abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192926022

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
zie email 27 oktober
pi_192926034
quote:
15s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:47 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Liefst een verplichte lockdown van een maand tijdens de juni-maand. Waarin op de essentiele winkels na zoals supermarkten en apotheken, de winkels weer dicht gaan, op straffe van boete en sluiten van de winkel. En desnoods de winkel maar failliet laten gaan, wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Leg de grafiekjes van Nederland eens naast die van een land als Spanje. Dan zul je zien dat de eerste klap (afstand, grote evenementen, horeca) datgeen is wat het meeste effect sorteert.

Het effect van de hele zware maatregelen daar na is heel klein en totaal uit verhouding.
zie email 27 oktober
  zondag 3 mei 2020 @ 14:57:41 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192926052
Ik heb ook paar topics van jullie gelezen over afbrokkeling van de solidariteit onder de samenleving, Zeker geeft dit ook veel problemen mee met dat ze hun ego's niet willen inzakken voor meeleven met anderen, Op zich is dat erg slecht voor ons allemaal waar we nu in verkeren. Terwijl hoe we ook ons best blijven doen om aan de maatregelen te houden met zijn allen in Nederland.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192926062
quote:
15s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:51 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Invoeren van hogere boetes is key vind ik. Ook op je strafblad moet blijven.
Het is toch van de zotte dat een deel van de maatschappij steeds zo lakser met de maatregelen omgaat, we hebben deze maatregelen godverdomme niet voor niks!

Nee, de solidariteit brokkelt met de dag af, en dat is niet goed.
Het komt al op je strafblad, al zie ik niet zo goed hoe een coronaboete je ooit nog dwars zal zitten. Maar goed.

Ik denk dat nog hogere boetes niet alleen sneuvelen bij de rechter. Maar ook niet werken. Als 400 euro je niet weerhoudt waarom zou het dubbele dat dan wel doen?
zie email 27 oktober
pi_192926066
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Leg de grafiekjes van Nederland eens naast die van een land als Spanje. Dan zul je zien dat de eerste klap (afstand, grote evenementen, horeca) datgeen is wat het meeste effect sorteert.

Het effect van de hele zware maatregelen daar na is heel klein en totaal uit verhouding.
Het heeft geholpen toch voor Spanje? Anders zaten ze elke dag met 700 doden.
Wat mij betreft verlengen ze tot het eind van het jaar de huidige maatregelen, met in juni een verplichte lockdown van 3-4 weken. Denk dat dit effect zal hebben door de besmettingen en overlijdens naar nog lagere cijfers te krijgen dan nu het geval is.
  zondag 3 mei 2020 @ 15:00:22 #6
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192926078
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het komt al op je strafblad, al zie ik niet zo goed hoe een coronaboete je ooit nog dwars zal zitten. Maar goed.

Ik denk dat nog hogere boetes niet alleen sneuvelen bij de rechter. Maar ook niet werken. Als 400 euro je niet weerhoudt waarom zou het dubbele dat dan wel doen?
Ik zou pleiten voor hogere boetes zoals 1000 euro per persoon als je coronamaatregelen overtreedt.
pi_192926093
quote:

[..]

Ik reageer even op je vorige post.
Wat wil je liever? Verlenging van LD omdat we nog niks weten. Er wordt te weinig getest. Er wordt geen TTTI gedaan. Dus is het loslaten met alle gevolgen van dien.
Die incidenten moeten we dan maar op de koop toenemen en handhaven. Het gross van de mensen houdt zich aan de regels.
pi_192926094
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:57 schreef Ven1972 het volgende:
Ik heb ook paar topics van jullie gelezen over afbrokkeling van de solidariteit onder de samenleving, Zeker geeft dit ook veel problemen mee met dat ze hun ego's niet willen inzakken voor meeleven met anderen, Op zich is dat erg slecht voor ons allemaal waar we nu in verkeren. Terwijl hoe we ook ons best blijven doen om aan de maatregelen te houden met zijn allen in Nederland.
Zo zit ik er ook in.
Blijkt maar weer eens hoe individualistisch de maatschappij is geworden, dat men niet even discipline kan opbrengen om zoveel mogelijk binnen te blijven en afstand te houden om het zorgpersoneel te helpen.
pi_192926109
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:01 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Wat wil je liever? Verlenging van LD omdat we nog niks weten. Er wordt te weinig getest. Er wordt geen TTTI gedaan. Dus is het loslaten met alle gevolgen van dien.
Die incidenten moeten we dan maar op de koop toenemen en handhaven. Het gross van de mensen houdt zich aan de regels.
En daarom ook dat we de huidige maatregelen nog langer in stand moeten houden. We hebben gewoon niet genoeg testcapaciteit en zorgpersoneel in de verzorgingstehuizen moeten zonder beschermende middelen hun werk maar blijven doen.

Nee daarom zijn de huidige maatregelen nog langer dan 6 maanden nodig.
pi_192926117
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:00 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik zou pleiten voor hogere boetes zoals 1000 euro per persoon als je coronamaatregelen overtreedt.
Ik zou 10000 doen en maatregelen verlengen tot 2025.
  zondag 3 mei 2020 @ 15:04:20 #11
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192926123
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:01 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Zo zit ik er ook in.
Blijkt maar weer eens hoe individualistisch de maatschappij is geworden, dat men niet even discipline kan opbrengen om zoveel mogelijk binnen te blijven en afstand te houden om het zorgpersoneel te helpen.
Juist, maar mensen denken nu weer aan zichzelf en vooral is het voor ons allemaal erg jammer dat het weer gebeurt. Ook denken ze dat hun niet overkomt als ze toch besmet worden met corona. Maar dat moeten ze ook voelen wat het ook is als ze overkomt.
pi_192926134
quote:

[..]

Zo zit ik er ook in.
Er wordt telkens maar gefocust op die ic’s en ziekenhuizen. Dat was om dat we in een paniek situatie zitten we weten te weinig. Doel is om het beheersbaar te krijgen. En daar zul je veel voor moeten testen
En TTTI invoeren. Maar dan ook daadwerkelijk en niet besmette zo maar rond laten lopen. Daar om komen er ook telkens weer nieuwe gevallen bij.
pi_192926164
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:59 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Het heeft geholpen toch voor Spanje? Anders zaten ze elke dag met 700 doden.
Wat mij betreft verlengen ze tot het eind van het jaar de huidige maatregelen, met in juni een verplichte lockdown van 3-4 weken. Denk dat dit effect zal hebben door de besmettingen en overlijdens naar nog lagere cijfers te krijgen dan nu het geval is.
Maar in Nederland helpt het ook. Terwijl hier nog een veel grotere mate van vrijheid is. Dus ik zie niet helemaal in waarom de maatregelen nog zwaarder moeten.
zie email 27 oktober
pi_192926174
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:00 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Belachelijk hoog. Totaal uit verhouding. En ik vermoed dat de rechter daar ook niet in mee gaat.

Daarnaast, waarom zouden mensen van 1000 wel schrikken en 400 niet?
zie email 27 oktober
pi_192926186
quote:
15s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:03 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

En daarom ook dat we de huidige maatregelen nog langer in stand moeten houden. We hebben gewoon niet genoeg testcapaciteit en zorgpersoneel in de verzorgingstehuizen moeten zonder beschermende middelen hun werk maar blijven doen.

Dan ben je als land collectief failliet he? Ik vraag me af of we als land bereid zijn die prijs te betalen.

En dan vrees ik, hoe erg ik het ook zou vinden, toch voor een generatieconflict op dat punt.
zie email 27 oktober
pi_192926190
quote:

[..]

Zo zit ik er ook in.
dat is toch gebeurd de eerste 4 weken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192926193
quote:

Liefst een verplichte lockdown van een maand tijdens de juni-maand. Waarin op de essentiele winkels na zoals supermarkten en apotheken, de winkels weer dicht gaan, op straffe van boete en sluiten van de winkel. En desnoods de winkel maar failliet laten gaan, wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Waarom in godsnaam?

Gooi dan ook de supermarkten dicht en breng de bevolking hun boodschappen aan huis met drones.
pi_192926213
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:11 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom in godsnaam?

Gooi dan ook de supermarkten dicht en breng de bevolking hun boodschappen aan huis met drones.
politiestaat NL *O*
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192926231
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:10 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Is toch een troll dat snap je toch wel. We zijn al 3 weken aan het dalen op de ICs. Op een gegeven moment hebben deze maatregelen helemaal geen werking meer. Die gunt liever al die zorgmedewerkers 3 maanden vakantie. Economie zien we dan wel weer. Allemaal weer aan de vuurstokjes.
Zorgmedewerkers een 3 maanden vakantie gunnen? Ja gunnen zelfs. Wat mij betreft hebben ze dat dubbel en dwars verdient als ze dat zouden kunnen. Maar dat kunnen ze niet, slimpie. Ze moeten op hun tenen blijven werken doordat steeds meer mensen de maatregelen in de wind slaan.

Volksgezondheid staat nog steeds met stip op 1 bij mij, ver voor de economie. Dus verlengen die hap(de maatregelen), en niet zo'n beetje ook. Het is voor ons eigen bestwil, dat moet je toch wel inzien. Anders is het goed met je.
pi_192926252
quote:
15s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:14 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Zorgmedewerkers een 3 maanden vakantie gunnen? Ja gunnen zelfs. Wat mij betreft hebben ze dat dubbel en dwars verdient als ze dat zouden kunnen. Maar dat kunnen ze niet, slimpie. Ze moeten op hun tenen blijven werken doordat steeds meer mensen de maatregelen in de wind slaan.

Volksgezondheid staat nog steeds met stip op 1 bij mij, ver voor de economie. Dus verlengen die hap(de maatregelen), en niet zo'n beetje ook. Het is voor ons eigen bestwil, dat moet je toch wel inzien. Anders is het goed met je.
Je bent vooral dingen aan het verzinnen om je gelijk te krijgen. De IC baas geeft zelfs aan dat er nog niet is te merken van de paasdrukte. Maar jij hebt op je zolderkamer natuurlijk uitgerekend dat de drukte op straat gevolgen gaat hebben. :')
pi_192926264
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan ben je als land collectief failliet he? Ik vraag me af of we als land bereid zijn die prijs te betalen.

En dan vrees ik, hoe erg ik het ook zou vinden, toch voor een generatieconflict op dat punt.
Ik accepteer dat als prijs wel hoor.
En dat jongeren meteen met een generatieconflict komen is ook wel tekenend dan. Bedoel dit niet persoonlijk naar jou toe, maar waarom zou er in godsnaam dan meteen een conflict tussen jong en oud moeten komen? De jongeren hebben zich maar gedeisd te houden, de goede tijden komen er weer snel. De economie zal na een vaccin weer snel uit de recessie komen. Ik heb daar alle vertrouwen in.
pi_192926270
quote:
15s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:14 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

boerhagenees (of hooibaal?) for president! *O*
  zondag 3 mei 2020 @ 15:17:28 #23
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192926280
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar als je niet versoepelt loop je het risico dat de samenleving zelf gaat versoepelen. Je ziet het al gebeuren. En dat levert ook bepaald onwenselijke situaties op.
+1
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192926302
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:01 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Mooi gezegd.
pi_192926310
Zie net op Telegraaf.
Britse wetenschappers.
Feestjes tot diep in 2021 Met hoogstens 10 man.
  zondag 3 mei 2020 @ 15:20:57 #26
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192926316
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:16 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

En dat jongeren meteen met een generatieconflict komen is ook wel tekenend dan. Bedoel dit niet persoonlijk naar jou toe, maar waarom zou er in godsnaam dan meteen een conflict tussen jong en oud moeten komen? De jongeren hebben zich maar gedeisd te houden, de goede tijden komen er weer snel. De economie zal na een vaccin weer snel uit de recessie komen. Ik heb daar alle vertrouwen in.
Omdat de hele economie naar de haaien helpen met 0 perspectief voor jongeren niet echt helpt, als het alleen gericht is op het helpen van ouderen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192926317
quote:

[..]

Zo zit ik er ook in.
Die Chinezen hebben wat dat betreft het geluk dat ze hun volk er zo onder kunnen houden.
pi_192926320
quote:

[..]

We zijn vooral afhankelijk van de export en de landen om ons heen. Dat de cafés en de kapperszaken nu niet meer open mogen maakt voor de economie echt niets uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 15:21:48 ]
pi_192926331
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:20 schreef Solingjan het volgende:
Zie net op Telegraaf.
Britse wetenschappers.
Maar het is deze zomer al over hoor ,openen die hap, ah joh, die straatfeestjes van 30 man moet toch kunnen hoor ik velen nog steeds zeggen. Maar zie tot diep in 2021 zitten we hiermee.
Nee dit is nog lang niet over.
  zondag 3 mei 2020 @ 15:22:04 #30
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192926332
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:21 schreef Gehrman het volgende:

[..]

We zijn vooral afhankelijk van de export en de landen om ons heen. Dat de cafés en de kapperszaken nu niet meer open mogen maakt voor de economie echt niets uit.
Dat heeft wel degelijk een groot effect. Dat zijn ook de consumenten van andere bedrijven.
pi_192926337
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:19 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Mooi gezegd.
Dank je.

Wat ik graag zou willen dat die virologen en ic mensen is van Jinek en Op1 verdwijnen. Die vertellen nu al twee maanden het zelfde.
Die gegevens halen we zelf wel van de RIVM. Als ze namelijk kloppen.

Het wordt tijd dat er is een paar crisismanagers op staan.
pi_192926338
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:20 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Omdat de hele economie naar de haaien helpen met 0 perspectief voor jongeren niet echt helpt, als het alleen gericht is op het helpen van ouderen.
Beetje valse tegenstelling. Ja het is met name zorgen dat ouderen niet opgenomen worden,maar het gevolg van veel ouderen op de Corona zorg is dat andere zorg niet meer gegeven kan worden. Kortom het is een sneeuwbal effect en beetje te kort door de bocht om er een ouderen vs jongeren ding van te maken.
pi_192926350
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:22 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat heeft wel degelijk een groot effect. Dat zijn ook de consumenten van andere bedrijven.
Mwoah. Schiphol en KLM hebben een grotere impact op de economie. En die zitten voorlopig nog wel in deze globale shit.
pi_192926360
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:16 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Omdat de 60plussers niet degene zijn die de prijs gaan betalen. Dat zomaar even afdoen met ‘ze hebben zich maar gedeisd te houden’ slaat natuurlijk nergens op.

Het is een belangenconflict en de belangen verschillen tussen de generaties. Dan krijg je een generatieconflict.
zie email 27 oktober
pi_192926365
quote:
Zie net op Telegraaf.
Britse wetenschappers.
Joh daarom zijn het wetenschappers en geen economen. :')
pi_192926376
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat de 60plussers niet degene zijn die de prijs gaan betalen. Dat zomaar even afdoen met ‘ze hebben zich maar gedeisd te houden’ slaat natuurlijk nergens op.

Het is een belangenconflict en de belangen verschillen tussen de generaties. Dan krijg je een generatieconflict.
Uiteindelijk zou ons doel moeten zijn de zorg zoveel mogelijk te ontzien terwijl we de rest van Nederland zo goed mogelijk door kunnen laten draaien. En ja daarin moeten we soms hele moeilijke keuzes gaan maken, zowel naar links als naar rechts van de balans.
pi_192926379
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar het is toch helemaal geen kommer en kwel voor jongeren? De recessie zal kort zijn, waarna er voor iedereen en dus ook voor jongeren volop kansen zijn in de arbeidsmarkt.
pi_192926388
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Uiteindelijk zou ons doel moeten zijn de zorg zoveel mogelijk te ontzien terwijl we de rest van Nederland zo goed mogelijk door kunnen laten draaien. En ja daarin moeten we soms hele moeilijke keuzes gaan maken, zowel naar links als naar rechts van de balans.
Klopt. Maar om dan een soort van algeheel primaat van de volksgezondheid af te kondigen is kortzichtig en egoïstisch. Er moet een balans gevonden worden.
zie email 27 oktober
pi_192926391
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:26 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Maar het is toch helemaal geen kommer en kwel voor jongeren? De recessie zal kort zijn, waarna er voor iedereen en dus ook voor jongeren volop kansen zijn in de arbeidsmarkt.
Waar uit blijkt dat?
zie email 27 oktober
pi_192926394
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:26 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Recessie zal kort zijn _____ :')
Hoe moet je hiertegen discussieren dan? :')
pi_192926395
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:24 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Er is maar een wetenschappelijke en dat is natuurkunde.
De rest is allemaal natte vingerwerk.
Wat nu is, is dadelijk niet meer. En dan bedoel ik over een seconde.
pi_192926410
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Klopt. Maar om dan een soort van algeheel primaat van de volksgezondheid af te kondigen is kortzichtig en egoïstisch. Er moet een balans gevonden worden.
Mijn idee is dat de huidige maatregelen vooral zijn bedoeld om de zorg de tijd te geven met structurele oplossingen te komen om op te schalen. Operatiekamers die werden omgebouwd om patiënten te beademen is bv onwenselijk, zodra dit teruggedraaid kan worden zullen maatregelen vermoedelijk wel versoepeld gaan worden.
pi_192926412
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar uit blijkt dat?
Waaruit blijkt dat dit niet het geval is?
pi_192926436
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar uit blijkt dat?
Dat zou je kunnen nakijken bij Tomas Pueyo . Hammer and the dance.
Hierna komt voor die gene die hun kans krijgen een bloei periode.

Maar eerlijk gezegd gaat het er om wat we NU doen.
  zondag 3 mei 2020 @ 15:30:53 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192926442
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:27 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Er is maar een wetenschappelijke en dat is natuurkunde.
Ahem.

pi_192926445
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:28 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

ik zou ook niet weten waarom we zometeen niet verticaal omhoog gaan met dezelfde snelheid als dat we daalden.... Ik hou er al rekening mee met mijn beleggingen.
  zondag 3 mei 2020 @ 15:31:15 #47
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192926446
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah. Schiphol en KLM hebben een grotere impact op de economie. En die zitten voorlopig nog wel in deze globale shit.
KLM is toch echt voornamelijk personenvervoer. Waaronder kappers en horecapersoneel.
pi_192926448
quote:

[..]

Uh het kabinet zelf? Grootste begrotingstekort sinds de oorlog? :')
pi_192926452
quote:

[..]

Jij beweert dat de recessie kort zal zijn. Maar goed: https://wnl.tv/2020/04/15(...)et-hardst-getroffen/
zie email 27 oktober
pi_192926459
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:31 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Uh het kabinet zelf? Grootste begrotingstekort sinds de oorlog? :')
Of het IMF
zie email 27 oktober
pi_192926468
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik zou ook niet weten waarom we zometeen niet verticaal omhoog gaan met dezelfde snelheid als dat we daalden.... Ik hou er al rekening mee met mijn beleggingen.
Omdat als we niet oppassen half Nederland failliet gaat. Met werkeloosheid en dergelijke ellende tot gevolg.
zie email 27 oktober
  zondag 3 mei 2020 @ 15:33:20 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192926479
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:03 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ik zou 10000 doen en maatregelen verlengen tot 2025.
Dit ja. Veiligheid voor álles
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192926485
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ahem.

[ afbeelding ]
Das unne goeie.
  zondag 3 mei 2020 @ 15:33:50 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192926488
quote:

[..]

Eens
pi_192926497
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat als we niet oppassen half Nederland failliet gaat. Met werkeloosheid en dergelijke ellende tot gevolg.
Mwa... half nederland is ook wel een tikje overdreven.

er is geen economische grondslag voor deze daling en daarom verwacht ik dat oer een jaar we weer op het niveau zitten van vorig jaar.
pi_192926499
quote:
15s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:03 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

En dan gewoon de belastingen verhogen naar ¤ 50.000 per persoon per maand?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_192926510
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit ja. Veiligheid voor álles
He dat is een goeie.
De gratie van een onderneming bestaat niet uit kwaliteit zorg maar veiligheid.
Zonder veiligheid geen kwaliteit.
pi_192926512
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

er is geen economische grondslag voor deze daling en daarom verwacht ik dat oer een jaar we weer op het niveau zitten van vorig jaar.
Ik verwacht domino-effecten. Maar we gaan het zien. Ik hoop dat jij gelijk hebt.
zie email 27 oktober
pi_192926515
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Exact, denk dat de malaise even gaat duren maar we daarna weer op het niveau zitten van voor de coronacrisis, nadat wereldwijd een vaccinprogramma is gestart en iedereen is gevaccineerd.
pi_192926523
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:35 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Exact, denk dat de malaise even gaat duren maar we daarna weer op het niveau zitten van voor de coronacrisis, nadat wereldwijd een vaccinprogramma is gestart en iedereen is gevaccineerd.
ik verwacht dat de economie al eerder is hersteld en dat het niet 5 jaar duurt

Hoewel ik mag hopen dat het 5 jaar duurt om 7 miljard vaccins te maken en te verdelen. ik denk dat dat langer duurt.
pi_192926530
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik verwacht dat de economie al eerder is hersteld en dat het niet 5 jaar duurt
Je hebt mij overtuigd.
pi_192926532
quote:
Zie net op Telegraaf.
Britse wetenschappers.
Over pakweg 4 weken zitten we met 0 nieuwe besmettingen. Is het gewoon klaar.
pi_192926535
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:35 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Dat wordt ook nog een hele uitdaging.
Verder ben ik erg benieuwd of de antivaxxers zich wel tegen Corona laten inenten.
zie email 27 oktober
pi_192926539
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:37 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Je hebt mij overtuigd.
mooi neveneffect van mijn aanwezigheid
  zondag 3 mei 2020 @ 15:38:02 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192926542
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:35 schreef Solingjan het volgende:

[..]

He dat is een goeie.
De gratie van een onderneming bestaat niet uit kwaliteit zorg maar veiligheid.
Zonder veiligheid geen kwaliteit.
Je krijgt echt een enorm onveilige maatschappij hier in west Europa als je iedereen in lockdown gaat flikkeren zonder uitzicht op 'los' mogen.
Economie naar zijn grootje, volksopstand etc.

Anderssoortige veiligheid

Wij zijn geen Chinezen die zich in een gebouw vast laten lassen
  zondag 3 mei 2020 @ 15:38:40 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192926548
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik verwacht domino-effecten. Maar we gaan het zien. Ik hoop dat jij gelijk hebt.
Maar er is geen reden dat die failliete bedrijven niet gewoon weer vervangen worden door nieuwe ondernemingen wanneer deze pandemie voorbij is. Dus dan krabbelt de economie gewoon weer op, toch?
pi_192926549
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Je krijgt echt een enorm onveilige maatschappij hier in west Europa als je iedereen in lockdown gaat flikkeren zonder uitzicht op 'los' mogen.
Economie naar zijn grootje, volksopstand etc.

Anderssoortige veiligheid

Wij zijn geen Chinezen die zich in een gebouw vast laten lassen
Dat valt niet uit te sluiten nee.
zie email 27 oktober
pi_192926570
quote:
2s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar er is geen reden dat die failliete bedrijven niet gewoon weer vervangen worden door nieuwe ondernemingen wanneer deze pandemie voorbij is. Dus dan krabbelt de economie gewoon weer op, toch?
Als je de schade beperkt houdt wel ja. Maar als alle café’s failliet gaan dan gaat de drankgroothandel er achter aan en krijg je domino-effecten. Want die nieuwe bedrijven hebben tijd nodig, die moet er wel zijn.
zie email 27 oktober
pi_192926571
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:37 schreef trein2000 het volgende:

Verder ben ik erg benieuwd of de antivaxxers zich wel tegen Corona laten inenten.
Kans is groot dat dat vaccin niet nodig blijkt te zijn, misschien voor ouderen.
pi_192926574
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:37 schreef Za het volgende:

[..]

Dat hoop ik. En niet alleen ik.
We moeten zorgen dat het beheersbaar wordt.

En dat kan alleen maar met de juiste mensen. En niet die virologen en sorry dat ik het zeg die mensen die we nu a twee maanden het zelfde horen zeggen.
We weten nu wel hoe gevaarlijk dat virus is wie er extra vatbaar voor is, hoeveel ic capaciteit er is etc.

Maar de vraag is HOE gaan we dat nu oplossen.
pi_192926575
quote:

[..]

dat gebeurde ook na de krediet crisis en is wel gangbaar na een crisis.
  zondag 3 mei 2020 @ 15:42:01 #72
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192926591
quote:

[..]

Even opgeslagen :Y
pi_192926594
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:40 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zie geen reden om dit aan te nemen.
zie email 27 oktober
pi_192926595
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:40 schreef Solingjan het volgende:

Dat hoop ik. En niet alleen ik.
We moeten zorgen dat het beheersbaar wordt.

En dat kan alleen maar met de juiste mensen. En niet die virologen en sorry dat ik het zeg die mensen die we nu a twee maanden het zelfde horen zeggen.
We weten nu wel hoe gevaarlijk dat virus is wie er extra vatbaar voor is, hoeveel ic capaciteit er is etc.

Maar de vraag is HOE gaan we dat nu oplossen.
Misschien moet je je erbij neerleggen dat er niets op te lossen valt, en dat dat ook niet nodig is.
pi_192926598
quote:

[..]

Als het goed is niet natuurlijk.
Dat is ook prima maar dan zitten daar wel consequenties aan.

Vraag me dat wel af, veel bible belt types werken in de zorg, dan ben je dus ongeschikt om je beroep uit te voeren. Wat ook wel gek is want eigenlijk is iedereen dat nu maar voor straks zou dat wel een consequentie moeten zijn, niet vaccineren, ga een andere baan zoeken.
Go hard or go home
  zondag 3 mei 2020 @ 15:43:06 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192926599
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:40 schreef Za het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nou weer bij. Het is wel prettig als je énigszins onderbouwd uitspraken doet
pi_192926602
quote:

[..]

ik laat mij in ieder geval niet tegen covid19 inenten...
pi_192926609
In Zweden vlakt de curve opzienbarend af.

Slechts 235 nieuwe besmettingen vandaag.
  zondag 3 mei 2020 @ 15:44:08 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192926612
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:42 schreef Noek het volgende:

[..]

Vraag me dat wel af, veel bible belt types werken in de zorg, dan ben je dus ongeschikt om je beroep uit te voeren. Wat ook wel gek is want eigenlijk is iedereen dat nu maar voor straks zou dat wel een consequentie moeten zijn, niet vaccineren, ga een andere baan zoeken.
Voor veel zorgbwrowpen geldt nu ook een vaccinatie als standaard hoor. Hepatitis B en zulks
Doen ook veruit de meeste gewoon aan mee
pi_192926616
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mijn idee is dat de huidige maatregelen vooral zijn bedoeld om de zorg de tijd te geven met structurele oplossingen te komen om op te schalen. Operatiekamers die werden omgebouwd om patiënten te beademen is bv onwenselijk, zodra dit teruggedraaid kan worden zullen maatregelen vermoedelijk wel versoepeld gaan worden.
We zitten weer onder de maximale IC capaciteit van voor de crisis. Dus die ruimte zou er moeten zijn. Het wordt dus tijd om een balans te gaan zoeken die langere tijd vol te houden is.
zie email 27 oktober
pi_192926617
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Voor veel zorgbwrowpen geldt nu ook een vaccinatie als standaard hoor. Hepatitis B en zulks
Mogen ze weigeren?
Go hard or go home
pi_192926618
quote:

[..]

Gewoon klaar zelfs, over 4 weken al. Nee echt niet. Dat kan je wel uit je hoofd halen.
pi_192926620
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:42 schreef Noek het volgende:

[..]

hoe kom je hier nu bij? :X
pi_192926621
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Maar is niet verplicht volgens mij.
zie email 27 oktober
  zondag 3 mei 2020 @ 15:45:22 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192926626
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:44 schreef Noek het volgende:

[..]

Mogen ze weigeren?
Yep, maar in een aantal gevallen dan niet hun volledige beroep uitoefenen
pi_192926627
quote:

[..]

Dit ook ja.
Dan maar een iets gammele economie er voor terug. Als we hiermee de volksgezondheid kunnen waarborgen.
pi_192926632
quote:

[..]

Net zoals in China zeker? :')

Opeens is het gewoon weg.
  zondag 3 mei 2020 @ 15:46:30 #88
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192926635
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als je de schade beperkt houdt wel ja. Maar als alle café’s failliet gaan dan gaat de drankgroothandel er achter aan en krijg je domino-effecten. Want die nieuwe bedrijven hebben tijd nodig, die moet er wel zijn.
Een nieuwe groothandel ontstaat ook wel weer. Het is niet alsof we opeens vergeten hoe zoiets werkt.
pi_192926645
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:45 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Dit ook ja.
Dan maar een iets gammele economie er voor terug. Als we hiermee de volksgezondheid kunnen waarborgen.
een gammele economie hoeft niet eens... gewoon weer het niveau van vorig jaar kan ook.
pi_192926649
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Een nieuwe groothandel ontstaat ook wel weer. Het is niet alsof we opeens vergeten hoe zoiets werkt.
Nieuwe kansen zullen er altijd ontstaan idd.
En veel horecaondermingen voegen ook niet veel toe. Dan heb je meteen een schifting van allerlei zaken die failliet gaan waar je toch niets aan hebt. Zie dat alleen maar als een voordeel.
pi_192926652
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

spaanse griep was ook ineens weg, net zoals sars...
pi_192926655
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:43 schreef Molo het volgende:

Hoe kom je hier nou weer bij. Het is wel prettig als je énigszins onderbouwd uitspraken doet
Mogelijk krijgt sowieso het overgrote deel van de bevolking dit virus niet vanwege de bijvangst van de Rubella vaccinatie.
Het virus is bij lange na niet zo dodelijk gebleken als gevreesd werd, maar wel een risico voor mensen ouder dan 70 meer nog voor mensen ouder dan 80.

We vaccineren heden ook niet de gehele bevolking tegen griep.
pi_192926656
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:40 schreef BoerHagenees het volgende:
Verder de horeca die 1 juni wil openen of het nou mag of niet....schande! Laat al die horeca maar op de fles gaan. Sterker laat desnoods maar alle horeca failliet gaan in Nederland, zal er voor mensen ook niet te kiezen zijn. Zien we na de crisis wel weer verder.
quote:
En desnoods de winkel maar failliet laten gaan, wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
quote:
15s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:51 schreef BoerHagenees het volgende:
Nee, de solidariteit brokkelt met de dag af, en dat is niet goed.
quote:

Blijkt maar weer eens hoe individualistisch de maatschappij is geworden,
Je moet voor de grap je eigen berichtjes eens teruglezen.

"Mr. Solidariteit."
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192926658
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

een gammele economie hoeft niet eens... gewoon weer het niveau van vorig jaar kan ook.
Een gammele economie voor een paar maanden.
Had ik er even bij moeten zeggen.
pi_192926663

[ Bericht 50% gewijzigd door Muck op 03-05-2020 15:55:40 (Doe normaal) ]
pi_192926667
quote:
12s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:48 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Een gammele economie voor een paar maanden.
Had ik er even bij moeten zeggen.
oh zo, ja dat is prima, zolang de overheid maar de geldkraan open heeft staan.
pi_192926668
quote:
15s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:44 schreef BoerHagenees het volgende:

Gewoon klaar zelfs, over 4 weken al. Nee echt niet. Dat kan je wel uit je hoofd halen.
Laten we op 3 juni terugkomen op deze post.
pi_192926669
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:24 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Economische wetenschappers bestaan niet?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192926678
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:49 schreef Za het volgende:

[..]

Laten we op 3 juni terugkomen op deze post.
de cure vlakt af en daalt niet lineair... voordat de teller echt op 0 staat duurt het nog wel even.
Het is vaak een scheve verdeling
pi_192926680
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:27 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Recessie zal kort zijn _____ :')
Hoe moet je hiertegen discussieren dan? :')
Geen idee, boerhagenees/hooibaal is wel een mooie trol, hij blijft de gemoederen bezig houden met zijn alles dicht verhalen en de prachtige laat winkels/horeca maar failliet gaan om dan in de volgende zin te klagen over solidariteit bij jongeren.
pi_192926698
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

spaanse griep was ook ineens weg, net zoals sars...
Een derde van de wereldbevolking heeft de Spaanse griep gehad en Sars was makkelijk in te dammen door de korte incubatietijd.
pi_192926700
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:50 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Geen idee, boerhagenees/hooibaal is wel een mooie trol, hij blijft de gemoederen bezig houden met zijn alles dicht verhalen en de prachtige laat winkels/horeca maar failliet gaan om dan in de volgende zin te klagen over solidariteit bij jongeren.
op sommige punten geef ik hem/haar wel gelijk of is het hun gelijk. Op andere punten weer niet.
pi_192926704
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de cure vlakt af en daalt niet lineair... voordat de teller echt op 0 staat duurt het nog wel even.
Het is vaak een schee verdeling
Dit dus.
pi_192926714
quote:

[..]

Ik denk dat ook dat horeca en evenementen voorlopig nog niet kan.

Horeca gaat echt niet open op 1 juni als er nog dagelijks honderden besmettingen bijkomen.

Strengere maatregelen dan nu zou totaal onlogisch zijn.
pi_192926730
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Horeca gaat echt niet open op 1 juni als er nog dagelijks honderden besmettingen bijkomen.

terrasjes zouden prima weer kunnen ^O^
pi_192926733
quote:

[..]

Horeca en grootschalige evenementen zullen dit jaar en tot diep in 2021 niet kunnen.
Strengere maatregelen met zelfs een strengere lockdown dan nu kunnen de besmettingen toch nog meer naar beneden halen zodat we de R0 onder de 1 houden?
pi_192926743
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

op sommige punten geef ik hem/haar wel gelijk of is het hun gelijk. Op andere punten weer niet.
Eigenlijk op geen enkel punt, enige standpunt van hem is alles dicht en maatregelen verlengen tot eind van het jaar.
pi_192926746
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Terrasjes kunnen ook niet. Ook niet in afgeslankte vorm.
  zondag 3 mei 2020 @ 15:54:47 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192926754
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:48 schreef Za het volgende:

[..]

Mogelijk krijgt sowieso het overgrote deel van de bevolking dit virus niet vanwege de bijvangst van de Rubella vaccinatie.
Het virus is bij lange na niet zo dodelijk gebleken als gevreesd werd, maar wel een risico voor mensen ouder dan 70 meer nog voor mensen ouder dan 80.

We vaccineren heden ook niet de gehele bevolking tegen griep.
Vind dat nogal een aannames die je hier doet
pi_192926757
quote:

[..]

Helemaal mee eens.
pi_192926758
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:43 schreef Za het volgende:
In Zweden vlakt de curve opzienbarend af.

Slechts 235 nieuwe besmettingen vandaag.
Mensen ga hier aub ook even op in. Hoe verklaren jullie dit? De IC's in Zweden zouden toch overspoelen??? Ze zouden er toch wel achter komen dat hun aanpak fout was??

Het virus dooft vanzelf uit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192926761
quote:

[..]

Horeca alleen met 1.5M regel, geen evenementen, niet in groepsverband sporten, zwembaden gesloten. Zulke maatregelen denk.
pi_192926764
Echt verschrikkelijk hoe er hier over ouderen wordt gedacht door sommigen.
En ja dat is ook solidariteit! Ik zie godsamme alleen solidariteit voor wat horecaondermers, terwijl hun eigen grootouders mogen creperen bij wijze van spreken. Wat kan mij die terrasjes en kroegen toch schelen, vergeleken met het leed wat ouderen nu moeten ondergaan bij in verzorgingstehuizen.

[ Bericht 42% gewijzigd door Muck op 03-05-2020 15:57:45 (Reactie op verwijderde post, postbus niet gelocked) ]
  zondag 3 mei 2020 @ 15:55:39 #114
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192926766
Die anderhalve meter blijft gewoon tot er een vaccin is, lijkt me.
pi_192926774
quote:
2s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef Tijn het volgende:
Jup, dat mensen dat maar gaan accepteren. It's here to stay.
pi_192926784
quote:
Vast, maar er zijn tal van andere maatregelen die je kunt opheffen zonder de anderhalvemeter per definitie geweld aan te doen.
zie email 27 oktober
pi_192926789
quote:
Nee dat is onzin en schijnveiligheid. Nergens op gebasseerd ook. Geen massale evenementen is voldoende.
pi_192926805
quote:
15s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef BoerHagenees het volgende:

Echt verschrikkelijk hoe er hier over ouderen wordt gedacht door sommigen.
En ja dat is ook solidariteit! Ik zie godsamme alleen solidariteit voor wat horecaondermers, terwijl hun eigen grootouders mogen creperen bij wijze van spreken. Wat kan mij die terrasjes en kroegen toch schelen, vergeleken met het leed wat ouderen nu moeten ondergaan bij in verzorgingstehuizen.
Pleiten voor solidariteit terwijl je zelf een hele branche failliet wenst is op z’n minst schizofreen.

Daarnaast, de maatschappelijke kosten moeten in verhouding blijven. Bij griep doen we toch ook niet het hele land dicht? Ook heel veel doden. Dat kan bij dit virus ook niet langdurig, daar is het niet ernstig genoeg voor.
zie email 27 oktober
pi_192926806
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:56 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Jup, dat mensen dat maar gaan accepteren. It's here to stay.
Je springt van hot naar her. Dit is de discussie helemaal niet. Wel dat belachelijke plan van je met een lockdown tot het einde van jaar. :')
pi_192926816
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Pleiten voor solidariteit terwijl je zelf een hele branche failliet wenst is op z’n minst schizofreen.

Daarnaast, de maatschappelijke kosten moeten in verhouding blijven. Bij griep doen we toch ook niet het hele land dicht? Ook heel veel doden. Dat kan bij dit virus ook niet langdurig, daar is het niet ernstig genoeg voor.
Maar dit virus is veel besmettelijker, dat was wel duidelijk toch? Ik snap niet waarom dat maar gezegd moet blijven.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:01:06 #121
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192926818
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee dat is onzin en schijnveiligheid. Nergens op gebasseerd ook.
Dat de afstandsmaatregel blijft tot er een vaccin is, staat in dat rapport van het OMT dat laatst in het nieuws was. Bij het RIVM gaan ze uit van minstens nog een jaar.

Dus dat is helemaal niet "nergens op gebaseerd".
pi_192926830
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:00 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Maar dit virus is veel besmettelijker, dat was wel duidelijk toch? Ik snap niet waarom dat maar gezegd moet blijven.
Besmettelijk maakt in feite weinig uit, het gaat er om hoeveel mensen klachten krijgen en hoe ernstig die zijn.
zie email 27 oktober
pi_192926831
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:46 schreef Smack10 het volgende:

Noteer het in je agenda, dan spreken we verder op 3 juni.
pi_192926854
quote:
13s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat de afstandsmaatregel blijft tot een vaccin, staat in dat rapport van het OMT dat laatst in het nieuws was. Bij het RIVM gaan ze uit van minstens nog een jaar.

Dus dat is helemaal niet "nergens op gebaseerd".
De 1.5 meter maatregel is nergens op gebasseerd. Waar is het wetenschappelijk bewijs? Peer feedback? Het RIVM kan dat wel willen maar het is totaal niet haalbaar als je een beetje logisch nadenkt. Dat OMT ziet alleen maar naar het medisch aspect. Als ik iemand van Greenpeace was wou ik ook alle auto's, vliegtuigen en industrie afschaffen. Want dit is het meest ideale scenario om de uitstoot van CO2 terug te dringen. Maar er spelen ook nog andere belangen gelukkig. :')
pi_192926864
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Mensen ga hier aub ook even op in. Hoe verklaren jullie dit? De IC's in Zweden zouden toch overspoelen??? Ze zouden er toch wel achter komen dat hun aanpak fout was??

Ze willen daar niet aan. Liever tot medio 2021 in "intelligente" lockdown dan hun ongelijk toegeven.
pi_192926865
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Horeca alleen met 1.5M regel, geen evenementen, niet in groepsverband sporten, zwembaden gesloten. Zulke maatregelen denk.
quote:

[..]

Horeca binnen lijkt mij lastig met de 1,5 meter regel, terrasjes buiten kan je nog wel goed indelen.

Lijkt mij dat het kabinet dit wel alvast moet mededelen aan de horeca ondernemers, want dit zitten weer vol verwachting te wachten op de beslissing eind mei.

Maar als evenementen niet doorgaan de komende maanden, dan lijkt mij horeca binnen ook niet mogelijk?

Waarom niet alvast informeren, als men het nu al weet (ze moeten wel een idee hebben nu neem ik aan)..
  zondag 3 mei 2020 @ 16:07:02 #127
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192926878
Boerhagenees, ga even een lekker blokje hardlopen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 3 mei 2020 @ 16:07:56 #128
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192926885
quote:

[..]

Nee echt niet, dat kunnen we dit jaar op buik schrijven! In 2021 kan misschien wel weer.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:08:04 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192926887
Hoeveel klonen zitten er intussen in deze reeks joh...?
  zondag 3 mei 2020 @ 16:08:27 #130
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192926888
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Veel te veel.
pi_192926891
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben afgezien van jou alle users in deze thread.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:09:30 #132
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192926896
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef Za het volgende:

[..]

Dit klopt B-)
pi_192926897
quote:

[..]

Wil je van mijn account af aub :)
  zondag 3 mei 2020 @ 16:09:41 #134
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192926900
Maar zo nu naar uit ziet wat het ook solidariteit onder ons blijft afbrokkelt en niet aan de maatregelen houden, is het waarschijnlijk dat de maatregelen helaas in de rest van het jaar aan moeten houden.
pi_192926903
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:53 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Horeca en grootschalige evenementen zullen dit jaar en tot diep in 2021 niet kunnen.
Strengere maatregelen met zelfs een strengere lockdown dan nu kunnen de besmettingen toch nog meer naar beneden halen zodat we de R0 onder de 1 houden?
Je bent niet serieus, in andere landen was er een echte lockdown en kwamen er nog besmettingen bij.

Wij hebben geen echte lockdown en dat zou ook totaal niks toevoegen of denk jij dat de besmettingen dan 0 worden?
pi_192926906
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:09 schreef Ven1972 het volgende:
Maar zo nu naar uit ziet wat het ook solidariteit onder ons blijft afbrokkelt en niet aan de maatregelen houden, is het waarschijnlijk dat de maatregelen helaas in de rest van het jaar aan moeten houden.
Jouw zinnen :')
pi_192926923
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:05 schreef Za het volgende:

[..]

Ze willen daar niet aan. Liever tot medio 2021 in "intelligente" lockdown dan hun ongelijk toegeven.
Nee klopt. Dit past niet in het plaatje van doemdenkerij en worst case scenarios die mensen hier maar al te graag de lucht in slingeren.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:12:05 #138
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192926925
quote:
wat
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 3 mei 2020 @ 16:12:11 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192926927
quote:

[..]

Sinds jij Dotan ( :') ) met hand en tand verdedigde kan ik jou niet meer serieus nemen
  zondag 3 mei 2020 @ 16:12:50 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192926936
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je hebt het over een mentaal beperkt iemand.
pi_192926940
quote:
Ja want of de maatregelen versoepeld gaan worden ligt aan de gehoorzaamheid van de burgers. En niet aan het verloop van het virus. :') nieuwe kloon gespot.
pi_192926945
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:05 schreef Za het volgende:

[..]

Waarheid! Elk goed nieuws wordt genegeerd of dat hoort in het positiviteit-topic aldus eentje hier.
Go hard or go home
  zondag 3 mei 2020 @ 16:14:07 #143
13309 nostra
ask why
pi_192926948
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Prima te volgen toch, niet zo zuigen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 3 mei 2020 @ 16:14:42 #144
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192926950
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:13 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja want of de maatregelen versoepeld gaan worden ligt aan de gehoorzaamheid van de burgers. En niet aan het verloop van het virus. :') nieuwe kloon gespot.
Precies! De bal ligt nog steeds aan het volk hoe ze hiermee omgaan.
pi_192926957
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:14 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Precies! De bal ligt nog steeds aan het volk hoe ze hiermee omgaan.
____ :')

Heb er weer 1 gespot @Wirelessmouse
  zondag 3 mei 2020 @ 16:16:16 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192926961
Regels terrassen bekend :

- maximaal 4 personen per tafel.
- 2,5 meter afstand tussen tafels.
- werknemers verplicht met masker.
- stoelen en tafels na iedere bezoeker schoonmaken.
- deainfecterende handgel moet altijd op tafels aanwezig zijn.

Donderdag bier drinken in het zonnetje met een partijtje kaart B:)B
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192926965
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We zitten weer onder de maximale IC capaciteit van voor de crisis. Dus die ruimte zou er moeten zijn. Het wordt dus tijd om een balans te gaan zoeken die langere tijd vol te houden is.
Wat zou die ruimte dan moeten zijn volgens jou? De scholen gaan weer open..
  zondag 3 mei 2020 @ 16:16:31 #148
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192926966
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:13 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja want of de maatregelen versoepeld gaan worden ligt aan de gehoorzaamheid van de burgers. En niet aan het verloop van het virus. :')
Die 2 liggen in elkaars verlengde. De maatregelen hebben effect omdat veel mensen zich daar aan houden. Als mensen deze week weer langzaamaan besluiten terug te gaan naar normaal dan heeft dat ook invloed op de cijfers en dus ook welke beslissingen er worden genomen.
pi_192926968
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:14 schreef nostra het volgende:

[..]

Prima te volgen toch, niet zo zuigen.
Ze zijn redelijk onorthodox eerlijk gezegd.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:18:12 #150
13309 nostra
ask why
pi_192926983
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Salina het volgende:
Ze zijn redelijk onorthodox eerlijk gezegd.
Klopt, kerel is ernstig slechthorend, dan is je taalgebruik nog wel eens wat anders. Om hem daar nou steeds op te wijzen is wat flauw.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 3 mei 2020 @ 16:18:37 #151
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192926988
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Pumpalov het volgende:
Regels terrassen bekend :

- maximaal 4 personen per tafel.
- 2,5 meter afstand tussen tafels.
- werknemers verplicht met masker.
- stoelen en tafels na iedere bezoeker schoonmaken.
- deainfecterende handgel moet altijd op tafels aanwezig zijn.

Donderdag bier drinken in het zonnetje met een partijtje kaart B:)B
Mogen buitenlanders het land al in? :@ B:)B
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192926993
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die 2 liggen in elkaars verlengde. De maatregelen hebben effect omdat veel mensen zich daar aan houden. Als mensen deze week weer langzaamaan besluiten terug te gaan naar normaal dan heeft dat ook invloed op de cijfers en dus ook welke beslissingen er worden genomen.
Niet volgens Ernst Kuipers.
pi_192926996
https://www.populationpyramid.net/ is een heel fascinerende website om de leeftijdsopbouw van landen te bestuderen.
Ik neem Zweden als voorbeeld. In 2020 is het grootste deel van de bevolking tussen 25 en 29 jaar. https://www.populationpyramid.net/sweden/2020/
Ik kan me eigenlijk best voorstellen waarom Zweden voor een liberale aanpak heeft gekozen.
De voormalige Sovjet staten kennen ook een relatief jonge bevolking. Kan dat een reden zijn voor het geringe aantal doden daar?
  zondag 3 mei 2020 @ 16:20:00 #154
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192927001
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

ja dat klopt, ik neem aan dat steeds meer mensen verlangen naar vrijheid weer terug te krijgen, dus het gaat om wat het ook is dat we grote gevolgen gaan krijgen van deze crisis. Dus solidariteit krabbelt wel langzamerhand af. Andere groepen mensen houden wel nog aan de maatregelen en andere niet.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:20:02 #155
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192927002
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:19 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Niet volgens Ernst Kuipers.
Dat is heel leuk voor hem.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:20:12 #156
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192927003
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:18 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Mogen buitenlanders het land al in? :@ B:)B
Sommigen wel maar met een verplichte quarantaine van 2 weken is dat ook niet veel waard :+ Nederlanders worden sowieso nog geweerd volgens mij, behalve als ze inwoner zijn van het land.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192927005
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:20 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat is heel leuk voor hem.
Ja klopt de IC baas weet er inderdaad niks van.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:22:50 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192927018
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:20 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dat is Gommers, niet Kuipers
  zondag 3 mei 2020 @ 16:23:02 #159
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192927020
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:20 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Die zegt geloof ik dat je het slimmer in kan richten, niet dat maatregelen geen invloed hebben op het verloop van het virus.
pi_192927023
Sterke afname IC opnames Zweden:

(3 mei data ontbreekt, andere correcties doorgaans 2 a 3)
  zondag 3 mei 2020 @ 16:23:28 #161
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192927026
Nog 688 op de IC *O*
pi_192927033
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Weet eerlijk gezegd niet precies wat het verschil is in hun rollen. Maar De Telegraaf noemt Ernst Kuipers de IC baas.

https://www.telegraaf.nl/(...)tregelen-versoepelen
pi_192927041
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Kuipers is meer IC-baas dan Gommers. Die Gommers is eigenlijk alleen maar voorzitter van de vereniging van IC artsen.

Terwijl Kuipers hoofd is van het verspreidingscentrum.
zie email 27 oktober
pi_192927044
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die zegt geloof ik dat je het slimmer in kan richten, niet dat maatregelen geen invloed hebben op het verloop van het virus.
Nee die zei deze week dat ze op de ICs niets hebben gemerkt van het drukke paasweekend.
pi_192927101
The World Health Organization (WHO) this week praised Sweden as a potential “model” for battling the COVID-19 virus sweeping nations around the world.

Dr. Mike Ryan, the WHO’s top emergencies expert, said Sweden’s social distancing policies are often misunderstood by the public.

https://fee.org/articles/(...)r-the-rest-of-world/

WHO die zweden prijst mbt de aanpak.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:33:29 #166
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192927103
quote:
De Universiteit van Leiden gaat er vooralsnog vanuit dat komend studiejaar ook bijna al het onderwijs digitaal is. In een mail aan de docenten stelt de instelling dat het zeer waarschijnlijk is dat tot februari 2021 geen regulier onderwijs kan worden gegeven, meldt Omroep West. Eerder was al bekend dat de campus tot september dit jaar dicht zal blijven.
In Leiden zien ze klassikaal onderwijs de komende negen maanden nog niet zitten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 3 mei 2020 @ 16:35:04 #167
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192927118
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:26 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Nee die zei deze week dat ze op de ICs niets hebben gemerkt van het drukke paasweekend.
Mooi, maar dat betekent niet dat maatregelen geen invloed hebben op verloop van het virus.

Dat is wel een van de domste claims die ik heb gelezen.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:36:08 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192927133
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kuipers is meer IC-baas dan Gommers. Die Gommers is eigenlijk alleen maar voorzitter van de vereniging van IC artsen.

Terwijl Kuipers hoofd is van het verspreidingscentrum.
Kuipers heeft die rol zelf gepakt, en prima want het is een beste bestuurder. Maar niet van de IC's zelf, de crisiscoördinatie is echt wat anders.

Maar goed, beide heren zijn lekker bezig iig _O_
pi_192927138
https://www.faz.net/aktue(...)m-coronavirus-die-pa

Frankfurter Allgemeine Zeitung:

Euromomo laat zien dat Corona dodelijker is dan de griep

https://www.euromomo.eu/?(...)JfoMvFyuRqL6UrQwwTpo
pi_192927141
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:18 schreef nostra het volgende:

[..]

Klopt, kerel is ernstig slechthorend, dan is je taalgebruik nog wel eens wat anders. Om hem daar nou steeds op te wijzen is wat flauw.
Dat wist ik niet. Ik weet niet of je het over mij hebt (al is dit de eerste keer dat ik überhaupt iets zeg over andermans taalgebruik), maar inderdaad hoef je dat niet continue op te rakelen. Mee eens.
pi_192927144
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:35 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Mooi, maar dat betekent niet dat maatregelen geen invloed hebben op verloop van het virus.

Dat is wel een van de domste claims die ik heb gelezen.
Ja bijna iedereen houdt zich er toch aan? Het is niet verboden om op straat te lopen. En het advies om thuis te blijven is geen maatregel.
pi_192927151
Zweden zonder lockdown:

Aantal besmettingen pd met 2/3 verlaagd.

Aantal doden per dag van 148 naar 10.

Aantal IC opnames met 2/3 verlaagd.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:37:02 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192927153
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

In Leiden zien ze klassikaal onderwijs de komende negen maanden nog niet zitten.
De ene toko schakelt wat makkelijker om naar digitaal werken dan de andere

Sneu wel, als je niet meebeweegt ben je wmb gewoon af, doei.
pi_192927163
quote:
4s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:36 schreef Za het volgende:
Zweden zonder lockdown:

Aantal besmettingen pd met 2/3 verlaagd.

Aantal doden per dag van 169 naar 10.

Aantal IC opnames met 2/3 verlaagd.
Er is toch een apart Zweden topic?
pi_192927166
Laat grenzen nog maar tijdje dicht

Tientallen buitenlandse arbeiders in isolatie op Arnhems cruiseschip na coronauitbraak

https://www.ad.nl/arnhem/(...)nauitbraak~aabe55e3/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 3 mei 2020 @ 16:37:58 #176
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192927167
Dat aantal mensen op de IC. Zijn dat alleen covid-gevallen?
Want ook zonder covid kunnen er redenen zijn om op een IC terecht te komen...

Hoeveel mensen lagen er gemiddeld de afgelopen 5 jaar op de IC? Weet iemand dat?

En als een bejaarde van de trap valt en daardoor op de IC terechtkomt en hij/zij heeft ook covid, maar dat is niet de reden waarom hij/zij op de IC ligt. Is deze meegenomen in de statistieken?
  zondag 3 mei 2020 @ 16:38:55 #177
78780 deedeetee
pi_192927176
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Ik zie t nog niet uitdoven in Zweden hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 mei 2020 @ 16:39:31 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192927181
quote:
5s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:28 schreef vosss het volgende:

Die info zal toch wel bij de huisarts in de computer staan? Althans dat lijkt mij toch? Niet? :@
Ik verwacht van niet. Meerdere huisartsen gehad (in het pre-computertijdperk) en inmiddels in het buitenland. Dus ik heb er weinig hoop op. Daarnaast weet ik dat ik alledrie de ziektes heb gehad als kind.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 3 mei 2020 @ 16:40:22 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192927192
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:37 schreef Ixnay het volgende:

Hoeveel mensen lagen er gemiddeld de afgelopen 5 jaar op de IC? Weet iemand dat?

En als een bejaarde van de trap valt en daardoor op de IC terechtkomt en hij/zij heeft ook covid, maar dat is niet de reden waarom hij/zij op de IC ligt. Is deze meegenomen in de statistieken?
Dat eerste ja. Apart van de mensen die om andere redenen op de IC worden opgenomen.

Laatste weet je niet, kan door comorbiditeit elkaar in de weg zitten en toestand verergeren.
Moet die persoon op een Covid-bed, dan telt ie mee voor de Covid statistieken
pi_192927197
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:37 schreef Smack10 het volgende:

Er is hier een discussie of de lockdown nut heeft, dan is dit interessante info.

Het zal ook leiden tot spoedige versoepelingen in NL.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:40:54 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192927198
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:39 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik verwacht van niet. Meerdere huisartsen gehad (in het pre-computertijdperk) en inmiddels in het buitenland. Dus ik heb er weinig hoop op. Daarnaast weet ik dat ik alledrie de ziektes heb gehad als kind.
Staat er niet, 100% zeker
pi_192927221
quote:

gemiddeld is 70% van de 1050 bedden bezet en het cijfer wordt wordt gegeven zijn vaak, tenzij anders aangegeven, alleen de covid gevallen. We zitten nog lang niet op de normale bezetting
  zondag 3 mei 2020 @ 16:43:24 #183
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192927222
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:36 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja bijna iedereen houdt zich er toch aan? Het is niet verboden om op straat te lopen. En het advies om thuis te blijven is geen maatregel.
Natuurlijk wel, dat is onderdeel van het zoveel mogelijk thuiswerken. Veel bedrijven volgen dat op waar mogelijk.

En het is al vaker gezegd; hoe beter we ons houden aan de maatregelen, hoe positiever het effect. Ik snap niet hoe je de relatie tussen die 2 wil ontkennen.
pi_192927245
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:39 schreef Rewimo het volgende:

[..]

als je wilt dan kan je je bloed laten testen op antistoffen. Ik denk dat dit wel geld kost. Dan weet je of je genoeg antistoffen hebt voor de ziektes die je wilt weten.
pi_192927257
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, dat is onderdeel van het zoveel mogelijk thuiswerken. Veel bedrijven volgen dat op waar mogelijk.

En het is al vaker gezegd; hoe beter we ons houden aan de maatregelen, hoe positiever het effect. Ik snap niet hoe je de relatie tussen die 2 wil ontkennen.
Dat is logisch en ontkent niemand. Wil je terug naar 0 besmettingen dan moet je alles op slot gooien. Maar dat is het doel helemaal niet. Vooralsnog blijkt alleen nergens uit dat de drukte van de afgelopen weekenden een overstroming op de ICs veroorzaken.
pi_192927269
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:46 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dat is logisch en ontkent niemand. Wil je terug naar 0 besmettingen dan moet je alles op slot gooien. Maar dat is het doel helemaal niet. Vooralsnog blijkt alleen nergens uit dat de drukte van de afgelopen weekenden een overstroming op de ICs veroorzaken.
dat komt omdat het al druk is als nog geen promille an de bevolking zich ergens verzameld in tegenstelling tot hoeveel mensen zich verzamelen bij geen maatregelen.
Ondanks dat het druk is op sommige plaatsen, houden mensen zich netjes aan de regels.
Je zag ook bij het strandbezoek in maart/april dat dit geen meetbaar effect had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 mei 2020 @ 16:49:17 #187
13151 crew  Rewimo
pi_192927278
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:40 schreef Molo het volgende:

Staat er niet, 100% zeker
Ga ik ook vanuit. En inentingsboekje is na al die tijd ook niet meer te vinden.

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

als je wilt dan kan je je bloed laten testen op antistoffen. Ik denk dat dit wel geld kost. Dan weet je of je genoeg antistoffen hebt voor de ziektes die je wilt weten.
Nee, vind ik niet nodig. Zegt voorlopig nog niets over het hebben van antistoffen tegen covid-19. Eerst maar eens afwachten of er een verband wordt aangetoond.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 3 mei 2020 @ 16:49:24 #188
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192927280
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:19 schreef Nia het volgende:
https://www.populationpyramid.net/ is een heel fascinerende website om de leeftijdsopbouw van landen te bestuderen.
Ik neem Zweden als voorbeeld. In 2020 is het grootste deel van de bevolking tussen 25 en 29 jaar. https://www.populationpyramid.net/sweden/2020/
Ik kan me eigenlijk best voorstellen waarom Zweden voor een liberale aanpak heeft gekozen.
De voormalige Sovjet staten kennen ook een relatief jonge bevolking. Kan dat een reden zijn voor het geringe aantal doden daar?
De bevolkingspiramides van armere (Afrikaanse) landen zijn ook echt piramide-vormig. Heel veel baby's en kinderen dus die ook jong sterven. Weinig mensen worden ouder dan 60. Boven de 70 is zeldzaam. Daarom is dit virus ook helemaal niet groot in dergelijke landen.
pi_192927358
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:13 schreef Noek het volgende:

[..]

Waarheid! Elk goed nieuws wordt genegeerd of dat hoort in het positiviteit-topic aldus eentje hier.
Bij sommigen krijg je zelfs het idee dat ze hopen op meer nummers, zodat ze hun gelijk kunnen claimen. Zodat ze kunnen genieten van het feit dat de meeste ondernemers en bedrijven failliet gaan. Roepen om solidariteit richting de ouderen en de zorg, maar verkondigen vervolgens wel dat ze een hele hoop mensen dus grote tegenslagen toewensen. Selectieve solidariteit. Pure afgunst naar ondernemers en de horeca heb ik het idee. ''Als ik er geen interesse in heb/het niet kan gun ik het niemand''. Zoiets. Zo komt het over in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 16:58:31 ]
  zondag 3 mei 2020 @ 16:57:50 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192927359
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:49 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ga ik ook vanuit. En inentingsboekje is na al die tijd ook niet meer te vinden.
[..]

Nee, vind ik niet nodig. Zegt voorlopig nog niets over het hebben van antistoffen tegen covid-19. Eerst maar eens afwachten of er een verband wordt aangetoond.
Rijksvaccinaties zijn indien je niet te oud bent op te vragen direct bij het RIVM trouwens, als je je boekje kwijt bent
  zondag 3 mei 2020 @ 16:57:51 #191
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192927360
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:38 schreef deedeetee het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Ik zie t nog niet uitdoven in Zweden hoor.
Zweden dacht het allemaal beter te weten...
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 17:02:47 #192
249559 crew  Lavenderr
pi_192927425
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kan prima hier hoor. Juist hier waar alle nieuws wb corona voorbij komt.
pi_192927441
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:58 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Welke andere opties hebben we dan nog precies?
Positief nieuws posten?
Maatregelen (iets) versoepelen? Cijfers zijn positief wat zou de logica zijn om het strenger te maken?
Ook solidair zijn naar alle ondernemers en hun werknemers?
  zondag 3 mei 2020 @ 17:05:30 #194
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192927464
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:04 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Positief nieuws posten?
Maatregelen (iets) versoepelen? Cijfers zijn positief wat zou de logica zijn om het strenger te maken?
Ook solidair zijn naar alle ondernemers en hun werknemers?
Dat is toch ook het plan?
  zondag 3 mei 2020 @ 17:05:54 #195
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192927469
Ik heb nooit gepleit voor het failliet laten gaan van hele sectoren. We hebben niet voor niets tig miljard uitgetrokken aan steunprogramma's.

Je moet alleen geen bedrijven gaan redden die zonder de crisis ook al op omvallen stonden, en ik heb een beetje moeite met de miljarden naar KLM omdat je je moet afvragen of dat zo'n duurzame investering is, maar verder moet je de bedrijven die nu noodgedwongen stilliggen wel degelijk ondersteunen. Net als de mensen die werkloos worden.
pi_192927495
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:05 schreef hooibaal het volgende:
Ik heb nooit gepleit voor het failliet laten gaan van hele sectoren. We hebben niet voor niets tig miljard uitgetrokken aan steunprogramma's.

Je moet alleen geen bedrijven gaan redden die zonder de crisis ook al op omvallen stonden, en ik heb een beetje moeite met de miljarden naar KLM omdat je je moet afvragen of dat zo'n duurzame investering is, maar verder moet je de bedrijven die nu noodgedwongen stilliggen wel degelijk ondersteunen. Net als de mensen die werkloos worden.
Behalve kermis-mensen dan want daar moest je toch smakelijk om lachen toen ze aangaven geen werk te hebben. “Daar gaan we ons niet druk om maken ha-ha!”
Go hard or go home
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 mei 2020 @ 17:10:11 #197
13151 crew  Rewimo
pi_192927516
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:57 schreef Molo het volgende:

Rijksvaccinaties zijn indien je niet te oud bent op te vragen direct bij het RIVM trouwens, als je je boekje kwijt bent
En wat is: niet te oud? :D
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 17:10:20 #198
249559 crew  Lavenderr
pi_192927518
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bij sommigen krijg je zelfs het idee dat ze hopen op meer nummers, zodat ze hun gelijk kunnen claimen. Zodat ze kunnen genieten van het feit dat de meeste ondernemers en bedrijven failliet gaan. Roepen om solidariteit richting de ouderen en de zorg, maar verkondigen vervolgens wel dat ze een hele hoop mensen dus grote tegenslagen toewensen. Selectieve solidariteit. Pure afgunst naar ondernemers en de horeca heb ik het idee. ''Als ik er geen interesse in heb/het niet kan gun ik het niemand''. Zoiets. Zo komt het over in ieder geval.
Mee eens. Het is best betreurenswaardig. En kleinzielig in sommige gevallen.
  zondag 3 mei 2020 @ 17:12:34 #199
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192927542
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:08 schreef Noek het volgende:

[..]

Behalve kermis-mensen dan want daar moest je toch smakelijk om lachen toen ze aangaven geen werk te hebben. “Daar gaan we ons niet druk om maken ha-ha!”
Nee, dat heb ik niet beweerd. Ze zijn gewoon nog niet aan de beurt. Betekent niet dat ze geen recht zouden hebben op ondernemerssteun.
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 17:12:55 #200
249559 crew  Lavenderr
pi_192927546
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:08 schreef Noek het volgende:

[..]

selectief medelijden proef ik hier soms
  zondag 3 mei 2020 @ 17:13:26 #201
78780 deedeetee
pi_192927549
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:10 schreef Rewimo het volgende:

[..]

quote:
Vaccinatiegegevens opvragen
Je kunt vaccinatiegegevens aanvragen via Aanvraag vaccinatiebewijs. Je ontvangt het vaccinatiebewijs na 2-3 weken per post. Je kunt ook telefonisch of per mail vragen stellen over je eigen vaccinatiegegevens of die van je kind bij de Dienst Vaccinvoorziening en Preventieprogramma's
Gewoon proberen.

https://www.ggdbzo.nl/faq(...)tieboekje-kwijt.aspx
  zondag 3 mei 2020 @ 17:17:02 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192927597
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:10 schreef Rewimo het volgende:

[..]

:P

https://rijksvaccinatiepr(...)istratie-vaccinaties
  zondag 3 mei 2020 @ 17:21:04 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192927647
https://www.reddit.com/r/(...)from_covid_hospital/

Third Russian doctor plunges from Covid hospital window: Medic, 37, is now fighting for life 24 hours after warning of PPE shortages and being forced to work despite being infected
==============================
A third Russian doctor has plunged from a hospital window after complaining about medics facing intolerable coronavirus pressures.

On Saturday, while being treated at Novousmanskaya district hospital, the experienced ambulance doctor plunged from a second floor window sustaining skull fractures.

Two senior women doctors in Russia have died recently after falling from hospital windows amid reports they had challenged their superiors over a lack of PPE for coronavirus patients.
===================
Volgens de comments is het omdat lokale overheden gezichtsverlies lijden als publiekelijk wordt gemeld dat ze de zaken niet op orde hebben...

[ Bericht 18% gewijzigd door slashdotter3 op 03-05-2020 17:30:08 ]
pi_192927663
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik niet beweerd. Ze zijn gewoon nog niet aan de beurt. Betekent niet dat ze geen recht zouden hebben op ondernemerssteun.
Je bent mij nog een antwoord schuldig op de vraag waarom mensen die de corona maatregelen niet zo nauw nemen dikke boetes moeten krijgen en als de corona maatregel is dat kinderen weer naar school kunnen ouders prima zonder gevolgen hun kind aan de leerplicht mogen ontrekken van jou.
  zondag 3 mei 2020 @ 17:25:01 #205
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192927694
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je bent mij nog een antwoord schuldig op de vraag waarom mensen die de corona maatregelen niet zo nauw nemen dikke boetes moeten krijgen en als de corona maatregel is dat kinderen weer naar school kunnen ouders prima zonder gevolgen hun kind aan de leerplicht mogen ontrekken van jou.
Omdat dat mag van de minister.

En meer inhoudelijk: omdat je met het overtreden van de afstandsregels anderen in gevaar brengt, en met het thuishouden van je kinderen eerder het tegenovergestelde doet.
pi_192927732
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En meer inhoudelijk: omdat je met het overtreden van de afstandsregels anderen in gevaar brengt, en met het thuishouden van je kinderen eerder het tegenovergestelde doet.
Het wordt gedoogd ja, voor nu, dat is wat anders. En na 1 week? 2 weken?
pi_192927742
TTTI is de enige oplossing.

Twee jongens zitten op 1,5 meter van elkaar. Andere jongen gaat er bij zitten.
Alle drie krijgen ze een proces aan de broek en een vermelding.
Zijn drie gezonde jongens zonder besmetting (dat weet je dus niet)

Volgende
X is getest Maar gaat niet in of houdt zich niet aan isolatie. Waarom word deze persoon niet bekeurd met een vermelding. Daar hoor ik niemand over. Terwijl dat een potentiële .... is. Want die verspreid het virus.
pi_192927751
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dus je volgt alleen regels op die je zelf zinnig vindt, net als de corona regel zondaars dus?
pi_192927910
Wat als dalijk duidelijk is dat mensen die besmet zijn geweest immuun zijn én niet kunnen overdragen?

Krijgen die ook boetes of waarschuwingen? Vormen 0 gevaar immers.
  zondag 3 mei 2020 @ 17:41:27 #210
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_192927939
quote:

Het aantal mensen dat om andere redenen dan Covid-19 op de intensive care ligt is ook gedaald. Dat zijn er nog 382, tegenover 418 op zaterdag.

Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg ziet dat de verschillen in bezetting tussen regio's kleiner zijn geworden. ,,De meeste regio's liggen nu onder de 100 procent van de normale ic-capaciteit. Het aantal Covid-opnames buiten de ic daalt nu ook snel. Deze daling biedt ruimte voor uitbreiding van de niet-Covid-zorg in de komende week."
pi_192927943
quote:

[..]

Zo waar dit! Helaas....
pi_192927960
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Is althans een sector die het eerder nodig heeft dan de horeca (over het algemeen gesproken). Zij zitten de hele winter al zonder inkomsten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 17:43:26 ]
  zondag 3 mei 2020 @ 17:44:28 #213
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192927979
quote:

[..]

Op maandag 27 april haddden ze 286 nieuwe gevallen. Dinsdag: 695, woensdag 681, donderdag 790. Dan zegt 230 op één dag weinig, het gaat daar elke week op en neer.
are we infinite or am I alone
pi_192927993
quote:
Dat is nogal een boude stelling.
  zondag 3 mei 2020 @ 17:49:14 #215
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192928031
quote:
One third of 500 random coronavirus tests in Afghanistan’s capital, Kabul, came back positive, health officials have said, raising fears of widespread undetected infections in one of the world’s most fragile states.

The results are concerning, said public health ministry spokesman Wahid Mayar. Afghanistan has performed only limited testing so far: close to 12,000, with more than 2,700 confirmed infections, in a nation of 36.6 million.

As more testing becomes available, the country’s confirmed infection numbers will likely rise sharply, said Mayar. He urged residents to stay home. Kabul and most other cities are in lockdown, but compliance has not been widespread. The death toll officially at 85 could also be much higher.

More than 250,000 Afghans returned home from Iran since the beginning of the year, fanning out across their country without being tested or quarantined. Anecdotal reports have emerged of dozens of returnees dying of COVID-19, the disease caused by the virus.
1/3... Kabul is op weg naar herd immunity...
  zondag 3 mei 2020 @ 17:52:01 #216
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_192928070
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb het gevoel dat ze zich weer rijk rekenen. Ze verwachten ook rond 1 mei 700 patiënten op de IC terwijl er nu ruim 1150 liggen, dus volgende ruime week 450+ minder patiënten.

Hoop dat het uitkomt natuurlijk, maar heb mijn twijfels.
Oei.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 3 mei 2020 @ 17:52:47 #217
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192928076
quote:
Test results suggesting people in South Korea had been reinfected after recovering from Covid-19 were actually false positives caused by dead lung cells, the World Health Organisation’s technical lead, Dr Maria Van Kerkhove, told the BBC’s Andrew Marr Show today.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 mei 2020 @ 17:52:48 #218
13151 crew  Rewimo
pi_192928077
quote:
Hm... 1970. Toen was ik 7 en had ik er al een stel achter de rug :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 mei 2020 @ 17:53:29 #219
13151 crew  Rewimo
pi_192928090
quote:
Dank je wel ^O^
  zondag 3 mei 2020 @ 17:53:53 #220
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192928096
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat als dalijk duidelijk is dat mensen die besmet zijn geweest immuun zijn én niet kunnen overdragen?

Als aangetoond kan worden dat dat zo is dan lijkt me van niet.
pi_192928109
quote:

Dan komt de invoering van een covid paspoort ter sprake denk.
pi_192928124
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:41 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat om andere redenen dan Covid-19 op de intensive care ligt is ook gedaald. Dat zijn er nog 382, tegenover 418 op zaterdag.

Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg ziet dat de verschillen in bezetting tussen regio's kleiner zijn geworden. ,,De meeste regio's liggen nu onder de 100 procent van de normale ic-capaciteit. Het aantal Covid-opnames buiten de ic daalt nu ook snel. Deze daling biedt ruimte voor uitbreiding van de niet-Covid-zorg in de komende week."
En dat is mooi, want dan kan de reguliere zorg weer opgestart worden.
pi_192928151
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 16:00 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Nee het is niet besmettelijker. Alleen waar de ene persoon een paar dagen loopt te kuchen, ligt de ander op het IC.

Tot een maand geleden ging zo’n kuchende persoon gewoon naar werk, kroeg, voetbalwedstrijd, ov en verspreidt zo het virus.

Waardoor andere mensen het ook krijgen en enkele heel ernstig ziek worden.
.
pi_192928156
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:21 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)from_covid_hospital/

Third Russian doctor plunges from Covid hospital window: Medic, 37, is now fighting for life 24 hours after warning of PPE shortages and being forced to work despite being infected
==============================
A third Russian doctor has plunged from a hospital window after complaining about medics facing intolerable coronavirus pressures.

On Saturday, while being treated at Novousmanskaya district hospital, the experienced ambulance doctor plunged from a second floor window sustaining skull fractures.

Two senior women doctors in Russia have died recently after falling from hospital windows amid reports they had challenged their superiors over a lack of PPE for coronavirus patients.
===================
Volgens de comments is het omdat lokale overheden gezichtsverlies lijden als publiekelijk wordt gemeld dat ze de zaken niet op orde hebben...
Stomme communisten logica.
Klokkenluiders kregen vroeger al een enkeltje Siberië.
Kritische journalisten plegen zelfmoord en dokters worden uit ramen gegooid.

Gaat goed daar.
pi_192928159
quote:
Goede tip. Ik had vorig jaar m'n huisarts gebeld omdat er iemand in mijn omgeving besmet was met de bof, maar die hadden deze info niet.
  zondag 3 mei 2020 @ 17:58:53 #226
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192928165
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee het is niet besmettelijker.
Bijna dubbel zo besmettelijk.
  zondag 3 mei 2020 @ 17:59:44 #227
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192928173
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Goed nieuws.

Hopelijk komt het ook bij het OMT/RIVM binnen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 3 mei 2020 @ 18:00:24 #228
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192928184
"Onder de bijna 4.800 mensen die, zover we weten, overleden aan het virus waren er iets meer dan 130 jonger dan zestig."

Nog geen 3% onder de 60. Lijkt me duidelijk dat je je maatregelen daar dus op aan moet passen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192928191
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee het is niet besmettelijker.
Dit nu nog beweren :')
pi_192928301
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:00 schreef matthijst het volgende:
"Onder de bijna 4.800 mensen die, zover we weten, overleden aan het virus waren er iets meer dan 130 jonger dan zestig."

Nog geen 3% onder de 60. Lijkt me duidelijk dat je je maatregelen daar dus op aan moet passen.
jammer dat de maatregelen er niet zijn om doden te voorkomen.
  zondag 3 mei 2020 @ 18:07:59 #231
28167 matthijst
pi_192928324
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

jammer dat de maatregelen er niet zijn om doden te voorkomen.
):O
Zelfde percentages zullen wel ongeveer gelden voor opnames lijkt me.
pi_192928408
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:59 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Goed nieuws.

Hopelijk komt het ook bij het OMT/RIVM binnen.
Dat is vanaf het begin ook al gezegd. Vals positief of mensen die 'schoon' verklaard waren die waarschijnlijk nog niet daadwerkelijk hersteld waren. Beide lagen meer voor de hand dan herbesmetting.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192928475
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is vanaf het begin ook al gezegd. Vals positief of mensen die 'schoon' verklaard waren die waarschijnlijk nog niet daadwerkelijk hersteld waren. Beide lagen meer voor de hand dan herbesmetting.
Hield mensen hier niet tegen om te doemdenken en al bepaalde conclusies te trekken :D maar hey, die dachten ook dat we hier Italië voorbij zouden gaan.
pi_192928515
In Denemarken is de R0, inmiddels 50% gestegen sinds de scholen open zijn.
En dan betreft het nog een dunbevolkt land waar ook nu veel buiten les gegeven wordt.
Voelt toch wel een slechte voorbode voor wat ons te wachten staat als het blijft stijgen.
pi_192928548
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Erg interessant. Laten we hopen dat dit daadwerkelijk zo is.
pi_192928571
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
En dan betreft het nog een dunbevolkt land waar ook nu veel buiten les gegeven wordt.
Voelt toch wel een slechte voorbode voor wat ons te wachten staat als het blijft stijgen.
Ik wacht liever even tot serieuze bronnen hierover gaan berichten. Vooralsnog lees ik alleen maar paniekberichten van The Sun en The Daily Mail.

quote:
Speaking on Denmark's easing lockdown, Christian Wejse, a scientist at the department of infectious diseases at Aarhus University, said: "There are no signs what so ever that the partial reopening has caused a bigger spread of infection.

"At least there is no indication that we are heading into another wave. That has been the concern, but I can't see that at all."

Prime Minister Mette Frederiksen said on Wednesday that the spread of the virus was "under control" and added "the Danish strategy has succeeded".

Further plans for the next steps of reopening are to be rolled out on May 10
https://www.thesun.co.uk/(...)ection-rate-schools/
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192928580
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:07 schreef matthijst het volgende:

[..]

):O
Zelfde percentages zullen wel ongeveer gelden voor opnames lijkt me.
dan is het maar goed, want dat zijn zo veel mensen, dan kan het ziekenhuis en de zorg nooit en te nimmer aan.

3% van alle mensen onder de 60.... man man, dan liggen de lijken op de stoep tot het volgende ziekenhuis.
  zondag 3 mei 2020 @ 18:23:28 #238
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192928582
quote:
Wat is hier de bron van, en wat is de bron van de quote van @HarrieKeen ?

[ Bericht 11% gewijzigd door hooibaal op 03-05-2020 18:28:47 ]
pi_192928618
quote:
[/quote]Officials in Denmark say that loosening coronavirus lockdown restrictions in mid-April has not accelerated the spread of coronavirus.

Denmark began reopening daycare centers and schools for children two weeks ago, followed by hairdressers and other small businesses, and health officials have not noticed an increase in coronavirus cases, according to Reuters.[quote]
  zondag 3 mei 2020 @ 18:28:57 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192928659
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik wacht liever even tot serieuze bronnen hierover gaan berichten. Vooralsnog lees ik alleen maar paniekberichten van The Sun en The Daily Mail.
[..]

Sowieso wemelt er zoveel info op internet over corona waarvan het meeste discutabel is at best.

Inderdaad even wachten op een serieuze bron.
pi_192928672
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

https://www.ssi.dk/aktuel(...)anmark-29-april-2020

Volgens mij is dit het rivm van Denemarken.
pi_192928674
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan komt de invoering van een covid paspoort ter sprake denk.
Zou een optie kunnen zijn inderdaad.
Maar dan moet er wel getest worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 18:30:27 ]
pi_192928686
quote:

dan gaan mensen zich express laten besmetten en stijgt de opname op de IC weer.
  zondag 3 mei 2020 @ 18:32:57 #244
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192928718

Stijgt inderdaad wel iets, maar uit een google-translate van de link van Cesare blijkt geen link met de heropening van de basisscholen.

Toch blijft het gevaarlijk om zo kort onder de 1 te balanceren natuurlijk:
quote:
Sindsdien is de infectiedruk enigszins gestegen en in de periode 19 tot 24 april op 0,9 gestegen. De meest recente waarde heeft een betrouwbaarheidsinterval van 95% van 0,7 tot 1,0.
pi_192928731
quote:

Boetes uitdelen. Ze hebben zich maar te houden aan de maatregelen. Hoe lang het ook duurt.
pi_192928758
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:32 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]

Stijgt inderdaad wel iets, maar uit een google-translate van de link van Cesare blijkt geen link met de heropening van de basisscholen.

Toch blijft het gevaarlijk om zo kort onder de 1 te balanceren natuurlijk:
[..]

Vooralsnog niet direct. Maar het had beter geweest (hoewel onlogisch) als het niet zou stijgen. Er is nu weinig speling.
pi_192928763
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:33 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Boetes uitdelen. Ze hebben zich maar te houden aan de maatregelen. Hoe lang het ook duurt.
precies, solidair zijn met de niet immuum mensen.
  zondag 3 mei 2020 @ 18:36:42 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192928772
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:33 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Jawohl, ordnung muss sein!!
pi_192928934
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

https://www.ssi.dk/aktuel(...)anmark-29-april-2020

Volgens mij is dit het rivm van Denemarken.
Ik kan geen Deens en ik heb nog nergens gelezen dat er verwacht wordt dat het daadwerkelijk een effect van de schoolopening was.
  zondag 3 mei 2020 @ 18:52:12 #250
3542 Gia
User under construction
pi_192928969
Om even terug te komen op die BMR....
Zou het ook alleen door de rode hond vaccinatie kunnen komen?
Meisjes kregen die vanaf 1975 op hun 11de, jongens pas vanaf 1987, tien de BMR werd opgenomen in het RVP.

Dat zou verklaren waarom er meer mannen dan vrouwen getroffen worden. En meer ouderen dan jongeren.
  zondag 3 mei 2020 @ 18:53:26 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192928987
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:52 schreef Gia het volgende:
Meisjes kregen die vanaf 1975 op hun 11de, jongens pas vanaf 1987, tien de BMR werd opgenomen in het RVP.

Dat zou verklaren waarom er meer mannen dan vrouwen getroffen worden. En meer ouderen dan jongeren.
Het verschil mannen vrouwen is al anders verklaard, net als bij andere virussen
  zondag 3 mei 2020 @ 18:55:53 #252
78780 deedeetee
pi_192929025
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/denmark/
Denemarken, het ziet er niet onrustbarend uit.
  zondag 3 mei 2020 @ 18:56:06 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_192929028
Deze is al een maand oud, dus het zou goed kunnen dat ie hier al gepost is, maar ik zag hem gisteren pas voor het eerst. Klik op de link voor een kek liedje.

Blazin_Tre twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 11:07:23 American memes against China: Racist, ignorant, childish, based of lies, unfunny.

Chinese memes against America: Funny, painfully truthful, catchy, non racist. https://t.co/QUy7m4o7Dx reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 3 mei 2020 @ 18:58:04 #254
3542 Gia
User under construction
pi_192929054
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Het verschil mannen vrouwen is al anders verklaard, net als bij andere virussen
En in Italië zijn ze pas in 2017 gaan vaccineren.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:00:04 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192929077
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:58 schreef Gia het volgende:
[..]

En in Italië zijn ze pas in 2017 gaan vaccineren.
Ik weet niet welk onderdeel eruit de meeste positieve effecten lijkt te hebben in de hypotheses die er zijn

En zou goed kunnen, denk dat daar wel onderzoek naar loopt
pi_192929093
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik kan geen Deens en ik heb nog nergens gelezen dat er verwacht wordt dat het daadwerkelijk een effect van de schoolopening was.
Je kan de pagina via chrome vertalen.
Het is op zijn minst opvallend toch?
Ik ben benieuwd wat het doet met het OMT advies voor de scholen hier bij een nog verdere stijging. Ook al is het nog niet direct gekoppeld aan kinderen.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:03:33 #257
3542 Gia
User under construction
pi_192929123
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:00 schreef Molo het volgende:

Ik weet niet welk onderdeel eruit de meeste positieve effecten lijkt te hebben in de hypotheses die er zijn

En zou goed kunnen, denk dat daar wel onderzoek naar loopt
Schijnt toch ook dat de bible-belt hard getroffen is. Daar zijn nogal wat non-vaxxers.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:04:29 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192929138
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat het doet met het OMT advies voor de scholen hier bij een nog verdere stijging. Ook al is het nog niet direct gekoppeld aan kinderen.
Zou goed kunnen natuurlijk. De vraag is of dat inmiddels erg is, als het zorgsysteem het aan kan en de risico's door de overheid en bevolking als acceptabel worden gezien
  zondag 3 mei 2020 @ 19:04:40 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192929147
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Schijnt toch ook dat de bible-belt hard getroffen is. Daar zijn nogal wat non-vaxxers.
Daar zaten ze nog tot half maart in stampvolle kerkjes, waarbij voorgangers kennelijk nogal wat mensen hebben besmet.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:05:04 #260
8369 speknek
Another day another slay
pi_192929154
quote:

[..]

Je denkt dat ze niet weten dat de scholen opendoen tot een hogere R0 zal leiden?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:05:50 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_192929168
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daar zaten ze nog tot half maart in stampvolle kerkjes, waarbij voorgangers kennelijk nogal wat mensen hebben besmet.
Ook veel veehouderij en dus veel stikstofdioxide in de lucht.
pi_192929187
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

precies, solidair zijn met de niet immuum mensen.
Als we deze tijd solidair moeten doorkomen zullen er heel wat meer maatregelen nodig zijn. Ook op economisch gebied.

Zodra je aan de portemonnee komt zijn veel mensen opeens niet meer zo solidair.

Daarnaast slaat het natuurlijk nergens op om mensen onnodig zaken te onthouden. Wat is daar het nut van?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 19:08:17 ]
  zondag 3 mei 2020 @ 19:08:10 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192929210
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt

Plus dat daar nog veel kerkdiensten waren en mensen sowieso veel bij elkaar over de vloer komen want socialer ingesteld.

Het kan meerdere/allerlei oorzaken hebben, ik weet het niet
  zondag 3 mei 2020 @ 19:09:45 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192929234
Hardcore dataanalisten zitten te orgasmeren bij al deze klussen die te klaren zijn denk ik zo maar.
Zoveel uitzoekwerk, verbanden te leggen of ontkrachten, heerlijk als dat je vak is _O_
pi_192929250
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jawohl, ordnung muss sein!!
Ik doe niet meer eens de moeite om op deze user te reageren. Daar zit geen bocht meer in de weg, zo kort door de bocht telkens.
pi_192929264
quote:

[..]

Interessant punt inderdaad!
  zondag 3 mei 2020 @ 19:12:26 #267
3542 Gia
User under construction
pi_192929275
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt

Plus dat daar nog veel kerkdiensten waren en mensen sowieso veel bij elkaar over de vloer komen want socialer ingesteld.

Het kan meerdere/allerlei oorzaken hebben, ik weet het niet
Dan is het ook nog eens zo dat 62% van de besmettingen vrouw is, maar van de ziekenhuisopnames juist de mannen in de meerderheid zijn.
Dus iets beschermt de vrouwen tegen de heftige klachten.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:13:02 #268
28167 matthijst
pi_192929284
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dan is het maar goed, want dat zijn zo veel mensen, dan kan het ziekenhuis en de zorg nooit en te nimmer aan.

3% van alle mensen onder de 60.... man man, dan liggen de lijken op de stoep tot het volgende ziekenhuis.
Mooi ^O^
Zijn we er ook in 4 weken vanaf.

En het is 3% van de doden, niet 3% van iedereen onder de 60.
pi_192929293
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:56 schreef speknek het volgende:
Deze is al een maand oud, dus het zou goed kunnen dat ie hier al gepost is, maar ik zag hem gisteren pas voor het eerst. Klik op de link voor een kek liedje.

Blazin_Tre twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 11:07:23 American memes against China: Racist, ignorant, childish, based of lies, unfunny.

Chinese memes against America: Funny, painfully truthful, catchy, non racist. https://t.co/QUy7m4o7Dx reageer retweet
Bekend liedje. :P

Catchy ook. Leuk gedaan wel.

Ik vond deze leuker:
XHNews twitterde op donderdag 30-04-2020 om 07:42:55 China: We discovered a new virus.
America: So what?

China: It's Dangerous
America: It's only a Flu

China: Wear a Mask
America: Don't wear a Mask
... https://t.co/Qxugv8z73J reageer retweet
  zondag 3 mei 2020 @ 19:16:09 #270
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192929330
Ik heb ook het gevoel dat reproductiegetal hier in Nederland door te doen van mensen die de regels aan de laars lappen wel een beetje gaat stijgen... Hiervan zien we nog niet...
pi_192929333
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:13 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Nee het is de realiteit.
Accepteer dat je toch in of rond je huis zal moeten blijven het komende jaar.
20 mei worden veel zaken versoepeld. Het spijt mij echt dit te moeten mededelen. Maar komop, het komt allemaal goed.
pi_192929343
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

3% van de mensen onder de 60 is heel wat anders dan 3% van de mensen die in het ziekenhuis terecht komen is onder de 60....
  zondag 3 mei 2020 @ 19:19:43 #273
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192929394
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:52 schreef Gia het volgende:

Wie ouder dan 65 is heeft die vaccinatie niet gekregen, dus kan het niet verklaren waarom mannen in die leeftijdsgroep ook zwaarder getroffen worden.
verhouding M/V overlijdens in groep 65-80 (gemiddelde 2019: 1.36) in week 9 tot 16:
1.36
1.31
1.36
1.66
1.49
1.59
1.57
1.40

In groep 80+ (2019: 0.73):
0.73
0.76
0.76
0.80
0.91
0.89
0.79
0.75

In groep 0-65 (2019: 1.37):
1.31
1.37
1.57
1.49
1.56
1.40
1.54
1.73
pi_192929397
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:19 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik denk dat het nu tussen 0,7-1,0 is nu R0 van reproductiegetal. als het zo doorgaat kan et over paar weken 1,0-1,7 R0!
Ja volgens mijn berekening zit die op 0,2. Je kan weer rustig slapen. :)
pi_192929404
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:16 schreef Ven1972 het volgende:
Ik heb ook het gevoel dat reproductiegetal hier in Nederland door te doen van mensen die de regels aan de laars lappen wel een beetje gaat stijgen... Hiervan zien we nog niet...
Ik heb het gevoel dat door het openstellen van de scholen de R0 spontaan op 0 komt....
  zondag 3 mei 2020 @ 19:21:04 #276
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192929410
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat door het openstellen van de scholen de R0 spontaan op 0 komt....
Nee, dat is niet zo, denk je dat, dan ben je zo ver van werkelijkheid!
  zondag 3 mei 2020 @ 19:21:08 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192929414
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

:D
pi_192929422
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:21 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat dus. Als je dat denkt ben je echt naief. Zal eerder tegenvallen en de R0 zal boven 1 komen.
pi_192929426
quote:

[..]

Als ze dan de middelbare scholen ook open doen wordt hij negatief, elke nieuwe besmetting heft twee bestaande op...
pi_192929428
quote:

[..]

Nee mijn berekening geeft dat ook aan! :)
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 19:22:47 #281
249559 crew  Lavenderr
pi_192929431
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:22 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Dat dus. Als je dat denkt ben je echt naief. Zal eerder tegenvallen en de R0 zal boven 1 komen.
Hou eens op met die op niets gebaseerde bangmakerij.
pi_192929435
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als ze dan de middelbare scholen ook open doen wordt hij negatief, elke nieuwe besmetting heft twee bestaande op...
Klopt volgens mijn berekening komt de IC dan op -250. :)
pi_192929446
quote:
13s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hou eens op met die bangmakerij.
Niks bangmakerij, is gewoon realistischer zijn dan wat menigeen hier zegt. Door kroegen en terrassen maar open te gooien en de ouderen kunnen in de stront zakken.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:23:54 #284
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192929450
quote:

[..]

Hou eens op met die bangmakerij.
Luister, we doen echt niet aan bangmakerij hoor, ik zie en lees op de media waar ook veel mensen tegelijk in de stad willen shoppen waar echt geen 1,t meter te zien was van elkaar.. Dat zegt heel veel!
pi_192929458
quote:

[..]

Hou eens op met die op niets gebaseerde bangmakerij.
Ik kan het antwoord van hem al invullen.....
'Het is de realiteit'.

}:|
pi_192929470
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:23 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Luister, we doen echt niet aan bangmakerij hoor, ik zie en lees op de media waar ook veel mensen tegelijk in de stad willen shoppen waar echt geen 1,t meter te zien was van elkaar.. Dat zegt heel veel!
Laat die cijfers van het paasweekend eens zien? De gevolgen van die drukte.
pi_192929472
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:23 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Krijg je met die goedkope camera's met slechte groothoek. Is allemaal schijn. In werkelijkheid lopen ze meters van elkaar af.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:25:42 #288
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192929473
Hier echt is ook de realiteit:

De Veiligheidsregio Hollands-Midden roept mensen op zich aan de regels rond het coronavirus te houden. Via Twitter laat de organisatie weten dat het in sommige winkelgebieden in de regio dit weekend zodanig druk was dat afstand houden onmogelijk was. "Zoek de drukte niet op! Als je gaat winkelen, ga dan alleen. Het is nog geen tijd voor uitjes...", aldus de veiligheidsregio.

Op zaterdag was het vooral druk in Alphen aan den Rijn. Zondag kwamen er veel mensen naar Noordwijk, waar diverse winkels open waren. De politie heeft daar mensen naar huis gestuurd. Volgens een woordvoerster van de veiligheidsregio zullen er de komende dagen meer maatregelen in de kustplaats worden genomen. De parkeerplaatsen bij het strand zullen worden afgesloten.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/dossier(...)n-op-de-ic~adfe940d/
pi_192929520
quote:

[..]

zondag 3 mei 2020 @ 19:31:24 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_192929561
Het is alleen volkomen omgekeerd he? Hoe meer het gebagatelliseerd wordt, hoe langer de staart van de ziekenhuisopnames, hoe langer het duurt voordat de lockdown weer opgeheven kan worden. Het is in het belang van de horeca dat mensen nu zo goed mogelijk de regels volgen.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:32:13 #291
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192929570
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:31 schreef speknek het volgende:
Het is alleen volkomen omgekeerd he? Hoe meer het gebagatelliseerd wordt, hoe langer de staart van de ziekenhuisopnames, hoe langer het duurt voordat de lockdown weer opgeheven kan worden. Het is in het belang van de horeca dat mensen nu zo goed mogelijk de regels volgen.
Mee eens ja,
pi_192929572
quote:
Dit zou toch duidelijk moeten zijn, maar veel mensen are missing that mark. ;)
pi_192929580
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wie ouder dan 65 is heeft die vaccinatie niet gekregen, dus kan het niet verklaren waarom mannen in die leeftijdsgroep ook zwaarder getroffen worden.
verhouding M/V overlijdens in groep 65-80 (gemiddelde 2019: 1.36) in week 9 tot 16:
1.36
1.31
1.36
1.66
1.49
1.59
1.57
1.40

In groep 80+ (2019: 0.73):
0.73
0.76
0.76
0.80
0.91
0.89
0.79
0.75

In groep 0-65 (2019: 1.37):
1.31
1.37
1.57
1.49
1.56
1.40
1.54
1.73
Meer ace2 receptoren?
pi_192929594
quote:
Het beleid is dan ook niet om richting de 0 besmettingen te gaan. Maar er is een bandbreedte waarbinnen bepaalde zaken wél of níet kunnen.

Scholen is stap 1. Gaat dat goed volgt stap 2. Ook bij stap 2 zal het virus niet weg zijn.
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 19:35:03 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_192929616
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:33 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het beleid is dan ook niet om richting de 0 besmettingen te gaan. Maar er is een bandbreedte waarbinnen bepaalde zaken wél of níet kunnen.

Scholen is stap 1. Gaat dat goed volgt stap 2. Ook bij stap 2 zal het virus niet weg zijn.
Juist. Dat is de bedoeling.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:35:16 #296
12221 Tijn