Een derde van de wereldbevolking heeft de Spaanse griep gehad en Sars was makkelijk in te dammen door de korte incubatietijd.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
spaanse griep was ook ineens weg, net zoals sars...
op sommige punten geef ik hem/haar wel gelijk of is het hun gelijk. Op andere punten weer niet.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Geen idee, boerhagenees/hooibaal is wel een mooie trol, hij blijft de gemoederen bezig houden met zijn alles dicht verhalen en de prachtige laat winkels/horeca maar failliet gaan om dan in de volgende zin te klagen over solidariteit bij jongeren.
Dit dus.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de cure vlakt af en daalt niet lineair... voordat de teller echt op 0 staat duurt het nog wel even.
Het is vaak een schee verdeling
Ik denk dat ook dat horeca en evenementen voorlopig nog niet kan.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Leg de grafiekjes van Nederland eens naast die van een land als Spanje. Dan zul je zien dat de eerste klap (afstand, grote evenementen, horeca) datgeen is wat het meeste effect sorteert.
Het effect van de hele zware maatregelen daar na is heel klein en totaal uit verhouding.
terrasjes zouden prima weer kunnenquote:Op zondag 3 mei 2020 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat ook dat horeca en evenementen voorlopig nog niet kan.
Horeca gaat echt niet open op 1 juni als er nog dagelijks honderden besmettingen bijkomen.
Strengere maatregelen dan nu zou totaal onlogisch zijn.
Horeca en grootschalige evenementen zullen dit jaar en tot diep in 2021 niet kunnen.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Horeca gaat echt niet open op 1 juni als er nog dagelijks honderden besmettingen bijkomen.
Eigenlijk op geen enkel punt, enige standpunt van hem is alles dicht en maatregelen verlengen tot eind van het jaar.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op sommige punten geef ik hem/haar wel gelijk of is het hun gelijk. Op andere punten weer niet.
Vind dat nogal een aannames die je hier doetquote:Op zondag 3 mei 2020 15:48 schreef Za het volgende:
[..]
Mogelijk krijgt sowieso het overgrote deel van de bevolking dit virus niet vanwege de bijvangst van de Rubella vaccinatie.
Het virus is bij lange na niet zo dodelijk gebleken als gevreesd werd, maar wel een risico voor mensen ouder dan 70 meer nog voor mensen ouder dan 80.
We vaccineren heden ook niet de gehele bevolking tegen griep.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen ga hier aub ook even op in. Hoe verklaren jullie dit? De IC's in Zweden zouden toch overspoelen??? Ze zouden er toch wel achter komen dat hun aanpak fout was??quote:Op zondag 3 mei 2020 15:43 schreef Za het volgende:
In Zweden vlakt de curve opzienbarend af.
Slechts 235 nieuwe besmettingen vandaag.
Horeca alleen met 1.5M regel, geen evenementen, niet in groepsverband sporten, zwembaden gesloten. Zulke maatregelen denk.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jup, dat mensen dat maar gaan accepteren. It's here to stay.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef Tijn het volgende:
Die anderhalve meter blijft gewoon tot er een vaccin is, lijkt me.
Vast, maar er zijn tal van andere maatregelen die je kunt opheffen zonder de anderhalvemeter per definitie geweld aan te doen.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef Tijn het volgende:
Nee dat is onzin en schijnveiligheid. Nergens op gebasseerd ook. Geen massale evenementen is voldoende.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef Tijn het volgende:
Pleiten voor solidariteit terwijl je zelf een hele branche failliet wenst is op z’n minst schizofreen.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef BoerHagenees het volgende:
Echt verschrikkelijk hoe er hier over ouderen wordt gedacht door sommigen.
En ja dat is ook solidariteit! Ik zie godsamme alleen solidariteit voor wat horecaondermers, terwijl hun eigen grootouders mogen creperen bij wijze van spreken. Wat kan mij die terrasjes en kroegen toch schelen, vergeleken met het leed wat ouderen nu moeten ondergaan bij in verzorgingstehuizen.
Je springt van hot naar her. Dit is de discussie helemaal niet. Wel dat belachelijke plan van je met een lockdown tot het einde van jaar.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:56 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Jup, dat mensen dat maar gaan accepteren. It's here to stay.
Maar dit virus is veel besmettelijker, dat was wel duidelijk toch? Ik snap niet waarom dat maar gezegd moet blijven.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Pleiten voor solidariteit terwijl je zelf een hele branche failliet wenst is op z’n minst schizofreen.
Daarnaast, de maatschappelijke kosten moeten in verhouding blijven. Bij griep doen we toch ook niet het hele land dicht? Ook heel veel doden. Dat kan bij dit virus ook niet langdurig, daar is het niet ernstig genoeg voor.
Dat de afstandsmaatregel blijft tot er een vaccin is, staat in dat rapport van het OMT dat laatst in het nieuws was. Bij het RIVM gaan ze uit van minstens nog een jaar.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee dat is onzin en schijnveiligheid. Nergens op gebasseerd ook.
Besmettelijk maakt in feite weinig uit, het gaat er om hoeveel mensen klachten krijgen en hoe ernstig die zijn.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:00 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar dit virus is veel besmettelijker, dat was wel duidelijk toch? Ik snap niet waarom dat maar gezegd moet blijven.
Noteer het in je agenda, dan spreken we verder op 3 juni.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:46 schreef Smack10 het volgende:
Net zoals in China zeker?
Opeens is het gewoon weg.
De 1.5 meter maatregel is nergens op gebasseerd. Waar is het wetenschappelijk bewijs? Peer feedback? Het RIVM kan dat wel willen maar het is totaal niet haalbaar als je een beetje logisch nadenkt. Dat OMT ziet alleen maar naar het medisch aspect. Als ik iemand van Greenpeace was wou ik ook alle auto's, vliegtuigen en industrie afschaffen. Want dit is het meest ideale scenario om de uitstoot van CO2 terug te dringen. Maar er spelen ook nog andere belangen gelukkig.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat de afstandsmaatregel blijft tot een vaccin, staat in dat rapport van het OMT dat laatst in het nieuws was. Bij het RIVM gaan ze uit van minstens nog een jaar.
Dus dat is helemaal niet "nergens op gebaseerd".
Ze willen daar niet aan. Liever tot medio 2021 in "intelligente" lockdown dan hun ongelijk toegeven.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mensen ga hier aub ook even op in. Hoe verklaren jullie dit? De IC's in Zweden zouden toch overspoelen??? Ze zouden er toch wel achter komen dat hun aanpak fout was??
Het virus dooft vanzelf uit.
quote:Op zondag 3 mei 2020 15:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Horeca alleen met 1.5M regel, geen evenementen, niet in groepsverband sporten, zwembaden gesloten. Zulke maatregelen denk.
Horeca binnen lijkt mij lastig met de 1,5 meter regel, terrasjes buiten kan je nog wel goed indelen.quote:
Nee echt niet, dat kunnen we dit jaar op buik schrijven! In 2021 kan misschien wel weer.quote:
Veel te veel.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel klonen zitten er intussen in deze reeks joh...?
Ik ben afgezien van jou alle users in deze thread.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel klonen zitten er intussen in deze reeks joh...?
Dit kloptquote:Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben afgezien van jou alle users in deze thread.
Wil je van mijn account af aubquote:Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef Za het volgende:
[..]
Je bent niet serieus, in andere landen was er een echte lockdown en kwamen er nog besmettingen bij.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:53 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Horeca en grootschalige evenementen zullen dit jaar en tot diep in 2021 niet kunnen.
Strengere maatregelen met zelfs een strengere lockdown dan nu kunnen de besmettingen toch nog meer naar beneden halen zodat we de R0 onder de 1 houden?
Jouw zinnenquote:Op zondag 3 mei 2020 16:09 schreef Ven1972 het volgende:
Maar zo nu naar uit ziet wat het ook solidariteit onder ons blijft afbrokkelt en niet aan de maatregelen houden, is het waarschijnlijk dat de maatregelen helaas in de rest van het jaar aan moeten houden.
Nee klopt. Dit past niet in het plaatje van doemdenkerij en worst case scenarios die mensen hier maar al te graag de lucht in slingeren.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:05 schreef Za het volgende:
[..]
Ze willen daar niet aan. Liever tot medio 2021 in "intelligente" lockdown dan hun ongelijk toegeven.
watquote:Op zondag 3 mei 2020 16:09 schreef Ven1972 het volgende:
Maar zo nu naar uit ziet wat het ook solidariteit onder ons blijft afbrokkelt en niet aan de maatregelen houden, is het waarschijnlijk dat de maatregelen helaas in de rest van het jaar aan moeten houden.
Sinds jij Dotan (quote:Op zondag 3 mei 2020 16:08 schreef Za het volgende:
[..]
Je hebt het over een mentaal beperkt iemand.quote:
Ja want of de maatregelen versoepeld gaan worden ligt aan de gehoorzaamheid van de burgers. En niet aan het verloop van het virus.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:09 schreef Ven1972 het volgende:
Waarheid! Elk goed nieuws wordt genegeerd of dat hoort in het positiviteit-topic aldus eentje hier.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:05 schreef Za het volgende:
[..]
Ze willen daar niet aan. Liever tot medio 2021 in "intelligente" lockdown dan hun ongelijk toegeven.
Prima te volgen toch, niet zo zuigen.quote:
Precies! De bal ligt nog steeds aan het volk hoe ze hiermee omgaan.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:13 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja want of de maatregelen versoepeld gaan worden ligt aan de gehoorzaamheid van de burgers. En niet aan het verloop van het virus.nieuwe kloon gespot.
____quote:Op zondag 3 mei 2020 16:14 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies! De bal ligt nog steeds aan het volk hoe ze hiermee omgaan.
Wat zou die ruimte dan moeten zijn volgens jou? De scholen gaan weer open..quote:Op zondag 3 mei 2020 15:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zitten weer onder de maximale IC capaciteit van voor de crisis. Dus die ruimte zou er moeten zijn. Het wordt dus tijd om een balans te gaan zoeken die langere tijd vol te houden is.
Die 2 liggen in elkaars verlengde. De maatregelen hebben effect omdat veel mensen zich daar aan houden. Als mensen deze week weer langzaamaan besluiten terug te gaan naar normaal dan heeft dat ook invloed op de cijfers en dus ook welke beslissingen er worden genomen.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:13 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja want of de maatregelen versoepeld gaan worden ligt aan de gehoorzaamheid van de burgers. En niet aan het verloop van het virus.![]()
Ze zijn redelijk onorthodox eerlijk gezegd.quote:
Klopt, kerel is ernstig slechthorend, dan is je taalgebruik nog wel eens wat anders. Om hem daar nou steeds op te wijzen is wat flauw.quote:
Mogen buitenlanders het land al in?quote:Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Pumpalov het volgende:
Regels terrassen bekend :
- maximaal 4 personen per tafel.
- 2,5 meter afstand tussen tafels.
- werknemers verplicht met masker.
- stoelen en tafels na iedere bezoeker schoonmaken.
- deainfecterende handgel moet altijd op tafels aanwezig zijn.
Donderdag bier drinken in het zonnetje met een partijtje kaart
Niet volgens Ernst Kuipers.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Die 2 liggen in elkaars verlengde. De maatregelen hebben effect omdat veel mensen zich daar aan houden. Als mensen deze week weer langzaamaan besluiten terug te gaan naar normaal dan heeft dat ook invloed op de cijfers en dus ook welke beslissingen er worden genomen.
ja dat klopt, ik neem aan dat steeds meer mensen verlangen naar vrijheid weer terug te krijgen, dus het gaat om wat het ook is dat we grote gevolgen gaan krijgen van deze crisis. Dus solidariteit krabbelt wel langzamerhand af. Andere groepen mensen houden wel nog aan de maatregelen en andere niet.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Die 2 liggen in elkaars verlengde. De maatregelen hebben effect omdat veel mensen zich daar aan houden. Als mensen deze week weer langzaamaan besluiten terug te gaan naar normaal dan heeft dat ook invloed op de cijfers en dus ook welke beslissingen er worden genomen.
Sommigen wel maar met een verplichte quarantaine van 2 weken is dat ook niet veel waardquote:Op zondag 3 mei 2020 16:18 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Mogen buitenlanders het land al in?![]()
Dat is Gommers, niet Kuipersquote:Op zondag 3 mei 2020 16:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja klopt de IC baas weet er inderdaad niks van.
Die zegt geloof ik dat je het slimmer in kan richten, niet dat maatregelen geen invloed hebben op het verloop van het virus.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja klopt de IC baas weet er inderdaad niks van.
Weet eerlijk gezegd niet precies wat het verschil is in hun rollen. Maar De Telegraaf noemt Ernst Kuipers de IC baas.quote:
Kuipers is meer IC-baas dan Gommers. Die Gommers is eigenlijk alleen maar voorzitter van de vereniging van IC artsen.quote:
Nee die zei deze week dat ze op de ICs niets hebben gemerkt van het drukke paasweekend.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Die zegt geloof ik dat je het slimmer in kan richten, niet dat maatregelen geen invloed hebben op het verloop van het virus.
In Leiden zien ze klassikaal onderwijs de komende negen maanden nog niet zitten.quote:De Universiteit van Leiden gaat er vooralsnog vanuit dat komend studiejaar ook bijna al het onderwijs digitaal is. In een mail aan de docenten stelt de instelling dat het zeer waarschijnlijk is dat tot februari 2021 geen regulier onderwijs kan worden gegeven, meldt Omroep West. Eerder was al bekend dat de campus tot september dit jaar dicht zal blijven.
Mooi, maar dat betekent niet dat maatregelen geen invloed hebben op verloop van het virus.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:26 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nee die zei deze week dat ze op de ICs niets hebben gemerkt van het drukke paasweekend.
Kuipers heeft die rol zelf gepakt, en prima want het is een beste bestuurder. Maar niet van de IC's zelf, de crisiscoördinatie is echt wat anders.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kuipers is meer IC-baas dan Gommers. Die Gommers is eigenlijk alleen maar voorzitter van de vereniging van IC artsen.
Terwijl Kuipers hoofd is van het verspreidingscentrum.
Dat wist ik niet. Ik weet niet of je het over mij hebt (al is dit de eerste keer dat ik überhaupt iets zeg over andermans taalgebruik), maar inderdaad hoef je dat niet continue op te rakelen. Mee eens.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, kerel is ernstig slechthorend, dan is je taalgebruik nog wel eens wat anders. Om hem daar nou steeds op te wijzen is wat flauw.
Ja bijna iedereen houdt zich er toch aan? Het is niet verboden om op straat te lopen. En het advies om thuis te blijven is geen maatregel.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:35 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mooi, maar dat betekent niet dat maatregelen geen invloed hebben op verloop van het virus.
Dat is wel een van de domste claims die ik heb gelezen.
De ene toko schakelt wat makkelijker om naar digitaal werken dan de anderequote:Op zondag 3 mei 2020 16:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In Leiden zien ze klassikaal onderwijs de komende negen maanden nog niet zitten.
Er is toch een apart Zweden topic?quote:Op zondag 3 mei 2020 16:36 schreef Za het volgende:
Zweden zonder lockdown:
Aantal besmettingen pd met 2/3 verlaagd.
Aantal doden per dag van 169 naar 10.
Aantal IC opnames met 2/3 verlaagd.
Ik verwacht van niet. Meerdere huisartsen gehad (in het pre-computertijdperk) en inmiddels in het buitenland. Dus ik heb er weinig hoop op. Daarnaast weet ik dat ik alledrie de ziektes heb gehad als kind.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:28 schreef vosss het volgende:
Die info zal toch wel bij de huisarts in de computer staan? Althans dat lijkt mij toch? Niet?
Dat eerste ja. Apart van de mensen die om andere redenen op de IC worden opgenomen.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:37 schreef Ixnay het volgende:
Dat aantal mensen op de IC. Zijn dat alleen covid-gevallen?
Want ook zonder covid kunnen er redenen zijn om op een IC terecht te komen...
Hoeveel mensen lagen er gemiddeld de afgelopen 5 jaar op de IC? Weet iemand dat?
En als een bejaarde van de trap valt en daardoor op de IC terechtkomt en hij/zij heeft ook covid, maar dat is niet de reden waarom hij/zij op de IC ligt. Is deze meegenomen in de statistieken?
Er is hier een discussie of de lockdown nut heeft, dan is dit interessante info.quote:
Staat er niet, 100% zekerquote:Op zondag 3 mei 2020 16:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik verwacht van niet. Meerdere huisartsen gehad (in het pre-computertijdperk) en inmiddels in het buitenland. Dus ik heb er weinig hoop op. Daarnaast weet ik dat ik alledrie de ziektes heb gehad als kind.
gemiddeld is 70% van de 1050 bedden bezet en het cijfer wordt wordt gegeven zijn vaak, tenzij anders aangegeven, alleen de covid gevallen. We zitten nog lang niet op de normale bezettingquote:Op zondag 3 mei 2020 16:37 schreef Ixnay het volgende:
Dat aantal mensen op de IC. Zijn dat alleen covid-gevallen?
Want ook zonder covid kunnen er redenen zijn om op een IC terecht te komen...
Hoeveel mensen lagen er gemiddeld de afgelopen 5 jaar op de IC? Weet iemand dat?
En als een bejaarde van de trap valt en daardoor op de IC terechtkomt en hij/zij heeft ook covid, maar dat is niet de reden waarom hij/zij op de IC ligt. Is deze meegenomen in de statistieken?
Natuurlijk wel, dat is onderdeel van het zoveel mogelijk thuiswerken. Veel bedrijven volgen dat op waar mogelijk.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:36 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja bijna iedereen houdt zich er toch aan? Het is niet verboden om op straat te lopen. En het advies om thuis te blijven is geen maatregel.
als je wilt dan kan je je bloed laten testen op antistoffen. Ik denk dat dit wel geld kost. Dan weet je of je genoeg antistoffen hebt voor de ziektes die je wilt weten.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik verwacht van niet. Meerdere huisartsen gehad (in het pre-computertijdperk) en inmiddels in het buitenland. Dus ik heb er weinig hoop op. Daarnaast weet ik dat ik alledrie de ziektes heb gehad als kind.
Dat is logisch en ontkent niemand. Wil je terug naar 0 besmettingen dan moet je alles op slot gooien. Maar dat is het doel helemaal niet. Vooralsnog blijkt alleen nergens uit dat de drukte van de afgelopen weekenden een overstroming op de ICs veroorzaken.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:43 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, dat is onderdeel van het zoveel mogelijk thuiswerken. Veel bedrijven volgen dat op waar mogelijk.
En het is al vaker gezegd; hoe beter we ons houden aan de maatregelen, hoe positiever het effect. Ik snap niet hoe je de relatie tussen die 2 wil ontkennen.
dat komt omdat het al druk is als nog geen promille an de bevolking zich ergens verzameld in tegenstelling tot hoeveel mensen zich verzamelen bij geen maatregelen.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:46 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat is logisch en ontkent niemand. Wil je terug naar 0 besmettingen dan moet je alles op slot gooien. Maar dat is het doel helemaal niet. Vooralsnog blijkt alleen nergens uit dat de drukte van de afgelopen weekenden een overstroming op de ICs veroorzaken.
Ga ik ook vanuit. En inentingsboekje is na al die tijd ook niet meer te vinden.quote:
Nee, vind ik niet nodig. Zegt voorlopig nog niets over het hebben van antistoffen tegen covid-19. Eerst maar eens afwachten of er een verband wordt aangetoond.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
als je wilt dan kan je je bloed laten testen op antistoffen. Ik denk dat dit wel geld kost. Dan weet je of je genoeg antistoffen hebt voor de ziektes die je wilt weten.
De bevolkingspiramides van armere (Afrikaanse) landen zijn ook echt piramide-vormig. Heel veel baby's en kinderen dus die ook jong sterven. Weinig mensen worden ouder dan 60. Boven de 70 is zeldzaam. Daarom is dit virus ook helemaal niet groot in dergelijke landen.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:19 schreef Nia het volgende:
https://www.populationpyramid.net/ is een heel fascinerende website om de leeftijdsopbouw van landen te bestuderen.
Ik neem Zweden als voorbeeld. In 2020 is het grootste deel van de bevolking tussen 25 en 29 jaar. https://www.populationpyramid.net/sweden/2020/
Ik kan me eigenlijk best voorstellen waarom Zweden voor een liberale aanpak heeft gekozen.
De voormalige Sovjet staten kennen ook een relatief jonge bevolking. Kan dat een reden zijn voor het geringe aantal doden daar?
Bij sommigen krijg je zelfs het idee dat ze hopen op meer nummers, zodat ze hun gelijk kunnen claimen. Zodat ze kunnen genieten van het feit dat de meeste ondernemers en bedrijven failliet gaan. Roepen om solidariteit richting de ouderen en de zorg, maar verkondigen vervolgens wel dat ze een hele hoop mensen dus grote tegenslagen toewensen. Selectieve solidariteit. Pure afgunst naar ondernemers en de horeca heb ik het idee. ''Als ik er geen interesse in heb/het niet kan gun ik het niemand''. Zoiets. Zo komt het over in ieder geval.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Waarheid! Elk goed nieuws wordt genegeerd of dat hoort in het positiviteit-topic aldus eentje hier.
Rijksvaccinaties zijn indien je niet te oud bent op te vragen direct bij het RIVM trouwens, als je je boekje kwijt bentquote:Op zondag 3 mei 2020 16:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ga ik ook vanuit. En inentingsboekje is na al die tijd ook niet meer te vinden.
[..]
Nee, vind ik niet nodig. Zegt voorlopig nog niets over het hebben van antistoffen tegen covid-19. Eerst maar eens afwachten of er een verband wordt aangetoond.
Zweden dacht het allemaal beter te weten...quote:Op zondag 3 mei 2020 16:38 schreef deedeetee het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Ik zie t nog niet uitdoven in Zweden hoor.
Positief nieuws posten?quote:Op zondag 3 mei 2020 16:58 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Welke andere opties hebben we dan nog precies?
Dat is toch ook het plan?quote:Op zondag 3 mei 2020 17:04 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Positief nieuws posten?
Maatregelen (iets) versoepelen? Cijfers zijn positief wat zou de logica zijn om het strenger te maken?
Ook solidair zijn naar alle ondernemers en hun werknemers?
Behalve kermis-mensen dan want daar moest je toch smakelijk om lachen toen ze aangaven geen werk te hebben. “Daar gaan we ons niet druk om maken ha-ha!”quote:Op zondag 3 mei 2020 17:05 schreef hooibaal het volgende:
Ik heb nooit gepleit voor het failliet laten gaan van hele sectoren. We hebben niet voor niets tig miljard uitgetrokken aan steunprogramma's.
Je moet alleen geen bedrijven gaan redden die zonder de crisis ook al op omvallen stonden, en ik heb een beetje moeite met de miljarden naar KLM omdat je je moet afvragen of dat zo'n duurzame investering is, maar verder moet je de bedrijven die nu noodgedwongen stilliggen wel degelijk ondersteunen. Net als de mensen die werkloos worden.
En wat is: niet te oud?quote:Op zondag 3 mei 2020 16:57 schreef Molo het volgende:
Rijksvaccinaties zijn indien je niet te oud bent op te vragen direct bij het RIVM trouwens, als je je boekje kwijt bent
Mee eens. Het is best betreurenswaardig. En kleinzielig in sommige gevallen.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij sommigen krijg je zelfs het idee dat ze hopen op meer nummers, zodat ze hun gelijk kunnen claimen. Zodat ze kunnen genieten van het feit dat de meeste ondernemers en bedrijven failliet gaan. Roepen om solidariteit richting de ouderen en de zorg, maar verkondigen vervolgens wel dat ze een hele hoop mensen dus grote tegenslagen toewensen. Selectieve solidariteit. Pure afgunst naar ondernemers en de horeca heb ik het idee. ''Als ik er geen interesse in heb/het niet kan gun ik het niemand''. Zoiets. Zo komt het over in ieder geval.
Nee, dat heb ik niet beweerd. Ze zijn gewoon nog niet aan de beurt. Betekent niet dat ze geen recht zouden hebben op ondernemerssteun.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Behalve kermis-mensen dan want daar moest je toch smakelijk om lachen toen ze aangaven geen werk te hebben. “Daar gaan we ons niet druk om maken ha-ha!”
selectief medelijden proef ik hier somsquote:Op zondag 3 mei 2020 17:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Behalve kermis-mensen dan want daar moest je toch smakelijk om lachen toen ze aangaven geen werk te hebben. “Daar gaan we ons niet druk om maken ha-ha!”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |