Er zijn in ieder geval wel hotels die kamers nu per dag verhuren met een goed bureau en wifi om ongestoord te werken, hoorde ik vanochtend. Erg creatiefquote:Op maandag 4 mei 2020 13:03 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Als je dat perse wil boek je die kamer mee.
Zullen ook wel hoteliers gaan opstaan die de kamerprijs naar een euro zetten ofzo.
Ditquote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat gehuil over dat "bevolking heeft perspectief nodig" is ook wel een beetje vermoeiend aan het worden.![]()
Als je logisch nadenkt weet je toch dat dit virus op 1 juni niet weg is en alles "weer normaal is"?
Wij zijn toch Nederlanders die zelf kunnen denken i.p.v. wachten op de speech van onze Grote Leider die wel zegt wat wel en niet kan.
Je kan het toch wel redelijk zelf invullen dat we hier nog wel even zoet mee zijn en daarop inspelen?
Het hoeft van mij gewoon niet dan.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]dief van je eigen portemonnee ben je dan..
Dat snap ik, maar als het werkt dan werkt het.. Dan kan ook worden toegepast bij anderen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef Zeroku het volgende:
Het is vooral uit noodzaak dat die open blijven, omdat er nu eenmaal mensen zijn die in een hotel moeten overnachten. Niet zozeer omdat dat een beleidskeuze is.
Als die kamer het verschil blijft maken, gaan er loopholes ontstaan denk ik.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Drempel is veel hoger om een kamer te boeken om wat te drinken of eten ergens. Bij een restaurant of bar kan je zo naar binnen vallen om snel even wat te drinken; veel massaler dus.
Hotels zitten natuurlijk verre van vol, dus die enkele gast die ze dan in hun restaurant hebben, zal niet zoveel maatregelen vragen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef Cue_ het volgende:
Maar als hotel bar/restaurants open kunnen met bepaalde maatregelen, zou je eigenlijk zeggen dat de rest ook wel met die methodiek open kan gaan.
Of ze moeten dat eerst 3 weken willen tracen of dat allemaal goed gaat ofzo (geen idee hoe)
Misschien is dan wel een stap om dit enkel op reservatie te kunnen doen.Zowel restaurants als bars. Zodat je ook niet boven de max uit kan komen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Drempel is veel hoger om een kamer te boeken om wat te drinken of eten ergens. Bij een restaurant of bar kan je zo naar binnen vallen om snel even wat te drinken; veel massaler dus.
Dat wel ja.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:06 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Als die kamer het verschil blijft maken, gaan er loopholes ontstaan denk ik.
3 weken tracen. Vorige week kwam dit in het nieuws omdat Fletcher weer open ging. Fletcher was echter vrijwillig gesloten. Andere hotels hanteren deze regels al vanaf dag 1 volgens mij.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef Cue_ het volgende:
Maar als hotel bar/restaurants open kunnen met bepaalde maatregelen, zou je eigenlijk zeggen dat de rest ook wel met die methodiek open kan gaan.
Of ze moeten dat eerst 3 weken willen tracen of dat allemaal goed gaat ofzo (geen idee hoe)
Alsof er dan niets meer over blijft van onze maatschappij.. komop zeg zo erg is het nou ook weer niet allemaal..quote:Op maandag 4 mei 2020 13:06 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het hoeft van mij gewoon niet dan.
Ik kan mij uitstekend vermaken met buitensportactiviteiten, dus ik ga dan lekker m'n tijd daar aan besteden. Voor de lol ergens heen waar mensen panisch anderhalve meter van je wegblijven of je met mondkapjes of achter een plexiglas scherm moet zitten, daar heb ik echt geen zin in om aan mee te doen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik doe in musea al héél lang aan de anderhalvemetersamenleving.
Ik woon ook vlakbij Schiphol, en ik kan je vertellen dat het echt wel voelt en klinkt alsof het volledig leeg is. Maar we zien echt wel eens een vliegtuig over komen inderdaad. Het is echter nog geen fractie van normaal.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is zeker heel veel leger, maar niet leeg:
https://www.vliegtuigenvolgen.nl/
Vanwaar specifiek in musea?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Is dat echt zo?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welnee. Sowieso blijven Europese landen de hele zomer zo goed als dicht voor reizigers van buiten, dus schrijf die vakantie in Frankrijk maar op je buik.
Misschien in het najaar weer, maar dan komt de tweede golf eraan en die gaat veel dodelijker zijn dan deze eerste.
Mei 2021 ftw.
Normaal gaat het in NL ook gewoon de kant op terrassen open, x-meter afstand tussen tafels, max zoveel personen per tafel en desinfectie van stoelen en tafels nadat bezoekers weg zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als het werkt dan werkt het.. Dan kan ook worden toegepast bij anderen.
Weet ook wel dat het niet zo simpel is ivm grotere vervoersdrukte plus gigantische aanloop enzo. Maar daar is vast ook wel wat voor te verzinnen.
Dat weten we nog niet.quote:
Zou ik wel voorstander van zijn. Ja, restaurants kunnen dan minder mensen tegelijkertijd bedienen, maar als ze dat compenseren met iets minder personeel in het restaurant en het andere deel blijven gebruiken voor bezorging (wat veel restaurants nu doen als noodplan) dan kunnen ze best dicht bij hun originele omzet komen gok ik. Desnoods compenseert de overheid het laatste beetje om ervoor te zorgen dat ze hun originele omzet kunnen draaien. Er zijn best opties imo. Veel restaurants hebben zich al voorbereid op de 1,5 meter regeling, dus ik denk best dat het haalbaar is om wat meer horeca te openen vanaf juni. Bediening met verplichte mondkapjes en handschoenen bv. Of enkel terrasjes deze zomer ipv binnen (of binnen slechts enkele tafels, etc). Opties zat.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Misschien is dan wel een stap om dit enkel op reservatie te kunnen doen.Zowel restaurants als bars. Zodat je ook niet boven de max uit kan komen.
Het is ook veel leger. Maar er is nog wel degelijk verkeer gaande. Het is niet alsof het vliegverkeer volledig tot stilstand is gekomen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik woon ook vlakbij Schiphol, en ik kan je vertellen dat het echt wel voelt en klinkt alsof het volledig leeg is. Maar we zien echt wel eens een vliegtuig over komen inderdaad. Het is echter nog geen fractie van normaal.
okquote:Op maandag 4 mei 2020 13:11 schreef Za het volgende:
[..]
Het is allemaal ongefundeerde bangmakerij, volkshysterie.
Ik eigenlijk ook. Ga niet zo graag dicht bij vreemde mensen staanquote:Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar is nog vrij weinig zinnigs over te zeggen.quote:
Ik ga echt niet voor m'n lol dan de stad in of zo. Om panisch mensen te ontwijken of met mondkapjes/weet ik veel te gaan lopen. 'Gezellig' ff shoppen en dan daarna kan je niet eens een drankje pakken (of alleen met debiele maatregelen). Dan is de lol er voor mij (en velen denk ik) vanaf.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof er dan niets meer over blijft van onze maatschappij.. komop zeg zo erg is het nou ook weer niet allemaal..
Je hebt echt geen idee. Restaurants leven op volle bezetting waarbij goed personeel aanstuurt op extra consumptie van met name drank. Met 25% bezetting en 0 belevenis bij afhalen ga je het gewoon niet redden op de lange termijn en al helemaal niet in de buurt komen van je normale omzet.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ik wel voorstander van zijn. Ja, restaurants kunnen dan minder mensen tegelijkertijd bedienen, maar als ze dat compenseren met iets minder personeel in het restaurant en het andere deel blijven gebruiken voor bezorging (wat veel restaurants nu doen als noodplan) dan kunnen ze best dicht bij hun originele omzet komen gok ik. Desnoods compenseert de overheid het laatste beetje om ervoor te zorgen dat ze hun originele omzet kunnen draaien. Er zijn best opties imo. Veel restaurants hebben zich al voorbereid op de 1,5 meter regeling, dus ik denk best dat het haalbaar is om wat meer horeca te openen vanaf juni. Bediening met verplichte mondkapjes en handschoenen bv. Of enkel terrasjes deze zomer ipv binnen (of binnen slechts enkele tafels, etc). Opties zat.
Nou ja, als het heel druk is natuurlijk niet per se. Maar ik kom niet graag in drukke musea.quote:
Is een aanname. Als je logisch nadenkt zal die piek niet eens de kans krijgen om meer doden te eisen; er zal veel sneller worden ingegrepen.quote:
Klopt maar het aandeel commerciële vluchten is wel minimaal geworden.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is ook veel leger. Maar er is nog wel degelijk verkeer gaande. Het is niet alsof het vliegverkeer volledig tot stilstand is gekomen.
[ afbeelding ]
Nee daar red je het niet mee. Maar dat geldt voor vrijwel alles: retail, zwembaden, bioscopen, bowlingbanen, pretparken, kermissen etc etc etcquote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee. Restaurants leven op volle bezetting waarbij goed personeel aanstuurt op extra consumptie van met name drank. Met 25% bezetting en 0 belevenis bij afhalen ga je het gewoon niet redden op de lange termijn en al helemaal niet in de buurt komen van je normale omzet.
Maar ik denk dat je daar de vinger op ze zere plek legt. Als het rustig is zal het merendeel zich aan die afstandsregel houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, als het heel druk is natuurlijk niet per se. Maar ik kom niet graag in drukke musea.
In een wat rustiger museum is het geen enkel probleem om afstand te houden. Iedereen blijft het liefst in zijn personal space en de sfeer is rustig, stil, op het gewijde af.
Bibliotheken hetzelfde verhaal.
Eigenlijk helemaal niets. Er wordt volop gespeculeerd maar een virus laat zich niet sturen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daar is nog vrij weinig zinnigs over te zeggen.
Het gaat nu even niet om normale omzet. Het gaat er nu om dat die bedrijven niet om gaan vallen. Dus voldoende omzet draaien om te kunnen overleven, niet om zoveel mogelijk winst te maken.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee. Restaurants leven op volle bezetting waarbij goed personeel aanstuurt op extra consumptie van met name drank. Met 25% bezetting en 0 belevenis bij afhalen ga je het gewoon niet redden op de lange termijn en al helemaal niet in de buurt komen van je normale omzet.
Heus wel. Je moet gewoon een tijdje wennen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou zolang de 'anderhalve metermaatschappij' er is, doe ik niet mee aan de maatschappij.
Dat zegt dan ook niemand?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is ook veel leger. Maar er is nog wel degelijk verkeer gaande. Het is niet alsof het vliegverkeer volledig tot stilstand is gekomen.
[ afbeelding ]
Sowieso meer omzet dan nu. Ze moeten toch iets he. Wat zou jij dan doen om die sector te redden?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook niet als alternatief voor een vol restaurant. Maar als alternatief voor een regering die anders alles nog x tijd dicht houdt. Dan komt de bodem nog sneller in zicht.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier worden al een maand vakantiehuisjes om die reden verhuurd. Overigens kun je hotelkamers ook per uur huren in sommige gevallenquote:Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval wel hotels die kamers nu per dag verhuren met een goed bureau en wifi om ongestoord te werken, hoorde ik vanochtend. Erg creatief
Zo werkt het niet. Je kan niet met een kwart van je bezetting overleven. Winsten zijn al minimaal in de horeca.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat nu even niet om normale omzet. Het gaat er nu om dat die bedrijven niet om gaan vallen. Dus voldoende omzet draaien om te kunnen overleven, niet om zoveel mogelijk winst te maken.
Het is alleen vaak zo druk in musea.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook. Ga niet zo graag dicht bij vreemde mensen staan
Neh. Ik trek me dan zoveel mogelijk terug.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heus wel. Je moet gewoon een tijdje wennen.
Dat kun je (helaas) niet uitfilteren op de FR data.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Klopt maar het aandeel commerciële vluchten is wel minimaal geworden.
Is een dingetje geworden om overvliegende vliegtuigen even te checken de laatste maand. Vorige week voor het eerst een commerciële vlucht gevonden, van Istanbul naar Sao Paolo.
Totale onzin.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Je kan niet met een kwart van je bezetting overleven. Winsten zijn al minimaal in de horeca.
Je zag in natuurparken opeens ook heel veel mensen die daar normaal nooit komen. Dus als de musea opengaan dan komen Henk&Ingrid ook naar jouw rustige musea ben ik bangquote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, als het heel druk is natuurlijk niet per se. Maar ik kom niet graag in drukke musea.
In een wat rustiger museum is het geen enkel probleem om afstand te houden. Iedereen blijft het liefst in zijn personal space en de sfeer is kalm, stil, op het gewijde af.
Bibliotheken hetzelfde verhaal.
Maar ook meer kosten. Het is maar de vraag of het onder de streep beter is om wel open te zijn met minder klandizie, dan om dicht te blijven.quote:
Ik vatte je post dan wellicht verkeerd op (of we hebben een andere definitie van leegquote:
quote:Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het zo bizar, al die geparkeerde vliegtuigen daar. En de stilte en het lege luchtruim.
Als dat werkt voor jou, prima. Dan was je voor de Corona-crisis waarschijnlijk ook al liever alleen?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Neh. Ik trek me dan zoveel mogelijk terug.
Haha, dat laatste lijkt me nu ook niet echt passend in de 1,5 meter samenlevingquote:Op maandag 4 mei 2020 13:16 schreef byah het volgende:
[..]
Hier worden al een maand vakantiehuisjes om die reden verhuurd. Overigens kun je hotelkamers ook per uur huren in sommige gevallen
Het eten is nog altijd minstens 50% van de totale omzet. Drank komt waarschijnlijk neer op 35%.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
O echt, wil je daarop gaan muggenziften?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik vatte je post dan wellicht verkeerd op (of we hebben een andere definitie van leeg).
[..]
Snap het wel. Even naar de wc, schoonmaken, en door.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, dat laatste lijkt me nu ook niet echt passend in de 1,5 meter samenleving
Klopt, wel individueel bekijkenquote:Op maandag 4 mei 2020 13:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat kun je (helaas) niet uitfilteren op de FR data.
Overheidssteun betreft de vaste lasten (bovenop de eenmalige 4000¤ die totaal geen zoden aan de dijk zet).quote:Op maandag 4 mei 2020 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso meer omzet dan nu. Ze moeten toch iets he. Wat zou jij dan doen om die sector te redden?
En dan komt het wel aan op de creativiteit van de ondernemers. Er zijn naast veel problemen ook heel veel kansen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar ook meer kosten. Het is maar de vraag of het onder de streep beter is om wel open te zijn met minder klandizie, dan om dicht te blijven.
Klopt, daarnaast draait er maar een enkel restaurant echt goed, moet ook zeggen dat er gewoon heel heel veel slechte restaurants zijn, veel horeca eigenaren snappen volgens mij ook helemaal niets van hun eigen businessmodel, ik heb het hier al paar keer voor berekent wat je wel niet moet draaien om er een salaris uit te halen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook dit is onzin. Natuurlijk zijn er slechte businessmodellen, maar een enkel restaurant dat goed draait is volledig uit de lucht gegrepen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, daarnaast draait er maar een enkel restaurant echt goed, moet ook zeggen dat er gewoon heel heel veel slechte restaurants zijn, veel horeca eigenaren snappen volgens mij ook helemaal niets van hun eigen businessmodel, ik heb het hier al paar keer voor berekent wat je wel niet moet draaien om er een salaris uit te halen.
Het gaat zeker (heel) goed met de horeca in Nederland - maar zet ook wel m'n vraagtekens bij wat er onder de streep nou daadwerkelijk over blijft bij horeca ondernemers. De kosten zijn echt gigantisch hoor (lasten, personeel, inkoop, onderhoud).quote:Op maandag 4 mei 2020 13:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook dit is onzin. Natuurlijk zijn er slechte businessmodellen, maar een enkel restaurant dat goed draait is volledig uit de lucht gegrepen.
Ik woon tussen ongeveer 100 restaurants (binnen straal van zeg maar kilometer), er zijn er daar maar paar van die gewoon goed draaien, bij de meeste is het alleen in het weekend druk, en dan ook niet allemaal.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook dit is onzin. Natuurlijk zijn er slechte businessmodellen, maar een enkel restaurant dat goed draait is volledig uit de lucht gegrepen.
Het OV gaat ook enorm veel geld bijmoeten.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee daar red je het niet mee. Maar dat geldt voor vrijwel alles: retail, zwembaden, bioscopen, bowlingbanen, pretparken, kermissen etc etc etc
Kunnen ze alsnog open toch? Hoeft de overheid al minder aan te vullen. Wat ik al zei overigens. Zelfs als je de overheid niet laat betalen voor inslaan van ingredienten/drank & personeel e.d, maar enkel voor vaste lasten.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Overheidssteun betreft de vaste lasten (bovenop de eenmalige 4000¤ die totaal geen zoden aan de dijk zet).
Jij kent de cijfers van al deze restaurants?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik woon tussen ongeveer 100 restaurants (binnen straal van zeg maar kilometer), er zijn er daar maar paar van die gewoon goed draaien, bij de meeste is het alleen in het weekend druk, en dan ook niet allemaal.
Met 25% procent bezetting hebben de meeste ondernemers meer kosten aan personeel dan dat het oplevert, ik denk dat een hoop Horeca ondernemers gewoon sluiting zullen aanvragen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kunnen ze alsnog open toch? Hoeft de overheid al minder aan te vullen. Wat ik al zei overigens. Zelfs als je de overheid niet laat betalen voor inslaan van ingredienten/drank e.d.
Dat de meeste restaurants dikke omzetten en/of winsten halen is dan weer de andere kant. Loop zelf doordeweeks wel eens door de stad om ergens te gaan eten. De restaurants die op een dinsdagavond vol zitten dat zijn de goudmijntjes, de restaurants waar op dinsdagavond 1,5 paardekop binnen zit zijn de tenten die slecht draaien. Wat dat aangaat schat ik zo dat de helft er een winst uithaalt en de andere helft blij mag zijn dat ze elke maand uit de kosten blijven.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
. :quote:Today, May 3, Health Minister Kiril Ananiev issued an order authorizing visits to outdoor shopping areas (gardens, terraces, etc.) of restaurants, fast food establishments, drinking establishments and coffee shops, subject to the following anti-epidemic measures
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FEEST
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Oh jij was ook die gast of ik cijfers had van bejaarden in de trein?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij kent de cijfers van al deze restaurants?
Daarom betalen we ook een redelijk bedrag voor een biertje of een biefstuk.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat zeker (heel) goed met de horeca in Nederland - maar zet ook wel m'n vraagtekens bij wat er onder de streep nou daadwerkelijk over blijft bij horeca ondernemers. De kosten zijn echt gigantisch hoor (lasten, personeel, inkoop, onderhoud).
Die hoef je niet te kennen om gewoon een reëel beeld te kunnen vormen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jij kent de cijfers van al deze restaurants?
Ik denk dat je veel heftiger reageert dan de bedoeling van mijn post was.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O echt, wil je daarop gaan muggenziften?
Het voelt leeg, want er kwamen hier dagelijks heel veel vliegtuigen over. Op sommige momenten zaten we onder de aanvliegroute en kwam er om de paar minuten een over. Nu zie je een enkel vliegtuig landen of opstijgen, en een enkel spoor in de lucht. Dus ja, ik vind het luchtruim leeg. Maar, zoals ik al eerder zei niet volledig leeg.
Ben je nu blij?
Ik ken aardig wat restaurants die geen volle dinsdagavond nodig hebben om prima te kunnen draaien. Over businessmodellen gesprokenquote:Op maandag 4 mei 2020 13:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat de meeste restaurants dikke omzetten en/of winsten halen is dan weer de andere kant. Loop zelf doordeweeks wel eens door de stad om ergens te gaan eten. De restaurants die op een dinsdagavond vol zitten dat zijn de goudmijntjes, de restaurants waar op dinsdagavond 1,5 paardekop binnen zit zijn de tenten die slecht draaien. Wat dat aangaat schat ik zo dat de helft er een winst uithaalt en de andere helft blij mag zijn dat ze elke maand uit de kosten blijven.
Je weet de inkoop prijs van een tapbiertje?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarom betalen we ook een redelijk bedrag voor een biertje of een biefstuk.
Over dat biertje verdient een kroegbaas onder de streep misschien 1 of 2 dubbeltjes.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarom betalen we ook een redelijk bedrag voor een biertje of een biefstuk.
Ondertussen wel al wonende in een prima huis met een dikke wagen onder je reet. Nee, dat gaat er niet in.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat zeker (heel) goed met de horeca in Nederland - maar zet ook wel m'n vraagtekens bij wat er onder de streep nou daadwerkelijk over blijft bij horeca ondernemers. De kosten zijn echt gigantisch hoor (lasten, personeel, inkoop, onderhoud).
Zou kunnen. Ik vind het nogal kinderachtig om zo door te drammen, maar be my guestquote:Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik denk dat je veel heftiger reageert dan de bedoeling van mijn post was.
Oh ja toen riep je ook zomaar wat.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh jij was ook die gast of ik cijfers had van bejaarden in de trein?
Nee ik heb hun cijfers niet, maar ik weet wel wat hier de huur zo een beetje is, en hoeveel omzet je in de Horeca draait.
Oh. Vertel meer.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die hoef je niet te kennen om gewoon een reëel beeld te kunnen vormen.
Wat jij wilt. Het is geen drammen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik vind het nogal kinderachtig om zo door te drammen, maar be my guest
Zeker. En die van een fles wijn ook.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet de inkoop prijs van een tapbiertje?
Van een afstandje kom je wel een beetje boos over.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou kunnen. Ik vind het nogal kinderachtig om zo door te drammen, maar be my guest
Domme vraag misschien maar wat doen ze dan überhaupt in het ziekenhuis als ze geen corona hebben?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)lijkt-besmet-te-zijn
Dit is wel aardig nieuws.
Je valt in herhaling - niet alles in deze discussies hoeft met bronnen en cijfers onderbouwd te worden.quote:
Iets meer, maar voor kleine cafes is het vaak goedkoper om flesjes uit de supermarkt te verkopen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over dat biertje verdient een kroegbaas onder de streep misschien 1 of 2 dubbeltjes.
Hebben we het nu ineens over een kroeg?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over dat biertje verdient een kroegbaas onder de streep misschien 1 of 2 dubbeltjes.
Mocht je in een straal van een kilometer al een honderd restaurants vinden dan is er ook helemaal niets mis mee dat er een flink gedeelte over de kop gaat.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met 25% procent bezetting hebben de meeste ondernemers meer kosten aan personeel dan dat het oplevert, ik denk dat een hoop Horeca ondernemers gewoon sluiting zullen aanvragen.
Ja, want ik heb natuurlijk compleet geen beeld bij of een restaurant goed loopt als ik er dagelijks langs kom.quote:
Jij valt ieder topic in herhaling door dingen te roepen waar je echt totaal geen verstand van hebt, dan is het vrij logisch dat ik onderbouwing aan je vraag.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je valt in herhaling - niet alles in deze discussies hoeft met bronnen en cijfers onderbouwd te worden.
Nee je moet dat onderbouwen met exacte cijfers anders wordt Da Sandman boos..quote:Op maandag 4 mei 2020 13:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, want ik heb natuurlijk compleet geen beeld bij of een restaurant goed loopt als ik er dagelijks langs kom.
Het is ook de drukste buurt van Nederland met relatief veel jongeren en tegenwoordig ook toeristen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:33 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Mocht je in een straal van een kilometer al een honderd restaurants vinden dan is er ook helemaal niets mis mee dat er een flink gedeelte over de kop gaat.
Als horecaondernemer met meerdere zaken kan ik melden dat het bizar is hoeveel extra kosten er bovenop het normaal te verwachten komt. Met 1 van mn zaken zit ik op een A++ locatie, dat is nu zonder toeristen geen bal meer waard. De 1 na de ander valt om of begint wanhopig te worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ken er aardig wat waar je 3 weken vantevoren moet reserveren want anders geen plek op dinsdagavond.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ken aardig wat restaurants die geen volle dinsdagavond nodig hebben om prima te kunnen draaien. Over businessmodellen gesproken.
Heel begrijpelijk - voor al die zaken hoop ik dan ook dat er snel iets mogelijk wordt qua versoepeling.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef KNAK het volgende:
[..]
Als horecaondernemer met meerdere zaken kan ik melden dat het bizar is hoeveel extra kosten er bovenop het normaal te verwachten komt. Met 1 van mn zaken zit ik op een A++ locatie, dat is nu zonder toeristen geen bal meer waard. De 1 na de ander valt om of begint wanhopig te worden.
Ik zie ook wel eens een café of een restaurant waarvan ik me afvraag hoe het kan dat ze al jaren open zijn. En toch zijn ze al jaren open.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, want ik heb natuurlijk compleet geen beeld bij of een restaurant goed loopt als ik er dagelijks langs kom.
vquote:Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is ook de drukste buurt van Nederland met relatief veel jongeren en tegenwoordig ook toeristen.
Die kans is er, maar juist musea hebben de expertise in huis om daar goed mee om te gaan: time slots, gecontroleerde toegang, looproutes, beperkt toegankelijke ruimtes, afzettingen, beveiligde kunst etc. etc.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je zag in natuurparken opeens ook heel veel mensen die daar normaal nooit komen. Dus als de musea opengaan dan komen Henk&Ingrid ook naar jouw rustige musea ben ik bang
Ik denk dat het handiger was geweest als ze bijvoorbeeld de huurbazen een tegenmoetkoming hadden kunnen geven, bijvoorbeeld via een garantstelling in combinatie met uitstel van huur, veel pandeigenaren hadden hier denk ik prima mee kunnen leven.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef KNAK het volgende:
[..]
Als horecaondernemer met meerdere zaken kan ik melden dat het bizar is hoeveel extra kosten er bovenop het normaal te verwachten komt. Met 1 van mn zaken zit ik op een A++ locatie, dat is nu zonder toeristen geen bal meer waard. De 1 na de ander valt om of begint wanhopig te worden.
Nee helemaal niet. Genoot erg van het uitgaansleven op zijn tijd (festival, strandtentenfeestjes en de occasional kroeg. Maar als je daar OF niet meer heen kan OF zwaar moeilijk moet gaan doen middels mondkapjes, looproutes, plastic schermen dan hoeft het voor mij niet meer, want dan is alle lol eraf. Dan ga ik me richting op mijn buitensportactiviteiten. Besteed ik liever daar mijn tijd en geld aan. Zonder mondkapjes, zonder looproutes, zonder plastic schermen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als dat werkt voor jou, prima. Dan was je voor de Corona-crisis waarschijnlijk ook al liever alleen?
Alleen maar beter natuurlijkquote:Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ken er aardig wat waar je 3 weken vantevoren moet reserveren want anders geen plek op dinsdagavond.
Witwas tokos.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie ook wel eens een café of een restaurant waarvan ik me afvraag hoe het kan dat ze al jaren open zijn. En toch zijn ze al jaren open.
Waar gaat dit eigenlijk over? Dat met 1.5 meter afstand geen horeca meer is? Nogal een boude stelling die inderdaad wat onderbouwing verdient.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee je moet dat onderbouwen met exacte cijfers anders wordt Da Sandman boos..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |