) gaat het hard.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 01:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zit wel een achterstand in doordat een deel van het systeem niet werkte gister... maar alsnog zitten ze volgens mij elke dag aan hun test max zo'n beetje.
Sowieso veel cases wereldwijd vandaag. Een record volgens mij. Worldometers staat nu op bijna 180.000 vandaag.
Het verloop van de aanpak was in ieder geval heel onduidelijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat er geen landen zijn die het beter gedaan hebben wil toch niet automatisch zeggen dat we hier alles goed gedaan hebben?
Er is in nederland behoorlijk wat mis gegaan; zeker in het begin en in aanloop naar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |