abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192940770
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, dat laatste lijkt me nu ook niet echt passend in de 1,5 meter samenleving :')
Snap het wel. Even naar de wc, schoonmaken, en door.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:21:43 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940771
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat kun je (helaas) niet uitfilteren op de FR data.
Klopt, wel individueel bekijken :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192940772
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sowieso meer omzet dan nu. Ze moeten toch iets he. Wat zou jij dan doen om die sector te redden?
Overheidssteun betreft de vaste lasten (bovenop de eenmalige 4000¤ die totaal geen zoden aan de dijk zet).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192940805
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar ook meer kosten. Het is maar de vraag of het onder de streep beter is om wel open te zijn met minder klandizie, dan om dicht te blijven.
En dan komt het wel aan op de creativiteit van de ondernemers. Er zijn naast veel problemen ook heel veel kansen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192940813
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee. Restaurants leven op volle bezetting waarbij goed personeel aanstuurt op extra consumptie van met name drank. Met 25% bezetting en 0 belevenis bij afhalen ga je het gewoon niet redden op de lange termijn en al helemaal niet in de buurt komen van je normale omzet.
Klopt, daarnaast draait er maar een enkel restaurant echt goed, moet ook zeggen dat er gewoon heel heel veel slechte restaurants zijn, veel horeca eigenaren snappen volgens mij ook helemaal niets van hun eigen businessmodel, ik heb het hier al paar keer voor berekent wat je wel niet moet draaien om er een salaris uit te halen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192940831
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, daarnaast draait er maar een enkel restaurant echt goed, moet ook zeggen dat er gewoon heel heel veel slechte restaurants zijn, veel horeca eigenaren snappen volgens mij ook helemaal niets van hun eigen businessmodel, ik heb het hier al paar keer voor berekent wat je wel niet moet draaien om er een salaris uit te halen.
Ook dit is onzin. Natuurlijk zijn er slechte businessmodellen, maar een enkel restaurant dat goed draait is volledig uit de lucht gegrepen.
In Southern Sun
pi_192940859
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ook dit is onzin. Natuurlijk zijn er slechte businessmodellen, maar een enkel restaurant dat goed draait is volledig uit de lucht gegrepen.
Het gaat zeker (heel) goed met de horeca in Nederland - maar zet ook wel m'n vraagtekens bij wat er onder de streep nou daadwerkelijk over blijft bij horeca ondernemers. De kosten zijn echt gigantisch hoor (lasten, personeel, inkoop, onderhoud).
pi_192940863
quote:

[..]

Ik woon tussen ongeveer 100 restaurants (binnen straal van zeg maar kilometer), er zijn er daar maar paar van die gewoon goed draaien, bij de meeste is het alleen in het weekend druk, en dan ook niet allemaal.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:27:50 #159
14505 OProg
A Life in Music
pi_192940876
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee daar red je het niet mee. Maar dat geldt voor vrijwel alles: retail, zwembaden, bioscopen, bowlingbanen, pretparken, kermissen etc etc etc
Het OV gaat ook enorm veel geld bijmoeten.

Sterker, de economen van de Rabobank hebben al zitten berekenen dat 'het nieuwe normaal' 1,3 miljoen banen gaat kosten. Dus als die werkloosheidcijfers gehaald worden, er veel minder belanstinginkomsten zijn en we ook een 'anderhalve meter schiphol' in de lucht moeten gaan houden, gezellig.

Dan kunnen ze nu nog wel doen alsof er niks aan de hand is vanwege 'diepe zakken' van de overheid en doen alsof je eeuwig in lockdown kan zitten. Voor veel mensen gaat de realiteit nog wel komen als de impact van het bezuinigen boven komt. Dan kunnen we niet bezuinigen op de zorg, want dat zijn nu helden die extra geld moeten krijgen. Ook niet op onderwijs, want die hadden al zo weinig geloof ik. En het lijkt me ook nogal onhandig om infrastructuur te laten versloffen. Dus ik heb geen idee wat dan gaan doen. Maar goed, economie is voor later heb ik hier begrepen.

Dan komt de rekening nog uit Zuid Europa straks ook nog, want Griekenland heeft het toerisme als kurk waar ze aan drijven bijvoorbeeld. En dan komt weer hetzelfde verhaal dat we een land in de zone niet kan laten vallen.

Er komt straks pas echt een shitstorm aan op deze manier.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192940882
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Overheidssteun betreft de vaste lasten (bovenop de eenmalige 4000¤ die totaal geen zoden aan de dijk zet).
Kunnen ze alsnog open toch? Hoeft de overheid al minder aan te vullen. Wat ik al zei overigens. Zelfs als je de overheid niet laat betalen voor inslaan van ingredienten/drank & personeel e.d, maar enkel voor vaste lasten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 13:29:03 ]
pi_192940903
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik woon tussen ongeveer 100 restaurants (binnen straal van zeg maar kilometer), er zijn er daar maar paar van die gewoon goed draaien, bij de meeste is het alleen in het weekend druk, en dan ook niet allemaal.
Jij kent de cijfers van al deze restaurants?
In Southern Sun
pi_192940906
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kunnen ze alsnog open toch? Hoeft de overheid al minder aan te vullen. Wat ik al zei overigens. Zelfs als je de overheid niet laat betalen voor inslaan van ingredienten/drank e.d.
Met 25% procent bezetting hebben de meeste ondernemers meer kosten aan personeel dan dat het oplevert, ik denk dat een hoop Horeca ondernemers gewoon sluiting zullen aanvragen.
pi_192940907
quote:

[..]

Dat de meeste restaurants dikke omzetten en/of winsten halen is dan weer de andere kant. Loop zelf doordeweeks wel eens door de stad om ergens te gaan eten. De restaurants die op een dinsdagavond vol zitten dat zijn de goudmijntjes, de restaurants waar op dinsdagavond 1,5 paardekop binnen zit zijn de tenten die slecht draaien. Wat dat aangaat schat ik zo dat de helft er een winst uithaalt en de andere helft blij mag zijn dat ze elke maand uit de kosten blijven.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:30:24 #164
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940920
Officiële bericht is uit, verbaast me nog het meest dat ook zwembaden weer open gaan.

Nu twijfelen tot strakjes de eerste pint drinken omdat het kan of gewoon even een dagje te wachten tot het weer boven de 20c is :')

quote:
Today, May 3, Health Minister Kiril Ananiev issued an order authorizing visits to outdoor shopping areas (gardens, terraces, etc.) of restaurants, fast food establishments, drinking establishments and coffee shops, subject to the following anti-epidemic measures
. :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FEEST *O*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192940921
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh jij was ook die gast of ik cijfers had van bejaarden in de trein?
Nee ik heb hun cijfers niet, maar ik weet wel wat hier de huur zo een beetje is, en hoeveel omzet je in de Horeca draait.
pi_192940922
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het gaat zeker (heel) goed met de horeca in Nederland - maar zet ook wel m'n vraagtekens bij wat er onder de streep nou daadwerkelijk over blijft bij horeca ondernemers. De kosten zijn echt gigantisch hoor (lasten, personeel, inkoop, onderhoud).
Daarom betalen we ook een redelijk bedrag voor een biertje of een biefstuk.
In Southern Sun
pi_192940927
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die hoef je niet te kennen om gewoon een reëel beeld te kunnen vormen.
pi_192940928
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O echt, wil je daarop gaan muggenziften?

Het voelt leeg, want er kwamen hier dagelijks heel veel vliegtuigen over. Op sommige momenten zaten we onder de aanvliegroute en kwam er om de paar minuten een over. Nu zie je een enkel vliegtuig landen of opstijgen, en een enkel spoor in de lucht. Dus ja, ik vind het luchtruim leeg. Maar, zoals ik al eerder zei niet volledig leeg.

Ben je nu blij?
Ik denk dat je veel heftiger reageert dan de bedoeling van mijn post was.
pi_192940936
Ik besef dat ik nu ook al 1,5 maand mijn OV chipkaart niet heb opgeladen. Die moeten ook bakken met geld mislopen.
pi_192940939
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat de meeste restaurants dikke omzetten en/of winsten halen is dan weer de andere kant. Loop zelf doordeweeks wel eens door de stad om ergens te gaan eten. De restaurants die op een dinsdagavond vol zitten dat zijn de goudmijntjes, de restaurants waar op dinsdagavond 1,5 paardekop binnen zit zijn de tenten die slecht draaien. Wat dat aangaat schat ik zo dat de helft er een winst uithaalt en de andere helft blij mag zijn dat ze elke maand uit de kosten blijven.
Ik ken aardig wat restaurants die geen volle dinsdagavond nodig hebben om prima te kunnen draaien. Over businessmodellen gesproken ;).
In Southern Sun
pi_192940942
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je weet de inkoop prijs van een tapbiertje?
pi_192940946
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Over dat biertje verdient een kroegbaas onder de streep misschien 1 of 2 dubbeltjes.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:31:51 #173
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192940949
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ondertussen wel al wonende in een prima huis met een dikke wagen onder je reet. Nee, dat gaat er niet in.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:32:04 #174
5428 crew  miss_sly
pi_192940952
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik denk dat je veel heftiger reageert dan de bedoeling van mijn post was.
Zou kunnen. Ik vind het nogal kinderachtig om zo door te drammen, maar be my guest :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192940958
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh jij was ook die gast of ik cijfers had van bejaarden in de trein?
Nee ik heb hun cijfers niet, maar ik weet wel wat hier de huur zo een beetje is, en hoeveel omzet je in de Horeca draait.
Oh ja toen riep je ook zomaar wat.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')