Als ik een auto koop en dat ding flikkert uit elkaar na 3 weken. Mag ik dan niet zeggen dat de bouwers ervan prutsers zijn omdat ik zelf geen auto bouw?quote:Op maandag 4 mei 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Had jij het beter gedaan dan? Godsamme wat makkelijk roepen vanaf de zijkant
Het is gewoon de realiteit.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:13 schreef Pumpalov het volgende:
Lol, in juni zijn de meeste grenzen nog niet eens geopend voor toeristen, laat staan voor Nederlanders die in nogal wat landen samen met de Engelsen onderaan het wensenlijstje bungelen, laat staan dat je 'gewoon' weer op vakantie gaat.
Maar goed, er waren ook van die users die dachten eind april alweer lallend op het terras te kunnen zitten. Zelfde fiasco.
Ik snap de vergelijking totaal niet..quote:Op maandag 4 mei 2020 12:18 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Als ik een auto koop en dat ding flikkert uit elkaar na 3 weken. Mag ik dan niet zeggen dat de bouwers ervan prutsers zijn omdat ik zelf geen auto bouw?
Je hebt het nu over keuzes uit verleden en mogelijkheden in het heden/de toekomst.. nogal tegenstrijdig dit.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:20 schreef Za het volgende:
[..]
Het is gewoon de realiteit.
Je kunt niet volharden in iets dat volslagen zinloos is gebleken.
Je kunt je mening hebben, waar op sommige vlakken nog wat voor te zeggen valt ook, maar beweren dat het zinloos is gebleken is lomp.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:20 schreef Za het volgende:
[..]
Thanks.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:02 schreef Da_Sandman het volgende: Deze hier nog maar eens delen voor alle Zweden-geilerij.
twitter:pesla twitterde op vrijdag 01-05-2020 om 15:40:301/ Tijd voor een #corona-draad over de Zweedse aanpak. Het (ogenschijnlijk) ontbreken van een #lockdown lijkt een cultstatus te bereiken, met als gevolg ondermijning van maatregelen tot op het punt dat indamming als ‘volstrekt overbodig’ wordt gezien. Lees mee 👇 reageer retweet
Toch ben ik bang dat het echt niet gaat gebeuren deze zomer. Frankrijk sowieso niet, die zijn helemaal para.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:20 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar het zou zo moeten zijn dat ze toegeven dat iig de angst prevaleerde boven de kennis omdat die er onvoldoende was, al is het maar om de angst bij de bevolking weg te nemen.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat gaan ze nooit doen. Geen enkele regering wereldwijd. Want dan moeten ze toegeven dat het prutsers zijn en dat ze onnodig de wereldeconomie vernietigd hebben, grondrechten hebben geschonden en dat ze totaal incompetent zijn.
Dan worden ze gelyncht dus dat gaan ze echt never nooit toegeven.
Dat is alleen bij de scholen gedaan. En dus gaan die nu weer open. De rest is allemaal gebaseerd op (toenmalige) kennis.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:23 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar het zou zo moeten zijn dat ze toegeven dat iig de angst prevaleerde boven de kennis omdat die er onvoldoende was, al is het maar om de angst bij de bevolking weg te nemen.
Ze kunnen hier niet in blijven volharden, Mensen zijn compleet gebrainwashed, kijk alleen al eens in deze thread.
Ik zie het ook bij vrienden van me. Sommigen zijn compleet para en willen dat er keihard ingegrepen wordt als wat pubers een potje voetbal doenquote:Op maandag 4 mei 2020 12:23 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar het zou zo moeten zijn dat ze toegeven dat iig de angst prevaleerde boven de kennis omdat die er onvoldoende was, al is het maar om de angst bij de bevolking weg te nemen.
Ze kunnen hier niet in blijven volharden, Mensen zijn compleet gebrainwashed, kijk alleen al eens in deze thread.
Alleen de lagere scholen gaan open. Alle andere niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is alleen bij de scholen gedaan. En dus gaan die nu weer open. De rest is allemaal gebaseerd op (toenmalige) kennis.
Dat doen we hier allemaal. Roepen vanaf de zijkant. We zijn blijkbaar allemaal experts als het op dit virus aankomt. Iedereen denkt het beter te weten. Gaat alle kanten op.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Had jij het beter gedaan dan? Godsamme wat makkelijk roepen vanaf de zijkant
En dat zijn geen scholen?quote:Op maandag 4 mei 2020 12:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Alleen de lagere scholen gaan open. Alle andere niet.
Ja, goed verhaal weer.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:20 schreef Za het volgende:
[..]
Is al gezegd. Is moment opname van 12.00 uurquote:Op maandag 4 mei 2020 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die cijfers van Zweden lijken me niet te kloppen. Als ze gister 230 nieuwe gevallen hadden, hebben ze er niet ineens nu nog maar 6, lijkt me.
Nu je het zegt, misschien even een winterjas doen en een goede pint gaan drinken op het terras.quote:
Er zit nogal een verschil tussen iets dat volledig betaald is en iets wat een kleine tegemoetkoming is op een grote kost.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef VacaLoca het volgende:
Vouchers bij bedrijven werken alleen maar averechts:
- ze hebben er omzet mee in tijden van de maatregelen. Hierdoor krijgen ze minder steun van de overheid
- na afloop maatregelen komt er vertraagd effect omzetverlies omdat iedereen dan met reeds betaalde vouchers betaald
Er is nogal een verschil. Mensen die Rutte hier 'de schuld' geven van alles wat er de afgelopen tijd is besloten doen wat mij betreft al niet meer mee in de discussie.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat doen we hier allemaal. Roepen vanaf de zijkant. We zijn blijkbaar allemaal experts als het op dit virus aankomt. Iedereen denkt het beter te weten. Gaat alle kanten op.
Slechts een klein gedeelte ervan. DE scholen gaan dus absoluut nog niet allemaal open. Uni's waarschijnlijk heel dit schooljaar niet meer.quote:
Mensen die ongefundeerd in het wilde weg roepen ook niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil. Mensen die Rutte hier 'de schuld' geven van alles wat er de afgelopen tijd is besloten doen wat mij betreft al niet meer mee in de discussie.
Die waren denk ik dan ook zonder druk uit de maatschappij gesloten geweest.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Slechts een klein gedeelte ervan. DE scholen gaan dus absoluut nog niet allemaal open. Uni's waarschijnlijk heel dit schooljaar niet meer.
Niks doemdenken, gewoon gezond realisme.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Perfect voorbeeld van doemdenken. We gaan het zien.
Gezond realisme is: we gaan het zien. Als het moet, dan is het geen probleem.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niks doemdenken, gewoon gezond realisme.
Die zomer vier je maar lekker in eigen tuin.
Volgend jaar weer een kans.
Zou je maar 6 ton betaald hebben voor een postzegelwoning zonder tuin en balkon in 020-centrum of zo.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Denk jij serieus dat het massa-toerisme nog gaat plaatsvinden dit jaar? Kom op, dat is echt niet realistisch. Er is amper nog tijd om het voor te bereiden.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Gezond realisme is: we gaan het zien. Als het moet, dan is het geen probleem.
Gezond realisme is niet: die zomer vier je maar lekker in eigen tuin, volgend jaar weer een kans.
Neem aan dat de parken waar je huisjes kunt huren gewoon openblijven? Is niet fantastisch, maar al een stuk beter dan de hele zomer thuiszitten.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Makkelijke manier om discussies te winnen wel; gewoon doen alsof de ''andere partij'' af is of zo. Wat dat betreft, kan ook dat andersom gezegd worden. Het gaat hier echt beide kanten op hoor.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil. Mensen die Rutte hier 'de schuld' geven van alles wat er de afgelopen tijd is besloten doen wat mij betreft al niet meer mee in de discussie.
Ik vind het heel knap dat je dat uit die post haalt.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Denk jij serieus dat het massa-toerisme nog gaat plaatsvinden dit jaar? Kom op, dat is echt niet realistisch. Er is amper nog tijd om het voor te bereiden.
Dan kun je elkaar altijd nog lekker onderhoesten in het Vondelpark. Wel op tijd wegrennen als er een boa aankomt. En vergeet je chardonnay niet mee te nemen!quote:Op maandag 4 mei 2020 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
Zou je maar 6 ton betaald hebben voor een postzegelwoning zonder tuin en balkon in 020-centrum of zo.
Dat er in het najaar een nog dodelijkere piek komt is op dit moment enkel een aanname. Geen realisme.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als Duitsland weer open gaat deze zomer nog. Frankrijk, Italië etc kan je vergeten.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat er in het najaar een nog dodelijkere piek komt is op dit moment enkel een aanname. Geen realisme.
Qua vakanties wel eens hoor, deze zomer gaan we niet internationaal op vakantie nee.
Het is best erg.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik zie het ook bij vrienden van me. Sommigen zijn compleet para en willen dat er keihard ingegrepen wordt als wat pubers een potje voetbal doen
Als ik ze dan wijs op de openbare cijfers en dat die geen paniek rechtvaardigen, dan kijken ze volgens mij niet eens echt
Ik ben wel benieuwd wat een land als Turkije gaat doen en wie dat tegen moet gaan houden.Vliegmaatschappijen zullen best een paar vliegtuigen toeristen willen versturen naar Turkije.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Denk jij serieus dat het massa-toerisme nog gaat plaatsvinden dit jaar? Kom op, dat is echt niet realistisch. Er is amper nog tijd om het voor te bereiden.
Deskundigen zijn het over die tweede golf toch wel ernstig eens.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat er in het najaar een nog dodelijkere piek komt is op dit moment enkel een aanname. Geen realisme.
Nee.quote:Qua vakanties wel eens hoor, deze zomer gaan we niet internationaal op vakantie nee.
Zelfs dat is een aanname.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:39 schreef Ringo het volgende:
Deskundigen zijn het over die tweede golf toch wel ernstig eens.
Die willen denk ik ook niet toegeven dat ze voor jan joker al 2 maanden hun luier onderscheiten met dichte gordijnen.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:38 schreef Za het volgende:
[..]
Het is best erg.
Mensen kijken avond aan avond naar experts die aangeven dat er bv geen grote events meer zullen zijn tot 2025,of andere waanzin (zover ik hier lees).
Er is een soort plezier ontstaan lijkt het in het voeden van de angst, misschien is het de fake verbroedering die het geeft of het wegdrukken van het ongenoegen dat men voor niks binnen zat, of een combi.
Meeste mensen zullen het niet eens durven denk ik. Die hebben geen zin opgesloten te worden als er weer een nieuwe lockdown komt.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat een land als Turkije gaat doen en wie dat tegen moet gaan houden.Vliegmaatschappijen zullen best een paar vliegtuigen toeristen willen versturen naar Turkije.
Dit gaan ze doen.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat een land als Turkije gaat doen en wie dat tegen moet gaan houden.Vliegmaatschappijen zullen best een paar vliegtuigen toeristen willen versturen naar Turkije.
Wat OProg al aangeeft: zelfs dat is een aanname. Ook genoeg berichten gelezen dat het wel mee zal vallen. Is maar net wat je wil geloven. En zelfs als er een tweede golf komt...roepen dat die nog meer doden gaat eisen...dat is nergens op gebaseerd. Enkel een aanname. We zijn nu veel beter voorbereid als samenleving. We weten dat er een gevaar is op een tweede piek, dus er zal ook veel eerder worden ingegrepen wat het aantal doden al meteen beperkt.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Deskundigen zijn het over die tweede golf toch wel ernstig eens.
De vraag is vooral, wanneer die komt.
[..]
Nee.
100%quote:Op maandag 4 mei 2020 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
die zijn voor 80% gewoon open nog in Nederland. Zolang ze eigen wc hebben zijn ze open. Alleen geen horeca momenteel idd op t park of blije animatie volkquote:Op maandag 4 mei 2020 12:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neem aan dat de parken waar je huisjes kunt huren gewoon openblijven? Is niet fantastisch, maar al een stuk beter dan de hele zomer thuiszitten.
Zeker als de horeca op die parken weer open in is het een prima alternatief.
En anders lekker veel bbq-en voor je huisje
Tja. Ok. Ik kan het me niet zo goed voorstellen als ik eerlijk ben.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:44 schreef Za het volgende:
[..]
100%
De ontvangende landen zijn al druk bezig om de boekingen straks op gang te krijgen.
Voorbeeld:
https://www.travelpro.nl/(...)uwen-te-verwelkomen/
Hotels zijn al open in Nederland. Binnen Nederland kun je nu ook al vakantie vieren als je dat wilt.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zal nog wel een tijdje blijven. Hypotetisch gezien, als er vandaag wereldwijd 0 besmettingen zouden zijn, zijn er nog mensen die niet durven. Het gaat mij meer m de mensen die wél lekker op vakantie gaan.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:43 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Meeste mensen zullen het niet eens durven denk ik. Die hebben geen zin opgesloten te worden als er weer een nieuwe lockdown komt.
De NLe toerismeindustrie zoals Landal huisjes gaan een goed seizoen tegemoet, dat is zeker. Denk dat je nu al niets meer kan boeken.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Hotels zijn al open in Nederland. Binnen Nederland kun je nu ook al vakantie vieren als je dat wilt.
+ Het feit dat (waarschijnlijk) de zwaksten van de samenleving al getroffen zijn en die groep dus al flink is uitgedund. De kans op besmetting met ziekenhuisopname wordt alleen daardoor al kleiner.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat OProg al aangeeft: zelfs dat is een aanname. Ook genoeg berichten gelezen dat het wel mee zal vallen. Is maar net wat je wil geloven. En zelfs als er een tweede golf komt...roepen dat die nog meer doden gaat eisen...dat is nergens op gebaseerd. Enkel een aanname. We zijn nu veel beter voorbereid als samenleving. We weten dat er een gevaar is op een tweede piek, dus er zal ook veel eerder worden ingegrepen wat het aantal doden al meteen beperkt.
Ik zie het niet zo snel gebeuren. Hoe ga je 1.5m afstand houden in een vliegtuig ?quote:Op maandag 4 mei 2020 12:44 schreef Za het volgende:
[..]
100%
De ontvangende landen zijn al druk bezig om de boekingen straks op gang te krijgen.
Voorbeeld:
https://www.travelpro.nl/(...)uwen-te-verwelkomen/
Hoe bereid je je voor op een ziekte waar geen middel tegen is? Het enige wat we nu doen is ze aan de beademing leggen en een schietgebedje doen.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat OProg al aangeeft: zelfs dat is een aanname. Ook genoeg berichten gelezen dat het wel mee zal vallen. Is maar net wat je wil geloven. En zelfs als er een tweede golf komt...roepen dat die nog meer doden gaat eisen...dat is nergens op gebaseerd. Enkel een aanname. We zijn nu veel beter voorbereid als samenleving. We weten dat er een gevaar is op een tweede piek, dus er zal ook veel eerder worden ingegrepen wat het aantal doden al meteen beperkt.
Daar zijn we nog lang niet. Er zijn zo'n 4 a 5.000 mensen (mede) aan Corona overleden. In 2018 gingen er al 10.000 aan de griep.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
+ Het feit dat (waarschijnlijk) de zwaksten van de samenleving al getroffen zijn en die groep dus al flink is uitgedund. De kans op besmetting met ziekenhuisopname wordt alleen daardoor al kleiner.
Alles kan, maar met al die anderhalvemeterregels vind ik er sowieso geen reet aan om ‘ergens’ te zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:50 schreef F.Sinatra het volgende:
Hotels zijn al open in Nederland. Binnen Nederland kun je nu ook al vakantie vieren als je dat wilt.
Zie je het voor je, een vliegtuig met een kwart gevuld, tickets 3x zo duur, hotels alles afgesloten en eenrichtingsverkeer.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alles kan, maar met al die anderhalvemeterregels vind ik er sowieso geen reet aan om ‘ergens’ te zijn.
Een wandeling of fietstocht door *stil* gebied is best oké, maar zodra ik her en der mensen moet gaan ontwijken of in zo’n uitgesponnen rij moet staan voor een ijsje ben ik er alweer helemaal klaar mee.
KLM vliegt nu dagelijks met aangepaste maatregelen. 1.5 meter is geen eis.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie het niet zo snel gebeuren. Hoe ga je 1.5m afstand houden in een vliegtuig ?
De man zou heel goed gelijk kunnen hebben. En we kunnen niet eeuwig in een soort lockdown blijven zitten.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Zelfs dat is een aanname.
Jaap Goudsmit (68) is hoogleraar epidemiologie en infectiezieken aan de Harvard Public School of Health en wetenschappelijk directeur van het Human Vaccines Project. Hij geldt als een van de belangrijkste aidsonderzoekers ter wereld en houdt zich nu onder meer bezig met veroudering van het immuunsysteem.
Hij zei zaterdag:
Wat betreft de epidemiologische curve - hoe neemt het aantal gevallen toe en af - is er geen vergelijkingsmateriaal. Het enige virus dat hier een beetje op lijkt, sars, is vanzelf uitgedoofd. Dus we weten niet of deze epidemie vanzelf vertrekt en nooit meer terugkomt, of wel terugkomt, of elk seizoen terugkomt: we hebben geen clou.
Commercieel vliegverkeer duurt nog maanden voordat dat weer op gang is (inclusief alle veiligheidsmaatregelen).quote:Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie het niet zo snel gebeuren. Hoe ga je 1.5m afstand houden in een vliegtuig ?
Dat is wat anders.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alles kan, maar met al die anderhalvemeterregels vind ik er sowieso geen reet aan om ‘ergens’ te zijn.
Een wandeling of fietstocht door *stil* gebied is best oké, maar zodra ik her en der mensen moet gaan ontwijken of in zo’n uitgesponnen rij moet staan voor een ijsje ben ik er alweer helemaal klaar mee.
Daar komen natuurlijk mondkapjes en goed ontsmetten voor entree en voor wc en voor het landen. En ook testen op symptomen voor entree.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat ook ja.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
+ Het feit dat (waarschijnlijk) de zwaksten van de samenleving al getroffen zijn en die groep dus al flink is uitgedund. De kans op besmetting met ziekenhuisopname wordt alleen daardoor al kleiner.
En daar zal je zeker niet de enige in zijn, want er is zo toch geen lol aan? Dan hoeft het voor mij ook niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er is nog steeds commercieel vliegverkeer gaande.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Commercieel vliegverkeer duurt nog maanden voordat dat weer op gang is (inclusief alle veiligheidsmaatregelen).
KLM doet nu alleen repatriëring en geen andere vluchten.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:55 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
KLM vliegt nu dagelijks met aangepaste maatregelen. 1.5 meter is geen eis.
Wel op het absolute minimum.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Er is nog steeds commercieel vliegverkeer gaande.
Je moet wel een vakantiejunk zijn om daarvan te genieten.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:54 schreef Scorpie het volgende:
Zie je het voor je, een vliegtuig met een kwart gevuld, tickets 3x zo duur, hotels alles afgesloten en eenrichtingsverkeer.
“Lekker op vakantie gaan” is er niet bij lijkt me.
Lekker 's nachts om 2 uur strontlazerus in een overvol straatje ergens rondslenteren, een smerige bar inlopen en met 1 of ander wijf tongen die je de volgende ochtend weer vergeten bent ook niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zie je het voor je, een vliegtuig met een kwart gevuld, tickets 3x zo duur, hotels alles afgesloten en eenrichtingsverkeer.
“Lekker op vakantie gaan” is er niet bij lijkt me.
Nee hoor.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
KLM doet nu alleen repatriëring en geen andere vluchten.
Lijkt me onwenselijk, maar oké.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daar komen natuurlijk mondkapjes en goed ontsmetten voor entree en voor wc en voor het landen. En ook testen op symptomen voor entree.
Niet 100% waterdicht, maar wel een vrij hoog percentage.
Sars1 was opeens als bij toverslag verdwenen ja.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De man zou heel goed gelijk kunnen hebben. En we kunnen niet eeuwig in een soort lockdown blijven zitten.
Nee, die vliegen nog gewoon commercieel.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ik reed vh weekend op de A5 en heb nog nooit zo'n eindeloze rij vliegtuigen zien staan.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Er is nog steeds commercieel vliegverkeer gaande.
Hogere capaciteit kan al schelen. Veel meer mensen die nu bovenop de situatie zitten. Overheid die veel voorzichtiger is. Signalen gaat herkennen. Mocht er een nieuwe piek komen kunnen ze veel sneller ingrijpen. Hoe ze ingrijpen kan ik niet zeggen; ik ben geen dokter, maar een hogere capaciteit lijkt me een given. Maar roepen dat de tweede piek meer slachtoffers gaat eisen is gewoon een aanname die nergens op is gebaseerd. Er gaat gewoon sneller ingegrepen worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe bereid je je voor op een ziekte waar geen middel tegen is? Het enige wat we nu doen is ze aan de beademing leggen en een schietgebedje doen.
Ja, ik zeg toch ook niet dat het in dezelfde frequentie is. Maar er wordt wel commercieel gevlogen.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou ik reed vh weekend op de A5 en heb nog nooit zo'n eindeloze rij vliegtuigen zien staan.
Volgens de officiele cijfers zijn dat er inderdaad 5000, logischer is 10.000 maar goed.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Daar zijn we nog lang niet. Er zijn zo'n 4 a 5.000 mensen (mede) aan Corona overleden. In 2018 gingen er al 10.000 aan de griep.
Sterker nog, zelfs van hotelrestaurant of -bar kan je gebruikmaken.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik woon praktisch naast Schiphol en als er momenteel een vliegtuig overkomt schrik je er bijna van. Wel regelmatig kleine vliegtuigjes die een paar rondjes vliegen.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou ik reed vh weekend op de A5 en heb nog nooit zo'n eindeloze rij vliegtuigen zien staan.
“Maar ik moest er echt ff tussenuit”quote:Op maandag 4 mei 2020 12:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je moet wel een vakantiejunk zijn om daarvan te genieten.
Maar je hebt ze, ik ken ze.
Schijten nog liever in hun eigen emmer op de camping dan een weekend thuis.
Yep.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Sterker nog, zelfs van hotelrestaurant of -bar kan je gebruikmaken.
https://www.klm.nl/flight(...)ortCode=AMS&filter=Cquote:Op maandag 4 mei 2020 12:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik dacht alleen als je ook een kamer in het betreffende hotel hebt.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Sterker nog, zelfs van hotelrestaurant of -bar kan je gebruikmaken.
Mysterieus eigenlijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:57 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Sars1 was opeens als bij toverslag verdwenen ja.
Hopelijk Sars2 ook.
Dit inderdaad. Je kunt daar niet voor de lol nu gaan eten nee.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht alleen als je ook een kamer in het betreffende hotel hebt.
Dat is ook zo inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het zo bizar, al die geparkeerde vliegtuigen daar. En de stilte en het lege luchtruim.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik woon praktisch naast Schiphol en als er momenteel een vliegtuig overkomt schrik je er bijna van. Wel regelmatig kleine vliegtuigjes die een paar rondjes vliegen.
Ja, dat inderdaad wel.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt we weten feitelijk geen ene ruk omdat er amper getest wordt. En ook nog eens discutabel geregistreerd.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volgens de officiele cijfers zijn dat er inderdaad 5000, logischer is 10.000 maar goed.
in proncipe weten we geen hol. Hoeveel mensen zijn daadwerkelijk besmet? Hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk overleden aan corona? Hoeveel mensen zijn vatbaar? Hoeveel mensen zijn asymptomatisch? De belangrijkste cijfers zijn een schatting op basis van wat we meten en testen maar er wordt amper getest dus puur naar de cijfers kijkend zou het allemaal best wel eens mee kunnen vallen, maar als je er last van hebt kan het ziektebeeld heel ernstig zijn.
Dus; we weten eigenlijk geen hol maar kunnen wel met zekerheid zeggen dat die tweede piek er komt end at die dan veel groter zou zijn dan de eerste?
Als je dat perse wil boek je die kamer mee.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Je kunt daar niet voor de lol nu gaan eten nee.
Maar dan zijn ze toch niet 'gewoon open'?quote:
Ik hoorde er 2 vliegen toen. Dacht dat het wel vracht zou zijn, maar ze vliegen toch nog passagiers ook zag ik.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik woon praktisch naast Schiphol en als er momenteel een vliegtuig overkomt schrik je er bijna van. Wel regelmatig kleine vliegtuigjes die een paar rondjes vliegen.
Nou zolang de 'anderhalve metermaatschappij' er is, doe ik niet mee aan de maatschappij.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef Ringo het volgende:
Trouwens, als we die gecontroleerde anderhalvemetersamenleving goed willen beheersen... wordt het dan niet eens tijd om in elk geval de musea weer open te gooien? Die sector heeft heel veel ervaring met gecontroleerde bezoekersaantallen, looproutes, strenge bezoekregels etc.
Musea kun je juist goed gebruiken om dat ‘nieuwe normaal’ te testen.
Ik zou inderdaad denken dat musea open zouden kunnen. Dat is gemakkelijk te regelen met gecontroleerde toegang, tickets en tijdslots te reserveren. Zou voor de sector echt veel doen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef Ringo het volgende:
Trouwens, als we die gecontroleerde anderhalvemetersamenleving goed willen beheersen... wordt het dan niet eens tijd om in elk geval de musea weer open te gooien? Die sector heeft heel veel ervaring met gecontroleerde bezoekersaantallen, looproutes, strenge bezoekregels etc.
Musea kun je juist goed gebruiken om dat ‘nieuwe normaal’ te testen.
Het is vooral uit noodzaak dat die open blijven, omdat er nu eenmaal mensen zijn die in een hotel moeten overnachten. Niet zozeer omdat dat een beleidskeuze is.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef Cue_ het volgende:
Maar als hotel bar/restaurants open kunnen met bepaalde maatregelen, zou je eigenlijk zeggen dat de rest ook wel met die methodiek open kan gaan.
Of ze moeten dat eerst 3 weken willen tracen of dat allemaal goed gaat ofzo (geen idee hoe)
quote:Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou zolang de 'anderhalve metermaatschappij' er is, doe ik niet mee aan de maatschappij.
Het is zeker heel veel leger, maar niet leeg:quote:Op maandag 4 mei 2020 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het zo bizar, al die geparkeerde vliegtuigen daar. En de stilte en het lege luchtruim.
Ik doe in musea al héél lang aan de anderhalvemetersamenleving.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef De_Onnoembare het volgende:
Nou zolang de 'anderhalve metermaatschappij' er is, doe ik niet mee aan de maatschappij.
Drempel is veel hoger om een kamer te boeken om wat te drinken of eten ergens. Bij een restaurant of bar kan je zo naar binnen vallen om snel even wat te drinken; veel massaler dus.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:04 schreef Cue_ het volgende:
Maar als hotel bar/restaurants open kunnen met bepaalde maatregelen, zou je eigenlijk zeggen dat de rest ook wel met die methodiek open kan gaan.
Of ze moeten dat eerst 3 weken willen tracen of dat allemaal goed gaat ofzo (geen idee hoe)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |