abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192939640

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192939642
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Had jij het beter gedaan dan? Godsamme wat makkelijk roepen vanaf de zijkant :')
Als ik een auto koop en dat ding flikkert uit elkaar na 3 weken. Mag ik dan niet zeggen dat de bouwers ervan prutsers zijn omdat ik zelf geen auto bouw?
pi_192939662
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:13 schreef Pumpalov het volgende:

Lol, in juni zijn de meeste grenzen nog niet eens geopend voor toeristen, laat staan voor Nederlanders die in nogal wat landen samen met de Engelsen onderaan het wensenlijstje bungelen, laat staan dat je 'gewoon' weer op vakantie gaat.

Maar goed, er waren ook van die users die dachten eind april alweer lallend op het terras te kunnen zitten. Zelfde fiasco.
Het is gewoon de realiteit.

Je kunt niet volharden in iets dat volslagen zinloos is gebleken.
pi_192939671
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als ik een auto koop en dat ding flikkert uit elkaar na 3 weken. Mag ik dan niet zeggen dat de bouwers ervan prutsers zijn omdat ik zelf geen auto bouw?
Ik snap de vergelijking totaal niet..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192939679
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:20 schreef Za het volgende:

[..]

Je hebt het nu over keuzes uit verleden en mogelijkheden in het heden/de toekomst.. nogal tegenstrijdig dit.
pi_192939697
quote:

[..]

Je kunt je mening hebben, waar op sommige vlakken nog wat voor te zeggen valt ook, maar beweren dat het zinloos is gebleken is lomp.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 4 mei 2020 @ 12:22:31 #7
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192939699
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:02 schreef Da_Sandman het volgende: Deze hier nog maar eens delen voor alle Zweden-geilerij.
pesla twitterde op vrijdag 01-05-2020 om 15:40:30 1/ Tijd voor een #corona-draad over de Zweedse aanpak. Het (ogenschijnlijk) ontbreken van een #lockdown lijkt een cultstatus te bereiken, met als gevolg ondermijning van maatregelen tot op het punt dat indamming als ‘volstrekt overbodig’ wordt gezien. Lees mee 👇 reageer retweet
Thanks.

Zo snel mogelijk die maatregelen overnemen dus ^O^

Klinkt allemaal al een stuk aangenamer!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192939703
quote:

[..]

Toch ben ik bang dat het echt niet gaat gebeuren deze zomer. Frankrijk sowieso niet, die zijn helemaal para.

Misschien dat je Duitsland nog inkomt. In een huisje. Maar dat is het wel vrees ik.
En naar bv Italie met het vliegtuig? 4 uur wachtrij, gemeten worden, mondkapje op tijdens de vlucht (dus ook geen hapje of drankje?), de kans op een nieuwe lockdown en dat je vast zit? Daar heb ik geen zin in hoor, laat dan maar. Ga wel m'n huis opknappen en rondje NLe stranden/bossen doen.
pi_192939714
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dat gaan ze nooit doen. Geen enkele regering wereldwijd. Want dan moeten ze toegeven dat het prutsers zijn en dat ze onnodig de wereldeconomie vernietigd hebben, grondrechten hebben geschonden en dat ze totaal incompetent zijn.

Dan worden ze gelyncht dus dat gaan ze echt never nooit toegeven.
Eens, maar het zou zo moeten zijn dat ze toegeven dat iig de angst prevaleerde boven de kennis omdat die er onvoldoende was, al is het maar om de angst bij de bevolking weg te nemen.

Ze kunnen hier niet in blijven volharden, mensen zijn compleet gebrainwashed, kijk alleen al eens in deze thread.
pi_192939726
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:23 schreef Za het volgende:

[..]

Eens, maar het zou zo moeten zijn dat ze toegeven dat iig de angst prevaleerde boven de kennis omdat die er onvoldoende was, al is het maar om de angst bij de bevolking weg te nemen.

Ze kunnen hier niet in blijven volharden, Mensen zijn compleet gebrainwashed, kijk alleen al eens in deze thread.
Dat is alleen bij de scholen gedaan. En dus gaan die nu weer open. De rest is allemaal gebaseerd op (toenmalige) kennis.
In Southern Sun
pi_192939733
-edit-
pi_192939736
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:23 schreef Za het volgende:

[..]

Ze kunnen hier niet in blijven volharden, Mensen zijn compleet gebrainwashed, kijk alleen al eens in deze thread.
Ik zie het ook bij vrienden van me. Sommigen zijn compleet para en willen dat er keihard ingegrepen wordt als wat pubers een potje voetbal doen :N

Als ik ze dan wijs op de openbare cijfers en dat die geen paniek rechtvaardigen, dan kijken ze volgens mij niet eens echt :N
  maandag 4 mei 2020 @ 12:25:15 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192939738
Die cijfers van Zweden lijken me niet te kloppen. Als ze gister 230 nieuwe gevallen hadden, hebben ze er niet ineens nu nog maar 6, lijkt me.
pi_192939741
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is alleen bij de scholen gedaan. En dus gaan die nu weer open. De rest is allemaal gebaseerd op (toenmalige) kennis.
Alleen de lagere scholen gaan open. Alle andere niet.
pi_192939758
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Had jij het beter gedaan dan? Godsamme wat makkelijk roepen vanaf de zijkant :')
Dat doen we hier allemaal. Roepen vanaf de zijkant. We zijn blijkbaar allemaal experts als het op dit virus aankomt. Iedereen denkt het beter te weten. Gaat alle kanten op. :)
pi_192939760
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Alleen de lagere scholen gaan open. Alle andere niet.
En dat zijn geen scholen?
In Southern Sun
  maandag 4 mei 2020 @ 12:27:26 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192939769
quote:

[..]

Ja, goed verhaal weer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192939776
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die cijfers van Zweden lijken me niet te kloppen. Als ze gister 230 nieuwe gevallen hadden, hebben ze er niet ineens nu nog maar 6, lijkt me.
Is al gezegd. Is moment opname van 12.00 uur
  maandag 4 mei 2020 @ 12:28:04 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192939778
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Is het al biertijd in Bulgarije?
Nu je het zegt, misschien even een winterjas doen en een goede pint gaan drinken op het terras.

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef VacaLoca het volgende:
Vouchers bij bedrijven werken alleen maar averechts:

- ze hebben er omzet mee in tijden van de maatregelen. Hierdoor krijgen ze minder steun van de overheid
- na afloop maatregelen komt er vertraagd effect omzetverlies omdat iedereen dan met reeds betaalde vouchers betaald
Er zit nogal een verschil tussen iets dat volledig betaald is en iets wat een kleine tegemoetkoming is op een grote kost.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192939789
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat doen we hier allemaal. Roepen vanaf de zijkant. We zijn blijkbaar allemaal experts als het op dit virus aankomt. Iedereen denkt het beter te weten. Gaat alle kanten op. :)
Er is nogal een verschil. Mensen die Rutte hier 'de schuld' geven van alles wat er de afgelopen tijd is besloten doen wat mij betreft al niet meer mee in de discussie.
pi_192939804
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dat zijn geen scholen?
Slechts een klein gedeelte ervan. DE scholen gaan dus absoluut nog niet allemaal open. Uni's waarschijnlijk heel dit schooljaar niet meer.
pi_192939805
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil. Mensen die Rutte hier 'de schuld' geven van alles wat er de afgelopen tijd is besloten doen wat mij betreft al niet meer mee in de discussie.
Mensen die ongefundeerd in het wilde weg roepen ook niet.
In Southern Sun
pi_192939820
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Slechts een klein gedeelte ervan. DE scholen gaan dus absoluut nog niet allemaal open. Uni's waarschijnlijk heel dit schooljaar niet meer.
Die waren denk ik dan ook zonder druk uit de maatschappij gesloten geweest.
In Southern Sun
  maandag 4 mei 2020 @ 12:31:18 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192939823
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

Perfect voorbeeld van doemdenken. We gaan het zien.
Niks doemdenken, gewoon gezond realisme.
Die zomer vier je maar lekker in eigen tuin.
Volgend jaar weer een kans.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_192939847
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gezond realisme is: we gaan het zien. Als het moet, dan is het geen probleem.
Gezond realisme is niet: die zomer vier je maar lekker in eigen tuin, volgend jaar weer een kans.
In Southern Sun
pi_192939855
quote:

[..]

Zou je maar 6 ton betaald hebben voor een postzegelwoning zonder tuin en balkon in 020-centrum of zo.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:33:26 #27
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192939856
De wereld heeft zo van leer getrokken tegen Corona, ir is zó rigoreus gereageerd en gehandeld dat het laten vieren van de maatregelen bijna niet mogelijk is zo lang alle tellertjes niet op 0 staan.

Hierdoor in een behoorlijke impasse; niet volledig open, niet volledig dicht, er tussen in zoals nu op lange termijn ook niet gezond. Wat te doen.....
Mai pben rai~!
pi_192939858
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Gezond realisme is: we gaan het zien. Als het moet, dan is het geen probleem.
Gezond realisme is niet: die zomer vier je maar lekker in eigen tuin, volgend jaar weer een kans.
Denk jij serieus dat het massa-toerisme nog gaat plaatsvinden dit jaar? Kom op, dat is echt niet realistisch. Er is amper nog tijd om het voor te bereiden.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:33:59 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192939860
quote:

[..]

Neem aan dat de parken waar je huisjes kunt huren gewoon openblijven? Is niet fantastisch, maar al een stuk beter dan de hele zomer thuiszitten.
Zeker als de horeca op die parken weer open in is het een prima alternatief.

En anders lekker veel bbq-en voor je huisje :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192939894
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Makkelijke manier om discussies te winnen wel; gewoon doen alsof de ''andere partij'' af is of zo. Wat dat betreft, kan ook dat andersom gezegd worden. Het gaat hier echt beide kanten op hoor.
pi_192939897
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Denk jij serieus dat het massa-toerisme nog gaat plaatsvinden dit jaar? Kom op, dat is echt niet realistisch. Er is amper nog tijd om het voor te bereiden.
Ik vind het heel knap dat je dat uit die post haalt.
In Southern Sun
  maandag 4 mei 2020 @ 12:36:39 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192939901
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
Zou je maar 6 ton betaald hebben voor een postzegelwoning zonder tuin en balkon in 020-centrum of zo.
Dan kun je elkaar altijd nog lekker onderhoesten in het Vondelpark. Wel op tijd wegrennen als er een boa aankomt. En vergeet je chardonnay niet mee te nemen!
pi_192939911
quote:

[..]

Dat er in het najaar een nog dodelijkere piek komt is op dit moment enkel een aanname. Geen realisme.

Qua vakanties wel eens hoor, deze zomer gaan we niet internationaal op vakantie nee.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:38:32 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192939935
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat er in het najaar een nog dodelijkere piek komt is op dit moment enkel een aanname. Geen realisme.

Qua vakanties wel eens hoor, deze zomer gaan we niet internationaal op vakantie nee.
Zou me niet verbazen als Duitsland weer open gaat deze zomer nog. Frankrijk, Italië etc kan je vergeten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192939942
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

Ik zie het ook bij vrienden van me. Sommigen zijn compleet para en willen dat er keihard ingegrepen wordt als wat pubers een potje voetbal doen :N

Als ik ze dan wijs op de openbare cijfers en dat die geen paniek rechtvaardigen, dan kijken ze volgens mij niet eens echt :N
Het is best erg.
Mensen kijken avond aan avond naar experts die aangeven dat er bv geen grote events meer zullen zijn tot 2025,of andere waanzin (zover ik hier lees).

Er is een soort plezier ontstaan lijkt het in het voeden van de angst, misschien is het de fake verbroedering die het geeft of het wegdrukken van het ongenoegen dat men voor niks binnen zat, of een combi.
pi_192939947
quote:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat een land als Turkije gaat doen en wie dat tegen moet gaan houden.Vliegmaatschappijen zullen best een paar vliegtuigen toeristen willen versturen naar Turkije.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:39:31 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192939956
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Deskundigen zijn het over die tweede golf toch wel ernstig eens.
De vraag is vooral, wanneer die komt.
quote:
Nee.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:41:46 #38
14505 OProg
A Life in Music
pi_192939988
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:39 schreef Ringo het volgende:
Zelfs dat is een aanname. :)

Jaap Goudsmit (68) is hoogleraar epidemiologie en infectiezieken aan de Harvard Public School of Health en wetenschappelijk directeur van het Human Vaccines Project. Hij geldt als een van de belangrijkste aidsonderzoekers ter wereld en houdt zich nu onder meer bezig met veroudering van het immuunsysteem.

Hij zei zaterdag:

Wat betreft de epidemiologische curve - hoe neemt het aantal gevallen toe en af - is er geen vergelijkingsmateriaal. Het enige virus dat hier een beetje op lijkt, sars, is vanzelf uitgedoofd. Dus we weten niet of deze epidemie vanzelf vertrekt en nooit meer terugkomt, of wel terugkomt, of elk seizoen terugkomt: we hebben geen clou.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192939998
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:38 schreef Za het volgende:

[..]

Het is best erg.
Mensen kijken avond aan avond naar experts die aangeven dat er bv geen grote events meer zullen zijn tot 2025,of andere waanzin (zover ik hier lees).

Er is een soort plezier ontstaan lijkt het in het voeden van de angst, misschien is het de fake verbroedering die het geeft of het wegdrukken van het ongenoegen dat men voor niks binnen zat, of een combi.
Die willen denk ik ook niet toegeven dat ze voor jan joker al 2 maanden hun luier onderscheiten met dichte gordijnen.
pi_192940009
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat een land als Turkije gaat doen en wie dat tegen moet gaan houden.Vliegmaatschappijen zullen best een paar vliegtuigen toeristen willen versturen naar Turkije.
Meeste mensen zullen het niet eens durven denk ik. Die hebben geen zin opgesloten te worden als er weer een nieuwe lockdown komt.
pi_192940010
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dit gaan ze doen.

https://www.google.com/am(...)-destinations-154018
pi_192940032
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

De vraag is vooral, wanneer die komt.
[..]

Nee.
Wat OProg al aangeeft: zelfs dat is een aanname. Ook genoeg berichten gelezen dat het wel mee zal vallen. Is maar net wat je wil geloven. En zelfs als er een tweede golf komt...roepen dat die nog meer doden gaat eisen...dat is nergens op gebaseerd. Enkel een aanname. We zijn nu veel beter voorbereid als samenleving. We weten dat er een gevaar is op een tweede piek, dus er zal ook veel eerder worden ingegrepen wat het aantal doden al meteen beperkt.
pi_192940043
quote:

100%
De ontvangende landen zijn al druk bezig om de boekingen straks op gang te krijgen.

Voorbeeld:

https://www.travelpro.nl/(...)uwen-te-verwelkomen/
pi_192940047
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neem aan dat de parken waar je huisjes kunt huren gewoon openblijven? Is niet fantastisch, maar al een stuk beter dan de hele zomer thuiszitten.
Zeker als de horeca op die parken weer open in is het een prima alternatief.

En anders lekker veel bbq-en voor je huisje :D
die zijn voor 80% gewoon open nog in Nederland. Zolang ze eigen wc hebben zijn ze open. Alleen geen horeca momenteel idd op t park of blije animatie volk
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192940104
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:44 schreef Za het volgende:

[..]

100%
De ontvangende landen zijn al druk bezig om de boekingen straks op gang te krijgen.

Voorbeeld:

Tja. Ok. Ik kan het me niet zo goed voorstellen als ik eerlijk ben.

Zou zelf ook geen zin hebben risico te lopen ergens te stranden omdat ik perse nog op vakantie wil. Duitsland/Belgie durf ik nog wel in te gaan voor een weekje in de Ardennen/Sauerland maar ik zou geen vliegvakantie boeken of meer dan 1 grens over gaan dit jaar.
pi_192940137
quote:

[..]

Hotels zijn al open in Nederland. Binnen Nederland kun je nu ook al vakantie vieren als je dat wilt.
pi_192940139
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Meeste mensen zullen het niet eens durven denk ik. Die hebben geen zin opgesloten te worden als er weer een nieuwe lockdown komt.
Dat zal nog wel een tijdje blijven. Hypotetisch gezien, als er vandaag wereldwijd 0 besmettingen zouden zijn, zijn er nog mensen die niet durven. Het gaat mij meer m de mensen die wél lekker op vakantie gaan.
pi_192940156
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:50 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Hotels zijn al open in Nederland. Binnen Nederland kun je nu ook al vakantie vieren als je dat wilt.
De NLe toerismeindustrie zoals Landal huisjes gaan een goed seizoen tegemoet, dat is zeker. Denk dat je nu al niets meer kan boeken.
pi_192940163
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat OProg al aangeeft: zelfs dat is een aanname. Ook genoeg berichten gelezen dat het wel mee zal vallen. Is maar net wat je wil geloven. En zelfs als er een tweede golf komt...roepen dat die nog meer doden gaat eisen...dat is nergens op gebaseerd. Enkel een aanname. We zijn nu veel beter voorbereid als samenleving. We weten dat er een gevaar is op een tweede piek, dus er zal ook veel eerder worden ingegrepen wat het aantal doden al meteen beperkt.
+ Het feit dat (waarschijnlijk) de zwaksten van de samenleving al getroffen zijn en die groep dus al flink is uitgedund. De kans op besmetting met ziekenhuisopname wordt alleen daardoor al kleiner.
pi_192940165
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:44 schreef Za het volgende:

[..]

100%

Voorbeeld:

Ik zie het niet zo snel gebeuren. Hoe ga je 1.5m afstand houden in een vliegtuig ?
pi_192940184
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoe bereid je je voor op een ziekte waar geen middel tegen is? Het enige wat we nu doen is ze aan de beademing leggen en een schietgebedje doen.
pi_192940191
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

+ Het feit dat (waarschijnlijk) de zwaksten van de samenleving al getroffen zijn en die groep dus al flink is uitgedund. De kans op besmetting met ziekenhuisopname wordt alleen daardoor al kleiner.
Daar zijn we nog lang niet. Er zijn zo'n 4 a 5.000 mensen (mede) aan Corona overleden. In 2018 gingen er al 10.000 aan de griep.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:53:46 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192940200
quote:
Alles kan, maar met al die anderhalvemeterregels vind ik er sowieso geen reet aan om ‘ergens’ te zijn.
Een wandeling of fietstocht door *stil* gebied is best oké, maar zodra ik her en der mensen moet gaan ontwijken of in zo’n uitgesponnen rij moet staan voor een ijsje ben ik er alweer helemaal klaar mee.
pi_192940227
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Alles kan, maar met al die anderhalvemeterregels vind ik er sowieso geen reet aan om ‘ergens’ te zijn.
Een wandeling of fietstocht door *stil* gebied is best oké, maar zodra ik her en der mensen moet gaan ontwijken of in zo’n uitgesponnen rij moet staan voor een ijsje ben ik er alweer helemaal klaar mee.
Zie je het voor je, een vliegtuig met een kwart gevuld, tickets 3x zo duur, hotels alles afgesloten en eenrichtingsverkeer.

“Lekker op vakantie gaan” is er niet bij lijkt me.
pi_192940233
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zie het niet zo snel gebeuren. Hoe ga je 1.5m afstand houden in een vliegtuig ?
KLM vliegt nu dagelijks met aangepaste maatregelen. 1.5 meter is geen eis.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 12:55:20 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_192940243
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:41 schreef OProg het volgende:

[..]

Zelfs dat is een aanname. :)

Jaap Goudsmit (68) is hoogleraar epidemiologie en infectiezieken aan de Harvard Public School of Health en wetenschappelijk directeur van het Human Vaccines Project. Hij geldt als een van de belangrijkste aidsonderzoekers ter wereld en houdt zich nu onder meer bezig met veroudering van het immuunsysteem.

Hij zei zaterdag:

Wat betreft de epidemiologische curve - hoe neemt het aantal gevallen toe en af - is er geen vergelijkingsmateriaal. Het enige virus dat hier een beetje op lijkt, sars, is vanzelf uitgedoofd. Dus we weten niet of deze epidemie vanzelf vertrekt en nooit meer terugkomt, of wel terugkomt, of elk seizoen terugkomt: we hebben geen clou.

De man zou heel goed gelijk kunnen hebben. En we kunnen niet eeuwig in een soort lockdown blijven zitten.
pi_192940245
quote:

[..]

Commercieel vliegverkeer duurt nog maanden voordat dat weer op gang is (inclusief alle veiligheidsmaatregelen).
pi_192940246
quote:

[..]

Dat is wat anders.
pi_192940248
quote:

[..]

Daar komen natuurlijk mondkapjes en goed ontsmetten voor entree en voor wc en voor het landen. En ook testen op symptomen voor entree.

Niet 100% waterdicht, maar wel een vrij hoog percentage.
pi_192940264
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat ook ja.
pi_192940266
quote:

[..]

En daar zal je zeker niet de enige in zijn, want er is zo toch geen lol aan? Dan hoeft het voor mij ook niet.
pi_192940267
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Commercieel vliegverkeer duurt nog maanden voordat dat weer op gang is (inclusief alle veiligheidsmaatregelen).
Er is nog steeds commercieel vliegverkeer gaande.
pi_192940272
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:55 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

KLM vliegt nu dagelijks met aangepaste maatregelen. 1.5 meter is geen eis.
KLM doet nu alleen repatriëring en geen andere vluchten.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:57:07 #64
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192940276
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wel op het absolute minimum.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192940278
Heb ik hier nog 2 dagen geleden gepost dat we maar +100 cases hadden op een dag, vandaag ziet het er naar uit dat de teller niet hoger dan 60 komt hier in Zwitserland.

De teller staat nu op +20 met bijna de helft van de kantons geteld.

Gisteren was het al bijna normaal druk op het station, en nauwelijks mondkappen. Ik dacht dat we over 2 weken op +0 uitkomen, maar met deze snelheid is het over een week al klaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 04-05-2020 13:03:08 ]
  maandag 4 mei 2020 @ 12:57:18 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192940284
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:54 schreef Scorpie het volgende:

Zie je het voor je, een vliegtuig met een kwart gevuld, tickets 3x zo duur, hotels alles afgesloten en eenrichtingsverkeer.

Je moet wel een vakantiejunk zijn om daarvan te genieten.
Maar je hebt ze, ik ken ze.
Schijten nog liever in hun eigen emmer op de camping dan een weekend thuis.
pi_192940286
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lekker 's nachts om 2 uur strontlazerus in een overvol straatje ergens rondslenteren, een smerige bar inlopen en met 1 of ander wijf tongen die je de volgende ochtend weer vergeten bent ook niet.
En daar hield ik altijd zo van.
pi_192940288
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee hoor.
pi_192940292
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daar komen natuurlijk mondkapjes en goed ontsmetten voor entree en voor wc en voor het landen. En ook testen op symptomen voor entree.

Niet 100% waterdicht, maar wel een vrij hoog percentage.
Lijkt me onwenselijk, maar oké.
pi_192940298
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De man zou heel goed gelijk kunnen hebben. En we kunnen niet eeuwig in een soort lockdown blijven zitten.
Sars1 was opeens als bij toverslag verdwenen ja.
Hopelijk Sars2 ook.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:58:21 #71
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192940304
quote:

[..]

Nee, die vliegen nog gewoon commercieel.
pi_192940310
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nou ik reed vh weekend op de A5 en heb nog nooit zo'n eindeloze rij vliegtuigen zien staan.
pi_192940320
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoe bereid je je voor op een ziekte waar geen middel tegen is? Het enige wat we nu doen is ze aan de beademing leggen en een schietgebedje doen.
Hogere capaciteit kan al schelen. Veel meer mensen die nu bovenop de situatie zitten. Overheid die veel voorzichtiger is. Signalen gaat herkennen. Mocht er een nieuwe piek komen kunnen ze veel sneller ingrijpen. Hoe ze ingrijpen kan ik niet zeggen; ik ben geen dokter, maar een hogere capaciteit lijkt me een given. Maar roepen dat de tweede piek meer slachtoffers gaat eisen is gewoon een aanname die nergens op is gebaseerd. Er gaat gewoon sneller ingegrepen worden.
pi_192940323
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou ik reed vh weekend op de A5 en heb nog nooit zo'n eindeloze rij vliegtuigen zien staan.
Ja, ik zeg toch ook niet dat het in dezelfde frequentie is. Maar er wordt wel commercieel gevlogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 12:59:32 ]
pi_192940328
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Daar zijn we nog lang niet. Er zijn zo'n 4 a 5.000 mensen (mede) aan Corona overleden. In 2018 gingen er al 10.000 aan de griep.
Volgens de officiele cijfers zijn dat er inderdaad 5000, logischer is 10.000 maar goed.
in proncipe weten we geen hol. Hoeveel mensen zijn daadwerkelijk besmet? Hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk overleden aan corona? Hoeveel mensen zijn vatbaar? Hoeveel mensen zijn asymptomatisch? De belangrijkste cijfers zijn een schatting op basis van wat we meten en testen maar er wordt amper getest dus puur naar de cijfers kijkend zou het allemaal best wel eens mee kunnen vallen, maar als je er last van hebt kan het ziektebeeld heel ernstig zijn.

Dus; we weten eigenlijk geen hol maar kunnen wel met zekerheid zeggen dat die tweede piek er komt end at die dan veel groter zou zijn dan de eerste?
  maandag 4 mei 2020 @ 12:59:44 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940333
quote:

[..]

Sterker nog, zelfs van hotelrestaurant of -bar kan je gebruikmaken.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:00:07 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_192940338
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik woon praktisch naast Schiphol en als er momenteel een vliegtuig overkomt schrik je er bijna van. Wel regelmatig kleine vliegtuigjes die een paar rondjes vliegen.
pi_192940344
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je moet wel een vakantiejunk zijn om daarvan te genieten.
Maar je hebt ze, ik ken ze.
Schijten nog liever in hun eigen emmer op de camping dan een weekend thuis.
“Maar ik moest er echt ff tussenuit”

Ik blijf dan toch maar liever even zitten
pi_192940350
quote:

[..]

Lijkt me onwenselijk, maar oké.
Vliegen is sowieso onwenselijk. Maar dat is nooit een argument geweest in die industrie.
pi_192940355
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:59 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Yep.

Kamerprijs naar 1 euro en gaan.
Of niet.
pi_192940360
quote:

[..]

https://www.klm.nl/flight(...)ortCode=AMS&filter=C
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:01:42 #82
5428 crew  miss_sly
pi_192940368
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:59 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ik dacht alleen als je ook een kamer in het betreffende hotel hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192940372
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:57 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Sars1 was opeens als bij toverslag verdwenen ja.
Hopelijk Sars2 ook.
Mysterieus eigenlijk.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:02:18 #84
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192940377
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Je kunt daar niet voor de lol nu gaan eten nee.
pi_192940381
quote:

[..]

Dat is ook zo inderdaad.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:02:31 #86
5428 crew  miss_sly
pi_192940384
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik woon praktisch naast Schiphol en als er momenteel een vliegtuig overkomt schrik je er bijna van. Wel regelmatig kleine vliegtuigjes die een paar rondjes vliegen.
Ik vind het zo bizar, al die geparkeerde vliegtuigen daar. En de stilte en het lege luchtruim.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:02:40 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192940389
Trouwens, als we die gecontroleerde anderhalvemetersamenleving goed willen beheersen... wordt het dan niet eens tijd om in elk geval de musea weer open te gooien? Die sector heeft heel veel ervaring met gecontroleerde bezoekersaantallen, looproutes, strenge bezoekregels etc.
Musea kun je juist goed gebruiken om dat ‘nieuwe normaal’ te testen.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:02:58 #88
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940398
quote:

[..]

Ja, dat inderdaad wel.
pi_192940401
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Volgens de officiele cijfers zijn dat er inderdaad 5000, logischer is 10.000 maar goed.
in proncipe weten we geen hol. Hoeveel mensen zijn daadwerkelijk besmet? Hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk overleden aan corona? Hoeveel mensen zijn vatbaar? Hoeveel mensen zijn asymptomatisch? De belangrijkste cijfers zijn een schatting op basis van wat we meten en testen maar er wordt amper getest dus puur naar de cijfers kijkend zou het allemaal best wel eens mee kunnen vallen, maar als je er last van hebt kan het ziektebeeld heel ernstig zijn.

Dus; we weten eigenlijk geen hol maar kunnen wel met zekerheid zeggen dat die tweede piek er komt end at die dan veel groter zou zijn dan de eerste?
Klopt we weten feitelijk geen ene ruk omdat er amper getest wordt. En ook nog eens discutabel geregistreerd.

Denk dat men het verwacht omdat je bij virussen vaak een 2e en 3e golf zit. Maar bij Sars1 was dat idd niet zo. Tenzij dit de 2e golf is, zo kan je het ook zien. :P
pi_192940405
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Je kunt daar niet voor de lol nu gaan eten nee.
Als je dat perse wil boek je die kamer mee.
Zullen ook wel hoteliers gaan opstaan die de kamerprijs naar een euro zetten ofzo.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:03:34 #91
5428 crew  miss_sly
pi_192940407
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ja, dat inderdaad wel.
Maar dan zijn ze toch niet 'gewoon open'?
pi_192940408
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik hoorde er 2 vliegen toen. Dacht dat het wel vracht zou zijn, maar ze vliegen toch nog passagiers ook zag ik.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:04:05 #93
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192940412
Maar als hotel bar/restaurants open kunnen met bepaalde maatregelen, zou je eigenlijk zeggen dat de rest ook wel met die methodiek open kan gaan.
Of ze moeten dat eerst 3 weken willen tracen of dat allemaal goed gaat ofzo (geen idee hoe)
pi_192940416
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef Ringo het volgende:
Trouwens, als we die gecontroleerde anderhalvemetersamenleving goed willen beheersen... wordt het dan niet eens tijd om in elk geval de musea weer open te gooien? Die sector heeft heel veel ervaring met gecontroleerde bezoekersaantallen, looproutes, strenge bezoekregels etc.
Nou zolang de 'anderhalve metermaatschappij' er is, doe ik niet mee aan de maatschappij.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:04:51 #95
5428 crew  miss_sly
pi_192940426
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef Ringo het volgende:
Ik zou inderdaad denken dat musea open zouden kunnen. Dat is gemakkelijk te regelen met gecontroleerde toegang, tickets en tijdslots te reserveren. Zou voor de sector echt veel doen.

Ik denk dat hierbij ook weer het probleem is dat mensen dan dus teveel bewegingen gaan maken om er te komen?
  maandag 4 mei 2020 @ 13:04:55 #96
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192940428
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef Cue_ het volgende:
Maar als hotel bar/restaurants open kunnen met bepaalde maatregelen, zou je eigenlijk zeggen dat de rest ook wel met die methodiek open kan gaan.
Of ze moeten dat eerst 3 weken willen tracen of dat allemaal goed gaat ofzo (geen idee hoe)
Het is vooral uit noodzaak dat die open blijven, omdat er nu eenmaal mensen zijn die in een hotel moeten overnachten. Niet zozeer omdat dat een beleidskeuze is.
pi_192940434
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou zolang de 'anderhalve metermaatschappij' er is, doe ik niet mee aan de maatschappij.
:W dief van je eigen portemonnee ben je dan..
pi_192940435
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het zo bizar, al die geparkeerde vliegtuigen daar. En de stilte en het lege luchtruim.
Het is zeker heel veel leger, maar niet leeg:

https://www.vliegtuigenvolgen.nl/
  maandag 4 mei 2020 @ 13:05:25 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192940439
quote:
Ik doe in musea al héél lang aan de anderhalvemetersamenleving.
pi_192940446
quote:
Drempel is veel hoger om een kamer te boeken om wat te drinken of eten ergens. Bij een restaurant of bar kan je zo naar binnen vallen om snel even wat te drinken; veel massaler dus.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:05:56 #101
5428 crew  miss_sly
pi_192940449
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Als je dat perse wil boek je die kamer mee.
Zullen ook wel hoteliers gaan opstaan die de kamerprijs naar een euro zetten ofzo.
Er zijn in ieder geval wel hotels die kamers nu per dag verhuren met een goed bureau en wifi om ongestoord te werken, hoorde ik vanochtend. Erg creatief ^O^
pi_192940451
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat gehuil over dat "bevolking heeft perspectief nodig" is ook wel een beetje vermoeiend aan het worden. :')

Als je logisch nadenkt weet je toch dat dit virus op 1 juni niet weg is en alles "weer normaal is"?

Wij zijn toch Nederlanders die zelf kunnen denken i.p.v. wachten op de speech van onze Grote Leider die wel zegt wat wel en niet kan.

Je kan het toch wel redelijk zelf invullen dat we hier nog wel even zoet mee zijn en daarop inspelen?
Dit ^O^
pi_192940456
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:W dief van je eigen portemonnee ben je dan..
Het hoeft van mij gewoon niet dan.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:06:20 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192940457
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef Zeroku het volgende:
Het is vooral uit noodzaak dat die open blijven, omdat er nu eenmaal mensen zijn die in een hotel moeten overnachten. Niet zozeer omdat dat een beleidskeuze is.
Dat snap ik, maar als het werkt dan werkt het.. Dan kan ook worden toegepast bij anderen.
Weet ook wel dat het niet zo simpel is ivm grotere vervoersdrukte plus gigantische aanloop enzo. Maar daar is vast ook wel wat voor te verzinnen.
pi_192940469
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Drempel is veel hoger om een kamer te boeken om wat te drinken of eten ergens. Bij een restaurant of bar kan je zo naar binnen vallen om snel even wat te drinken; veel massaler dus.
Als die kamer het verschil blijft maken, gaan er loopholes ontstaan denk ik.
In feite slaat het nergens op, want roomservice kan netzogoed.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 13:07:23 ]
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:06:57 #106
5428 crew  miss_sly
pi_192940471
quote:
Hotels zitten natuurlijk verre van vol, dus die enkele gast die ze dan in hun restaurant hebben, zal niet zoveel maatregelen vragen.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:07:02 #107
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192940475
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Misschien is dan wel een stap om dit enkel op reservatie te kunnen doen.Zowel restaurants als bars. Zodat je ook niet boven de max uit kan komen.
pi_192940477
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:06 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Als die kamer het verschil blijft maken, gaan er loopholes ontstaan denk ik.
Dat wel ja.
pi_192940478
quote:
3 weken tracen. Vorige week kwam dit in het nieuws omdat Fletcher weer open ging. Fletcher was echter vrijwillig gesloten. Andere hotels hanteren deze regels al vanaf dag 1 volgens mij.
pi_192940487
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het hoeft van mij gewoon niet dan.
Alsof er dan niets meer over blijft van onze maatschappij.. komop zeg zo erg is het nou ook weer niet allemaal..
pi_192940494
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik kan mij uitstekend vermaken met buitensportactiviteiten, dus ik ga dan lekker m'n tijd daar aan besteden. Voor de lol ergens heen waar mensen panisch anderhalve meter van je wegblijven of je met mondkapjes of achter een plexiglas scherm moet zitten, daar heb ik echt geen zin in om aan mee te doen.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:08:23 #112
5428 crew  miss_sly
pi_192940501
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het is zeker heel veel leger, maar niet leeg:

https://www.vliegtuigenvolgen.nl/
Ik woon ook vlakbij Schiphol, en ik kan je vertellen dat het echt wel voelt en klinkt alsof het volledig leeg is. Maar we zien echt wel eens een vliegtuig over komen inderdaad. Het is echter nog geen fractie van normaal.
pi_192940512
quote:

[..]

Vanwaar specifiek in musea?
pi_192940523
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:43 schreef Ringo het volgende:

[..]

Welnee. Sowieso blijven Europese landen de hele zomer zo goed als dicht voor reizigers van buiten, dus schrijf die vakantie in Frankrijk maar op je buik.

Misschien in het najaar weer, maar dan komt de tweede golf eraan en die gaat veel dodelijker zijn dan deze eerste.

Mei 2021 ftw ;(.
Is dat echt zo?
  maandag 4 mei 2020 @ 13:09:59 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940533
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als het werkt dan werkt het.. Dan kan ook worden toegepast bij anderen.
Weet ook wel dat het niet zo simpel is ivm grotere vervoersdrukte plus gigantische aanloop enzo. Maar daar is vast ook wel wat voor te verzinnen.
Normaal gaat het in NL ook gewoon de kant op terrassen open, x-meter afstand tussen tafels, max zoveel personen per tafel en desinfectie van stoelen en tafels nadat bezoekers weg zijn.

Vermoedelijk meeste contactberoepen vanaf 20 mei weer en horeca vanaf begin juni?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2020 @ 13:10:01 #116
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192940535
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:09 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Is dat echt zo?
Dat weten we nog niet.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192940542
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Misschien is dan wel een stap om dit enkel op reservatie te kunnen doen.Zowel restaurants als bars. Zodat je ook niet boven de max uit kan komen.
Zou ik wel voorstander van zijn. Ja, restaurants kunnen dan minder mensen tegelijkertijd bedienen, maar als ze dat compenseren met iets minder personeel in het restaurant en het andere deel blijven gebruiken voor bezorging (wat veel restaurants nu doen als noodplan) dan kunnen ze best dicht bij hun originele omzet komen gok ik. Desnoods compenseert de overheid het laatste beetje om ervoor te zorgen dat ze hun originele omzet kunnen draaien. Er zijn best opties imo. Veel restaurants hebben zich al voorbereid op de 1,5 meter regeling, dus ik denk best dat het haalbaar is om wat meer horeca te openen vanaf juni. Bediening met verplichte mondkapjes en handschoenen bv. Of enkel terrasjes deze zomer ipv binnen (of binnen slechts enkele tafels, etc). Opties zat.
pi_192940556
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik woon ook vlakbij Schiphol, en ik kan je vertellen dat het echt wel voelt en klinkt alsof het volledig leeg is. Maar we zien echt wel eens een vliegtuig over komen inderdaad. Het is echter nog geen fractie van normaal.
Het is ook veel leger. Maar er is nog wel degelijk verkeer gaande. Het is niet alsof het vliegverkeer volledig tot stilstand is gekomen.

pi_192940564
quote:

Is dat echt zo?
Het is allemaal ongefundeerde bangmakerij, volkshysterie.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:12:12 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940576
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:11 schreef Za het volgende:

[..]

Het is allemaal ongefundeerde bangmakerij, volkshysterie.
ok
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:12:12 #121
249559 crew  Lavenderr
pi_192940577
quote:

[..]

Ik eigenlijk ook. Ga niet zo graag dicht bij vreemde mensen staan :D
  maandag 4 mei 2020 @ 13:12:59 #122
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192940596
quote:

[..]

Is dat echt zo?
Daar is nog vrij weinig zinnigs over te zeggen.
pi_192940597
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Alsof er dan niets meer over blijft van onze maatschappij.. komop zeg zo erg is het nou ook weer niet allemaal..
Ik ga echt niet voor m'n lol dan de stad in of zo. Om panisch mensen te ontwijken of met mondkapjes/weet ik veel te gaan lopen. 'Gezellig' ff shoppen en dan daarna kan je niet eens een drankje pakken (of alleen met debiele maatregelen). Dan is de lol er voor mij (en velen denk ik) vanaf.

Ik kom wel terug als mensen weer normaal gaan doen.
pi_192940598
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zou ik wel voorstander van zijn. Ja, restaurants kunnen dan minder mensen tegelijkertijd bedienen, maar als ze dat compenseren met iets minder personeel in het restaurant en het andere deel blijven gebruiken voor bezorging (wat veel restaurants nu doen als noodplan) dan kunnen ze best dicht bij hun originele omzet komen gok ik. Desnoods compenseert de overheid het laatste beetje om ervoor te zorgen dat ze hun originele omzet kunnen draaien. Er zijn best opties imo. Veel restaurants hebben zich al voorbereid op de 1,5 meter regeling, dus ik denk best dat het haalbaar is om wat meer horeca te openen vanaf juni. Bediening met verplichte mondkapjes en handschoenen bv. Of enkel terrasjes deze zomer ipv binnen (of binnen slechts enkele tafels, etc). Opties zat.
Je hebt echt geen idee. Restaurants leven op volle bezetting waarbij goed personeel aanstuurt op extra consumptie van met name drank. Met 25% bezetting en 0 belevenis bij afhalen ga je het gewoon niet redden op de lange termijn en al helemaal niet in de buurt komen van je normale omzet.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:13:07 #125
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192940599
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:08 schreef F.Sinatra het volgende:
Vanwaar specifiek in musea?
Nou ja, als het heel druk is natuurlijk niet per se. Maar ik kom niet graag in drukke musea.

In een wat rustiger museum is het geen enkel probleem om afstand te houden. Iedereen blijft het liefst in zijn personal space en de sfeer is kalm, stil, op het gewijde af.

Bibliotheken hetzelfde verhaal.
pi_192940608
quote:

[..]

Is dat echt zo?
Is een aanname. Als je logisch nadenkt zal die piek niet eens de kans krijgen om meer doden te eisen; er zal veel sneller worden ingegrepen.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:13:33 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940610
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:11 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het is ook veel leger. Maar er is nog wel degelijk verkeer gaande. Het is niet alsof het vliegverkeer volledig tot stilstand is gekomen.

[ afbeelding ]
Klopt maar het aandeel commerciële vluchten is wel minimaal geworden.

Is een dingetje geworden om overvliegende vliegtuigen even te checken de laatste maand. Vorige week voor het eerst een commerciële vlucht gevonden, van Istanbul naar Sao Paolo.
pi_192940625
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee. Restaurants leven op volle bezetting waarbij goed personeel aanstuurt op extra consumptie van met name drank. Met 25% bezetting en 0 belevenis bij afhalen ga je het gewoon niet redden op de lange termijn en al helemaal niet in de buurt komen van je normale omzet.
Nee daar red je het niet mee. Maar dat geldt voor vrijwel alles: retail, zwembaden, bioscopen, bowlingbanen, pretparken, kermissen etc etc etc
pi_192940637
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nou ja, als het heel druk is natuurlijk niet per se. Maar ik kom niet graag in drukke musea.

In een wat rustiger museum is het geen enkel probleem om afstand te houden. Iedereen blijft het liefst in zijn personal space en de sfeer is rustig, stil, op het gewijde af.

Maar ik denk dat je daar de vinger op ze zere plek legt. Als het rustig is zal het merendeel zich aan die afstandsregel houden.

Maar als het drukker is gaat het niet. Dus en versoepelen en de 1.5 meter afstand houden lijkt mij niet de beste combinatie.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:14:47 #130
249559 crew  Lavenderr
pi_192940638
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:12 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Daar is nog vrij weinig zinnigs over te zeggen.
Eigenlijk helemaal niets. Er wordt volop gespeculeerd maar een virus laat zich niet sturen.
pi_192940643
quote:

[..]

Het gaat nu even niet om normale omzet. Het gaat er nu om dat die bedrijven niet om gaan vallen. Dus voldoende omzet draaien om te kunnen overleven, niet om zoveel mogelijk winst te maken.
In Southern Sun
pi_192940649
quote:

[..]

Heus wel. Je moet gewoon een tijdje wennen.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:15:32 #133
5428 crew  miss_sly
pi_192940652
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:11 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zegt dan ook niemand?
pi_192940654
quote:

[..]

Sowieso meer omzet dan nu. Ze moeten toch iets he. Wat zou jij dan doen om die sector te redden?
pi_192940657
quote:

[..]

Ook niet als alternatief voor een vol restaurant. Maar als alternatief voor een regering die anders alles nog x tijd dicht houdt. Dan komt de bodem nog sneller in zicht.
pi_192940663
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn in ieder geval wel hotels die kamers nu per dag verhuren met een goed bureau en wifi om ongestoord te werken, hoorde ik vanochtend. Erg creatief ^O^
Hier worden al een maand vakantiehuisjes om die reden verhuurd. Overigens kun je hotelkamers ook per uur huren in sommige gevallen :')
pi_192940667
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het gaat nu even niet om normale omzet. Het gaat er nu om dat die bedrijven niet om gaan vallen. Dus voldoende omzet draaien om te kunnen overleven, niet om zoveel mogelijk winst te maken.
Zo werkt het niet. Je kan niet met een kwart van je bezetting overleven. Winsten zijn al minimaal in de horeca.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:16:27 #138
5428 crew  miss_sly
pi_192940669
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik eigenlijk ook. Ga niet zo graag dicht bij vreemde mensen staan :D
Het is alleen vaak zo druk in musea.

Dus ik ben groot voorstander van een 1.5-meter maatregel voor musea. Voor nu en later en altijd!
pi_192940671
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Heus wel. Je moet gewoon een tijdje wennen.
Neh. Ik trek me dan zoveel mogelijk terug.
pi_192940688
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Klopt maar het aandeel commerciële vluchten is wel minimaal geworden.

Is een dingetje geworden om overvliegende vliegtuigen even te checken de laatste maand. Vorige week voor het eerst een commerciële vlucht gevonden, van Istanbul naar Sao Paolo.
Dat kun je (helaas) niet uitfilteren op de FR data.
pi_192940693
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Zo werkt het niet. Je kan niet met een kwart van je bezetting overleven. Winsten zijn al minimaal in de horeca.
Totale onzin.
In Southern Sun
pi_192940694
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

In een wat rustiger museum is het geen enkel probleem om afstand te houden. Iedereen blijft het liefst in zijn personal space en de sfeer is kalm, stil, op het gewijde af.

Je zag in natuurparken opeens ook heel veel mensen die daar normaal nooit komen. Dus als de musea opengaan dan komen Henk&Ingrid ook naar jouw rustige musea ben ik bang :)
  maandag 4 mei 2020 @ 13:18:16 #143
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192940707
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sowieso meer omzet dan nu.
Maar ook meer kosten. Het is maar de vraag of het onder de streep beter is om wel open te zijn met minder klandizie, dan om dicht te blijven.
pi_192940715
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zegt dan ook niemand?
Ik vatte je post dan wellicht verkeerd op (of we hebben een andere definitie van leeg ;)).

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

pi_192940725
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Neh. Ik trek me dan zoveel mogelijk terug.
Als dat werkt voor jou, prima. Dan was je voor de Corona-crisis waarschijnlijk ook al liever alleen?
pi_192940731
In Southern Sun
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:19:27 #147
5428 crew  miss_sly
pi_192940735
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:16 schreef byah het volgende:

[..]

Hier worden al een maand vakantiehuisjes om die reden verhuurd. Overigens kun je hotelkamers ook per uur huren in sommige gevallen :')
Haha, dat laatste lijkt me nu ook niet echt passend in de 1,5 meter samenleving :')
  maandag 4 mei 2020 @ 13:20:38 #148
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_192940758
quote:

[..]

Het eten is nog altijd minstens 50% van de totale omzet. Drank komt waarschijnlijk neer op 35%.

Dit is natuurlijk bijvoorbeeld wel anders voor een bar of een kroeg.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 4 mei 2020 @ 13:20:46 #149
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940760
Bovendien kan je prima in de rest van Europa kijken waar het goed loopt en wat mogelijk in NL ook of juist wel zou werken. Halve continent gaat binnen nu en een paar weken terug open dus mooie testcases
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:21:26 #150
5428 crew  miss_sly
pi_192940768
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:18 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik vatte je post dan wellicht verkeerd op (of we hebben een andere definitie van leeg ;)).
[..]

O echt, wil je daarop gaan muggenziften?

Het voelt leeg, want er kwamen hier dagelijks heel veel vliegtuigen over. Op sommige momenten zaten we onder de aanvliegroute en kwam er om de paar minuten een over. Nu zie je een enkel vliegtuig landen of opstijgen, en een enkel spoor in de lucht. Dus ja, ik vind het luchtruim leeg. Maar, zoals ik al eerder zei niet volledig leeg.

Ben je nu blij?
pi_192940770
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, dat laatste lijkt me nu ook niet echt passend in de 1,5 meter samenleving :')
Snap het wel. Even naar de wc, schoonmaken, en door.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:21:43 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940771
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat kun je (helaas) niet uitfilteren op de FR data.
Klopt, wel individueel bekijken :+
pi_192940772
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sowieso meer omzet dan nu. Ze moeten toch iets he. Wat zou jij dan doen om die sector te redden?
Overheidssteun betreft de vaste lasten (bovenop de eenmalige 4000¤ die totaal geen zoden aan de dijk zet).
pi_192940805
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar ook meer kosten. Het is maar de vraag of het onder de streep beter is om wel open te zijn met minder klandizie, dan om dicht te blijven.
En dan komt het wel aan op de creativiteit van de ondernemers. Er zijn naast veel problemen ook heel veel kansen.
In Southern Sun
pi_192940813
quote:

[..]

Klopt, daarnaast draait er maar een enkel restaurant echt goed, moet ook zeggen dat er gewoon heel heel veel slechte restaurants zijn, veel horeca eigenaren snappen volgens mij ook helemaal niets van hun eigen businessmodel, ik heb het hier al paar keer voor berekent wat je wel niet moet draaien om er een salaris uit te halen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192940831
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, daarnaast draait er maar een enkel restaurant echt goed, moet ook zeggen dat er gewoon heel heel veel slechte restaurants zijn, veel horeca eigenaren snappen volgens mij ook helemaal niets van hun eigen businessmodel, ik heb het hier al paar keer voor berekent wat je wel niet moet draaien om er een salaris uit te halen.
Ook dit is onzin. Natuurlijk zijn er slechte businessmodellen, maar een enkel restaurant dat goed draait is volledig uit de lucht gegrepen.
In Southern Sun
pi_192940859
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ook dit is onzin. Natuurlijk zijn er slechte businessmodellen, maar een enkel restaurant dat goed draait is volledig uit de lucht gegrepen.
Het gaat zeker (heel) goed met de horeca in Nederland - maar zet ook wel m'n vraagtekens bij wat er onder de streep nou daadwerkelijk over blijft bij horeca ondernemers. De kosten zijn echt gigantisch hoor (lasten, personeel, inkoop, onderhoud).
pi_192940863
quote:

[..]

Ik woon tussen ongeveer 100 restaurants (binnen straal van zeg maar kilometer), er zijn er daar maar paar van die gewoon goed draaien, bij de meeste is het alleen in het weekend druk, en dan ook niet allemaal.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:27:50 #159
14505 OProg
A Life in Music
pi_192940876
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee daar red je het niet mee. Maar dat geldt voor vrijwel alles: retail, zwembaden, bioscopen, bowlingbanen, pretparken, kermissen etc etc etc
Het OV gaat ook enorm veel geld bijmoeten.

Sterker, de economen van de Rabobank hebben al zitten berekenen dat 'het nieuwe normaal' 1,3 miljoen banen gaat kosten. Dus als die werkloosheidcijfers gehaald worden, er veel minder belanstinginkomsten zijn en we ook een 'anderhalve meter schiphol' in de lucht moeten gaan houden, gezellig.

Dan kunnen ze nu nog wel doen alsof er niks aan de hand is vanwege 'diepe zakken' van de overheid en doen alsof je eeuwig in lockdown kan zitten. Voor veel mensen gaat de realiteit nog wel komen als de impact van het bezuinigen boven komt. Dan kunnen we niet bezuinigen op de zorg, want dat zijn nu helden die extra geld moeten krijgen. Ook niet op onderwijs, want die hadden al zo weinig geloof ik. En het lijkt me ook nogal onhandig om infrastructuur te laten versloffen. Dus ik heb geen idee wat dan gaan doen. Maar goed, economie is voor later heb ik hier begrepen.

Dan komt de rekening nog uit Zuid Europa straks ook nog, want Griekenland heeft het toerisme als kurk waar ze aan drijven bijvoorbeeld. En dan komt weer hetzelfde verhaal dat we een land in de zone niet kan laten vallen.

Er komt straks pas echt een shitstorm aan op deze manier.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_192940882
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Overheidssteun betreft de vaste lasten (bovenop de eenmalige 4000¤ die totaal geen zoden aan de dijk zet).
Kunnen ze alsnog open toch? Hoeft de overheid al minder aan te vullen. Wat ik al zei overigens. Zelfs als je de overheid niet laat betalen voor inslaan van ingredienten/drank & personeel e.d, maar enkel voor vaste lasten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 13:29:03 ]
pi_192940903
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik woon tussen ongeveer 100 restaurants (binnen straal van zeg maar kilometer), er zijn er daar maar paar van die gewoon goed draaien, bij de meeste is het alleen in het weekend druk, en dan ook niet allemaal.
Jij kent de cijfers van al deze restaurants?
In Southern Sun
pi_192940906
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kunnen ze alsnog open toch? Hoeft de overheid al minder aan te vullen. Wat ik al zei overigens. Zelfs als je de overheid niet laat betalen voor inslaan van ingredienten/drank e.d.
Met 25% procent bezetting hebben de meeste ondernemers meer kosten aan personeel dan dat het oplevert, ik denk dat een hoop Horeca ondernemers gewoon sluiting zullen aanvragen.
pi_192940907
quote:

[..]

Dat de meeste restaurants dikke omzetten en/of winsten halen is dan weer de andere kant. Loop zelf doordeweeks wel eens door de stad om ergens te gaan eten. De restaurants die op een dinsdagavond vol zitten dat zijn de goudmijntjes, de restaurants waar op dinsdagavond 1,5 paardekop binnen zit zijn de tenten die slecht draaien. Wat dat aangaat schat ik zo dat de helft er een winst uithaalt en de andere helft blij mag zijn dat ze elke maand uit de kosten blijven.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:30:24 #164
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940920
Officiële bericht is uit, verbaast me nog het meest dat ook zwembaden weer open gaan.

Nu twijfelen tot strakjes de eerste pint drinken omdat het kan of gewoon even een dagje te wachten tot het weer boven de 20c is :')

quote:
Today, May 3, Health Minister Kiril Ananiev issued an order authorizing visits to outdoor shopping areas (gardens, terraces, etc.) of restaurants, fast food establishments, drinking establishments and coffee shops, subject to the following anti-epidemic measures
. :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FEEST *O*
pi_192940921
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh jij was ook die gast of ik cijfers had van bejaarden in de trein?
Nee ik heb hun cijfers niet, maar ik weet wel wat hier de huur zo een beetje is, en hoeveel omzet je in de Horeca draait.
pi_192940922
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het gaat zeker (heel) goed met de horeca in Nederland - maar zet ook wel m'n vraagtekens bij wat er onder de streep nou daadwerkelijk over blijft bij horeca ondernemers. De kosten zijn echt gigantisch hoor (lasten, personeel, inkoop, onderhoud).
Daarom betalen we ook een redelijk bedrag voor een biertje of een biefstuk.
In Southern Sun
pi_192940927
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die hoef je niet te kennen om gewoon een reëel beeld te kunnen vormen.
pi_192940928
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O echt, wil je daarop gaan muggenziften?

Het voelt leeg, want er kwamen hier dagelijks heel veel vliegtuigen over. Op sommige momenten zaten we onder de aanvliegroute en kwam er om de paar minuten een over. Nu zie je een enkel vliegtuig landen of opstijgen, en een enkel spoor in de lucht. Dus ja, ik vind het luchtruim leeg. Maar, zoals ik al eerder zei niet volledig leeg.

Ben je nu blij?
Ik denk dat je veel heftiger reageert dan de bedoeling van mijn post was.
pi_192940936
Ik besef dat ik nu ook al 1,5 maand mijn OV chipkaart niet heb opgeladen. Die moeten ook bakken met geld mislopen.
pi_192940939
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat de meeste restaurants dikke omzetten en/of winsten halen is dan weer de andere kant. Loop zelf doordeweeks wel eens door de stad om ergens te gaan eten. De restaurants die op een dinsdagavond vol zitten dat zijn de goudmijntjes, de restaurants waar op dinsdagavond 1,5 paardekop binnen zit zijn de tenten die slecht draaien. Wat dat aangaat schat ik zo dat de helft er een winst uithaalt en de andere helft blij mag zijn dat ze elke maand uit de kosten blijven.
Ik ken aardig wat restaurants die geen volle dinsdagavond nodig hebben om prima te kunnen draaien. Over businessmodellen gesproken ;).
In Southern Sun
pi_192940942
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je weet de inkoop prijs van een tapbiertje?
pi_192940946
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Over dat biertje verdient een kroegbaas onder de streep misschien 1 of 2 dubbeltjes.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:31:51 #173
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940949
quote:

[..]

Ondertussen wel al wonende in een prima huis met een dikke wagen onder je reet. Nee, dat gaat er niet in.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:32:04 #174
5428 crew  miss_sly
pi_192940952
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik denk dat je veel heftiger reageert dan de bedoeling van mijn post was.
Zou kunnen. Ik vind het nogal kinderachtig om zo door te drammen, maar be my guest :)
pi_192940958
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh jij was ook die gast of ik cijfers had van bejaarden in de trein?
Nee ik heb hun cijfers niet, maar ik weet wel wat hier de huur zo een beetje is, en hoeveel omzet je in de Horeca draait.
Oh ja toen riep je ook zomaar wat.
In Southern Sun
pi_192940962
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die hoef je niet te kennen om gewoon een reëel beeld te kunnen vormen.
Oh. Vertel meer.
In Southern Sun
pi_192940965
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou kunnen. Ik vind het nogal kinderachtig om zo door te drammen, maar be my guest :)
Wat jij wilt. Het is geen drammen.
pi_192940969
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je weet de inkoop prijs van een tapbiertje?
Zeker. En die van een fles wijn ook.
In Southern Sun
pi_192940974
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Van een afstandje kom je wel een beetje boos over.
pi_192940976
quote:
Domme vraag misschien maar wat doen ze dan überhaupt in het ziekenhuis als ze geen corona hebben?
pi_192940979
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh. Vertel meer.
Je valt in herhaling - niet alles in deze discussies hoeft met bronnen en cijfers onderbouwd te worden.
pi_192940980
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Over dat biertje verdient een kroegbaas onder de streep misschien 1 of 2 dubbeltjes.
Iets meer, maar voor kleine cafes is het vaak goedkoper om flesjes uit de supermarkt te verkopen.
pi_192940982
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hebben we het nu ineens over een kroeg?
In Southern Sun
  maandag 4 mei 2020 @ 13:33:41 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940984
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met 25% procent bezetting hebben de meeste ondernemers meer kosten aan personeel dan dat het oplevert, ik denk dat een hoop Horeca ondernemers gewoon sluiting zullen aanvragen.
Mocht je in een straal van een kilometer al een honderd restaurants vinden dan is er ook helemaal niets mis mee dat er een flink gedeelte over de kop gaat.
pi_192940990
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh ja toen riep je ook zomaar wat.
Ja, want ik heb natuurlijk compleet geen beeld bij of een restaurant goed loopt als ik er dagelijks langs kom.
pi_192940998
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je valt in herhaling - niet alles in deze discussies hoeft met bronnen en cijfers onderbouwd te worden.
Jij valt ieder topic in herhaling door dingen te roepen waar je echt totaal geen verstand van hebt, dan is het vrij logisch dat ik onderbouwing aan je vraag.
In Southern Sun
pi_192941000
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, want ik heb natuurlijk compleet geen beeld bij of een restaurant goed loopt als ik er dagelijks langs kom.
Nee je moet dat onderbouwen met exacte cijfers anders wordt Da Sandman boos.. :')
pi_192941002
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:33 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Mocht je in een straal van een kilometer al een honderd restaurants vinden dan is er ook helemaal niets mis mee dat er een flink gedeelte over de kop gaat.
Het is ook de drukste buurt van Nederland met relatief veel jongeren en tegenwoordig ook toeristen.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:35:25 #189
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192941011
quote:

[..]

Als horecaondernemer met meerdere zaken kan ik melden dat het bizar is hoeveel extra kosten er bovenop het normaal te verwachten komt. Met 1 van mn zaken zit ik op een A++ locatie, dat is nu zonder toeristen geen bal meer waard. De 1 na de ander valt om of begint wanhopig te worden.
Mai pben rai~!
pi_192941024
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik ken aardig wat restaurants die geen volle dinsdagavond nodig hebben om prima te kunnen draaien. Over businessmodellen gesproken ;).
Ik ken er aardig wat waar je 3 weken vantevoren moet reserveren want anders geen plek op dinsdagavond.
pi_192941037
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef KNAK het volgende:

[..]

Als horecaondernemer met meerdere zaken kan ik melden dat het bizar is hoeveel extra kosten er bovenop het normaal te verwachten komt. Met 1 van mn zaken zit ik op een A++ locatie, dat is nu zonder toeristen geen bal meer waard. De 1 na de ander valt om of begint wanhopig te worden.
Heel begrijpelijk - voor al die zaken hoop ik dan ook dat er snel iets mogelijk wordt qua versoepeling.
pi_192941042
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zie ook wel eens een café of een restaurant waarvan ik me afvraag hoe het kan dat ze al jaren open zijn. En toch zijn ze al jaren open.
In Southern Sun
pi_192941051
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Totale onzin.
Ok man.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:37:19 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192941053
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is ook de drukste buurt van Nederland met relatief veel jongeren en tegenwoordig ook toeristen.
v
Kut man, straks 39 kebab- en pizzazaakjes minder ;(
  maandag 4 mei 2020 @ 13:38:21 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192941063
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je zag in natuurparken opeens ook heel veel mensen die daar normaal nooit komen. Dus als de musea opengaan dan komen Henk&Ingrid ook naar jouw rustige musea ben ik bang :)
Die kans is er, maar juist musea hebben de expertise in huis om daar goed mee om te gaan: time slots, gecontroleerde toegang, looproutes, beperkt toegankelijke ruimtes, afzettingen, beveiligde kunst etc. etc.

Niet alleen omdat ik graag wel eens een museum bezoek, maar zo’n plek kan als proeftuin dienen voor wat je ook elders wilt uitrollen.
pi_192941068
quote:

[..]

Ik denk dat het handiger was geweest als ze bijvoorbeeld de huurbazen een tegenmoetkoming hadden kunnen geven, bijvoorbeeld via een garantstelling in combinatie met uitstel van huur, veel pandeigenaren hadden hier denk ik prima mee kunnen leven.
pi_192941073
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als dat werkt voor jou, prima. Dan was je voor de Corona-crisis waarschijnlijk ook al liever alleen?
Nee helemaal niet. Genoot erg van het uitgaansleven op zijn tijd (festival, strandtentenfeestjes en de occasional kroeg. Maar als je daar OF niet meer heen kan OF zwaar moeilijk moet gaan doen middels mondkapjes, looproutes, plastic schermen dan hoeft het voor mij niet meer, want dan is alle lol eraf. Dan ga ik me richting op mijn buitensportactiviteiten. Besteed ik liever daar mijn tijd en geld aan. Zonder mondkapjes, zonder looproutes, zonder plastic schermen.
pi_192941074
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik ken er aardig wat waar je 3 weken vantevoren moet reserveren want anders geen plek op dinsdagavond.
Alleen maar beter natuurlijk ^O^. Maar als dat niet zo is wil het niet per se zeggen dat je niet goed draait.
In Southern Sun
pi_192941077
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zie ook wel eens een café of een restaurant waarvan ik me afvraag hoe het kan dat ze al jaren open zijn. En toch zijn ze al jaren open.
Witwas tokos.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192941084
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee je moet dat onderbouwen met exacte cijfers anders wordt Da Sandman boos.. :')
Waar gaat dit eigenlijk over? Dat met 1.5 meter afstand geen horeca meer is? Nogal een boude stelling die inderdaad wat onderbouwing verdient.

Ik zou niet weten wat er in de plaats komt van al die horeca. De prijzen gaan gewoon wat schuiven en uiteindelijk zitten we met iets minder mensen weer lekker op het terras.

Gelukkig hoef ik geen cijfers te tonen om deze stelling te onderbouwen :)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2020 @ 13:39:51 #201
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192941088
Ga ff rondje lopen als je het hier op de man / vrouw gaat spelen. :*
pi_192941090
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat het handiger was geweest als ze bijvoorbeeld de huurbazen een tegenmoetkoming hadden kunnen geven, bijvoorbeeld via een garantstelling in combinatie met uitstel van huur, veel pandeigenaren hadden hier denk ik prima mee kunnen leven.
Dat had idd een mooi gebaar geweest
  maandag 4 mei 2020 @ 13:40:13 #203
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192941094
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk - voor al die zaken hoop ik dan ook dat er snel iets mogelijk wordt qua versoepeling.
1.5m regel gaat niet veel opleveren. ipv 100 man mag er maar 20 naar binnen. Kost meer dasn dat het oplevert. Alles met plexiglas afbakenen neemt ook alle sfeer weg en de kosten zijn ook hoog. Voor velen uitzichtloos als je geen vet op de botjes hebt, iets wat genoeg tentjes niet hebben daar we net uit de winter komen. Veel horeca moet het hebben van deze periode/zomer. Daar komt nu weinig van terecht.
Mai pben rai~!
pi_192941108
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:40 schreef KNAK het volgende:

[..]

1.5m regel gaat niet veel opleveren. ipv 100 man mag er maar 20 naar binnen. Kost meer dasn dat het oplevert. Alles met plexiglas afbakenen neemt ook alle sfeer weg en de kosten zijn ook hoog. Voor velen uitzichtloos als je geen vet op de botjes hebt, iets wat genoeg tentjes niet hebben daar we net uit de winter komen. Veel horeca moet het hebben van deze periode/zomer. Daar komt nu weinig van terecht.
Plus dat veel Horeca zaken niet echt ideale sanitaire voorzieningen hebben.
pi_192941111
quote:
9s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:27 schreef OProg het volgende:

[..]

Sterker, de economen van de Rabobank hebben al zitten berekenen dat 'het nieuwe normaal' 1,3 miljoen banen gaat kosten. Dus als die werkloosheidcijfers gehaald worden, er veel minder belanstinginkomsten zijn en we ook een 'anderhalve meter schiphol' in de lucht moeten gaan houden, gezellig.

Dan kunnen ze nu nog wel doen alsof er niks aan de hand is vanwege 'diepe zakken' van de overheid en doen alsof je eeuwig in lockdown kan zitten. Voor veel mensen gaat de realiteit nog wel komen als de impact van het bezuinigen boven komt. Dan kunnen we niet bezuinigen op de zorg, want dat zijn nu helden die extra geld moeten krijgen. Ook niet op onderwijs, want die hadden al zo weinig geloof ik. En het lijkt me ook nogal onhandig om infrastructuur te laten versloffen. Dus ik heb geen idee wat dan gaan doen. Maar goed, economie is voor later heb ik hier begrepen.

Dan komt de rekening nog uit Zuid Europa straks ook nog, want Griekenland heeft het toerisme als kurk waar ze aan drijven bijvoorbeeld. En dan komt weer hetzelfde verhaal dat we een land in de zone niet kan laten vallen.

15% van ALLE banen is dat. :X
En dat is pas het begin :X
  maandag 4 mei 2020 @ 13:41:37 #206
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192941112
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Huren blijven doorgaan. Ik ken er een aantal die 50% mogen betalen, maar van de toch wel 10-tallen die ik ken moet gewoon aftikken. Huren van 2000 tot aan 7500/maand. Geen medelijden!
Mai pben rai~!
pi_192941119
quote:

[..]

Dat laatste is absoluut een pijnpunt, er is al (te) veel schade ontstaan.
In Southern Sun
pi_192941122
quote:

[..]

Conclusie is dus eigenlijk: met of zonder regels/versoepeling, er gaan er gewoon heel veel kopje onder de komende 2-3 maanden?
pi_192941134
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee helemaal niet. Genoot erg van het uitgaansleven op zijn tijd (festival, strandtentenfeestjes en de occasional kroeg. Maar als je daar OF niet meer heen kan OF zwaar moeilijk moet gaan doen middels mondkapjes, looproutes, plastic schermen dan hoeft het voor mij niet meer, want dan is alle lol eraf. Dan ga ik me richting op mijn buitensportactiviteiten. Besteed ik liever daar mijn tijd en geld aan. Zonder mondkapjes, zonder looproutes, zonder plastic schermen.
Maar je gaat toch wel gewoon afspreken met vrienden, en in de tuin/park zitten met een metertje afstand? Dat valt imo ook onder deelnemen aan de samenleving.
pi_192941152
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Conclusie is dus eigenlijk: met of zonder regels/versoepeling, er gaan er gewoon heel veel kopje onder de komende 2-3 maanden?
En zonder gaan er nog veel meer.
In Southern Sun
pi_192941153
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Alleen maar beter natuurlijk ^O^. Maar als dat niet zo is wil het niet per se zeggen dat je niet goed draait.
Dat wil dan ook niet automatisch zeggen dat die tenten maandelijks dikke winsten op strijken en dat de zakken goed gevuld zijn. Maar ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je een ondernemer niet al zijn winsten op gaat sparen. Ten eerste al omdat dat totaal niet rendabel is. Laat staan het feit dat ze hun werknemers 3 maanden moeten betalen zonder dat er enige vorm van inkomsten zijn, er een pand afbetaald of gehuurd moet worden en weet ik al niet meer. Dan kun je zelf toch wel bedenken dat het water al vrij snel aan de lippen staat bij de meeste horeca-ondernemers?
  maandag 4 mei 2020 @ 13:44:14 #212
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192941157
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:41 schreef KNAK het volgende:
Huren blijven doorgaan. Ik ken er een aantal die 50% mogen betalen, maar van de toch wel 10-tallen die ik ken moet gewoon aftikken. Huren van 2000 tot aan 7500/maand. Geen medelijden!
En als die nu gewoon eens niet betalen? Ontruimingen en huisuitzettingen zijn toch ook verboden?
  maandag 4 mei 2020 @ 13:44:35 #213
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192941163
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ken er al 6 in mijn nabije omgeving. De fall-out is enorm en er zolang men niet open kan gaat dat alleen maar erger worden. Een bloedbad is er gaande wat niet echt duidelijk zichtbaar is, wat het uiteindelijk wel gaat worden.
Mai pben rai~!
pi_192941173
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:33 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dit is ook wel zo. Als je geen bestaansrecht hebt, kan dat niet kunstmatig in stand worden gehouden door de overheid.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:45:41 #215
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192941175
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

En als die nu gewoon eens niet betalen? Ontruimingen en huisuitzettingen zijn toch ook verboden?
Jij wordt ook je huisje uitgezet (na de nodige aanmaningen) als je je huur niet betaalt. Hetzelfde voor de ondernemer.
Mai pben rai~!
  maandag 4 mei 2020 @ 13:45:58 #216
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192941178
Nu zit er in de centra van de (middel)grote steden wel echt té veel horeca. Sowieso een raadsel hoe al die tentjes het uithouden, coronavirus of niet.
pi_192941187
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:33 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Domme vraag misschien maar wat doen ze dan überhaupt in het ziekenhuis als ze geen corona hebben?
Er zijn ook andere ziektes he?

Dit laat alleen maar zien dat er veels te vaak GEDACHT werd dat het Corona is.
pi_192941191
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat wil dan ook niet automatisch zeggen dat die tenten maandelijks dikke winsten op strijken en dat de zakken goed gevuld zijn. Maar ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je een ondernemer niet al zijn winsten op gaat sparen. Ten eerste al omdat dat totaal niet rendabel is. Laat staan het feit dat ze hun werknemers 3 maanden moeten betalen zonder dat er enige vorm van inkomsten zijn, er een pand afbetaald of gehuurd moet worden en weet ik al niet meer. Dan kun je zelf toch wel bedenken dat het water al vrij snel aan de lippen staat bij de meeste horeca-ondernemers?
Ja dat kan ik zeker, maar daar gaat het dus helemaal niet om.
In Southern Sun
pi_192941192
quote:

[..]

Wat bedoel je met ' bovenop het normaal te verwachten' ?
  maandag 4 mei 2020 @ 13:46:33 #220
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192941194
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:45 schreef KNAK het volgende:
Jij wordt ook je huisje uitgezet (na de nodige aanmaningen) als je je huur niet betaalt. Hetzelfde voor de ondernemer.
Volgens mij zijn huisuitzettingen opgeschort.
pi_192941195
quote:
9s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:27 schreef OProg het volgende:

[..]

En dan is het al te laat. Jammer dat er zo weinig lange termijn gedacht word en het woord economie gelijk staat aan ''terrasje pakken'' terwijl het veel groter is dan dat.

Kunnen mensen wel roepen dat winkels gewoon nog open zijn en dat het dus wel mee valt, maar die hebben niet echt door wat er allemaal niet kan en hoeveel banen in dat proces betrokken zijn.
En dat het ook in sterke verbinding staat met de zorg.
pi_192941197
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die laatste komen voorlopig niet meer....
pi_192941198
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat geld alleen voor particulieren, bij een bedrijf zal de pandeigenaar faillissement aan kunnen vragen.
pi_192941200
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die kans is er, maar juist musea hebben de expertise in huis om daar goed mee om te gaan: time slots, gecontroleerde toegang, looproutes, beperkt toegankelijke ruimtes, afzettingen, beveiligde kunst etc. etc.

Niet alleen omdat ik graag wel eens een museum bezoek, maar zo’n plek kan als proeftuin dienen voor wat je ook elders wilt uitrollen.
Ben het er wel mee eens hoor, vermoed dat dat een plek is die snel open zal gaan. Niet heel veel directe economische waarde alleen, zeker als horeca er niet aan gekoppeld kan worden.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:47:27 #225
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192941211
quote:

[..]

Is onmogelijk, maar kunnen we ook met zijn allen mondkapjes dragen tijdens de vlucht.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192941212
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat zijn witwastoko's gast :')

Net zoals die lege belwinkels en kapperszaken waar 20 Mocro's rondhangen de hele dag _O-
pi_192941219
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:45 schreef Ringo het volgende:
Nu zit er in de centra van de (middel)grote steden wel echt té veel horeca. Sowieso een raadsel hoe al die tentjes het uithouden, coronavirus of niet.
Denk ook een hoop met rijke ouders. Maar nu gaat er weer iemand heel boos worden dat ik met cijfers moet komen.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:47:48 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192941220
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef raptorix het volgende:
Dat geld alleen voor particulieren, bij een bedrijf zal de pandeigenaar faillissement aan kunnen vragen.
Oké.
pi_192941228
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Net zoals die lege belwinkels en kapperszaken waar 20 Mocro's rondhangen de hele dag _O-
Ok man.
In Southern Sun
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:49:20 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192941238
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:45 schreef Ringo het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de antiquariaten die zie je nergens meer, maar of dat aan corona ligt weet ik niet ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192941239
Ik vraag me af of al die Marokkaanse thuiskappers ook die 4000 hebben aangevraagd.
pi_192941240
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Denk ook een hoop met rijke ouders. Maar nu gaat er weer iemand heel boos worden dat ik met cijfers moet komen.
Ik hou je wel bezig he :*.
In Southern Sun
pi_192941242
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar je gaat toch wel gewoon afspreken met vrienden, en in de tuin/park zitten met een metertje afstand? Dat valt imo ook onder deelnemen aan de samenleving.
Oh ja dat wel. Maar he: ook daar zitten een hoop paranoia gasten tussen die nu opeens afspreken als een soort massa-moord zien :X

Dit gaat niet alleen een hoop relaties, maar ook een hoop vriendschappen kosten wat ik je brom.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:50:45 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192941252
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:49 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh ja dat wel. Maar he: ook daar zitten een hoop paranoia gasten tussen die nu opeens afspreken als een soort massa-moord zien :X

Dit gaat niet alleen een hoop relaties, maar ook een hoop vriendschappen kosten wat ik je brom.
Net zoals er een periode geweest is dat bepaalde mensen dachten dat langs een groepje immigranten lopen een zelfmoordpoging was.
pi_192941254
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik ken er al 6 in mijn nabije omgeving. De fall-out is enorm en er zolang men niet open kan gaat dat alleen maar erger worden. Een bloedbad is er gaande wat niet echt duidelijk zichtbaar is, wat het uiteindelijk wel gaat worden.
Ja ik snap ook niet dat mensen dat niet zien. Ze hebben geen flauw idee van de kosten en baten van de meeste ondernemingen. Dat de fiscus je straft als je geld oppot ook niet, het is helemaal niet aantrekkelijk om geld op te potten als NLe ondernemer!

Als dit doorgaat verwacht men dat 2/3e Juli niet haalt. Vakantiegeld deze maand gaat ook een killer worden :X
pi_192941256
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Volgens mij zijn huisuitzettingen opgeschort.
Huis ja. Bedrijf niet.
pi_192941268
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef KNAK het volgende:

[..]

Maar gaat het deze toko's helpen als je mag openen met beperkingen?
In Southern Sun
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:52:30 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192941277
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja ik snap ook niet dat mensen dat niet zien. Ze hebben geen flauw idee van de kosten en baten van de meeste ondernemingen. Dat de fiscus je straft als je geld oppot ook niet, het is helemaal niet aantrekkelijk om geld op te potten als NLe ondernemer!

Als dit doorgaat verwacht men dat 2/3e Juli niet haalt. Vakantiegeld deze maand gaat ook een killer worden :X
Nee de fiscus straft je niet je betaalt een beetje voor het oppotten maar het is nog steeds handig om te hebben in tijden van nood. Dat iets geld kost betekent niet gelijk dat je het maar niet hoeft te doen :)

Als je als bedrijf en veel winst maakt, geld opzij zet en daar belasting over betaald is een win-win-win situatie voor iedereen.
pi_192941284
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die laatste komen voorlopig niet meer....
O jawel hoor, onze Oosterburen laten zich niet weerhouden bij de grens >:)
pi_192941295
Nieuwe maatregelen op NS-stations: houd vier treden en vijf tegels afstand

-Houd 1,5 meter afstand;
-Houd zoveel mogelijk rechts.
-Raak zo weinig mogelijk aan.
-Houd vier treden afstand op roltrappen.
-Gebruik de lift met maximaal twee personen.
-Houd vijf tegels afstand op het perron.

De maatregelen worden maandag en dinsdag al ingevoerd op Arnhem Centraal, Amsterdam Zuid, Utrecht Centraal, Gouda, Culemborg en Groningen Noord. In de loop van de week volgen de andere treinstations.
pi_192941302
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Elke euro die ze binnenharken is er 1 die ze niet uit eigen zak hoeven te betalen. Of het genoeg is op de lange termijn zal blijken.
pi_192941305
Ben wel benieuwd hoeveel minder gevallen van buikgriep er zijn met deze hygiene maatregelen :D .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 13:55:02 ]
pi_192941308
quote:

[..]

Weer wat geleerd. Zou ik anders niet hebben bedacht :o
Er gebeurt een hoop buiten mijn beperkte autistische denkkader.
pi_192941309
Ben ook wel benieuwd of we nog een griep(influenza)golf gaan krijgen dit najaar.

Beter gezegd of de overheid hier überhaupt ook maar onderscheid in gaat maken in de data. Lijkt erop van niet. Iig ik kan niks vinden.
pi_192941321
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee de fiscus straft je niet je betaalt een beetje voor het oppotten maar het is nog steeds handig om te hebben in tijden van nood. Dat iets geld kost betekent niet gelijk dat je het maar niet hoeft te doen :)

Als je als bedrijf en veel winst maakt, geld opzij zet en daar belasting over betaald is een win-win-win situatie voor iedereen.
Nee dat is echt niet hoe het werkt. Winstbelasting vs investeringsaftrek maken dat het veel gunstiger is om te investeren in je bedrijf dan om veel winst te maken en dat geld op de bank te zetten. Dat wordt ECHT tegengewerkt.
pi_192941325
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:55 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Serieus?
pi_192941328
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:55 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat hier gezegd wordt ;).
In Southern Sun
pi_192941330
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De meeste bedrijven willen groeien, niet oppotten en stilstaan :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_192941343
quote:

[..]

+ massagesalons, zonnebankstudios, stroopwafelwinkels.
en sinds kort ook inbrekers.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-aantal-witwaszaken
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 4 mei 2020 @ 13:59:13 #250
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192941344
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:55 schreef JANdeDERDE het volgende:
Ben ook wel benieuwd of we nog een griep(influenza)golf gaan krijgen dit najaar.

Beter gezegd of de overheid hier überhaupt ook maar onderscheid in gaat maken in de data. Lijkt erop van niet. Iig ik kan niks vinden.
Reken maar niet dat er veel influenza rond zal gaan met alle maatregelen die van kracht zijn. Ook in de landen waar zwaar getest wordt en waar zware maatregelen worden genomen bij een griepepidemie zag je dat griep binnen no time verdwenen was. En ja, dat wordt getest.
pi_192941351
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh ja jij wist het ook niet he?

Wat denk je dan dat een toko is waar amper mensen komen maar die wel jaren ergens open blijven? _O-

Dat zijn witwastokos, dat is algemeen bekend (bij mensen die niet uit een ei komen).

https://www.dvhn.nl/groni(...)e-hand-24218606.html
pi_192941364
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh ja jij wist het ook niet he?

Wat denk je dan dat een toko is waar amper mensen komen maar die wel jaren ergens open blijven? _O-

Dat zijn witwastokos, dat is algemeen bekend (bij mensen die niet uit een ei komen).

https://www.dvhn.nl/groni(...)e-hand-24218606.html
Ja alle horecazaken waar het niet 7 dagen in de week vol zit zijn witwastokos, ik heb het begrepen.

Goed voorbeeld geef je wel van horecazaken als witwastokos.
In Southern Sun
pi_192941365
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:57 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Serieus?
Ja. Ik ga nooit uit van witwas praktijken etc. omdat ik zelf eerlijk ben. Of goedgelovig of naïef. Zoiets. :@

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 14:01:01 ]
pi_192941378
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is nog wel een dingetje voor me. Vat dingen erg letterlijk op ;(
  maandag 4 mei 2020 @ 14:02:33 #255
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192941383
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de antiquariaten die zie je nergens meer, maar of dat aan corona ligt weet ik niet ;)
Dat probleem speelt al veel langer.
De antiquariaten waar ik kom en koop, zijn bijna altijd zo goed als leeg. Anderhalvemetersamenlevingparadijzen ;(.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2020 @ 14:02:34 #256
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192941384
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo te reageren natuurlijk.
pi_192941388
Positief geteste personen
40.770* (+199)
Ziekenhuisopnames
11.037 (+42)
Overleden personen
5.082** (+26)
In Southern Sun
pi_192941392
Bijna 0 _O_
pi_192941394
Exponentiële daling!
pi_192941395
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:02 schreef Da_Sandman het volgende:
40.770* (+199)
Ziekenhuisopnames
11.037 (+42)
Overleden personen
5.082** (+26)
Okok
Go hard or go home
pi_192941397
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee dat is echt niet hoe het werkt. Winstbelasting vs investeringsaftrek maken dat het veel gunstiger is om te investeren in je bedrijf dan om veel winst te maken en dat geld op de bank te zetten. Dat wordt ECHT tegengewerkt.
Dit had ik zo ook begrepen. Dat dit ontmoedigingsbeleid ook de reden is dat rijke mensen investeren in onroerend goed i.p.v. geld. oppotten op de bank.
pi_192941398
quote:
40.770* (+199)
Ziekenhuisopnames
11.037 (+42)
Overleden personen
5.082** (+26)
Hmmm die paasdrukte slaat nu echt toe.
pi_192941401
Maar morgen komt de hornbach-rij-pasenpiek ;(
pi_192941402
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:03 schreef zoost het volgende:
Exponentiële daling!
Niet te snel, het is de weekenddip
pi_192941410
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

R0 = 4.8 :'(
pi_192941411
quote:

[..]

Weekend effect ;)
pi_192941415
Mooie cijfers voor een maandag :Y
pi_192941424
Vorige week maandag 65 ziekenhuisopnames en 43 overledenen.
In Southern Sun
  maandag 4 mei 2020 @ 14:05:51 #269
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_192941426
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iets meer, maar voor kleine cafes is het vaak goedkoper om flesjes uit de supermarkt te verkopen.
Per glas kost het nog geen euro inkoop. Dus als je het voor een redelijke prijs verkoopt hou je nog wel meer dan een euro over (na aftrek BTW).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_192941438
quote:

[..]

Beter tot 2030 alles sluiten want dit is niet te stoppen.
Go hard or go home
pi_192941447
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor mensen vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden.
pi_192941450
quote:
40.770* (+199)
Ziekenhuisopnames
11.037 (+42)
Overleden personen
5.082** (+26)
O+
  maandag 4 mei 2020 @ 14:07:55 #273
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192941455
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als ik mijn restaurant als voorbeeld mag nemen. Nee. Ik moet personeel inzetten, inkoop etc zoals gebruikelijk terwijl m’n bezetting maar max 20% mag zijn door 1.5m. De gebruikelijke kosten blijven doorgaan. Het kost mij meer om op deze voorwaarden open te gaan dan dat het oplevert
Mai pben rai~!
pi_192941458
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:04 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Maar morgen komt de hornbach-rij-pasenpiek ;(
Verrek ja, altijd op dinsdag. Dus maar niet te vroeg juichen.
pi_192941471
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef byah het volgende:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor de mensen die vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden
Ben hier ook voorstander van :Y
pi_192941473
quote:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor de mensen die vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden
Maar toen ze de dagelijkse update gaven toen er een piek was was het niet erg gok ik? Ik had het toen ook niet gedaan, zorgde alleen maar voor onnodige angst.
  maandag 4 mei 2020 @ 14:08:52 #277
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_192941474
quote:
En dan gezeik krijgen over een gebrek aan openheid van zaken.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 14:08:57 #278
249559 crew  Lavenderr
pi_192941477
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

O+
Laten we gewoon eens blij zijn met betere cijfers. Dat doemdenken wat sommigen doen helpt niet.
  maandag 4 mei 2020 @ 14:09:00 #279
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192941478
quote:
12s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:04 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Niet te snel, het is de weekenddip
Nee want 5 mei, dit jaar feestdag. Dus weer vertraagd :P
  maandag 4 mei 2020 @ 14:09:05 #280
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192941479
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef KNAK het volgende:
inkoop etc zoals gebruikelijk
Waarom die dingen als gebruikelijk doen?
  maandag 4 mei 2020 @ 14:09:36 #281
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192941488
quote:
De angst moet er natuurlijk wel een beetje in blijven anders komen er nooit geen epp en autoritaire maatregelen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192941489
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom die dingen als gebruikelijk doen?
Omdat je ook te maken hebt met leveranciers die eisen stellen bijvoorbeeld.
pi_192941495
Mooi die daling
Zonder wrijving geen glans
pi_192941500
Misschien maar beter dat festivals afgelast zijn als je deze mongols ziet:

https://www.facebook.com/(...)xbtbXpy3QU&__tn__=-R
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192941502
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar toen ze de dagelijkse update gaven toen er een piek was was het niet erg gok ik? Ik had het toen ook niet gedaan, zorgde alleen maar voor onnodige angst.
Dit ja! Jij typt wat ik dacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 14:11:46 ]
  maandag 4 mei 2020 @ 14:11:07 #286
14505 OProg
A Life in Music
pi_192941503
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef byah het volgende:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor mensen vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden.
De cijfers op deze manier gaan niet eens ergens over. Als ze nog wat gevallen van vorige maand hebben gevonden komt het in de dagupdate.
  maandag 4 mei 2020 @ 14:12:11 #287
14505 OProg
A Life in Music
pi_192941514
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:10 schreef RipCity het volgende:

Ik zeg: Groot hek er omheen, zo nu en dan wat te eten geven en na drie maanden eens kijken wat het resultaat is.
pi_192941519
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Laten we gewoon eens blij zijn met betere cijfers. Dat doemdenken wat sommigen doen helpt niet.
Ik ben sowieso voorstander van meer positiviteit ja. ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2020 @ 14:12:38 #289
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192941520
quote:

:z
  maandag 4 mei 2020 @ 14:13:50 #290
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192941536
quote:
Burgemeester Marcouch van Arnhem vindt het "zeer betreurenswaardig" dat tientallen bezoekers van een illegaal feest in zijn stad geen boete hebben gekregen. De politie ontdekte het feest zondagochtend na een klacht over geluidsoverlast in een pand in de binnenstad.

Alleen de organisator werd op de bon geslingerd, de feestgangers kregen een officiële waarschuwing. "Onterecht", schrijft burgemeester Marcouch in een brief aan de gemeenteraad. "De tijd van waarschuwen is al een tijdje gepasseerd."

De burgemeester heeft met de politie afgesproken de gang van zaken "terdege te evalueren".
nos

Hij heeft helemaal gelijk. Iedereen had een bon moeten krijgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192941543
24 overledenen vandaag.
pi_192941544
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben sowieso voorstander van meer positiviteit ja. ^O^
Ik denk je dat voorzichtig kunt stellen dat in deze, positiviteit ook realiteit is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 14:14:38 ]
pi_192941547
quote:
Het kabinet heeft besloten de meeste maatregelen te verlengen tot en met 19 mei; in de week vóór 19 mei beoordeelt het kabinet wat er voor de periode daarna nodig is.
kortom; dinsdag 12 mei weer een persconferentie
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_192941548
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alles om de angst te blijven voeden toch?
pi_192941564
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef byah het volgende:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag.
De dag van vandaag is inderdaad vele malen positiever dan de cijfers doen aangeven.
Die vreugde kun je volgende week tot je nemen.

Toch kun je hier al blij mee zijn en vast plannen maken voor je post lockdown tijd.
pi_192941567
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Alles om de angst te blijven voeden toch?
Ja, en nu zorgen de nieuwe nummers niet meer voor veel angst bij mensen, kunnen ze zelfs hoop geven, dus dan hoeven ze niet meer hoor, angst moet er inderdaad wel in blijven _O-
pi_192941568
Zeer goede cijfers zeg, lijkt het er echt op dat we het hier zo langzamerhand onder controle hebben. Nu inzetten op versoepeling van verschillende regels. Kappers en terrassen moeten mits zij een goed plan hebben open kunnen. Lijkt mij ook wel een taak van de gemeente op hierin mee te denken. Woon zelf in Amsterdam en weet dat normaal gesproken de regels qua terrassen vrij strict zijn. Je zou kunnen kijken of je hier de komende periode en soepeler beleid in gaat voeren. Pleinen beschikbaar stellen bijvoorbeeld. Toeristen zullen toch nog wel even wegblijven gok ik, dus je hebt sowieso meer ruimte beschikbaar.
pi_192941572
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

kortom; dinsdag 12 mei weer een persconferentie
Dacht 13 mei..
pi_192941575
quote:

Wat is er zo erg aan ze dan?
pi_192941578
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, en nu zorgen de nieuwe nummers niet meer voor veel angst bij mensen, kunnen ze zelfs hoop geven, dus dan hoeven ze niet meer hoor, angst moet er inderdaad wel in blijven _O-
De cijfers zeggen nu zelfs niets meer!
Waar eerst koers moest worden gevaren op exact deze cijfers.

8)7
pi_192941579
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:21 schreef Red_85 het volgende:
Nou dan.
Eind juni alles weer open dus, want de IC's kunnen het nu alweer aan en kan de reguliere zorg ook weer opgestart worden. Tijd genoeg ook om alle testcapaciteit op te schroeven en mondmaskers te regelen voor een ieder.

Geef dan nu duidelijkheid naar iedereen met een richtdatum. Dat virus blijft voorlopig en de utopie van volledige veiligheid kan niet gehaald worden. Waarom dan nog wel langer deze economische en maatschappelijke zelfkastijding?
Je denkt veel te zwart-wit.

'Volledig veiligheid is een utopie, dus gooi alles maar open'.
Conform: 'verkeersdoden kunnen we niet voorkomen, dus weg met de maximumsnelheid'.

Een streefdatum is sowieso zinloos, want die is afhankelijk van zoveel factoren dat je geen zinnige datum kunt geven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')