abonnement Unibet Coolblue
pi_193359949
Oude OP aangepast per 22 juni.

Kaag neemt geen nieuwe functie bij de WTO. Dit is haar nieuwe doel:

quote:
Sigrid Kaag: 'Ik wil D66-lijsttrekker én premier worden'

Het hoge woord is eruit: Sigrid Kaag wil lijsttrekker worden voor D66 bij de komende verkiezingen. In een interview met Eva Jinek spreekt ze haar ambitie uit. "Ik wil premier worden én ik ben inderdaad vrouw, ik ben ook moeder, ik ben katholiek, ik ben een mens met ervaring. Dus ja, ik ga ook voor het premierschap."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)p-d66-leider-premier

[ Bericht 23% gewijzigd door capricia op 22-06-2020 11:51:22 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:03:55 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193360364
Dat zou voor D66 vrij jammer zijn
pi_193360408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:03 schreef Hexagon het volgende:
Dat zou voor D66 vrij jammer zijn
Dat is wel zacht uitgedrukt. Geen Kaag en geen Ollongren. Dan blijft er weinig over. Jetten doet het niet heel slecht, maar lijkt me niet echt populair genoeg voor een lijsttrekker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:08:42 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193360447
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is wel zacht uitgedrukt. Geen Kaag en geen Ollongren. Dan blijft er weinig over. Jetten doet het niet heel slecht, maar lijkt me niet echt populair genoeg voor een lijsttrekker.
Jetten vind ik sowieso beter dan Ollongren. Maar zou fijn zijn als er wat te kiezen is. Al brengt dit mogelijk weer anderen in beeld.
pi_193360597
Kaag is dat niet die latente arabier?
pi_193360640
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jetten vind ik sowieso beter dan Ollongren. Maar zou fijn zijn als er wat te kiezen is. Al brengt dit mogelijk weer anderen in beeld.
Koolmees wellicht?

Zou ontzettend jammer zijn. Kaag is mijns inziens echt het beste wat D66 te bieden heeft. Echt een enorm kundige vrouw. Jetten vind ik maar mwah.
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:28:24 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193360808
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:17 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Koolmees wellicht?

Zou ontzettend jammer zijn. Kaag is mijns inziens echt het beste wat D66 te bieden heeft. Echt een enorm kundige vrouw. Jetten vind ik maar mwah.
Ja of Paternotte of Van Veldhoven.

Maargoed, laten ze een van die andere kandidaten pakken voor deze verder vrij saaie organisatie. En nu ik het beter lees lijken het vooral speculaties. *)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 28 mei 2020 @ 22:34:45 #8
408813 crew  trein2000
pi_193360899
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:17 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Koolmees wellicht?

Zou ontzettend jammer zijn. Kaag is mijns inziens echt het beste wat D66 te bieden heeft. Echt een enorm kundige vrouw. Jetten vind ik maar mwah.
Vrouw? Van Engelshoven?

Maar Haagse Insider lijkt nog niet overtuigd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:39:49 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193360970
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vrouw? Van Engelshoven?

Maar Haagse Insider lijkt nog niet overtuigd.
Eerder Van Veldhoven dan Van Engelshoven.
pi_193361407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja of Paternotte of Van Veldhoven.

Maargoed, laten ze een van die andere kandidaten pakken voor deze verder vrij saaie organisatie. En nu ik het beter lees lijken het vooral speculaties. *)
Ik hoop wel heel erg Kaag, zou heel goed zijn voor de partij. Ollongren zou het denk ik ook kunnen, dus ik hoop dat, mocht Kaag toch naar de WTO gaan, dat ze zich alsnog bedenkt.

En geen Kaag, dan toch maar Koolmees hoop ik. Twijfel wel of hij overeind blijft in debat met Hoekstra en Rutte
pi_193364440
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja of Paternotte of Van Veldhoven.

Maargoed, laten ze een van die andere kandidaten pakken voor deze verder vrij saaie organisatie. En nu ik het beter lees lijken het vooral speculaties. *)
Ja, het zijn speculaties. Maar als de speculatie dat ze zelf heeft 'gesolliciteerd' klopt, dan ligt haar hart duidelijk niet bij de Nederlandse politiek. En dat kan ik me in haar geval ook wel goed voorstellen. Het zou toch ook zonde zijn als een vrouw met haar kwaliteiten en CV straks fractievoorzitter van een oppositiepartij in een klein landje als Nederland is. Zo van een topfunctie bij de VN naar de bankjes van de tweede kamer. En dat risico is natuurlijk wel gewoon vrij groot als ze lijsttrekker wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 29 mei 2020 @ 08:42:17 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193364513
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, het zijn speculaties. Maar als de speculatie dat ze zelf heeft 'gesolliciteerd' klopt, dan ligt haar hart duidelijk niet bij de Nederlandse politiek. En dat kan ik me in haar geval ook wel goed voorstellen. Het zou toch ook zonde zijn als een vrouw met haar kwaliteiten en CV straks fractievoorzitter van een oppositiepartij in een klein landje als Nederland is. Zo van een topfunctie bij de VN naar de bankjes van de tweede kamer. En dat risico is natuurlijk wel gewoon vrij groot als ze lijsttrekker wordt.
Ja wat me dan alleen bevreemd is dat ze al meer dan een jaar nog net niet van de daken schreeuwt dat ze lijsttrekker wil worden.

Die geruchte zouden ook kunnen zijn verspreid met als doel die verkiezing te beinvloeden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexagon op 29-05-2020 08:42:46 ( de) ]
pi_193364516
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193364658
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja wat me dan alleen bevreemd is dat ze al meer dan een jaar nog net niet van de daken schreeuwt dat ze lijsttrekker wil worden.
Misschien hoopte ze premier te worden, maar heeft ze de hoop dat D66 de grootste gaat worden opgegeven?

Het zou in haar geval ook beter zijn als de functie van premierskandidaat losgekoppeld is van het fractievoorzitterschap. Ze is een bestuurder, lijkt me helemaal niet op haar plek als kamerlid. En met de huidige peilingen is de kans dat D66 geen bestuurders gaat leveren gewoon best groot (natuurlijk zou D66 met Kaag wel kunnen stijgen).

De vraag is of een internationale topfunctie nog open ligt nadat je 4 jaar van het internationale toneel bent verdwenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193366348
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Misschien hoopte ze premier te worden, maar heeft ze de hoop dat D66 de grootste gaat worden opgegeven?

Het zou in haar geval ook beter zijn als de functie van premierskandidaat losgekoppeld is van het fractievoorzitterschap. Ze is een bestuurder, lijkt me helemaal niet op haar plek als kamerlid. En met de huidige peilingen is de kans dat D66 geen bestuurders gaat leveren gewoon best groot (natuurlijk zou D66 met Kaag wel kunnen stijgen).

De vraag is of een internationale topfunctie nog open ligt nadat je 4 jaar van het internationale toneel bent verdwenen.
Die kans is zeker aanwezig inderdaad. Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden.
pi_193366843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:19 schreef archito het volgende:

[..]

Die kans is zeker aanwezig inderdaad. Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden.
Ik aan één kant ook.

Kaag is zeer capabel en zou ook de cultuur binnen D66 die zich af en toe toch sterk tegen christenen keert kunnen omkeren, aangezien ze zelf christelijk is. Haar Koningspreek vond ik ook mooi.


Aan de andere kant zie ik weer liever geen D66 minister-president. Dat zul je wel begrijpen van een CU lid. Ondanks dat we het op verrassend veel punten eens zijn en de samenwerking erg goed gaat, zal D66 nooit mijn favoriete partij worden (zoals de meeste D66 leden ook niet snel fan zullen worden van CU, neem ik aan). Als Kaag zich niet verkiesbaar stelt, lijkt de kans op D66 dat de grootste wordt in elk geval voorlopig verkeken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193367084
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik aan één kant ook.

Kaag is zeer capabel en zou ook de cultuur binnen D66 die zich af en toe toch sterk tegen christenen keert kunnen omkeren, aangezien ze zelf christelijk is. Haar Koningspreek vond ik ook mooi.

Aan de andere kant zie ik weer liever geen D66 minister-president. Dat zul je wel begrijpen van een CU lid. Ondanks dat we het op verrassend veel punten eens zijn en de samenwerking erg goed gaat, zal D66 nooit mijn favoriete partij worden (zoals de meeste D66 leden ook niet snel fan zullen worden van CU, neem ik aan). Als Kaag zich niet verkiesbaar stelt, lijkt de kans op D66 dat de grootste wordt in elk geval voorlopig verkeken.
Snap ik heel goed. De goede samenwerking zit hem deels ook in het respecteren van elkaars verschillende levensbeschouwing en daaruit voortkomende standpunten. Soms botst het natuurlijk wel eens, maar ik heb wel het idee dat dat ook onder kiezers voornamelijk inhoudelijke discussies oplevert en niet vervalt in moddergooien en persoonlijke verwijten.

Voor dat laatste wat je zegt ben ik ook bang, ik zie het Rob Jetten niet doen in ieder geval. Niet dat hij het slecht doet, maar hij vergroot het stempotentieel gewoon niet genoeg. Het worden in ieder geval spannende maanden voor D66. Het kan 20 zetels opleveren maar ook 8.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 12:10:01 #18
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193367170
Het enthousiasme van Kaag lijkt alweer getemperd. Waarschijnlijk realiseert ze zich dat een toppositie bij de WTO echt talent en inzet zou vragen. :D Dan valt ze door de mand als lichtgewicht.

https://twitter.com/fonslambie/status/1266297123856764930

Ergens hoop ik wel dat ze in NL blijft, puur om D66 en hun 'vrouwelijke premier' straks te zien afgaan. Met Jetten heeft zelfs de eigen achterban weinig hoop.
pi_193367689
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het enthousiasme van Kaag lijkt alweer getemperd. Waarschijnlijk realiseert ze zich dat een toppositie bij de WTO echt talent en inzet zou vragen. :D Dan valt ze door de mand als lichtgewicht.

https://twitter.com/fonslambie/status/1266297123856764930

Ergens hoop ik wel dat ze in NL blijft, puur om D66 en hun 'vrouwelijke premier' straks te zien afgaan. Met Jetten heeft zelfs de eigen achterban weinig hoop.
Sigrid Kaag lichtgewicht? :') :D Gast, je hebt werkelijk geen idee.
pi_193367708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het enthousiasme van Kaag lijkt alweer getemperd. Waarschijnlijk realiseert ze zich dat een toppositie bij de WTO echt talent en inzet zou vragen. :D Dan valt ze door de mand als lichtgewicht.

https://twitter.com/fonslambie/status/1266297123856764930

Ergens hoop ik wel dat ze in NL blijft, puur om D66 en hun 'vrouwelijke premier' straks te zien afgaan. Met Jetten heeft zelfs de eigen achterban weinig hoop.
Persoonlijke ongefundeerde aanvallen en leedvermaak, zo kennen we je weer.
Waarom lever je geen inhoudelijke kritiek?
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 12:42:59 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193367711
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:40 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Sigrid Kaag lichtgewicht? :') :D Gast, je hebt werkelijk geen idee.
Kijk eens op wie je reageert ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193367739
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kijk eens op wie je reageert ;)
Ja, daar heb je een goed punt inderdaad. :+
pi_193367744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het enthousiasme van Kaag lijkt alweer getemperd. Waarschijnlijk realiseert ze zich dat een toppositie bij de WTO echt talent en inzet zou vragen. :D Dan valt ze door de mand als lichtgewicht.

Assistent secretaris-generaal bij de VN, leider van één van de meest diplomatiek explosieve missies die de VN ooit deed (ontwapenen Syrië). Coördinator bij de VN voor Libanon, het land tussen Israel en Syrië. Als je dat een lichtgewicht noemt, val je volledig door de mand.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:02:36 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193367906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het enthousiasme van Kaag lijkt alweer getemperd. Waarschijnlijk realiseert ze zich dat een toppositie bij de WTO echt talent en inzet zou vragen. :D Dan valt ze door de mand als lichtgewicht.

https://twitter.com/fonslambie/status/1266297123856764930

Ergens hoop ik wel dat ze in NL blijft, puur om D66 en hun 'vrouwelijke premier' straks te zien afgaan. Met Jetten heeft zelfs de eigen achterban weinig hoop.
Je bent zelf een lichtgewicht
pi_193367976
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:04 schreef archito het volgende:
Het worden in ieder geval spannende maanden voor D66. Het kan 20 zetels opleveren maar ook 8.
Het zal heel erg afhangen van wat Rutte doet. want als hij stopt dan zal heel het spel veranderen en met Sigrid Kaag als lijsttrijker heeft D66 denk ik een uitstekende kandidaat om Rutte op te volgen. Ik zou niet weten welke andere nederlandse Politicus daar beter geschikt voor is.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 29 mei 2020 @ 13:19:22 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193368127
Maar lijkt dus een losse flodder van de media dit
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:05:32 #27
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_193369601
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het enthousiasme van Kaag lijkt alweer getemperd. Waarschijnlijk realiseert ze zich dat een toppositie bij de WTO echt talent en inzet zou vragen. :D Dan valt ze door de mand als lichtgewicht.

https://twitter.com/fonslambie/status/1266297123856764930

Ergens hoop ik wel dat ze in NL blijft, puur om D66 en hun 'vrouwelijke premier' straks te zien afgaan. Met Jetten heeft zelfs de eigen achterban weinig hoop.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 12:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Assistent secretaris-generaal bij de VN, leider van één van de meest diplomatiek explosieve missies die de VN ooit deed (ontwapenen Syrië). Coördinator bij de VN voor Libanon, het land tussen Israel en Syrië. Als je dat een lichtgewicht noemt, val je volledig door de mand.
Hanca zegt het goed.

Kaag is een uitermate competente mevrouw. Schoolvoorbeeld van een vrouw die nu eens niet in het zadel wordt gehesen omdat er nu eenmaal een vrouw bij moet of naar de top moet, maar echt een vrouw die op kennis en kunde (internationale) topfuncties heeft bekleed en dit nog steeds doet.

De enige kritiek die ik op Kaag kan hebben is dat het ook een schoolvoorbeeld is van wat D66-critici globetrottende politici met weinig binding met Nederland en de gewone man noemen. Ze spreekt ook bijzonder geaffecteerd. Ze zal niet bij alle lagen van de bevolking een gevoel van warmte en betrokkenheid kunnen oproepen.

Kaag is de enige die D66 uit het slop kan trekken, anders zit je straks op 5-8 zetels als partij met zo'n werkelijk lichtgewicht als Jetten. Ik denk dat het hart van Kaag meer in de diplomatie ligt dan in de politiek. Fractievoorzitter zijn, laat staan van een oppositiepartij lijkt mij helemaal niets voor Kaag. De WTO-functie zou op haar lijf geschreven zijn.

Jetten is al kandidaat. Koolmees heeft niet het uiterlijk van een leider, sorry. D66 wil volgens mij graag een vrouw. Een buitenkansje zou de terugkeer van Lousewies van der Laan zijn, al past ze niet binnen de huidige lichting van D66, waar de geest van Pechtold nog rondwaart. Van Engelshoven is volstrekt incompetent en wordt door het onderwijsveld uitgelachen. Ollongren heeft de gave om bij grote delen van de bevolking rechtop staande haren op te roepen en heeft nogal wat op haar kerfstok als het om het inperken van de democratie gaat.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:08:23 #28
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_193369652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 13:08 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Het zal heel erg afhangen van wat Rutte doet. want als hij stopt dan zal heel het spel veranderen en met Sigrid Kaag als lijsttrijker heeft D66 denk ik een uitstekende kandidaat om Rutte op te volgen. Ik zou niet weten welke andere nederlandse Politicus daar beter geschikt voor is.
Wopke Hoekstra
pi_193370104
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:08 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Wopke Hoekstra
Wopke "brekebeen" Hoekstra is totaal niet geschikt als Premier, dat heeft heel dat debacle met het europeese steunpakket wel uitgewezen. alle diplomatieke skills die je moet hebben als premier ontbreken bij hem compleet.

je moet als politicus je belangen van je land kunnen verdedigen zonder dat je iedereen tegen je in het harnas jaagt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 29 mei 2020 @ 15:55:02 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193370358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:05 schreef Smegma. het volgende:

[..]

[..]

Hanca zegt het goed.

Kaag is een uitermate competente mevrouw. Schoolvoorbeeld van een vrouw die nu eens niet in het zadel wordt gehesen omdat er nu eenmaal een vrouw bij moet of naar de top moet, maar echt een vrouw die op kennis en kunde (internationale) topfuncties heeft bekleed en dit nog steeds doet.

De enige kritiek die ik op Kaag kan hebben is dat het ook een schoolvoorbeeld is van wat D66-critici globetrottende politici met weinig binding met Nederland en de gewone man noemen. Ze spreekt ook bijzonder geaffecteerd. Ze zal niet bij alle lagen van de bevolking een gevoel van warmte en betrokkenheid kunnen oproepen.

Kaag is de enige die D66 uit het slop kan trekken, anders zit je straks op 5-8 zetels als partij met zo'n werkelijk lichtgewicht als Jetten. Ik denk dat het hart van Kaag meer in de diplomatie ligt dan in de politiek. Fractievoorzitter zijn, laat staan van een oppositiepartij lijkt mij helemaal niets voor Kaag. De WTO-functie zou op haar lijf geschreven zijn.

Jetten is al kandidaat. Koolmees heeft niet het uiterlijk van een leider, sorry. D66 wil volgens mij graag een vrouw. Een buitenkansje zou de terugkeer van Lousewies van der Laan zijn, al past ze niet binnen de huidige lichting van D66, waar de geest van Pechtold nog rondwaart. Van Engelshoven is volstrekt incompetent en wordt door het onderwijsveld uitgelachen. Ollongren heeft de gave om bij grote delen van de bevolking rechtop staande haren op te roepen en heeft nogal wat op haar kerfstok als het om het inperken van de democratie gaat.
Lousewies van der Laan. :')

Zodra we daar zijn aanbeland moeten er nog een optie of 30 geweigerd hebben.
pi_193370571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:08 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Wopke Hoekstra
Ja. Ik noem Hoekstra én Kaag altijd als degene (enige) die de potentie hebben om ooit Rutte op te volgen. Het lijkt me logisch dat Rutte gewoon in 2021 het weer gaat doen, maar daarna komt er toch echt een nieuw, en dan heeft D66 echt goede kaarten met Kaag. Hele goede zelfs. Maar dan moeten ze haar wel leider maken
pi_193370646
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:10 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Ja. Ik noem Hoekstra én Kaag altijd als degene (enige) die de potentie hebben om ooit Rutte op te volgen. Het lijkt me logisch dat Rutte gewoon in 2021 het weer gaat doen, maar daarna komt er toch echt een nieuw, en dan heeft D66 echt goede kaarten met Kaag. Hele goede zelfs. Maar dan moeten ze haar wel leider maken
Maar zowel cda als d66 zie ik niet de grootste worden eigenlijk. Verder lijke mij zowel Hoekstra als Kaag wel capabele mensen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193370690
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar zowel cda als d66 zie ik niet de grootste worden eigenlijk. Verder lijke mij zowel Hoekstra als Kaag wel capabele mensen.
Denk dat het wel plausibel is om aan te nemen dat het goed mogelijk is dat die twee partijen in de verkiezingen gaan racen tegen elkaar. Nederlands is toch een beetje rechts, dus daar zal het CDA wel winnen. Tenzij links Nederland gaat voor Kaag en en masse D66 gaan stemmen. Maar dan moeten we ook eerlijk zijn: ongeacht wat sommige mensen ook zeggen, de meeste GL’ers hebben het niet meer zo met D66. Laat staan de SP ofzo. Online zie je heel veel gehaat op D66 vanuit die hoek (ze zouden te veel VVD zijn). En het CDA heeft electoraal gezien ook gewoon veel meer potentie. Dus dan lijkt het te gaan naar Hoekstra.

Met Rutte ooit weg zie ik het CDA overigens wel de grootste worden
pi_193370742
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:18 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Denk dat het wel plausibel is om aan te nemen dat het goed mogelijk is dat die twee partijen in de verkiezingen gaan racen tegen elkaar. Nederlands is toch een beetje rechts, dus daar zal het CDA wel winnen. Tenzij links Nederland gaat voor Kaag en en masse D66 gaan stemmen. Maar dan moeten we ook eerlijk zijn: ongeacht wat sommige mensen ook zeggen, de meeste GL’ers hebben het niet meer zo met D66. Laat staan de SP ofzo. Online zie je heel veel gehaat op D66 vanuit die hoek (ze zouden te veel VVD zijn). En het CDA heeft electoraal gezien ook gewoon veel meer potentie. Dus dan lijkt het te gaan naar Hoekstra.

Met Rutte ooit weg zie ik het CDA overigens wel de grootste worden
D66 is te links voor rechts, te rechts voor links en te modern voor CDA stemmers, die zie ik eigenlijk niet snel stunten. CDA zou na Rutte kunnen maar misschien is die C in hun naam nog een te groot struikelblok. (voor mij persoonlijk wel, religie en politiek zie ik liever gescheiden)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193371336
Nu Rutte? Dan maken de volgende VVD leider (2025 is ver weg, daar kan zo nog iemand op staan), Hoekstra, De Jonge en Kaag wat mij betreft kans. Maar ook de PvdA leider is altijd een kanshebber, zeker als dat een opvolger van Asscher is (Asscher zelf zie ik geen premier worden). Dat PvdA nooit uit te vlakken is zagen we bij de Europese Verkiezingen.

In 2021 denk ik dat het gewoon Rutte blijft. Die krijgt dat record van langst zittende premier.

Maar ik denk niet dat Kaag in de oppositie 4 jaar gaat zitten wachten in de hoop dat ze daarna een kans heeft. Dat past niet bij haar. Die hele rol van oppositieleider, kabinet aanvallen op punten die je best snapt maar waar het net een klein tikje anders had gemoeten, problemen opblazen tot enorme proporties... nee, ik zie het niet in Kaag. Dat is een bestuurder. En een hele goede ook. Maar geen echte politicus en zeker geen oppositievoerder. Kaag heeft dus alleen een kans als D66 hierna weer in het kabinet komt. Dan kan ze eerst vice-premier en minister van buitenlandse zaken worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:16:18 #36
236264 crew  capricia
pi_193371457
Het zou wel eens tijd worden dat NL een vrouwelijke MP krijgt. Alleen wordt de spoeling zo wel heel erg dun..als er weer een capabele vrouw vertrekt.
Definitely not CIA
pi_193371580
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:16 schreef capricia het volgende:
Het zou wel eens tijd worden dat NL een vrouwelijke MP krijgt. Alleen wordt de spoeling zo wel heel erg dun..als er weer een capabele vrouw vertrekt.
Ik heb niet zo met dat "het moet een vrouw worden". Het moet pas een vrouw worden als dat de meest capabele kandidaat is. Als Tamara van Ark nu op klimt en Rutte op gaat volgen is dat prima.

Maar dat geforceerde "het moet een vrouw zijn"... zo verloor CU ooit een zeer getalenteerd kamerlid, meerdere keren verkozen tot politicus van het jaar door collega's, omdat Tineke Huizinga met voorkeursstemmen hem voorbij ging. Terwijl werkelijk niemand Huizinga meer capabel vond. Dat vind ik zo zonde aan die "het moet een vrouw zijn". Plots zijn kwaliteiten dan ondergeschikt. En het doet ook afbreuk aan vrouwen als Kaag die wel boven komen door kwaliteiten: het krijgt de schijn dat zij die posities alleen krijgt omdat ze een vrouw is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 17:29:17 #38
236264 crew  capricia
pi_193371652
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb niet zo met dat "het moet een vrouw worden". Het moet pas een vrouw worden als dat de meest capabele kandidaat is. Als Tamara van Ark nu op klimt en Rutte op gaat volgen is dat prima.

Maar dat geforceerde "het moet een vrouw zijn"... zo verloor CU ooit een zeer getalenteerd kamerlid, meerdere keren verkozen tot politicus van het jaar door collega's, omdat Tineke Huizinga met voorkeursstemmen hem voorbij ging. Terwijl werkelijk niemand Huizinga meer capabel vond. Dat vind ik zo zonde aan die "het moet een vrouw zijn". Plots zijn kwaliteiten dan ondergeschikt. En het doet ook afbreuk aan vrouwen als Kaag die wel boven komen door kwaliteiten: het krijgt de schijn dat zij die posities alleen krijgt omdat ze een vrouw is.
Ik ben het met je eens. Blijf het alleen jammer vinden dat al die goede vrouwen vertrekken.
Definitely not CIA
pi_193371801
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:16 schreef capricia het volgende:
Het zou wel eens tijd worden dat NL een vrouwelijke MP krijgt. Alleen wordt de spoeling zo wel heel erg dun..als er weer een capabele vrouw vertrekt.
Tja ze willen het zelf blijkbaar niet dus wat moet je dan...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193372071
quote:
16s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

D66 is te links voor rechts, te rechts voor links en te modern voor CDA stemmers, die zie ik eigenlijk niet snel stunten. CDA zou na Rutte kunnen maar misschien is die C in hun naam nog een te groot struikelblok. (voor mij persoonlijk wel, religie en politiek zie ik liever gescheiden)
Nog niet zo lang geleden stonden een stuk of 4, 5 partijen rond de 20-25 zetels in de peilingen. Dan kan het balletje natuurlijk zomaar naar D66 rollen. Het is bepaald geen bizar idee. Ook nu nog niet.
pi_193373919
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 17:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nog niet zo lang geleden stonden een stuk of 4, 5 partijen rond de 20-25 zetels in de peilingen. Dan kan het balletje natuurlijk zomaar naar D66 rollen. Het is bepaald geen bizar idee. Ook nu nog niet.
Niet met een kneus als Jetten aan het roer, daar moet eerst een heel erg dikke firmware update overheen voordat dat ook maar een klein beetje premier materiaal is. Verder heeft D'66 natuurlijk ook geen flikker voor elkaar gekregen in dit kabinet, als je belangrijkste wapenfeit is dat je een quotum voor vrouwen in de top hebt dan is er tenminste echt niets om trots op te zijn.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:22:52 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193374056
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:12 schreef Harlon het volgende:

[..]

Niet met een kneus als Jetten aan het roer, daar moet eerst een heel erg dikke firmware update overheen voordat dat ook maar een klein beetje premier materiaal is. Verder heeft D'66 natuurlijk ook geen flikker voor elkaar gekregen in dit kabinet, als je belangrijkste wapenfeit is dat je een quotum voor vrouwen in de top hebt dan is er tenminste echt niets om trots op te zijn.
Donorwet, Deconstitutionalisering burgemeestersbenoeming, De wietproef, Wet Werk & Zekerheid, uitbreiding kinderpardon, Klimaatwet, Wet tegen kinderopvang voor Antivaxxers

Noem het maar niks

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 29-05-2020 20:42:26 ]
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:24:41 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193374073
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 15:08 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Wopke Hoekstra
edit: ah, dit ging over premiers
We have always been at war with Eastasia.
pi_193374111
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:12 schreef Harlon het volgende:

[..]

Niet met een kneus als Jetten aan het roer, daar moet eerst een heel erg dikke firmware update overheen voordat dat ook maar een klein beetje premier materiaal is. Verder heeft D'66 natuurlijk ook geen flikker voor elkaar gekregen in dit kabinet, als je belangrijkste wapenfeit is dat je een quotum voor vrouwen in de top hebt dan is er tenminste echt niets om trots op te zijn.
Het is natuurlijk onzin dat D66 (die apostrof is al decennia geleden verdwenen) niks voor elkaar heeft gekregen in dit kabinet.

Wel klopt het dat Jetten, al doet hij het echt niet zo slecht, geen premiersmateriaal is.

Edit: zie het lijstje van @Hexagon. En ik wil daar het pensioenakkoord en klimaatakkoord nog aan toevoegen. Dat is wel met de (sociale) partners gedaan, maar D66 had daar (net als CU) duidelijk een rol in het richting die partners sturen van het kabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193374144
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:12 schreef Harlon het volgende:

[..]

Niet met een kneus als Jetten aan het roer, daar moet eerst een heel erg dikke firmware update overheen voordat dat ook maar een klein beetje premier materiaal is. Verder heeft D'66 natuurlijk ook geen flikker voor elkaar gekregen in dit kabinet, als je belangrijkste wapenfeit is dat je een quotum voor vrouwen in de top hebt dan is er tenminste echt niets om trots op te zijn.
Regeren is halveren klopt ook ditmaal weer voor ze.
pi_193374166
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Regeren is halveren klopt ook ditmaal weer voor ze.
Ja, (potentiële) D66 stemmers lijken zeer onrealistische verwachtingen te hebben over wat een partij kan halen in een coalitie. Dat ze nu halveren slaat eigenlijk nergens op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:32:42 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193374173
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is natuurlijk onzin dat D66 (die apostrof is al decennia geleden verdwenen) niks voor elkaar heeft gekregen in dit kabinet.

Wel klopt het dat Jetten, al doet hij het echt niet zo slecht, geen premiersmateriaal is.

Edit: zie het lijstje van @:Hexagon. En ik wil daar het pensioenakkoord en klimaatakkoord nog aan toevoegen. Dat is wel met de (sociale) partners gedaan, maar D66 had daar (net als CU) duidelijk een rol in het richting die partners sturen van het kabinet.
Pensioenwet idd ook. Dat kregen Rutte I en Rutte II niet voor elkaar.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 20:39:06 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193374256
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, (potentiële) D66 stemmers lijken zeer onrealistische verwachtingen te hebben over wat een partij kan halen in een coalitie. Dat ze nu halveren slaat eigenlijk nergens op.
De onrealistische verwachting zit meer bij mensen die denken dat D66 resultaten als in 2017 permanent kan behalen. De groep echte trouwe kiezers is nu eenmaal niet zo groot dus de partij moet gewoon mazzel hebben om boven de 12 uit te komen.

En de faal van een referendumgedrocht invoeren en daarna zelf de puinhopen zelf weer op mogen ruimen is natuurlijk ook niet het sterkste wat D66 ooit gedaan heeft.
pi_193374359
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De onrealistische verwachting zit meer bij mensen die denken dat D66 resultaten als in 2017 permanent kan behalen. De groep echte trouwe kiezers is nu eenmaal niet zo groot dus de partij moet gewoon mazzel hebben om boven de 12 uit te komen.

En de faal van een referendumgedrocht invoeren en daarna zelf de puinhopen zelf weer op mogen ruimen is natuurlijk ook niet het sterkste wat D66 ooit gedaan heeft.
Laatstgenoemde valt wat mij betreft nog wel prima uit te leggen. Online wordt het vaak genoemd, maar dat is echt altijd van dezelfde (FvD/PVV) groep. Die zouden toch al nooit op D66 stemmen.

Als Kaag wordt gekozen door de partij dan heeft het niet zo veel meer met mazzel te maken, denk ik. Dan komen ze gemakkelijk boven die 12 uit
pi_193374453
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De onrealistische verwachting zit meer bij mensen die denken dat D66 resultaten als in 2017 permanent kan behalen. De groep echte trouwe kiezers is nu eenmaal niet zo groot dus de partij moet gewoon mazzel hebben om boven de 12 uit te komen.

En de faal van een referendumgedrocht invoeren en daarna zelf de puinhopen zelf weer op mogen ruimen is natuurlijk ook niet het sterkste wat D66 ooit gedaan heeft.
Ja, steeds tegen de 20 scoren is wellicht lastig voor D66. Maar nu stonden ze een tijdje op peilingen rond de 8. En dat toch na best wel zichtbare resultaten.

Als ik een reden moet noemen, dan is het denk ik deels teleurgesteld onderwijspersoneel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193375233
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 16:18 schreef ikbenrond het volgende:
de meeste GL’ers hebben het niet meer zo met D66. Laat staan de SP ofzo. Online zie je heel veel gehaat op D66 vanuit die hoek (ze zouden te veel VVD zijn).
ik denk dat je de mensen die dit online allemaal zeggen niet de gemiddelde Groenlinks of Sp stemmer zijn. en ik denk dat als je een goede kandiddaat (zoals kaag) je zeker wel flink wat groenlinksers en PvdA'ers kan trekken.

quote:
En het CDA heeft electoraal gezien ook gewoon veel meer potentie. Dus dan lijkt het te gaan naar Hoekstra.
Binnen het CDA is er een ontzettend grote richtingenstrijd bezig. waar de landelijker top een stuk rechtser is dan de meeste partij leden. en dat begint steeds meer te wringen. de tacktiek van het CDA om de VVD rechts in te halen kunnen ze niet vol blijven houden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193376015
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 21:44 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
Binnen het CDA is er een ontzettend grote richtingenstrijd bezig. waar de landelijker top een stuk rechtser is dan de meeste partij leden. en dat begint steeds meer te wringen. de tacktiek van het CDA om de VVD rechts in te halen kunnen ze niet vol blijven houden.
Je ziet nu in de top ook die richtingenstrijd, het manifest zij-aan-zij (waar het komende verkiezingsprogramma op gebaseerd zou moeten worden) was toch een ruk naar links, naar groener en naar minder boeren. Ik denk dus ook dat ze De Jonge naar voren gaan schuiven en niet Hoekstra.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:30:38 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193376286
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:47 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Laatstgenoemde valt wat mij betreft nog wel prima uit te leggen. Online wordt het vaak genoemd, maar dat is echt altijd van dezelfde (FvD/PVV) groep. Die zouden toch al nooit op D66 stemmen.

Als Kaag wordt gekozen door de partij dan heeft het niet zo veel meer met mazzel te maken, denk ik. Dan komen ze gemakkelijk boven die 12 uit
Zelf was ik er blij mee want ik vind een referendum een gevaarlijk onding dat D66 waarschijnlijk nog jaren in negatieve zin was blijven achtervolgen.

Maar zelfs al heb je niks met dat referendum dan komt het gewoon nogal knullig over en bovendien gaat het dan als je het over D66 in deze kabinetsperiode hebt teveel over de referendumfaal in plaats van over iets anders dus dat is slecht voor je profilering.

Een lijsttrekker als Kaag hebben noem ik een vorm van mazzel. Die heb je gewoon niet altijd voor handen. En dan nog zul je geluk moeten hebben in een verkiezingsrace. In 2017 zat gewoon alles mee. In december zaten we nog rond de 10-12 in peilingen en door een sterke campagne werd dat 19. Anders dan in 2010 en 2012 waarbij we ondanks Pechtold, flink te lijden hadden onder het politieke geweld van de grote partijen.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:45:29 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193376588
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 20:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, steeds tegen de 20 scoren is wellicht lastig voor D66. Maar nu stonden ze een tijdje op peilingen rond de 8. En dat toch na best wel zichtbare resultaten.

Als ik een reden moet noemen, dan is het denk ik deels teleurgesteld onderwijspersoneel.
Echt slecht ging het vooral rond het moment dat Alexander Pechtold zichzelf onmogelijk had gemaakt met zn privefratsen en men bovendien met dat dividendbelastingverhaal in de maag zat. Dat was, samen met het toen nog verse referendumverhaal, wel een opeenstapeling van negatieve publiciteit. Dat heeft Jetten wel weten te stabiliseren. Maar die zal nog wel wat jaren groei in zijn rol nodig hebben.

In die zin is Sigrid Kaag wel een hele bijzondere wending in het verhaal. Niemand heeft eigenlijk met die vrouw rekening gehouden als potentieel leider. Ik had in 2017 om eerlijk te zijn ook nog nooit van haar gehoord en volgens mij heeft ook niemand in de partijtop heeft zien aankomen dat ze graag leider zou willen worden. Het is ook eigenlijk een volledige outsider in de partij want volgens mij is ze voor het ministerschap nooit echt actief geweest.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:49:34 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193376693
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je ziet nu in de top ook die richtingenstrijd, het manifest zij-aan-zij (waar het komende verkiezingsprogramma op gebaseerd zou moeten worden) was toch een ruk naar links, naar groener en naar minder boeren. Ik denk dus ook dat ze De Jonge naar voren gaan schuiven en niet Hoekstra.
Ik denk ook dat de Coronacrisis het voor het CDA wel bepaald heeft. De Jonge steeds met zn kop op tv en Hoekstra alleen met ondiplomatiek geruzie.
pi_193384979
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de Coronacrisis het voor het CDA wel bepaald heeft. De Jonge steeds met zn kop op tv en Hoekstra alleen met ondiplomatiek geruzie.
ja dat zou je denken.

maar een hoop mensen vinden wat hoekstra doet prima. die vinden het alleen maar fijn dat nederland bekend staat als onderdeel van de "vrekkige vier". dus hoekstra zou zomaar als leider aangewezen kunenn worden. (het hele proces van het partijleiders schap is nogal onddoorzichtig daar bij het CDA)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193385264
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:46 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..](het hele proces van het partijleiders schap is nogal onddoorzichtig daar bij het CDA)
Komt omdat ze zelf ook niet weten hoe ze het gaan doen.

Ik snap niet waarom ze niet gewoon gedaan hebben wat ze 8 jaar geleden deden: kandidaat stellen tot begin mei, 1 juni lijsttrekker bekend maken. Toen hadden ze 4 kandidaten (Buma, Spies, Wintels en Van Toorenburg), volgens mij is het met allemaal goed gekomen en valt er niks te klagen. Terwijl bij een verkiezingsstrijd je de verliezer meestal sowieso kwijt bent en de winnaar vaak ook nog beschadigd is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 31 mei 2020 @ 08:57:25 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193396810
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 17:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Komt omdat ze zelf ook niet weten hoe ze het gaan doen.

Ik snap niet waarom ze niet gewoon gedaan hebben wat ze 8 jaar geleden deden: kandidaat stellen tot begin mei, 1 juni lijsttrekker bekend maken. Toen hadden ze 4 kandidaten (Buma, Spies, Wintels en Van Toorenburg), volgens mij is het met allemaal goed gekomen en valt er niks te klagen. Terwijl bij een verkiezingsstrijd je de verliezer meestal sowieso kwijt bent en de winnaar vaak ook nog beschadigd is.
Zover ik het kan terugvinden en herinneren was dat ook gewoon een open strijd waarbij debatten gevoerd werden. Ik weet dat ook Henk Bleker en Mona Keijzer toen kandidaat waren.
pi_193398247
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zover ik het kan terugvinden en herinneren was dat ook gewoon een open strijd waarbij debatten gevoerd werden. Ik weet dat ook Henk Bleker en Mona Keijzer toen kandidaat waren.
Je hebt gelijk: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/CDA-lijsttrekkersverkiezing_2012
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 31 mei 2020 @ 11:20:39 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193398323
quote:
Maar vind het wel een goede manier van leiders aanwijzen. Het is even wennen voor de meeste partijen. Maar ik denk dat zich dat wel uitkristalliseert.

Ik ben ook niet zo bang dat een strijd tussen Kaag en Jetten een moddergevecht wordt. Ik heb niet het idee dat er allerlei achterliggende frustraties tussen die twee spelen, zoals dat wel bij Pechtold/Van der Laan het geval was.
pi_193398779
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar vind het wel een goede manier van leiders aanwijzen. Het is even wennen voor de meeste partijen. Maar ik denk dat zich dat wel uitkristalliseert.

Ik ben ook niet zo bang dat een strijd tussen Kaag en Jetten een moddergevecht wordt. Ik heb niet het idee dat er allerlei achterliggende frustraties tussen die twee spelen, zoals dat wel bij Pechtold/Van der Laan het geval was.
Als je 'gevecht' tot 1 dag met debatten kunt beperken is dat prima.

Al heb ik er bij de CU nooit moeite mee gehad dat de lijsttrekker gewoon aangewezen wordt (in feite door de fractie, de fractievoorzitter vertrekt halverwege en de fractie kiest een nieuwe leider die ook die nieuwe lijsttrekker wordt).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 31 mei 2020 @ 13:37:58 #62
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193400141
Volgens Elsevier wordt het nog lastig voor Kaag om daadwerkelijk de job bij het WTO te krijgen.

Met name Afrikaanse landen :D zijn tegen haar benoeming. Maar ook binnen de EU wordt ze niet met enthousiasme ontvangen.

https://www.elsevierweekb(...)edje-bij-wto-759198/
pi_193402365
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Volgens Elsevier wordt het nog lastig voor Kaag om daadwerkelijk de job bij het WTO te krijgen.

Met name Afrikaanse landen :D zijn tegen haar benoeming. Maar ook binnen de EU wordt ze niet met enthousiasme ontvangen.

https://www.elsevierweekb(...)edje-bij-wto-759198/
Afrika vindt dat zij eens aan de beurt zijn. En indien ze een capabele kandidaat hebben vind ik dat ze daar best een punt hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193404197
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Volgens Elsevier wordt het nog lastig voor Kaag om daadwerkelijk de job bij het WTO te krijgen.

Met name Afrikaanse landen :D zijn tegen haar benoeming. Maar ook binnen de EU wordt ze niet met enthousiasme ontvangen.

https://www.elsevierweekb(...)edje-bij-wto-759198/
Volgens mij ben jij gewoon salty dat D66 een daadwerkelijk heel goed iemand in handen heeft, dat je haar probeert te downgraden. Geloof me gozer, jij mag van geluk spreken als Kaag de Nederlandse politiek uit gaat, want anders gaat ze goede dingen doen met D66.
pi_193404223
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:04 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij gewoon salty dat D66 een daadwerkelijk heel goed iemand in handen heeft, dat je haar probeert te downgraden. Geloof me gozer, jij mag van geluk spreken als Kaag de Nederlandse politiek uit gaat, want anders gaat ze goede dingen doen met D66.
_O- _O-
pi_193486693
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

_O- _O-
Eh, waarom is dat zo raar?
pi_193486697
Ze gaat waarschijnlijk niet trouwens: https://nos.nl/l/2336289. Mooi.
pi_193486989
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:47 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Eh, waarom is dat zo raar?
Het is niet raar maar lachwekkend
pi_193487934
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het is niet raar maar lachwekkend
Want?
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:57:06 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193488002
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:48 schreef ikbenrond het volgende:
Ze gaat waarschijnlijk niet trouwens: https://nos.nl/l/2336289. Mooi.
Ik gok dat ze even hard-to-get wilde spelen
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 20:24:27 #71
236264 crew  capricia
pi_193493994
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik gok dat ze even hard-to-get wilde spelen
Ik hoop dat ze voor iets hogers gaat. In NL.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 05-06-2020 20:34:30 ]
Definitely not CIA
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:28:14 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193494044
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze voor iets hogere gaat. In NL.
???
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 20:33:10 #73
236264 crew  capricia
pi_193494102
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

???
De eerste vrouwelijke MP. Ik hoop dat ze zo hoog mikt.
Definitely not CIA
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:38:32 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193494175
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:33 schreef capricia het volgende:

[..]

De eerste vrouwelijke MP. Ik hoop dat ze zo hoog mikt.
Ah oke, het zal moeilijk zijn maar niet onmogelijk

Maar wat ik al zei het is best bijzonder. Niemand binnen D66 heeft met die vrouw rekening gehouden een paar jaar geleden.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 20:52:27 #75
236264 crew  capricia
pi_193494366
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah oke, het zal moeilijk zijn maar niet onmogelijk

Maar wat ik al zei het is best bijzonder. Niemand binnen D66 heeft met die vrouw rekening gehouden een paar jaar geleden.
Een paar jaar geleden was D66 het geweld van zwaargewicht Pechtold. Moeilijk om uit zijn schaduw te stappen. Dat is nu anders.

Ik hoop oprecht dat er vrouwen zijn die ambities hebben om MP te worden.

En de partij heeft wel bewezen volwaardige bestuurders voort te brengen.
Definitely not CIA
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:59:34 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193494465
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden was D66 het geweld van zwaargewicht Pechtold. Moeilijk om uit zijn schaduw te stappen. Dat is nu anders.

Ik hoop oprecht dat er vrouwen zijn die ambities hebben om MP te worden.

En de partij heeft wel bewezen volwaardige bestuurders voort te brengen.
Ik bedoel het anders. In 2017 dacht nog iedereen dat het opvolgen van Pechtold een strijd zou zou gaan worden tussen kroonprinsen Rob Jetten en Jan Paternotte. Kaag was meer gewoon een vakminister die helemaal niet tot het gevestigde topkader behoorde. Bijna niemand kende haar en ik denk ook niet dat Pechtold haar gevraagd heeft met een potentieel opvolger in het achterhoofd.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 21:04:47 #77
236264 crew  capricia
pi_193494527
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik bedoel het anders. In 2017 dacht nog iedereen dat het opvolgen van Pechtold een strijd zou zou gaan worden tussen kroonprinsen Rob Jetten en Jan Paternotte. Kaag was meer gewoon een vakminister die helemaal niet tot het gevestigde topkader behoorde. Bijna niemand kende haar en ik denk ook niet dat Pechtold haar gevraagd heeft met een potentieel opvolger in het achterhoofd.
Ah Okay.
Ja. Eens.

Ik heb Jetten overigens wel altijd als een tussenpaus gezien. Hij is geen zwaargewicht. Imo.
Ik moest sws in het begin heel erg wennen aan zijn stijl. Maar dat ben ik.
De partij brengt gewoon veel goede mensen voort.
Definitely not CIA
pi_193494901
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah Okay.
Ja. Eens.

Ik heb Jetten overigens wel altijd als een tussenpaus gezien. Hij is geen zwaargewicht. Imo.
Ik moest sws in het begin heel erg wennen aan zijn stijl. Maar dat ben ik.
De partij brengt gewoon veel goede mensen voort.
Jetten was gewoon eigenlijk nog net te jong en onervaren. Maar de andere kandidaat, Paternotte, was dat ook.

Voordeel is wel: Paternotte is zo jong dat hij ook de opvolger van de komende lijsttrekker zou kunnen worden. Nog maar 36 jaar. Als die dus in de kamer blijft voorlopig zit D66 wel goed. Zelf was ik vanaf het begin meer fan van Paternotte dan van Jetten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193495938
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 20:33 schreef capricia het volgende:

[..]

De eerste vrouwelijke MP. Ik hoop dat ze zo hoog mikt.
Ze lijkt in ieder geval de lijsttrekker voor D66 te worden. Het zal lastig worden om Rutte te verslaan. Ik denk dat ze een zeer capabele premier zou zijn.
pi_193496174
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 22:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ze lijkt in ieder geval de lijsttrekker voor D66 te worden. Het zal lastig worden om Rutte te verslaan. Ik denk dat ze een zeer capabele premier zou zijn.
Ze lijkt me best goed als premier (al heb ik veel liever Rutte, De Jonge of Hoekstra), waar ze me dan weer niet goed in lijkt is oppositie voeren. Ze is een bestuurder, geen politiek dier of vastbijter in kleine verschillen met haar ideale beleid. Ze lijkt me te pragmatisch.

Ik ben dus heel benieuwd hoe ze het zou doen met bijvoorbeeld een VVD/CDA/PvdA/GL kabinet, dat zou toch al een lastige positie zijn voor D66 om zich te profileren omdat het midden tussen die partijen in heel veel zaken rond D66 uit komt. Ik ben bang voor Kaag dat ze dan helemaal niet uit de verf komt.

Zoals je van een goed kamerlid als Omtzigt geen minister moet maken, zo moet je van niet elke goede bestuurder een kamerlid willen maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193496278
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 21:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zelf was ik vanaf het begin meer fan van Paternotte dan van Jetten.
Ik ook. Paternotte heeft een prettige manier van praten. Door zijn natuurlijke houding brengt hij meer gewicht in de schaal dan Jetten.
pi_193503284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 23:12 schreef archito het volgende:

[..]

Ik ook. Paternotte heeft een prettige manier van praten. Door zijn natuurlijke houding brengt hij meer gewicht in de schaal dan Jetten.
Dat gevoel heb ik ook bij Kaag, een prettige manier van praten en blijft rustig onder alle omstandigheden. Daardoor komt haar boodschap ook beter over.
Dat werkt als minister en evt MP (nog een lange weg) heel goed maar of dat als partijleider een pré is vraag ik me af.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_193503364
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2020 13:00 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook bij Kaag, een prettige manier van praten en blijft rustig onder alle omstandigheden. Daardoor komt haar boodschap ook beter over.
Dat werkt als minister en evt MP (nog een lange weg) heel goed maar of dat als partijleider een pré is vraag ik me af.
Laten we hopen dat ze geen Job Cohen wordt. Al denk ik dat Kaag het in debat wel beter doet.
  zondag 7 juni 2020 @ 10:05:56 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193518743
Overigens denk ik dat Jetten te snel als kansloos wordt geframed. Hij heeft ook wel wat zaken waar hij in het voordeel is of kan zijn

-Jetten heeft meer ervaring in de vertegenwoordigende politiek, die heeft Sigrid niet
-Jetten kent de partij goed en de partij kent Jetten goed. Terwijl Kaag tot 2017 geen onderdeel van het actieve kader was en dus minder goed zal weten hoe de hazen lopen
-Er is niet eerder een D66-politicus geweest die zo met het geloof te koop liep als Kaag. Dat kan bij met name wat oudere leden weerstand oproepen
-Van Jetten is zijn hele politieke profiel bekend. Hij is een wat linksigere D66'er. De politieke positie van Kaag is op veel punten nog een vraagteken. Dat zal bij een race duidelijk moeten worden en kan nog invloed hebben.
pi_193519248
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:05 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat Jetten te snel als kansloos wordt geframed. Hij heeft ook wel wat zaken waar hij in het voordeel is of kan zijn

-Jetten heeft meer ervaring in de vertegenwoordigende politiek, die heeft Sigrid niet
-Jetten kent de partij goed en de partij kent Jetten goed. Terwijl Kaag tot 2017 geen onderdeel van het actieve kader was en dus minder goed zal weten hoe de hazen lopen
-Er is niet eerder een D66-politicus geweest die zo met het geloof te koop liep als Kaag. Dat kan bij met name wat oudere leden weerstand oproepen
-Van Jetten is zijn hele politieke profiel bekend. Hij is een wat linksigere D66'er. De politieke positie van Kaag is op veel punten nog een vraagteken. Dat zal bij een race duidelijk moeten worden en kan nog invloed hebben.
Een duo lijsttrekkerschap dan maar? ;)

Jetten als beoogd fractievoorzitter en Kaag als (vice-)premier.
pi_193520277
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:05 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat Jetten te snel als kansloos wordt geframed. Hij heeft ook wel wat zaken waar hij in het voordeel is of kan zijn

-Jetten heeft meer ervaring in de vertegenwoordigende politiek, die heeft Sigrid niet
-Jetten kent de partij goed en de partij kent Jetten goed. Terwijl Kaag tot 2017 geen onderdeel van het actieve kader was en dus minder goed zal weten hoe de hazen lopen
-Er is niet eerder een D66-politicus geweest die zo met het geloof te koop liep als Kaag. Dat kan bij met name wat oudere leden weerstand oproepen
-Van Jetten is zijn hele politieke profiel bekend. Hij is een wat linksigere D66'er. De politieke positie van Kaag is op veel punten nog een vraagteken. Dat zal bij een race duidelijk moeten worden en kan nog invloed hebben.
Dat geeft dit artikel uit Trouw ook wel aan: https://www.trouw.nl/poli(...)rob-jetten~b18a9536/

Vooral dat laatste punt: ze heeft inderdaad zich nog niet uitgesproken over bijvoorbeeld klimaat. Maar in dat artikel worden er ook kleine vraagtekens gezet of Jetten zich wel kandidaat stelt als Kaag zich ook gaat melden. Hij lijkt zelf Kaag een betere kandidaat te vinden, dat proef je wel vaker als hem er naar wordt gevraagd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193520364
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:52 schreef archito het volgende:

[..]

Een duo lijsttrekkerschap dan maar? ;)

Jetten als beoogd fractievoorzitter en Kaag als (vice-)premier.
Ja, dat is eigenlijk de oplossing. Ik denk dat Kaag daarom ook twijfelt: Kaag wil volgens mij eigenlijk een positie zoals die van Timmermans bij de Europese Verkiezingen. Wel leider van de partij in de verkiezingen, wel kandidaat premier/minister. Maar niet in de kamer moeten plaatsnemen als D66 oppositiepartij zal worden. En D66 moet daar toch wel serieus rekening mee houden, ze zijn bepaald geen zekerheid voor een coalitie. Zeker niet gezien de huidige peilingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193520574
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat is eigenlijk de oplossing. Ik denk dat Kaag daarom ook twijfelt: Kaag wil volgens mij eigenlijk een positie zoals die van Timmermans bij de Europese Verkiezingen. Wel leider van de partij in de verkiezingen, wel kandidaat premier/minister. Maar niet in de kamer moeten plaatsnemen als D66 oppositiepartij zal worden. En D66 moet daar toch wel serieus rekening mee houden, ze zijn bepaald geen zekerheid voor een coalitie. Zeker niet gezien de huidige peilingen.
Als het Kaag wordt gaat het een grote gok worden. Als het lukt om daarmee het sentiment richting D66 te schuiven en 20 zetels te handhaven o.i.d. zal D66 er alles aan doen om weer in een coalitie te komen en Kaag naar voren te schuiven als minister van een belangrijke post zoals Buitenlandse Zaken vermoed ik.

Maar goed, als als als. ;)
  zondag 7 juni 2020 @ 12:53:58 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193520746
Ach de grote kans met Sigrid is nu. Als D66 in de oppositie terecht kom dat zien we dan wel weer. Dan kan Jetten het altijd weer overnemen als ze daar niet uit de verf komt.
pi_193520826
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 12:53 schreef Hexagon het volgende:
Ach de grote kans met Sigrid is nu. Als D66 in de oppositie terecht kom dat zien we dan wel weer. Dan kan Jetten het altijd weer overnemen als ze daar niet uit de verf komt.
Zo redeneer jij. Logisch. Maar Kaag zelf kan er natuurlijk niet echt met 'dat zien we dan wel weer' in gaan. En de partijleiding moet ook wel de verschillende scenario's bedenken. En misschien van te voren inderdaad afspraken maken, zoals Timmermans bij het EP ook al van te voren zei dat hij niet het parlement in zou gaan (nou vond ik dat geen nette actie en ik zou het van Kaag ook niet netjes vinden, maar het is misschien wel de beste oplossing als je een echt goede bestuurder in je partij hebt).
Niks van te voren zeggen en toch snel de kamer verlaten, zoals Dijsselbloem, is nog veel minder netjes.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193520964
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:52 schreef archito het volgende:

[..]

Een duo lijsttrekkerschap dan maar? ;)

Jetten als beoogd fractievoorzitter en Kaag als (vice-)premier.
Dit is eigenlijk de oplossing. Ik denk dat Jetten beter op zijn plaats is in de oppositie en Kaag is beter op haar plaats in de regering. Ze moeten even een onderlinge deal sluiten, dan is er geen lijsttrekkersstrijd nodig.
pi_193521294
Ik denk dat D66 sowieso wel weer mee gaat regeren. Het motorblok wordt weer hetzelfde motorblok als in 2017, alleen dan dit keer mét PvdA of GL. Dus bij mij ligt de vraag niet wat als ze de oppositie in moet, maar eerder welke positie gaat ze dan innemen in het kabinet?

Ik schrijf Jetten overigens ook niet te snel af. Maar om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat D66, mocht de keuze er liggen, Jetten verkiest boven Kaag.
pi_193521335
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:52 schreef archito het volgende:

[..]

Een duo lijsttrekkerschap dan maar? ;)

Jetten als beoogd fractievoorzitter en Kaag als (vice-)premier.
Dan moet je wel Kaag alle grote (tv) debatten laten doen, anders is dat misschien een beetje raar
pi_193522079
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 13:37 schreef ikbenrond het volgende:
Ik denk dat D66 sowieso wel weer mee gaat regeren. Het motorblok wordt weer hetzelfde motorblok als in 2017, alleen dan dit keer mét PvdA of GL. Dus bij mij ligt de vraag niet wat als ze de oppositie in moet, maar eerder welke positie gaat ze dan innemen in het kabinet?

Ik schrijf Jetten overigens ook niet te snel af. Maar om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat D66, mocht de keuze er liggen, Jetten verkiest boven Kaag.
Ik denk niet dat GL of PvdA zonder de ander met de VVD mee gaat regeren. Geen van beiden of allebei is de optie, zeker als ze vergelijkbare grootte hebben. Anders eet degene in de oppositie weer de ander leeg.

Sowieso was dat ook een beetje de afspraak die uit het PvdA congres kwam. Op het GL congres lagen ook zulke moties, maar die zou 14 maart zijn en ging dus net niet door.

Zie hier: https://joop.bnnvara.nl/n(...)fusie-met-groenlinks
https://www.parool.nl/ned(...)geen-fusie~b7f66b5f/

Er moet dus al een stembusakkoord tussen PvdA en GL liggen voor de verkiezingen. Die gaan elkaar echt niet los laten. En dat gaat ten koste van D66, omdat VVD echt niet zonder CDA wil.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 07-06-2020 14:50:15 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193522580
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 14:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk niet dat GL of PvdA zonder de ander met de VVD mee gaat regeren. Geen van beiden of allebei is de optie, zeker als ze vergelijkbare grootte hebben. Anders eet degene in de oppositie weer de ander leeg.

Sowieso was dat ook een beetje de afspraak die uit het PvdA congres kwam. Op het GL congres lagen ook zulke moties, maar die zou 14 maart zijn en ging dus net niet door.

Zie hier: https://joop.bnnvara.nl/n(...)fusie-met-groenlinks
https://www.parool.nl/ned(...)geen-fusie~b7f66b5f/

Er moet dus al een stembusakkoord tussen PvdA en GL liggen voor de verkiezingen. Die gaan elkaar echt niet los laten. En dat gaat ten koste van D66, omdat VVD echt niet zonder CDA wil.
Of, waar je geen fan van zal zijn, ten koste van de CU. Al is dat voor het CDA misschien een te progressief blok met D66, PvdA en GL. VVD is daar misschien ook minder fan van. Voor D66 zou het een ideale combinatie zijn.
pi_193522684
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 15:29 schreef archito het volgende:

[..]

Of, waar je geen fan van zal zijn, ten koste van de CU. Al is dat voor het CDA misschien een te progressief blok met D66, PvdA en GL. VVD is daar misschien ook minder fan van. Voor D66 zou het een ideale combinatie zijn.
Van geen CU ging ik al uit. Ik ga uit van VVD, CDA, PvdA, GL. Ik denk dat @ikbenrond het had over VVD, CDA, D66 + GL of PvdA.

CU doet het niet slecht, maar leveren gewoon net te weinig zetels in tweede en eerste kamer denk ik. CU kan (net als D66) dan wel weer op onderwerpen belangrijk zijn in de eerste kamer, waar VVD, CDA, PvdA en GL net tekort komen.
Al staat de huidige coalitie wel bijna weer op 76.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193523101
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 10:52 schreef archito het volgende:

[..]

Een duo lijsttrekkerschap dan maar? ;)

Jetten als beoogd fractievoorzitter en Kaag als (vice-)premier.
Ik acht de kans niet heel groot dat D66 in een volgend kabinet zit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 17 juni 2020 @ 15:11:19 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193671086
Nou Sigrid is eruit
https://twitter.com/ronfresen/status/1273226145417363457

Waarschijnlijk zaterdag als het stof rondom Wopke is opgetrokken
pi_193671973
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:11 schreef Hexagon het volgende:
Nou Sigrid is eruit
https://twitter.com/ronfresen/status/1273226145417363457

Waarschijnlijk zaterdag als het stof rondom Wopke is opgetrokken
Inb4 D66 +100 zetels

Go Kaag
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 21 juni 2020 @ 17:14:35 #100
408813 crew  trein2000
pi_193726049
Ze is in de race voor lijsttrekker D66
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 21 juni 2020 @ 17:27:28 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193726264
Nou spannender wat Jetten nu doet
pi_193727023
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:27 schreef Hexagon het volgende:
Nou spannender wat Jetten nu doet
Als hij slim is: Kaag steunen en kanshebber zijn als Kaag stopt, hij is jong genoeg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193727050
Sywert twitterde op zondag 21-06-2020 om 13:01:58 Twee vrouwen, gelijke peilingen, verschillende behandelingen. Van Kaag wordt als winnaar geportretteerd, Marijnissen als leider van een beschadigde partij. https://t.co/h6ifx56U9Y reageer retweet
pi_193727111
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:14 schreef Evertjan het volgende:
Sywert twitterde op zondag 21-06-2020 om 13:01:58 Twee vrouwen, gelijke peilingen, verschillende behandelingen. Van Kaag wordt als winnaar geportretteerd, Marijnissen als leider van een beschadigde partij. https://t.co/h6ifx56U9Y reageer retweet
Er zijn wel grote verschillen: Kaag is nog geen leider, Marijnissen is dat nu 2,5 jaar en sindsdien is ze alleen maar gedaald tov een beroerde verkiezingsuitslag. D66 had een hele goede uitslag in 2017. Met SP onder de 10 zakken is ook historisch slecht. En verder zakt D66 onder andere omdat het regeert en dus compromissen moet verdedigen, SP zakt terwijl het niet regeert.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193727191
Wat een arrogantie om te denken dat je tientallen jaren buiten Nederland kan verblijven en dan na een paar jaar terug weet wat het land nodig is. Ik hoorde haar net bij Eenvandaag praten, ze had het over ervaring in vredes-en oorlogstijd, de verharding in de maatschappij en dat ze misschien PVV'ers kent. Dat wist ze niet zeker.

Ze is een buitenlander in haar eigen land geworden en die wereldvreemdheid gaan mensen echt wel merken.
  zondag 21 juni 2020 @ 18:27:16 #106
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_193727198
Heeft Sigrid naast de "ik ben een vrouw en wil de 1e vrouwelijke premier van Nederland worden" kaart ook nog interessante politieke ideeën?

Dat laatste is natuurlijk veel minder belangrijk tegenwoordig, maar toch.
pi_193727261
quote:
10s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:27 schreef Breekfast het volgende:
Heeft Sigrid naast de "ik ben een vrouw en wil de 1e vrouwelijke premier van Nederland worden" kaart ook nog interessante politieke ideeën?

Dat laatste is natuurlijk veel minder belangrijk tegenwoordig, maar toch.
Hier: https://www.trouw.nl/poli(...)re-verhaal~b51b5ac6/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193727296
Ben wel benieuwd hoe ze op sociaal economische punten staat en hoe ze staat tegenover die uitgestoken hand die GL afgelopen congres uitstak.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 21 juni 2020 @ 18:37:22 #109
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_193727320
quote:
Een politieke visie over binnenlandse politiek heeft ze dus nog niet zo lijkt het.
pi_193727337
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:37 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Een politieke visie over binnenlandse politiek heeft ze dus nog niet zo lijkt het.
Nee, al zal die wel redelijk gelijk aan die van D66 nu zijn neem ik aan. Maar met D66 kun je net als CDA naar links en naar rechts. Jetten leek wat naar links te kijken, ben benieuwd wat Kaag doet.

Ze lijkt zich tot nu toe verre te willen houden van beleidsterreinen van andere ministers (itt De Jonge bijvoorbeeld), dat lijkt me de reden dat we nog weinig van haar weten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193727372
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:27 schreef Hexagon het volgende:
Nou spannender wat Jetten nu doet
Hij maakt geen enkele kans en kan zich beter achter haar scharen. Dan kan hij in de luwte meer ervaring opdoen. Ze is pragmatisch en zal hem voldoende ruimte geven voor ontwikkeling.
  zondag 21 juni 2020 @ 18:43:33 #112
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_193727402
Ik zie Kaag met alle respect straks ook niet in de oppositiebankjes zitten. Die wilt nu lijsttrekker worden, straks premier, wellicht nog Minister van Buitenlandse Zaken/Vicepremier, maar ik zie haar geen kamerwerk doen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_193727420
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:43 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik zie met alle respect straks ook niet in de oppositiebankjes zitten. Die wilt nu lijsttrekker worden, straks premier, wellicht nog Minister van Buitenlandse Zaken/Vicepremier, maar ik zie haar geen kamerwerk doen.
Nee, klopt. Dan is ze denk ik zo weg. Of de glans is er zo af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 21 juni 2020 @ 18:47:53 #114
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_193727471
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 17:27 schreef Hexagon het volgende:
Nou spannender wat Jetten nu doet
Binnen een paar dagen zal Sigrid Kaag aankondigen dat ze lijsttrekker van D66 wil worden, melden bronnen in de partij. Volgens De Volkskrant zal fractievoorzitter Rob Jetten zijn steun uitspreken voor Kaag en zelf niet voor het lijsttrekkerschap gaan.

https://www.gelderlander.(...)rschap-d66~aebeab5e/
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 21 juni 2020 @ 18:58:01 #115
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_193727617
Voor D66 is Kaag ook wel een goede lijsttrekker: ze is denk ik heel populair binnen de hoogopgeleide, stedelijke linkse kiezersdoelgroep waar D66 het van moet hebben. Daar hoop je dan wat zetels mee weg te halen bij Groenlinks en de PvdA.

Een brede volkspartij gaat D66 niet worden met Kaag, maar dat is ook niet de strategie.
pi_193727835
Ik denk dat D66 zich bij een aankomende verkiezingen kan profileren als pro-Europees en als ze slim zijn pleiten ze voor de terugkeer van referenda voor ethische kwesties. Dan slaan ze 2 vliegen in 1 klap. Ik ben benieuwd wat Kaag wil op sociaal-economisch vlak, want met de aankomende verkiezing wordt dat een belangrijk onderwerp.
  zondag 21 juni 2020 @ 19:32:33 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193728038
Zou me trouwens weinig verbazen als Kaag sociaaleconomisch gewoon de agenda van Jetten voortzet. Die heeft ruime steun in de partij en het lijkt me niet dat ze het nu per se anders wil
  zondag 21 juni 2020 @ 19:40:27 #118
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_193728152
Ben benieuwd of ze genoeg inhoudelijke kennis over de binnenlandse aangelegenheden heeft. Ik hoop vooral dat Jetten het niet wordt. Vind haar wel een intelligente en interessante vrouw, ze kan volgens mij goed Arabisch, wat behoorlijk lastig is. :Y

[ Bericht 23% gewijzigd door Revanches op 21-06-2020 19:45:58 ]
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_193728179
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:32 schreef Hexagon het volgende:
Zou me trouwens weinig verbazen als Kaag sociaaleconomisch gewoon de agenda van Jetten voortzet. Die heeft ruime steun in de partij en het lijkt me niet dat ze het nu per se anders wil
Gezien haar werk in oorlogsgebieden en voor de armsten van de wereld lijkt het me inderdaad eigenlijk sterk als ze op dat gebied rechtser is dan Jetten. Maar goed, ze zal zich wel sterker gaan profileren op niet buitenlandse thema's de komende tijd.

Ik ben echt vooral benieuwd of het haar lukt stemmen bij GL weg te trekken (dan moet ze zich gaan profileren op klimaat). En eigenlijk vooral wat er gebeurd als ze in de oppositie terecht komt. Maar wellicht zullen we dat nooit weten.

Voor mij wel een dilemma: ik ben echt geen fan van D66 (al is het de laatste jaren wel beter), maar Kaag vind ik dan wel weer goed. Bij een grote verkiezingsnederlaag van D66 is Kaag misschien wel zo weer weg en dat zou ik jammer vinden. Maar om nu te hopen dat D66 het goed doet gaat ook wel weer wat tegen mijn gevoel in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 21 juni 2020 @ 19:51:50 #120
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_193728310
Bizar dat de media zich laten gebruiken voor D66 campagne.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_193728443
Ze is wel één van de weinigen D'66ers die een goede indruk maakt maar die partij gaat (gelukkig) nooit de grootste worden.
Dus 1e vrouwelijke premier gaat ze niet worden, als alles meezit dan misschien wel de 2e partij.
Denk dat ze vnl. van de PvdA en GL stemmen gaat afsnoepen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 20:58:26 #122
236264 crew  capricia
pi_193729059
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:47 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Binnen een paar dagen zal Sigrid Kaag aankondigen dat ze lijsttrekker van D66 wil worden, melden bronnen in de partij. Volgens De Volkskrant zal fractievoorzitter Rob Jetten zijn steun uitspreken voor Kaag en zelf niet voor het lijsttrekkerschap gaan.

https://www.gelderlander.(...)rschap-d66~aebeab5e/
Dit was te verwachten. Met het D66 enthousiasme voor Kaag is Jetten onhoudbaar: of hij maakt plaats voor haar. Of hij doet dat niet en zit dan zonder volledige steun alsof ie tweederangs is.

Ik ben benieuwd hoe het Kaag zal vergaan op die plek.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 20:59:56 #123
236264 crew  capricia
pi_193729075
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:04 schreef Pedroso het volgende:
Ze is wel één van de weinigen D'66ers die een goede indruk maakt maar die partij gaat (gelukkig) nooit de grootste worden.
Dus 1e vrouwelijke premier gaat ze niet worden, als alles meezit dan misschien wel de 2e partij.
Denk dat ze vnl. van de PvdA en GL stemmen gaat afsnoepen.
Hoeveel vrouwelijke lijsttrekkers hebben we eigenlijk al gehad in NL?
Van een serieuze partij dan.
Definitely not CIA
pi_193729153
Kaag wil nadrukkelijk premier worden.

Als dit lukt kan Jetten fractieleider blijven.

Als dit niet lukt weet Kaag vast een mooie internationale bestuursfunctie te vinden.

Beide keren hebben Jetten en D66 er meer aan dat er geen strijd om het lijsttrekkerschap komt. D66 heeft nu een goede (premiers)kandidaat. Mocht het Kaag niet lukken dan kan Jetten zonder beschadigd zijn bij een volgende vekiezing alsnog de lijst aanvoeren.
pi_193729174
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 20:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoeveel vrouwelijke lijsttrekkers hebben we eigenlijk al gehad in NL?
Van een serieuze partij dan.
Weinig. https://www.parlement.com(...)elijke_lijsttrekkers

Recent Halsema en Marijnissen. Bekendste voorbeelden natuurlijk Marga Klompé en Els Borst.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 21 juni 2020 @ 21:15:40 #126
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_193729232
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:08 schreef spinazieruiker het volgende:
Kaag wil nadrukkelijk premier worden.

Als dit lukt kan Jetten fractieleider blijven.

Als dit niet lukt weet Kaag vast een mooie internationale bestuursfunctie te vinden.

Beide keren hebben Jetten en D66 er meer aan dat er geen strijd om het lijsttrekkerschap komt. D66 heeft nu een goede (premiers)kandidaat. Mocht het Kaag niet lukken dan kan Jetten zonder beschadigd zijn bij een volgende vekiezing alsnog de lijst aanvoeren.
Als ze na de verkiezingen alleen blijft als ze premier kan worden dan kan ze nu alvast op zoek naar een nieuwe baan. D66 staat op 10 zetels in de peilingen. Als ze het echt goed doet dan kan ze wat weghalen bij Groenlinks en de PvdA. Maar D66 heeft het potentieel niet om de grootste partij van Nederland te worden.
pi_193729268
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Als ze na de verkiezingen alleen blijft als ze premier kan worden dan kan ze nu alvast op zoek naar een nieuwe baan. D66 staat op 10 zetels in de peilingen. Als ze het echt goed doet kan ze wat weghalen bij Groenlinks en de PvdA. Maar D66 heeft het potentieel niet om de grootste partij van Nederland te worden.
De kans is inderdaad klein dat het lukt.

Als D66 niet de grootste wordt kan ze ook minister van buitenlandse zaken en vicepremier worden.

Voor D66 is het wel de beste kans om groot te worden. Een betere vrouwelijke kandidaat-premier hebben we nooit gehad. Dat kan zeker extra stemmen opleveren.

En ongeacht het verkiezingsresultaat kan Jetten als prima fractievoorzitter aanblijven. Zelfs bij een nederlaag, die hem dan niet zal worden aangerekend.
pi_193729703
quote:
19s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:51 schreef superniger het volgende:
Bizar dat de media zich laten gebruiken voor D66 campagne.
Waarom zouden media niet over dit nieuws mogen berichten? Het is toch nieuwswaardig dat Kaag lijsttrekker wil worden?
pi_193729758
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 21:15 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Als ze na de verkiezingen alleen blijft als ze premier kan worden dan kan ze nu alvast op zoek naar een nieuwe baan. D66 staat op 10 zetels in de peilingen. Als ze het echt goed doet dan kan ze wat weghalen bij Groenlinks en de PvdA. Maar D66 heeft het potentieel niet om de grootste partij van Nederland te worden.
Vice-premier en minister van buitenlandse zaken (al wordt dat zelden gecombineerd omdat je een vice-premier wil die wat meer in het land is, maar goed) vindt ze vast ook prima. En als D66 in de coalitie komt en ze schuiven Kaag naar voren voor BuZa, denk ik dat ze die post ook zeker krijgen. Een betere diplomaat hebben we niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 21 juni 2020 @ 21:54:04 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193729784
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Gezien haar werk in oorlogsgebieden en voor de armsten van de wereld lijkt het me inderdaad eigenlijk sterk als ze op dat gebied rechtser is dan Jetten. Maar goed, ze zal zich wel sterker gaan profileren op niet buitenlandse thema's de komende tijd.

Ik ben echt vooral benieuwd of het haar lukt stemmen bij GL weg te trekken (dan moet ze zich gaan profileren op klimaat). En eigenlijk vooral wat er gebeurd als ze in de oppositie terecht komt. Maar wellicht zullen we dat nooit weten.

Voor mij wel een dilemma: ik ben echt geen fan van D66 (al is het de laatste jaren wel beter), maar Kaag vind ik dan wel weer goed. Bij een grote verkiezingsnederlaag van D66 is Kaag misschien wel zo weer weg en dat zou ik jammer vinden. Maar om nu te hopen dat D66 het goed doet gaat ook wel weer wat tegen mijn gevoel in.
Ik heb het idee dat Kaag een paar persoonlijke stokpaardjes heeft vooral op het gebied van rechtsstaat, geopolitiek en economie. En dat ze voor de rest zoals sociale zaken, ethische kwesties en duurzaamheid waarschijnlijk op de automatische piloot met de lijn van de partij meegaat zoals die door Jetten en de zijnen is uitgezet.
pi_193734436
Toch trek ik Kaag echt een stuk beter dan Jetten, terwijl ze qua inhoud misschien nog wel linkser is. Dat is ook een kwaliteit. Nette vrouw, charmant, vriendelijk. Gaat wel stemmen trekken.
pi_193734492
Zouden we bij Kaag niet een soort opmars zoals bij Macron kunnen zien? (Zijn partij is redelijk vergelijkbaar met D66 in Nederland.)

Kwam toen ook ineens opzetten.
pi_193734575
quote:
19s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:51 schreef superniger het volgende:
Bizar dat de media zich laten gebruiken voor D66 campagne.
Misschien Susan uitnodiging?

susansmitauteur twitterde op zondag 21-06-2020 om 18:27:44 Hillary. Elizabeth Warren. Femke Halsema. Marianne Thieme. En nu Sigrid Kaag. Allemaal ijskonijnen, unlikable. ‘Te hard’. Vrouwen kunnen niet te hard zijn. Vrouwen zijn vrouwen en geen avocado’s. reageer retweet
pi_193734875
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:40 schreef Generationalpha het volgende:
Zouden we bij Kaag niet een soort opmars zoals bij Macron kunnen zien? (Zijn partij is redelijk vergelijkbaar met D66 in Nederland.)

Kwam toen ook ineens opzetten.
En Marche was destijds wel een nieuwe partij toch?

Het voordeel aan D66 is dat de organisatie goed op de orde is en er een uitgebreid netwerk is. Nadeel is ook dat het als volwassen partij een geschiedenis heeft waardoor mensen kunnen afhaken.
pi_193734946
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:48 schreef Nober het volgende:

[..]

Misschien Susan uitnodiging?

susansmitauteur twitterde op zondag 21-06-2020 om 18:27:44 Hillary. Elizabeth Warren. Femke Halsema. Marianne Thieme. En nu Sigrid Kaag. Allemaal ijskonijnen, unlikable. ‘Te hard’. Vrouwen kunnen niet te hard zijn. Vrouwen zijn vrouwen en geen avocado’s. reageer retweet
Zou bovenstaande vrouwen ook niet echt als ijskonijnen omschrijven eigenlijk. Bij een ijskonijn denk ik eerder aan een type Merkel. Die staat er volgens mij desondanks (bij de meesten) prima op.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 11:31:10 #136
236264 crew  capricia
pi_193734997
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:24 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Zou bovenstaande vrouwen ook niet echt als ijskonijnen omschrijven eigenlijk. Bij een ijskonijn denk ik eerder aan een type Merkel. Die staat er volgens mij desondanks (bij de meesten) prima op.
Ik hoor ook nooit iemand een man als ijskonijn omschrijven. Dat woord schijnt speciaal voor vrouwen gereserveerd te zijn. 8-)
Definitely not CIA
pi_193735023
Vind het ook een onzinnige term. In de sportwereld hoor ik het overigens, itt de politiek idd, wel gebruikt worden voor mannen.
pi_193735026
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoor ook nooit iemand een man als ijskonijn omschrijven. Dat woord schijnt speciaal voor vrouwen gereserveerd te zijn. 8-)
Nou ook niet in de slachtofferrol kruipen hoor. :) Ik denk dat Kaag veel stemmen gaat krijgen juist omdat ze vrouw is.
pi_193735090
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:48 schreef Nober het volgende:

[..]

Misschien Susan uitnodiging?

susansmitauteur twitterde op zondag 21-06-2020 om 18:27:44 Hillary. Elizabeth Warren. Femke Halsema. Marianne Thieme. En nu Sigrid Kaag. Allemaal ijskonijnen, unlikable. ‘Te hard’. Vrouwen kunnen niet te hard zijn. Vrouwen zijn vrouwen en geen avocado’s. reageer retweet
Ik vind Kaag veel en veel charmanter dan die andere vrouwen. Ondeugende lach af en toe. Bij mij kan ze wat charmes betreft niet veel fout doen.
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 11:42:04 #140
236264 crew  capricia
pi_193735118
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:34 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Nou ook niet in de slachtofferrol kruipen hoor. :) Ik denk dat Kaag veel stemmen gaat krijgen juist omdat ze vrouw is.
Nee, geen slachtofferrol.
Maar ik heb zo het vermoeden dat er heftig gereageerd gaat worden op een sterke vrouw die hoog mikt.

We gaan het zien.. :D
Hopelijk zit ik er naast.
Definitely not CIA
pi_193735141
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, geen slachtofferrol.
Maar ik heb zo het vermoeden dat er heftig gereageerd gaat worden op een sterke vrouw die hoog mikt.

We gaan het zien.. :D
Hopelijk zit ik er naast.
Ik denk dat het wel meevalt. Vrouwen kunnen (net als bij Halsema gebeurde) ook altijd nog de vrouwenkaart trekken. "Ja ik ben vrouw dus ik krijg meer kritiek."

Terwijl ik talloze mannelijke politici echt genadeloos afgeserveerd heb zien worden de afgelopen 20 jaar.

Beoordeel iemand op zijn/haar inhoud in plaats van geslacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2020 11:44:23 ]
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 11:47:06 #142
236264 crew  capricia
pi_193735176
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:44 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt. Vrouwen kunnen (net als bij Halsema gebeurde) ook altijd nog de vrouwenkaart trekken. "Ja ik ben vrouw dus ik krijg meer kritiek."

Terwijl ik talloze mannelijke politici echt genadeloos afgeserveerd heb zien worden de afgelopen 20 jaar.

Beoordeel iemand op zijn/haar inhoud in plaats van geslacht.
'Ijskonijn' is dan weer weinig inhoudelijk.
Definitely not CIA
pi_193735184
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:44 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt. Vrouwen kunnen (net als bij Halsema gebeurde) ook altijd nog de vrouwenkaart trekken. "Ja ik ben vrouw dus ik krijg meer kritiek."

Terwijl ik talloze mannelijke politici echt genadeloos afgeserveerd heb zien worden de afgelopen 20 jaar.

Beoordeel iemand op zijn/haar inhoud in plaats van geslacht.
Vrouwen in hoge posities worden gewoon anders benaderd dan mannen. Dat valt toch lastig te ontkennen?
  maandag 22 juni 2020 @ 11:47:47 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193735185
Kaag heeft ook wel enig gevoel voor humor dus dat scheelt een hoop met de genoemde namen
pi_193735197
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Vrouwen in hoge posities worden gewoon anders benaderd dan mannen. Dat valt toch lastig te ontkennen?
Anders, niet perse slechter. Brengt voordelen en nadelen met zich mee maar er wordt door links altijd lekker op de nadelen gefocust.
pi_193741116
Kaag al in 1996. Niets veranderd qua uiterlijk. :D



[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2020 19:44:24 ]
pi_193741251
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:47 schreef capricia het volgende:

[..]

'Ijskonijn' is dan weer weinig inhoudelijk.
Ja, maar De Jonge krijgt dan weer "glamourboy met z'n mooi schoenen" naar zijn hoofd, oid. Schoenen worden bij hem meestal eerst genoemd. Of kijk hoe de media viel over de 1 juno van Grapperhaus (hij zegt het trouwens al jaren zo. Mijn vader trouwens ook, juni lijkt gewoon teveel op juli).

Ook mannen in de politiek worden regelmatig niet op inhoud beoordeeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193741281
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Vrouwen in hoge posities worden gewoon anders benaderd dan mannen. Dat valt toch lastig te ontkennen?
Ik denk dat dat dus wel mee valt. Iedereen die uit de toon valt wordt anders behandeld. Een Schouten wordt niks anders behandeld dan als ze een man was. Maar Kaag valt op, net als De Jonge bijvoorbeeld. En ja, een vrouw valt misschien wat eerder op dan een man, mede door kleding. Mannen trekken gewoon degelijk een pak aan, lastig opvallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193741409
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:24 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Zou bovenstaande vrouwen ook niet echt als ijskonijnen omschrijven eigenlijk. Bij een ijskonijn denk ik eerder aan een type Merkel. Die staat er volgens mij desondanks (bij de meesten) prima op.
Ze hebben wel allemaal een bepaald profiel de voorbeelden hierboven.

Inhoudelijk ligt Kaag mij niet. Ik denk wel, als D66 het goed speelt. Dat een welbespraakte hollandse vrouw een echte stemmentrekker kan zijn.

Al ben ik bang (voor Kaag) dat toch veel mensen gaan afhaken omdat het D66 is.

De PVDA had een leuke vrouw naar voren moeten schuiven ipv Asscher.
  maandag 22 juni 2020 @ 20:11:10 #150
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193741477
Kaag gaat met D66 natuurlijk nooit premier worden. Ik denk dat D66 schromelijk overschat hoe groot hun groep potentiële kiezers is, ze staan te ver van de burger af.
  maandag 22 juni 2020 @ 20:12:16 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193741492
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:15 schreef archito het volgende:

[..]

En Marche was destijds wel een nieuwe partij toch?

Het voordeel aan D66 is dat de organisatie goed op de orde is en er een uitgebreid netwerk is. Nadeel is ook dat het als volwassen partij een geschiedenis heeft waardoor mensen kunnen afhaken.
Bijzondere bij Kaag is wel dat ze helemaal van buiten het partijkader komt en ook eigenlijk ook helemaal niet in beeld was als eventueel opvolger van Pechtold. Ze doet me een beetje denken aan Winnie Sorgdrager. Die was ook van buiten de partij geplukt en had ook wel dat type populariteit. Die liep alleen teveel deuken als minister op om nog een kans te maken. Dat lijkt Kaag beter af te gaan.

In die zin kun je het beschouwen als een soort fluwelen machtsgreep. Want het is wel heel knap om als vakminister van buiten allerlei door de wol geverfde partijtijgers als Jetten, Koolmees, Paternotte en Ollongren af te troeven.

Ik ben ook benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de komende kieslijst. Ik vermoed dat Pechtold-getrouwen als Paul van Meenen, Ingrid van Engelshoven en Kees Verhoeven wel eens afgevoerd kunnen gaan worden.
pi_193741672
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben ook benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de komende kieslijst. Ik vermoed dat Pechtold-getrouwen als Paul van Meenen, Ingrid van Engelshoven en Kees Verhoeven wel eens afgevoerd kunnen gaan worden.
Die kans lijkt me sowieso erg groot. Je zit nu met 19 man in de kamer, Kaag en ik neem aan ook Koolmees (en Van Veldhoven?) komen daar nog bij. Je wil vast ook nog 1 of 2 nieuwkomers hoog op de lijst zetten. Heb je al 24 mensen, terwijl je nu op 10 zetels staat. Dan moeten er mensen zo laag gezet worden dat de kans op herkozen worden erg klein is. En ervaren mensen die onder Pechtold hoog stonden willen vast niet tot zo laag zakken.

Wel lijkt het me dat Kaag nog weinig eigen favorieten heeft binnen de partij, als betrekkelijke buitenstaander.

Zeker van redelijk hoge plekken lijken me Kaag, Jetten (die verwacht ik gewoon op 2), Paternotte, Koolmees, Van Weyenberg en Pia Dijkstra als ze door wil. Maar daar zal in elk geval nog 1 vrouw bij moeten (Bergkamp, Van Veldhoven, Belhaj?). En mannen als De Groot en Sneller zijn net nieuw en doen het prima als kamerleden met opvallende portefeuilles, die wil je eigenlijk ook niet na 1 periode weer dumpen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 22 juni 2020 @ 20:40:33 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_193742247
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:44 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt. Vrouwen kunnen (net als bij Halsema gebeurde) ook altijd nog de vrouwenkaart trekken. "Ja ik ben vrouw dus ik krijg meer kritiek."

Terwijl ik talloze mannelijke politici echt genadeloos afgeserveerd heb zien worden de afgelopen 20 jaar.

Beoordeel iemand op zijn/haar inhoud in plaats van geslacht.
Ik bedoel de enige vrouwelijke lijsttrekker van een grote partij van de laatste dertig jaar is als kritiek vermoord, dus dat genadeloze afserveren valt in verhouding wel mee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 22 juni 2020 @ 20:41:55 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193742285
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die kans lijkt me sowieso erg groot. Je zit nu met 19 man in de kamer, Kaag en ik neem aan ook Koolmees (en Van Veldhoven?) komen daar nog bij. Je wil vast ook nog 1 of 2 nieuwkomers hoog op de lijst zetten. Heb je al 24 mensen, terwijl je nu op 10 zetels staat. Dan moeten er mensen zo laag gezet worden dat de kans op herkozen worden erg klein is. En ervaren mensen die onder Pechtold hoog stonden willen vast niet tot zo laag zakken.

Wel lijkt het me dat Kaag nog weinig eigen favorieten heeft binnen de partij, als betrekkelijke buitenstaander.

Zeker van redelijk hoge plekken lijken me Kaag, Jetten (die verwacht ik gewoon op 2), Paternotte, Koolmees, Van Weyenberg en Pia Dijkstra als ze door wil. Maar daar zal in elk geval nog 1 vrouw bij moeten (Bergkamp, Van Veldhoven?). En mannen als De Groot en Sneller zijn net nieuw en doen het prima als kamerleden met opvallende portefeuilles, die wil je eigenlijk ook niet na 1 periode weer dumpen.
Ja die 19 man zitten natuurlijk ook wel de nodige backbenchers bij. Ik denk niet dat veel mensen een Matthijs Sienot, Achraf Bouali of een Maarten Groothuizen zullen gaan missen. Dus het is meer interessant of er bekendere gezichten gaan verdwijnen. Interessant zijn ook Jessica van Eijs en Rens Ramaekers. Minder bekend maar beide wel een hele grote persoonlijke achterban.

Ik vraag me trouwens af of Koolmees nog in de kamer wil. Kan ook zijn dat die zich enkel als minister beschikbaar houdt. Zelfde voor Van Veldhoven. Ik denk dat het voor die twee persoonlijk verstandig is om te kijken of ze een nieuwe stap kunnen zetten voor zichzelf als ze niet meer in het kabinet komen.

Overigens heeft die Kaag natuurlijk ook wel een behoorlijk netwerk. Dus mogelijk dat daar ineens nog kandidaten uit komen rollen.
  maandag 22 juni 2020 @ 22:10:53 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193744948
Overigens denk ik dat dit keer wel de Brabantse avonturier Ton Visser de drempel van deelname aan de lijsttrekkersverkiezing gaat halen.



Dus Kaag moet nog een paar debatjes aan. :D
pi_193745565
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 20:12 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de komende kieslijst. Ik vermoed dat Pechtold-getrouwen als Paul van Meenen, Ingrid van Engelshoven en Kees Verhoeven wel eens afgevoerd kunnen gaan worden.
Kees Verhoeven heeft toch al aangeven dat hij zich niet meer verkiesbaar stelt?

en ingrid van Engelshoven zal denk ik niet hoog op de lijst komen maar dat komt niet door Kaag maar vooral door haar eigen functioneren als minister. Uiterst zwak op een voor D66 heel belangrijk ministerie, Het is echt een misstap geweest om haar daar op te zetten.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 22 juni 2020 @ 22:53:01 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193745738
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:43 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Kees Verhoeven heeft toch al aangeven dat hij zich niet meer verkiesbaar stelt?

en ingrid van Engelshoven zal denk ik niet hoog op de lijst komen maar dat komt niet door Kaag maar vooral door haar eigen functioneren als minister. Uiterst zwak op een voor D66 heel belangrijk ministerie, Het is echt een misstap geweest om haar daar op te zetten.
Ow van Verhoeven had ik dat nog niet gehoord.

Maar Van Engelshoven kan beter als vestigingsmanager bij het CBR solliciteren.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 23 juni 2020 @ 03:18:51 #158
408813 crew  trein2000
pi_193747484
Jetten haakt af, voor zover er nog twijfel was is die nu wel verdwenen denk ik. https://www.nu.nl/politie(...)oor-sigrid-kaag.html
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:10:17 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193747853
Nou dan verplaatst de spanning zich weer naar het CDA
pi_193748088
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 22:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ow van Verhoeven had ik dat nog niet gehoord.

dat heeft hij toch al een tijdje geleden bekend gemaakt.

https://www.parlement.com(...)eert_na_verkiezingen
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193749013
Ongetwijfeld een kundige diplomaat, maar niet iemand die als Premier de bevolking achter zich krijgt. Te uitgesproken in zaken als: buitenlands beleid en vluchtelingenbeleid. Denk ik.
pi_193752940
Paternotte zat wel vreemd te doen hier. Wil hij zich ook nog kandidaat stellen?

  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:24:40 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193752986
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:20 schreef Generationalpha het volgende:
Paternotte zat wel vreemd te doen hier. Wil hij zich ook nog kandidaat stellen?

Als hij zichzelf onsterfelijk belachelijk wil maken misschien
pi_193753545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als hij zichzelf onsterfelijk belachelijk wil maken misschien
Wat was dit voor vaag gedoe dan?
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:02:41 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193753636
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:57 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Wat was dit voor vaag gedoe dan?
Geen idee, kan natuurlijk zijn dat hij bang is afgevoerd te worden en hoopt op een telefoontje van Kaag.
pi_193754724
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, geen slachtofferrol.
Maar ik heb zo het vermoeden dat er heftig gereageerd gaat worden op een sterke vrouw die hoog mikt.

We gaan het zien.. :D
Hopelijk zit ik er naast.
Bijna zekerheidje. En als ze er dan wat van zegt moet ze niet zo miepen en de vrouwendiscriminatie-kaart trekken.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_193756040
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geen idee, kan natuurlijk zijn dat hij bang is afgevoerd te worden en hoopt op een telefoontje van Kaag.
Of hij hoopte dat Jetten af zou gaan in een verkiezing, dan was hij de logische kroonprins achter Kaag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193757086
Ik las net het VN interview met Kaag. Ze zou eigenlijk een betere premier zijn dan Rutte. Rutte kijkt korte termijn en zij kijkt lange termijn. Verder heb ik geen enkele twijfel dat ze een uitstekende premier zou zijn.

Met haar partij wordt het wel een opgave om premier te worden. Jammer is dat, maar zo werkt een verkiezing. Ze moet dus met een goed verhaal komen dat ook niet-D66 publiek aanspreekt.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:07:04 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193757554
Nou Jetten heeft er zo te zien erg verstandig aan gedaan
https://eenvandaag.avrotr(...)een-kans-tegen-haar/

Maar fijn voor hem dat kiezers het niet als afrekening bedoelen
pi_193763267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als hij zichzelf onsterfelijk belachelijk wil maken misschien
was hij toen ie parlementariër werd niet crown prince?
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:12:10 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193763323
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:00 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

was hij toen ie parlementariër werd niet crown prince?
Ja, maar die strijd is gestreden
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:01:14 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193763693
Nou ik ben benieuwd of Ton Visser de drempel voor deelname behaalt. :7
https://www.bd.nl/tilburg(...)r-in-china~a65c78f6/
pi_193763710
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:01 schreef Hexagon het volgende:
Nou ik ben benieuwd of Ton Visser de drempel voor deelname behaalt. :7
https://www.bd.nl/tilburg(...)r-in-china~a65c78f6/
Geen wonder dat D66 zo ver van de samenleving af staat. Die zitten allemaal in het buitenland. Woont Kaag inmiddels wel in Nederland?
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:30:43 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193763885
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Geen wonder dat D66 zo ver van de samenleving af staat. Die zitten allemaal in het buitenland. Woont Kaag inmiddels wel in Nederland?
Ja dagelijks vanuit Palestina naar het departement komen is niet echt te doen.
pi_193763908
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja dagelijks vanuit Palestina naar het departement komen is niet echt te doen.
Ze kan dit ook wekelijks doen. Of maandelijks. Of week op, week af. En reiskostenvergoeding opstrijken natuurlijk. Het schijnt dat er voor d66 prominenten bovendien nog wel appartementjes te vinden zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2020 08:33:46 ]
pi_193763986
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ze kan dit ook wekelijks doen. Of maandelijks. Of week op, week af. En reiskostenvergoeding opstrijken natuurlijk. Het schijnt dat er voor d66 prominenten bovendien nog wel appartementjes te vinden zijn.
Ze heeft een huis in Den Haag. Maar ik weet niet of haar man daar inmiddels ook woont, aan het begin in elk geval niet.


@Hexagon: als ik jou was zou ik hopen dat die Ton Visser het haalt, dan wordt Kaag tenminste gedwongen om wat uitspraken te doen over haar standpunten. Want veel verder dan "ik moet de eerste vrouwelijke premier worden" komt ze in haar interviews helaas niet. Wat denkt ze over sociaal economische zaken, over klimaat? Hoe denkt ze over samenwerken met links, tot aan de SP toe?
Veel verder dan wat algemeenheden is ze helaas nog niet gekomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:44:51 #177
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193763999
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:28 schreef zoost het volgende:
Ongetwijfeld een kundige diplomaat, maar niet iemand die als Premier de bevolking achter zich krijgt. Te uitgesproken in zaken als: buitenlands beleid en vluchtelingenbeleid. Denk ik.
Te links, om het plat te zeggen. Ze heeft het profiel niet om de midden-rechts kiezer aan te spreken. Daar is D66 en Kaag in het bijzonder te sterk.. kosmopolotisch, zullen we maar zeggen. Kaag als leider betekent een strijd om stemmers met Groen-Links en de PvdA om de zwevende kiezers op midden-links.

NB: Als het CDA nu de Jonge kiest dan zou dat heel interessant uit kunnen pakken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193764032
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze heeft een huis in Den Haag. Maar ik weet niet of haar man daar inmiddels ook woont, aan het begin in elk geval niet.


@:Hexagon: als ik jou was zou ik hopen dat die Ton Visser het haalt, dan wordt Kaag tenminste gedwongen om wat uitspraken te doen over haar standpunten. Want veel verder dan "ik moet de eerste vrouwelijke premier worden" komt ze in haar interviews helaas niet. Wat denkt ze over sociaal economische zaken, over klimaat? Hoe denkt ze over samenwerken met links, tot aan de SP toe?
Veel verder dan wat algemeenheden is ze helaas nog niet gekomen.
Als je de agenda van Kaag wil weten hoef je alleen maar wat te googlen. Ik zou niet adviseren om af te gaan op eventuele uitspraken in de pers. Die legt elke volksvertegenwoordiger naast zich neer als election day voorbij is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2020 08:48:05 ]
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:51:51 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193764065
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:42 schreef Hanca het volgende:

@:Hexagon: als ik jou was zou ik hopen dat die Ton Visser het haalt, dan wordt Kaag tenminste gedwongen om wat uitspraken te doen over haar standpunten. Want veel verder dan "ik moet de eerste vrouwelijke premier worden" komt ze in haar interviews helaas niet. Wat denkt ze over sociaal economische zaken, over klimaat? Hoe denkt ze over samenwerken met links, tot aan de SP toe?
Veel verder dan wat algemeenheden is ze helaas nog niet gekomen.
Die debatavonden gaan sowieso wel door maar zullen zonder tegenkandidaat meer in een Q&A veranderen.

Maar ik heb ook voor Ton Visser getekend. De beste "tegenkandidaat" die je kan bedenken. Wat een mooi figuur is dat. Ik heb al wel van enkele leden vernomen dat ze hem over de drempel willen helpen nu Rob Jetten niet mee meedoet.
pi_193764126
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:42 schreef Hanca het volgende:
@Hexagon: als ik jou was zou ik hopen dat die Ton Visser het haalt, dan wordt Kaag tenminste gedwongen om wat uitspraken te doen over haar standpunten. Want veel verder dan "ik moet de eerste vrouwelijke premier worden" komt ze in haar interviews helaas niet. Wat denkt ze over sociaal economische zaken, over klimaat? Hoe denkt ze over samenwerken met links, tot aan de SP toe?
Veel verder dan wat algemeenheden is ze helaas nog niet gekomen.
Probleem is dat de leden uiteindelijk over die standpunten gaan, en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal weet hoeveel invloed de lijsttrekker heeft op het verkiezigingsprogramma. Dus in dit stadium kan ze nog niet hele radicale andere meningen hebben want die moeten nog goedgekeurd worden door de leden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193765119
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:58 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Probleem is dat de leden uiteindelijk over die standpunten gaan, en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal weet hoeveel invloed de lijsttrekker heeft op het verkiezigingsprogramma. Dus in dit stadium kan ze nog niet hele radicale andere meningen hebben want die moeten nog goedgekeurd worden door de leden.
Zo werkt het bij elke partij, toch sluit De Jonge FvD al uit en wil hij meer marktwerking in de zorg, terwijl Keijzer laat merken dat ze misschien wel liever met FvD dan GL regeert. En ja, daar heeft een lijsttrekker invloed op, die zit namelijk aan die tafel na de verkiezingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 24 juni 2020 @ 11:29:13 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193765951
Wouter Koolmees maakt de voorzet voor het programma. Ik neem aan dat die twee wel enig contact zullen hebben.
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:59:21 #183
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193776684
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zo werkt het bij elke partij, toch sluit De Jonge FvD al uit en wil hij meer marktwerking in de zorg, terwijl Keijzer laat merken dat ze misschien wel liever met FvD dan GL regeert. En ja, daar heeft een lijsttrekker invloed op, die zit namelijk aan die tafel na de verkiezingen.
Bij het CDA wordt het inderdaad toch nog spannend. maar ik begrijp dat D66 (nog) geen tegenkandidaat heeft? Aangezien Jetten afhaakt zou ik daar ook niet weten wie anders eerlijk gezegd.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 25 juni 2020 @ 00:14:21 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193776807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:59 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Bij het CDA wordt het inderdaad toch nog spannend. maar ik begrijp dat D66 (nog) geen tegenkandidaat heeft? Aangezien Jetten afhaakt zou ik daar ook niet weten wie anders eerlijk gezegd.
Nee die strijd bleek al lang gestreden voor het formele gedeelde begon

Alleen de Brabantse avonturier Ton Visser zou nog tegenkandidaat kunnen worden als voldoende mensen dat een goede grap vinden.
pi_193778932
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 00:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee die strijd bleek al lang gestreden voor het formele gedeelde begon

Alleen de Brabantse avonturier Ton Visser zou nog tegenkandidaat kunnen worden als voldoende mensen dat een goede grap vinden.
Brabant en avonturier zijn toch combinaties die je niet vaak zult tegenkomen bij D66. :D.
I´m back.
pi_193779027
Overigens acht ik de kans gering dat Kaag ooit minister-president wordt. Je kunt ervan uit gaan dat VVD grootste partij blijft en wrs ook dat Rutte lijsttrekker blijft, bij afwezigheid van geloofwaardige opvolgers, en ook dat dus bij de volgende formatie de VVD het initiatief naar zich toetrekt en dat Rutte niet een stapje opzij zet om Kaag het te gunnen de eerste NLse vrouwelijke minister-president te worden. Even afgezien nog van de vraag of Kaag dus idd ervoor kan zorgen dat D66 niet behoorlijk wat zetels verliest en dus iets minder noten op hun zang kunnen hebben bij een eventuele volgende deelname aan de regering.
I´m back.
pi_193779069
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:48 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens acht ik de kans gering dat Kaag ooit minister-president wordt. Je kunt ervan uit gaan dat VVD grootste partij blijft en wrs ook dat Rutte lijsttrekker blijft, bij afwezigheid van geloofwaardige opvolgers, en ook dat dus bij de volgende formatie de VVD het initiatief naar zich toetrekt en dat Rutte niet een stapje opzij zet om Kaag het te gunnen de eerste NLse vrouwelijke minister-president te worden. Even afgezien nog van de vraag of Kaag dus idd ervoor kan zorgen dat D66 niet behoorlijk wat zetels verliest en dus iets minder noten op hun zang kunnen hebben bij een eventuele volgende deelname aan de regering.
Kaag hoeft het natuurlijk niet per sé de komende verkiezing te worden, ze kan natuurlijk rustig vice-premier worden. Maar de kans is denk ik sowieso klein dat D66 ooit de minister-president levert. Dat kan echt alleen in voor hen ideale omstandigheden, omdat ik denk dat de bovengrens van D66 ongeveer 25 zetels is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193779178
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kaag hoeft het natuurlijk niet per sé de komende verkiezing te worden, ze kan natuurlijk rustig vice-premier worden. Maar de kans is denk ik sowieso klein dat D66 ooit de minister-president levert. Dat kan echt alleen in voor hen ideale omstandigheden, omdat ik denk dat de bovengrens van D66 ongeveer 25 zetels is.
Ja, Paars1 idd 24 zetels, historisch gezien de grootste uitslag. D66 is verder altijd redelijk een overloop- en daardoor jojo-partij geweest. Worden ze uitgesloten van deelname aan een regering hebben ze de kans om te groeien, doen ze mee aan een regering dan slinkt de achterban weer. Zie uitslag bij Paars2 14 zetels. Ik denk dat het niet onredelijk is te veronderstellen dat ze komende TK-verkiezingen weer behoorlijk wat zetels verliezen. Misschien dat het Kaag-effect wel voor wat overloop kan zorgen echter vanuit PvdA kant, maar of dat genoeg is?
I´m back.
pi_193779460
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik las net het VN interview met Kaag. Ze zou eigenlijk een betere premier zijn dan Rutte. Rutte kijkt korte termijn en zij kijkt lange termijn. Verder heb ik geen enkele twijfel dat ze een uitstekende premier zou zijn.

Met haar partij wordt het wel een opgave om premier te worden. Jammer is dat, maar zo werkt een verkiezing. Ze moet dus met een goed verhaal komen dat ook niet-D66 publiek aanspreekt.
Druk geweest, artikel niet gelezen (en lukt me nu sws ook niet), maar wel een interview gehoord op radio1 en eerlijk gezegd: vage tot niets verplichtende strofen debiteerde ze en waarom het een must is eindelijk eens een vrouwelijke minister-president in NL te krijgen, is me ook niet geheel duidelijk geworden. Ze wordt door behoorlijk wat mensen gezien als uitermate capabel, vooral ogv haar werkzaamheden in haar vorige leven als diplomaat, maar voor de rest staat me niet echt iets van haar bij mbt haar werkzaamheden in dit kabinet afgelopen 3 jaar. Ze springt er in mijn ogen niet bovenuit. Daarbij het werk van een diplomaat is sws een geheel andere tak van sport gek genoeg dan een 4-partijen-coalitie leiden als minister-president in NL, dat is toch een stukje ruiger en daardoor sta je onder grotere prestatiedruk. (Plus als diplomaat doe je in alle stilte je werk, daar waar een minister-president een uiterst publieke functie is).

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 25-06-2020 11:13:40 ]
I´m back.
  donderdag 25 juni 2020 @ 11:52:43 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193780719
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 09:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Brabant en avonturier zijn toch combinaties die je niet vaak zult tegenkomen bij D66. :D.
Mwah, D66 kent wel behoorlijk wat excentrieke leden. Het buiten de lijntjes willen kleuren past wel bij het gedachtegoed natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Druk geweest, artikel niet gelezen (en lukt me nu sws ook niet), maar wel een interview gehoord op radio1 en eerlijk gezegd: vage tot niets verplichtende strofen debiteerde ze en waarom het een must is eindelijk eens een vrouwelijke minister-president in NL te krijgen, is me ook niet geheel duidelijk geworden. Ze wordt door behoorlijk wat mensen gezien als uitermate capabel, vooral ogv haar werkzaamheden in haar vorige leven als diplomaat, maar voor de rest staat me niet echt iets van haar bij mbt haar werkzaamheden in dit kabinet afgelopen 3 jaar. Ze springt er in mijn ogen niet bovenuit. Daarbij het werk van een diplomaat is sws een geheel andere tak van sport gek genoeg dan een 4-partijen-coalitie leiden als minister-president in NL, dat is toch een stukje ruiger en daardoor sta je onder grotere prestatiedruk. (Plus als diplomaat doe je in alle stilte je werk, daar waar een minister-president een uiterst publieke functie is).
Vage en niets verplichtende strofen voortbrengen zijn juist zeer handig als je premier bent. Balkenende en Rutte zijn er groot mee geworden.
pi_193781526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mwah, D66 kent wel behoorlijk wat excentrieke leden. Het buiten de lijntjes willen kleuren past wel bij het gedachtegoed natuurlijk.
Ja, akkoord laatste wel waar, iig vroeger, maar ik heb bij de combinatie Brabant en avonturier toch echt een andere associatie dan bij de gemiddelde D66'er momenteel. Nofi.
quote:
[..]

Vage en niets verplichtende strofen voortbrengen zijn juist zeer handig als je premier bent. Balkenende en Rutte zijn er groot mee geworden.
Niet in de sollicitatieronde lijkt me, toch?
I´m back.
pi_193781738
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Druk geweest, artikel niet gelezen (en lukt me nu sws ook niet), maar wel een interview gehoord op radio1 en eerlijk gezegd: vage tot niets verplichtende strofen debiteerde ze en waarom het een must is eindelijk eens een vrouwelijke minister-president in NL te krijgen, is me ook niet geheel duidelijk geworden. Ze wordt door behoorlijk wat mensen gezien als uitermate capabel, vooral ogv haar werkzaamheden in haar vorige leven als diplomaat, maar voor de rest staat me niet echt iets van haar bij mbt haar werkzaamheden in dit kabinet afgelopen 3 jaar. Ze springt er in mijn ogen niet bovenuit. Daarbij het werk van een diplomaat is sws een geheel andere tak van sport gek genoeg dan een 4-partijen-coalitie leiden als minister-president in NL, dat is toch een stukje ruiger en daardoor sta je onder grotere prestatiedruk. (Plus als diplomaat doe je in alle stilte je werk, daar waar een minister-president een uiterst publieke functie is).
Misschien moet je dan toch nog eens het artikel lezen. Ze zat niet ergens op een stoffige ambassade in hartje Afrika.
pi_193782774
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 12:57 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Misschien moet je dan toch nog eens het artikel lezen. Ze zat niet ergens op een stoffige ambassade in hartje Afrika.
Ik ben in grote lijnen op de hoogste van haar cv.
I´m back.
  donderdag 25 juni 2020 @ 15:36:34 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193784163
Overigens zie ik niet echt een reden voor D66 om het premierschap niet als ambitie te hebben. Het is voor D66 natuurlijk zeer lastig en vergt een buitengewone hoeveelheid mazzel. Maar als je er meteen maar vanuit gaat dat het niet lukt dan wordt dat ook een self fulfilling prophecy. Net als dat ook het geval is wanneer je meteen de strijd tegen Rutte opgeeft.

Dat geldt trouwens voor iedere partij. Rutte staat nu even heel goed. Maar dat kan zo weer over zijn als er een of ander VVD-schandaal komt of wanneer er impopulaire maatregelen moeten worden genomen. Maar wanneer partijen zich nu al gewonnen geven, en nederig doen aan een gedoodverfde premier Rutte IV, dan geven ze hun kans zelf weg.

Veel kiezers stemmen ook op Rutte omdat ze het geen goede premier vinden ondanks de VVD. Als een andere partij een goed alternatief weet te bieden dan kan dat ook verleidelijk zijn om een keer wat anders te willen dan Rutte.
  donderdag 25 juni 2020 @ 18:45:33 #195
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193787051
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 15:36 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zie ik niet echt een reden voor D66 om het premierschap niet als ambitie te hebben. Het is voor D66 natuurlijk zeer lastig en vergt een buitengewone hoeveelheid mazzel. Maar als je er meteen maar vanuit gaat dat het niet lukt dan wordt dat ook een self fulfilling prophecy. Net als dat ook het geval is wanneer je meteen de strijd tegen Rutte opgeeft.

Dat geldt trouwens voor iedere partij. Rutte staat nu even heel goed. Maar dat kan zo weer over zijn als er een of ander VVD-schandaal komt of wanneer er impopulaire maatregelen moeten worden genomen. Maar wanneer partijen zich nu al gewonnen geven, en nederig doen aan een gedoodverfde premier Rutte IV, dan geven ze hun kans zelf weg.

Veel kiezers stemmen ook op Rutte omdat ze het geen goede premier vinden ondanks de VVD. Als een andere partij een goed alternatief weet te bieden dan kan dat ook verleidelijk zijn om een keer wat anders te willen dan Rutte.
Laten we het hopen, ik snak ook wel naar een andere premier dan Rutte na 10 jaar. Maar ondanks dat ik het zeker niet altijd met de VVD eens ben en was, kan hij goed leiding geven, is het een slim persoon en heel sterk in debatten (in de verkiezingen).
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator donderdag 25 juni 2020 @ 20:17:53 #196
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193788320
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze springt er in mijn ogen niet bovenuit. Daarbij het werk van een diplomaat is sws een geheel andere tak van sport gek genoeg dan een 4-partijen-coalitie leiden als minister-president in NL, dat is toch een stukje ruiger en daardoor sta je onder grotere prestatiedruk. (Plus als diplomaat doe je in alle stilte je werk, daar waar een minister-president een uiterst publieke functie is).
Ja, onderhandelen met 101 verschillende milities en buitenlandse bemoeials zoals Rusland en de VS in Syrische Burgeroorlog, is natuurlijk wel veel minder gecompliceerd dan met de partijtijgers van D66, VVD en CDA. :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_193791759
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 15:36 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zie ik niet echt een reden voor D66 om het premierschap niet als ambitie te hebben. Het is voor D66 natuurlijk zeer lastig en vergt een buitengewone hoeveelheid mazzel. Maar als je er meteen maar vanuit gaat dat het niet lukt dan wordt dat ook een self fulfilling prophecy. Net als dat ook het geval is wanneer je meteen de strijd tegen Rutte opgeeft.
ben ik met je eens, bedenk je ook dat de VVD ook altijd een kleinere partij was ten opzichte van het CDA en PvdA en men hield het ook nooit voor mogelijk dat zij de grootste zouden worden. maar toen kwam rutte en was hij opeens premier.

quote:
Dat geldt trouwens voor iedere partij. Rutte staat nu even heel goed.
De peilingen nu zijn een weergave van hoe mensen vinden dat een partij het doet. maar de verkiezingen gaan over met welke plannen en ideeen een partij heeft voor de komende periode. en dat is toch wel een verschil
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193791852
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 14:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben in grote lijnen op de hoogste van haar cv.
Dan zou je weten dat de Nederlandse politiek eerder saaier is voor haar dan ‘ruiger’.
  maandag 29 juni 2020 @ 11:06:39 #199
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_193842108
Een stem op D66 is kiezen voor VVD beleid.

quote:
Er was een tijd dat ik vaak op D66 stemde

27 JUNI 2020

Omdat Sigrid Kaag heeft aangekondigd dat ze lijsttrekker van D66 wil worden en premier, heb ik mezelf even streng toegesproken: nu niet in de verleiding komen om toch weer D66 te gaan stemmen!

Kaag lijkt me een fantastische premier. Iemand die niet alles weglacht en relativeert, of die telkens zegt dat ze dingen graag ‘overlaat aan de samenleving’, om er zelf maar vanaf te zijn. Nee, een topdiplomaat met een stevig levensbeschouwelijk verhaal over de Nederlandse samenleving, niet over de BV Nederland. Geen manager, maar iemand die gelooft in moreel leiderschap. Aanlokkelijk dus, om op zo iemand te stemmen. Maar ik moet goed opletten.

Dus: wat stemde D66 bij de motie voor structureel betere vergoedingen in de zorg? Natuurlijk: tegen. D66’ers noemen zichzelf graag sociaal-liberaal, wat dat ook moge betekenen. Ik vrees dat het er vooral op neerkomt dat ze graag vrij rechts willen zijn, maar wel op zo’n manier dat mensen denken dat ze eigenlijk nog best links zijn. In werkelijkheid is D66 al jaren praktisch de VVD. De enige reden dat het niet zo opvalt, is de vertraging. De VVD wordt steeds rechtser, D66 hobbelt erachteraan. Wil je weten waar D66 over tien jaar staat, kijk dan waar de VVD nu staat.

Er was een tijd, het lijkt gelukkig een heel leven geleden, dat ik vaak op D66 stemde. Ik vrees dat ik viel voor het beroemdste trucje van de partij: hoe ze zich altijd met veel bombarie als progressieve voorvechters profileren op sociaal-culturele thema’s, ­terwijl ze ondertussen keer op keer vrolijk helpen de samenleving sociaal-economisch verder uit te kleden.

Na het stemgedrag over die zorgmotie wist ik weer genoeg. Ik moet helemaal niet twijfelen of ik straks misschien toch op Sigrid Kaag moet stemmen. In dit land kiezen we geen premiers, we kiezen Kamer­leden. En de zetelverdeling bepaalt de koers van het land.

Dus, hoezeer het idee van een premier Kaag mij ook aanspreekt, wanneer straks het mediacircus losbarst en het nergens anders meer over gaat dan de titanenstrijd om het Torentje, dan kijk ik liever even naar de feiten. D66 stemde tegen de structureel betere beloning in de zorg en scheepte de zorg­medewerkers af met een beledigende fooi van duizend euro. D66 kwam bij monde van minister Van Engelshoven zeer halfhartig en slap, bijna onthecht, op voor de belangen van de kunst- en cultuursector in de coronacrisis.

Ook D66 redt liever de KLM. D66 wil niet terug naar de basisbeurs in het onderwijs en is nog steeds voor het leenstelsel, al zeggen ze zelf liever dat ze voor een studievoorschot zijn. Een studievoorschot is een bedrag dat je vooraf krijgt en later (naar draagkracht) terugbetaalt. Een lening dus. Minister Ollongren, voorheen overigens jarenlang de rechterhand van Mark Rutte, weigert om in crisistijd de alsmaar oplopende huren te bevriezen.

Ja, laat me dit goed onthouden. Wie naar de web­site van D66 gaat, ziet de slogan: ‘Laat iedereen vrij, maar niemand vallen’. Dat klinkt sympathiek, maar in de praktijk blijkt het een holle frase. Als het erop aankomt heb je op sociaal-economisch gebied helemaal niets aan D66.

Het is een neoliberale partij, die met de zelfvoldane schijn van progressiviteit verhult dat ze al jaren vrolijk meelopen in de polonaise van rechts Nederland. De kraag van Hans van Mierlo is allang naar binnen gevouwen en verstopt onder Ruttiaanse maatpakken.

De belangrijkste vraag lijkt me: wil Kaag deze club alleen leiden, of wil zij de koers van die club ook drastisch veranderen?
Bron:
JohanFretz twitterde op zaterdag 27-06-2020 om 14:27:40 “D66’ers noemen zichzelf graag sociaal-liberaal, wat dat ook moge betekenen. Ik vrees dat het er vooral op neerkomt dat ze graag vrij rechts willen zijn, maar wel op zo’n manier dat mensen denken dat ze eigenlijk nog best links zijn.” https://t.co/3t3LAMNXtc reageer retweet
  maandag 29 juni 2020 @ 11:49:59 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193842622
Aha omdat D66 tegen een baggermotie stemt die niet gedekt is zijn ze neoliberaal. :')

Gewoon weer een trieste opportunistische PvdA/Groenlinks aanval waarbij een beetje geschiedsvervalsing kennelijk geen kwaad kan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hexagon op 29-06-2020 11:58:46 ]
pi_193843350
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:49 schreef Hexagon het volgende:
Aha omdat D66 tegen een baggermotie stemt die niet gedekt is zijn ze neoliberaal. :')

Gewoon weer een trieste opportunistische PvdA/Groenlinks aanval waarbij een beetje geschiedsvervalsing kennelijk geen kwaad kan.
Ach, opportunisme is politici niet vreemd. D66 steunt in parlement en regering nu ook constant uitgaven zonder dekking. Hoekstra kan, met hun instemming het begrotingstekort tot absurde hoogten op laten lopen en na het wegstemmen van een motie over hogere beloningen, kwam het kabinet plots met een voorstel voor een bonus van ¤ 1.000 per zorgmedewerker. Ook heerlijk opportunistisch.
pi_193845025
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:40 schreef KareldeStoute het volgende:
kwam het kabinet plots met een voorstel voor een bonus van ¤ 1.000 per zorgmedewerker. Ook heerlijk opportunistisch.
die bonus kwam helemaal niet plots daar was het kabinet al lang mee bezig en dat wisten de oppositie partijen ook. ook wisten de oppositie partijen dat er al salaris verhogingen voor Zorg personeel aan zitten te komen (CAO afspraken)

die motie waar over het beter belonen van zorgpersoneel was vooral meer gemaakt zodat men kon zeggen "kijk eens hoe slecht de coalitie voor de zorg is" ipv om een echt politiek probleem op te lossen. en dat is behoorlijk opportunistisch
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 29 juni 2020 @ 15:23:23 #203
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_193845340
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:49 schreef Hexagon het volgende:
Aha omdat D66 tegen een baggermotie stemt die niet gedekt is zijn ze neoliberaal. :')

Gewoon weer een trieste opportunistische PvdA/Groenlinks aanval waarbij een beetje geschiedsvervalsing kennelijk geen kwaad kan.
De weigering van D66 om zorgpersoneel fatsoenlijk te betalen is niet het enige argument dat genoemd wordt waarom D66 neoliberaal is.
pi_193845375
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:23 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

De weigering van D66 om zorgpersoneel fatsoenlijk te betalen is niet het enige argument dat genoemd wordt waarom D66 neoliberaal is.
Maar je kunt toch wel gewoon toegeven dat dat een zeer beroerde motie was?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 29 juni 2020 @ 15:31:39 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193845426
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:23 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

De weigering van D66 om zorgpersoneel fatsoenlijk te betalen is niet het enige argument dat genoemd wordt waarom D66 neoliberaal is.
Wederom gewoon een verdraaiing van feiten.
  maandag 29 juni 2020 @ 16:08:48 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193845866
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar je kunt toch wel gewoon toegeven dat dat een zeer beroerde motie was?
Het was een profileringsmotie. Zo van "zie ons eens een signaal afgeven".
We have always been at war with Eastasia.
pi_193868906
Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Sigrid Kaag (D66) heeft mogelijk 20 miljoen euro subsidie gegeven aan de Palestijnse NGO Union of Agricultural Work Committees (UAWC) die banden onderhoudt met de terreurorganisatie Volksfront voor de Bevrijding van Palestina. De Britse organisatie UK Lawyers for Israel (UKLFI) meldde onlangs de Nederlandse regering in 2019.

Verassend not. Zal wel stemmen op leveren. Haar anti Israel/Joden sentiment.

https://tpo.nl/2020/06/29(...)stijnse-terreur-ngo/
pi_193868996
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:01 schreef JANdeDERDE het volgende:
Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Sigrid Kaag (D66) heeft mogelijk 20 miljoen euro subsidie gegeven aan de Palestijnse NGO Union of Agricultural Work Committees (UAWC) die banden onderhoudt met de terreurorganisatie Volksfront voor de Bevrijding van Palestina. De Britse organisatie UK Lawyers for Israel (UKLFI) meldde onlangs de Nederlandse regering in 2019.

Verassend not. Zal wel stemmen op leveren. Haar anti Israel/Joden sentiment.

https://tpo.nl/2020/06/29(...)stijnse-terreur-ngo/
Het is eerder voorzetting van beleid geweest sinds 2013. Los van of het kwalijk is, ik weet er simpelweg te weinig van, kun je het moeilijk toeschrijven aan opportunisme van Kaag.
pi_193869068
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:01 schreef JANdeDERDE het volgende:
Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Sigrid Kaag (D66) heeft mogelijk 20 miljoen euro subsidie gegeven aan de Palestijnse NGO Union of Agricultural Work Committees (UAWC) die banden onderhoudt met de terreurorganisatie Volksfront voor de Bevrijding van Palestina. De Britse organisatie UK Lawyers for Israel (UKLFI) meldde onlangs de Nederlandse regering in 2019.

Verassend not. Zal wel stemmen op leveren. Haar anti Israel/Joden sentiment.

https://tpo.nl/2020/06/29(...)stijnse-terreur-ngo/
Beweer je nou dat Kaag antisemitisch is ja? Flinke beschuldiging wel :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193869081
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:11 schreef archito het volgende:

[..]

Het is eerder voorzetting van beleid geweest sinds 2013. Los van of het kwalijk is, ik weet er simpelweg te weinig van, kun je het moeilijk toeschrijven aan opportunisme van Kaag.
Volgens mij is het best wel kwalijk. Nou zijn we het wel gewend dat de NL overheid terroristen helpt dmv financiering/spullen.

Misschien is het lekken naar buiten wel express gegaan. Veel jodenhaters in Nederland. Mevrouw staat bekend om haar pro palestina standpunt en wordt o.a ook daarom bejubeld in D66 kringen..
pi_193869105
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Beweer je nou dat Kaag antisemitisch is ja? Flinke beschuldiging wel :D
Zeker niet anders kan je niet Pro palestijns zijn.

Het begrip Semiet slaat in neutrale zin op iemand die deel uitmaakt van een van de vele klassieke en hedendaagse Semitisch sprekende volkeren die leefden/leven in het huidige Midden-Oosten, Ethiopië , Eritrea, en Noord-Somalië. De term is in 1781 geïntroduceerd door de Duitse historicus August Ludwig Schlözer
pi_193869118


[ Bericht 100% gewijzigd door JANdeDERDE op 01-07-2020 09:21:40 (Dubbel) ]
pi_193869177
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:20 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Zeker niet anders kan je niet Pro palestijns zijn.

Het begrip Semiet slaat in neutrale zin op iemand die deel uitmaakt van een van de vele klassieke en hedendaagse Semitisch sprekende volkeren die leefden/leven in het huidige Midden-Oosten, Ethiopië , Eritrea, en Noord-Somalië. De term is in 1781 geïntroduceerd door de Duitse historicus August Ludwig Schlözer
Fijn dat je wikipedia kan quoten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193869211
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:20 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Zeker niet anders kan je niet Pro palestijns zijn.

Het begrip Semiet slaat in neutrale zin op iemand die deel uitmaakt van een van de vele klassieke en hedendaagse Semitisch sprekende volkeren die leefden/leven in het huidige Midden-Oosten, Ethiopië , Eritrea, en Noord-Somalië. De term is in 1781 geïntroduceerd door de Duitse historicus August Ludwig Schlözer
wat bedoel je dan precies met

quote:
Haar anti Israel/Joden sentiment.
overigens is het de Nederlandse regering die subsidies geeft niet een individuele minister.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193869234
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:18 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Volgens mij is het best wel kwalijk. Nou zijn we het wel gewend dat de NL overheid terroristen helpt dmv financiering/spullen.

Misschien is het lekken naar buiten wel express gegaan. Veel jodenhaters in Nederland. Mevrouw staat bekend om haar pro palestina standpunt en wordt o.a ook daarom bejubeld in D66 kringen..
Het is been est vermoeiend frame dat het niet eens zijn met Israëlische politiek wordt gekoppeld aan jodenhaat (ik zal het geen antisemitisme noemen voor je weer met wikipediaquotes aan komt zetten). Het één kan namelijk best zonder het andere bestaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193869235
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Fijn dat je wikipedia kan quoten.
Ik denk dus niet dat Mvr Kaag wat tegen deze groep mensen heeft.

D66 is wel gestaag aan het stijgen in de polls. 14 zetels nu.
pi_193869890
Ik stel me altijd mannen voor als ze vrouw zouden zijn en omgekeerd. Van veel mannelijke politici denk je: als vrouw waren ze niet zover gekomen. Het zouden koddige vrouwen zijn waar niemand zijn vertrouwen aan zou geven, maar omdat ie een man is, komt ie ermee weg. Kaag zou wel een heel kleurloze man zijn, ze aapt mannengedrag iets te veel na. Ze zou iets meer zelfvertrouwen moeten hebben om wat losser te worden. Gewoon iets van: fuck you mannen allemaal. Ik weet nu niet goed wat ik aan haar heb.
Wat leuk is aan Rutte, is dat hij een mooi evenwicht bereikt tussen serieus zijn, vrolijk zijn, grapjes maken etc. Hij heeft de potentie om nog jarenlang op deze positie te zitten als hij zou willen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Mondkapje op 01-07-2020 10:21:54 ]
pi_193870065
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:20 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Zeker niet anders kan je niet Pro palestijns zijn.

Het begrip Semiet slaat in neutrale zin op iemand die deel uitmaakt van een van de vele klassieke en hedendaagse Semitisch sprekende volkeren die leefden/leven in het huidige Midden-Oosten, Ethiopië , Eritrea, en Noord-Somalië. De term is in 1781 geïntroduceerd door de Duitse historicus August Ludwig Schlözer
Je kunt prima vinden dat de Palestijnen worden onderdrukt en niet antisemitisch of een Jodenhater zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193870251
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:15 schreef Mondkapje het volgende:
Ik stel me altijd mannen voor als ze vrouw zouden zijn en omgekeerd. Van veel mannelijke politici denk je: als vrouw waren ze niet zover gekomen. Het zouden koddige vrouwen zijn waar niemand zijn vertrouwen aan zou geven, maar omdat ie een man is, komt ie ermee weg. Kaag zou wel een heel kleurloze man zijn, ze aapt mannengedrag iets te veel na. Ze zou iets meer zelfvertrouwen moeten hebben om wat losser te worden. Gewoon iets van: fuck you mannen allemaal. Ik weet nu niet goed wat ik aan haar heb.
Wat leuk is aan Rutte, is dat hij een mooi evenwicht bereikt tussen serieus zijn, vrolijk zijn, grapjes maken etc. Hij heeft de potentie om nog jarenlang op deze positie te zitten als hij zou willen.
Ze heeft wel een veel lossere stijl als Jetten, dat vind ik wel fijn hij Kaag. Af en toe ruimte voor een grapje maar wel gericht op het grotere verhaal. Nu alleen nog meer concrete standpunten innemen
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:24:40 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193870833
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je kunt prima vinden dat de Palestijnen worden onderdrukt en niet antisemitisch of een Jodenhater zijn.
Oh Palestijnen zijn maar moslims dus volgens alt-right figuren als Jandederde morgen die geen aanspraak maken op mensenrechten.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:29:24 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193870905
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh Palestijnen zijn maar moslims dus volgens alt-right figuren als Jandederde morgen die geen aanspraak maken op mensenrechten.
Net als dat de Chinese systematische aanvallen op Oeigoeren worden goedgepraat inderdaad.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:30:54 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193870935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:43 schreef archito het volgende:

[..]

Ze heeft wel een veel lossere stijl als Jetten, dat vind ik wel fijn hij Kaag. Af en toe ruimte voor een grapje maar wel gericht op het grotere verhaal. Nu alleen nog meer concrete standpunten innemen
Kaag lijkt me de vrouwelijke equivalent van Laurens-Jan Brinkhorst, maar dan zonder aversie tegen geloof.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 11:33:52 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193921016
Nog een excentriek lid dat een poging doet de drempel te halen, Mario van den Eijnde.

Mario van den Eijnde



Had eerder de splinterpartij StemNL
https://www.ed.nl/helmond(...)vernieuwen~a83556a2/
pi_193921143
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:33 schreef Hexagon het volgende:
Nog een excentriek lid dat een poging doet de drempel te halen, Mario van den Eijnde.

Mario van den Eijnde

Had eerder de splinterpartij StemNL
https://www.ed.nl/helmond(...)vernieuwen~a83556a2/
Kaag tegen twee kleintjes, dat is toch wat anders dan bij het CDA. D66 had ook best een spannende strijd kunnen hebben, met Kaag, Ollongren, Jetten en Paternotte bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of dat nu beter of slechter voor je partij is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193921180
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kaag tegen twee kleintjes, dat is toch wat anders dan bij het CDA. D66 had ook best een spannende strijd kunnen hebben, met Kaag, Ollongren, Jetten en Paternotte bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of dat nu beter of slechter voor je partij is.
als je dat rijtje 'topkandidaten' zo ziet dan zou ik als d66-er best ongelukkig worden.

Sowieso is d66 vooral een randstadpartij dus die splinters uit Brabant kunnen dit sowieso op hun buik schrijven.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2020 11:45:48 ]
  zaterdag 4 juli 2020 @ 11:47:13 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193921217
Die strijd was al gestreden voor het formele gedeelte begon.

Ik ben er wel blij mee. Nu kan het bestuur zijn energie steken in de volgende stappen, in plaats van dat we tot september in onzekerheid hadden gezeten.
pi_193921220
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

als je dat rijtje 'topkandidaten' zo ziet dan zou ik als d66-er best ongelukkig worden.

Dan ken je ze slecht of je hebt niks met D66, voor D66 is dit rijtje een ongekende luxe.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193921262
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan ken je ze slecht of je hebt niks met D66, voor D66 is dit rijtje een ongekende luxe.
Er zit niks speciaals bij dus waar heb je het over. Deze lijst is eerder te typeren als een lijst ambtenaren dan volksvertegenwoordigers.

Prove me wrong

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2020 11:49:55 ]
pi_193921314
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Prove me wrong
Daar ga ik niet aan beginnen, iemand die een hekel aan D66 heeft er van overtuigen dat dit gewoon goede volksvertegenwoordigers zijn wordt erg lastig. Als je Kaag al 'niks speciaals' noemt, kan of wil je het gewoon niet zien.

En nee, ik ben geen D66 fan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193921793
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Er zit niks speciaals bij dus waar heb je het over. Deze lijst is eerder te typeren als een lijst ambtenaren dan volksvertegenwoordigers.

Prove me wrong
Niet zo speciaal als een pseudo-intellectuele neo-nazi en een omhooggevallen ubersnob uit de advocatuur inderdaad, maar toch best speciaal hoor.
pi_193922179
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:41 schreef Hanca het volgende:
Kaag tegen twee kleintjes, dat is toch wat anders dan bij het CDA. D66 had ook best een spannende strijd kunnen hebben, met Kaag, Ollongren, Jetten en Paternotte bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of dat nu beter of slechter voor je partij is.
ja ik denk dat dat inderdaad een spannende strijd geweest zou zijn vooral tussen jetten en kaag. Ollongren en Paternotte vind ik persoonlijk toch van iets mindere kwaliteit als leider van de partij.

maar ja voor een strijd heb je wel nodig dat iedereen zich kandidaat stelt. en ik kan de beslissing van de andere Jetten wel begrijpen. ik vind het heel knap dat je als politicus erkent dat iemand beter geschikt is als leider dan dat jij dat bent, en dat je dat dan zo uitspreekt.

ik vind overigens wel dat je een redelijke kans moet maken als je je eigen verkiesbaar stelt dus ik zit als D66 niet te wachten op een strijd tussen kaag en die avonturiers zoals Ton Vissers.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  zaterdag 4 juli 2020 @ 12:59:43 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193922221
Ik heb wel voor Ton Visser getekend. Een klein beetje tegengas voor Kaag is wel goed om haar wat te scherpen. En Ton Visser is wel sympathiek. :D

Die Van den Eijnde heb ik ook wel eens ontmoet maar dat vind ik maar een irritante vent.
pi_193922296
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:56 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja ik denk dat dat inderdaad een spannende strijd geweest zou zijn vooral tussen jetten en kaag. Ollongren en Paternotte vind ik persoonlijk toch van iets mindere kwaliteit als leider van de partij.

maar ja voor een strijd heb je wel nodig dat iedereen zich kandidaat stelt. en ik kan de beslissing van de andere Jetten wel begrijpen. ik vind het heel knap dat je als politicus erkent dat iemand beter geschikt is als leider dan dat jij dat bent, en dat je dat dan zo uitspreekt.

ik vind overigens wel dat je een redelijke kans moet maken als je je eigen verkiesbaar stelt dus ik zit als D66 niet te wachten op een strijd tussen kaag en die avonturiers zoals Ton Vissers.
Het lijkt me naast dat Jetten gewoon fan is van Kaag ook gewoon een redelijke afweging: van Kaag ging hij waarschijnlijk dik verliezen. Dan kun je nu beter in de wacht blijven om te kijken of je Kaag op kunt volgen.

En Paternotte en Jetten waren echt vergelijkbaar toen Jetten lijsttrekker werd, geef Paternotte dezelfde ervaring als Jetten en ik denk echt dat het niet veel scheelt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193922340
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daar ga ik niet aan beginnen, iemand die een hekel aan D66 heeft er van overtuigen dat dit gewoon goede volksvertegenwoordigers zijn wordt erg lastig. Als je Kaag al 'niks speciaals' noemt, kan of wil je het gewoon niet zien.

En nee, ik ben geen D66 fan.
Ik heb geen 'hekel' aan d66. Het is niet mijn partij, maar ik heb ook niet echt een partij. Het zit ook weer niet heel ver van mijn politieke kleur af, hoewel ik dus vind dat sinds de nieuwe verkiezingen de kwaliteit van de vertegenwoordigers magertjes is.

Ik zie wel dat Kaag een bijzonder intellectuele vrouw is maar ik vind haar geen leider. In mijn ogen mist ze een sociale voelspriet ten opzichte van een Pechtold, De Graaff of Dittrich. Of iets daarbuiten: Klaver of Dijkhoff. Ook Van der Ham vond ik in boegbeeld optiek veel meer aanspreken. Kaag, Ollengren en Paternotte zouden een voortreffelijke bezetting zijn voor het wetenschappelijk bureau van de partij maar als vertegenwoordigers van het volk weet ik het gewoon niet. Over Jetten hebben we geen discussie neem ik aan. Dat is veel meer een ambtenaar in mijn ogen en in elk geval nog te veel een puppy voor deze positie.

Dus hoor ik graag van jou waar ik het mis heb. Als je daar tenminste een poging voor wil doen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2020 13:35:30 ]
pi_193922356
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:27 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Niet zo speciaal als een pseudo-intellectuele neo-nazi en een omhooggevallen ubersnob uit de advocatuur inderdaad, maar toch best speciaal hoor.
Oke. Ja ik bedoel mijn vraag serieus maar dat is kennelijk lastig

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2020 13:13:20 ]
pi_193922783
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Oke. Ja ik bedoel mijn vraag serieus maar dat is kennelijk lastig
Het is lastig serieus te nemen als je een vrouw met de CV van Kaag als 'niet speciaal' neer zet. Ook als minister heeft ze het prima gedaan, ondanks totale onbekendheid met de Haagse politiek. Of Kaag speciaal is hoef je denk ik geen woorden aan vuil te maken: kijk gewoon naar haar CV, naar de functies en opdrachten die ze bij de VN kreeg, en je ziet genoeg. En kijk ook naar haar rol in het kabinet, waar ze feitelijk het ministerie van buitenlandse zaken naar zich toe heeft getrokken en Blok een bijrol laat vervullen.

Jetten en Paternotte zijn natuurlijk wel meer 'gewone' politici. Maar beide jong, prima in het debat en met een goede uitstraling. Ik vond ze als beginnend kamerlid allebei beter dan bijvoorbeeld Marijnissen, die tegelijk begon. Ze zijn beide scherp, weten door te vragen. En dat in de toch lastigere rol van coalitiepartner, waar je soms ook dingen moet verdedigen waar je niet achter staat. Oppositie voeren is veel makkelijker.

Ollongren is natuurlijk dankzij haar gezondheid weg gevallen uit de strijd, maar ik vond dat ook zij prima begon als minister. Ze had dingen die lastig uit te leggen waren op haar bordje, maar dat deed ze met verve. Ik denk dat ze in een debat daarin echt niet minder is dan een Asscher, Klaver, Segers e.d. Ik vind haar wel de minste van de 4, maar het zou voor een middengrote partij als D66 helemaal geen lijsttrekker zijn om je voor te schamen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193922857
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is lastig serieus te nemen als je een vrouw met de CV van Kaag als 'niet speciaal' neer zet. Ook als minister heeft ze het prima gedaan, ondanks totale onbekendheid met de Haagse politiek. Of Kaag speciaal is hoef je denk ik geen woorden aan vuil te maken: kijk gewoon naar haar CV, naar de functies en opdrachten die ze bij de VN kreeg, en je ziet genoeg. En kijk ook naar haar rol in het kabinet, waar ze feitelijk het ministerie van buitenlandse zaken naar zich toe heeft getrokken en Blok een bijrol laat vervullen.

Jetten en Paternotte zijn natuurlijk wel meer 'gewone' politici. Maar beide jong, prima in het debat en met een goede uitstraling. Ik vond ze als beginnend kamerlid allebei beter dan bijvoorbeeld Marijnissen, die tegelijk begon. Ze zijn beide scherp, weten door te vragen. En dat in de toch lastigere rol van coalitiepartner, waar je soms ook dingen moet verdedigen waar je niet achter staat. Oppositie voeren is veel makkelijker.

Ollongren is natuurlijk dankzij haar gezondheid weg gevallen uit de strijd, maar ik vond dat ook zij prima begon als minister. Ze had dingen die lastig uit te leggen waren op haar bordje, maar dat deed ze met verve. Ik denk dat ze in een debat daarin echt niet minder is dan een Asscher, Klaver, Segers e.d. Ik vind haar wel de minste van de 4, maar het zou voor een middengrote partij als D66 helemaal geen lijsttrekker zijn om je voor te schamen.
Akkoord ze is speciaal qua 'technische' deskundigheid. En zeker intellectueel. Ik bedoel met speciaal ook de X factor / het charisma om een aanspreekbare volksvertegenwoordiger te zijn. De sociale voelspriet die je als lijsttrekker nodig hebt. Op dat gebied is ze in mijn ogen niet alleen niet speciaal maar mist ze de competentie vrijwel volledig. Derhalve niet speciaal geschikt als lijsttrekker en zeker niet vergeleken met haar voorgangers (behoudens types als Els Borst, vd Laan en Jetten)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2020 13:52:59 ]
pi_193922915
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Akkoord ze is speciaal qua 'technische' deskundigheid. En zeker intellectueel. Ik bedoel met speciaal ook de X factor / het charisma om een aanspreekbare volksvertegenwoordiger te zijn. De sociale voelspriet die je als lijsttrekker nodig hebt. Op dat gebied is ze in mijn ogen niet alleen niet speciaal maar mist ze de competentie vrijwel volledig. Derhalve niet speciaal geschikt als lijsttrekker en zeker niet vergeleken met haar voorgangers (behoudens types als Els Borst, vd Laan en Jetten)
Charisma is iets wat overdreven wordt, een goede politicus heeft dat helemaal niet zo nodig. De uitstraling van Balkenende was misschien wel de slechtste van alle bekende Nederlandse politici van de afgelopen 20 jaar, maar toch won hij verkiezingen met overmacht.
En de voelspriet wat er politiek wel en niet kan heeft Kaag echt wel. Hoe denk je dat je bij de VN met dictators kunt samenwerken? En hoe denk je dat je als D66 politicus het vol kunt houden in een kabinet met CU terwijl je ontwikkelingssamenwerking in je pakket hebt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 4 juli 2020 @ 14:13:55 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193923116
Ik denk dat Kaag uitermate geschikt is als het gaat om haar vaardigheden, ik weet niet of ze populair genoeg is om het te redden.
Daarbij helpt het niet dat er een groep anti-D66'ers is die alles wat met D66 te maken heeft direct affakkelt, ongeacht het onderwerp, en ongeacht hoe ze het idee zouden benaderen als het uit een andere hoek kwam.

Punt is vooral dat D66 op dit moment weinig mensen heeft die de boel zouden kunnen leiden en die ook buiten de leden en reguliere D66 stemmers goed liggen.
Jetten is drie keer niks, Paternotte mag ook wat langer in de kamer oefenen. Kees Verhoeven houdt ermee op helaas.

Ik denk dat D66 dus weer eens een periode van laag in de zetels tegemoet gaat en dat dat vanzelf wel weer goed komt als ze aansprekende mensen in de kamer hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 4 juli 2020 @ 14:18:32 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193923171
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Charisma is iets wat overdreven wordt, een goede politicus heeft dat helemaal niet zo nodig. De uitstraling van Balkenende was misschien wel de slechtste van alle bekende Nederlandse politici van de afgelopen 20 jaar, maar toch won hij verkiezingen met overmacht.
En de voelspriet wat er politiek wel en niet kan heeft Kaag echt wel. Hoe denk je dat je bij de VN met dictators kunt samenwerken? En hoe denk je dat je als D66 politicus het vol kunt houden in een kabinet met CU terwijl je ontwikkelingssamenwerking in je pakket hebt?
Balkenende was dan ook van het CDA.... daar heb je geen charisma nodig, je moet alleen de gedroomde kroonprins zijn.
Verder vond ik Balkenende niet zo'n geweldig politicus. Hij werd alleen premier in een periode dat het CDA nog werkelijk wat te vertellen had en ze dus iedereen die door de partijtop geschikt werd geacht premier hadden kunnen maken.

We kiezen in NL ook geen premier, als dat wel zo was geweest dan was Balkenende het ook alleen maar geworden door directe sturing in alle regionen van het CDA.
Wat dat betreft zou Rutte het nu nog wel eens heel aardig kunnen doen bij een premiersverkiezing.

Kaag zal het nooit worden, ongeacht haar rol binnen D66 want D66 gaat niet zo groot worden dat ze een premier kunnen leveren.
Het CDA de komende 10 jaar ook niet meer trouwens, en indien wel dan alleen maar als ze een heel charismatische leider weten te scoren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193923280
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 14:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Balkenende was dan ook van het CDA.... daar heb je geen charisma nodig, je moet alleen de gedroomde kroonprins zijn.
Verder vond ik Balkenende niet zo'n geweldig politicus. Hij werd alleen premier in een periode dat het CDA nog werkelijk wat te vertellen had en ze dus iedereen die door de partijtop geschikt werd geacht premier hadden kunnen maken.
Ik denk dat je er daar toch naast zit, Balkenende maakte CDA weer populair, daar voor was CDA juist bijna verdwenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 4 juli 2020 @ 15:12:16 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193923766
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat je er daar toch naast zit, Balkenende maakte CDA weer populair, daar voor was CDA juist bijna verdwenen.
Dat was vooral stuivertje wisselen met de PvdA.
Zijn premierschap eindigde in een historisch dieptepunt voor het CDA.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 4 juli 2020 @ 16:25:32 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193925203
Balkenende was in zijn gloriejaren hetgene dat zijn stemmers graag zagen. Een saaie, dorpse man zonder franje, die betrouwbaar over kwam. Hij zag alleen het moment niet dat kiezers behoefte kregen aan wat anders.
pi_193925336
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:25 schreef Hexagon het volgende:
Balkenende was in zijn gloriejaren hetgene dat zijn stemmers graag zagen. Een saaie, dorpse man zonder franje, die betrouwbaar over kwam. Hij zag alleen het moment niet dat kiezers behoefte kregen aan wat anders.
Ja, maar dat bedoel ik dus. Kaag kan ook op een gegeven moment best zijn wat kiezers willen zien: een intelligente, kundige vrouw die niet overdrijft qua politieke spelletjes. Heb je niet zo veel charisma nodig. Al ben ik het met @Leandra eens dat D66 waarschijnlijk de komende jaren in elk geval niet de premier zal leveren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193926481
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:15 schreef Mondkapje het volgende:
Ik stel me altijd mannen voor als ze vrouw zouden zijn en omgekeerd. Van veel mannelijke politici denk je: als vrouw waren ze niet zover gekomen. Het zouden koddige vrouwen zijn waar niemand zijn vertrouwen aan zou geven, maar omdat ie een man is, komt ie ermee weg. Kaag zou wel een heel kleurloze man zijn, ze aapt mannengedrag iets te veel na. Ze zou iets meer zelfvertrouwen moeten hebben om wat losser te worden. Gewoon iets van: fuck you mannen allemaal. Ik weet nu niet goed wat ik aan haar heb.
Wat leuk is aan Rutte, is dat hij een mooi evenwicht bereikt tussen serieus zijn, vrolijk zijn, grapjes maken etc. Hij heeft de potentie om nog jarenlang op deze positie te zitten als hij zou willen.
Nu zit ik plots te denken hoe Rutte als vrouw zou zijn :')
pi_193933929
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 11:44 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Sowieso is d66 vooral een randstadpartij dus die splinters uit Brabant kunnen dit sowieso op hun buik schrijven.
D66 is intussen wel meer dan dat. Ze zullen niet snel de grootste worden buiten de randstad maar halen er aardig wat stemmen.
pi_193934101
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 00:31 schreef archito het volgende:

[..]

D66 is intussen wel meer dan dat. Ze zullen niet snel de grootste worden buiten de randstad maar halen er aardig wat stemmen.
Er is weinig veranderd en dat zie je goed in de lijn van successie.
pi_193940081
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De sociale voelspriet die je als lijsttrekker nodig hebt. Op dat gebied is ze in mijn ogen niet alleen niet speciaal maar mist ze de competentie vrijwel volledi
ik vind kaag juist wel erg warm en betrokken overkomen. denk dat je ook even moet kijken hoe ze zich profileert als lijstrekker. als minister van internationale handel kom je natuurlijk niet meteen in contact met de "gewone man"
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  zondag 5 juli 2020 @ 17:45:02 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193945375
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:51 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik vind kaag juist wel erg warm en betrokken overkomen. denk dat je ook even moet kijken hoe ze zich profileert als lijstrekker. als minister van internationale handel kom je natuurlijk niet meteen in contact met de "gewone man"
Nou dit idd, haar verwijten een gebrek aan sociale betrokkenheid te hebben is imho nergens anders op gebaseerd dan op de anti-Kaag-hetze die ze sowieso vanaf het begin te verduren kreeg toen bleek dat ze met een Palestijn getrouwd was.
Ze was al be- en veroordeeld voor ze beëdigd was, puur op basis van haar huwelijk.

Haar CV geeft duidelijk genoeg aan dat ze uitstekende voelsprieten heeft, ook sociaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 juli 2020 @ 05:42:22 #250
240618 Micson
The lonely stoner
pi_193953601
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is lastig serieus te nemen als je een vrouw met de CV van Kaag als 'niet speciaal' neer zet. Ook als minister heeft ze het prima gedaan, ondanks totale onbekendheid met de Haagse politiek. Of Kaag speciaal is hoef je denk ik geen woorden aan vuil te maken: kijk gewoon naar haar CV, naar de functies en opdrachten die ze bij de VN kreeg, en je ziet genoeg. En kijk ook naar haar rol in het kabinet, waar ze feitelijk het ministerie van buitenlandse zaken naar zich toe heeft getrokken en Blok een bijrol laat vervullen.

Jetten en Paternotte zijn natuurlijk wel meer 'gewone' politici. Maar beide jong, prima in het debat en met een goede uitstraling. Ik vond ze als beginnend kamerlid allebei beter dan bijvoorbeeld Marijnissen, die tegelijk begon. Ze zijn beide scherp, weten door te vragen. En dat in de toch lastigere rol van coalitiepartner, waar je soms ook dingen moet verdedigen waar je niet achter staat. Oppositie voeren is veel makkelijker.

Ollongren is natuurlijk dankzij haar gezondheid weg gevallen uit de strijd, maar ik vond dat ook zij prima begon als minister. Ze had dingen die lastig uit te leggen waren op haar bordje, maar dat deed ze met verve. Ik denk dat ze in een debat daarin echt niet minder is dan een Asscher, Klaver, Segers e.d. Ik vind haar wel de minste van de 4, maar het zou voor een middengrote partij als D66 helemaal geen lijsttrekker zijn om je voor te schamen.
Kaag is zeer competent, heeft een schat aan ervaring en ik twijfel er niet aan dat zij een uitstekende MP zou zijn. Maar de rest, Jetten, Ollongren en Paternotte, zijn lichtgewichten. Ik zou niet weten welke competenties zij hebben. Om maar niet te spreken over Van Engelshoven. Die kan helemaal niks. Alleen Wouter Koolmees heb ik binnen de D66-stal (naast Kaag dus) nog enige achting voor.

Als je ze vergelijkt met Marijnissen dan lijkt het nog wat ja, maar Marijnissen heeft de kwalitatieve inhoud van een blik Schultenbrau.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:16:14 #251
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194394598
Ook Ton Visser heeft de drempel gehaald :D
https://www.telegraaf.nl/(...)aat-lijsttrekker-d66
pi_194395318
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 00:31 schreef archito het volgende:

[..]

D66 is intussen wel meer dan dat. Ze zullen niet snel de grootste worden buiten de randstad maar halen er aardig wat stemmen.
De club moet het vooral hebben van de ‘slimme steden’, dus met een universiteit van formaat of bedrijven/instellingen met hbo/wo-functies. In Vlissingen, Den Helder, Lelystad of Roosendaal zit de harde kern niet.
Wel kan je alle modale buitenwijken van de grotere plaatsen voor je winnen door de redelijkste partij op links/midden te worden. Valt en staat met een eigen geloofwaardig programma, een degelijk of charismatisch leider en een andere partij die heeft afgedaan.
pi_194395682
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 17:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou dit idd, haar verwijten een gebrek aan sociale betrokkenheid te hebben is imho nergens anders op gebaseerd dan op de anti-Kaag-hetze die ze sowieso vanaf het begin te verduren kreeg toen bleek dat ze met een Palestijn getrouwd was.
Ze was al be- en veroordeeld voor ze beëdigd was, puur op basis van haar huwelijk.

Haar CV geeft duidelijk genoeg aan dat ze uitstekende voelsprieten heeft, ook sociaal.
Het is geen Nederlandse vrouw. Dat is haar grootste probleem. Zij heeft amper in Nederland gewoond. Een echte globalist die niet begrijpt waar de gewone Nederlandse man en vrouw mee worstelen, die wel al tientallen jaren hier wonen. Ze heeft vast goede bedoelingen maar je kunt de cultuut van een land niet begrijpen als je zo lang in het buitenland hebt gewerkt.

Typisch geval van een goede diplomate maar niet iemand die geschikt is om een volk te leiden dat ze zelf niet eens meer herkent.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:36:38 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194396047
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:10 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is geen Nederlandse vrouw. Dat is haar grootste probleem. Zij heeft amper in Nederland gewoond. Een echte globalist die niet begrijpt waar de gewone Nederlandse man en vrouw mee worstelen, die wel al tientallen jaren hier wonen. Ze heeft vast goede bedoelingen maar je kunt de cultuut van een land niet begrijpen als je zo lang in het buitenland hebt gewerkt.

Typisch geval van een goede diplomate maar niet iemand die geschikt is om een volk te leiden dat ze zelf niet eens meer herkent.
Ze wordt dan ook partijleider.... ik weet niet waarom we doen alsof iedere partijleider de toekomstige MP moet zijn, want voor de meeste partijen gaat dat simpelweg niet op, en voor D66 de komende 10 jaar ook zeker niet; ergo of ze het Nederlandse volk kan leiden doet er helemaal niet toe, het gaat erom of ze geschikt is de D66 aanhang te leiden en daarin zie ik haar achtergrond niet als een probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:41:34 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194396142
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:16 schreef Hexagon het volgende:
Ook Ton Visser heeft de drempel gehaald :D
https://www.telegraaf.nl/(...)aat-lijsttrekker-d66
De NOS zet hem iig lekker neer, ze hebben op Teletekst niets anders te melden dan "Globetrotter" :X
quote:
Twee kandidaat-lijsttrekkers D66

D66-leden kunnen kiezen tussen Sigrid
Kaag en Ton Visser in de strijd om het
lijsttrekkerschap.Leden mogen van 20
augustus tot 2 september stemmen.Op 5
september wordt de winnaar bekend.

Kaag (58) is minister voor Buitenlandse
Handel en Ontwikkelingssamenwerking en
wordt gezien als favoriet.Ze wil de
partij vernieuwen en de verdeeldheid in
de samenleving doorbreken,zegt ze.

De 56-jarige Visser,globetrotter uit
Oisterwijk,geldt als outsider en doet
voor de derde keer een gooi naar het
lijsttrekkerschap,na mislukte pogingen
in 2002 en 2016.Hij wil ervoor zorgen
dat D66 meer mensen aanspreekt.
https://nos.nl/teletekst#106
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:47:29 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194396226
Hoe dan ook lijkt Visser me niet geschikter dan Kaag... als je al 15 jaar "op tournee in de wereld" bent dan moet je misschien een gooi doen naar een plaats in een mondiale regering.

https://nos.nl/artikel/23(...)66-lijsttrekker.html

Ik kan hier helemaal niets mee: https://d66.nl/mensen/ton-visser/
Mijn verwachting is dan ook dat Kaag >75% van de stemmen van de leden krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:53:16 #257
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194396301
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:47 schreef Leandra het volgende:
Hoe dan ook lijkt Visser me niet geschikter dan Kaag... als je al 15 jaar "op tournee in de wereld" bent dan moet je misschien een gooi doen naar een plaats in een mondiale regering.

https://nos.nl/artikel/23(...)66-lijsttrekker.html

Ik kan hier helemaal niets mee: https://d66.nl/mensen/ton-visser/
Mijn verwachting is dan ook dat Kaag >75% van de stemmen van de leden krijgt.
Denk eerder >95%

Visser is een type excentrieke avonturier en doet vooral mee omdat hij vind dat Kaag wel wat uitdaging mag hebben. Niet omdat hij zelf nou denkt de beste te zijn.
pi_194396349
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze wordt dan ook partijleider.... ik weet niet waarom we doen alsof iedere partijleider de toekomstige MP moet zijn, want voor de meeste partijen gaat dat simpelweg niet op, en voor D66 de komende 10 jaar ook zeker niet; ergo of ze het Nederlandse volk kan leiden doet er helemaal niet toe, het gaat erom of ze geschikt is de D66 aanhang te leiden en daarin zie ik haar achtergrond niet als een probleem.
Kaag begon daar natuurlijk zelf mee: https://www.ad.nl/politie(...)ier-worden~a99951cb/

Ik heb pakweg Segers nog niet horen zeggen dat hij premier wil worden.

Anderen trouwens wel, Klaver bijvoorbeeld:
Klaver: https://www.ad.nl/binnenl(...)ent-worden~a0e20010/

Klaver zit een beetje in dezelfde categorie als Kaag, al schat ik de kansen van GroenLinks om ooit de MP te leveren nog hoger in dan die van D66. GL heeft de kans om PvdA leeg te eten, voor D66 is dat allemaal veel moeilijker.


Marijnissen (ook 1 uit die categorie partijmaximum rond de 20 zetels) was realistischer: https://www.ad.nl/politie(...)ans-pakken~aaab3dea/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:43:32 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194397682
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kaag begon daar natuurlijk zelf mee: https://www.ad.nl/politie(...)ier-worden~a99951cb/

Ik heb pakweg Segers nog niet horen zeggen dat hij premier wil worden.

Anderen trouwens wel, Klaver bijvoorbeeld:
Klaver: https://www.ad.nl/binnenl(...)ent-worden~a0e20010/

Klaver zit een beetje in dezelfde categorie als Kaag, al schat ik de kansen van GroenLinks om ooit de MP te leveren nog hoger in dan die van D66. GL heeft de kans om PvdA leeg te eten, voor D66 is dat allemaal veel moeilijker.


Marijnissen (ook 1 uit die categorie partijmaximum rond de 20 zetels) was realistischer: https://www.ad.nl/politie(...)ans-pakken~aaab3dea/
Ik zie dat vooral als bluf, niet dat ze werkelijk denkt dat D66 dit decennium een MP mag leveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194397812
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zie dat vooral als bluf, niet dat ze werkelijk denkt dat D66 dit decennium een MP mag leveren.
Ja, maar als je roept dat je premier wil worden, moet je niet gek op kijken als je vervolgens als premier en niet alleen als partijleider beoordeeld wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:30:44 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194399118
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar als je roept dat je premier wil worden, moet je niet gek op kijken als je vervolgens als premier en niet alleen als partijleider beoordeeld wordt.
Ach welnee, er is toch ook niemand die Baudet als premier gaat beoordelen :D
Of Klaver.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194399230
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach welnee, er is toch ook niemand die Baudet als premier gaat beoordelen :D
Of Klaver.
Ik wil Baudet best als premier beoordelen, net zo ongeschikt als als partijleider of als politus an sich.

En bij Roemer zag je toch wel dat 'premierkwaliteiten' erg belangrijk waren, die partij stortte helemaal in toen met Roemer als premier voor zich ging zien. Komende verkiezing lijkt het onmogelijk, maar er is natuurlijk best een kans dat er in de verkiezing daar na bijvoorbeeld een moment komt dat alle grotere partijen redelijk gelijk staan en dan gaat men toch echt kijken naar wie er geschikt is als premier.

Ik vind zelf, als fervent tegenstander van D66, Kaag best een goede premierskandidaat trouwens. Daar zal ze het niet op verliezen. Het is meer dat veel mensen vaak uiteindelijk toch geen D66 stemmen, ook al zit de partij wel bij hun opties.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194401531
Ben benieuwd. Sowieso op alle fronten een verademing ten opzichte van een Jetten, Ollongren en Paternotte.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:37:36 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194401825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar als je roept dat je premier wil worden, moet je niet gek op kijken als je vervolgens als premier en niet alleen als partijleider beoordeeld wordt.
Prima, ik zou Kaag wel als Premier willen zien. Als ik zo eens rondkijk wat partjleiders zijn dan is Kaag zo gek nog niet in die rol. Of zie jij graag Hugo'tje als PM?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194402099
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 18:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Prima, ik zou Kaag wel als Premier willen zien. Als ik zo eens rondkijk wat partjleiders zijn dan is Kaag zo gek nog niet in die rol. Of zie jij graag Hugo'tje als PM?
Ik heb liever De Jonge en Rutte, inderdaad.

Al komt dat ook omdat ik D66 als grootste partij een nachtmerrie zou vinden. Samenwerken gaat nu prima, maar het blijft niet mijn favoriete partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:01:44 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194402207
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 18:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik heb liever De Jonge en Rutte, inderdaad.

Al komt dat ook omdat ik D66 als grootste partij een nachtmerrie zou vinden. Samenwerken gaat nu prima, maar het blijft niet mijn favoriete partij.
De Jonge is totaal ongeschikt en CDA wat al bij voorbaat een diskwalificatie is, Rutte als persoon vind ik prima maar VVD beleid is nu toch wel genoeg geweest.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194402650
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 19:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Jonge is totaal ongeschikt en CDA wat al bij voorbaat een diskwalificatie is, Rutte als persoon vind ik prima maar VVD beleid is nu toch wel genoeg geweest.
Ik vind De Jonge niet totaal ongeschikt, juist zeer geschikt. En CDA is bij mij juist een vrij grote plus. Mijn volgorde van voorkeur zou zijn De Jonge, Rutte, Klaver, Asscher (met Asscher heb ik namelijk dan weer niks, veel te zuur). Marijnissen of Kaag zou ik vergelijkbaar erg vinden, al heb ik dan misschien toch wel liever de capabele Kaag. Rest hoeven we niet te noemen, want kansloos.

Maar goed, dit topic gaat over Kaag bij D66. Ik neem aan dat die inderdaad minstens 90% van de stemmen gaat krijgen bij D66 in de verkiezing. Minder spannend dan bij het CDA. En dan benieuwd hoe ze het gaat doen in de verkiezingen, in de coronatijd voor het reces sneeuwde ze een beetje onder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194409363
Kaag weet een boel boosjes in ieder geval goed te trollen met deze tweet (over Beiroet):
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194409499
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 10:19 schreef xpompompomx het volgende:
Kaag weet een boel boosjes in ieder geval goed te trollen met deze tweet (over Beiroet):
[ twitter ]
Die stomme Beirutenezen zouden maar gewoon Nederlands moeten leren.
pi_194413333
quote:
8s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 10:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Die stomme Beirutenezen zouden maar gewoon Nederlands moeten leren.
Als je namens de Nederlandse regering spreekt dan doe je daar op zijn minst een Nederlandse vertaling bij. Dat ze die democratische reflex niet heeft verbaast dan weer niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194413462
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je namens de Nederlandse regering spreekt dan doe je daar op zijn minst een Nederlandse vertaling bij. Dat ze die democratische reflex niet heeft verbaast dan weer niet.
Ze heeft dezelfde tweet in 3 verschillende talen gepost, Nederlands, Engels en Arabisch. Dus wat zeur je nou over democratische reflexen? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 augustus 2020 @ 15:31:43 #272
408813 crew  trein2000
pi_194413475
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je namens de Nederlandse regering spreekt dan doe je daar op zijn minst een Nederlandse vertaling bij. Dat ze die democratische reflex niet heeft verbaast dan weer niet.
4 minuten eerder:
twitter

Kortom, stop met liegen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194413691
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

4 minuten eerder: [ twitter ]
Kortom, stop met liegen.
Ik geef toe dat ik nog steeds niet snap hoe Twitter werkt, of niet werkt. Maar het blijft een beetje raar, ook door het format, een minister die namens de Nederlandse regering spreekt in een taal die Nederlanders als zodanig niet kunnen lezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194413745
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik geef toe dat ik nog steeds niet snap hoe Twitter werkt, of niet werkt
Zwak excuus. Een beetje klikken en je ziet het. Dat heeft allemaal niks te maken met al dan niet weten hoe twitter werkt.

quote:
. Maar het blijft een beetje raar, ook door het format, een minister die namens de Nederlandse regering spreekt in een taal die Nederlanders als zodanig niet kunnen lezen.
Het lijkt me prima dat ze, in haar functie zich tot het getroffen land richt in de taal van het land.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194413754
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar het blijft een beetje raar, ook door het format, een minister die namens de Nederlandse regering spreekt in een taal die Nederlanders als zodanig niet kunnen lezen.
https://nl.wikipedia.org/(...)kkelingssamenwerking

zij is dan ook Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking
pi_194413771
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ze heeft dezelfde tweet in 3 verschillende talen gepost, Nederlands, Engels en Arabisch. Dus wat zeur je nou over democratische reflexen? :')
Tja, zo kennen we hem natuurlijk wel. Grote kans dat jouw bericht nu genegeerd wordt.
pi_194413773
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:56 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/(...)kkelingssamenwerking

zij is dan ook Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking
Het zal er diep van binnen wel op neerkomen dat men in FvD/PVV kringen helemaal laaiend is, enkel en alleen omdat het in Arabisch is getweet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 5 augustus 2020 @ 16:10:43 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194413930
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het zal er diep van binnen wel op neerkomen dat men in FvD/PVV kringen helemaal laaiend is, enkel en alleen omdat het in Arabisch is getweet.
Die willen liever dat het kabinet tweet "KABAM!!! 5000 moslims kapotgeknald. Net goed!"
pi_194413963
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zwak excuus. Een beetje klikken en je ziet het. Dat heeft allemaal niks te maken met al dan niet weten hoe twitter werkt.
[..]

Het lijkt me prima dat ze, in haar functie zich tot het getroffen land richt in de taal van het land.
Het gaat hier niet om een brief die ze schrijft maar om openbare communicatie. Gebruik van het platform daarin betekent dat de minister zich in het openbaar uit zonder dat Nederlanders duidelijk is wat ze zegt. Dat je zelf op zoek kunt kunt naar de vertaling doet daar onvoldoende aan af.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:56 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/(...)kkelingssamenwerking

zij is dan ook Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking
Van Nederland ja. Aan antidemocratisch reflexen geen gebrek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194414061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om een brief die ze schrijft maar om openbare communicatie. Gebruik van het platform daarin betekent dat de minister zich in het openbaar uit zonder dat Nederlanders duidelijk is wat ze zegt. Dat je zelf op zoek kunt kunt naar de vertaling doet daar onvoldoende aan af.
[..]
Wie haar volgt op Twitter krijgt het bericht automatisch in drie talen te zien, waarvan eerst Engels, dan Nederlands en als laatste Arabisch. Daar hoef je dan ook niet voor te zoeken. Maar je zoekt gewoon weer geforceerd wat om boos over te doen.
pi_194414063
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om een brief die ze schrijft maar om openbare communicatie. Gebruik van het platform daarin betekent dat de minister zich in het openbaar uit zonder dat Nederlanders duidelijk is wat ze zegt. Dat je zelf op zoek kunt kunt naar de vertaling doet daar onvoldoende aan af.
[..]
Dat zegt dan vooral wat over de mensen die te selectief achterlijk zijn om te snappen waar het over gaat, nadat ze eerst al in het Nederlands en Engels een tweet gericht aan de Libanese bevolking heeft getweet. Iedereen met meer dan twee hersencellen weet namelijk dat ze in Libanon geen Farsi, Balti of Berber spreken, maar Arabisch.

quote:
Van Nederland ja. Aan antidemocratisch reflexen geen gebrek.
Wat is er antidemocratisch?

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 05-08-2020 17:51:24 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194414812
Waarom is Latijn niet erg en Arabisch wel? Naast dat het bericht gewoon in Nederlands en Engels is gestuurd?
pi_194414921
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:12 schreef archito het volgende:
Waarom is Latijn niet erg en Arabisch wel? Naast dat het bericht gewoon in Nederlands en Engels is gestuurd?
Dan zal er wel een lulverhaal komen dat die Nederland niet vertegenwoordigd en dat het daarom geen probleem is.
pi_194415458
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat zegt dan vooral wat over de mensen die te selectief achterlijk zijn om te snappen waar het over gaat, nadat ze eerst al in het Nederlands en Engels een tweet gericht aan de Libanese bevolking is getweet. Iedereen met meer dan twee hersencellen weet namelijk dat ze in Libanon geen Farsi, Balti of Berber spreken, maar Arabisch.
[..]

Wat is er antidemocratisch?
De regering spreekt met één mond en zij spreekt als regeringslid, niet als D66 lid en al helemaal niet als kandidaat lijsttrekker. Dat zijn incompatibele hoedanigheden, daarvoor moet ze maar twee twitteraccounts nemen. Dat de regering via Twitter (en Facebook) communiceert is al niet zo vanzelfsprekend, om het zacht uit te drukken, maar dat ik mijn gegevens zou moeten laten plunderen om de communicatie in het Nederlands te krijgen klopt natuurlijk niet. Ik moet gewoon kennis kunnen nemen van wat een regerinslid in het openbaar zegt zonder verdere drempels als het leren van Arabisch of het registeren bij of doorgronden van Twitter.

De aard van het medium is nou eenmaal dat de berichten kort zijn en geen vertalingen toelaten, en tweets her en der zondere verdere linkjes opduiken. Dan moet je misschien gewoon vaststellen dat Twitter niet zo geschikt is voor regeringscommunicatie, en dat medium uitsluitend in de hoedanigheid van D66 lijsttrekkerskandidaat. Dit is niet typisch Kaag hoor, eerder typisch Rutte I, II en II: We doen het lekker zoals we willen, het is immers regeringsmarketing. De kamer informeren we maar niet. Het is allemaal zo slordig en totaal niet vanuit democratische en staatsrechtelijke waarden geredeneerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194415723
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De regering spreekt met één mond en zij spreekt als regeringslid, niet als D66 lid en al helemaal niet als kandidaat lijsttrekker. Dat zijn incompatibele hoedanigheden, daarvoor moet ze maar twee twitteraccounts nemen. Dat de regering via Twitter (en Facebook) communiceert is al niet zo vanzelfsprekend
vanochtend was ze al te horen op de radio
https://www.nporadio1.nl/(...)rleners-naar-beiroet
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 19:01:11 #286
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_194416432
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om een brief die ze schrijft maar om openbare communicatie. Gebruik van het platform daarin betekent dat de minister zich in het openbaar uit zonder dat Nederlanders duidelijk is wat ze zegt. Dat je zelf op zoek kunt kunt naar de vertaling doet daar onvoldoende aan af.
[..]

Van Nederland ja. Aan antidemocratisch reflexen geen gebrek.
Ook in het Nederlands is het vaak genoeg onduidelijk wat politici zeggen. :+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_194418096
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:17 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

vanochtend was ze al te horen op de radio
https://www.nporadio1.nl/(...)rleners-naar-beiroet
Ja, en? Ik ben niet tegen hulp voor Libanon of zo, en ook niet tegen een steunbetuiging van de regering. Maar een minister moet wel correct communiceren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194418160
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, en? Ik ben niet tegen hulp voor Libanon of zo, en ook niet tegen een steunbetuiging van de regering. Maar een minister moet wel correct communiceren.
Ze was niet op het acht uur journaal te zien trouwens, wat ik wel had verwacht. Er werd wel aangekondigd dat ze straks in Nieuwsuur te zien is.
pi_194418164
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, en? Ik ben niet tegen hulp voor Libanon of zo, en ook niet tegen een steunbetuiging van de regering. Maar een minister moet wel correct communiceren zoals ik dat wil.
Fixed.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194418807
Iets met slak en zout. Of spijkers en water, wat jij wil.

Ze heeft via verschillende kanalen laten weten mee te leven en hulp aan te bieden en de tweet in 3 talen verstuurd. Lijkt me meer dan genoeg.
pi_194427308
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
. Ik moet gewoon kennis kunnen nemen van wat een regerinslid in het openbaar zegt zonder verdere drempels als het leren van Arabisch of het registeren bij of doorgronden van Twitter.
Ik heb geen abonnement op een krant dus ik vind dat een minister niks meer in een krant mag zeggen. want daar kan ik dan geen kennis van nemen. :')
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:06:01 #292
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194428109
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:12 schreef archito het volgende:
Waarom is Latijn niet erg en Arabisch wel? Naast dat het bericht gewoon in Nederlands en Engels is gestuurd?
Latijn is een taal die historisch veel gebruikt werd in Nederland als lingua franca en administratieve taal onder de Romeinen, Arabisch een invasieve barbaarse taal uit onderontwikkelde gebieden.
Maar als ze hetzelfde bericht in het Nederland en Engels getweet heeft snap ik verder niet wat het probleem precies is. Het zou wellicht wat handiger zijn om hetzelfde bericht gewoon drietalig te kunnen posten, dat zou een hoop ophef schelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 06-08-2020 14:38:30 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194428134
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Latijn is taal die historisch veel gebruikt werd in Nederland als lingua franca en administratieve taal onder de Romeinen, Arabisch een invasieve barbaarse taal uit onderontwikkelde gebieden.
Maar als ze hetzelfde bericht in het Nederland en Engels getweet heeft snap ik verder niet wat het probleem precies is. Het zou wellicht wat handiger zijn om hetzelfde bericht gewoon drietalig te kunnen posten, dat zou een hoop ophef schelen.
Dat ze heeft ze toch ook gewoon gedaan? :?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194428166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Latijn is taal die historisch veel gebruikt werd in Nederland als lingua franca en administratieve taal onder de Romeinen, Arabisch een invasieve barbaarse taal uit onderontwikkelde gebieden.
Maar als ze hetzelfde bericht in het Nederland en Engels getweet heeft snap ik verder niet wat het probleem precies is. Het zou wellicht wat handiger zijn om hetzelfde bericht gewoon drietalig te kunnen posten, dat zou een hoop ophef schelen.
Ach, ook dan zouden de boze meutes van PVV en FvD compleet over de zeik zijn. Gewoon gezeur om niks dit.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:10:59 #295
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194428167
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat ze heeft ze toch ook gewoon gedaan? :?
Het zijn drie verschillende posts, zouden die samengevoegd zijn dan had er niemand gereageerd.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194428197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het zijn drie verschillende posts, zouden die samengevoegd zijn dan had er niemand gereageerd.
Ik denk niet dat dat veel zou hebben uitgemaakt. Die OPHEF!!11 is er alleen omdat de tweet in het Arabisch was, wat bij bepaald volk nogal als een rode lap werkt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194428392
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Latijn is taal die historisch veel gebruikt werd in Nederland als lingua franca en administratieve taal onder de Romeinen, Arabisch een invasieve barbaarse taal uit onderontwikkelde gebieden.
Maar als ze hetzelfde bericht in het Nederland en Engels getweet heeft snap ik verder niet wat het probleem precies is. Het zou wellicht wat handiger zijn om hetzelfde bericht gewoon drietalig te kunnen posten, dat zou een hoop ophef schelen.
Latijn is tegenwoordig geen voertaal meer in Nederland en Libanon.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:35:50 #298
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194428464
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:30 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Latijn is tegenwoordig geen voertaal meer in Nederland en Libanon.
Uiteraard, hoe jammer dat ook zijn moge. Ik gebruik daarom ook het woord historisch.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194428567
Kaag had ook in het Frans moeten twitteren, dan was ze helemaal de bom geweest:
quote:
Nog altijd is Frans samen met het Engels, en na het Arabisch, er een taal die door een deel van de sociaal-economische elite in Libanon gesproken wordt. Er is een Franstalige (katholieke) universiteit in Beiroet, de université Saint-Joseph, waar Frans, Arabisch en Engels door elkaar worden gebruikt. Er is een Franstalige krant L’Orient-Le Jour.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)l-in-beiroet-is-het/
  donderdag 6 augustus 2020 @ 15:22:18 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194429147
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ach, ook dan zouden de boze meutes van PVV en FvD compleet over de zeik zijn. Gewoon gezeur om niks dit.
Nou, Forum dan weer niet, die zijn inmiddels wel gewend aan Latijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194429445
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, Forum dan weer niet, die zijn inmiddels wel gewend aan Latijn ;)
Die worden toch juist gelijk bang als ze van die spaghettiletters zien?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')