abonnement Unibet Coolblue
pi_193450966
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:


[ Bericht 1% gewijzigd door Jojoke op 03-06-2020 12:20:41 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:18:37 #2
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193451068
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:08 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Zit er in Iowa een voormalige Nederlandse enclave? De man die gewonnen heeft heet Feenstra en zijn Democratische tegenstander wordt Scholten. Ik heb trouwens de indruk dat de meerderheid van Amerikanen met een Nederlandse achternaam Republikein zijn |:)
Zijn vaak extreem christelijk, je hebt wel een paar plaatsen met veel mesen van Nederlandse komaf. NOS heeft daar een keer een reportage overgemaakt. Allemaal republikeinse stemmers.

Betsy DeVos is getrouwd met Dick DeVos, die weer de zoon van de oprichter van Amway is. Die multi level marketing bullshit. Allemaal ook van Nederlandse komaf, ze hebben in Groningen geloof ik nog een kerk geholpen met de restauratie van een kerktoren toen ze een keer in Nederland waren om te kijken waar de familie vandaan kwam.

Allemaal aartsconservatief.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:24:05 #3
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193451187
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Kijk nou uit, want mensen worden witheet als je ze wit noemt.
Dat mag toch ook?
Waarom heb je überhaupt de neiging om mensen in te delen op basis van huidskleur?

Het is erg frappant dat we binnen het onderstaande kleurspectrum de nadruk op wit en zwart proberen te leggen, de twee uitersten.
Dat zal wel helpen om conflicten op te lossen ja. |:(

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:26:00 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193451214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat mag toch ook?
Waarom heb je überhaupt de neiging om mensen in te delen op basis van huidskleur?

Het is erg frappant dat we binnen het onderstaande kleurspectrum de nadruk op wit en zwart proberen te leggen, de twee uitersten.
Dat zal wel helpen om conflicten op te lossen ja. |:(

[ afbeelding ]
Waarvan akte.
pi_193451286
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:05 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Alleen helpt meer politiegeweld niet als men demonstreert (o.a.) tegen politiegeweld. Je ziet juist op plekken waar de politie met de mensen praat en op een normale manier met de situatie omgaat, dat de protesten minder escaleren.
Ik wil ook niet dat er geweld word toegepast op vreedzaam demonstrerende mensen, ik wil dat er geweld word toegepast op rellend en plunderend tuig.
pi_193451320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:18 schreef Tweek het volgende:

[..]

Zijn vaak extreem christelijk, je hebt wel een paar plaatsen met veel mesen van Nederlandse komaf. NOS heeft daar een keer een reportage overgemaakt. Allemaal republikeinse stemmers.

Betsy DeVos is getrouwd met Dick DeVos, die weer de zoon van de oprichter van Amway is. Die multi level marketing bullshit. Allemaal ook van Nederlandse komaf, ze hebben in Groningen geloof ik nog een kerk geholpen met de restauratie van een kerktoren toen ze een keer in Nederland waren om te kijken waar de familie vandaan kwam.

Allemaal aartsconservatief.
Dus het beeld klopt inderdaad. Toch bijzonder, want ik denk dat Trump onder de Nederlandse christenen geen goede reputatie heeft. Zelfs niet onder de SGP-stemmers. Misschien dat de vertrokken Nederlanders steeds extremer zijn geworden en de thuisgebleven Nederlanders steeds gematigder. Een resultaat van het polderen waardoor er in Nederland meer onderling begrip is?
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:38:15 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193451395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dus het beeld klopt inderdaad. Toch bijzonder, want ik denk dat Trump onder de Nederlandse christenen geen goede reputatie heeft. Zelfs niet onder de SGP-stemmers. Misschien dat de vertrokken Nederlanders steeds extremer zijn geworden en de thuisgebleven Nederlanders steeds gematigder. Een resultaat van het polderen waardoor er in Nederland meer onderling begrip is?
maar als ze hier alleen konden kiezen tussen FVD en bijvoorbeeld GL zou het waarschijnlijk toch wel grotendeels FVD zijn vrees ik
pi_193451409
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:18 schreef Tweek het volgende:

[..]

Zijn vaak extreem christelijk, je hebt wel een paar plaatsen met veel mesen van Nederlandse komaf. NOS heeft daar een keer een reportage overgemaakt. Allemaal republikeinse stemmers.

Betsy DeVos is getrouwd met Dick DeVos, die weer de zoon van de oprichter van Amway is. Die multi level marketing bullshit. Allemaal ook van Nederlandse komaf, ze hebben in Groningen geloof ik nog een kerk geholpen met de restauratie van een kerktoren toen ze een keer in Nederland waren om te kijken waar de familie vandaan kwam.

Allemaal aartsconservatief.
Ja, net als in Canada. Zo veel dat de gereformeerde gemeente zoals we die in Nederland noemen officieel de Gereformeerde Gemeenten in Nederland en Noord-Amerika heten (ze hebben iets van 150 gemeenten in Nederland en 30 in Noord-Amerika). Er zijn hele gemeentes tegelijk die kant op verhuisd, allemaal van de zwaardere kant van de gereformeerde gemeenten. Ze heten daar dacht ik nu Netherlands Reformed Congregations, maar zijn dus onderdeel van hetzelfde kerkgenootschap.

Voor hen die de weg niet zo goed weten in kerkgenootschappen: de gereformeerde gemeenten vormen het hart van de SGP (al hebben ze gek genoeg met Van der Vlies en Van der Staaij nu 2 lijsttrekkers achter elkaar uit een ander kerkgenootschap).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193451429
Dat verslag over een intern FBI rapport wat geen aanwijzing voor antifa betrokkenheid meldde is nog niet elders onafhankelijk bevestigd van wat ik zo zie?! Hoewel The Nation als betrouwbaar te boek staat, is het waarschijnlijk wel goed voorzichtig te zijn.
pi_193451431
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dus het beeld klopt inderdaad. Toch bijzonder, want ik denk dat Trump onder de Nederlandse christenen geen goede reputatie heeft. Zelfs niet onder de SGP-stemmers. Misschien dat de vertrokken Nederlanders steeds extremer zijn geworden en de thuisgebleven Nederlanders steeds gematigder. Een resultaat van het polderen waardoor er in Nederland meer onderling begrip is?
Het waren overwegend al de meer conservatieve leden van die gemeentes die naar Noord-Amerika zijn vertrokken, omdat Europa en met name Nederland veel te progressief werd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193451513
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar als ze hier alleen konden kiezen tussen FVD en bijvoorbeeld GL zou het waarschijnlijk toch wel grotendeels FVD zijn vrees ik
Ik denk dat de SGP-ers en rechtse CDA-ers voor FVD kiezen. De CU-ers en linkse CDA-ers (bv. Herman Wijffels) zullen eerder voor GL kiezen. Ik ben wel blij dat we geen tweepartijenstelsel hebben in Nederland.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:50:41 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193451583
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:46 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik denk dat de SGP-ers en rechtse CDA-ers voor FVD kiezen. De CU-ers en linkse CDA-ers (bv. Herman Wijffels) zullen eerder voor GL kiezen. Ik ben wel blij dat we geen tweepartijenstelsel hebben in Nederland.
2 is wel weinig maar die kiesdrempel mag van mij wel hoger
pi_193451610
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het waren overwegend al de meer conservatieve leden van die gemeentes die naar Noord-Amerika zijn vertrokken, omdat Europa en met name Nederland veel te progressief werd.
Ik wist niet dat hele kerkgemeenten naar de VS zijn verhuisd omdat het hier te progressief werd. Wanneer is dat gebeurd? Na de Tweede Wereldoorlog? Die zijn daar nu waarschijnlijk allemaal fanatieke Trump-aanhangers. :|W
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:52:28 #14
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193451616
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dus het beeld klopt inderdaad. Toch bijzonder, want ik denk dat Trump onder de Nederlandse christenen geen goede reputatie heeft. Zelfs niet onder de SGP-stemmers. Misschien dat de vertrokken Nederlanders steeds extremer zijn geworden en de thuisgebleven Nederlanders steeds gematigder. Een resultaat van het polderen waardoor er in Nederland meer onderling begrip is?
Het polderen lijkt me een logisch gevolg van het meerpartijenstelsel in de Nederlandse politiek. Dan zijn coalities altijd noodzakelijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:53:56 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193451649
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat mag toch ook?
Waarom heb je überhaupt de neiging om mensen in te delen op basis van huidskleur?

Het is erg frappant dat we binnen het onderstaande kleurspectrum de nadruk op wit en zwart proberen te leggen, de twee uitersten.
Dat zal wel helpen om conflicten op te lossen ja. |:(

[ afbeelding ]
Ben zelf blank of wit en heb totaal geen moeite zo genoemd te worden. Daarnaast maakt blank of wit in het spectrum ook niet meer zoveel uit.

Er zijn wel degelijk problemen waarbij huidskleur ineens een ding is. Kijk naar de nog best recente geschiedenis van usa, en dan is het zelfs vreemd om te stellen dat erg geen verschil is. Ja wij zijn allemaal hetzelfde opgebouwd, maar toch hebben mensen met een tint generaties lang de meest vreselijke dingen meeemaakt. Blijkbaar heeft kleur er altijd toe gedaan.

Mijn schoonvader had minder rechten vanwege zijn huidskleur en moest in aparte rijen staan e.d. Hij leeft nog, kan jij je voorstellen dat hij begint te stijgeren als je tegen hem zegt dat kleur niet uitmaakt?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:56:41 #16
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193451705
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

2 is wel weinig maar die kiesdrempel mag van mij wel hoger
En daarna verhoogt men die kiesdrempel weer verder en verder, tot je op termijn een twee-partijenstelsel met alle bijbehorende nadelen overhoudt.
Een kiesdrempel past wat mij betreft niet bij een representatieve democratie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193451741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:51 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik wist niet dat hele kerkgemeenten naar de VS zijn verhuisd omdat het hier te progressief werd. Wanneer is dat gebeurd? Na de Tweede Wereldoorlog? Die zijn daar nu waarschijnlijk allemaal fanatieke Trump-aanhangers. :|W
Ja, rond 1950 zijn er veel vertrokken, al waren er al kerken gesticht rond 1910 dacht ik. Er worden nog steeds predikanten over en weer beroepen.

Ik denk inderdaad dat het grotendeels Trumpaanhangers zijn, ja. Of ze zijn in elk geval Republikeins. Trump is misschien toch te weinig christelijk voor een heleboel van die mensen, ze zullen meer met Pence hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193451764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:51 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik wist niet dat hele kerkgemeenten naar de VS zijn verhuisd omdat het hier te progressief werd. Wanneer is dat gebeurd? Na de Tweede Wereldoorlog? Die zijn daar nu waarschijnlijk allemaal fanatieke Trump-aanhangers. :|W
Met name deel 4, gisteravond, ging hierover.
https://www.uitzendinggem(...)arwel_Nederland.html
Niet alleen progressief, gewoon in puin.
Ook familieleden die na vele jaren terugkwamen voor bezoek, zeiden “daarvoor had ik niet hoeven vertrekken”.
pi_193451838
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:01 schreef AnneX het volgende:

[..]

Met name deel 4, gisteravond, ging hierover.
https://www.uitzendinggem(...)arwel_Nederland.html
Niet alleen progressief, gewoon in puin.
Ook familieleden die na vele jaren terugkwamen voor bezoek, zeiden “daarvoor had ik niet hoeven vertrekken”.
Ah, dat is grappig, die serie heb ik helemaal niet gezien (ik kijk sowieso erg weinig tv buiten NPO Politiek en sport). Misschien toch eens kijken, alles wat deels met kerkgeschiedenis te maken heeft heb ik altijd al zeer interessant gevonden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:09:16 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193451895
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:03 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Wat vindt ze christelijk aan hem dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als het gaat om 'Amerikaans Christelijk', dan associeer ik dat vooral met hypocrisie met een hoofdletter H, dus dat klopt wel. :P
Inderdaad, het gaat om de Hypocrisie.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:12:25 #21
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193451956
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ben zelf blank of wit en heb totaal geen moeite zo genoemd te worden. Daarnaast maakt blank of wit in het spectrum ook niet meer zoveel uit.

Er zijn wel degelijk problemen waarbij huidskleur ineens een ding is. Kijk naar de nog best recente geschiedenis van usa, en dan is het zelfs vreemd om te stellen dat erg geen verschil is. Ja wij zijn allemaal hetzelfde opgebouwd, maar toch hebben mensen met een tint generaties lang de meest vreselijke dingen meeemaakt. Blijkbaar heeft kleur er altijd toe gedaan.

Mijn schoonvader had minder rechten vanwege zijn huidskleur en moest in aparte rijen staan e.d. Hij leeft nog, kan jij je voorstellen dat hij begint te stijgeren als je tegen hem zegt dat kleur niet uitmaakt?
Blank en bruin, of zwart en wit maakt qua connotatie nogal een verschil natuurlijk. Maar het punt is precies dat de indeling in raciale groepen, terwijl er dermate veel tonen tussen in liggen, niet nuttig is. Je verscherpt met die dichotomie, op groepsniveau, enkel de verhoudingen.
Juist door te zeggen dat kleur wel degelijk uitmaakt, versterk je de groepsindeling en belemmer je toenadering tussen beide kampen.
Dat is ook het voorname probleem van de laatste jaren; er komt een steeds duidelijkere scheidslijn tussen bevolkingsgroepen, wit versus zwart. Ik kan me dat persoonlijk van een jaar of 15 terug niet herinneren.

Je post is verder wat warrig; je beweert eerst dat het er toe doen van kleur er altijd toe gedaan heeft, wat tot het verleden behoort; kleur zou er dus niet meer toe doen en daarna zou dat volgens je schoonvader nog altijd wél uitmaken.

Op individueel niveau lijkt het me overigens geen probleem om iemand met zijn huidskleur te omschrijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 03-06-2020 13:26:26 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193452224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik wil ook niet dat er geweld word toegepast op vreedzaam demonstrerende mensen, ik wil dat er geweld word toegepast op rellend en plunderend tuig.
Goh wat coulant van je. Dat jij dat blijkbaar moet uitleggen hier zegt veel over jou als member hier. Maareh, waarom ga je niet op een forum zitten waar je vooral gelijkgestemden vind? Wat is jouw doel hier? Trump reclame maken? Of wat? Wat zoek je hier?
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:39:50 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193452370
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Blank en bruin, of zwart en wit maakt qua connotatie nogal een verschil natuurlijk. Maar het punt is precies dat de indeling in raciale groepen, terwijl er dermate veel tonen tussen in liggen, niet nuttig is. Je verscherpt met die dichotomie, op groepsniveau, enkel de verhoudingen.
Juist door te zeggen dat kleur wel degelijk uitmaakt, versterk je de groepsindeling en belemmer je toenadering tussen beide kampen.
Dat is ook het voorname probleem van de laatste jaren; er komt een steeds duidelijkere scheidslijn tussen bevolkingsgroepen, wit versus zwart. Ik kan me dat persoonlijk van een jaar of 15 terug niet herinneren.

Je post is verder wat warrig; je beweert eerst dat het er toe doen van kleur er altijd toe gedaan heeft, wat tot het verleden behoort; kleur zou er dus niet meer toe doen en daarna zou dat volgens je schoonvader nog altijd wél uitmaken.

Op individueel niveau lijkt het me overigens geen probleem om iemand met zijn huidskleur te omschrijven.
Je kunt toch moeilijk ontkennen dat kleur altijd een rol heeft gespeeld in Amerika en dat de protesten daar nu juist over gaan. Dat was 50 jaar geleden zo, en dat was 15 jaar geleden zo. Ik snap ook wel dat het geen verschil zou moeten maken, maar dat verschil is er in Amerika al eeuwen. Dan kun je moeilijk stellen dat er geen verschil is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193452377
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:29 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Goh wat coulant van je. Dat jij dat blijkbaar moet uitleggen hier zegt veel over jou als member hier. Maareh, waarom ga je niet op een forum zitten waar je vooral gelijkgestemden vind? Wat is jouw doel hier? Trump reclame maken? Of wat? Wat zoek je hier?
Trumpaanhangers zijn hier gewoon welkom, toch? Het liefst dan wel met argumenten, maar ik hoop niet dat dit een forum van gelijkgestemde anti-Trumpers moet worden.

Juist een discussie met een echte Trumpfan die ook argumenten heeft (helaas ontbreekt dat er vaak aan) lijkt me heel waardevol.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:40:58 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193452388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

En daarna verhoogt men die kiesdrempel weer verder en verder, tot je op termijn een twee-partijenstelsel met alle bijbehorende nadelen overhoudt.
Een kiesdrempel past wat mij betreft niet bij een representatieve democratie.
zijn we het niet eens
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 13:42:17 #26
236264 crew  capricia
pi_193452396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:29 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Goh wat coulant van je. Dat jij dat blijkbaar moet uitleggen hier zegt veel over jou als member hier. Maareh, waarom ga je niet op een forum zitten waar je vooral gelijkgestemden vind? Wat is jouw doel hier? Trump reclame maken? Of wat? Wat zoek je hier?
Niet doen.
Discussie moet mogelijk zijn hier. Geen mensen wegjagen.
Definitely not CIA
pi_193452408
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:29 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Goh wat coulant van je. Dat jij dat blijkbaar moet uitleggen hier zegt veel over jou als member hier. Maareh, waarom ga je niet op een forum zitten waar je vooral gelijkgestemden vind? Wat is jouw doel hier? Trump reclame maken? Of wat? Wat zoek je hier?
Wat interesseert jou dat nou.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:45:04 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193452440
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Blank en bruin, of zwart en wit maakt qua connotatie nogal een verschil natuurlijk. Maar het punt is precies dat de indeling in raciale groepen, terwijl er dermate veel tonen tussen in liggen, niet nuttig is. Je verscherpt met die dichotomie, op groepsniveau, enkel de verhoudingen.
Juist door te zeggen dat kleur wel degelijk uitmaakt, versterk je de groepsindeling en belemmer je toenadering tussen beide kampen.
Dat is ook het voorname probleem van de laatste jaren; er komt een steeds duidelijkere scheidslijn tussen bevolkingsgroepen, wit versus zwart. Ik kan me dat persoonlijk van een jaar of 15 terug niet herinneren.

Je post is verder wat warrig; je beweert eerst dat het er toe doen van kleur er altijd toe gedaan heeft, wat tot het verleden behoort; kleur zou er dus niet meer toe doen en daarna zou dat volgens je schoonvader nog altijd wél uitmaken.

Op individueel niveau lijkt het me overigens geen probleem om iemand met zijn huidskleur te omschrijven.
daarom heb ik ook nooit begrepen waarom in de VS de zwarten African American genoemd wilden worden
pi_193452450
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Blank en bruin, of zwart en wit maakt qua connotatie nogal een verschil natuurlijk. Maar het punt is precies dat de indeling in raciale groepen, terwijl er dermate veel tonen tussen in liggen, niet nuttig is. Je verscherpt met die dichotomie, op groepsniveau, enkel de verhoudingen.
Juist door te zeggen dat kleur wel degelijk uitmaakt, versterk je de groepsindeling en belemmer je toenadering tussen beide kampen.
Dat is ook het voorname probleem van de laatste jaren; er komt een steeds duidelijkere scheidslijn tussen bevolkingsgroepen, wit versus zwart. Ik kan me dat persoonlijk van een jaar of 15 terug niet herinneren.

Je post is verder wat warrig; je beweert eerst dat het er toe doen van kleur er altijd toe gedaan heeft, wat tot het verleden behoort; kleur zou er dus niet meer toe doen en daarna zou dat volgens je schoonvader nog altijd wél uitmaken.

Op individueel niveau lijkt het me overigens geen probleem om iemand met zijn huidskleur te omschrijven.
Getinte mensen in Nederland zeggen juist dat het net doen alsof er geen groepen zijn op basis van huidskleur problematisch is. Kinderen van progressieve ouders die ongeveer jouw opstelling hadden, kozen in grote meerderheid de zwarte pop uit als stout, minder intelligent, etc. en de witte pop als slim, de baas, etc. in een experimentje in de documentaire "Wit is ook een kleur".

Onbewust racisme/discriminatie wordt enorm onderschat, ook in Nederland, zelfs in progressief Nederland, volgens mij moet je het daar juist over hebben. En vooral luisteren naar de getinte Nederlanders en niet naar hoe wij witte Nederlanders het zien. Het is bijvoorbeeld opvallend hoe vaak witte mensen de problemen in Amerika duiden in de Nederlandse talkshows, terwijl er genoeg getinte experts zijn in deze kwestie. Maar getinte mensen worden vooral ingezet om over hun ervaringen te praten, minder als experts. Ook niet zo verrassend als je ziet hoe er gereageerd wordt om een (toegegeven, felle) Sylvana Simons - ook door het gros van mijn progressieve vrienden.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:48:01 #30
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193452482
Trump die zegt voor vreedzame protesten te zijn...

Behalve als een sporter knielt tijdens het volkslied. Hoeveel tweets heeft Trump daaraan besteed?

En dus laatst een groep vreedzame demonstranten wegknuppelen omdat hij een campagnefilmpje met een bijbel moet maken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_193452495
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:01 schreef AnneX het volgende:

[..]

Met name deel 4, gisteravond, ging hierover.
https://www.uitzendinggem(...)arwel_Nederland.html
Niet alleen progressief, gewoon in puin.
Ook familieleden die na vele jaren terugkwamen voor bezoek, zeiden “daarvoor had ik niet hoeven vertrekken”.
Bedankt voor de kijktip!
pi_193452650
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Getinte mensen in Nederland zeggen juist dat het net doen alsof er geen groepen zijn op basis van huidskleur problematisch is. Kinderen van progressieve ouders die ongeveer jouw opstelling hadden, kozen in grote meerderheid de zwarte pop uit als stout, minder intelligent, etc. en de witte pop als slim, de baas, etc. in een experimentje in de documentaire "Wit is ook een kleur".
Hmmm, mijn dochter had eigenlijk pas na een half jaar door dat een klasgenootje getint was (en die kwam uit donker Afrika). Volgens mij is dat kijken naar huidskleur echt aangeleerd en niet aangeboren bij kinderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:04:06 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193452762
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hmmm, mijn dochter had eigenlijk pas na een half jaar door dat een klasgenootje getint was (en die kwam uit donker Afrika). Volgens mij is dat kijken naar huidskleur echt aangeleerd en niet aangeboren bij kinderen.
Mijn kind is gemixt en is een tijdje naar een school gegaan in een dorp en daar kwam ze dagelijks thuis met het verhaal dat ze bruin is en de andere kinderen niet. Niet dat ze daar verdrietig over was, maar het valt kinderen wel degelijk op.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193452851
Het is sowieso aangeleerd maar tenzij je kind letterlijk blind is geloof ik niet dat ze pas na een half jaar doorhebben dat iemand er anders uit ziet. Dat is zoiets als dat je kind een half jaar nodig had om door te krijgen dat er jongens en meisjes zijn. Ja dat is vast een heel stoer verhaal te vertellen maar wie gelooft het.
pi_193452857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Mijn kind is gemixt en is een tijdje naar een school gegaan in een dorp en daar kwam ze dagelijks thuis met het verhaal dat ze bruin is en de andere kinderen niet. Niet dat ze daar verdrietig over was, maar het valt kinderen wel degelijk op.
Je moet tegen kinderen misschien inderdaad ook niet doen alsof het niet bestaat, wij hebben wel gelijk duidelijk gemaakt dat het geen enkel verschil is. Net zo min als dat ze verschilde van de Syrische kinderen en de geadopteerde Chinese kinderen op de school.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193452864
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:18 schreef Tweek het volgende:

[..]

Zijn vaak extreem christelijk, je hebt wel een paar plaatsen met veel mesen van Nederlandse komaf. NOS heeft daar een keer een reportage overgemaakt. Allemaal republikeinse stemmers.

Betsy DeVos is getrouwd met Dick DeVos, die weer de zoon van de oprichter van Amway is. Die multi level marketing bullshit. Allemaal ook van Nederlandse komaf, ze hebben in Groningen geloof ik nog een kerk geholpen met de restauratie van een kerktoren toen ze een keer in Nederland waren om te kijken waar de familie vandaan kwam.

Allemaal aartsconservatief.
Yup dat idee heb ik ook. Heb er ook verre familie wonen van mijn vaders kant. Die hebben soms nog wel contact met elkaar. Christelijk en oerconservatief. Republikeins dus ook.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:09:25 #37
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193452879
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Je kunt toch moeilijk ontkennen dat kleur altijd een rol heeft gespeeld in Amerika en dat de protesten daar nu juist over gaan. Dat was 50 jaar geleden zo, en dat was 15 jaar geleden zo. Ik snap ook wel dat het geen verschil zou moeten maken, maar dat verschil is er in Amerika al eeuwen. Dan kun je moeilijk stellen dat er geen verschil is.
Dat zeg ik dan ook niet, het gaat om het steeds blijven benadrukken. Doordat je steeds bezig blijft met het in hokjes zwart en wit te denken is het toch onmogelijk om beide kampen dichter bij elkaar te brengen. Op deze manier bewerkstellig je enkel meer en meer segregatie.

De protesten zou moeten gaan over politiegeweld an sich, niet om politiegeweld tegen zwarten. Dat zou een methode zijn om juist die splitsing tussen de bevolkingsgroepen naar de achtergrond te drukken en dat is denk ik ook de enige manier om op termijn tot een volk te komen.

Een iets verdere uitsplitsing van de "zwart - wit" tegenstelling toont ook aan dat dit een valse dichotomie is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193452881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is sowieso aangeleerd maar tenzij je kind letterlijk blind is geloof ik niet dat ze pas na een half jaar doorhebben dat iemand er anders uit ziet. Dat is zoiets als dat je kind een half jaar nodig had om door te krijgen dat er jongens en meisjes zijn. Ja dat is vast een heel stoer verhaal te vertellen maar wie gelooft het.
Het is gewoon waar. Nou heeft mijn kind een autistische afwijking, wellicht dat het daar door komt. Maar het viel haar echt pas na een half jaar op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:10:09 #39
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193452893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Mijn kind is gemixt en is een tijdje naar een school gegaan in een dorp en daar kwam ze dagelijks thuis met het verhaal dat ze bruin is en de andere kinderen niet. Niet dat ze daar verdrietig over was, maar het valt kinderen wel degelijk op.
Dat verschil benoemen is ook niet slecht denk ik. Net als de ene persoon rood haar heeft en de andere zwart haar. Wanneer er een positief of negatief label aangehangen wordt is het kwalijk.

Kinderen zijn daar best open in - bij mijn neefje zit een klasgenootje dat geboren is als meisje maar nu een jongen is. Ik kwam daar pas na 2 jaar achter omdat mijn neefje dat super niet boeiend vond - hij zag gewoon zijn vriendje en that's it.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:13:12 #40
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193452949
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

zijn we het niet eens
Nee, dat lijkt me duidelijk.
Wat vind je van het gevaar dat het steeds ophogen van een kiesdrempel zou kunnen opleveren.
De grootste partijen hebben er immers allemaal belang bij. Een "eenmalige" ophoging maakt latere ophogingen mogelijk.

Het Btw tarief was in eerste instantie bijvoorbeeld: 1 januari 1969 4% 12%.

Hoe zou je een progressieve ophoging van een dergelijke kiesdrempel willen beteugelen?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:15:36 #41
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193452988
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:08 schreef Bernd.von.Galen het volgende:

[..]

Yup dat idee heb ik ook. Heb er ook verre familie wonen van mijn vaders kant. Die hebben soms nog wel contact met elkaar. Christelijk en oerconservatief. Republikeins dus ook.
Wat ik zo lastig vindt is, dat christelijk zijn in bepaalde groepen daar, eigenlijk vooral betekent dat je anti0LGBTQ en abortus bent. Dat de basis van het christendom is dat je je gedraagt als een goed mens doet er niet toe.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:15:40 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_193452991
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is gewoon waar. Nou heeft mijn kind een autistische afwijking, wellicht dat het daar door komt. Maar het viel haar echt pas na een half jaar op.
Ik denk dat ze het wel zien, maar dat het niet snel registreert als dat het iets opmerkelijks is, net zoals ze ook niet zo snel over haarkleur praten maar dat kinderen een andere haarkleur hebben valt heus wel op. E.e.a. heeft ook te maken met de ontwikkeling van het zelfbeeld, dat natuurlijk pas later komt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:15:44 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193452993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nee, dat lijkt me duidelijk.
Wat vind je van het gevaar dat het steeds ophogen van een kiesdrempel zou kunnen opleveren.
De grootste partijen hebben er immers allemaal belang bij. Een "eenmalige" ophoging maakt latere ophogingen mogelijk.

Het Btw tarief was in eerste instantie bijvoorbeeld: 1 januari 1969 4% 12%.

Hoe zou je een progressieve ophoging van een dergelijke kiesdrempel willen beteugelen?
wat een vreemde vergelijking
pi_193452997
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hmmm, mijn dochter had eigenlijk pas na een half jaar door dat een klasgenootje getint was (en die kwam uit donker Afrika). Volgens mij is dat kijken naar huidskleur echt aangeleerd en niet aangeboren bij kinderen.
Absoluut. Het probleem is echter dat het niet van jou als ouder komt, maar van een andere bron. Jij bent niet de enige die invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Dus als jij het totaal onbespreekbaar laat, dan is het risico dat het kind toch (of juist) negatief beïnvloed wordt door de legio aan andere factoren op dit gebied.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:16:38 #45
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193453007
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Getinte mensen in Nederland zeggen juist dat het net doen alsof er geen groepen zijn op basis van huidskleur problematisch is. Kinderen van progressieve ouders die ongeveer jouw opstelling hadden, kozen in grote meerderheid de zwarte pop uit als stout, minder intelligent, etc. en de witte pop als slim, de baas, etc. in een experimentje in de documentaire "Wit is ook een kleur".

Onbewust racisme/discriminatie wordt enorm onderschat, ook in Nederland, zelfs in progressief Nederland, volgens mij moet je het daar juist over hebben. En vooral luisteren naar de getinte Nederlanders en niet naar hoe wij witte Nederlanders het zien. Het is bijvoorbeeld opvallend hoe vaak witte mensen de problemen in Amerika duiden in de Nederlandse talkshows, terwijl er genoeg getinte experts zijn in deze kwestie. Maar getinte mensen worden vooral ingezet om over hun ervaringen te praten, minder als experts. Ook niet zo verrassend als je ziet hoe er gereageerd wordt om een (toegegeven, felle) Sylvana Simons - ook door het gros van mijn progressieve vrienden.
Sterker nog, veel van 'hen' hebben minder moeite met iemand die in hun gezicht racistisch is dan iemand die onbewust racistisch is. De reden erachter is dat als je onbewust bent dat de gevolgen veel groter zijn.

Goed punt ook over het luisteren. Ik wil er nog aan toevoegen dat het niet wil zeggen dat blanke mensen totaal geen problemen hebben in hun leven, maar die hebben 'zij' ook, plus de problemen die hun huidskleur geeft.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193453008
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Getinte mensen in Nederland zeggen juist dat het net doen alsof er geen groepen zijn op basis van huidskleur problematisch is. Kinderen van progressieve ouders die ongeveer jouw opstelling hadden, kozen in grote meerderheid de zwarte pop uit als stout, minder intelligent, etc. en de witte pop als slim, de baas, etc. in een experimentje in de documentaire "Wit is ook een kleur".

Onbewust racisme/discriminatie wordt enorm onderschat, ook in Nederland, zelfs in progressief Nederland, volgens mij moet je het daar juist over hebben. En vooral luisteren naar de getinte Nederlanders en niet naar hoe wij witte Nederlanders het zien. Het is bijvoorbeeld opvallend hoe vaak witte mensen de problemen in Amerika duiden in de Nederlandse talkshows, terwijl er genoeg getinte experts zijn in deze kwestie. Maar getinte mensen worden vooral ingezet om over hun ervaringen te praten, minder als experts. Ook niet zo verrassend als je ziet hoe er gereageerd wordt om een (toegegeven, felle) Sylvana Simons - ook door het gros van mijn progressieve vrienden.
Ik denk inderdaad dat in Nederland ook verborgen of onbewuste racisme/discriminatie is. Verborgen racisme/discriminatie door mensen die weten dat het niet sociaal geaccepteerd is om bepaalde opmerkingen in het openbaar te maken, maar die zich in huiselijke kring niet inhouden. Onbewuste racisme/discriminatie door mensen die het niet slecht bedoelen maar toch de fout ingaan.

Ik vraag mij af in hoeverre het aflezen van gezichtsuitdrukkingen ermee te maken heeft. Ik ben zelf opgegroeid in een omgeving waar het al bijzonder was als je een asielzoeker in de klas had. Later kwam ik in een internationale omgeving waarbij ik ook veel moest samenwerken met Afrikanen. In de loop der tijd kwam ik er toen achter dat ik steeds beter werd in het aflezen van gezichtsuitdrukkingen en emoties. Dus in het begin had ik daar blijkbaar onbewust moeite mee en ik kan mij voorstellen dat je dan ook onbewust ander gedrag vertoont dan wanneer je gezichtsuitdrukkingen en emoties wel goed kan aflezen.
pi_193453024
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet doen.
Discussie moet mogelijk zijn hier. Geen mensen wegjagen.
Van discussie is al heel lang geen sprake.

Chivaz doet een ongefundeerde uitspraak. Users geven tegenargumenten. Chivaz negeert deze. Rinse repeat.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:17:54 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193453026
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat zeg ik dan ook niet, het gaat om het steeds blijven benadrukken. Doordat je steeds bezig blijft met het in hokjes zwart en wit te denken is het toch onmogelijk om beide kampen dichter bij elkaar te brengen. Op deze manier bewerkstellig je enkel meer en meer segregatie.

De protesten zou moeten gaan over politiegeweld an sich, niet om politiegeweld tegen zwarten. Dat zou een methode zijn om juist die splitsing tussen de bevolkingsgroepen naar de achtergrond te drukken en dat is denk ik ook de enige manier om op termijn tot een volk te komen.

Een iets verdere uitsplitsing van de "zwart - wit" tegenstelling toont ook aan dat dit een valse dichotomie is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je dagelijks ermee te maken krijgt, hoe kun je het dan niet benadrukken?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193453091
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:17 schreef Bernd.von.Galen het volgende:

[..]

Van discussie is al heel lang geen sprake.

Chivaz doet een ongefundeerde uitspraak. Users geven tegenargumenten. Chivaz negeert deze. Rinse repeat.
Precies dit. Elk topic 10 keer zeggen oh ik ben zo tegen die vuile plunderaars van de Antifa is niet bepaald discussieren. Dus als hij niet mee wil doen laten we dan ons best doen om hem wel gewoon weg te jagen of weg te negeren.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:21:43 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193453099
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hmmm, mijn dochter had eigenlijk pas na een half jaar door dat een klasgenootje getint was (en die kwam uit donker Afrika). Volgens mij is dat kijken naar huidskleur echt aangeleerd en niet aangeboren bij kinderen.
Onderzoek wijst aan dat baby's al onderscheid maken tussen huidskleuren. Echt vreemd is dit overigens niet, dit komt bij vele dierensoorten voor.
Mensen zijn ook nogal homogamisch in de seksuele voorkeur, dat is een belangrijke indicatie dat huidskleur wel degelijk relevant is.
Als je kind overigens met verschillende huidskleuren in aanmerking komt dan lijkt het me dat juist dat verschil ook de norm kan zijn.

Zie o.a. https://www.parents.com/b(...)-racist-even-babies/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:28:35 #51
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193453208
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat een vreemde vergelijking
Welke aantal zetels lijkt je geschikt voor een kiesdrempel?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:30:44 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193453247
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Welke aantal zetels lijkt je geschikt voor een kiesdrempel?
laten we dit ergens anders doen, dit is tenslotte het VS topic
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:31:52 #53
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193453263
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Absoluut. Het probleem is echter dat het niet van jou als ouder komt, maar van een andere bron. Jij bent niet de enige die invloed heeft op de ontwikkeling van je kind. Dus als jij het totaal onbespreekbaar laat, dan is het risico dat het kind toch (of juist) negatief beïnvloed wordt door de legio aan andere factoren op dit gebied.
Als je een dochter hebt die voor het eerst uitgaat, zul je haar toch even meegeven uit te kijken voor jongens die niet het beste met je voorhebben. Bij je zoon zul je dat toch op een andere manier doen. Dit omdat het gevaar gevoelsmatig anders ligt. Veel Amerikaanse ouders hebben van alles meegemaakt op school en zullen het kind daarvoor proberen te behoeden. Alles heeft invloed op de ontwikkeling van je kind. Ik ben blij dat mij vrouw en ik hetzelfde idee hebben over het opvoeden zonder de nadruk te leggen op kleur, maar zo is mijn vrouw niet opgevoed. Nu helpt het natuurlijk dat mijn dochter ouders heeft met een verschillende culturele achtergrond en het voor haar een stuk normaler is.

Ondanks dat ze vast beïnvloed gaat worden, hoop je altijd dat ze kan nuanceren en er over nadenkt. Het zal dan ook veel afhangen van wat ze mee zal maken en hoe ze die ervaringen verwerkt, plus het thuis bespreekbaar maken van dat soort dingen. Maar gelukkig benadrukken we het nergens in de opvoeding tot nu toe. We weten beide inmiddels dat er genoeg goede mensen en genoeg klootzakken zijn waar dan ook in de wereld en dat negatief gedrag ook weer ergens vandaan komt.

Mijn vrouw is hier nog nooit staande gehouden, al waren het in Georgia, USA eigenlijk altijd de mannen die constant staande gehouden werden. Maar ook dat ziet ze eigenlijk niet, al zal dat ook vast weer afhankelijk kunnen zijn van waar je woont. We wonen nu in Rotterdam en ze heeft eigenlijk alle vertrouwen in de politie hier en weet ook wel dat ook daar klootzakken kunnen rondlopen.

We zijn in ieder geval blij dat we voor Nederland hebben gekozen ipv Amerika, al krijg ik nog wel eens mensen aan het schuimen als ik vertel dat mijn dochter twee paspoorten heeft. Grappig genoeg denkt mijn vrouw er zelfs over om dit jaar zwarte Piet te spelen en dat is best bijzonder wetende haar achtergrond en mening toen ze hier kwam. Nu ben ik zelf eigenlijk geen groot fan van ZP, maar mijn dochter vind het feest helemaal geweldig en dat heeft voor verandering gezorgd bij mijn vrouw.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:34:09 #54
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193453297
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Als je dagelijks ermee te maken krijgt, hoe kun je het dan niet benadrukken?
Geen idee, maar het benadrukken gaat niks helpen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:43:53 #55
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193453445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:34 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Geen idee, maar het benadrukken gaat niks helpen.
Hoe kun je iets aankaarten zonder het te benadrukken, of bestaat het dan niet?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:50:06 #56
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193453510
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Hoe kun je iets aankaarten zonder het te benadrukken, of bestaat het dan niet?
Dat lijkt me de beste methode inderdaad. Als je gelijk behandeld wil worden dan moet je verschillen uit de weg gaan en gemeenschappelijke problemen aanpakken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:51:42 #57
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193453524
Sorry, ik zal weer OT gaan, mijn excuses voor het offtopic gedeelte.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193453529
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:10 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Dat verschil benoemen is ook niet slecht denk ik. Net als de ene persoon rood haar heeft en de andere zwart haar. Wanneer er een positief of negatief label aangehangen wordt is het kwalijk.


Jane Elliott heeft daar wel een mooi experiment over. Blue Eyes - Brown Eyes.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_193453670
In de meeste steden waar plunderingen, rellen en politiemacht aan de gang is, zit al decennia lang een democraat aan de macht.

Maar goed, alles is de schuld van Trump, natuurlijk.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:06:59 #60
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193453728
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:02 schreef theunderdog het volgende:
In de meeste steden waar plunderingen, rellen en politiemacht aan de gang is, zit al decennia lang een democraat aan de macht.

Maar goed, alles is de schuld van Trump, natuurlijk.
Niet alleen Trump. Hij maakt het alleen nog een stukje erger door zijn gedrag.

Als je bijvoorbeeld 13TH kijkt op Netflix kun je gewoon zien hoe de Amerikaanse politiek er jaren bewust aan heeft gewerkt om met name jonge zwarte mannen in een negatieve hoek weg te zetten.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193453758
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:06 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Niet alleen Trump. Hij maakt het alleen nog een stukje erger door zijn gedrag.

Als je bijvoorbeeld 13TH kijkt op Netflix kun je gewoon zien hoe de Amerikaanse politiek er jaren bewust aan heeft gewerkt om met name jonge zwarte mannen in een negatieve hoek weg te zetten.
Dat is heel iets anders. Racisme is een probleem in Amerika.

Maar dat is een maatschappelijk probleem, dat al sinds de apartheid zo is. Trump heeft daar weinig mee te maken.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:09:17 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193453769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:02 schreef theunderdog het volgende:
In de meeste steden waar plunderingen, rellen en politiemacht aan de gang is, zit al decennia lang een democraat aan de macht.

Maar goed, alles is de schuld van Trump, natuurlijk.
Racisme is een probleem van steden, natuurlijk, burgemeesters kunnen dat oplossen. Toch?

Wat is dit nu weer voor stupide post en NIEMAND zegt dat alles de schuld van Trump is, waarom toch altijd dat ziekelijke slachtoffergedrag? Doodmoe word je er van.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:10:24 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193453787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is heel iets anders. Racisme is een probleem in Amerika.

Maar dat is een maatschappelijk probleem, dat al sinds de apartheid zo is. Trump heeft daar weinig mee te maken.
behalve dat hij faalt als crisismanager
pi_193453794
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Racisme is een probleem van steden, natuurlijk, burgemeesters kunnen dat oplossen. Toch?

Wat is dit nu weer voor stupide post en NIEMAND zegt dat alles de schuld van Trump is, waarom toch altijd dat ziekelijke slachtoffergedrag? Doodmoe word je er van.
Slachtofferschap?

Ik ageer gewoon tegen de eenzijdige kijk. Trump heeft geen schuld in de politiegeweld problematiek.
pi_193453802
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:02 schreef theunderdog het volgende:
In de meeste steden waar plunderingen, rellen en politiemacht aan de gang is, zit al decennia lang een democraat aan de macht.

Maar goed, alles is de schuld van Trump, natuurlijk.
Een stroman ophangen en dan nog steeds een slachtofferrol aannemen. Prachtig dit. _O-

pi_193453808
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:02 schreef theunderdog het volgende:
In de meeste steden waar plunderingen, rellen en politiemacht aan de gang is, zit al decennia lang een democraat aan de macht.

Maar goed, alles is de schuld van Trump, natuurlijk.
Heb je een mooi lijstje gemaakt of is dit weer eens een typisch uit de dikke duim gezogen berichtje alleen om het woord democraten in negatieve zin te kunnen gebruiken. 8-)
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:14:51 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193453839
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:48 schreef Montov het volgende:
Trump die zegt voor vreedzame protesten te zijn...

Behalve als een sporter knielt tijdens het volkslied. Hoeveel tweets heeft Trump daaraan besteed?

En dus laatst een groep vreedzame demonstranten wegknuppelen omdat hij een campagnefilmpje met een bijbel moet maken.
Ja, de hypocritie druipt er van af, als mensen als Kaepernick vreedzaam een statement maken staan ze op hun achterste poten omdat het "un-American" is en als het dan escaleert naar geweld dan roepen ze ineens dat ze niets tegen vreedzame protesten hebben.

Letterlijk Trump over protesten op het NFL veld "Get that son of a bitch off the field!" en "Maybe they shouldnt be in the country!" en daar hoorde ik van degenen die nu ineens helemaal voor vreedzame protesten zijn zoals Chivaz geen woord over.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193453840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je een mooi lijstje gemaakt of is dit weer eens een typisch uit de dikke duim gezogen berichtje alleen om het woord democraten in negatieve zin te kunnen gebruiken. 8-)
Kun je gewoon opzoeken, hoor. Alleen Utah niet. Alhoewel Romney wel een atypische republikein is.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:15:29 #69
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193453845
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Slachtofferschap?

Ik ageer gewoon tegen de eenzijdige kijk. Trump heeft geen schuld in de politiegeweld problematiek.
https://www.washingtonpos(...)ects-during-arrests/

En hoe verklaar je dit?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:15:42 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193453851
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Slachtofferschap?

Ik ageer gewoon tegen de eenzijdige kijk. Trump heeft geen schuld in de politiegeweld problematiek.
En ook geen oplossing, integendeel, hij roept op tot meer geweld. Dus dan heeft hij dus wel schuld, of niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:16:05 #71
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193453855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is heel iets anders. Racisme is een probleem in Amerika.

Maar dat is een maatschappelijk probleem, dat al sinds de apartheid zo is. Trump heeft daar weinig mee te maken.
Apartheid is Zuid Afrikaans, je bedoelt segregatie denk ik. Trump is zeker niet de aanstichter daarvan. Hij maakt wel een belangrijk deel uit van het huidige politieke landschap in Amerika en pusht daarbij op policies die de zwarte bevolking buiten proportioneel treffen (ook omdat een groot deel in armere gemeenschappen woont). Ook normaliseert hij white supremacy (zijn reactie na charlottesville bijvoorbeeld) en bagatelliseert hij de rol van slavernij in de burgeroorlog. Daarnaast gebruikt hij erg vaak taal in zijn tweets die niet-blanke groepen als thugs, gringo's of very bad people weg zetten. Hij is niet de oorzaak van dat probleem, maar maakt ook zeker geen deel uit van de oplossing.

Een goede leider brengt zijn land bij elkaar in crisissituaties en gooit geen olie op het vuur. Trump tweet een hoop dingen die de boel nog meer op scherp stellen, maar voert verder niet zo heel veel uit om dingen op te lossen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193453860
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En ook geen oplossing, integendeel, hij roept op tot meer geweld. Dus dan heeft hij dus wel schuld, of niet?
Hij roept op om relschoppers te stoppen. Jij vindt de vernieling van andermans eigendom wel een puik idee?
pi_193453872
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:16 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Apartheid is Zuid Afrikaans, je bedoelt segregatie denk ik. Trump is zeker niet de aanstichter daarvan. Hij maakt wel een belangrijk deel uit van het huidige politieke landschap in Amerika en pusht daarbij op policies die de zwarte bevolking buiten proportioneel treffen (ook omdat een groot deel in armere gemeenschappen woont). Ook normaliseert hij white supremacy (zijn reactie na charlottesville bijvoorbeeld) en bagatelliseert hij de rol van slavernij in de burgeroorlog. Daarnaast gebruikt hij erg vaak taal in zijn tweets die niet-blanke groepen als thugs, gringo's of very bad people weg zetten. Hij is niet de oorzaak van dat probleem, maar maakt ook zeker geen deel uit van de oplossing.

Een goede leider brengt zijn land bij elkaar in crisissituaties en gooit geen olie op het vuur. Trump tweet een hoop dingen die de boel nog meer op scherp stellen, maar voert verder niet zo heel veel uit om dingen op te lossen.
Daar ben ik het mee eens. Qua taal en voorkomen maakt Trump het er niet beter op.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:19:03 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193453890
Even voor alle duidelijkheid, contrasteer Trumps uitspraken en beleid eens met de situatie in Richmond na een racistische massamoord op onschuldige bejaarden. Obama stond daar zelf in de kerk, ging de dienst voor en was een verbindend element die de angel uit de situatie haalde.

Trump roept gewoon constant op tot geweld, noem mensen thugs, riep meteen na de moord op Aubery dat er wel meer aan de hand zou zijn waarmee hij impliceerde dat een zwarte man doodschieten voor hem nauwelijks een issue is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:19:24 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_193453893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:02 schreef theunderdog het volgende:
In de meeste steden waar plunderingen, rellen en politiemacht aan de gang is, zit al decennia lang een democraat aan de macht.

Maar goed, alles is de schuld van Trump, natuurlijk.
Fixed.
En alle steden hebben een Republikein als president.
:O.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:20:13 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193453902
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hij roept op om relschoppers te stoppen. Jij vindt de vernieling van andermans eigendom wel een puik idee?
Hij doet wel wat meer dan dat of ben je de situatie in Washington alweer vergeten waar vreedzame protesten door oa. geestelijken op traangas getrakteerd werden zodat hij kon poseren met een bijbel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:21:50 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_193453919
Maar goed, ook de Democraten zijn onderdeel van het probleem natuurlijk:

ajplus twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 22:22:59 A truck driver who drove into Minneapolis protesters has been released from jail without criminal charges.

The governor said the driver was "frustrated" when he drove onto the highway, just before it was closed to traffic. No protesters were injured. https://t.co/sWRaJIDm14 reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193453927
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij doet wel wat meer dan dat of ben je de situatie in Washington alweer vergeten waar vreedzame protesten door oa. geestelijken op traangas getrakteerd werden zodat hij kon poseren met een bijbel.
Jij denkt dat Trump persoonlijk hen de opdracht daartoe heeft gegeven?
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:22:43 #79
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193453931
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Qua taal en voorkomen maakt Trump het er niet beter op.
Fijn dat je in ieder geval open staat voor het bekijken van verschillende kanten. Ik vind het soms ingewikkeld in dit soort topics dat iedereen keihard ten koste van alles aan de ene of de andere kant gaat staan en dat verdedigt zonder argumenten. Dat is precies wat er ook in de US gebeurt en ik denk dat net als hier ook daar een normaal gesprek waarbij je luistert naar elkaar tot een beter resultaat leidt. En naar mijn gevoel duwt Trump het juist de andere kant op.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_193453932
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:21 schreef speknek het volgende:
Maar goed, ook de Democraten zijn onderdeel van het probleem natuurlijk:

ajplus twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 22:22:59 A truck driver who drove into Minneapolis protesters has been released from jail without criminal charges.

The governor said the driver was "frustrated" when he drove onto the highway, just before it was closed to traffic. No protesters were injured. https://t.co/sWRaJIDm14 reageer retweet
LMAO, gezellig
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:23:00 #81
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193453938
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij denkt dat Trump persoonlijk hen de opdracht daartoe heeft gegeven?
Nee dat was zijn loopjongen, Barr, zoals gisteren gemeld door media
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193453949
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:22 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Fijn dat je in ieder geval open staat voor het bekijken van verschillende kanten. Ik vind het soms ingewikkeld in dit soort topics dat iedereen keihard ten koste van alles aan de ene of de andere kant gaat staan en dat verdedigt zonder argumenten. Dat is precies wat er ook in de US gebeurt en ik denk dat net als hier ook daar een normaal gesprek waarbij je luistert naar elkaar tot een beter resultaat leidt. En naar mijn gevoel duwt Trump het juist de andere kant op.
Maar wat ik juist wil en probeer is om het breder te bekijken. De VS heeft een gigantisch probleem qua polarisatie tussen bevolkingsgroepen. Ik erken dat Trump het er inderdaad niet beter op maakt met zijn taal en voorkomen, maar we dienen niet te vergeten dat hij niet de deze problematiek heeft gecreeerd.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:25:16 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_193453958
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:23 schreef theunderdog het volgende:
Maar wat ik juist wil en probeer is om het breder te bekijken. De VS heeft een gigantisch probleem qua polarisatie tussen bevolkingsgroepen. Ik erken dat Trump het er inderdaad niet beter op maakt met zijn taal en voorkomen, maar we dienen niet te vergeten dat hij niet de deze problematiek heeft gecreeerd.
Bedankt voor je platitude.

Iemand die een jerrycan benzine op een waakvlam gooit, heeft inderdaad niet de waakvlam gecreeerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:25:29 #84
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193453960
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij denkt dat Trump persoonlijk hen de opdracht daartoe heeft gegeven?
Ja. Barr heeft persoonlijk de order gegeven in het bijzijn van Trump.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193453967
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Bedankt voor je platitude.

Iemand die een jerrycan benzine op een waakvlam gooit, heeft inderdaad niet de waakvlam gecreeerd.
Je kunt ook de relschoppers als de jerrycan zien. Het is allemaal perspectief.

Jij hekelt Trump gewoon.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:26:27 #86
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193453974
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij doet wel wat meer dan dat of ben je de situatie in Washington alweer vergeten waar vreedzame protesten door oa. geestelijken op traangas getrakteerd werden zodat hij kon poseren met een bijbel.
He didnt do that. And if he did he didnt mean to. And if he mean to, someone else did it worse.

MAGA TRUMP 2020 BEST PRESIDENT EVER
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193453978
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Barr heeft persoonlijk de order gegeven in het bijzijn van Trump.
Dat is schandalig.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:27:02 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193453983
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar wat ik juist wil en probeer is om het breder te bekijken. De VS heeft een gigantisch probleem qua polarisatie tussen bevolkingsgroepen. Ik erken dat Trump het er inderdaad niet beter op maakt met zijn taal en voorkomen, maar we dienen niet te vergeten dat hij niet de deze problematiek heeft gecreeerd.
Niemand beweert dan ook dat hij dat wel gedaan heeft. Iedereen zegt inmiddels wel dat hij alleen maar escaleert.
Gisteravond was het veel rustiger, weet je waarom? De politie de-escaleerde. Dat is hoe je de angel er uit haalt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:28:30 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193453994
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is schandalig.
Dat is gewoon een feit. Maar het is maar een klein aspect, Trump is niet in staat empathie te tonen, Obama stond samen met de nabestaanden een paar dagen later in Richmond, Trump komt zijn bunker niet uit en doet helemaal niets om de situatie te de-escaleren, integendeel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:29:07 #90
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193454001
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kunt ook de relschoppers als de jerrycan zien. Het is allemaal perspectief.

Jij hekelt Trump gewoon.
Het politiegeweld is eerder de jerrycan. Trump is vooral het irritante buurjongetje die juicht hoe de jerry can er op wordt gegooid en er nog een flesje benzine achteraan gooit.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:30:05 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_193454008
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kunt ook de relschoppers als de jerrycan zien. Het is allemaal perspectief.

Jij hekelt Trump gewoon.
De relschoppers zijn de escalatie tot wat, kapotte spullen?

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:32:22 #92
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193454031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:30 schreef speknek het volgende:

[..]

De relschoppers zijn de escalatie tot wat, kapotte spullen?

[ afbeelding ]
Dus een dode zwarte man is een vrijbrief om alles wat los en vast zit maar kapot te maken?

Ik snap het verband niet zo.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:33:07 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193454043
Lees gewoon Obama's speech bij de kerkdienst na de massamoord door Roof in Charleston en vertel mij dan nog eens wie de Bijbel kent en begrijpt, het antwoord is niet Trump.

https://time.com/3926839/president-obama-charleston-transcript/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:34:12 #94
441440 aquawoman
Bitch please
pi_193454057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dus een dode zwarte man is een vrijbrief om alles wat los en vast zit maar kapot te maken?

Ik snap het verband niet zo.
Nee, er moet gesproken worden over racistisch politiegeweld en er moet daar systematisch iets aan gedaan worden. Dan voorkom je escalatie.

Korom, pak het virus aan en niet het symptoom (om in Covid termen te spreken).
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:34:39 #95
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193454064
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dus een dode zwarte man is een vrijbrief om alles wat los en vast zit maar kapot te maken?

Ik snap het verband niet zo.
Nee, natuurlijk niet. Dat moet ook niet de boodschap zijn. Vooral niet omdat het de wijken waar de minderheden leven meestal het hardste treft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193454109
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:30 schreef speknek het volgende:

[..]

De relschoppers zijn de escalatie tot wat, kapotte spullen?

[ afbeelding ]
Ah, dus de zwarte mensen die stellen dat plunderingen niet de juiste weg is, hebben eigenlijk wit privilege.

Jaja.
pi_193454131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, dus de zwarte mensen die stellen dat plunderingen niet de juiste weg is, hebben eigenlijk wit privilege.

Jaja.
Hoe haal je dat er nou weer uit?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:40:18 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193454135
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, dus de zwarte mensen die stellen dat plunderingen niet de juiste weg is, hebben eigenlijk wit privilege.

Jaja.
Kom aan, man, doe niet zo ridicuul.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:40:32 #99
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193454138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:21 schreef speknek het volgende:
Maar goed, ook de Democraten zijn onderdeel van het probleem natuurlijk:

ajplus twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 22:22:59 A truck driver who drove into Minneapolis protesters has been released from jail without criminal charges.

The governor said the driver was "frustrated" when he drove onto the highway, just before it was closed to traffic. No protesters were injured. https://t.co/sWRaJIDm14 reageer retweet
:'). Wat een land :').
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:40:52 #100
8369 speknek
Another day another slay
pi_193454145
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, dus de zwarte mensen die stellen dat plunderingen niet de juiste weg is, hebben eigenlijk wit privilege.

Jaja.
Er staat niks over de juiste weg, maar goed. Je hebt het weer gebagetelliseerd, gefeliciteerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193454150
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, dus de zwarte mensen die stellen dat plunderingen niet de juiste weg is, hebben eigenlijk wit privilege.

Jaja.
:')

  woensdag 3 juni 2020 @ 15:41:47 #102
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193454152
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dus een dode zwarte man is een vrijbrief om alles wat los en vast zit maar kapot te maken?

Ik snap het verband niet zo.
een gebroken ruit is ook geen vrijbrief om mensen standrechtelijk te executeren. een leven kun je niet vervangen, een ruit wél.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193454185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kom aan, man, doe niet zo ridicuul.
Dat is wat hij stelt.

Alsof je rellen moet accepteren, omdat er politiegeweld is. Koekoek
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:44:56 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193454189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:30 schreef speknek het volgende:

[..]

De relschoppers zijn de escalatie tot wat, kapotte spullen?

[ afbeelding ]
dat framen vind ik altijd wel irritant, als je kritiek hebt op die betoging op de dam ben je een racist en dit gaat dan weer over white privilege terwijl de boodschap eronder best wel goed is.
pi_193454206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Er staat niks over de juiste weg, maar goed. Je hebt het weer gebagetelliseerd, gefeliciteerd.
Je hebt inderdaad plunderingen gebagatelliseerd.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:47:54 #106
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193454227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is wat hij stelt.

Alsof je rellen moet accepteren, omdat er politiegeweld is. Koekoek
Ik denk dat ze er nog genadig van af komen, als mijn broer bijvoorbeeld zou zijn vermoord, zou ik niet tevreden zijn met wat relletjes, ik zou dan écht op bloed uit zijn.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:51:18 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193454261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad plunderingen gebagatelliseerd.
Zo simpel is het ook weer niet, hij heeft gelijk als hij zegt dat de klemtoon verkeerd ligt, het probleem is het feit dat er om de haverklap racistische moorden plaatsvinden, het plunderen is incidenteel en opportunistisch maar dat is niet de oorzaak van de onrust.
Dat praat het plunderen niet goed, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:51:25 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193454265
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:47 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik denk dat ze er nog genadig van af komen, als mijn broer bijvoorbeeld zou zijn vermoord, zou ik niet tevreden zijn met wat relletjes, ik zou dan écht op bloed uit zijn.
van?
pi_193454275
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:30 schreef speknek het volgende:

[..]

De relschoppers zijn de escalatie tot wat, kapotte spullen?

[ afbeelding ]
Iemand toont begrip voor de woede, maar die vind niet dat eigendommen van een ander vernielen een juiste manier is om je frustratie te uiten. Stop zeg je dan, dat is witte privelege. Je geeft gewoon geen moer om negers die sterven door politiegeweld.
Wat een treurnis zeg.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:53:18 #110
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193454281
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

van?
van die agent natuurlijk.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:54:43 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193454296
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Iemand toont begrip voor de woede, maar die vind niet dat eigendommen van een ander vernielen een juiste manier is om je frustratie te uiten. Stop zeg je dan, dat is witte privelege. Je geeft gewoon geen moer om negers die sterven door politiegeweld.
Wat een treurnis zeg.
Ga jij nou maar naar Trump jr's leugens en Antifa false flag gelul luisteren, dat is je nivo ten voeten uit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:56:14 #112
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193454311
De Republikeinse conventie mag niet plaatsvinden in North Carolina, vanwege het gevaar voor de volksgezondheid en corona.
pi_193454324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ga jij nou maar naar Trump jr's leugens en Antifa false flag gelul luisteren, dat is je nivo ten voeten uit.
Ga jij nu maar die relschoppers verdedigen, ik heb je het geweld niet een keer zien veroordelen.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 15:59:34 #114
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193454346
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ga jij nu maar die relschoppers verdedigen, ik heb je het geweld niet een keer zien veroordelen.
Tja, mischien gebruik ik te moeilijke woorden voor je? Zou zomaar kunnen. None are so blind that will not see.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:01:21 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_193454365
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Iemand toont begrip voor de woede, maar die vind niet dat eigendommen van een ander vernielen een juiste manier is om je frustratie te uiten. Stop zeg je dan, dat is witte privelege. Je geeft gewoon geen moer om negers die sterven door politiegeweld.
Wat een treurnis zeg.
Ook jij kan geen Engels lezen schijnbaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193454387
Oh ja, trump en de bijbel:

pi_193454396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is wat hij stelt.

Alsof je rellen moet accepteren, omdat er politiegeweld is. Koekoek
Rellen moet je accepteren als je het klimaat voor rellen creeert.
Raciale spanning is in de VS gecreeerd door een opeenstapeling van presidenten
Raciale spanning is de afgelopen jaren verergerd door Trump tot het overliep

Wat er dan gebeurt is van alle tijden en van over de hele wereld: Honderdduizenden mensen gaan de straat op om hun woede te ventileren en vervolgens gaat een klein deel daarvan plunderen of gewelddadig worden hetzij omdat ze als arme onderklasse hun kans zien hetzij omdat ze er een agenda bij hebben.

De beste manier om het te laten aflopen is toch echt om alles en iedereen te laten uitrazen, te accepteren dat er geplunderd en geroofd wordt en met gerichte acties (ga undercover met agenten en zodra iemand een winkel binnenloopt eropspringen ofzo) te minimaliseren.

Op het moment dat je het met geweld probeert neer te slaan gaat het juist nog meer mis zo leert de geschiedenis. Wat je moet voorkomen is dat er uberhaupt reden is om te gaan rellen/demonstreren. En daar heeft Trump helaas in gefaald door 3 jaar lang hard op zijn hondenfluitje te blazen. En nu moet ie het laten uitrazen. Maar dat kan hij helaas niet, want double-down is zijn middle name. Dus gaat het nog meer escaleren met nog meer plunderingen en geweld tot gevolg.

Misschien had iedereen wat beter moeten opletten bij geschiedenis.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193454413
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:47 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik denk dat ze er nog genadig van af komen, als mijn broer bijvoorbeeld zou zijn vermoord, zou ik niet tevreden zijn met wat relletjes, ik zou dan écht op bloed uit zijn.
^O^
Lokale ondernemingen plunderen, in de fik zetten, en de eigenaren ervan die hun zaak proberen te beschermen (half)dood schoppen! Dat zal die smerige politie leren!!!!
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:05:36 #119
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193454416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ga jij nu maar die relschoppers verdedigen, ik heb je het geweld niet een keer zien veroordelen.
Het is goed met je. We weten allemaal dat jij het liefst filmpjes ziet verschijnen van demonstranten die worden doodgeschoten en dat de dood van die George Floyd je verder totaal koud laat. Maarja, begin vooral weer over de relschoppers.

Wat ik nou niet begrijp, als je zo overduidelijk een racistische inborst hebt met een voorliefde voor fascistische staatsonderdrukking, waarom doe je daar dan zo moeilijk over? Waarom wil je dat op de een of andere manier ontkennen, terwijl je hier verder in elke post dat wel tegelijkertijd wil benadrukken? Is het een soort bipolariteit? Of een afkeer van jezelf, dat je het niet durft toe te geven? Wees eens een beetje trots man, verberg je niet zo met van die ongeloofwaardige deflecties als je weer eens een neo-nazi als betrouwbare bron hebt gebruikt. Sta gewoon voor wat je bent. Waarom zo laf?
pi_193454450
Nu statement van Esper op cnn.
Edit: Esper klonk redelijk terwijl hij de rotzooi poogt te ruimen.

[ Bericht 54% gewijzigd door AnneX op 03-06-2020 16:25:41 ]
pi_193454455
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Er staat niks over de juiste weg, maar goed. Je hebt het weer gebagetelliseerd, gefeliciteerd.
Het is natuurlijk wel Amerika he. Geld hoort daar denk ik boven mensenlevens te gaan.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:11:27 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193454495
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel Amerika he. Geld hoort daar denk ik boven mensenlevens te gaan.
dat is overal zo, alleen de prijzen verschillen
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:13:10 #123
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193454513
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is overal zo, alleen de prijzen verschillen
Hier heeft Jort Kelder laatst nog een prijs gekregen voor het uitdragen van dat standpunt inderdaad.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:16:40 #124
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193454555
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]

^O^
Lokale ondernemingen plunderen, in de fik zetten, en de eigenaren ervan die hun zaak proberen te beschermen (half)dood schoppen! Dat zal die smerige politie leren!!!!
Wie zegt dat de echte demonstranten dit hebben gedaan?
In Charlotteville reed er "goed amerikaan" een demonstrant dood. Omdat extreem rechtse fracties zich mengen met demonstranten. Ook nu flikken ze dit weer . Meerdere keren zijn blanke "demonstranten" betrapt op het vernietigen van eigendommen, hou je niet van de domme!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:17:40 #125
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193454560
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is overal zo, alleen de prijzen verschillen
misschien krijgen ze daar een bonus voor het neerleggen van een kleurling...
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193454577
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Wie zegt dat de echte demonstranten dit hebben gedaan?
In Charlotteville reed er "goed amerikaan" een demonstrant dood. Omdat extreem rechtse fracties zich mengen met demonstranten. Ook nu flikken ze dit weer . Meerdere keren zijn blanke "demonstranten" betrapt op het vernietigen van eigendommen, hou je niet van de domme!
Heb je wel opgelet? Internet staat vol met filmpjes waarbij mensen volledig worden kapotgetrapt, en nee, dat is niet door blanke neo-nazi's.

Maar ik begrijp alweer dat er hier de conspiracy theory rond gaat dat al het slechte van deze demonstraties de schuld is van extreem rechts. AMV zou AMV niet zijn als er niet achter iedere boom een neo-nazi werd gezien :')

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 03-06-2020 17:00:45 ]
pi_193454617
Ik vind de white supremacists wel enorm sluw. Zwarte kleding aantrekken, een pact sluiten met met boze zwarte Amerikanen en dan samen op plundertocht en mensen mishandelen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:26:39 #128
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193454656
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:23 schreef Chivaz het volgende:
Ik vind de white supremacists wel enorm sluw. Zwarte kleding aantrekken, een pact sluiten met met boze zwarte Amerikanen en dan samen op plundertocht en mensen mishandelen.
White supremacists die zwarte kleding aantrekken. Dat is inderdaad nooit eerder gebeurd.

:')
pi_193454689
Poll: Majority 'sympathetic' to protesters, disapprove of Trump's response

quote:
Sixty-four percent of respondents said they were sympathetic to the protests that have erupted across the nation while 27 percent said they were not and 9 percent said they were unsure, according to the poll.

More than 55 percent of those surveyed said they disapprove of the president’s response to the protests, including 40 percent who said they strongly disapproved. The percentage who approved, about 33 percent, was lower than the number of those who approved of the job Trump is doing in general.

Twice as many independents disapproved of the president’s response, and among Republicans, while 67 percent approved of his response, the figure was about 15 points behind their overall approval of him.

A majority of both self-identified Republicans and Democrats said they approved of the protests but felt property damage and looting undermined the cause, with under a quarter believing the looting was justified.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:30:22 #130
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193454703
Rod Rosenstein is overigens aan het getuigen bij een hearing:
https://www.c-span.org/vi(...)a-investigation&live
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:36:07 #131
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193454795
Misschien dan tijd om echt iets constructiefs te doen? Watts, Rodney King, de rellen na de moord op M.L. King en vele kleinere betogingen, protesten of hoe je ze ook wil noemen. Een samenleving dus waar steeds maar een betrekkelijk kleine vonk nodig is om de boel te laten ontbranden.

Dus ja, je kunt de nationale garde of het leger erop af sturen. Dood links en rechts wat betogers, wat onschuldige omstanders en je hebt de zooi weer een poosje onderdrukt. Tot het volgende incident, tot de volgende "natuurlijk niet racistische" moord op een onschuldig, maar toevallig zwart persoon. En dan zwijg ik nog maar over huisvesting, onderwijs, banenkansen en vergelijkbaar.

Kortom, als Trump het verschil zou willen maken en echt een president voor het hele volk wil zijn dan is aanpakken van oorzaken best een goed idee. Iets met het idee dat brandpreventie beter is dan brandbestrijding. En ja, daar speelt de federale overheid wel een grote rol in. Kijk naar het ingrijpen van Kennedy in Alabama begin jaren zestig.

[ Bericht 30% gewijzigd door trein2000 op 03-06-2020 17:05:15 ]
pi_193454816
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Misschien dan tijd om echt iets constructiefs te doen? Watts, Rodney King, de rellen na de moord op M.L. King en vele kleinere betogingen, protesten of hoe je ze ook wil noemen. Een samenleving dus waar steeds maar een betrekkelijk kleine vonk nodig is om de boel te laten ontbranden.

Dus ja, je kunt de nationale garde of het leger erop af sturen. Dood links en rechts wat betogers, wat onschuldige omstanders en je hebt de zooi weer een poosje onderdrukt. Tot het volgende incident, tot de volgende "natuurlijk niet racistische" moord op een onschuldig, maar toevallig zwart persoon. En dan zwijg ik nog maar over huisvesting, onderwijs, banenkansen en vergelijkbaar.

Kortom, als Trump het verschil zou willen maken en echt een president voor het hele volk wil zijn dan is aanpakken van oorzaken best een goed idee. Iets met het idee dat brandpreventie beter is dan brandbestrijding. En ja, daar speelt de federale overheid wel een grote rol in. Kijk naar het ingrijpen van Kennedy in Alabama begin jaren zestig.
^O^

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 03-06-2020 17:04:01 ]
pi_193454846
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Misschien dan tijd om echt iets constructiefs te doen? Watts, Rodney King, de rellen na de moord op M.L. King en vele kleinere betogingen, protesten of hoe je ze ook wil noemen. Een samenleving dus waar steeds maar een betrekkelijk kleine vonk nodig is om de boel te laten ontbranden.

Dus ja, je kunt de nationale garde of het leger erop af sturen. Dood links en rechts wat betogers, wat onschuldige omstanders en je hebt de zooi weer een poosje onderdrukt. Tot het volgende incident, tot de volgende "natuurlijk niet racistische" moord op een onschuldig, maar toevallig zwart persoon. En dan zwijg ik nog maar over huisvesting, onderwijs, banenkansen en vergelijkbaar.

Kortom, als Trump het verschil zou willen maken en echt een president voor het hele volk wil zijn dan is aanpakken van oorzaken best een goed idee. Iets met het idee dat brandpreventie beter is dan brandbestrijding. En ja, daar speelt de federale overheid wel een grote rol in. Kijk naar het ingrijpen van Kennedy in Alabama begin jaren zestig.
Dit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:50:54 #134
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193454989
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:15 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Wat ik zo lastig vindt is, dat christelijk zijn in bepaalde groepen daar, eigenlijk vooral betekent dat je anti0LGBTQ en abortus bent. Dat de basis van het christendom is dat je je gedraagt als een goed mens doet er niet toe.
Ja, zie je ook veel op twitter.

Celebs worden ook aangevallen als ze bekend hebben ooit een abortus hebben laten uitvoeren.

Doet me denken aan een Law & Order (niet de Trump versie) aflevering van 30 jaar geleden waar een abortuskliniek werd opgeblazen.

We zijn op dat gebied dus geen stap verder gekomen en je kunt die aflevering weer gewoon opnieuw maken zonder aanpassingen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193455111
Wat ik zag van Zorgpersoneel achter de ramen, terwijl vreedzaam protesters langskwamen en zij begonnen te klappen voor Zorgpersoneel, terwijl zij langs het ziekenhuis liepen.

Wordt dat filmpje bedoeld?
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 16:59:53 #136
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_193455132
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:23 schreef Chivaz het volgende:
Ik vind de white supremacists wel enorm sluw. Zwarte kleding aantrekken, een pact sluiten met met boze zwarte Amerikanen en dan samen op plundertocht en mensen mishandelen.
Ach, ze doen zich wel vaker voor als Antifa: https://www.cbsnews.com/n(...)ab7e&linkId=90011897

quote:
Twitter says fake "Antifa" account was run by white supremacists

Twitter has shut down multiple accounts that it says were operated by a white supremacist group posing as liberal groups encouraging violence.

Twitter said the white supremacist group Identity Evropa used one fake account, @Antifa_US, to call for violence in majority white suburbs, in the name of the Black Lives Matter movement. The account's removal was first reported by NBC News.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_193455154
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is gewoon een feit. Maar het is maar een klein aspect, Trump is niet in staat empathie te tonen, Obama stond samen met de nabestaanden een paar dagen later in Richmond, Trump komt zijn bunker niet uit en doet helemaal niets om de situatie te de-escaleren, integendeel.
Trump is een zakenman, geen president. Dat ben ik met je eens.

Toch is de kans aanwezig (en die is niet klein), dat Trump weer verkozen wordt. En dan?
pi_193455177
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zo simpel is het ook weer niet, hij heeft gelijk als hij zegt dat de klemtoon verkeerd ligt, het probleem is het feit dat er om de haverklap racistische moorden plaatsvinden, het plunderen is incidenteel en opportunistisch maar dat is niet de oorzaak van de onrust.
Dat praat het plunderen niet goed, overigens.
Je kan het toch ook los van elkaar zien?

Je gaat namelijk niet plunderen, vanwege het politiegeweld.
pi_193455196
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193455200
stillgray twitterde op woensdag 03-06-2020 om 00:25:31 “All over some TVs.” 77-year-old St. Louis retired Police Captain David Dorn was shot dead by looters when he tried to get them to stop looting a local pawn shop. https://t.co/Xtvii4HoB1 reageer retweet
Is dit ook al voorbij gekomen? De oud politieagent die is neergeschoten door rellend tuig terwijl hij zijn best deed pandjeshuis te verdedigen?
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:05:46 #141
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193455219
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan het toch ook los van elkaar zien?

Je gaat namelijk niet plunderen, vanwege het politiegeweld.
Wat vond jij van de knielactie tijdens het volkslied?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193455242
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:30 schreef speknek het volgende:

[..]

De relschoppers zijn de escalatie tot wat, kapotte spullen?

[ afbeelding ]
Try saying "Its horrible that property is being destroyed, but police violence which lead to killing people has to stop".

Zo klopt het beter.

Voor mensen als Tony Timpa geld het net zo hard als voor George Floyd.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:08:24 #143
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193455247


Dear fundamentalist Christian Trump supporters: If Obama had held the Bible backwards and upside down, you would immediately have called him the Antichrist.

Stephen King
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193455258
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wat vond jij van de knielactie tijdens het volkslied?
Symbolisch van waarde. Er gaat geen moer door veranderen, maar mensen zijn nu eenmaal gevoelswezens.

Kortom: best hoor.
pi_193455263
Hihi...trump spint op fox news radio, dat hij ( drie keer) naar de beveiligde kelder ging voor In.Spec.Tie.

Dat vrouw en zoon meegingen op In.Spec.Tie wordt niet genoemd. Bronnen...
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:11:17 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193455288
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:08 schreef klappernootopreis het volgende:
[ afbeelding ]

Dear fundamentalist Christian Trump supporters: If Obama had held the Bible backwards and upside down, you would immediately have called him the Antichrist.

Stephen King
Dat is een tweet. Waarom plaats je die niet? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:12:44 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193455311
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mooie fotosoep
Wat is er geshopt?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:13:11 #148
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193455319
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is een tweet. Waarom plaats je die niet? :?
ik heb geen twitter, en gebruik het niet, het is het propaganda kanaal van kwaad rechts
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:14:18 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193455335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:13 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

ik heb geen twitter, en gebruik het niet, het is het propaganda kanaal van kwaad rechts
Ik heb ook geen twitter, maar desondanks kan ik gewoon tweets lezen en hier posten.
Jij dus ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:16:10 #150
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193455367
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is er geshopt?
de foto links.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193455374
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is er geshopt?
De bijbel in de hand van Hitler. Uiteraard met de bedoeling om een smakeloze vergelijking met Hitler te maken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:18:35 #152
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193455405
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Symbolisch van waarde. Er gaat geen moer door veranderen, maar mensen zijn nu eenmaal gevoelswezens.

Kortom: best hoor.
En wat zal het wel veranderen, dan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193455435
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En wat zal het wel veranderen, dan?
Poe, daar vraag je mij wat. Het is vrij complex, namelijk.

Maar de basis ligt bij het feit dat Afro-Amerikanen nog steeds worden benadeeld. Deels vanwege de historie (dat nog steeds haar invloed heeft, waardoor Afro-Amerikanen vaak in de onderklasse zitten, wat weer de kans op criminaliteit, armoede groter maakt) en deels met het politiegeweld dat tot op de dag van vandaag nog een probleem is.

Had ik het antwoord maar. Weet jij het?
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:21:51 #154
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193455452
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De bijbel in de hand van Hitler. Uiteraard met de bedoeling om een smakeloze vergelijking met Hitler te maken.
de ironie van hypocrisy.


..en drie keer raden wie deze afbeelding heeft geretweet
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193455478
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:21 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

de ironie van hypocrisy.

[ afbeelding ]
..en drie keer raden wie deze afbeelding heeft geretweet
Heb ik die tweet gedeeld?
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:25:55 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193455513
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Heb ik die tweet gedeeld?
was wel leuk geweest als the Don hier ook zou posten
pi_193455536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:24 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Heb ik die tweet gedeeld?
Vast wel. In ieder geval hebben Trump fans geen enkel probleem met dat soort soeps behalve nu het een keer nadelig voor de huilebalkjes uitpakt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:29:20 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193455565
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Poe, daar vraag je mij wat. Het is vrij complex, namelijk.

Maar de basis ligt bij het feit dat Afro-Amerikanen nog steeds worden benadeeld. Deels vanwege de historie (dat nog steeds haar invloed heeft, waardoor Afro-Amerikanen vaak in de onderklasse zitten, wat weer de kans op criminaliteit, armoede groter maakt) en deels met het politiegeweld dat tot op de dag van vandaag nog een probleem is.

Had ik het antwoord maar. Weet jij het?
Vreedzaam is het nog niet gelukt in ieder geval. Trump had zich hier onsterfelijk kunnen maken om dit nu eens goed aan te pakken, als in zijn tijd te nemen te luisteren naar hen. Zolang men zelfs in dit topic constant er allerlei andere dingen bij gaat halen om de werkelijke problemen weg te moffelen, kan ik niet verwachten dat dit op grote schaal wel goed gaat in USA.

Luisteren naar wat men zegt te ervaren en niet gelijk in grote groepen roepen dat ze te gast zijn, of er geen racisme bestaat, of dat racisme aan jezelf ligt. Dat zal iig de eerste stap moeten zijn, maar nu kreeg men constant te horen 'dit is niet de manier'. Als je ziet hoe fel mensen zijn in Nederland op Sylvana... Ja, zij is inderdaad ook fel, maar er komt nu een tijd aan dat dit soort groepen zich ook gehoord willen voelen en die horen al jaren een Wilders blèren en ermee wegkomen. Vroeg of laat komt er zo'n soort partij, maar dan ga je vast weer horen dat het niet de manier is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:30:03 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193455582
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

de foto links.
Thanks!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:30:19 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193455584
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De bijbel in de hand van Hitler. Uiteraard met de bedoeling om een smakeloze vergelijking met Hitler te maken.
Jij ook thanks!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:32:47 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193455625
Esper, van defensie, vindt het een slecht idee om het leger in te zetten tegen de eigen bevolking.

Dat zal wel tot ontslag leiden.
pi_193455690
justinamash twitterde op maandag 01-06-2020 om 03:30:30 This week, I am introducing the Ending Qualified Immunity Act to eliminate qualified immunity and restore Americans’ ability to obtain relief when police officers violate their constitutionally secured rights. https://t.co/PiNYP8cX8i reageer retweet
Prima voorstel lijkt mij.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:43:12 #163
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193455770
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:36 schreef Chivaz het volgende:
justinamash twitterde op maandag 01-06-2020 om 03:30:30 This week, I am introducing the Ending Qualified Immunity Act to eliminate qualified immunity and restore Americans’ ability to obtain relief when police officers violate their constitutionally secured rights. https://t.co/PiNYP8cX8i reageer retweet
Prima voorstel lijkt mij.
Zo hoort men de zittende president ook aan bepaalde standaarden te houden en dat vertikt men, ook al is dat de opzet. Het klinkt mooi om zoiets op te zetten, maar als de uitvoering verwaarloosd wordt heeft het geen zin.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193455778
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Vreedzaam is het nog niet gelukt in ieder geval. Trump had zich hier onsterfelijk kunnen maken om dit nu eens goed aan te pakken, als in zijn tijd te nemen te luisteren naar hen. Zolang men zelfs in dit topic constant er allerlei andere dingen bij gaat halen om de werkelijke problemen weg te moffelen, kan ik niet verwachten dat dit op grote schaal wel goed gaat in USA.

Luisteren naar wat men zegt te ervaren en niet gelijk in grote groepen roepen dat ze te gast zijn, of er geen racisme bestaat, of dat racisme aan jezelf ligt. Dat zal iig de eerste stap moeten zijn, maar nu kreeg men constant te horen 'dit is niet de manier'. Als je ziet hoe fel mensen zijn in Nederland op Sylvana... Ja, zij is inderdaad ook fel, maar er komt nu een tijd aan dat dit soort groepen zich ook gehoord willen voelen en die horen al jaren een Wilders blèren en ermee wegkomen. Vroeg of laat komt er zo'n soort partij, maar dan ga je vast weer horen dat het niet de manier is.
Zwarte mensen hebben ook eigen winkels.

Je moet een beetje nadenken voordat je dingen zegt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:56:23 #165
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193455973
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zwarte mensen hebben ook eigen winkels.

Je moet een beetje nadenken voordat je dingen zegt.
Waar zeg ik van niet?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:56:41 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193455983
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zwarte mensen hebben ook eigen winkels.

Je moet een beetje nadenken voordat je dingen zegt.
Waar héb je het over?
Niemand keurt plunderen goed hier.
Je vecht tegen windmolens.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_193456395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:36 schreef Chivaz het volgende:
justinamash twitterde op maandag 01-06-2020 om 03:30:30 This week, I am introducing the Ending Qualified Immunity Act to eliminate qualified immunity and restore Americans’ ability to obtain relief when police officers violate their constitutionally secured rights. https://t.co/PiNYP8cX8i reageer retweet
Prima voorstel lijkt mij.
Inderdaad een prima voorstel. Daar komt wel vaker wat zinnigs uit, het enige vervelende is dat er ook regelmatig weer iets totaal onzinnigs uitkomt en dat hij niet echt een modus lijkt te kunnen vinden tussen zijn libertarische denkbeelden en de evangelische tak van zijn potentiële kiezers.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 18:25:04 #168
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193456615
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Trump is een zakenman, geen president. Dat ben ik met je eens.

Toch is de kans aanwezig (en die is niet klein), dat Trump weer verkozen wordt. En dan?
En dan? Tja, dan krijgt de kiezer waar hij voor gekozen heeft. En ik verwacht dan wel dat er meer van dit soort explosies komen maar goed, dat is niet mijn probleem.

Overigens, Trump mag dan een "zakenman" zijn maar dan is hij wel een ontiegelijk slechte zakenman.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 18:31:57 #169
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193456743
Ah, Esper heeft met de generaals gesproken, vermoed ik:

quote:
Defense Secretary Mark T. Esper said Wednesday that he does not support the use of active-duty military forces in quelling countrywide unrest — a statement that puts him at odds with President Trump, who has threatened to send troops into U.S. cities.

Trump’s warning, in response to waves of protest over the police killing of George Floyd, would require the invocation of the Insurrection Act to give members of the military the power to arrest. Esper said the measure should be used only as a “last resort and only in the most urgent and dire of situations.”

“We are not in one of those situations now,” he said. “I do not support invoking the Insurrection Act.”

https://www.washingtonpos(...)otests-live-updates/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193456748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De bijbel in de hand van Hitler. Uiteraard met de bedoeling om een smakeloze vergelijking met Hitler te maken.
Terwijl Hitler uitgesproken tegen het Christendom was. Hij vond het een slap geloof en had meer bewondering voor de Islam.
pi_193456975
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Terwijl Hitler uitgesproken tegen het Christendom was. Hij vond het een slap geloof en had meer bewondering voor de Islam.
quote:
In his book Mein Kampf and in public speeches prior to and in the early years of his rule, Hitler expressed himself as a Christian.[6][7][8] Hitler and the Nazi party promoted "Positive Christianity"
https://en.wikipedia.org/wiki/Religious_views_of_Adolf_Hitler
Ongeveer precies als Trump dus.
  woensdag 3 juni 2020 @ 18:50:41 #172
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193457091
Ojee, dat blijft toch altijd een lastig onderwerp. Zullen we Hitler verder uit het topic houden, want dat loopt nooit uit op iets goeds.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 18:53:02 #173
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193457137
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:50 schreef Vis1980 het volgende:
Ojee, dat blijft toch altijd een lastig onderwerp. Zullen we Hitler verder uit het topic houden, want dat loopt nooit uit op iets goeds.
De Godwin wet, die eigenlijk geen wet is? Ok.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 3 juni 2020 @ 18:56:04 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193457189
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:53 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

De Godwin wet, die eigenlijk geen wet is? Ok.
Meer omdat het altijd mensen aantrekt die zelfs die man nog verdedigen en dan moet moderatie ingrijpen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193457194
quote:
Dat was onzin natuurlijk, zoals later ook bekend werd. Hitler was een atheïst die weinig met het christendom op had. De Islam was het minst erge van alle religies, maar alsnog was hij geen aanhanger van welke religie dan ook.

Ik neem aan dat je niet bedoelde dat hij daadwerkelijk een gelovige christen was, want dat was verre van zo.
pi_193457202
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:50 schreef Vis1980 het volgende:
Ojee, dat blijft toch altijd een lastig onderwerp. Zullen we Hitler verder uit het topic houden, want dat loopt nooit uit op iets goeds.
Maar goed punt, ik zal hier verder niet op ingaan.
  woensdag 3 juni 2020 @ 18:57:08 #177
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193457206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Meer omdat het altijd mensen aantrekt die zelfs die man nog verdedigen en dan moet moderatie ingrijpen.
au!. dat is een pijnlijke opmerking :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:00:48 #178
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_193457285
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:50 schreef Vis1980 het volgende:
Ojee, dat blijft toch altijd een lastig onderwerp. Zullen we Hitler verder uit het topic houden, want dat loopt nooit uit op iets goeds.
Wat ik al zei, die vergelijking is een belediging voor Adolf. Trump is een amateuristische idioot, niet meer niet minder.
pi_193457697
Eric_Schmitt twitterde op woensdag 03-06-2020 om 16:57:22 In a stunning development, our office has learned that every single one of the St. Louis looters and rioters arrested were released back onto the streets by local prosecutor Kim Gardner. https://t.co/tMZVAyHssw reageer retweet
Een enorme faal het loslaten van criminelen.
Kim Gardner deed dit op eigen houtje, figuren zoals Kamala Harris zamelen geld in om dit soort gespuis terug de straat op te sturen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:19:10 #180
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193457738
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:17 schreef Chivaz het volgende:
Eric_Schmitt twitterde op woensdag 03-06-2020 om 16:57:22 In a stunning development, our office has learned that every single one of the St. Louis looters and rioters arrested were released back onto the streets by local prosecutor Kim Gardner. https://t.co/tMZVAyHssw reageer retweet
Een enorme faal het loslaten van criminelen.
Kim Gardner deed dit op eigen houtje, figuren zoals Kamala Harris zamelen geld in om dit soort gespuis terug de straat op te sturen.
hoezo, rechts extremisten lopen toch ook vrij rond?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:20:13 #181
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193457764
Oh, er is geen traangas gebruikt. Alleen maar rookbommen, pepperspray en wapenstokken om een vreedzame demonstratie weg te slaan zodat Trump met een bijbel op de foto kon. Weer die verschrikkelijke media die alles escaleren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_193457811
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

hoezo, rechts extremisten lopen toch ook vrij rond?
Er zit er zelfs een in het witte huis.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:25:23 #183
323401 Kijkertje
met filter
pi_193457881
Uit de hearing met Rosenstein:

Video:
atrupar twitterde op woensdag 03-06-2020 om 18:02:21 Rod Rosenstein contradicts Trump's line on the Russia probe: "I'm fairly confident that political bias did not enter into that investigation." https://t.co/G3peyLtC5S reageer retweet
clairecmc twitterde op woensdag 03-06-2020 om 19:21:41 Wait...wut? I thought that was the entire theory of the case. Whoops. https://t.co/oEk99KWAWP reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193458012
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:20 schreef Montov het volgende:
Oh, er is geen traangas gebruikt. Alleen maar rookbommen, pepperspray en wapenstokken om een vreedzame demonstratie weg te slaan zodat Trump met een bijbel op de foto kon. Weer die verschrikkelijke media die alles escaleren.
Zag dat cameraman (van een of ander nieuwsmedium) een politieschild is z'n pens geramd kreeg en daarna werd weggeknuppeld. En dat terwijl er dus niet aan de hand was. De demonstranten waren niet aan het rellen.

Tsja, ik zou dan ook de neiging krijgen om te rellen en met bakstenen te gooien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:34:47 #185
323401 Kijkertje
met filter
pi_193458090
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:31 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, Esper heeft met de generaals gesproken, vermoed ik:
[..]

JakeSherman twitterde op woensdag 03-06-2020 om 19:14:26 PLAYBOOK PM:
"TICK, TOCK … WILL TRUMP DUMP ESPER SOON? …

BREAKING -- Secretary MARK ESPER is walking on thin ice, according to administration officials. And eyes widened in the White House this morning when ESPER held a particularly sharp, newsy and notable news conference. reageer retweet
Een official heeft al ontslag genomen omdat hij het niet eens was met de gang van zaken

kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 13:00:01 A former top Pentagon policy official resigned from the Defense Advisory Board due to what he said was Defense Secretary Esper's support for law enforcement clearing D.C. protesters.

"You could have chosen to oppose it. Instead, you visibly supported it." https://t.co/Fi6S5QMw1r reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:40:32 #186
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193458238
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Maar goed punt, ik zal hier verder niet op ingaan.
je zou wel kunnen ingaan op het feit (en dat is geen photoshop) dat trump een bijbel achterstevoren en op de kop houdt. dat is voor veel gelovigen heiligschennis. In iran zouden ze hem hiervoor hebben gestenigd.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:41:08 #187
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193458251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zag dat cameraman (van een of ander nieuwsmedium) een politieschild is z'n pens geramd kreeg en daarna werd weggeknuppeld. En dat terwijl er dus niet aan de hand was. De demonstranten waren niet aan het rellen.

Tsja, ik zou dan ook de neiging krijgen om te rellen en met bakstenen te gooien.
dit.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:50:18 #188
323401 Kijkertje
met filter
pi_193458437
De troepen worden al weer teruggetrokken

AP twitterde op woensdag 03-06-2020 om 19:39:41 BREAKING: Defense officials tell AP that active-duty troops brought to DC area in response to protests are returning to home bases. https://t.co/EvZili5oUT reageer retweet
tribelaw twitterde op woensdag 03-06-2020 om 19:58:15 Leave it to Commander Bone-Spurs to treat the US Military as reality show props

https://t.co/Ol1CtHVaLf reageer retweet


[ Bericht 31% gewijzigd door Kijkertje op 03-06-2020 19:59:54 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193458481
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:40 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

je zou wel kunnen ingaan op het feit (en dat is geen photoshop) dat trump een bijbel achterstevoren en op de kop houdt. dat is voor veel gelovigen heiligschennis. In iran zouden ze hem hiervoor hebben gestenigd.
Lijkt me eerder dat hij gewoon dom bezig was (as usual), niet dat het opzet was.
pi_193458673
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Waar zeg ik van niet?
Je impliceert dat de rellen een logisch gevolg zijn. Terwijl het compleet los van elkaar staat. De plunderen pakken iedereen met een eigen onderneming, winkel.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:01:36 #191
323401 Kijkertje
met filter
pi_193458702
kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 20:00:01 Star-Tribune: Attorney General Keith Ellison plans to elevate charges against Derek Chauvin while adding charges of aiding and abetting murder against the other three officers at the scene, according to multiple law enforcement sources. https://t.co/QoKgW6o1NB reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:01:43 #192
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193458705
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat hij gewoon dom bezig was (as usual), niet dat het opzet was.
Hoe vaak heb jij iemand een boek zo zien beethouden? Laten we blij zijn dat Obama dat nooit heeft gedaan. Maar inderdaad we kunnen niet zeker weten of hij dat expres deed, maar het verstoren van de protesten heeft hij iig wel laten zien dat hij wel steeds dichterbij the fith avenue komt.

Daarnaast kerk en staat gescheiden houden is niet voor niets zo ontzettend belangrijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:08:31 #194
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193458848
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je impliceert dat de rellen een logisch gevolg zijn. Terwijl het compleet los van elkaar staat. De plunderen pakken iedereen met een eigen onderneming, winkel.
Wij zeggen allebei niet echt de oplossing te weten en tot nu toe heeft niets voor veranderingen gezorgd. Dat er rellen zijn wil niet zeggen dat daarmee het probleem is opgelost of minder problematisch is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193458874
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wij zeggen allebei niet echt de oplossing te weten en tot nu toe heeft niets voor veranderingen gezorgd. Dat er rellen zijn wil niet zeggen dat daarmee het probleem is opgelost of minder problematisch is.
Nee, het zegt dat je er nog een probleem bovenop hebt.
pi_193458877
Thread over de presser van Esper.
https://mobile.twitter.co(...)/1268188642050224130

Intro:
“Some undercaffeinated thoughts: Esper's interview last night was ridiculous, but today, it is still an important moment that a SecDef is standing at the Pentagon podium delivering remarks (something all too rare in this administration in normal times).”

Quote:” So for Esper to stand up on camera and say so explicitly he does not agree with the president's policy at a moment of national crisis -- yes, that is something. 5/”

Inclusief de Esper presser.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:09:55 #197
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193458879
quote:
MOETEN wij kijken naar het staatsorgaan van de Trump bende?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:12:17 #198
323401 Kijkertje
met filter
pi_193458931
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:20 schreef Montov het volgende:
Oh, er is geen traangas gebruikt. Alleen maar rookbommen, pepperspray en wapenstokken om een vreedzame demonstratie weg te slaan zodat Trump met een bijbel op de foto kon. Weer die verschrikkelijke media die alles escaleren.
Marissa_Jae twitterde op woensdag 03-06-2020 om 16:56:22 One of the hardest things abt reporting in these protests has been figuring out what the hell police are shooting at you — only have officials later say what you saw wasn’t real. Glad @ahauslohner got to the bottom of this: CDC says, yes, it was tear gas. https://t.co/AxqCr8iHnb reageer retweet
quote:
According to the Centers for Disease Control and Prevention: "Riot control agents (sometimes referred to as "tear gas") are chemical compounds that temporarily make people unable to function by causing irritation to the eyes, mouth, throat, lungs, and skin."

And, according to the CDC, "several different compounds" fall under this definition, and are employed by security forces, including military and police, in riot control situations.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:15:04 #199
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193458996
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Marissa_Jae twitterde op woensdag 03-06-2020 om 16:56:22 One of the hardest things abt reporting in these protests has been figuring out what the hell police are shooting at you — only have officials later say what you saw wasn’t real. Glad @:ahauslohner got to the bottom of this: CDC says, yes, it was tear gas. https://t.co/AxqCr8iHnb reageer retweet
[..]

Ja, volgens de definitie was het tear gas, hoewel het niet het gebruikelijke tear gas was. Maar uiteindelijk is die literaire discussie onzinnig wanneer de politie een protest gaat neerknuppelen.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:16:40 #200
323401 Kijkertje
met filter
pi_193459040
quote:
Ik volg de factcheck-draadjes wel. Dat is helaas hard nodig bij types als McEnany. -O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:17:37 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193459063
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, het zegt dat je er nog een probleem bovenop hebt.
Bedoel je dat men al eeuwenlang aan het rellen is?

Heb je wel eens Sim City gespeeld?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:21:04 #202
323401 Kijkertje
met filter
pi_193459133
Virtual townhall met Obama:

GeoffRBennett twitterde op woensdag 03-06-2020 om 18:14:31 Aides to former President Obama tell @JoshNBCNews that in his virtual town hall tonight, Obama will draw an implicit contrast between Trump’s handling of the policing crisis and the policies Obama advocated as president to increase trust between police and communities of color. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:22:33 #203
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193459160
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:21 schreef Kijkertje het volgende:
Virtual townhall met Obama:

GeoffRBennett twitterde op woensdag 03-06-2020 om 18:14:31 Aides to former President Obama tell @:JoshNBCNews that in his virtual town hall tonight, Obama will draw an implicit contrast between Trump’s handling of the policing crisis and the policies Obama advocated as president to increase trust between police and communities of color. reageer retweet
Ergens om 5 uur, maar welke kon ik nog niet vinden. Wordt in ieder geval op obama.org gestreamed.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:29:29 #204
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193459286
quote:
Snap says it is no longer promoting Trump’s account, adding to a social media backlash against the president

“We will not amplify voices who incite racial violence and injustice by giving them free promotion on Discover,” Snap spokesperson Rachel Racusen said. "Racial violence and injustice have no place in our society and we stand together with all who seek peace, love, equality, and justice in America.”
https://www.washingtonpos(...)ops-promoting-trump/

Harde woorden, maar goed wist niet dat ie snapchat had. Zou er ook een op tiktok zijn met dansjes?
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:34:14 #205
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193459376
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik volg de factcheck-draadjes wel. Dat is helaas hard nodig bij types als McEnany. -O-
Nou ja, volgens haar is Trump universeel geprezen voor zijn bijbel act :')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:37:02 #206
323401 Kijkertje
met filter
pi_193459438
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Nou ja, volgens haar is Trump universeel geprezen voor zijn bijbel act :')
Tuurlijk zegt ze dat anders kan ze wel inpakken :D

EliStokols twitterde op woensdag 03-06-2020 om 20:34:14 McEnany says Trump's visit to St. John's Monday is on par with Churchill visiting war bunkers and W throwing out the first pitch during the World Series after 9/11. reageer retweet
8)7

[ Bericht 42% gewijzigd door Kijkertje op 03-06-2020 20:43:36 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:54:20 #207
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193459766
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Tuurlijk zegt ze dat anders kan ze wel inpakken :D

EliStokols twitterde op woensdag 03-06-2020 om 20:34:14 McEnany says Trump's visit to St. John's Monday is on par with Churchill visiting war bunkers and W throwing out the first pitch during the World Series after 9/11. reageer retweet
8)7
Is natuurlijk een leuke soundbite voor op Foxnews enzo. Lekker veel herhalen en dan geloven de mensen het vanzelf.
pi_193459772
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Bedoel je dat men al eeuwenlang aan het rellen is?

Heb je wel eens Sim City gespeeld?
Je bent wat dommig. Ik laat het hierbij.
pi_193459857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

hoezo, rechts extremisten lopen toch ook vrij rond?
En je baby girl Harris betaald hun borgtocht. Wat een land hè.
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:01:11 #210
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193459897
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bent wat dommig. Ik laat het hierbij.
Jij stelt dat het een probleem bovenop eeuwenlang racisme is. Ik snap de focus daarop niet helemaal.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:01:44 #211
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193459906
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En je baby girl Harris betaald hun borgtocht. Wat een land hè.
Volgens mij snap jij borgtocht niet helemaal.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:01:59 #212
323401 Kijkertje
met filter
pi_193459910
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:29 schreef Tweek het volgende:

[..]

https://www.washingtonpos(...)ops-promoting-trump/

Harde woorden, maar goed wist niet dat ie snapchat had. Zou er ook een op tiktok zijn met dansjes?
sarafischer twitterde op woensdag 03-06-2020 om 20:47:25 The Trump campaign responds to Snapchat news:

“Snapchat is trying to rig the 2020 election, illegally using their corporate funding to promote Joe Biden and suppress President Trump.”

Full statement below from campaign manager Brad Parscale: https://t.co/I6mcNEbSOp reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:04:56 #213
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193459964
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

sarafischer twitterde op woensdag 03-06-2020 om 20:47:25 The Trump campaign responds to Snapchat news:

“Snapchat is trying to rig the 2020 election, illegally using their corporate funding to promote Joe Biden and suppress President Trump.”

Full statement below from campaign manager Brad Parscale: https://t.co/I6mcNEbSOp reageer retweet
[ afbeelding ]
Haha, moest toch even kijken of het echt was. Wat een kalimero gedrag.
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:06:05 #214
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193459992
Snapchat is trying to rig the elections.

Een zin die ik nooit van een wereldleider had verwacht. Als Trump zijn comment op Fok verwijderd zou worden, dan komt hij ook stellen dat Fok de verkiezingen probeert te riggen. Bijzondere man die Trump.

Dramaqueens in 4...3...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:08:32 #215
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193460041
amyklobuchar twitterde op woensdag 03-06-2020 om 19:57:59 Minnesota Attorney General Keith Ellison is increasing charges against Derek Chauvin to 2nd degree in George Floyd’s murder and also charging other 3 officers. This is another important step for justice. reageer retweet
Nou eens zien of ze dat kunnen hard maken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:23:01 #216
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193460307
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:44 schreef beantherio het volgende:
Een week geleden dacht ik nog dat Trump's herverkiezing met z'n gekloot rondom Corona heel lastig zou gaan worden. Hoe snel kunnen dat soort dingen veranderen: in de red states en de swing states zijn mensen inmiddels dusdanig op de kast gejaagd dat Democratische winst daar wel heel lastig gaat worden.
Ik wil deze posting weer intrekken. :@ :X :')
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:27:19 #217
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_193460399
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:23 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik wil deze posting weer intrekken. :@ :X :')
Toen je hem plaatste twee dagen geleden trok ik mijn wenkbrauwen er anders ook al bij op. ;)
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:29:04 #218
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193460436
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:27 schreef Belabor het volgende:

[..]

Toen je hem plaatste twee dagen geleden trok ik mijn wenkbrauwen er anders ook al bij op. ;)
Hoe kon ik nou weten dat die gek het leger zou inschakelen? Of rare showtjes voor kerken zou gaan opvoeren? }:| :N

Misschien heeft ie mijn posting gelezen of zo.
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:29:53 #219
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193460450
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:29 schreef beantherio het volgende:
Hoe kon ik nou weten dat die gek het leger zou inschakelen? Of rare showtjes voor kerken zou gaan opvoeren?
Ik neem aan dat je niet alle vier de jaren onder een steen hebt gelegen, want dat zou niemand overleven. :)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:32:33 #220
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193460493
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je niet alle vier de jaren onder een steen hebt gelegen, want dat zou niemand overleven. :)
Alles heeft een bodem. Ook Trump: dat moet gewoon. :'(
pi_193460497
Bijzonder statement in tweet! van militaire leiders:

“ Inbox:
Secretary of the Army Ryan McCarthy, Chief of Staff of the Army Gen. James McConville and SGM of the Army Michael Grinston, latest to weigh in on continued support to civil authorities.”

https://mobile.twitter.com/haltman/status/1268226046731714560
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:35:50 #222
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193460548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:32 schreef beantherio het volgende:

[..]

Alles heeft een bodem. Ook Trump: dat moet gewoon. :'(
Zet scriptschrijvers aan het werk om 4 jaar lang elke dag een plotwending te geven aan 365 episodes en ze zouden het niet zo gek kunnen maken. Dan nog, bij Trump moet je juist alles verwachten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:40:53 #223
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193460640
BillKristol twitterde op woensdag 03-06-2020 om 02:06:19 NEW: "This November, End Trump's American Carnage."

The ad, from Republican Voters Against Trump, is airing on Fox News and is being promoted digitally in key states.
@RVAT2020 https://t.co/AeU6YVzbw5 reageer retweet
Reclame van Republicans aginst Trump
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:41:01 #224
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193460644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:40 schreef Vis1980 het volgende:
BillKristol twitterde op woensdag 03-06-2020 om 02:06:19 NEW: "This November, End Trump's American Carnage."

The ad, from Republican Voters Against Trump, is airing on Fox News and is being promoted digitally in key states.

@:RVAT2020 https://t.co/AeU6YVzbw5 reageer retweet
Ha die post ik ook net, sterke inderdaad.

[ Bericht 67% gewijzigd door Tweek op 03-06-2020 21:54:39 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:43:21 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193460698
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:41 schreef Tweek het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 3 juni 2020 21:40 schreef Vis1980 het volgende:
BillKristol twitterde op woensdag 03-06-2020 om 02:06:19 NEW: "This November, End Trump's American Carnage."

The ad, from Republican Voters Against Trump, is airing on Fox News and is being promoted digitally in key states.

@:RVAT2020 https://t.co/AeU6YVzbw5 reageer retweet
Ha die post ik ook net, sterke inderdaad.
Echt op precies hetzelfde moment ook.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:44:58 #226
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193460726
quote:
President Trump tried to register to vote in Florida using an out-of-state address
President Trump originally tried to register to vote in Florida while claiming his “legal residence” was in another part of the country — Washington, D.C. — according to Florida elections records.

The September 2019 registration application listed Trump’s legal residence as 1600 Pennsylvania Ave. NW, the location of the White House. That created a potential problem for Trump: Florida law requires voters to be legal residents of the state. A month later, Trump resubmitted his application to use a Florida address and in March he voted by mail in Florida’s Republican primary.

The revisions complicate Trump’s own record as a voter at a time when the president has made unsubstantiated claims of widespread fraud in mail-in balloting.
https://www.washingtonpos(...)05b1af82b_story.html

The voter fraud is coming from inside the house.
pi_193460768
Zeer verontrustend...anonieme politie / militairen op straat.

“ Do we even know if they are law enforcement? This is a no-go in America. Who are these guys? report to? their authority to enforce anything is? what happens if they injure or kill someone? If I'm a citizen, am I required to do anything these people say?”

https://mobile.twitter.co(...)/1268241398077276161

Lees de comments eronder. Brrr.
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:48:26 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193460779
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:44 schreef Tweek het volgende:

[..]

https://www.washingtonpos(...)05b1af82b_story.html

The voter fraud is coming from inside the house.
Ik ga er dan ook vanuit dat hij zo tegen de vote by mail is omdat hij juist minder kansen ziet voor fraude, maar ik kan dat niet hard maken. Dus ja, uit mijn duim.


John Oliver had er nog een stuk over, overigens. Impeach me if old.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:50:23 #229
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193460815
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:47 schreef AnneX het volgende:
Zeer verontrustend...anonieme politie / militairen op straat.

“ Do we even know if they are law enforcement? This is a no-go in America. Who are these guys? report to? their authority to enforce anything is? what happens if they injure or kill someone? If I'm a citizen, am I required to do anything these people say?”

https://mobile.twitter.co(...)/1268241398077276161

Lees de comments eronder. Barrr.
Fixed
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193460870
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Fixed
😢
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:56:20 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193460935
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:52 schreef AnneX het volgende:

[..]

😢
Dragen deze embleem:



Federal Bureau of Prisons, ja Barr en vermoedelijk Erik Prince.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:00:20 #232
323401 Kijkertje
met filter
pi_193461012
Deze hebben helemaal geen onderscheidingstekens

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193461029
Inderdaad.

“ Barr has directed the Federal Bureau of Prisons to dispatch riot teams to the nation's capital and to Miami to assist local authorities in responding to protests there, according to a senior Justice Department official.”

https://mobile.twitter.co(...)/1268242035611402245

De comments lezen als ‘griezelige’ berichten.
Dus...géen guards, en wél deze engnekken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:03:17 #234
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193461069
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:01 schreef AnneX het volgende:
Inderdaad.

“ Barr has directed the Federal Bureau of Prisons to dispatch riot teams to the nation's capital and to Miami to assist local authorities in responding to protests there, according to a senior Justice Department official.”

https://mobile.twitter.co(...)/1268242035611402245
Nou maar hopen dat er geen rellen in de gevangenis uitbreken.
Als je mobile uit de link haalt kan je het twitter knopje gebruiken trouwens. Of zit die niet op de mobiele site?
pi_193461073
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:00 schreef Kijkertje het volgende:
Deze hebben helemaal geen onderscheidingstekens

[ afbeelding ]
Je zou denken dat de lokale politie wel weet wie die lui zijn, toch? Note trouwens ook dat ze allemaal anders gekleed zijn en dus overkomen als een stel huurlingen die van de plank getrokken zijn en daar met eigen materiaal staan.
pi_193461099
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:03 schreef Tweek het volgende:

[..]

Nou maar hopen dat er geen rellen in de gevangenis uitbreken.
Als je mobile uit de link haalt kan je het twitter knopje gebruiken trouwens. Of zit die niet op de mobiele site?
@Tweek et al: N.B. kost mij té veel tijd en moeite om ‘mobile’ uit de url te deleten op de ipad.🤪
Wordt er niet minder leesbaar van, toch?
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:05:20 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193461104
En Erik Prince is deze man. Lijkt mij niet dat de gevangenissen nu onbewaakt zijn en je moet ergens je mensen vandaan halen.

En aangezien het leger niet echt wil, en deze mannen staan te trappelen...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193461124
Je moet echt hard je best doen om een Godwin te vermijden met zulke praktijken. De SS en de SA, hoe waren die ookalweer begonnen?
What Would Goku Do
pi_193461169
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Je zou denken dat de lokale politie wel weet wie die lui zijn, toch? Note trouwens ook dat ze allemaal anders gekleed zijn en dus overkomen als een stel huurlingen die van de plank getrokken zijn en daar met eigen materiaal staan.
Als het de mannen van Erik Prince zijn zijn het ook letterlijk huurlingen. Nouja hij noemt het independent contractors. Maar buiten Amerika zoals in Irak en Afghanistan hebben ze menig oorlogsmisdaad voor Amerika begaan. Daar komen ze op de een of andere manier ook vaak mee weg. Binnen Amerika zullen ze voor wat centen dat ook wel doen hoor.
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:12:04 #240
323401 Kijkertje
met filter
pi_193461206
kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 22:10:09 MINNEAPOLIS (AP) -- Minnesota Attorney General Ellison says arrest warrants issued for 3 officers newly charged in George Floyd's death. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193461209
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:15:52 #242
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193461263
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:12 schreef Kijkertje het volgende:
kylegriffin1 twitterde op woensdag 03-06-2020 om 22:10:09 MINNEAPOLIS (AP) -- Minnesota Attorney General Ellison says arrest warrants issued for 3 officers newly charged in George Floyd's death. reageer retweet
Voor zo ver ik het nu begrijp is het second degree murder geworden, omdat ze ook na dat ze geen pols konden vinden niets deden om Floyd te redden. Ze kozen er dus bewust voor om hem te laten sterven. In ieder geval de agent met zijn knie op de nek. Doordat het second degree murder is geworden, kunnen ook de andere agenten aangeklaagd worden, wat waarschijnlijk lastiger was geweest als het third degree murder is. Lijkt me nog steeds lastig om dit allemaal te bewijzen voor een jury.
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:16:36 #243
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193461269


Satire van mijzelf: 'I like that Jezus guy, i'm like that too. Did you know he let people die for his sins?'

Ik denk dat Trump hier graag boos wilde overkomen als statement, maar het ziet er werkelijk uit als de anti=christ.

Sorry, ik kan het niet laten:



dougthinks twitterde op woensdag 03-06-2020 om 21:05:23 @waltshaub @MB_LMMOG I want that Monty Python giant foot to come down on them so badly reageer retweet


[ Bericht 28% gewijzigd door Vis1980 op 03-06-2020 22:35:26 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193461346
Iemand had het onderschrift: “date night”.😉
En dat het kruisbeeld is gedraaid, voor de foto.
De twee meisjes hebben elkaars hand nog vast.

Nog meer humor: https://mobile.twitter.co(...)/1268185677100912641
“Lindsay dyed his hair to look like Trump”.
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:24:54 #245
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193461403
De fotograaf staat ook nog eens op het altaar blijkbaar.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193461788
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:24 schreef Vis1980 het volgende:
De fotograaf staat ook nog eens op het altaar blijkbaar.
Is het altaar niet om op te staan dan?
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:51:21 #247
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193461873
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Is het altaar niet om op te staan dan?
The area around the altar is seen as endowed with greater holiness, and is usually physically distinguished from the rest of the church, whether by a permanent structure such as an iconostasis, a rood screen, altar rails, a curtain that can be closed at more solemn moments of the liturgy (as in the Armenian Apostolic Church and Armenian Catholic Church), or simply by the general architectural layout. The altar is often on a higher elevation than the rest of the church.

Hier

Lijkt mij niet dat je een foto gaat nemen, terwijl je op iets heiligs staat. Mij maakt het niet uit, maar zo'n ultieme Christen als Trump zal daar vast wat van zeggen natuurlijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:56:55 #248
323401 Kijkertje
met filter
pi_193461966
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:50 schreef Kijkertje het volgende:
De troepen worden al weer teruggetrokken

AP twitterde op woensdag 03-06-2020 om 19:39:41 BREAKING: Defense officials tell AP that active-duty troops brought to DC area in response to protests are returning to home bases. https://t.co/EvZili5oUT reageer retweet
tribelaw twitterde op woensdag 03-06-2020 om 19:58:15 Leave it to Commander Bone-Spurs to treat the US Military as reality show props

https://t.co/Ol1CtHVaLf reageer retweet
Oh nou weer niet. Wat een chaos weer :')

JonLemire twitterde op woensdag 03-06-2020 om 22:46:11 WASHINGTON (AP) — Esper has reversed decision to return active-duty troops deployed near DC to home bases, Army secretary tells AP. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193462065
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dan? Tja, dan krijgt de kiezer waar hij voor gekozen heeft. En ik verwacht dan wel dat er meer van dit soort explosies komen maar goed, dat is niet mijn probleem.

Overigens, Trump mag dan een "zakenman" zijn maar dan is hij wel een ontiegelijk slechte zakenman.
Mwoah, niet de kiezer natuurlijk, hij gaat 100% de popular vote verliezen. Die kunnen Republikeinen eigenlijk niet meer winnen. Als hij al wint zal het weer in een paar swing states gebeuren met een klein verschil. De gevolgen zullen dan wel aardig groot zijn: daar waar de overgrote meerderheid van de Amerikanen inmiddels een stap naar links wil maken zullen de 2 liberale oudjes in de SCOTUS worden vervangen door uiterst rechtse engneks zoals Kavanaugh en zal elke poging de Amerikaanse staat meer in te delen naar wat de meerderheid van de Amerikanen wil de nek om worden gedraaid. Roe vs Wade zal dan wel echt ter ziele gaan en heel secuur zal de scotus stemregels beslechten in het voordeel van de Republikeinen zodat ze zelfs met een nog grotere democratische meerderheid toch aan de macht kunnen blijven.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 3 juni 2020 @ 23:04:50 #250
3292 Tweek
Koffie graag!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 juni 2020 @ 23:30:32 #251
862 Arcee
Look closer
pi_193462677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 17:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Trump is een zakenman, geen president. Dat ben ik met je eens.

Toch is de kans aanwezig (en die is niet klein), dat Trump weer verkozen wordt. En dan?
Ik schat de kans nu 50/50 in. Ik denk dat je er geen zinnig woord over kan zeggen. Polls heb je ook niks aan (2016 :X).

Ik denk dat het heel close gaat worden.
pi_193462701
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:23 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik wil deze posting weer intrekken. :@ :X :')
Ik ben er nog niet zo zeker van. Deze President leeft van chaos. Hij heeft in het verleden al laten zien dat als de werkelijkheid hem niet gezind is hij een alternatieve realiteit kweekt. Zijn volgers zijn blind genoeg of geven er niet om of deze juist is of niet.
Als deze chaos blijft en de tegenstellinge groter worden, er nog meer haat komt kan hij in mijn ogen de emoties zo uitbuiten om genoeg stemmen te krijgen om de uitslag van de verkiezingen in twijfel te trekken.
pi_193462810
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat mag toch ook?
Waarom heb je überhaupt de neiging om mensen in te delen op basis van huidskleur?

Het is erg frappant dat we binnen het onderstaande kleurspectrum de nadruk op wit en zwart proberen te leggen, de twee uitersten.
Dat zal wel helpen om conflicten op te lossen ja. |:(

[ afbeelding ]
ik vind de lichtgrijzen en zwaar gelen in je spectrum wel ondervertegenwoordigd in de discriminatiekwesties.
pi_193462901
Republican Voters Against Trump

Leuke website met videoboodschappen van republikeinen die niet nog een keer voor Trump willen stemmen. Vast linkse propaganda gefinancierd door Soros. :s)
pi_193462909
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:00 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Mwoah, niet de kiezer natuurlijk, hij gaat 100% de popular vote verliezen. Die kunnen Republikeinen eigenlijk niet meer winnen. Als hij al wint zal het weer in een paar swing states gebeuren met een klein verschil. De gevolgen zullen dan wel aardig groot zijn: daar waar de overgrote meerderheid van de Amerikanen inmiddels een stap naar links wil maken zullen de 2 liberale oudjes in de SCOTUS worden vervangen door uiterst rechtse engneks zoals Kavanaugh en zal elke poging de Amerikaanse staat meer in te delen naar wat de meerderheid van de Amerikanen wil de nek om worden gedraaid. Roe vs Wade zal dan wel echt ter ziele gaan en heel secuur zal de scotus stemregels beslechten in het voordeel van de Republikeinen zodat ze zelfs met een nog grotere democratische meerderheid toch aan de macht kunnen blijven.
Ik neem aan dat Republikeinen echt nog wel een popular vote kunnen winnen. Nee niet de huidige republikeinen maar gezien we geen glazen bol hebben en politiek voorkeuren toch wel veranderen met de tijd lijkt dat me logisch.
Ik zou denken dat als de Republikeinen op de manier die jij beschrijft de macht proberen te houden je de rellen van nu gaat krijgen maar groter en uitgebreider. Grote kans ook dat dan staten zoals Californië gaan kijken hoe ze zich kunnen afscheiden.
Sowieso als het nog een keer Trump wordt neem ik aan dat de Democraten eindelijk wakker worden. Uit de afgelopen vier jaar hebben ze op de een of andere manier bijna geen enkele les getrokken. Ik bedoel het is zo makkelijk deze president op alles wat hij doet te bekristiseren maar de democraten vinden het blijkbaar nuttig om allemaal tijd aan onzin die niemand die nu nog niet op ze stemt interesseert zoals Russiagate.
  woensdag 3 juni 2020 @ 23:46:57 #256
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193462947
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Republikeinen echt nog wel een popular vote kunnen winnen. Nee niet de huidige republikeinen maar gezien we geen glazen bol hebben en politiek voorkeuren toch wel veranderen met de tijd lijkt dat me logisch.
Ik zou denken dat als de Republikeinen op de manier die jij beschrijft de macht proberen te houden je de rellen van nu gaat krijgen maar groter en uitgebreider. Grote kans ook dat dan staten zoals Californië gaan kijken hoe ze zich kunnen afscheiden.
Sowieso als het nog een keer Trump wordt neem ik aan dat de Democraten eindelijk wakker worden. Uit de afgelopen vier jaar hebben ze op de een of andere manier bijna geen enkele les getrokken. Ik bedoel het is zo makkelijk deze president op alles wat hij doet te bekristiseren maar de democraten vinden het blijkbaar nuttig om allemaal tijd aan onzin die niemand die nu nog niet op ze stemt interesseert zoals Russiagate.
Ja tijd spenderen in de waarheid boven tafel krijgen en justice is onzin...

Soms gaat het leven verder dan links of rechts. Misdaden tegen het land zelf laten gaan, omdat het geen stemmen oplevert, lijkt mij juist het probleem.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 4 juni 2020 @ 00:00:42 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193463122
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja tijd spenderen in de waarheid boven tafel krijgen en justice is onzin...

Soms gaat het leven verder dan links of rechts. Misdaden tegen het land zelf laten gaan, omdat het geen stemmen oplevert, lijkt mij juist het probleem.
^^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 00:02:23 #258
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193463144
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Republikeinen echt nog wel een popular vote kunnen winnen. Nee niet de huidige republikeinen maar gezien we geen glazen bol hebben en politiek voorkeuren toch wel veranderen met de tijd lijkt dat me logisch.
Ik zou denken dat als de Republikeinen op de manier die jij beschrijft de macht proberen te houden je de rellen van nu gaat krijgen maar groter en uitgebreider. Grote kans ook dat dan staten zoals Californië gaan kijken hoe ze zich kunnen afscheiden.
Sowieso als het nog een keer Trump wordt neem ik aan dat de Democraten eindelijk wakker worden. Uit de afgelopen vier jaar hebben ze op de een of andere manier bijna geen enkele les getrokken. Ik bedoel het is zo makkelijk deze president op alles wat hij doet te bekristiseren maar de democraten vinden het blijkbaar nuttig om allemaal tijd aan onzin die niemand die nu nog niet op ze stemt interesseert zoals Russiagate.
Er is geen enkele wettige optie voor Staten om zich af te scheiden, dat weet je hopelijk,

En de Senaat is het er unaniem over eens dat Russiagate een feit is en geen verzinsel van Democraten. En de Democraten hebben zoveel lessen geleerd dat ze het Congress teruggewonnen hebben en hard op weg zijn de meerderheid in de Senaat te behalen.

Dus ik weet niet goed waar jij dit soort informatie/ideeen vandaan haalt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 4 juni 2020 @ 00:05:40 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_193463193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is geen enkele wettige optie voor Staten om zich af te scheiden, dat weet je hopelijk,

En de Senaat is het er unaniem over eens dat Russiagate een feit is en geen verzinsel van Democraten. En de Democraten hebben zoveel lessen geleerd dat ze het Congress teruggewonnen hebben en hard op weg zijn de meerderheid in de Senaat te behalen.

Dus ik weet niet goed waar jij dit soort informatie/ideeen vandaan haalt.
En dat ^^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 00:08:56 #260
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193463246
Ah,stemmen per mail is inderdaad fraude gevoelig:

quote:
President Trump originally tried to register to vote in Florida while claiming his “legal residence” was in another part of the country — Washington, D.C. — according to Florida elections records.

The September 2019 registration application listed Trump’s legal residence as 1600 Pennsylvania Ave. NW, the location of the White House. That created a potential problem for Trump: Florida law requires voters to be legal residents of the state. A month later, Trump resubmitted his application to use a Florida address and in March he voted by mail in Florida’s Republican primary.

https://www.washingtonpos(...)05b1af82b_story.html
Oh, en dat Florida adres? Dat is Mar-A-Lago. Een lokatie waar hij een contract voor getekend heeft met de gemeente Palm Beach waaronder hij dat niet als woon adres mag gebruiken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 4 juni 2020 @ 00:11:29 #261
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193463292
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik vind de lichtgrijzen en zwaar gelen in je spectrum wel ondervertegenwoordigd in de discriminatiekwesties.
:D
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 4 juni 2020 @ 00:26:36 #262
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193463450
quote:
IN UNION THERE IS STRENGTH
I have watched this week’s unfolding events, angry and appalled. The words “Equal Justice Under Law” are carved in the pediment of the United States Supreme Court. This is precisely what protesters are rightly demanding. It is a wholesome and unifying demand—one that all of us should be able to get behind. We must not be distracted by a small number of lawbreakers. The protests are defined by tens of thousands of people of conscience who are insisting that we live up to our values—our values as people and our values as a nation.

When I joined the military, some 50 years ago, I swore an oath to support and defend the Constitution. Never did I dream that troops taking that same oath would be ordered under any circumstance to violate the Constitutional rights of their fellow citizens—much less to provide a bizarre photo op for the elected commander-in-chief, with military leadership standing alongside.
https://www.theatlantic.c(...)litarization/612640/

Statement van Mattis. Trump moet oppassen dat hij niet meer mensen van het leger verliest.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 00:27:50 #263
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193463460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 00:26 schreef Tweek het volgende:

[..]

https://www.theatlantic.c(...)litarization/612640/

Statement van Mattis. Trump moet oppassen dat hij niet meer mensen van het leger verliest.
Ik denk dat de reactie vandaag van Esper wel aangeeft dat de militaire top geen zin heeft om Trumps stoottroepen tegen de bevolking te zijn. Esper draait niet voor niets, dat is een middle-management figuur.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 4 juni 2020 @ 00:32:05 #264
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193463497
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 00:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat de reactie vandaag van Esper wel aangeeft dat de militaire top geen zin heeft om Trumps stoottroepen tegen de bevolking te zijn. Esper draait niet voor niets, dat is een middle-management figuur.
Klopt, maar ik bedoel meer dat een figuur als Mattis erg populair is/was onder de militairen en dat is toch ook een belangrijke groep stemmers voor Trump. Mattis zegt eigenlijk dat er niet op Trump gestemd moet worden.

Beetje jammer dat hij deze uitspraken niet deed toen hij nog een positie had, maar goed.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 00:34:14 #265
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193463516
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 00:32 schreef Tweek het volgende:

[..]

Klopt, maar ik bedoel meer dat een figuur als Mattis erg populair is/was onder de militairen en dat is toch ook een belangrijke groep stemmers voor Trump. Mattis zegt eigenlijk dat er niet op Trump gestemd moet worden.

Beetje jammer dat hij deze uitspraken niet deed toen hij nog een positie had, maar goed.
Tja, Mattis had blijkbaar nog illusies over Trump voordat hij aantrad. Ik heb geen idee waarom maar hij was niet de enige toendertijd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193463553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 00:32 schreef Tweek het volgende:

[..]

Klopt, maar ik bedoel meer dat een figuur als Mattis erg populair is/was onder de militairen en dat is toch ook een belangrijke groep stemmers voor Trump. Mattis zegt eigenlijk dat er niet op Trump gestemd moet worden.

Beetje jammer dat hij deze uitspraken niet deed toen hij nog een positie had, maar goed.
Militairen worden geacht geen kritiek te geven op de bevelhebber. Dat hij het nu wel doet, in zulke woorden, nou moe...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 4 juni 2020 @ 00:44:00 #267
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193463573
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juni 2020 00:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Militairen worden geacht geen kritiek te geven op de bevelhebber. Dat hij het nu wel doet, in zulke woorden, nou moe...
Was al met pensioen.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 00:45:14 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193463587
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juni 2020 00:39 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Militairen worden geacht geen kritiek te geven op de bevelhebber. Dat hij het nu wel doet, in zulke woorden, nou moe...
Mattis is gepensioneerd, dan mag je wel kritiek leveren hoewel er beperkingen aan bijven zitten voor hoge officieren, zo mogen ze geen opmerkingen maken die "contemptuous" zijn voor de President, Senaat, Congress en ministers.

Het komt erop neer dat Mattis niets meer mag zeggen dan hij nu doet, gepensioneerden van zijn rang blijven onder de Uniform Code of Military Justice vallen en kunnen voor de krijgsraad gebracht worden en onder Trump zou ik er niet van opkijken als dat ook gebeurt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 4 juni 2020 @ 01:26:54 #269
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193463820
Ook wel interessant Drew Brees nadat hij gevraagd werd wat hij ervan zou vinden als NFL spelers weer zouden kneelen tijdens het volkslied:
YahooFinance twitterde op woensdag 03-06-2020 om 17:41:28 Highlight: @readdanwrite asks @drewbrees what the star NFL quarterback thinks about "players kneeling again when the NFL season starts."
@drewbrees: “I will never agree with anybody disrespecting the flag of the United States of America or our country.”

Full exchange: https://t.co/MpCkFyOMed reageer retweet
Teammates geven op hem af, unfollowen hem, als andere spelers en ook buiten zijn sport. Toen Kaepernick daarmee begon was dat sentiment anders, ook onder de fans. Op reddit was men er ook verdeeld over, maar nu niet meer iedereen is het daar er ook over eens dat het nu anders is. De stunt met Pence die 3 ton kosten, zou nu ook niet meer kunnen. Nou ja zou wel kunnen, maar niet meer kunnen rekenen op de steun of het effect wat ze denken.

Drew Brees is normaal een vrij hoog aangeschreven speler die met het winnen van de Superbowl, weer wat licht bracht in New Orleans nadat ze getroffen waren door de orkaan Katrina.

Dit hele stukje om maar even aan te geven hoe deze hele situatie het politieke speelveld verandert.
  donderdag 4 juni 2020 @ 02:28:41 #270
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193464153
Haha in anticipatie van Trump die Mattis gaat afvallen zend CNN een supercut uit van alle positieve dingen die Trump gezegd heeft over Mattis. Inclusief het gejuich van de Trump fans toen Trump bekend maakte dat hij secretary of defense zou worden.
pi_193464280
realDonaldTrump twitterde op donderdag 04-06-2020 om 02:50:37 Probably the only thing Barack Obama and I have in common is that we both had the honor of firing Jim Mattis, the world’s most overrated General. I asked for his letter of resignation, & felt great about. His nickname was “Chaos”, which I didn’t like, & changed it to “Mad Dog”... reageer retweet
:')
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 4 juni 2020 @ 03:02:17 #272
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193464303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 02:54 schreef crystal_meth het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 04-06-2020 om 02:50:37 Probably the only thing Barack Obama and I have in common is that we both had the honor of firing Jim Mattis, the world’s most overrated General. I asked for his letter of resignation, & felt great about. His nickname was “Chaos”, which I didn’t like, & changed it to “Mad Dog”... reageer retweet
:')
Echt hé.

Hij gedraagt zich als een 5 jarige.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 4 juni 2020 @ 03:04:56 #273
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193464315
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 02:54 schreef crystal_meth het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 04-06-2020 om 02:50:37 Probably the only thing Barack Obama and I have in common is that we both had the honor of firing Jim Mattis, the world’s most overrated General. I asked for his letter of resignation, & felt great about. His nickname was “Chaos”, which I didn’t like, & changed it to “Mad Dog”... reageer retweet
:')
Nog geen half uur en hij doet precies wat CNN voorspelt.
pi_193464320
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 02:54 schreef crystal_meth het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 04-06-2020 om 02:50:37 Probably the only thing Barack Obama and I have in common is that we both had the honor of firing Jim Mattis, the world’s most overrated General. I asked for his letter of resignation, & felt great about. His nickname was “Chaos”, which I didn’t like, & changed it to “Mad Dog”... reageer retweet
Goede beslissing van Trump.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193464322
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 03:02 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Echt hé.

Hij gedraagt zich als een 5 jarige.
Ik had niet anders verwacht van Bunker Boi. _O-
  donderdag 4 juni 2020 @ 03:06:27 #276
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193464324
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 03:05 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Goede beslissing van Trump.
Kun je dat onderbouwen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193464331
Lol, hij heeft het opnieuw moeten tweeten omdat ie het woord "it" vergeten was...

realDonaldTrump twitterde op donderdag 04-06-2020 om 03:02:05 Probably the only thing Barack Obama & I have in common is that we both had the honor of firing Jim Mattis, the world’s most overrated General. I asked for his letter of resignation, & felt great about it. His nickname was “Chaos”, which I didn’t like, & changed to “Mad Dog”... reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193464333
realDonaldTrump twitterde op woensdag 03-06-2020 om 21:07:59 “There has never been a president in the White House who has been more supportive of HBCUs and their mission than President Trump” https://t.co/ooezBsHR20


reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 20:27:55 My Admin has done more for the Black Community than any President since Abraham Lincoln. Passed Opportunity Zones with @SenatorTimScott, guaranteed funding for HBCU’s, School Choice, passed Criminal Justice Reform, lowest Black unemployment, poverty, and crime rates in history… reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 03-06-2020 om 15:07:26 In 3 1/2 years, I’ve done much more for our Black population than Joe Biden has done in 43 years. Actually, he set them back big time with his Crime Bill, which he doesn’t even remember. I’ve done more for Black Americans, in fact, than any President in U.S. history, with... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op woensdag 03-06-2020 om 15:07:28 ....the possible exception of another Republican President, the late, great, Abraham Lincoln...and it’s not even close. The Democrats know this, and so does the Fake News, but they refuse to write or say it because they are inherently corrupt! See “pinned” above. reageer retweet
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 4 juni 2020 @ 03:08:34 #279
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193464336
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja tijd spenderen in de waarheid boven tafel krijgen en justice is onzin...

Soms gaat het leven verder dan links of rechts. Misdaden tegen het land zelf laten gaan, omdat het geen stemmen oplevert, lijkt mij juist het probleem.
Ja leuk aantal platitudes maar Russiagate is een bewezen hoax.
quote:
It's the story that has dominated Donald Trump's presidency. But it's complicated. Let's take a step back.

In summary
US intelligence agencies believe Russia tried to sway the election in favour of Mr Trump. A special counsel looked into whether anyone from his campaign colluded in the effort.

What did he find?
After two years, we have a 448-page report in which the special counsel finds no evidence the campaign conspired with Russia.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-40138733
Beter je bezig houden met nuttige zaken. Bijvoorbeeld een hervorming van de politie had misschien een nuttige tijdsbesteding geweest.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is geen enkele wettige optie voor Staten om zich af te scheiden, dat weet je hopelijk,

En de Senaat is het er unaniem over eens dat Russiagate een feit is en geen verzinsel van Democraten. En de Democraten hebben zoveel lessen geleerd dat ze het Congress teruggewonnen hebben en hard op weg zijn de meerderheid in de Senaat te behalen.

Dus ik weet niet goed waar jij dit soort informatie/ideeen vandaan haalt.
Er hoeft geen wettige optie te zijn voor een staat om zich af te scheiden. Wel eens van zelfbeschikking gehoord? Hoe denk je dat Amerika zich afscheidde van Engeland. Hoe denk je dat welk land dan ook zijn onafhankelijkheid uitriep, volgens de wet van het land waar het van afscheidde?

De senaat is er ook niet uit dat Russiagate wat was. Je verwart het Oekraïne gebeuren met Rusland. Maar hopelijk weet je dat het twee verschillende landen zijn. Was het zo geweest dat Trump had samengewerkt met Rusland en daar was bewijs van zou hij nu nog wel een extra keer impeached zijn.
  donderdag 4 juni 2020 @ 03:10:04 #281
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193464341
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 03:08 schreef Scarface88 het volgende:
realDonaldTrump twitterde op woensdag 03-06-2020 om 21:07:59 “There has never been a president in the White House who has been more supportive of HBCUs and their mission than President Trump” https://t.co/ooezBsHR20

[ afbeelding ]
reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 20:27:55 My Admin has done more for the Black Community than any President since Abraham Lincoln. Passed Opportunity Zones with @:SenatorTimScott, guaranteed funding for HBCU’s, School Choice, passed Criminal Justice Reform, lowest Black unemployment, poverty, and crime rates in history… reageer retweet
pi_193464348
Credit nemen voor het ontslaan van een of andere retard die je nooit had aan moeten nemen :')
Als een generaal als bijnaam Mad dog heeft weet je toch van tevoren al dat hij voor een (Den Haag)tribunaal moet en niet secretaris van defensie moet worden :')
  donderdag 4 juni 2020 @ 03:14:45 #283
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_193464357
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 03:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Credit nemen voor het ontslaan van een of andere retard die je nooit had aan moeten nemen :')
Als een generaal als bijnaam Mad dog heeft weet je toch van tevoren al dat hij voor een (Den Haag)tribunaal moet en niet secretaris van defensie moet worden :')
Ah jij hebt dus geen idee waar je het over hebt. en kunnen we negeren van af nu.
  donderdag 4 juni 2020 @ 03:31:19 #284
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193464405
Waarom zijn Trump supporters zo gehersenspoeld?

Of is het simpelweg gewoon IQ?

[ Bericht 2% gewijzigd door DonDruiper op 04-06-2020 03:59:02 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193464480
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 03:31 schreef DonDruiper het volgende:

Of is het simpelweg gewoon IQ?
:X :z

Of een volledig gebrek aan redelijkheid, nuchterheid, gezond verstand.

Wel een interessante vraag trouwens.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 4 juni 2020 @ 04:05:42 #286
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193464482
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 03:05 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Goede beslissing van Trump.
Je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag.

Kun je dit onderbouwen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193464506
“Two lies in one tweet: “Mad dog” nickname preceded Trump and Mattis resigned in protest over Trump’s Syria withdrawal.“

https://mobile.twitter.com/jimsciutto/status/1268363797871439872

As expected, Trump slams Mattis with insults -- and lies. Trump did NOT create the much older "Mad Dog" nickname, nor did he ask for Mattis' letter of resignation.

https://mobile.twitter.co(...)/1268361984564760583

Telt dit voor 18.000 something lies plus 2?
pi_193464513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 04:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Je hebt nog niet geantwoord op mijn vraag.

Kun je dit onderbouwen?
Sorry had je post over het hoofd gezien. Het is op dit moment chaos, militaire actie is gerechtvaardigd om de orde te herstellen. Hij spreekt zich openlijk uit tegen Trump. Dit zal alleen maar meer onrust geven. Iedereen moet nu als een team achter de president staan en niet nog meer verdeeldheid zaaien. En dit is niet de eerste keer dat hij dit doet.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193464570
“ crowds are growing bigger than the 2017 inauguration ...”

https://mobile.twitter.com/sfpelosi/status/1268342315795398657

Daar zal de president blij mee zijn.
Plus de 10 bussen met actieve militairen. Tel maar op...
  donderdag 4 juni 2020 @ 04:45:10 #290
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193464577
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 04:22 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Sorry had je post over het hoofd gezien. Het is op dit moment chaos, militaire actie is gerechtvaardigd om de orde te herstellen. Hij spreekt zich openlijk uit tegen Trump. Dit zal alleen maar meer onrust geven. Iedereen moet nu als een team achter de president staan en niet nog meer verdeeldheid zaaien. En dit is niet de eerste keer dat hij dit doet.
:')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193464584
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 03:07 schreef crystal_meth het volgende:
Lol, hij heeft het opnieuw moeten tweeten omdat ie het woord "it" vergeten was...

realDonaldTrump twitterde op donderdag 04-06-2020 om 03:02:05 Probably the only thing Barack Obama & I have in common is that we both had the honor of firing Jim Mattis, the world’s most overrated General. I asked for his letter of resignation, & felt great about it. His nickname was “Chaos”, which I didn’t like, & changed to “Mad Dog”... reageer retweet
Even rechtzetten:
“ Slight correction, sir. One more thing you and President Obama have in common: You both had the honor of firing Gen. Michael Flynn.”

https://mobile.twitter.com/robgeorge/status/1268352914105470976

Nog juister in een comment:”
“In point of fact, Obama fired those guys. Trump, ever the coward, had somebody else do it.”
  donderdag 4 juni 2020 @ 04:47:04 #292
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193464586
Scarface heeft zo zijn eigen kijk op 'the land of the free'. Je MOET achter de president staan, ook als hij traangas inzet om een vreedzame betoging te verstoren om net te doen alsof hij christelijk is.

Dit is geen andere wang en dan nog durven stellen ook dat dit Christelijke waarden zijn. NepChristenen doen alsof ze zo vroom zijn, maar ondertussen...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193464658
Oh en al die hypocrieten nu (en ook Joe Biden) die zeggen dat Trump een vreselijke dictator is door de national guard in te zetten: Is iedereen Ferguson alweer vergeten? Die rellen vanwege de dood van Michael Brown? Toen was Obama president. Ook toen volgde militaire actie. En laten we niet vergeten dat de BLM beweging ook is ontstaan toen Obama in office was. Maar nu Trump exact hetzelfde doet is het een Erdogan/Putin :') Hou toch op. Maar Joe Biden gaat het wel even fixen zegt ie. Terwijl hij destijds vice president was.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193464739
Kan me niet herinneren dat een echte president als Obama heeft lopen dreigen het leger op het Amerikaanse volk los te laten of de politie en national guard nodig had om rustig protesterende mensen een straat uit te jagen zodat hij met een boek ondersteboven op de foto te kunnen gaan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_193464984
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 05:05 schreef Scarface88 het volgende:
Oh en al die hypocrieten nu (en ook Joe Biden) die zeggen dat Trump een vreselijke dictator is door de national guard in te zetten: Is iedereen Ferguson alweer vergeten? Die rellen vanwege de dood van Michael Brown? Toen was Obama president. Ook toen volgde militaire actie. En laten we niet vergeten dat de BLM beweging ook is ontstaan toen Obama in office was. Maar nu Trump exact hetzelfde doet is het een Erdogan/Putin :') Hou toch op. Maar Joe Biden gaat het wel even fixen zegt ie. Terwijl hij destijds vice president was.
Eeeeh .... nee, alweer fout. Obama was het helemaal niet eens met die actie van de gouverneur van Missouri en stuurde Eric Holder erheen om toezicht te houden. Biden had er al helemaal niets mee te maken en laten we ook vooral niet vergeten dat (de naam) BLM is ontstaan tijdens een meerderheid van de Republikeinen in het Congres en in feite het gevolg was van een beweging die zich al decennia aan het ontwikkelen was. In 2013 begon die beweging zich BLM te noemen.

Wanneer ga je je nou eens verdiepen in de feiten ipv klakkeloos fake news na te blaten/ voor je iets roept? :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 04-06-2020 06:49:13 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193465045
quote:
13s.gif Op donderdag 4 juni 2020 06:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Eeeeh .... nee, alweer fout. Obama was het helemaal niet eens met die actie van de gouverneur van Missouri en stuurde Eric Holder erheen om toezicht te houden. Biden had er al helemaal niets mee te maken en laten we ook vooral niet vergeten dat (de naam) BLM is ontstaan tijdens een meerderheid van de Republikeinen in het Congres en in feite het gevolg was van een beweging die zich al decennia aan het ontwikkelen was. In 2013 begon die beweging zich BLM te noemen.

Wanneer ga je je nou eens verdiepen in de feiten ipv klakkeloos fake news na te blaten/ voor je iets roept? :')
Ja zo kun je alles recht praten wat krom is. Dus de republikeinen hadden meerderheid in congres dus is het hun schuld. Oke. Obama was toch de "verzoenende factor tussen blank en zwart". Tenminste dat is wat ik hier altijd in dit topic lees. Maargoed als er rassenrellen zijn terwijl Obama in office zit is het de schuld van het republikeinse congres. En als er rassenrellen zijn terwijl Trump in office zit dan is het wel schuld van de president. Ok :')
Land of the free. Home of the brave.
pi_193465096
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 06:55 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja zo kun je alles recht praten wat krom is. Dus de republikeinen hadden meerderheid in congres dus is het hun schuld. Oke. Obama was toch de "verzoenende factor tussen blank en zwart". Tenminste dat is wat ik hier altijd in dit topic lees. Maargoed als er rassenrellen zijn terwijl Obama in office zit is het de schuld van het republikeinse congres. En als er rassenrellen zijn terwijl Trump in office zit dan is het wel schuld van de president. Ok :')
Maar zijn er nu rassenrellen, rassenrellen met een antifa aan het hoofd volgens de rechtse echokamers? Volgens mij is er veel meer aan de hand in dat land.
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:11:58 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193465109
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:09 schreef Basp1 het volgende:
Maar zijn er nu rassenrellen, rassenrellen met een antifa aan het hoofd volgens de rechtse echokamers? Volgens mij is er veel meer aan de hand in dat land.
Het echte probleem in de VS (en daarbuiten) is de mentaliteit van mensen zoals Scarface88.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193465140
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar zijn er nu rassenrellen, rassenrellen met een antifa aan het hoofd volgens de rechtse echokamers? Volgens mij is er veel meer aan de hand in dat land.
Dat sowieso. BLM is een beweging die niks om black lives geeft tenzij een blanke agent wat doet. Nu val ik in herhaling maar 95% van alle zwarten die worden vermoord worden door zwarten zelf vermoord. Je ziet BLM nooit demonstreren in "the hood" wanneer weer een zwarte wordt doodgeschoten. Een aantal dagen terug werd een zwarte security guard doodgeschoten tijdens het plunderen voor een simpele TV (Dave Dorn RIP). Blijkbaar telt het leven van een zwarte dan niet. Enige dat BLM doet is mensen tegen elkaar uitspelen. De cijfers weerspreken dat zwarten vaker het slachtoffer zijn.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193465164
Dicht
Land of the free. Home of the brave.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')