Dat zijn witwastoko's gastquote:Op maandag 4 mei 2020 13:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie ook wel eens een café of een restaurant waarvan ik me afvraag hoe het kan dat ze al jaren open zijn. En toch zijn ze al jaren open.
Denk ook een hoop met rijke ouders. Maar nu gaat er weer iemand heel boos worden dat ik met cijfers moet komen.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:45 schreef Ringo het volgende:
Nu zit er in de centra van de (middel)grote steden wel echt té veel horeca. Sowieso een raadsel hoe al die tentjes het uithouden, coronavirus of niet.
Oké.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef raptorix het volgende:
Dat geld alleen voor particulieren, bij een bedrijf zal de pandeigenaar faillissement aan kunnen vragen.
Ok man.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat zijn witwastoko's gast
Net zoals die lege belwinkels en kapperszaken waar 20 Mocro's rondhangen de hele dag
Ik maak me meer zorgen om de antiquariaten die zie je nergens meer, maar of dat aan corona ligt weet ik nietquote:Op maandag 4 mei 2020 13:45 schreef Ringo het volgende:
Nu zit er in de centra van de (middel)grote steden wel echt té veel horeca. Sowieso een raadsel hoe al die tentjes het uithouden, coronavirus of niet.
Ik hou je wel bezig hequote:Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Denk ook een hoop met rijke ouders. Maar nu gaat er weer iemand heel boos worden dat ik met cijfers moet komen.
Oh ja dat wel. Maar he: ook daar zitten een hoop paranoia gasten tussen die nu opeens afspreken als een soort massa-moord zienquote:Op maandag 4 mei 2020 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar je gaat toch wel gewoon afspreken met vrienden, en in de tuin/park zitten met een metertje afstand? Dat valt imo ook onder deelnemen aan de samenleving.
Net zoals er een periode geweest is dat bepaalde mensen dachten dat langs een groepje immigranten lopen een zelfmoordpoging was.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:49 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh ja dat wel. Maar he: ook daar zitten een hoop paranoia gasten tussen die nu opeens afspreken als een soort massa-moord zien
Dit gaat niet alleen een hoop relaties, maar ook een hoop vriendschappen kosten wat ik je brom.
Ja ik snap ook niet dat mensen dat niet zien. Ze hebben geen flauw idee van de kosten en baten van de meeste ondernemingen. Dat de fiscus je straft als je geld oppot ook niet, het is helemaal niet aantrekkelijk om geld op te potten als NLe ondernemer!quote:Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik ken er al 6 in mijn nabije omgeving. De fall-out is enorm en er zolang men niet open kan gaat dat alleen maar erger worden. Een bloedbad is er gaande wat niet echt duidelijk zichtbaar is, wat het uiteindelijk wel gaat worden.
Huis ja. Bedrijf niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn huisuitzettingen opgeschort.
Maar gaat het deze toko's helpen als je mag openen met beperkingen?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:44 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ik ken er al 6 in mijn nabije omgeving. De fall-out is enorm en er zolang men niet open kan gaat dat alleen maar erger worden. Een bloedbad is er gaande wat niet echt duidelijk zichtbaar is, wat het uiteindelijk wel gaat worden.
Nee de fiscus straft je niet je betaalt een beetje voor het oppotten maar het is nog steeds handig om te hebben in tijden van nood. Dat iets geld kost betekent niet gelijk dat je het maar niet hoeft te doenquote:Op maandag 4 mei 2020 13:51 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja ik snap ook niet dat mensen dat niet zien. Ze hebben geen flauw idee van de kosten en baten van de meeste ondernemingen. Dat de fiscus je straft als je geld oppot ook niet, het is helemaal niet aantrekkelijk om geld op te potten als NLe ondernemer!
Als dit doorgaat verwacht men dat 2/3e Juli niet haalt. Vakantiegeld deze maand gaat ook een killer worden
O jawel hoor, onze Oosterburen laten zich niet weerhouden bij de grensquote:Op maandag 4 mei 2020 13:46 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Die laatste komen voorlopig niet meer....
Elke euro die ze binnenharken is er 1 die ze niet uit eigen zak hoeven te betalen. Of het genoeg is op de lange termijn zal blijken.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar gaat het deze toko's helpen als je mag openen met beperkingen?
Weer wat geleerd. Zou ik anders niet hebben bedachtquote:Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Net zoals die lege belwinkels en kapperszaken waar 20 Mocro's rondhangen de hele dag
Nee dat is echt niet hoe het werkt. Winstbelasting vs investeringsaftrek maken dat het veel gunstiger is om te investeren in je bedrijf dan om veel winst te maken en dat geld op de bank te zetten. Dat wordt ECHT tegengewerkt.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee de fiscus straft je niet je betaalt een beetje voor het oppotten maar het is nog steeds handig om te hebben in tijden van nood. Dat iets geld kost betekent niet gelijk dat je het maar niet hoeft te doen
Als je als bedrijf en veel winst maakt, geld opzij zet en daar belasting over betaald is een win-win-win situatie voor iedereen.
Serieus?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:55 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Weer wat geleerd. Zou ik anders niet hebben bedacht![]()
Er gebeurt een hoop buiten mijn beperkte autistische denkkader.
Je moet niet alles geloven wat hier gezegd wordtquote:Op maandag 4 mei 2020 13:55 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Weer wat geleerd. Zou ik anders niet hebben bedacht![]()
Er gebeurt een hoop buiten mijn beperkte autistische denkkader.
De meeste bedrijven willen groeien, niet oppotten en stilstaanquote:Op maandag 4 mei 2020 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je als bedrijf en veel winst maakt, geld opzij zet en daar belasting over betaald is een win-win-win situatie voor iedereen.
+ massagesalons, zonnebankstudios, stroopwafelwinkels.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Reken maar niet dat er veel influenza rond zal gaan met alle maatregelen die van kracht zijn. Ook in de landen waar zwaar getest wordt en waar zware maatregelen worden genomen bij een griepepidemie zag je dat griep binnen no time verdwenen was. En ja, dat wordt getest.quote:Op maandag 4 mei 2020 13:55 schreef JANdeDERDE het volgende:
Ben ook wel benieuwd of we nog een griep(influenza)golf gaan krijgen dit najaar.
Beter gezegd of de overheid hier überhaupt ook maar onderscheid in gaat maken in de data. Lijkt erop van niet. Iig ik kan niks vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |