Dit dus.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de cure vlakt af en daalt niet lineair... voordat de teller echt op 0 staat duurt het nog wel even.
Het is vaak een schee verdeling
Ik denk dat ook dat horeca en evenementen voorlopig nog niet kan.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Leg de grafiekjes van Nederland eens naast die van een land als Spanje. Dan zul je zien dat de eerste klap (afstand, grote evenementen, horeca) datgeen is wat het meeste effect sorteert.
Het effect van de hele zware maatregelen daar na is heel klein en totaal uit verhouding.
terrasjes zouden prima weer kunnenquote:Op zondag 3 mei 2020 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat ook dat horeca en evenementen voorlopig nog niet kan.
Horeca gaat echt niet open op 1 juni als er nog dagelijks honderden besmettingen bijkomen.
Strengere maatregelen dan nu zou totaal onlogisch zijn.
Horeca en grootschalige evenementen zullen dit jaar en tot diep in 2021 niet kunnen.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Horeca gaat echt niet open op 1 juni als er nog dagelijks honderden besmettingen bijkomen.
Eigenlijk op geen enkel punt, enige standpunt van hem is alles dicht en maatregelen verlengen tot eind van het jaar.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op sommige punten geef ik hem/haar wel gelijk of is het hun gelijk. Op andere punten weer niet.
Vind dat nogal een aannames die je hier doetquote:Op zondag 3 mei 2020 15:48 schreef Za het volgende:
[..]
Mogelijk krijgt sowieso het overgrote deel van de bevolking dit virus niet vanwege de bijvangst van de Rubella vaccinatie.
Het virus is bij lange na niet zo dodelijk gebleken als gevreesd werd, maar wel een risico voor mensen ouder dan 70 meer nog voor mensen ouder dan 80.
We vaccineren heden ook niet de gehele bevolking tegen griep.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen ga hier aub ook even op in. Hoe verklaren jullie dit? De IC's in Zweden zouden toch overspoelen??? Ze zouden er toch wel achter komen dat hun aanpak fout was??quote:Op zondag 3 mei 2020 15:43 schreef Za het volgende:
In Zweden vlakt de curve opzienbarend af.
Slechts 235 nieuwe besmettingen vandaag.
Horeca alleen met 1.5M regel, geen evenementen, niet in groepsverband sporten, zwembaden gesloten. Zulke maatregelen denk.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jup, dat mensen dat maar gaan accepteren. It's here to stay.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef Tijn het volgende:
Die anderhalve meter blijft gewoon tot er een vaccin is, lijkt me.
Vast, maar er zijn tal van andere maatregelen die je kunt opheffen zonder de anderhalvemeter per definitie geweld aan te doen.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef Tijn het volgende:
Nee dat is onzin en schijnveiligheid. Nergens op gebasseerd ook. Geen massale evenementen is voldoende.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef Tijn het volgende:
Pleiten voor solidariteit terwijl je zelf een hele branche failliet wenst is op z’n minst schizofreen.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef BoerHagenees het volgende:
Echt verschrikkelijk hoe er hier over ouderen wordt gedacht door sommigen.
En ja dat is ook solidariteit! Ik zie godsamme alleen solidariteit voor wat horecaondermers, terwijl hun eigen grootouders mogen creperen bij wijze van spreken. Wat kan mij die terrasjes en kroegen toch schelen, vergeleken met het leed wat ouderen nu moeten ondergaan bij in verzorgingstehuizen.
Je springt van hot naar her. Dit is de discussie helemaal niet. Wel dat belachelijke plan van je met een lockdown tot het einde van jaar.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:56 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Jup, dat mensen dat maar gaan accepteren. It's here to stay.
Maar dit virus is veel besmettelijker, dat was wel duidelijk toch? Ik snap niet waarom dat maar gezegd moet blijven.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Pleiten voor solidariteit terwijl je zelf een hele branche failliet wenst is op z’n minst schizofreen.
Daarnaast, de maatschappelijke kosten moeten in verhouding blijven. Bij griep doen we toch ook niet het hele land dicht? Ook heel veel doden. Dat kan bij dit virus ook niet langdurig, daar is het niet ernstig genoeg voor.
Dat de afstandsmaatregel blijft tot er een vaccin is, staat in dat rapport van het OMT dat laatst in het nieuws was. Bij het RIVM gaan ze uit van minstens nog een jaar.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee dat is onzin en schijnveiligheid. Nergens op gebasseerd ook.
Besmettelijk maakt in feite weinig uit, het gaat er om hoeveel mensen klachten krijgen en hoe ernstig die zijn.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:00 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar dit virus is veel besmettelijker, dat was wel duidelijk toch? Ik snap niet waarom dat maar gezegd moet blijven.
Noteer het in je agenda, dan spreken we verder op 3 juni.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:46 schreef Smack10 het volgende:
Net zoals in China zeker?
Opeens is het gewoon weg.
De 1.5 meter maatregel is nergens op gebasseerd. Waar is het wetenschappelijk bewijs? Peer feedback? Het RIVM kan dat wel willen maar het is totaal niet haalbaar als je een beetje logisch nadenkt. Dat OMT ziet alleen maar naar het medisch aspect. Als ik iemand van Greenpeace was wou ik ook alle auto's, vliegtuigen en industrie afschaffen. Want dit is het meest ideale scenario om de uitstoot van CO2 terug te dringen. Maar er spelen ook nog andere belangen gelukkig.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat de afstandsmaatregel blijft tot een vaccin, staat in dat rapport van het OMT dat laatst in het nieuws was. Bij het RIVM gaan ze uit van minstens nog een jaar.
Dus dat is helemaal niet "nergens op gebaseerd".
Ze willen daar niet aan. Liever tot medio 2021 in "intelligente" lockdown dan hun ongelijk toegeven.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mensen ga hier aub ook even op in. Hoe verklaren jullie dit? De IC's in Zweden zouden toch overspoelen??? Ze zouden er toch wel achter komen dat hun aanpak fout was??
Het virus dooft vanzelf uit.
quote:Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Horeca alleen met 1.5M regel, geen evenementen, niet in groepsverband sporten, zwembaden gesloten. Zulke maatregelen denk.
Horeca binnen lijkt mij lastig met de 1,5 meter regel, terrasjes buiten kan je nog wel goed indelen.quote:
Nee echt niet, dat kunnen we dit jaar op buik schrijven! In 2021 kan misschien wel weer.quote:
Veel te veel.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel klonen zitten er intussen in deze reeks joh...?
Ik ben afgezien van jou alle users in deze thread.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel klonen zitten er intussen in deze reeks joh...?
Dit kloptquote:Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben afgezien van jou alle users in deze thread.
Wil je van mijn account af aubquote:Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef Za het volgende:
[..]
Je bent niet serieus, in andere landen was er een echte lockdown en kwamen er nog besmettingen bij.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:53 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Horeca en grootschalige evenementen zullen dit jaar en tot diep in 2021 niet kunnen.
Strengere maatregelen met zelfs een strengere lockdown dan nu kunnen de besmettingen toch nog meer naar beneden halen zodat we de R0 onder de 1 houden?
Jouw zinnenquote:Op zondag 3 mei 2020 16:09 schreef Ven1972 het volgende:
Maar zo nu naar uit ziet wat het ook solidariteit onder ons blijft afbrokkelt en niet aan de maatregelen houden, is het waarschijnlijk dat de maatregelen helaas in de rest van het jaar aan moeten houden.
Nee klopt. Dit past niet in het plaatje van doemdenkerij en worst case scenarios die mensen hier maar al te graag de lucht in slingeren.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:05 schreef Za het volgende:
[..]
Ze willen daar niet aan. Liever tot medio 2021 in "intelligente" lockdown dan hun ongelijk toegeven.
watquote:Op zondag 3 mei 2020 16:09 schreef Ven1972 het volgende:
Maar zo nu naar uit ziet wat het ook solidariteit onder ons blijft afbrokkelt en niet aan de maatregelen houden, is het waarschijnlijk dat de maatregelen helaas in de rest van het jaar aan moeten houden.
Sinds jij Dotan (quote:Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef Za het volgende:
[..]
Je hebt het over een mentaal beperkt iemand.quote:
Ja want of de maatregelen versoepeld gaan worden ligt aan de gehoorzaamheid van de burgers. En niet aan het verloop van het virus.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:09 schreef Ven1972 het volgende:
Waarheid! Elk goed nieuws wordt genegeerd of dat hoort in het positiviteit-topic aldus eentje hier.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:05 schreef Za het volgende:
[..]
Ze willen daar niet aan. Liever tot medio 2021 in "intelligente" lockdown dan hun ongelijk toegeven.
Prima te volgen toch, niet zo zuigen.quote:
Precies! De bal ligt nog steeds aan het volk hoe ze hiermee omgaan.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:13 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja want of de maatregelen versoepeld gaan worden ligt aan de gehoorzaamheid van de burgers. En niet aan het verloop van het virus.nieuwe kloon gespot.
____quote:Op zondag 3 mei 2020 16:14 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies! De bal ligt nog steeds aan het volk hoe ze hiermee omgaan.
Wat zou die ruimte dan moeten zijn volgens jou? De scholen gaan weer open..quote:Op zondag 3 mei 2020 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zitten weer onder de maximale IC capaciteit van voor de crisis. Dus die ruimte zou er moeten zijn. Het wordt dus tijd om een balans te gaan zoeken die langere tijd vol te houden is.
Die 2 liggen in elkaars verlengde. De maatregelen hebben effect omdat veel mensen zich daar aan houden. Als mensen deze week weer langzaamaan besluiten terug te gaan naar normaal dan heeft dat ook invloed op de cijfers en dus ook welke beslissingen er worden genomen.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:13 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja want of de maatregelen versoepeld gaan worden ligt aan de gehoorzaamheid van de burgers. En niet aan het verloop van het virus.![]()
Ze zijn redelijk onorthodox eerlijk gezegd.quote:
Klopt, kerel is ernstig slechthorend, dan is je taalgebruik nog wel eens wat anders. Om hem daar nou steeds op te wijzen is wat flauw.quote:
Mogen buitenlanders het land al in?quote:Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Pumpalov het volgende:
Regels terrassen bekend :
- maximaal 4 personen per tafel.
- 2,5 meter afstand tussen tafels.
- werknemers verplicht met masker.
- stoelen en tafels na iedere bezoeker schoonmaken.
- deainfecterende handgel moet altijd op tafels aanwezig zijn.
Donderdag bier drinken in het zonnetje met een partijtje kaart
Niet volgens Ernst Kuipers.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Die 2 liggen in elkaars verlengde. De maatregelen hebben effect omdat veel mensen zich daar aan houden. Als mensen deze week weer langzaamaan besluiten terug te gaan naar normaal dan heeft dat ook invloed op de cijfers en dus ook welke beslissingen er worden genomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |