Daar zou ik dan ook voor kiezen, als dat de keuzes zijn. Al lijkt het me heel vervelend.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:23 schreef SOG het volgende:
[..]
Gisteren bauhaus in aachen. Geen rij voor de winkel. Lekker druk. Iedereen mondkapje. Wat een vrijheid ipv schijnveilige 1.5m
Klopt. Wordt momenteel ook volle bak getest en het blijft bij een 50tal personen waarvan het leeuwendeel thuis kan blijven. In totaal nog geen 75 doden gevallen. Ze hebben situaties zoals in Italië willen voorkomen en dat is goed gelukt. Zoals nu gaat het 'goed' dus tijd dat versoepelingen eraan komen. Mocht het weer te veel achteruit gaan kan zullen er direct weer beperkingen worden opgelegd.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:03 schreef mootie het volgende:
[..]
Best radicaal, zeker gezien het feit dat ze enorm snel en goed reageerden bij de uitbraak.
Misschien is het geen echte (overleden) persoon. Dan nog vind ik het zelf geen leuke grap. Anderen misschien wel.quote:Op zondag 3 mei 2020 13:57 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Huh? Ik dacht dat het een grapje was. Is die persoon echt overleden aan corona?
Klopt, in de ziekenhuisopnames van gisteren (97) zaten er 9 bij van 27 maart, ruim een maand geleden. Er wordt altijd wel bij gezegd dat het aantal door late rapportage niet allemaal van de afgelopen 24 uur is. Je zou dan denken dat het een dag of 2 a 3 kan achterlopen, maar dat kan dus net zo goed >1 maand geleden zijn.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:23 schreef vosss het volgende:
Ik vind die 69 maar lastig te duiden. Hieronder een lijstje met datum van overlijden van die 69 van vandaag:
25 maart 1 dode
1 april 1 dode
2 april 1 dode
3 april 4 doden
5 april 2 doden
6 april 2 doden
8 april 2 doden
10 april 1 dode
12 april 2 doden
14 april 1 dode
16 april 1 dode
17 april 3 doden
18 april 1 dode
19 april 2 doden
20 april 2 doden
22 april 2 doden
23 april 4 doden
24 april 1 dode
25 april 1 dode
26 april 1 dode
27 april 3 doden
28 april 2 doden
29 april 6 doden
30 april 3 doden
1 mei 14 doden
2 mei 6 doden
Eigenlijk kan je met dat aantal dus geen ene kloot. Er wordt nog gecorrigeerd tot meer dan een maand geleden.
Je kan alleen maar achteraf iets zeggen over tabel 2b van het RIVM dagelijkse document. Meer dan een maand achteraf, want zover corrigeert men klaarblijkelijk nog terug.
[ code verwijderd ]
Die getallen zeggen dus ook geen ene flikker. Ik gok zomaar dat die allemaal nog de komende dagen naar de 100 kruipen.
In juni dus met z'n allen naar Oostenrijk. Restaurants gaan mid mei open, hotels eind mei, dus massaal die kant op nuquote:Geen quarantaine voor negatief geteste vliegtuigpassagiers Wenen
Het vliegveld in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen gaat vanaf morgen alle binnenkomende passagiers testen op het coronavirus. De testen bestaan uit een eenvoudig uitstrijkje in de neus of keel en moeten binnen drie uur een uitslag geven. Als een passagier negatief test, hoeft die persoon niet langer twee weken in quarantaine, zoals tot nu toe verplicht was.
En dus zegt het niks of er vandaag 69, 79, 89 of 109 gemeldt worden.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:34 schreef Tourniquet het volgende:
maar dat kan dus net zo goed >1 maand geleden zijn.
Dan nog is het wel een dalende lijn.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:23 schreef vosss het volgende:
Ik vind die 69 maar lastig te duiden. Hieronder een lijstje met datum van overlijden van die 69 van vandaag:
25 maart 1 dode
1 april 1 dode
2 april 1 dode
3 april 4 doden
5 april 2 doden
6 april 2 doden
8 april 2 doden
10 april 1 dode
12 april 2 doden
14 april 1 dode
16 april 1 dode
17 april 3 doden
18 april 1 dode
19 april 2 doden
20 april 2 doden
22 april 2 doden
23 april 4 doden
24 april 1 dode
25 april 1 dode
26 april 1 dode
27 april 3 doden
28 april 2 doden
29 april 6 doden
30 april 3 doden
1 mei 14 doden
2 mei 6 doden
Eigenlijk kan je met dat aantal dus geen ene kloot. Er wordt nog gecorrigeerd tot meer dan een maand geleden.
Je kan alleen maar achteraf iets zeggen over tabel 2b van het RIVM dagelijkse document. Meer dan een maand achteraf, want zover corrigeert men klaarblijkelijk nog terug.
[ code verwijderd ]
Die getallen zeggen dus ook geen ene flikker. Ik gok zomaar dat die allemaal nog de komende dagen naar de 100 kruipen.
Voor het moment nog steeds strengerquote:Op zondag 3 mei 2020 14:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Jullie regels waren voorheen strenger dan in NL toch?
T zal mij benieuwen wanneer dit op Schiphol ook wordt gedaan, juni/juli?quote:Op zondag 3 mei 2020 14:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)agiers-op-virus.html
[..]
In juni dus met z'n allen naar Oostenrijk. Restaurants gaan mid mei open, hotels eind mei, dus massaal die kant op nu
Ja maar die lijn komt dus met de loop der tijd stukken hoger te liggen.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan nog is het wel een dalende lijn.
Duidelijk!quote:Op zondag 3 mei 2020 14:37 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Voor het moment nog steeds strenger
Ze zijn nu de criteria aan het opstellen waaraan terrassen moeten voldoen. Worden ten laatste dinsdag bekend.
Als die in Nederland weer open gaan wordt het echt genotquote:Op zondag 3 mei 2020 14:37 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Voor het moment nog steeds strenger
Ze zijn nu de criteria aan het opstellen waaraan terrassen moeten voldoen. Worden ten laatste dinsdag bekend.
Dit dus. Niet klagen en bedroefd zijn als de maatregelen verlengd en aangescherpt worden. Dat laatste zal wel niet gebeuren, maar dat hangt heel erg af van hoe de burger het tot aan 12 mei blijft doen. Maar het zou wel terecht als de maatregelen ook aangescherpt gaan worden, IMHO. En het liefst ook tot eind augustus.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:20 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Juist, dat heeft ook gevolgen voor RO-productie onder anderen dat het weer gaat stijgen.. Je hebt gelijk dat het met 1,5 meter regel een mislukt is omdat vele mensen het niet respecteren.
Er is geen sluitende registratie voor alle gevallen, met name buiten ziekenhuizen/zorginstellingen. Dus dat duurt langer eer die gevallen de statistieken hebben bereiktquote:Op zondag 3 mei 2020 14:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Klopt, in de ziekenhuisopnames van gisteren (97) zaten er 9 bij van 27 maart, ruim een maand geleden. Er wordt altijd wel bij gezegd dat het aantal door late rapportage niet allemaal van de afgelopen 24 uur is. Je zou dan denken dat het een dag of 2 a 3 kan achterlopen, maar dat kan dus net zo goed >1 maand geleden zijn.
Kans is groot dat veel zaken worden versoepeld. Het spijt mij echt vind het ook jammer. Maar het is onvermijdelijk.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:44 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dit dus. Niet klagen en bedroefd zijn als de maatregelen verlengd en aangescherpt worden. Dat laatste zal wel niet gebeuren, maar dat hangt heel erg af van hoe de burger het tot aan 12 mei blijft doen. Maar het zou wel terecht als de maatregelen ook aangescherpt gaan worden, IMHO. En het liefst ook tot eind augustus.
Iddquote:Op zondag 3 mei 2020 14:23 schreef vosss het volgende:
25 maart 1 dode
1 april 1 dode
2 april 1 dode
3 april 4 doden
5 april 2 doden
6 april 2 doden
8 april 2 doden
10 april 1 dode
12 april 2 doden
14 april 1 dode
16 april 1 dode
17 april 3 doden
18 april 1 dode
19 april 2 doden
20 april 2 doden
22 april 2 doden
23 april 4 doden
24 april 1 dode
25 april 1 dode
26 april 1 dode
27 april 3 doden
28 april 2 doden
29 april 6 doden
30 april 3 doden
1 mei 14 doden
2 mei 6 doden
[ code verwijderd ]
Waarom moet het aangescherpt worden, en wat zou het nog scherper maken?quote:Op zondag 3 mei 2020 14:44 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dit dus. Niet klagen en bedroefd zijn als de maatregelen verlengd en aangescherpt worden. Dat laatste zal wel niet gebeuren, maar dat hangt heel erg af van hoe de burger het tot aan 12 mei blijft doen. Maar het zou wel terecht als de maatregelen ook aangescherpt gaan worden, IMHO. En het liefst ook tot eind augustus.
Het is nog lang, nog lang geen halleluja. Nee de cijfers zijn niet positief genoeg, juist niet. Rutte beaamde dan ook terecht tijdens de laatste persconferentie. Hij had het er ook zwaar mee, maar het was wel terecht wat hij aankaartte.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:23 schreef vosss het volgende:
25 maart 1 dode
1 april 1 dode
2 april 1 dode
3 april 4 doden
5 april 2 doden
6 april 2 doden
8 april 2 doden
10 april 1 dode
12 april 2 doden
14 april 1 dode
16 april 1 dode
17 april 3 doden
18 april 1 dode
19 april 2 doden
20 april 2 doden
22 april 2 doden
23 april 4 doden
24 april 1 dode
25 april 1 dode
26 april 1 dode
27 april 3 doden
28 april 2 doden
29 april 6 doden
30 april 3 doden
1 mei 14 doden
2 mei 6 doden
[ code verwijderd ]
Mag toch hopen van niet. Voorzichtigheid is geboden.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:45 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Kans is groot dat veel zaken worden versoepeld. Het spijt mij echt vind het ook jammer. Maar het is onvermijdelijk.
Liefst een verplichte lockdown van een maand tijdens de juni-maand. Waarin op de essentiele winkels na zoals supermarkten en apotheken, de winkels weer dicht gaan, op straffe van boete en sluiten van de winkel. En desnoods de winkel maar failliet laten gaan, wie niet luisteren wil, moet maar voelen.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:45 schreef _I het volgende:
[..]
Waarom moet het aangescherpt worden, en wat zou het nog scherper maken?
Ik sluit me aan bij BoerHagenees. Dus als je te snel gaat versoepelen krijgen we heel snel een piek die veel ernstiger zal worden dan de eerste piek.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:47 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Mag toch hopen van niet. Voorzichtigheid is geboden.
En waarom dan? De belangrijke cijfers dalen iedere dag, dus gelijk houden of versoepelen is logischerquote:Op zondag 3 mei 2020 14:47 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Liefst een verplichte lockdown van een maand tijdens de juni-maand. Waarin op de essentiele winkels na zoals supermarkten en apotheken, de winkels weer dicht gaan, op straffe van boete en sluiten van de winkel.
Maar als je niet versoepelt loop je het risico dat de samenleving zelf gaat versoepelen. Je ziet het al gebeuren. En dat levert ook bepaald onwenselijke situaties op.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:48 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik sluit me aan bij BoerHagenees. Dus als je te snel gaat versoepelen krijgen we heel snel een piek die veel ernstiger zal worden dan de eerste piek.
Wie zegt dat dit het beter zou maken? We dalen nu ook al redelijk.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:47 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Liefst een verplichte lockdown van een maand tijdens de juni-maand.
Invoeren van hogere boetes is key vind ik. Ook op je strafblad moet blijven.quote:Op zondag 3 mei 2020 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar als je niet versoepelt loop je het risico dat de samenleving zelf gaat versoepelen. Je ziet het al gebeuren. En dat levert ook bepaald onwenselijke situaties op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |