abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2020 @ 13:39:51 #201
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192941088
Ga ff rondje lopen als je het hier op de man / vrouw gaat spelen. :*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192941090
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat het handiger was geweest als ze bijvoorbeeld de huurbazen een tegenmoetkoming hadden kunnen geven, bijvoorbeeld via een garantstelling in combinatie met uitstel van huur, veel pandeigenaren hadden hier denk ik prima mee kunnen leven.
Dat had idd een mooi gebaar geweest
  maandag 4 mei 2020 @ 13:40:13 #203
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192941094
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk - voor al die zaken hoop ik dan ook dat er snel iets mogelijk wordt qua versoepeling.
1.5m regel gaat niet veel opleveren. ipv 100 man mag er maar 20 naar binnen. Kost meer dasn dat het oplevert. Alles met plexiglas afbakenen neemt ook alle sfeer weg en de kosten zijn ook hoog. Voor velen uitzichtloos als je geen vet op de botjes hebt, iets wat genoeg tentjes niet hebben daar we net uit de winter komen. Veel horeca moet het hebben van deze periode/zomer. Daar komt nu weinig van terecht.
Mai pben rai~!
pi_192941108
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:40 schreef KNAK het volgende:

[..]

1.5m regel gaat niet veel opleveren. ipv 100 man mag er maar 20 naar binnen. Kost meer dasn dat het oplevert. Alles met plexiglas afbakenen neemt ook alle sfeer weg en de kosten zijn ook hoog. Voor velen uitzichtloos als je geen vet op de botjes hebt, iets wat genoeg tentjes niet hebben daar we net uit de winter komen. Veel horeca moet het hebben van deze periode/zomer. Daar komt nu weinig van terecht.
Plus dat veel Horeca zaken niet echt ideale sanitaire voorzieningen hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192941111
quote:
9s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:27 schreef OProg het volgende:

[..]

Het OV gaat ook enorm veel geld bijmoeten.

Sterker, de economen van de Rabobank hebben al zitten berekenen dat 'het nieuwe normaal' 1,3 miljoen banen gaat kosten. Dus als die werkloosheidcijfers gehaald worden, er veel minder belanstinginkomsten zijn en we ook een 'anderhalve meter schiphol' in de lucht moeten gaan houden, gezellig.

Dan kunnen ze nu nog wel doen alsof er niks aan de hand is vanwege 'diepe zakken' van de overheid en doen alsof je eeuwig in lockdown kan zitten. Voor veel mensen gaat de realiteit nog wel komen als de impact van het bezuinigen boven komt. Dan kunnen we niet bezuinigen op de zorg, want dat zijn nu helden die extra geld moeten krijgen. Ook niet op onderwijs, want die hadden al zo weinig geloof ik. En het lijkt me ook nogal onhandig om infrastructuur te laten versloffen. Dus ik heb geen idee wat dan gaan doen. Maar goed, economie is voor later heb ik hier begrepen.

Dan komt de rekening nog uit Zuid Europa straks ook nog, want Griekenland heeft het toerisme als kurk waar ze aan drijven bijvoorbeeld. En dan komt weer hetzelfde verhaal dat we een land in de zone niet kan laten vallen.

Er komt straks pas echt een shitstorm aan op deze manier.
15% van ALLE banen is dat. :X
En dat is pas het begin :X
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 4 mei 2020 @ 13:41:37 #206
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192941112
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat het handiger was geweest als ze bijvoorbeeld de huurbazen een tegenmoetkoming hadden kunnen geven, bijvoorbeeld via een garantstelling in combinatie met uitstel van huur, veel pandeigenaren hadden hier denk ik prima mee kunnen leven.
Huren blijven doorgaan. Ik ken er een aantal die 50% mogen betalen, maar van de toch wel 10-tallen die ik ken moet gewoon aftikken. Huren van 2000 tot aan 7500/maand. Geen medelijden!
Mai pben rai~!
pi_192941119
quote:

[..]

Dat laatste is absoluut een pijnpunt, er is al (te) veel schade ontstaan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192941122
quote:

[..]

Conclusie is dus eigenlijk: met of zonder regels/versoepeling, er gaan er gewoon heel veel kopje onder de komende 2-3 maanden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192941134
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee helemaal niet. Genoot erg van het uitgaansleven op zijn tijd (festival, strandtentenfeestjes en de occasional kroeg. Maar als je daar OF niet meer heen kan OF zwaar moeilijk moet gaan doen middels mondkapjes, looproutes, plastic schermen dan hoeft het voor mij niet meer, want dan is alle lol eraf. Dan ga ik me richting op mijn buitensportactiviteiten. Besteed ik liever daar mijn tijd en geld aan. Zonder mondkapjes, zonder looproutes, zonder plastic schermen.
Maar je gaat toch wel gewoon afspreken met vrienden, en in de tuin/park zitten met een metertje afstand? Dat valt imo ook onder deelnemen aan de samenleving.
pi_192941152
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Conclusie is dus eigenlijk: met of zonder regels/versoepeling, er gaan er gewoon heel veel kopje onder de komende 2-3 maanden?
En zonder gaan er nog veel meer.
In Southern Sun
pi_192941153
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Alleen maar beter natuurlijk ^O^. Maar als dat niet zo is wil het niet per se zeggen dat je niet goed draait.
Dat wil dan ook niet automatisch zeggen dat die tenten maandelijks dikke winsten op strijken en dat de zakken goed gevuld zijn. Maar ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je een ondernemer niet al zijn winsten op gaat sparen. Ten eerste al omdat dat totaal niet rendabel is. Laat staan het feit dat ze hun werknemers 3 maanden moeten betalen zonder dat er enige vorm van inkomsten zijn, er een pand afbetaald of gehuurd moet worden en weet ik al niet meer. Dan kun je zelf toch wel bedenken dat het water al vrij snel aan de lippen staat bij de meeste horeca-ondernemers?
  maandag 4 mei 2020 @ 13:44:14 #212
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192941157
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:41 schreef KNAK het volgende:
Huren blijven doorgaan. Ik ken er een aantal die 50% mogen betalen, maar van de toch wel 10-tallen die ik ken moet gewoon aftikken. Huren van 2000 tot aan 7500/maand. Geen medelijden!
En als die nu gewoon eens niet betalen? Ontruimingen en huisuitzettingen zijn toch ook verboden?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:44:35 #213
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192941163
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ken er al 6 in mijn nabije omgeving. De fall-out is enorm en er zolang men niet open kan gaat dat alleen maar erger worden. Een bloedbad is er gaande wat niet echt duidelijk zichtbaar is, wat het uiteindelijk wel gaat worden.
Mai pben rai~!
pi_192941173
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:33 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Mocht je in een straal van een kilometer al een honderd restaurants vinden dan is er ook helemaal niets mis mee dat er een flink gedeelte over de kop gaat.
Dit is ook wel zo. Als je geen bestaansrecht hebt, kan dat niet kunstmatig in stand worden gehouden door de overheid.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:45:41 #215
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192941175
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

En als die nu gewoon eens niet betalen? Ontruimingen en huisuitzettingen zijn toch ook verboden?
Jij wordt ook je huisje uitgezet (na de nodige aanmaningen) als je je huur niet betaalt. Hetzelfde voor de ondernemer.
Mai pben rai~!
  maandag 4 mei 2020 @ 13:45:58 #216
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192941178
Nu zit er in de centra van de (middel)grote steden wel echt té veel horeca. Sowieso een raadsel hoe al die tentjes het uithouden, coronavirus of niet.
pi_192941187
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:33 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Domme vraag misschien maar wat doen ze dan überhaupt in het ziekenhuis als ze geen corona hebben?
Er zijn ook andere ziektes he?

Dit laat alleen maar zien dat er veels te vaak GEDACHT werd dat het Corona is.
pi_192941191
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat wil dan ook niet automatisch zeggen dat die tenten maandelijks dikke winsten op strijken en dat de zakken goed gevuld zijn. Maar ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je een ondernemer niet al zijn winsten op gaat sparen. Ten eerste al omdat dat totaal niet rendabel is. Laat staan het feit dat ze hun werknemers 3 maanden moeten betalen zonder dat er enige vorm van inkomsten zijn, er een pand afbetaald of gehuurd moet worden en weet ik al niet meer. Dan kun je zelf toch wel bedenken dat het water al vrij snel aan de lippen staat bij de meeste horeca-ondernemers?
Ja dat kan ik zeker, maar daar gaat het dus helemaal niet om.
In Southern Sun
pi_192941192
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef KNAK het volgende:

[..]

Als horecaondernemer met meerdere zaken kan ik melden dat het bizar is hoeveel extra kosten er bovenop het normaal te verwachten komt. Met 1 van mn zaken zit ik op een A++ locatie, dat is nu zonder toeristen geen bal meer waard. De 1 na de ander valt om of begint wanhopig te worden.
Wat bedoel je met ' bovenop het normaal te verwachten' ?
  maandag 4 mei 2020 @ 13:46:33 #220
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192941194
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:45 schreef KNAK het volgende:
Jij wordt ook je huisje uitgezet (na de nodige aanmaningen) als je je huur niet betaalt. Hetzelfde voor de ondernemer.
Volgens mij zijn huisuitzettingen opgeschort.
pi_192941195
quote:
9s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:27 schreef OProg het volgende:

[..]

Het OV gaat ook enorm veel geld bijmoeten.

Sterker, de economen van de Rabobank hebben al zitten berekenen dat 'het nieuwe normaal' 1,3 miljoen banen gaat kosten. Dus als die werkloosheidcijfers gehaald worden, er veel minder belanstinginkomsten zijn en we ook een 'anderhalve meter schiphol' in de lucht moeten gaan houden, gezellig.

Dan kunnen ze nu nog wel doen alsof er niks aan de hand is vanwege 'diepe zakken' van de overheid en doen alsof je eeuwig in lockdown kan zitten. Voor veel mensen gaat de realiteit nog wel komen als de impact van het bezuinigen boven komt. Dan kunnen we niet bezuinigen op de zorg, want dat zijn nu helden die extra geld moeten krijgen. Ook niet op onderwijs, want die hadden al zo weinig geloof ik. En het lijkt me ook nogal onhandig om infrastructuur te laten versloffen. Dus ik heb geen idee wat dan gaan doen. Maar goed, economie is voor later heb ik hier begrepen.

Dan komt de rekening nog uit Zuid Europa straks ook nog, want Griekenland heeft het toerisme als kurk waar ze aan drijven bijvoorbeeld. En dan komt weer hetzelfde verhaal dat we een land in de zone niet kan laten vallen.

Er komt straks pas echt een shitstorm aan op deze manier.
En dan is het al te laat. Jammer dat er zo weinig lange termijn gedacht word en het woord economie gelijk staat aan ''terrasje pakken'' terwijl het veel groter is dan dat.

Kunnen mensen wel roepen dat winkels gewoon nog open zijn en dat het dus wel mee valt, maar die hebben niet echt door wat er allemaal niet kan en hoeveel banen in dat proces betrokken zijn.
En dat het ook in sterke verbinding staat met de zorg.
pi_192941197
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is ook de drukste buurt van Nederland met relatief veel jongeren en tegenwoordig ook toeristen.
Die laatste komen voorlopig niet meer....
pi_192941198
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat geld alleen voor particulieren, bij een bedrijf zal de pandeigenaar faillissement aan kunnen vragen.
pi_192941200
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die kans is er, maar juist musea hebben de expertise in huis om daar goed mee om te gaan: time slots, gecontroleerde toegang, looproutes, beperkt toegankelijke ruimtes, afzettingen, beveiligde kunst etc. etc.

Niet alleen omdat ik graag wel eens een museum bezoek, maar zo’n plek kan als proeftuin dienen voor wat je ook elders wilt uitrollen.
Ben het er wel mee eens hoor, vermoed dat dat een plek is die snel open zal gaan. Niet heel veel directe economische waarde alleen, zeker als horeca er niet aan gekoppeld kan worden.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:47:27 #225
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192941211
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zie het niet zo snel gebeuren. Hoe ga je 1.5m afstand houden in een vliegtuig ?
Is onmogelijk, maar kunnen we ook met zijn allen mondkapjes dragen tijdens de vlucht.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192941212
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zie ook wel eens een café of een restaurant waarvan ik me afvraag hoe het kan dat ze al jaren open zijn. En toch zijn ze al jaren open.
Dat zijn witwastoko's gast :')

Net zoals die lege belwinkels en kapperszaken waar 20 Mocro's rondhangen de hele dag _O-
pi_192941219
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:45 schreef Ringo het volgende:
Nu zit er in de centra van de (middel)grote steden wel echt té veel horeca. Sowieso een raadsel hoe al die tentjes het uithouden, coronavirus of niet.
Denk ook een hoop met rijke ouders. Maar nu gaat er weer iemand heel boos worden dat ik met cijfers moet komen.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:47:48 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192941220
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef raptorix het volgende:
Dat geld alleen voor particulieren, bij een bedrijf zal de pandeigenaar faillissement aan kunnen vragen.
Oké.
pi_192941228
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Net zoals die lege belwinkels en kapperszaken waar 20 Mocro's rondhangen de hele dag _O-
Ok man.
In Southern Sun
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:49:20 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192941238
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:45 schreef Ringo het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de antiquariaten die zie je nergens meer, maar of dat aan corona ligt weet ik niet ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_192941239
Ik vraag me af of al die Marokkaanse thuiskappers ook die 4000 hebben aangevraagd.
pi_192941240
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Denk ook een hoop met rijke ouders. Maar nu gaat er weer iemand heel boos worden dat ik met cijfers moet komen.
Ik hou je wel bezig he :*.
In Southern Sun
pi_192941242
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar je gaat toch wel gewoon afspreken met vrienden, en in de tuin/park zitten met een metertje afstand? Dat valt imo ook onder deelnemen aan de samenleving.
Oh ja dat wel. Maar he: ook daar zitten een hoop paranoia gasten tussen die nu opeens afspreken als een soort massa-moord zien :X

Dit gaat niet alleen een hoop relaties, maar ook een hoop vriendschappen kosten wat ik je brom.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:50:45 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192941252
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:49 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh ja dat wel. Maar he: ook daar zitten een hoop paranoia gasten tussen die nu opeens afspreken als een soort massa-moord zien :X

Dit gaat niet alleen een hoop relaties, maar ook een hoop vriendschappen kosten wat ik je brom.
Net zoals er een periode geweest is dat bepaalde mensen dachten dat langs een groepje immigranten lopen een zelfmoordpoging was.
pi_192941254
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik ken er al 6 in mijn nabije omgeving. De fall-out is enorm en er zolang men niet open kan gaat dat alleen maar erger worden. Een bloedbad is er gaande wat niet echt duidelijk zichtbaar is, wat het uiteindelijk wel gaat worden.
Ja ik snap ook niet dat mensen dat niet zien. Ze hebben geen flauw idee van de kosten en baten van de meeste ondernemingen. Dat de fiscus je straft als je geld oppot ook niet, het is helemaal niet aantrekkelijk om geld op te potten als NLe ondernemer!

Als dit doorgaat verwacht men dat 2/3e Juli niet haalt. Vakantiegeld deze maand gaat ook een killer worden :X
pi_192941256
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Volgens mij zijn huisuitzettingen opgeschort.
Huis ja. Bedrijf niet.
pi_192941268
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef KNAK het volgende:

[..]

Maar gaat het deze toko's helpen als je mag openen met beperkingen?
In Southern Sun
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:52:30 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192941277
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja ik snap ook niet dat mensen dat niet zien. Ze hebben geen flauw idee van de kosten en baten van de meeste ondernemingen. Dat de fiscus je straft als je geld oppot ook niet, het is helemaal niet aantrekkelijk om geld op te potten als NLe ondernemer!

Als dit doorgaat verwacht men dat 2/3e Juli niet haalt. Vakantiegeld deze maand gaat ook een killer worden :X
Nee de fiscus straft je niet je betaalt een beetje voor het oppotten maar het is nog steeds handig om te hebben in tijden van nood. Dat iets geld kost betekent niet gelijk dat je het maar niet hoeft te doen :)

Als je als bedrijf en veel winst maakt, geld opzij zet en daar belasting over betaald is een win-win-win situatie voor iedereen.
pi_192941284
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die laatste komen voorlopig niet meer....
O jawel hoor, onze Oosterburen laten zich niet weerhouden bij de grens >:)
pi_192941295
Nieuwe maatregelen op NS-stations: houd vier treden en vijf tegels afstand

-Houd 1,5 meter afstand;
-Houd zoveel mogelijk rechts.
-Raak zo weinig mogelijk aan.
-Houd vier treden afstand op roltrappen.
-Gebruik de lift met maximaal twee personen.
-Houd vijf tegels afstand op het perron.

De maatregelen worden maandag en dinsdag al ingevoerd op Arnhem Centraal, Amsterdam Zuid, Utrecht Centraal, Gouda, Culemborg en Groningen Noord. In de loop van de week volgen de andere treinstations.
pi_192941302
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Elke euro die ze binnenharken is er 1 die ze niet uit eigen zak hoeven te betalen. Of het genoeg is op de lange termijn zal blijken.
pi_192941305
Ben wel benieuwd hoeveel minder gevallen van buikgriep er zijn met deze hygiene maatregelen :D .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 13:55:02 ]
pi_192941308
quote:

[..]

Weer wat geleerd. Zou ik anders niet hebben bedacht :o
Er gebeurt een hoop buiten mijn beperkte autistische denkkader.
pi_192941309
Ben ook wel benieuwd of we nog een griep(influenza)golf gaan krijgen dit najaar.

Beter gezegd of de overheid hier überhaupt ook maar onderscheid in gaat maken in de data. Lijkt erop van niet. Iig ik kan niks vinden.
pi_192941321
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee de fiscus straft je niet je betaalt een beetje voor het oppotten maar het is nog steeds handig om te hebben in tijden van nood. Dat iets geld kost betekent niet gelijk dat je het maar niet hoeft te doen :)

Als je als bedrijf en veel winst maakt, geld opzij zet en daar belasting over betaald is een win-win-win situatie voor iedereen.
Nee dat is echt niet hoe het werkt. Winstbelasting vs investeringsaftrek maken dat het veel gunstiger is om te investeren in je bedrijf dan om veel winst te maken en dat geld op de bank te zetten. Dat wordt ECHT tegengewerkt.
pi_192941325
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:55 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Serieus?
pi_192941328
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:55 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat hier gezegd wordt ;).
In Southern Sun
pi_192941330
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De meeste bedrijven willen groeien, niet oppotten en stilstaan :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_192941343
quote:

[..]

+ massagesalons, zonnebankstudios, stroopwafelwinkels.
en sinds kort ook inbrekers.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-aantal-witwaszaken
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 4 mei 2020 @ 13:59:13 #250
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192941344
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:55 schreef JANdeDERDE het volgende:
Ben ook wel benieuwd of we nog een griep(influenza)golf gaan krijgen dit najaar.

Beter gezegd of de overheid hier überhaupt ook maar onderscheid in gaat maken in de data. Lijkt erop van niet. Iig ik kan niks vinden.
Reken maar niet dat er veel influenza rond zal gaan met alle maatregelen die van kracht zijn. Ook in de landen waar zwaar getest wordt en waar zware maatregelen worden genomen bij een griepepidemie zag je dat griep binnen no time verdwenen was. En ja, dat wordt getest.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192941351
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh ja jij wist het ook niet he?

Wat denk je dan dat een toko is waar amper mensen komen maar die wel jaren ergens open blijven? _O-

Dat zijn witwastokos, dat is algemeen bekend (bij mensen die niet uit een ei komen).

https://www.dvhn.nl/groni(...)e-hand-24218606.html
pi_192941364
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh ja jij wist het ook niet he?

Wat denk je dan dat een toko is waar amper mensen komen maar die wel jaren ergens open blijven? _O-

Dat zijn witwastokos, dat is algemeen bekend (bij mensen die niet uit een ei komen).

https://www.dvhn.nl/groni(...)e-hand-24218606.html
Ja alle horecazaken waar het niet 7 dagen in de week vol zit zijn witwastokos, ik heb het begrepen.

Goed voorbeeld geef je wel van horecazaken als witwastokos.
In Southern Sun
pi_192941365
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:57 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Serieus?
Ja. Ik ga nooit uit van witwas praktijken etc. omdat ik zelf eerlijk ben. Of goedgelovig of naïef. Zoiets. :@

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 14:01:01 ]
pi_192941378
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is nog wel een dingetje voor me. Vat dingen erg letterlijk op ;(
  maandag 4 mei 2020 @ 14:02:33 #255
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192941383
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik maak me meer zorgen om de antiquariaten die zie je nergens meer, maar of dat aan corona ligt weet ik niet ;)
Dat probleem speelt al veel langer.
De antiquariaten waar ik kom en koop, zijn bijna altijd zo goed als leeg. Anderhalvemetersamenlevingparadijzen ;(.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2020 @ 14:02:34 #256
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192941384
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo te reageren natuurlijk.
pi_192941388
Positief geteste personen
40.770* (+199)
Ziekenhuisopnames
11.037 (+42)
Overleden personen
5.082** (+26)
In Southern Sun
pi_192941392
Bijna 0 _O_
pi_192941394
Exponentiële daling!
pi_192941395
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:02 schreef Da_Sandman het volgende:
40.770* (+199)
Ziekenhuisopnames
11.037 (+42)
Overleden personen
5.082** (+26)
Okok
Go hard or go home
pi_192941397
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:56 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee dat is echt niet hoe het werkt. Winstbelasting vs investeringsaftrek maken dat het veel gunstiger is om te investeren in je bedrijf dan om veel winst te maken en dat geld op de bank te zetten. Dat wordt ECHT tegengewerkt.
Dit had ik zo ook begrepen. Dat dit ontmoedigingsbeleid ook de reden is dat rijke mensen investeren in onroerend goed i.p.v. geld. oppotten op de bank.
pi_192941398
quote:
40.770* (+199)
Ziekenhuisopnames
11.037 (+42)
Overleden personen
5.082** (+26)
Hmmm die paasdrukte slaat nu echt toe.
pi_192941401
Maar morgen komt de hornbach-rij-pasenpiek ;(
pi_192941402
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:03 schreef zoost het volgende:
Exponentiële daling!
Niet te snel, het is de weekenddip
pi_192941410
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

R0 = 4.8 :'(
pi_192941411
quote:

[..]

Weekend effect ;)
pi_192941415
Mooie cijfers voor een maandag :Y
pi_192941424
Vorige week maandag 65 ziekenhuisopnames en 43 overledenen.
In Southern Sun
pi_192941426
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iets meer, maar voor kleine cafes is het vaak goedkoper om flesjes uit de supermarkt te verkopen.
Per glas kost het nog geen euro inkoop. Dus als je het voor een redelijke prijs verkoopt hou je nog wel meer dan een euro over (na aftrek BTW).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_192941438
quote:

[..]

Beter tot 2030 alles sluiten want dit is niet te stoppen.
Go hard or go home
pi_192941447
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor mensen vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden.
pi_192941450
quote:
40.770* (+199)
Ziekenhuisopnames
11.037 (+42)
Overleden personen
5.082** (+26)
O+
  maandag 4 mei 2020 @ 14:07:55 #273
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192941455
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als ik mijn restaurant als voorbeeld mag nemen. Nee. Ik moet personeel inzetten, inkoop etc zoals gebruikelijk terwijl m’n bezetting maar max 20% mag zijn door 1.5m. De gebruikelijke kosten blijven doorgaan. Het kost mij meer om op deze voorwaarden open te gaan dan dat het oplevert
Mai pben rai~!
pi_192941458
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:04 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Maar morgen komt de hornbach-rij-pasenpiek ;(
Verrek ja, altijd op dinsdag. Dus maar niet te vroeg juichen.
pi_192941471
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef byah het volgende:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor de mensen die vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden
Ben hier ook voorstander van :Y
pi_192941473
quote:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor de mensen die vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden
Maar toen ze de dagelijkse update gaven toen er een piek was was het niet erg gok ik? Ik had het toen ook niet gedaan, zorgde alleen maar voor onnodige angst.
  maandag 4 mei 2020 @ 14:08:52 #277
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_192941474
quote:
En dan gezeik krijgen over een gebrek aan openheid van zaken.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 14:08:57 #278
249559 crew  Lavenderr
pi_192941477
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

O+
Laten we gewoon eens blij zijn met betere cijfers. Dat doemdenken wat sommigen doen helpt niet.
  maandag 4 mei 2020 @ 14:09:00 #279
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192941478
quote:
12s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:04 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Niet te snel, het is de weekenddip
Nee want 5 mei, dit jaar feestdag. Dus weer vertraagd :P
  maandag 4 mei 2020 @ 14:09:05 #280
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192941479
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef KNAK het volgende:
inkoop etc zoals gebruikelijk
Waarom die dingen als gebruikelijk doen?
  maandag 4 mei 2020 @ 14:09:36 #281
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192941488
quote:
De angst moet er natuurlijk wel een beetje in blijven anders komen er nooit geen epp en autoritaire maatregelen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192941489
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom die dingen als gebruikelijk doen?
Omdat je ook te maken hebt met leveranciers die eisen stellen bijvoorbeeld.
pi_192941495
Mooi die daling
Zonder wrijving geen glans
pi_192941500
Misschien maar beter dat festivals afgelast zijn als je deze mongols ziet:

https://www.facebook.com/(...)xbtbXpy3QU&__tn__=-R
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192941502
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar toen ze de dagelijkse update gaven toen er een piek was was het niet erg gok ik? Ik had het toen ook niet gedaan, zorgde alleen maar voor onnodige angst.
Dit ja! Jij typt wat ik dacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 14:11:46 ]
  maandag 4 mei 2020 @ 14:11:07 #286
14505 OProg
A Life in Music
pi_192941503
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef byah het volgende:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag. En daardoor mensen vanmiddag weer lekker de winkelstraat ingaan omdat ze pushbericht hebben gehad met maar 26 doden.
De cijfers op deze manier gaan niet eens ergens over. Als ze nog wat gevallen van vorige maand hebben gevonden komt het in de dagupdate.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 4 mei 2020 @ 14:12:11 #287
14505 OProg
A Life in Music
pi_192941514
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:10 schreef RipCity het volgende:

Ik zeg: Groot hek er omheen, zo nu en dan wat te eten geven en na drie maanden eens kijken wat het resultaat is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192941519
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Laten we gewoon eens blij zijn met betere cijfers. Dat doemdenken wat sommigen doen helpt niet.
Ik ben sowieso voorstander van meer positiviteit ja. ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 mei 2020 @ 14:12:38 #289
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192941520
quote:

:z
  maandag 4 mei 2020 @ 14:13:50 #290
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192941536
quote:
Burgemeester Marcouch van Arnhem vindt het "zeer betreurenswaardig" dat tientallen bezoekers van een illegaal feest in zijn stad geen boete hebben gekregen. De politie ontdekte het feest zondagochtend na een klacht over geluidsoverlast in een pand in de binnenstad.

Alleen de organisator werd op de bon geslingerd, de feestgangers kregen een officiële waarschuwing. "Onterecht", schrijft burgemeester Marcouch in een brief aan de gemeenteraad. "De tijd van waarschuwen is al een tijdje gepasseerd."

De burgemeester heeft met de politie afgesproken de gang van zaken "terdege te evalueren".
nos

Hij heeft helemaal gelijk. Iedereen had een bon moeten krijgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192941543
24 overledenen vandaag.
pi_192941544
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben sowieso voorstander van meer positiviteit ja. ^O^
Ik denk je dat voorzichtig kunt stellen dat in deze, positiviteit ook realiteit is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 14:14:38 ]
pi_192941547
quote:
Het kabinet heeft besloten de meeste maatregelen te verlengen tot en met 19 mei; in de week vóór 19 mei beoordeelt het kabinet wat er voor de periode daarna nodig is.
kortom; dinsdag 12 mei weer een persconferentie
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_192941548
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alles om de angst te blijven voeden toch?
pi_192941564
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:07 schreef byah het volgende:
Ik denk dat het goed is als het RIVM stopt met de dagelijkse updates. Omdat het een gevoel geeft over de situatie op dit moment terwijl het niets zegt over de dag van vandaag.
De dag van vandaag is inderdaad vele malen positiever dan de cijfers doen aangeven.
Die vreugde kun je volgende week tot je nemen.

Toch kun je hier al blij mee zijn en vast plannen maken voor je post lockdown tijd.
pi_192941567
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Alles om de angst te blijven voeden toch?
Ja, en nu zorgen de nieuwe nummers niet meer voor veel angst bij mensen, kunnen ze zelfs hoop geven, dus dan hoeven ze niet meer hoor, angst moet er inderdaad wel in blijven _O-
pi_192941568
Zeer goede cijfers zeg, lijkt het er echt op dat we het hier zo langzamerhand onder controle hebben. Nu inzetten op versoepeling van verschillende regels. Kappers en terrassen moeten mits zij een goed plan hebben open kunnen. Lijkt mij ook wel een taak van de gemeente op hierin mee te denken. Woon zelf in Amsterdam en weet dat normaal gesproken de regels qua terrassen vrij strict zijn. Je zou kunnen kijken of je hier de komende periode en soepeler beleid in gaat voeren. Pleinen beschikbaar stellen bijvoorbeeld. Toeristen zullen toch nog wel even wegblijven gok ik, dus je hebt sowieso meer ruimte beschikbaar.
pi_192941572
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

kortom; dinsdag 12 mei weer een persconferentie
Dacht 13 mei..
pi_192941575
quote:

Wat is er zo erg aan ze dan?
pi_192941578
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, en nu zorgen de nieuwe nummers niet meer voor veel angst bij mensen, kunnen ze zelfs hoop geven, dus dan hoeven ze niet meer hoor, angst moet er inderdaad wel in blijven _O-
De cijfers zeggen nu zelfs niets meer!
Waar eerst koers moest worden gevaren op exact deze cijfers.

8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')