Mee eens. Jammer dat iedereen op de eerste dag dat bijvoorbeeld IKEA open is, men en masse er naar toe gaat. Waarom kan men nou niet nadenken, en denken joh ik ga over een dag of 2 ,3 wanneer het rustiger is? Ik vrees daarom als de horeca weer opengaat, als men daartoe besluit.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou de definitie van chantage nog eens opzoeken... Gewoon een realistische voorstelling van oorzaak-gevolg.
Als de maatschappij de beschikbare ruimte zelf inneemt (bv. door massaal naar de IKEA te gaan), dan is er geen of minder ruimte voor versoepeling elders.
Dat is toch de man die FVD ook naar voren heeft gebracht? Ze hebben zelfs materialen van hem laten testen in een laboratorium, maar volgens Hugo niet het gewenste certificaat.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:59 schreef RipCity het volgende:
Typisch weer hè
In deze loods in Schiedam liggen miljoenen mondkapjes, en de meeste gaan naar het buitenland
https://www.ad.nl/rotterd(...)buitenland~af86fee0/
Het boeit ze niet.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:00 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Mee eens. Jammer dat iedereen op de eerste dag dat bijvoorbeeld IKEA open is, men en masse er naar toe gaat. Waarom kan men nou niet nadenken, en denken joh ik ga over een dag of 2 ,3 wanneer het rustiger is? Ik vrees daarom als de horeca weer opengaat, als men daartoe besluit.
Natuurlijk niet. Het RIVM heeft nooit gezegd dat er niemand besmet zal worden als je 1,5 meter afstand houd. Hoe meer afstand hoe beter, maar je bent nooit volledig veilig. Die 1,5 meter is een wettelijke bepaling waarmee de overheid kan bestraffen indien je je daar niet aan houd.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ook als je 1,5 meter afstand houdt? Want dan heeft het RIVM ons al weken voorgelogen.
Komt omdat wij geen ijzervreter als premier hebben maar een softie.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:36 schreef ondeugend het volgende:
Nee de leverancier zegt tegen Nederland;"u bent niet de enige die meer wilt testen" Wel de laatste.. net als met de beschermingsmiddelen.
Nederland: altijd achteraan.
Dat zou betekenen dat je alleen een lockdown kan hebben, want elk bedrijf of gebouw dat open is is in potentie een risico dat verlenging van maatregelen verlengt.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als een winkel open gaat, gaan daar nu eenmaal mensen heen. Als je dat wilt voorkomen moet je de winkel sommeren dicht te blijven.
Inderdaad bijzonder, maar deze startup deed tot voor kort in elektrische fietsen.quote:Op donderdag 30 april 2020 10:59 schreef RipCity het volgende:
Typisch weer hè
In deze loods in Schiedam liggen miljoenen mondkapjes, en de meeste gaan naar het buitenland
https://www.ad.nl/rotterd(...)buitenland~af86fee0/
Ik hoop dat er geïnvesteerd kan worden in het ontwikkelen van een blaastest waarbij zichtbaar is of iemand corona heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef Vallon het volgende:
Testen, als die al betrouwbaar zijn, zijn nuttig maar niet wanneer je de a-symptomtische fase meeneemt gedurende iemand wel besmettelijk is maar geen klachten heeft. Kortom je gaat alleen mensen testen die zich melden en symptomen hebben. Het precieze nut ontgaat mij.
Het wordt mij duidelijker wie/wat Sijbesma is. Meer een coördinerend hoofdinkoper en vragen aan hem zijn feitelijk vragen op niveau wat er wel/niet in voorraad is.
Kern is dat het allemaal heel ingewikkeld is en concreet men 8000 testen per dag kan gaan doen en het prijs/kwaliteit aan de politiek is om dat te vergroten.
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het RIVM heeft nooit gezegd dat er niemand besmet zal worden als je 1,5 meter afstand houd. Hoe meer afstand hoe beter, maar je bent nooit volledig veilig. Die 1,5 meter is een wettelijke bepaling waarmee de overheid kan bestraffen indien je je daar niet aan houd.
Hugo is een incompetente schoolleraar die maar snel weer terug naar school moet gaan en dit soort zaken aan een professioneel over moet laten. Iemand die wat voor elkaar krijgt door met zijn vuist op tafel te slaan ipv vanwege partijpolitiek (want dat is de reden dat ze de FvD tips niet gebruiken) de boel laat versloffen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is toch de man die FVD ook naar voren heeft gebracht? Ze hebben zelfs materialen van hem laten testen in een laboratorium, maar volgens Hugo niet het gewenste certificaat.
Voor die creativiteit zal je bij de Aziatische landen moeten zijn, vrees ik.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoop dat er geïnvesteerd kan worden in het ontwikkelen van een blaastest waarbij zichtbaar is of iemand corona heeft.
Elk huishouden 1, kan asymptomatisch positief aangeven. Iedere ochtend ander tuitje erop, blaas, negatief, resultaat in een app op je tel.
Kan je overal aantonen dat je corinavrij bent. Scannen en doorlopen.
Is bijna alles weer mogelijk. Probleem grotendeels opgelost.
Anderhalve meter is een veilige afstand is iets heel anders dan dat je niet besmet kan worden als je 1,5 meter aanhoud. Dat laatste heeft het RIVM nooit gezegd en met een beetje verstand kan je dat zelf ook wel bedenken.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.
Ligt er helemaal aan waar die 1,5 meter is. In de buitenlucht maakt het veel minder uit dan als je met 100 man in een ruimte zit.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Anderhalve meter is een veilige afstand is iets heel anders dan dat je niet besmet kan worden als je 1,5 meter aanhoud. Dat laatste heeft het RIVM nooit gezegd en met een beetje verstand kan je dat zelf ook wel bedenken.
Als je niest of hoest dan haal je makkelijk 7 meter.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan waar die 1,5 meter is. In de buitenlucht maakt het veel minder uit dan als je met 100 man in een ruimte zit.
Misschien, maar als jij op straat iemand op 1 meter passeert die niet hoest of niest is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je niest of hoest dan haal je makkelijk 7 meter.
Daarom. Die 1,5 meter is een richtlijn en een wettelijke bepaling. Het is geen garantie dat je daarmee het virus niet op kan lopen.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien, maar als jij op straat iemand op 1 meter passeert die niet hoest of niest is er niks aan de hand.
Is dit zo? Volgens mij is het alleen een richtlijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daarom. Die 1,5 meter is een richtlijn en een wettelijke bepaling. Het is geen garantie dat je daarmee het virus niet op kan lopen.
Hoe meer afstand hoe beter.
De politie deelt boetes uit als je je niet aan die regel houd.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dit zo? Volgens mij is het alleen een richtlijn.
RIVM, zo is ondertussen duidelijk spreekt alleen in termen van statistiek en niet voor individuele gevallen. Dus een persoon kan geen garanties ontlenen aan uitspraken.quote:Op donderdag 30 april 2020 11:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zeiden ze toch echt als jij 1,5 meter afstand in acht neemt, dan ben je veilig en beiden mondkapjes alleen een schijnveiligheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |