Met de geschatte kosten en inkomsten die we gaan missen hoop ik niet dat dit een "penny wise, Pound foolish" actie is. Al heb ik het eerder wel zo genoemd.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:53 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik begin me steeds meer afvragen of dit met financiële redenen te maken heeft.
Jij denkt dat de mensen van het OMT lekker vakantie hebben?quote:Op donderdag 30 april 2020 09:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Lekker vakantie terwijl de kappers wachten op advies over mondkapjes.
Nee, want die komt niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:58 schreef Nober het volgende:
Staat Jaap al op te warmen in de coulissen?
Het gaat over testen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Dan laat je dus experts komen die dáár verstand van hebben.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:00 schreef ondeugend het volgende:
Dus als de tweede kamer reces heeft, heeft Jaap ook reces?
Ik denk dat het andersom is. Omdat het reces is gaat de normale briefing met Jaap niet door en daarom hebben ze het onderwerp testen en beschermingmiddelen gelanceerd met de bijbehorende experts.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gaat over testen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Dan laat je dus experts komen die dáár verstand van hebben.
Jaap is op ski vakantiequote:Op donderdag 30 april 2020 09:58 schreef Nober het volgende:
Staat Jaap al op te warmen in de coulissen?
Terecht. Daar is nu plek genoeg om afstand te houden.quote:
Hier heb je journalisten nodig die dit uitdiepen maar Hugo heeft de Wob op slot gegooid.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:58 schreef _I het volgende:
[..]
Met de geschatte kosten en inkomsten die we gaan missen hoop ik niet dat dit een "penny wise, Pound foolish" actie is. Al heb ik het eerder wel zo genoemd.
-quote:Op donderdag 30 april 2020 09:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de mensen van het OMT lekker vakantie hebben?
Ik denk dat zij harder werken dan iedereen hier, want wij hebben blijkbaar nog tijd om op FOK! een beetje onzin te verspreiden.
En het advies voor kappers is duidelijk: er komen (nog) geen mondkapjes voor ze. Maar volgens jou moeten ze deze week nog even vergaderen om tot exact datzelfde besluit te komen? Even kostbare tijd verspillen, want ze hebben geen eigen werkzaamheden die stil komen te liggen als ze een OMT-vergadering hebben.
Je verrader slaapt nooit, zei mijn moeder altijd. Het komt vanzelf wel boven.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hier heb je journalisten nodig die dit uitdiepen maar Hugo heeft de Wob op slot gegooid.
De Jonge is nog een grotere faal dan Bruins, zo ondertussen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef ondeugend het volgende:
Dus we hebben capaciteit om te testen, we hebben genoeg testen.. maar we falen in de logistiek want het ene lab heeft volop testen en het andere lab te weing.
Oh en het kan nog maanden duren want machines....
https://nos.nl/artikel/23(...)r-doet-dat-niet.html
Ik heb het idee dat deze man bijzonder veel capaciteit heeft om te smoezen.
Koningsdag was maandag. Niet 3 weken terug.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat een burgemeester drie weken geleden gezegd heeft dat men zich perfect gedraagt zegt niet zoveel over de situatie nu, hè.
O ja goeie reminder. Mijn tandarts was er de eerste weken telkens als de kippen bij met mails over uitstel van behandelingen, maar sinds 6 april niets meer van ze gehoord. Volgende week maar eens een keer aan de bel trekken over hoe en wat daar.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef Simmertje het volgende:
Het was gewoon hartstikke logisch dat de maatregelen er kwamen op het moment dat echt de pleuris uitbrak. Op de piek gewoon 800 ziekenhuisopnames en 100 IC opnames op één dag, gezien de capaciteit van onze ziekenhuizen was het op dat moment volkomen logisch om de maatregelen in te voeren (maatregelen die vergeleken met andere landen in Europa nog meevielen).
Je kan eventueel nu wel discussiëren of het terugdraaien van enkele maatregelen niet iets te lang duurt, of we niet te voorzichtig zijn momenteel. Ik krijg steeds meer wel het gevoel namelijk dat grote evenementen en het uitgaansleven de grootste boosdoeners waren voor Europa. Het samenvallen van carnaval, wintersport en enkele belangrijke voetbalwedstrijden was natuurlijk funest. Ik heb mijn bedenkingen bij het besmettingsgevaar van bijvoorbeeld een kort bezoek aan de kapper, winkel etc. Is niet te vergelijken met een vol gestampte kroeg waar 500 man lopen te zweten, zwingen, hoesten en weet ik veel wat.
Kom overigens net terug van mijn tandarts die de normale behandelingen weer is begonnen. Bij binnenkomst handen desinfecteren en in de wachtkamer waren plastic schotten geplaatst. Heb het niet als hinderlijk ondervonden, zoiets moet lijkt mij ook mogelijk zijn bij bijvoorbeeld kappers.
Een faal van epische proporties).quote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef ondeugend het volgende:
Dus we hebben capaciteit om te testen, we hebben genoeg testen.. maar we falen in de logistiek want het ene lab heeft volop testen en het andere lab te weing.
Oh en het kan nog maanden duren want machines....
Ik heb het idee dat deze man bijzonder veel capaciteit heeft om te smoezen.
Ik vind het meer niveau spreekbeurt.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef Vallon het volgende:
Technische briefing: ik denk dat ik gelijk maar afhaak. Ik wil Jaap en Gommerts.
Dit warrige gebrabbel kan ik niet aanhoren.
Rutte zegt het toch niet zomaar?quote:Op donderdag 30 april 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Koningsdag was maandag. Niet 3 weken terug.
Vorige week tijdens de persconferentie was vorige week.
Grabberhause afgelopen weekend was afgelopen weekend.
Het rijmt niet met de chantage die rutte gisteren ten toon spreidde.
Dit gecombineerd met de constante mededeling dat wij weinig tot geen risico lopen als wij 1,5 meter afstand houden. Nu is alleen de boodschap te veel mensen op straat. Er is geen enkele mededeling dat de 1,5 meter massaal geschonden zou worden.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Koningsdag was maandag. Niet 3 weken terug.
Vorige week tijdens de persconferentie was vorige week.
Grabberhause afgelopen weekend was afgelopen weekend.
Item 1 is ook weer belangrijk voor het wel of niet slagen van een app. Mocht die er ooit komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:17 schreef Vallon het volgende:
Technische Briefing Sibesma: kunnen/gaan 8000 testen per dag doen.
Doelstelling is 1) kijken of iemand besmet is, 2) kijkenhoever het virus is en 3) beleid afstemmen.
Testen is ingewikkeld 20 systemen, 20 machine, 10 verschillende testen en de inkoop is omgeven met allerlei vaagheid/betrouwbaarheid en complexe ICT.
//--//
Item1: sws lastig geien de beperkte tijds/betrouwbaarheid
Item2: kun je veel makkelijker doen door te werken met stekkproeven.
Kweetniet hoor... maar dit lijkt mij veel, en veel te weinig.
Je moet geen 8000 testen per dag willen/kunnen doen maar minimaal 800.000 en nog liever 2 miljoen per dag. Je kan dan iedereen die dat wil elke week een test geven.
Dat laatste ben ik met je eens. Het is een hoop incompetentie wat dat betreft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
Behalve dus de samenleving half dicht gooien met alle economische gevolgen van dien presteert de NLe overheid eigenlijk helemaal niets concreets. Niet in de aanschaf van hulpmiddelen, niet in testen. Niets nakko.
De autoriteiten zullen beginnen bij jou deur dicht te lassen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:26 schreef BoerHagenees het volgende:
Het is gewoon jammer dat er
[..]
Rutte zegt het toch niet zomaar?
Wat mij betreft strakt het kabinet de maatregelen iets aan waardoor men aan de burger laat zien dat het menens is.
En eigenlijk tot eind zomer. Ja het klinkt heel rigide zoals eerder gezegd, maar men moet weten wat er op het spel staat, namelijk de gezondheid van de ouderen en dat de IC's niet overlopen waardoor je sowieso tot eind oktober deze overbelasting gaat houden.
Fucking wanbeleid.quote: Nederland maakt nog geen gebruik van
de mogelijkheid om iedere dag duizenden
extra tests op het coronavirus uit te
voeren in Duitsland.Een laboratorium in
Keulen bood twee weken geleden aan om
dagelijks 5000 tests te doen,blijkt uit
een e-mail die in handen is van de NOS.
Pas eergisteren reageerde coronagezant
Sijbesma,zegt de Nederlandse partner
van het Duitse lab,U-Diagnostics in
Baarn.De uitkomst is nog niet bekend.
Nederland test nu 7000 mensen per dag,
vooral zorgmedewerkers en kwetsbare
mensen.Dat moeten er snel meer worden,
maar het testmateriaal is schaars.De
Duitsers hebben voldoende beschikbaar.
Pff is dat laatste niet achterhaald?quote:"Kinderen dragen het virus bij zich, maar verspreiden het minder", reageert viroloog Marion Koopmans van het ErasmusMC in het NOS Radio 1 Journaal. "Het is één ding dat je het virus bij je draagt, het is een ander ding of je het ook verspreidt. Dat komt omdat je klachten als hoesten nodig hebt om het virus ook daadwerkelijk te verspreiden."
Tsja, dit dus. Leuk dat iedereen de scholen weer wil opengooien, maar dat onderzoek naar kinderen is toch niet afgerond? En er wordt nauwelijks getest? Hoe wil je dan in godsnaam alles gefaseerd en gecontroleerd opengooien? Nee, laat men eerst maar (veel) meer testen, dan pas maatregelen versoepelen, en niet andersom.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:33 schreef Nober het volgende:
Een beetje iedereen gaan lopen testen dat moeten we niet willen met zijn allen.
Basisscholen open, kinderen sporten... Topidee.
Dan heb je wel meer informatie over de verspreiding. Zou wel alleen mensen testen die echt ziek zijn (geweest), anders is het wel heel veel werk.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:33 schreef Nober het volgende:
Waarom zou je dat niet willen? Dan weet je of het daadwerkelijk afneemt, zich nog verspreidt en in welke hoedanigheid etc. Lijkt me erg belangrijk om in kaart te brengen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:33 schreef Nober het volgende:
Godsamme zegquote:Op donderdag 30 april 2020 10:36 schreef ondeugend het volgende:
Nee de leverancier zegt tegen Nederland;"u bent niet de enige die meer wilt testen" Wel de laatste.. net als met de beschermingsmiddelen.
Nederland: altijd achteraan.
Volgens mij was het juist de Kamer die wilde debatteren over de middelen en het testbeleid.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:05 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk dat het andersom is. Omdat het reces is gaat de normale briefing met Jaap niet door en daarom hebben ze het onderwerp testen en beschermingmiddelen gelanceerd met de bijbehorende experts.
Er is wel een verschil om wat opmerkingen te maken versus een volledige technische briefing. Er was eerder ook al een briefing waarbij juist de GGD aanschoof om het te hebben over het testbeleid en de verdeelsleutel.quote:Jaap heeft elke week keurig alles over testen en beschermingsmiddelen verteld namelijk. Wellicht ingefluisterd door deze experts.
Natuurlijk is het mogelijk, maar het is allemaal een kwestie van prioriteiten. En dan zie ik liever dat tandartsen open gaan/blijven dan kappers.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef Simmertje het volgende:
Kom overigens net terug van mijn tandarts die de normale behandelingen weer is begonnen. Bij binnenkomst handen desinfecteren en in de wachtkamer waren plastic schotten geplaatst. Heb het niet als hinderlijk ondervonden, zoiets moet lijkt mij ook mogelijk zijn bij bijvoorbeeld kappers.
Dit vind ik bizar, we horen nog steeds veel verhalen dat in verpleeghuizen mensen onvoldoende getest worden. Men moet maar komen werken bij lichte klachten, ondertussen kan het virus dan gewoon verspreiden onder de kwetsbare groepen.quote:De Taskforce Diagnostiek, die schaarse testmaterialen in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid regelt, bevestigt dat de aanbieding is gedaan, maar noemt de extra testen nog niet nodig.
Onzin je staat niet achteraan in dit soort gevallen. Leveranciers verdelen de bestellingen maar een leverancier is ook weer afhankelijk van grondstoffenleverancier. De hele supply chain staat op springen vanwege te korten en te korten aan productiecapaciteit.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:36 schreef ondeugend het volgende:
Nee de leverancier zegt tegen Nederland;"u bent niet de enige die meer wilt testen" Wel de laatste.. net als met de beschermingsmiddelen.
Vooralsnog test Nederland relatief veel meer dan Frankrijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:23 schreef StateOfMind het volgende:
Bizar weinig idd.
Zit je dan met je verhoogde capaciteit waar je geen moer aan hebt.
Aantal staat ook in schril contrast met een hoop andere landen (Frankrijk zei gisteren/eergisteren nog dat ze er 700.000 per week gaan doen).
Kennelijk geldt dat dan vooral voor de leveranciers van Nederland. We lopen achter.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:39 schreef magrec het volgende:
[..]
Onzin je staat niet achteraan in dit soort gevallen. Leveranciers verdelen de bestellingen maar een leverancier is ook weer afhankelijk van grondstoffenleverancier. De hele supply chain staat op springen vanwege te korten en te korten aan productiecapaciteit.
Idee is natuurlijk wel dat je bij een loopneus al thuis blijft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:33 schreef Nober het volgende:
https://www.nhg.org/stand(...)t-koorts#idm20386144quote:Koorts bij kinderen komt vaak voor en is een frequente reden om de huisarts en de huisartsenpost te consulteren. Vanwege de uiteenlopende definities van koorts en de verschillende manieren van temperatuurmeting, is het niet goed mogelijk om betrouwbare incidentiecijfers te geven.2) Koorts komt het meest voor in de leeftijdsgroep van 0-4 jaar; gemiddeld maken kinderen tot een leeftijd van achttien maanden acht episodes met een infectie door.
Alleen wanneer ze ook verkoudheidsklachten en/of kortademigheid heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:40 schreef MichaelScott het volgende:
Krijgt je dochtertje koorts dan blijft je hele gezin thuis.
Dit denk ik ook en is eigenlijk ook het meest logisch. Die 1,5 meter - zeker op straat - voegt imo weinig toe. Zolang mensen niet vol in je gezicht hoesten of niezen, is daar weinig aan het handje.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef Simmertje het volgende:
Het was gewoon hartstikke logisch dat de maatregelen er kwamen op het moment dat echt de pleuris uitbrak. Op de piek gewoon 800 ziekenhuisopnames en 100 IC opnames op één dag, gezien de capaciteit van onze ziekenhuizen was het op dat moment volkomen logisch om de maatregelen in te voeren (maatregelen die vergeleken met andere landen in Europa nog meevielen).
Je kan eventueel nu wel discussiëren of het terugdraaien van enkele maatregelen niet iets te lang duurt, of we niet te voorzichtig zijn momenteel. Ik krijg steeds meer wel het gevoel namelijk dat grote evenementen en het uitgaansleven de grootste boosdoeners waren voor Europa. Het samenvallen van carnaval, wintersport en enkele belangrijke voetbalwedstrijden was natuurlijk funest. Ik heb mijn bedenkingen bij het besmettingsgevaar van bijvoorbeeld een kort bezoek aan de kapper, winkel etc. Is niet te vergelijken met een vol gestampte kroeg waar 500 man lopen te zweten, zwingen, hoesten en weet ik veel wat.
"ik doe ook maar mijn best" huil, huilquote:Op donderdag 30 april 2020 10:41 schreef _I het volgende:
Wow, slachtoffergedrag van Siebesma.
Op een zeer terechte vraag over de 29.000 testen die beloofd waren twee weken geleden.
Chantage nog wel. Als je het zelf maar gelooft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:
bijna een klein huillie huilliequote:Op donderdag 30 april 2020 10:41 schreef _I het volgende:
Op een zeer terechte vraag over de 29.000 testen die beloofd waren twee weken geleden.
Grappig, dat is exact wat ik gisteren zei na 1 minuut te hebben geluisterd.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:
Ja, zeer jammerlijk. Ze beloven 29.000 testen en hij staat met een grote glimlach te vertellen dat we er gemiddeld 9.000 per WEEK halen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:42 schreef zoost het volgende:
[..]
"ik doe ook maar mijn best" huil, huil
Bezopen gewoon die man (Sijbesma) met zijn reactie.... ik ben hier om te helpen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:41 schreef _I het volgende:
Echt he.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:43 schreef StruisZVeugelT het volgende:
[..]
bijna een klein huillie huillie
zo drukkies
"ik probeer alleen maar te helpen he""
'Als jullie je niet aan mijn opgelegde regels houden, dan zitten jullie langer zonder wat jullie willen, maar ik zeg lekker niet wanneer het wel kan'.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Chantage nog wel. Als je het zelf maar gelooft.
Zo slecht, en hij zou toch die geweldige adviseur zijn toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 10:44 schreef ondeugend het volgende:
Sijbesma heeft het gevoel dat er ruzie gezocht wordt haha. Hij schoot nogal venijnig in de verdediging,
rutte heeft totaal niet in de gaten waar hij mee bezig is.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Grappig, dat is exact wat ik gisteren zei na 1 minuut te hebben geluisterd.
Dat voelde echt als chantage ja. We mogen pas open (ik letterlijk) als iedereen zich aan de afspraken houdt. Maar als mensen daar geen belang bij hebben en die zijn er genoeg want die werken heerlijk thuis, niks aan het handje, zijn die bepalend voor veel bedrijven.
Of je laat je leiden door cijfers en vaart een koers met echte hulpmiddelen die progressief zijn ipv dit.
Blijkbaar gebruiken we nu niet eens alle test capaciteit. Verbaast me weer een beetje.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:45 schreef crystal_meth het volgende:
Heeft ie al gezegd hoeveel testen per dag mogelijk (zullen) zijn?
Zelfde verhaal als de mondkapjes. Valt me zwaar van hem tegen. Wat een lichtgewicht.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bezopen gewoon die man (Sijbesma) met zijn reactie.... ik ben hier om te helpen.
Hij geeft geen antwoord en draait op zijn stokje en draait de bal terug, als u het beter kan laatik mij verrassen.
Ik zou de definitie van chantage nog eens opzoeken... Gewoon een realistische voorstelling van oorzaak-gevolg.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Als jullie je niet aan mijn opgelegde regels houden, dan zitten jullie langer zonder wat jullie willen, maar ik zeg lekker niet wanneer het wel kan'.
Ik kwam niet verder dan te horen 8000. Wat mij sws ver, heel ver ligt onder wat je zou willen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:45 schreef crystal_meth het volgende:
Onzin, hij heeft gelijk het ging om testcapaciteit van 29000 en niet om het aantal testen. De testen zijn het probleem en ze zijn afhankelijk van leveranciers zoals de rest van de wereld.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bezopen gewoon die man (Sijbesma) met zijn reactie.... ik ben hier om te helpen.
Hij geeft geen antwoord en draait op zijn stokje en draait de bal terug, als u het beter kan laatik mij verrassen.
Jaquote:Op donderdag 30 april 2020 10:45 schreef crystal_meth het volgende:
Op een gegeven moment kan iedereen getest worden. Ze zijn nu nog aan het voorsorteren. In welk era dat zou zijn werd niet gezegd.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:45 schreef crystal_meth het volgende:
Als jij niet doet wat ik zeg, krijg jij niet wat je wil.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou de definitie van chantage nog eens opzoeken... Gewoon een realistische voorstelling van oorzaak-gevolg.
Als de maatschappij de beschikbare ruimte zelf inneemt (bv. door massaal naar de IKEA te gaan), dan is er geen of minder ruimte voor versoepeling elders.
quote:Nederland maakt nog geen gebruik van
de mogelijkheid om iedere dag duizenden
extra tests op het coronavirus uit te
voeren in Duitsland.Een laboratorium in
Keulen bood twee weken geleden aan om
dagelijks 5000 tests te doen,blijkt uit
een e-mail die in handen is van de NOS.
Pas eergisteren reageerde coronagezant
Sijbesma,zegt de Nederlandse partner
van het Duitse lab,U-Diagnostics in
Baarn.De uitkomst is nog niet bekend.
Nederland test nu 7000 mensen per dag,
vooral zorgmedewerkers en kwetsbare
mensen.Dat moeten er snel meer worden,
maar het testmateriaal is schaars.De
Duitsers hebben voldoende beschikbaar.
http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=108
Dus als de Albert Heijn tegen jou zegt 'als jij niet betaalt, krijg je je boodschappen niet' is de AH jou aan het chanteren?quote:Op donderdag 30 april 2020 10:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als jij niet doet wat ik zeg, krijg jij niet wat je wil.
Wat is dat dan volgens jou?
Dit is capaciteit! Je kan die capaciteit pas inzetten als je ook testen hebt en die zijn er niet..quote:Op donderdag 30 april 2020 10:50 schreef maan_man het volgende:
Zei Sijbesma net niet dat uitwijken naar Duitsland geen optie was, want ook tekorten.
[..]
Maar ook het aanbod aan testen dat wél beschikbaar is zit nog steeds boven de vraag.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:51 schreef magrec het volgende:
[..]
Dit is capaciteit! Je kan die capaciteit pas inzetten als je ook testen hebt en die zijn er niet..
quote:Op donderdag 30 april 2020 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als de Albert Heijn tegen jou zegt 'als jij niet betaalt, krijg je je boodschappen niet' is de AH jou aan het chanteren?
Dus omdat er meerdere belangen spelen is het direct paniek en hommeles?quote:Op donderdag 30 april 2020 10:47 schreef BoerHagenees het volgende:
Interessant artikel, het is achter de schermen bij het kabinet ook al hommeles, en de paniek slaat licht toe: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nogal-tegen-a3998309
Kan je het best openen in een incognitovenster.
quote:Op donderdag 30 april 2020 10:50 schreef maan_man het volgende:
Zei Sijbesma net niet dat uitwijken naar Duitsland geen optie was, want ook tekorten.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)r-doet-dat-niet.htmlquote:De Taskforce Diagnostiek, die schaarse testmaterialen in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid regelt, bevestigt dat de aanbieding is gedaan, maar noemt de extra testen nog niet nodig. "Er is momenteel sprake van meer labcapaciteit dan vraag naar testen. Voor de langere termijn kan hun capaciteit een nuttige bijdrage leveren aan de landelijke testcapaciteit", zegt een woordvoerder.
Kortom, het is niet zo simpel dat chantage neerkomt op 'als je niet X doet, krijg je geen Y'.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:53 schreef Noek het volgende:
[..]Nee, want dat is natuurlijk een beetje gek want dan steel je.
Werd gezegd dat hij geen Powerpoint had.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:54 schreef Vallon het volgende:
Technische Briefing: weet iemand waar de Powerpoint is van Sijbesma ? , ik wil die getallen evalueren.
referentie: https://www.tweedekamer.n(...)ngsmiddelen-30-april
Prima, maar dat is een ander antwoord dan net tijdens de hoorzitting werd gegeven.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
En als mensen nu massaal naar Ikea gaan dan verergeren ze de verspreiding weer waardoor maatregelen weer strenger moeten worden.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:53 schreef Noek het volgende:
[..]Nee, want dat is natuurlijk een beetje gek want dan steel je.
Haha ik ga vanaf nu niet meer werken voor mijn baas en als hij dan stopt met betalen noem ik dat chantage.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kortom, het is niet zo simpel dat chantage neerkomt op 'als je niet X doet, krijg je geen Y'.
quote:Op donderdag 30 april 2020 10:55 schreef Noek het volgende:
Geitenland...
En daardoor zitten we straks onnodig lang in deze ellende en zij vergaderen nog even of gaan even op reces. Fan-fucking-tastisch!
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/recessenquote:Meireces 2020: vrijdag 24 april t/m maandag 11 mei 2020
Hemelvaart 2020: donderdag 21 mei 2020 (geen vergadering)
Zomerreces 2020: vrijdag 3 juli t/m maandag 31 augustus 2020
Herfstreces 2020: 16 oktober t/m 26 oktober 2020
Kerstreces 2020: 18 december 2020 t/m 11 januari 2021
Voorjaarsreces 2021: 12 februari 2021 t/m 22 februari 2021
Verkiezingsreces 2021: 26 februari t/m 22 maart 2021
Ook als je 1,5 meter afstand houdt? Want dan heeft het RIVM ons al weken voorgelogen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En als mensen nu massaal naar Ikea gaan dan verergeren ze de verspreiding weer waardoor maatregelen weer strenger moeten worden.
Als een winkel open gaat, gaan daar nu eenmaal mensen heen. Als je dat wilt voorkomen moet je de winkel sommeren dicht te blijven.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En als mensen nu massaal naar Ikea gaan dan verergeren ze de verspreiding weer waardoor maatregelen weer strenger moeten worden.
Nee, de capaciteit in Nederland is nu nog meer dan voldoende, max 29000 maar het aantal testen en de vraag naar testen is lager dan die capaciteit. Pas als de vraag en het aantal testen over die 29000 gaat dan heb je behoefte aan die 5000 die in Duitsland beschikbaar is aan capaciteit.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Prima, maar dat is een ander antwoord dan net tijdens de hoorzitting werd gegeven.
En wij kunnen zogenaamd nog niet eens al het zorgpersoneel van materiaal voorzienquote:Op donderdag 30 april 2020 10:59 schreef RipCity het volgende:
Typisch weer hè
In deze loods in Schiedam liggen miljoenen mondkapjes, en de meeste gaan naar het buitenland
https://www.ad.nl/rotterd(...)buitenland~af86fee0/
Mee eens. Jammer dat iedereen op de eerste dag dat bijvoorbeeld IKEA open is, men en masse er naar toe gaat. Waarom kan men nou niet nadenken, en denken joh ik ga over een dag of 2 ,3 wanneer het rustiger is? Ik vrees daarom als de horeca weer opengaat, als men daartoe besluit.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou de definitie van chantage nog eens opzoeken... Gewoon een realistische voorstelling van oorzaak-gevolg.
Als de maatschappij de beschikbare ruimte zelf inneemt (bv. door massaal naar de IKEA te gaan), dan is er geen of minder ruimte voor versoepeling elders.
Dat is toch de man die FVD ook naar voren heeft gebracht? Ze hebben zelfs materialen van hem laten testen in een laboratorium, maar volgens Hugo niet het gewenste certificaat.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:59 schreef RipCity het volgende:
Typisch weer hè
In deze loods in Schiedam liggen miljoenen mondkapjes, en de meeste gaan naar het buitenland
Het boeit ze niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:00 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Mee eens. Jammer dat iedereen op de eerste dag dat bijvoorbeeld IKEA open is, men en masse er naar toe gaat. Waarom kan men nou niet nadenken, en denken joh ik ga over een dag of 2 ,3 wanneer het rustiger is? Ik vrees daarom als de horeca weer opengaat, als men daartoe besluit.
Natuurlijk niet. Het RIVM heeft nooit gezegd dat er niemand besmet zal worden als je 1,5 meter afstand houd. Hoe meer afstand hoe beter, maar je bent nooit volledig veilig. Die 1,5 meter is een wettelijke bepaling waarmee de overheid kan bestraffen indien je je daar niet aan houd.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ook als je 1,5 meter afstand houdt? Want dan heeft het RIVM ons al weken voorgelogen.
Komt omdat wij geen ijzervreter als premier hebben maar een softie.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:36 schreef ondeugend het volgende:
Dat zou betekenen dat je alleen een lockdown kan hebben, want elk bedrijf of gebouw dat open is is in potentie een risico dat verlenging van maatregelen verlengt.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als een winkel open gaat, gaan daar nu eenmaal mensen heen. Als je dat wilt voorkomen moet je de winkel sommeren dicht te blijven.
Inderdaad bijzonder, maar deze startup deed tot voor kort in elektrische fietsen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:59 schreef RipCity het volgende:
Typisch weer hè
Ik hoop dat er geïnvesteerd kan worden in het ontwikkelen van een blaastest waarbij zichtbaar is of iemand corona heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef Vallon het volgende:
Testen, als die al betrouwbaar zijn, zijn nuttig maar niet wanneer je de a-symptomtische fase meeneemt gedurende iemand wel besmettelijk is maar geen klachten heeft. Kortom je gaat alleen mensen testen die zich melden en symptomen hebben. Het precieze nut ontgaat mij.
Het wordt mij duidelijker wie/wat Sijbesma is. Meer een coördinerend hoofdinkoper en vragen aan hem zijn feitelijk vragen op niveau wat er wel/niet in voorraad is.
Kern is dat het allemaal heel ingewikkeld is en concreet men 8000 testen per dag kan gaan doen en het prijs/kwaliteit aan de politiek is om dat te vergroten.
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het RIVM heeft nooit gezegd dat er niemand besmet zal worden als je 1,5 meter afstand houd. Hoe meer afstand hoe beter, maar je bent nooit volledig veilig. Die 1,5 meter is een wettelijke bepaling waarmee de overheid kan bestraffen indien je je daar niet aan houd.
Hugo is een incompetente schoolleraar die maar snel weer terug naar school moet gaan en dit soort zaken aan een professioneel over moet laten. Iemand die wat voor elkaar krijgt door met zijn vuist op tafel te slaan ipv vanwege partijpolitiek (want dat is de reden dat ze de FvD tips niet gebruiken) de boel laat versloffen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is toch de man die FVD ook naar voren heeft gebracht? Ze hebben zelfs materialen van hem laten testen in een laboratorium, maar volgens Hugo niet het gewenste certificaat.
Voor die creativiteit zal je bij de Aziatische landen moeten zijn, vrees ik.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoop dat er geïnvesteerd kan worden in het ontwikkelen van een blaastest waarbij zichtbaar is of iemand corona heeft.
Elk huishouden 1, kan asymptomatisch positief aangeven. Iedere ochtend ander tuitje erop, blaas, negatief, resultaat in een app op je tel.
Kan je overal aantonen dat je corinavrij bent. Scannen en doorlopen.
Is bijna alles weer mogelijk. Probleem grotendeels opgelost.
Anderhalve meter is een veilige afstand is iets heel anders dan dat je niet besmet kan worden als je 1,5 meter aanhoud. Dat laatste heeft het RIVM nooit gezegd en met een beetje verstand kan je dat zelf ook wel bedenken.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.
Ligt er helemaal aan waar die 1,5 meter is. In de buitenlucht maakt het veel minder uit dan als je met 100 man in een ruimte zit.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Anderhalve meter is een veilige afstand is iets heel anders dan dat je niet besmet kan worden als je 1,5 meter aanhoud. Dat laatste heeft het RIVM nooit gezegd en met een beetje verstand kan je dat zelf ook wel bedenken.
Als je niest of hoest dan haal je makkelijk 7 meter.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan waar die 1,5 meter is. In de buitenlucht maakt het veel minder uit dan als je met 100 man in een ruimte zit.
Misschien, maar als jij op straat iemand op 1 meter passeert die niet hoest of niest is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je niest of hoest dan haal je makkelijk 7 meter.
Daarom. Die 1,5 meter is een richtlijn en een wettelijke bepaling. Het is geen garantie dat je daarmee het virus niet op kan lopen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien, maar als jij op straat iemand op 1 meter passeert die niet hoest of niest is er niks aan de hand.
Is dit zo? Volgens mij is het alleen een richtlijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daarom. Die 1,5 meter is een richtlijn en een wettelijke bepaling. Het is geen garantie dat je daarmee het virus niet op kan lopen.
Hoe meer afstand hoe beter.
De politie deelt boetes uit als je je niet aan die regel houd.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dit zo? Volgens mij is het alleen een richtlijn.
RIVM, zo is ondertussen duidelijk spreekt alleen in termen van statistiek en niet voor individuele gevallen. Dus een persoon kan geen garanties ontlenen aan uitspraken.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.
Klinkt echt als iemand die ons uit de brand gaat helpen en zeer compentent is.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:16 schreef maan_man het volgende:
Als Sijbesma spreekt en zichzelf indekt, dan krijgt je het idee dat iedereen aan het bier zit, niemand zin had om naar de kamer te komen en dat ze daarom maar het eerste het beste hulpje hebben gestuurd. "Tja, ik ben hier ook alleen maar om te helpen."
Nee, die deelt boetes uit bij te grote groepsvorming.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De politie deelt boetes uit als je je niet aan die regel houd.
Vond/vind ik ook. "Ik kom hier om te helpen" , "dat is aan de politiek", "ik ben moleculair bioloog maar daar doe ik niets mee" etc.etc. Kortom een heel belangrijke man die zich opstelt als een gesjeesde magazijnmedewerker (NB: ik heb niets tegen logistiek personeel maar die moet je geen voorgesorteerd verhaal laten houden).quote:Op donderdag 30 april 2020 11:14 schreef crystal_meth het volgende:
Wat een irritante man, die Sijbesma...
Ook als je je niet aan de anderhalve meter regel houd. Het is expliciet opgenomen in de noodverordening. Pas is er nog een dakloze tot 3 weken celstraf veroordeeld omdat ze zich niet aan die regel hield.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, die deelt boetes uit bij te grote groepsvorming.
Nou, good luck with that.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook als je je niet aan de anderhalve meter regel houd. Het is expliciet opgenomen in de noodverordening. Pas is er nog een dakloze tot 3 weken celstraf veroordeeld omdat ze zich niet aan die regel hield.
twitter:PabloPerezA twitterde op woensdag 29-04-2020 om 17:05:14A person to Rutte, PM of the Netherlands (@MinPres):
'Please! do not give the Italians and Spanish the money!'
Rutte: 'No, no, no'.
Then laughs. And a thumb up. https://t.co/rpd0hnp0c4 reageer retweet
Misschien muggenziften. Het is geen wettelijke bepaling, maar het komt terug in de diverse verordeningen. Doordat het geen wettelijke bepaling is, is het zeer dubieus, waarschijnlijk zelfs onwettig, dat er een inbreuk wordt gemaakt op onze grondrechten.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het RIVM heeft nooit gezegd dat er niemand besmet zal worden als je 1,5 meter afstand houd. Hoe meer afstand hoe beter, maar je bent nooit volledig veilig. Die 1,5 meter is een wettelijke bepaling waarmee de overheid kan bestraffen indien je je daar niet aan houd.
Mensen houden zich niet altijd aan de wet. What's new?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, good luck with that.
Ik zie ze hier aan de lopende band naast elkaar lopen, fietsen whatever.
Nogmaals, good luck with that. Ain't gonna happen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mensen houden zich niet altijd aan de wet. What's new?
De meeste mensen houden zich goed aan die regel. Al weken. Hopelijk blijft dat zo in het 'nieuwe normaal'
Dat is sws opzij gezet onder het mom van gezondheid. prima allemaal maar het is niet echt hard te maken of dat terecht is (was). De Kamer is niet tot weinig kritisch.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Misschien muggenziften. Het is geen wettelijke bepaling, maar het komt terug in de diverse verordeningen. Doordat het geen wettelijke bepaling is, is het zeer dubieus, waarschijnlijk zelfs onwettig, dat er een inbreuk wordt gemaakt op onze grondrechten.
Uh nee zo werkt het niet, die periodes worden gebruikt om juist weer zaken voor te bereiden, maar ook zaken als werkbezoeken en commissies.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/recessen
Die gasten hebben meer vrij dan de gemiddelde basisschoolleraar.
Maar onze vrijheid is toch helemaal niet ingeperkt? Je kan nog steeds naar buiten voor een wandeling, je mag nog steeds naar het park, je mag nog steeds boodschappen doen. Winkelen kan weer, veel winkels zijn nog open of weer opengegaan(oa de Bijenkorf, IKEA). Waarom doen sommigen hier toch zo melodramatisch over alsof we in Iran of Saudi Arabie leven?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is sws opzij gezet onder het mom van gezondheid. prima allemaal maar het is niet echt hard te maken of dat terecht is (was). De Kamer is niet tot weinig kritisch.
Als de politie gaat bepalen naast wie ik wel en niet op minder dan 1,5 meter mag lopen dan schaar ik dat wel onder vrijheidsbeperking ja.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar onze vrijheid is toch helemaal niet ingeperkt? Je kan nog steeds naar buiten voor een wandeling, je mag nog steeds naar het park, je mag nog steeds boodschappen doen. Winkelen kan weer, veel winkels zijn nog open of weer opengegaan(oa de Bijenkorf, IKEA). Waarom doen sommigen hier toch zo melodramatisch over alsof we in Iran of Saudi Arabie leven?
Get a grip on yourselves.
Hmmmmm... niet helemaal, er is onderscheid, best wel massale aantallen.....quote:Op donderdag 30 april 2020 11:25 schreef ondeugend het volgende:
Met 1 miljoen mondkapjes kan je net een maandag en een dinsdagmorgen doen. Deze mijnheer heeft zijn neus in de krul van trots maar.. het is niets.
Mijn zaak is gesloten. Open ik die wel dan riskeer ik een boete van 4000-10.000 euroquote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar onze vrijheid is toch helemaal niet ingeperkt? Je kan nog steeds naar buiten voor een wandeling, je mag nog steeds naar het park, je mag nog steeds boodschappen doen. Winkelen kan weer, veel winkels zijn nog open of weer opengegaan(oa de Bijenkorf, IKEA). Waarom doen sommigen hier toch zo melodramatisch over alsof we in Iran of Saudi Arabie leven?
Die vergelijk slaat kant noch wal die je hier geeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als de Albert Heijn tegen jou zegt 'als jij niet betaalt, krijg je je boodschappen niet' is de AH jou aan het chanteren?
Good for you!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Positief nieuws uit Zwitserlamd.
De exit strategie wordt nog een stapje opgevoerd. Naast de opening van musea, bibliotheken, alle winkels en restaurants (max tafels van 4), normale dienstregeling OV, gaan nu ook fitness/yoga en zwembaden open. Alles op 11 mei, dag der vrijheid
Bazen daar!! Zulke leiders hebben wij nodig!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
De exit strategie wordt nog een stapje opgevoerd. Naast de opening van musea, bibliotheken, alle winkels en restaurants (max tafels van 4), normale dienstregeling OV, gaan nu ook fitness/yoga en zwembaden open.
Alles op 11 mei, dag der vrijheid
En in amsterdam waarschuwen ze vooral.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, die deelt boetes uit bij te grote groepsvorming.
Ja het politiek geluid is hier totaal anders op dit moment als in Nederland; Zwitserland gaat voor normaliteitquote:Op donderdag 30 april 2020 11:33 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Bazen daar!! Zulke leiders hebben wij nodig!
Nee.. wel lopen er elke week minstens 3 silhouetten voor de presentaties langsquote:
Ik kijk echt naar uit weer gebruik te maken van mijn zwemabbo in Nederlandquote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
De exit strategie wordt nog een stapje opgevoerd. Naast de opening van musea, bibliotheken, alle winkels en restaurants (max tafels van 4), normale dienstregeling OV, gaan nu ook fitness/yoga en zwembaden open.
quote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En dan verwijs ik voor het gemaakt naar artikel 10 van de grondwet:quote:Wanneer een omstandigheid als bedoeld in artikel 175, eerste lid, zich voordoet, kan de burgemeester algemeen verbindende voorschriften geven die ter handhaving van de openbare orde of ter beperking van gevaar nodig zijn. Daarbij kan van andere dan bij de Grondwet gestelde voorschriften worden afgeweken. Hij maakt deze voorschriften bekend op een door hem te bepalen wijze.
https://wetten.overheid.n(...)ofdstukXI_Artikel176
En het feit dat in de noodverordeningen is bepaald hoeveel mensen jij thuis over de vloer mag hebben en de handhaving die ingrijpt als iemand 6 tot 8 mensen over de vloer heeft.quote:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
Hun cijfers trends zien er ongeveer hetzelfde uit als hier in NL. En Zwitsers staan niet bekend om hun risk apetite. Ik kan er alleen maar van dromen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Een mens moet altijd wat te dromen blijven hebben.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:36 schreef zoost het volgende:
[..]
Hun cijfers trends zien er ongeveer hetzelfde uit als hier in NL. En Zwitsers staan niet bekend om hun risk apetite. Ik kan er alleen maar van dromen.
En dat land is zwaarder getroffen per hoofd van de bevolking dan NL toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Voor de professionele zorg in Nederland zijn er 3,9 miljoen per week nodig. Wellicht zelfs wat minder.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:38 schreef crystal_meth het volgende:
147 miljoen maskers voor welke periode?
In de VS schatte de beheerder van de national reserve dat ze bij een landelijke pandemie 300 miljoen maskers per maand nodig zouden hebben, dan lijkt 147 miljoen voor Nederland erg veel..
Echt he, ik blijf me verbazen hoe makkelijk mensen onder het mom 'volksgezondheid' zich allerlei regeltjes laten aanpraten die gewoon keihard inbreuk maken op de vrijheid en privacy.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:35 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
En dan verwijs ik voor het gemaakt naar artikel 10 van de grondwet:
[..]
En het feit dat in de noodverordeningen is bepaald hoeveel mensen jij thuis over de vloer mag hebben en de handhaving die ingrijpt als iemand 6 tot 8 mensen over de vloer heeft.
Eens!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt he, ik blijf me verbazen hoe makkelijk mensen onder het mom 'volksgezondheid' zich allerlei regeltjes laten aanpraten die gewoon keihard inbreuk maken op de vrijheid en privacy.
Ik vind het echt dikke prima dat we even geen massale evenementen zoals festivals en grote sportwedstrijden hebben. Maar dat mensen het prima lijken te vinden als personen worden beboet die iets te dicht bij elkaar op een bankje zitten... Noord-Korea zou er trots op zijn.
Weekmarkten moeten kunnen, alleen wel met ruimte ertussen en looproutes zodat het niet hutjemutje op elkaar wordt.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:47 schreef Nober het volgende:
Uden begint weer met weekmarkt op maandag: alleen verswaren
UDEN - De maandagse weekmarkt in Uden begint weer op 4 mei. Voorlopig alleen met kooplui die verse spullen verkopen zoals groente en fruit, vis en kaas. Ook worden er bloemen en planten verkocht.
https://www.bd.nl/uden-ve(...)-verswaren~a6756c5f/
Als zelfs brandhaard Uden weer de markt toestaat....
Oh dat ene nieuwsbericht!!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:48 schreef Zwansen het volgende:
Lekker bericht van die Duitse onderzoekers mbt besmettelijkheid kinderen.
Wat dan?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:48 schreef Zwansen het volgende:
Lekker bericht van die Duitse onderzoekers mbt besmettelijkheid kinderen.
Ja joh, ik mag (of moet) werken en mag een rondje door de wijk lopen en wat boodschappen doen. Als het even meezit kan ik nog een nieuwe broek kopen. Voor de rest is alles dicht op last van de overheid. In de praktijk komt het erop neer dat ik moet werken en zo snel mogelijk naar huis moet.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Dit gebeurt al. Op heel veel plekken is de markt zelfs nooit weggeweest. Gewoon iets meer ruimte tussen de kramen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Weekmarkten moeten kunnen, alleen wel met ruimte ertussen en looproutes zodat het niet hutjemutje op elkaar wordt.
Burger 6453.3344.45 @Vliegbaard moet zich melden voor heropvoeding. @BoerHagenees zal u graag helpen hoe u zich dient te gedragen. Melding gemaakt in de Corona app.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:50 schreef Vliegbaard het volgende:
Ja joh, ik mag (of moet) werken en mag een rondje door de wijk lopen en wat boodschappen doen. Als het even meezit kan ik nog een nieuwe broek kopen. Voor de rest is alles dicht op last van de overheid. In de praktijk komt het erop neer dat ik moet werken en zo snel mogelijk naar huis moet.
1716 doden, voor een bevolking van 8.5 miljoen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat land is zwaarder getroffen per hoofd van de bevolking dan NL toch?
Als ik kapper was dan ging ik zelf wat bestellen en dan is het hier over ongeveer 10 dagen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:54 schreef F.Sinatra het volgende:
Kreeg overigens net bericht van mijn tandarts, dat de halfjaarlijkse controles daar nog niet kunnen worden opgestart vanwege het ontbreken van voldoende beschermingsmiddelen.
Verwacht wordt over 6 weken hier weer mee te kunnen beginnen.
Dan lijkt het me lastig worden voor de kappers.
Dit.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt he, ik blijf me verbazen hoe makkelijk mensen onder het mom 'volksgezondheid' zich allerlei regeltjes laten aanpraten die gewoon keihard inbreuk maken op de vrijheid en privacy.
Ik vind het echt dikke prima dat we even geen massale evenementen zoals festivals en grote sportwedstrijden hebben. Maar dat mensen het prima lijken te vinden als personen worden beboet die iets te dicht bij elkaar op een bankje zitten... Noord-Korea zou er trots op zijn.
Ik hoor net dat je tandarts gewoon kan bestellen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:54 schreef F.Sinatra het volgende:
Kreeg overigens net bericht van mijn tandarts, dat de halfjaarlijkse controles daar nog niet kunnen worden opgestart vanwege het ontbreken van voldoende beschermingsmiddelen.
Maar Jaap zei dat kinderen het niet overdragen...quote:
Zit er in ieder geval nog een vakantie in deze zomerquote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Dan is het niet echt nieuws natuurlijk los van dat het in Uden is.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit gebeurt al. Op heel veel plekken is de markt zelfs nooit weggeweest. Gewoon iets meer ruimte tussen de kramen.
me2, mag pas naar binnen als het tijd is, gelijk handen ontsmetten met gel, maar drie stoelen in de wachtkamer op 1,5mquote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef Simmertje het volgende:
Wat een armoede man.. als zelfs tandartsen nog weer anderhalve maand op de juiste materialen moeten wachten..quote:Op donderdag 30 april 2020 11:54 schreef F.Sinatra het volgende:
Hier heeft men al meteen bij de eerste markt na het afkondigen van de maatregelen (12 maart) de kramen verder uiteen gezet. De eerste keer was het toen nog wel te druk op de markt, waarna de burgemeester nogmaals in de krant daar iets over geroepen heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan is het niet echt nieuws natuurlijk los van dat het in Uden is.
Jullie hebben 1984 echt iets te veel gelezen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Burger 6453.3344.45 @:Vliegbaard moet zich melden voor heropvoeding. @:BoerHagenees zal u graag helpen hoe u zich dient te gedragen. Melding gemaakt in de Corona app.
Lijkt mij niet handig voordat je weet hoe en waar je als kapper, formeel aan moet voldoen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Als ik kapper was dan ging ik zelf wat bestellen en dan is het hier over ongeveer 10 dagen.
Krijg je coronatoerisme daar. Weet niet of je dat moet willen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zit er in ieder geval nog een vakantie in deze zomerAls is het met de auto....
Er zijn studenten die op hun eigen balkon zaten, met mensen met wie ze toilet en keuken delen, die nu een strafblad hebben. Openbaar terrein.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:01 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Jullie heb 1984 echt iets te veel gelezen.![]()
Zo erg is het toch niet? Ik snap echt de dilemma's en ik voel wel met jullie mee, maar het is toch vrij van het melodramatische toch? Je wordt hier niet meteen naar een heropvoedkamp gestuurd als je langer dan 10 minuten buiten blijft.
Exact. Maandje heropvoedingskamp wegens overtreding tijdelijke Corona-maatregel 2021-XA.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:54 schreef zoost het volgende:
[..]
Burger 6453.3344.45 @:Vliegbaard moet zich melden voor heropvoeding. @:BoerHagenees zal u graag helpen hoe u zich dient te gedragen. Melding gemaakt in de Corona app.
Zijvraag: ben je bang dat je kind ziek wordt of dat het er dan aan onder doorgaat/gevolgen heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar Jaap zei dat kinderen het niet overdragen...
Logisch natuurlijk. Kinderen zijn ook mensen. Dit is de equivalent van de kroegen massaal open gooien voor mensen zonder sympyomen.
Los van het maatschappelijke belang.
Ik hou die van mij in ieder geval thuis.
Even aankijken hoe het loopt nadat alles open gaat.
Maar ondertussen doet Rutte wel z'n best om de lui die gebruik maken van de extra ruimte een schuld gevoel te geven. Komt over als een leraar met een vingertje in de lucht. ''Foei! Lief zijn; anders kan ik het ook zo weer afnemen!''.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Die Duitsers doen het goed qua IC, doden en nu ook vaccin al aan het testen op personen.quote:Eerste Duitse proefpersonen geïnjecteerd met coronavaccin
Voor het eerst zijn in Europa proefpersonen geïnjecteerd met een vaccin dat besmetting met het coronavirus moet tegengaan. Twaalf Duitsers kregen het kandidaat-vaccin van de farmaceutische bedrijven Pfizer en BioNTech toegediend, melden de bedrijven. Ze hopen snel ook in de Verenigde Staten te kunnen gaan testen, maar wachten daar nog op goedkeuring van de autoriteiten.
Voor het eerst zijn in Europa proefpersonen geïnjecteerd met een vaccin dat besmetting met het coronavirus moet tegengaan. Twaalf Duitsers kregen het kandidaat-vaccin van de farmaceutische bedrijven Pfizer en BioNTech toegediend, melden de bedrijven. Ze hopen snel ook in de Verenigde Staten te kunnen gaan testen, maar wachten daar nog op goedkeuring van de autoriteiten.
In de eerste fase van het onderzoek krijgen 200 gezonde proefpersonen tussen de 18 en 55 jaar een vaccin. In de tweede ronde injecteren de onderzoekers 500 mensen, onder wie 55-plussers en mensen met een chronische aandoening.
De ontwikkelaars testen vier verschillende varianten in uiteenlopende doseringen, zodat ze er zo snel mogelijk achter kunnen komen welke het beste werkt.
"Het doel is om te bepalen welk vaccin het lichaam het beste activeert om antilichamen tegen het coronavirus te maken. Ook wordt beoordeeld wat de optimale dosering van het vaccin is en of het vaccin veilig is", laat Pfizer weten.
Als een tandarts al 6 weken moet wachten en je mag open maar hebt niet de middelen ervoor waardoor je nog langer gesloten moet blijven? Dan zou je alsnog afwachten?quote:Op donderdag 30 april 2020 12:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lijkt mij niet handig voordat je weet hoe en waar je als kapper, formeel aan moet voldoen.
Sws zal de knipprijs ws flink gaan stijgen: Knippen ¤25 plus PBM-materiaal ¤50 (kapper en geknipte). Ik denk dat het DIY-tondeuzemodel dan een standaard coupe gaat worden.
Mondkapjes voor de kapper zelf is weer wat anders dan die voor je klanten.
Je gaat sws willen dat ze CE-gekeurd moeten zijn. Er zijn al berichten dat sommige wannabe-mondkapjes, de gebruiker kunnen injecteren met ragfijne fiberdeeltjes.
Dat rubberlapje, cofferdam, komt ws extra op je rekening.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
me2, mag pas naar binnen als het tijd is, gelijk handen ontsmetten met gel, maar drie stoelen in de wachtkamer op 1,5m
tanddarts zelf en assistentie hadden mondmasker en plastic kap op.
zelf kreeg ik een rubberen lapje over mijn mond met de uitsparing voor een tand
twee ramen stonden open voor frisse lucht en bij uitgaan weer met gel ontsmetten.
ook wordt de hele kamer ontsmet.
Dat krijg je toch als landen andere strategien en mogelijkheden hebben. Dat kun je alleen tegenhouden door de grenzen te sluiten.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:04 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Krijg je coronatoerisme daar. Weet niet of je dat moet willen.
Even for the record: ik ben het niet met alles eens met de overheid doet he. Dit zou inderdaad ook onder huishouden geschaard moeten worden. Maar ja, dat krijg je met het CU en CDA in het kabinet, conservatief en ouderwets als ze zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:06 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn studenten die op hun eigen balkon zaten, met mensen met wie ze toilet en keuken delen, die nu een strafblad hebben. Openbaar terrein.
Je zal je carrière hierdoor kwijtraken.
Jaja, Telegraaf
Het is gewoon niet nodig dat men zich die rechten verleend.
quote:Op donderdag 30 april 2020 12:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die Duitsers doen het goed qua IC, doden en nu ook vaccin al aan het testen op personen.![]()
Hopelijk werkt dit vaccin.
Best een dingetje dan om mee te doen aan een proef als dit.quote:In de tweede ronde injecteren de onderzoekers 500 mensen, onder wie 55-plussers en mensen met een chronische aandoening.
Meer voor mezelf eigenlijk want risicogroep. Los daarvan heb ik nog vraagtekens bij het effect op kinderen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zijvraag: ben je bang dat je kind ziek wordt of dat het er dan aan onder doorgaat/gevolgen heeft.
Dit laatste kan het geval zijn wanneer het kind onderliggende issues hebt en dan zou ik ook mijn kind thuishouden. Je gaat niet willen dat je chronisch zieken kind op/in het ziekenhuis, laat staan IC komt.
Voor de rest van het huppelde vuile handjespul: lekker mild ziek worden, doorsnotteren en nu groot worden van immuniteit. Heb je later alleen maar voordeel van.
Mijn tandarts is open, maar doet geen controles. Alleen klachten. Dit even ter verduidelijking (als stond het ook zo in mijn initiele post).quote:Op donderdag 30 april 2020 12:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Als een tandarts al 6 weken moet wachten en je mag open maar hebt niet de middelen ervoor waardoor je nog langer gesloten moet blijven? Dan zou je alsnog afwachten?
Ik niet hoor, ik onderneem zelf wel actie. Anders loop je dus net als NL steeds achteraan.
En achteraan lopen betekent geen inkomen want je compensatie heb je al gehad.
Als ik zie hoe er nu gewerkt wordt in de contactberoepen dan draagt de behandelaar een mondkapje maar de klant/patiënt niet.
Straks allemaal Duitsers met drie handen en twaalf tenen tenen als bijwerkingquote:Op donderdag 30 april 2020 12:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die Duitsers doen het goed qua IC, doden en nu ook vaccin al aan het testen op personen.![]()
Hopelijk werkt dit vaccin.
Esthetische artsen bijv zijn weer gewoon aan de arbeid. Zij moesten dan ook sluiten ivm het tekort aan materiaal maar kregen geen compensatie. Meesten zijn gelijk weer gaan werken.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:12 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Mijn tandarts is open, maar doet geen controles. Alleen klachten.
Kan me ook voorstellen dat wanneer het water je aan de lippen staat je ook wat langer met een mondkapje doet dan de bedoeling is. Niet zozeer voor de prijs van het mondkapje, maar anders zou je niet open kunnen als je er niet vodoende hebt.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Esthetische artsen bijv zijn weer gewoon aan de arbeid. Zij moesten dan ook sluiten ivm het tekort aan materiaal maar kregen geen compensatie. Meesten zijn gelijk weer gaan werken.
Ja Zwitsers zijn enorme strebertjes. Toen de cijfers hier ook omhoog gingen, waren er al mensen hier die onze situatie vergeleken met Iranquote:Op donderdag 30 april 2020 11:36 schreef zoost het volgende:
[..]
Hun cijfers trends zien er ongeveer hetzelfde uit als hier in NL. En Zwitsers staan niet bekend om hun risk apetite. Ik kan er alleen maar van dromen.
eindelijk de gewenste übermenschenquote:Op donderdag 30 april 2020 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Straks allemaal Duitsers met drie handen en twaalf tenen tenen als bijwerking
Van zo'n boete krijg je geen strafblad hoorquote:Op donderdag 30 april 2020 12:06 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn studenten die op hun eigen balkon zaten, met mensen met wie ze toilet en keuken delen, die nu een strafblad hebben. Openbaar terrein.
Je zal je carrière hierdoor kwijtraken.
Jaja, Telegraaf
Het is gewoon niet nodig dat men zich die rechten verleend.
Wat een onzin. Dat zei hij niet: https://amp.nos.nl/artike(...)irus-bijna-niet.htmlquote:Op donderdag 30 april 2020 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar Jaap zei dat kinderen het niet overdragen...
Ik niet. Veels te lang al thuis geweest, geen onderwijs gehad en apatisch geworden.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hou die van mij in ieder geval thuis.
Even aankijken hoe het loopt nadat alles open gaat.
Kun je nauwelijks iets van zeggen. Ook omdat iedereen een besmetting op één andere manier zal ondervinden. Natuurlijk zal het verminderen van slijm; de ademhaling verbetering, daarmee herstel verbeteren en voorkomen dat het te veel (achtergebleven) gaat irriteren of een bron wordt voor (bacteriële) infectie.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:10 schreef polderturk het volgende:
Een oom van iemand die ik ken heeft Corona. Hij heeft in Turkije slijmverwijderaar en anti bioticum gekregen vanuit het ziekenhuis. Werkte erg goed volgens de patiënt. Hij is inmiddels genezen.
Zou een slijmverwijderaar effectief kunnen zijn? Misschien is die persoon wel uit zichzelf genezen, maar denkt hij dat de slijmverwijderaar effect had.
https://www.ad.nl/dordrec(...)-strafblad~a4564d85/quote:Op donderdag 30 april 2020 12:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Van zo'n boete krijg je geen strafblad hoor
Wat een verademing t.o.v. Nederland. Perspectief en daadkracht. Nederland is niet goed bezig.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Je had ook een van de andere grafieken uit het artikel kunnen posten. Dat je meer kans hebt letterlijk aan al het andere bij elkaar opgeteld dood te gaan (tenzij je 15-19 bent, dan is de kans even groot), maakt COVID-19 niet nog steeds de enkel dodelijkste factor voor 65+ (en voor 65- alleen niet als je alle type kankers bij elkaar optelt).quote:Op donderdag 30 april 2020 12:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik niet. Veels te lang al thuis geweest, geen onderwijs gehad en apatisch geworden.
En dat voor dit:
[ afbeelding ]
De overlijdingskans is groter door ze op de fiets naar school te laten gaan dan Corona.
mijn tandarts had allesquote:Op donderdag 30 april 2020 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat een armoede man.. als zelfs tandartsen nog weer anderhalve maand op de juiste materialen moeten wachten..
Nauwelijks... dat is een slag om de arm variant van niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat zei hij niet: https://amp.nos.nl/artike(...)irus-bijna-niet.html
Ik had het over de leeftijdscategorie van mijn schoolgaande kinderen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Je had ook een van de andere grafieken uit het artikel kunnen posten. Dat je meer kans hebt letterlijk aan al het andere bij elkaar opgeteld dood te gaan (tenzij je 15-19 bent, dan is de kans even groot), maakt COVID-19 niet nog steeds de enkel dodelijkste factor voor 65+ (en voor 65- alleen als je alle kankers bij elkaar optelet).
Vaccinatie slogan 'Met twaalf tenen corona overleven".quote:Op donderdag 30 april 2020 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Straks allemaal Duitsers met drie handen en twaalf tenen tenen als bijwerking
Zouden ze die mensen dan ook extra blootstellinen aan Covid-19?quote:Op donderdag 30 april 2020 12:11 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Best een dingetje dan om mee te doen aan een proef als dit.
Dat blijft dan altijd lastig. De afweging om je kind laten deelnemen/spelen met anderen en het voortvloeiende risico daarvan voor jezelf. Hierbij ook weer wat nuchter zijn dat je altijd ziek kunt worden etc.etc. Ik zou zelf contact opnemen met je huisarts om in overleg een risicoprofiel te bepalen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Meer voor mezelf eigenlijk want risicogroep. Los daarvan heb ik nog vraagtekens bij het effect op kinderen.
IK vind het nu nog te vroeg in ieder geval maar misschien sta ik er over 5 weken anders in.
Ja toch wel gauw 0,04% die op de IC beland. Waarvan driekwart het ook nog eens overleeft. Killer-virus dit.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:22 schreef Za het volgende:
Vraag aan allen.
Volgens het in opdracht van het RIVM uitgevoerde, en representatieve antistoffenonderzoek bleek eerste week april 3,3% van de Nederlanders besmet te zijn geweest met covid-19, zijnde 560.000 personen.
Aangezien je pas antistoffen kunt meten 14 dagen na het doormaken van het virus waren deze mensen in de week of weken voorafgaand aan 20 maart ziek (al dan niet met lichte symptomen) .
Van deze 560.000 mensen belandden er 230 op een IC (bron RIVM, overzicht NICE).
Indien achteraf is gebleken dat van 560.000 corona besmette Nederlanders er 230 op een IC beland zijn, hoe kan de overheid dan volharden in de halve lockdown?
Dit is al sinds 14 april bekend, en ik heb bronnen, bvd.
Ja wat mij betreft kunnen kinderen ook weer naar school, alhoewel het probleem voor middelbare school kinderen meer het besmetten van anderen is.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:21 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik had het over de leeftijdscategorie van mijn schoolgaande kinderen.
En verder is het als je alle leeftijdsgroepen pakt nog steeds alleen bij 70-95 de kans groter dan je aan iets anders dood gaat dan aan Corona.
En bij die 15-19 gaat het om 1 (!) geval. 1.
Ok, excuus. Overtreden noodverordening dus inderdaad wel heftiger.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dordrec(...)-strafblad~a4564d85/
Ik pak even de eerste de beste link. Als je google gebruikt vind je er tientallen.
Ik gebruik letterlijk jouw redenatie, maar ok.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die vergelijk slaat kant noch wal die je hier geeft.
Ik maak me meer zorgen om besmetting erdoor, landelijke stijging erdoor en lange termijn gevolgen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik niet. Veels te lang al thuis geweest, geen onderwijs gehad en apatisch geworden.
En dat voor dit:
[ afbeelding ]
De overlijdingskans is groter door ze op de fiets naar school te laten gaan dan Corona.
Ja, maar die noodverordeningen zijn illegaal en gaan tegen de grondwet in. Mooi he? NL bananenrepubliek.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ok, excuus. Overtreden noodverordening dus inderdaad wel heftiger.
De bron van mijn gegevens is het RIVM zelf.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ja toch wel gauw 0,04% die op de IC beland. Waarvan driekwart het ook nog eens overleeft. Killer-virus dit.
Die 560.000 is een extrapolatie toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 12:22 schreef Za het volgende:
Vraag aan allen.
Volgens het in opdracht van het RIVM uitgevoerde, en representatieve antistoffenonderzoek bleek eerste week april 3,3% van de Nederlanders besmet te zijn geweest met covid-19, zijnde 560.000 personen.
Aangezien je pas antistoffen kunt meten 14 dagen na het doormaken van het virus waren deze mensen in de week of weken voorafgaand aan 20 maart ziek (al dan niet met lichte symptomen) .
Indien achteraf is gebleken dat van de 560.000 corona besmette Nederlanders er 230 op een IC beland zijn, hoe kan de overheid dan volharden in de halve lockdown?
Die groeit deels op in een wereld waarin verstandige mensen de komende tijd even opletten, en bijzonder intelligente mensen werken aan een vaccin. Waar wij dus even op wachten. Nou ja, de verstandige mensen onder ons.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik heb er ook 1 op een leeftijd waarop je normaal je eerste zoen krijgt. Groeit die nu op in een paranoide wereld waar normaal menselijk contact verdacht of zelfs verboden is?Wat doet dat op ze met de lange termijn en met hun ontwikkeling?
Daar maak ik mij vele malen meer zorgen om dan om dat virus.
Klopt, ik overweeg ook om indien nodig uiteindelijk zelf weg te gaan voor een poosje zodat hun leven weer normaal kan zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat blijft dan altijd lastig. De afweging om je kind laten deelnemen/spelen met anderen en het voortvloeiende risico daarvan voor jezelf. Hierbij ook weer wat nuchter zijn dat je altijd ziek kunt worden etc.etc. Ik zou elf contact opnemen met je huisarts om in overleg een risicoprofiel te bepalen.
De gedachte dat kinderen het niet zullen overdragen is uit de lucht gegrepen. Of dat nu of over 5 weken is. je zult je imho moeten instellen wat je (lange termijn) plan wordt. Extreem gezien, wat ik verneem als pijnlijke optie, is dan jezelf als kwetsbare te gaan isoleren en de rest van het gezin normaal voortlevend elders.
Je kunt (vind ik) moeilijk je kind gaan onderwerpen aan "leef-eisen" die het zelf niet betreft......
Tuurlijk weten zij dit ook. Maar nu ze de boel op slot hebben gegooid en de economie en maatschappij daarmee half verwoest hebben, kunnen ze natuurlijk nu niet meer terug en zeggen: "eh ja ok jongens het blijkt toch veel minder erg te zijn dan we dachten en we hebben de boel voor niets gesloopt. Hehe. Sorry. Jullie kunnen weer normaal gaan doen en sorry voor de mega-crisis die er nu aan komt."quote:Op donderdag 30 april 2020 12:26 schreef Za het volgende:
[..]
De bron van mijn gegevens is het RIVM zelf.
Deze info hebben ze gewoon.
Maar wat is 'de komende tijd', nogal rekbaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die groeit deels op in een wereld waarin verstandige mensen de komende tijd even opletten, en bijzonder intelligente mensen werken aan een vaccin. Waar wij dus even op wachten. Nou ja, de verstandige mensen onder ons.
Men zal toch wat moeten.... en ik denk dat die serologische test sws onzeker is.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:22 schreef Za het volgende:
Vraag aan allen.
Indien achteraf is gebleken dat van de 560.000 corona besmette Nederlanders er 230 op een IC beland zijn, hoe kan de overheid dan volharden in de halve lockdown?
Ja. Waarschijnlijk is het zelfs meer omdat het een test onder bloeddoneren was. En dat is een bepaalde demografische groep (relatief gezond, autochtoon en hoogopgeleid. Dat zijn de thuiswerkers).quote:Op donderdag 30 april 2020 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die 560.000 is een extrapolatie toch?
Nee, dat was feitelijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nauwelijks... dat is een slag om de arm variant van niet.
Vaccin kan nog lang op zich laten wachten, als het al komt. Ook griepvaccins werken zeer beperkt en de enige reden dat griep niet zo om zich heen grijpt is de enorme hoeveelheid mensen die het al gehad hebben in hun leven en deels immuniteit hebben opgebouwd.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die groeit deels op in een wereld waarin verstandige mensen de komende tijd even opletten, en bijzonder intelligente mensen werken aan een vaccin. Waar wij dus even op wachten. Nou ja, de verstandige mensen onder ons.
Ja, dat hangt af van onder meer het vinden van een vaccin, of het stoppen van de verspreiding. Mensen lijken een beetje te vergeten dat het te vroeg/veel openen van zaken de maatschappij en economie ook harde klappen kan geven. Denken dat het alleen om het aantal COVID-19-doden gaat is een beetje simpel gedacht.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat is 'de komende tijd', nogal rekbaar.
Jeetje, wat vervelend voor je kind. Ik denk dat je maar beter kan gaan vertellen dat zoenen en de liefde bedrijven straks verdacht en zelfs verboden is. Wat een moeilijke tijd moet dat gaan worden en wat zeker de ontwikkeling in de weg gaat staan. Dit is het nieuwe leven en daar moeten we ons maar aan houden. Het is niet anders.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik heb er ook 1 op een leeftijd waarop je normaal je eerste zoen krijgt. Groeit die nu op in een paranoide wereld waar normaal menselijk contact verdacht of zelfs verboden is?Wat doet dat op ze met de lange termijn en met hun ontwikkeling?
Daar maak ik mij vele malen meer zorgen om dan om dat virus.
En voorlopig komen er alleen maar meer 'tijdelijke' regels bij zonder einddatum.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat het een beetje nutteloos is om met veel te weinig informatie wél een einddatum eraan vast te plakken.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En voorlopig komen er alleen maar meer 'tijdelijke' regels bij zonder einddatum.
Ja denk ook dat het werkelijke aantal hoger ligt, alhoewel het extrapoleren naar IC bezetting bijna vier weken voordat de test is gedaan door Za ook weer wat dubieus is, juist omdat het gezonde mensen zijn die bloeddonor waren geweest, kan de besmetting ook kortdurig zijn geweest waar snel antistoffen voor gemaakt zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ja. Waarschijnlijk is het zelfs meer omdat het een test onder bloeddoneren was. En dat is een bepaalde demografische groep (relatief gezond, autochtoon en hoogopgeleid. Dat zijn de thuiswerkers).
Inderdaad. Na het bericht dat Openbaar Vervoer niet gebruikt mag worden voor vermaak, wacht ik op de maatregel dat seks alleen in het huwelijk mag, na een Covid-test en periode van 2 weken quarantaine.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:31 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Jeetje, wat vervelend voor je kind. Ik denk dat je maar beter kan gaan vertellen dat zoenen en de liefde bedrijven straks verdacht en zelfs verboden is. Wat een moeilijke tijd moet dat gaan worden en wat zeker de ontwikkeling in de weg gaat staan. Dit is het nieuwe leven en daar moeten we ons maar aan houden. Het is niet anders.
Heb je ook gelijk in maar zo blijft het wel hangen nu bij de meerderheid van de bevolking als het zo gecommuniceerd wordt door het rivm.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, dat was feitelijk.
Ik vind het belangrijk dat de nuance hier ook blijft bestaan, ook al is dat misschien naïef. Anders krijg je dit soort onzin als mensen via via informatie zonder die nuance gaan overnemen:
- Van Dissel: kinderen verspreiden nauwelijks het virus
- FOK!-er 1: kinderen kunnen in principe niet verspreiden
- FOK!-er 2: kinderen kunnen niet verspreiden
- FOK!-er 3: RIVM claimt dat wetenschappelijk onderzoek uitwijst dat kinderen sowieso niet het virus kunnen verspreiden
Etc.
Snap ik. Het is ook niet-zwart wit. Maar dat is vooral denken aan de korte termijn. Zeg een half jaar. Misschien tot eind dit jaar.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat hangt af van onder meer het vinden van een vaccin, of het stoppen van de verspreiding. Mensen lijken een beetje te vergeten dat het te vroeg/veel openen van zaken de maatschappij en economie ook harde klappen kan geven. Denken dat het alleen om het aantal COVID-19-doden gaat is een beetje simpel gedacht.
Of binnen het gezin.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Inderdaad. Na het bericht dat Openbaar Vervoer niet gebruikt mag worden voor vermaak, wacht ik op de maatregel dat seks alleen in het huwelijk mag, na een Covid-test en periode van 2 weken quarantaine.
Anders is het een sexcrime.
Nee toch, moet ik mn eigen wijf een beurt geven of wat?quote:
Er waren hier veel doden en cases, kan best meer zijn geweest als in NL.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat land is zwaarder getroffen per hoofd van de bevolking dan NL toch?
Exact.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Snap ik. Het is ook niet-zwart wit. Maar dat is vooral denken aan de korte termijn. Zeg een half jaar. Misschien tot eind dit jaar.
Maar je kunt kinderen niet bij wijze van 5 jaar lang laten opgroeien in een maatschappij zoals we die nu (voor even) hebben gecreëerd. Kinderen worden gevormd op/tot een bepaalde leeftijd, en als zij massaal opgroeien met angst voor grotere groepen, voor persoonlijk contact, en noem maar op. Dan schep je een monster dat waarschijnlijk vele malen erger is voor onze toekomst dan dit virus.
Dat gaat later dan gewoon een FOK!er worden..quote:Op donderdag 30 april 2020 12:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact.
Ander voorbeeld: vrienden van mij hebben een dochtertje van net 1. Die loopt net een beetje en groeit nu op lerende dat alle volwassenen zich van haar weg bewegen als ze er aan komt. Geen knuffel van opa. Geen oom waar je even heen kan lopen/kruipen en die je ondersteboven hangt. Alleen papa en mama mogen aanraken.
Vraag me af wat dat met zo'n kind doet, dit zijn toch basisvormende jaren.
Dit.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact.
Ander voorbeeld: vrienden van mij hebben een dochtertje van net 1. Die loopt net een beetje en groeit nu op lerende dat alle volwassenen zich van haar weg bewegen als ze er aan komt. Geen knuffel van oma. Geen gekke oom waar je even heen kan lopen/kruipen en die je ondersteboven hangt. Alleen papa en mama mogen aanraken.
Dat is onvermijdelijk. Als het RIVM communiceert dat mondkapjes alleen in specifieke gevallen kan helpen wordt dat ook geïnterpreteerd als "RIVM zegt dat mondkapjes helpen".quote:Op donderdag 30 april 2020 12:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in maar zo blijft het wel hangen nu bij de meerderheid van de bevolking als het zo gecommuniceerd wordt door het rivm.
Zelfde met mondkapjes zijn nutteloos bv.
Daar komen we pas over 10 jaar achter, hoe dat uitwerkt.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact.
Ander voorbeeld: vrienden van mij hebben een dochtertje van net 1. Die loopt net een beetje en groeit nu op lerende dat alle volwassenen zich van haar weg bewegen als ze er aan komt. Geen knuffel van oma. Geen gekke oom waar je even heen kan lopen/kruipen en die je ondersteboven hangt. Alleen papa en mama mogen aanraken.
Ik vraag me het serieus af wat dat doet met de ontwikkeling. Kijk paar weken/maanden kan misschien nog net, maar als dit jaren gaat duren wat sommigen beweren? Dat verknipt de hele psyche van zo'n kind.quote:
Als je de gevolgen van dit een een statistiek kan krijgen die als pushbericht Nederland in gezonden kan worden kan er wat mee gedaan worden, anders telt het niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact.
Als het jaren zou duren zou je daar wel effect van zien. Nu niet, over een paar maanden krijgt ze van iedereen weer knuffels.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact.
Nou er zijn wel wat precedenten in de geschiedenis en die waren niet bestquote:Op donderdag 30 april 2020 12:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Daar komen we pas over 10 jaar achter, hoe dat uitwerkt.
Die komende tijd is sws de tijd die nodig is om ene behandeling, medicijnen en/of vaccin te ontwikkelen. Medicijnen/vaccins die hoogstwaarschijnlijk voor de doelgroep (kwetsbaren) nog wel langer zal duren. Opgevoerde tijd voor vaccin/medicijnen is nu tenminste ca 12-18 maanden.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop het van ganser harte.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als het jaren zou duren zou je daar wel effect van zien. Nu niet, over een paar maanden krijgt ze van iedereen weer knuffels.
Daardoor niet minder belachelijk imo.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ok, excuus. Overtreden noodverordening dus inderdaad wel heftiger.
Daar maakt mijn oom, psycholoog die vrij veel onderzoek heeft gedaan naar dit soort zaken, zich ook heel druk om. Een naast dat de verdere gevolgen als suicide en noem allemaal maar door de Economische crisis. Maar daar mag je het geloof ik niet over hebben volgens sommigen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:40 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik vraag me het serieus af wat dat doet met de ontwikkeling. Kijk paar weken/maanden kan misschien nog net, maar als dit jaren gaat duren wat sommigen beweren? Dat verknipt de hele psyche van zo'n kind.
Worden Scandinavische afstandelijke kinderen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact.
Dat is dus juist de vraag. Het nieuwe normaal toch? Daar moet heel de maatschappij nu toch op ingericht worden? Wanneer houdt dat op?quote:Op donderdag 30 april 2020 12:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als het jaren zou duren zou je daar wel effect van zien. Nu niet, over een paar maanden krijgt ze van iedereen weer knuffels.
Nee want dan ben je een tokkie die alleen maar bier wilt drinken in de kroeg waardoor alle ouderen doodgaan.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:42 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar maakt mijn oom, psycholoog die vrij veel onderzoek heeft gedaan naar dit soort zaken, zich ook heel druk om. Een naast dat de verdere gevolgen als suicide en noem allemaal maar door de Economische crisis. Maar daar mag je het geloof ik niet over hebben volgens sommigen.
Nee, dat is te melodramatisch want we kunnen toch gewoon naar de Ikea.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:42 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar maakt mijn oom, psycholoog die vrij veel onderzoek heeft gedaan naar dit soort zaken, zich ook heel druk om. Een naast dat de verdere gevolgen als suicide en noem allemaal maar door de Economische crisis. Maar daar mag je het geloof ik niet over hebben volgens sommigen.
Was er een week geleden geen bericht dat er een breder OMT zou komen? Met mensen die de lockdown/regels vanuit meerdere hoeken zouden benaderen. Dus een psycoholoog en econoom etc? Daar waar we nu alleen medisch specialisten hebben (artsen, virologen, micro biologen).quote:Op donderdag 30 april 2020 12:42 schreef OProg het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de familie en vrienden toch echt wel baby's etc optilden en aanraakten in Scandinavie.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Worden Scandinavische afstandelijke kinderen.
De wereld wordt er wel hygiënischer op.
Maar als je zelf paniekerig doet krijg je ook zulke kinderen. Dus geen optie.
Komt goed joh. Struggle tijden zorgen voor sterkere mensen. When you are going trough hell, keep going logica.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:42 schreef OProg het volgende:
[..]
Er moet geen breder OMT komen, er moeten andere adviesorganen komen. Op die manier zorg je er ook duidelijker voor dat de politiek de afweging moet maken en niet die adviseurs.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Was er een week geleden geen bericht dat er een breder OMT zou komen? Met mensen die de lockdown/regels vanuit meerdere hoeken zouden benaderen. Dus een psycoholoog en econoom etc? Daar waar we nu alleen medisch specialisten hebben (artsen, virologen, micro biologen).
6 mil mensen krijgen in 6 wpepken jaarlijks een vaccin. DAt komt wel goed.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:43 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat is dus juist de vraag. Het nieuwe normaal toch? Daar moet heel de maatschappij nu toch op ingericht worden? Wanneer houdt dat op?
Tot 'het vaccin' er is? En wat als dat niet lukt? En hoe lang gaat dat duren? Stel dat je 100.000 man per dag kan vaccineren (lijkt me eeeeerg veel), dan nog ben je 6 maanden bezig. En dat staat nog los van het überhaupt iets kunnen ontwikkelen en produceren.
Waar heb ik het over nu psychisch lijden op dit moment door jongeren? Dit is weer lekker een leuk stamentje willen maken door het te bagitaliseren. Net zo dom als direct over de kroeg beginnen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, dat is te melodramatisch want we kunnen toch gewoon naar de Ikea.
Dat er ondertussen heel veel mensen en ook jongeren echt psychisch lijden is gewoon onzin.
quote:Ik heb mij al vaak verdiept in de gevolgen van stressvolle situaties zoals armoe door de crisis, faillisementen, psychische problemen met suïcide tot gevolg en dan heb ik het nog niet eens over de gevolgen van stress voor het hart en andere somatiiek. Verdiep je in ieder geval eens in de negatieve psychosociale effecten van ernstige crisissituaties. Daar zijn er genoeg van te vinden in de wereld. Het vervelende is dat dat soort cijfers vaak op termijn beschikbaar komen, Dan is iedereen al lang weer overgegaan tot de normale orde van de dag en dan verdwijnen dat soort dramatische cijfers naar de achtergrond.
Iemand enig idee waarom sars-covid zo wordt vermeld? Best apart wel. Of is het gewoon een reminder aan ambulance personeel dat men er rekening mee moet houden.quote:P 1 INCI-01 REANIMATIE (SARS-COVID) (OVDB) RESTAURANT ONASSIS LANGE NOORDSTRAAT MIDDELBURG
Maar dat is opzich ook logisch, lijkt me zo.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:52 schreef ondeugend het volgende:
Als je goed naar Jaap luistert hoor je hem eigenlijk bijna altijd zeggen dat;
Het lijkt dat
Het ziet er naar uit....
Het is nieuw....
We leren steeds meer
Etc
Er is altijd een slag om de arm.
Goed luisteren dus
Jip was me ook opgevallen heel voorzichtig kiest hij zijn worden. Het lijkt erop dat kinderen minder vatbaar zijn voor het virus.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:52 schreef ondeugend het volgende:
Als je goed naar Jaap luistert hoor je hem eigenlijk bijna altijd zeggen dat;
Het lijkt dat
Het ziet er naar uit....
Het is nieuw....
We leren steeds meer
Etc
Er is altijd een slag om de arm.
Goed luisteren dus
Lijkt me wel idd. Dat ze dan extra voorzorgsmaatregelen of dingen aantrekken? En geen mond-op-mond toepassenquote:Op donderdag 30 april 2020 12:53 schreef Rabieluh het volgende:
Even wat anders, bij de p2000 meldingen komt deze nu voorbij:
[..]
Iemand enig idee waarom sars-covid zo wordt vermeld? Best apart wel. Of is het gewoon een reminder aan ambulance personeel dat men er rekening mee moet houden.
Ja maar zijn Fokkers die dat dus niet horen en zeggen dat Jaap iets heeft gezegd wat hij niet heeft gezegd.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat is opzich ook logisch, lijkt me zo.
Er is nog heel veel onbekend, maar hij dient wel elke week weer wat nieuws te zeggen en/of aanbevelingen te doen op datgene wat hij zegt.
Logisch dat hij zelden heel stellig is, want er hoeft maar iets te gebeuren wat hem tegenspreekt en niemand vindt hem meer betrouwbaar. Ondanks dat hij nu enkel op de feiten van nu kan afgaan.
Reanimeren op anderhalve meter, met een tuinslang en zo'n lange kermishamer.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:54 schreef RipCity het volgende:
[..]
Lijkt me wel idd. Dat ze dan extra voorzorgsmaatregelen of dingen aantrekken? En geen mond-op-mond toepassen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
Dat gebeurd idd heel veel. Iets wat grijs is wordt meestal naar zwart of wit getrokken.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:55 schreef ondeugend het volgende:
Ja maar zijn Fokkers die dat dus niet horen en zeggen dat Jaap iets heeft gezegd wat hij niet heeft gezegd.
Dat is inderdaad nu gewoon een voorschrift. Als je iemand dood neer ziet vallen moet je als risicogroep helemaal niks doen en als niet risicogroep ook niet beademen.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:54 schreef RipCity het volgende:
[..]
Lijkt me wel idd. Dat ze dan extra voorzorgsmaatregelen of dingen aantrekken? En geen mond-op-mond toepassen
Dat doe je niet. Alleen in jouw denkwereld.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik gebruik letterlijk jouw redenatie, maar ok.
Dus omdat er een minieme kans is dat iemand corona heeft gewoon dood laten gaan? Oke.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:54 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hij valt niet voor niks neer natuurlijk. Die beelden zagen we in China ook /squote:Op donderdag 30 april 2020 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus omdat er een minieme kans is dat iemand corona heeft gewoon dood laten gaan? Oke.
Tja, dat is lastig. Het is wel zo dat een kind een sociaal veilige omgeving moet hebben om zichzelf daarin een plaats te kunnen vinden.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:37 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Exact.
https://www.hartstichting(...)-burgerhulpverleningquote:Op donderdag 30 april 2020 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus omdat er een minieme kans is dat iemand corona heeft gewoon dood laten gaan? Oke.
Daar werd wel om gevraagd in de tweede kamer, maar direct na dat debat liet hij al weten dat hij dat niet gaat doen; wil zich enkel focussen op de zorg. Wel wou hij in gesprek gaan met andere adviesorganen, maar het OMT blijft de enige instantie die hij serieus mee neemt. Belachelijk natuurlijk, want dit is veel meer dan alleen maar een zorg crisis.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Was er een week geleden geen bericht dat er een breder OMT zou komen? Met mensen die de lockdown/regels vanuit meerdere hoeken zouden benaderen. Dus een psycoholoog en econoom etc? Daar waar we nu alleen medisch specialisten hebben (artsen, virologen, micro biologen).
Ik heb zelfs voorbij zien komen (niet enkel hier overigens) dat mensen die door deze maatregelen zelfmoord overwegen zich maar gewoon niet aan moeten stellenquote:Op donderdag 30 april 2020 12:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, dat is te melodramatisch want we kunnen toch gewoon naar de Ikea.
Dat er ondertussen heel veel mensen en ook jongeren echt psychisch lijden is gewoon onzin.
Ai, dit is wel akelig.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:59 schreef OProg het volgende:
[..]
https://www.hartstichting(...)-burgerhulpverlening
Reanimatie
Nieuwe regels bij slachtoffers die niet besmet zijn:
Luister en voel niet of iemand nog ademhaalt, kijk alleen.
Raak het hoofd van het slachtoffer niet aan!
Je geeft bij volwassenen geen mond-op-mondbeademing.
Je geeft wel borstcompressies.
Maar goed, had je het maar niet in je hoofd moeten halen last van het hart te krijgen tijdens corona.
Dus als iemand neervalt heeft hij standaard corona?quote:Op donderdag 30 april 2020 12:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij valt niet voor niks neer natuurlijk. Die beelden zagen we in China ook /s
De angst regeert.quote:
Ja, of dat we solidair moeten zijn tov het zorgpersoneel want het moet werkbaar blijven. Wanneer een sector geen werk meer heeft dan wordt erom gelachen want daar gaan we ons niet druk om maken. Stel jankerds! Solidair tot aan de achtertuin.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb zelfs voorbij zien komen (niet enkel hier overigens) dat mensen die door deze maatregelen zelfmoord overwegen zich maar gewoon niet aan moeten stellenDuidelijk nooit in aanraking geweest met mensen die het ook daadwerkelijk gedaan hebben. Hypocriet ook. Iemand gaat dood aan Corona? Oh, nee, wat erg, alles dichtgooien. Iemand ziet zijn leven verwoest worden door de maatregelen...werkloos...depressief...welke reden dan ook...zelfmoord. Ja, maar die lui moeten zich niet aanstellen. Alsof die levens minder waard zijn of zo. Nogal selectieve empathie.
Het is lekker bagatelliseren 'alsof jongeren nu psychische klachten hebben'.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb zelfs voorbij zien komen (niet enkel hier overigens) dat mensen die door deze maatregelen zelfmoord overwegen zich maar gewoon niet aan moeten stellenDuidelijk nooit in aanraking geweest met mensen die het ook daadwerkelijk gedaan hebben. Hypocriet ook. Iemand gaat dood aan Corona? Oh, nee, wat erg, alles dichtgooien. Iemand ziet zijn leven verwoest worden door de maatregelen...werkloos...depressief...welke reden dan ook...zelfmoord. Ja, maar die lui moeten zich niet aanstellen. Alsof die levens minder waard zijn of zo. Nogal selectieve empathie.
De betrouwbaardheid van het rivm heeft inmiddels al wat deuken opgelopen na eerdere domme uitspraken. Logisch dat ze nubwat voorzichtiger zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:53 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat is opzich ook logisch, lijkt me zo.
Er is nog heel veel onbekend, maar hij dient wel elke week weer wat nieuws te zeggen en/of aanbevelingen te doen op datgene wat hij zegt.
Logisch dat hij zelden heel stellig is, want er hoeft maar iets te gebeuren wat hem tegenspreekt en niemand vindt hem meer betrouwbaar. Ondanks dat hij nu enkel op de feiten van nu kan afgaan.
+1.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, of dat we solidair moeten zijn tov het zorgpersoneel want het moet werkbaar blijven. Wanneer een sector geen werk meer heeft dan wordt erom gelachen want daar gaan we ons niet druk om maken. Stel jankerds! Solidair tot aan de achtertuin.
Ik voel met beiden mee.
Dat ook ja. Maar blijkbaar doen die levens er minder toe of zo.quote:Op donderdag 30 april 2020 13:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is lekker bagatelliseren 'alsof jongeren nu psychische klachten hebben'.
De echte gevolgen voor deze groep komen straks als er een hele populatie is die na afstuderen eigenlijk geen kans op werk heeft, in de armoedesfeer blijven hangen en daar weinig uitzicht hebben. Dat ga je dan ook in criminaliteitscijfers op een gegeven moment zien bijvoorbeeld, maar daar zit een vertraging van jaren tussen.
De kamer verplichtte het kabinet dit te gaan doen, reactie van rutte was 'we gaan er naar kijken'. Ofwel, hij gaat rekken en rekken en rekken.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:45 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mwa, je hebt reeds antilichamen tijdens de ziekte, pakweg een week na de eerste symptomen, anders zou je niet genezen. En de gemiddelde tijdsduur tussen eerste symptomen en op de IC belanden is meer dan een week dacht ik. Dan zou je, als die bloeddonoren een representatief sample van de bevolking vormden, in feite moeten vergelijken met het totaal aantal IC opnames dat in diezelfde week bereikt werd. En het duurt nog langer voordat men eraan sterft, dus voor het aantal doden dat overeenstemt met die 3.3% zou je misschien met de week daarop moeten vergelijken. Terwijl in die eerste week van april de teller op woensdag reeds op 1173 stond.quote:Op donderdag 30 april 2020 12:22 schreef Za het volgende:
Vraag aan allen.
Als ik iemand zie liggen, doe ik gewoon mond op mond beademing. Denk dat ik wel sterk genoeg ben covid te overleven. Plus welk risico is er exact? Nog steeds hebben we meer kans om iemand tegen te komen die het niet heeft dan wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |