Oh jaquote:Op woensdag 27 mei 2020 14:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja maar tegelijkertijd was dat natuurlijk wel als arme student heAnders zou ik er waarschijnlijk vaker gebruik van maken
Het ligt er toch maar net aan welke omroep aangesloten is bij de EBU? In Nederland is dat de NPO. Andere landen hebben reclameblokken op de momenten dat we in Nederland de greenroommomentjes hebben volgens mij.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Songfestival mag niet bij een commerciële omroep als ik het goed heb.
Al lees je soms wel dat er reclame is in bepaalde landen, dus weet niet precies hoe dit zit.
RTL zit toch aangesloten via Luxemburg?quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:00 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het ligt er toch maar net aan welke omroep aangesloten is bij de EBU? In Nederland is dat de NPO. Andere landen hebben reclameblokken op de momenten dat we in Nederland de greenroommomentjes hebben volgens mij.
Ja maar dan kan het hier toch niet overgenomen worden door de commerciële omroepen? Er zal vast een reden zijn dat ze die niet lid zijn gok ik?quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:00 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het ligt er toch maar net aan welke omroep aangesloten is bij de EBU? In Nederland is dat de NPO. Andere landen hebben reclameblokken op de momenten dat we in Nederland de greenroommomentjes hebben volgens mij.
Er zijn zeker gebieden waar internationale samenwerking wenselijk is, maar gezamenlijke schulden en belastingen zijn wat mij betreft en brug te ver (tenzij het speciale zaken zijn, zoals de CO2-emissierechten of een eventuele kerosinetax). Het idee van economische samenwerking is dat alle partijen er beter van worden, niet dat de ene bij de andere aan het infuus ligt. Als blijkt dat dit onhaalbaar is, en dat blijkt nu, moet je de veroorzaker aanpakken, en dat is de gemeenschappelijke munt. Haal die eruit, en Italië en omstreken kan zich naar een concurrentiepositie devalueren, waarbij het in elk geval ten koste gaat van hun eigen vermogens en pensioenen in plaats van die van de hele groep.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:32 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet een plan waar Nederland vol achter gaat staan, nee. Maar het lijkt mij ook wel deel van de onderhandelingen die nu gaan komen, iedereen zet even lekker hoog in, waarbij de nodige plannen vast vrij makkelijk aan de kant kunnen worden geschoven.
Los daarvan, zelfs als ze dit zo door zouden voeren, zou dat wat mij betreft niet meteen een reden zijn voor een Nexit. Voor het heffen van belastingen op bepaalde zaken valt op het Europese niveau nog best wel wat te zeggen zelfs, om bepaalde neveneffecten te kunnen dempen. Immers, als je in land A een flink deel van de uitstoot wel moet compenseren, maar in land B niet, maakt dat land B weer aantrekkelijker om je te gaan vestigen. Krijg je zo'n mooie race to the bottom van waarbij iedereen zo gunstig mogelijke voorwaarden wil scheppen. Door bepaalde regelingen dan in heel Europa gelijk te trekken, kan je dat wel voorkomen. Zeker als je het hebt over klimaatmaatregelen kan je daarin Europees veel beter gezamenlijk optrekken. Idealiter kan elk land dan wat maatwerk toepassen in die maatregelen, maar als niemand doorpakt, moet het misschien ook maar gewoon van boven opgelegd worden. Zelfs als dat niet tof is.
Nee, maar stel, FvD drukt er doorheen dat de NPO volledig weggaat, neem ik aan dat een commerciële zender dat plekje wel wil pakken, want het ESF is één van de grootste kijkcijfertrekkers van het jaar.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:07 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja maar dan kan het hier toch niet overgenomen worden door de commerciële omroepen? Er zal vast een reden zijn dat ze die niet lid zijn gok ik?
Beide zijn juist volgens mij. Sommige publieke omroepen hebben ook reclame tijdens de show (in Nederland heb je dat soms ook wel, dat er op zondagmiddag drie uitzendingen van Studio Sport achter elkaar zijn, ipv één lange uitzending).quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Songfestival mag niet bij een commerciële omroep als ik het goed heb.
Al lees je soms wel dat er reclame is in bepaalde landen, dus weet niet precies hoe dit zit.
Oooh zoquote:Op woensdag 27 mei 2020 15:09 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nee, maar stel, FvD drukt er doorheen dat de NPO volledig weggaat, neem ik aan dat een commerciële zender dat plekje wel wil pakken, want het ESF is één van de grootste kijkcijfertrekkers van het jaar.
En nee, de NPO gaat niet weg, maar stel"Wij" als ESF kijkers zitten nog wel even vast aan de NPO gok ik zo
Hier ben ik mee eens. Griekenland had beter uit de euro kunnen stappen. Maar ja Merkel luisterde teveel naar kapitaalmarkten en beleggers. Nu hebben we het doormodderen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er zijn zeker gebieden waar internationale samenwerking wenselijk is, maar gezamenlijke schulden en belastingen zijn wat mij betreft en brug te ver (tenzij het speciale zaken zijn, zoals de CO2-emissierechten of een eventuele kerosinetax). Het idee van economische samenwerking is dat alle partijen er beter van worden, niet dat de ene bij de andere aan het infuus ligt. Als blijkt dat dit onhaalbaar is, en dat blijkt nu, moet je de veroorzaker aanpakken, en dat is de gemeenschappelijke munt. Haal die eruit, en Italië en omstreken kan zich naar een concurrentiepositie devalueren, waarbij het in elk geval ten koste gaat van hun eigen vermogens en pensioenen in plaats van die van de hele groep.
Ja daar zullen dan wel bepaalde afspraken over gemaakt zijn, want het is wel alleen voor de publieke omroepen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Beide zijn juist volgens mij. Sommige publieke omroepen hebben ook reclame tijdens de show (in Nederland heb je dat soms ook wel, dat er op zondagmiddag drie uitzendingen van Studio Sport achter elkaar zijn, ipv één lange uitzending).
Ik zie dat RTL ook lid is van de ebu.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja daar zullen dan wel bepaalde afspraken over gemaakt zijn, want het is wel alleen voor de publieke omroepen.
https://en.wikipedia.org/wiki/European_Broadcasting_Union
Zit RTL Luxemburg vandaag de dag nog vast aan RTL Nederland dan?quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:20 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik zie dat RTL ook lid is van de ebu.
Ah ik zie al dat dit inderdaad zo is en ze zitten ook nog verbonden met heel veel andere landen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:23 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zit RTL Luxemburg vandaag de dag nog vast aan RTL Nederland dan?
Bij gemeenschappelijke belastingen denk ik zelf ook eerder aan dat soort zaken, hoor. Dat zijn echt gebieden waarop gecoördineerde actie van de Unie een heel duidelijk voordeel heeft en dan moet het volgens mij best mogelijk zijn. Een meer algemene belasting zoals voorgesteld lijkt te worden is dan een wat minder goed idee, maar ik zou het niet op voorhand direct afschieten omdat Brussel, zeg maar.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er zijn zeker gebieden waar internationale samenwerking wenselijk is, maar gezamenlijke schulden en belastingen zijn wat mij betreft en brug te ver (tenzij het speciale zaken zijn, zoals de CO2-emissierechten of een eventuele kerosinetax).
Hier ben ik het volledig mee eens eigenlijk. Bij de invoering van de euro dacht men toch een beetje dat de Europese economieën genoeg waren geconvergeerd en de verschillen tussen noord en zuid niet meer zo uitgesproken waren. De eurocrisis heeft natuurlijk laten zien dat dit verschil er nog altijd volop is. Sowieso heeft Europa volgens economische theorie nog nooit voldaan aan de voorwaarden voor een gemeenschappelijke munt, dus eigenlijk waren problemen altijd wel te verwachten. Een aparte munt voor de noordelijke, zuidelijke (en laten we dan ook zeggen, oostelijke) zou de problemen al voor een groot deel kunnen oplossen inderdaad.quote:Het idee van economische samenwerking is dat alle partijen er beter van worden, niet dat de ene bij de andere aan het infuus ligt. Als blijkt dat dit onhaalbaar is, en dat blijkt nu, moet je de veroorzaker aanpakken, en dat is de gemeenschappelijke munt. Haal die eruit, en Italië en omstreken kan zich naar een concurrentiepositie devalueren, waarbij het in elk geval ten koste gaat van hun eigen vermogens en pensioenen in plaats van die van de hele groep.
Over organiseren weet ik niet zeker, maar ze mogen wel uitzenden vanwege dat ze lid zijn onder de Luxemburgse licentie. Als je het helemaal gek wil maken, kunnen ze een act sturen naar het ESF en zou dan meedoen namens Luxemburg.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:26 schreef Em31 het volgende:
Nou ik weet het ook niet meermaar ik denk niet dat dat betekent dat RTL Nederland het Songfestival over zou kunnen nemen.
Yup, word weer vrolijk van.quote:
Goeie!quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:00 schreef F1gamer het volgende:
Kunnen we aan Sietse Bakker vragen hoe zit met RTL en het ESF? Dat ze mogen uitzenden, organiseren onder de Luxemburgse licentie.
Grappig, dat had ik vanochtend met heroine.quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ineens zin in Nibbit. Gelukkig heb ik dat niet in huis
Maar dat heb je in de tussentijd laten bezorgen?quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Grappig, dat had ik vanochtend met heroine.
Ook zo spotgoedkoop?quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Grappig, dat had ik vanochtend met heroine.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |