Is een aanname. Als je logisch nadenkt zal die piek niet eens de kans krijgen om meer doden te eisen; er zal veel sneller worden ingegrepen.quote:

Klopt maar het aandeel commerciėle vluchten is wel minimaal geworden.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is ook veel leger. Maar er is nog wel degelijk verkeer gaande. Het is niet alsof het vliegverkeer volledig tot stilstand is gekomen.
[ afbeelding ]

Nee daar red je het niet mee. Maar dat geldt voor vrijwel alles: retail, zwembaden, bioscopen, bowlingbanen, pretparken, kermissen etc etc etcquote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee. Restaurants leven op volle bezetting waarbij goed personeel aanstuurt op extra consumptie van met name drank. Met 25% bezetting en 0 belevenis bij afhalen ga je het gewoon niet redden op de lange termijn en al helemaal niet in de buurt komen van je normale omzet.

Maar ik denk dat je daar de vinger op ze zere plek legt. Als het rustig is zal het merendeel zich aan die afstandsregel houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, als het heel druk is natuurlijk niet per se. Maar ik kom niet graag in drukke musea.
In een wat rustiger museum is het geen enkel probleem om afstand te houden. Iedereen blijft het liefst in zijn personal space en de sfeer is rustig, stil, op het gewijde af.
Bibliotheken hetzelfde verhaal.

Eigenlijk helemaal niets. Er wordt volop gespeculeerd maar een virus laat zich niet sturen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Daar is nog vrij weinig zinnigs over te zeggen.

Het gaat nu even niet om normale omzet. Het gaat er nu om dat die bedrijven niet om gaan vallen. Dus voldoende omzet draaien om te kunnen overleven, niet om zoveel mogelijk winst te maken.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee. Restaurants leven op volle bezetting waarbij goed personeel aanstuurt op extra consumptie van met name drank. Met 25% bezetting en 0 belevenis bij afhalen ga je het gewoon niet redden op de lange termijn en al helemaal niet in de buurt komen van je normale omzet.

Heus wel. Je moet gewoon een tijdje wennen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou zolang de 'anderhalve metermaatschappij' er is, doe ik niet mee aan de maatschappij.

Dat zegt dan ook niemand?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is ook veel leger. Maar er is nog wel degelijk verkeer gaande. Het is niet alsof het vliegverkeer volledig tot stilstand is gekomen.
[ afbeelding ]

Sowieso meer omzet dan nu. Ze moeten toch iets he. Wat zou jij dan doen om die sector te redden?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]

Ook niet als alternatief voor een vol restaurant. Maar als alternatief voor een regering die anders alles nog x tijd dicht houdt. Dan komt de bodem nog sneller in zicht.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]

Hier worden al een maand vakantiehuisjes om die reden verhuurd. Overigens kun je hotelkamers ook per uur huren in sommige gevallenquote:Op maandag 4 mei 2020 13:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval wel hotels die kamers nu per dag verhuren met een goed bureau en wifi om ongestoord te werken, hoorde ik vanochtend. Erg creatief

Zo werkt het niet. Je kan niet met een kwart van je bezetting overleven. Winsten zijn al minimaal in de horeca.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat nu even niet om normale omzet. Het gaat er nu om dat die bedrijven niet om gaan vallen. Dus voldoende omzet draaien om te kunnen overleven, niet om zoveel mogelijk winst te maken.

Het is alleen vaak zo druk in musea.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook. Ga niet zo graag dicht bij vreemde mensen staan

Neh. Ik trek me dan zoveel mogelijk terug.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heus wel. Je moet gewoon een tijdje wennen.

Dat kun je (helaas) niet uitfilteren op de FR data.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Klopt maar het aandeel commerciėle vluchten is wel minimaal geworden.
Is een dingetje geworden om overvliegende vliegtuigen even te checken de laatste maand. Vorige week voor het eerst een commerciėle vlucht gevonden, van Istanbul naar Sao Paolo.

Totale onzin.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Je kan niet met een kwart van je bezetting overleven. Winsten zijn al minimaal in de horeca.

Je zag in natuurparken opeens ook heel veel mensen die daar normaal nooit komen. Dus als de musea opengaan dan komen Henk&Ingrid ook naar jouw rustige musea ben ik bangquote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, als het heel druk is natuurlijk niet per se. Maar ik kom niet graag in drukke musea.
In een wat rustiger museum is het geen enkel probleem om afstand te houden. Iedereen blijft het liefst in zijn personal space en de sfeer is kalm, stil, op het gewijde af.
Bibliotheken hetzelfde verhaal.

Maar ook meer kosten. Het is maar de vraag of het onder de streep beter is om wel open te zijn met minder klandizie, dan om dicht te blijven.quote:

Ik vatte je post dan wellicht verkeerd op (of we hebben een andere definitie van leegquote:
quote:Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het zo bizar, al die geparkeerde vliegtuigen daar. En de stilte en het lege luchtruim.

Als dat werkt voor jou, prima. Dan was je voor de Corona-crisis waarschijnlijk ook al liever alleen?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Neh. Ik trek me dan zoveel mogelijk terug.

Haha, dat laatste lijkt me nu ook niet echt passend in de 1,5 meter samenlevingquote:Op maandag 4 mei 2020 13:16 schreef byah het volgende:
[..]
Hier worden al een maand vakantiehuisjes om die reden verhuurd. Overigens kun je hotelkamers ook per uur huren in sommige gevallen

Het eten is nog altijd minstens 50% van de totale omzet. Drank komt waarschijnlijk neer op 35%.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]

O echt, wil je daarop gaan muggenziften?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik vatte je post dan wellicht verkeerd op (of we hebben een andere definitie van leeg).
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |