Goed nieuws.quote:
jammer dat de maatregelen er niet zijn om doden te voorkomen.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:00 schreef matthijst het volgende:
"Onder de bijna 4.800 mensen die, zover we weten, overleden aan het virus waren er iets meer dan 130 jonger dan zestig."
Nog geen 3% onder de 60. Lijkt me duidelijk dat je je maatregelen daar dus op aan moet passen.
quote:Op zondag 3 mei 2020 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
jammer dat de maatregelen er niet zijn om doden te voorkomen.
Dat is vanaf het begin ook al gezegd. Vals positief of mensen die 'schoon' verklaard waren die waarschijnlijk nog niet daadwerkelijk hersteld waren. Beide lagen meer voor de hand dan herbesmetting.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Goed nieuws.
Hopelijk komt het ook bij het OMT/RIVM binnen.
Hield mensen hier niet tegen om te doemdenken en al bepaalde conclusies te trekkenquote:Op zondag 3 mei 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is vanaf het begin ook al gezegd. Vals positief of mensen die 'schoon' verklaard waren die waarschijnlijk nog niet daadwerkelijk hersteld waren. Beide lagen meer voor de hand dan herbesmetting.
Erg interessant. Laten we hopen dat dit daadwerkelijk zo is.quote:
Ik wacht liever even tot serieuze bronnen hierover gaan berichten. Vooralsnog lees ik alleen maar paniekberichten van The Sun en The Daily Mail.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
In Denemarken is de R0, inmiddels 50% gestegen sinds de scholen open zijn.
En dan betreft het nog een dunbevolkt land waar ook nu veel buiten les gegeven wordt.
Voelt toch wel een slechte voorbode voor wat ons te wachten staat als het blijft stijgen.
https://www.thesun.co.uk/(...)ection-rate-schools/quote:Speaking on Denmark's easing lockdown, Christian Wejse, a scientist at the department of infectious diseases at Aarhus University, said: "There are no signs what so ever that the partial reopening has caused a bigger spread of infection.
"At least there is no indication that we are heading into another wave. That has been the concern, but I can't see that at all."
Prime Minister Mette Frederiksen said on Wednesday that the spread of the virus was "under control" and added "the Danish strategy has succeeded".
Further plans for the next steps of reopening are to be rolled out on May 10
dan is het maar goed, want dat zijn zo veel mensen, dan kan het ziekenhuis en de zorg nooit en te nimmer aan.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zelfde percentages zullen wel ongeveer gelden voor opnames lijkt me.
Wat is hier de bron van, en wat is de bron van de quote van @HarrieKeen ?quote:Op zondag 3 mei 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
En dan betreft het nog een dunbevolkt land waar ook nu veel buiten les gegeven wordt.
Voelt toch wel een slechte voorbode voor wat ons te wachten staat als het blijft stijgen.
[/quote]Officials in Denmark say that loosening coronavirus lockdown restrictions in mid-April has not accelerated the spread of coronavirus.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Sowieso wemelt er zoveel info op internet over corona waarvan het meeste discutabel is at best.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wacht liever even tot serieuze bronnen hierover gaan berichten. Vooralsnog lees ik alleen maar paniekberichten van The Sun en The Daily Mail.
[..]
https://www.thesun.co.uk/(...)ection-rate-schools/
https://www.ssi.dk/aktuel(...)anmark-29-april-2020quote:Op zondag 3 mei 2020 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wacht liever even tot serieuze bronnen hierover gaan berichten. Vooralsnog lees ik alleen maar paniekberichten van The Sun en The Daily Mail.
[..]
https://www.thesun.co.uk/(...)ection-rate-schools/
Zou een optie kunnen zijn inderdaad.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan komt de invoering van een covid paspoort ter sprake denk.
dan gaan mensen zich express laten besmetten en stijgt de opname op de IC weer.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat als dalijk duidelijk is dat mensen die besmet zijn geweest immuun zijn én niet kunnen overdragen?
Krijgen die ook boetes of waarschuwingen? Vormen 0 gevaar immers.
quote:Sindsdien is de infectiedruk enigszins gestegen en in de periode 19 tot 24 april op 0,9 gestegen. De meest recente waarde heeft een betrouwbaarheidsinterval van 95% van 0,7 tot 1,0.
Boetes uitdelen. Ze hebben zich maar te houden aan de maatregelen. Hoe lang het ook duurt.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat als dalijk duidelijk is dat mensen die besmet zijn geweest immuun zijn én niet kunnen overdragen?
Krijgen die ook boetes of waarschuwingen? Vormen 0 gevaar immers.
Vooralsnog niet direct. Maar het had beter geweest (hoewel onlogisch) als het niet zou stijgen. Er is nu weinig speling.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:32 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
Stijgt inderdaad wel iets, maar uit een google-translate van de link van Cesare blijkt geen link met de heropening van de basisscholen.
Toch blijft het gevaarlijk om zo kort onder de 1 te balanceren natuurlijk:
[..]
precies, solidair zijn met de niet immuum mensen.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:33 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Boetes uitdelen. Ze hebben zich maar te houden aan de maatregelen. Hoe lang het ook duurt.
Jawohl, ordnung muss sein!!quote:Op zondag 3 mei 2020 18:33 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Boetes uitdelen. Ze hebben zich maar te houden aan de maatregelen. Hoe lang het ook duurt.
Ik kan geen Deens en ik heb nog nergens gelezen dat er verwacht wordt dat het daadwerkelijk een effect van de schoolopening was.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
https://www.ssi.dk/aktuel(...)anmark-29-april-2020
Volgens mij is dit het rivm van Denemarken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |