Met de geschatte kosten en inkomsten die we gaan missen hoop ik niet dat dit een "penny wise, Pound foolish" actie is. Al heb ik het eerder wel zo genoemd.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:53 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik begin me steeds meer afvragen of dit met financiële redenen te maken heeft.
Jij denkt dat de mensen van het OMT lekker vakantie hebben?quote:Op donderdag 30 april 2020 09:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Lekker vakantie terwijl de kappers wachten op advies over mondkapjes.
Nee, want die komt niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:58 schreef Nober het volgende:
Staat Jaap al op te warmen in de coulissen?
Het gaat over testen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Dan laat je dus experts komen die dáár verstand van hebben.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:00 schreef ondeugend het volgende:
Dus als de tweede kamer reces heeft, heeft Jaap ook reces?
Ik denk dat het andersom is. Omdat het reces is gaat de normale briefing met Jaap niet door en daarom hebben ze het onderwerp testen en beschermingmiddelen gelanceerd met de bijbehorende experts.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gaat over testen en persoonlijke beschermingsmiddelen. Dan laat je dus experts komen die dáár verstand van hebben.
Jaap is op ski vakantiequote:Op donderdag 30 april 2020 09:58 schreef Nober het volgende:
Staat Jaap al op te warmen in de coulissen?
Terecht. Daar is nu plek genoeg om afstand te houden.quote:
Hier heb je journalisten nodig die dit uitdiepen maar Hugo heeft de Wob op slot gegooid.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:58 schreef _I het volgende:
[..]
Met de geschatte kosten en inkomsten die we gaan missen hoop ik niet dat dit een "penny wise, Pound foolish" actie is. Al heb ik het eerder wel zo genoemd.
-quote:Op donderdag 30 april 2020 09:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de mensen van het OMT lekker vakantie hebben?
Ik denk dat zij harder werken dan iedereen hier, want wij hebben blijkbaar nog tijd om op FOK! een beetje onzin te verspreiden.
En het advies voor kappers is duidelijk: er komen (nog) geen mondkapjes voor ze. Maar volgens jou moeten ze deze week nog even vergaderen om tot exact datzelfde besluit te komen? Even kostbare tijd verspillen, want ze hebben geen eigen werkzaamheden die stil komen te liggen als ze een OMT-vergadering hebben.
Je verrader slaapt nooit, zei mijn moeder altijd. Het komt vanzelf wel boven.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:08 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hier heb je journalisten nodig die dit uitdiepen maar Hugo heeft de Wob op slot gegooid.
De Jonge is nog een grotere faal dan Bruins, zo ondertussen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef ondeugend het volgende:
Dus we hebben capaciteit om te testen, we hebben genoeg testen.. maar we falen in de logistiek want het ene lab heeft volop testen en het andere lab te weing.
Oh en het kan nog maanden duren want machines....
https://nos.nl/artikel/23(...)r-doet-dat-niet.html
Ik heb het idee dat deze man bijzonder veel capaciteit heeft om te smoezen.
Koningsdag was maandag. Niet 3 weken terug.quote:Op donderdag 30 april 2020 09:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat een burgemeester drie weken geleden gezegd heeft dat men zich perfect gedraagt zegt niet zoveel over de situatie nu, hè.
O ja goeie reminder. Mijn tandarts was er de eerste weken telkens als de kippen bij met mails over uitstel van behandelingen, maar sinds 6 april niets meer van ze gehoord. Volgende week maar eens een keer aan de bel trekken over hoe en wat daar.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef Simmertje het volgende:
Het was gewoon hartstikke logisch dat de maatregelen er kwamen op het moment dat echt de pleuris uitbrak. Op de piek gewoon 800 ziekenhuisopnames en 100 IC opnames op één dag, gezien de capaciteit van onze ziekenhuizen was het op dat moment volkomen logisch om de maatregelen in te voeren (maatregelen die vergeleken met andere landen in Europa nog meevielen).
Je kan eventueel nu wel discussiëren of het terugdraaien van enkele maatregelen niet iets te lang duurt, of we niet te voorzichtig zijn momenteel. Ik krijg steeds meer wel het gevoel namelijk dat grote evenementen en het uitgaansleven de grootste boosdoeners waren voor Europa. Het samenvallen van carnaval, wintersport en enkele belangrijke voetbalwedstrijden was natuurlijk funest. Ik heb mijn bedenkingen bij het besmettingsgevaar van bijvoorbeeld een kort bezoek aan de kapper, winkel etc. Is niet te vergelijken met een vol gestampte kroeg waar 500 man lopen te zweten, zwingen, hoesten en weet ik veel wat.
Kom overigens net terug van mijn tandarts die de normale behandelingen weer is begonnen. Bij binnenkomst handen desinfecteren en in de wachtkamer waren plastic schotten geplaatst. Heb het niet als hinderlijk ondervonden, zoiets moet lijkt mij ook mogelijk zijn bij bijvoorbeeld kappers.
Een faal van epische proporties).quote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef ondeugend het volgende:
Dus we hebben capaciteit om te testen, we hebben genoeg testen.. maar we falen in de logistiek want het ene lab heeft volop testen en het andere lab te weing.
Oh en het kan nog maanden duren want machines....
Ik heb het idee dat deze man bijzonder veel capaciteit heeft om te smoezen.
Ik vind het meer niveau spreekbeurt.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:21 schreef Vallon het volgende:
Technische briefing: ik denk dat ik gelijk maar afhaak. Ik wil Jaap en Gommerts.
Dit warrige gebrabbel kan ik niet aanhoren.
Rutte zegt het toch niet zomaar?quote:Op donderdag 30 april 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Koningsdag was maandag. Niet 3 weken terug.
Vorige week tijdens de persconferentie was vorige week.
Grabberhause afgelopen weekend was afgelopen weekend.
Het rijmt niet met de chantage die rutte gisteren ten toon spreidde.
Dit gecombineerd met de constante mededeling dat wij weinig tot geen risico lopen als wij 1,5 meter afstand houden. Nu is alleen de boodschap te veel mensen op straat. Er is geen enkele mededeling dat de 1,5 meter massaal geschonden zou worden.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Koningsdag was maandag. Niet 3 weken terug.
Vorige week tijdens de persconferentie was vorige week.
Grabberhause afgelopen weekend was afgelopen weekend.
Item 1 is ook weer belangrijk voor het wel of niet slagen van een app. Mocht die er ooit komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:17 schreef Vallon het volgende:
Technische Briefing Sibesma: kunnen/gaan 8000 testen per dag doen.
Doelstelling is 1) kijken of iemand besmet is, 2) kijkenhoever het virus is en 3) beleid afstemmen.
Testen is ingewikkeld 20 systemen, 20 machine, 10 verschillende testen en de inkoop is omgeven met allerlei vaagheid/betrouwbaarheid en complexe ICT.
//--//
Item1: sws lastig geien de beperkte tijds/betrouwbaarheid
Item2: kun je veel makkelijker doen door te werken met stekkproeven.
Kweetniet hoor... maar dit lijkt mij veel, en veel te weinig.
Je moet geen 8000 testen per dag willen/kunnen doen maar minimaal 800.000 en nog liever 2 miljoen per dag. Je kan dan iedereen die dat wil elke week een test geven.
Dat laatste ben ik met je eens. Het is een hoop incompetentie wat dat betreft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:29 schreef De_Onnoembare het volgende:
Behalve dus de samenleving half dicht gooien met alle economische gevolgen van dien presteert de NLe overheid eigenlijk helemaal niets concreets. Niet in de aanschaf van hulpmiddelen, niet in testen. Niets nakko.
De autoriteiten zullen beginnen bij jou deur dicht te lassen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:26 schreef BoerHagenees het volgende:
Het is gewoon jammer dat er
[..]
Rutte zegt het toch niet zomaar?
Wat mij betreft strakt het kabinet de maatregelen iets aan waardoor men aan de burger laat zien dat het menens is.
En eigenlijk tot eind zomer. Ja het klinkt heel rigide zoals eerder gezegd, maar men moet weten wat er op het spel staat, namelijk de gezondheid van de ouderen en dat de IC's niet overlopen waardoor je sowieso tot eind oktober deze overbelasting gaat houden.
Fucking wanbeleid.quote: Nederland maakt nog geen gebruik van
de mogelijkheid om iedere dag duizenden
extra tests op het coronavirus uit te
voeren in Duitsland.Een laboratorium in
Keulen bood twee weken geleden aan om
dagelijks 5000 tests te doen,blijkt uit
een e-mail die in handen is van de NOS.
Pas eergisteren reageerde coronagezant
Sijbesma,zegt de Nederlandse partner
van het Duitse lab,U-Diagnostics in
Baarn.De uitkomst is nog niet bekend.
Nederland test nu 7000 mensen per dag,
vooral zorgmedewerkers en kwetsbare
mensen.Dat moeten er snel meer worden,
maar het testmateriaal is schaars.De
Duitsers hebben voldoende beschikbaar.
Pff is dat laatste niet achterhaald?quote:"Kinderen dragen het virus bij zich, maar verspreiden het minder", reageert viroloog Marion Koopmans van het ErasmusMC in het NOS Radio 1 Journaal. "Het is één ding dat je het virus bij je draagt, het is een ander ding of je het ook verspreidt. Dat komt omdat je klachten als hoesten nodig hebt om het virus ook daadwerkelijk te verspreiden."
Tsja, dit dus. Leuk dat iedereen de scholen weer wil opengooien, maar dat onderzoek naar kinderen is toch niet afgerond? En er wordt nauwelijks getest? Hoe wil je dan in godsnaam alles gefaseerd en gecontroleerd opengooien? Nee, laat men eerst maar (veel) meer testen, dan pas maatregelen versoepelen, en niet andersom.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:33 schreef Nober het volgende:
Een beetje iedereen gaan lopen testen dat moeten we niet willen met zijn allen.
Basisscholen open, kinderen sporten... Topidee.
Dan heb je wel meer informatie over de verspreiding. Zou wel alleen mensen testen die echt ziek zijn (geweest), anders is het wel heel veel werk.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:33 schreef Nober het volgende:
Waarom zou je dat niet willen? Dan weet je of het daadwerkelijk afneemt, zich nog verspreidt en in welke hoedanigheid etc. Lijkt me erg belangrijk om in kaart te brengen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:33 schreef Nober het volgende:
Godsamme zegquote:Op donderdag 30 april 2020 10:36 schreef ondeugend het volgende:
Nee de leverancier zegt tegen Nederland;"u bent niet de enige die meer wilt testen" Wel de laatste.. net als met de beschermingsmiddelen.
Nederland: altijd achteraan.
Volgens mij was het juist de Kamer die wilde debatteren over de middelen en het testbeleid.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:05 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk dat het andersom is. Omdat het reces is gaat de normale briefing met Jaap niet door en daarom hebben ze het onderwerp testen en beschermingmiddelen gelanceerd met de bijbehorende experts.
Er is wel een verschil om wat opmerkingen te maken versus een volledige technische briefing. Er was eerder ook al een briefing waarbij juist de GGD aanschoof om het te hebben over het testbeleid en de verdeelsleutel.quote:Jaap heeft elke week keurig alles over testen en beschermingsmiddelen verteld namelijk. Wellicht ingefluisterd door deze experts.
Natuurlijk is het mogelijk, maar het is allemaal een kwestie van prioriteiten. En dan zie ik liever dat tandartsen open gaan/blijven dan kappers.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef Simmertje het volgende:
Kom overigens net terug van mijn tandarts die de normale behandelingen weer is begonnen. Bij binnenkomst handen desinfecteren en in de wachtkamer waren plastic schotten geplaatst. Heb het niet als hinderlijk ondervonden, zoiets moet lijkt mij ook mogelijk zijn bij bijvoorbeeld kappers.
Dit vind ik bizar, we horen nog steeds veel verhalen dat in verpleeghuizen mensen onvoldoende getest worden. Men moet maar komen werken bij lichte klachten, ondertussen kan het virus dan gewoon verspreiden onder de kwetsbare groepen.quote:De Taskforce Diagnostiek, die schaarse testmaterialen in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid regelt, bevestigt dat de aanbieding is gedaan, maar noemt de extra testen nog niet nodig.
Onzin je staat niet achteraan in dit soort gevallen. Leveranciers verdelen de bestellingen maar een leverancier is ook weer afhankelijk van grondstoffenleverancier. De hele supply chain staat op springen vanwege te korten en te korten aan productiecapaciteit.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:36 schreef ondeugend het volgende:
Nee de leverancier zegt tegen Nederland;"u bent niet de enige die meer wilt testen" Wel de laatste.. net als met de beschermingsmiddelen.
Vooralsnog test Nederland relatief veel meer dan Frankrijk.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:23 schreef StateOfMind het volgende:
Bizar weinig idd.
Zit je dan met je verhoogde capaciteit waar je geen moer aan hebt.
Aantal staat ook in schril contrast met een hoop andere landen (Frankrijk zei gisteren/eergisteren nog dat ze er 700.000 per week gaan doen).
Kennelijk geldt dat dan vooral voor de leveranciers van Nederland. We lopen achter.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:39 schreef magrec het volgende:
[..]
Onzin je staat niet achteraan in dit soort gevallen. Leveranciers verdelen de bestellingen maar een leverancier is ook weer afhankelijk van grondstoffenleverancier. De hele supply chain staat op springen vanwege te korten en te korten aan productiecapaciteit.
Idee is natuurlijk wel dat je bij een loopneus al thuis blijft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:33 schreef Nober het volgende:
https://www.nhg.org/stand(...)t-koorts#idm20386144quote:Koorts bij kinderen komt vaak voor en is een frequente reden om de huisarts en de huisartsenpost te consulteren. Vanwege de uiteenlopende definities van koorts en de verschillende manieren van temperatuurmeting, is het niet goed mogelijk om betrouwbare incidentiecijfers te geven.2) Koorts komt het meest voor in de leeftijdsgroep van 0-4 jaar; gemiddeld maken kinderen tot een leeftijd van achttien maanden acht episodes met een infectie door.
Alleen wanneer ze ook verkoudheidsklachten en/of kortademigheid heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:40 schreef MichaelScott het volgende:
Krijgt je dochtertje koorts dan blijft je hele gezin thuis.
Dit denk ik ook en is eigenlijk ook het meest logisch. Die 1,5 meter - zeker op straat - voegt imo weinig toe. Zolang mensen niet vol in je gezicht hoesten of niezen, is daar weinig aan het handje.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:15 schreef Simmertje het volgende:
Het was gewoon hartstikke logisch dat de maatregelen er kwamen op het moment dat echt de pleuris uitbrak. Op de piek gewoon 800 ziekenhuisopnames en 100 IC opnames op één dag, gezien de capaciteit van onze ziekenhuizen was het op dat moment volkomen logisch om de maatregelen in te voeren (maatregelen die vergeleken met andere landen in Europa nog meevielen).
Je kan eventueel nu wel discussiëren of het terugdraaien van enkele maatregelen niet iets te lang duurt, of we niet te voorzichtig zijn momenteel. Ik krijg steeds meer wel het gevoel namelijk dat grote evenementen en het uitgaansleven de grootste boosdoeners waren voor Europa. Het samenvallen van carnaval, wintersport en enkele belangrijke voetbalwedstrijden was natuurlijk funest. Ik heb mijn bedenkingen bij het besmettingsgevaar van bijvoorbeeld een kort bezoek aan de kapper, winkel etc. Is niet te vergelijken met een vol gestampte kroeg waar 500 man lopen te zweten, zwingen, hoesten en weet ik veel wat.
"ik doe ook maar mijn best" huil, huilquote:Op donderdag 30 april 2020 10:41 schreef _I het volgende:
Wow, slachtoffergedrag van Siebesma.
Op een zeer terechte vraag over de 29.000 testen die beloofd waren twee weken geleden.
Chantage nog wel. Als je het zelf maar gelooft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:
bijna een klein huillie huilliequote:Op donderdag 30 april 2020 10:41 schreef _I het volgende:
Op een zeer terechte vraag over de 29.000 testen die beloofd waren twee weken geleden.
Grappig, dat is exact wat ik gisteren zei na 1 minuut te hebben geluisterd.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:23 schreef Red_85 het volgende:
Ja, zeer jammerlijk. Ze beloven 29.000 testen en hij staat met een grote glimlach te vertellen dat we er gemiddeld 9.000 per WEEK halen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:42 schreef zoost het volgende:
[..]
"ik doe ook maar mijn best" huil, huil
Bezopen gewoon die man (Sijbesma) met zijn reactie.... ik ben hier om te helpen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:41 schreef _I het volgende:
Echt he.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:43 schreef StruisZVeugelT het volgende:
[..]
bijna een klein huillie huillie
zo drukkies
"ik probeer alleen maar te helpen he""
'Als jullie je niet aan mijn opgelegde regels houden, dan zitten jullie langer zonder wat jullie willen, maar ik zeg lekker niet wanneer het wel kan'.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Chantage nog wel. Als je het zelf maar gelooft.
Zo slecht, en hij zou toch die geweldige adviseur zijn toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 10:44 schreef ondeugend het volgende:
Sijbesma heeft het gevoel dat er ruzie gezocht wordt haha. Hij schoot nogal venijnig in de verdediging,
rutte heeft totaal niet in de gaten waar hij mee bezig is.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Grappig, dat is exact wat ik gisteren zei na 1 minuut te hebben geluisterd.
Dat voelde echt als chantage ja. We mogen pas open (ik letterlijk) als iedereen zich aan de afspraken houdt. Maar als mensen daar geen belang bij hebben en die zijn er genoeg want die werken heerlijk thuis, niks aan het handje, zijn die bepalend voor veel bedrijven.
Of je laat je leiden door cijfers en vaart een koers met echte hulpmiddelen die progressief zijn ipv dit.
Blijkbaar gebruiken we nu niet eens alle test capaciteit. Verbaast me weer een beetje.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:45 schreef crystal_meth het volgende:
Heeft ie al gezegd hoeveel testen per dag mogelijk (zullen) zijn?
Zelfde verhaal als de mondkapjes. Valt me zwaar van hem tegen. Wat een lichtgewicht.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bezopen gewoon die man (Sijbesma) met zijn reactie.... ik ben hier om te helpen.
Hij geeft geen antwoord en draait op zijn stokje en draait de bal terug, als u het beter kan laatik mij verrassen.
Ik zou de definitie van chantage nog eens opzoeken... Gewoon een realistische voorstelling van oorzaak-gevolg.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Als jullie je niet aan mijn opgelegde regels houden, dan zitten jullie langer zonder wat jullie willen, maar ik zeg lekker niet wanneer het wel kan'.
Ik kwam niet verder dan te horen 8000. Wat mij sws ver, heel ver ligt onder wat je zou willen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:45 schreef crystal_meth het volgende:
Onzin, hij heeft gelijk het ging om testcapaciteit van 29000 en niet om het aantal testen. De testen zijn het probleem en ze zijn afhankelijk van leveranciers zoals de rest van de wereld.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bezopen gewoon die man (Sijbesma) met zijn reactie.... ik ben hier om te helpen.
Hij geeft geen antwoord en draait op zijn stokje en draait de bal terug, als u het beter kan laatik mij verrassen.
Jaquote:Op donderdag 30 april 2020 10:45 schreef crystal_meth het volgende:
Op een gegeven moment kan iedereen getest worden. Ze zijn nu nog aan het voorsorteren. In welk era dat zou zijn werd niet gezegd.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:45 schreef crystal_meth het volgende:
Als jij niet doet wat ik zeg, krijg jij niet wat je wil.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou de definitie van chantage nog eens opzoeken... Gewoon een realistische voorstelling van oorzaak-gevolg.
Als de maatschappij de beschikbare ruimte zelf inneemt (bv. door massaal naar de IKEA te gaan), dan is er geen of minder ruimte voor versoepeling elders.
quote:Nederland maakt nog geen gebruik van
de mogelijkheid om iedere dag duizenden
extra tests op het coronavirus uit te
voeren in Duitsland.Een laboratorium in
Keulen bood twee weken geleden aan om
dagelijks 5000 tests te doen,blijkt uit
een e-mail die in handen is van de NOS.
Pas eergisteren reageerde coronagezant
Sijbesma,zegt de Nederlandse partner
van het Duitse lab,U-Diagnostics in
Baarn.De uitkomst is nog niet bekend.
Nederland test nu 7000 mensen per dag,
vooral zorgmedewerkers en kwetsbare
mensen.Dat moeten er snel meer worden,
maar het testmateriaal is schaars.De
Duitsers hebben voldoende beschikbaar.
http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=108
Dus als de Albert Heijn tegen jou zegt 'als jij niet betaalt, krijg je je boodschappen niet' is de AH jou aan het chanteren?quote:Op donderdag 30 april 2020 10:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als jij niet doet wat ik zeg, krijg jij niet wat je wil.
Wat is dat dan volgens jou?
Dit is capaciteit! Je kan die capaciteit pas inzetten als je ook testen hebt en die zijn er niet..quote:Op donderdag 30 april 2020 10:50 schreef maan_man het volgende:
Zei Sijbesma net niet dat uitwijken naar Duitsland geen optie was, want ook tekorten.
[..]
Maar ook het aanbod aan testen dat wél beschikbaar is zit nog steeds boven de vraag.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:51 schreef magrec het volgende:
[..]
Dit is capaciteit! Je kan die capaciteit pas inzetten als je ook testen hebt en die zijn er niet..
quote:Op donderdag 30 april 2020 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als de Albert Heijn tegen jou zegt 'als jij niet betaalt, krijg je je boodschappen niet' is de AH jou aan het chanteren?
Dus omdat er meerdere belangen spelen is het direct paniek en hommeles?quote:Op donderdag 30 april 2020 10:47 schreef BoerHagenees het volgende:
Interessant artikel, het is achter de schermen bij het kabinet ook al hommeles, en de paniek slaat licht toe: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nogal-tegen-a3998309
Kan je het best openen in een incognitovenster.
quote:Op donderdag 30 april 2020 10:50 schreef maan_man het volgende:
Zei Sijbesma net niet dat uitwijken naar Duitsland geen optie was, want ook tekorten.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)r-doet-dat-niet.htmlquote:De Taskforce Diagnostiek, die schaarse testmaterialen in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid regelt, bevestigt dat de aanbieding is gedaan, maar noemt de extra testen nog niet nodig. "Er is momenteel sprake van meer labcapaciteit dan vraag naar testen. Voor de langere termijn kan hun capaciteit een nuttige bijdrage leveren aan de landelijke testcapaciteit", zegt een woordvoerder.
Kortom, het is niet zo simpel dat chantage neerkomt op 'als je niet X doet, krijg je geen Y'.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:53 schreef Noek het volgende:
[..]Nee, want dat is natuurlijk een beetje gek want dan steel je.
Werd gezegd dat hij geen Powerpoint had.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:54 schreef Vallon het volgende:
Technische Briefing: weet iemand waar de Powerpoint is van Sijbesma ? , ik wil die getallen evalueren.
referentie: https://www.tweedekamer.n(...)ngsmiddelen-30-april
Prima, maar dat is een ander antwoord dan net tijdens de hoorzitting werd gegeven.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
En als mensen nu massaal naar Ikea gaan dan verergeren ze de verspreiding weer waardoor maatregelen weer strenger moeten worden.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:53 schreef Noek het volgende:
[..]Nee, want dat is natuurlijk een beetje gek want dan steel je.
Haha ik ga vanaf nu niet meer werken voor mijn baas en als hij dan stopt met betalen noem ik dat chantage.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kortom, het is niet zo simpel dat chantage neerkomt op 'als je niet X doet, krijg je geen Y'.
quote:Op donderdag 30 april 2020 10:55 schreef Noek het volgende:
Geitenland...
En daardoor zitten we straks onnodig lang in deze ellende en zij vergaderen nog even of gaan even op reces. Fan-fucking-tastisch!
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/recessenquote:Meireces 2020: vrijdag 24 april t/m maandag 11 mei 2020
Hemelvaart 2020: donderdag 21 mei 2020 (geen vergadering)
Zomerreces 2020: vrijdag 3 juli t/m maandag 31 augustus 2020
Herfstreces 2020: 16 oktober t/m 26 oktober 2020
Kerstreces 2020: 18 december 2020 t/m 11 januari 2021
Voorjaarsreces 2021: 12 februari 2021 t/m 22 februari 2021
Verkiezingsreces 2021: 26 februari t/m 22 maart 2021
Ook als je 1,5 meter afstand houdt? Want dan heeft het RIVM ons al weken voorgelogen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En als mensen nu massaal naar Ikea gaan dan verergeren ze de verspreiding weer waardoor maatregelen weer strenger moeten worden.
Als een winkel open gaat, gaan daar nu eenmaal mensen heen. Als je dat wilt voorkomen moet je de winkel sommeren dicht te blijven.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En als mensen nu massaal naar Ikea gaan dan verergeren ze de verspreiding weer waardoor maatregelen weer strenger moeten worden.
Nee, de capaciteit in Nederland is nu nog meer dan voldoende, max 29000 maar het aantal testen en de vraag naar testen is lager dan die capaciteit. Pas als de vraag en het aantal testen over die 29000 gaat dan heb je behoefte aan die 5000 die in Duitsland beschikbaar is aan capaciteit.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Prima, maar dat is een ander antwoord dan net tijdens de hoorzitting werd gegeven.
En wij kunnen zogenaamd nog niet eens al het zorgpersoneel van materiaal voorzienquote:Op donderdag 30 april 2020 10:59 schreef RipCity het volgende:
Typisch weer hè
In deze loods in Schiedam liggen miljoenen mondkapjes, en de meeste gaan naar het buitenland
https://www.ad.nl/rotterd(...)buitenland~af86fee0/
Mee eens. Jammer dat iedereen op de eerste dag dat bijvoorbeeld IKEA open is, men en masse er naar toe gaat. Waarom kan men nou niet nadenken, en denken joh ik ga over een dag of 2 ,3 wanneer het rustiger is? Ik vrees daarom als de horeca weer opengaat, als men daartoe besluit.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou de definitie van chantage nog eens opzoeken... Gewoon een realistische voorstelling van oorzaak-gevolg.
Als de maatschappij de beschikbare ruimte zelf inneemt (bv. door massaal naar de IKEA te gaan), dan is er geen of minder ruimte voor versoepeling elders.
Dat is toch de man die FVD ook naar voren heeft gebracht? Ze hebben zelfs materialen van hem laten testen in een laboratorium, maar volgens Hugo niet het gewenste certificaat.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:59 schreef RipCity het volgende:
Typisch weer hè
In deze loods in Schiedam liggen miljoenen mondkapjes, en de meeste gaan naar het buitenland
Het boeit ze niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:00 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Mee eens. Jammer dat iedereen op de eerste dag dat bijvoorbeeld IKEA open is, men en masse er naar toe gaat. Waarom kan men nou niet nadenken, en denken joh ik ga over een dag of 2 ,3 wanneer het rustiger is? Ik vrees daarom als de horeca weer opengaat, als men daartoe besluit.
Natuurlijk niet. Het RIVM heeft nooit gezegd dat er niemand besmet zal worden als je 1,5 meter afstand houd. Hoe meer afstand hoe beter, maar je bent nooit volledig veilig. Die 1,5 meter is een wettelijke bepaling waarmee de overheid kan bestraffen indien je je daar niet aan houd.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ook als je 1,5 meter afstand houdt? Want dan heeft het RIVM ons al weken voorgelogen.
Komt omdat wij geen ijzervreter als premier hebben maar een softie.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:36 schreef ondeugend het volgende:
Dat zou betekenen dat je alleen een lockdown kan hebben, want elk bedrijf of gebouw dat open is is in potentie een risico dat verlenging van maatregelen verlengt.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als een winkel open gaat, gaan daar nu eenmaal mensen heen. Als je dat wilt voorkomen moet je de winkel sommeren dicht te blijven.
Inderdaad bijzonder, maar deze startup deed tot voor kort in elektrische fietsen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:59 schreef RipCity het volgende:
Typisch weer hè
Ik hoop dat er geïnvesteerd kan worden in het ontwikkelen van een blaastest waarbij zichtbaar is of iemand corona heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef Vallon het volgende:
Testen, als die al betrouwbaar zijn, zijn nuttig maar niet wanneer je de a-symptomtische fase meeneemt gedurende iemand wel besmettelijk is maar geen klachten heeft. Kortom je gaat alleen mensen testen die zich melden en symptomen hebben. Het precieze nut ontgaat mij.
Het wordt mij duidelijker wie/wat Sijbesma is. Meer een coördinerend hoofdinkoper en vragen aan hem zijn feitelijk vragen op niveau wat er wel/niet in voorraad is.
Kern is dat het allemaal heel ingewikkeld is en concreet men 8000 testen per dag kan gaan doen en het prijs/kwaliteit aan de politiek is om dat te vergroten.
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het RIVM heeft nooit gezegd dat er niemand besmet zal worden als je 1,5 meter afstand houd. Hoe meer afstand hoe beter, maar je bent nooit volledig veilig. Die 1,5 meter is een wettelijke bepaling waarmee de overheid kan bestraffen indien je je daar niet aan houd.
Hugo is een incompetente schoolleraar die maar snel weer terug naar school moet gaan en dit soort zaken aan een professioneel over moet laten. Iemand die wat voor elkaar krijgt door met zijn vuist op tafel te slaan ipv vanwege partijpolitiek (want dat is de reden dat ze de FvD tips niet gebruiken) de boel laat versloffen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is toch de man die FVD ook naar voren heeft gebracht? Ze hebben zelfs materialen van hem laten testen in een laboratorium, maar volgens Hugo niet het gewenste certificaat.
Voor die creativiteit zal je bij de Aziatische landen moeten zijn, vrees ik.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoop dat er geïnvesteerd kan worden in het ontwikkelen van een blaastest waarbij zichtbaar is of iemand corona heeft.
Elk huishouden 1, kan asymptomatisch positief aangeven. Iedere ochtend ander tuitje erop, blaas, negatief, resultaat in een app op je tel.
Kan je overal aantonen dat je corinavrij bent. Scannen en doorlopen.
Is bijna alles weer mogelijk. Probleem grotendeels opgelost.
Anderhalve meter is een veilige afstand is iets heel anders dan dat je niet besmet kan worden als je 1,5 meter aanhoud. Dat laatste heeft het RIVM nooit gezegd en met een beetje verstand kan je dat zelf ook wel bedenken.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.
Ligt er helemaal aan waar die 1,5 meter is. In de buitenlucht maakt het veel minder uit dan als je met 100 man in een ruimte zit.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Anderhalve meter is een veilige afstand is iets heel anders dan dat je niet besmet kan worden als je 1,5 meter aanhoud. Dat laatste heeft het RIVM nooit gezegd en met een beetje verstand kan je dat zelf ook wel bedenken.
Als je niest of hoest dan haal je makkelijk 7 meter.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan waar die 1,5 meter is. In de buitenlucht maakt het veel minder uit dan als je met 100 man in een ruimte zit.
Misschien, maar als jij op straat iemand op 1 meter passeert die niet hoest of niest is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je niest of hoest dan haal je makkelijk 7 meter.
Daarom. Die 1,5 meter is een richtlijn en een wettelijke bepaling. Het is geen garantie dat je daarmee het virus niet op kan lopen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien, maar als jij op straat iemand op 1 meter passeert die niet hoest of niest is er niks aan de hand.
Is dit zo? Volgens mij is het alleen een richtlijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daarom. Die 1,5 meter is een richtlijn en een wettelijke bepaling. Het is geen garantie dat je daarmee het virus niet op kan lopen.
Hoe meer afstand hoe beter.
De politie deelt boetes uit als je je niet aan die regel houd.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dit zo? Volgens mij is het alleen een richtlijn.
RIVM, zo is ondertussen duidelijk spreekt alleen in termen van statistiek en niet voor individuele gevallen. Dus een persoon kan geen garanties ontlenen aan uitspraken.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.
Klinkt echt als iemand die ons uit de brand gaat helpen en zeer compentent is.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:16 schreef maan_man het volgende:
Als Sijbesma spreekt en zichzelf indekt, dan krijgt je het idee dat iedereen aan het bier zit, niemand zin had om naar de kamer te komen en dat ze daarom maar het eerste het beste hulpje hebben gestuurd. "Tja, ik ben hier ook alleen maar om te helpen."
Nee, die deelt boetes uit bij te grote groepsvorming.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De politie deelt boetes uit als je je niet aan die regel houd.
Vond/vind ik ook. "Ik kom hier om te helpen" , "dat is aan de politiek", "ik ben moleculair bioloog maar daar doe ik niets mee" etc.etc. Kortom een heel belangrijke man die zich opstelt als een gesjeesde magazijnmedewerker (NB: ik heb niets tegen logistiek personeel maar die moet je geen voorgesorteerd verhaal laten houden).quote:Op donderdag 30 april 2020 11:14 schreef crystal_meth het volgende:
Wat een irritante man, die Sijbesma...
Ook als je je niet aan de anderhalve meter regel houd. Het is expliciet opgenomen in de noodverordening. Pas is er nog een dakloze tot 3 weken celstraf veroordeeld omdat ze zich niet aan die regel hield.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, die deelt boetes uit bij te grote groepsvorming.
Nou, good luck with that.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ook als je je niet aan de anderhalve meter regel houd. Het is expliciet opgenomen in de noodverordening. Pas is er nog een dakloze tot 3 weken celstraf veroordeeld omdat ze zich niet aan die regel hield.
twitter:PabloPerezA twitterde op woensdag 29-04-2020 om 17:05:14A person to Rutte, PM of the Netherlands (@MinPres):
'Please! do not give the Italians and Spanish the money!'
Rutte: 'No, no, no'.
Then laughs. And a thumb up. https://t.co/rpd0hnp0c4 reageer retweet
Misschien muggenziften. Het is geen wettelijke bepaling, maar het komt terug in de diverse verordeningen. Doordat het geen wettelijke bepaling is, is het zeer dubieus, waarschijnlijk zelfs onwettig, dat er een inbreuk wordt gemaakt op onze grondrechten.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het RIVM heeft nooit gezegd dat er niemand besmet zal worden als je 1,5 meter afstand houd. Hoe meer afstand hoe beter, maar je bent nooit volledig veilig. Die 1,5 meter is een wettelijke bepaling waarmee de overheid kan bestraffen indien je je daar niet aan houd.
Mensen houden zich niet altijd aan de wet. What's new?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, good luck with that.
Ik zie ze hier aan de lopende band naast elkaar lopen, fietsen whatever.
Nogmaals, good luck with that. Ain't gonna happen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mensen houden zich niet altijd aan de wet. What's new?
De meeste mensen houden zich goed aan die regel. Al weken. Hopelijk blijft dat zo in het 'nieuwe normaal'
Dat is sws opzij gezet onder het mom van gezondheid. prima allemaal maar het is niet echt hard te maken of dat terecht is (was). De Kamer is niet tot weinig kritisch.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:22 schreef maan_man het volgende:
[..]
Misschien muggenziften. Het is geen wettelijke bepaling, maar het komt terug in de diverse verordeningen. Doordat het geen wettelijke bepaling is, is het zeer dubieus, waarschijnlijk zelfs onwettig, dat er een inbreuk wordt gemaakt op onze grondrechten.
Uh nee zo werkt het niet, die periodes worden gebruikt om juist weer zaken voor te bereiden, maar ook zaken als werkbezoeken en commissies.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:57 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/recessen
Die gasten hebben meer vrij dan de gemiddelde basisschoolleraar.
Maar onze vrijheid is toch helemaal niet ingeperkt? Je kan nog steeds naar buiten voor een wandeling, je mag nog steeds naar het park, je mag nog steeds boodschappen doen. Winkelen kan weer, veel winkels zijn nog open of weer opengegaan(oa de Bijenkorf, IKEA). Waarom doen sommigen hier toch zo melodramatisch over alsof we in Iran of Saudi Arabie leven?quote:Op donderdag 30 april 2020 11:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is sws opzij gezet onder het mom van gezondheid. prima allemaal maar het is niet echt hard te maken of dat terecht is (was). De Kamer is niet tot weinig kritisch.
Als de politie gaat bepalen naast wie ik wel en niet op minder dan 1,5 meter mag lopen dan schaar ik dat wel onder vrijheidsbeperking ja.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar onze vrijheid is toch helemaal niet ingeperkt? Je kan nog steeds naar buiten voor een wandeling, je mag nog steeds naar het park, je mag nog steeds boodschappen doen. Winkelen kan weer, veel winkels zijn nog open of weer opengegaan(oa de Bijenkorf, IKEA). Waarom doen sommigen hier toch zo melodramatisch over alsof we in Iran of Saudi Arabie leven?
Get a grip on yourselves.
Hmmmmm... niet helemaal, er is onderscheid, best wel massale aantallen.....quote:Op donderdag 30 april 2020 11:25 schreef ondeugend het volgende:
Met 1 miljoen mondkapjes kan je net een maandag en een dinsdagmorgen doen. Deze mijnheer heeft zijn neus in de krul van trots maar.. het is niets.
Mijn zaak is gesloten. Open ik die wel dan riskeer ik een boete van 4000-10.000 euroquote:Op donderdag 30 april 2020 11:27 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Maar onze vrijheid is toch helemaal niet ingeperkt? Je kan nog steeds naar buiten voor een wandeling, je mag nog steeds naar het park, je mag nog steeds boodschappen doen. Winkelen kan weer, veel winkels zijn nog open of weer opengegaan(oa de Bijenkorf, IKEA). Waarom doen sommigen hier toch zo melodramatisch over alsof we in Iran of Saudi Arabie leven?
Get a grip on yourselves.
Die vergelijk slaat kant noch wal die je hier geeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als de Albert Heijn tegen jou zegt 'als jij niet betaalt, krijg je je boodschappen niet' is de AH jou aan het chanteren?
Good for you!quote:Op donderdag 30 april 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Positief nieuws uit Zwitserlamd.
De exit strategie wordt nog een stapje opgevoerd. Naast de opening van musea, bibliotheken, alle winkels en restaurants (max tafels van 4), normale dienstregeling OV, gaan nu ook fitness/yoga en zwembaden open. Alles op 11 mei, dag der vrijheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |