SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
Zat gisteren naar André Kuipers te luisteren bij Beau en verbaas me er nog over dat dit iets was wat Amerika nog niet konquote:Op woensdag 27 mei 2020 11:39 schreef Prisha het volgende: Ik weet of er hier ook mensen aanwezig zijn die space dingen interessant vinden? Zo ja: Vanavond om 22:33 Nederlandse tijd de eerste bemande launch van Crew Dragon (NASA/SpaceX). En ongeveer 23 minuten na de launch komt ie over West Europa dus je zou hem buiten over moeten kunnen zien komen. Als het helder is tenminste Live Stream:
Ja, en het is ook zo dat ik dus helemaal niemand van die studie ken, ik kan het dus ook niet controleren met anderen want ik zou niet weten hoe ik die nu zou moeten bereiken. Ik hoop op een snelle mail terug in ieder geval.quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:02 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat zou wel zuur zijn dan jaGoed dat je er een mailtje over hebt gestuurd! Maar als zoiets niet online wordt geplaatst is het sowieso niet jouw fout natuurlijk.
Ik heb er net ook een gemaaktquote:Op woensdag 27 mei 2020 12:53 schreef molloot200 het volgende:
Ik ga - volledig geïnspireerd door de topictitel natuurlijk - aan de tosti
Ja ik hoop het ook voor je! En anders die eerdere tip die hier werd genoemd, door even te bellen!quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:47 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, en het is ook zo dat ik dus helemaal niemand van die studie ken, ik kan het dus ook niet controleren met anderen want ik zou niet weten hoe ik die nu zou moeten bereiken. Ik hoop op een snelle mail terug in ieder geval.
Bohhquote:Op woensdag 27 mei 2020 12:57 schreef Em31 het volgende:
Ben passievrucht ijs aan het makenzal jullie straks een bolletje geven.
quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:57 schreef Em31 het volgende:
quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:53 schreef molloot200 het volgende:
Ik ga - volledig geïnspireerd door de topictitel natuurlijk - aan de tosti
quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:57 schreef Em31 het volgende:
beste topicquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:00 schreef F1gamer het volgende:
Dit is een vreettopic ipv slowchat topic😆
De SC wordt gemiddeld dan ook jaarlijks 10% dikkerquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:00 schreef F1gamer het volgende:
Na het ter ziele gaan van de Shuttle program was er nog geen veilige opvolger ontwikkeld. En dat kwam het uiteindelijk neer op kosten en politiek, niet zozeer op kunde.quote:Op woensdag 27 mei 2020 12:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zat gisteren naar André Kuipers te luisteren bij Beau en verbaas me er nog over dat dit iets was wat Amerika nog niet kondat ze Rusland daar altijd nog voor moesten betalen.
Gaaf! In wat voor hoedanigheid kon je hem ontmoeten?quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:03 schreef Prisha het volgende:
[..]
Na het ter ziele gaan van de Shuttle program was er nog geen veilige opvolger ontwikkeld. En dat kwam het uiteindelijk neer op kosten en politiek, niet zozeer op kunde.
Andre Kuipers is zo cool. Ik heb hem vorig jaar mogen ontmoeten en er kwam geen zinnig woord bij me uit, alleen: Meneer Kuipers mag ik uw hand schudden.
Ik schaam me dood
quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:03 schreef Prisha het volgende:
[..]
Na het ter ziele gaan van de Shuttle program was er nog geen veilige opvolger ontwikkeld. En dat kwam het uiteindelijk neer op kosten en politiek, niet zozeer op kunde.
Andre Kuipers is zo cool. Ik heb hem vorig jaar mogen ontmoeten en er kwam geen zinnig woord bij me uit, alleen: Meneer Kuipers mag ik uw hand schudden.
Ik schaam me dood
Hij gaf een lezing, ondersteund door een muziek orkest in het bostheater in Ommen. We waren er al behoorlijk vroeg en ik zat zo te kijken en ineens dacht ik: zie ik het goed??? Staat jij daar nou voor/naast het podium het publiek te bekijken? Is dat hem? DAT IS HEM!!!!quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Gaaf! In wat voor hoedanigheid kon je hem ontmoeten?
Ja als ik het niet vergeetquote:Op woensdag 27 mei 2020 12:59 schreef Strani het volgende:
[..]Klinkt goed! Maak je er wel een foto van?
Leuk hoorquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:07 schreef Prisha het volgende:
[..]
Hij gaf een lezing, ondersteund door een muziek orkest in het bostheater in Ommen. We waren er al behoorlijk vroeg en ik zat zo te kijken en ineens dacht ik: zie ik het goed??? Staat jij daar nou voor/naast het podium het publiek te bekijken? Is dat hem? DAT IS HEM!!!!
Naar beneden rennen en toen hebben we dus een tijdje met hem gesproken. Of nou ja, dat spreken ging me niet goed af. Ik heb een mooie foto van hem en mij als herinnering.
Ik ben wel beetje space groupie
quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Leuk hoor
Dat was alles bij elkaar dus best een 'kosmische' ervaring.
Sorry
Zit er behalve die burger nog iets anders op het broodje??quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:13 schreef Strani het volgende:
Mijn hamburger arriveert volgens Just-eat over 41 minuten. Nou dat zal me benieuwen!
Is dan ook een geweldig universeel themaquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:00 schreef F1gamer het volgende:
quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:00 schreef Strani het volgende:
[..]
De SC wordt gemiddeld dan ook jaarlijks 10% dikker
Wat leuk zeg!quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:07 schreef Prisha het volgende:
[..]
Hij gaf een lezing, ondersteund door een muziek orkest in het bostheater in Ommen. We waren er al behoorlijk vroeg en ik zat zo te kijken en ineens dacht ik: zie ik het goed??? Staat jij daar nou voor/naast het podium het publiek te bekijken? Is dat hem? DAT IS HEM!!!!
Naar beneden rennen en toen hebben we dus een tijdje met hem gesproken. Of nou ja, dat spreken ging me niet goed af. Ik heb een mooie foto van hem en mij als herinnering.
Ik ben wel beetje space groupie
De slechtste grap van de dag gaat naar...quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Leuk hoor
Dat was alles bij elkaar dus best een 'kosmische' ervaring.
Sorry
Deze is vrij basic, gewoon sla, tomaat, kaas geloof ik. Dat soort dingen. En patat. Maar goed, je betaalt er ¤4.50 voor inclusief blikje fris dus prima te doenquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zit er behalve die burger nog iets anders op het broodje??
Nee johquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
![]()
Misschien moet ik jullie maar weer even verlaten, misschien dat dat helpt
Wat een eerquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:24 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
De slechtste grap van de dag gaat naar...
Nou best een prima dieet idee toch? Gewoon hier vermijden waar het altijd over lekker eten gaatquote:
Ja het werd eens tijd dat we die weer gingen afstoffenquote:
Oh damn dat is geen geld, spanje zoveel goedkoper?quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Deze is vrij basic, gewoon sla, tomaat, kaas geloof ik. Dat soort dingen. En patat. Maar goed, je betaalt er ¤4.50 voor inclusief blikje fris dus prima te doen
Ik wacht op diablo 4 of een nieuwe elder scrollsquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:25 schreef Momo het volgende:
https://frontpage.fok.nl/nieuws/833285/1/1/50/gta-vi-verschijnt-in-2023.html
Nog even wachten mensen
Gezellig ziet dat er altijd uit!quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:26 schreef Momo het volgende:
Ik heb allemaal bloemen gekocht vanochtend voor op balkon, komen er morgen nog weer bij.
Zal mij benieuwen welke setting het wordt deze keer. Londen lijkt me minder waarschijnlijk nu dat Ubisoft daar net mee bezig is geweest. Veel mensen zullen hopen op Vice City maar die setting vind ik zelf minder eigenlijk. Het wordt tijd voor iets nieuws.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:25 schreef Momo het volgende:
Nog even wachten mensen
Gemiddeld absoluut, en dan is dit ook nog eens een goedkope kebabtent van Pakistanen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh damn dat is geen geld, spanje zoveel goedkoper?
Welke Amerikaanse steden zouden kunnen? Miami, San Francisco, New York, Washington, Houston, Chicago?quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Zal mij benieuwen welke setting het wordt deze keer. Londen lijkt me minder waarschijnlijk nu dat Ubisoft daar net mee bezig is geweest. Veel mensen zullen hopen op Vice City maar die setting vind ik zelf minder eigenlijk. Het wordt tijd voor iets nieuws.
Wow wtfquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Deze is vrij basic, gewoon sla, tomaat, kaas geloof ik. Dat soort dingen. En patat. Maar goed, je betaalt er ¤4.50 voor inclusief blikje fris dus prima te doen
Hier alvast wat popcorn voor jou:quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:41 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik zie dat #NEXIT trending is, eens kijken waar dom Nederland zich vandaag druk om maakt...
Had gister nog even een korte discussie met iemand die van plan was FvD te stemmen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:43 schreef Hamlapjes het volgende:
Ah, gevonden!
Europese Commissie wil een herstelfonds van 750 miljard euro en belastingen gaan heffen. Ja, dan krijg je ze wel boos!
quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hier alvast wat popcorn voor jou:
[ afbeelding ]
Ik heb GTA San Andreas op CD/dvd rom liggen. Maar ik gelijk een gun om iedereen af knallen ipv storyline te volgenquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:25 schreef Momo het volgende:
Nog even wachten mensen
Sanering van de NPO is echt heel debielquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Had gister nog even een korte discussie met iemand die van plan was FvD te stemmen.
Vroeg hem wat hij dan zo belangrijk vond aan het programma van FvD daarop te stemmen
'Het linkse onderwijs veranderen en de NPO saneren'
![]()
![]()
Was lekker bij het vermaak!quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hier alvast wat popcorn voor jou:
[ afbeelding ]
Mensen die dat soort dingen roepen, doen gewoon niet meer mee!quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Had gister nog even een korte discussie met iemand die van plan was FvD te stemmen.
Vroeg hem wat hij dan zo belangrijk vond aan het programma van FvD daarop te stemmen
'Het linkse onderwijs veranderen en de NPO saneren'
![]()
![]()
Dat is toch ook geen goed idee?quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:43 schreef Hamlapjes het volgende:
Ah, gevonden!
Europese Commissie wil een herstelfonds van 750 miljard euro en belastingen gaan heffen. Ja, dan krijg je ze wel boos!
Die laatste drie hebben we nog niet gehad maar Chicago is ook al door Ubisoft gedaan. New Orleans kan ook een optie zijn, hoewel Mafia III daar al zat.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke Amerikaanse steden zouden kunnen? Miami, San Francisco, New York, Washington, Houston, Chicago?
Eens. En dat vind ik ook wel voor een deel van entertainment. Veel entertainmentprogramma's bij de NPO gaan samen met aandacht voor taal, geschiedenis en cultuur, maar dan in de vorm van een entertainmentprogramma. Ze willen aan de ene kant minder entertainment, maar ook meer van dat laatste. Hoe zien zij die grens dan...quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:12 schreef molloot200 het volgende:
Ik gok trouwens ook dat zenders als RTL4 hun zendschema niet een maand lang om wil gooien voor bijvoorbeeld de Olympische Spelen. Wat dat betreft zit sport prima bij NPO1 hoor, en ook sport is een deel van cultuur en landsrepresentatie waar de NPO voor staat.
Het is in ieder geval niet een plan waar Nederland vol achter gaat staan, nee. Maar het lijkt mij ook wel deel van de onderhandelingen die nu gaan komen, iedereen zet even lekker hoog in, waarbij de nodige plannen vast vrij makkelijk aan de kant kunnen worden geschoven.quote:
Ja ik vind het teveel onzin om dan echt serieus op in te gaan.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:09 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Sanering van de NPO is echt heel debielKrijg je alleen maar van die commerciële prutzenders, waar alles gaat om het geld en minder om volwaardige producten afleveren/cultuur overbrengen.
Hieronder een quote van de website van FvD:
"Wij willen:
1. Partijlidmaatschappen bestuursleden NPO openbaar.
2. Partijlidmaatschappen presentatoren opinieprogramma’s en netmanagers openbaar.
3. Benoeming onafhankelijke Ombudsman die de neutraliteit van opinie- en debatprogramma’s waarborgt en klachten in het openbaar bespreekt en behandelt.
4. Instelling onafhankelijke Raad van Toezicht voor de NPO waarin steekproefsgewijs steeds nieuwe groepen kijkers zijn vertegenwoordigd.
5. Geen reclame meer op de NPO.
6. De NPO biedt niet langer mee op grote sportevenementen zoals WK, EK, Olympische Spelen, enzovoorts. Dit kan uitstekend door de commerciële omroepen worden overgenomen.
7. Verantwoording na afloop van alle programma’s: ‘Dit programma heeft u ¤ …. belastinggeld gekost.’
8. Verbieden belangenverstrengeling productiemaatschappijen en loondienstverband. Salarissen gemaximeerd op de Balkenendenorm.
9. Slechts twee publieke kanalen die meer gericht zijn op informatie, cultuur en documentaires en minder op verstrooiing en entertainment.
10. Meer aandacht voor de Nederlandse taal, geschiedenis en cultuur."
Nummer 10 is juist één van de kerndoelen van de NPO en zie je weinig terug op de commerciëlen. En zo zitten er wel meer hiaten in dit lijstje van 10. Even lachen.
Ik ben ook geen fan van de commerciëlen en kijk bijna alleen maar NPO. Als ik iets kijk van de commerciëlen neem ik het eerst op en kijk ik het later, want dan kan ik de reclameblokken doorspoelenquote:Op woensdag 27 mei 2020 14:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja ik vind het teveel onzin om dan echt serieus op in te gaan.
Ik kijk sowieso bijna alleen maar NPO eigenlijk![]()
Nicequote:Op woensdag 27 mei 2020 14:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Deze welIk geef ze wel een fooitje, zijn altijd aardige jongens.
Jaquote:Op woensdag 27 mei 2020 14:38 schreef skysherrif het volgende:
Hadden jullie dat trouwens gezien van die agent in amerika die een donkere man het leven ontnam door zijn lucht af te klemmen met zijn knie
Dat vond ik heel naar om te zien. Absurd.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:38 schreef skysherrif het volgende:
Hadden jullie dat trouwens gezien van die agent in amerika die een donkere man het leven ontnam door zijn lucht af te klemmen met zijn knie
Nu ook weer zware rellen daar en eigenlijk sta ik daar wel achter nuquote:
Ja echt vreselijkquote:Op woensdag 27 mei 2020 14:38 schreef skysherrif het volgende:
Ja dat heb je hier ook vaak wel, en dan nog een euro of 2 bezorgkosten. Dan geef ik trouwens ook niet altijd een fooi hoor, als ze daar extra voor rekenen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nicezit je hier toch wel snel op 15 euro
maar ook vooral omdat je dan voor een minimaal bedrag moet bestellen.
Nou ik bestelde eigenlijk niet zo vaakquote:Op woensdag 27 mei 2020 14:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja dat heb je hier ook vaak wel, en dan nog een euro of 2 bezorgkosten. Dan geef ik trouwens ook niet altijd een fooi hoor, als ze daar extra voor rekenen.
Wat voor dingen bestel jij graag?
Echt bizar gewoon. Laatst ook met die kerels die een donkere jongen doodschoten omdat ze dachten dat hij een inbreker was.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nu ook weer zware rellen daar en eigenlijk sta ik daar wel achter nu
Heeft lang genoeg geduurd die racistische onzin daar met agenten
Als het interessant genoeg is voor de zender wel. Met een evenement in Australië zijn alle sporten op onmogelijke tijdstippen en gaan ze het niet doen. In Brazilië is er lekker veel in de avond en wordt het al een stuk aantrekkelijker. Ook is het al een stuk aantrekkelijker als Heineken of een andere grote sponsor flink meebetaalt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:12 schreef molloot200 het volgende:
Ik gok trouwens ook dat zenders als RTL4 hun zendschema niet een maand lang om wil gooien voor bijvoorbeeld de Olympische Spelen. Wat dat betreft zit sport prima bij NPO1 hoor, en ook sport is een deel van cultuur en landsrepresentatie waar de NPO voor staat.
Ja vaak heb ik dat ook wel hoor, of dat ik voor dat geld dan net zo lief ergens uit eten ga in plaats van het voor de TV te verorberenquote:Op woensdag 27 mei 2020 14:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nou ik bestelde eigenlijk niet zo vaakAls ik dan weer op 15/20 euro uitkwam dacht ik, daar kan ik ook voor een paar dagen boodschappen van doen.
Als ik het wel deed was het pizza of sushi ofzo.
Het ligt er natuurlijk aan hoe en wat inderdaad. Zoiets als het Songfestival zou in principe ook gewoon bij de commerciëlen passen (maar laat maar gewoon op de NPO, daar zit het wel goed). Maar gezien hoe vaak er aandacht aan wordt besteed aan het ESF bij RTL en SBS, zie ik het ze zo overnemen als de publieke omroep er vanaf wil/moet.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Als het interessant genoeg is voor de zender wel. Met een evenement in Australië zijn alle sporten op onmogelijke tijdstippen en gaan ze het niet doen. In Brazilië is er lekker veel in de avond en wordt het al een stuk aantrekkelijker. Ook is het al een stuk aantrekkelijker als Heineken of een andere grote sponsor flink meebetaalt.
Een Tour de France is misschien ook voor de commerciële interessant, omdat dat allemaal overdag is en ze hun normale programmering er nauwelijks voor hoeven aan te passen. Maar dan moeten ze wel een manier hebben om het geld terug te verdienen.
Ja maar tegelijkertijd was dat natuurlijk wel als arme student hequote:Op woensdag 27 mei 2020 14:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja vaak heb ik dat ook wel hoor, of dat ik voor dat geld dan net zo lief ergens uit eten ga in plaats van het voor de TV te verorberen
Maar nu tijdens de lockdown was het wel ideaal.
Songfestival mag niet bij een commerciële omroep als ik het goed heb.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:53 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk aan hoe en wat inderdaad. Zoiets als het Songfestival zou in principe ook gewoon bij de commerciëlen passen (maar laat maar gewoon op de NPO, daar zit het wel goed). Maar gezien hoe vaak er aandacht aan wordt besteed aan het ESF bij RTL en SBS, zie ik het ze zo overnemen als de publieke omroep er vanaf wil/moet.
Oh jaquote:Op woensdag 27 mei 2020 14:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja maar tegelijkertijd was dat natuurlijk wel als arme student heAnders zou ik er waarschijnlijk vaker gebruik van maken
Het ligt er toch maar net aan welke omroep aangesloten is bij de EBU? In Nederland is dat de NPO. Andere landen hebben reclameblokken op de momenten dat we in Nederland de greenroommomentjes hebben volgens mij.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Songfestival mag niet bij een commerciële omroep als ik het goed heb.
Al lees je soms wel dat er reclame is in bepaalde landen, dus weet niet precies hoe dit zit.
RTL zit toch aangesloten via Luxemburg?quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:00 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het ligt er toch maar net aan welke omroep aangesloten is bij de EBU? In Nederland is dat de NPO. Andere landen hebben reclameblokken op de momenten dat we in Nederland de greenroommomentjes hebben volgens mij.
Ja maar dan kan het hier toch niet overgenomen worden door de commerciële omroepen? Er zal vast een reden zijn dat ze die niet lid zijn gok ik?quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:00 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het ligt er toch maar net aan welke omroep aangesloten is bij de EBU? In Nederland is dat de NPO. Andere landen hebben reclameblokken op de momenten dat we in Nederland de greenroommomentjes hebben volgens mij.
Er zijn zeker gebieden waar internationale samenwerking wenselijk is, maar gezamenlijke schulden en belastingen zijn wat mij betreft en brug te ver (tenzij het speciale zaken zijn, zoals de CO2-emissierechten of een eventuele kerosinetax). Het idee van economische samenwerking is dat alle partijen er beter van worden, niet dat de ene bij de andere aan het infuus ligt. Als blijkt dat dit onhaalbaar is, en dat blijkt nu, moet je de veroorzaker aanpakken, en dat is de gemeenschappelijke munt. Haal die eruit, en Italië en omstreken kan zich naar een concurrentiepositie devalueren, waarbij het in elk geval ten koste gaat van hun eigen vermogens en pensioenen in plaats van die van de hele groep.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:32 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet een plan waar Nederland vol achter gaat staan, nee. Maar het lijkt mij ook wel deel van de onderhandelingen die nu gaan komen, iedereen zet even lekker hoog in, waarbij de nodige plannen vast vrij makkelijk aan de kant kunnen worden geschoven.
Los daarvan, zelfs als ze dit zo door zouden voeren, zou dat wat mij betreft niet meteen een reden zijn voor een Nexit. Voor het heffen van belastingen op bepaalde zaken valt op het Europese niveau nog best wel wat te zeggen zelfs, om bepaalde neveneffecten te kunnen dempen. Immers, als je in land A een flink deel van de uitstoot wel moet compenseren, maar in land B niet, maakt dat land B weer aantrekkelijker om je te gaan vestigen. Krijg je zo'n mooie race to the bottom van waarbij iedereen zo gunstig mogelijke voorwaarden wil scheppen. Door bepaalde regelingen dan in heel Europa gelijk te trekken, kan je dat wel voorkomen. Zeker als je het hebt over klimaatmaatregelen kan je daarin Europees veel beter gezamenlijk optrekken. Idealiter kan elk land dan wat maatwerk toepassen in die maatregelen, maar als niemand doorpakt, moet het misschien ook maar gewoon van boven opgelegd worden. Zelfs als dat niet tof is.
Nee, maar stel, FvD drukt er doorheen dat de NPO volledig weggaat, neem ik aan dat een commerciële zender dat plekje wel wil pakken, want het ESF is één van de grootste kijkcijfertrekkers van het jaar.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:07 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja maar dan kan het hier toch niet overgenomen worden door de commerciële omroepen? Er zal vast een reden zijn dat ze die niet lid zijn gok ik?
Beide zijn juist volgens mij. Sommige publieke omroepen hebben ook reclame tijdens de show (in Nederland heb je dat soms ook wel, dat er op zondagmiddag drie uitzendingen van Studio Sport achter elkaar zijn, ipv één lange uitzending).quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Songfestival mag niet bij een commerciële omroep als ik het goed heb.
Al lees je soms wel dat er reclame is in bepaalde landen, dus weet niet precies hoe dit zit.
Oooh zoquote:Op woensdag 27 mei 2020 15:09 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nee, maar stel, FvD drukt er doorheen dat de NPO volledig weggaat, neem ik aan dat een commerciële zender dat plekje wel wil pakken, want het ESF is één van de grootste kijkcijfertrekkers van het jaar.
En nee, de NPO gaat niet weg, maar stel"Wij" als ESF kijkers zitten nog wel even vast aan de NPO gok ik zo
Hier ben ik mee eens. Griekenland had beter uit de euro kunnen stappen. Maar ja Merkel luisterde teveel naar kapitaalmarkten en beleggers. Nu hebben we het doormodderen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er zijn zeker gebieden waar internationale samenwerking wenselijk is, maar gezamenlijke schulden en belastingen zijn wat mij betreft en brug te ver (tenzij het speciale zaken zijn, zoals de CO2-emissierechten of een eventuele kerosinetax). Het idee van economische samenwerking is dat alle partijen er beter van worden, niet dat de ene bij de andere aan het infuus ligt. Als blijkt dat dit onhaalbaar is, en dat blijkt nu, moet je de veroorzaker aanpakken, en dat is de gemeenschappelijke munt. Haal die eruit, en Italië en omstreken kan zich naar een concurrentiepositie devalueren, waarbij het in elk geval ten koste gaat van hun eigen vermogens en pensioenen in plaats van die van de hele groep.
Ja daar zullen dan wel bepaalde afspraken over gemaakt zijn, want het is wel alleen voor de publieke omroepen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Beide zijn juist volgens mij. Sommige publieke omroepen hebben ook reclame tijdens de show (in Nederland heb je dat soms ook wel, dat er op zondagmiddag drie uitzendingen van Studio Sport achter elkaar zijn, ipv één lange uitzending).
Ik zie dat RTL ook lid is van de ebu.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja daar zullen dan wel bepaalde afspraken over gemaakt zijn, want het is wel alleen voor de publieke omroepen.
https://en.wikipedia.org/wiki/European_Broadcasting_Union
Zit RTL Luxemburg vandaag de dag nog vast aan RTL Nederland dan?quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:20 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik zie dat RTL ook lid is van de ebu.
Ah ik zie al dat dit inderdaad zo is en ze zitten ook nog verbonden met heel veel andere landen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:23 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zit RTL Luxemburg vandaag de dag nog vast aan RTL Nederland dan?
Bij gemeenschappelijke belastingen denk ik zelf ook eerder aan dat soort zaken, hoor. Dat zijn echt gebieden waarop gecoördineerde actie van de Unie een heel duidelijk voordeel heeft en dan moet het volgens mij best mogelijk zijn. Een meer algemene belasting zoals voorgesteld lijkt te worden is dan een wat minder goed idee, maar ik zou het niet op voorhand direct afschieten omdat Brussel, zeg maar.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er zijn zeker gebieden waar internationale samenwerking wenselijk is, maar gezamenlijke schulden en belastingen zijn wat mij betreft en brug te ver (tenzij het speciale zaken zijn, zoals de CO2-emissierechten of een eventuele kerosinetax).
Hier ben ik het volledig mee eens eigenlijk. Bij de invoering van de euro dacht men toch een beetje dat de Europese economieën genoeg waren geconvergeerd en de verschillen tussen noord en zuid niet meer zo uitgesproken waren. De eurocrisis heeft natuurlijk laten zien dat dit verschil er nog altijd volop is. Sowieso heeft Europa volgens economische theorie nog nooit voldaan aan de voorwaarden voor een gemeenschappelijke munt, dus eigenlijk waren problemen altijd wel te verwachten. Een aparte munt voor de noordelijke, zuidelijke (en laten we dan ook zeggen, oostelijke) zou de problemen al voor een groot deel kunnen oplossen inderdaad.quote:Het idee van economische samenwerking is dat alle partijen er beter van worden, niet dat de ene bij de andere aan het infuus ligt. Als blijkt dat dit onhaalbaar is, en dat blijkt nu, moet je de veroorzaker aanpakken, en dat is de gemeenschappelijke munt. Haal die eruit, en Italië en omstreken kan zich naar een concurrentiepositie devalueren, waarbij het in elk geval ten koste gaat van hun eigen vermogens en pensioenen in plaats van die van de hele groep.
Over organiseren weet ik niet zeker, maar ze mogen wel uitzenden vanwege dat ze lid zijn onder de Luxemburgse licentie. Als je het helemaal gek wil maken, kunnen ze een act sturen naar het ESF en zou dan meedoen namens Luxemburg.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:26 schreef Em31 het volgende:
Nou ik weet het ook niet meermaar ik denk niet dat dat betekent dat RTL Nederland het Songfestival over zou kunnen nemen.
Yup, word weer vrolijk van.quote:
Goeie!quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:00 schreef F1gamer het volgende:
Kunnen we aan Sietse Bakker vragen hoe zit met RTL en het ESF? Dat ze mogen uitzenden, organiseren onder de Luxemburgse licentie.
Grappig, dat had ik vanochtend met heroine.quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ineens zin in Nibbit. Gelukkig heb ik dat niet in huis
Maar dat heb je in de tussentijd laten bezorgen?quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Grappig, dat had ik vanochtend met heroine.
Ook zo spotgoedkoop?quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Grappig, dat had ik vanochtend met heroine.
Eitjes gelegd voor dood: 10000000000000000000quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:08 schreef Aoibhin het volgende:
Naam: Sebastiaan
Status: Vermeend dood
Doodsoorzaak: Geplet door een volle opruimkist
Hoe: Er vlug tegenaan geschoven
Waar: Naast de deurpost
Verdachte: Jobi
quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Eitjes gelegd voor dood: 10000000000000000000
quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Maar dat heb je in de tussentijd laten bezorgen?
quote:
Moordenaarquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:08 schreef Aoibhin het volgende:
Naam: Sebastiaan
Status: Vermeend dood
Doodsoorzaak: Geplet door een volle opruimkist
Hoe: Er vlug tegenaan geschoven
Waar: Naast de deurpost
Verdachte: Jobi
Echt alles is goedkoper in Spanjequote:Op woensdag 27 mei 2020 17:13 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]spuit vol voor maar ¤7.95, prima te doen!
De grote broer van Sebastiaan is al op de hoogte gebrachtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door skysherrif op 27-05-2020 17:16:23 ]Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
@Dave.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:13 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]spuit vol voor maar ¤7.95, prima te doen!
Beetje gastmodden he?quote:
Nee dit is zelfverdediging!quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De grote broer van Sebastiaan is al op de hoogte gebrachtIn combinatie met de reactie van Sky hieronder heb ik besloten dit niet aan te klikkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
Het is maar goed dat ik achter mijn computer zat (alhoewel met 32 inch scherm). Mijn mobiel of laptop ws nu stuk tegen de muur gegooid.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
* Hawaii_Tim zit uitgebreid te gniffelen
En sky je was niet eens mijn beoogde doelwit
Gelukkig maar, want ik had het nog niet gezienquote:
Ik had later moeten edittenquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
In combinatie met de reactie van Sky hieronder heb ik besloten dit niet aan te klikken
Was ik het?quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
* Hawaii_Tim zit uitgebreid te gniffelen
En sky je was niet eens mijn beoogde doelwit
quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Precies! En als we even zonder geld zitten dan kloppen we gewoon bij jullie aan
[..]
De grote broer van Sebastiaan is al op de hoogte gebrachtEn terecht!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
De grote broer van Sebastiaan is al op de hoogte gebrachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Gelukkig maar, want ik had het nog niet gezien
Het moest zo zijn!quote:
Oh! Maar dat is nepquote:
quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Was ik het?Want je weet dat ik ondertussen nog tig andere dingen aan het doen ben en dan ineens posts achterloop
Maar dat spinnetje had je niks gedaanquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:17 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nee dit is zelfverdediging!
Net als je als mens niet in het leefgebied van een roofdier moet komen, moeten Sebastianen ook niet in het leefgebied van een Jobi komen. Als ze ergens hadden gezeten waar ik niet ben, dan zouden ze nog hebben geleefd
quote:
Die insecten vind ik een stuk minder lastig!quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar dat spinnetje had je niks gedaanHet zat er alleen maar om lastigere insecten bij jou weg te houden
Dat doet niks af aan de intenties van die arme spinnetjes!quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:22 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Die insecten vind ik een stuk minder lastig!
Intentie of niet, ze komen in mijn leefgebiedquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat doet niks af aan de intenties van die arme spinnetjes!
Zo is datquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Die spinnen wonen er al meer generaties dan jij
Dus stel dat spinnetje was nu 1 jaar oud. Dan heb je het gewoon vijf jaar door de neus geboordquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:37 schreef Aoibhin het volgende:
Ho, ho, ho... Ik lees net dat de levensverwachting van een spin 6 jaar is. Dus die etterbakken hadden al lang iets aan het probleem kunnen doen door zich niet voort te planten!
Nou ja, dat weten we tegenwoordig ook niet meer zekerquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Dus stel dat spinnetje was nu 1 jaar oud. Dan heb je het gewoon vijf jaar door de neus geboordDat zijn vijf ESF's Aoibhin!
Nee nou ja, een ESF is meer als een Olympiade. Je weet nooit of er aan het einde van zo'n cyclus ook daadwerkelijk een climax komt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nou ja, dat weten we tegenwoordig ook niet meer zeker
Touché!quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nou ja, dat weten we tegenwoordig ook niet meer zeker
Al die wel eerder open mogen wordt Arie Boomsma helemaal boos. Ik hoop het.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:51 schreef Strani het volgende:
Rutte spreekt zo, naar verwachting o.a. over de heropening van sauna's.
Nu de knuffelclubs nog...
Huh ik begreep juist dat er geen persconferenties meer zouden zijnquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:51 schreef Strani het volgende:
Rutte spreekt zo, naar verwachting o.a. over de heropening van sauna's.
Nu de knuffelclubs nog...
Hahaha dat is het wel waard jaquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Al die wel eerder open mogen wordt Arie Boomsma helemaal boos. Ik hoop het.
[ afbeelding ]
Dit is dan ook een persmoment en geen persconferentie volgens Teletekst. Wereld van verschilquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:54 schreef Meke het volgende:
[..]
Huh ik begreep juist dat er geen persconferenties meer zouden zijn
Ja heel grappig hoor!quote:
Ah, superduidelijkquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit is dan ook een persmoment en geen persconferentie volgens Teletekst. Wereld van verschil
Ik moest ook lachen hoorquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Vond ik wel ja! Maar ik ga 'm niet uitleggen hoor
Doe eens, want ik zie hem echt niet!quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Vond ik wel ja! Maar ik ga 'm niet uitleggen hoor
Oh wacht het kwartje valt nu pasquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Ahhh zondequote:Op woensdag 27 mei 2020 18:07 schreef Meke het volgende:
[..]
Ah, superduidelijk![]()
Ik gok op met en zonder vragen?![]()
Maar helaas geen boze Arie voor @:Em31
Ben niet zo scherp vandaagquote:
En, wat kwam eruit?quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:10 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ben niet zo scherp vandaagHeb een oefen-IQ test gedaan vandaag dus mijn hersenen zijn op
Het blijft psychologisch een raar iets dat mensen in een normale setting nooit hun naakte zelf zouden laten zien, maar het in een sauna geen punt vinden. Ik ben zelf overigens nooit naar een sauna geweest.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:09 schreef Aoibhin het volgende:
Al heb je heel af en toe ook wel eens iemand die dan met bikini in de sauna gaat zitten. Mag officieel ook niet volgens de regels, maar niemand die dat checkt
Hoezo? Denk dat het verschilt tussen wel/niet andere mensen ook naakt. Het voelt nogal anders om naakt op de markt te lopen tussen allemaal gekleden mensen of naakt in de sauna tussen naakte mensenquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Het blijft psychologisch een raar iets dat mensen in een normale setting nooit hun naakte zelf zouden laten zien, maar het in een sauna geen punt vinden. Ik ben zelf overigens nooit naar een sauna geweest.
Moet nog nakijken! Maar voor het echie is het een stuk spannender natuurlijk, dus ik hou automatisch dan rekening met wat punten daar nog onderquote:
Ja en als je zelf nakijkt ben je vaak ook wat soepeler omdat je weet hoe dicht je bij het antwoord zatquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Moet nog nakijken! Maar voor het echie is het een stuk spannender natuurlijk, dus ik hou automatisch dan rekening met wat punten daar nog onder
Ik vind het ook helemaal niet gek dat mensen het doen hoor, als ik het zelf leuk zou vinden zou ik het ook gewoon doen (maar ik heb niks met sauna's). Maar tóch vind ik het best apart dat men zich er zo makkelijk overheen kan zetten als anderen ook naakt zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:11 schreef Meke het volgende:
[..]
Hoezo? Denk dat het verschilt tussen wel/niet andere mensen ook naakt. Het voelt nogal anders om naakt op de markt te lopen tussen allemaal gekleden mensen of naakt in de sauna tussen naakte mensen
Ja weet ik ook nietquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niet gek dat mensen het doen hoor, als ik het zelf leuk zou vinden zou ik het ook gewoon doen (maar ik heb niks met sauna's). Maar tóch vind ik het best apart dat men zich er zo makkelijk overheen kan zetten als anderen ook naakt zijn.
Ah, nu snap ik de rare blikken die ik kreegquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:09 schreef Aoibhin het volgende:
Al heb je heel af en toe ook wel eens iemand die dan met bikini in de sauna gaat zitten. Mag officieel ook niet volgens de regels, maar niemand die dat checkt
Ja precies, ik vind het in een sauna ook echt nooit een punt. Iedereen is daar naakt, niemand let op elkaar, het hoort erbij, etc. Als ik echt naar een sauna ga (niet die van de sportschool) vind ik het in het begin wel eventjes ongemakkelijk, maar dat gevoel verdwijnt snel.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Het blijft psychologisch een raar iets dat mensen in een normale setting nooit hun naakte zelf zouden laten zien, maar het in een sauna geen punt vinden. Ik ben zelf overigens nooit naar een sauna geweest.
Ja precies, dat ookquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:11 schreef Meke het volgende:
[..]
Hoezo? Denk dat het verschilt tussen wel/niet andere mensen ook naakt. Het voelt nogal anders om naakt op de markt te lopen tussen allemaal gekleden mensen of naakt in de sauna tussen naakte mensen
Ja, maar ga ik nu dan ook bewust streng in zijnquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:13 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja en als je zelf nakijkt ben je vaak ook wat soepeler omdat je weet hoe dicht je bij het antwoord zat![]()
Ben je van plan een echte te doen, of meer gewoon voor de leuk dit gedaan?
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik de rare blikken die ik kreeg
Een zijn met de groep, niet de enige zijn die daar naakt rondloopt. Dat je niet iets "raars" doet in die groep. En in zo'n sauna kom je ook mensen tegen van alle soorten en maten die niet persé bikinimodel zijn, dus dan voel je je ook al gauw niet zo onzeker in je eigen lichaam.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niet gek dat mensen het doen hoor, als ik het zelf leuk zou vinden zou ik het ook gewoon doen (maar ik heb niks met sauna's). Maar tóch vind ik het best apart dat men zich er zo makkelijk overheen kan zetten als anderen ook naakt zijn.
Neequote:Op woensdag 27 mei 2020 18:07 schreef Meke het volgende:
[..]
Ah, superduidelijk![]()
Ik gok op met en zonder vragen?![]()
Maar helaas geen boze Arie voor @:Em31
Ja, ik begrijp dat wel. Maar tóch blijft het zelfs met al die wetenschap best apart want buiten de sauna (en een select aantal andere gelegenheden) is het echt behoorlijk taboe om naakt te zijn in de buurt van andere mensen. Dus het is best een aparte ommeslag.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:19 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Een zijn met de groep, niet de enige zijn die daar naakt rondloopt. Dat je niet iets "raars" doet in die groep. En in zo'n sauna kom je ook mensen tegen van alle soorten en maten die niet persé bikinimodel zijn, dus dan voel je je ook al gauw niet zo onzeker in je eigen lichaam.
Dus alleen slimme mensen mogen dik zijn?quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:23 schreef Strani het volgende:
Goeie regel: Zolang je gewicht lager is dan je IQ zit het wel goed.
Nou dat is wel minder afgesloten dan een sauna voor mijn gevoel, zou dan het gevoel hebben dat er vieze mannetjes in de duinen liggenquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:16 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja precies, dat ookJe bent allemaal naakt en het 'hoort' in die setting.
Op een openbaar strand zou ik het best spannend vinden om ineens topless te gaan liggen, maar op een naturistenstrand (nooit geweest trouwens, maar stel) zou ik daar dan weer geen problemen mee hebben denk ik.
Spannend! In verband met loopbaankeuze, of ergens anders om?quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, maar ga ik nu dan ook bewust streng in zijnEn dit was meerkeuze, dus ja... dan ga ik ook niet sjoemelen.
Ja dat ben ik inderdaad wel van plan later dit jaar.
Kloptquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dus alleen slimme mensen mogen dik zijn?
Ja maar die lijken elk jaar op elkaar, dus daar kun je ook echt beter in worden volgens mijquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Bij de Nationale IQ-test scoorde ik in de regel best aardigIs er nog een speciale reden dat je een IQ-test wil doen Aoibhin?
Ik vind dit een gevaarlijke uitspraakquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:23 schreef Strani het volgende:
Ja ik heb voor mijn ASS onderzoek ook een IQ test moeten afnemen destijds, en later ook een keer via school en een keer via het ziekenhuis bij een soort onderzoek. Echt vreselijk hoe lang, ik raakte echt heel erg afgeleid telkens op het eindequote:Op woensdag 27 mei 2020 18:20 schreef skysherrif het volgende:
Voor ADD test kreeg ik toen ook een IQ test van een uur of 5, persoonlijjk afgenomen. Dat vond ik eigenlijk best wel tof om te doen toen
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:26 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vind dit een gevaarlijke uitspraak![]()
Ik denk dat het er bij mij om spant
Preciesquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:27 schreef Strani het volgende:
[..]Gewoon veel sudoku's blijven doen dan
Volgens mij ook, als je ook die politieke analyses van Fred en Hamlapjes zag weer vanochtendquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:27 schreef Strani het volgende:
Ik heb sowieso wel de indruk dat in dit subforum veel slimme mensen zitten trouwens.
Ik zat daar net over na te denken en als je dan op teksten af moet gaan is het best moeilijk in te schatten hoe "slim" iedereen is.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:27 schreef Strani het volgende:
Ik heb sowieso wel de indruk dat in dit subforum veel slimme mensen zitten trouwens.
Oh daar scoor ik ook altijd enorm hoogquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:22 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Bij de Nationale IQ-test scoorde ik in de regel best aardigIs er nog een speciale reden dat je een IQ-test wil doen Aoibhin?
Dat moet wel goed zitten hehequote:Op woensdag 27 mei 2020 18:23 schreef Strani het volgende:
Dat is waar, maar er sijpelen ook wel dingen tussendoor over wat voor werk iemand doet en jij hebt het bijv ook over de uni enzoquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:28 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik zat daar net over na te denken en als je dan op teksten af moet gaan is het best moeilijk in te schatten hoe "slim" iedereen is.
Haha jaquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Volgens mij ook, als je ook die politieke analyses van Fred en Hamlapjes zag weer vanochtendSoort zoekt soort
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dus alleen slimme mensen mogen dik zijn?
Als het saaie tests zijn kan het wel snel vervelen en raak je idd afgeleid (en dan nog voor een ADD test hehe) De tests die me totaal niet lagen ging ik ook wel saai vinden (ruimtelijk inzicht, met die kubussen of patronen herkennen pfffff)quote:
Hmm na verloop van tijd krijg je toch wel een indruk hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:28 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik zat daar net over na te denken en als je dan op teksten af moet gaan is het best moeilijk in te schatten hoe "slim" iedereen is.
Ja ik vind dat dus oneerlijk, want jij zei net ook al zoiets, maar toen dacht ik, laat maar gaanquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:28 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh daar scoor ik ook altijd enorm hoogMaar dat is natuurlijk veilig voor de tv en zonder dat er iets van afhangt. Ik ben echt iemand die op het moment heel erg in de stress schiet en dan minder presteer. Echt extreme faalangst.
Ja, nou ja, okéquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:24 schreef Meke het volgende:
j
[..]
Nou dat is wel minder afgesloten dan een sauna voor mijn gevoel, zou dan het gevoel hebben dat er vieze mannetjes in de duinen liggen
Ja, maar dan geven ze zichzelf ook blootquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:30 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, nou ja, okéTrue. Maar vieze mannetjes kunnen ook naar de sauna gaan
Oh ik mag wél gewoon gaan?quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:30 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, nou ja, okéTrue. Maar vieze mannetjes kunnen ook naar de sauna gaan
Maar je IQ-score gaat er wel op achteruit als je zenuwachtiger bent denk ik. Of ze moeten dat al mee hebben genomen dat er mensen door zenuwen meer fouten gaan maken, maar dan zullen de minder zenuwachtigen weer een te hoge IQ-score uit de test krijgen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik vind dat dus oneerlijk, want jij zei net ook al zoiets, maar toen dacht ik, laat maar gaanMaar zenuwachtigheid zegt toch niets over jouw IQ? Je hebt toch altijd hetzelfde IQ, je scoort lager door randomstandigheden (en met een beetje geluk stelt zo'n tester je ook wel een beetje op je gemak
), maar bent daardoor niet ineens dommer
Wel deels met loopbaankeuze te maken, maar ben ook gewoon benieuwd waar precies mijn sterkte- en zwaktepunten liggen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:24 schreef Meke het volgende:
[..]
Spannend! In verband met loopbaankeuze, of ergens anders om?
Als je er niet verder op in wilt gaan, ook prima hè
Nou dat zal erom spannen bij mij danquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:23 schreef Strani het volgende:
Klopt, ik vind die tv-IQ-testen vaak ook erg op elkaar lijken. Als je elk jaar kijkt, dan herken je de onderdelen wel een beetjequote:Op woensdag 27 mei 2020 18:25 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja maar die lijken elk jaar op elkaar, dus daar kun je ook echt beter in worden volgens mijIk heb echt segmenten waar ik supergoed op scoor en waar ik niet zo goed op scoor (vind ik zelf dan, is meestal alsnog bovengemiddeld
)
Tuurlijk!quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:27 schreef Strani het volgende:
Echt heerlijk joh om dat allemaal te lezenquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Volgens mij ook, als je ook die politieke analyses van Fred en Hamlapjes zag weer vanochtendSoort zoekt soort
Ja, zeker waar, maar ik vind daar dus wel wat van. Maar ik weet niet zo goed hoe je daar (faalangst) aan kunt werkenquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:32 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar je IQ-score gaat er wel op achteruit als je zenuwachtiger bent denk ik. Of ze moeten dat al mee hebben genomen dat er mensen door zenuwen meer fouten gaan maken, maar dan zullen de minder zenuwachtigen weer een te hoge IQ-score uit de test krijgen.
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou dat zal erom spannen bij mij dan
Snap ik ook welquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wel deels met loopbaankeuze te maken, maar ben ook gewoon benieuwd waar precies mijn sterkte- en zwaktepunten liggen.
De enige keer dat ik een "officiële" IQ test heb gedaan met iemand die hem ook af mocht nemen, wild ik niet, was ik ENORM faalangst, mocht ik die psychologe totaal niet en was het in een kamer grenzend aan de gang waar allemaal mensen binnen kwamen (en ik heb last van omgevingsgeluiden, dus dat leidde me allemaal enorm af). Ook is er nogal met die uitslag gesjoemeld door een heel onderdeel niet mee te rekenen, dus ben ook wel benieuwd hoe ik nu officieel zou scoren.
Haha, ja dat bedoel ikquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:34 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Klopt, ik vind die tv-IQ-testen vaak ook erg op elkaar lijken. Als je elk jaar kijkt, dan herken je de onderdelen wel een beetjeEn een echte IQ-test ziet er ook wel wat anders uit, ook al testen ze dezelfde vaardigheden.
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:34 schreef Guanabana het volgende:
Stress.Alles gaat mis
Mwe
![]()
*sluipt weer weg*
Guaanquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:34 schreef Guanabana het volgende:
Stress.Alles gaat mis
Mwe
![]()
*sluipt weer weg*
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:34 schreef Guanabana het volgende:
Stress.Alles gaat mis
Mwe
![]()
*sluipt weer weg*
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou dat zal erom spannen bij mij dan
Klopt precies dus!quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:38 schreef Arizona het volgende:
[..]Ik heb even gekeken welk "niveau" hoort bij mijn gewicht.
Ik zou nog niet eens zwakbegaafd zijn maar een verstandelijke beperking hebben
Echt een grap die mensen met een zeer matig IQ zouden makenquote:
Ja ik vind een IQ-test over het algemeen ook heel leuk om te doen!quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als het saaie tests zijn kan het wel snel vervelen en raak je idd afgeleid (en dan nog voor een ADD test hehe) De tests die me totaal niet lagen ging ik ook wel saai vinden (ruimtelijk inzicht, met die kubussen of patronen herkennen pfffff)
Maar ze hadden ook wel leuke vragen als een verhaal vertellen en daarna kijken welke details je allemaal onthield of gewone trivia vragen.
Daarna uitgebreid rapport met je scores op elk vlak dat is inderdaad handig. Dat zijn wel veel tests zg trouwens, gaven ze allemaal dezelfde conclusies of wa dat ook nog heel verschillend?
O, ja, dat is kutquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:40 schreef Guanabana het volgende:
Nee ik zit in het proces van het bestellen van een nieuw bed, en zulke dingen vind ik normaal al kut maar dit keer heb ik ook nog eens te maken met incompetente Jaydens en Chaneeka's bij de klantenservice waardoor mijn bestelling verkeerd was, ik nu moet afwachten of de wijziging goed is doorgekomen, en er nu in mijn doemgedachten straks 2 verkeerde bedden en 6 matrassen voor het driedubbele bedrag worden geleverd. Als het wordt geleverd.
Dus dat, maar ik wil jullie verder niet vermoeien met mijn meubelgerelateerde problemen.
Hahaquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:38 schreef Arizona het volgende:
Mijn gewicht bewijst dat ik een zeer hoog IQ hebquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Echt een grap die mensen met een zeer matig IQ zouden maken
We zullen voortaan alleen simpele woorden gebruiken.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:38 schreef Arizona het volgende:
Ik zei niet dat het gewicht in lijn is met het IQ hèquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:41 schreef Meke het volgende:
[..]
Mijn gewicht bewijst dat ik een zeer hoog IQ heb
Ach ja da tis ook zo'n flauwe opmerking elke keer, dat je universiteit doet en dan wel "alles zal weten en alles moet kunnen". Telkens moeten verantwoorden waarom je geen superpersoon bentquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:30 schreef molloot200 het volgende:
Ik zit dan op de universiteit dus ik denk dat ik dan wel meer aan de slimme kant scoor, maar alle praktische vaardigheden ben ik heel slecht in. Klussen, knutselen, koken. Mijn motoriek is ook heel erg slecht. Ik kon ook geen veters strikken tot ik in groep 7 zat
Je gaat dit rocken Guaan, want dat kan jijquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:40 schreef Guanabana het volgende:
Nee ik zit in het proces van het bestellen van een nieuw bed, en zulke dingen vind ik normaal al kut maar dit keer heb ik ook nog eens te maken met incompetente Jaydens en Chaneeka's bij de klantenservice waardoor mijn bestelling verkeerd was, ik nu moet afwachten of de wijziging goed is doorgekomen, en er nu in mijn doemgedachten straks 2 verkeerde bedden en 6 matrassen voor het driedubbele bedrag worden geleverd. Als het wordt geleverd.
Dus dat, maar ik wil jullie verder niet vermoeien met mijn meubelgerelateerde problemen.
Dat klopt. Een ik ook als het niet zo is, klopt het nog steeds dat we hier allemaal zeer intelligent zijnquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:27 schreef Strani het volgende:
Ja maar mijn IQ is hoog genoeg om jouw woorden te verdraaien zodat ze mij uitkomenquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zei niet dat het gewicht in lijn is met het IQ hèAlleen dat het in een ideaal scenario láger is dan het IQ!
Ik herinner me ineens dat jij ook een issue had met meubels bestellen? Dat was jij toch?quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:41 schreef Meke het volgende:
[..]
O, ja, dat is kut![]()
Fijn dat soort mensen op de klantenservice
Zo is dat, wij hebben overal verstand vanquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt. Een ik ook als het niet zo is, klopt het nog steeds dat we hier allemaal zeer intelligent zijn
Helemaal mee eens hoor. Maar door die omstandigheden weet ik dan ook nooit echt waar mijn IQ nou eigenlijk precies ligt. En ben daar dan toch wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:30 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik vind dat dus oneerlijk, want jij zei net ook al zoiets, maar toen dacht ik, laat maar gaanMaar zenuwachtigheid zegt toch niets over jouw IQ? Je hebt toch altijd hetzelfde IQ, je scoort lager door randomstandigheden (en met een beetje geluk stelt zo'n tester je ook wel een beetje op je gemak
), maar bent daardoor niet ineens dommer
Ik doe het best aardig ja, maar Jayden nietquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Je gaat dit rocken Guaan, want dat kan jij
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, maar dan geven ze zichzelf ook bloot
Je bent welkom hoor!quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:44 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja maar mijn IQ is hoog genoeg om jouw woorden te verdraaien zodat ze mij uitkomen
Dat is wel onomstotelijk bewezen jaquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:44 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja maar mijn IQ is hoog genoeg om jouw woorden te verdraaien zodat ze mij uitkomen
Jaquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:44 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik herinner me ineens dat jij ook een issue had met meubels bestellen? Dat was jij toch?
Het was vermoedelijk een andere Sebastiaan hoorquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:32 schreef Arizona het volgende:
Goedenavond! Mooi om te zien dat alle tosti's op zijn
Dus sauna's en sportclubs mogen toch weer per 1 juli open, ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken
Ik heb ook geen problemen met naakt zijn in de sauna, terwijl ik toch best wat onzekerheden over mijn lichaam heb.
@:aoibhin heb je Sebastiaan vermoord. Ondanks mijn hekel aan spinnen doet me dit bericht wel wat, ik was nogal aan hem gehecht geraakt
. Het topic zal nooit meer hetzelfde zijn
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:45 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Dat is wel onomstotelijk bewezen ja
Ahquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:34 schreef Guanabana het volgende:
Stress.Alles gaat mis
Mwe
![]()
*sluipt weer weg*
Hahaha ja dat soort dingen trek ik dus ook echt niet. Maar gelukkig kwam het goed bij jou.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:46 schreef Meke het volgende:
[..]
JaDat was echt heel kut, maarrr het liep allemaal goed af
![]()
Ik had twee bestellingen bij de IKEA, want eerst was de stoel die ik wilde niet op voorraad en toen toch wel. Ik heb maar een bestelling opgehaald, maar kreeg wel twee facturenSTRESSSS STRESS STRESSS. Uiteindelijk was ik gewoon te ongeduldigd.
Maarrr het liep zelfs extra goed af want je kreeg een cadeaubon bij je bestelling en daar heb ik er wél twee van gehad
Dat perfectionisme herken ik ook welquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:43 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ach ja da tis ook zo'n flauwe opmerking elke keer, dat je universiteit doet en dan wel "alles zal weten en alles moet kunnen". Telkens moeten verantwoorden waarom je geen superpersoon bent![]()
Ik ben vooral vrij laat gaan fietsen.Had er sowieso altijd een handje van om niet aan iets te beginnen als ik niet zeker wist dat ik het meteen perfect zou doen. Echt een soort ingeboren perfectionisme.
Ja dat hoop ik ook. Vooral een bevoegde zoeken waarvan ik weet dat ik er een klik mee heb en die de omstandigheden zo goed mogelijk kan maken. Niet zomaar iemand uitkiezen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:35 schreef Meke het volgende:
[..]
Snap ik ook wel![]()
Oh dat is echt heel naar![]()
Hoop dat het deze keer wat gemakkelijker gaat
In dat geval ben ik echt zeer hoogbegaafd en dat kan nooitquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:34 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, zeker waar, maar ik vind daar dus wel wat van. Maar ik weet niet zo goed hoe je daar (faalangst) aan kunt werkenIk denk niet dat ze ervoor corrigeren hoor, maar volgens mij zit je dus dichter bij je echte IQ als je hem thuis op je gemak test dan in zo'n testsituatie
Hehe, jaquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:35 schreef Meke het volgende:
[..]
Haha, ja dat bedoel ikAls je er vier na elkaar kijkt, ben je ineens een genie
Ik heb dat ook en mijn dochter ookquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:43 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ach ja da tis ook zo'n flauwe opmerking elke keer, dat je universiteit doet en dan wel "alles zal weten en alles moet kunnen". Telkens moeten verantwoorden waarom je geen superpersoon bent![]()
Ik ben vooral vrij laat gaan fietsen.Had er sowieso altijd een handje van om niet aan iets te beginnen als ik niet zeker wist dat ik het meteen perfect zou doen. Echt een soort ingeboren perfectionisme.
Ooo dat zijn echt zulke kuttige dingen. (Ik leef momenteel middenin een verbouwing en er zijn iedere dag wel meerdere dingen die mis dreigen te gaan of waar toch niet goed over nagedacht is)quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:40 schreef Guanabana het volgende:
Je vermoeit ons niet hoor!quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:40 schreef Guanabana het volgende:
In de eerste klas?quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:53 schreef Hamlapjes het volgende:
Volgens de tests die ze ooit op de middelbare school af hebben genomen, ben ik zowaar hoogbegaafd
Zeg dat nooit graag, want het voelt zo pocherig.
Manipulatiequote:Op woensdag 27 mei 2020 18:44 schreef Meke het volgende:
[..]
Fuck Jaydenquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik doe het best aardig ja, maar Jayden niet
Yes! Dus dat is toch alweer meer dan 10 jaar terug, misschien ben ik ondertussen wel zwakbegaafdquote:
Da's ook een manier, maar ik denk dat dat voor Guana nog wat ver gaatquote:
Een studie zegt wel iets, maar ook weer niet gigantische veel. Als ik zelfs een universitaire studie afrondenquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:30 schreef molloot200 het volgende:
Ik zit dan op de universiteit dus ik denk dat ik dan wel meer aan de slimme kant scoor, maar alle praktische vaardigheden ben ik heel slecht in. Klussen, knutselen, koken. Mijn motoriek is ook heel erg slecht. Ik kon ook geen veters strikken tot ik in groep 7 zat
Ik las eerst zwaar hoogbegaafd. Dat was dan wel weer een beetje pocherig geweestquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:53 schreef Hamlapjes het volgende:
Volgens de tests die ze ooit op de middelbare school af hebben genomen, ben ik zowaar hoogbegaafd
Oja die test hadden wij ook, kreeg je dan 'mogelijk begaafd uit'quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:54 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Yes! Dus dat is toch alweer meer dan 10 jaar terug, misschien ben ik ondertussen wel zwakbegaafd
Er is niets veranderdquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:50 schreef Guanabana het volgende:
Toch vertrouwd om te zien dat Aoibhin weer een kwartier achterloopt als vanouds.
'Mogelijk' is een heel breed begripquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oja die test hadden wij ook, kreeg je dan 'mogelijk begaafd uit'
Nooit verders iets van gemerkt in mijn leven
Oh god ja, hier ook zo iemand die op de middelbare tegen de lamp liepquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:47 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dat perfectionisme herken ik ook welOp het begin van de middelbare school heb ik het er heel erg moeilijk mee gehad dat ik niet meer alleen achten en hoger kon halen, zoals op de basisschool. Nou, dat had ik na een paar jaar afgeleerd, want door het verkeerde vakkenpakket te kiezen met vakken die ik eigenlijk niet goed genoeg kon, ben ik in de vijfde op 0,1 nog net overgegaan. Toen moest de knop om van mezelf in de zesde en heb ik m'n eindexamen wel met alleen voldoendes gehaald. Qua motivatie zit het wat dat betreft wel goed, maar ik ben ook heel snel gewoon afgeleid.
Ja he?quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:50 schreef Guanabana het volgende:
Toch vertrouwd om te zien dat Aoibhin weer een kwartier achterloopt als vanouds.
Bij ons was het echt een opeenvolging van tests: hoogbegaafdheid, dyslexie, faalangst, kwam allemaal wel langs. Begon dan altijd met een soort van selectietest, werden mensen die mogelijk in een van die groepen vielen eruit gefilterd en die kregen dan vervolgtests. Bij hoogbegaafdheid waren het er echt een stuk of 3, 4, waarbij de laatste dan op zo'n centrum was dat gespecialiseerd is in het afnemen van die testen waar je dan een dagdeel zat daarvoor. En dan na die laatste was het pas 'zeker' dat je hoogbegaafd was.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja, soms merk je echt dat zo'n kind ook gewoon perfectionistisch is of het allemaal motorisch wel kán, maar het gewoon echt onderbewust eng vindt om naar de volgende stap te gaan.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb dat ook en mijn dochter ook
Mijn dochter met zindelijk worden. Ze wilde nóóit op het potje, of ook maar proberen eens op de wc een plas te doen. Beloningen beloven, stickertjes, wc verkleiner ipv een potje, niets hielp. En toen was haar 3e verjaadag geweest en ze was nog totaal niet bezig met zindelijk worden (dacht ik). Ik begon me zorgen te maken
Toen op een dag zei ze: vandaag hoef ik geen luier om. Ik was die dag vrij, het was mooi weer, dus ik dacht, waarom niet.
En... ze was zindelijk.... Paar ongelukjes gehad maar niet noemenswaardig....
Dat verbaast me eigenlijk heel weinig moet ik zeggenquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:53 schreef Hamlapjes het volgende:
quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:55 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Da's ook een manier, maar ik denk dat dat voor Guana nog wat ver gaat
Ohhhh dat is wel tof!quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:01 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Bij ons was het echt een opeenvolging van tests: hoogbegaafdheid, dyslexie, faalangst, kwam allemaal wel langs. Begon dan altijd met een soort van selectietest, werden mensen die mogelijk in een van die groepen vielen eruit gefilterd en die kregen dan vervolgtests. Bij hoogbegaafdheid waren het er echt een stuk of 3, 4, waarbij de laatste dan op zo'n centrum was dat gespecialiseerd is in het afnemen van die testen waar je dan een dagdeel zat daarvoor. En dan na die laatste was het pas 'zeker' dat je hoogbegaafd was.
Houd je veilig!quote:
Op die test scoorde ik dus 98quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hehe jaquote:
Op dat centrum? Wel aardig de bekende zaken, patronen vinden, kubusjes op de juiste plek leggen, reproduceren van verhalen, algemene kennisvragen, zelf verhalen vertellen waarmee ze dan een beetje konden zien hoe ontwikkeld je vocabulaire is, dat soort dingen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ohhhh dat is wel tof!
Wat voor soort testjes kreeg je dan?
Nouja is nog steeds een 'normale' score toch en mjah als je echt super zenuwachtig bent dan telt zo een test waar je je niet op voor kan bereiden ook niet echt. Als je super zenuwachtig bent maar wel goed voorbereid qua leren kan je daar nog uit putten. Maar bij zo ee ntest niet.quote:
Ja dat is ook niet zo gek als de fiets waarop je sprong zijwieltjes hadquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:01 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, soms merk je echt dat zo'n kind ook gewoon perfectionistisch is of het allemaal motorisch wel kán, maar het gewoon echt onderbewust eng vindt om naar de volgende stap te gaan.
Dat had ik met fietsen dus ook. Ik was op een gegeven moment de enige in de klas zo'n beetje die nog niet kon fietsen. Schaamde me dood, en toen ik er op een gegeven moment ook mee geplaagd werd, dacht ik "nu is het genoeg, ik ga fietsen!" Ben op een fiets gesprongen en kon het meteen perfect![]()
Scheikunde was ook gewoon een drama vak!!!!quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:05 schreef Arizona het volgende:
Mijn bijnaam op de middelbare school was "de verstrooide professor"
(echt een bijnaam waar je als pubermeisje op zit te wachten)
De basisschool kwam ik fluitend door, VWO ging ook prima. Behalve scheikunde![]()
Ik ben HBO gaan doen ipv uni omdat ik niet naar een andere stad durfde om op kamers te gaan en ik bang was dat ik op de uni zou falen. Ik heb daar later wel eens spijt van gehad. Maar nu heb ik ook een leuke baan en een leuk leven, dus ach
Wat dat centrum ook bekend met hoogbegaafdheid trouwens?quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:01 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Bij ons was het echt een opeenvolging van tests: hoogbegaafdheid, dyslexie, faalangst, kwam allemaal wel langs. Begon dan altijd met een soort van selectietest, werden mensen die mogelijk in een van die groepen vielen eruit gefilterd en die kregen dan vervolgtests. Bij hoogbegaafdheid waren het er echt een stuk of 3, 4, waarbij de laatste dan op zo'n centrum was dat gespecialiseerd is in het afnemen van die testen waar je dan een dagdeel zat daarvoor. En dan na die laatste was het pas 'zeker' dat je hoogbegaafd was.
Oh een verbouwing lijkt me ook echt te erg ja! Sterkte ermee nog!quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:52 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ooo dat zijn echt zulke kuttige dingen. (Ik leef momenteel middenin een verbouwing en er zijn iedere dag wel meerdere dingen die mis dreigen te gaan of waar toch niet goed over nagedacht is)
Natuurkunde ging nog nét.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:07 schreef skysherrif het volgende:
Snapte er geen reetje van
(ook niet van natuur en wiskunde trouwens)
Nee, ze hadden er nog nooit van gehoord! Deden ook maar wat en riepen aan het eind gewoon 'ja joh, zal wel, die jongen is vanaf nu hoofdbegaafd'quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:07 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wat dat centrum ook bekend met hoogbegaafdheid trouwens?
Ik sla over! Ik vond het erg gezellig de vorige keer, maar ik heb niet de behoefte om iedere week mee te kletsen. En dat ligt totaal niet aan jullie maar aan mijquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:09 schreef Momo het volgende:
Over anderhalf uur gaan we weer Jitsi doen, wil je ook mee doen? Je bent welkom! Stuur mij even een dm, dan krijg je de link
Is dat een spelletje a la curvefever of skribble?quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:09 schreef Momo het volgende:
Over anderhalf uur gaan we weer Jitsi doen, wil je ook mee doen? Je bent welkom! Stuur mij even een dm, dan krijg je de link
Gewoon een videochat toch?quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is dat een spelletje a la curvefever of skribble?
Ja heel herkenbaar allemaalquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:04 schreef Redefine het volgende:
Voor mij was de basisschool heel makkelijk. De eerste vier jaar van mijn middelbare school eigenlijk ook. Ik kon vrij makkelijk leren, nam het snel op.
Maar daardoor was ik ook heel lui geworden wat leren betreft. In de vijfde werd het wat moeilijker. Dat kon ik niet meer wegkomen met het leren zoals ik daarvoor deed. Uiteindelijk mijn examenjaar overnieuw moeten doen.
Op de universiteit ging het dan weer zeer goed. Op een enkel van na alles in één keer gehaald. Maar het verschil was dan ook dat het mij ook echt interesseerde en ik weer werd uitgedaagd.
Jack is aftwitter:jackvangelder twitterde op woensdag 27-05-2020 om 13:37:17Wij hebben in Europa helemaal niets te vertellen. Rutte, Hoekstra en de anderen kunnen van alles willen maar niets lukt vanwege de macht van Frankrijk en Duitsland. Moeten we toch niet gaan nadenken over een Nexit, de gulden 😜, etc ? reageer retweet
Videobellenquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is dat een spelletje a la curvefever of skribble?
Dát zal Frankrijk en Duitsland leren he, als wij uit de EU stappenquote:Op woensdag 27 mei 2020 19:12 schreef skysherrif het volgende:
Jack is aftwitter:jackvangelder twitterde op woensdag 27-05-2020 om 13:37:17Wij hebben in Europa helemaal niets te vertellen. Rutte, Hoekstra en de anderen kunnen van alles willen maar niets lukt vanwege de macht van Frankrijk en Duitsland. Moeten we toch niet gaan nadenken over een Nexit, de gulden 😜, etc ? reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |