Omdat de hele economie naar de haaien helpen met 0 perspectief voor jongeren niet echt helpt, als het alleen gericht is op het helpen van ouderen.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:16 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik accepteer dat als prijs wel hoor.
En dat jongeren meteen met een generatieconflict komen is ook wel tekenend dan. Bedoel dit niet persoonlijk naar jou toe, maar waarom zou er in godsnaam dan meteen een conflict tussen jong en oud moeten komen? De jongeren hebben zich maar gedeisd te houden, de goede tijden komen er weer snel. De economie zal na een vaccin weer snel uit de recessie komen. Ik heb daar alle vertrouwen in.
Die Chinezen hebben wat dat betreft het geluk dat ze hun volk er zo onder kunnen houden.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Zo zit ik er ook in.
Blijkt maar weer eens hoe individualistisch de maatschappij is geworden, dat men niet even discipline kan opbrengen om zoveel mogelijk binnen te blijven en afstand te houden om het zorgpersoneel te helpen.
We zijn vooral afhankelijk van de export en de landen om ons heen. Dat de cafés en de kapperszaken nu niet meer open mogen maakt voor de economie echt niets uit.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan ben je als land collectief failliet he? Ik vraag me af of we als land bereid zijn die prijs te betalen.
En dan vrees ik, hoe erg ik het ook zou vinden, toch voor een generatieconflict op dat punt.
Maar het is deze zomer al over hoor ,openen die hap, ah joh, die straatfeestjes van 30 man moet toch kunnen hoor ik velen nog steeds zeggen. Maar zie tot diep in 2021 zitten we hiermee.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:20 schreef Solingjan het volgende:
Zie net op Telegraaf.
Britse wetenschappers.
Feestjes tot diep in 2021 Met hoogstens 10 man.
Dat heeft wel degelijk een groot effect. Dat zijn ook de consumenten van andere bedrijven.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:21 schreef Gehrman het volgende:
[..]
We zijn vooral afhankelijk van de export en de landen om ons heen. Dat de cafés en de kapperszaken nu niet meer open mogen maakt voor de economie echt niets uit.
Dank je.quote:
Beetje valse tegenstelling. Ja het is met name zorgen dat ouderen niet opgenomen worden,maar het gevolg van veel ouderen op de Corona zorg is dat andere zorg niet meer gegeven kan worden. Kortom het is een sneeuwbal effect en beetje te kort door de bocht om er een ouderen vs jongeren ding van te maken.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Omdat de hele economie naar de haaien helpen met 0 perspectief voor jongeren niet echt helpt, als het alleen gericht is op het helpen van ouderen.
Mwoah. Schiphol en KLM hebben een grotere impact op de economie. En die zitten voorlopig nog wel in deze globale shit.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat heeft wel degelijk een groot effect. Dat zijn ook de consumenten van andere bedrijven.
Omdat de 60plussers niet degene zijn die de prijs gaan betalen. Dat zomaar even afdoen met ‘ze hebben zich maar gedeisd te houden’ slaat natuurlijk nergens op.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:16 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Ik accepteer dat als prijs wel hoor.
En dat jongeren meteen met een generatieconflict komen is ook wel tekenend dan. Bedoel dit niet persoonlijk naar jou toe, maar waarom zou er in godsnaam dan meteen een conflict tussen jong en oud moeten komen? De jongeren hebben zich maar gedeisd te houden, de goede tijden komen er weer snel. De economie zal na een vaccin weer snel uit de recessie komen. Ik heb daar alle vertrouwen in.
Joh daarom zijn het wetenschappers en geen economen.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:20 schreef Solingjan het volgende:
Zie net op Telegraaf.
Britse wetenschappers.
Feestjes tot diep in 2021 Met hoogstens 10 man.
Uiteindelijk zou ons doel moeten zijn de zorg zoveel mogelijk te ontzien terwijl we de rest van Nederland zo goed mogelijk door kunnen laten draaien. En ja daarin moeten we soms hele moeilijke keuzes gaan maken, zowel naar links als naar rechts van de balans.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de 60plussers niet degene zijn die de prijs gaan betalen. Dat zomaar even afdoen met ‘ze hebben zich maar gedeisd te houden’ slaat natuurlijk nergens op.
Het is een belangenconflict en de belangen verschillen tussen de generaties. Dan krijg je een generatieconflict.
Maar het is toch helemaal geen kommer en kwel voor jongeren? De recessie zal kort zijn, waarna er voor iedereen en dus ook voor jongeren volop kansen zijn in de arbeidsmarkt.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de 60plussers niet degene zijn die de prijs gaan betalen. Dat zomaar even afdoen met ‘ze hebben zich maar gedeisd te houden’ slaat natuurlijk nergens op.
Het is een belangenconflict en de belangen verschillen tussen de generaties. Dan krijg je een generatieconflict.
Klopt. Maar om dan een soort van algeheel primaat van de volksgezondheid af te kondigen is kortzichtig en egoïstisch. Er moet een balans gevonden worden.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Uiteindelijk zou ons doel moeten zijn de zorg zoveel mogelijk te ontzien terwijl we de rest van Nederland zo goed mogelijk door kunnen laten draaien. En ja daarin moeten we soms hele moeilijke keuzes gaan maken, zowel naar links als naar rechts van de balans.
Waar uit blijkt dat?quote:Op zondag 3 mei 2020 15:26 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar het is toch helemaal geen kommer en kwel voor jongeren? De recessie zal kort zijn, waarna er voor iedereen en dus ook voor jongeren volop kansen zijn in de arbeidsmarkt.
Recessie zal kort zijn _____quote:Op zondag 3 mei 2020 15:26 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar het is toch helemaal geen kommer en kwel voor jongeren? De recessie zal kort zijn, waarna er voor iedereen en dus ook voor jongeren volop kansen zijn in de arbeidsmarkt.
Er is maar een wetenschappelijke en dat is natuurkunde.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:24 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Joh daarom zijn het wetenschappers en geen economen.
Mijn idee is dat de huidige maatregelen vooral zijn bedoeld om de zorg de tijd te geven met structurele oplossingen te komen om op te schalen. Operatiekamers die werden omgebouwd om patiënten te beademen is bv onwenselijk, zodra dit teruggedraaid kan worden zullen maatregelen vermoedelijk wel versoepeld gaan worden.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Maar om dan een soort van algeheel primaat van de volksgezondheid af te kondigen is kortzichtig en egoïstisch. Er moet een balans gevonden worden.
Dat zou je kunnen nakijken bij Tomas Pueyo . Hammer and the dance.quote:
Ahem.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:27 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Er is maar een wetenschappelijke en dat is natuurkunde.
ik zou ook niet weten waarom we zometeen niet verticaal omhoog gaan met dezelfde snelheid als dat we daalden.... Ik hou er al rekening mee met mijn beleggingen.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:28 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dit niet het geval is?
KLM is toch echt voornamelijk personenvervoer. Waaronder kappers en horecapersoneel.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah. Schiphol en KLM hebben een grotere impact op de economie. En die zitten voorlopig nog wel in deze globale shit.
Uh het kabinet zelf? Grootste begrotingstekort sinds de oorlog?quote:Op zondag 3 mei 2020 15:28 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Jij beweert dat de recessie kort zal zijn. Maar goed: https://wnl.tv/2020/04/15(...)et-hardst-getroffen/quote:Op zondag 3 mei 2020 15:28 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Of het IMFquote:Op zondag 3 mei 2020 15:31 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Uh het kabinet zelf? Grootste begrotingstekort sinds de oorlog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |