Omdat dat mag van de minister.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je bent mij nog een antwoord schuldig op de vraag waarom mensen die de corona maatregelen niet zo nauw nemen dikke boetes moeten krijgen en als de corona maatregel is dat kinderen weer naar school kunnen ouders prima zonder gevolgen hun kind aan de leerplicht mogen ontrekken van jou.
Het wordt gedoogd ja, voor nu, dat is wat anders. En na 1 week? 2 weken?quote:Op zondag 3 mei 2020 17:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Omdat dat mag van de minister.
En meer inhoudelijk: omdat je met het overtreden van de afstandsregels anderen in gevaar brengt, en met het thuishouden van je kinderen eerder het tegenovergestelde doet.
Dus je volgt alleen regels op die je zelf zinnig vindt, net als de corona regel zondaars dus?quote:Op zondag 3 mei 2020 17:25 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Omdat dat mag van de minister.
En meer inhoudelijk: omdat je met het overtreden van de afstandsregels anderen in gevaar brengt, en met het thuishouden van je kinderen eerder het tegenovergestelde doet.
Het aantal mensen dat om andere redenen dan Covid-19 op de intensive care ligt is ook gedaald. Dat zijn er nog 382, tegenover 418 op zaterdag.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:37 schreef Ixnay het volgende:
Dat aantal mensen op de IC. Zijn dat alleen covid-gevallen?
Want ook zonder covid kunnen er redenen zijn om op een IC terecht te komen...
Hoeveel mensen lagen er gemiddeld de afgelopen 5 jaar op de IC? Weet iemand dat?
En als een bejaarde van de trap valt en daardoor op de IC terechtkomt en hij/zij heeft ook covid, maar dat is niet de reden waarom hij/zij op de IC ligt. Is deze meegenomen in de statistieken?
Zo waar dit! Helaas....quote:Op zondag 3 mei 2020 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij sommigen krijg je zelfs het idee dat ze hopen op meer nummers, zodat ze hun gelijk kunnen claimen. Zodat ze kunnen genieten van het feit dat de meeste ondernemers en bedrijven failliet gaan. Roepen om solidariteit richting de ouderen en de zorg, maar verkondigen vervolgens wel dat ze een hele hoop mensen dus grote tegenslagen toewensen. Selectieve solidariteit. Pure afgunst naar ondernemers en de horeca heb ik het idee. ''Als ik er geen interesse in heb/het niet kan gun ik het niemand''. Zoiets. Zo komt het over in ieder geval.
Is althans een sector die het eerder nodig heeft dan de horeca (over het algemeen gesproken). Zij zitten de hele winter al zonder inkomsten.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet beweerd. Ze zijn gewoon nog niet aan de beurt. Betekent niet dat ze geen recht zouden hebben op ondernemerssteun.
Op maandag 27 april haddden ze 286 nieuwe gevallen. Dinsdag: 695, woensdag 681, donderdag 790. Dan zegt 230 op één dag weinig, het gaat daar elke week op en neer.quote:Op zondag 3 mei 2020 15:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mensen ga hier aub ook even op in. Hoe verklaren jullie dit? De IC's in Zweden zouden toch overspoelen??? Ze zouden er toch wel achter komen dat hun aanpak fout was??
Het virus dooft vanzelf uit.
1/3... Kabul is op weg naar herd immunity...quote:One third of 500 random coronavirus tests in Afghanistan’s capital, Kabul, came back positive, health officials have said, raising fears of widespread undetected infections in one of the world’s most fragile states.
The results are concerning, said public health ministry spokesman Wahid Mayar. Afghanistan has performed only limited testing so far: close to 12,000, with more than 2,700 confirmed infections, in a nation of 36.6 million.
As more testing becomes available, the country’s confirmed infection numbers will likely rise sharply, said Mayar. He urged residents to stay home. Kabul and most other cities are in lockdown, but compliance has not been widespread. The death toll officially at 85 could also be much higher.
More than 250,000 Afghans returned home from Iran since the beginning of the year, fanning out across their country without being tested or quarantined. Anecdotal reports have emerged of dozens of returnees dying of COVID-19, the disease caused by the virus.
Oei.quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb het gevoel dat ze zich weer rijk rekenen. Ze verwachten ook rond 1 mei 700 patiënten op de IC terwijl er nu ruim 1150 liggen, dus volgende ruime week 450+ minder patiënten.
Hoop dat het uitkomt natuurlijk, maar heb mijn twijfels.
quote:Test results suggesting people in South Korea had been reinfected after recovering from Covid-19 were actually false positives caused by dead lung cells, the World Health Organisation’s technical lead, Dr Maria Van Kerkhove, told the BBC’s Andrew Marr Show today.
Hm... 1970. Toen was ik 7 en had ik er al een stel achter de rugquote:Op zondag 3 mei 2020 17:17 schreef Molo het volgende:
![]()
https://rijksvaccinatiepr(...)istratie-vaccinaties
Dank je welquote:Op zondag 3 mei 2020 17:13 schreef deedeetee het volgende:
Gewoon proberen.
https://www.ggdbzo.nl/faq(...)tieboekje-kwijt.aspx
Als aangetoond kan worden dat dat zo is dan lijkt me van niet.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat als dalijk duidelijk is dat mensen die besmet zijn geweest immuun zijn én niet kunnen overdragen?
Krijgen die ook boetes of waarschuwingen? Vormen 0 gevaar immers.
Dan komt de invoering van een covid paspoort ter sprake denk.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat als dalijk duidelijk is dat mensen die besmet zijn geweest immuun zijn én niet kunnen overdragen?
En dat is mooi, want dan kan de reguliere zorg weer opgestart worden.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:41 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat om andere redenen dan Covid-19 op de intensive care ligt is ook gedaald. Dat zijn er nog 382, tegenover 418 op zaterdag.
Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg ziet dat de verschillen in bezetting tussen regio's kleiner zijn geworden. ,,De meeste regio's liggen nu onder de 100 procent van de normale ic-capaciteit. Het aantal Covid-opnames buiten de ic daalt nu ook snel. Deze daling biedt ruimte voor uitbreiding van de niet-Covid-zorg in de komende week."
Nee het is niet besmettelijker. Alleen waar de ene persoon een paar dagen loopt te kuchen, ligt de ander op het IC.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:00 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar dit virus is veel besmettelijker, dat was wel duidelijk toch? Ik snap niet waarom dat maar gezegd moet blijven.
Stomme communisten logica.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:21 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)from_covid_hospital/
Third Russian doctor plunges from Covid hospital window: Medic, 37, is now fighting for life 24 hours after warning of PPE shortages and being forced to work despite being infected
==============================
A third Russian doctor has plunged from a hospital window after complaining about medics facing intolerable coronavirus pressures.
On Saturday, while being treated at Novousmanskaya district hospital, the experienced ambulance doctor plunged from a second floor window sustaining skull fractures.
Two senior women doctors in Russia have died recently after falling from hospital windows amid reports they had challenged their superiors over a lack of PPE for coronavirus patients.
===================
Volgens de comments is het omdat lokale overheden gezichtsverlies lijden als publiekelijk wordt gemeld dat ze de zaken niet op orde hebben...
Goede tip. Ik had vorig jaar m'n huisarts gebeld omdat er iemand in mijn omgeving besmet was met de bof, maar die hadden deze info niet.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
Gewoon proberen.
https://www.ggdbzo.nl/faq(...)tieboekje-kwijt.aspx
Goed nieuws.quote:
jammer dat de maatregelen er niet zijn om doden te voorkomen.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:00 schreef matthijst het volgende:
"Onder de bijna 4.800 mensen die, zover we weten, overleden aan het virus waren er iets meer dan 130 jonger dan zestig."
Nog geen 3% onder de 60. Lijkt me duidelijk dat je je maatregelen daar dus op aan moet passen.
quote:Op zondag 3 mei 2020 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
jammer dat de maatregelen er niet zijn om doden te voorkomen.
Dat is vanaf het begin ook al gezegd. Vals positief of mensen die 'schoon' verklaard waren die waarschijnlijk nog niet daadwerkelijk hersteld waren. Beide lagen meer voor de hand dan herbesmetting.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Goed nieuws.
Hopelijk komt het ook bij het OMT/RIVM binnen.
Hield mensen hier niet tegen om te doemdenken en al bepaalde conclusies te trekkenquote:Op zondag 3 mei 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is vanaf het begin ook al gezegd. Vals positief of mensen die 'schoon' verklaard waren die waarschijnlijk nog niet daadwerkelijk hersteld waren. Beide lagen meer voor de hand dan herbesmetting.
Erg interessant. Laten we hopen dat dit daadwerkelijk zo is.quote:
Ik wacht liever even tot serieuze bronnen hierover gaan berichten. Vooralsnog lees ik alleen maar paniekberichten van The Sun en The Daily Mail.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
In Denemarken is de R0, inmiddels 50% gestegen sinds de scholen open zijn.
En dan betreft het nog een dunbevolkt land waar ook nu veel buiten les gegeven wordt.
Voelt toch wel een slechte voorbode voor wat ons te wachten staat als het blijft stijgen.
https://www.thesun.co.uk/(...)ection-rate-schools/quote:Speaking on Denmark's easing lockdown, Christian Wejse, a scientist at the department of infectious diseases at Aarhus University, said: "There are no signs what so ever that the partial reopening has caused a bigger spread of infection.
"At least there is no indication that we are heading into another wave. That has been the concern, but I can't see that at all."
Prime Minister Mette Frederiksen said on Wednesday that the spread of the virus was "under control" and added "the Danish strategy has succeeded".
Further plans for the next steps of reopening are to be rolled out on May 10
dan is het maar goed, want dat zijn zo veel mensen, dan kan het ziekenhuis en de zorg nooit en te nimmer aan.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zelfde percentages zullen wel ongeveer gelden voor opnames lijkt me.
Wat is hier de bron van, en wat is de bron van de quote van @HarrieKeen ?quote:Op zondag 3 mei 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
En dan betreft het nog een dunbevolkt land waar ook nu veel buiten les gegeven wordt.
Voelt toch wel een slechte voorbode voor wat ons te wachten staat als het blijft stijgen.
[/quote]Officials in Denmark say that loosening coronavirus lockdown restrictions in mid-April has not accelerated the spread of coronavirus.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Sowieso wemelt er zoveel info op internet over corona waarvan het meeste discutabel is at best.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wacht liever even tot serieuze bronnen hierover gaan berichten. Vooralsnog lees ik alleen maar paniekberichten van The Sun en The Daily Mail.
[..]
https://www.thesun.co.uk/(...)ection-rate-schools/
https://www.ssi.dk/aktuel(...)anmark-29-april-2020quote:Op zondag 3 mei 2020 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wacht liever even tot serieuze bronnen hierover gaan berichten. Vooralsnog lees ik alleen maar paniekberichten van The Sun en The Daily Mail.
[..]
https://www.thesun.co.uk/(...)ection-rate-schools/
Zou een optie kunnen zijn inderdaad.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan komt de invoering van een covid paspoort ter sprake denk.
dan gaan mensen zich express laten besmetten en stijgt de opname op de IC weer.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:39 schreef F.Sinatra het volgende:
quote:Sindsdien is de infectiedruk enigszins gestegen en in de periode 19 tot 24 april op 0,9 gestegen. De meest recente waarde heeft een betrouwbaarheidsinterval van 95% van 0,7 tot 1,0.
Boetes uitdelen. Ze hebben zich maar te houden aan de maatregelen. Hoe lang het ook duurt.quote:Op zondag 3 mei 2020 17:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Vooralsnog niet direct. Maar het had beter geweest (hoewel onlogisch) als het niet zou stijgen. Er is nu weinig speling.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:32 schreef hooibaal het volgende:
[ afbeelding ]
Stijgt inderdaad wel iets, maar uit een google-translate van de link van Cesare blijkt geen link met de heropening van de basisscholen.
Toch blijft het gevaarlijk om zo kort onder de 1 te balanceren natuurlijk:
[..]
precies, solidair zijn met de niet immuum mensen.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:33 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Boetes uitdelen. Ze hebben zich maar te houden aan de maatregelen. Hoe lang het ook duurt.
Jawohl, ordnung muss sein!!quote:Op zondag 3 mei 2020 18:33 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Boetes uitdelen. Ze hebben zich maar te houden aan de maatregelen. Hoe lang het ook duurt.
Ik kan geen Deens en ik heb nog nergens gelezen dat er verwacht wordt dat het daadwerkelijk een effect van de schoolopening was.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
https://www.ssi.dk/aktuel(...)anmark-29-april-2020
Volgens mij is dit het rivm van Denemarken.
Het verschil mannen vrouwen is al anders verklaard, net als bij andere virussenquote:Op zondag 3 mei 2020 18:52 schreef Gia het volgende:
Om even terug te komen op die BMR....
Zou het ook alleen door de rode hond vaccinatie kunnen komen?
Meisjes kregen die vanaf 1975 op hun 11de, jongens pas vanaf 1987, tien de BMR werd opgenomen in het RVP.
Dat zou verklaren waarom er meer mannen dan vrouwen getroffen worden. En meer ouderen dan jongeren.
twitter:Blazin_Tre twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 11:07:23American memes against China: Racist, ignorant, childish, based of lies, unfunny.
Chinese memes against America: Funny, painfully truthful, catchy, non racist. https://t.co/QUy7m4o7Dx reageer retweet
En in Italië zijn ze pas in 2017 gaan vaccineren.quote:Op zondag 3 mei 2020 18:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Het verschil mannen vrouwen is al anders verklaard, net als bij andere virussen
Ik weet niet welk onderdeel eruit de meeste positieve effecten lijkt te hebben in de hypotheses die er zijnquote:Op zondag 3 mei 2020 18:58 schreef Gia het volgende:
Om even terug te komen op die BMR....
Zou het ook alleen door de rode hond vaccinatie kunnen komen?
[..]
En in Italië zijn ze pas in 2017 gaan vaccineren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |