Mogen buitenlanders het land al in?quote:Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Pumpalov het volgende:
Regels terrassen bekend :
- maximaal 4 personen per tafel.
- 2,5 meter afstand tussen tafels.
- werknemers verplicht met masker.
- stoelen en tafels na iedere bezoeker schoonmaken.
- deainfecterende handgel moet altijd op tafels aanwezig zijn.
Donderdag bier drinken in het zonnetje met een partijtje kaart
Niet volgens Ernst Kuipers.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Die 2 liggen in elkaars verlengde. De maatregelen hebben effect omdat veel mensen zich daar aan houden. Als mensen deze week weer langzaamaan besluiten terug te gaan naar normaal dan heeft dat ook invloed op de cijfers en dus ook welke beslissingen er worden genomen.
ja dat klopt, ik neem aan dat steeds meer mensen verlangen naar vrijheid weer terug te krijgen, dus het gaat om wat het ook is dat we grote gevolgen gaan krijgen van deze crisis. Dus solidariteit krabbelt wel langzamerhand af. Andere groepen mensen houden wel nog aan de maatregelen en andere niet.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:16 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Die 2 liggen in elkaars verlengde. De maatregelen hebben effect omdat veel mensen zich daar aan houden. Als mensen deze week weer langzaamaan besluiten terug te gaan naar normaal dan heeft dat ook invloed op de cijfers en dus ook welke beslissingen er worden genomen.
Sommigen wel maar met een verplichte quarantaine van 2 weken is dat ook niet veel waardquote:Op zondag 3 mei 2020 16:18 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Mogen buitenlanders het land al in?![]()
Dat is Gommers, niet Kuipersquote:Op zondag 3 mei 2020 16:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja klopt de IC baas weet er inderdaad niks van.
Die zegt geloof ik dat je het slimmer in kan richten, niet dat maatregelen geen invloed hebben op het verloop van het virus.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja klopt de IC baas weet er inderdaad niks van.
Weet eerlijk gezegd niet precies wat het verschil is in hun rollen. Maar De Telegraaf noemt Ernst Kuipers de IC baas.quote:
Kuipers is meer IC-baas dan Gommers. Die Gommers is eigenlijk alleen maar voorzitter van de vereniging van IC artsen.quote:
Nee die zei deze week dat ze op de ICs niets hebben gemerkt van het drukke paasweekend.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Die zegt geloof ik dat je het slimmer in kan richten, niet dat maatregelen geen invloed hebben op het verloop van het virus.
In Leiden zien ze klassikaal onderwijs de komende negen maanden nog niet zitten.quote:De Universiteit van Leiden gaat er vooralsnog vanuit dat komend studiejaar ook bijna al het onderwijs digitaal is. In een mail aan de docenten stelt de instelling dat het zeer waarschijnlijk is dat tot februari 2021 geen regulier onderwijs kan worden gegeven, meldt Omroep West. Eerder was al bekend dat de campus tot september dit jaar dicht zal blijven.
Mooi, maar dat betekent niet dat maatregelen geen invloed hebben op verloop van het virus.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:26 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nee die zei deze week dat ze op de ICs niets hebben gemerkt van het drukke paasweekend.
Kuipers heeft die rol zelf gepakt, en prima want het is een beste bestuurder. Maar niet van de IC's zelf, de crisiscoördinatie is echt wat anders.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kuipers is meer IC-baas dan Gommers. Die Gommers is eigenlijk alleen maar voorzitter van de vereniging van IC artsen.
Terwijl Kuipers hoofd is van het verspreidingscentrum.
Dat wist ik niet. Ik weet niet of je het over mij hebt (al is dit de eerste keer dat ik überhaupt iets zeg over andermans taalgebruik), maar inderdaad hoef je dat niet continue op te rakelen. Mee eens.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, kerel is ernstig slechthorend, dan is je taalgebruik nog wel eens wat anders. Om hem daar nou steeds op te wijzen is wat flauw.
Ja bijna iedereen houdt zich er toch aan? Het is niet verboden om op straat te lopen. En het advies om thuis te blijven is geen maatregel.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:35 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mooi, maar dat betekent niet dat maatregelen geen invloed hebben op verloop van het virus.
Dat is wel een van de domste claims die ik heb gelezen.
De ene toko schakelt wat makkelijker om naar digitaal werken dan de anderequote:Op zondag 3 mei 2020 16:33 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In Leiden zien ze klassikaal onderwijs de komende negen maanden nog niet zitten.
Er is toch een apart Zweden topic?quote:Op zondag 3 mei 2020 16:36 schreef Za het volgende:
Zweden zonder lockdown:
Aantal besmettingen pd met 2/3 verlaagd.
Aantal doden per dag van 169 naar 10.
Aantal IC opnames met 2/3 verlaagd.
Ik verwacht van niet. Meerdere huisartsen gehad (in het pre-computertijdperk) en inmiddels in het buitenland. Dus ik heb er weinig hoop op. Daarnaast weet ik dat ik alledrie de ziektes heb gehad als kind.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:28 schreef vosss het volgende:
Die info zal toch wel bij de huisarts in de computer staan? Althans dat lijkt mij toch? Niet?
Dat eerste ja. Apart van de mensen die om andere redenen op de IC worden opgenomen.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:37 schreef Ixnay het volgende:
Dat aantal mensen op de IC. Zijn dat alleen covid-gevallen?
Want ook zonder covid kunnen er redenen zijn om op een IC terecht te komen...
Hoeveel mensen lagen er gemiddeld de afgelopen 5 jaar op de IC? Weet iemand dat?
En als een bejaarde van de trap valt en daardoor op de IC terechtkomt en hij/zij heeft ook covid, maar dat is niet de reden waarom hij/zij op de IC ligt. Is deze meegenomen in de statistieken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |