abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193724722
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Vind het ook frappant dat niemand in dit topic het heeft over de economie die tanende is, een nekslag krijgt en voordat iedereen het beseft hebben we een ondenkbaar hoog aantal werkelozen erbij. Dat gecombineerd met een instabiele wereldeconomie en een verdeelde samenleving is dat een recept voor een maatschappelijke ramp.
Daar gaat het hier gewoon vaak over hoor.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 15:33:40 #127
249559 crew  Lavenderr
pi_193724725
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Vind het ook frappant dat niemand in dit topic het heeft over de economie die tanende is, een nekslag krijgt en voordat iedereen het beseft hebben we een ondenkbaar hoog aantal werkelozen erbij. Dat gecombineerd met een instabiele wereldeconomie en een verdeelde samenleving is dat een recept voor een maatschappelijke ramp.
Dat heb ik hier al zo dikwijls aangekaart. Dát is pas een ramp. Laten ze nu eerst eens stoppen met steeds die cijfers noemen. Slaat helemaal nergens meer op.
  zondag 21 juni 2020 @ 15:34:41 #128
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193724734
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ze hadden maar 100 mensen aangekondigd wat niet realistisch was en het was in evenementstijl georganiseerd. Heb je het programma gezien? Van 12 tot 17 uur allemaal optredens en 1 minuut stilte tussendoor. Dat is geen demonstratie, dat is een evenement organiseren.
Waarom zag ik tijdens de BLM ook mensen optreden op podiums? Bijvoorbeeld de demonstratie in de Bijlmer keek ik live op youtube, en ik schrok hoe A) de anderhalve meter totaal niet in acht werd genomen en B) hoeveel optredens (muziek, poezie en dans) er gegeven werden.

Ik ben het totaal eens met hun recht om te demonstreren, maar als er bepaalde regels gelden moeten die voor ons allen gelden, en niet enkel wat de linkse elite uitkomt (zie Halsema).
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 15:34:53 #129
249559 crew  Lavenderr
pi_193724738
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:29 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Waarom krijgt de ene groep wel toestemming en de ander niet? Prioriteiten van de overheid?
Dat is iets wat ik ook niet begrijp. En ik begrijp ook niet waarom dit door sommigen hier tokkies worden genoemd. Omdat ze wit zijn?
pi_193724741
Zit den haag niet mee vandaag ;(

Brandweer_HGL twitterde op zondag 21-06-2020 om 15:17:58 Zondag rond 15.00 uur is er brand uitgebroken in de asfalt centrale. Deze brand bevind zich op ongeveer 30 meter hoogte daarom heeft de brandweer extra mensen en voertuigen ter plaatse laten komen. https://t.co/wYAFPnFjNm reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193724746
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat heb ik hier al zo dikwijls aangekaart. Dát is pas een ramp. Laten ze nu eerst eens stoppen met steeds die cijfers noemen. Slaat helemaal nergens meer op.
Ik snap deze herhalende oproep van jou niet. Als het je niet boeit, dan lees je het toch niet? Het weer geeft ook iedere dag de temperatuur door, dat kan je toch ook links laten liggen?
pi_193724759
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is iets wat ik ook niet begrijp. En ik begrijp ook niet waarom dit door sommigen hier tokkies worden genoemd. Omdat ze wit zijn?
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:11 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Maar waarom mochten die donkere mensen dan wel demonstreren? En waarom mag dit dan weer niet?

Kan je toch niet verkopen. Snap ergens wel dat dat hele veld wordt omgeploegd.
Hier een racisme issue van maken :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193724765
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:34 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Waarom zag ik tijdens de BLM ook mensen optreden op podiums? Bijvoorbeeld de demonstratie in de Bijlmer keek ik live op youtube, en ik schrok hoe A) de anderhalve meter totaal niet in acht werd genomen en B) hoeveel optredens (muziek, poezie en dans) er gegeven werden.

Ik ben het totaal eens met hun recht om te demonstreren, maar als er bepaalde regels gelden moeten die voor ons allen gelden, en niet enkel wat de linkse elite uitkomt (zie Halsema).
Eens. Maar ik ben dan ook geen voorstander van al die BLM-demonstraties.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 15:37:07 #134
249559 crew  Lavenderr
pi_193724769
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik snap deze herhalende oproep van jou niet. Als het je niet boeit, dan lees je het toch niet? Het weer geeft ook iedere dag de temperatuur door, dat kan je toch ook links laten liggen?
Waarom cijfers noemen die zo aan het dalen zijn dat ze niet noemenswaardig meer zijn? Om mensen zenuwachtig te maken? Waarom denk jij?
pi_193724780
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:31 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nee hoor.
Zonde. Had een mooie foto geweest.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193724807
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom cijfers noemen die zo aan het dalen zijn dat ze niet noemenswaardig meer zijn? Om mensen zenuwachtig te maken? Waarom denk jij?
Misschien juist om de angsthazen gerust te stellen? Of om transparantie te bieden? Alls we er niets van te zien kregen, zouden we het er ook niet mee eens zijn.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 15:43:00 #137
236264 crew  capricia
pi_193724875
Laten we het een beetje on topic houden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 21 juni 2020 @ 15:44:23 #138
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193724905
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het zo jammer dat we als samenleving verdeeld raken, want ik heb niets tegen andermans kleur of cultuur. Wat mij nu opvalt is dat er eenzijdig een discussie wordt aangezwengeld zonder wederhoor, want enige vorm van nuance of kritiek is racisme. Zoals het aankaarten van de oververtegenwoordiging in de criminaliteit. Een tegenargument die enkel en alleen bestaat uit 'nazi', 'racist' en noem al die dooddoeners maar op, is gewoonweg geen goede manier om een gesprek aan te gaan. Racisten gebruiken immers dezelfde retoriek. In mijn eigen kring zie ik ook dat mijn allochtoonse maten hier precies hetzelfde over denken; men moet maar het gesprek aangaan.

Dat is uiteraard even een andere discussie, maar ik wilde de verdeeldheid in de samenleving schetsen, die tegenwoordig wordt benadrukt in de vorm van zwart en wit (een onderscheid die ik nooit heb gemaakt in mijn leven). In combinatie met een verdere afglijding in het sociale verkeer (minder sociale contacten door corona dan voorheen), het financiële leven, (werkeloosheidscijfers), en uiteraard de doembeelden die door de media ingeprent wordt in de vorm van corona, kunnen er voor zorgen dat de samenleving daadwerkelijk compleet gedestabiliseerd wordt. Kijk maar uit als ongeschoold (en groot deel geschoold) Nederland op de bank komt te zitten; de frustraties komen wel vanzelf hoor.
  zondag 21 juni 2020 @ 15:45:22 #139
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193724924
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het gaat er uiteraard om waarop de media de nadruk op legt. De gezondheidsgevolgen van corona of de economische gevolgen? Ik vind dat de laatstgenoemde gevolgen ook onderbelicht zijn.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 15:49:41 #140
249559 crew  Lavenderr
pi_193725001
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:44 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ik vind het zo jammer dat we als samenleving verdeeld raken, want ik heb niets tegen andermans kleur of cultuur. Wat mij nu opvalt is dat er eenzijdig een discussie wordt aangezwengeld zonder wederhoor, want enige vorm van nuance of kritiek is racisme. Zoals het aankaarten van de oververtegenwoordiging in de criminaliteit. Een tegenargument die enkel en alleen bestaat uit 'nazi', 'racist' en noem al die dooddoeners maar op, is gewoonweg geen goede manier om een gesprek aan te gaan. Racisten gebruiken immers dezelfde retoriek. In mijn eigen kring zie ik ook dat mijn allochtoonse maten hier precies hetzelfde over denken; men moet maar het gesprek aangaan.

Dat is uiteraard even een andere discussie, maar ik wilde de verdeeldheid in de samenleving schetsen, die tegenwoordig wordt benadrukt in de vorm van zwart en wit (een onderscheid die ik nooit heb gemaakt in mijn leven). In combinatie met een verdere afglijding in het sociale verkeer (minder sociale contacten door corona dan voorheen), het financiële leven, (werkeloosheidscijfers), en uiteraard de doembeelden die door de media ingeprent wordt in de vorm van corona, kunnen er voor zorgen dat de samenleving daadwerkelijk compleet gedestabiliseerd wordt. Kijk maar uit als ongeschoold (en groot deel geschoold) Nederland op de bank komt te zitten; de frustraties komen wel vanzelf hoor.
Goed verwoord.
  zondag 21 juni 2020 @ 15:54:12 #141
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_193725063
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik weet het wel, dagelijks moet die fakereden dat Corrie vreselijk dodelijk is ons door de strot geduwd blijven omdat "het morrende Volk" anders wel eens in opstand zou kunnen komen, en de 1½ BS samenleving nog niet in de grondwet staat én dat kutvaccin er maar niet komen wil

Dus blijven mekkeren over die paar dooie per week is essentieel
pi_193725068
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:44 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maatschappelijk onrust wordt nog een tandje groter door Corona ook nog, inderdaad.

Maar ik ben van mening dat er niet te praten valt met de extremisten aan beide zijdes... Waar ik vooral bang voor ben is dat die groep extremisten steeds groter wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 15:55:23 #143
249559 crew  Lavenderr
pi_193725080
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:54 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Ik weet het wel, dagelijks moet die fakereden dat Corrie vreselijk dodelijk is ons door de strot geduwd blijven omdat "het morrende Volk" anders wel eens in opstand zou kunnen komen, en de 1½ BS samenleving nog niet in de grondwet staat én dat kutvaccin er maar niet komen wil

Dus blijven mekkeren over die paar dooie per week is essentieel
Blijkbaar.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 15:57:16 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_193725105
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maatschappelijk onrust wordt nog een tandje groter door Corona ook nog, inderdaad.

Maar ik ben van mening dat er niet te praten valt met de extremisten aan beide zijdes... Waar ik vooral bang voor ben is dat die groep extremisten steeds groter wordt.
Daar wordt hard aan gewerkt en het lijkt te lukken :') Fatsoenlijke dialoog is blijkbaar uit de mode.
  zondag 21 juni 2020 @ 15:58:57 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193725118
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar wordt hard aan gewerkt en het lijkt te lukken :') Fatsoenlijke dialoog is blijkbaar uit de mode.
Bozigheid en frustratie die een uitlaatklep zoekt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 21 juni 2020 @ 16:01:26 #146
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193725153
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Goed verwoord.
Dankjewel Lavender O+
  zondag 21 juni 2020 @ 16:04:58 #147
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193725181
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:29 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Waarom krijgt de ene groep wel toestemming en de ander niet? Prioriteiten van de overheid?
Zo zwart/wit mag je dat niet zien. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 16:05:36 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_193725193
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bozigheid en frustratie die een uitlaatklep zoekt.
Ja, dat is het enge. Waar eindigt dit. De stellingen zijn ingenomen en niemand geeft een duimbreed toe.
  zondag 21 juni 2020 @ 16:06:05 #149
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193725199
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

En dat is ook wat ik probeer te betogen. Corona zal het kantelpunt zijn die er mogelijk voor zou kunnen zorgen dat de maatschappelijke onrust zodanig wordt vergroot door die extreme partijen, dat we langs elkaar heen zullen leven.

Onderschat ook de kracht van social media niet; hierdoor is een generatie in een Facebook/Instagram/Snapchat bubbel komen te leven, waardoor het voor een bepaalde groep niet meer belangrijk is om aan goede informatievergaring te doen, maar eerder argumenten te zoeken die hun bubbel verstevigen. Uiteindelijk zullen we allemaal langs elkaar heen lullen, omdat iedereen eigen definities hanteert omtrent een bepaald onderwerp.

Maar goed, ik heb al mijn hele leven kritiek op de maatschappij en op de politiek, dus het zou ook kunnen dat mijn denkbeeld ook vergroot wordt door corona. :P
  zondag 21 juni 2020 @ 16:06:56 #150
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_193725207
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zo zwart/wit mag je dat niet zien. :P
Laat Akwasi of Johan Derksen deze opmerking niet horen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')